![]() |
Mitsu L200
2 Liiteet
Tuli hommattua eka 4x4 lavakulkine. Mitsubishin L200 vm.-92 ja bensa koneella. Projekti löytyi AVK:lta pienen mällin saaneena. Puskuri, oikea etuloksu, hantin ovi, hytin kylki, seka koko oikeanpuolen lavan alaosa ja oikenapuoleiset vanteet mutkalla. Eka ilta meni ihmetellessä että mitä :eek: sitä on taas tullut hommattua.
|
4 Liiteet
Tätä juttua tulee nyt kirjoiteltua hieman jälkikäteen, kun projekti etenee nopeammin kuin tämän kirjoittelu. Eli kori ja lava oli paremmassa kunnossa kuin oletin, eli tämä tehdään viimeisen päälle kunnolla. Lava irti ja runko hiekkapuhallukseen, koska runko vaatii pientä fiksausta. Projekti kuvia päivitetään sivulle
http://kuvablogi.com/blog/19205/22/ Vanteet ja renkaat tuli hommattua offroadtarvikkeelta renkaat fedima extreme evolution 31"X10,5"X15 vanteet TML rock crawler 37 15X8 ja -20et Levikkeet inX plastics malli 6023 Runko on tullut tehtyä hytistä taaksepäin käytännössä kokonaan uusiksi. Runkoaisojen päälliset ja alapuolet 6mm latikasta ja runkoaisojen sivut 3mm pellistä. Alle 3mm peltiä ei käytetty missään kohtaa rungon tekoa. Pitäis lestää seuraavat 10v.Projekti on tällä hetkellä siinä vaiheessa että runko ja lava menee takaisin hiekkapuhallus firmaan jossa maalaavat rungon ja puhaltavat/maalaavat lavan pohjan. |
5 Liiteet
Projekti jatkuu taas. Mitsu tuli takaisin rungon ja lavanpohjan maalauksesta. Eivät olleet saaneet puhallettua enempiä reikiä lavanpohjaan:) Seuraavaksi alkaa kolarivaurioiden korjaus. Vanhan kylkipalan sain porailtua pois ja huomenna olis tarkoitus ruveta iskemään uutta peltiä paikalle.
|
1 Liiteet
Vanha kylkipala irtiotettuna. Onneksi ei löytynyt ruostepeikkoja. Vähän täytyy nyppiä tuota sisähelmaa ulos.
|
Ja vielä kun spruuttaat kunnon kotelosuoja-aineen rungon sisään, niin kyllä kestää. Muutama vedenpoistoreikä kannattaa myös porata, jos ei niitä ole.
|
4 Liiteet
Kyllä nuo kotelot ja runkopalkit suojataan niin sisältä kuin päältäkin. Eli homma on sen verran edistynyt että kylkipala on kiinni ja sisähelma oikaistu. Tuli siinä samalla tehtyä uutta helmapeltiäkin, kun vanha oli niin kurtussa. Tuli mieleen että olisko tarvinnut tehdä helmat hieman orkkista tukevammaksi, ei harmittais niin kovin jos jää johonkin kantoon kiinni:rolleyes: No tehdään sitten uusiks jos näin käy. Seuraavaksi ohjelmassa oven pintapellin vuoro. Korjauspala on jo tehtynä.
|
Itselläni on samanlainen l200. oletko korin korottamista miettinyt? on suhteellisen helppoa. ilman korotuksia nokka prkl alhaalla.
Entäs lukot? |
4 Liiteet
Jep. Koria korotetaan kanssa, oon miettinyt että olisko joku 70mm passeli. Toi keula on kieltämättä kyllä hieman alhaalla. Tuli mieleen että onkohan sallittua korottaa esim 60mm takaa ja 70mm edestä:confused: Lukkojahan tuossa ei mielestäni taida olla, muuta kuin etuovissa:D Suunnitteilla on joskus iskea lukkoakselia alle, en vaan tiedä mistä ne helpoimmin saa sovellettua. Vinkkejä saa laittaa. Projekti on edistynyt oven pintapellin asennuksella. Pitkä sivu liimattiin hitsausvetelyiden minimoimiseksi, toi kiinitys tapa on aika yleinen nykyään. Eipähän paase ruostumaan saumasta;)
|
Ootko koeillu kuinka isot renkaat mahtuisi kääntymään ilman korotuksia?
