Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Suzuki SJ 410 koko auton remontti (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=55784)

Mappe 03.02.2009 00:05

Suzuki SJ 410 koko auton remontti
 
3 Liiteet
Tuli ostettua tällänen ku teki mieli. Ajelin sillä neljä päivää ja sit pistin se palasiks. Tarkoituksena tehä koko autoon täydellinen remontti. lisäksi asentaa vinssi, isommat renkaat, laittaa soa sekä muutä tilpehööveriä. Kuinka isot renkaat muuten saa noihin suitsan vakio vanteisiin?
Liite 3571
siinä kori.. reilu parikymmentä paikkaa tinattava. 2 kpl palkkia tehtävä kokonaan uudestaan.
Liite 3572
alusta hyvässä kunnossa. menee parin päivä päästä akselineen ja lootineen korkeapainepesuun.
Liite 3570
siinä hiukan lattian hitsaustöiden sillotusta.

Mappe 03.02.2009 00:21

2 Liiteet
Purin koneen ja käytin lohkon ja kannen koneistamolla. Heti ku männän renkaat saapuu voi lyödä pannun kasaan. Stefat oli vuotanut aika pahoin kummastaki päästä. liekö yleistä. ihmettelin kun kampiakseli ei ole kuin runko laakereiden kohdalta kiinni ilman päittäis laakereita. tosin yksinkertainen on kaunista.
Liite 3574
siinä työstetty kansi
Liite 3575
ja siinä lohko. hiukan yläpäässä kulumisen merkkejä.

No vielä on korin ja alaustan kanssa paljon hommia ennenku savut hörähtää.

velmeri76 10.02.2009 12:08

terve vaan. Mulla täsmälleen sama projekti menossa, mut männänrenkaat on hukassa?? Eli voisitko kertoa mistä renkaat sait hommattua???

Mappe 11.02.2009 11:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja velmeri76 (Viesti 532501)
terve vaan. Mulla täsmälleen sama projekti menossa, mut männänrenkaat on hukassa?? Eli voisitko kertoa mistä renkaat sait hommattua???

Morjensta!
Kävin motonetis eikä ne saanu tilattua sinne. Sit pamautin vaasas olevalle varaosa helmiselle ja ne lupas tilata jostain. saan ne varmaan viikon sisäl jos ne on saanu ne sinne. voin ilmotella ku ja jos saan osat.

Mappe 15.02.2009 01:29

4 Liiteet
Liite 3692
Siinä hiukan pohjan hionta töitä.
Liite 3693
Maalattu Intergard 2 komponentti pohjamaalilla.
Liite 3694
Liite 3695
Availin ton jakolaatikon välityksiä ajatellen. Kuinka kannattais välittää, on meinaan liian pitkä toi lyhyt nelonen. Olen kuullut että vaihdelaatikon ja jakarin väliin laitettais b20 vaihdelaatikko? Onko kokemuksia?

make-lj 15.02.2009 01:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mappe (Viesti 533824)
Liite 3692
Liite 3695
Availin ton jakolaatikon välityksiä ajatellen. Kuinka kannattais välittää, on meinaan liian pitkä toi lyhyt nelonen. Olen kuullut että vaihdelaatikon ja jakarin väliin laitettais b20 vaihdelaatikko? Onko kokemuksia?



kyseleppäs tuolta http://forums.offipalsta.com/showthr...ighlight=tossu

sisua45 15.02.2009 08:34

Lainaus:

ihmettelin kun kampiakseli ei ole kuin runko laakereiden kohdalta kiinni ilman päittäis laakereita.
En tunne suzukin konetta, mutta eiköhän päittäiset ole ihan runkolaakereitten yhteydessä?

Jos koneessa ei ole päittäisiä, niin kytkintä painettaessa kampiakseli menee eteenpäin. Olen sellaisenkin nähnyt. :D

Kankku 15.02.2009 09:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mappe (Viesti 533824)
Liite 3692
Siinä hiukan pohjan hionta töitä.
Liite 3693
Maalattu Intergard 2 komponentti pohjamaalilla.
Liite 3694
Liite 3695
Availin ton jakolaatikon välityksiä ajatellen. Kuinka kannattais välittää, on meinaan liian pitkä toi lyhyt nelonen. Olen kuullut että vaihdelaatikon ja jakarin väliin laitettais b20 vaihdelaatikko? Onko kokemuksia?

meidän vanhassa kilpurissa on just tuollainen b20:sen M40 vaihdelaatikko
me rossattiin sillä volvo lootalla pari kolme vuotta
kyllä sillä välitykset pienenee

Mappe 15.02.2009 11:48

1 Liiteet
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 533839)
En tunne suzukin konetta, mutta eiköhän päittäiset ole ihan runkolaakereitten yhteydessä?

Jos koneessa ei ole päittäisiä, niin kytkintä painettaessa kampiakseli menee eteenpäin. Olen sellaisenkin nähnyt. :D

Liite 3698
Tätä meinasin. Se on kiinni ainoastaan runkolaakereista. Ensimmäistä kertaa availen tämmöstä konetta. Fordin koneita oon avannu ja niissä on yleensä kampiakselin päässä vielä normilaakeri.

Mappe 15.02.2009 12:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kankku (Viesti 533848)
meidän vanhassa kilpurissa on just tuollainen b20:sen M40 vaihdelaatikko
me rossattiin sillä volvo lootalla pari kolme vuotta
kyllä sillä välitykset pienenee

Kuulostaa hyvältä. Jouduitteko isontamaan kardaanitunnelia?

PeteTurku 15.02.2009 16:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mappe (Viesti 533883)
Kuulostaa hyvältä. Jouduitteko isontamaan kardaanitunnelia?

