Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Vihree Suzuki projekti (1.9TD) (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=55487)

jampeli 25.01.2009 14:41

Vihree Suzuki projekti (1.9TD)
 
Suzuki Sj410 on ollut projektina hetken aikaa.

Ostokunnossa. Muutaman kerran käytiin metsässä vakiokuntoisena ja todettiin että sehän on ihan hirveä laitos :) Sitten tehtiin vakioakseleihin soa ja taas käytiin metsässä ja meni pikkasen paremmin mutta kyyti oli kamalaa ja kone voimaton välityksistä puhumattakaan.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=15637
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=15636

Seuraavaksi tein isommille renkaille tilaa ja palkkihelmat . Aika paljon sai pohjaakin paikkailla yms.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11988
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11990
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11987

Keksin myös että hj-60 akselit olisi hyvät suzukin alle niin ei sitten kaadu niin herkästi ja kestääkin jotain.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17064
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17063

Etuakseli siirtyi 7cm edemmäksi.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17062

Etupää kolmiotukivarrella. Taka-akseli tuli aluksi lehijousilla mutta muutetaan ehkä myöhemmin.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17061

Panhardtti . Toisessa päässä suikan lehtijousen pusla ja toisessa työntövarrenpää.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17060

Putket tuli 60mm 4mm seinämällä.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17059

Tuon palkin kiinnitystä runkoon joutuu ilmeisesti vielä vahvistaan ettei repee hitsisaumojen vierestä?
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17058

Alkuperäinen kone ja päävaihteistokin on jo hukattu ja tilalle tulee jotain muuta.

jampeli 01.02.2009 15:08

Pientä etupään testailua. Jouset on Fiat 127n ja ne on päistä kiinni vaijerilukoilla.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17600
Laskee sopivalle korkeudelle kun saa tekniikkaa paikalleen.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17601

TeamEetu 01.02.2009 18:37

Hienon näköstä. Olen suunitellu omalle suzukille samaa alustaa. oletko mitä renkaita ajatellut pistää alle?

jampeli 01.02.2009 18:52

Mittailin että 38.5 pitäisi ainakin mahtua pyöriin vielä hyvin sisäänjoustossakin , mutta täytyy vielä miettiä mitkä laittaa.

Kimpsu 01.02.2009 18:55

Minkä koneen meinasit istuttaa keulille?
Ite laitoin takaveto Isuzun 2.2 Dieselin ja saman paketin vaihteiston niin tuli tosihyvät välitykset vakio jakolaatikon kanssa.
Saman tapasen alustan rakentelin kanssa, iskareita vaille valmis alkas oleen.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=51840
Tuossa on rojektilinkki minun "Izukista"

jampeli 01.02.2009 18:56

Keulille muuten tulossa etuvetosen Corollan 1.3 12v kone+laatikko. Pitäisi ainakin välitykset tulla tarpeeksi pienet.

kares 01.02.2009 19:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jampeli (Viesti 530053)
Keulille muuten tulossa etuvetosen Corollan 1.3 12v kone+laatikko. Pitäisi ainakin välitykset tulla tarpeeksi pienet.

Eli sulle tulee ilmeisestikin sillä periatteella kuin mulla oli tuossa vitarassa mutten vaan kerennyt ajaa metriäkään kun lähti lapasesta homma mutta suosittelisin kyllä camryn konetta niin olis ruutia ja vääntöä huomattavasti enämpi mutta sulla imeisesti on tuollainen corollan motti jääny nurkkiin ni sen takiako se?

Jarcca 01.02.2009 21:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jampeli (Viesti 530050)
Mittailin että 38.5 pitäisi ainakin mahtua pyöriin vielä hyvin sisäänjoustossakin , mutta täytyy vielä miettiä mitkä laittaa.

Taidat aika paljon rajoittaa joustoja tai ei sittenkään niin hyvin.

jampeli 02.02.2009 07:37

Täytyy koittaa renkaita sitten käytännössä. Pienemmilläkin gummeilla varmasti etenee jotenkin.

Etuvetosen vaihdelaatikosta hitsataa tasauspyörästö lukkoon ja vetarilta vedetään veto jakikseen.
Camryn 2litranen ruuttakone kävi pihassa ihmettelemässä ja totesin liian isoksi ja työlääksi suzukiin.
Autoa rakennetaan vain halvaksi hupilaitteeksi joka pitäisi saada pikaisesti ajokuntoon ja
jos 1.3sen 75hv ei riitä niin sitten kone myöhemmin vaihtoon.
On se ainakin puolet kevyempi kone.

jake74 02.02.2009 13:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jampeli (Viesti 530180)
Camryn 2litranen ruuttakone kävi pihassa ihmettelemässä ja totesin liian isoksi ja työlääksi suzukiin.

mikä siinä ois ollut työlästä?

