![]() |
LN110 jäykkä etuAKSELI - tractionbar kiinni -
Noniin,
Kaverin autoon ruvetaan moista rakentamaan, joten tänne ilmestyy kuvia ja mietteitä. Ja aivan varmasti myös kysymyksiä. Cross4wd kautta tulee 2vk. sisällä 3"korottava IFS eliminator sarja. Hilussa on tällä hetkellä rikkinäinen etuperä, n.3" korin korotus, OMEn korottavat takajouset, etujousia kiristetty, OMEn pumput, 33" / 12.5 kumit, turbo+cooleri. Heti tulee mieleen, että mikä etuakseli? Onko se nyt sitten LN65en akseli vai läjän vai minkä? Ois tietty kiva jos välitykset ois samat kun hlx. taka-akselissa. Entäpä etukartaani, mikähän ois paras? LN65, LJ vai mikä? Vaatiikohan jotain jatkolaippoja? Kelläään joutilaana myynnissä etuakselia? Täällä muutama kuvat lähtökohdasta: http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road/2009/Teron+Hilux/ |
Lainaus:
Mulla olis yks kokonainen LN65:n etuakseli ylimääräisenä. Välitys 4,56 ja taaksekin löytyy välitys, jos ei ole sama siinä alkuperäisessä takaperässä. |
mitenkä takaperän välityksestä voi varmistua? Ainut VARMA konsti lienee tikut pihalle, ja murikka pöydälle? Vai onnistuisko aurinkopyörän hampaat laskemaan öljyntäyttö reijästä, jos merkkaan ensimmäisen?
Mitä pidät akselilla hintaa, missä kunnossa vetonivelet ja jarrut? |
Lainaus:
|
Perän välityksen saa selville pyörittelemällä kardaanista ja laskemalla suhde siihen kuin monta kertaa rengas pyörähtää.
|
Lainaus:
|
ifs navat leventää noin 6 cm sitte olis taka ja etu akseli saman levysiä.
|
ahaaa, hyvä tieto !
Sen verran taka-akselia pyöritelty että ois kait 4.3 välitys, liekkö mahdollista? Perjantaina ois palikat Suomessa, voipi venyä tosin ensiviikkoon ennenkuin pääsee hakemaan. Sitten tarvis ruveta setvimään onko LN65 erivälityksiä? Ja löytyykö ylipäätänsä tuota 4.3. |
High pinion ois kovasana niin riittäää tupla nivelessäkin vara.
Tuossa jokunen kuva 110 kierrejousi keulasta. http://irc-galleria.net/view.php?nic...ge_id=97515339 |
kuusvitosen välitys on 4,56 ja neljäkutosen 4,88, läjä 4,88 ja räjä 4,56, 110 4,3, takatuuppari 56 uudempikin tais olla 4,3. näistä ainakin suurin osa oikeeta tietoo
välitystä sen mukaan että millä renkaalla meinaat ajaa. läjä/räjä on siitä hyvät että niissä on edessä high pinion murikka, vaan kyllä 3" tg jousilla voi ajaa ilman haimurikkaa. itselle kans tulossa sellanen ruohikkomaasturi jäykällä akselilla ja defeII:sen jakareilla ja kierrejousilla....... |
Onko toi kierrejousilla oleva hilu saatu myös leimaan?
|
Eli toisin sanoen vanhan hiluxin tai LJ murikat ois hitaimmat?
Käynee suoraan LN110? Kuis kartaanit? Ja takamurikan joutunee käytännössä vaihtamaan kokonaan? |
Lainaus:
joo ja kaikki 8" murikat käy päikseen paitsi hi-pinionia ei voi laittaa taakse kun ei kestä siellä! nii ja jos sekoittelee kuoria ja periä nii voi tulla ongelmaksi löytää oikeen kokoiset poskilaakerit. näissä on pieniä eroja noissa 8":ssa murkuloissa. |
kyllähän ton kierrejousituksen saa leimaan. tossa mun auto http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=51468
|
noniiin.. perjantaina ois tarkotus mennä käymään cros4wd jos vaan työt sen sallii, sitten kuvia romuista.
Osat haettu, kauppaa väännetään LN65 ARB akseleista. |
etuperä purettu, 4.88 välitys...
eli hakusessa LJ tai LN65 etuakseli, jolloin taka-akselille ei tarvis tehä mitään? Onko mahollista onnistua? |
Vähän kyl ihmetyttää tuo 4.88.
tyyppikilvestä luettuna oli 4.30. Eikös LN65:ssä ole 4.56 ja LN46:ssa 4.88? Tai sitten muistan väärin. Tahtoo kyllä viel tarkistaa nuo välitykset kunnolla. Juha |
Noniiin Tero on saanut auton lähes nippuun, halusi antaa ison kiitoksen veljelleen Juhalle hitsauksista.
