![]() |
Qatarin uutisia
Satui tuollainen silmiin Dohan teollisuusalueen Land Rover kaupan pihassa. Oli vaan kauppa kiinni näin perjantain kunniaksi joten joutunee käymään huomena uudelleen. Olisiko vaikka myynnissä?
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=21710 Aidan takaa sai ihastella http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=21708 Ei saa aivan selvää vetääkö kaikilla pyörillä http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=21709 Räikkä ilman köyttä näytti olevan keulalla Tuommoiselle voisi olla käyttöä, voisi saada mukavan dyyniretkiauton, lavalle mahtuu mukavasti retkitarpeita ja tarvittaessa vaikka yöpymään niin ei tarvitse kaikenlaisten skorpionien ja muiden armoilla uinua. |
Jokos se muutto on kohta edessa?
|
Tulin viikko sitten, asun vielä hotellissa. Kunhan saan residenssi permitin kuntoon niin voi alkaa hankkimaan autoa ja muuta tarpeellista. varmaan viikon sisällä pääsen jo villaan asumaan. laitellaan sähköpostia tai privaa.
|
Suomessa on ainakin yksi tuollainen kuuspyöräinen lantikka. Kyseinen värkki esiteltiin 4x4 magazinessa joskus. En muista vetikö kaikki pyörät, taisivat vetää...?
Nuo taisivat olla alunperin rakennettu jonkun maan armeijan käyttöön. Ylimääräisellä akselilla saatiin lisää kantavuutta aseistuksen takia. Olis kyllä leuhka peli. :) |
Eikös se sillein ole, jos pöyrä on kiinni muualla kuin konepellissä niin se vetää. Ainakin Land Rovareissa. Näitä kuusipyöräisiä on myös rangeja, ne vasta hassun näköisiä on.
Edittiä sen verran et näyttäis olevan kahdeksan kymmenluvun alun pelejä, nosto kahvat ovissa. Ihmetyttää vaan että mitä Defenderissä on lehtijouset? Liittyiskö tuohon kantavuus asiaan. Santana on kanssa tehnyt erillaisia versioita Land Rovereista, niissä oli usein lehtijousia. |
Lainaus:
Olikos noi ny sit alunperin tehty ohjuslaveteiks. Joku teli systeemi tais olla takapäässä ja joka pyörään pitäs vedon mennä. Hyvin harvinainen peli kaikin puolin. |
Vastaavia on tullut muutamia vastaan, tosin ilmeisesti jonkin verran uudempia. Alkuperainen kayttotarkotus nailla aluella on yleensa ollut metsastyskaytto.
|
Eilen tuli vastaa 6x6 Pick-Up HJ, joka ainakin vetää kaikilla pyörillä... Mut se onkin yhen offarin tekele kahvilla käyntiin viime vuosituhannelta...
|
Tuohan on ns. Stage-1:n päälle rakennettu härveli. Tunnettiin myös nimellä 109V8.
Stage-1 oli 109 rangen tekniikalla, mutta silti lehtijousilla. |
Lainaus:
|
Tämä kuvassa oleva ei sitten ollut myytävänä, en kuulemma ollut ensimmäinen joka kysyi. Dyyniauton etsintä jatkuu...
|
Escrow service,
Onko palstalaisista kukaa törmännyt Escrow hommaan? Googlettamalla selvisi että huijarit ovat tunkeutuneet tälle yksityiseltä-yksityselle kaupankäyntiin sopivalle maksutavalle tekemällä feikkejä maksuosoitteita. Tai niin ymmärsin. Voisiko joku valaista miten sellaisen tunnistaa?
Törmäsin tähän kun kyselin yhtä BMW X5sta. Niinhän sanotaan että jos tarjous on liian hyvä ollakseen totta, niin se ei ole. Ja tässä on juuri sellainen tapaus, 2005 3.0 diesel X5 hintaan QAR 30 000 eli n. 6500 EUR. http://www.qatarliving.com/node/423793 Myyjä vastasi kerran sähköpostiin, katsotaan tuleeko vielä lisätietoja. Jos tämä on skämmi niin joku taitavampi voisi ottaa tämän hoidettavakseen "nigerialaistyyliin". |
Selvisi että skämmi oli, ei vastannut. Myös e-bayssa pitää olla järki mukana:
http://www.x5world.com/x5-e53-forum/...ease-read.html. Kaikkea tulee eteen kun pitäisi auto saada alle ja maassa ei oikein ole käytettyjen kauppoja, tai en ole ainakaan vielä löytänyt. |
taitaa olla helpompaa kun liimaa jeepin ikkunat täyteen postimerkkejä ja pistää postin asialle niin saat auton sinne..
