![]() |
Suzuki SJ 410 koko auton remontti
3 Liiteet
Tuli ostettua tällänen ku teki mieli. Ajelin sillä neljä päivää ja sit pistin se palasiks. Tarkoituksena tehä koko autoon täydellinen remontti. lisäksi asentaa vinssi, isommat renkaat, laittaa soa sekä muutä tilpehööveriä. Kuinka isot renkaat muuten saa noihin suitsan vakio vanteisiin?
Liite 3571 siinä kori.. reilu parikymmentä paikkaa tinattava. 2 kpl palkkia tehtävä kokonaan uudestaan. Liite 3572 alusta hyvässä kunnossa. menee parin päivä päästä akselineen ja lootineen korkeapainepesuun. Liite 3570 siinä hiukan lattian hitsaustöiden sillotusta. |
2 Liiteet
Purin koneen ja käytin lohkon ja kannen koneistamolla. Heti ku männän renkaat saapuu voi lyödä pannun kasaan. Stefat oli vuotanut aika pahoin kummastaki päästä. liekö yleistä. ihmettelin kun kampiakseli ei ole kuin runko laakereiden kohdalta kiinni ilman päittäis laakereita. tosin yksinkertainen on kaunista.
Liite 3574 siinä työstetty kansi Liite 3575 ja siinä lohko. hiukan yläpäässä kulumisen merkkejä. No vielä on korin ja alaustan kanssa paljon hommia ennenku savut hörähtää. |
terve vaan. Mulla täsmälleen sama projekti menossa, mut männänrenkaat on hukassa?? Eli voisitko kertoa mistä renkaat sait hommattua???
|
Lainaus:
Kävin motonetis eikä ne saanu tilattua sinne. Sit pamautin vaasas olevalle varaosa helmiselle ja ne lupas tilata jostain. saan ne varmaan viikon sisäl jos ne on saanu ne sinne. voin ilmotella ku ja jos saan osat. |
4 Liiteet
Liite 3692
Siinä hiukan pohjan hionta töitä. Liite 3693 Maalattu Intergard 2 komponentti pohjamaalilla. Liite 3694 Liite 3695 Availin ton jakolaatikon välityksiä ajatellen. Kuinka kannattais välittää, on meinaan liian pitkä toi lyhyt nelonen. Olen kuullut että vaihdelaatikon ja jakarin väliin laitettais b20 vaihdelaatikko? Onko kokemuksia? |
Lainaus:
kyseleppäs tuolta http://forums.offipalsta.com/showthr...ighlight=tossu |
Lainaus:
Jos koneessa ei ole päittäisiä, niin kytkintä painettaessa kampiakseli menee eteenpäin. Olen sellaisenkin nähnyt. :D |
Lainaus:
me rossattiin sillä volvo lootalla pari kolme vuotta kyllä sillä välitykset pienenee |
1 Liiteet
Lainaus:
Tätä meinasin. Se on kiinni ainoastaan runkolaakereista. Ensimmäistä kertaa availen tämmöstä konetta. Fordin koneita oon avannu ja niissä on yleensä kampiakselin päässä vielä normilaakeri. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Esim: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=55833 |
Päittäiset.
Siinähän nuo näyttäs keskinmäisen runkolaakeri pukin kyljessä olevan. Yks päittäis liuska lohkon edessä rätin päällä... Liuskoja siis yhteensä 4kpl. Ja öljy hahlot sit asentaessa akselin puolelle...
|
joo tos on samanlai päittäis välilevyt ku toyota 4k koneis, ittellä kans toi kopan hitsaus eessä et ottaa rungosta irti ! saapahan kunnol sillo tehtyy.
|
Lainaus:
Fordin koneessa on kampiakselin päässä normilaakeri? Tarkoitatko tällä akselin takapäässä olevaa kuulalaakeria, eli silmälaakeria? Sen tehtävä on tukea vaihteiston kytkinakselia. |
Juu. Sitä meinasin alunperin että akselin päässä ei ole tommosta kuulalaakeria niinku koneissa joita olen avannut. Vähä huonosti selitin. Mut nyt homma selvä! Päittäislaakeri: puolikuu liuska, ei akselin päässä oleva kuulalaakeri. Jälleen hiukan viisaampi. Kiitos. Hommasin tommosen b20 m40 vaihdelaatikon ja koitan sovitella sitä nyt laatikon ja jakiksen väliin.
