![]() |
vitaran keksiminen uudelleen(etupää vetää taasi)
elikkä tuli tässä pikku päähänpistona ostettua maasturi projekti, ollut rakennuksen alle aiemmin katuautoksi leveä golffi jossa vähän inspiraatio kadoksissa, piti pikkuinen väliprojekti hommata.
eli vitara on 1.6 koneella oleva 92 vuosimallin peli, huoltokirjat tähän päivään asti ja mittavat ruostevauriot, ei lannistanut minua varsinkaan hinnan kuultuani.. eli auton olen viikonverran omistanut ja alkaa jo runko pikkuhiljaa jo näyttämään joltain, kaikki korvakot tulevat uusiksi niin alustaan kuin koriin päin osoittavat. ja takapäähän joutuu tekee osittain kokonaan uuden rungon kun entiset ruostunut poikkeen, mutta ei ole ongelma kun on rautaa ja sähköliimaa, ja taitoakin monen moisten projektien lomassa tullu. http://i259.photobucket.com/albums/h...a/IMG_5417.jpg kuvassa jo purettu autoa http://i259.photobucket.com/albums/h...a/IMG_5475.jpg puhallellaan. kolmas päivä ostosta http://i259.photobucket.com/albums/h...a/IMG_5546.jpg uusia korvakoita http://i259.photobucket.com/albums/h...a/IMG_5541.jpg lisää asennettavia kaikki kuvat http://s259.photobucket.com/albums/h...fia/?start=all:D:D |
En ole mikään suzuki lover, mutta hienoa nähdä että vituroitakin rakennetaan. :D Kyllä tuosta vielä hyvä tulee, kun pidät saman tahdin päällä.
Itse tehdyt korin korvakkeet, vai jostain ostetut? Siistit joka tapauksessa. Tuleeko tämä auto maastoon vai kadulle...? |
olen töissä metallialan firmassa jossa raudalle annetaan kyytiä laserin ja kaikenmaailman työstökoneiden muodossa, ja särmät ja kaikki löytyy, eli korvakot ovat suunnittelusta loppuun asti omaa hengen tuotetta.'
ja kovasti ois yritystä saadaa ihan kadulle peliä tästä, jos ei sinne niin sitten se saa runtua kilvettömänä metsässä. renkaita tässä jo miettiny tähän niin taitaa olla max koko tähän ropposeen ne 235/75-15 pikku pylpyrät. joutunee juukalaisesta firmasta fedimat hommata kun tuttu niitä kehui ihan kohtuullisisksi ajella |
http://i259.photobucket.com/albums/h...a/IMG_5547.jpg
siinä uusi takajousen korvakko. hiukan jämäkäpi kuin omansa, ja näkyypähän koko vehkeessä oma kädenjälki:cool: |
Kerrankin asiallista ruostevaurioiden korjausta. http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gif
|
Mieki haluan johonkin metallifirmaan töihi..!:D
|
hienoa jälkeä!! tsemppiä projektiin
|
taas illan ja yön hallilla asuneena voi sanoa että runko edennyt hiukan, on vaan niin helvetin hidasta toi kasaus kun pitää mittiloida noi korvakoiden paikat useasti ja vaikka mistä suunnasta että ei nyt ihan niinkuin ajokoira suikka etene tuolla liikenteessä:D
http://i259.photobucket.com/albums/h...a/IMG_5628.jpg vähän ylimääräistä rautaa putkien ympärille niin ei revi niitä väännätyksissä irti http://i259.photobucket.com/albums/h...a/IMG_5627.jpg toiselta puolen http://i259.photobucket.com/albums/h...a/IMG_5635.jpg pakoputken paikka näkyy http://i259.photobucket.com/albums/h...a/IMG_5634.jpg vahviketta sielläkin http://i259.photobucket.com/albums/h...a/IMG_5636.jpg yleisnäkymää, vielä kaksi väliputkee uusittavana ja iskarin korvakot ja takapään korin korvakot niin vois jo lyödä taka-akselin paikoilleen ja ruveta pitkittäistukivarren korvakot heppailee oikeaan kulmaan niin ei tule liikaa väännätyksiä runkoon kun saadaan ne linjaan kerralla |
Asiallista jälkeä,jatka samaan malliin:)
|
Hianoo katella kun rauta on nöyrää!
Siistii jälkee. |
Kyllä jäljestä näkee että on metallimies asialla, mielenkiinnolla seurataan edistystä!
Tässä on vaan se huono puoli kun on heti alkuun tollainen meininki päällä ja tuommoista vimpan päälle hienoa jälkeä tekee, niin pienikin lipsahdus siitä aiheuttaa sen että heti tulee kuittailuja ja viisasteluja...tsemppiä raudan kuumana pitämiseen!! |
kovasti auttaa tohon rakenteluun se että asunu maalla pienestä asti ja kaiken maailman koneita korjaillu ja rakennellu isän ja veljen apuna. kertyny tonne selkärankaan tietoo mihin kannattaa ja miten kannattaa sitä rautaa laittaa, ja tilannetta ei huononna metallifirma minkä tiloissa voi käydä tekee noita korvakoita ja tehä vaikka billetti osia jos tarvis:cool:
|
Komiaa jälkeä kyllä;););)
|
Hyvähyvä lisää Suzukeja maastoon. Tuosta tulee vielä hyvä!
|
Näyttää ainakin siltä että hitsi pysyy kädessä! Mikäs siinä on paksua tavaraa hitsatessa. Ainakin itse oon ihan fiiliksissä kun saa vetää paksua kamaa toisiinsa ja kun vielä konekin on säädöissä! Onnea projektille mutta ei sitten tehdä liian siistiä siitä korista !
