![]() |
bj-40 & ford f250 7.3T -TDi-
Nonii nyt kai vois avata tällekkin projektille oman topicin. eli tästä tulee miun eka auto jota rakennellaan opiskelija putjetilla ja täs nyt ois vuos aikaa vehkeillä tän kans ni välillä voi tulla sellasii rahansäästö katkoja.. :D pääasias kahestaa kaverin kans tätä tehää ainaku se kerkee tulla jelppii että hyvät neuvot on aina tarpeen jos näyttää menevän iha vituiks ja muutenki.. :p
oon tätä foorumii katellu jo parivuotta ja on tuos jotai romuja ollu ennenki mutta nyt alkas sit tää iha kunnon projekti bj on vuosmallii 77 ja rekisteröity 6 henges pakuks, hj60 koneelle ohjauksen tehostimet löytyy vinssit sun muut... mutta siihen se jääki et ei ookku pelkkä runko seki on sinkitty että sen päälle joutuu sit kaikki ettii:( tähä tulee hj61 tekniikka joka käydään nyt näillänäkymin sunnuntaina hakemas nimimerkiltä hoojii sitte pääsis sitä ihmettelee.:eek: kuvat on huonolaatusii ja vähän turha isoiks jäi mutta siinähä niitä. eilen alotteltii tästä työntämällä runko tallii. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=23946 tänää töidejälkee ruvettii hiomaa http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=23948 ei näyttäs pahemmin ruostetta alta löytyvän http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=23947 tältä se näytti muutamantunninjälkee tänä iltana pohjamaalattu pensseleillä.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=23951 puskurit tehään uudet tässä kevään myötä mutta onpaha nyt maalattu http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=23952 täs on vielä jotaki tulevasta cooleri on aika hurjan näkönen missähä lie romukasassa ollu... vedet pusyy kuitenki sisällä uudet laipat sitte joskus tehtävä. tää on peräisin scaniasta http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=23950 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=23949 jep ja huomenna jatkuu... runko näyttäs oleva vähä kierossa ku entinen omistaja on ite takonu jouset ja on vähä eri korkuset. onko jollai tietoo kenen vanha tää on? serkun kautta tämän ite sain, ei muute mut en löytäny runkonumeroo näi äkkiseltää et onks se jääny sinkitykses peittoo vai lyöty uuteen paikkaa? :D |
Hyvältä näyttää
Siihen on sit mukava ruveta värkkäämään kiinni tekniikkaa hyvän rungon päälle. :) etsi sitä runkonumeroa vänkärin puolelta eturenkaan takaa.siellä se on normaalisti ollu.
|
niin oon kuullukki ja kattonu mutta ei vaan näy :D pitää huomen vielä varmistaa asia
|
Jaah tähän ne hoojii:ltä havitellut osat lähteekin. Penteles kun kerkesit. :D
Onnea projektille! Taitaa olla aika hyvä tuo hoojiin tarjoama paketti. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
JÄÄTÄVÄ koukku viritys....
mutta muuten on kyllä senssit kohdillaan ku saa rakentaa puhtaan rungon päälle... |
Lainaus:
Edit: no näkyyhän siellä sentään yks harus olevan, ei niin paha miltä tossa kolmanneks alimmassa kuvassa näyttää. |
U-pulteillahan tuo näyttää haruskin olevan, helppo irroittaa tarvittaessa. Tuon kaltainen tulee tatsuniinkin.
|
joo U pulteilha se on kii taidanpa ottaa sen pois saa sitte tarvittaes helposti paikallee siin on sellane pikaliitinki töpselii.:rolleyes: ei vaa löytyny runkonumeroo siihe etupyöräntakapuolelle on hitsattu paikkapäälle eikä si siel edenpänäkää ollu... :D mitäs sit lyödäänkö vaa ite vai kirjotetaanko maalarinteippii ku koittaa katsastaa ? :confused: seuraavaks tuleeki sit se kone työnalle kuha saadaan irroteltuu se ja pumppu pitäs lähettää mynädiiselille ja kytkimee tulee tuplajouset. varmaan se pakosarjaki tehään uusiks ja kaikki tarvittava koneelle :)
|
Myy miulle se pakosarja. YV:llä tavottaa..