|
Lainaus:
|
3 Liiteet
Liite 3732
Hain tänään tommosen. B20 M40 laatikko (4 vaihde suora). Se pitäis saada laatikon ja jakiksen väliin. Ajattelin käyttää sen vakiokardaanin niveliä johon teetän bordit. Samalla pitää lyhentää tuota b 20 laatikon edessä olevaa akselia ja koneistaa siihenkin bordi ja kierre päähän. Perä osan laitan jakolaatikkoon vakionivelellä johon tulee bordi. Liite 3733Liite 3734 Tein uusia kiinnikkeitä vaihdelaatikkoon kun noi alkuperäset on tiellä. Jakolaatikko mallattu noin 10cm taaksepäin ja siihen väliin menee toi volvon loota. Etuakselille menevä kardaani pitenee aika rajusti kyllä mut pitää tehdä jatkolaipat kumpaamkin päähän. Takana ei haittaa koska akselinhan saa suunnattua oikein koska en ole vielä tehnyt noita spoa kiinnikkeitäkään. |
Lainaus:
|
4 Liiteet
Tuli taas pari päivää aherreltua. Ei ole Tsekkiläisen karkisorvin voittanutta.
Liite 3782 Puhallettiin runko puhtaaks. 2 paikasta meni läpi. Liite 3783 Siinä koneistus hommia. B20 laatikon kytkinakselista sorvattu adapteri suitsan kardaanin vaihdelaatiko päähän. Liite 3784 Tässä työstetty jakolaatikolle menevä nivel. Siihen pitää koneistaa bordit vielä. Liite 3785 Palkki muutoksia. Tein hiukan tilaa tolle "alennusvaihteelle" ja uudet kiinnikkeet Vaihdelaatikolle. |
4 Liiteet
Taas päivä tallilla.
Liite 3806 Siinä Suzukin alennusvaihde koottuna eli volvo b20 laatikko suzukin sovituksilla. Liite 3807 Siinä koko paketti alustassa kiinni. Liite 3808 Kiinnityksiä Liite 3809 Pikku viimeistelyjen jälkeen ruiskuttelin alapuolelle pohjamaalin pintaan. Projekti alkoi muuten noin 3 viikkoa sitten jolloin auto ajettiin tallii.Täytyy myöntää että ei oo juuri muuta elämää ollukkaan...mut mitä siitä.:D |
5 Liiteet
Jälleen pientä nakertelua tullu tehtyä.
Vakio tankki oli ruosteessa ja vuoti, joten justeerasin ruostumattomasta uuden tilalle. Liite 4012Liite 4013 Akselin tassut siirretty toiselle puolelle, panssaroitu ja suditty pohjamaalia pintaan. Liite 4014 Volvon laatikkoon piti tehä hieman muutoksia kepin paikan suhteen. Tämmösen väänsin ja hyvin tuntuu loksahtelevan. Liite 4015 Siina korin pohja saanut pintavärin. Saa ruveta pikkuhiljaa tekemään pohjatöitä korille... Liite 4016 Kannattaisiko akseleiden ja laatikoiden huohottimet tuoda letkulla mahdollisimman ylös vai ottaako vettä sisään jos käy vähä kylpemäs? |
Lainaus:
|
1 Liiteet
Jees. pitää sit tuoda huohottimen letkut johonki ylös ulkopuolella. Olisin luultavasti tuonu ne hytin takaosaan mut kiitos Sisua45 tipistä.
Tuli laitettua jousiin noi Dobinson puslat. Liite 4025 |
3 Liiteet
Tuli täs iltapäivällä laitettua laatikot paikoilleen.
Liite 4073Liite 4074 Etuakseli sain pintavärin pykälään. Taka akselin kiinnitän ja mittailen sitten sopivan kulman tohon jakolaatikkoon ton SOAn takia. Liite 4075 Minkälaiseen kulmaan taka akseli on yleensä laitettu ku heitetty jouset yläpuolelle? Ei varmaan ihan vastapuolelle vanhojen tassujen kans. |
Tulee aika sopivaksi, kun katsot vain kardaanin suoraksi. Näin tein omaani ja hyvin toimi
|
Lainaus:
|
Missä päin vaasaa sä tätä väsäilet?Voisin ihan mielenkiinnosta tulla pällistelemään :)
|
Siinä on laatikot peräkkäin kuin koyhän talon porsaat. :D
Volvon kirstu on näppärä kaikenlaisiin rakenteluihin. Lyhyt, irtonaisella kytkinkopalla, yleinen ja halpa. Ja vielä kestääkin jotain. |
Terve, todella asiallinen projekti. Olisko kuvia millaiset rihlat volvon laatikon akseleihin ja kardaanien niveliin on tehty.