|
noniin, nyt paripäivää pitää pitää taukoa projektista mutta eiköhän sitä jo tule tapaniksi tallille kammettua vääntämään etupään korvakoita uuteen kuosiin, pitää saada ne korvakot valmiiksi ja etupää maalattua hapoilla ja pohjamaaleilla ja nostaa hetkellisesti kone paikoilleen että saa perän oikeaan kulmaan niin kestäisi murroksetkin vähän paremmin. ja tietysti mittailla perä myös että ei ihan ajokoirana kulje. onhan tässä paljon ylimääräistä jumppausta juuri koneen ylimääräisten päälle ja pois nostoissa. onpahan varmasti kerralla kaikki kohdillaan niin ei tartte ruveta uudestaan maaleja puhaltelee ja korvakoita muuttelee.
hyvää joulua vaan kaikille |
Mitä joulu tauko, ei perkule...sulattaa vaan sitä rautaa niin saa tämmöiset kateelliset kattella. Mukavaa kattella kun ei mitn "postimerkki"palasia tehdä, joka tapauksessa hassua joulua ja zemppivä hienosti alkaneeseen projektiin tulevalle vuodelle.
|
kameraa ei olla pidetty mukana mutta onpahan tullu jotain värkkäiltyä tässä välipäivinäkin, tänäään sain etupään korvakot uusittua ja vaihelaatikon irroitettua kardaanin ja perän asennon päivittämistä silmälläpitäen, yrittää saada murikka oiekaan sentoon laakista niin ei tartte enää uusiksi ruveta muuttelemaan korvakoiden paikkaa. kuvia yritän huomenna napsia jos ja kun töiden jälkeen kampean hallille taas näpertelemään.. rengaskysymyus edlleen avoin että onko 235/75-15 todellakin maximi rengas tähän malliin niin kuin katsastussetä väitti fedimat tulee hommattua mutta kylkikuviollisia saa vasta 30 tuumasiin?
|
noniin, nyt on taas jokunen tunti vierähtäny tallilla puuhastellessa, uudenvuodenkin vastaanotin sieltä käsin, eipä siinä, mukavaa oli:D
elikkä etupään korrvakot on asennettuna ja takapäässä myös. etupäähän vaan täytyy tehdä uusi poikkipalkki mihin perä kiinniittyy kun ei saa muuten linjaan sitä. takapäätä tuli eilen linjattua ja kiroiltua ns. tractionbarin kanssa mikä vitarassa on itessään. voi viddu että voi pientä miestä vituttaa leikkaa liimaa irrota ja kiinnitä periaatteella ettiä sopivaa kohtaa yläpään kiinnikkeille että kardaani kulma pysyy samassa koko jouston ajan. kakasi kertaa kokeilin sitä mutuna ja päässä pohtimalla mutta totesin parhaaksi tehä pahvista malli perän ja tukivarret ja sillä testailla, niillä opeilla sen sainkin sitten osumaan:cool: http://i259.photobucket.com/albums/h...h_IMG_5684.jpg siinä on sitä haitekkia:D http://i259.photobucket.com/albums/h...h_IMG_5674.jpg http://i259.photobucket.com/albums/h...h_IMG_5680.jpg http://i259.photobucket.com/albums/h...h_IMG_5682.jpg siinä ilmenee palkin uusimistarve |
Onko tuota tukivarsien kiinnityspisteiden suhdetta muutettu kuinka paljon alkuperäisestä tuossa pahvi sapluunasta? Oletuksena on että rungon päässä on kiinnityspisteiden vertikaalinen etäisyys pienempi kuin akselin päässä.
Itselläni on vitarassa toiminut todella hyvin systeemi jossa akaselin päällä olevaa niveltä on ainoastaan nostettu korotuksen määrä ja samalla käännetty perää muutama aste laatikkoa kohden. http://i259.photobucket.com/albums/h...a/IMG_5684.jpg |
ahaa, siis sitä perän päällä olevaa olet vaan nostanu, sitäkin sietää kokeilla, kun en ole aivan tyytyväinen nykyiseenkään kokoonpanoon, ja kun kaikki poikittaistuet rungossa olen vaihtanu uuteen ja eihän ne koskaan mene samoihin ja mutuenkin korvakot hiukan eri kohdissa korkeus suunnassa siis:rolleyes: melko kinkkinen oli rakennella ainakin se ylemmän tukivarren rungon puoleinen poikittaisrauta kun mutka piti tehä ja säätää vaikka mitenkäpäin että edes sinnepäin sain sen toimii, huomenna pitää lähtee hakee moottorinosturi ja putkentaivutin autonrakentajan ihmemaa biltemasta niin ei tartte suotta naapurilta lainailla kalustoo, ja saa koneen paikoilleen ja laatikon juuri oikeaan linjaan niin pääsee hiplaamaan ton etuperän kohdilleen.
joutuu koko etupalkin uusii sinne perän alle kun etuperäkin laskee 50milliä tukkivarsien muikana että ei joudu tiukille noi vetarit suotta. ps. laita laalaa kuvaa siitä sun perän toteutuksesta niin vois vähän yrittää saada ton oman herneen älyämään miten sen pitää oikein olla:D |
Se on tuollainen
http://static.petrisimolin.com/galle...%20korotus.jpg |
Ja korotusta audi80 jousilla tuli ~60mm aikaisempaan mutta manuaaleista löytyvään original korkeuteen vain 35-40mm.