Mietin itse myös niitä lukko juttuja. Jos sais eteen lukon sekin jo auttais huomattavasti etenemisessä. Itellä auto vielä vakiona, mutta sun raakentamis juttuja seuraillessa nälkä kasvaa. |
Kokeilin ennen auton purkua kuluneilla BFG All Terrain 31" renkaalla ja 7" leveellä -30et vanteella ja silloin otti lokarin alareunaan hieman kiinni kun ohjaus oli tapissa, mutta uskoisin että kun hieman koputtelee lokaria niin sinne menee. Rengas tuli 40mm ulos lokasuojan sisältä, että levikettä se vaatii. Lukkoja oon kanssa miettinyt, varmaan joku vakio kitka tms. taakse ja kytkettävä eteen. Projektissa on alkanut kittaus ja pohjatöiden teko vaihe ja sitte vaan maalia päälle.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
oon tässä kans pariin kertaan ja kattellu tätä sun projektia.. itellä samanlainen mitsu vaan diisseli juuri yritin 32x11,5x15 mutiaisia alle survoa ja menee kyllä alle ja on ihan ok mutta lokarin takaosaan ottaa kiinni kun kääntää :( jonkun näköstä korotus hommaa kans miettiny et sain renkaat alle tai siis nostaa koria rungolta vaanku tietäs mitä vanhaa kumisaapasta sinne väliin tunkis joku 70mm olis ihan kiva. olisko jonkunlaista vinkkiä laittaa korotuksen puolesta muuten oon mitsun kans tyytyny pelkkien valojen virittelyyn ja pikku juttuihin sit lavaputkia ja karjarautaa laiteltu mut nälkä vaan kasvaa eli seuraavaks esissä vinssin hommaus! :D |
Lainaus:
|
Erittäin tutun näköistä pajotusta,tulee toissa kesä mieleen:) Tota runkoo kun kattoo niin toivoo ettei hinta ollut avk:n linjan mukainen.
Kyllähän sinne lokariin ja pyörän koteloon helposti tilaa pajottaa. 31:llä ja miedolla korinkorotuksella tarvi vähän veistää pois lokasuojan kulmasta ja lyödä pokkauksia sileeks ettei ota mahtavissa joustoissakaan kiinni! En ole vielä hakenut maksimi korotuksia mutta eiköhän se liikevara rattiputken kiinnityksessä riitä siihenkin. Niin ja eiköhän paikallisesta etrasta/muusta vastaavasta kaupasta löydy sopivaa muovi jöötiä mitä voi sahailla sinne väliin.Ja muistaa jättää ne orkkis kumit myös sinne! Ja tosiaan vääntösauvojen kiristykseenkin kannattaa perehtyä kun rupee haittaan se 70 luvun tyyli:) |
Lainaus:
Siellä on jousen takapäässä,hytin lattiaa päin semmoset pitkät pultit joissa tuplamutterit. Sieltä kun kiristää niin auttaa. ja etupää rungosta pukeille että on kevyempi ruuvailla!! |
Mites on porukat korottaneet lava mitsuja tai vastaavia vääntösauvallisia jousituksen osalta. Korin korotus vaikuttaa ihan suht. helpolta hommalta, vähän oikoo sähköpiuhoja, jatkaa muutamaa letkua, oikaisee jarruputket ja kytkimen letkut yms.pientä ja etrasta nylon tankoa väliin. Minkälaisia levike retkaisuja olette tehneet ko. automalliin? Palstaa lukiessa OFFI kuume vain kasvaa, vaikkei ole ajanut 50m enempää:) Mieltä silti vielä askarruttaa:
-Mistä ja mikä vinssi keulille. Kiinalainen, kannattaako? -Minkä mallinen nautarauta olis hyvä. -Tasauspyörästön lukot, ekaks ainakin taakse, mutta mistä mallista lainataan. -Minkä moinen tulee olla hi-liftin kiinnitys piste (ainakin tukeva?) Nää nyt ekaks tuli mieleen, lisätään kun rakentavaa kritiikkiä/neuvoja tulee;) Projekti on nyt vähän tylsässä pakkelointi vaiheessa. En tykkää yhtään tosta pakkeli pölystä, mut kai se on vaan pakko. Ettei vaan tulis liian hyvä:eek: Projektille löytyi just deadline. Manse Trophy, jos sinne pääsis. |
Etu jousituksen korotus muuten kun vain kiristämällä on vaikeampaa ellei sitten saa vaihdettua koko ylätukivartta,koska siinä ei ole pultattavaa palloniveltä johon olis helppo tehdä korokepalat.
