![]() |
Vihree Suzuki projekti (1.9TD)
Suzuki Sj410 on ollut projektina hetken aikaa.
Ostokunnossa. Muutaman kerran käytiin metsässä vakiokuntoisena ja todettiin että sehän on ihan hirveä laitos :) Sitten tehtiin vakioakseleihin soa ja taas käytiin metsässä ja meni pikkasen paremmin mutta kyyti oli kamalaa ja kone voimaton välityksistä puhumattakaan. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=15637 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=15636 Seuraavaksi tein isommille renkaille tilaa ja palkkihelmat . Aika paljon sai pohjaakin paikkailla yms. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11988 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11990 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11987 Keksin myös että hj-60 akselit olisi hyvät suzukin alle niin ei sitten kaadu niin herkästi ja kestääkin jotain. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17064 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17063 Etuakseli siirtyi 7cm edemmäksi. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17062 Etupää kolmiotukivarrella. Taka-akseli tuli aluksi lehijousilla mutta muutetaan ehkä myöhemmin. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17061 Panhardtti . Toisessa päässä suikan lehtijousen pusla ja toisessa työntövarrenpää. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17060 Putket tuli 60mm 4mm seinämällä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17059 Tuon palkin kiinnitystä runkoon joutuu ilmeisesti vielä vahvistaan ettei repee hitsisaumojen vierestä? http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17058 Alkuperäinen kone ja päävaihteistokin on jo hukattu ja tilalle tulee jotain muuta. |
Pientä etupään testailua. Jouset on Fiat 127n ja ne on päistä kiinni vaijerilukoilla.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17600 Laskee sopivalle korkeudelle kun saa tekniikkaa paikalleen. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17601 |
Hienon näköstä. Olen suunitellu omalle suzukille samaa alustaa. oletko mitä renkaita ajatellut pistää alle?
|
Mittailin että 38.5 pitäisi ainakin mahtua pyöriin vielä hyvin sisäänjoustossakin , mutta täytyy vielä miettiä mitkä laittaa.
|
Minkä koneen meinasit istuttaa keulille?
Ite laitoin takaveto Isuzun 2.2 Dieselin ja saman paketin vaihteiston niin tuli tosihyvät välitykset vakio jakolaatikon kanssa. Saman tapasen alustan rakentelin kanssa, iskareita vaille valmis alkas oleen. http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=51840 Tuossa on rojektilinkki minun "Izukista" |
Keulille muuten tulossa etuvetosen Corollan 1.3 12v kone+laatikko. Pitäisi ainakin välitykset tulla tarpeeksi pienet.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Täytyy koittaa renkaita sitten käytännössä. Pienemmilläkin gummeilla varmasti etenee jotenkin.
Etuvetosen vaihdelaatikosta hitsataa tasauspyörästö lukkoon ja vetarilta vedetään veto jakikseen. Camryn 2litranen ruuttakone kävi pihassa ihmettelemässä ja totesin liian isoksi ja työlääksi suzukiin. Autoa rakennetaan vain halvaksi hupilaitteeksi joka pitäisi saada pikaisesti ajokuntoon ja jos 1.3sen 75hv ei riitä niin sitten kone myöhemmin vaihtoon. On se ainakin puolet kevyempi kone. |
Lainaus:
|
vastaan jampelin puolesta, että tulipelli olis pitäny siirtää kun jakaja on kannen päässä. ja takaa kaikki lämppärin kennot yms pois,
ja se sähköjen miettiminen, pensapumppu. ja oli se konepakettikin aika levee ja korkee sen etuvedon laatikon kans, ja starttikin oli typerästi siinä lootan päällä tiellä. se kone kyllä tuntu aika arjyltä nyky autoihin verraten. olis tullu siitäkin taas sellanen pähkinän särkijä. siitä on jo jampelilla kokemusta mitä tapahtuu vaihdelaatikoille jos kone teho nelinkertaistuu.... :D |
Lainaus:
|
Lainaus:
on noita tehty takaveto asennuksena jo montaki ;) tossa on mun auto KE70 corolla ja 3S-FE kone esim. http://img156.imageshack.us/my.php?i...okuu001fo0.jpg http://img156.imageshack.us/my.php?i...okuu005fi4.jpg |
ei olisi ensimmäinen pikkukone toi corollan 1.3 mistä toi naapuri löytää riittävän tehon....
