Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Hieman erillainen Suzuki tuli taloon... Nelipyöräohjaus? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=57673)

Mutamies 26.03.2009 23:28

Hieman erillainen Suzuki tuli taloon... Nelipyöräohjaus?
 
Tällainen aihio tuli hommattua:

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=24594

Moottorin virkaa hoitaa:

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=24592

Lopun hoitaa Patukan akselit, BW55 automaatti ja 37" gummit.
Tästä pitäis kehitellä soppeli safarikiesi. Hommaa tosin löytyy vielä...

Laitan tiiviisti kuvia kun pääsen vauhtiin. Ensiksi alkaa mätähommat.

cavinon 26.03.2009 23:31

onpas kohtuu härskin näköinen laitos

Markol 26.03.2009 23:38

Eikös toi ole Ollin vanha Suzuki?

Marko

Mutamies 26.03.2009 23:38

Oikeestaan kovasti härskin siitä tekee tuo renkastus ja hand made hyper-ofset vanteet, jotka taitaa olla 12" leveet...

Edellinen omistaja meinas et etenee. No ei luulis ainakaan pienemmällä rengastuksella voima loppuvan. Ja onhan se automaattilooda kiva.

Mutamies 26.03.2009 23:39

Salosta tää on kai alunperin? Vihdissä viimeeks.

artsi777 27.03.2009 07:20

Joo kyllähän tuo on ollin tuotos

MikkoS 27.03.2009 07:22

asiallinen kötöstely:)

kesis 27.03.2009 08:29

Kuukausi aikaa viimeistellä safarikuntoon,ja EHDOTTOMASTI tuut sitte tolla.

Mutamies 27.03.2009 08:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kesis (Viesti 546789)
Kuukausi aikaa viimeistellä safarikuntoon,ja EHDOTTOMASTI tuut sitte tolla.

No eipä tossa oikeestaan ole muuta kuin ohjauksen fiksaus, mutta yleensä noi projektit on levähtäny liianki mittaviks. Täyshydraulisen ohjauksen kilkkeet olis tossa jo olemassa.

skrade 27.03.2009 11:12

Komee peli on

apiaani 27.03.2009 11:33

Eikös tuan vielä sais kilpien väliin? pikkurenkailla siis.

Mutamies 27.03.2009 14:17

Mä luulen, että noi akselistomuutokset on vähän liikaa katsurille... Jaa nii onhan siel muutakin. :)

jnu 27.03.2009 15:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja apiaani (Viesti 546830)
Eikös tuan vielä sais kilpien väliin? pikkurenkailla siis.

Renkaiden lisäks ei varmaan tarvis vaihtaa ku moottori, akselit, ohjauslaitteet ja ehkä jotain muuta pientä :D

MotorPsycho 27.03.2009 16:11

onko kardaanilähdöt peristä vielä etuvedon murroksilla? taitaa ola että on ollut pohjois-karjalassakin moinen vekotin.

Mutamies 27.03.2009 16:59

Edessä on etuvedosta vetonivel, takana normaali.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=24608

Mitäs näistä kasais... Jos vaikka vähän kevyemmän ohjauksen?
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=24609

bluevan 27.03.2009 17:05

Itsekin kun suikkaa haeskelin niin tuo kyseinen laitos oli ehdokkaana.
Löysin yhden naapuripitäjästä niin ei joutanut tuota äimistelemään.
Mites tuollainen etuvetonivel kestää/toimii kardaanissa?

Mutamies 27.03.2009 17:31

Mulla ei ole aavistustakaan tuosta kestävyydestä, mutta on toi kai tuolla jo jonkin aikaa ollut.

apiaani 27.03.2009 18:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mutamies (Viesti 546864)
Mä luulen, että noi akselistomuutokset on vähän liikaa katsurille... Jaa nii onhan siel muutakin. :)

no juu juu mut onhan niitä nyt muutoskatsastettu eri koneille ja akseleille. :D
EDIT: piti kysymäni että kuis iso kone toi on ja paljos potkua?

