Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Mogsu( lekalla päähän!!!) (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=54234)

kares 21.12.2008 23:25

Mogsu( lekalla päähän!!!)
 
eli laitetaas nyt tämmösestäkin vitarasta turinaa ku ei näitä vissiin kauheesti ole rakenneltu?
Eli tämä kikotin rakennetaan periaatteella Go Not Show tai jotain ja jollain ihmeen ilveellä se pitäs saada sellaseks että jos sillä vaikka sai suunnistusta ajella kilpaa kun maurialan ossi meikäläistä siihen nyt mukaan tempoo eli siis Team Kutunjuustoon...
Eli lähtökohta oli tälläinen -89 mallinen avo...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=14045
Ja iskarin irrottua löytyy tälläisestäkin aivan hirviät joustot (;
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=14044
Ja hetken se oli tämän näköinen kun alla oli hj.n akselit ja keulalla camryn 2.0 ruutta vaihdelaatikko "kempattuna" ja vetarin päässä oli viel sj.n jakolaatikko mutta eipä tullu edes koeajattuu kun lähti lisää lapasesta tai jotain...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=10584
Ja auto siirtyi perjantaina 20.12 vampulaan ossin talliin ja lauantaina se näytti tältä kun rälläkää muutaman tunnin laulattelin...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=14046
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=14047
Ja tänään sinne ilmestyi jotain jo allekin...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=14049
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=14050
Ja vanteista lensi tojon keskiöt kuubaan...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=14051
Ja tilalle tuommoset suht rajulla ET.llä kun 15" on vaa liian pienet ,kukahan jaksaa rattia vääntää...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=14052
Vähä jotain tukea oli pakko koittaa pistää ja sitte hiekkaa perään ja vellit selkää...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=14053

Että semmosta vituraa ,kommentoikaa jos siltä tuntuu ni nauretaan yhdessä (:
Ja lisää tulee turinaa ku tulee jotain tehtyy ja muistaa otta edes jokusen kuvan...

sisua45 22.12.2008 09:11

No joo, vähän lähti lapasesta. Mutta kai se kilpiin tulee? :D

Käyttäjä 22.12.2008 10:12

Voi luoja mikä häksätin:D:D:D

Taitaa tulla mielenkiintoinen laite.
Noilla takapään joustoillahan pääsis melkeen mihin vaan.

Hemmetti kun noi viturat on viel senverran kalleita meikäläiselle,tollasesta olis hieno rakennella orggikseen kampe.

kares 22.12.2008 20:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 517269)
No joo, vähän lähti lapasesta. Mutta kai se kilpiin tulee? :D

Juu tulee tulee ,siirtokilpiin (;

kares 22.12.2008 20:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Käyttäjä (Viesti 517280)
Voi luoja mikä häksätin:D:D:D

Taitaa tulla mielenkiintoinen laite.
Noilla takapään joustoillahan pääsis melkeen mihin vaan.

Hemmetti kun noi viturat on viel senverran kalleita meikäläiselle,tollasesta olis hieno rakennella orggikseen kampe.

Naurettiin mekin että minkähän näkönen tästä oikee tulee mutta eiköhän maali korjaa kauneusvirheet (; mutta ihmeisiin maalikaan ei pysty...
Onhan noissa kauheet pyynnit juu mutta tää nyt ei maksanu mulle paljookaan ja kun siittä myin suzukin tekniikan ja renkaat ni loppu auto onkin jäänyt niinku +merkkiseks vai miten sen ilmasis...
ja kyllähän tuo tosiaan ihmeesti meni metsässä etenkin kun takana oli kemppi mutta etuperästä jotain sain rikki kun tuolla parit kerrat metsässä kävin ,sakari65 nuo osat haki ja veikkas että että murikan ja vetarin niin sanottu "välitumppi" olis poikki...

tiku83 22.12.2008 20:18

akseleiden ei ainakaan ensimmäisenä luulis paukkuvan :)

SamiN 22.12.2008 20:25

Ja sitten v8imaa keulalle?

Onhan noissa aksuloissa hiukka enempi pyörintävastusta ku vitaran omissa :)

Olkku 22.12.2008 20:37

Ei tasan Ankka-ikävä vaivaa kun saat tuon kuntoon...

kares 22.12.2008 20:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 4x4lucifer74 (Viesti 517417)
Ja sitten v8imaa keulalle?

Onhan noissa aksuloissa hiukka enempi pyörintävastusta ku vitaran omissa :)

Ei sovi meikäläisen suosukelluksiin kyllä v8 vaan keulalle tulee tautisen painava turboriiseli että sitte ku uppoo ni uppoo syvälle (;

kares 22.12.2008 20:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Olkku (Viesti 517426)
Ei tasan Ankka-ikävä vaivaa kun saat tuon kuntoon...

Kyllä ankkaa tuli jo äetsäs ikävä mutta eiköhän se joskus ikäväkin lähde,huomenna pääsee taas vituran kimppuun ku tää päivä meni työreissus(15h)

88 22.12.2008 21:07

Tervetuloa TuraOffiin. Mut kai sä jo eksytykseen ton valmiiks saat?

kares 22.12.2008 21:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 88 (Viesti 517438)
Tervetuloa TuraOffiin. Mut kai sä jo eksytykseen ton valmiiks saat?

Kiitos kiitos,ja kyllähän vaan tuodaan vitura sinne jos on VIELÄ nipussa sillo (; mutta eksytys jää varmaan kyllä väliin ku ossi on silloin amerikan maan kamaralla ja en kokemattomana taida lähtee ilmaan teamin päälikön tukea eksyilee...

tepa250d 23.12.2008 00:02

tuleekos mersun motti:D

linttala 23.12.2008 00:28

ja minä pidin tuota kuin kukkaa kämmenellä jä nyt se joutuu metsään kiusattavaksi

tare 23.12.2008 08:44

se on aina hienoa kun projektit lähtee lapasesta!

kares 23.12.2008 08:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tepa250d (Viesti 517480)
tuleekos mersun motti:D

Rupee vitura hylkimään osia jos tulee liikaa mersua mutta ei tulevassa motissa kyllä ole varmaankaan mitään sen parempaa, mutta semmonen sattu jäämään tuohon talliin nurkkaan ja voipi olla että pidetään jännityksessä yli joulun jos ei tänään keretä nostelee vielä keulille...