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img455627.jpg |
Ei ole paljoakaan tapahtunut vähään aikaan kun on ollut keuhkokuume ja korvatulehdus molemmis korvis. Tänään sai kuitenkin ohjausta vähän valmiiksi.
Ohjaustehostin ja high steer ohjausvarret. Kardaanin sovitepalatkin on valmiina. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=20104 Simpukan kääntövarresta tuli niin lyhyt että joutu laittaan raidetankoon ohjausvarsi kiinni että kääntyy täydet. Tuli kuitenkin hyvä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=20103 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=20102 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=20101 Navat pitäisi vielä kääntää. |
High steer ohjausvarret kun vaihoit niin vanhat jäi ylimääräisiksi ? Kiinostaisko vaihto toyotan ohjaus / rairetankoon ?
|
projekti
ajan ja miettimisen kanssa tulee hyvä suikka
|
Kone paikoillaan. Tasauspyörästö kempattuna.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=21564 Huonoja kuvia. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=21562 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=21561 Vaihteistojen välisestä akselista tuli aika pitkä ,73 cm http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=21563 Tänään tuli sitten ensimmäiset testiajot suoritettua. On se kyllä aika kamala ajaa noilla olkatapin asennoilla ja ilman iskareita. Vaihteet tuntuu ihan sopivilta , nopeen puolen nelosella menee jotakuinkin samaa vauhtia kuin normi henkilöauto ykkösellä. Hidas puoli onkin sitten hidas. Rumakin vielä: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=21560 Vielä on paljon hommaa mutta on sentään jo ajokuntoinen. |
Minkälaisen vaihdekeppi systeemin rakentelit?
|
Joko Pääsiäiseksi nipussa sen verran,että nähdään tosi toimissa Ranchin perinteisellä ajopäivällä?
|
Lainaus:
Vaihdekeppivivustot tuli corollasta vaijereineen päivineen.Oli helppo laittaa kun on vaijerilla. Illalla tulee kuvia kunhan pääsee eka töistä pois. Jos joku osaa kytkeä corollan laturin niin apua kaivattais. Latausjohto menee akulle ja sitten on 3 johtonen liitin josta yksi menee myös suoraan akulle, jäljelle jää ohkanen musta johto ja paksumpi keltainen ,mihkä ne? ,toinen ilmeisesti merkkivalolle? Laturi on Ilmeisesti kuitenkin sisäisellä säätimellä? |
Lainaus:
ite oon kytkenyt 2E moottorin laturin dx corollaa ja siittä on kytkentäkaaviot fintoysin sivuilla. pitää ettiä ne ku ne on muistaakseni kerhon sisäpiirin sivuilla ni et nää niitä. |
On juurikin tuo 2E moottori.
|
Etuiskarit paikoilleen. Iskarit on Ford sierra xr4 tai joku sellanen kaasuiskarit ja liikevaraa on 25cm.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=21618 Siinä vaihdekeppisysteemi ,ihan vaan hitsasin sen kiinni tuohon. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=21621 Kardaanin välilaippa http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=21619 Pakoputki ja ruosteista pohjaa http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=21620 |
Lainaus:
S _ IG | |L tämä siis johtojen puolelta katsottuna, ei liittimien. S=jännitteen säädin, suoraan akkuun tai main relaylle IG= heräte L= latauksen merkkivalo mutterin alle tuleva johto kans akkuun. merkkivalo kytkentään näin. latausvalon "kautta" kytketään virta tuohon ällään, eli virtalukolta virta lampulle ja "maadoitus" laturin kautta. takista onko sun laturissa tuo liittimien nasta järjestys sama. joisaki toyotan latureihin on tarralappuun laitettu nasta järjestys. 2E laturissa on sisäinen säädin. |
Kiitos jake74 sain laturin kytkettyä, tosin se ei toimi ,mutta oli se pimeenä jo silloin kun oli corollassakin paikoillaan.