Renkaat on 33x12,5x15 http://static.petrisimolin.com/galle...ra%2033lla.jpg |
toihan näyttää pätevältä ratkaisulta, pitää kokeilla huomenissa mitä oma sanoo tommoisesta. jos sitten menis duunipaikalle ja pistäs työstökeskuksen laulamaan ja tekis umpijöötistä ton niin ei ois katsastus sedällä nokkaan koputtelemista:o (turhatoivo) kylillä ei alustamassaa ole tarpeeksi piilottamaan ton auton korotuksia runkoon ja koriin:D mutta ei se mitään, sitten vedetään metässä niin perkeleesti ilman kilpiä.
audi 80? olenkin kyselly varaosa putkista tietoja eri automerkkien jousista mutta ei oota on ja pitäs kuulemma tietää minkä auton jousi tilataan kun ei kokotietoa löydy niiden kirjoista.. olisi nimittäin omassa vit..pas...sa jouset jo aika kohtuullisen melloiksi päässeet ja taitaa yhessä ollakin kierros poikki. paljon on muuten runkopalkista maahan noilla korotuksilla ja renkailla, itekin pitäs kohta tilata rengas vannepaketti ja katastus setä sanoi että 235/75-15 nakit saa laittaa ei isompia,prkl! ei auttanu vaikka kuinka sanoin että menee se vähäinenkin uskottavuus suikasta jos en saa siihen kylkikuviollisia 30/9.50 fedimoita:D |
Lainaus:
|
sanoppa elä muuta, tuolla pahvihommalla suunnitteli veli viimekesänä joutohommina helvetin isoon maansiirtokärriin rehulaidat sellaisella takalaidalla että nousi samaanlinjaan yläreunan kanssa. vaikuttava laitos kieltämättä ihan pahvilaatikon kannessa suunnittelemalla, toimii kuitessiin. ja ei vie tilaa ympäriltään missään vaiheessa takalaidan nostossa.
(ja ne 3d ohjelmatkin löytyy:rolleyes:) mutuna vaan parempi vetää:D |
dodiin, eilen kävästiin pikku roadtrippi rakentelijan paratiisisssa kaverin kanssa, oulun biltemasta jäi käteen moottorin nostopukki ja putken rypytin ja kaikkea pientä kivaa jotka eivät liity autoon suoraan.
onneksi maltoin mieleni ja odotin että saadaan nostettua koko moottori+laatikko paketti rungolle ennenkuin etuperän asento päätetään, näkyy nimittäin olevan toi laatikko hiukan nokka pystyssä vakiona, oletuksena tietty oli että se ois vaakatasossa, mitään peruuttamatonta ei kuitenkaan ole tapahtunu ja huomenna oli tarkoitus saada molemmat perät oikeaan kulmaan ja pohjapanssarien kiinnitys ja muuta pientä ennnen koneen tiputusta ja sitten viimeistelyä ja ja ja... ainiin, tulihan siellä pyörittyä kuin ryssä anttilassa siellä bilteman jousi osastolla kun mittailin ja etin sopivia vitaraan, ja löytyhän sieltä, tosin 15cm pitempinä kuin orkkikset. jäti nne vielä hyllyyn odottamaan sitä että saan edes tuolla korkeudella katsastettua ton auton, ja sitten ns,blankko iskareita oli myös mallia jämäkkä ja pitkä niin semmoiset hommata taakse että riittää ulostuloja sitten pitempien joustojen ohella, eteen varmaan joutuu tekemään samanlaisen paketin, jos ja kun joskus jaksaa joutaa malttaa:D |
hallilla vietetyn parituntisen jälkeen rupesi kardaanikulma pysymään asteen sisällä koko jouston matkan, ja eteet sain perän kinnityksen heppiin vihdoinkin, moottorin nostin jälleen pois ja huomenna viimeistelen hitsaukset ja alan suunnitella pohjapanssarin kiinnityspisteitä plus etummaiset korin kiinnitykset uusin. ja mittailen samalla vaadittavan kardaanin pidennyksen nykyisisllä ja tulevilla erikoissuperjeesus pitkille jousille ja iskareille:D
ja pikkuhiljaa voisi myös tosiaan hahmotella pohjapanssarit mitkä ainakin keulan osalt tulee hardoxista, ja taidan suunnitella samalla siihen keulastap'äin näkymään joko vitara tekstin tai offipalsta tai jotain muuta omaperäistä, jos nyt ei turha kiire estä semmoisia hiplauksia tekemstä.:cool: |
http://i259.photobucket.com/albums/h...h_IMG_5706.jpg
etupalkin viimeistelyä http://i259.photobucket.com/albums/h...h_IMG_5707.jpg kiinni on ja pysyy http://i259.photobucket.com/albums/h...h_IMG_5710.jpg toinen puoli http://i259.photobucket.com/albums/h...h_IMG_5711.jpg yläpuoli ookoo, huomenna näppäilen ton kuvassa näkyvän reikälevyn alapuolelle kiinni ja madallan palkkia että jää tota maavaraakin vähäsen tonne alapuolellekin. http://i259.photobucket.com/albums/h...h_IMG_5702.jpg ja bilteemaan pilkki, helpottaa kummasti tota rakentelua. ja viikonloppuna olisi tarkoitus tosiaan saada toi peräkin samaan linjaan ton rungon kanssa, loppu tänään kädet kesken kun yksin yritun sitä oikoa ja heppailla:o |
ilta hommina ois kylkiputkille tehty kiinnikkeet valmiiksi runkoon ja pohjapanssarille siinä ohessa tein myös eteen korvakot.
