Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   LJ tietoutta kaivataan (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=54645)

-Juuso- 04.01.2009 15:18

LJ tietoutta kaivataan
 
Minkä kokoinen on laturin sekä ohjaustehostimen hihnat?
Olisko jollain kuvaa läjän etuakselin jousi lautasista? Millaiset alkuperäisenä?
Onko jollain vielä kallistuksen vakaaja kiinni läjän etuakselissa? Tarviiko olla katsastuksessa vai riittääkö et ottaa kiinnikkeineen päivineen pois???

Tyhmiä kysymyksiä.Tai no en tiedä.

HeikkiH 04.01.2009 16:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Juuso- (Viesti 521104)
Onko jollain vielä kallistuksen vakaaja kiinni läjän etuakselissa? Tarviiko olla katsastuksessa vai riittääkö et ottaa kiinnikkeineen päivineen pois???

Jos auto on alunperin varustettu kallistuksenvakaajalla, niin sen on oltava kiinni katsastuksessa.

Visa 05.01.2009 20:49

Laita mailiosoite niin nakkaan kuvan jousilautasesta.
-Nuo hihnathan vaihtuu vuosimallin mukana, eikös tuolla motonetin osalistassa ole mitatkin ilmoitettuna.
Ainaki tuommosta väittää sivut:
LC LJ70 2,4D/TD 86--89 VL (2kpl 9x975mm)
Vois noin äkkiä ajateltuna olla sopiva, aika ohuthan se on mutta en kyllä lähe mittaamaan :D

-Juuso- 06.01.2009 16:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 (Viesti 521113)
Jos auto on alunperin varustettu kallistuksenvakaajalla, niin sen on oltava kiinni katsastuksessa.

Eikö tukivarret ja banhard tanko riitä ns. kallistuksen vakaajiksi?

HeikkiH 06.01.2009 22:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Juuso- (Viesti 521809)
Eikö tukivarret ja banhard tanko riitä ns. kallistuksen vakaajiksi?

Tuota... ei. Tukivarret pitävät akselin auton pituussuunnassa paikallaan, ja panhardi poikittaissuunnassa.

Kallistuksenvakaaja rajoittaa korin kallistelua sivusuunnassa akseliin nähden.

-Juuso- 17.01.2009 16:38

Jatketaan kysymyksiä.
Minkä volttiset hehkut on lj:ssä? Oma -89.
Olisiko jollain laittaa kuvia pohjapanssarista ja tankin panssarista sekä että kiinnityskohdista.
Kiitos etukäteen.

ZeiZei 17.01.2009 18:17

LJ70:ssä on 12V järjestelmä.

Kaiveleppa noita panssarikuvia noista LJ rakennustopikeista

http://www.google.fi/search?hl=fi&q=...offipalsta.com

Löytyy mm.:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=42502

ZeiZei 17.01.2009 18:54

olinpas tyhmä
 
Noista hehkuista (hehkutulpat) en tiedä mitään, mielessä oli "hehkut" eli hehkulamput. Näitä Toyotia kun on sekä että 12 ja 24V

ubiwan 17.01.2009 20:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 (Viesti 521113)
Jos auto on alunperin varustettu kallistuksenvakaajalla, niin sen on oltava kiinni katsastuksessa.

Juuri tuo osa tänään poistettiin,syksyllä nähdään tarviiko laittaa takaisin.

Visa 17.01.2009 22:23

6 Volttiset hehkuthan ne. (Löytyy tuokin tieto muutes sieltä motonetin sivuilta kun jaksaa pikkiriikkisen selailla..)

Noista panssareistahan löytyy varmaan toteutuksia melkein yhtä paljon kuin tekijöitäkin, mullahan taisikin olla se sun @-osoite, voin laittaa vaikka pari kuvaa aluksi niin alkaa hahmottua.
Tekemättähän ne ei valmistu ja kysyvä ei tieltä eksy, mutta varmaan aika monella on mallia "mallailee auton alla ja hitsailee sopivan" joten noista vanhoista topikeista varmasti löytyy perusideaa joista soveltamalla tulee se oma ja ihana ja ainoa oikea :D

-Juuso- 18.01.2009 16:55

Itellä oli läjäs 7 voltin hehkut. Moponetkin kauppas ensin 6voltin hehkuja. Cressida tai crownissa 7 voltin hehkut ja kait jossain hiaceissa????? Simmermanin kanssa olin puhelin yhteyksissä ja hän sanoi myös et 7 volttiset hehkut.
Joo kiitos visa kuvista tähän mennessä. Tankin panssarin etu kiinnitystä lähinnä pähkäilen et miten toteuttaa. Sen takia näitä "tyhmiä kysymyksiä".