Navat sain käännettyä tänään. Kone vuotaa öljyä kampiakselin stefasta ja vesipumppu vuotaa, samoin vaihdelaatikon vetarinstefa vuotaa. Osat on jo tilattu ja tulee ensiviikolla. Tehostimen pumppu pitäisi sovittaa koneeseen . Jakolaatikon kiinnitystä pitäisi parantaa kun heiluu ihan hulluna ,kumityynyt entiset. Simpukkaan pitäisi isontaa kiinnitysreijät ja laittaa läpipultit kun metriset pultit korkkas tuumasissa reijissä http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon10.gif Panharttia pitää vähän siirtää kun ottaa raidetankoon nyt kun navat on käännetty. Jarrutkin pitäisi saada kuntoon ,putkia ostaa. Konepeltiin pitäisi laittaa jotkut hakaset kun alkuperäinen lukkosysteemi lähti syylärin tieltä pois. +kaikenlaista pikkuhommaa. Niin ja vois sitä koria maalatakkin vähän ennenkuin korjatut kohdat ruostuu uudestaan puhki http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon10.gif |
Kuvia ei ole ,mutta sain ohjaustehostimen pumpun paikoilleen yms kaikkee näprättyä.
Mikä mahtaa olla vikana kun tehostus toimii hyvin tyhjäkäynnillä ,mutta kun vähänkin laittaa kierroksia lisää niin ratti vetää ihan raskaaksi? Pumppu on mazda 626sesta omalla välityssuhteellaan ja simpukka chevy blazerista. Voiko letkut olla väärinpäin simpukassa vai eikö toimisi sitten olleenkaan? |
kumminpäin ne letkut sulla on siinä?...
|
Letkut on samalla lailla kun tässä kuvassa ,eli paluu siinä letkussa jossa klemmarit. Toisinpäinkin kokeiltiiin ja tuloksena oli että rattiakselilta lensi stefa irti ja öljyt lattialle.
http://www.buy-steering.com/images/c...ersion_kit.jpg Kierroksilla ei toimi tehostin vieläkään yhtään , voiskohan mazdan pumpussa olla jokin ylipaineventtiili ja se aiheuttaa tuollaista ? |
kauheen huonosti löytyy noita tietoja pumpuista, letukan orggis pumppu tekee jotain 56l minuutissa @5000rpm... semmosen tiedon löysin, painetta en vielä mistään... ja jossain puhuttiin 2.6gallonasta minuutissa (10l) tolle simpukalle, mutta edelleen, se paine...
|
Vahva veikkaus että mazurkkan pumpussa ei tuotto ja paine riitä tohon simpukkaan.
|
Lainaus:
Sen verran selvisi että pumpussa on jokin paineventtiili ,voikohan sen jumittaa kokonaan? |
Paljon on tehty mutta mitään ei oikein ole tapahtunut.
Tojotan oman 45a laturin tilalle vaihdoin mazdan 60a , sopi melkein suoraan ,vain alakiinnikettä joutui muokkaamaan. Etupuskuri: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=24197 Siihen sopii vielä vinssikin väliin tarvittaessa. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=24199 Halpahallista ostettu "päävirtakatkasija" 2,90e ,kätevä ja helppo asentaa. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=24200 |
Takapään kierrejousituskin on valmis. Kuvia vaan heikonlaisesti.