Mutta ehkä jos aikoo viedä harrastusta eteen päin ja hankkia kalliita varusteita niin kannattaa myös tutkia että onko tuo mitsu paras valinta kuumaverisen maastoauton aihioksi. Jos laittaa vinssin niin rautaa täytyy ainakin lisätä keulaan aika paljon että saa tukevan kiinnityksen. Mulla on niissä alkuperäisissä puskurin kiinnikkeissä Kohtuu raskastekoinen oman käden tuotos "kenguru" rauta ja on ainakin toistaiseksi kestänyt liftillä nostoa ja vetoa mutta kaikki kesto on vielä kiinni niistä neljästä M12 pultista joten nimitän sitä lähinnä valotelineeksi. Ja kyllä se vähän voi harmittaa kun se vasta pakkeloitu ovi ja helmat hankaa sitä kuution kivee,muuta sehän on tätä harrastusta!! |
Mutta eikös se lisää jännitystä kun yrittää hinkata sitä kiveä rikkomatta vasta pakkeloituja ovia ja helmoja;) Eihän tuo mitsu taida paras offi aihio olla myönnetään, mutta mikäs sitten olisi:confused:
|
L-200 korotus
1 Liiteet
Aikanaan oman Mitsun korotuksen tein: Vääntösauvoja vähän kiristäen,korikorotus nylontangolla 65mm edessä,takana 0.Renkaat 31x10,5-15 8" vanteilla.
|
4 Liiteet
Projektissa rupee pakkelointi olemaan loppusuoralla. Pientä viilausta vielä ja sitten hiontaväri pintaan ja taas hinkkausta. Jos ens viikon aikana sain pintavärin päälle niin hyvä olis. Kuvia pakkelointi vaiheesta.
|
Lainaus:
sehän alkaa pikku hiljaa valmistua käsiin, uusia kuvia odotellessa millä vauhdilla etenee ;) |
Lainaus:
Mutta heti kun seuraavaan sukupolven malliin tullaan, niin Mitsu on hyvin äkkiä hiluksia helpompikin lähtökohta, siinä kun oli lukkoperää jo tehtaalta. |
Lainaus:
|
Mistäs sen lukon tähän mitsuun sitten helpoimmin saa? Taka-akselille näin aluksi.
|
Epäilen kyllä että kova kytkettävä lukko on tullut varusteeksi vasta uudempiin vuosimalleihin?
Vaikeaa voi olla lukkojen löytyminen. Ja Toyotahan se on kai helpoin ja halvin noista menevämmistä autoista ja siis nimenomaan sillä jäykällä etuakselilla. On senverran hienosti paklailtu noi lavan helmatkin että kannattaa tosiaan laittaa maksimi korotukset ja harkita vaikka ulkopuolisia turvakaaria sekä kunnon puskimia ja rungosta kiinnitettäviä rock slidereita ettei mee pöllytys hommat uusiks.Itteekin harmittaa kun en alkujaan tehny "palkki"helmoja,nyt muhii jo malli mielessä minkälaiset tekee kun noi pari vuotta sitten tehdyt helmat on jo ihan mutkalla. Ja kun on bensa koneella niin sähkölaitteiden suojaus ehdoton ja kunnon snorkkeli! |
Lainaus:
|
5 Liiteet
Hiontavärin ruiskutus on seuraavaksi ohjelmassa. Tänään en saanut muuta aikaiseksi kuin putsausta ja peittelyä. Mutta hiljaa hyvä tulee, haittaa vaan tuo päivätyö näitä harrastuksia. Tuon lavan ja helman välinen sauma tuli laitettua umpeen, kun rutussa olleelta puolelta tuli koko alahelma irroitettua pistehitseistä. Oli helpompi oikaistava irtonaisena. Siistin reunanauhan aikaansaaminen olisi ollut epätodennäköistä joten ratkaisusta tuli kuvankaltainen.