-Jyki- 18.01.2009 17:09

Kyllä se panssari mukana kestää kun pulttaa sivuilta ja takanta kiinni.http://static.petrisimolin.com/galle...kki.jpg&lite=1tollei niinku noissa Ippen panssareissa.

-Juuso- 25.01.2009 17:24

Kysymyksiä riittää kun vaan löytyis aikaa kirjoitella tänne.
Mistä pidempi käsijarruvaijeri? Orggis alkaa olla piukalla.

-Juuso- 15.02.2009 15:44

Jep joo.
Lisää kyseltävää.
Olisiko kellään laittaa kuvaa ja\tai tietoa minkälainen on orggis ohjaustehostimen kiristin.
Ja jos löytyisi myös kuva ns.jälkiasennetusta ohjausiskarista.Ei orggis.Itsellä trail master.

Visa 15.02.2009 19:10

Tuossapa olis räjäytyskuvaa, kiristinhän on tuo idler pulley.
Noita ohjausiskareiden kuviahan löytyy lähes kaikista lj-projekteista ku vähän malttaa katella, orkkis paikkoihinhan ne kuitenkin on asenneltu joten mikäs se siinä askarruttaa?

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=19245

-Juuso- 17.02.2009 13:12

Mulla ohjausiskari tuli tappi tappi kiinnityksellä offivarusteesta. Muunnos sarja myös että saa käymään läjään.Etuakseliin kiinni ja taka "raidetankoon???".
Näin trail master.??
Ja kiitos kuvasta Visa.Mut kuva oli näköjään 2H koneest.

kippo86 18.02.2009 10:05

Ei liity asiaa mitenkää, mut en viitti uutta ketjuakaa alottaa... Onko kukaa mittaillu kuinka korkee on vakio lj esim. pyörän keskeltä lokarin yläreunaan? Kiinnostaa vaa tietää paljonko omaani on korotettu.. Ja sit vielä, et saako vakio ohjaustehostajasta tehokkaampaa mitenkää?

Visa 18.02.2009 14:05

tuossapas ohjetta, toimii myös jojotan punpulle.
http://westtexasoffroad.homestead.co...rsteering.html

ja sitte ku nälkä kasvaa syödessä:
http://www.greatlakes4x4.com/showthread.php?t=67237

MJ 18.02.2009 18:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Juuso- (Viesti 534541)
Mulla ohjausiskari tuli tappi tappi kiinnityksellä offivarusteesta. Muunnos sarja myös että saa käymään läjään.Etuakseliin kiinni ja taka "raidetankoon???".
Näin trail master.??
Ja kiitos kuvasta Visa.Mut kuva oli näköjään 2H koneest.

Koita nyt ensiksi mallata toinen pää runkoon ja toinen pää raidetankoon.

Visa 18.02.2009 20:47

Joo, 2H:n kuva on, mutta samanlainen kiristystsydeemi siellä on läjässäki, eli selälleen koneen alle laittaen ja olikohan 10mm kannalla olevaa pulttia kiristäen jolloin ohjaustehostimen hihna kiristyy.

Juuso_L 18.02.2009 21:17

Noista kallistuksenvakaajista viellä sellasta että omasta LäJästä otin sen hitoille eikä katsari sanonu mitää, liekö syynä ollut se kun muutoskatastin samalla huoltoautoksi ja sama juttu HJ:n kanssa?

Visa 18.02.2009 21:35

Eikäkö syynä on se, ettei se katsuri hokannu sen puuttumista...
Pykälien mukaanhan se pitää olla siellä mutta monellako on, ja monestiko sen puuttuminen huomataan on asia eri.

kippo86 19.02.2009 06:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Visa (Viesti 534918)
tuossapas ohjetta, toimii myös jojotan punpulle.
http://westtexasoffroad.homestead.co...rsteering.html

ja sitte ku nälkä kasvaa syödessä:
http://www.greatlakes4x4.com/showthread.php?t=67237

Kiitoksia! Onks kukaa tehny tätä ensimmäistä..?