Kolmiotukivarren kiinnityspiste, piti tehdä irrotettava että saa vielä jakiksenkin pois jos tarttee. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25382 Corollan takajouset pistin. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25383 Ei löytynyt oikein hyvää joustoramppia tähän hätään. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25384 |
Käytiin ikaalisissa testaamassa lainarenkailla.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25961 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25960 Taakse voisi laittaa pohjaanlyöntikumit ettei 35 rengas ota kaaren yläreunaan kiinni. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25959 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25962 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25963 Toimi ihan hyvin , vain kaasuvaijeri katkes ja laturin merkkivalo alkoi vilkutteleen kun flektit lähti päälle. |
Komeesti venyy ja taipuu.
|
Kuinka paljon siirsit taka-akselia taaksepäin ja mistä hommasit ton kartaanin ja akselin välisen laipan? Aloin juuri tekemään samanlaista akselin vaihtoa omaan 410.
|
Taka-akselia ei siirretty yhtään ,mutta etuakseli tuli 7cm edemmäksi. Kardaaninlaipat on helppo tehdä jos on vaan sorvi käytössä. Kaveri sorvasi noi mulle ammattikoulussa.
|
Löytyi parlokki ojan pohjalta niin tollasethan siitä piti vääntää. Keskeltä poikki niin molemmin puolin tuli ~25cm levikettä. Eteen pitäisi vielä löytää kans.
Hitsasin eka 3cm leveän pellinsoiron koriin kiinni ja siihen popniiteillä kiinni. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=26620 |
tänään selvisi että riittää siinä mazdan pumpussa painetta!
chevyn simpukan pääty halkes :D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=34789 |
Joo ,tuli vähän liikaa laitettua lisäjousta paineenrajottimeen ja oli hetken aikaa TOSI kevyt ohjaus ja toimi kierroksillakin ,sitte kuulu poks :D
En olisi heti uskonut että noinkin voi käydä ,pumppu kyllä vinku ku kuolemaa tekevä sika. |
Jotain tännekkin:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=36234 31x11.5 -15 mudzillat pyöri hetken aikaa alla parempien puutteessa, oli aina murikoista kiinni jokapaikassa. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=36233 Nyt hommasin 35x12.5-15 creepyt 10"vanteilla , vähän sopivamman kokoiset eikä kaadu niin herkästi kun on jonku 12cm leveemmällä per puoli. |
näyttää ihan autolta...
|
|
Hommasin Pajeron simpukan kun edellinen blazerin simpukka sylkäs öljyt pihalle kolmannen kerran.
Sopii paljon paremmin ja renkaatkin mahtuu kääntyyn nyt kunnolla kun ennemmin hieroi vähän simpukan kylkeen ja mikä parasta nyt toimii myös silloin kun on paljon kierroksia koneessa, aiemmin tehostus hukkui kokonaan. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=37280 |
Omatekoisella taivuttimella ollaan koitettu kaaria vääntää.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=38144 Jotain saatu aikaan: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=38331 48,3mm saumaton putki 2.6mm seinämällä taipuu aika nätisti. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=38333 Punainen vesijohtoputki huomattavasti pehmeämpää kuin toi normaali putki. |
Kaaret painoi 52kg , ilman noita puskuriin tulevia putkia. Noi kolme "pääkaarta" on 48.3x2.6 ja väliputket 42,6x 2.6 saumatonta.
|
Boggerit alle niin ei mennyt kauaa kun etukardaanin ristikko pamahti.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=40547 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=40821 Toi revennyt ristikko on takaa joka meni jo 31 mudzilloilla rikki. Sinne pisti hjn kardaanin lyhennettynä , tosin siinäkin on vielä vaihdelaatikon päässä suikan ristikko. Etukardaanista katkesi toinen ristikko ja toisessakin päässä oli jo väljäksi mennyt. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=40820 Eteen tein tuollaisen pro kardaanin 2litrasen 626 mazdan etuakselista:D Siinä on nyt kaksi liukua kun tossa alemmassa murroksessa on 4cm liikevaraa ja suikan orkkis liuku on tuossa välissä. En tie kestääkö mutta aika näyttää. |
Tämä näyttää hyvältä. Kunnon tekemisen eikä hifistelyn meininkiä! Jatkakaa samaan malliin.:D
|
Suikan alkuperäinen takakardaanin ristikko oli päässyt väljäksi joten vaihdoin siihen uuden.