Jani E 02.02.2009 17:03

vastaan jampelin puolesta, että tulipelli olis pitäny siirtää kun jakaja on kannen päässä. ja takaa kaikki lämppärin kennot yms pois,
ja se sähköjen miettiminen, pensapumppu. ja oli se konepakettikin aika levee ja korkee sen etuvedon laatikon kans, ja starttikin oli typerästi siinä lootan päällä tiellä.
se kone kyllä tuntu aika arjyltä nyky autoihin verraten. olis tullu siitäkin taas sellanen pähkinän särkijä. siitä on jo jampelilla kokemusta mitä tapahtuu vaihdelaatikoille jos kone teho nelinkertaistuu.... :D

kares 02.02.2009 18:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju (Viesti 530281)
vastaan jampelin puolesta, että tulipelli olis pitäny siirtää kun jakaja on kannen päässä. ja takaa kaikki lämppärin kennot yms pois,
ja se sähköjen miettiminen, pensapumppu. ja oli se konepakettikin aika levee ja korkee sen etuvedon laatikon kans, ja starttikin oli typerästi siinä lootan päällä tiellä.
se kone kyllä tuntu aika arjyltä nyky autoihin verraten. olis tullu siitäkin taas sellanen pähkinän särkijä. siitä on jo jampelilla kokemusta mitä tapahtuu vaihdelaatikoille jos kone teho nelinkertaistuu.... :D

Vitaraan meni oikeinkin hyvin kun antoi rälläkän hetken laulaa tuollainen camryn 3sfe kun mahtui sinne 12ht.kin ja jos camryn 3sfe olis tuntunu mopolta oishan sinne menny sitten heittämällä 3sge celicasta niin ja jos sekään ei olis riittäny niin 3sgte olis korjannu sen tilanteen jaheittämällä sekin muuten mutta turbon tilasta ei aavistusta kylläkään...

jake74 02.02.2009 18:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju (Viesti 530281)
vastaan jampelin puolesta, että tulipelli olis pitäny siirtää kun jakaja on kannen päässä. ja takaa kaikki lämppärin kennot yms pois,
ja se sähköjen miettiminen, pensapumppu. ja oli se konepakettikin aika levee ja korkee sen etuvedon laatikon kans, ja starttikin oli typerästi siinä lootan päällä tiellä.

tuohan on järjestely kysymys :D
on noita tehty takaveto asennuksena jo montaki ;)
tossa on mun auto KE70 corolla ja 3S-FE kone esim.

http://img156.imageshack.us/my.php?i...okuu001fo0.jpg
http://img156.imageshack.us/my.php?i...okuu005fi4.jpg

Rytari 02.02.2009 18:28

ei olisi ensimmäinen pikkukone toi corollan 1.3 mistä toi naapuri löytää riittävän tehon....

http://kuvablogi.com/nayta/prev/img455627.jpg

jampeli 21.02.2009 16:12

Ei ole paljoakaan tapahtunut vähään aikaan kun on ollut keuhkokuume ja korvatulehdus molemmis korvis. Tänään sai kuitenkin ohjausta vähän valmiiksi.
Ohjaustehostin ja high steer ohjausvarret. Kardaanin sovitepalatkin on valmiina.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=20104
Simpukan kääntövarresta tuli niin lyhyt että joutu laittaan raidetankoon ohjausvarsi kiinni että kääntyy täydet. Tuli kuitenkin hyvä.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=20103

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=20102

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=20101

Navat pitäisi vielä kääntää.

joker 21.02.2009 18:10

High steer ohjausvarret kun vaihoit niin vanhat jäi ylimääräisiksi ? Kiinostaisko vaihto toyotan ohjaus / rairetankoon ?

jiikoo 22.02.2009 20:33

projekti
 
ajan ja miettimisen kanssa tulee hyvä suikka

jampeli 04.03.2009 21:21

Kone paikoillaan. Tasauspyörästö kempattuna.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=21564
Huonoja kuvia.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=21562

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=21561
Vaihteistojen välisestä akselista tuli aika pitkä ,73 cm
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=21563

Tänään tuli sitten ensimmäiset testiajot suoritettua. On se kyllä aika kamala ajaa noilla olkatapin asennoilla ja ilman iskareita. Vaihteet tuntuu ihan sopivilta , nopeen puolen nelosella menee jotakuinkin samaa vauhtia kuin normi henkilöauto ykkösellä. Hidas puoli onkin sitten hidas.
Rumakin vielä:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=21560

Vielä on paljon hommaa mutta on sentään jo ajokuntoinen.

-Sakke- 05.03.2009 10:01

Minkälaisen vaihdekeppi systeemin rakentelit?

Racingrabbit 05.03.2009 13:10

Joko Pääsiäiseksi nipussa sen verran,että nähdään tosi toimissa Ranchin perinteisellä ajopäivällä?

Rekisteröimätön 05.03.2009 18:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit (Viesti 539511)
Joko Pääsiäiseksi nipussa sen verran,että nähdään tosi toimissa Ranchin perinteisellä ajopäivällä?

Voi ollakin ,mutta on siinä vielä pirusti hommaa ja kaikkee säätämistä eikä kyllä taida olla maastorenkaitakaan siihen mennessä kun ei budjetti tahdo antaa myöden.