Rekisteröimätön 23.12.2008 12:55

Hei ei sulta sattus löytyyn tota kattokehikkoa.. ? on itseltä hieman hukassa tuommonen.. :)

kares 23.12.2008 20:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 517580)
Hei ei sulta sattus löytyyn tota kattokehikkoa.. ? on itseltä hieman hukassa tuommonen.. :)

Joo toki löytyy tämän kyseisen auton mutta se tulee käyttöön...

kares 23.12.2008 21:11

Tänään tuli taas jotain pientä askarreltua ja pieniä ongelmia meinas tulla mutta näyttäs suunnitelmat luonaavan jotenkin...
Eli jotain tommosii oli pitkin maalaamoo...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=14116
Ja kyllähän se maali kaunistaa ainakin mun mielestä...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=14117
Ja takajousitus tehtiin tommosen näköseks eli käytettiin mogin omia jousipaikkoja hyväks ja turailtiin loput niinku hatusta ja sitä rataa, panhardi sai päihinsä uniballit ja kuvassa aika liki akseli niin alhaalla kuin koko akseli varmaankin voi tulla ja keskelle lyödään vielä vaijeri varmistamaan ettei putoo liian alas ja tule mitään isompia tuhoja ja joustaa sitten sen mitä joustaa (;
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=14118
Ja motti löytäny paikkansa konehuoneessa ja jäi keskentekoisilla koneenkorvillaan odottelemaan tapaninpäivää...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=14119
No niin no ehkä se ei ihan mahtunu konehuoneeseen mut onneks edes suurin piirtein siel missä moottorit nyt yleensä kuulus olla...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=14120
Outo kuvakulma ku näyttää ettei edes konepelti mahtus kiinni...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=14121
Jaa niin ja jakolaatikolle jotain lisätukea tuli myöskin...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=14123

Siinä oliki sitten tän päivän turaukset ja tapanina jatkuu...

Heikki L 24.12.2008 00:29

Minkäslaisella kikkareella tuo mogin jakis naitetaan tuohon hj:lootaan?

Etenevä vehje tulossa. Taitaa laitteen sulake olla nyt hj:n laatikko, vaikka nekin kestää normaalia käyttöä hyvin!

kares 24.12.2008 00:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sperman (Viesti 517843)
Minkäslaisella kikkareella tuo mogin jakis naitetaan tuohon hj:lootaan?

Etenevä vehje tulossa. Taitaa laitteen sulake olla nyt hj:n laatikko, vaikka nekin kestää normaalia käyttöä hyvin!

Tosta kuvasta ei nyt näy mutta siellä jakolaatikon pohja tuosta laatikon osalta paikallaan ja siinähän on laakeri ja stefa ja ratas sorvaillaan ikäänkuin laipaksi ja lukitaan paikalleen ja ristikko väliin jne...ymmärsiköhän tästä nyt mitään?
Niin no kestää sen minkä kestää vaihdetaan semmonen sitten jos hajoo (;

Heikki L 24.12.2008 00:55

luultavasti tajusin!

Mutta kuvia vielä valmiista toteutuksesta, ja lootasta kun lankku on pois tieltä!

kares 24.12.2008 00:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sperman (Viesti 517853)
luultavasti tajusin!

Mutta kuvia vielä valmiista toteutuksesta, ja lootasta kun lankku on pois tieltä!

Juu tulee kyllä (: Mahdollisesti vieläpä tämän viikon aikana...

sisua45 24.12.2008 01:07

Tuleva rengastus?

kares 24.12.2008 01:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 517863)
Tuleva rengastus?

Tarkasti kun yhtä kuvista katsoo niin voi havaita 39.5"13.5"15" irokit (;

sisua45 24.12.2008 01:28

Tarkkaan katsominen ei tänä iltana onnistu, mutta rengas valinta kuulostaa hyvältä. :)

kares 26.12.2008 19:09

Tänään taas jotain turailtu...
Eli alotettiin hommat helpoimmasta päästä eli renkaat vanteelle...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=14264
Ja taas sarjassamme todella hieno vaihdelaatikon palkki ku ite tein (;
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=14265
Ja etupääkin alkaa olla iskussa iskareita vailla,ohjaus tuotti todellista tuskaa ja pään vaivaa mutta jonkin näkönen siittäkin sitten saatiin turailtua...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=14266

Auton korkeus hieman askarruttaa kun sen tosta pyörien varaan joskus lasketaan nii voipi olla hippasen korkee mutta näissä kuvissa nyt ei likikään siinä korkeudessa mihin jäämässä mut sitte sen näkee,enempää ei kuvatuksii sitte tullu ku ei oikeen mitään näkyvää tullu enempää, jotain pikkujuttui vaa tuli turailtua jne...

kares 26.12.2008 19:31

Laitetaan nyt parit kuvatukset muistakin Team Kutunjuuston laitteista kun moni kuitenkin miettiii että mikä pirun kutunjuusto...
Eli Ossin Kutunjuusto 1
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11935
Ja Kutunjuusto 2 joka tässä kuosissa tuskin enää näkyy kisoissa...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=14267
Ja tuleva Kutunjuusto 4 on Ossin paremmanpuoliskon Sirpan tuleva triali kikotin jonka moni saattaa tunnistaakin tosin eri aksuloilla ja muullakin tekniikalla...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=14274
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=14275
Ja sitten Kutunjuusto 5 ja tämä oli jo ossilla jo ajokunnossakin mutta mersun V8 tykkäs lämmetä liikoja ja jäi odottamaan uusia suunnitelmia vähäksi aikaa...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=14276