No ei kestänyt kun 5min ajoo kun kardaani kolahti alas. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44187 Turhaa työtä siis. HJ kardaania siinä oli jo yli puolet ,pistetään loputkin niin rupee kestään. Suikan kardaani jarrurummusta joutuu sorvaamaan keskureikää isommaksi 42>46mm ja uudet pinnapultit. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44188 Ei mennyt vielä ihan niin helposti paikoilleen, HJ kardaanista joutuu hiomaan tota kuoppaa noin 5mm syvemmäksi ettei ota jarrurummun keskelle tulevaan mutteriin ja akseliin kiinni. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44189 Siinä valmis kardaani , luulisi kestävän. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44190 |
Mites toi etukardaani on kestänyt? Ei luulis ainakaan jyristävän jos on tullut tehtyä vähäänkään suora kardaani.
Tommosesta Geswas haaveili suikkaansa vuosia sitten. |
Lainaus:
|
Vanteet vaihtuu 8" leveisiin beadlockeihin ,saa sitten laskee paineet pieneksi että edes vähän joustaisi noi creepyt.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=45809 Renkaiden sisäpinnoilla on aika korkeet uritukset tms. niitä hioin lamellilaikalla vähän sileemmiksi että tiivistyisi paremmin bedlokin kehään. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=45810 Akkuporakone oli hyvä alkukiristelyssä , sai vääntää kaikki samaan momenttiin ja lopuksi pari kierrosta käsin avaimella. Pultit M8x40 , noin 35 kpl /vanne. Pultit tuli sellaseen kireyteen että lukkokehien väliin jäi joku 13mm. Kiitos rytarille vanteista , oli hyvät :) http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=45811 Paikallisessa rengasliikkeessä leikattiin parista renkaasta vähän kuvioo syvemmäksi keskeltä, ei kuulemma yltänyt leikkaan enempää. |
Suitsa ilman tassuja.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=45861 Ei ole enään samanlainen höyrykaappi ku viimeks nortin safarilla :D putsasin lämppärin kennon päältä 3cm mutakerroksen pois :D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=45862 On noi creepyt aavistuksen jäykät :D ton verta meni lommolle kun otin venttiilin sielun kokonaan pois ja ajoin 50 metriä, ei lähtenyt edes vanteelta. 0.5 paineillakaan ei lontistele vielä yhtään. |
On muute sanottava että on aivan helve¤in hieno suiza. Nuo kaaret on hyvä ratkaisu.. tossa viime talvena kaveri ajoi samanlaisen suzukin 6 kertaa katonkautta ympäri noin 30m ilmalennon johdosta :D Katto repes irti ja kaikki muukin meni paskaks paitsi kuljettaja :D kaaret kannattaa olla
|
Lainaus:
|
Jarrupääsylinteri vaihtui Fiat unon tehostettuun malliin ,ei kauheesti jaksanut jarruttaa suikan omalla pääsylinterillä hojon jarruja.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=46421 Pienen jatkokappaleen tein että mahtui tehostin konehuoneeseen. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=46422 Sitten jotain enemmän tai vähemmän hullun hommaa. Renkaista leikkasin kuvioo noin 10mm syvemmäksi. keskeltä sai ottaa 11-13mm ennenkuin alkoi menemään kankaisiin. Kuvioo on nyt reilu 15mm kun aikasemmin oli keskellä noin 5mm. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=46423 Ton verta lähti yhdestä renkaasta :D |
milläs leikkasit kun kotona näyt tehneen?
|
Arvasin että joku kysyy :D
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=46437 Huono kuva mutta tossa on ohkanen 14mm putki joka on teroitettu ja kyljessä aukko josta kumi pursuaa pihalle. Menee ku voihin kunnes tylstyy hiekkasesta renkaasta ja sitte saa taas terottaa. Tulee tollasta hienoo madon kaivertamaa uraa :D |
Taas meni ohjaustehostimen pumppu :( pajeron pumppu lämpöleikkasi tai jotain ja lakkas pumppaamasta , sisuskaluja oli jumiintunut ja metallia hierautunut.