|
Niinpä. Pitäisiköhän pyytää Jappea tai Jogia liimaamaan muutama arkki merkkejä kylkeen ja tuuppaamaan Jeeppi postin eteen.
|
Lainaus:
Olen noita muutamia vedättänyt ja selvitellyt heidän tapaansa toimia. Tässä muutamia asioita joihin kannattaa kiinnittää huomiota. Pätee enimmäkseen suomalaisilla myyntipalstoilla. 1. ilmoitusteksti - auto/kone/vene on "liian hyvää" ollakseen totta - hinta on halpa, ajokilometrit pienet jne. suhteessa muihin vastaaviin verrattuna - ilmoituksessa on paljon asia- tai kielioppivirheitä (esim.kuvassa on bensa-auto, käyttövoimaksi ilmoitetaan diesel jne.) - lisävarustelista vaikuttaa kuin googlen käännöskoneella tehdyltä 2. ilmoituksen kuvat - kuva voi olla eri mallisesta autosta tai koneesta - rekisteriä ei ole tai se ei näy - kannattaa katsella myös miljöötä ja muita kuvissa taustalla näkyviä ajoneuvoja, esim.jenkkiranchin erottaa helposti suomalaisesta 3. myyjän yhteystiedot - ilmaissähköposti joka yleensä muotoa asasdasfqweqwr@aol/hotmail/yahoo/tjsp. - puhelinnumero on ulkomaille (kokeile numeron alkuosaa hakukoneeseen) - vastausmeili tulee yleensä ERI osoitteesta kuin ilmoituksessa oli - vastausmeilissä ei ole lähettäjän nimeä, osoitetta, puhelinnumero tms. allekirjoitusta - vastausmeilissä pyydetään yleensä sinun tarkka nimesi ja osoitteesi (älä anna näitä) Miten toimia? - älä soita, puhelinnumero voi olla maksullinen palvelunumero - älä ota ensi kontaktia omilla oikeilla tiedoillasi - luo myös itsellesi joku keksitty suomalaiselta kuulostava sähköposti (pertsa.perakartio@gmail/hotmail/luukku/tms.com) - jos ilmoitus on suomenkielinen, lähesty myyjää suomeksi. Vastaus tulee kuitenkin 99% varmuudella englanniksi :) - nettiauton, -koneen jne. ilmoituksista saat ilmoittajan sähköpostin selville kääntämällä ilmoituksen pdf-tiedostoksi. Käytä tätä tapaa. - kysy ensimmäisessä meilissäsi esim. vain "Hieno ajopeli. Milloin ja missä voisin tulla koeajamaan sitä? t.Pertsa" - älä anna muita yhteystietojasi kuin tämä keksitty email. Englanninkielinen vastausmeili menee yleensä pääpiirteittäin näin (ulkomuistista pikakäännös englannista) "Hei! Auto on todella hyvässä kunnossa ja vähän ajettu. Se sijaitsee itse asiassa Englannissa, eihän tämä ole ongelma sinulle? Olin aiemmin töissä Suomessa ja nyt muutin Englantiin. Olen yrittänyt myydä autoa täällä, mutta se ei mene kaupaksi. Ohjaus on täkäläisittäin väärällä puolella ja siinä on vielä suomalaiset paperitkin niin kaverini ehdotti että myisin sen Suomeen. Haluan tehdä kaupat pian avioeron/työttömyyden/kissan kuoleman/syfiliksen/ekokatastrofin vuoksi joten hinta on siksi edullinen. Voit toki tulla hakemaan auton (paskapuhetta, suom.huom.) mutta paljon helpompaa on jos käytämme kolmatta osapuolta kaupankäyntiin. Ostin itse vastikään toisen auton tällä tavalla joten tiedän miten homma toimii. Tämä yritys hoitaa rahansiirrot, kuljetuksen kotiisi ja paperisodan, tämä on helppoa ja nopeaa molemmille! Ensin siirrät kauppahinnan firman tilille. Sen jälkeen yritys noutaa auton minulta ja toimittaa sen sinulle muutamassa päivässä. Minä maksan rahtikulut, tullit ja verot! Saatuasi auton sinulla on 5 päivää aikaa rauhassa tutustua autoon, käyttää se teknisessä tutkimuksessa ja jos et haluakaan autoa niin ilmoitat vain niin kuljetusyhtiö noutaa auton ja firma maksaa rahasi takaisin kun auto on palautunut minulle. Minä maksan rahdin molempiin suuntiin. Voit koko ajan seurata rahojen ja auton liikkeitä firman nettisivuilla. Tämä on turvallista ja helppoa molemmille! Lähetä minulle ensin koko nimesi, osoitteesi, puhelinnumerosi niin laitetaan hommaa eteenpäin!" TÄYTTÄ TUUBAA. Miettikääpä itse. :D Joskus meilissä on myös jo linkkejä escrow-yritysten sivuille, älä klikkaa niitä edes uteliaisuuttasi. Jos vedättää haluaa, kannattaa ehdotella että lennät itse Englantiin katsomaan autoa ja teet käteiskaupat siellä, pyydät lisäkuvia jne. Mutta yleensä jos tällaiseen törmää, helpoin ja varmin tapa on unohtaa koko juttu jo ensimmäiseen meiliin, laittaa vain "Pertsan" nimissä "No, thanks" - meilin ja on tyytyväinen kun rahat säästyivät oikeaan kaupankäyntiin. |