Visa 19.02.2009 08:02

On ;)... En kyllä osaa sanoa minkä verran vaikuttaa ilman hydro assistia kön semmosen yhteydessä tuon itselle väsäsin.
Helppo homma, menee ihmettelyineen päivineen n.15min.

kippo86 20.02.2009 07:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Visa (Viesti 535134)
On ;)... En kyllä osaa sanoa minkä verran vaikuttaa ilman hydro assistia kön semmosen yhteydessä tuon itselle väsäsin.
Helppo homma, menee ihmettelyineen päivineen n.15min.

Miten toi vaikuttaa tehoon, lisääkkö painetta vai määrää..? Tarviiko muuta ku porata tohon holkkiin isompi reikä? Ei toi lontoo oikee taivu mihinkää suuntaa... Ajasta päätellen ei tarvi ottaa pumppua pois..?

Visa 22.02.2009 11:13

Pumppua ei tarvi ottaa irti, elikkäs kun sen painepuolen putken ottaa irti, niin sen alla on tuo osa 1.
Tämä irroittaen, olikohan 27?mm kanta, ja pöydälle ottaen.
1. osan alta löytyy sitten tuo mäntä ja jousi ihan nostamalla (kärkipihdit voi olla ihan hyvä työkalu tässä...)

Poraamalla tuo 1. osa isommaksi lisääntyy virtaus. sivustohan kehottaa poraamaan n. 1,5-3mm isommaksi kuin vakioreikä on, ei kuitenkaan isommaksi kuin 4mm.

Lisää painetta sitten tehdään sillä männän/jousen modaamisella.
Eli mäntä osiksi, ja tuo limiting stud käsiin. Tästä pitää ottaa sen verran pois kuin laittaa rikkaa sinne jousen alle männän sisään.HUOM! tällä saa sitten hajotettua paikkoja, joten hyvin vähän kerrallaan.
Sivustohan kehottaa ensiksi kokeilemaan ilman rikkoja jousen alla, vain ottamalla tuon shimmilevyn/levyt pois joten hyvin pienistä pykälistä on kyse.

Itehän otin raakasti ja porasin tuon 1. osaan 5mm reiän ja pumppu huutaa niinku pieni sika vaikka tein sille lisänestesäiliön (tämähän on hyvä tehdä kavitoinnin estämiseksi kun pumppua virittelee.)
Toimenpide kuiteskin on sen verran helppo että vois kokeilla vaikka ihan ohjeiden mukaan tehdä pienemmällä reiällä ensin ja isontaa tarpeen vaatiessa.

No, takapaksissa oottaa chevyn pumppu asennusta :rolleyes:

kippo86 23.02.2009 15:43

^^ Kiitoksia! Kuulostaa helpolta, jos sit viikoloppuna väsäilis..

-Juuso- 09.06.2009 17:43

Jatketaan kyselyä.
Kattelin jo kyl searchil mut en "löytäny".
-89 LJ:n öljynpaine mittarin anturin tarvikenumero
-Ja samalla kysymys että mitkä lukemat olisi oltava ajossa öljynpaineella?? Sekä tyhjä- että kierroksilla??

-Juuso- 29.06.2009 15:46

Mistä ja miten olette rakentaneet läjään taakse levyjarrut??
-mistä kiinnikkeet??
Ja öljyt sain kuntoon laitoin paineanturin ja merkkivalon.

pulu 29.06.2009 18:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Juuso- (Viesti 571806)
Mistä ja miten olette rakentaneet läjään taakse levyjarrut??
-mistä kiinnikkeet??
Ja öljyt sain kuntoon laitoin paineanturin ja merkkivalon.

itel on ainaski vivaron satulat takana nietun sovite raudoin ja läjän etu levyin!

-Juuso- 05.07.2009 18:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pulu (Viesti 571821)
itel on ainaski vivaron satulat takana nietun sovite raudoin ja läjän etu levyin!

mites sit toi käsijarru?? kardanissa??