|
1 Liiteet
Mites on, ootteko viritelleet ohjaus iskareita. Onko miten paljon hyötyä, kannattaako ruveta värkkään. Löytyi hyllystä uusi ohjausvaimennin, merkkiä en muista mutta ostettu Jeep Wagoneeriin. Taidan iskeä kiinni joka tapauksessa on sitten hyötyä tai ei, ihan ulkonäkö syistä:cool:
|
Hyvä että täälläpäin on muitakin mitsuilijoita. :)
Noista maastoominaisuuksista... Kun oltiin tuossa mitsujen kanssa metsässä, yllätyin miten hyvin L200 meni verrattuna pitkään pajeroon. Tietty se jäykkä jousitus on maastossa pomppunen, mutta hyvillä renkailla ällä on aika hyvä maastoauto. Kyllä siinä autossa jo takana on lukko, kitka sellainen ja jos on oikeat öljyt ja se toimii, niin varmasti taka-akseli on hitaalla nelivedolla yhtä puuta, ainakin mulla. Ja kyllä ohjausiskari on aina paikallaan, hiukan ahdasta siel voi vaan olla sitä laittaa? |
Btw. puhallutitko auton ermaililla ja mitä maksoi?
|
Hienoa kun muitakin mitsun omistajia löytyy ja vielä suht. läheltäkin. Missäs päin olette käyneet ajelemassa? Mitäs öljyä muuten tonne perämurikkaan olet laittanut? Pukkien päällä renkaita pyöritellessä tuntuu vaan tuo kitkalukko aika löysältä. Ermaili hoiti puhalluksen, hintaa puhallukselle tuli 300€ ja sekin oli asevelihintaan.
|
Jos en ihan väärin muista niin siellä olis rungossa paikkakin valmiina ohjausiskarille.
Ja se kitka lukkokin on ollu vain lisävaruste. |
Lainaus:
Joko liikaa muuta tekemistä tai vehkeet levällään... Rasorin porukat ajelee tietty uotilas jne. Sit harvoin kun mitsuklubilla on offipäivät niin niissä on tullu oltua mm. viimekesänä oltiin Seitsemisessä. http://mitsubishi.1g.fi/kuvat/MCF_Seitseminen_9_2008/ Mä olin sinisellä bussipajerolla. :p Tarvis järjestää lisää noita mitsuporukoiden "safareja", kun olis vaan hyviä paikkoja. Niin ja öljy pitää olla jotain Limited slip differential (LSD) ölkkää. API GL-5 SAE 80W-90. Eteen 1,1 litraa ja taakse 1,5 litraa. Varaosahallista möivät Castrol Differential SAF-XL (SAE 75-140 API GL5) oilia mulle, mutta en oo vielä laittanut sitä, joten toimivuudesta en tiedä. Sitä kitkalukkoa voi myös kiristää jos se ei pidä. |
2 Liiteet
Kiitos öljy vinkeistä. Paljonko on vaihteisto/jakolaatikon öljytilavuudet ja mitäs öljyjä siellä on käytetty? Täytyy paneutua tuohon tekniikkapuoleen paremmin kun saa nämä kosmeettiset puolet kuntoon. Nyt olis hiontaväri mitsun yllä. Toivonmukaan viikonvaihteessa sais pintavärin päälle:)
|
Hommaa siihen toinen perä murikka ja laita kemppi.On meinaan aikas simppeli homma vaihtaa vaikka leimalle
|
Ei huono vaihtoehto tuokaan, taitaa noita kemppi aihioitakin löytyy suht. edukkaasti. Miten paljon tuo on yhteneväinen tekniikan osalta pajeron kanssa?