popo99 27.03.2009 18:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja skrade (Viesti 546823)
Komee peli on

kappas, köpä kenguru is back in busineshttp://forums.offipalsta.com/images/icons/icon10.gif

popo99 27.03.2009 18:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mutamies (Viesti 546792)
No eipä tossa oikeestaan ole muuta kuin ohjauksen fiksaus, mutta yleensä noi projektit on levähtäny liianki mittaviks. Täyshydraulisen ohjauksen kilkkeet olis tossa jo olemassa.

nii ja sitä pahvii ja lasikuituu vai miten se nyt olihttp://forums.offipalsta.com/images/icons/icon10.gif

Yölento 27.03.2009 18:37

Tuon nivelen kestävyyden varmaan voinee ajatella niin että sillä on noin viidesosa siitä kuormituksesta mitä sillä on "oikealla" paikallaan ollessa kun tuossa tulee vielä perän välitys väliin ennen rengasta. Sen seuraavan vetonivelen kestävyydestä varmaan kannattaa ennemmin huolestua...:o

Mutamies 27.03.2009 18:56

No tossa on toi Volvon B21 kone, eli 2,1 litraa ja 98-107 hevosvoimaa. Kaipa ihan soppeli kone automaatille.

Mitäs täällä puhutaan pahvista ja lasikuidusta? Kumpainenkaan ei kuulu tähän proggikseen... :)

sumpe 27.03.2009 20:06

Nivel kestää! Ite olen tehny traktorin 4wd jossa kartaaneina toimii eskortin vetarit.Vekottimella ajetaan puuta metsästä,niitetään heinät, luodaan lumet ja kaikki muut kummalliset ajot elikkäs rasitusta on ollu kohta 4v.

bluevan 27.03.2009 22:20

Joo varmasti kestää saman ku alkuperäinen nivel mut tarkoitin et olisko paljonkin kestävämpi et jos laittais tuollaisen myös. Enpäs muistanut et sumpen "traktoris" oli tuollaiset.

Mutamies 28.03.2009 09:02

Nyt vähän poisteltu mätää.

Tässä ne pahimmat paikat on:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=24635

Jää muuten ehjä Suzukin tankki tästä ylimääräseks, joten jos joku tarvii...

Etupäästä purettu jotain pois:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=24636

Uusi raidetanko työnalla. Tanko tulee King cabin vääntösauvasta.

Mutamies 28.03.2009 21:37

Ja olihan metka sorvata se King cabin väätösauva... No sopivaa tavaraa raidetangoksi.

Tässä jotain tämänpäivän tuotoksia:

Mikäs se sieltä pilkottaa?
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25141

Eli tämän näköinen paketti:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25142

Ohjaussylinteri tuli lyhennettyä Patrolin akselille sopivaan iskunpituuteen, eli 170mm mittaan.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25140

Huomenna pumpun mallailu edessä.

popo99 28.03.2009 21:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mutamies (Viesti 547313)
Ja olihan metka sorvata se King cabin väätösauva... No sopivaa tavaraa raidetangoksi.

laatu osaa suzukiinhttp://forums.offipalsta.com/images/icons/icon10.gif anyway huva että otettiin aikanaan talteen. miten metkaa?

Mutamies 28.03.2009 21:57

No kyllähän se on hieman kovaa tavaraa, kun on laadukasta jousiterästä... Sopivaa raidetankoon; palautuu muotoonsa. :)

jason 29.03.2009 09:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja popo99 (Viesti 546912)
nii ja sitä pahvii ja lasikuituu vai miten se nyt olihttp://forums.offipalsta.com/images/icons/icon10.gif

Ne tuli poistettuu aikanas, vai miten se ny oli:cool:

Olet pistäny tuulemaa, hyvä homma, meni oikeelle miehelle

Edit: Ai nii, luulen et nyt alkaa kääntyy...

Mutamies 29.03.2009 21:32

Joo ihan hyvä aihio on. Toi perhe-elämä vain tuo haasteensa verstaassa häärimiseen...

Mietin vain, että kun nuo ohjauskilkkeet on puimurista peräisin, niin siinä ei mielestäni ollut mitään ylipaineventtiiliä erikseen ohjaukselle... Pitäisköhän laittaa shokkiventtiili ohjaukseen vai ei?

Edit: ja vastaan näin itselleni, että ohjauksen paine meni puimurin venttiilipakan kautta, ja siellä tais olla shokkiventtiili.