|
Lainaus:
|
nonii
nyt on hoojiilla onnellinen uus omistaja! :) pistin viel illalla jonku syylärin kiinni ja akut lataukseen ni pääsis ehkä huomenna vähän testailee ja ajaa talliin sittenpä ruvetaan sähköjä selvittelee.
|
Lainaus:
Mut jos ei oo, niin lyö uudestaan ja pyydä meistoksen varmennos katsastuksessa. Saatat tosin tarvita Toyotalta maahantuontitodistuksen, jos sille päälle konttorilla sattuvat. |
Lainaus:
|
siin ois muutama kuva
ahdas meinaa olla tuo oma talli :( http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=24409 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=24410 |
Päivässä sen varmaan pilkkoo. Sitte mahtuu. Ylimääränen jätelavalle surutta. Vähän siistimmätkin hilkkeet, muuten ne on jaloissa ensvuonnakin. :)
|
terve taas
joo ei oo pahemmin joutanu tekee kojelauta nyt purettii eilen tänää ollaan vaa ihmetelty ja kaveri puhals koulussa miulle tuon turbon ja alotteli jo putken kiillotusta keskenhä se vielä on mutta onpaha jotaki suuntaa antavaa.. perjantaina alotetaan sellanen rykäsy ni eiköhä se iloks muutu:) http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=24548
|
Hyvältä näyttää
kyllä siitä vielä komia tulee kunhan vaan jaksatte nysvätä.
|
kiitos kiitos :) kylläme yritetään tehä hyvä saanyt nähä ei hätiköidä ku on kerran aikaa :o
|
nyt ois...
jeps yö tuli vietettyä tallilla kaverin kanssa vähä myöhästy toi startti 8 mais päästiin alottelee ja aamu 11 siinä sitte meniki :)
tässä ois muutama kuva mitä saatiin aikaseks http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=24646 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=24647 http://forums.offipalsta.com/album.p...ictureid=24648 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=24649 alipainemokkulat http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=24650 sähköt http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=24651 sit nous hetiku kehtas rupee pitää metelii http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=24652 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=24653 seki viel http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=24654 akselitkin siirtyy http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=24656 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=24657 vähän piti pikkutunneilla haaveilla ku meinas tulla jo tylsää :D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=24658 tupakkakin paloi http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=24659 .. sellasta kyl sauna on nyt paikallaan tänään ei taideta muuta tehdäkkään yllättävän loogiset oli kaikki sähköt ja pultitki aukes susiolla oli iha mukava ku kaikki suju:) ainot jousien henkseleiden kanssa sai vähän tapella eipä pahempaa.:o joku varmaan miettii et miks vitus siit piti kaikki sähkötki ottaa mutta sen näkee sit myöhemmin :rolleyes: |
Muistuu mieleen omat ensimmäiset Mersun koneenvaihtorempat, kun teki kaiken varmanpäälle ja vielä kerran piti käyvä varmistamassa. Aikaa meni. Oli tunnelmaa auringonnousua ihailla asennuskaljoissa, väsyneenä ja homma kondiksessa. Kippis! :)
|
jahas
ai työ rupesitte sitä tekemään yö vuorossa :) jätkäthän on ollu ihan liekeissä kun ootte päässeet Hoojiin kimppun :)
heitä samoilla lämpösillä ne hoojiin jousetkin sen Bertan alle niin saat jatkettua raideväliä pitemmäksi.jatkat vaan kardaaneita pikkasen. |
Lainaus:
Lainaus:
aivan pitääki viel ne irrottaa. hyvät neuvot on tarpeen=) mutta mites tuo kardaanien jatkaminen tapahtuu? pidemmillä putkilla? entäs jos teen nuista hj kardaaneista lyhentämällä niitä , hyvä ois varmaan sorvissa katkasta ? :o |
vähän jotain
otin ne jouset sit irti ja sumuttelin koneen ja akselit naftalla saa muhii hetken ja pestä sitku kerkee.