|
Lainaus:
Mut onhan pajeroihin vaihdettu gen2 lukollisia periäkin... Itsellä tulee pajeron TD-kone lallattimeen, et se puoli sopii hyvin. Kemppi on hiukan huono jos normiliikenteessä ajelee. :rolleyes: |
Lainaus:
|
Lainaus:
Eroja on aika vähän, mutta löpöpumppu on ainakin erinlainen ja ei kaiketi turbon kanssa oikeen toimi. :confused: |
Lainaus:
|
pajeron kone vaan suoraa, sama moottori se on mutta pumppu on eri ja ahdistin löytyy. ällän motti on 4d56 ja pajen 4d56t muistaakseni, ihan samaiset lohkot on. ja sama koneha ällässä on johki milleniumin korville asti..:) niin ja topicciin liittyen, jos tekijän ammattia veikkaisin niin autopelti korjaamolla taitaa ukko majailla arkipäivät..:) tutun näköstä toimintaa.
|
Lainaus:
Vaihteisto: Hypoidivaihteistoöljy GL-4 tai parempi SAE 80W tai SAE 75W-85W KM132...... 2,3 litraa KM145 ..... 2,2 litraa Jakol. ..... 2,2 litraa Moottori: 4WD (diesel).... öp. 6,7 litraa, ös. 0,8 litraa, öj. 0,4 litraa Sitten mielipideasioihin.... :rolleyes: Vanhassa kiisselissä öljyjen sisällä pysyminen kiusaa, ainakin itsellä ohuet mobilin ölkät ei viihdy koneessa, stefat kovettuu ja... Paras mun käytössä on ollut Nesteen turbodiesel öljy, jos se vuotaa läpi, niin on remontin aika. :) Mut tää on jokaisen henk.koht. päätös. Älkää uskoko mua. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
3 Liiteet
Projekti on taas hieman edistynyt. Nyt olis ohjaamon yllä uusi kiiltävä maali:D Seuraavaksi värin saa lava, ehkä jo huomenna.
|
3 Liiteet
Lava maalaamossa odottamassa peittelyä ja putsausta. Mönkkärin rankakärry osoittautui oivaksi maalaustelineeksi. Sopivalla korkeudella ja helppo siirtää:)
|
5 Liiteet
Nyt alkaa koko projektin mielenkiintoisin vaihe:),eli löytääkö niille kaikille puretuille ruuveille ja pulteille omat paikat vai jääkö taas kauheesti ylimääräisiä osia joille ei millään löydy paikkaa:rolleyes:
|
3 Liiteet
Lavakin on saanut väriä pintaan:) Tarttis vaan sovittaa se tuohon rungolle. Korin korotukseen hain muovitankoa ( polyasetaalitanko )Halkaisija 65mm ja pituus 1300. siitä kaapparilla 77mm pitkiä kikkareita, ja sorvissa reikä läpi.
|
Nyt näyttää alkaa näyttämään erittäin hyvältä. :)
|
3 Liiteet
No niin. Hyttiä nostettu ja renkaita sovitettu. Aikast kivuttomaste onnistui hytin nosto:) Tällä hetkellä vielä vääntösauvat kiristämättä. Huomenna jos sais tuon lavan paikalle. Saishan tuo vielä ylemmäskin nousta, mutta olkoon toistaseksi tollain:D
|
Heh, hyvä kuva toi viimoinen. :D
Älläs on kyl harmittavan pieni toi lokasuojan kaari, kun se jää niin lähelle isoa rengasta. Onks noi 31" cummit? |
Jep, toi kummi on 31" Vaikuttaa siltä että tota loksuu joutuu hiukan rälläköimään tai leka-nyrkki yhdistelmää antamaan:mad: Mutta näyttää toi kummi isommalta kuin todellisuudessa on, pienen kaaren sisällä;)
|
Niinhän sitä joutuu joo,riittikö kytkimen letkussa vara? Entäs rattiakselissa?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
2 Liiteet
Tämän päivän saldo: Lava paikallansa (vähän jäi vaiheeseen, mutta sitä ei lasketa). Pikkaisen joutui soveltamaan noita lavan korotus palikoita, kaikista tuli hiukan erimittaiset, koska noi rungon tornit on mallia tein itse, enkä sittenkään säästänyt:D Ja kaikki tämä vain siksi, jotta se edes näyttäisi olevan siinä suorassa.