JL |
Volvon laatikon ja nivelen kiinnitykset ei tullu sit bordeilla vaan kierteytin nivelet ja laatikon akselit M20 1,5 nousulla. Sitten on nivelien sisällä vielä mutterit ja varmistuksena 6mm lyöntisokat nivelen ja akselin läpi. Pitäis kyl kestää revitteleyä niin eteen ku taaksekki päin. Jos ei kestä niin muutetaan:) Ja by the way J-T mul on talli vaskiluodon vanhalla sokeritehtaalla et jos käyt niin se talli missä on sininen Hiluxi edessä tuu katteleen vaan. Lähes tulkoon päivättäin oon siel.
|
Maukas! Jos itse rakentelisin suzukia niin tekisin juuri näin tupla laatikoilla. Mitenköhän hitaasti auton saa kulkemaan tällä? Vetääkö vertoja yli 6 välityksille jakiksessa? Vai mites jos vielä välittäis jakiksen sais kyllä aika hitaat välitykset :D Pervo visio sika hidas suzuki :D
|
Testailin tos et vakiona lyhyellä nelivedolla kun kone pyörii kerran ympäri jakolaatikossa pyörähtää 1/3 kierrosta. Kun laitan volvon laatikosta ykkösen pykälään yhdellä koneen kierroksella jakolaatikossa pyörähtää noin1/10 kierrosta. Et kyl aika pieniin välityksiin päästään.
|
4 Liiteet
Jälleen vietetty tallilla aikaa kellon ympäri.
Sisustassa vielä paljon työtä mut alottelin jo siistimään peräosasta. Liite 4107 Vihdoinki männänrenkaat! Ei saanu paikalliseen varaosakauppaan tilattua. Selailin sit vähä Ebaytä ja löysin Englannista. 20€ postilaatikkoon asti. Nyt pääsi "voimanpesän" kimppuun! Liite 4110Liite 4108 Löysi etuakselikin paikkansa tuolta keulalta. Liite 4109 PS: Mitk on Suzukin koneen kiristys momentti runkolaakeri pukeille ja kiertokangen pukeille? Kaikki muut momentit löyty koko härveliin mun prujuista mut ei näitä... Pääsis jo tyypittään! |
5 Liiteet
Taas koko päivä sorvin, hitsin ja jakarin ääressä...
Tosiaan piti etukardaania pidentää ja takakardaania vastaavasti lyhentää. Liite 4152Liite 4153 Peräakseli saatiin työstettyä. Jousien tassut vaihto paikkaa toiselle puolelle, panssarointi ja traction barille toi korvake. Liite 4156Liite 4155Liite 4154 |
1 Liiteet
Taas ilta Suitsan kimpussa. Todella paljon löytyy ylimääräistä johtoa tämmösestä projektista. Varmaan 20m revin turhia pois.
Siinä uudet Volvo Amazonin iskarit edessä. Joutui tekemään noi iskarin yläpäät uusiksi myös. Liite 4208 |
2 Liiteet
Jälleen jotain pientä...
Liite 4229Liite 4230 Kone huoneen laittoa edustuskuntoon. Pikku hionnat ja 2-komponenttia pohjaan. |
4 Liiteet
Oi näitä vapaapäiviä...kerkee duunaileen kaikenlaista.
Liite 4266 Siinä konehuone saanut pintavärin. Auton väri tulee olemaan juuri tämä punaisen Miranoli 274 sävy. Liite 4267 Siinä Motonetistä hankitut tarvike vilkku ja parkkivalo. Aika rujon näköset mut onpahan paremmin ku vaikiona puskurissa. Liite 4269 Moottoriin öljypohja paikoilleen. Piti tehä back uppina mahdollisen ahtimen öljypaluulle paikka. Liite 4268 Siinä 15cm pidennetty etukardaani laitettu kiinni. Saa nähä kestääkö? Jos ei niin koitetaan jotain muuta. |
No johan on homma edistyny!!!!!!!!
T:AH |
4 Liiteet
Pientä näpertelyä näin sunnuntaina lievässä kanuunassa...