akseleihin pitäs tehdä uudet jousipedit sitte iskarit pitää katella ja kardaanit (nii saako niistä hj kardaaneista pätkästyy sopivat?) koneeseen ois tarkotus vaihtaa runko ja kiertokangen laakerit, tietenki kokokonee tiivisteet, hoonataan vähä ja männänrenkaat uudet, motonetistä noi pitäs maksaa 308€ mut jokases ei lukenu et sopis hj61? venttiileistä ei viel tiedä selviikö pelkäl hionnalla mut sit niitäki pitäs uusii imu n.8€kpl ja pako n.12€ puretaan varmaan tälläviikolla jos ens viikonlopuks sais osia kattoo ny :p pumppu lähtee jossain vaiheessa pajalle ehjä/uus turbo ois hakusessa kun rahaa vähä sais joku holssetti tai masterpowerit http://www.hevosvoima.com/site/tuotteet.php?tid=57 ei ois kovinpahan hintasia laatukin tuunaajien mielestä hyvä tietäs vaa minkäkokosta hakee että saa ehdottaa! :D kytkimeen tulee tuplajouset toista paineasetelmaa saa tarjota jos jollai löytyy ? |
saa niistä hj:n kardaaneista sopivat, poikki vain.. pistä kuumaliimalla kii.
|
konetta
joo jotaki saatu taas tehtyä
öljypohja oli vedetty sikaflexillä joka ei ainakaan helpottanu irrottamista :mad: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25492 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25493 kytkin oli muuten hyvänä mutta paineasetelmassa oli pieni halkeeman alku http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25494 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25495 oli taas sopivan lujassa (muille tietämättömille tiedoks että ei oo vastakierteillä ni ei tuu tuhaa työtä:o:D) http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25496 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25497 huomenna sitte lisää jännittää jo.. :D otanpa huomenna iha kamera kuvia jospa ne näyttäs paremmalta |
joo voi perse
nyt ois kaikki purettu 4 ja 6 männät oli vähä huonona ja nelosen kiertokangen luiskat. ylempää rengas uraan menis 3 rengasta :mad: pistän huomen kuvasarjan on nii hankala laittaa :D ei siin mitää kertokaaha mistä saadaan uudet männät löytyykö tarvikkeena mitään? ei oo tosiaankaa varaa paljoo tojotan mäntii ostella...
|
ostat sieltä kengurumaasta, olikohan jtn 1200e luokkaa koko setti, siis männät, laakerit, renkaat yms.. hilut...
|
Roodogsista ausseista löytyy 12-ht rebuild kitti täältä. Toi 1147 AUD on vaan 607 euroa mut tulee siihen tietty postikulut ja verot päälle. Mutta kannatta miettiä mitä tolla rahalla saa suomesta. Ei varmaan paljon mitään. Roodogsilta olen itse tilaillut tavaraa ja mm. Leppävirran pojille tuli tollanen 12-ht ja 3B rebuild kitti.
|
muistin siis väärin tuon hinnan, et mikjus muista mitä maksoi tuo 12ht rebuild kitti roodogsista suomeen tuotuna kaikkien verojen yms. maksujen kanssa? Voi nimittäin itellekkin olla aiheellinen tuo kitti...
|
En tiedä kokonaiskustannuksista mutta kysäskääpä lepoantilta. Kyllähän postikulut ja alvit sun muut ton helposti tonttuun nostaa.
|
ohhoh
toi on muute halpa! :eek: pitää huomenna ottaa mikrometrillä mitat ja jos sais sitte tilattuu on vaan noi kielet hallussa koht sielt tulee jotkut 600 euroo maksavat männänrenkaat :D
ensi lähti nää http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25658 sitte tää http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25659 nämä tuli sieltä http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25660 http://forums.offipalsta.com/album.p...ictureid=25661 vähän on ajonpuutetta http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25662 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25663 nuo nyt ei ollu kovin pahana paitsi se nelonen, varmaan vaihdettu joskus http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25664 nää nyt ei ollukkaa nii mieltälämmittävii :D:mad: mut jos toi sarjakerran nii halpa on ni hyvä et tuli avattuu eivät varmaa ois kovin kauvaa kestäny isompia ahtoja;) http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25665 |
ja kytkinki samaa pakettii ku kerran ruvetaa. ei tartte sit niit tuplajousii miettii.. mutta ku ei nyt taivu kieli ni voiko joku tehä suuntaa antavan käännöksen tosta tuleeko tossa iha sylinterinputket ?
