![]() |
jeepin tyhjäkäynti
elikkä miten 95vm jeep grand cherokeessa saa tyhjäkäynnin säädettyä käy vähän turhan hiljaa ainiin ja kon on 4.0:confused::confused:
|
Ei mitenkään, IAC-hoitaa tyhjäkäynnin säädön!! Jos tyhjäkäynti on väärä, joku komponentti on viallinen!!!
|
no mikähän se tyhjäkäynti kierrosluku pitäs olla on nyt jotain 400 ja siis auto on automaatti
ainiin voiko sytkä olla pieles kun käy hiljaa muuten toimii kyllä hyvin |
Ei voi periaatteessa olla sytkä pielessä, sitä kun ei voi itse säätää.
IAC:in voi putsata jos tyhjäkäynti on matala, se on todennäköinen aiheuttaja. Netissä on ohjeita pilvin pimein. Jokseenkin silleen se menee että kaasuläppäkotelo irti, ja siitä sitten IAC hilppeet irti ja varovasti putsaa. esim. http://www.wranglerforum.com/f5/clea...lve-22342.html tai: http://www.jeepforum.com/forum/showt...erry+bransford |
Joo, sytkää ei voi myöskään säätää, kun signaali otetaan kampuran asennontunnistimelta, jakajassa on vain nokka-akselin asennontunnistin ja jakajan kääntö (jota ei muuten voi myöskään tehdä, koska jakajan rungossa on haarukka kiinteänä, joka määrää asennon) ei vaikuta sytytykseen mitään....
|
mistähän tollasen iac sais näin sunnuntaina kun auto ei käy enää ollenkaan tyhjäkäyntiä kun putsailin iac:ta apua
|
Lainaus:
|
joltain purkuautosta ?
|
no nyt on iac vaihdettu mutta edelleen palaa check engine ja aluks kävi tosi huonosti. mut otin akun navan pois ja annoin olla hetken niin käy nyt jo aika hyvin mut kun käynnistän auton niin vähän ajanpäästä syttyy check engine valo taas :confused::confused:
|
Siellä on sitten jotain muutakin rikki!!!
Laitas kolme kertaa virrat päälle virta-avimesta ja jätä virrat päälle, ja katso sitä Check Engine -valoa, se vilkuttaa sulle ne vikakoodit, ensin kympit sitten yksittäiset (vilk vilk vilk, tauko vilk vilk, pitkä tauko = 32, vilkuttaa samat koodit kolme kertaa ja 55 on lopetuskoodi)!! Tai sitten testeriin jos toi ei toimi!!! |
Lambda-anturi paskana? Ja onhan siellä kasa muitakin tunnistimia/ antureita mitkä voi heittää vikakoodin.
edit: niin joo noissa uudemmissahan tosiaan saa vikakoodit luettua mittaristosta.. koodien merkitykset pitäisi löytyä netistä, mutta nyt en millään löytänyt oikeita kun yritin pikaisesti googlettaa. |
ei mulla ole siinä mitään mistä niitä vois lukee? on vaan se check engine valo:confused:
|
tuolla on noi vikakoodit:
http://www.jeepforum.com/wiki/index....k_Engine_Codes http://www.jedi.com/obiwan/jeep/dtc.html (täytys muistaa printata itekin tuo lappu mukaan autoon) |
joo antaa vikakoodin 34
|
34 Speed control vacuum or vent solenoid circuits open or shorted
|
ton antaa
|
mikähän mahtaa olla
|
An open or shorted condition detected in the speed control vacuum or vent solenoid circuits.
or Speed control switch input below the minimum acceptable voltage. or Speed control switch input above the maximum acceptable voltage. |
Jaa, nyt ei osaa enää sanoa, mikä riivaa!!!!
