Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Mitsu L200 (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=56730)

JP80 01.03.2009 20:57

Mitsu L200
 
2 Liiteet
Tuli hommattua eka 4x4 lavakulkine. Mitsubishin L200 vm.-92 ja bensa koneella. Projekti löytyi AVK:lta pienen mällin saaneena. Puskuri, oikea etuloksu, hantin ovi, hytin kylki, seka koko oikeanpuolen lavan alaosa ja oikenapuoleiset vanteet mutkalla. Eka ilta meni ihmetellessä että mitä :eek: sitä on taas tullut hommattua.

JP80 01.03.2009 21:44

4 Liiteet
Tätä juttua tulee nyt kirjoiteltua hieman jälkikäteen, kun projekti etenee nopeammin kuin tämän kirjoittelu. Eli kori ja lava oli paremmassa kunnossa kuin oletin, eli tämä tehdään viimeisen päälle kunnolla. Lava irti ja runko hiekkapuhallukseen, koska runko vaatii pientä fiksausta. Projekti kuvia päivitetään sivulle


http://kuvablogi.com/blog/19205/22/


Vanteet ja renkaat tuli hommattua offroadtarvikkeelta
renkaat fedima extreme evolution 31"X10,5"X15
vanteet TML rock crawler 37 15X8 ja -20et

Levikkeet inX plastics malli 6023

Runko on tullut tehtyä hytistä taaksepäin käytännössä kokonaan uusiksi. Runkoaisojen päälliset ja alapuolet 6mm latikasta ja runkoaisojen sivut 3mm pellistä. Alle 3mm peltiä ei käytetty missään kohtaa rungon tekoa. Pitäis lestää seuraavat 10v.Projekti on tällä hetkellä siinä vaiheessa että runko ja lava menee takaisin hiekkapuhallus firmaan jossa maalaavat rungon ja puhaltavat/maalaavat lavan pohjan.

JP80 07.03.2009 21:19

5 Liiteet
Projekti jatkuu taas. Mitsu tuli takaisin rungon ja lavanpohjan maalauksesta. Eivät olleet saaneet puhallettua enempiä reikiä lavanpohjaan:) Seuraavaksi alkaa kolarivaurioiden korjaus. Vanhan kylkipalan sain porailtua pois ja huomenna olis tarkoitus ruveta iskemään uutta peltiä paikalle.

JP80 07.03.2009 21:22

1 Liiteet
Vanha kylkipala irtiotettuna. Onneksi ei löytynyt ruostepeikkoja. Vähän täytyy nyppiä tuota sisähelmaa ulos.

sisua45 07.03.2009 21:49

Ja vielä kun spruuttaat kunnon kotelosuoja-aineen rungon sisään, niin kyllä kestää. Muutama vedenpoistoreikä kannattaa myös porata, jos ei niitä ole.

JP80 08.03.2009 20:19

4 Liiteet
Kyllä nuo kotelot ja runkopalkit suojataan niin sisältä kuin päältäkin. Eli homma on sen verran edistynyt että kylkipala on kiinni ja sisähelma oikaistu. Tuli siinä samalla tehtyä uutta helmapeltiäkin, kun vanha oli niin kurtussa. Tuli mieleen että olisko tarvinnut tehdä helmat hieman orkkista tukevammaksi, ei harmittais niin kovin jos jää johonkin kantoon kiinni:rolleyes: No tehdään sitten uusiks jos näin käy. Seuraavaksi ohjelmassa oven pintapellin vuoro. Korjauspala on jo tehtynä.

Rekisteröimätön 09.03.2009 15:45

Itselläni on samanlainen l200. oletko korin korottamista miettinyt? on suhteellisen helppoa. ilman korotuksia nokka prkl alhaalla.
Entäs lukot?

JP80 09.03.2009 21:24

4 Liiteet
Jep. Koria korotetaan kanssa, oon miettinyt että olisko joku 70mm passeli. Toi keula on kieltämättä kyllä hieman alhaalla. Tuli mieleen että onkohan sallittua korottaa esim 60mm takaa ja 70mm edestä:confused: Lukkojahan tuossa ei mielestäni taida olla, muuta kuin etuovissa:D Suunnitteilla on joskus iskea lukkoakselia alle, en vaan tiedä mistä ne helpoimmin saa sovellettua. Vinkkejä saa laittaa. Projekti on edistynyt oven pintapellin asennuksella. Pitkä sivu liimattiin hitsausvetelyiden minimoimiseksi, toi kiinitys tapa on aika yleinen nykyään. Eipähän paase ruostumaan saumasta;)

Rekisteröimätön 10.03.2009 17:55

Ootko koeillu kuinka isot renkaat mahtuisi kääntymään ilman korotuksia?
Mietin itse myös niitä lukko juttuja. Jos sais eteen lukon sekin jo auttais huomattavasti etenemisessä.
Itellä auto vielä vakiona, mutta sun raakentamis juttuja seuraillessa nälkä kasvaa.

JP80 11.03.2009 08:41

Kokeilin ennen auton purkua kuluneilla BFG All Terrain 31" renkaalla ja 7" leveellä -30et vanteella ja silloin otti lokarin alareunaan hieman kiinni kun ohjaus oli tapissa, mutta uskoisin että kun hieman koputtelee lokaria niin sinne menee. Rengas tuli 40mm ulos lokasuojan sisältä, että levikettä se vaatii. Lukkoja oon kanssa miettinyt, varmaan joku vakio kitka tms. taakse ja kytkettävä eteen. Projektissa on alkanut kittaus ja pohjatöiden teko vaihe ja sitte vaan maalia päälle.