Muistakseni tunnelia ei tarvinnut suurentaa. Helpommalla kyllä pääset kun vaihdat jakikseen tiheemmät välitykset.
Esim: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=55833

FoTo 15.02.2009 17:27

Päittäiset.
 
Siinähän nuo näyttäs keskinmäisen runkolaakeri pukin kyljessä olevan. Yks päittäis liuska lohkon edessä rätin päällä... Liuskoja siis yhteensä 4kpl. Ja öljy hahlot sit asentaessa akselin puolelle...

hougan 16.02.2009 10:35

joo tos on samanlai päittäis välilevyt ku toyota 4k koneis, ittellä kans toi kopan hitsaus eessä et ottaa rungosta irti ! saapahan kunnol sillo tehtyy.

sisua45 16.02.2009 11:58

Lainaus:

Tätä meinasin. Se on kiinni ainoastaan runkolaakereista. Ensimmäistä kertaa availen tämmöstä konetta. Fordin koneita oon avannu ja niissä on yleensä kampiakselin päässä vielä normilaakeri.
Nyt en ymmärrä mitä tarkoitat. Päittäis laakerit ovat irtonaisia liuskoja, tai ne ovat kiinteästi kiinni jossain runkolaakerissa. Tuossa on näköjään irtoliuskat.

Fordin koneessa on kampiakselin päässä normilaakeri? Tarkoitatko tällä akselin takapäässä olevaa kuulalaakeria, eli silmälaakeria? Sen tehtävä on tukea vaihteiston kytkinakselia.

Mappe 16.02.2009 12:57

Juu. Sitä meinasin alunperin että akselin päässä ei ole tommosta kuulalaakeria niinku koneissa joita olen avannut. Vähä huonosti selitin. Mut nyt homma selvä! Päittäislaakeri: puolikuu liuska, ei akselin päässä oleva kuulalaakeri. Jälleen hiukan viisaampi. Kiitos. Hommasin tommosen b20 m40 vaihdelaatikon ja koitan sovitella sitä nyt laatikon ja jakiksen väliin.

Mappe 16.02.2009 13:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hougan (Viesti 534187)
joo tos on samanlai päittäis välilevyt ku toyota 4k koneis, ittellä kans toi kopan hitsaus eessä et ottaa rungosta irti ! saapahan kunnol sillo tehtyy.

Niinpä. kyl se on helpompi kyljellään krotata. 2 miestä pyörittää tota koria ihan helposti. 10 pultilla oli kori kiinni et aika näppärä ottaa se irti. mul oli korin kummatki etupalkit ihan mädät, oli pakko tehä kokonaan uudet.

Mappe 16.02.2009 23:02

3 Liiteet
Liite 3732
Hain tänään tommosen. B20 M40 laatikko (4 vaihde suora). Se pitäis saada laatikon ja jakiksen väliin. Ajattelin käyttää sen vakiokardaanin niveliä johon teetän bordit. Samalla pitää lyhentää tuota b 20 laatikon edessä olevaa akselia ja koneistaa siihenkin bordi ja kierre päähän. Perä osan laitan jakolaatikkoon vakionivelellä johon tulee bordi.

Liite 3733Liite 3734
Tein uusia kiinnikkeitä vaihdelaatikkoon kun noi alkuperäset on tiellä. Jakolaatikko mallattu noin 10cm taaksepäin ja siihen väliin menee toi volvon loota. Etuakselille menevä kardaani pitenee aika rajusti kyllä mut pitää tehdä jatkolaipat kumpaamkin päähän. Takana ei haittaa koska akselinhan saa suunnattua oikein koska en ole vielä tehnyt noita spoa kiinnikkeitäkään.

velmeri76 17.02.2009 09:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mappe (Viesti 533880)
Liite 3698
Tätä meinasin. Se on kiinni ainoastaan runkolaakereista. Ensimmäistä kertaa availen tämmöstä konetta. Fordin koneita oon avannu ja niissä on yleensä kampiakselin päässä vielä normilaakeri.

On aika erikoinen systeemi munkin mielestä. Mut näyttää kuitenkin toimivan, kun vaan muistaa laittaa keskimmäisen kampiakselin pukkiin ne päittäisvälystä poistavat rikat. Ite tilasin nekin varulta uudet. Nyt vaan odotan männänrenkaita, jotka pitäis huomenna olla täällä

Mappe 19.02.2009 20:52

4 Liiteet
Tuli taas pari päivää aherreltua. Ei ole Tsekkiläisen karkisorvin voittanutta.
Liite 3782
Puhallettiin runko puhtaaks. 2 paikasta meni läpi.
Liite 3783
Siinä koneistus hommia. B20 laatikon kytkinakselista sorvattu adapteri suitsan kardaanin vaihdelaatiko päähän.
Liite 3784
Tässä työstetty jakolaatikolle menevä nivel. Siihen pitää koneistaa bordit vielä.
Liite 3785
Palkki muutoksia. Tein hiukan tilaa tolle "alennusvaihteelle" ja uudet kiinnikkeet Vaihdelaatikolle.