Ja yksi projekti Ossilla on vielä liittyen offiin mutta se ei kulje hiljaa ja hevosia laukkaa ties kuinka ja paljon mutta on niinkuin osien keruu vaiheessa vasta mutta siittä ja mitä sillä sitten ajetaan niin lisää kun aika koittaa ja on jotain kuvattavaakin kuin vaan osia (;

tepa250d 26.12.2008 22:49

jaahas sielläpä näkyy ossin yhdet herkku akselit oikeassa sivussa:D
kukas tunnistaa akseli merkin;)

kares 26.12.2008 22:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tepa250d (Viesti 518575)
jaahas sielläpä näkyy ossin yhdet herkku akselit oikeassa sivussa:D
kukas tunnistaa akseli merkin;)

Katos joo on nekin päässy kuvaan saas nähdä arvaako/tietääkö kukaan ja kyse siis alimmaisesta kuvasta jossa möhköpyöräinen land rover (;

uaz4x4 26.12.2008 23:04

Volvon tai mogin akselit.

kares 26.12.2008 23:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja uaz4x4 (Viesti 518581)
Volvon tai mogin akselit.

Siis kyseessä ei ole land roverin alla olevat mogin valuperät vaan vieressä alakulmassa pilkistävät joissa rengaskin paikallaan olevat aksulat jotka kyllä totta puhuen tuosta kuvasta todella vaikeat tunnistaa...

psychobilly 26.12.2008 23:43

olisko 4 wd LT FOLKKARIN AKSELIT??? napa nayttaa kovin samanlaiselta ja pulttijako

ja muuten vitura nayttaa oikeen makosalle 8)

kares 27.12.2008 00:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja psychobilly (Viesti 518594)
olisko 4 wd LT FOLKKARIN AKSELIT??? napa nayttaa kovin samanlaiselta ja pulttijako

ja muuten vitura nayttaa oikeen makosalle 8)

Voittaja on löytynyt eli HURTHin akselit siellä lepäilee ja ovat juurikin 4wd lt.stä peräisin,ja osasin odottaa psycholta oikeaa vastausta (;

88 27.12.2008 00:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kares (Viesti 518475)

Hauskannäkönen "Globetrotter" ohjaamolla varustettu Moggi :)

kares 27.12.2008 21:39

Tänään ei hirveesti tapahtunut kun käytiin vähän maakunta kierroksella ihmettelemässä Foffi juttui mutta jotain pikku juttui tuli tehtyy ainoo kuvatus tuli etuiskareiitten asennuksesta...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=14389

Jos huomenna sitte sais jotai aikaseksikin...

kares 28.12.2008 17:43

Tänään ruuvattiin pyörät alle ja ei siittä vallan korkea tulekaan ,takapäätä vähän vielä alemmas niin eiköhän ensimmäisten ajojen jälkeen tipahda oikeenkin hyvälle korkeudelle...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=14532
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=14534
Akseli väli jäi hiukan alle 2500mm...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=14533
Jotain parlokin tynkää tarttee kyllä levikkeeks ,leveys n.2100mm...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=14535
Hienoa vaihdelaatikon palkkia täyty vähän muokata koska kartaani putki nappas siihen kiinni...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=14536
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=14537
Taakse heppailin tukevat sakkelit että saa sitten Ossin moglanderia vetää ylös ojan pohjalta tai jostain suorutakosta (;
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=14538

Ja huomenna jatkuu taasen...

CJ7 28.12.2008 20:03

Komee peli! Eihän tuo korkeus näytä ollenkaan pahalta.

Jokos tää nähdään Lyttylässä sillon tammikuun lopulla?

kares 28.12.2008 20:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja CJ7 (Viesti 519051)
Komee peli! Eihän tuo korkeus näytä ollenkaan pahalta.

Jokos tää nähdään Lyttylässä sillon tammikuun lopulla?

Kyllä näillä näkymin hyvinkin,sähköjä ja jotain varmaan jää kesken mutta rieseli onneks pärjää vähällä sähköllä (;

CJ7 28.12.2008 20:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kares (Viesti 519068)
Kyllä näillä näkymin hyvinkin,sähköjä ja jotain varmaan jää kesken mutta rieseli onneks pärjää vähällä sähköllä (;

Niin ja monesti ilman jäähdytintäkin (tai ainakin vettä) :D

Hyvä homma, tää on hauska nähdä liikkeellä ja livenä!

kares 28.12.2008 20:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja CJ7 (Viesti 519069)
Niin ja monesti ilman jäähdytintäkin (tai ainakin vettä) :D

Hyvä homma, tää on hauska nähdä liikkeellä ja livenä!

Näinpä ankka fj koki kyllä varmaan kaiken mitä voi kelpo offiauto kokea ,nykyään kuulemma lähtee oikeen hytistä asti käymäänkin ettei tartte lenkkiavaimella startin perästä tökkiä käymään ,kaikkee ne rauman miehet saa korjattuukin (;

Olkku 28.12.2008 21:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kares (Viesti 519078)
Näinpä ankka fj koki kyllä varmaan kaiken mitä voi kelpo offiauto kokea ,nykyään kuulemma lähtee oikeen hytistä asti käymäänkin ettei tartte lenkkiavaimella startin perästä tökkiä käymään ,kaikkee ne rauman miehet saa korjattuukin (;


Juu lähtee käyntiin (mun mielestä jopa kohtuullisesti), mut ei lohduta kun ankka ei jaksa kiivetä edes munan yli...
Saa nähdä ehdinkö saamaan kuntoon ennen Lyttylän safaria ja onko edes selkä ajokunnossa sillon.