-MaTTi- 11.03.2009 18:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JP80 (Viesti 541021)
Jep. Koria korotetaan kanssa, oon miettinyt että olisko joku 70mm passeli. Toi keula on kieltämättä kyllä hieman alhaalla. Tuli mieleen että onkohan sallittua korottaa esim 60mm takaa ja 70mm edestä:confused:

Mikset kirraa vääntösauvoja jos keulaa kaipaat ylemmäs?

mitzuman 11.03.2009 18:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JP80 (Viesti 541485)
Kokeilin ennen auton purkua kuluneilla BFG All Terrain 31" renkaalla ja 7" leveellä -30et vanteella ja silloin otti lokarin alareunaan hieman kiinni kun ohjaus oli tapissa, mutta uskoisin että kun hieman koputtelee lokaria niin sinne menee. Rengas tuli 40mm ulos lokasuojan sisältä, että levikettä se vaatii. Lukkoja oon kanssa miettinyt, varmaan joku vakio kitka tms. taakse ja kytkettävä eteen. Projektissa on alkanut kittaus ja pohjatöiden teko vaihe ja sitte vaan maalia päälle.


oon tässä kans pariin kertaan ja kattellu tätä sun projektia.. itellä samanlainen mitsu vaan diisseli juuri yritin 32x11,5x15 mutiaisia alle survoa ja menee kyllä alle ja on ihan ok mutta lokarin takaosaan ottaa kiinni kun kääntää :( jonkun näköstä korotus hommaa kans miettiny et sain renkaat alle tai siis nostaa koria rungolta vaanku tietäs mitä vanhaa kumisaapasta sinne väliin tunkis joku 70mm olis ihan kiva. olisko jonkunlaista vinkkiä laittaa korotuksen puolesta muuten oon mitsun kans tyytyny pelkkien valojen virittelyyn ja pikku juttuihin sit lavaputkia ja karjarautaa laiteltu mut nälkä vaan kasvaa eli seuraavaks esissä vinssin hommaus! :D

Rekisteröimätön 11.03.2009 19:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 541642)
Mikset kirraa vääntösauvoja jos keulaa kaipaat ylemmäs?

Mitenkäs tuo käytännössä toimisi? kun aloittelijoia ollaan.

Lavamitsu 11.03.2009 19:50

Erittäin tutun näköistä pajotusta,tulee toissa kesä mieleen:) Tota runkoo kun kattoo niin toivoo ettei hinta ollut avk:n linjan mukainen.

Kyllähän sinne lokariin ja pyörän koteloon helposti tilaa pajottaa.

31:llä ja miedolla korinkorotuksella tarvi vähän veistää pois lokasuojan kulmasta ja lyödä pokkauksia sileeks ettei ota mahtavissa joustoissakaan kiinni!

En ole vielä hakenut maksimi korotuksia mutta eiköhän se liikevara rattiputken kiinnityksessä riitä siihenkin. Niin ja eiköhän paikallisesta etrasta/muusta vastaavasta kaupasta löydy sopivaa muovi jöötiä mitä voi sahailla sinne väliin.Ja muistaa jättää ne orkkis kumit myös sinne!

Ja tosiaan vääntösauvojen kiristykseenkin kannattaa perehtyä kun rupee haittaan se 70 luvun tyyli:)

Lavamitsu 11.03.2009 19:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 541670)
Mitenkäs tuo käytännössä toimisi? kun aloittelijoia ollaan.


Siellä on jousen takapäässä,hytin lattiaa päin semmoset pitkät pultit joissa tuplamutterit. Sieltä kun kiristää niin auttaa.
ja etupää rungosta pukeille että on kevyempi ruuvailla!!

JP80 12.03.2009 22:01

Mites on porukat korottaneet lava mitsuja tai vastaavia vääntösauvallisia jousituksen osalta. Korin korotus vaikuttaa ihan suht. helpolta hommalta, vähän oikoo sähköpiuhoja, jatkaa muutamaa letkua, oikaisee jarruputket ja kytkimen letkut yms.pientä ja etrasta nylon tankoa väliin. Minkälaisia levike retkaisuja olette tehneet ko. automalliin? Palstaa lukiessa OFFI kuume vain kasvaa, vaikkei ole ajanut 50m enempää:) Mieltä silti vielä askarruttaa:
-Mistä ja mikä vinssi keulille. Kiinalainen, kannattaako?
-Minkä mallinen nautarauta olis hyvä.
-Tasauspyörästön lukot, ekaks ainakin taakse, mutta mistä mallista lainataan.
-Minkä moinen tulee olla hi-liftin kiinnitys piste (ainakin tukeva?)

Nää nyt ekaks tuli mieleen, lisätään kun rakentavaa kritiikkiä/neuvoja tulee;)

Projekti on nyt vähän tylsässä pakkelointi vaiheessa. En tykkää yhtään tosta pakkeli pölystä, mut kai se on vaan pakko. Ettei vaan tulis liian hyvä:eek:

Projektille löytyi just deadline. Manse Trophy, jos sinne pääsis.

Lavamitsu 13.03.2009 09:11

Etu jousituksen korotus muuten kun vain kiristämällä on vaikeampaa ellei sitten saa vaihdettua koko ylätukivartta,koska siinä ei ole pultattavaa palloniveltä johon olis helppo tehdä korokepalat.

Mutta ehkä jos aikoo viedä harrastusta eteen päin ja hankkia kalliita varusteita niin kannattaa myös tutkia että onko tuo mitsu paras valinta kuumaverisen maastoauton aihioksi.

Jos laittaa vinssin niin rautaa täytyy ainakin lisätä keulaan aika paljon että saa tukevan kiinnityksen.

Mulla on niissä alkuperäisissä puskurin kiinnikkeissä Kohtuu raskastekoinen oman käden tuotos "kenguru" rauta ja on ainakin toistaiseksi kestänyt liftillä nostoa ja vetoa mutta kaikki kesto on vielä kiinni niistä neljästä M12 pultista joten nimitän sitä lähinnä valotelineeksi.

Ja kyllä se vähän voi harmittaa kun se vasta pakkeloitu ovi ja helmat hankaa sitä kuution kivee,muuta sehän on tätä harrastusta!!

JP80 13.03.2009 10:50

Mutta eikös se lisää jännitystä kun yrittää hinkata sitä kiveä rikkomatta vasta pakkeloituja ovia ja helmoja;) Eihän tuo mitsu taida paras offi aihio olla myönnetään, mutta mikäs sitten olisi:confused:

PL 13.03.2009 11:22

L-200 korotus
 
1 Liiteet
Aikanaan oman Mitsun korotuksen tein: Vääntösauvoja vähän kiristäen,korikorotus nylontangolla 65mm edessä,takana 0.Renkaat 31x10,5-15 8" vanteilla.