Liite 4346 Peräakseli löysi paikkansa. Liite 4347 Alusta rullaavana. Liite 4348 Rakentelin ton ohjausvarren alustavasti noin. Pitää laittaa ku kerkiää se high steer ohjaus. Onko kukaan rakennellu semmosta itse? Liite 4349 Siinä ensimmäinen "koeajo" hyviltä tuntu laatikot, jouset ja akselien toiminta. Nyt pitäis ruveta hommaamaaan renkaita. Mitä suosittelette tämmöseen SOA suitsaan? ajattelin 33 x 10.5... |
Tota ohjausvartta ei sitten leimalle kannata tarjota!
|
Joo eipä kannata katsurille viedä ton kanssa. Noita ei saa vissiin muutenkaan edes hitsata ite. Saa olla tossa niin kauan ku laitan sen jousen yläpuolisen ohjauksen. Pääasia että kääntyy:D
|
mites nuo kardaanien kulmat taas menikään. Taka-akseli käännetty siten, että pinioni suunnattu kohti jakiksen akselia, jollon kardaanin nivelkulmat han erit toisiinsa nähden. Kuvissa ei näy tuplaniveltä jakispäässä. Nivelissä tulee olemaan siis nopeuseroja joten onko odotettavissa nivelrikkoja tai muuta murhetta ? Kirjallisuus ja kaikki tietävät sanovat että noin ei pidä asennuksia tehdä, mutta onko käytäntö kuitenki osottanut että kuitenki voi noin tehdä ja homma pelaa ;D
|
Taka akselin kardaani ei mene suoraan jakolaatikon akselin keskelle vaan hienman se alapuolelle jolloin joustossa se pystyy hyvin elämään. kun vaihdoin noi jousitassut toiselle puolelle käänsin hieman sitä kulmaa jyrkemmäksi. Tämän asian kanssa on tallilla painittu ja ainakin eileni kun saatiin se renkaille ja vähä hinattua ja pompoteltua niin näytty kyl ihan hyvältä. Mut jos joku paikka rupee prakaamaan niin sit muutetaan:D Niin ja tuli vielä mieleen et jakolaatikon asennon kanssa pystyn luultavasti hieman pelaamaan jos paikat ei kestä.
|
1 Liiteet
Lainaus:
Liite 4435 |
5 Liiteet
No niin ja taas varsinaiseen rakenteluun.
Kytkin tuli ja sai motinki paikalleen. tuli vedettyä samalla kuparijohdolla uus polltoainelinjaki. Liite 4436 Jarruletkut vaihdoin pidempiin. Liite 4437Liite 4438 Laturiksi löysin 55A Boschin. Liite 4439 Traction barin rakentelua. Liite 4440 Automaalit saapu myös tänään joten hyvä syy ruveta hiomaan koria pohjamaalaus kuntoon:D |
5 Liiteet
Taas viikonloppu tallilla.
Liite 4563Liite 4564 Tuli taivuteltua vesijohtoputkesta turvakaari tonne kabiinii. Joutui tekemään tommoset kotelot koska muuten olis ainaki mun mielestä jäänyt kaari liian eteen ja kuskin pään päälle. Liite 4560 Traction bar viritys. Uusiokäytin vanhat nivelet tähän. Liite 4562Liite 4561 Sain haalittua tämmösen hydraulipumpun. Osaako joku sanoa mitä toi V 8cm3/U tarkottaa tos kyltissä. Muita tietoja siihen ei sit ole rustattukaan. Vois miettiä voiman ulosotolle tämän asentamista. |
Lainaus:
Esim. jos pumppu pyörii 2000 rpm, on tuotto 16 litraa/min. |
2 Liiteet
Lainaus:
Vähän päivitelty taas. Turvakaari valmis ja 2-komponentti pohjalla. Liite 4750Liite 4751 |
4 Liiteet
Taas päässy vähä rakenteleen ku koulunpenkki antaa myöden
Liite 4980 Hytti saanut pintaväri kerroksen. Liite 4983 Pakoputken laittoa. Alkukäyrä oli hyvässä kunnossa joten käytin sitä ja jatkan loppuun ruostumattomalla. Liite 4981Liite 4982 Traction bar kiinni. |
Taas vähä krotailua tallilla.
