![]() |
Patrover
Tälläinen range projekti tuli aloitettua tarkoitus olisi rakentaa auto niin, että voisi tulevaisuudessa ajaa sillä suunnistusta modi luokassa
Lähtökohta tämän näköinen: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=29046 Aluksi meinasin sillä ajella semmosenaan, mutta ensimmäisellä ajokerralla katkesi takavetari ja siitä se projekti sitten alkoi. Takaylitystä oli aivan liikaa joten perästä pala pois ja muutos lava-autoksi: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=28972 Alle on tulossa patrollin akselit jotka pelastettiin Team Kutunjuuston tiimipäällikön kaikkea kokeneesta patrollista: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=29049 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=29050 Taka-akseliin hitsattu kemppilukko ja tukivarsien korvakkeet otettu rangen akselista. Akselit ovat jonkun verran kapeammat, mutta raidevälin saa vielä vanteiden et:llä kuntoon. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=29051 Lisää juttua kun homma taas etenee. |
Eilen tuli otettua etuakseli pois, irrotettua tukivarsien korvakkeet rangen akselista ja vähän suunniteltua niiden asemointia
tulevaan akseliin samalla tuli putsailtua akselista korvakkeiden tielle tulevat jarruletkun kiinnikkeet ja iskarin korvakkeet. Tänään ei tullutkaan tehtyä mitään tähän, kun laitettiin kareksen kanssa Mogsua kisakuntoon. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=29193 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=29194 |
Mikäs tuon kuparin värisen putken virka on? Lukolle?
|
"huohotin" Noiden nippojen välissä on stefa.
|
Jos tarkoitit kuparinvärisellä tuota haalistunutta punaista mikä menee peltikuoresta
akseliputkeen niin se on huohotusletku. :D Pörö ehti ens |
Jaaha, kiitos tiedosta. :)
|
Päivitetäämpäs tätäkin välillä, kun jotakin näkyvää on saatu vihdoin aikaseksi. Eli suunnitelmat ovat muuttuneet, kori on nostettu pois rungolta ja jonkinlainen "putkikehikko" olisi tarkoitus tuohon tehdä. Pari kuvaa tämänhetkisestä tilanteesta:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=48401 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=48400 Täytyy kaaret tehdä suurimmaksi osaksi sinkitystä putkesta, kun jupe69 oli ostanut penttilänrautavarastolta lähes kaiken mustan vesijohtoputken. |
Taas on hiukan putkea väännetty, alkaa jo hiukan muodot hahmottumaan:)
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=48874 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49272 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49270 Peltiäkin hiukan perään suunniteltu, jäähdyttäjä olisi tarkoitus laittaa tuohon diagonaalin taakse. Saas nähdä sitten tuleeko lämpöongelmia. Onko jotain mitä pitäisi ottaa huomioon tuon jäähdyttäjän taakse siirtämisessä? Ilmausruuvi varmaan tarvitsisi laittaa johonkin, että saa järjestelmästä ilman pois? http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49271 |
Jotain pientä edistystä tapahtunut. Tankki ja jäähdyttäjä on löytäneet paikkansa:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50957 Ohjaamon puolellekkin on ilmestynyt jotain peltiä ja penkin kiinnitysrautoja. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50958 Ja putkikehikkokin taitaa ruveta olemaan jo pian valmis. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50956 |
Eiks tosta tuu nyt aika hankala huollettava konehuoneen osalta kun noin kiinteästi putket ja pellit ympärillä.