peräkin etti paikkasa ja jos auto haluaa mennä kuin ajokoira niin sitten se menee, sen näkee sitten tulevaisuudessa:D etupalkin loppuosatkin sain hallille ja mallailtua paikoilleen, huomenna olisi proektina tankin kiinnikkeitten kiinnitys ja putkiston samalla, sitten vois kaikki poikkeen taas purkaa ja ruveta käymään kaikki saumat läpi ja aukomaan ne ja hitsata uudestaan jos sutta tullu. eli vielä on tekemistä edessä ennenkuin pääsee happomaalit ja massat riuhtomaan runkoon. kyllä se täst :rolleyes: |
http://i259.photobucket.com/albums/h...h_IMG_5719.jpg
etupäähän väsäilin uudet, paremmat ja korkeammat kiinnitykset korille:cool: ja etupalkkikin valmistui aamulla kun sain akselit irti ja runkoa käänneltyä, samalla pakoputken uudet kiinnikkeet kiinnittelin pohjaan. illaksi olisi taas suunta hallille hitsailemaan.alkaa pitkästä aikaa näyttää siltä että saatan joskus aada rungon jopa valmiiksi, päässä muhii jo hardoxi pohjapanssarin suunnitelma, tosin olen kahden vaiheilla teenkö sen hardoxista vai ihan normi pellistä, tulis näppärästi duunissa laserilla palkkipuskuri jer81 tyyliin eteen ja taakse, sitten uskomattomia suorituksia särmällä ja tadaa, puskuri valmis:D ja materiaali olis tosiaan jotain 4millin 355 peltiä, ei nousis paino ihan mahottomiin ja suojais tota lelua kuitenkin jotenkiin, kunt tuskin tolla kiikulla tulee minnekään ääripaikkoihin ängettyä(niin varmaan):D |
http://i259.photobucket.com/albums/h...a/IMG_5729.jpg
etupalkkia http://i259.photobucket.com/albums/h...a/IMG_5735.jpg pohjapanssarin kiinikettä keulassa http://i259.photobucket.com/albums/h...a/IMG_5738.jpg takaa http://i259.photobucket.com/albums/h...a/IMG_5743.jpg pikaiset tankin kiinnikkeet, tulee vielä muutakin suojaa tohon tankin ympärille putken ja pellin muodossa http://i259.photobucket.com/albums/h...a/IMG_5726.jpg takapään korvakoita |
Tuo kannattaa vahvistaa tuo etupään poikittais putki. Tukivarren kiinnikkeet/tukivarret kun osuvat sopivasti kiveen, kiertyy tuo putki melko helposti. Itse tein tuohon panssarin kiinnikkeen paikalle isomman palan sen JÄLKEEN kun oli putki rälläköity poikki ja käännetty tukivarren korvakot takaisin oikealle paikalle.
Tuollaisen palan 10mm plootusta tein, tukeutuu tuonne runkoaisan sisäreunaan muutaman sentin verran. Samoin nyt kun olet miggi kourassa siellä niin tee siihen apusimpukan akselin päähän pieni pultattava lisätuki. Ovat rikkoneet niitä maailmalla http://www.puresuzuki.com/idler_arm_brace.htm http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=15884 |
noniin, laalaan innoittamana seppäilin hallilla apusimpukalle uuden tuen, ja etutukivarsille ne kolmiotuet kun sattui olemaan tuo keula ja hitsi niin hollilla:rolleyes: laitan illalla kuvia seppäilyistä.
ja pitää yrittää firman pomot puhua ympäri jos saisi maalata rungon firman hallissa niin ei tartteisi noita muita projekteja ruveta peittelee ja raivaamaan maalaustilaa. http://i259.photobucket.com/albums/h...h_IMG_5229.jpg golf 3 colour concept, ilkivallan korjausta, karkasi mopo lapasesta, leviää kaaret sekä helmat pellillä n.5cm puoleltaan. piti vaan vitara ottaa väliprojektiksi kun meinas inspiraatio loppua tohon golffin hiplaukseen, saa välillä tehä:D vähän sinnepäin hommia niin rupee toi rakentelu taas maistumaan tossa golffissakin |
http://i259.photobucket.com/albums/h...1012009207.jpg
apusimpukan tukea mallailen http://i259.photobucket.com/albums/h...1012009205.jpg http://i259.photobucket.com/albums/h...1012009206.jpg tässä myös, jospa se jotain eestäisi, kun hatusta vedin ton koko härvelin kun en oikein älynny tota calminin tuotetta niin tein oman näköisen:confused: http://i259.photobucket.com/albums/h...1012009200.jpg laalaa:n ehdotuksesta otettu vaari, vai miten se nyt meni http://i259.photobucket.com/albums/h...1012009203.jpg |
Asiallista jälkeä ja huolella oot ruvennu tekemään .Otsikko on loistava :D
|
noniin, ensiyönä pitäisi tulal pohjapanssarin mallikappale ulos laserilta, ennen töihin menoa kävin mittiloimassa sinnepäin panssarin mitat ja leikkuutan sen 2millin pellistä ja sitten hion ja muokkaan sen kohdilleen josta otan viimeiset mitat kun teen sen oikean panssarin, ja kerta tästä ei ole mitään extreme metsäkulkinetta tulossa niin tyydyn tekee ihan normi 4millin 355 pellistä panssarit ja palkkipuskuritkin, varmasti kestää tässä minun köröttelyssä mukana ja onpahan näön vuoksi edes jotain suojaa:o:rolleyes:
|
turha niistä on panssarivaunuja tehdä! ymmärrän 3 tuhatta kilosessa autossa 300 kilon suojat mutta susnukissa en? itse yritän pitää jeepin kevyenä ja korvata paksuuden muodoilla. ei kuitenkaan tarkotus loikkia kallioilla (ei vai) =). mutta hienoa jälkeä! ei teillä ole työvoima pulaa?