Mappe 21.02.2009 01:59

4 Liiteet
Taas päivä tallilla.
Liite 3806
Siinä Suzukin alennusvaihde koottuna eli volvo b20 laatikko suzukin sovituksilla.
Liite 3807
Siinä koko paketti alustassa kiinni.
Liite 3808
Kiinnityksiä
Liite 3809
Pikku viimeistelyjen jälkeen ruiskuttelin alapuolelle pohjamaalin pintaan.
Projekti alkoi muuten noin 3 viikkoa sitten jolloin auto ajettiin tallii.Täytyy myöntää että ei oo juuri muuta elämää ollukkaan...mut mitä siitä.:D

Mappe 08.03.2009 03:46

5 Liiteet
Jälleen pientä nakertelua tullu tehtyä.
Vakio tankki oli ruosteessa ja vuoti, joten justeerasin ruostumattomasta uuden tilalle.
Liite 4012Liite 4013
Akselin tassut siirretty toiselle puolelle, panssaroitu ja suditty pohjamaalia pintaan.
Liite 4014
Volvon laatikkoon piti tehä hieman muutoksia kepin paikan suhteen. Tämmösen väänsin ja hyvin tuntuu loksahtelevan.
Liite 4015
Siina korin pohja saanut pintavärin. Saa ruveta pikkuhiljaa tekemään pohjatöitä korille...
Liite 4016
Kannattaisiko akseleiden ja laatikoiden huohottimet tuoda letkulla mahdollisimman ylös vai ottaako vettä sisään jos käy vähä kylpemäs?

sisua45 08.03.2009 12:07

Lainaus:

Kannattaisiko akseleiden ja laatikoiden huohottimet tuoda letkulla mahdollisimman ylös vai ottaako vettä sisään jos käy vähä kylpemäs?
Vedä letkut ylös vaan, niin ei mene vettä öljyn sekaan. Mutta älä vedä letkua auton sisälle, saattaa laatikkoöljy alkaa haisemaan kajuutassa. :D

Mappe 08.03.2009 18:51

1 Liiteet
Jees. pitää sit tuoda huohottimen letkut johonki ylös ulkopuolella. Olisin luultavasti tuonu ne hytin takaosaan mut kiitos Sisua45 tipistä.
Tuli laitettua jousiin noi Dobinson puslat.
Liite 4025

Mappe 10.03.2009 19:19

3 Liiteet
Tuli täs iltapäivällä laitettua laatikot paikoilleen.
Liite 4073Liite 4074
Etuakseli sain pintavärin pykälään. Taka akselin kiinnitän ja mittailen sitten sopivan kulman tohon jakolaatikkoon ton SOAn takia.
Liite 4075
Minkälaiseen kulmaan taka akseli on yleensä laitettu ku heitetty jouset yläpuolelle? Ei varmaan ihan vastapuolelle vanhojen tassujen kans.

Caddy 10.03.2009 19:35

Tulee aika sopivaksi, kun katsot vain kardaanin suoraksi. Näin tein omaani ja hyvin toimi

Mappe 10.03.2009 19:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Caddy (Viesti 541300)
Tulee aika sopivaksi, kun katsot vain kardaanin suoraksi. Näin tein omaani ja hyvin toimi

joo tarkotatko eli linjaan kardaanin suoraan jakolaatikon laipan keskelle vai suoraan sivulle? Mul on toi jakolaatikkoki siirtyny melkein 10cm taaksepäin.

J-T 10.03.2009 20:59

Missä päin vaasaa sä tätä väsäilet?Voisin ihan mielenkiinnosta tulla pällistelemään :)

sisua45 10.03.2009 21:24

Siinä on laatikot peräkkäin kuin koyhän talon porsaat. :D

Volvon kirstu on näppärä kaikenlaisiin rakenteluihin. Lyhyt, irtonaisella kytkinkopalla, yleinen ja halpa. Ja vielä kestääkin jotain.

Rekisteröimätön 10.03.2009 22:14

Terve, todella asiallinen projekti. Olisko kuvia millaiset rihlat volvon laatikon akseleihin ja kardaanien niveliin on tehty.
JL

Mappe 10.03.2009 22:44

Volvon laatikon ja nivelen kiinnitykset ei tullu sit bordeilla vaan kierteytin nivelet ja laatikon akselit M20 1,5 nousulla. Sitten on nivelien sisällä vielä mutterit ja varmistuksena 6mm lyöntisokat nivelen ja akselin läpi. Pitäis kyl kestää revitteleyä niin eteen ku taaksekki päin. Jos ei kestä niin muutetaan:) Ja by the way J-T mul on talli vaskiluodon vanhalla sokeritehtaalla et jos käyt niin se talli missä on sininen Hiluxi edessä tuu katteleen vaan. Lähes tulkoon päivättäin oon siel.

Rausku4x4 11.03.2009 21:11

Maukas! Jos itse rakentelisin suzukia niin tekisin juuri näin tupla laatikoilla. Mitenköhän hitaasti auton saa kulkemaan tällä? Vetääkö vertoja yli 6 välityksille jakiksessa? Vai mites jos vielä välittäis jakiksen sais kyllä aika hitaat välitykset :D Pervo visio sika hidas suzuki :D

Mappe 11.03.2009 23:42

Testailin tos et vakiona lyhyellä nelivedolla kun kone pyörii kerran ympäri jakolaatikossa pyörähtää 1/3 kierrosta. Kun laitan volvon laatikosta ykkösen pykälään yhdellä koneen kierroksella jakolaatikossa pyörähtää noin1/10 kierrosta. Et kyl aika pieniin välityksiin päästään.

Mappe 13.03.2009 01:53

4 Liiteet
Jälleen vietetty tallilla aikaa kellon ympäri.
Sisustassa vielä paljon työtä mut alottelin jo siistimään peräosasta.
Liite 4107
Vihdoinki männänrenkaat! Ei saanu paikalliseen varaosakauppaan tilattua. Selailin sit vähä Ebaytä ja löysin Englannista. 20€ postilaatikkoon asti. Nyt pääsi "voimanpesän" kimppuun!
Liite 4110Liite 4108
Löysi etuakselikin paikkansa tuolta keulalta.
Liite 4109
PS: Mitk on Suzukin koneen kiristys momentti runkolaakeri pukeille ja kiertokangen pukeille? Kaikki muut momentit löyty koko härveliin mun prujuista mut ei näitä...
Pääsis jo tyypittään!