Niinii äläkä väitä ettei sitä tarvii huoltaa/korjata :D |
Lainaus:
Lainaus:
|
Nyt on komee peli tulossa. meinaakko tehä alustalle vielä muutoksia? Varmaan jouset ja iskarit ainaki vaihtuu
Pitääkö tuo vesipumpun remmi varmasti ku ottaa noin lyhyeltä matkalta kiinni:confused: |
Lainaus:
Mistä toi jäähdytin saa niinku raittiin viileen ilman? Äkkiä katsoen näyttää hieman "tunkkaiselta" paikalta. Muuten olet kyl asiallisella linjalla offi pelin rakennuksessa. Nyt vielä samontein molemmille akseleille lukot, niin tollahan alkaa pääseen melko pahoihin paikkoihin. |
Lainaus:
Tuo remmi on ihan alkuperäinen systeemi niinkuin jare jo epäilikin. |
Lainaus:
Tarkoitus olisi että flekti ottaisi auton alta ilman eli jäähdyttäjän etupuolelta. Tossa parempi kuva: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50992 Ton pellin ja jäähdyttäjän välissä on ylhäällä 15cm ja alhaalla 35cm tyhjää. Takana on jo kemppilukko ja eteen sit varmaan tulee myöhemmin arppi. En tie kui pahoihin paikkoihin pääsee, mut ku tarttis päästä viel poiski:D |
Tuo ilmansaanti auton alta epäilyttää, varsinkin jos kiulun kanssa on jossain lutakossa/suossa niin syvällä että itteäkin hirvittää....
|
Lainaus:
|
Jos se vaikka maalaa ton keltaseks.... Sen väriset kikottimet yleensä viihtyvät rutakoissa :D :D
|
Se kun on keltainen niin kevyt väri et on pakko kellutella.
|
Lainaus:
Mut siinä vaiheessa ku ilmansaanti jäähdyttimelle loppuu niin alkaa jo se rutakon vesi jäähdyttämään:) |
niin ja kun laitat vielä riittävän ison imevän flektin toho syylärin taakke,niin se toimii sitten samalla perämoottorina jos(kun)vesi niin korkeella... :-D
|
Rutakoissa kannata ajella, ku ne tukkii jo ton syylärin:D
Mut toinen mikä tuli mieleen, että kuinkahan kuumaks toi bensatankki ittensä kiehuttaa siinä jäähdyttimen takana....ettei alkais pullisteleen ja bensa muutenki turhaan höyrystyyn.....siis tuli vaan mieleen, ku kuvaa katteli:confused: |
Lainaus:
|
Jotakin ohjaus varsia tullut tehtyä:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51243 Tollasella systeemillä kiinnitin sylinterin varren raidetankoon, Mahtaakohan pysyä paikallaan? Ettei vaan luista pitkin raidetankoa... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51244 |
Lainaus:
|
Nii ja miks ette suoraan hitsaa korvaketta kiinni tankoon? Ei tää kuitenkaan ole mikään kilpi peli luultavasti:D
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Oon luullu, että sääntöjen mukaan ei saisi raidetankoa hitsata, mutta oon tainnu käsittää väärin :)
Eli kiinnitetään kareksen pulteilla, jossei trial säännöt kiellä. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
ei näissä nykyisissä säännöissä ainakaan kielletä hitsaamista
http://www.autourheilu.fi/attachemen...6-15-29262.pdf |
Lainaus:
|
Tänään sain hiukan jäähdyttäjän putkia paikalleen.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51405 Ja jotain peltiä päälle, että ei kulje putket ohjaamon puolella. Taitaa toimia lattialämmityksenä apparin puolella :) http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51406 |
ei luulis repsikan varpaita palelevan :-)
|
Peltitöitä tehty ja Toyotahan siitä tuli:)
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51613 Jotain puskuria ja skuuppikin täytyi tehdä, että mahtuu kaasarit konepellin alle. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51614 |
|
:D Kyllä selvä Fj-55 ilman lokareita. Heti tuli ensimmäisenä mieleen.
|
Mulle tuli kyllä ekana mieleen toi:
http://bringatrailer.com/wp-content/...ivor_Front.jpg Höh....miks kuva ei näy?? Eli "Frog Eye" Austin http://assets.speedtv.com/images/eas...e_bugeye_m.jpg http://assets.speedtv.com/images/eas...e_bugeye_m.jpg |
Kai kelkotaan täl viikol mogsu paistilan mäkeen ja ens viikol sun kikotin kans ja vetastaan vellit selkään (:
|
toi näyttää jo joltain :)
|
No nyt se taitaa sitten olla tunnistettavissa joksikin sarjavalmisteiseksi autoksi, ku noinkin moni on sen tunnistanu..