|
Ei tule kuusykkösen paketissa putkia mukana kun tuo 12ht on kiinteillä putkilla mutta löytyypi kengurujen maasta ylikokoja samaan hintaan kun vaan ilmottelee tilatessa...
|
Onko tietoa paljonko tulla koneella oli ajettu.
|
mittarinmukaa joku 512 muistaakseni.
jos hyvin käy saadaan huomenna tilattuu ei tätä rahaa vaan oo liikaa :( |
päivitellääs
joo o saatiin taas jotain aikaseks kiirettä ollu männät tilataan keskiviikkona sylinterit on hoonattu ja mitattu 90.95-92 oli halkasia. runkolaakerit 69.95 ja kiertokangen 54.96. mitkä on vakio arvot ? rungon maalailin tänään oli niin hyvä keli +24 ja tyyni http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=26725
ja pakkohan se on välillä tuunatakkin ;) http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=26726 moottorin osat lähtee pesuriin varmaan ensiviikon aikana sitte maalaillaan. |
Aparaatille tuli joskus vuosi-puolitoista sitten samanlainen projekti tehtäväksi. Tämä on jo toinen hyväksi todettu 12HT jossa sama vika :confused: (mikä on miun tiedossa). Nyt viimeistään on päätetty etten ikinä osta tuolla mosalla varustettua kikotinta. Tonni pitää saada 12HT:stä alennusta.
|
ehkä asia on näin mut kai se toiset samanlaiset menee ku kaikki on uutta ? jollekki viel hyvä auto tulee.. :D seuraava auto tulee olemaan muun maalainen ja cumminssin koneella :p:cool:
|
Kyllä 12HT on hyvä, kun konerempan tekee ensin. :) Kai se senjälkeen kestää pitkään.
Dodge olisi kyllä messevä peli! :D Siinä kyllä kannattaa välttää Brasiliassa tehtyjä moniventtiilikoneita. Lohkon valu ei ole yhtä vahva (paksu) kuin Jenkkilässä valmistetuissa. |
jep 12 venttiilinen ja automaatti, uudempikoppaset laramie mallit on arkoja sähkövioille, vanhakoppanen pitkällä hytillä ois aika luja bulling aihio. ku ois rahaa ostas nyt jenkeist sellasen ei paljoo maksais ja viritys osat heittäs lavalle :rolleyes:
|
12-HT:t rupeaa laukeilemaan tossa 400000 kohilla. Kyllähän sillä taas päästelee jonniimatkaa kun on konerempan tehnynnä! Meille tosiaan tuli kanssa australiasta osia tohon koneeseen ja ei voi kyllä moittia hinnan puoleen!
|
mites ilmotanko minä vaa tonne puljuun sylinterin halkasia on ja ne sitte siel arpoo sille sopivan männän ja renkaat ?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Ei näekään, mutta kone kestää suunnitellussa käytössä, liikkumiseen pisteestä A pisteeseen B, yli 500 000. Kysy vaikka Jokelta :)
Muutenhan se pösö oli täys paska :D |
Lainaus:
|
joo o voi vittu
en tiä oonko vähä tyhymä mut emmä osannu tilata niitä osia :D koitin google kääntäjällä ja pääsin jo melkein maksuvaiheeseen mutta enpääse siitä etenpäin ku koittaa maksaa paypallina siis kyl varmaa ois kannattanu sitä englantii koulussa opetelle nyt sen näkee... :o nooh huomenna uusi yritys jos äiti vähä auttas vaikka :D
|
nonni taas ois jotain pientä kansi kävi moottoripesurissa vielä pitäis venttiilit hioo ja lohko käyttää.