Edit 2: Ei tarvita mitään shokkeja, orbi hoitaa kaiken. Ohjaus oli siis täysin oma piiri ilman shokkeja.

Mutamies 30.03.2009 20:46

Nyt on tullut tuo ohjaus syliteri ja raidetanko sovitettua yhteen.

Pumpun kanssa pientä ropleemaa: hihnapyörä kadonnut johonkin. Ei millään raaskis tilata uutta. Tuo ylipaineventtiili on pakko asentaa, ettei jotain räjähdä. On sen verran kovemmat paineet tuossa pumpussa, että vois sylinteri ääriasennossaan sammuttaa moottorin tai ainakin hihna palais ajankanssa.


Tässä ohjaus:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25380

Lähikuva:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25381

Arska 30.03.2009 22:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mutamies (Viesti 547958)
Pumpun kanssa pientä ropleemaa: hihnapyörä kadonnut johonkin. Ei millään raaskis tilata uutta.

Millanen hihnapyörä siihen pumppuun pitäs olla?

Mutamies 31.03.2009 05:24

Pumppu on sampo 410 puimurista, ja Boschin valmiste. Akselinpää on kartio, ei suora. Alunperin valurautainen hihnapyörä kiilauralla. Toki Agrimarketin kautta sais tilattuu uuden.

Eli tällänen:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25397

pasi1 31.03.2009 15:33

mulla on ihan samat ohjauksen romppeet ollu jo pari vuotta tallissa odottelemassa patroolliin laittamista sama pumppu ja orbitrooli(oli muistaakseni 80 kooltaan on niin kulunut se tyyppi kilpi et ei meinaa saada selvää) täytyy seurata miten alkaa noilla sun ohjaus pelaamaan jos kesällä tekis itellekkin. voin kyllä vaikka antaa mittoja hihnapyörästä jos tarvit.

mitkäs ton tunkin mitat on varren paksuus? männän koko? tappien koko? oletko laskenut paljon pitäis tulla kierroksia laidasta laitaan?

Mutamies 31.03.2009 19:21

Taas on pakerrettu talissa, ja saatu sentään jotain aikaiseksi.

Tässä peräpää. Tankki ja vaihteiston lauhdutin:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25453

Hihnapyöräongelma ratkaistu sorvaamalla pumpun akselista kartiokkuus pois. Pyörä on Patrolista:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25454

Ohjaus-sylinteri on mitoiltaan: varsi 20 ja mäntä 40. Työpituus 170mm, mikä on sama kun raidetangon liikevara. Silmukat tais olla jotain 18mm, en ole ihan varma.

Mitään havaintoa ei ole ohjauksen kierroksista, mutta selkeästi vähemmän kun puimurissa oli. Luulisin.

Jeep-Ukko 01.04.2009 11:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mutamies (Viesti 548161)
Mitään havaintoa ei ole ohjauksen kierroksista, mutta selkeästi vähemmän kun puimurissa oli. Luulisin.

Ja toiseen suuntaan nopeampi ja voimattomampi, ja toiseen hivenen hitaampi ja voimakkaampi. :D:p
Kun huomioi varren paksuuden, niin tilavuus on n. 25 % pienempi kuin männän puolella.
Mutta eipä taida olla juurikaan käytännön merkitystä ;)

Mutamies 01.04.2009 11:27

Joo kyllähän se varsi tietenkin vaikuttaa tilavuuteen, mutta puimakoneessa en käytössä muistaisi juuri havainneeni merkittävää eroa. Täytyy vaan koittaa ja kokeilla, sillä se selviää. :)

Täytyy koittaa tänään sovitella tuota pumppua koneen kylkeen. On vain vähän ahdasta, mutta kullä sen sinne saa.

Kankku 01.04.2009 12:51

jätkällä on laivarautaa
lattiassa (laivassa ei maalata)

meinaatkos ettei uppoo nii helpol:D:D:D:D

Mutamies 01.04.2009 15:45

Jotenkin mä arvasin, et joku kommentoi noita plootuja... :) Joo noi on tommosii romukuormasta dyykattuja kappaleita. Itseasiassa on laivoja sisustavasta puulaakista kotoisin, et joo on laivarautaa. Vois melkeen kelluukkin noil 37" renkail... ;)

Mutamies 01.04.2009 20:55

Taas vähän rakenneltu jotain pientä.