Lainaus:
|
tuolla on ajettu paris-dakar ralli vuonna -85
FJ-45 pick-up cruiseri:D:D:D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25773 omaan on jo suunnitteilla lisä akseli:rolleyes: |
No niin, ei saa cruiseri friikeille näyttää tollasia kuvia:D
Mitenkäs tommosen sitten sais täällä leimaan? |
Lainaus:
tai ehkä maksamalla sen tonnin akelle ja sepittämällä jonku todella utopistisen tarinan et miks tarttee 3 akselisen pakun, mut toisaalta aina joku sen lottopotin voittaa:D |
ite suunnittelin, et hojoon vois laittaa yhen akselin lisää... tekis ekasta akselista "läpivetävän" puolikevennetyn kuoriin, jollon vois kaks pinjonillista murikkaa vaan pultata yhteen. joo, toinen pinjoni ei satu ihan olemaan sen lautasrattaan pari, mutta on tossa monta muutakin ongelmaa ratkottavana. Taaemmasta akselista joutuu kanssa kääntämään murikan katolleen... ja pinjonin voitelun takia pitää akselit täyttää piripintaan. Jousitus keunutelillä jne.
|
Kävin Killmannilla kyläilemässä ihan noin työasioissa mutta kyllä siellä tuli offistakin jauhettua, tietenkin :D Ja Qatariin suuntaaville vinkiksi: montaa paikkaa ei sieltä maasta löydy mistä saisi kylmää olutta, mutta Killmannin Villa on yksi niistä josta sitä varmasti saa ;)
Ja tämmöinen tosioffarin Tojota löytyi eräästä satamasta, liekö verkonpainoksi menossa?! http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=33282 |
Voi kiesus. Pakko olla filippiino omistaja..
Taytyy kuva heti linkittaa eteenpain:D |
[Qatariin suuntaaville vinkiksi: montaa paikkaa ei sieltä maasta löydy mistä saisi kylmää olutta, mutta Killmannin Villa on yksi niistä josta sitä varmasti saa ;)]
Kannattaa kuitenkin ilmoitella visiitistä etukäteen, varmuuden vuoksi. Tässä maassa on tasan yksi (laillinen) viinakauppa. |
Huoltoautoksi?
Jos suunistuksessa yleistyy kisatauot niin olisiko tällainen sopiva huoltoautoksi? Saisi jalat suorana vetää nokoset.
Talvikisoihin musta että löytyy hangesta http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=39343 Ja kesäksi valkoinen niin ei ole niin kuuma http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=39344 |
Pyhän viettoa
Täällä oli muslimien pyhäpäiviä ja tietysti piti juhlan kunniaksi päästä dyyneille, vaikka ei vieläkään omilla kumeilla. Meillä on hiukan vaatimattomampaa kuin Petellä Dubaissa, mutta kuitenkin.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=46868 Muutaman päivän vapaille paikalliset tulevat telttailemaan, teltat on ihan sopivan kokoisia huvilatelttoja. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=46869 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=46870 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=46871 Vähän yksitoikkoisisa maisemia, mutta hiekkaahan sinne mentiin pöllyttelemään! http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=46872 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=46873 Noista hiekkarenkaista on kai ollut jossain puhetta, mutta tuollaisilla lähes kaikki ovat liikkeellä ja varsin eleettömästi tuntui etenevän. Oma selitykseni on että kun ei ole poikittaisuria niin rengas ei niin helposti kaiva. Yksi rakennettu härpäke näytti olevan pikku laparenkailla jotka oli tosin vain takana. Parasta menossa oli tietysti sladissa rinteen alastulo, ihmeen paljon sietää sivukallistusta kippaamatta. |
Ilmastonmuutos
Kantaa ottava grafiikka tänään Gulf Timesissa....