JP80 14.03.2009 21:44

4 Liiteet
Projektissa rupee pakkelointi olemaan loppusuoralla. Pientä viilausta vielä ja sitten hiontaväri pintaan ja taas hinkkausta. Jos ens viikon aikana sain pintavärin päälle niin hyvä olis. Kuvia pakkelointi vaiheesta.

mitzuman 14.03.2009 22:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JP80 (Viesti 542703)
Projektissa rupee pakkelointi olemaan loppusuoralla. Pientä viilausta vielä ja sitten hiontaväri pintaan ja taas hinkkausta. Jos ens viikon aikana sain pintavärin päälle niin hyvä olis. Kuvia pakkelointi vaiheesta.


sehän alkaa pikku hiljaa valmistua käsiin, uusia kuvia odotellessa millä vauhdilla etenee ;)

Rekisteröimätön 16.03.2009 03:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JP80 (Viesti 542157)
Mutta eikös se lisää jännitystä kun yrittää hinkata sitä kiveä rikkomatta vasta pakkeloituja ovia ja helmoja;) Eihän tuo mitsu taida paras offi aihio olla myönnetään, mutta mikäs sitten olisi:confused:

No ei se sen huonompi mitä muutkaan ole. Tai no, jos samanikäisiin vertaa, niin tuonikäinen hiluksin "etu" oli jäykkä etuakseli.

Mutta heti kun seuraavaan sukupolven malliin tullaan, niin Mitsu on hyvin äkkiä hiluksia helpompikin lähtökohta, siinä kun oli lukkoperää jo tehtaalta.

MF356 16.03.2009 08:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 543127)
No ei se sen huonompi mitä muutkaan ole. Tai no, jos samanikäisiin vertaa, niin tuonikäinen hiluksin "etu" oli jäykkä etuakseli.

Mutta heti kun seuraavaan sukupolven malliin tullaan, niin Mitsu on hyvin äkkiä hiluksia helpompikin lähtökohta, siinä kun oli lukkoperää jo tehtaalta.

Toisaalta Toyotaan sen lukon ja paljon muutakin saa aika paljon helpommalla kuin mitsuun.

JP80 16.03.2009 10:50

Mistäs sen lukon tähän mitsuun sitten helpoimmin saa? Taka-akselille näin aluksi.

Lavamitsu 16.03.2009 15:27

Epäilen kyllä että kova kytkettävä lukko on tullut varusteeksi vasta uudempiin vuosimalleihin?

Vaikeaa voi olla lukkojen löytyminen.

Ja Toyotahan se on kai helpoin ja halvin noista menevämmistä autoista ja siis nimenomaan sillä jäykällä etuakselilla.

On senverran hienosti paklailtu noi lavan helmatkin että kannattaa tosiaan laittaa maksimi korotukset ja harkita vaikka ulkopuolisia turvakaaria sekä kunnon puskimia ja rungosta kiinnitettäviä rock slidereita ettei mee pöllytys hommat uusiks.Itteekin harmittaa kun en alkujaan tehny "palkki"helmoja,nyt muhii jo malli mielessä minkälaiset tekee kun noi pari vuotta sitten tehdyt helmat on jo ihan mutkalla.

Ja kun on bensa koneella niin sähkölaitteiden suojaus ehdoton ja kunnon snorkkeli!

Rekisteröimätön 16.03.2009 15:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Lavamitsu (Viesti 543199)
Epäilen kyllä että kova kytkettävä lukko on tullut varusteeksi vasta uudempiin vuosimalleihin?

Vaikeaa voi olla lukkojen löytyminen.

Ja Toyotahan se on kai helpoin ja halvin noista menevämmistä autoista ja siis nimenomaan sillä jäykällä etuakselilla.

On senverran hienosti paklailtu noi lavan helmatkin että kannattaa tosiaan laittaa maksimi korotukset ja harkita vaikka ulkopuolisia turvakaaria sekä kunnon puskimia ja rungosta kiinnitettäviä rock slidereita ettei mee pöllytys hommat uusiks.Itteekin harmittaa kun en alkujaan tehny "palkki"helmoja,nyt muhii jo malli mielessä minkälaiset tekee kun noi pari vuotta sitten tehdyt helmat on jo ihan mutkalla.

Ja kun on bensa koneella niin sähkölaitteiden suojaus ehdoton ja kunnon snorkkeli!

Kyllä, pitää paikkaansa tämän vanhemman mallin kohdalla. Annoit vain ymmärtää että Mitsut ovat yleensä ottaen aina huonompia aihioita, eikä se kyllä ihan näinkään mene.

JP80 16.03.2009 21:47

5 Liiteet
Hiontavärin ruiskutus on seuraavaksi ohjelmassa. Tänään en saanut muuta aikaiseksi kuin putsausta ja peittelyä. Mutta hiljaa hyvä tulee, haittaa vaan tuo päivätyö näitä harrastuksia. Tuon lavan ja helman välinen sauma tuli laitettua umpeen, kun rutussa olleelta puolelta tuli koko alahelma irroitettua pistehitseistä. Oli helpompi oikaistava irtonaisena. Siistin reunanauhan aikaansaaminen olisi ollut epätodennäköistä joten ratkaisusta tuli kuvankaltainen.

JP80 16.03.2009 22:44

1 Liiteet
Mites on, ootteko viritelleet ohjaus iskareita. Onko miten paljon hyötyä, kannattaako ruveta värkkään. Löytyi hyllystä uusi ohjausvaimennin, merkkiä en muista mutta ostettu Jeep Wagoneeriin. Taidan iskeä kiinni joka tapauksessa on sitten hyötyä tai ei, ihan ulkonäkö syistä:cool:

awd 17.03.2009 06:43

Hyvä että täälläpäin on muitakin mitsuilijoita. :)

Noista maastoominaisuuksista...
Kun oltiin tuossa mitsujen kanssa metsässä, yllätyin miten hyvin L200 meni verrattuna
pitkään pajeroon. Tietty se jäykkä jousitus on maastossa pomppunen, mutta hyvillä
renkailla ällä on aika hyvä maastoauto.