Tässä pumppu paikallaan:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25627

Ja joo tuo hihna ei tule olemaan noin. Tulee suoraan kampuralta, jahka haen oikean hihnan.

Nyt pitäisi tähdä öljysäiliö, joku 2-3 litraa riittää. Mistäs sen parhaiten tekis? Ideoita?

Mutamies 02.04.2009 20:00

Tänään sain asennettuu pumpun lopullisesti paikalleen kiristyksineen ja hihnoineen.

Tässä:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25693

Tuo kiristys aiheutti päänvaivaa, mutta onneksi jakopään kopan alla oli pultinreikä jemassa, jotta sai ton kiristysraudan toisenpään kiinni.

Enää puuttuu letkut ja se säiliö pitäis jostain tehdä. Alkaa näyttää hyvältä pikkuhiljaa.

Takapään traction bar oli repeilly irti akselista, joten tuli se kanssa korjattuu. Myös takaiskarit menee vaihtoon, kun toinen oli niin glymmyssä ettei se liikkunut mihinkään.

popo99 02.04.2009 20:29

hei mikä noitten keltasten tankojen missä prikat päissä, tarkotus on?

Mutamies 02.04.2009 20:30

ne on asennettu vaan siksi, et voisit kysyy tyhmii... :) Ne tukee jäähdytintä. ;)

Mutamies 03.04.2009 17:05

Tänään askartelin öljysäiliön:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25721

Paikallaan näyttää tältä:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25722

Enää puuttuu letkut... ;)

popo99 03.04.2009 17:14

mahtuukos tuleva snorkkelin putki säiliön alta vai sivulta?

Mutamies 03.04.2009 19:32

Mahtuu esimerkiksi alapuolelta, koska säiliö on nostettu niin ylös kun mahdollista. Snorkkelitarpeet on valmiina. Uusia penkkejä juuri asennan paikoilleen.

Tulipahan vain mieleen, että taitaa olla se snorkkeli yks ja sama, jos esim virranjakaja on uppeluksissa. Toisaalta jos virranjakaja on vedenalla, niin koko värkki on aika syvällä...

popo99 04.04.2009 08:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mutamies (Viesti 549051)
Mahtuu esimerkiksi alapuolelta, koska säiliö on nostettu niin ylös kun mahdollista. Snorkkelitarpeet on valmiina. Uusia penkkejä juuri asennan paikoilleen.

Tulipahan vain mieleen, että taitaa olla se snorkkeli yks ja sama, jos esim virranjakaja on uppeluksissa. Toisaalta jos virranjakaja on vedenalla, niin koko värkki on aika syvällä...

paa nyt ees sukkahousus siihen ettei kaikki pikkulintua pienemmät ja roiskevesi men suoraan kaasariin...

Mutamies 04.04.2009 10:39

Laitan siis yläilmanoton. ;) Sullahan on niitä puuterinvärisiä sukkahousuja melkoinen kokoelma, maihtaisko sieltä löytyä jotku kusenpolttamat suodattimeks? :)

Niitä käytettyjä pikkupöksyjä en huoli.

popo99 04.04.2009 20:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mutamies (Viesti 549197)
Laitan siis yläilmanoton. ;) Sullahan on niitä puuterinvärisiä sukkahousuja melkoinen kokoelma, maihtaisko sieltä löytyä jotku kusenpolttamat suodattimeks? :)

Niitä käytettyjä pikkupöksyjä en huoli.

ei mul oo ku näit luumunvärisii enää jäljellä :D
http://3.bp.blogspot.com/_t-pKD_2_uX...400/Kuva+9.png

Mutamies 09.04.2009 16:25

Ohjaus valmis! Kääntyy hienosti renkaat, ja kevyesti... Tapista tappiin 2 kiekkaa.

Etupään jousitus takaveto Hiluxin lehdille tuli myös muutettua. Oli 25 cm pitemmät lehdet.

jnu 09.04.2009 19:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mutamies (Viesti 550709)
Etupään jousitus takaveto Hiluxin lehdille tuli myös muutettua. Oli 25 cm pitemmät lehdet.

Kilvetön auto, mahdollisuus tehdä vaikka minkälainen jousitus ja sitte laitoit sinne pidemmät lehdet jotka lisää etuylitystä...