sain astraaliasta nyt tarjouksen: G'day, it will be: 1 x rebuild kit $1147.50aud 1 x clutch kit h/duty $391.50aud 1 x delivery per fedex $170.00aud total $1709.00aud regards neil eli jotain 900 euron luokkaa tilasin laskun ni tulee varmemmin maksettua :D sitte ois yks kysymys onko mahollista saada rekisteröityy tuo pick up bj hytillä ja ite tehdyllä lavalla meneekö siinä prosentit yli ku on kaikki koneet ja akselit vaihdettu ?? onkoha siinä mitää järkee.. |
ompas halvat toimituskulut...
|
niin en tiedä mikä koira tuohon on haudattu että taitaa olla vaan austraalian puolella ja rahti maksetaan vielä erikseen ?:confused:
|
Toimitus 93.8 eur. Ei se nyt kovin halpa ole. Suomessa lähettäminen on vaan perkeleen kallista.
DPD toimittaa kotiovelle varoen käsiteltävän 56x60x67cm kokoisen paketin 30 eurolla Saksasta. |
joo on jotain pientä että osat on nyt makseltu ja varmaan postitettukkin kohti suomea.
huomenna on vapaa päivä että varmaan rupean taas rakentelee runkoa loppuun jos hyvä keli niin lisää maalia ja akselit nyt ainakin puranja putsailen hitsata ne pakkojen aluset toiselle puolelle ja se reaktiotanko laitella. kuvia voisin sit räpsii |
joo no eikyllä kauheesti kerenny mitää tekee runkoon sai lisää maalia ja lohkon tiiviste pinnat putsattuna ja hoonattuna odottelee viel pesuu vähä alotettii venttiilien hiontaa.. kaikki laakerit ja männät oli vakio kokosia että ei senyt hirveesti ole kulunutkaa kone!:)
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=28141 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=28142 |
taas jotaki
Moro
Nyt on lohkos värii, kansi valmis ja akelit purettu odottelee puhallusta naapuri lupas täs jonkuviikon sisään puhaltaa. takarummut varmaa sorvataa ja uudet kengät ja palat, kenkien sylinterien kumit uusittava. koneen osat pitäs fedexin mukaan tulla ens viikolla ? :D sai vähän rahaakin pitää ens viikkolla ottaa selvää pumpusta ja suuttimista mitä niille tehdään.. jos kuvanki pistää ni näyttää että oltais tehty jotain:D maalina ferrex heat http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=29084 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=29083 |
ainii koht puolii vois sitä korii ruveta ettii ni saa ehdottaa hyväkuntost koppaa sillee että pysyy sopuhinnois myös koko auto kelpaa jos nyt joku 2000 ois kattona ku tosiaaa vaa korin tartteis eikä mitää läpimätää tarttee tarjoo seki on monella tapaa ymmärrettävis. :p
sit multa joutas tuosta paperillinen hj runko enimmäkseen takapääs on ruostevikaa ja onha tos kori jos joku tarvii siin on ainaki 3 ovee jota voi hyödyntää tankki on varattu :D |
paketti tuli
jes nyt tuli osat nopee on kyllä toimitus ja palvelu.
kansi laiteltiin tänään nippuun huomenna jatkuu vähä työt häiritte harrasteluu mutta viikonloppuna sitte:) pitäs nyt pumppu ja suuttimet saada äkkii johonki hoitoo jos ei kerkee tällä ni ens viikolla sitte. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=29384 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=29385 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=29386 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=29387 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=29388 |
Asiallisen näköistä kamaa... onkos tuo kytkin hd-malli?
|
on joo hd, en tiedä oisko safari ollu parempi eiköhän tällä alkuunpäästä?
|
joo ja huomenna lähtee paketti mynädiiseliin suuttimet ja pumppu
millä kuuluu muute asentaa nokkakselin laakerit oikeesti ? ei oikein meinannu tulla mitää jos ehjänä ne haluis paikallee :D |
taas jotai pientä vähä liian isoja kuvia
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=30311 ulos vedin http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=30313 koneistamolla kävi http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=30315 sisään panin http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=30318 kansi paikallaan http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=30319 kytkintä http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=30316 mlkein valmis http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=30322 tollanenki piti pihaan hakee http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=30320 |
Lainaus:
|
Lainaus:
Kerroppa site mitä niille rojuille tehtiin mynällä ja paljon tuli kustantamaan.. |
joo kyl ne nokkaakselin laakerit lopulta saatiin sinne meni kerran väärään järjestykseen ku eihä me heti tajuttu että ne on eri kokosia. 100 kuulema uus sarja toyotalt.