Kyllä on Vitura muuttunu siitä kun viimeksi näin... pienenpientä kehitystä nähtävästi tapahtunut.

kares 29.12.2008 22:13

Jotain tänäänkin tuli turailtua taas...
Eli pakoputkea vähän väsäilty.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=14808
Ja peltilaatikkoa kasailtu hyttiin ettei ny ihan motti mourua sylissä ja rapa lennä kajuuttaan tosin jäi vielä kesken kun välikartaani uupuu...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=14809

Eipä sitten oikeen muuta niin näkyvää tullu tehtyy ja huomenna taas jatkuu...

kares 30.12.2008 19:28

Taas turattu jotain enemmän vähemmän turhaa...
Eli välikartaani ratkaisu tuli tälläinen eli jakolaatikon päähän tämmönen...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=14873
Ja laatikon päähän tämmöne ratkasu...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=14874
Ja naimisissa näyttää tommoselta...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=14875
Ja rengaskotelot hävis johonkin...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=14876
Mutta jostain tuli uudet tilalle ja aikalailla avarampana kuin alkuperäiset...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=14877
Kuskinpuoli jäi vähän kesken...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=14878

Renkaatki alko tänään kääntyyn ratista, jäi kuvatuksii vaan ottamatta ja kytkimen pääsylinteriä tehostajan(hj61)kera alettiin asemoida paikalleen...
Huomenna taasen jatkuu,pakko turata ku työt alkaa pian taas häiritseen harrastuksii niin no Ossia ne on häirinny koko projektin ajan (:

Jesseh 30.12.2008 22:07

Kyllähän se hyvältä näyttää, konekin sopii hyvin paikoilleen, taitaa vielä vinssikin sopia keulille?

Vai tuleeko tästä jo sellainen eteniä ettei vinssejä enään tarvita?;)

kares 30.12.2008 22:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jesseh (Viesti 519783)
Kyllähän se hyvältä näyttää, konekin sopii hyvin paikoilleen, taitaa vielä vinssikin sopia keulille?

Vai tuleeko tästä jo sellainen eteniä ettei vinssejä enään tarvita?;)

Kyllä vinssikin keulalle johonkin tarttis saada mahtumaan joo mutta sitä ei tie saako sillä mikä lie kiinan vintturi vinssattua yhtäkään kertaa ku levahtaa /: köyhän kun ei pitäis ostaa halpaa perskeles...
Ja vinssiä tuo tarvii aivan varmasti kun taitaa elopainoa tulla kuitenkin aika ruhtinaallisesti ni uppoo "munia" myöten suohon koko kikotin...

tepa250d 30.12.2008 22:53

onkos ensinmäinen kutunjuusto mihin ei tule öljyvetoista vinssiä:D

MOGGI 30.12.2008 23:02

Yx pikku vinkki kokemuksesta..

Toi jakolaatikon päällä oleva pelti kannattaisi laittaa pulteilla kiinni.
sillä mulla on samanlainen jakolaatikko sydeemi ja jos tarvii sylintereitä säätää / vaihtaa tai muuten
vaan ropata jakolootaa niin ei tarvi rälläkkää ja miggiä.

kares 30.12.2008 23:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tepa250d (Viesti 519806)
onkos ensinmäinen kutunjuusto mihin ei tule öljyvetoista vinssiä:D

Pitää paikkansa (:

kares 30.12.2008 23:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MOGGI (Viesti 519812)
Yx pikku vinkki kokemuksesta..

Toi jakolaatikon päällä oleva pelti kannattaisi laittaa pulteilla kiinni.
sillä mulla on samanlainen jakolaatikko sydeemi ja jos tarvii sylintereitä säätää / vaihtaa tai muuten
vaan ropata jakolootaa niin ei tarvi rälläkkää ja miggiä.

Kuvista nyt ei nää mutta näin juuri tuo tehtiinkin eli hitsasin ensin umpeen ja rälläkällä aukko johon tehtiin kansi niinikään ruuveilla kiinni (;

MOGGI 30.12.2008 23:19

juu toi kuullosti hyvältä.

itte sahasin kerran mettässä rautasahalla aukkoa että pääsi hommiin..

kares 31.12.2008 20:31

Jaahas ja tämän päivän turauksia...
Eli tässä se "kansi" ettei tartte metsässä sahailla auki (;
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=14951
Ja kytkin sylinteri paikoillaan...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=14952
Ja syylärikin haki paikkaansa...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=14953

Eipä siinä oikeen muuta tänään ku jotai pikku juttui lisäks ja huomenna voi tulla vielä vähempi valmista ku olotilasta ei takeita...

kares 02.01.2009 19:52

Jaahas tänään taas turailtu ku eilen oli hiukan heikko happi ni tullu tehtyy mitään...
Valmiiksi kurainen kojelauta istui paikalleen niinkuinmitään ei olis muutettukaan...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=15072
Etupäähään tuli kaiken maailman putkenpätkiä heppailtuu ja kiinan vintturikin istu jonkinnäköselle pedilleen ja syyläri sai jotan propelleja ylleen...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=15073
Ossi alkoi sorvailee tommosii klimppei mitähän niistä mahtaa tulla...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=15074

Lämmitys laite tuli paikoilleen ja sekin ehkä hiukan erikoinen eli hj.n takaa lisälämppäri joka puhaltaa vain ja ainoastaan vitaran tuulilasille ,penkkien,tankin,akkujen ja kompuran asemointeja tuli suunniteltuu ja huomenna jatkamaan taasen...

88 02.01.2009 20:39

Tähän asti on projektissa keskitytty hienosti vain olennaiseen.
Oletettavasti sama linja jatkuu=hyvä tulee.

kares 02.01.2009 20:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 88 (Viesti 520600)
Tähän asti on projektissa keskitytty hienosti vain olennaiseen.
Oletettavasti sama linja jatkuu=hyvä tulee.

Joo ei tästä olla näyttely vehjettä tosiaan tekemässä mutta yritetään saada jotenkin toimiva ja kestävä jossei vaikka joka reissun jälkeen tarttis koko autoo uusiks tehdä,työnjälki varmaa huvittaa kyllä monia toki itselläkin käyny monesti mieles että kai tuonkin ois voinu siistimminkin tehdä mut itselle tätä tehdään eikä muille vai miten sen ilmasis ja tällä linjalla jatketaan loppuun asti (: kovin vähän vaan tullu vinkkei että olisko jotain ollu hippasen järkevämpi tehdä eri tavalla vai eikö sitten olis tarvinnu ,tiedä häntä...