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47436 |
Toyotan pedaaliongelma...
...aiheuttaa kaikenmoista vaivaa kuten allaolevasta ilmenee
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51352 |
BTW kuinkas tuolla dyyneillä suunnistus hoidetaan, kun on melko samannäköistä joka suuntaan?.
Joskus taivastellu lentokoneen ikkunasta maisemaa sielläpäin.. |
GPS ja Navigaattori auttaa, itsellä Ozi johon kalbroitu satelliittikuva eli Googlen Mapin kuvatuksia. Siinä on hiukan muotoja, kartta olisi vain samaa tasaista.
Eikä tämä meidän "aavikko" ole ninkään iso alue, olisiko max 50 x 50km ja tällöinkin törmää jo joko mereen tai tiehen. Olisiko tietön alue ehkä 20x40km. Onhan tuossakin toki tallaamista ihmisten ilmoille jos jotain sattuu. Merkkasin tuohon karttaan alueen jossa ymmärtääkseni eniten ajetaan, suosituinta aluetta etelässä olevan merenlahden eli Inland Seen pohjoispuolella. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51354 |
Cherokeen korkkaus
Jos te ajelette siellä napaan asti ulottuvassa hangessa niin minä kävin korkkaamassa hankkimani Cherokeen dyyneillä. Kuvia ei tietenkään tullut muuta kuin silloin kun vauhti loppui, tai ainoasta silloin, mutta erilaista kuin talvieksytyksessä (huoh).
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=52695 Inlandsean rannallavaikka vettä ei näy. Vesi oli niin kylmää että en käynyt uimassa. Ehkä jotain 20 astetta, Hrrrr... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=52696 Wrangler jäi mahasta kiinni dyynin huipulle http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=52697 ...ja nyppäsin sen sitten pois... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=52699 ...ja sitten tetysti itse kiinni samaan paikkaan... Loiva rinne jota huipulle noustiin oli kai noin 500 metriä ja lappu lattiassa nousi melko eleettömästi, mutta kun ei tiedä mitä harjanteen takan on niin tottumton hellää 2 sekuntia liian aikaisin. Ja sitten on mahasta kiinni. Kun tultiin tien päähän takaisin kotiin matkalla niin iso osa porukkaa oli vasta tulossa dyyneille, varmaan satoja mönkkäreitä ja saman verran autoja. Joitakin melko rakennettuja putkirunkoja laparenkailla. Illlan muututtua yöksi tositoimet vasta alkaa, tarttee tulla toisella kerralla tarkkailemaan. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=52701 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=52702 Joku hauskuutti porukkaa kahdella pyörällä ajelemalla, ei vain tiellä vaan myös liikenneympyrää kiertämällä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=52700 Sitten vaan ilma renkaisiin ja kotimatkalle.. Ja ensiviikonloppuna takaisin, tästä se dyynielämä alkaa! Hiukan arstelin tuota hiekalla ajamista mutta ei se mitään aivan erityistä ole. Vauhtia toki on enemmän, ei kuitenkaan muuta kuin 60-80 kmh mutta iskarit tuntuu olevan arvossaan eli etuisakarit menee vaihtoon pikapikaa. Hyvin tuntuu vakio Cherokee pelaavan tässäkin ympäritössä mutta kuitenkin ensi viikolla laitan Jerkun lentokentälle toimittamat korotukset paikallen ja pohdiskelen rengas/beadlock asiaa. nyt ajelin 0,8 paineilla orkkis 7" vanteilla. |
Välillä venyttelemään