|
tahtoo olla semmoiset ajat että ei kummoisesti töitä ole, ainakaan ylitöiksi asti, meillä koneistuksessa hommia ihan kivasti mutta leikkuuta ja särmäystä vähän vähemmän, muutosta tulee siihenkin kun saadaan uusi plasma hallille leikkelemään kunnon lootua niin rupeaa hommiakin olemaan erillalailla:cool: toisaalta en toivoisikaan samaa työtilannetta kun viime vuosi oli, joka toinen viikonloppu töissä ja välillä sai konetta pyörittää kahessa vuorossa kellon ympäri, ei sekään mukavaa ole
|
pohjapanssaria kokeiltu ja todettu että syö liikaa maavaraa noiden modattujen tukivarsien korvakoiden takia, nyt mietinnän alla jos nostaisi panssaria keskeltä reilusti ylemmäs ja rakentaisi ns,lisäsiivekkeet suojaamaan korvakoita, tosin joutuuu taas etupalkin alla laskemaan korvakoiden tasalle koko panssari niin taitaa se hyöty mennä siinä, joten kannattaako suosia isoa tasaista vai semmoista joka kulkee mahdollisimman korkealla? viisaammat valaiskoon, laitan kuvia päivällä
|
http://i259.photobucket.com/albums/h...a/IMG_5757.jpg
yleiskuva http://i259.photobucket.com/albums/h...a/IMG_5754.jpg reijät väärässä kohtaa, tiedän, onkin sinnepäinmalli:o http://i259.photobucket.com/albums/h...a/IMG_5755.jpg jep. nousee näillä näkymin jokusen sentin tukivarse'ien yläpuolelle ja siitä teen pienet "pahkat" suojaamaan noita korvakoita |
|
jes jes! nyt löyty duunista sopivan muotoinen särmätty kipale mistä saan tehtyä perälle pienimuotoisen suojan. kiitos särmääjät kun minua avitatte projektissa susia tekemällä:D
|
http://i259.photobucket.com/albums/h...a/IMG_5760.jpg
siinä ois tarvikkeita perän suojeluun, rakentaminen aloitetaan välittömästi kun runko maalausta vaille valmis. http://i259.photobucket.com/albums/h...a/IMG_5758.jpg modatu hiukan panssaria oikealle korkeudelle ja vakaajalle tehty kiinnikkeet jos sitä nyt koskaan tulee paikoilleen laitettua... ja "hiukan" vahvistettu tota keulaa:rolleyes: http://i259.photobucket.com/albums/h...a/IMG_5761.jpg noilla mitoilla taidan päräyttää tehä sen lopullisenkin pohjapanssarin, sopii aika nätisti noi korvakot tonne alle, ja on isoo laakeeta pohjaa niin hienosti liukuu eikä töki joka esteeseen:) pitäs vaan mottia käyttää päällä niin näkis mihin pitää reikä tehä öljynvaihtoo silmällä pitäen. ja sitten millaista suojaa jakikselle ja vaihelaatikolle pitää ruveta suunnittelee, veikkaan että niille tulee vaan ns, skidplate painon säästöä ajatellen, kun ruppee tosiaan olemaan jo tuota rautaa ihan reippaasti tässä koslassa:o |
olllut työkiireiden takia hiukan hiljaista tällä rintamalla, mutta nyt kun pääsen täältä iltavuorosta lähtemään niin välittömästi hallille ja viimeistelemään runkoa ennen hiekkapuhallusta ja maalausta, korin takakorvakot jää vielä asentamatta kun ei ole tiedossa minne korkeuteen se kori asettuu nyt kun omat ja alkuperäiset oli ruostuneet poikkeen, muuten kori maalataan kokonaan ja tukivarret myös, tosin ne saa vielä eri värin pintaan kuyn vaan keksin sen korin värin eka, huomenna kuvia
|
http://i259.photobucket.com/albums/h...a/IMG_5770.jpg
säätöä "sinkoon" http://i259.photobucket.com/albums/h...a/IMG_5777.jpg sinnehän se menee http://i259.photobucket.com/albums/h...a/IMG_5780.jpg ulostautuminen http://i259.photobucket.com/albums/h...a/IMG_5788.jpg rautakuulia http://i259.photobucket.com/albums/h...a/IMG_5793.jpg ylläri pylläri! kone temppuilee silloin ekaa kertaa kun omia hommia tekee. stana.. http://i259.photobucket.com/albums/h...a/IMG_5798.jpg hiukkasen runkoputkien puhdistusta sisäisesti http://i259.photobucket.com/albums/h...a/IMG_5808.jpg ja pohjamaalia niskaan, reilusti (keltainen juttu päässä ei ole kypärä vaan sikaplexin mainoslakki, kuvaa hatun pitäjää sika teksti:D) kohta puoliin paluu työmäälle ja rungon maalaus mustalla ja tukivarsien värjäilyä kirkkaammaksi, kuvia joskus kun hallilta selviää, eilen venyi kuuteen ja kasilta olin jo happoja vetämässä saumoihin ja arkoihin paikkoihin, nyt hiukan jo nukuttaa mutta mieli b´vaan tekee päästä rakentelee suikkaa |
Onpas komean kokoinen rautakuula kaappi. Meidän työ maalla vaan sellainen pieni, noin metrinen kappale sopii sisään. Sillä yleensä pommitetaan hammaspyöriä. Joskus vois vanteet heittää sinne. :rolleyes:
Syökö nuo rautakuulat kuinka hyvin ruostetta ja maalia? Itsellä ei ole kokemusta rautakuulista, vain lasikuulista ja hiekasta. |
Lainaus:
|
joo tämäkin neljästä suunnasta sinkoaa, oli vähän heikkotehoinen kun alkoi rauta loppua siilosta, useampi ajo niin oli ihan hyvä jälki, terävät reunat tahtoo lytätä hiukan ntoi rauta jos oikein hitaasti ajaa, muutenb hyvää jälkeä tekee, sopivan karkea että maali vittuilematta tarttuu. kohta trakas hallille pintamaalia vetelemään
|
http://i259.photobucket.com/albums/h...a/IMG_5812.jpg
http://i259.photobucket.com/albums/h...a/IMG_5813.jpg osia pohjamaalissa, yllätys oli suuri kun 5h kuivuttuaan totesin maalipinnan olevan todella kova vaikka ei ole kerenny kunnolla kuivua, alla oli vielä pehmyttä hiukan, odotan näiltä maaleilta paljon:) |
http://i259.photobucket.com/albums/h...a/IMG_5819.jpg
pintaväriä.(karkeat pinnat on vanhaa massaa, joya se saa paaaljon vielä päällensä) http://i259.photobucket.com/albums/h...a/IMG_5827.jpg :) http://i259.photobucket.com/albums/h...a/IMG_5821.jpg piti nostaa runko eestä pois kun toista väriä käytettiin tukivarsiin:D http://i259.photobucket.com/albums/h...a/IMG_5831.jpg http://i259.photobucket.com/albums/h...a/IMG_5833.jpg http://i259.photobucket.com/albums/h...a/IMG_5836.jpg tyytyväinen olen kyllä tohon keltaiseen väriin, sanoin myyjälle vaan että mahdollisimman härskiä keltaista:D oltiin samoilla aaltopituuksilla kieltämättä |
Jos tuosta ei tule hyvä niin ei sitten mistään :) Mahtavaa seurattavaa tämä projekti!