-Sakke- 02.01.2009 22:51

12-ht
 
Kuinkas tommonen kone "huuhdellaan" jos auto on viettänyt aikaansa katollaan tai hörpännyt vettä. Ite oon ajatellut laittavani tommosen koneen tohon Katiska BJ:hin.

kares 02.01.2009 23:10

Hmm...enpä ole tullut ajatelleeksi kun on itelläkin 2h napannut vettä ja ollut seljällään ja öljyt pesään mutta eipä oo hehkuja tässä tosiaan ,mutta pääsekös öljy muuta kautta kuin huohottimesta sylintereihin näin ainakin oletin 2h.ssa käyneen ja vesi on menny pesään kun ei ole ollut snorkkelia tai niin no ankka fj haukkas kerran kyllä snorkkelistakin vedet pesään...
Niin ja tulipa itselleni mieleen yks kyssäri eli saako suunnistus autossa olla käsijarru paineilmatoiminen enkä tarkoita nyt kääntöjarruja...

Teemu 03.01.2009 08:32

HEH kyllähän taas on mukavaa katseltavaa netissäkin !!!!

eikös itteensä varten tehdä näitä laitteita? mutta tietenkin kaikki turvallisuusasiat kannattaa hitsata hyvin ja huolellisesti ettei napsu ja repeile, kun sillä saattaa saada tuhottua paljon joko itseensä tai autoansa.



ei muuta kuin työn iloa

kares 03.01.2009 19:21

Jaahas ja taas jotain tuli vaan tänäänkin pakerrettua...
Tämmöset synty ylempien kuvien kilkkeistä pikku työstön jälkeen...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=15125
Ja etupäähänkin jotain sakkelin tynkää ja tuninki verkkoo maskiks (;
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=15124
Mitähän näin hienolla kanttikoneella mahtaa syntyäkään...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=15126
Kuvasta voi todeta mitä edellisestä kuvasta syntyi...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=15136
Ja toisellekin puolelle...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=15127
Ja kaikennäköstä muuta tuli heppailtua mutta ei nyt kaikesta pienestäkin viitti kuvatuksii räpsii mutta huomenna jatketaan ja sitten alkaakin työt hidastamaan projektia mutta lyttylään koitetaan saada 24 päivään mennes koeajolle...

88 03.01.2009 19:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kares (Viesti 520831)

Koitappa noista penkeistä nousta vaikka sataviiskyt kertaa vuorokauden aikana.
Varmasti onnistuu mutta suosittelen jotain vähemmän kuppimaista.
Suikan vakiopenkki on ihan ookoo. Tai sitte voi ajaa niin lähelle rastia et yltää
ikkunasta ja ongelma on enää apparilla:D Penkin sokkelissa on hyvää säilytystilaa
vaikka varaosille esim. vetareita ja ristikoita:D:D:D

Ei vaan, sun ajotyylillä noi kuppikset on paikallaa.

kares 03.01.2009 20:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 88 (Viesti 520843)
Koitappa noista penkeistä nousta vaikka sataviiskyt kertaa vuorokauden aikana.
Varmasti onnistuu mutta suosittelen jotain vähemmän kuppimaista.
Suikan vakiopenkki on ihan ookoo. Tai sitte voi ajaa niin lähelle rastia et yltää
ikkunasta ja ongelma on enää apparilla:D Penkin sokkelissa on hyvää säilytystilaa
vaikka varaosille esim. vetareita ja ristikoita:D:D:D

Ei vaan, sun ajotyylillä noi kuppikset on paikallaa.

Joo kyllä tota penkki asiaa siinä vähäsen tuumittiin mutta kyllä noissa vaan on parempi istuskella etenkin kun ne ankkafj.n vanhat ni tottuneet höykytykseen tai jotain ja kirotaan niitä sitten mettässä ku alkaa paikat oleen turtana noista pois loikkiessa (;
Ja juurikin tuollainen ajatus oli penkin sokkeleista mutta toivotaan nyt ettei aksulat heti porsi tai niin no mun tuurilla porsii (;
Nii mites se paineilma toiminen käsijarru saiko semmottinen olla ku olis visio vaan mielessä moisesta...

MOGGI 03.01.2009 20:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kares (Viesti 520851)
porsi tai niin no mun tuurilla porsii (;
Nii mites se paineilma toiminen käsijarru saiko semmottinen olla ku olis visio vaan mielessä moisesta...


toi kiinnostaa muakin ja toteutuskin...

88 03.01.2009 20:24

Empä tiä tosta käsijarrusta, vois ollakin hyväksytty jos vapautus on
paineilmalla ja jousi työtää/vetää päälle. Eli ihan niin kun kuorma-autoissa.
Kannattais varmaan ottaa yhteyttä cup komiteaan taimikäseoli http://www.4x4cup.com/index.php?sivu=yhteydenotto

HeikkiH 03.01.2009 23:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kares (Viesti 520831)
Tämmöset synty ylempien kuvien kilkkeistä pikku työstön jälkeen...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=15125

Onko hitsattu niin ettei irtoa toisistaan tiukassa jarrutuksessa?

Rekisteröimätön 03.01.2009 23:25

Oiskohan ihan lailliset
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 (Viesti 520948)
Onko hitsattu niin ettei irtoa toisistaan tiukassa jarrutuksessa?

Mitähän toi tieliikennelaki mahtaa sanoa noista hitsatuista jarrulaikoista???

iroc 04.01.2009 02:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 520951)
Mitähän toi tieliikennelaki mahtaa sanoa noista hitsatuista jarrulaikoista???