Mappe 15.03.2009 00:43

5 Liiteet
Taas koko päivä sorvin, hitsin ja jakarin ääressä...
Tosiaan piti etukardaania pidentää ja takakardaania vastaavasti lyhentää.
Liite 4152Liite 4153
Peräakseli saatiin työstettyä. Jousien tassut vaihto paikkaa toiselle puolelle, panssarointi ja traction barille toi korvake.
Liite 4156Liite 4155Liite 4154

Mappe 15.03.2009 22:32

1 Liiteet
Taas ilta Suitsan kimpussa. Todella paljon löytyy ylimääräistä johtoa tämmösestä projektista. Varmaan 20m revin turhia pois.
Siinä uudet Volvo Amazonin iskarit edessä. Joutui tekemään noi iskarin yläpäät uusiksi myös.
Liite 4208

Mappe 16.03.2009 23:21

2 Liiteet
Jälleen jotain pientä...
Liite 4229Liite 4230
Kone huoneen laittoa edustuskuntoon. Pikku hionnat ja 2-komponenttia pohjaan.

Mappe 17.03.2009 23:55

4 Liiteet
Oi näitä vapaapäiviä...kerkee duunaileen kaikenlaista.
Liite 4266
Siinä konehuone saanut pintavärin. Auton väri tulee olemaan juuri tämä punaisen Miranoli 274 sävy.
Liite 4267
Siinä Motonetistä hankitut tarvike vilkku ja parkkivalo. Aika rujon näköset mut onpahan paremmin ku vaikiona puskurissa.
Liite 4269
Moottoriin öljypohja paikoilleen. Piti tehä back uppina mahdollisen ahtimen öljypaluulle paikka.
Liite 4268
Siinä 15cm pidennetty etukardaani laitettu kiinni. Saa nähä kestääkö? Jos ei niin koitetaan jotain muuta.

Rekisteröimätön 19.03.2009 09:44

No johan on homma edistyny!!!!!!!!
T:AH

Mappe 22.03.2009 21:40

4 Liiteet
Pientä näpertelyä näin sunnuntaina lievässä kanuunassa...
Liite 4346
Peräakseli löysi paikkansa.
Liite 4347
Alusta rullaavana.
Liite 4348
Rakentelin ton ohjausvarren alustavasti noin. Pitää laittaa ku kerkiää se high steer ohjaus. Onko kukaan rakennellu semmosta itse?
Liite 4349
Siinä ensimmäinen "koeajo" hyviltä tuntu laatikot, jouset ja akselien toiminta. Nyt pitäis ruveta hommaamaaan renkaita. Mitä suosittelette tämmöseen SOA suitsaan? ajattelin 33 x 10.5...

BeGe 23.03.2009 08:44

Tota ohjausvartta ei sitten leimalle kannata tarjota!

Mappe 23.03.2009 09:05

Joo eipä kannata katsurille viedä ton kanssa. Noita ei saa vissiin muutenkaan edes hitsata ite. Saa olla tossa niin kauan ku laitan sen jousen yläpuolisen ohjauksen. Pääasia että kääntyy:D

Rekisteröimätön 23.03.2009 10:21

mites nuo kardaanien kulmat taas menikään. Taka-akseli käännetty siten, että pinioni suunnattu kohti jakiksen akselia, jollon kardaanin nivelkulmat han erit toisiinsa nähden. Kuvissa ei näy tuplaniveltä jakispäässä. Nivelissä tulee olemaan siis nopeuseroja joten onko odotettavissa nivelrikkoja tai muuta murhetta ? Kirjallisuus ja kaikki tietävät sanovat että noin ei pidä asennuksia tehdä, mutta onko käytäntö kuitenki osottanut että kuitenki voi noin tehdä ja homma pelaa ;D

Mappe 23.03.2009 10:41

Taka akselin kardaani ei mene suoraan jakolaatikon akselin keskelle vaan hienman se alapuolelle jolloin joustossa se pystyy hyvin elämään. kun vaihdoin noi jousitassut toiselle puolelle käänsin hieman sitä kulmaa jyrkemmäksi. Tämän asian kanssa on tallilla painittu ja ainakin eileni kun saatiin se renkaille ja vähä hinattua ja pompoteltua niin näytty kyl ihan hyvältä. Mut jos joku paikka rupee prakaamaan niin sit muutetaan:D Niin ja tuli vielä mieleen et jakolaatikon asennon kanssa pystyn luultavasti hieman pelaamaan jos paikat ei kestä.

Mappe 24.03.2009 23:55

1 Liiteet
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 545532)
mites nuo kardaanien kulmat taas menikään. Taka-akseli käännetty siten, että pinioni suunnattu kohti jakiksen akselia, jollon kardaanin nivelkulmat han erit toisiinsa nähden. Kuvissa ei näy tuplaniveltä jakispäässä. Nivelissä tulee olemaan siis nopeuseroja joten onko odotettavissa nivelrikkoja tai muuta murhetta ? Kirjallisuus ja kaikki tietävät sanovat että noin ei pidä asennuksia tehdä, mutta onko käytäntö kuitenki osottanut että kuitenki voi noin tehdä ja homma pelaa ;D

Otin kuvan tästä kardaanin kulmasta ja tämmöseltä se näyttää. Tuntuu ainakin et se pelittäis ihan hyvin. Tosin jos nivelöinti ei kestä voi laittaa tuplan toiseen päähän. Sanokaahan viisammat mielipde tästä.
Liite 4435

Mappe 25.03.2009 00:08

5 Liiteet
No niin ja taas varsinaiseen rakenteluun.
Kytkin tuli ja sai motinki paikalleen. tuli vedettyä samalla kuparijohdolla uus polltoainelinjaki.
Liite 4436
Jarruletkut vaihdoin pidempiin.
Liite 4437Liite 4438
Laturiksi löysin 55A Boschin.
Liite 4439
Traction barin rakentelua.
Liite 4440
Automaalit saapu myös tänään joten hyvä syy ruveta hiomaan koria pohjamaalaus kuntoon:D