Kyllä siinä autossa jo takana on lukko, kitka sellainen ja jos on oikeat öljyt ja se toimii, niin
varmasti taka-akseli on hitaalla nelivedolla yhtä puuta, ainakin mulla.

Ja kyllä ohjausiskari on aina paikallaan, hiukan ahdasta siel voi vaan olla sitä laittaa?

awd 17.03.2009 06:47

Btw. puhallutitko auton ermaililla ja mitä maksoi?

JP80 17.03.2009 10:18

Hienoa kun muitakin mitsun omistajia löytyy ja vielä suht. läheltäkin. Missäs päin olette käyneet ajelemassa? Mitäs öljyä muuten tonne perämurikkaan olet laittanut? Pukkien päällä renkaita pyöritellessä tuntuu vaan tuo kitkalukko aika löysältä. Ermaili hoiti puhalluksen, hintaa puhallukselle tuli 300€ ja sekin oli asevelihintaan.

Lavamitsu 17.03.2009 11:27

Jos en ihan väärin muista niin siellä olis rungossa paikkakin valmiina ohjausiskarille.

Ja se kitka lukkokin on ollu vain lisävaruste.

awd 17.03.2009 15:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JP80 (Viesti 543437)
Hienoa kun muitakin mitsun omistajia löytyy ja vielä suht. läheltäkin. Missäs päin olette käyneet ajelemassa? Mitäs öljyä muuten tonne perämurikkaan olet laittanut? Pukkien päällä renkaita pyöritellessä tuntuu vaan tuo kitkalukko aika löysältä. Ermaili hoiti puhalluksen, hintaa puhallukselle tuli 300€ ja sekin oli asevelihintaan.

Mä pääsen liian harvoin ajeleen. :(
Joko liikaa muuta tekemistä tai vehkeet levällään...

Rasorin porukat ajelee tietty uotilas jne.
Sit harvoin kun mitsuklubilla on offipäivät niin niissä on tullu oltua
mm. viimekesänä oltiin Seitsemisessä.
http://mitsubishi.1g.fi/kuvat/MCF_Seitseminen_9_2008/

Mä olin sinisellä bussipajerolla. :p

Tarvis järjestää lisää noita mitsuporukoiden "safareja", kun olis vaan hyviä paikkoja.

Niin ja öljy pitää olla jotain Limited slip differential (LSD) ölkkää.
API GL-5 SAE 80W-90.
Eteen 1,1 litraa ja taakse 1,5 litraa.

Varaosahallista möivät Castrol Differential SAF-XL (SAE 75-140 API GL5) oilia mulle, mutta en oo vielä
laittanut sitä, joten toimivuudesta en tiedä.
Sitä kitkalukkoa voi myös kiristää jos se ei pidä.

JP80 17.03.2009 21:44

2 Liiteet
Kiitos öljy vinkeistä. Paljonko on vaihteisto/jakolaatikon öljytilavuudet ja mitäs öljyjä siellä on käytetty? Täytyy paneutua tuohon tekniikkapuoleen paremmin kun saa nämä kosmeettiset puolet kuntoon. Nyt olis hiontaväri mitsun yllä. Toivonmukaan viikonvaihteessa sais pintavärin päälle:)

sumpe 18.03.2009 07:32

Hommaa siihen toinen perä murikka ja laita kemppi.On meinaan aikas simppeli homma vaihtaa vaikka leimalle

JP80 18.03.2009 16:46

Ei huono vaihtoehto tuokaan, taitaa noita kemppi aihioitakin löytyy suht. edukkaasti. Miten paljon tuo on yhteneväinen tekniikan osalta pajeron kanssa?

awd 19.03.2009 06:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JP80 (Viesti 543857)
Ei huono vaihtoehto tuokaan, taitaa noita kemppi aihioitakin löytyy suht. edukkaasti. Miten paljon tuo on yhteneväinen tekniikan osalta pajeron kanssa?

Vuosimalleittain eroja paljonkin, peristä en muista miten sopii.
Mut onhan pajeroihin vaihdettu gen2 lukollisia periäkin...
Itsellä tulee pajeron TD-kone lallattimeen, et se puoli sopii hyvin.

Kemppi on hiukan huono jos normiliikenteessä ajelee. :rolleyes:

mitzuman 19.03.2009 09:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja awd (Viesti 544098)
Vuosimalleittain eroja paljonkin, peristä en muista miten sopii.
Mut onhan pajeroihin vaihdettu gen2 lukollisia periäkin...
Itsellä tulee pajeron TD-kone lallattimeen, et se puoli sopii hyvin.

Kemppi on hiukan huono jos normiliikenteessä ajelee. :rolleyes:

itellä kans ollu toiveissa muuttaa l200 td:ksi kun pieni lisävoima ei olis pahitteeksi, miten nouseeko miten prosentit ja tietty pitäähä se katastaa turbolle... onko helpompi hommata kokonaan pajeron kone keulille ettei käy omaa aihioo turbottamaan, tiiätkö awd onko mitä eroo td koneeseen nähden? :o

awd 21.03.2009 19:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mitzuman (Viesti 544142)
itellä kans ollu toiveissa muuttaa l200 td:ksi kun pieni lisävoima ei olis pahitteeksi, miten nouseeko miten prosentit ja tietty pitäähä se katastaa turbolle... onko helpompi hommata kokonaan pajeron kone keulille ettei käy omaa aihioo turbottamaan, tiiätkö awd onko mitä eroo td koneeseen nähden? :o

MCF:n palstalla on asiaa puitu paljon, mutta itsellä tulee ainakin suoraan pajerosta kone.
Eroja on aika vähän, mutta löpöpumppu on ainakin erinlainen ja ei kaiketi turbon kanssa
oikeen toimi. :confused:

mitzuman 21.03.2009 22:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja awd (Viesti 545039)
MCF:n palstalla on asiaa puitu paljon, mutta itsellä tulee ainakin suoraan pajerosta kone.
Eroja on aika vähän, mutta löpöpumppu on ainakin erinlainen ja ei kaiketi turbon kanssa
oikeen toimi. :confused:

jaa no niin mieki vähä aattelin et siinäki voi olla eroo, mut voi olla viisainta ku viskaa pajeron koneen vaa tilalle.. :D se sit joskus esissä kun taas innostuu ja löytää koneen! :)

santikko 21.03.2009 23:00

pajeron kone vaan suoraa, sama moottori se on mutta pumppu on eri ja ahdistin löytyy. ällän motti on 4d56 ja pajen 4d56t muistaakseni, ihan samaiset lohkot on. ja sama koneha ällässä on johki milleniumin korville asti..:) niin ja topicciin liittyen, jos tekijän ammattia veikkaisin niin autopelti korjaamolla taitaa ukko majailla arkipäivät..:) tutun näköstä toimintaa.