Mutamies 09.04.2009 20:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jnu (Viesti 550763)
Kilvetön auto, mahdollisuus tehdä vaikka minkälainen jousitus ja sitte laitoit sinne pidemmät lehdet jotka lisää etuylitystä...

Jätän kommenttisi omaan arvoonsa, koska et ilmeisesti ole tietoinen näitten kyseisten pakkojen mallista. Muillekkin tietämättömille tiedoksi, että näissä pakoissa ei akselin kinnityskohta ole keskellä.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=26653

Uudet takakorvakkeet on siirretty sen 25 cm taakseppäin. Myöhemmin samat korvakkeet toimii kierrejousituksen tukivarsille myös. Se mikä näissä pakoissa on huonoa, on että koska akselin kiinnityskohta on epäsymmetrinen, ei riippuja voinut siirtää taakse juurikin tuon etuylityksen ja perän kulman takia.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=26651

Etuylitys ei kasvanut, päinvastoin kohtauskulma parani, koska tuli korotusta reilusti alkuperäiseen verrattuna ja etuakseli siirtyi vähän eteenpäin.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=26652

Jos saan toiset pakat, niin teen saman taakse jossainvaiheessa. Siirtyis taka-akselikin vähän taakseppäin. Näin lyhkäsessä autossa olis vähän varaa akseliväliä kasvattaakkin.

kivinen 10.04.2009 07:18

Ennustan kolmella lehdellä pakkojen olevan kohta aika suorat. Laita riittävän pitkällä liikeradalla olevat riiput, koska muuten jousituksesta tulee aika pinkeä. Jos riippu ei liiku tarpeeksi lehdet katkeaa aika helposti.

Mutamies 10.04.2009 20:55

Tuolla on vielä noita lehtiä jäljellä, joten koitetaan ensin näin ja sitten lisätään lehtiä. Riipun kulmalla olen liikevaraa koittanut saada mahdollisimman laajaksi. Käyn kunnon testilenkillä, ja koitan tehdä havaintoja käyttäytymisestä.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=26709

Mutamies 11.04.2009 19:42

Hienosäätöä tehty ja fiilistelty on.

Ihmeen runsaasti se joustaa:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=26771

Seuraavaksi vähän jotain maalaushommaa, tunkkii ja himmelii.

popo99 11.04.2009 21:29

pienemmät gummit ois pop...

Mutamies 11.04.2009 21:38

Jos löytyis 35" boggerit, niin vois kokeilla. Onhan tos noi 33" swampperit, ne on vaan toosi pienet. Niitten vanteissa oleva väri sopisi tulevaan kaarien väriin... Ois niinku sävy sävyyn. ;)

Hitto, siitähän tuli valkoinen:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=26817

Mutamies 12.04.2009 18:32

Ulkoasu alkaa hahmottua pikkuhiljaa.

Puuttuu vielä teippaukset ja sun muut tarrat:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=26846

popo99 12.04.2009 20:05

teipeistä puheen ollen ni ex tämmönen sateenkaari logo sopeis sun ja susukin tyyliin:D
http://i5.photobucket.com/albums/y16...9/muokattu.jpg

Mutamies 12.04.2009 20:09

Ne on muuten vähän eri kaverit kun noita sateenkaarijuttuja harrastaa...

popo99 12.04.2009 20:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mutamies (Viesti 551649)
Ne on muuten vähän eri kaverit kun noita sateenkaarijuttuja harrastaa...

ja kyllä me tytöt taas naurettiinhttp://www.mysmiley.net/imgs/smile/happy/happy0042.gif
oranssit vanteet sopeis kyl hyvin lisäx, paa ne 33" alle...

Mutamies 12.04.2009 23:32

35" boggerit hankintakintalistalla. Tulis vähän liian reilu pudotus 37" renkaista noil 33" renkailla.

No täytyy koittaa, sillä se selviää.

Mutamies 17.04.2009 20:46

No nyt se mopo kuitenkin karkailee käsistä...

Parhaillaan jäähdyttimen siirto taakse. Syy: saada vinssi melkeen moottoriin kiinni.
12000 lbs vinssi odottaa asennusta.