Kun eilen oltiin dyyneillä niin tänään suunnattiin pohjoiseen mistä löytyy noin 80 km päästä ymmärtääkseni maan ainoat kalliot. Helppoja paikkoja mutta onhan Cherokeessa vielä etuvakaajakin kiinni.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=55245 Yleisnäkymää kalliolta http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=55248 Renkaissakin oli normi paineet eli ei mitään hard corea menty kokeilemaankaan. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=55244 Tässä Jeeppi saattaa olla Qatarin korkeimmalla paikalla, olisiko muutamankymmentämetriä tuoilta merenpinnasta. Ainakin näiden kallioitten korkeimmalla paikalla. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=55246 Ja kun tuli uimaan mieli niin ei se kaukana ole... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=55247 Appari rentoutuu.. Olen tilannut Aussie Lockerin kaverin mukana suoraan Australiasta joten eiköhän tuo kivikroolaus osastokin saada parempaan kuosiin. Ihan kiva välillä kikkailla kivillä, vaikka ehkä dyyneillä menee päiva paremmin. On tuo kallioalue sen verran pieni. - |
Alkaako XJ olemaan museoauto-ikäinen jo sielläpäin, jos muiden kalustoon vertaa? :)
|
On toki museokamaa, mutta tiedäthän nämä 2000-luvun cittarit, ei niillä pitkälle tien ulkopuolelle voi mennä. Dyyneillä pelaavat OK jos saa luistoneston kokonaan pois ja matalaprofiilirenkaista ilmaa ulos, mutta kalliolla pitää olla vähintään lyhyt perä. On tuossa pihassa V8 X5 jolla käyn töissä, mutta en sillä pitkälle tien ulkopuolelle lähtisi.
Kyllä XJ rokkaa näissä harrastushommissa ihan OK, ja maksoikin melkein 2000 ekeä. |
Lainaus:
|
Katsastus
Jos suomessa joskus tuntuu että inssit ovat tarkkoja niin...
Tämä auringon (?) kaivertama reikä takpuskurin päässä on "Major Fault" http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56893 Takaovessa on painuma (itse vaan en sitä näe ?????) joka on "Major Fault" http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56895 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56894 ja maalipinnassa on "naarmuja joka tämäkin on "Major Fault" http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56896 Sitten rekkari on haalistunut, tosin epätarkka kuva, mutta numeroiden vierestä maalia irronnut, ehkä tämä on ihan oikea huomautus. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56897 Nyt sittn vaan korjaamaan "vikoja" että saa rekisteröinnin uusittua. Niin jarrut, valot päästöt jne ei huomauttamista, mutta nämä "Major Fault"it pitää laittaa kuntoon. Mitähän noille takaoville tekisi? Kai se vaan on niin että nämä kusettaa minua joten minun on sitten vaan kusetettava näitä vielä enemmän! - |
Kuinka voi olla noin tarkkaa touhua? :eek:
|
heh:D
Pari vaihtoehtoa. Etit jonkun ketä katsastaa auton sillein että vain paperit käy konttorilla tai sitten yrität päästä sinne tirehtörin juttusille ja kerrot että kyseessä on harraste auto mitä ajetaan vain aavikolla, jolloin lommoja tulee. Pahimmassa tapauksessa joudut hommaamaan poliisiraportin että miten noi kauheet lommot on syntynyt.. ettet vain ole olut "hit & run" kuljettaja:p |
Niin ja eikös siellä ole dent masterin pisteitä? Ainakin täällä löytyy useampi paikka missä oikaisevat noi pikkuloivat odottaessa.
|
No siis kun ei ole lommoja joita oikoisi! Yksi ehdotus on käydä nuo "lommot" kuittaamassa poliisilla niinkuin ehdotat. Mutta kun ei oma silmä niitä näe! Annan homman kuitenkin muille ettei tule uusinnassa sanottua mitään sopimatonta. Tämä kyllä hoidetaan mutta tuli vähän puun takaa tuo tarkkuus. Tiesin että selvät liikenteessä / parkkiksella tulleet kolhut on hoidettava, mutta kun sellaisia ei ole.
No, huvittava kokemus kaikkiaan. Uusinta näyttö ei maksa mitään, vain vaivan. Niin joo Pete, tulen sitten keskiviikkona ja odottelen viikonlopulle jotain ohjelmaa... |
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=46873
Onko tuo varakummi lentoneen rengas, vai myydäänkö tuollaisia auton renkaita? Mulla on vaan pari lentokoneen rengasta, ja ne ovat kuvioltaan kuin kottikärryn kummit. |
Noi On high-flotation renkaat joita myydään ihan rengaskaupassa. Vyörenkaat..