Korin sommittelua alustaan. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=28075 Kori nousi neljän miehen voimin näppärästi päälle ja istuikin vielä kohtuu hyvin. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=28071 Siinä istuu volvon loota kardaani tunnelissa. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=28073 Ja siinä vanha jakolaatikon kepin paikka jossa nyt sojottaa sit se volvon keppi. Jakolaatikon keppi tulee sit vähä taaemmas. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=28072 |
hyvältä näyttää.. on muuten miehekkäät painot tossa kuskin renkaassa:)
|
eihän tossa ole edes paljoa painoja,hämää vaan kun taitaa olla niitä vitun sinkki painoja.ne on helvetisti isompia kun vanhat lyijy painot.
|
Noniin tänään saatu Suitsasta savut ja ekat koeajot suoritettua. Kone lähti mallikkaasti remontin jälkeen käyntiin mitä nyt sytkä oli aluksi tyypillisesti 180 astetta vituralla. Voittajafiilis!
Siinä ristiriipunnan testausta. 48 cm korkealla eturengas. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=29057 Maastossa testausta. Toi volvon laatikko pelittää uskomattoman hyvin ja sillä pääsee aivan tajuttoman hitaaseen ryömintä nopeuteen! http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=29058 Kepit tuli tällä tavalla tonne hyttiin. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=29059 Konehuonetta. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=29060 |
Taas saatu suikkeliin jotain tehtyä.
Pistin ovet ja konepellin kiinni niin näkee vähä miltä se tulee suurinpiirtein näyttään. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=31234 Snorkkelin rakennusta. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=31236 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=31235 Takavaloiksi tulla tuommose. rumat mutta eipähän hajoa ensimmäisenä, ellei ny oikeen railakkaasti puuta päin peruuta. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=31237 Seuraavaksi pitäis hankkia vinssi ja tehä siihen peti sekä hioa auto maalauskuntoon. |
Seuraavaksi pitäis hankkia vinssi ja tehä siihen peti sekä hioa auto maalauskuntoon.[/QUOTE]
mitä tuota enää hinkkaat, kuvasta päätellen pinta kestää kyllä uuden maalauksen tuommossaan. jos mettään mielit tuon kanssa niin eikai siellä muutama kuppa menoa haittaa. liian hyvää ei kannata tehdä, harmittaa käytön jälki tosissaan. |
Saisko jossain vaiheessa videoo kyseisestä hitaudesta? Kiinostais ihan älyttömästi että paljonkohan tämmösen vääntömomentit on pieninmillä vaihteilla :P
|
Lainaus:
mitä tuota enää hinkkaat, kuvasta päätellen pinta kestää kyllä uuden maalauksen tuommossaan. jos mettään mielit tuon kanssa niin eikai siellä muutama kuppa menoa haittaa. liian hyvää ei kannata tehdä, harmittaa käytön jälki tosissaan.[/QUOTE] Vaikka kyseessä on maastoauto joka varmasti tulee ottamaan osumaa teen kyl maalaushommat kunnialla loppuun. Hyvin tehdyt pohjatyöt sekä maalaus takaavat myös sen että auto ei rupea ruostumaan/kukkimaan kovin herkästi. Koitan saada jonkun videopätkän näytille tosta hitaudesta. |
Takavaloiksi tulla tuommose. rumat mutta eipähän hajoa ensimmäisenä, ellei ny oikeen railakkaasti puuta päin peruuta.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=31237 eikö noille valoille tuu mitään suoja rautoja |
mistä tilasit männänrengassarjan? Täytyis varmaan ruveta metsästään osia tohon toiseen moottoriin kun nykyisessä menee öljyä ihan miehekkäästi..
|
Pistin ovet ja konepellin kiinni niin näkee vähä miltä se tulee suurinpiirtein näyttään.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=31234 tuleeko siitä ton värinen jos ei niin minkävärinen |
Lainaus:
|
lisää kuvii
|
Vapaata ollu ja kerinny hiukan touhailemaan.