Vilkutin 06.07.2009 06:04

melko varma olen että kun otat korvakkeetkin irti ja jollain söttäät korvakkeiden paikat samanvärisiksi kun muu runko niin ei ole mitään ongelmia. Ja käyt sitte jälkinäyttämässä jos tulee poru. :D

pulu 06.07.2009 09:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Juuso- (Viesti 573208)
mites sit toi käsijarru?? kardanissa??

satulois on itessään käsijarru!

sillanrakentaja 06.07.2009 21:42

siinä jotain toyota tietoutta
 
http://www.toyota4wd.dk/Teknik/J70/T...nual%202Lt.pdf

-Juuso- 19.07.2009 08:59

Jatketaan kyselyä.
Takavalotkin jossain vaiheessa tarttis varmaan saada "oikeille" paikoille nyt puskurissa.
-Mistä\minkä valot läjän orggis paikalle koriin??

Jande 19.07.2009 10:44

vaikkapa offroadtarvikkeelta

Bänkster 19.07.2009 12:34

Motonetistä löytyy myös.

-Juuso- 21.07.2009 18:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bänkster (Viesti 576669)
Motonetistä löytyy myös.

50-1489

TOYOTA LAND CRUISER Takalyhty LandCrui 75Wagon V
J70/J75 85->89 Vasen (keskellä heijastin) [1985->1989]

50-1490

TOYOTA LAND CRUISER Takalyhty LandCrui 75Wagon O
J70/J75 85->89 Oikea [1985->1989]

Vissiinkin??

Jatketaan kyselyä kumpi motonetin latureista käy -89 läjään??(Minkä tuote numero???)

Visa 22.07.2009 07:33

Nuohan ne valot on, johdot sitte tulee sinne taakse sivupahvien taakse jo valmiiksi niin ei tarvi alkaa sieltä puskurilta/edestä uusia vetämään. (toki johtojen kunnosta riippuen...)

Tottapa nuo molemmat laturit paikalleen menee, eronahan noissa on tuo lataussäädin eli onko laturissa vai ulkoinen versio.
Mulla -89 lj:ssä on ulkoinen, mutta saishan sen ohitettuaki ja laitettua tuollasen jossa se olis jo valmiina laturissa.
-Sen lataussäätimen kanssa on vissiin monellaki ollut ongelmia, itekki joskus jouduin sen vaihtamaan joten lieneekö sitte varmempitoiminen tuommonen sisäinen, mene ja tiedä...

Rekisteröimätön 22.07.2009 10:37

JAKOLAATIKON IRROITUS
 
VOIKO LJ 70:SSÄ IRROTTAA JAKOLAATIKKO VAIHDELAATIKOSTA AUTOSSA PAIKALLAAN?? VAI JOUTUUKO VAIHDELAATIKON PURKAMAAN?? TARTTES VAIHTAA JAKOLAATIKKO.... TIETO NOPEUTTAISI :D

Repro 22.07.2009 14:49

Voi irroittaa, ylimmät kehäpultit on vähän ahtaassa paikassa mutta kyl sen irti saa.

-Juuso- 12.08.2009 10:18

Jatketaan viisammilta kyselemistä.
Läjän perien välitys orggiksena? -89
1-4.11
1-4.88
Meneekö etuperään lsd-öljy(limited slip differential)? vai ihan normi peräöljy? kun takanahan on kuitenkin kitkalukko??????

Visa 12.08.2009 10:50

4.88 ja kitkaperään tarvii lsd-lisäaineistuksen, muuten ei. Eli voi laittaa normiperäöljyä etuperään.

ikkis 13.08.2009 10:04

En tie tuleeko väärää paikkaan, mutta kumminki.. Onko kellään tietoa mistä sais puslat läjään -89 taakse tukivarsiin alkuperäisten tilalle...??

härdelli 13.08.2009 10:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ikkis (Viesti 582645)
En tie tuleeko väärää paikkaan, mutta kumminki.. Onko kellään tietoa mistä sais puslat läjään -89 taakse tukivarsiin alkuperäisten tilalle...??

Taitas offroad tarvikkeelta löytyä ja varmaan muistakin offi liikkeistä.
http://www.offroadtarvike.fi/app/product/view/-/id/366

ikkis 13.08.2009 10:36

kiitoksia.

-Juuso- 16.08.2009 16:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Visa (Viesti 582384)
4.88 ja kitkaperään tarvii lsd-lisäaineistuksen, muuten ei. Eli voi laittaa normiperäöljyä etuperään.