Vaihdekeppivivustot tuli corollasta vaijereineen päivineen.Oli helppo laittaa kun on vaijerilla.
Illalla tulee kuvia kunhan pääsee eka töistä pois.

Jos joku osaa kytkeä corollan laturin niin apua kaivattais. Latausjohto menee akulle ja sitten on 3 johtonen liitin josta yksi menee myös suoraan akulle, jäljelle jää ohkanen musta johto ja paksumpi keltainen ,mihkä ne? ,toinen ilmeisesti merkkivalolle?
Laturi on Ilmeisesti kuitenkin sisäisellä säätimellä?

jake74 05.03.2009 20:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 539554)

Jos joku osaa kytkeä corollan laturin niin apua kaivattais. Latausjohto menee akulle ja sitten on 3 johtonen liitin josta yksi menee myös suoraan akulle, jäljelle jää ohkanen musta johto ja paksumpi keltainen ,mihkä ne? ,toinen ilmeisesti merkkivalolle?
Laturi on Ilmeisesti kuitenkin sisäisellä säätimellä?

onko se mistä corollasta?
ite oon kytkenyt 2E moottorin laturin dx corollaa ja siittä on kytkentäkaaviot fintoysin sivuilla. pitää ettiä ne ku ne on muistaakseni kerhon sisäpiirin sivuilla ni et nää niitä.

Rekisteröimätön 05.03.2009 20:18

On juurikin tuo 2E moottori.

jampeli 05.03.2009 21:52

Etuiskarit paikoilleen. Iskarit on Ford sierra xr4 tai joku sellanen kaasuiskarit ja liikevaraa on 25cm.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=21618

Siinä vaihdekeppisysteemi ,ihan vaan hitsasin sen kiinni tuohon.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=21621

Kardaanin välilaippa
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=21619

Pakoputki ja ruosteista pohjaa

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=21620

jake74 05.03.2009 23:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jake74 (Viesti 539600)
onko se mistä corollasta?
ite oon kytkenyt 2E moottorin laturin dx corollaa ja siittä on kytkentäkaaviot fintoysin sivuilla. pitää ettiä ne ku ne on muistaakseni kerhon sisäpiirin sivuilla ni et nää niitä.

löysin tälläsen kaavion

S
_
IG | |L tämä siis johtojen puolelta katsottuna, ei liittimien.

S=jännitteen säädin, suoraan akkuun tai main relaylle
IG= heräte
L= latauksen merkkivalo
mutterin alle tuleva johto kans akkuun.

merkkivalo kytkentään näin. latausvalon "kautta" kytketään virta tuohon ällään, eli virtalukolta virta lampulle ja "maadoitus" laturin kautta.

takista onko sun laturissa tuo liittimien nasta järjestys sama. joisaki toyotan latureihin on tarralappuun laitettu nasta järjestys.

2E laturissa on sisäinen säädin.

jampeli 07.03.2009 10:58

Kiitos jake74 sain laturin kytkettyä, tosin se ei toimi ,mutta oli se pimeenä jo silloin kun oli corollassakin paikoillaan.

Navat sain käännettyä tänään. Kone vuotaa öljyä kampiakselin stefasta ja vesipumppu vuotaa, samoin vaihdelaatikon vetarinstefa vuotaa. Osat on jo tilattu ja tulee ensiviikolla. Tehostimen pumppu pitäisi sovittaa koneeseen . Jakolaatikon kiinnitystä pitäisi parantaa kun heiluu ihan hulluna ,kumityynyt entiset. Simpukkaan pitäisi isontaa kiinnitysreijät ja laittaa läpipultit kun metriset pultit korkkas tuumasissa reijissä http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon10.gif
Panharttia pitää vähän siirtää kun ottaa raidetankoon nyt kun navat on käännetty. Jarrutkin pitäisi saada kuntoon ,putkia ostaa.
Konepeltiin pitäisi laittaa jotkut hakaset kun alkuperäinen lukkosysteemi lähti syylärin tieltä pois.
+kaikenlaista pikkuhommaa.

Niin ja vois sitä koria maalatakkin vähän ennenkuin korjatut kohdat ruostuu uudestaan puhki http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon10.gif

jampeli 14.03.2009 12:38

Kuvia ei ole ,mutta sain ohjaustehostimen pumpun paikoilleen yms kaikkee näprättyä.

Mikä mahtaa olla vikana kun tehostus toimii hyvin tyhjäkäynnillä ,mutta kun vähänkin laittaa kierroksia lisää niin ratti vetää ihan raskaaksi?
Pumppu on mazda 626sesta omalla välityssuhteellaan ja simpukka chevy blazerista.
Voiko letkut olla väärinpäin simpukassa vai eikö toimisi sitten olleenkaan?

Rytari 14.03.2009 17:59

kumminpäin ne letkut sulla on siinä?...

jampeli 15.03.2009 16:40

Letkut on samalla lailla kun tässä kuvassa ,eli paluu siinä letkussa jossa klemmarit. Toisinpäinkin kokeiltiiin ja tuloksena oli että rattiakselilta lensi stefa irti ja öljyt lattialle.
http://www.buy-steering.com/images/c...ersion_kit.jpg

Kierroksilla ei toimi tehostin vieläkään yhtään , voiskohan mazdan pumpussa olla jokin ylipaineventtiili ja se aiheuttaa tuollaista ?