Aika avoin edestä:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=27458

Reiluhko kenno möllöttää takana:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=27459

Pitää vielä eristää hieman tuota kennoa varsinaisesta ohjaamosta, kuitenkin ilmanvirtauksen häiriintymättä. Muutenkin luulen että ohjaamon puolella paleltuu, jos sitä ilman virtausta ei ota sivuilta. Kaikkiaan kolme flektiä imee ilman edestä päin.

Perkule, tässähän joutuu kohta asentamaan toisen laturinkin... ;)

Mutamies 18.04.2009 16:49

Nesteen kierron kanssa ei ole minkäänlaisia ongelmia. Ilmasin putket termarikotelon kautta. Flekteille vielä sähköt, niin voi koittaa lämpöjen nousua.

wr-range 18.04.2009 22:06

oletko ajatellut laittaa paisuntasäiliöö, vai unohtuiko?

Mutamies 19.04.2009 16:25

Kyllä se siellä on... Volvon oma.

Yllättävän helposti kuitenkin ilmaus kävi, ja hienosti nousee pustysuoraankin tuo neste.
Seuraavaksi vuorossa vinssi eteen. Taaksekkin on joku vanha vinssi, mutta ei sitä nyt kaikkea kerralla. ;)

tepa78 19.04.2009 19:38

Nähdäänkös tämä ens viikonloppuna kemiössä ?

Mutamies 20.04.2009 06:27

Kyllä nähdään, rengastus vaan vähän avoin vielä. Pitäis vaan keretä ajaan vähän testiä ennen sitä... Toisaalta siellähän tulis sit testit ajettuu.

Mutamies 23.04.2009 19:28

Vinssi asennettuna vihdoin. Sain hyvin liki moottoria laitettuu sen, nyt kun on jäähdytin siirretty taakse.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=27872

popo99 23.04.2009 19:48

heh ja näköjään tuuninki verkkoo dollarien kuljetus lodjust:D

Mutamies 23.04.2009 20:10

Johan sulla on hyvä muisti! Ihme juttu, kun sun pääs on muuten ihan laho... :)

Tarttis viel kehittää joku puskin eteen.

Jäähdytys kyllä toimii hienosti, joten se ei enää vaadi toimenpiteitä. Pysyy lämmöt kurissa tolla pienemmällä flektilläkin, ja jos ison räväyttää päälle, niin alkaa kone jäähtyä liikaakin. Tyytyväinen olen, vaikka vähän epäilyttikin ensiks koko operaatio.

Rak 23.04.2009 20:19

Kannatta tehä verkosta kotelo ton vinssinvapautusvivun ympärille ettei oo räpylät remmin välissä ;)

Nimim. pyörivään flektiin vastaavasti sormet työntäny.

Mutamies 23.04.2009 21:07

Njaa tarkkasilmäistä väkeä. Työntelin tuonne räpulää, ja havaitsin, jotta tarvii rannettamyöden työntää maskiin sisään ennenkun sormet on vaarassa. Teen kotelon siihen.

Mutamies 20.06.2009 09:09

Päivitellääs vähän taas tätäkin jutustelua. Tekniikka toimii ihan mukavasti turbiinia lukuunottamatta. Hakusessa korkeammalla stall speedillä oleva limppu. 2500 r/min vois olla pop. Toi kone kun ei jaksa oikeen vääntää niin alhaalta kun tuo nykyinen turbiini ottaa kiinni. (ottaa ihan sairaan matalilla kierroksilla kiinni)

Rengasäivitykset parhaillaan menossa. Good yearin MT/R 37" renkaat sai lähteä, ja tilalle tulee 35" Creepyt leikattuna. Ideana tässä lähinnä parempi kylkisuojaus ja joustojen paraneminen kun renkaat ei enää ota koppaan kiinni.

Vasemmalla laikkaamaton, oikealla leikattu:

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=33350

Toinen rengas sarja, mitä voi autoon kokeilla on odottamassa leikkausta:

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=33351

Eli kyseessä on 33" Swamperit. Voisin muuten myydä nämä leikattuna ja bedlock vanteineen poiskin...

YV:tä kehiin jos kiinnostaa.

Mutamies 19.08.2009 18:45

No hittolainen, on taas aikaa mennyt... On hienosti pelannut auto kyllä, vaikka melkoinen rakennelma onkin.