|
Niin kattoitko sietä muovien alta niitä kiinnityksiä? että riittääköhän siellä se liuku? Tai jos ei riitä niin onko varaa tehdä pidemmät reiät? Ei muista yhtään:( Se on hyvä että siihen kytkimeen ei tarvi hommata uutta letkua:)
|
Ainoat muutokset/pidennykset mitä korotus vaatii ja nyt tulee mieleen on: Pidempi ylävesiletku, polttoainetankin letkut(lähinnä täyttö puolelta), Moottorin maadoituskaapelit, lämmityslaitteen letkujen oikaisu, ohjaustehostimeen tulevan letkun pidennys, käsijarruvaijerin kiinnityksen jatkaminen, rattiakseli. Nuo nyt äkkiä tuli mieleen, voi sieltä vielä jotain muutakin löytyä. Lähinnä kaikki muut meni uudelleen reitityksellä. Täytyy varmentaa toi kytkin hommeli huomenna.
|
Laskitko syyläriä?
|
1 Liiteet
Sarjassamme Tein itse ja teen sen myös kahteen kertaan. Eli toi ilmanvaihto/-otto ritilä hässäkkä unohtui korotus tohinassa tuolta hytin takaseinästä/kulmasta:eek: Eli huomenna uusiks lava irti ja ritilä paikalle ja sitten taas lava paikalle. Mut nyt tulee jo tosi hyvä kun oikein kahteen kertaan tekee.;) Vieläkö sitä mahtais saada nosto helppiä huomennakin:confused::confused:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Sähkö flektit täys viritellä paikoilleen,se on ainoo tapa pitää konehuone siistinä ja syyläri puhtaana jos oikein tykkää kurassa rypöö.Jäikös tossa tuulitunneli paikoilleen? Laturi kannattaa kans tosiaan nostaa ylös,senkin saa yllättävän täyteen tavaraa;)
Mikäs letku muuten ohjaustehostajassa kulkee niin että on tekemisissä korin kanssa? |
Hyvän näköstä on jälki. Minkä verran kulu tota pintamaalia?
|
Lainaus:
Mistäköhän tuulitunnelista on kyse:confused::confused: |
Juu,juu se on sitten bensa vehkeessä erilainen.
Siinä syylärin ja koneen välissä pitäs kai olla semmonen pelti kaukalo jonka pitäis vähän estää kuran roiskumista ympäriinsä? Mutta siis sähkö flektihän on ainoo oikee ratkaisu ellei siis bensa koneessa oo jo vakiona? Mutta sitten ainakin ohjaus kabiiniin. |
Nyt tajusin ton tuuli tunnelin:o Ei ole tunnelia, en tiedä onko joskus ollut. Visko flekti tuossa näyttää olevan. Voishan siihen sähköflektin pistää, tulis vähän lisää tehoakin;) Toimintavarmempihan tuo orkkis olisi, mutta se humisee niin ärsyttävästi. Sähköflektinhän vois pistää termostaatti ohjauksella ja hytistä pakko syötölle.
|
Niin ja nimen omaan niin päin että sen saa pois päältä tarvittaessa.
|
Miks se pitäis saada pois paaltä jos esim. lämmöt muuten kurissa:confused:
|
semmosia kivoja savivelli altaita sukeltaessa ja ihan puhdas vesikin roiskuu ikävästi sinne bensakoneen herkille alueille tuulettimen voimasta;)
|
Jokos on auto valmis. Itsellä viel sama projekti kesken runko korjattu oli viel huonommas hapes kun toi. viel pitäis laatikko korjata niin pääsis kasaamaan. Ohjaus akseli ei kyl riitä 75mm korin korotuksen mut eiköhän siitä sähköliimalla selvitä. Minkä verran maalia tommonen pikapin maalaus syö.