Mulle saa joku myydä halvan pajeron tms pumpun. |
Tuota eikö tuo taka y-linkki toimi suorilla putkilla, vai pitääkö olla tuommoinen vääneltympi tuo vasempi putkim, kardaanin vuoksi?
|
Lainaus:
|
Tuntuu noi pajeron pumput vähän kuumenevan liikaa ,koska jos kauan ajaa niin ei voi säiliöö tai letkuja koskee paljain käsin. Pistin jo aikasemmin 2 metriä 10mm kupariputkee kiertämään paluuletkun välille, nyt siirsin sen syylärin eteen kun aikasemmin oli konetilassa, saa nähdä auttaako.
Vinssin tilasin Preheatilta , 9500lbs Highspeed. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47816 Peti tuli 5mm pellistä ja kiinnityspulttien kohdalle kulmarautaa tukemaan. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47815 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47817 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47818 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47821 Ei hirveesti lisänny etuylitystäkään. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47819 Renkaita leikkelin vähän lisää tälläkertaa rälläkällä :D Pitoa tuli aikapaljon lisää beadlockeilla ja renkaiden leikkuuksilla kun Rabbit ranchilla kävi näin: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47820 Takapinjoni poikki! |
Tuleeko noilla yber kevyillä välityksillä noin hirvee vääntö ku onhan se sentään hojon akseli et luulis kestävän tuon kokoisen koneen tehot.
|
Varmaan ollut osasyynä se kun taka-akseli pääsi joskus pyörähtämään ja väänsi kardaanin poikki ja kai se ny katkee ku nilkka suorana kallioo vaste hyppyyttää :D
Tuleehan noilla välityksillä kans vääntöö aika paljo. |
minkä oloinen laite toi esilämmitys virman korkeanopeusvintturi on?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Onhan se :D |
Kannattaa siihen vinssiin vaihtaa kunnon rasvat, yleensä näissä on jotain ihme tököttiä sisällä.
|
Tarkistin vinssin rasvat ja ihan hyvältä vaikutti ,oli pehmeetä tavaraa, mutta sitä vaan oli aika nuukasti laitettu.
Tälläset oli purettaessa: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=48013 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=48014 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=48015 Muuten oli ihan hyvin rasvaa mutta tässä ulkoreunassa oli aika vähän. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=48016 Pistin vaan lisää vaseliiniä sekaan ja takas paikoilleen. Hitto ku on niin kylmä tallissa ettei pysty tekeen peräremonttia kun sormet jäätyy. |
Mitä enemmän rasvaa sitä jäykempi se on vetää käsineen kelalta.
|
Taka-akselia käänsin kun oli päässyt pyörähtään , nyt on aika loiva kardaaninkulma. Lisätueksi hitsasin vielä keskellä yhen putken lisää.
Pistin toisen välyksettömäksi shimmatun perän paikoilleen ja siihen uus pinjonin stefa sekä vetoakseleille uudet stefat. jos vaikka ei enään menisi vettä perään. Kemppilukko tuli taas hitsattua kans. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=48374 |
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11988
onkos tossa noi suikan orkkis vanteet vaan väärin päin? kuinkas ne toimii sillai päi? omassa on 10,50 leveet 31:set ja ottaa lehtiin kiinni ku enempi kääntää, jos tuosta olis apuva. olisko sulla kuvaa tuosta akselin pään kiinnityksestä tuossa kolmiotukivarressa? mikä tossa estää sen ettei perä pääse pyörähtään, kun näyttää että noi tukivarren päät on samassa tasossa vaakasuunnassa? |
Orkkis vanteet väärinpäin niin tulee leveemmälle, pitää vaan katsoa ettei venttiilit ota mihinkään kiinni.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17059 Selviääkö tuosta kiinnitys , eli hitsattu suoraan kiinni akseliin. |
juu! mulla oli taas pieni oikosulku vaan, hitsattunahan ne on. mietin varmaan jotain nelilinkkiä taas että olis puslat välissä... sorry:)
|
mopon osat katkes!
taidettu lainata pv:n vaihdelootasta osia :D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51759 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51760 |
Saa tarjota ylläolevaa ehjää akselia suikan merkkivalottomaan jakikseen.