|
Lainaus:
Hulppeet on puitteet rakentelupuuhille. Ei rajoita katto ja seinät harrastusta, eikä välineiden puute. |
maalaus oli parempi suorittaa firman hallissa kuin kokea tukehtumis kuolema omassa hallissa:D
juuri hallilta tultiin ja aikaiseksi saatiin kotelosuojan levitys runkoon ja kaikkien hitsisaumojen suojaaminen samalla aineella myös, ei lähe ruoste ainakaan niistä:) |
minkälaiseen käyttöön tämä on tulossa, eikai mettä ja kalliokiipeilyyn ?
|
laitan myyntiin heti kun saan valmiiksi ja jos en tarpeeksi rahaa saa niin metästys ja kakkos autos, jo saattaa se kierrellä kalliolla ja hiekkamontuillakin:rolleyes:
pitäs ruveta vaan lock right ettii taakse myös niin sillä pääsisikin jonnekin muualle kun kaupan pihaan:D |
http://i259.photobucket.com/albums/h...a/IMG_5843.jpg
takaisin omassa hallissa, ja akselit ettivät paikkojaan http://i259.photobucket.com/albums/h...a/IMG_5847.jpg auto kenottaa todella vittumaisesti etukenossa nyt kun edessä niin kuoleentuneet jouset:( mutta uudet saan ensikuussa kun lähen hiukan maakuntamatkailulle autoilijan ostosparatiisiin, ja jos samalla jousten mukaan lähtisi myös iskarit moleempiin päätyihin:) http://i259.photobucket.com/albums/h...a/IMG_5848.jpg http://i259.photobucket.com/albums/h...a/IMG_5866.jpg pohjapanssarin malli http://i259.photobucket.com/albums/h...a/IMG_5862.jpg (läpikuultava aine saumoissa on kotelosuojaa jolla kaikki saumat suojasin varmuuden vuoksi:o) http://i259.photobucket.com/albums/h...a/IMG_5867.jpg tasaista on:) ja matalaa omilla kuoleentuneilla jousilla:( http://i259.photobucket.com/albums/h...a/IMG_5858.jpg vanha vitara:rolleyes: ja kysymys kinkkinen teille kaikkitietäville. elikkä ton ohjauksen kanssa pientä mietittävää, jos ja kun korotan tota autoa niin menee ihan viduis noi varret, siis auraa,harittaa ja auraa joustojen mukana. tankojen muoto ois jo päässä valmiina mutta eihän niitä saa tehä, vaikka taito olisikin niin en mitään pommia halua tehä, olisiko kellään apuja tähän ongelmaan? ja jälleen alkaa paha vanha tapa nostaa päätään, kaikki pitää tehä viimeisen päälle ja suojella esim noita keltasia osia likaantumiselta, rasittavaa kun miettii kuitenkin mihin käyttöön menee. prkll! hidastaa vielä rakentamistakin aika paljon:o tapa jääny töistä ja entisistä projekteista |
Nyt ei kuvat näy, näyttää vaan tämmöistä:
http://i259.photobucket.com/albums/h...a/IMG_5848.jpg Missä vika...? |
Sama täällä:mad:
|
On tainnu mennä soppari vanhaks tai jotain muuta.....
|
Sannoopi, jotta bandwidth exceeded.
Olisko liikaa kuvia, joita katsellaan liikaa netin yli. Eli kuvat (ja viestiketju) liian suosittuja... |
Koita BryGgi laittaa tähän palstan omaan galleriaan, latautuis nopeammin ja pysyy tallessa paremmin tuleville polville :)
|
voi kuvasankko minkä teki, latailen kuvia juuri offipalstan sivuille. mutta en niitä ruppee enää noihin vanhoihin posteihin kuvia laittelee. latailen vain näihin uusiin ne kuvat sitten
ps. nyt on profiilissa uusia kuvia. äskön laitettiin kone päälle niin alkaa maavara olla jo naurettava noilla jousilla, iskarit on melkein pohjassa ja maavara kohta matalampi kuin tulevassa katu-autossa:D joutunee lähtee jo huomenna metästää niitä uusia jousia:D näkyi olevan reipas satatuhatta käyntiä kuussa noilla sivuilla, siksi on noi kuvakkeet, 24päivä nollautuu taas laskuri niin tulee kuvat näkyviin |
aarteita löydetty, ja suunnitelmia päässä tehty, veli oli vaihtanu dodgeensa uuden ohjausvaimentimen ja taidan sen entisen ja toimivan laittaa suikkaan, pitää töissä sarmätä siihen etupäähän samanlainen kuin tossa calminin iskarissa se tuki niin saa ilman hitsausta ton vaimentimen autoon, ja kysymys on edelleen voimassa siitä ohjausvarsista???
|
Ohjausvarsiin en osaa muuta sanoa kuin että mulla on toiminut hyvin kun korotuksen jälkeen vain säädin aurauksen kohdalleen.