joo vähän rupee pelottaa et kuin kallis lasku sielt tulee... kilvettömäl sit päkille tehtiin tällänen täs iltäpuhteina toyotan turbo jouti sinne ja todettiin jo toimivaks ei löytynyt ihan kaikkia osia kotoa että kyllä nyo vesiletkun pätkät tuolta viel lähtee. saattaa vielä sekin joutuu kilpiin saas nähä :p http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=30413 |
tänään käytiin vähän ajelemassa ja eihän se oikein mihinkään päässyt :D
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=30418 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=30422 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=30423 |
turboa
turbon löysin tuosta kylältä hyvä kuntoinen eikä hinnalla pilattu niin päätin ottaa peräisin cumminssin 5.9
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=30529 |
nonniin mynäpumppu ois valmis ja suuttimet huollettu niis ei ollu muutaku putsailuu osat saapuu varmaan perjantaihin mennes et hyväl tuuril pääsee kasaa koneen loppuun viikonloppuna. 300 makso mynäkeikka 110 cm3 sieltä tulee en tiedä onko se paljoa eli ne säätivät vaan sieltä kaiken mitä sai vakio osilla ? mietityttää vaa ku turbourpoltaki saatiin 160 8.5mm elementeillä? :D mitä sanovat tähän alanmiehet ? käskivät että pitäs olla vähintään 1.6 baarin ahdot "säädät vähä hukkaporttii".
joo ja vois olla koristakin tietoo jos kaikki menee hyvin. |
Se tekee aika paljo tuo pieniki muutos elementtien koossa, 9mm tapeilla saatu 176cm3 :) Nii sinne tuli ihan mekaaninen säädin pumppuun ja elementtejä ei vaihdettu isompiin ?
edit. niin vai olikos tuossa nyt hj61:sen kone, elikkäs 61:sen pumppu kyseessä, jota oot käyttäny mynämäellä ? |
61 pumppu sitä mie vähä mietinki
|
mun muistaakseni tuo "bemaripoju" nimimerkillä kirjottelevakin käytti 61 pumppenia siellä mynämäellä ja siitäkin sai sen 110cm3.. Ei oikeen tuo pumppujen sielunelämä niin hirveesti oo vielä tiedossa, jotakihan noissa elementeissäki varmaan on eroa ja muutakin eroavaisuuksia sisälmyksissä. Mutta noista mersun 7mm pumpuistahan nuo saa sen joku 120-130 ulos. Mut kyllä tuo 110 riittää jo pitkälle.
Onkos toi turbo hx35 ? |
jaa jaa noo hyvä tietää kylhän tuon pitäs 400 hevoseen kaiketi riittää ? noo ainakin niin pitkälle ku kytkin antaa myöden. :D
h1c ford cargosta, mittoja en nyt muista... tiedä sit miten toimii |
Juu kyllä se sinnemain riittää.. Jaa katoin, että se oli jostai dodgen rammista tuo känkylä. Hyviä ollu heräilemään nuo h1 sarjan holsetit, varsinki tuo c-sarja
|
Lainaus:
|
hp-dieselis se mun pumppu kävi! ja saman 110cm3/1000iskua sieltä tuli! vai oliko se mittayksikkö millejä?
|
Joo, melkeen muistin oikeen :) Mutta en tiiä vaikuttaako siellä sitte noihin määriin, että kuin pitkä isku siellä on ja sellaset, en oo aivan varma mitä kaikkea se otti siihen mun pumppuun sieltä kuorma-auton pumpun sisältä, ainaki nyt elementit tuli, mutta en tiiä muusta sitte
|
noi 61 pumput on suoraruiskuun ja niissä täytyy olla melko lyhyet ruiskutus ajat verrattuna esikammio koneisiin. sen takia ne ei varmaankaa säädä niistä enempää ettei tule liikaa läpörasitusta koneeseen. itte kyllä kerroin että laitan pumpun esikammio koneeseen, mutta kai sen joskus sitte näkee kuinka pelaa.