Lainaus:
|
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=36138
kyllähän siinä vähä samaa näköä on:) puuttuu vaan tuo kehys lamppujen ympäriltä |
Lainaus:
|
Nonnii tänää tääkin sai hiekkaa ja velliä selkäänsä...
Hiekkapesu suoritettuna... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=52115 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=52116 Ja pohjavellissä... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=52118 Huomatkaa V8 merkintä... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=52119 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=52120 Jotenkin se on häiriintyneen näköinen sivusta... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=52121 Musta suihkus vähän sinne ja tänne ja etenkin sinne... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=52122 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=52123 takaosaan tuli vähä vetastuu liikaaki mustaa mut huomenna tulee sinnekin väriä lisää ja saa arvata minkä väriseks toi "hytti" tai mikä ihme se onkin tulee (; http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=52124 |
tuleeko V8-merkinnän kahdeksikon reikiin jarru- ja parkkivalot?komee peli muutenkin..
|
Lainaus:
Kaaretkin kesti ainakin kareksen ensimmäisen testin:) http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=52128 |
Lainaus:
|
Lainaus:
On muute Patroveri ihan aavistuksen etupainoinen ja puntariin tarttis saada ku vaikuttas kovinkin kelvältä jos etenkin edesmenneeseen mogsuunkin vertaa ,ens v-loppuna haetaan jesse jameksel viel gummelot tohon ni eiköhän se ala muistuttaa maastokulkinetta vaikka sais minkä sävyn vaa ylleen... |
Toi V8 merkki kyl lämmittää sydäntä :) ei liene toi värivalinta olevan iso arvoitus:D
Mikkäs pallot patrover saa alleen??? |
Lainaus:
Alkuunsa ainakin tulee 37" Wrangler MTR:ät. |
Mimmoset vanteet vai bedlockit?
|
Lainaus:
Tänään tuli väri pintaan, karekselle kiitos! Nyt värityskin sitten selvisi: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=52520 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=52521 |
On muute meitin helmojen rajateippaukset ihan vähän eri kohdas (:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
no ny on KOMIA!!! :D
|
kikotin
on se uusi aina komian näköstä -AxA-
|
Renkaita
Kyllä se kiiltävä maali tekee paremman näköseksi.
Tänään ohjauksen letkujen tekemisen ohella sovitettiin vähän renkaita. Olisko nää hyvät? http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=52644 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=52645 |
Eroa edellisiin kuviin on kuin yöllä ja päivällä.. siis parempaan suuntaan. Siisti!!!
|
sit vaan koittamaan
|
Lainaus:
|
No nyt olis renkaat alla:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53537 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53538 Ja jotakin johto sotkuakin on saatu aikaan http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53536 |
Kyl siitäki vaa hyvä pakkaa tulemaa. Ei taida paljoa jäädä autotallin oven ja auton katon väliin tyhjää kun talliin ajaa. Tai ainakin näyttää siltä.
|
Lainaus:
|
No nyt näyttää hyvältä :D
|
komia on eikä näyttäs olevan mikään korkeekaan.
|
Lainaus:
|
Paljons mahan alla tilaa, näyttäs silleen sopivalta?
|
Lainaus:
|
No nyt on saatu uusi startti ja koneet käymään. Renkaat otti joustotilanteessa kiinni ylempiin jousilautasiin, mutta siihen saatiin väliaikainen ratkaisu, kun linttalalta sai lainaksi spacerit. Jotain pikkuhommia vielä ja sitten viikonloppuna kämmäkkään koeajolle.