Rytari 15.03.2009 19:43

kauheen huonosti löytyy noita tietoja pumpuista, letukan orggis pumppu tekee jotain 56l minuutissa @5000rpm... semmosen tiedon löysin, painetta en vielä mistään... ja jossain puhuttiin 2.6gallonasta minuutissa (10l) tolle simpukalle, mutta edelleen, se paine...

tapsa4x4 15.03.2009 21:28

Vahva veikkaus että mazurkkan pumpussa ei tuotto ja paine riitä tohon simpukkaan.

jampeli 15.03.2009 21:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 (Viesti 543055)
Vahva veikkaus että mazurkkan pumpussa ei tuotto ja paine riitä tohon simpukkaan.

No eikös kierroksilla sitä painetta/tuottoo pitäisi tulla vaan lisää kun tyhjäkäynnillä tehostaa hyvin.

Sen verran selvisi että pumpussa on jokin paineventtiili ,voikohan sen jumittaa kokonaan?

jampeli 21.03.2009 11:53

Paljon on tehty mutta mitään ei oikein ole tapahtunut.
Tojotan oman 45a laturin tilalle vaihdoin mazdan 60a , sopi melkein suoraan ,vain alakiinnikettä joutui muokkaamaan.

Etupuskuri:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=24197

Siihen sopii vielä vinssikin väliin tarvittaessa.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=24199

Halpahallista ostettu "päävirtakatkasija" 2,90e ,kätevä ja helppo asentaa.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=24200

jampeli 30.03.2009 21:13

Takapään kierrejousituskin on valmis. Kuvia vaan heikonlaisesti.

Kolmiotukivarren kiinnityspiste, piti tehdä irrotettava että saa vielä jakiksenkin pois jos tarttee.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25382

Corollan takajouset pistin.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25383
Ei löytynyt oikein hyvää joustoramppia tähän hätään.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25384

jampeli 05.04.2009 11:51

Käytiin ikaalisissa testaamassa lainarenkailla.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25961

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25960
Taakse voisi laittaa pohjaanlyöntikumit ettei 35 rengas ota kaaren yläreunaan kiinni.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25959

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25962

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25963

Toimi ihan hyvin , vain kaasuvaijeri katkes ja laturin merkkivalo alkoi vilkutteleen kun flektit lähti päälle.

PeteTurku 05.04.2009 20:25

Komeesti venyy ja taipuu.

TeamEetu 06.04.2009 08:04

Kuinka paljon siirsit taka-akselia taaksepäin ja mistä hommasit ton kartaanin ja akselin välisen laipan? Aloin juuri tekemään samanlaista akselin vaihtoa omaan 410.

jampeli 06.04.2009 13:21

Taka-akselia ei siirretty yhtään ,mutta etuakseli tuli 7cm edemmäksi. Kardaaninlaipat on helppo tehdä jos on vaan sorvi käytössä. Kaveri sorvasi noi mulle ammattikoulussa.

jampeli 08.04.2009 21:21

Löytyi parlokki ojan pohjalta niin tollasethan siitä piti vääntää. Keskeltä poikki niin molemmin puolin tuli ~25cm levikettä. Eteen pitäisi vielä löytää kans.
Hitsasin eka 3cm leveän pellinsoiron koriin kiinni ja siihen popniiteillä kiinni.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=26620

Jani E 07.07.2009 17:32

tänään selvisi että riittää siinä mazdan pumpussa painetta!
chevyn simpukan pääty halkes :D

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=34789

jampeli 07.07.2009 18:23

Joo ,tuli vähän liikaa laitettua lisäjousta paineenrajottimeen ja oli hetken aikaa TOSI kevyt ohjaus ja toimi kierroksillakin ,sitte kuulu poks :D
En olisi heti uskonut että noinkin voi käydä ,pumppu kyllä vinku ku kuolemaa tekevä sika.

jampeli 01.08.2009 14:52

Jotain tännekkin:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=36234
31x11.5 -15 mudzillat pyöri hetken aikaa alla parempien puutteessa, oli aina murikoista kiinni jokapaikassa.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=36233
Nyt hommasin 35x12.5-15 creepyt 10"vanteilla , vähän sopivamman kokoiset eikä kaadu niin herkästi kun on jonku 12cm leveemmällä per puoli.

Rytari 02.08.2009 00:28

näyttää ihan autolta...

jampeli 02.08.2009 17:04

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=36282

jampeli 16.08.2009 12:33

Hommasin Pajeron simpukan kun edellinen blazerin simpukka sylkäs öljyt pihalle kolmannen kerran.
Sopii paljon paremmin ja renkaatkin mahtuu kääntyyn nyt kunnolla kun ennemmin hieroi vähän simpukan kylkeen ja mikä parasta nyt toimii myös silloin kun on paljon kierroksia koneessa, aiemmin tehostus hukkui kokonaan.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=37280

jampeli 24.08.2009 17:20

Omatekoisella taivuttimella ollaan koitettu kaaria vääntää.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=38144
Jotain saatu aikaan:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=38331
48,3mm saumaton putki 2.6mm seinämällä taipuu aika nätisti.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=38333
Punainen vesijohtoputki huomattavasti pehmeämpää kuin toi normaali putki.

jampeli 15.09.2009 18:09

Projekti edistyy hitaasti .