Pitoa niissä ei ole ollenkaan mutta ei upota hiekassa, ja jos moottoritienopeuksissa puhkeaa rengas niin ei hajoa kappaleiksi niinkuin ristikudos |
Lainaus:
|
Qatarinmies kävi Dubaissa hiekkapuhalluksessa:D (huomaa oluttölkki kädessä)
http://img202.imageshack.us/img202/1973/ilmanmedium.jpg |
Vai kaljaa se olikin, maistu ihan kokikselle. Hiuksista tuli lapiollinen hiekkaa suihkun lattialle ja näkökin on jo palautunut. Ulkonäköön tuo hiekkapuhallus vaikutti kai vaan positiivisesti, paksummat liat lähti naamasta.
Pete järkkäsi hienosti vieraalle mahdollisuuden osallistua apparina Spring Challenge suunnistuskisaan, joka tietysti suvereenisti voitettiin. Kyllä Peten otteista huomasi että se suurinpiirtein 50 000 km dyyneillä on antanut tiettyä varmuutta dyynien lukemisessa. Tosi vaikuttavaa kyytiä ja FJ Cruiseri on melko peli tuossa maisemassa. Ei mitään ongelmia etenmisessä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=57234 Ohjaajakokous, tuuli vain tahtoi viedä paperit. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=57232 Lähtörivistöä. Rastien koordinaatit annettiin lähdön jälkeen joten ensin näpyttelyä, sitten taktiikka ja sitten vasta matkaan. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=57231 Alamäkeenkin voi jäädä kiinni kuten kuva todistaa. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=57235 Pakollinen huoltotauko, ohjausiskari täynnä hiekkaa jonka Pete fixasi. Siis hieno päivä kaikkiaan ja siitä kiitoksen Petelle. - |
Soon ny leimas
Että tuliheno kuva, ei ole haalistunut rekkari. On nimittäin alle 12 tuntia vanha. Ja tarra joka määrää seuraavaan skraadien laskentaan näyttää että aikaa siihen on vielä vuosi!
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=57497 Huomenna dyyneille ja lappu lattiaan... Toisella katsomalla uuden kilven ykkösestä on jo maalia varissut. No, se on kai sitten ensivuoden kitinän paikka! |
Osa vailla kotia
Tuollaista on kasaantunut nurkkiin, muutama Light Force 170 Striker ja nippu iskareita. Pitäis varmaan keksiä hyötykäyttöä eli pultata Jeeppiin kiinni.
Noista lampuista on kahdessa Combo filtterit 100W polttimoilla, eli jonkunlinen sumarin ja kaukovalon sekasikiö, onko jollakulla kokemuksia ovatko käyttökelpoiset? Voiko noita käyttää ilman filttereitä eli tuota "suojusta" vai pilaantuvatko siitä? http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=57911 |
Lightforse-240
Käyttiksen keulalla 3x240 talvella combo filsuilla ja toimii mielestäni erittäin hyvin.
Ilman suojia taisi valokuvio olla vähän epämääräinen muistaakseni kun testasin. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50573 |
aissaatn... oli vissiin vyöt kiinni?
|
Hieno kuvasarja vähemmän hienosta tilanteesta. Tuo oven avautuminen tekee tuosta aikas vaarallisen. Kyllä mä sen ymmärrän, että ovet avautuu uazista, mutta että uuden sekaisesta toyotasta. Oikein omaankin niskaan sattui. :eek:
|
Saattaa olla jonkinverran hiekkaa hampaiden välissä....
|
3 kuva ylhäältä siinhä on jo jonku edellisen mehmedin puskuri maassa:D ja toi oven aukeemine on kyl outo? varmaan joku uus tietokone ohjattu safety ekkuipment homma.
|
Lainaus:
|
Aivan kuin noissa kuvissa lentelisi luottokortteja, tuolla hiekan seassa. Yksi pikkuinen pullokin näyttää olevan.
|
Lainaus:
siltikin, hurjan näköistä... |
Lainaus:
|
Ai saattana, että menöö ruiseri äkkiä huonoon kuntoon. Vauhtia vissiin ihan sopivasti.