Mutta nyt hajos automaatin ja jakiksen välinen väliakseli. Tarkemmin etummainen ristikko räjähti siitä. Tarvii kehittää siihen jokin vahvempi patentti.

Turbiini ongelmaan on ratkaisu löytynyt, mutta en vaan ole saanut aikaiseksi toimittaa vanhaa turbiinia modattavaksi. Saa sellaisen kun haluaa, eikä edes ole pahan hintainen muutostyö.

Tuoppo 20.08.2009 14:07

Mitkä iskarit tossa edessä on

Mutamies 20.08.2009 20:38

Emmä tiedä. Sierrasta varmaan. Siin on pitkät.

Rekisteröimätön 21.08.2009 22:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mutamies (Viesti 553007)
No nyt se mopo kuitenkin karkailee käsistä...

Parhaillaan jäähdyttimen siirto taakse. Syy: saada vinssi melkeen moottoriin kiinni.
12000 lbs vinssi odottaa asennusta.

Aika avoin edestä:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=27458

Reiluhko kenno möllöttää takana:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=27459

Pitää vielä eristää hieman tuota kennoa varsinaisesta ohjaamosta, kuitenkin ilmanvirtauksen häiriintymättä. Muutenkin luulen että ohjaamon puolella paleltuu, jos sitä ilman virtausta ei ota sivuilta. Kaikkiaan kolme flektiä imee ilman edestä päin.

Perkule, tässähän joutuu kohta asentamaan toisen laturinkin... ;)

käännnä flektit jäähyttäjän etupuolelle. niin ei tuu kylmä. :)

jason 21.08.2009 22:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mutamies (Viesti 584889)
Emmä tiedä. Sierrasta varmaan. Siin on pitkät.

Muistaakseni ne on/oli transvestiitistä... Siis ne iskarit eessä

Mutamies 22.08.2009 18:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jason (Viesti 585201)
Muistaakseni ne on/oli transvestiitistä... Siis ne iskarit eessä

Joo hyvä tietää.;)



Nii noista flekteistä sen verran, että on imevät. Imee siis ohjaamon läpi ilman. Flektien siivet pitää ihme röpellystä jos pyörimis suunnan vaihtaa. Ei auta flektien puolen vaihto. Aina siinä kuskin paikalla kuitenkin vetää, oli puhaltimet missä tahansa. Oikeastaan ei siellä vilu tule, onha tuo muutenkin hieman avonainen... :)

Teme 22.08.2009 18:50

Jaa, eikö ne enään ime, jos vaihtaa puolta?

Mutamies 23.08.2009 19:22

Kyllä ne imee joo, mutta puolenvaihdon jälkeen ne puhaltaa niskaan.
Siis aivan sama, kun ei ne kumpikin edes kokoajan pyöri.

Pidän tätä flektejä koskevaa keskustelua osaltani loppuunkäsiteltynä. :)

Muu rakentava keskustelu on toki suotavaa.

SamiN 31.08.2009 20:58

Mites toi raidetanko on kestänyt? Jouduitko hitsaamaan päät tankoon ettei tanko pyöri?

Kuvasta olin katsovinani et olis hitsattu? Kun omassa on hiukkasen probleemia tiukassa paikassa käätäessä ja mietin pitäskö hitsaa kiinni..

Rausku4x4 19.09.2009 11:39

olisiko mahdollista saada kuvia pää laatikon ja jakolaatikon liitoksesta. Olis itelläni samankaltainen projekti tuloillaan.

Mutamies 23.09.2009 07:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 4x4lucifer74 (Viesti 588059)
Mites toi raidetanko on kestänyt? Jouduitko hitsaamaan päät tankoon ettei tanko pyöri?

Kuvasta olin katsovinani et olis hitsattu? Kun omassa on hiukkasen probleemia tiukassa paikassa käätäessä ja mietin pitäskö hitsaa kiinni..


Joo ei ole hitsattu päitä kiinni. Itse tanko on kestänyt hyvin, kiitos oivan materiaaliratkaisun. ;)


Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rausku4x4 (Viesti 594202)
olisiko mahdollista saada kuvia pää laatikon ja jakolaatikon liitoksesta. Olis itelläni samankaltainen projekti tuloillaan.