noista pumpuista saa hp-dieselin mukaan monesti liikaakin tehoo itse säädellen. |
pumppu tuli täytyy lähtee avaa pakettii :D eiköhän tuomäärä nyt saa riittää pitää myöhemmin muutella lisää jos siltä tuntuu :rolleyes:
|
jotaki on taas saatu hommattua
eli 33" renkaat näin aluks http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=31748 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=31749 kori haettiin jv73 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=31750 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=31752 eiköhän se siitä viel autoks muutu on vaa nii perkeleen kiire jottei kerkee tekee.. kesälomaa odotellessa. akselien hiekkapuhalluski vähän myöhästyy, takarummut kävi sorvaamos että sillee.. tekniikka onki jo melkein valmis pakosarjan tekoa vaille. |
jees. eipä oo oikein edenny paskaa säätä ja tallii siivoillu tuli tuos nyt turboki tunattuu kiuvas väril :D hiekkapuhalsin ensteks eipä taida maali pysyy pakopesäs mut onpaha hienon näkönen hyllyllä :cool:http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=31967
|
turha tuijjottaa pelkästään pumpun tuottoa,käytetty kierrosluku on yhtä tärkeä muuttuva tekijä saatuun tehoon.mersun koneet kiertää jopa 6000rpm toyota 4000rpm samantuottosel pumpul puhutaan aivan eri tehoista mitä tulee ulos koneista.
|
no itselle ei oikein nuo luvut edes sano mitään vaikka tuijotteleekin. iha hyvä näin.:D
mut jotai saatu taas. aamulla nostettiin kone toho meidän pukille http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=32092 vähä aikaa pähkäili ni löyty loput pulteista ja sai osat kiinni http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=32093 viel puuttuu ainakin nafta putket pakosarja ja turbo. polttoaine suodattimenki vaihdan isompaan 2 patruunaisee jalkaa pitää sit suunnitella sille paikka ku saa rungolle.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=32094 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=32095 |
en haluaisi soono mut kaikki pultit löysi paikkansa mut miten vesipumpun siiva??? paikallaan mut miten päin??.ok se siistä saivartelusta mut siisti on paketti
|
Teehän vielä sellainen muutos, että vaihat ton Tojotan turbon mun HX35:n. Sun ois helppo rakentaa sille sopiva pakosarja, kun kerran päätit rakentaa. :) Mie en viitti, laiskottaa. :rolleyes:
|
mulha on h1c tossa että en nyt tarvii hx:sää :D toyotan turbo on king capis ja pysyy. onko miulla jotenki vesipumppu väärin ? :o
|
Lainaus:
|
aah niinhä tuol jo sanottiin.. kiitoksia korjataan asia! :o
|
pakosarjan teko jätetään myöhemmäks sittenku auto on saatu leimaan edes joillain virityksillä. akselit pitäs nyt saada puhellettavaks on vaa naapurilla aika kiirettä, pitää vaikka itse käydä puhaltaa.