Turmakaaria:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=40407

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=40408

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=40406
En tiedä onko suunnistus sääntöjen mukaset mutta ei sen väliä. Aluslappu 3,2mm ja 120cm2 löytyy.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=40405

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=40410
Katolle lenkki että saa vetää pystyyn kun kaatuu. Noista vinotuosti tuli tuollaiset , kulmasta kulmaan olisi ollut ehkä jonku mielestä paremmat??

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=40419
Irrotettavalle diagonaalille paikka valmiina.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=40409
Pulttiliitos että saa puskurin vie poiskin.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=40411
Tankki Fiat 127sta ,ehkä 35litran ja jotain 12cm matalempi kuin alkuperäinen.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=40412

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=40414
Joutu vähän paikkaan takalattiaakin.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=40413
Ja takaovesta siivu pois ja pelli pohjaan.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=40404
Snorkkeli.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=40415
Kaaria sutattu maalilla samoin koria, mutta vielä kesken.
Vinssiä huutais vie kovasti.

jampeli 15.09.2009 20:41

Kaaret painoi 52kg , ilman noita puskuriin tulevia putkia. Noi kolme "pääkaarta" on 48.3x2.6 ja väliputket 42,6x 2.6 saumatonta.

jampeli 21.09.2009 20:09

Boggerit alle niin ei mennyt kauaa kun etukardaanin ristikko pamahti.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=40547

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=40821
Toi revennyt ristikko on takaa joka meni jo 31 mudzilloilla rikki. Sinne pisti hjn kardaanin lyhennettynä , tosin siinäkin on vielä vaihdelaatikon päässä suikan ristikko.

Etukardaanista katkesi toinen ristikko ja toisessakin päässä oli jo väljäksi mennyt.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=40820
Eteen tein tuollaisen pro kardaanin 2litrasen 626 mazdan etuakselista:D
Siinä on nyt kaksi liukua kun tossa alemmassa murroksessa on 4cm liikevaraa ja suikan orkkis liuku on tuossa välissä. En tie kestääkö mutta aika näyttää.

keranha 21.09.2009 21:40

Tämä näyttää hyvältä. Kunnon tekemisen eikä hifistelyn meininkiä! Jatkakaa samaan malliin.:D

jampeli 03.11.2009 19:44

Suikan alkuperäinen takakardaanin ristikko oli päässyt väljäksi joten vaihdoin siihen uuden.
No ei kestänyt kun 5min ajoo kun kardaani kolahti alas.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44187
Turhaa työtä siis.
HJ kardaania siinä oli jo yli puolet ,pistetään loputkin niin rupee kestään.
Suikan kardaani jarrurummusta joutuu sorvaamaan keskureikää isommaksi 42>46mm ja uudet pinnapultit.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44188
Ei mennyt vielä ihan niin helposti paikoilleen, HJ kardaanista joutuu hiomaan tota kuoppaa noin 5mm syvemmäksi ettei ota jarrurummun keskelle tulevaan mutteriin ja akseliin kiinni.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44189

Siinä valmis kardaani , luulisi kestävän.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44190

Repro 03.11.2009 21:14

Mites toi etukardaani on kestänyt? Ei luulis ainakaan jyristävän jos on tullut tehtyä vähäänkään suora kardaani.
Tommosesta Geswas haaveili suikkaansa vuosia sitten.

jampeli 03.11.2009 21:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Repro (Viesti 609883)
Mites toi etukardaani on kestänyt? Ei luulis ainakaan jyristävän jos on tullut tehtyä vähäänkään suora kardaani.
Tommosesta Geswas haaveili suikkaansa vuosia sitten.

On kestänyt ja en usko että ainakaan murrosta siitä rikki saa.

jampeli 19.11.2009 12:39

Vanteet vaihtuu 8" leveisiin beadlockeihin ,saa sitten laskee paineet pieneksi että edes vähän joustaisi noi creepyt.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=45809
Renkaiden sisäpinnoilla on aika korkeet uritukset tms. niitä hioin lamellilaikalla vähän sileemmiksi että tiivistyisi paremmin bedlokin kehään.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=45810

Akkuporakone oli hyvä alkukiristelyssä , sai vääntää kaikki samaan momenttiin ja lopuksi pari kierrosta käsin avaimella. Pultit M8x40 , noin 35 kpl /vanne. Pultit tuli sellaseen kireyteen että lukkokehien väliin jäi joku 13mm.
Kiitos rytarille vanteista , oli hyvät :)

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=45811
Paikallisessa rengasliikkeessä leikattiin parista renkaasta vähän kuvioo syvemmäksi keskeltä, ei kuulemma yltänyt leikkaan enempää.