On saatavilla toki. Itseasiassa pitäis edelleen korjata se ristikko siitä väliakselista.

Roudaan auton tänne verstaalle ihan lähipäivinä. Otan sitten.

Mutamies 29.09.2009 19:38

Tässä pari kuvaa tuosta automaattilaatikon takapään tuennasta.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41451
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41450

Loodan häntä on tuettu tuollaiseen neliöputkeen. Putki on kiinni rungossa vain toisesta päästään, koska etukardaanille pitää olla tilaa. Väliakseli on 17cm pitkä.



Nyt on 35" leikatut Creepyt alla, saas nähdä miten toimii.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41454

Rausku4x4 30.09.2009 10:56

ootko käyttänyt ihan patrollin vai suzukin jousia tässä rojektissa? Meneekö liian jäykäksi patrollin jousilla?

Mappe 30.09.2009 12:21

Mulla on vähä samantyyliset tuennat Suzukissa volvon alennusvaihteessa. Toi traction bar rungon puoleinen tuki on varsin nerokas.

apiaani 30.09.2009 12:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mutamies (Viesti 550709)

Etupään jousitus takaveto Hiluxin lehdille tuli myös muutettua. Oli 25 cm pitemmät lehdet.

rauskulle:
Edessä ainakin tollattiset.

Mutamies 30.09.2009 13:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mappe (Viesti 598127)
Mulla on vähä samantyyliset tuennat Suzukissa volvon alennusvaihteessa. Toi traction bar rungon puoleinen tuki on varsin nerokas.

Joo aika yksinkertainen tuo rungon puoleinen tuenta, ja erinomaisen toimiva kanssa. Se on vaan olennaista, että tuo puslan läpi menevä tappi on karkaistua tavaraa.

Tässä takaa:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41455


Takaveto hiluxista on nuo etulehdet peräisin. Tuossa taisi aikaisemmin Kivinen mainitakkin, että kolmella lehdellä tulee pakasta aika suora pian, ja näinhän siinä on käynyt. Tosin joustaa ja toimii hyvin näinkin. Vielä ei ole mennyt lehtiä poikki, toistaiseksi. Vaatisi yhden vahvan lehden vielä joukkoon, koska tuo keula on aika painava kuitenkin.

Mutamies 04.11.2009 11:39

Nyt kun autossa on hydrauliikkaa, niin mielessä pyörii nelipyöräohjauksen rakentelu. Mietin, jos sen tekisi takarunkoa kaventamatta, eli takarenkaat kääntäyisi noin 50% vähemmän kun etuset.

Toinen vaihtoehto olisi takarungon runsas kavennus, jotta renkaat kääntyisi täydet. Jousistus menis uusiksi sillon.

Olisiko jollain esimerkkiä vaadituista hydrauli komponenteista, kun ajatus olis saada toimimaan omana yksikkönään ja etusten kanssa?

Mutamies 13.09.2010 18:49

Tarttis varmaan tällekkin tehdä jotain välillä. No tuli sentään vaihdettua kärjetön sytkä orginaalin tilalle ja tuloksena moottorin luonne muttuis aika radikaalisti. Ei ole enää pelkkää kuminauhan venytystä tuo meno. Tankin imussa on jotain paranneltavaa, kun jurkässä mäessä loppuu liemi koneelta. Ohjaus on kaikessa yksinkertaisuudessaan toiminut moitteetta, joten se oli onnistunut proggis.

Topi1982 17.09.2010 18:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mutamies (Viesti 555082)
Njaa tarkkasilmäistä väkeä. Työntelin tuonne räpulää, ja havaitsin, jotta tarvii rannettamyöden työntää maskiin sisään ennenkun sormet on vaarassa. Teen kotelon siihen.

Yleensä Kiinan vinsseissä päätykotelon voi asentaa 8 eri asentoon.
Ite olen kääntäny vivut aina hyvälle hollille.

Mutamies 21.09.2010 07:28

No hittolainen... eipä kukaan ole moista hoksannut... Mainio vinkki. Saattaa monessa tapauksessa helpottaa esim paineilmasylinterin asennusta vapautusta varten kun saa sylinterin pystyyn.


Sivu luotu: 05:43 (GMT +2).