Niin, ottaen huomioon että pelkästään katukisoihinhan tätä rakennetaan, niin arvelluttaa minuakin. :)

kares 04.01.2009 08:18

juu pelkästään tiellä tällä tosiaan kyllä ajellaankin ja 200km.h lasissa (: ei tiedä silti vaikka olis kestävemmät ku varaosaputkien kiinan laikat tai sitten ei ole ,taakse jää toistaiseksi rummut niin jos ne pysys sitte nipus kun nuo levahtaa (;

sisua45 04.01.2009 12:52

Lainaus:

Mitähän toi tieliikennelaki mahtaa sanoa noista hitsatuista jarrulaikoista???
Ai hemmetti, nyt ette saa tuota kilpiin. Muuten oliskin mennyt helposti. :D:D:D

HRD 04.01.2009 12:53

Jos kuviteltais, et ite jarru satula pysyy kiinni vaikka kahdella m10 pultilla. Osittain leikkaus voimalla ja jokusen neliösentin "kitkapinnalla". Niin jo saa olla onneton hitsari, jos ei tuolla sauma määrällä pysyis nuo osat toisissaan kiinni. Vipuvarttakaan ei tuohon paljoa kerry.

Rekisteröimätön 04.01.2009 17:18

Milläs luvilla ne siirtymät ilman kilpiä ajellaan
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 521075)
Ai hemmetti, nyt ette saa tuota kilpiin. Muuten oliskin mennyt helposti. :D:D:D

Jonkinlaiset laput kun näyttäs aihiossakin olleen ja siirtymiäkin joutunee noissa suunnistuskisoissa ajelemaan niin kulkineen tulis myös täyttää, ainakin teoriassa, noi tieliikennevaatimukset olipa sitten punakilvissä eli ei. Täysin kilvettömillä kun ei taida noihin Cup-kisoihin päästä osallistumaan vai pääseekö??

sisua45 04.01.2009 18:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 521127)
Jonkinlaiset laput kun näyttäs aihiossakin olleen ja siirtymiäkin joutunee noissa suunnistuskisoissa ajelemaan niin kulkineen tulis myös täyttää, ainakin teoriassa, noi tieliikennevaatimukset olipa sitten punakilvissä eli ei. Täysin kilvettömillä kun ei taida noihin Cup-kisoihin päästä osallistumaan vai pääseekö??

No ymmärrän minä mitä tässä ajettiin takaa. Jarruja ei sais tietenkään hitsata, mutta kuvan perusteella rakenne on riittävän luja.

Tämän tyyppisissä autoissa on paljon ratkaisuja, minkä takia niitä ei saa katsastettua. Akselit, moottori, rengastus ym. Usein myös ohjaus ja akselien tuenta on itse tehtyä, joten niiden laillisuus on siinä ja tässä. Tämän auton alustan osista en tiedä, en ole kuvia niin tarkkaan syynännyt.

Mutta kuitenkin, aivan saatanan hieno peli...!!! Ja luulisi valmiina niin sanotusti pyrkivän maastossa. :D:D:D

kares 04.01.2009 19:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 521127)
Jonkinlaiset laput kun näyttäs aihiossakin olleen ja siirtymiäkin joutunee noissa suunnistuskisoissa ajelemaan niin kulkineen tulis myös täyttää, ainakin teoriassa, noi tieliikennevaatimukset olipa sitten punakilvissä eli ei. Täysin kilvettömillä kun ei taida noihin Cup-kisoihin päästä osallistumaan vai pääseekö??

nää nyyberöt on kyllä aina niin mukavia ,Joo kyllähän nuo tosiaankin tieliikennevaatimukset tarttis täyttää jos pilkkua nussitaan niin tällähän ei saisi missään nimessä ajaa maantiellä eikä kyllä oikeestaan metsässäkään ja jos tällä 50km.h tunnissa uskaltaa ajaa niin hurjaa on meno jo siinä vaiheessa oltiin sitte siirtymällä tai metsässä sitä en nyt tiedä miten "aihion" vanhat siirtolaput asiaan liittyy mutta varmaankin liittyy...

kares 04.01.2009 19:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 521156)
No ymmärrän minä mitä tässä ajettiin takaa. Jarruja ei sais tietenkään hitsata, mutta kuvan perusteella rakenne on riittävän luja.

Tämän tyyppisissä autoissa on paljon ratkaisuja, minkä takia niitä ei saa katsastettua. Akselit, moottori, rengastus ym. Usein myös ohjaus ja akselien tuenta on itse tehtyä, joten niiden laillisuus on siinä ja tässä. Tämän auton alustan osista en tiedä, en ole kuvia niin tarkkaan syynännyt.

Mutta kuitenkin, aivan saatanan hieno peli...!!! Ja luulisi valmiina niin sanotusti pyrkivän maastossa. :D:D:D

Kiitokset kehuista niitä kun ei isommin oo tullu (; en tiedä miten oikeassa tieliikenteeseen katsastuksessa toimitaan mutta eikö siellä aina puhuta että tukivarsien ym.kiinnikeiden hitsaus sallittu jos on riittävän luja rakenne jne mutta teoriassahan luokat omaava hitsari ainoastaan saa hitsata kaiketi ja todistettava lujuudet jne siis jos pilkkua taasen nussitaan?
Tätä kyseistä yksilöähän ei saisi millään ihmeen ilveellä tieliikenteeseen kilpiin eli ei siirtokilpi oikeuttakaan kaiketi, mutta kuinkahan moni muu proto luokan auto on tieliikenne katsastus kelpoinen?
Toisin sanoen taas mulle selvis se miks monikaan ei haluu esitellä projektejaan netissä no mutta tätä projektia esitellään loppuun asti sai tällä sitten ajaa suunnistusta tai ei (:
Parit kuvatukset hetken perästä kunhan saan koneelle...

kares 04.01.2009 20:22

Tänäänkän ei vallan paljon näkyvää tullut mutta jotain kuvattavaa...
Tommosilla satuloilla lennätetään laikat kuuta kiertävälle linnuradalle (;
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=15317
ja takatuet tuli heppailtua...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=15318
Tankki,akut koteloineen,kompura säiliöneen löysivät paikkansa mutta ne pulttaillaan kiinni vasta maalauksen jälkeen ja ens v-loppuna olis tarkotus maalailla ja ottaa ekat ajometrit jos tuo nyt liikkuu edes (:

88 04.01.2009 20:25

Eiks tuu takavinssiä???