jampeli 20.11.2009 12:05

Suitsa ilman tassuja.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=45861

Ei ole enään samanlainen höyrykaappi ku viimeks nortin safarilla :D putsasin lämppärin kennon päältä 3cm mutakerroksen pois :D

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=45862

On noi creepyt aavistuksen jäykät :D ton verta meni lommolle kun otin venttiilin sielun kokonaan pois ja ajoin 50 metriä, ei lähtenyt edes vanteelta.
0.5 paineillakaan ei lontistele vielä yhtään.

sokkalanmäki 20.11.2009 13:17

On muute sanottava että on aivan helve¤in hieno suiza. Nuo kaaret on hyvä ratkaisu.. tossa viime talvena kaveri ajoi samanlaisen suzukin 6 kertaa katonkautta ympäri noin 30m ilmalennon johdosta :D Katto repes irti ja kaikki muukin meni paskaks paitsi kuljettaja :D kaaret kannattaa olla

apiaani 20.11.2009 14:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sokkalanmäki (Viesti 615549)
On muute sanottava että on aivan helve¤in hieno suiza. Nuo kaaret on hyvä ratkaisu.. tossa viime talvena kaveri ajoi samanlaisen suzukin 6 kertaa katonkautta ympäri noin 30m ilmalennon johdosta :D Katto repes irti ja kaikki muukin meni paskaks paitsi kuljettaja :D kaaret kannattaa olla

Todella OT:ksi menee mutta onko kuvia?

jampeli 23.11.2009 19:58

Jarrupääsylinteri vaihtui Fiat unon tehostettuun malliin ,ei kauheesti jaksanut jarruttaa suikan omalla pääsylinterillä hojon jarruja.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=46421
Pienen jatkokappaleen tein että mahtui tehostin konehuoneeseen.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=46422
Sitten jotain enemmän tai vähemmän hullun hommaa. Renkaista leikkasin kuvioo noin 10mm syvemmäksi. keskeltä sai ottaa 11-13mm ennenkuin alkoi menemään kankaisiin.
Kuvioo on nyt reilu 15mm kun aikasemmin oli keskellä noin 5mm.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=46423
Ton verta lähti yhdestä renkaasta :D

Rytari 23.11.2009 21:55

milläs leikkasit kun kotona näyt tehneen?

jampeli 23.11.2009 21:59

Arvasin että joku kysyy :D

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=46437
Huono kuva mutta tossa on ohkanen 14mm putki joka on teroitettu ja kyljessä aukko josta kumi pursuaa pihalle. Menee ku voihin kunnes tylstyy hiekkasesta renkaasta ja sitte saa taas terottaa.
Tulee tollasta hienoo madon kaivertamaa uraa :D

jampeli 01.12.2009 16:26

Taas meni ohjaustehostimen pumppu :( pajeron pumppu lämpöleikkasi tai jotain ja lakkas pumppaamasta , sisuskaluja oli jumiintunut ja metallia hierautunut.
Mulle saa joku myydä halvan pajeron tms pumpun.

Rausku4x4 11.12.2009 14:35

Tuota eikö tuo taka y-linkki toimi suorilla putkilla, vai pitääkö olla tuommoinen vääneltympi tuo vasempi putkim, kardaanin vuoksi?

jampeli 11.12.2009 15:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rausku4x4 (Viesti 622461)
Tuota eikö tuo taka y-linkki toimi suorilla putkilla, vai pitääkö olla tuommoinen vääneltympi tuo vasempi putkim, kardaanin vuoksi?

Riippuu ihan nivelen kiinnityspisteen korkeudesta, tohon joutu tekeen.

jampeli 14.12.2009 17:09

Tuntuu noi pajeron pumput vähän kuumenevan liikaa ,koska jos kauan ajaa niin ei voi säiliöö tai letkuja koskee paljain käsin. Pistin jo aikasemmin 2 metriä 10mm kupariputkee kiertämään paluuletkun välille, nyt siirsin sen syylärin eteen kun aikasemmin oli konetilassa, saa nähdä auttaako.

Vinssin tilasin Preheatilta , 9500lbs Highspeed.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47816
Peti tuli 5mm pellistä ja kiinnityspulttien kohdalle kulmarautaa tukemaan.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47815

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47817

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47818

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47821
Ei hirveesti lisänny etuylitystäkään.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47819
Renkaita leikkelin vähän lisää tälläkertaa rälläkällä :D
Pitoa tuli aikapaljon lisää beadlockeilla ja renkaiden leikkuuksilla kun Rabbit ranchilla kävi näin:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47820

Takapinjoni poikki!

sumpe 14.12.2009 17:22

Tuleeko noilla yber kevyillä välityksillä noin hirvee vääntö ku onhan se sentään hojon akseli et luulis kestävän tuon kokoisen koneen tehot.

jampeli 14.12.2009 17:25

Varmaan ollut osasyynä se kun taka-akseli pääsi joskus pyörähtämään ja väänsi kardaanin poikki ja kai se ny katkee ku nilkka suorana kallioo vaste hyppyyttää :D
Tuleehan noilla välityksillä kans vääntöö aika paljo.

lepoantti 14.12.2009 17:34

minkä oloinen laite toi esilämmitys virman korkeanopeusvintturi on?

apiaani 14.12.2009 17:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sumpe (Viesti 623402)
Tuleeko noilla yber kevyillä välityksillä noin hirvee vääntö ku onhan se sentään hojon akseli et luulis kestävän tuon kokoisen koneen tehot.