Mutta mistä ja millaiset jouset/iskarit menasit etupäähän hankkia? |
biltemassa käydessä jousihyllyllä pyörin metrimitan kanssa, jonkun mersun jouset oli presiis samanlaiset kuin vitarassa mutta 15cm pitemmät. ja taakse myös löyty samanlaiset mutta 15cm pitemmät myös, ja taakse pitemmät iskarit löytyy sieötä myös kun jaksaa kahlata niitä hyllyjä läpi, ja eteen uskon myös löytäväni, jos ei löydy niin teen duunissa samanlaisen korotuksen kuin calminilla, helppo homma valkoihoiselle:)
mietin jo että olisin tehny simpukan korvakoille siirtosarjan hiukan jämäkämmästä lootusta, ois hyvä laserilla leikata aihiot ja sitten työstökeskuksella hiukan reijittäs. miltä kuulostas, näppärästi tulis useampikin sarja |
jaahas, elikkä aamulla olis tarkoitus polttaa pohjapanssari tohon räpsyyn ja siinä sivussa semmoiset 50millin korotukset etuiskareille, samanlaiset kuin calmini hässäkät. ja sitten samalla teen etummaisien tukivarsien korvakoihiden väliin semmosien kappaleen että saan laitettua ohjausiskarin ilman hitsaamista, muistaakseni calminillakin on sellainen valikoimissaan:D
ja parasta on että kävin paikallisessa varaosaputkassa hakemassa mersun ja foortin ja ooppelin jousituksen osia, tässtä myöhemmin selvityksiä ja kuvia kun toetaan miten osat soppii, suuret on odotukset!:rolleyes: :rolleyes: ja töissä istuessani kahvilla ratkaisn sen hi steer osien toteutuksen, niistä sitten tuonnempana, mutta niitäkin tulen tekemään jokusen sarjan jos ne vaan rupee pelittämään, ja kyllähän ne ruppee:cool: |
ohhoh, käväsin hallilla ja käytin uusia jousia ja iskareita takana alla. ennemmin oli runkopalkin pohjasta maahan 29cm, korvakoiden jälkeen 34cm ja nyt 44cm:eek:
mutta kyllähän se hiukan laskeutuu kun saa kilometria alle. ja saattaa olla että hiukan katkaisen jousta että pääsee maltilliselle korkeudelle. voi katsuri muuten olla ihmeissään:D |
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=16948
tässä kuvassa maavaraa n44cm, aivan liikaa siis, tai no ei liikaa mutta keulaa ei ole mitään mahdollisuutta saada samaan:( http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=16953 tässä ilmeisesti tuleva korkeus. 34cm noilla renkailla, matala on mutta kai sen on kelvattava, saa edes jollain ilveellä katsastettua:o http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=16951 tuli tehtyä calmini kopioita etuiskareiden korotuksiin, useamoi sarja olis mulla odottamassa, itse en tartte niitä laitella kun muilla muutoksilla sain korkeuden passeliksi, ostakkee poikkeen, ja pituuden saa mieleisekseen:) http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=16949 :cool: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=16952 |
Etkö meinannut uusia iskareita laittaa? Tai no mikäs siinä jos vanhat on vielä hyvät?
|
Postaus #66:
taakse pitemmät iskarit löytyy sieötä myös kun jaksaa kahlata niitä hyllyjä läpi, ja eteen uskon myös löytäväni, jos ei löydy niin teen duunissa samanlaisen korotuksen kuin calminilla, helppo homma valkoihoiselle |
eteen on postissa tulossa uudet kepit ja taakse on taas hakusessa 5cm pitemmät. yhdet löysin jo mutta olivat 10cm liian pitkät,ja joustojakin olisi kyllä löytyny ihan helvetisti mutta pitää jatkaa ettimistä, ajelen vanhoilal ja ehjillä hiukan alussa jos ei muuta löydy, mistään ei löydy esim calminin iskareita taakse tai edes hintoja
|
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=16983
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=16981 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=16982 ja kuvan kaverihan on yli 2m koripallon pelaaja:D |
Ihan sopivan korkealtahan tuo näyttäisi. Minkä kokoista rengasta on tarkoitus alle sovitella? 31"? 33"?
Komia on rojekti!:cool: |
alus oli hakusessa semmoiset että papereihin saan(235/75-15) mutta taidan kallistua 30/9.5 renkaisiin, tai sitten noihin 31/10.5. saas nyt nähä miten käy.
|
noniin, nyt on niskasta otettu kiinni ja aloitettu ruostevaurioiden korjaus, ja sitähän riittää:eek:
käivn yhen paikan jo vänkärin puolelle tekemässä äskön(200x450) naurettavan ohutta toi oma pelti niin todella vittumaista hitsata vaikka on 0.6 lanka koneessa, hermo menee. päässä muhii hiukan erillainen tapa "paikata" toi lattia, siitä myöhemmin jos totean sen tekemisen mahdolliseksi ja ilman suurempia epäonnistumisen mahdollisuuksia:rolleyes: kuvia laittelen profiiliin ruosteista ihan kohta puoliin |
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17287
orkkis tankin täyttöaukko lentää kohti vesilintua ja tilalle tulee jotain muuta kun vaan keksin mitä ja mistä semmoisen löytää:D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17288 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17289 hitsi pitäisi tommoisen tekijältä ottaa pois, lie ollu suojakaasukin suljettuna tuota paskaa tehessä http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17290 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17291 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17292 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17293 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17294 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17295 kepit http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17296 vieterit |
todella kaunista jälkeä.. tulevaisuudessa sua vaan rupee vituttaan se että kun kerran "teet" vitaran uudelleen niin jäykkä etuakseli olisi ollut poikaa?!