|
No nyt on koeajon jälkeen jotakin pikku remonttia saatu tehtyä. Suurimpia ongelmia oli koneen lämpeneminen ja käyntihäiriöt. Nyt on termostaatti otettu pois, laitettu taakse toinen paisuntasäiliö ja ainakin tuossa pienen koeajon perusteella tuntuis pysyvän lämmöt ainakin paremmin kurissa, toinen flekti täytyy vielä laittaa, niin pystyy ehkä kesäkuumallakin sitten ajeleen. Käyntiongelmat korjaantuivat, kun vähän sääsi kärkiväliä ja vaihto kondensaattorin. Napalukot ja peräkin hitsattu kiinni, niin ei etupyöräkään lakkaa vetämästä omia aikojaan:)
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56922 Myös toinen penkki, lamput ja toyota merkki tuli laitettua paikalleen. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56923 |
Joo kyllä se siitä,komee tulee ihan varmasti:D:D:D:D!
|
Soorii
|
Tällä Punkan Pohjalla trialiin ajaan vaikka harraste-stnuihin?
Mut maalaa noi vanteet, ku erottuu tosta muuten maalatusta autosta niin hitosti:D:D:D |
Lainaus:
Juu, kares vois ne sit samalla maalata ku suosuitsaakin aletaan maalailee. |
Nyt on patrooveri punnittu 1392kg näytti vaaka.
|
Peltiroskisten hinausten jälkeen jesse koitti formulaoffroad ominaisuuksiakin mutta kertoi että hänestä ei tule foffikuskia kun tuohon pienenkään mäkeen ei uskalla vetää happi auki...
http://www.youtube.com/watch?v=t0IEtdx7SH4 |
No ei ne mun ja Sumpen arvailut sit ihan metässä olleet painon suhteen.
Tohon kun suheuttaa taitaa Ankka Fj olla liki 1700kg |
Lainaus:
|
AUTS, täytyy varmaan ajaa se sit ku saa kasaan töihin vaa-alle. Sori OT
|
Lainaus:
|
Nyt on saatu kone käymään kunnolla tai ainakin paremmin, kun tuli cranen fireball sytytys laitettua. Ton näkönen laatikko:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58423 Ja ton näköset asennukset jakajan sisään: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58422 |
Lainaus:
|
150e.n luokkaa lähetys kuluineen jutteli james köyhtyneensä...
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Nyt löyty voimansiirron heikoin paikka, pienen hiekkamäki ajelun seurauksena etuperän öljyn seasta löytyi tälläisiä palasia:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=59480 Ja pikkurattaat näytti tältä: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=59479 |
todistus aineistona löytyy videota kunhan saan koneelle ja tubeen...
|
voi voi sitten ollaan samassa kerhossa, tosin mulla meni välityksenkin rattaat ihan palasiksi
|
Lainaus:
Lainaus:
|
No nythän on sit oiva tilanne sovitella sinne eteen samalla lukko, niin alkaa eteneenki paremmin;)
|
Lainaus:
|
Bluevanilta löyty pätkän kitkalukollinen taka-akseli, siitä olis sit tarkotus sovittaa murikka eteen.
Murikka purettuna: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=61529 Kitkalevyistä oli ulommaiset levyt poikki, mutta ei taida haitata mitenkään? Tein pellistä tommosen samanlaisen levyn ja laitan sen tuonne kitkalevyjen alle, eikös sen silloin pitäisi kiristää tuota lukkoa? http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=61528 |
toi on pirusti vahvempi toi pätkän takamurikka kuin etu murkula. kestää kyllä sikaa. murros/vetari tai välitys menee seuraavaksi.
tai napalukko, mut siitähän selviää hitsaamalla napalukot kiinteiks. |
Lainaus:
|
Kisa valmisteluja
TMK kisoihin pikku parannuksia tehty. Raidetankoon hakattu toinen putki päälle vahvikkeeksi:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62706 Ohjauksen paluuletkun väliin kierretty pari metriä kupariputkea jos vähän jäähdyttäisi tehostimen öljyä, kun pakkas lämpeemään jos kauan veivas rattia edestakasi. |
Onko meitille molemmille jo vyöt (:
|
Lainaus:
|
| Sivu luotu: 19:33 (GMT +2). |