Miten miehille kävi? |
Kiitti Pete
Tuo pääsi täällä lehteenkin, yleensä nämä vaietaan. You Tubesta tai googlettamalla löytyy vaikka accident qatar dunes haulla todella pahaa jälkeä. Ukko kun heiluu kattoluukusta tai ikkunasta puoliksi ulkona ja sitten flippaa niin on melko räsynuken tuntuinen kaveri sen jälkeen.
|
Leimalla
Jeeppi on taas leimattu, oli helpompaa nyt kun osaa systeemin. Tällä kertaa "Major Faults" oli
- kattovalot - epäammattimainen maalipinnan korjaus (sama kuin viimevuonna) - haalistunut maalipinta etupuskurissa - haalistunut maalipinta takapuskurissa Teknisesti kaikki OK eli jarrut, päästöt, ohjaus jne. Marssin suoraan paikalla olleen poliisin luo paperi kädessä ja mumisin jotain että nuo kattovalot, eli 4x100W Light Force, ovat vain dyyniajoja varten. Ei juuri kuunnellut, käveli vain katsomaan kuinka haalistuneet nuo puskurit oikein on, leimasi ja sainasi paperin ja sanoi että käyppä uusimassa vakuutus ja hae uusi rekisteröinti! Jäi vaivaamaan että ovatko nuo kattovalot laillise vai ei, mutta leima tuli, joka lienee pääasia. Voi olla että oli harvinaisen fiksu poliisi ja ajatteli että otan valot pois, käyn näyttämässä ja taas valot takaisin ja päätti olla aiheuttamasta mokomaa vaivaa minulle valorumbasta ja itselleen uusintanäytöstä. Näinhän se suomessakin menee, leimalle pannaan vakaajat, leimarenkaat paikalleen, kattovalot etc pois ja sitten taas leiman jälkeen auto siihen kuntoon kun pitääkin olla. Mutta tämä rumba pitää hoitaa. Taas kokemusta rikkampi olo! |
Lainaus:
Härmässä on ihan turha naputtaa jos inssi puhkoo tunnelin päät kunhan ei haalistuneesta maalipinnasta otteeseen kirjoita merkintää ;) |
Tuli kutsu Qatariin kyläilemään syksyllä. Jotain dyyniretkeäkin olis kuulemma tarjolla.. Maltan tuskin odottaa! Toivottavasti rättipäät ei keksi tällä välin alkaa taisteleemaan sielläkin
|
Lainaus:
|
Puhe oli marraskuusta mutta yritän järjestellä lokakuun lopulle näillä näkymin
|
Dubaissa
Pete lupasi minulle taas hiekkapuhallusta samalla reissulla kun kävin äänestämässä Dubaissa. Niin kuitenkin kävi että puhalluspaineita ei oikein ollut ja hiekka pysyi enimmiltään maassa.
Meitä oli muutama auto kiertämässä pientä 2-3 tunnin lenkkiä niin pätkä-Pradosta lähti rengas vanteelta. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=78353 Taas yksi kuva jossa Pete todistettavasti tekee jotain... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=78354 Mukana oli myös tällainen vanhan oloinen (Läjä?) Toyota paitsi että oli aivan uuden karhea ja V6 bensakoneella. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=78355 Parissa autossa näkyi tällaisia ledivaloja, hinta n. 1000€ vapaasti Dubaissa. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=78356 Vähän yleisnäkymää, on noi autot pienen näköisiä tuolla alhaalla. Semmosta tälläkertaa, ei edes kaljaa, eikä edes kokistölkissä... |
Teillä on siellä hiekkalaatikolla ne kaikki pelit ja vehkeet mistä täällä saa vaan unelmoida...
Toi LJ(?) näyttää namulta! |
Lainaus:
http://www.toyota.com.sa/en/gallery.asp?model_id=18 http://www.toyota.com.au/landcruiser...still-powerful 70-sarjalaisia kuutos ja kasi koneilla, jäykällä etuakselilla, ja viisi pulttisilla pyörillä. |
Jussi ei mennyt putkeen
Meinasi käydä ehkä pahemmin mutta selvittin säikähdyksellä. Laittelin Jeeppiin sähkövesipumpun ja tein 3 flektisen puhallinsysteemin, ja sitä piti lähteä tietysti dyyneille kokeilemaan että toimiiko? No, ihan ensiksi, ei riitä. Seuraavaksi menee 3-rivinen syyläri tilaukseen. Kun ulko (ja sisä) ilman kämpötila on 44-45 astetta niin tienpäällä on OK ilmastoinninkin kanssa mutta kun pudotetaan paineet ja lähdetään hiekalle niin lappu lattiassa ei voi viittäminuuttia pitempään ajaa.