Tässä on muutama kuva, kuvia en saannut näkyviin perkeleen, vempeleet Seuraava ongelma onkin etukartaani, eipä tullut mieleen että hiluxin etukartaanin liuku on malli todella lyhyt. Joten nyt on ongelma että mistä kartaani, jossa pituutta ja liukua piisaa. Toisessa päässä läjän aksilaan passaava laippa ja toisessa LN110 jakolaatikkoon. |
offipuodeista löytyy 10 ja 8" liulla varustettuja palikoita, ristikko on valmiina mutta pitää liittää putkeen jossa on toinen ristikko. itselle ja kaverille tein TG:n jousilla varustettuihin luxeihin kardaanit uusiksi, liukuna käytin traktorin ulosotossa kätyettyä ura-akselia. onhan siinä lähtökohtaisesti isompi välys kuin auto käyttöön tarkoitetussa liussa mutta toimii ihan ok, tarvittaessa voi jopa ajaa maantienopeutta nelikkopäällä.
|
kans tahtoo kuvia!!!!
|
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=36648 |
koitan tänään taas pistää kuvia, jos ei onnistu ni tarvii olla yhteytessä palvelun tarjoajaan.
|
noniiin nyt ois pari kuvaa... la. ois tarkotus olla "kartaani" paikallaan ja otetaan testiä sitten kuvia toiminnasta.
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road/2009/Teron+Hilux/ |
Hyvältä Näyttää!
|
On kyllä nätti peli :)
|
No paranikos se eteneminen nyt sitten huomattavasti/merkittävästi jäykän akselin asentamisella?
|
vieläkäään ei olla päästy tositoimiin, kaverin talorojekti jarruttaa... ja perävälitys oli väärä. Nämä ongelmat korjattu jo, asennusta odotellaan.
|
Mikäköhän välitys siellä oli?
Ja tuliko puhuttua palturia akselia myydessä?? (ei ainakaan tarkoituksella) Toi lienee se akseli mikä on multa peräisin? |
vanhan perän rikkinäinen välitys oli laskettu väärin, ei sen kummempaa...
|
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road...ilux/VALMIINA/
tältä näyttää hilux tänään... muuten melkosen valmis mutta tractionbareja vielä ja lipposelta tuli perjantaina cromo murrokset niiden asennuksen jälkeen ponnistamaan... sitten tero tilannee välitykset ja 37" kummia. Ja sitten onkin kait lukkojen aika... Kyllä täytyy sanoa että toi oma punanen suzuki näyttää vähän nikko autolta ton teron hiluxin rinnalla. |
Sehän on "sopivan" korkea :)
|
Lainaus:
|
Ei hiluxiin kannata mitään tojon isoja periä heittää pistää si portaalit kerralla... , mutta toi on kyl iha liika korkee. Kylillä tietenki korkeus plussaa, mut ite heittäisin noi korikorotukset mäjelle.
|
Kauankohan menee et toi on nurin jos sillä joskus metsään menee?:D:D
|
aika näyttäää... samaa miettiny itekkin että kuinka pysyy pyörilläään, vielä jos siinä jotain lukkoja tulee olemaan ni aika tarkkana saapi olla.
|
paljos tossa on kattokorkeus?
|
ei ooo mitattu...
|
Meikäläinen on 176 pitkä (luistimet jalassa ja sulka päässä;)) nii kai tosta ekasta kuvasta vois veikkailla jotain 195????
|
Jaahas, laatikko rupes rallattamaan... kelläään laakeroitua LN110 laatikkoa, ja/tai välitettyä jakolaatikkoa...
Ja/tai jotain muuta laatikkoa ja tarpeellisia adaptereita.. |
Loota on jo kasassa, mutta viel on asentamatta tämä jakiksen nuppi, joka tuli cross4wd:ltä.
http://forums.offipalsta.com/album.p...ictureid=43705 |
Ei kaatunu, mut ens lauantaina yritetään kovemmin.
http://forums.offipalsta.com/album.p...ictureid=44655http://forums.offipalsta.com/album.p...ictureid=44655 |
|
|
mites pohjaanlyöntikumit etuakselilla, kuvassa en ainakaan näe että niitä olis. yhdet tg:n jouset turmelleena voin suositella että pohjaanlyöntikumien paikallaanolo ja toiminta kannattaa oikeasti varmistaa. vaikka etujouset näyttäs joustavan sisäänpäinkin varsin hienosti niin sisääjoustoa kannatta rajata sillai että pakat ei pääse menemään läheskään suoraksi joustotilanteessa....
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road...+etuakseli.jpg |
tossa kuvassa ei niitä juu näy mutta kyllä siellä pohjaanlyöntikumit on...
|
ei sitä usko ennenkun kokeilee mullakin nyt noi vanhat tg;N jouset 2wd;n lavalla painona
|
Kuinka helposti ne jouset menee pilalle? Laitoin TG:n 3" pakat ihan auton omiin korviin kiinni vakioilla riipuilla, jokohan täytyisi pohjaanlyönti kumeja jatkaa?
|
Lainaus:
mulla on offatessa 38,5 renkaat ja silloin tällöin 39,5, senkin takia sisäänjoustoja on pitänyt hiukan rajata.... |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Jä täältä löytyy meidän vappusafari toimintaa, kokoa on sitten se 2gb, suosittelen lataamaan koko tiedoston ensin koneelle ja sitten katsomaan.
http://www.vilkutin.1g.fi/kuvat/Vide...+2010_720p.wmv |
| Sivu luotu: 22:31 (GMT +2). |