Mappe 29.03.2009 21:52

5 Liiteet
Taas viikonloppu tallilla.
Liite 4563Liite 4564
Tuli taivuteltua vesijohtoputkesta turvakaari tonne kabiinii. Joutui tekemään tommoset kotelot koska muuten olis ainaki mun mielestä jäänyt kaari liian eteen ja kuskin pään päälle.
Liite 4560
Traction bar viritys. Uusiokäytin vanhat nivelet tähän.
Liite 4562Liite 4561
Sain haalittua tämmösen hydraulipumpun. Osaako joku sanoa mitä toi V 8cm3/U tarkottaa tos kyltissä. Muita tietoja siihen ei sit ole rustattukaan. Vois miettiä voiman ulosotolle tämän asentamista.

heimali 30.03.2009 09:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mappe (Viesti 547646)
Osaako joku sanoa mitä toi V 8cm3/U tarkottaa tos kyltissä.

8 cm3 / kierros eli tuotto 0.008 litraa / yksi akselin pyörähdys 360°
Esim. jos pumppu pyörii 2000 rpm, on tuotto 16 litraa/min.

Mappe 09.04.2009 23:16

2 Liiteet
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja heimali (Viesti 547710)
8 cm3 / kierros eli tuotto 0.008 litraa / yksi akselin pyörähdys 360°
Esim. jos pumppu pyörii 2000 rpm, on tuotto 16 litraa/min.

Toimisiko mahdollisesti ohjaustehostimen pumppuna?
Vähän päivitelty taas.
Turvakaari valmis ja 2-komponentti pohjalla.
Liite 4750Liite 4751

Mappe 19.04.2009 18:16

4 Liiteet
Taas päässy vähä rakenteleen ku koulunpenkki antaa myöden
Liite 4980
Hytti saanut pintaväri kerroksen.
Liite 4983
Pakoputken laittoa. Alkukäyrä oli hyvässä kunnossa joten käytin sitä ja jatkan loppuun ruostumattomalla.
Liite 4981Liite 4982
Traction bar kiinni.

Mappe 26.04.2009 17:20

Taas vähä krotailua tallilla.
Korin sommittelua alustaan.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=28075
Kori nousi neljän miehen voimin näppärästi päälle ja istuikin vielä kohtuu hyvin.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=28071
Siinä istuu volvon loota kardaani tunnelissa.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=28073
Ja siinä vanha jakolaatikon kepin paikka jossa nyt sojottaa sit se volvon keppi. Jakolaatikon keppi tulee sit vähä taaemmas.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=28072

MikkoS 26.04.2009 19:53

hyvältä näyttää.. on muuten miehekkäät painot tossa kuskin renkaassa:)

tjl 26.04.2009 19:55

eihän tossa ole edes paljoa painoja,hämää vaan kun taitaa olla niitä vitun sinkki painoja.ne on helvetisti isompia kun vanhat lyijy painot.

Mappe 08.05.2009 23:14

Noniin tänään saatu Suitsasta savut ja ekat koeajot suoritettua. Kone lähti mallikkaasti remontin jälkeen käyntiin mitä nyt sytkä oli aluksi tyypillisesti 180 astetta vituralla. Voittajafiilis!
Siinä ristiriipunnan testausta. 48 cm korkealla eturengas.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=29057
Maastossa testausta. Toi volvon laatikko pelittää uskomattoman hyvin ja sillä pääsee aivan tajuttoman hitaaseen ryömintä nopeuteen!
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=29058
Kepit tuli tällä tavalla tonne hyttiin.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=29059
Konehuonetta.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=29060

Mappe 25.05.2009 19:02

Taas saatu suikkeliin jotain tehtyä.
Pistin ovet ja konepellin kiinni niin näkee vähä miltä se tulee suurinpiirtein näyttään.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=31234
Snorkkelin rakennusta.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=31236
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=31235
Takavaloiksi tulla tuommose. rumat mutta eipähän hajoa ensimmäisenä, ellei ny oikeen railakkaasti puuta päin peruuta.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=31237
Seuraavaksi pitäis hankkia vinssi ja tehä siihen peti sekä hioa auto maalauskuntoon.

Rekisteröimätön 25.05.2009 19:45

Seuraavaksi pitäis hankkia vinssi ja tehä siihen peti sekä hioa auto maalauskuntoon.[/QUOTE]


mitä tuota enää hinkkaat, kuvasta päätellen pinta kestää kyllä uuden maalauksen tuommossaan. jos mettään mielit tuon kanssa niin eikai siellä muutama kuppa menoa haittaa. liian hyvää ei kannata tehdä, harmittaa käytön jälki tosissaan.

Rausku4x4 25.05.2009 23:15

Saisko jossain vaiheessa videoo kyseisestä hitaudesta? Kiinostais ihan älyttömästi että paljonkohan tämmösen vääntömomentit on pieninmillä vaihteilla :P

Mappe 26.05.2009 10:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 563496)
Seuraavaksi pitäis hankkia vinssi ja tehä siihen peti sekä hioa auto maalauskuntoon.


mitä tuota enää hinkkaat, kuvasta päätellen pinta kestää kyllä uuden maalauksen tuommossaan. jos mettään mielit tuon kanssa niin eikai siellä muutama kuppa menoa haittaa. liian hyvää ei kannata tehdä, harmittaa käytön jälki tosissaan.[/QUOTE]

Vaikka kyseessä on maastoauto joka varmasti tulee ottamaan osumaa teen kyl maalaushommat kunnialla loppuun. Hyvin tehdyt pohjatyöt sekä maalaus takaavat myös sen että auto ei rupea ruostumaan/kukkimaan kovin herkästi. Koitan saada jonkun videopätkän näytille tosta hitaudesta.