awd 22.03.2009 07:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JP80 (Viesti 543698)
Kiitos öljy vinkeistä. Paljonko on vaihteisto/jakolaatikon öljytilavuudet ja mitäs öljyjä siellä on käytetty? Täytyy paneutua tuohon tekniikkapuoleen paremmin kun saa nämä kosmeettiset puolet kuntoon. Nyt olis hiontaväri mitsun yllä. Toivonmukaan viikonvaihteessa sais pintavärin päälle:)

Vielä näistä oljyistä, kun tuo käyttöohjekirja on tossa vieressä nii kopsataan siitä. :p

Vaihteisto:

Hypoidivaihteistoöljy GL-4 tai parempi SAE 80W tai SAE 75W-85W
KM132...... 2,3 litraa
KM145 ..... 2,2 litraa
Jakol. ..... 2,2 litraa

Moottori:

4WD (diesel).... öp. 6,7 litraa, ös. 0,8 litraa, öj. 0,4 litraa

Sitten mielipideasioihin.... :rolleyes:
Vanhassa kiisselissä öljyjen sisällä pysyminen kiusaa, ainakin itsellä ohuet mobilin ölkät
ei viihdy koneessa, stefat kovettuu ja...
Paras mun käytössä on ollut Nesteen turbodiesel öljy, jos se vuotaa läpi, niin on remontin aika. :)
Mut tää on jokaisen henk.koht. päätös. Älkää uskoko mua.

JP80 22.03.2009 19:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja santikko (Viesti 545120)
pajeron kone vaan suoraa, sama moottori se on mutta pumppu on eri ja ahdistin löytyy. ällän motti on 4d56 ja pajen 4d56t muistaakseni, ihan samaiset lohkot on. ja sama koneha ällässä on johki milleniumin korville asti..:) niin ja topicciin liittyen, jos tekijän ammattia veikkaisin niin autopelti korjaamolla taitaa ukko majailla arkipäivät..:) tutun näköstä toimintaa.

Automaalaamo, isän firma. Itse en ole siellä töissä, vaikka välillä se alkaa siltä tuntua:D

JP80 22.03.2009 19:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja awd (Viesti 545179)
Vielä näistä oljyistä, kun tuo käyttöohjekirja on tossa vieressä nii kopsataan siitä. :p

Vaihteisto:

Hypoidivaihteistoöljy GL-4 tai parempi SAE 80W tai SAE 75W-85W
KM132...... 2,3 litraa
KM145 ..... 2,2 litraa
Jakol. ..... 2,2 litraa

Moottori:

4WD (diesel).... öp. 6,7 litraa, ös. 0,8 litraa, öj. 0,4 litraa

Sitten mielipideasioihin.... :rolleyes:
Vanhassa kiisselissä öljyjen sisällä pysyminen kiusaa, ainakin itsellä ohuet mobilin ölkät
ei viihdy koneessa, stefat kovettuu ja...
Paras mun käytössä on ollut Nesteen turbodiesel öljy, jos se vuotaa läpi, niin on remontin aika. :)
Mut tää on jokaisen henk.koht. päätös. Älkää uskoko mua.

Kiitoksia noista öljymääristä ja laaduista. Itsellä ei käyttöohjekirjaa ole, enkä ole jaksanut netistä kaivaakkaan. Löytyyköhän sitä edes sieltä:rolleyes: Huomenna olis väri hytin yllä ja sitten vielä lavan maalaus.

JP80 28.03.2009 18:42

3 Liiteet
Projekti on taas hieman edistynyt. Nyt olis ohjaamon yllä uusi kiiltävä maali:D Seuraavaksi värin saa lava, ehkä jo huomenna.

JP80 28.03.2009 18:48

3 Liiteet
Lava maalaamossa odottamassa peittelyä ja putsausta. Mönkkärin rankakärry osoittautui oivaksi maalaustelineeksi. Sopivalla korkeudella ja helppo siirtää:)

JP80 28.03.2009 18:55

5 Liiteet
Nyt alkaa koko projektin mielenkiintoisin vaihe:),eli löytääkö niille kaikille puretuille ruuveille ja pulteille omat paikat vai jääkö taas kauheesti ylimääräisiä osia joille ei millään löydy paikkaa:rolleyes:

JP80 30.03.2009 20:41

3 Liiteet
Lavakin on saanut väriä pintaan:) Tarttis vaan sovittaa se tuohon rungolle. Korin korotukseen hain muovitankoa ( polyasetaalitanko )Halkaisija 65mm ja pituus 1300. siitä kaapparilla 77mm pitkiä kikkareita, ja sorvissa reikä läpi.

Rekisteröimätön 31.03.2009 02:19

Nyt näyttää alkaa näyttämään erittäin hyvältä. :)

JP80 31.03.2009 20:32

3 Liiteet
No niin. Hyttiä nostettu ja renkaita sovitettu. Aikast kivuttomaste onnistui hytin nosto:) Tällä hetkellä vielä vääntösauvat kiristämättä. Huomenna jos sais tuon lavan paikalle. Saishan tuo vielä ylemmäskin nousta, mutta olkoon toistaseksi tollain:D

awd 01.04.2009 04:56

Heh, hyvä kuva toi viimoinen. :D
Älläs on kyl harmittavan pieni toi lokasuojan kaari, kun se jää niin lähelle isoa rengasta.
Onks noi 31" cummit?