Auto rupeaa olemaan koritöiltä siinä kunnossa että maalaan sen täs lähipäivinä. Kuvassa myös valmis snorkkeli. Paskaputkesta tein ku sattui saamaan ilmaiseksi :) http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=33552 Vinssipetin hahmottelua. 10mm plootusta ja vielä vedän lisäksi henkselit tohon levyn alla olevaan putkeen että ainakin pysyy kiinni. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=33553 Sisustan maalaushommia. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=33554 Päivällä käväisin lähimettässä koeajolla ja sen seurauksena tämmönen haveri. Traction barin kiinnike korkkas akseliputkesta. Oon odottanu et koska menee joku murros paskaks mutta tätä en olis kyllä uskonu. Pitää vahvistaa toi akseliputki pitkältä matkalta 3-4mm levyllä jonka mankeloi pyöreeks ja hitsaa sit kiinni. Onneks ei käyny itse voimansiirrolle mitään mutta kyllä tämä miestä syö :( http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=33555 |
kesto
ei taida kestää tollainen ratkasu repee aina jostain. joustavammat pustat vaatii.
|
Kovaa touhua
|
Kannattaisko tehä enemmän akseliputken ympäri kiertäviksi nuo laipat, vois olla kestävämpi. Onko tuota traction baria nostettu kuvausta varten, vai onko se aina jännityksessä niin ettei itsekseen lepää tuossa akselin päällä?
|
Lainaus:
|
Katso mun profiilista kuvia taka-akselin tuesta.
|
Oisko hitsattu vähän liian kuumalla puikolla?
|
Lainaus:
Migillä ton hitasin enkä kyllä millään kovilla virroilla. Oliskohan ollu joku 100-120A. |
Keli ku oli tänään niinko morsian joten päätin justeerata päivän pajalla. Peräakselia en oo vielä ottanu irti ku pitää saada viel rullailtuu tota autoo.
Levikkeiden sommittelua. On jokku yleismalliset. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=34766 Sit maalaushommiin. Pohja/pintamaalia. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=34767 Auto pohjamaalattu. Pieni välihionta ja sit pintaa veteleen. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=34769 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=34768 |
Kuinka paljo meni maali tohon, on kyllä asiallisen näkönen.
|
Tuli eilen illalla maalattua auto ja tänään laitettua vähä luukkuja sun muuta kiinni.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=34838 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=34839 |
Aika nätti :)
|
Lainaus:
|
Sit maalaushommiin. Pohja/pintamaalia.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=34767 onko nuo harmaat purkit pohja maalia.?ja nuo mipat sitä punasta.? |
onko nuo harmaat purkit pohja maalia.?ja nuo mipat sitä punasta.? Joo harmaat pohjamaalia ja mipt pintaväriä. Mianol 274. noin 100€ koko paukku. Kyllä joku tarkkasilmäinen on huomannut että Tuopon Suitsahan se sielä näkyy taustalla. Ollaan meinaan tallinaapureita :)
|
Mun suitsaki on näköjään päässy kuvaan :rolleyes: Seki pääsee pian takas talliin koska kaks asentajaa lähtee intiin, Sääli sinänsä ;)
|
Toi Traction barin repäsemä aukko piti saada korjattua ja samalla vähä vahvisteltua akselia.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=35845 Tämmösen "holkituksen" siihen sain kyhättyä. Pelittää kyllä ihan moitteettomasti kun ajaa. Vielä pitää Traction Bar laittaa vahvemmin kiinni ja laittaa väliin kunnon puslat. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=35846 Sisustan rakentelua. Aattelin laittaa kaikki ovi ja seinäpahvitkin tällä alumiinisella turkkipellillä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=35847 |
Edistystä ja kauhun hetkiä:eek:
Oli niin paskana toi vanha kojetaulu enkä löytäny mistään uutta joten väänsin rosterista uuden. Porailin myös valmiiksi reikiä lisävalojen katkaisioille. Tohon tyhjään kohtaan aattelin survasta volttimittarin. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=36173 Sisustan pohjan maalaus. Penselillä vaan teknosta pohjalle. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=36174 Noniin. Koekäyttelin tänään moottoria ja mitä ihmettä... yhtäkkiä konehuoneessa meininki on kuin Danten helvetissä! En tiiä olinko kytkenyt laturin väärin, mutta aikasemmin ainaki toimi samalla kytkennällä. Jännä toi boschin laturi ku ei oo minkäänlaisia merkkejä liittimien kohdalla. No onneksi vain laturi ja muutama johto sai Damagea! http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=36175 |
Taas on päässy vähä suitsaa rakenteleen ku on kerinny. Laitan offtopicina loppuun pari kuvaa toisesta projektista mikä vieny aikaa.