H&K 04.01.2009 20:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 88 (Viesti 521205)
Eiks tuu takavinssiä???

Ei kares tarttee, toisin kuin te :):):)

kares 04.01.2009 20:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja H&K (Viesti 521208)
Ei kares tarttee, toisin kuin te :):):)

Juu mulla on suunta aina eteenpäin (; ei vaan oon niin köyhä ettei oo vielä varaa edes toiseen kiinan vinssiinkään mutta jossain vaiheessa tarkotus semmonenkin väsäillä tonne johonkin runkoaisojen väliin tai jotain...

apiaani 04.01.2009 20:32

minkäs värinen tosta tullee? Vai pidetäänkö yleisö jännityksessä?

kares 04.01.2009 20:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja apiaani (Viesti 521211)
minkäs värinen tosta tullee? Vai pidetäänkö yleisö jännityksessä?

Jaa taidetaan pitää jännityksessä kunnes korkeapaineruisku on "puhunut" (;

tepa250d 04.01.2009 20:55

antakaa sitten sirpan maalata että on jälki hyvä:)
upotatko muuten sen tankin syvennyksen missä on lähdöt lattiasta läpi vai nostatko tankkia että se on suorassa.

Rekisteröimätön 04.01.2009 21:05

Onnea hankkeelle
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kares (Viesti 521183)
Kiitokset kehuista niitä kun ei isommin oo tullu (; en tiedä miten oikeassa tieliikenteeseen katsastuksessa toimitaan mutta eikö siellä aina puhuta että tukivarsien ym.kiinnikeiden hitsaus sallittu jos on riittävän luja rakenne jne mutta teoriassahan luokat omaava hitsari ainoastaan saa hitsata kaiketi ja todistettava lujuudet jne siis jos pilkkua taasen nussitaan?
Tätä kyseistä yksilöähän ei saisi millään ihmeen ilveellä tieliikenteeseen kilpiin eli ei siirtokilpi oikeuttakaan kaiketi, mutta kuinkahan moni muu proto luokan auto on tieliikenne katsastus kelpoinen?
Toisin sanoen taas mulle selvis se miks monikaan ei haluu esitellä projektejaan netissä no mutta tätä projektia esitellään loppuun asti sai tällä sitten ajaa suunnistusta tai ei (:
Parit kuvatukset hetken perästä kunhan saan koneelle...

Vaikka tuolla edellä olenkin kritisoinut noita hitsattuja laikkoja en tarkoittanut etteikö laite kaikkineen olisi monelle rakentajalle hyvin ja taiten rakennettuna jopa malliksi kelpaavakin . Laikatkin todennäköisesti kestävät hajoamatta hyvinkin offikäytön, mutta hyvä olisi kisavehkeitä rakennellessa muistaa, että niiden tulis, ainakin periaatteessa, täyttää myös noi tieliikennemääräykset, varsinkin jos liikutaan yleisillä teillä. Kaikki "tee se itse ja säästin harrastajat" kun eivät välttämättä ole luokkahitsareita niin seurauksena voipi joissakin tapauksissa olla katastrofi.
Tästäkin kritiikistä huolimatta onnea ja menestystä hankkeelle.

kares 04.01.2009 21:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tepa250d (Viesti 521228)
antakaa sitten sirpan maalata että on jälki hyvä:)
upotatko muuten sen tankin syvennyksen missä on lähdöt lattiasta läpi vai nostatko tankkia että se on suorassa.

Jos sirpa maalais tuon niin eihän sillä raaskis enään mennä metsään eli ihan itse vetäsen vellit selkään...
nostaa ajattelin ,ankka fj.ssä ei ollut mitään vaan oli suoraan vasten lattiaa ja ei imassu tyhjää koskaan sen puoleen...

Jare 04.01.2009 22:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kares (Viesti 521201)
ja takatuet tuli heppailtua...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=15318
Tankki,akut koteloineen,kompura säiliöneen löysivät paikkansa mutta ne pulttaillaan kiinni vasta maalauksen jälkeen ja ens v-loppuna olis tarkotus maalailla ja ottaa ekat ajometrit jos tuo nyt liikkuu edes (:

Näyttääks mun silmät vaan, että noissa takatuissa olis yläpäässä mutkat?? Meinaan eikös nuo takatuet tarvi olla suorat jopa suunnistuksen puolellakin??? Ainaki Pro-Modi kisoihin ku kuitenki lähet ajaan, niin pitäs olla sit suorat nuo takatuet.

Onks tää muute sillo 24.1. ajopäivillä mukana???

kares 04.01.2009 23:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 521278)
Näyttääks mun silmät vaan, että noissa takatuissa olis yläpäässä mutkat?? Meinaan eikös nuo takatuet tarvi olla suorat jopa suunnistuksen puolellakin??? Ainaki Pro-Modi kisoihin ku kuitenki lähet ajaan, niin pitäs olla sit suorat nuo takatuet.

Onks tää muute sillo 24.1. ajopäivillä mukana???

Oikein ne sun silmät näkee ,miten mielestäni ne sai suunnistukses olla noinkin ja ainakin muilla tiedän olevan pitää kyllä tarkistaa mutta Trialiin ei ole tällä ylipainoisella riisseli lahnalla mitään asiaa ,mutta kieltämättä pieni ajatus trialin suuntaankin oli ja ajatuksena olis ikään kuin hyttiin Akk.n hyväksymät kaaret kun noitten ulkopuolisten kaarien toinen tarkotus on olemattoman hytin pintapeltien turvaks ettei ne olis aivan sutussa ekan reissun jälkeen...
No olis ainakin putkee joka v..un suuntaan jos sisäpuolellekin vielä tekis (:
Mutta siis näillä näkymin tällä ei Trialia ajeta...
Niin ja kovasti yritetään 24 päivän lyttylän ajoihin mukaan saada...