tsemppiä korin korjuuseen:) |
no tämä koko suikka projekti on sellainen perinteinen "lapasesta lähti ja kunnolla" projekti että en kerenny mitään etukäteen haalia tätä varten. tarkoitus oli alunperin vain tehä pintafixaus ja auto kiertoon:rolleyes: mutta mites sitten kävikään, kaksi päivää omistajana niin auto jo runko paljaana:D jos se vaan ois mahdollista se etuaskelin vaihto niin kattelen ehdottomasti porttaalit seuraavaan projektiin jos vielä offi autojen pariin palaan:)
|
ja taas sain pajoitettua lisää hipo osia:cool:
elikkä uudet takaiskarien alapään korvakot, ja speziaalina niissä on kahdet reijät, toiset 50mm korkeammalla kuin orkkis:rolleyes: ja tehty ne korvakot tehty 6millin 650 teräksestä, pitäs kestää eikä pikku kivet ja kolhut tunnu missään, toisinkuin niihin originaaleihin omiin:D ja tarkoituksena on tehä koko lattia osa yhestä palasta, lukuunottamatta kardaani tunnelia joka on ruosteeton, muuten edestä loppuun asti tulee uutta rautaa, 2millistä niin saa katsari koputella meisselillä:D |
2mm lattia? Eikö se muuten paina tarpeeks?
|
heh joo aika julmalta kuulosta, mutta kestääpähän sitten kolistella. On se vain hieno katsoa kun ammattimies tekee. Jatka samaan malliin.:cool:
|
kyllähän se painaa, mutta painaa myös melko paljon ne pienet pellinpalat+rulla lankaa ja kasa menetettyjä hermoja siihen päälle, ja onhan tuossa suikassa semmoinen voimakone että oksat pois:rolleyes:
|
Minkä auton jouset ja iskarit ostit etupäähän?
|
omat etuiskarit ja mersun etujouset.
|
nyt odottais uudet lattiat asennusta ja isot kasat muutakin rautaa muotoiltuna koriin kiinnitystä, viikonloppuna sitten
|
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17376
auto mallia kiviset ja soraset:D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17377 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17378 aivan oli haperoa toi kotelo tuon korvakon kohdalla, joutuu ilmeisesti tekee uuden pellin myös siihen pystyosaan niin ei sitten sieltä rupea hajoamaan:rolleyes: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17379 uudet jalkatilat ja isompi on takakontin uusi pohja. |
[Mitäs sun appari tykkää rälläkän äänestä?
|
koirat on ulkona sillon kun rälläköin, ja on ne oppinu menemään sitä piiloon jo muutenkin:D tottuneita hallikoiria:D
|
Tsemppia hienoon projektiin:)
Ne on sitten aika jaykat nuo mersun jouset, voi olla joustot hukassa... |
langan paksuus oli sama vai oliko jopa .3 milliä ohuemmat noi uudet, ja tuleehan tuota painoa paljon lisää
T:BryGgi |
uudet kynnykset+helmat tilattu, oli jo yhdet itsellä särmättynä odottamassa mutta päädyin tilaamaan kokonaan uudet, noilla hinnoilla ei itse kehtaa ruveta tekemään niitä.
vänkärin lattiaan on jo etuosa tehty ja korin kiinnike ja sen kotelo takana, kuvia joskus tulossa,ei ole tullut hallilla oltua, viikonloppuna on taas ihan muita hommia niin taitaa jäädä rakentelu silloinkin vähemmälle:mad: muuttokin kuun lopussa niin voi olla hiljais eloa tiedossa myös silloin |
tohtisiko tiedustella että mistä löysit vitaraan helmat + kynnykset.. ite yrittäny niitä hakia mutta en oo löytäny..
|
varaosaputkasta. hintaakin tais jäädä alennuksineen 45euroo kappale.
ja klokkerholmin sivuilla oli myös helmat vitaraan kun selailin saatavia osia, en kuitenkaaan ole varma onko nämä klokkerholmilta vai mistä. |
mitäs tälle hienolle projektille kuuluu? vai painaako muuttopuuhat vielä niskaan?
|
nekin painaa ja duunihommatkin ihme ja kumma painaa. pariviikkoa ollu taukoa nyt, eilen kuitenkin sain niskasta kiinni itteäni ja vänkärin lattian kiinnitettyä ja huomasin myös että etupään palkit joihin kori kiinnittyy mitkä on kiinni lattiassa ovat sen verta huonot että teen nekin uusiksi ja samoin penkin kiinnitysraudat koska nekin on niin surkeet ja hepposet. nyt jos viikonloppuna sais myös ton toisen puolen lattian uusattua niin pääsis takapään kimppuun ja korin nostettua poikkeen rungolta.
pääsis kaikkiin pikku ruostepaikkoihin korjailee:D |
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=19954
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=19952 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=19951 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=19953 huh huijaa, siinä olis lissee http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=19955 on muuten todella kätevä lamppu, normi loisteputki ja saa kiinni konepeltiin tai ihen minne vaan keksii, ei tartte kohdevalaisimilla leikkiä, lidlistä 60 euroo:D |
Elekee elekee
Lainaus:
Eli totuus esille akka asioissakin. Ainahan sitä välillä rassaa muutakin takapäätä kuin Vituran, vai? |
Mitäpä jos nyybi jättäs nuo emäntäasiat ihan johonkin muualle...ei taida varsinaisesti tähän projektiin eikä muutenkaan koko Suomelle kuulua. Ollaan vaan tyytyväisiä kun olemme saaneet auton uudelleenrakennusta seurata. Kiitos ja jatkakaa.
|
jep, nyybeillä ei ole omia mielipiteitä:D
aamun saldo kuvina http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=20112 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=20113 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=20114 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=20119 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=20117 vielä joutuu muutaman suiron sinne muotoilee kun korin saan käännettyä kotolleen http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=20124 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=20123 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=20120 taisin löytää suikkaan maskinkin, tämähän on oikeasti volkkariun uusi citymaasturi "TOURAKKI":D |
Sivu luotu: 19:50 (GMT +2). |