|
Pikkuhiljaa edistyy, vielä semmosta pikku nysväystä. Tällä viikolla olisi tarkoitus käydä koittaas leimaa. Maalia tommoseen uppoo maalarista riippuen joko paljon tai vähän;) Tähän meni 1,7 litraa+ohenne+kovete(1:3)
|
2 Liiteet
Kaveri kävi tallilla hieman motivoimassa:):):) Rupes vaan näyttää noin L:n renkaat pieniltä 33":n vierellä:mad: Olisko sittenkin tarvinnut ostaa itellekkin tommoset:rolleyes: No katotaan sitten ku sais ensin tonkin kötöstyksen valmiiks;)
|
Lainaus:
|
Tuommoselta se näyttää tällä hetkellä. Levikkeitä tarttis ruveta sovittelemaan. Tommoseen pieneen nysväykseen uppoo yllättävän paljon aikaa, laittamatta/puutteita vielä mm. kuralatkät ym. vastaavat suojat, jarrujen ilmaus, etupyörän laakereiden kiristys, alustan nippojen voitelu/niiden etsiminen, peräöljyjen vaihto ym. voiteluaineiden vaihtaminen, kone tarttis kans huoltaa. Huh huh:eek: jo ajatuskin saa ton pakkeli ym. paskan siivoamisesta tuolta hytistä ja hallista..... Ei viitsi ajatella, tulee vaan liikaa stressiä;);)
|
4 Liiteet
Kuvat jäi liittämättä edelliseen viestiin:o:o
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
|
Jotenkin olis semmonen fiilis että tarvis olla pakettiauton renkaissa jotain merkintöjä vähän enemmän kuin noissa fedimoissa?
|
Lainaus:
|
Fedimoissa on kaikki tarvittavat leimat tieliikenteeseen. Siitä on kiistelty virkavallan kanssa tienpäälläkin.
|
Se oli sitten väärä fiilis!:( Muistelin vaan niitä kantavuuksia ja c merkkiä mutta ei se ookkaan kai pakollinen,no enivei en mä ainakaan kauheita kuormia rahtaa niillä:)
|
Ainakin minun fedimoista löytyy tarvittavat merkinnät, mut vain toiselta puolen. yhteen oli sattunu merkinnät ulkopuolelle. C merkintä ei ole pakollinen, riittää ku rengas omaa riittävän kantavuuden.
|
E-hyväsyntä pitää olla mutta DOT ei ole pakollinen Suomessa. Fedimassa on tuo E.
|
2 Liiteet
Do Dii. Nytte se sitten olis saatu mitsukin kilpien väliin. Renkaat ja korotukset tuli otteeseen:D Mutta ei tuo katsastus ihan ongelmitta sujunut. Oheessa hiukan eilisen päivän tapahtumia. Aamulla 08:00 konttorilla siirtolappuja odottamassa. Laput kourassa varaosaliikkeen kautta tallile. Piti hankkia vielä tenua, jarrunestettä, lasinpesuainetta ym.. tarviketta. 9:30 tallilla, ohjelmassa jarrujen ilmausta, koneen huoltoa, hiukan siivousta ym. tarkistelua. 13:00 lähtö konntorille, matkaa noin reilut 20km. Perillä syynättiin ja sitten syynättiin hiukan isommallakin porukalla. No ite autosta ei kummempia löytynyt, hiukan oli heittoa etujarrujen tehoissa, mutta mutta missäs on runkonumero.Siellä sitten puukolla raavittiin juuri maalattua runkoa tuloksetta:mad: Kaiken kaikkiaan aikaa meni vajaa 2 tuntia konttorilla. Kilvet ne lupas vasta kun runko numero löytyy ja etu jarrut on kunnossa:(:( Ei muuta kuin takas tallille, hiomakoneella maalit rungosta ja kas, pätkä runkonumeroa löytyi:) Oli