Rekisteröimätön 10.06.2009 11:22

Takavaloiksi tulla tuommose. rumat mutta eipähän hajoa ensimmäisenä, ellei ny oikeen railakkaasti puuta päin peruuta.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=31237

eikö noille valoille tuu mitään suoja rautoja

MikkoS 10.06.2009 11:26

mistä tilasit männänrengassarjan? Täytyis varmaan ruveta metsästään osia tohon toiseen moottoriin kun nykyisessä menee öljyä ihan miehekkäästi..

Rekisteröimätön 11.06.2009 10:58

Pistin ovet ja konepellin kiinni niin näkee vähä miltä se tulee suurinpiirtein näyttään.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=31234

tuleeko siitä ton värinen jos ei niin minkävärinen

Mappe 11.06.2009 15:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 567832)
Pistin ovet ja konepellin kiinni niin näkee vähä miltä se tulee suurinpiirtein näyttään.
tuleeko siitä ton värinen jos ei niin minkävärinen

Automaalit on jo hommattu ja auton väri tulee olemaan punainen miranol (RAL 0274).

Rekisteröimätön 24.06.2009 18:27

lisää kuvii

Mappe 24.06.2009 19:53

Vapaata ollu ja kerinny hiukan touhailemaan.
Auto rupeaa olemaan koritöiltä siinä kunnossa että maalaan sen täs lähipäivinä. Kuvassa myös valmis snorkkeli. Paskaputkesta tein ku sattui saamaan ilmaiseksi :)
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=33552
Vinssipetin hahmottelua. 10mm plootusta ja vielä vedän lisäksi henkselit tohon levyn alla olevaan putkeen että ainakin pysyy kiinni.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=33553
Sisustan maalaushommia.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=33554
Päivällä käväisin lähimettässä koeajolla ja sen seurauksena tämmönen haveri. Traction barin kiinnike korkkas akseliputkesta. Oon odottanu et koska menee joku murros paskaks mutta tätä en olis kyllä uskonu. Pitää vahvistaa toi akseliputki pitkältä matkalta 3-4mm levyllä jonka mankeloi pyöreeks ja hitsaa sit kiinni. Onneks ei käyny itse voimansiirrolle mitään mutta kyllä tämä miestä syö :(
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=33555

tapsa86 24.06.2009 20:33

kesto
 
ei taida kestää tollainen ratkasu repee aina jostain. joustavammat pustat vaatii.

Rekisteröimätön 24.06.2009 21:02

Kovaa touhua

HJ60 25.06.2009 04:33

Kannattaisko tehä enemmän akseliputken ympäri kiertäviksi nuo laipat, vois olla kestävämpi. Onko tuota traction baria nostettu kuvausta varten, vai onko se aina jännityksessä niin ettei itsekseen lepää tuossa akselin päällä?

Mappe 25.06.2009 09:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HJ60 (Viesti 570914)
Kannattaisko tehä enemmän akseliputken ympäri kiertäviksi nuo laipat, vois olla kestävämpi. Onko tuota traction baria nostettu kuvausta varten, vai onko se aina jännityksessä niin ettei itsekseen lepää tuossa akselin päällä?

Joo kuvaa varten nostetaan tota traction baria. kyllä se lepää siinä ihan vapaasti muuten. Ne laipat on kyllä ollu vaan vartin verran akseliputken ympärillä. Että pidemmät pitää kehittää. Jokatapauksessa joudun paikkaamaan ja samalla vahvistamaan ton akseliputken. Jonkimoiset uudet puslat myös väliin.

BeGe 25.06.2009 14:01

Katso mun profiilista kuvia taka-akselin tuesta.

Rekisteröimätön 25.06.2009 17:28

Oisko hitsattu vähän liian kuumalla puikolla?

Mappe 25.06.2009 22:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BeGe (Viesti 570973)
Katso mun profiilista kuvia taka-akselin tuesta.

Asiallinen toi pitkittäis tuenta. Väsäilen samanmoisen vielä ton paikkaus/vahvistus operaation lisäksi. Kiitos!
Migillä ton hitasin enkä kyllä millään kovilla virroilla. Oliskohan ollu joku 100-120A.

Mappe 07.07.2009 00:00

Keli ku oli tänään niinko morsian joten päätin justeerata päivän pajalla. Peräakselia en oo vielä ottanu irti ku pitää saada viel rullailtuu tota autoo.
Levikkeiden sommittelua. On jokku yleismalliset.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=34766
Sit maalaushommiin. Pohja/pintamaalia.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=34767
Auto pohjamaalattu. Pieni välihionta ja sit pintaa veteleen.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=34769
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=34768

Tuoppo 07.07.2009 11:09

Kuinka paljo meni maali tohon, on kyllä asiallisen näkönen.

Mappe 08.07.2009 16:48

Tuli eilen illalla maalattua auto ja tänään laitettua vähä luukkuja sun muuta kiinni.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=34838
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=34839

Gulo 09.07.2009 10:50

Aika nätti :)

Rekisteröimätön 09.07.2009 12:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mappe (Viesti 573999)
Tuli eilen illalla maalattua auto ja tänään laitettua vähä luukkuja sun muuta kiinni.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=34838
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=34839

mikääs maasturi tuala taustalla on eikai se vaann oo tuopon?

Rekisteröimätön 09.07.2009 12:49

Sit maalaushommiin. Pohja/pintamaalia.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=34767


onko nuo harmaat purkit pohja maalia.?ja nuo mipat sitä punasta.?