Tähän "lappu lattiassa" juttuun meuinasi sitten kompastua, kirjaimellisesti. Oli ihan kivaa loivaa loikkaa uudet nelipistevyöt tiukalla kunnes varoittamatta tuli sellainenauton mittainen 3-4 metreinen pudotus. Oli vaan liian lyhyt että olisi voinut hienosti laskeutua dyynin jyrkälle rinteelle ja tulin keula edellä kuopan pohjaan. Jotenkin olen luullut että hiekka on pehmeää mutta nyt tiedän, ei ole. Turvatyyny tuli käsivarsille, kabiini täynnä savua, mutta ei muuta siinä ihan heti. Itse pysyin siististi penkissä eikä oma nenä ollut lähelläkään turvatyynyä, vyöt piti hienosti. Jeepin runko kyllä vähän nitkahti, A pilari nousi ylöspäin ja nyt kuskin oven välistä mahtuu keskikokoinen rastas lentämään sisälle niin halutessaan (liioittelua- vain tuuman rako yläreunassa!). Positiivista on se että pienen korotuksen jälkeen ratti oli hiukan vinossa kun panhardi on orkkis, mutta nyt ratti on suorassa. Vasta tänään huomasin että eturekkari jäi sinne dyyniin, tultiin siis melko nokalleen, mutta ei kuitenkaa mennyt keulan kautta nutulleen. Uusi rekkari maksaa vain 20 euroa joten sai jäädä etsimättä vaikka paikka on syöpyny verkkokalvolle että sen kyllä löytäisi halutessaan. Mitä opin: kunnon turvavyöt ovat vaaralliset, en milloinkaan olis lähteny hyppyyttämään orkkisvöissä. Eikä niissä olisi pysynytkään. Tarttee nyt oikeasti saada ne kaaret sisään, olen niitä jo parivuotta suunnitellut! Ja suunnitella missä parkkihallissa tunkkaisi A-pilarin vähän alaspäin. Tuulilasiasi jäi ehjäksi. Mutta hauskaahan tämä silti on! |
Turvallisuuden tunne lisää selvästi riskinottokykyä
Eli otti siis ns. kunnon takakorkeet ja pattisuoran jako meni sekaisin. :D
Täytyy olla aika aikamoinen luotto itseensä ja laitteenseensa kun vetää naru kireellä pimeältä nypyltä tuntemattomaan :D Tosin noissa tilanteissa pitäisi tietää miten peli käyttäytyy kun hyppää. :D Eli jarrulla keula alas ja hapella, toivottavasti keula ylös. Toimii ainakin 2-pyöräisissä. Nelipyöräisissä (löysällä alustalla)viisaampi sitoo nypyltä jarrulla niin ei ota takakorkeita. :D Onneksi selvisit pienillä vahingoilla. |
No ei se ollut hyppy ihan pimeään, hiekka näytti jatkuvan ja jatkuikin sen kolon jälkeen mutta se tuli yllärinä että pätkä dyyniä puuttui siitä välistä. Ja se tuli niin nopeasti ettei siinä ehtiny mitään jarru-kaasu kikkailua edes selkäytimen jatkeeseen. Vauhdista en osaa sanoa muuta kuin riittävästi.
|
Tiedän kokemuksesta miltä se tuntuu
4-pyöräiset:
Ei tosiaankaan hyvältä. Mun tilanteessa incar vidosta näkee jo kun yleisö pakenee :D kun ei tiedä mihin laite laskeutuu :D. Suuntasin alimmat lisävalot joskus aikonaan miekka ja kivi Ö-junnujen talvikilpailussa rallipuolella tupla hyppyrin jälkeen, kun kaikki energia varastoituu takapäähän. Takajousina oli 15kg/cm. Ton jälkeen osas sitoo jarrulla aina kun lähtee taivaalle. Onneksi putos tielle ja peli ei kärsinyt vahinkoja :D Oli muuten tosi nopee talvella kun sai hyvillä renkailla kaiken voiman tiehen. Korvien välissä tuntui hitaalta kun ei sutinut mutta kello oli toista mieltä. 2-pyöräiset Pattisuoralla hypyn jälkeen isänmaata syleilleenä toivon kaikille ettei jako mene sekaisin. :D Kokemus (lue siperia) opettaa :D. |
Sivu luotu: 10:56 (GMT +2). |