Jos olis esim alipainevuoto (eli imuvuoto), kävis tyhjäkäyntiä korkeilla kierroksilla!! Nyt menee siihen, että pitäis testerillä nähdä dataa.... |
kerkeisitkö sä kurkkaa autoa joku päivä
|
Lainaus:
|
kellään ei tosiaan taida olla mitään ideaa/ratkasua täytyy varmaan soitelle jamantille ja mennä käyttää testerissä
tänään ajossa huomasin et on varmaan jossain vikatilassa kun käy heti sen jälkeen ku check engine valo syttyy mut kun kaasuttaa kovemmin niin puskee aika sankkaa savua |
Lainaus:
(kokeile ainakin) |
ei auta nollaaminen tänään huomasin et jos kaasulla pitää tyhjäkäynti kierrokset yli 500 niin ei hyppää toi check engine valo päälle mut heti kun päästää kaasun tyhjäkäynnille niin alkaa tyhjäkäynti vaeltaa ja sit taas hyppää check engine päälle perkl kun harmittaa
pitänee huomenna soittaa jamantille ja varata autolle hoiva aika |
nonniin tänään vaihdettu virranjakajan kansi pyörijä tulpat ja tulpan johdot ei vaikutusta. edelleen alkaa noin 500rpm:ssä tärräämään ja sit pamahtaa check engine päälle. oli muuten tulpat tosi loppu en koskaan oo nähny noin loppuun ajettuja tulppia eli hyvä että tuli vaihdettua .
|
Joo itellä oli sama juttu kun vaihdoin joskus tulpat.. tuntuu siltä etä toi kutvonen kävisi vaikka pelkillä tulpan johdoilla :D
Jotain anturivikaa kyllä veikkaisin? Testeri kertoo toki aika paljon, ja tietysti itsekin voi mitata jos jaksaa. Itsellä käyntivika johtui edellisessä loppujen lopuksi bensansaantiongelmista, kun imuputki tankisa haukkoi ilmaa. Vaikutti kuitenkin ihan siltä kuin olisi ollut sytkä viturallaan ja/tai ei oikein olisi kipinää. |
Ihan vaa Jamantille heti....
|
Lainaus:
EDITTIÄ: selvis, miksi ei soittopyyntöihin vastata, ei ole keskukselta viesti mennyt eteenpäin, pe***le näitä nykypäivän tietotekniikkavehkeitä..... |
ilm käynti ongelma on nyt korjaantunu kun käy tasasemmin kuin koskaan mut nyt tuntuu et ongelma on jotenkin noissa seoksissa tuntuu saavan liikaa kakkua kun haisee niin helv pahalle ja puskee mustaa putkesta. ja vie kakkua helvetisti
|
Happitunnistin!!! Tai sitten joku muu syy, testeriin.....
|
Eikö tää nyt sitten olekaan se syy? :
" An open or shorted condition detected in the speed control vacuum or vent solenoid circuits. or Speed control switch input below the minimum acceptable voltage. or Speed control switch input above the maximum acceptable voltage." Vielä tarvis tietysti tietää mikä "kytkin"/anturi tuo speed control switch on. Jonkun nopeuden valvonta...vaikka kierrosnopeuden? |
kyllähän siellä noita vikakoodeja voi olla vaikka eivät liittyisi käyntihäiriöihin mitenkään. Jos esim lambda tai imm antaa väärää infoa niin monissa vehkeissä ei noita koodeja näy mutta livedata kertoo ehkä enemmän.
|
joo kun toi vikakoodi viittais johki imu vuotoon mut luulis et kävis sillon tosi kovaa
|
tänään tilattu aika diaknostiikkaan jamatila 6.2 saas nähä joko alkaa selviämään onkelma luulis ainakin
|
no nyt se heittää vikakoodia 35 eli ilm joku jäähdytys vuoto
|
Vika korjattu!!!
Tiedä sitten mistä tommoset vikakoodit sait?? Kolme vikakoodia löytyi, ja yksikään ei ollut 35!!! |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Sivu luotu: 04:19 (GMT +2). |