Mappe 09.07.2009 13:44

onko nuo harmaat purkit pohja maalia.?ja nuo mipat sitä punasta.? Joo harmaat pohjamaalia ja mipt pintaväriä. Mianol 274. noin 100€ koko paukku. Kyllä joku tarkkasilmäinen on huomannut että Tuopon Suitsahan se sielä näkyy taustalla. Ollaan meinaan tallinaapureita :)

Tuoppo 09.07.2009 15:22

Mun suitsaki on näköjään päässy kuvaan :rolleyes: Seki pääsee pian takas talliin koska kaks asentajaa lähtee intiin, Sääli sinänsä ;)

Mappe 24.07.2009 18:33

Toi Traction barin repäsemä aukko piti saada korjattua ja samalla vähä vahvisteltua akselia.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=35845
Tämmösen "holkituksen" siihen sain kyhättyä. Pelittää kyllä ihan moitteettomasti kun ajaa. Vielä pitää Traction Bar laittaa vahvemmin kiinni ja laittaa väliin kunnon puslat.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=35846
Sisustan rakentelua. Aattelin laittaa kaikki ovi ja seinäpahvitkin tällä alumiinisella turkkipellillä.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=35847

Mappe 30.07.2009 18:12

Edistystä ja kauhun hetkiä:eek:
Oli niin paskana toi vanha kojetaulu enkä löytäny mistään uutta joten väänsin rosterista uuden. Porailin myös valmiiksi reikiä lisävalojen katkaisioille. Tohon tyhjään kohtaan aattelin survasta volttimittarin.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=36173
Sisustan pohjan maalaus. Penselillä vaan teknosta pohjalle.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=36174
Noniin. Koekäyttelin tänään moottoria ja mitä ihmettä... yhtäkkiä konehuoneessa meininki on kuin Danten helvetissä! En tiiä olinko kytkenyt laturin väärin, mutta aikasemmin ainaki toimi samalla kytkennällä. Jännä toi boschin laturi ku ei oo minkäänlaisia merkkejä liittimien kohdalla. No onneksi vain laturi ja muutama johto sai Damagea!
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=36175

Mappe 23.09.2009 10:54

Taas on päässy vähä suitsaa rakenteleen ku on kerinny. Laitan offtopicina loppuun pari kuvaa toisesta projektista mikä vieny aikaa.
Puskuri tuli mallailtua tommoseks. Vielä pitäis vinssi tonne väliin.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=40947
Sisustasta kojelautaan tuli laitettua volttimittari ja valmiiksi lisävalojen katkaisioita.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=40946
Ja tässä vähä toisesta projektista.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=40948
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=40949

MikkoS 23.09.2009 11:01

oisit suoraan suzukiin tehnyt tuon sovitekappaleen :)

jampeli 23.09.2009 14:53

Hieno suikka ,mutta noi sakkelit on kyllä aika pahannäköisessä paikkaa jos meinaa niistä oikein vetääkkin.

Tuoppo 23.09.2009 16:11

Kyllä nyt on komia puskuri, joo nuo sakkelit on aika pahassa paikassa varmaan kannatas laittaa ton vinssi petin kulmille.

Muistakko muuten mikä sekotus suhde tossa pohjamaalissa on, siinä purkin kyljessä on maali roiskeita jus sen tekstin kohalla:p

Mappe 24.09.2009 00:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tuoppo (Viesti 595743)
Kyllä nyt on komia puskuri, joo nuo sakkelit on aika pahassa paikassa varmaan kannatas laittaa ton vinssi petin kulmille.

Muistakko muuten mikä sekotus suhde tossa pohjamaalissa on, siinä purkin kyljessä on maali roiskeita jus sen tekstin kohalla:p

Onneks ei oo ku heftattu vasta noi sakkelit, pitänee siirtää pedin juureen. Tais olla 1/5 se suhde niis maaleis, mut eikai se ihan justiin tarvi olla:)

Mappe 25.09.2009 19:45

Tuli rakenneltua tolle volvon laatikolle peräosaan tommonen tuki ku heilu sivusuunnassa jonkunverran. Nyt näytti toimivan hyvin.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41119
Vaihdekepin sain ihan järkevästi kardaanitunneliin. Vielä jakolaatikolle pitäis metsästää joku kortonki tohon päälle.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41120
Vielä vähä ristijouston testailua.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41121

Offtopiccina mersu projektista vähä videoo.
http://www.youtube.com/watch?v=RFaZ13a5fAg

Mappe 07.10.2009 17:47

Pientä inssausta tallilla. Tuli ruutattua puskuri/vinssipeti pintamaaliin.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42029
Hommasin kirppikseltä kattotelineen ja siihen hiukan työvaloja.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42031
Sähkötöitä sisällä. Valot toimii pareittain eli keskimmäiset yhestä katkaisiasta ja sivut toisesta. Kummatkin ovat oman releen takana.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42028
Tadaa! Valoa kansalle joka pimeydessä vaeltaa:) Tuli eilen ajeltua pimeällä ja kyllä tuli tarpeeseen noi valot. Vielä pitäis taakse päin asentaa pari valoa.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42030

Arska-tehtaalta 07.10.2009 18:24

Toi laatikon tuki on kakkina aika nopeesti, paitsi jos siulla on konekin kiinteesti rungossa.

Mappe 07.10.2009 18:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Arska-tehtaalta (Viesti 600707)
Toi laatikon tuki on kakkina aika nopeesti, paitsi jos siulla on konekin kiinteesti rungossa.

Siellä on puslat tossa rungon ja tuen välissä että pääsee vähä elämään.