senjälkee konetta rungolle ja koe käynnisty että kone on todettu toimivaksi... |
koneeseen rupee olemaanki jo melkein kaikki hankittu
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=32659 jarruosatkin tuli tänään ja huomenna viel vähä lisää http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=32660 huomenna toivonmukaan saadaan puhallettuu akselit sit pitäis jousille tehä muutos työt... eiköhän viikonloppuna ruve olee runkokin melko valmiina!:) |
Tulihan mielen, että toivottavasti ei rupee maalinkäry haiseen kun saat käyntiin. ;)
|
Lainaus:
|
jotain saatiin viikonloppuna aikaseks. menee nii myöhää tallilla ettei kerkee päivitellä :D
akselit sain puhellettuu vihdoinki ja het pohjamaalii ku nää kelit nyt on vähä mitäsattuu pitää viel noi jousien kohdat muuttaa. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=33206 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=33207 sit vähä putkitarpeita http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=33208 konetta hieman mallailin.. pitää viel saada moottorin kumit ni pääsee suunnittelee kiinnitystä.. aika ahdas on varsinkin vaihdelaatikonpäästä, takakardaaninkulma on vähän turhan jyrkkä en tiedä joutuuko madaltaa vai pitääkö tuohon jotkut tupla ristikot laittaa sit että kestää tehoja? myös paineilma kompuralle tulee ahasta pitää ettii joku kompaktin kokonen tietäiskö joku mistä lähtee ettii ? akseleiden lukot tulee paineilmalla sylinterit löyty kaapinperält tosin 1 toimiset, pitää kattoo jos ne sais jousella palauttaa.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=33209 jos osat kerkeen saada ni juhannuksen aikoihi sais koekäytettyyki :O |
1 Liiteet
Pistä nelilovinen laatikko ni voit laittaa pidemmän takakardaanin, ja kun nelivedon kytkentä on kepillä mahtuuu lootakin paremmin paikalleen. (se alipainekellohan siellä ahdistaa) Hyvännäköistä rakentelua, Väreistä tulee kyllä ekana mieleen Belarus tai jokin muu itätuote.
|
Lainaus:
onko se ainut vaihtoehto hommaa nelilovinen ? jos on ni saahan sellasta ehjää tarjota vm88 jos on jotain kytkin eroja ? otan kuvia tost kardaanikulmasta ni selvii onko se liian jyrkkä. |
tutkin tos että voisi olla ihan järkevä pitä akselit jousien yläpuolella? näyttäkö se enää autolta senjälkeen?
hoituis se kardaaniongelma ja kun tuosta käyttöauto tulee nyt aluks ainakin, voipi olla hieman parempi ajaakkin.. sit katoin tota alipainenelikkomokkulaa ni saiskosen paineilmasylinteri käyttöseks tai joku vipu? sillä sais tarvittavan tilan tuohon vaihdelaatikolle. |
Jos jätät akselit jousien yläpuolelle, ni mix et nostais konetta ja lootaa sen verran ylöspäin, että saat tasaisen pohjapanssarin suoraan runkoon kii? Sillon mahtuu oleen alipainehässäkkäkin paikallaan kun se leveä osa nousee rungon yläpuolelle.
Sit siirrät etujousista riiput jousen takapäähän ja teet U-pulttien kiinnityslevyistä (kantotutkista) vähän fiksummat (liukkaammat) ja siirrät iskareitten kiinnitystä niin ettei ne rajoita niin rajusti ulosjoustoja. Ni kyllä tolla aika pitkälle pääsee. Kun on viä tollanen kone ni etenee kyllä jos on kanttia päästää... Kesät kakkosella ja talvet kolmosella... yleisö tykkää... selkä ei! |
ei hullumpi idea eiköhän näillä joku toimiva ratkaisu saada aikaseks! huomenna loppuu työtki ajoissa ni pääsee heti kimppuun :p
|
saatiin eilen turboa tehtyy
laippaa ei löytyny valmiina ne sellanen ite kyhäiltiin suunnilleen tiivisteen mukaan ei paras tullu polttoleikkaamalla eikä jaksenu vingutella enempää :D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=33343 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=33342 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=33341 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=33340 tällästä |
Lainaus:
|
3 Liiteet
vähän akselin suunnitteluu vähä on viel kokematon näide akseleidensuhteenkin saa nähä tuleeko ajokoira :D
tarkasti oon koittanu mittailla saa nähä nyt kardaani kulma ainakin parani mut ton lukko systemin kanssa tekee tiukkaa.. mites muut ovat näitä tehneet ? ois kiva saada vähän selvennystä eli kuvat ois kivat ja että mihin väliin kannattaa ne paineilma sylinterit nuille lukoille pistää jättääkö nuo vipuvarret vai pistääkö suoraan siihe mokkulaan? : tosiaan kuvissa ei oo viel mitään kiristetty että melekee vapaana roikkuu kaikki Liite 6033 Liite 6034 Liite 6035 |
| Sivu luotu: 18:08 (GMT +2). |