jäänyt yli puolet numerosarjasta paikan alle piiloon:o Meistillä uusi, mutta sama numerosarja vanhan viereen;) Sitten kattoon mikä jarruja vaivaa. Palat toiselta puolelta aivan loppu:eek: Kiiruusti soitto varaosaliikkeeseen josko vielä sais uudet palat ja nehän löyty:) Kello tällä hetkellä 15:30. Kaasut pohjassa toisella autolla hakeen paloja, matkaa edes takas se reilut 40km. Meinaa mennä tiukille:rolleyes: Takas tallilla 16:15. Uudet palat paikalle, renkaat kiinni ja taas kaasut pohjassa konttorille, matkaa edelleen se reilut 20 suuntaansa. Konttorin pihassa klo 16:45. Kerkesimpäs:D:D Virkailija tuumaa ettei enää tänään kerkee uusinta näyttään:mad: Onneksi oli mukava katsuri joka lupas jäädä yli töihin (ja vielä aattopäivänä) jotta mitsu saadaan kilpien väliin:):) Suur kiitos ko. K1 kortelan katsastajalle;) Kotia kohti pääsin lähtemään noin 17:20 tuoreilla kilvillä:)
Nyt olis siis projektin ensimmäinen etappi valmis ja vielä ennen pääsiäistä, kuten olin suunnitellut:) Seuraavaksi alkaa L:n varusteleminen ja kokemusten hakeminen:D Hyvää pääsiäistä projektia seuranneille:) |
5 Liiteet
Pitihän se sitten hetimiten käydä suttaamassa:D Ja hyvinhän se eteni vaikka jossain kohtaa kävi mielessä että tännekkö jäädään:rolleyes:
|
ONNITTELUT kilvityksestä. :)
Täytyy kyl sanoo et yks parhaimman näköisistä ällistä mitä ikinä oom nähny. saispa jo omankin valmiiks. :o |
Hieno, todella hieno. Jaa että sitä ei alettukkaan hieromaan viittä kerrosta vahaa maalipintaan vaan kunnon mudat kylkeen, oikein:)
|
Kiitoksia positiivisesta palautteesta. Kyllä tuo suttaaminen on kivaa puhaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin että tuli sutattua, vierähtää pestessä muutama tovi;) Mutta pysyy mieli virkeenä kun välillä suttaa ja välillä pesee:D
|
On kyllä prkleen hieno l200, ja hienosti toteutettu! Jäädään odottaan lisää kuvia.
|
Tänään sain ohjausiskarin paikalle. Saa nähdä mitä vaikuttaa.
|
olikos siellä paikka valmiina?
|
Oli siellä paikka/korvake. Jeep Wagoneerin ohjausiskari sopi heittämällä, kiinnikkeineen päivineen.
|
Hienon näkönen l:Lä ,omassa käyttiksessä kanssa korotukset ja oma kone turbotettu audin iso turbo ja kuuleri,ahtosyöttöä ja perussyöttöä lisätty,Warn 8500 ja 33/12,5 renkut.
|
Heitäppä kuvaa, vaikka tähän topikkiin. Onko renkaat oikein otteessa, vai vaihteletko renkaita aina katsastuksen koittaessa.
|
Lainaus:
|
1 Liiteet
Tuossa kuva siitä ohjausiskarista. Jäykistyi ohjaus jonkun verran, mutta muuten taitaa olla ihan ok. Ei tuo haittaa muutakuin paikallaan pyörittelyä, eikä sitäkään merkittävästi.
|
3 Liiteet
Onhan sitä metsässäkin jo fiilistelty:D Mutta asiaan, mistä/missä jakolaatikon täyttö/tarkistus proppu sijaitsee:o Onko kenties kuvissa punaisella ympyröity neliskulmaisella kannalla varustettu proppu vai joku muu:confused: Tyhjennys kyllä löytyi.
|
Sivu luotu: 16:11 (GMT +2). |