1.3 12v on vaan niin julma kone vääntämään...

jampeli 14.12.2009 17:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti (Viesti 623406)
minkä oloinen laite toi esilämmitys virman korkeanopeusvintturi on?

Ei ole kerinny testaan vielä kauheesti , yks Uaz vedettiin pystyyn muttei muuta. Hiljanen verrattuna muihin halpisvinsseihin , suhtkoht nopeekin ja vaikuttaa ihan laadukkaalta.

jampeli 14.12.2009 17:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja apiaani (Viesti 623408)
1.3 12v on vaan niin julma kone vääntämään...

2E 1296 cm3 55 kW (75 hv) @ 6200 r/min 103 Nm @ 4200 r/min
Onhan se :D

karvanoppa 14.12.2009 17:46

Kannattaa siihen vinssiin vaihtaa kunnon rasvat, yleensä näissä on jotain ihme tököttiä sisällä.

jampeli 15.12.2009 17:09

Tarkistin vinssin rasvat ja ihan hyvältä vaikutti ,oli pehmeetä tavaraa, mutta sitä vaan oli aika nuukasti laitettu.
Tälläset oli purettaessa:

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=48013

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=48014

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=48015

Muuten oli ihan hyvin rasvaa mutta tässä ulkoreunassa oli aika vähän.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=48016

Pistin vaan lisää vaseliiniä sekaan ja takas paikoilleen.

Hitto ku on niin kylmä tallissa ettei pysty tekeen peräremonttia kun sormet jäätyy.

Repro 16.12.2009 15:35

Mitä enemmän rasvaa sitä jäykempi se on vetää käsineen kelalta.

jampeli 21.12.2009 13:33

Taka-akselia käänsin kun oli päässyt pyörähtään , nyt on aika loiva kardaaninkulma. Lisätueksi hitsasin vielä keskellä yhen putken lisää.
Pistin toisen välyksettömäksi shimmatun perän paikoilleen ja siihen uus pinjonin stefa sekä vetoakseleille uudet stefat. jos vaikka ei enään menisi vettä perään. Kemppilukko tuli taas hitsattua kans.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=48374

santikko 13.02.2010 14:10

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11988


onkos tossa noi suikan orkkis vanteet vaan väärin päin? kuinkas ne toimii sillai päi? omassa on 10,50 leveet 31:set ja ottaa lehtiin kiinni ku enempi kääntää, jos tuosta olis apuva.

olisko sulla kuvaa tuosta akselin pään kiinnityksestä tuossa kolmiotukivarressa? mikä tossa estää sen ettei perä pääse pyörähtään, kun näyttää että noi tukivarren päät on samassa tasossa vaakasuunnassa?

jampeli 13.02.2010 15:08

Orkkis vanteet väärinpäin niin tulee leveemmälle, pitää vaan katsoa ettei venttiilit ota mihinkään kiinni.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17059
Selviääkö tuosta kiinnitys , eli hitsattu suoraan kiinni akseliin.

santikko 13.02.2010 15:54

juu! mulla oli taas pieni oikosulku vaan, hitsattunahan ne on. mietin varmaan jotain nelilinkkiä taas että olis puslat välissä... sorry:)

Jani E 16.02.2010 18:33

mopon osat katkes!
taidettu lainata pv:n vaihdelootasta osia :D

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51759

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51760

jampeli 16.02.2010 18:36

Saa tarjota ylläolevaa ehjää akselia suikan merkkivalottomaan jakikseen.

niko69 16.02.2010 19:14

joko on vinssi kunnolla ponnistettu? miten toimi ja onko naru kestäny?

Tuoppo 17.02.2010 16:10

kannattaisko harkitra järeempää jakista? vaikka uazista tai teet ite:)

tomikoo 17.02.2010 17:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tuoppo (Viesti 643526)
kannattaisko harkitra järeempää jakista? vaikka uazista tai teet ite:)


Joo, sitte ku teholukemat menee päälle 200hp. Minä asiasta mitään tiiä, mutta niin iiizot pojat väittää. . .

Jani E 17.02.2010 18:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tuoppo (Viesti 643526)
kannattaisko harkitra järeempää jakista? vaikka uazista tai teet ite:)

mä yritin tänään ehdotella että laitetaan jäykkä akseli läpitte ja siihen rattaat väliin ja kardaanilaipat päihin! :D
ei vaan löytyis pelkkää takavetoo!

Viipo 17.02.2010 20:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju (Viesti 643556)
mä yritin tänään ehdotella että laitetaan jäykkä akseli läpitte ja siihen rattaat väliin ja kardaanilaipat päihin! :D
ei vaan löytyis pelkkää takavetoo!