Thanx.Kyselen taas sit tyhmiä kun on aiheitta.

ailu-petteri 25.08.2009 18:42

Akselin irroitus kysymys
 
Miten lj:n etuakselin saisi pois. Olen ottanut olkatapit pois ylhäältä ja alhaalta ja irroittanut pangan ja tiivisteet pallosta. Mutta akseli ei vain lähe tulemaan pois etuperästä vaikka kuin nykii?

Jande 25.08.2009 20:32

tarkoitat ilmeisesti vetarin irroitusta?

en ole varma saako vetarin tulemaan ilman että purkaa kääntöpäästä ensin.

jarrusatula irti

napalukko irti

ja sen jälkeen sokka murroksen päästä

ja sit napalukon runko osa

sit pyörän laakerin mutterit auki

ja sit pitäis lähteä kääntöpää pois

ja sen jälkeen murroksessa olevat tasaiset pinnat kääntöpään laakerien kans linjaan niin vetari sopii tulemaan ulos.

toki voi koittaa pyörittää vetaria kääntöpään ollessa kassassa et saa murroksen oikeaan asentoon niin saattaa se kokonaisena irrotakkin.

Nyybi Ticru 26.08.2009 09:36

Ei tarvii purkaa pyöränlaakereita pois, eikä napalukon runkoa, kun otat ylemmän kääntövarren pois (mitkä ilmeisesti olet ottanut jo molemmat, mut sillee on vaa enemmän tilaa.) sitte jarrusatula pois, kääntökuulan tiivisteet pois, napalukon pääty laippa auki, ja sieltä murroksen päästä lukkorikka pois, niin lähtee koko napa levyinee päivinee irti, jolloin saat sitte nykästyä murroksen ja vetarin ulos.

On muuten aika nopee tapa esim. vaihtaa murros.

Nyybi Ticru 26.08.2009 09:39

Eli varmaan olet unohtanu vaan sen lukkorikan navan päästä??? Itelle kävi ihan sama.

ailu-petteri 27.08.2009 05:48

Kiitoksia hyvistä neuvoista, toinen puoli saatu vaihdettua ja tänään on toisen vuoro.

-Juuso- 07.09.2009 19:39

Jatketaan kyselyä.
Mites lisälaturin olette suunnitelleet\asentaneet?
Mites normi laturi käyttäytyisi jos laittaisi takakonttiin lisää kapasiteettiä(vaikka pari akkua lisää).

-Juuso- 10.09.2009 18:01

Oletteko jättäneet orggis ilmanputsarin kun olette asentaneet snorkulan?? Vaikka snorkulan päällä olisi "power filter"??

Rekisteröimätön 23.09.2009 20:44

Etuakselin vetarinpuoleisen stefan koko??
-Juuso-

ttimonen 23.09.2009 22:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Juuso- (Viesti 591275)
Oletteko jättäneet orggis ilmanputsarin kun olette asentaneet snorkulan?? Vaikka snorkulan päällä olisi "power filter"??


Mulla on pelkästään filtteri snorkkelin päässä ja siitä suoraan puruputkella turbolle. Liekkö kovin viisasta mut näillä eväillä..

-Juuso- 25.09.2009 09:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ttimonen (Viesti 595914)
Mulla on pelkästään filtteri snorkkelin päässä ja siitä suoraan puruputkella turbolle. Liekkö kovin viisasta mut näillä eväillä..

Joo ei ku sitä et vaan kyselin kun tässäkin on olemas kaksi koulukuntaa.
-Jättää orggis putsarin ja tiivistää sen +snorkkeli+filtteri.Jos filtteri hajoaa\tippuu yms niin olis vielä jäljellä orggis.
-Pelkkä puruputki suoraan urpoon.(tähän ratkaisuun myös itse päädyin)

-Juuso- 06.12.2009 15:00

Mitenkä olette toteuttanut läjään takavinssin kun orggis polttoaine tankki on kiiinni???

Repro 06.12.2009 17:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Juuso- (Viesti 620913)
Mitenkä olette toteuttanut läjään takavinssin kun orggis polttoaine tankki on kiiinni???

http://forums.offipalsta.com/showthr...nssi+turauksia

-Stedt- 06.12.2009 17:30

4 Liiteet
Tälleen itse laitoin, vinssipeti jäi takapalkin alareunan korkeudelle eikä tarvinnut oveakaan sahailla kun vapautus on liukukytkimellä.


Sivu luotu: 15:41 (GMT +2).