JP80 01.04.2009 20:04

Jep, toi kummi on 31" Vaikuttaa siltä että tota loksuu joutuu hiukan rälläköimään tai leka-nyrkki yhdistelmää antamaan:mad: Mutta näyttää toi kummi isommalta kuin todellisuudessa on, pienen kaaren sisällä;)

Lavamitsu 01.04.2009 20:12

Niinhän sitä joutuu joo,riittikö kytkimen letkussa vara? Entäs rattiakselissa?

sds500 01.04.2009 20:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja santikko (Viesti 545120)
pajeron kone vaan suoraa, sama moottori se on mutta pumppu on eri ja ahdistin löytyy. ällän motti on 4d56 ja pajen 4d56t muistaakseni, ihan samaiset lohkot on.

Tuohan ei kyllä onnistu ihan suoraan, nimittäin L200:ssa pitää käyttää omaa öljypohjaa (ja muistaakseni myös öljypumpun imuputki pitää vaihtaa) tuon toki huomaa kun koneet on vierekkäin lattialla (ja viimeistään kun yrittää asentaa paikalleen)

JP80 01.04.2009 20:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Lavamitsu (Viesti 548522)
Niinhän sitä joutuu joo,riittikö kytkimen letkussa vara? Entäs rattiakselissa?

Kytkimen letkussa riitti vara kun otti irti kiinnikkeistä ja oikaisi hieman sitä jäykkää putkea. Rattiakseli on mietinnän alla. Ei riittänyt suoraan vaan joutuu todennäköisesti siirtämään ohjausakselia alemmas tai jtkn. Rattiakselin jatkaminen kyllä houkuttelis, mutta taitaa mennä laittomuuksien puolelle:rolleyes:

JP80 01.04.2009 20:43

2 Liiteet
Tämän päivän saldo: Lava paikallansa (vähän jäi vaiheeseen, mutta sitä ei lasketa). Pikkaisen joutui soveltamaan noita lavan korotus palikoita, kaikista tuli hiukan erimittaiset, koska noi rungon tornit on mallia tein itse, enkä sittenkään säästänyt:D Ja kaikki tämä vain siksi, jotta se edes näyttäisi olevan siinä suorassa.

Lavamitsu 01.04.2009 20:43

Niin kattoitko sietä muovien alta niitä kiinnityksiä? että riittääköhän siellä se liuku? Tai jos ei riitä niin onko varaa tehdä pidemmät reiät? Ei muista yhtään:( Se on hyvä että siihen kytkimeen ei tarvi hommata uutta letkua:)

JP80 01.04.2009 20:54

Ainoat muutokset/pidennykset mitä korotus vaatii ja nyt tulee mieleen on: Pidempi ylävesiletku, polttoainetankin letkut(lähinnä täyttö puolelta), Moottorin maadoituskaapelit, lämmityslaitteen letkujen oikaisu, ohjaustehostimeen tulevan letkun pidennys, käsijarruvaijerin kiinnityksen jatkaminen, rattiakseli. Nuo nyt äkkiä tuli mieleen, voi sieltä vielä jotain muutakin löytyä. Lähinnä kaikki muut meni uudelleen reitityksellä. Täytyy varmentaa toi kytkin hommeli huomenna.

Lavamitsu 01.04.2009 20:58

Laskitko syyläriä?

JP80 01.04.2009 21:00

1 Liiteet
Sarjassamme Tein itse ja teen sen myös kahteen kertaan. Eli toi ilmanvaihto/-otto ritilä hässäkkä unohtui korotus tohinassa tuolta hytin takaseinästä/kulmasta:eek: Eli huomenna uusiks lava irti ja ritilä paikalle ja sitten taas lava paikalle. Mut nyt tulee jo tosi hyvä kun oikein kahteen kertaan tekee.;) Vieläkö sitä mahtais saada nosto helppiä huomennakin:confused::confused:

JP80 01.04.2009 21:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Lavamitsu (Viesti 548553)
Laskitko syyläriä?

En laskenut, ajattelin et pidennän letkua/letkuja. Ja eipähän tuo kerää sitä liejuakaan itteensä niin helpolla jos on hieman ylempänä, vissiinkään:confused:

santikko 02.04.2009 20:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sds500 (Viesti 548531)
Tuohan ei kyllä onnistu ihan suoraan, nimittäin L200:ssa pitää käyttää omaa öljypohjaa (ja muistaakseni myös öljypumpun imuputki pitää vaihtaa) tuon toki huomaa kun koneet on vierekkäin lattialla (ja viimeistään kun yrittää asentaa paikalleen)

en ihan sata oo, mutta siis takavetosen ja nelikon öljypohjat ei varmasti sovi keskenään. siitä en tie onko eroja nelikko ällän ja pajen ölppäpohjalla. luulis että on sama kun kumpaankin on tehty syvennys etumurikalle. mutta toi on ihan mutua. ja se vaparin öpohja sopii kyllä nelikko ällästä öljysumppuineen pajeron koneeseen vaikka vaihtaan joutuis.

Lavamitsu 03.04.2009 16:32

Sähkö flektit täys viritellä paikoilleen,se on ainoo tapa pitää konehuone siistinä ja syyläri puhtaana jos oikein tykkää kurassa rypöö.Jäikös tossa tuulitunneli paikoilleen? Laturi kannattaa kans tosiaan nostaa ylös,senkin saa yllättävän täyteen tavaraa;)

Mikäs letku muuten ohjaustehostajassa kulkee niin että on tekemisissä korin kanssa?

japanian rauta 04.04.2009 13:49

Hyvän näköstä on jälki. Minkä verran kulu tota pintamaalia?

JP80 04.04.2009 20:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Lavamitsu (Viesti 548982)
Sähkö flektit täys viritellä paikoilleen,se on ainoo tapa pitää konehuone siistinä ja syyläri puhtaana jos oikein tykkää kurassa rypöö.Jäikös tossa tuulitunneli paikoilleen? Laturi kannattaa kans tosiaan nostaa ylös,senkin saa yllättävän täyteen tavaraa;)

Mikäs letku muuten ohjaustehostajassa kulkee niin että on tekemisissä korin kanssa?