kares 05.01.2009 18:17

Lueskelin tuolta 4x4cupin sivuilta että saa olla takatuet tuommoset eli niitten puolesta sais ajaa (;

MikkoVuorsola 05.01.2009 18:55

Voihan nyt veenus, nyt selkis että minne sä niitä sähköflektejä tarvit, porttaalit ja kaikki.
Se alkaa pikkuhiljaa toteutua se... " Ajaisin mieluummin Mercedeksellä"

kares 05.01.2009 21:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MikkoVuorsola (Viesti 521486)
Voihan nyt veenus, nyt selkis että minne sä niitä sähköflektejä tarvit, porttaalit ja kaikki.
Se alkaa pikkuhiljaa toteutua se... " Ajaisin mieluummin Mercedeksellä"

Älä nyt sinäkin ala yrittää käännyttää mua mersumieheks ku yks mies muistaa kyllä lähes joka toisella sanalla kehua mersuja (;
Mietiskelin että missähän vaiheessa ankka fj.n takaa muuten hävis tuo mersu tarra kun en muista sen puoleen edes itse irrottaneeni /:

Olkku 05.01.2009 21:21

Onneks ei oo enää kiinni! Olis jääny muuten ostamatta :p

Mahtaisko olla jossain kiimakallion kuraprunnissa...

kares 06.01.2009 20:30

Töistä löyty jotain hardox levyn kappaleita tänään ja niistä sitten tuli jotain panssarin tynkää käytyy viel ehtoolla väsääs vampulan puskissa...
eteen tommonen plootu...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=15599
jakolaatikon kohdille tuommosta ja sekin jäi vaiheeseen ja taka akselin pikku panssari ei meinannu oikeen passata paikalleen ku oikeen lekallakaan tapahdu mitään vaikka tempos kuinka...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=15600
Nätti on tehdä remonttii ku kaikki hepattu kiinni ni puolen päivää menee ku rälläköi noikin panssarit irti jos tarve remontille iskee (;

MOGGI 07.01.2009 00:56

Aika rohkeesti liimaat peltiä kiinni vaikka testisauhuja ei oo otettu..

kares 07.01.2009 06:44

Näinpä,mutta yläkautta tonne jakolaatikon puolelle pääsee käsiks jos on tarve (;

-A- 07.01.2009 09:18

Juu heppaamalla vaan kaikki panssarit kiinni niin kyllä pysyy matkassa mukana ehkä sitten remontin tarpeen tullessa tulee mieleen että miks piti liimata kiinni, ainaskin itsellä tuli mieleen mutta onpa silti tälläkin hetkellä panssarit heppaamalla kiinni.

kares 07.01.2009 15:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -A- (Viesti 522048)
Juu heppaamalla vaan kaikki panssarit kiinni niin kyllä pysyy matkassa mukana ehkä sitten remontin tarpeen tullessa tulee mieleen että miks piti liimata kiinni, ainaskin itsellä tuli mieleen mutta onpa silti tälläkin hetkellä panssarit heppaamalla kiinni.

Edellisessäkin (ankka fj)oli kaikki hepattu kiinni ja joutu takaaksulanki y-linkkeineen irrottaan panssaraiden lisäks että sai jakolaatikon vaihdettuu,eli mitä tuli opittua EI MITÄÄN (:

tepa250d 08.01.2009 16:47

komia peli on tulossa :D käytiin tarkistamassa työn jälki tiistaina ja hyvältä näytti.

Pete 08.01.2009 17:42

Mites nuo kaarian alalaput..Kuuluisko siella olla tuplat vai onko sama juttu etta suunnistukseen riittaa yhdet?
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 521278)
Näyttääks mun silmät vaan, että noissa takatuissa olis yläpäässä mutkat?? Meinaan eikös nuo takatuet tarvi olla suorat jopa suunnistuksen puolellakin??? Ainaki Pro-Modi kisoihin ku kuitenki lähet ajaan, niin pitäs olla sit suorat nuo takatuet.

Onks tää muute sillo 24.1. ajopäivillä mukana???


kares 08.01.2009 18:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tepa250d (Viesti 522498)
komia peli on tulossa :D käytiin tarkistamassa työn jälki tiistaina ja hyvältä näytti.

Vai vielä hyvältä ,toisin sanoen että uskaltanu ossin kuullen sanoo että kuis toi on tommone ja tää tämmöne (;
Mites muute jokos ootte ittellene projektin löytäny?

kares 08.01.2009 18:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PETEBJ75 (Viesti 522515)
Mites nuo kaarian alalaput..Kuuluisko siella olla tuplat vai onko sama juttu etta suunnistukseen riittaa yhdet?

Mitähän ihmeen tuplia nyt tarkotetaan???

-MAKE- 08.01.2009 18:46

Kaariputkeen hitsattu lappu ja koriin joko hitsattu tai pultattu. On 2 lappua eli niinku tupla

kares 08.01.2009 18:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MAKE- (Viesti 522527)
Kaariputkeen hitsattu lappu ja koriin joko hitsattu tai pultattu. On 2 lappua eli niinku tupla

Nii lukikos trialin säännöissä jotenki niin että pitää olla ikäänkuin kaariputkessa olevan lapun mikä siis hitsattu putkeen ja pultataan autoon niin autossako piti olla vielä joku lisätukilappu ,mietiskelin kyllä että ankassa taisi olla enkä ny löytäny vanhaa sääntökirjaaka mistään mutta kai se niin oli eli kai suunnistuksessakin sellaset sitte tarvii olla no noihin lappuihin nyt on vielä pulttien reiätkin poraamati ni saa sinne vielä isommat laput noitten alle jos tarvii ku avaa noista nuo parin sentin hepit...

-MAKE- 08.01.2009 19:04

Koriin tuleva lappu voi olla koripellin alla tai päällä. Jos on päällä niin se pulttaaminen ei vissiin käy:rolleyes:

Ja en minä trialin säännöistä tiedä mutta suunnistukaarethan noi olikin.


Sivu luotu: 19:19 (GMT +2).