|
joko on vinssi kunnolla ponnistettu? miten toimi ja onko naru kestäny?
|
kannattaisko harkitra järeempää jakista? vaikka uazista tai teet ite:)
|
Lainaus:
Joo, sitte ku teholukemat menee päälle 200hp. Minä asiasta mitään tiiä, mutta niin iiizot pojat väittää. . . |
Lainaus:
ei vaan löytyis pelkkää takavetoo! |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Paska vehje :( Hommasin käytetyn mazdan 60a laturin , toimi hetken aikaa hienosti kunnes koitin vinssata tota romua lumipenkasta. Sitten lakkasi lataamasta , laturin merkkivalo kyllä sammuu mutta voltit ei nouse. Justiinsa sama homma kävi edelliselle samanlaiselle laturille :( Sitten oli joku fiatin laturi hetken aikaa mutta se ei riitä vinssin kanssa yhtään. Corollan oma oli heti valmiiksi paskana. Kaupastahan niitä sais uusia ja hyviä ,mutta ei tällähetkellä pysty sellasiin.
Vinssistä paha sanoo mitään kun on aina virta lopussa. |
Mites jos sen keskimmäisen putken pistäs akselinpäähän ylemmäs kiinni niin estäisi paremmin akselin kiertymistä, rasittaa sit toki enemmän rungonpään niveltä.
|
Lainaus:
|
Suikka ojassapyörittelyn jälkeen:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=66748 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=66749 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=66750 Käsiteltiin sitä vähän traktorin etukuormaajan kanssa niin rupes oikeneen. Meinas vaan suikka olla aina ilmas ennenkuin puskuri rupesi suoristuun. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=68380 Juu ja etupanhaarttiin pistin järeämmän nivelen ku edellisessä oli millin paksusesta pellistä kuoret. |
Eipä ole paljon mitään uutta tapahtunut tällekkään muutakuin ajeltu ja korjailtu.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=74689 Eteen sain vihdoin levikekumit laitettua :D tässä vaiheessa jo jaksoin laittaa kun kumiakin oli ilmestynyt iso rulla verstaan nurkalle. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=74690 Hitsailin uuden tehostimensäiliön kun pajeron orkkis kusi aina korkin välistä kallistuksissa. Sama korkki tuossakin on muttei kuse enään muutakuin jos ajaa auton väärinpäin. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=74688 Eteen tuli käytetyt ranchon iskarit kun edullisesti sai Rytarilta :) iskua 26cm. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=74687 Hieno kiinnike vihreäksi sotkettuna. Taakse laitoin uudet HJ takaiskarit. |
aaww kun on komiat, muistakko paljoko niissä toisissa oli iskua?
|
Ei niissä tainnu olla kuin 20cm tai alle.
|
Saatko rekkariin ton?? Siirto kilpiin??
|
Rajoittaaks toi iskari sisäänjoustoa? Kestääks se semmosta..:o
|
Kyllä sie ihan pohjaanlyöntikumit on, makaa tosin aikalailla pohjassa toi keula muutenkin. Akselit on ainakin liian leveet leimaamiselle ja tuollainen alustaratkaisu ei nyt muutenkaan kelpaa.
|
Niin tietysti, ei oikein kuvasta nähny, mielestäni hyviä meksikonputkia noi on ja itelle ostin HJ:hin heti 36cm iskulla ettei heti rupee rajoitaan :D a 50€kpl
|
Kone lähti hukkaan. Kiertokangen laakeri hukku välistä ja hakkas pilalle kangen ja kampiakselin. Muutenkin oli niin epävarma viritys ,että pitää katsella tilalle jotain parempaa ja tehokkaampaa :D
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=77767 Täytyy samalla tehdä konehuoneen sähköt uusiksi ja kaikennäköistä muutakin laittoa löytyy. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=77768 |
Mitäs tälle kuuluupi?? :D
|
huhu kertoo että vag diesel on hankittuna...
|
Lainaus:
|
Sivu luotu: 11:08 (GMT +2). |