Ohjaustehostajan säiliö on kiinni sisälokasuojassa. Eli säiliö kiinni korissa ja siitä lähtevä putki kiinni rungossa. Halusin säilyttää säiliön alkuperäisellä paikalla, toinen vaihtoehto olisi ollut laskea säiliön kiinnityskohtaa.

Mistäköhän tuulitunnelista on kyse:confused::confused:

Lavamitsu 04.04.2009 21:09

Juu,juu se on sitten bensa vehkeessä erilainen.

Siinä syylärin ja koneen välissä pitäs kai olla semmonen pelti kaukalo jonka pitäis vähän estää kuran roiskumista ympäriinsä?
Mutta siis sähkö flektihän on ainoo oikee ratkaisu ellei siis bensa koneessa oo jo vakiona? Mutta sitten ainakin ohjaus kabiiniin.

JP80 04.04.2009 21:24

Nyt tajusin ton tuuli tunnelin:o Ei ole tunnelia, en tiedä onko joskus ollut. Visko flekti tuossa näyttää olevan. Voishan siihen sähköflektin pistää, tulis vähän lisää tehoakin;) Toimintavarmempihan tuo orkkis olisi, mutta se humisee niin ärsyttävästi. Sähköflektinhän vois pistää termostaatti ohjauksella ja hytistä pakko syötölle.

Lavamitsu 04.04.2009 21:29

Niin ja nimen omaan niin päin että sen saa pois päältä tarvittaessa.

JP80 04.04.2009 21:31

Miks se pitäis saada pois paaltä jos esim. lämmöt muuten kurissa:confused:

Lavamitsu 04.04.2009 21:35

semmosia kivoja savivelli altaita sukeltaessa ja ihan puhdas vesikin roiskuu ikävästi sinne bensakoneen herkille alueille tuulettimen voimasta;)

skrade 05.04.2009 08:33

Jokos on auto valmis. Itsellä viel sama projekti kesken runko korjattu oli viel huonommas hapes kun toi. viel pitäis laatikko korjata niin pääsis kasaamaan. Ohjaus akseli ei kyl riitä 75mm korin korotuksen mut eiköhän siitä sähköliimalla selvitä. Minkä verran maalia tommonen pikapin maalaus syö.

JP80 07.04.2009 08:39

Pikkuhiljaa edistyy, vielä semmosta pikku nysväystä. Tällä viikolla olisi tarkoitus käydä koittaas leimaa. Maalia tommoseen uppoo maalarista riippuen joko paljon tai vähän;) Tähän meni 1,7 litraa+ohenne+kovete(1:3)

JP80 07.04.2009 21:15

2 Liiteet
Kaveri kävi tallilla hieman motivoimassa:):):) Rupes vaan näyttää noin L:n renkaat pieniltä 33":n vierellä:mad: Olisko sittenkin tarvinnut ostaa itellekkin tommoset:rolleyes: No katotaan sitten ku sais ensin tonkin kötöstyksen valmiiks;)

offisami 07.04.2009 22:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JP80 (Viesti 550262)
Kaveri kävi tallilla hieman motivoimassa:):):) Rupes vaan näyttää noin L:n renkaat pieniltä 33":n vierellä:mad: Olisko sittenkin tarvinnut ostaa itellekkin tommoset:rolleyes: No katotaan sitten ku sais ensin tonkin kötöstyksen valmiiks;)

31" on maksimit jotka saat otteeseen. Muuten kyllä 33set :P

JP80 07.04.2009 22:03

Tuommoselta se näyttää tällä hetkellä. Levikkeitä tarttis ruveta sovittelemaan. Tommoseen pieneen nysväykseen uppoo yllättävän paljon aikaa, laittamatta/puutteita vielä mm. kuralatkät ym. vastaavat suojat, jarrujen ilmaus, etupyörän laakereiden kiristys, alustan nippojen voitelu/niiden etsiminen, peräöljyjen vaihto ym. voiteluaineiden vaihtaminen, kone tarttis kans huoltaa. Huh huh:eek: jo ajatuskin saa ton pakkeli ym. paskan siivoamisesta tuolta hytistä ja hallista..... Ei viitsi ajatella, tulee vaan liikaa stressiä;);)

JP80 07.04.2009 22:08

4 Liiteet
Kuvat jäi liittämättä edelliseen viestiin:o:o

JP80 07.04.2009 22:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Sami Heinola (Viesti 550278)
31" on maksimit jotka saat otteeseen. Muuten kyllä 33set :P

Voishan sitä leimata ton 31":lla ja sitten kiepsauttaa 33":set alle:confused::rolleyes::confused::rolleyes:

awd 08.04.2009 06:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Sami Heinola (Viesti 550278)
31" on maksimit jotka saat otteeseen. Muuten kyllä 33set :P

Onko jollakin jo 31" leimattu L200:seen (siis tähän malliin)?

Kokku 08.04.2009 06:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja awd (Viesti 550321)
Onko jollakin jo 31" leimattu L200:seen (siis tähän malliin)?

On käyttiksessä...

awd 08.04.2009 06:54

33" on hiukan ahtaatkot. :p

http://www.mitsubishi4wd.com/L2004wd/vasemmalta.jpg

Lavamitsu 08.04.2009 11:07

Jotenkin olis semmonen fiilis että tarvis olla pakettiauton renkaissa jotain merkintöjä vähän enemmän kuin noissa fedimoissa?

Arska 08.04.2009 17:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Lavamitsu (Viesti 550385)
Jotenkin olis semmonen fiilis että tarvis olla pakettiauton renkaissa jotain merkintöjä vähän enemmän kuin noissa fedimoissa?

Miks ihmeessä?

Samppa79 08.04.2009 17:26

Fedimoissa on kaikki tarvittavat leimat tieliikenteeseen. Siitä on kiistelty virkavallan kanssa tienpäälläkin.

Lavamitsu 08.04.2009 17:35

Se oli sitten väärä fiilis!:( Muistelin vaan niitä kantavuuksia ja c merkkiä mutta ei se ookkaan kai pakollinen,no enivei en mä ainakaan kauheita kuormia rahtaa niillä:)

härdelli 08.04.2009 18:54

Ainakin minun fedimoista löytyy tarvittavat merkinnät, mut vain toiselta puolen. yhteen oli sattunu merkinnät ulkopuolelle. C merkintä ei ole pakollinen, riittää ku rengas omaa riittävän kantavuuden.