Puskuri tuli mallailtua tommoseks. Vielä pitäis vinssi tonne väliin. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=40947 Sisustasta kojelautaan tuli laitettua volttimittari ja valmiiksi lisävalojen katkaisioita. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=40946 Ja tässä vähä toisesta projektista. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=40948 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=40949 |
oisit suoraan suzukiin tehnyt tuon sovitekappaleen :)
|
Hieno suikka ,mutta noi sakkelit on kyllä aika pahannäköisessä paikkaa jos meinaa niistä oikein vetääkkin.
|
Kyllä nyt on komia puskuri, joo nuo sakkelit on aika pahassa paikassa varmaan kannatas laittaa ton vinssi petin kulmille.
Muistakko muuten mikä sekotus suhde tossa pohjamaalissa on, siinä purkin kyljessä on maali roiskeita jus sen tekstin kohalla:p |
Lainaus:
|
Tuli rakenneltua tolle volvon laatikolle peräosaan tommonen tuki ku heilu sivusuunnassa jonkunverran. Nyt näytti toimivan hyvin.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41119 Vaihdekepin sain ihan järkevästi kardaanitunneliin. Vielä jakolaatikolle pitäis metsästää joku kortonki tohon päälle. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41120 Vielä vähä ristijouston testailua. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41121 Offtopiccina mersu projektista vähä videoo. http://www.youtube.com/watch?v=RFaZ13a5fAg |
Pientä inssausta tallilla. Tuli ruutattua puskuri/vinssipeti pintamaaliin.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42029 Hommasin kirppikseltä kattotelineen ja siihen hiukan työvaloja. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42031 Sähkötöitä sisällä. Valot toimii pareittain eli keskimmäiset yhestä katkaisiasta ja sivut toisesta. Kummatkin ovat oman releen takana. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42028 Tadaa! Valoa kansalle joka pimeydessä vaeltaa:) Tuli eilen ajeltua pimeällä ja kyllä tuli tarpeeseen noi valot. Vielä pitäis taakse päin asentaa pari valoa. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42030 |
Toi laatikon tuki on kakkina aika nopeesti, paitsi jos siulla on konekin kiinteesti rungossa.
|
Lainaus:
|
Puskuri maalattuna takaisin paikallaan. Ensimmäiset kunnon mettä ajelut tuli tehtyä ja mikään ei ainakaan vielä antanut periksi. Pientä tärinää ja kolinaa kuuluu sieltä täältä. Uudenkarheelle maalipinnalle tuli kyllä sanottua hyvästit :) Vinssi pitäis vielä hommata ja pultata tohon keulaan.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42724 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42725 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42726 |
komia on ei voi muuta sanoa! Laitappa jotain videoo että kuinka hiljaa tällä pääsee, ois mielenkiintoista nähdä.
|
On tosiaankin komean näköinen Suzuki.
|
Vissiin oo laittanu tuohon 603vapariin turbon pumpun, millaisilla paineilla meinaat ajella?
|
Kiitosta. Joo pitää ottaa videopätkää Suzukista ku sain kirjauduttua tonne Youtubeenki. Ja AtteL tossa offtopicci meses, se on ihan vm93 alkuperäinen TurboDiesel kone omalla pumppulla jossa ahdon alainen syöttö. Pumppuhan on sit mynädieselin käsialaa. Niin ja semmonet 1,8 - 2 baria tuntuu ihan hyvältä. Savutus loppuu sopivasti siinä.
|
Tuo puskuri ei kyllä varmaankaan kovin suuria kolhuja kestä, ja ohjausvarsikin on varsin mielenkiintoisen näköinen...:rolleyes:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Olikos tuohon pumpun tyyppikilpeen stanssattu pajalla numero 70 vai 70-2 Nii vaa meinasin kun näyttää olevan vapaasti hengittävän imusarja ja tuo turbon pumppu, että mahtaako lopuosa moottorista olla turbo- vai vaparimallista..? No- niin tai näin, kiva kokoonpano:cool: |
Lainaus:
|
Pientä hienosäätöä taas. Säädin kardaanien nivelet suoriks ku oli noin vartin pielessä kummakki, väheni tärinä aikalailla. En ollu tullu aikasemmin ajatelleeks mutta sain tosta Vilkuttimen projektiosiosta luntattua, Kiitos Hoppala! Rauskun pyynnöstä vähä videokuvaa testiajosta. Pätkän alussa mulla on volvon lootasta ykkönen silmässä ja lopussa laitan sit nelosen (suoran) mikä olis niiku vakio. Ero on todella suuri.
http://www.youtube.com/watch?v=wCPGwyqYrew |
Lainaus:
|
Sivu luotu: 02:52 (GMT +2). |