Mappe 18.10.2009 20:34

Puskuri maalattuna takaisin paikallaan. Ensimmäiset kunnon mettä ajelut tuli tehtyä ja mikään ei ainakaan vielä antanut periksi. Pientä tärinää ja kolinaa kuuluu sieltä täältä. Uudenkarheelle maalipinnalle tuli kyllä sanottua hyvästit :) Vinssi pitäis vielä hommata ja pultata tohon keulaan.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42724
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42725
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42726

Rausku4x4 18.10.2009 20:52

komia on ei voi muuta sanoa! Laitappa jotain videoo että kuinka hiljaa tällä pääsee, ois mielenkiintoista nähdä.

Tomppa82 18.10.2009 21:05

On tosiaankin komean näköinen Suzuki.

AtteL 18.10.2009 21:39

Vissiin oo laittanu tuohon 603vapariin turbon pumpun, millaisilla paineilla meinaat ajella?

Mappe 18.10.2009 21:57

Kiitosta. Joo pitää ottaa videopätkää Suzukista ku sain kirjauduttua tonne Youtubeenki. Ja AtteL tossa offtopicci meses, se on ihan vm93 alkuperäinen TurboDiesel kone omalla pumppulla jossa ahdon alainen syöttö. Pumppuhan on sit mynädieselin käsialaa. Niin ja semmonet 1,8 - 2 baria tuntuu ihan hyvältä. Savutus loppuu sopivasti siinä.

Palex 18.10.2009 21:59

Tuo puskuri ei kyllä varmaankaan kovin suuria kolhuja kestä, ja ohjausvarsikin on varsin mielenkiintoisen näköinen...:rolleyes:

Mappe 18.10.2009 22:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Palex (Viesti 604458)
Tuo puskuri ei kyllä varmaankaan kovin suuria kolhuja kestä, ja ohjausvarsikin on varsin mielenkiintoisen näköinen...:rolleyes:

Kyl sillä jo vähä tuli ryskäiltyä puita päin tuolla mettäs ja kesti ainakin toistaiseksi ja varmasi tulevaisuudessakin. Noi puskurin putket jotka on noin 60 asteen kulmassa noihin sivuputkiin ei oo samassa tasossa vaan taaempana ihan sen takia että tukee paremmin iskuja vastaan ja se koko höskähän on 10mm plootussa kiinni joka yhteensä 6 kpl m12 pulteilla kiinni. Putket on vesijohtoputkea ainevahvuus 3.2mm. Ohjausvarresta ollut jo aikaisemmin juttua. Se on tommonen väliaikainen viritys et pääsee vaan testaileen, seki on jo vähä pettäny niinku kuvista näkyy:)

AtteL 18.10.2009 22:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mappe (Viesti 604457)
Kiitosta. Joo pitää ottaa videopätkää Suzukista ku sain kirjauduttua tonne Youtubeenki. Ja AtteL tossa offtopicci meses, siinä on ihan toi vm93 TurboDieselin pumppu jossa ahdon alainen syöttö. Pumppuhan on sit mynädieselin käsialaa.

Juu, aattelinkin kun tuo kalvorasia pilkottaa tuolta imusarjan välistä..
Olikos tuohon pumpun tyyppikilpeen stanssattu pajalla numero 70 vai 70-2
Nii vaa meinasin kun näyttää olevan vapaasti hengittävän imusarja ja tuo turbon pumppu, että mahtaako lopuosa moottorista olla turbo- vai vaparimallista..?
No- niin tai näin, kiva kokoonpano:cool:

Mappe 18.10.2009 22:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja AtteL (Viesti 604471)
Juu, aattelinkin kun tuo kalvorasia pilkottaa tuolta imusarjan välistä..
Olikos tuohon pumpun tyyppikilpeen stanssattu pajalla numero 70 vai 70-2
Nii vaa meinasin kun näyttää olevan vapaasti hengittävän imusarja ja tuo turbon pumppu, että mahtaako lopuosa moottorista olla turbo- vai vaparimallista..?
No- niin tai näin, kiva kokoonpano:cool:

Laittelin sulle privaa ku sekoilin tosa äsken. Tosiaan mesessä on alkuperäinen vm93 turbodiesel kone ja imusarjahan on sit vaparista. Tsekkaan sen numeron tos ku kerkeen.

Mappe 19.10.2009 17:49

Pientä hienosäätöä taas. Säädin kardaanien nivelet suoriks ku oli noin vartin pielessä kummakki, väheni tärinä aikalailla. En ollu tullu aikasemmin ajatelleeks mutta sain tosta Vilkuttimen projektiosiosta luntattua, Kiitos Hoppala! Rauskun pyynnöstä vähä videokuvaa testiajosta. Pätkän alussa mulla on volvon lootasta ykkönen silmässä ja lopussa laitan sit nelosen (suoran) mikä olis niiku vakio. Ero on todella suuri.
http://www.youtube.com/watch?v=wCPGwyqYrew

Palex 19.10.2009 17:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mappe (Viesti 604468)
Kyl sillä jo vähä tuli ryskäiltyä puita päin tuolla mettäs ja kesti ainakin toistaiseksi ja varmasi tulevaisuudessakin. Noi puskurin putket jotka on noin 60 asteen kulmassa noihin sivuputkiin ei oo samassa tasossa vaan taaempana ihan sen takia että tukee paremmin iskuja vastaan ja se koko höskähän on 10mm plootussa kiinni joka yhteensä 6 kpl m12 pulteilla kiinni. Putket on vesijohtoputkea ainevahvuus 3.2mm. Ohjausvarresta ollut jo aikaisemmin juttua. Se on tommonen väliaikainen viritys et pääsee vaan testaileen, seki on jo vähä pettäny niinku kuvista näkyy:)

Juu, käytössähän sen näkee kestääkö loppupeleissä vaiko ei. Itellä oli vaan kerran vähän vastaavanlainen, ja se ei kyllä kestänyt mitään...:)


Sivu luotu: 02:52 (GMT +2).