Samppa79 08.04.2009 20:29

E-hyväsyntä pitää olla mutta DOT ei ole pakollinen Suomessa. Fedimassa on tuo E.

JP80 10.04.2009 19:17

2 Liiteet
Do Dii. Nytte se sitten olis saatu mitsukin kilpien väliin. Renkaat ja korotukset tuli otteeseen:D Mutta ei tuo katsastus ihan ongelmitta sujunut. Oheessa hiukan eilisen päivän tapahtumia. Aamulla 08:00 konttorilla siirtolappuja odottamassa. Laput kourassa varaosaliikkeen kautta tallile. Piti hankkia vielä tenua, jarrunestettä, lasinpesuainetta ym.. tarviketta. 9:30 tallilla, ohjelmassa jarrujen ilmausta, koneen huoltoa, hiukan siivousta ym. tarkistelua. 13:00 lähtö konntorille, matkaa noin reilut 20km. Perillä syynättiin ja sitten syynättiin hiukan isommallakin porukalla. No ite autosta ei kummempia löytynyt, hiukan oli heittoa etujarrujen tehoissa, mutta mutta missäs on runkonumero.Siellä sitten puukolla raavittiin juuri maalattua runkoa tuloksetta:mad: Kaiken kaikkiaan aikaa meni vajaa 2 tuntia konttorilla. Kilvet ne lupas vasta kun runko numero löytyy ja etu jarrut on kunnossa:(:( Ei muuta kuin takas tallille, hiomakoneella maalit rungosta ja kas, pätkä runkonumeroa löytyi:) Oli jäänyt yli puolet numerosarjasta paikan alle piiloon:o Meistillä uusi, mutta sama numerosarja vanhan viereen;) Sitten kattoon mikä jarruja vaivaa. Palat toiselta puolelta aivan loppu:eek: Kiiruusti soitto varaosaliikkeeseen josko vielä sais uudet palat ja nehän löyty:) Kello tällä hetkellä 15:30. Kaasut pohjassa toisella autolla hakeen paloja, matkaa edes takas se reilut 40km. Meinaa mennä tiukille:rolleyes: Takas tallilla 16:15. Uudet palat paikalle, renkaat kiinni ja taas kaasut pohjassa konttorille, matkaa edelleen se reilut 20 suuntaansa. Konttorin pihassa klo 16:45. Kerkesimpäs:D:D Virkailija tuumaa ettei enää tänään kerkee uusinta näyttään:mad: Onneksi oli mukava katsuri joka lupas jäädä yli töihin (ja vielä aattopäivänä) jotta mitsu saadaan kilpien väliin:):) Suur kiitos ko. K1 kortelan katsastajalle;) Kotia kohti pääsin lähtemään noin 17:20 tuoreilla kilvillä:)

Nyt olis siis projektin ensimmäinen etappi valmis ja vielä ennen pääsiäistä, kuten olin suunnitellut:)

Seuraavaksi alkaa L:n varusteleminen ja kokemusten hakeminen:D

Hyvää pääsiäistä projektia seuranneille:)

JP80 10.04.2009 19:41

5 Liiteet
Pitihän se sitten hetimiten käydä suttaamassa:D Ja hyvinhän se eteni vaikka jossain kohtaa kävi mielessä että tännekkö jäädään:rolleyes:

awd 11.04.2009 04:07

ONNITTELUT kilvityksestä. :)

Täytyy kyl sanoo et yks parhaimman näköisistä ällistä mitä ikinä oom nähny.
saispa jo omankin valmiiks. :o

juhojk 11.04.2009 12:07

Hieno, todella hieno. Jaa että sitä ei alettukkaan hieromaan viittä kerrosta vahaa maalipintaan vaan kunnon mudat kylkeen, oikein:)

JP80 12.04.2009 18:38

Kiitoksia positiivisesta palautteesta. Kyllä tuo suttaaminen on kivaa puhaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin että tuli sutattua, vierähtää pestessä muutama tovi;) Mutta pysyy mieli virkeenä kun välillä suttaa ja välillä pesee:D

offisami 19.04.2009 14:07

On kyllä prkleen hieno l200, ja hienosti toteutettu! Jäädään odottaan lisää kuvia.

JP80 20.04.2009 18:48

Tänään sain ohjausiskarin paikalle. Saa nähdä mitä vaikuttaa.

Lavamitsu 20.04.2009 19:04

olikos siellä paikka valmiina?

JP80 20.04.2009 19:13

Oli siellä paikka/korvake. Jeep Wagoneerin ohjausiskari sopi heittämällä, kiinnikkeineen päivineen.

Rekisteröimätön 21.04.2009 19:53

Hienon näkönen l:Lä ,omassa käyttiksessä kanssa korotukset ja oma kone turbotettu audin iso turbo ja kuuleri,ahtosyöttöä ja perussyöttöä lisätty,Warn 8500 ja 33/12,5 renkut.

JP80 21.04.2009 20:09

Heitäppä kuvaa, vaikka tähän topikkiin. Onko renkaat oikein otteessa, vai vaihteletko renkaita aina katsastuksen koittaessa.

offisami 22.04.2009 08:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JP80 (Viesti 553914)
Tänään sain ohjausiskarin paikalle. Saa nähdä mitä vaikuttaa.

Onkos kuvaa?

JP80 27.04.2009 20:14

1 Liiteet
Tuossa kuva siitä ohjausiskarista. Jäykistyi ohjaus jonkun verran, mutta muuten taitaa olla ihan ok. Ei tuo haittaa muutakuin paikallaan pyörittelyä, eikä sitäkään merkittävästi.

JP80 27.04.2009 20:52

3 Liiteet
Onhan sitä metsässäkin jo fiilistelty:D Mutta asiaan, mistä/missä jakolaatikon täyttö/tarkistus proppu sijaitsee:o Onko kenties kuvissa punaisella ympyröity neliskulmaisella kannalla varustettu proppu vai joku muu:confused: Tyhjennys kyllä löytyi.


Sivu luotu: 16:11 (GMT +2).