Napalukot auki :P

Rytari 17.02.2010 21:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju (Viesti 643556)
mä yritin tänään ehdotella että laitetaan jäykkä akseli läpitte ja siihen rattaat väliin ja kardaanilaipat päihin! :D
ei vaan löytyis pelkkää takavetoo!

eikö teillä vetäviä kärryjä ole kotona yhtään, pöllii koplingin siihen etukardaanin lähtöön :)

jampeli 30.03.2010 12:40

Paska vehje :( Hommasin käytetyn mazdan 60a laturin , toimi hetken aikaa hienosti kunnes koitin vinssata tota romua lumipenkasta. Sitten lakkasi lataamasta , laturin merkkivalo kyllä sammuu mutta voltit ei nouse. Justiinsa sama homma kävi edelliselle samanlaiselle laturille :( Sitten oli joku fiatin laturi hetken aikaa mutta se ei riitä vinssin kanssa yhtään. Corollan oma oli heti valmiiksi paskana. Kaupastahan niitä sais uusia ja hyviä ,mutta ei tällähetkellä pysty sellasiin.

Vinssistä paha sanoo mitään kun on aina virta lopussa.

Repro 30.03.2010 14:28

Mites jos sen keskimmäisen putken pistäs akselinpäähän ylemmäs kiinni niin estäisi paremmin akselin kiertymistä, rasittaa sit toki enemmän rungonpään niveltä.

jampeli 30.03.2010 17:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Repro (Viesti 656449)
Mites jos sen keskimmäisen putken pistäs akselinpäähän ylemmäs kiinni niin estäisi paremmin akselin kiertymistä, rasittaa sit toki enemmän rungonpään niveltä.

Pistin sen putken ihan alareunaan niin ei pitäisi enään kiertyä niin herkästi.

jampeli 10.10.2010 09:24

Suikka ojassapyörittelyn jälkeen:

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=66748

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=66749

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=66750


Käsiteltiin sitä vähän traktorin etukuormaajan kanssa niin rupes oikeneen. Meinas vaan suikka olla aina ilmas ennenkuin puskuri rupesi suoristuun.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=68380

Juu ja etupanhaarttiin pistin järeämmän nivelen ku edellisessä oli millin paksusesta pellistä kuoret.

jampeli 11.02.2011 19:13

Eipä ole paljon mitään uutta tapahtunut tällekkään muutakuin ajeltu ja korjailtu.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=74689
Eteen sain vihdoin levikekumit laitettua :D tässä vaiheessa jo jaksoin laittaa kun kumiakin oli ilmestynyt iso rulla verstaan nurkalle.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=74690
Hitsailin uuden tehostimensäiliön kun pajeron orkkis kusi aina korkin välistä kallistuksissa.
Sama korkki tuossakin on muttei kuse enään muutakuin jos ajaa auton väärinpäin.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=74688
Eteen tuli käytetyt ranchon iskarit kun edullisesti sai Rytarilta :) iskua 26cm.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=74687
Hieno kiinnike vihreäksi sotkettuna.

Taakse laitoin uudet HJ takaiskarit.

Rytari 11.02.2011 19:30

aaww kun on komiat, muistakko paljoko niissä toisissa oli iskua?

jampeli 11.02.2011 19:39

Ei niissä tainnu olla kuin 20cm tai alle.

opelman 13.02.2011 19:27

Saatko rekkariin ton?? Siirto kilpiin??

helmapelti 13.02.2011 20:45

Rajoittaaks toi iskari sisäänjoustoa? Kestääks se semmosta..:o

jampeli 13.02.2011 21:33

Kyllä sie ihan pohjaanlyöntikumit on, makaa tosin aikalailla pohjassa toi keula muutenkin. Akselit on ainakin liian leveet leimaamiselle ja tuollainen alustaratkaisu ei nyt muutenkaan kelpaa.

helmapelti 13.02.2011 23:34

Niin tietysti, ei oikein kuvasta nähny, mielestäni hyviä meksikonputkia noi on ja itelle ostin HJ:hin heti 36cm iskulla ettei heti rupee rajoitaan :D a 50€kpl

jampeli 29.03.2011 18:26

Kone lähti hukkaan. Kiertokangen laakeri hukku välistä ja hakkas pilalle kangen ja kampiakselin. Muutenkin oli niin epävarma viritys ,että pitää katsella tilalle jotain parempaa ja tehokkaampaa :D

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=77767

Täytyy samalla tehdä konehuoneen sähköt uusiksi ja kaikennäköistä muutakin laittoa löytyy.


http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=77768

opelman 10.04.2011 20:27

Mitäs tälle kuuluupi?? :D

Rytari 10.04.2011 21:14

huhu kertoo että vag diesel on hankittuna...

jampeli 10.04.2011 21:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja opelman (Viesti 757960)
Mitäs tälle kuuluupi?? :D

Tänään juuri purettiin passatin raadosta kone+laatikko irti. 1.9TD menossa suzukiin ja taas etuvetosen lootalla. Pitää ottaa kuvia kun tulee jotain kuvattavaa.


Sivu luotu: 11:08 (GMT +2).