![]() |
Hilun latausproblem...
Eli,ei lataa tarpeeksi,hiilet ok. Säädin näyttäis kans olevan kunnossa,(ei mustaa gäämiä tms.).Akusta mitattuna 12.2v.vain latailee tyhjäkäynnillä,valot,puhallin päällä.Voiko se erillinen säädin olla kuitenkin mynnähtänyt jostain syystä,En ole vielä mitannut laturilta/säätimeltä suoraan?
|
säädin!
Lainaus:
|
Justiin LJ:sta saman vian korjasin. Latasi samoja lukemia vanhalla säätimellä, mutta uudella (motonetista japanilainen mekaaninen) jännite pomppasi 13,5-14V tienoille. Säädin maksoi muistaakseni jotain 25€.
|
Toisella Tojotan säätimellä kokeilin justiin tuota,ja latailee samoja 12.5V.
|
Kannattaa mitata myös laturilta suoraan ja verrata tulosta akulta saatuun. En itse uskonut, että säädin voi "väsähtää" kun muuten oli ehjä kaikin puolin. Kummasti vaan vika korjaantui uudella säätimellä...ainakin minulla.
|
Kyllä mittailin laturiltakin suoraan,ja samaa hurrrjaaa 12.5V. antaa vain sieltäkin.Voihan se tosin olla kuitenkin säädiprobleema,kun eihän noista wanhoista osista voi satavarma olla,kun on kyseessä vielä tuo Tojotan huipputekniikka.
|
Missä tarkalleen sijaitsee tuo säädin. itsellä myöskin sama ongelma. ja kun laittaa akut laturiin niin 2-3A vetää vaikka latais viikon eli johonkin purkaa. vika ei ole akuissa kun on viime vuonna uusittu molemmat...
|
Sijaitsee takaa katsottuna oikealla,sisälokasuojan päällä.Kyselin tarvikesäädintä Sln:sta varaosaliikkeestä,niin moittivat tarvikeosan niin paskaksi,että ei edes suostunut tilaamaan sitä,Eli TOJOTA:lle Mars.Nooh,Alennusten jälkeen jää säätimelle hintaa n.80e.Ihanan kallista :-D
|
eikö vanhalle säätimelle pysty itse tekemään mitään ?
|
Joo näino, mulla sama vikaa 84´hilussa. Kaverilta ehjä säädin lainaan -> ei toiminu, uuden hiilisillan n.20e -> ei toiminu ostin uuden laturin n.170e EI toiminu! Hermot meni, ei edes vasaran kuva lokarissa auttanut. Nooh akussa, kierroksista riippumatta n.12.5v juu katoimpa sitte tämän edullisen seikkailun jälkeen laturista suoraan -> 14.4v tyhjäkäynnillä. Jepjep hyppyjohtoa väliin ja sähköä piisaa.
Eli oletko jo mitannut suoraan laturista?? Siitä päävirtanavasta..:D En tiedä olisiko vanhassa laturissa tämä auttanut, en voi koittaakaan kun se on jo menossa vinkuintiaan tehdaskorjaukseen.. |
Kyllä,Juurikin siitä laturin päältä mittailin,ja ei siihen tule,kuin se 12.5V.,Eli onko se vain uskottava,että laturi on paskana,....mutku,ja mutku useimmiten se säätimestä se vika kuulemma löytyy?....Voe...tu,että mie oon aina rakastanut noita sähköhommia,varsinnii tuota etsimistä,Prrrkl......Kohta on miunkin Hiluksissa vasaran kuva,kummassakin lokarissa. :-/
|
Mekaanista jännitteensäätäjää pystyy itsekin säätämään suuremmalle latausjännitteelle.
Toisen releen kärkiä, tai siis sen kärkien jousivoimaa säätämällä tiukemmaksi saadaan latausjännite nousemaan halutulle tasolle. Siitä on 15 - 20v aikaa, kun noita mekaanisia viimeksi rassasin, joten tämän tarkempaa ohjetta en voi antaa, mutta kun sen suojakopan ottaa auki, niin hetken pähkäilyn jälkeen onnistuu Raneltakin. Volttimittari akkuun/laturiin ja kone käyntiin, sitten katsoo kärjistä, että kumpiko niistä humppaa. Sitä kärkeä kun pitää hetken vaikka tikulla pohjassa, niin pitäisi jännitteiden nousta. Tämän kärjen jousen kiinnikettä pystyy vaikka kärkipihdeillä kääntämään siten, että jousi kiristyy => latausjännite nousee. Kannattaa tehdä kunnon lenkki ja mitata jännitetaso uudelleen. Yli 15 Volttia ei kannata latailla kovin pitkään, ettei akku kiehu kuivaksi (lisäksi räjähdysvaara kaasun vuoksi). Tällä tavoin säätämällä saa sen väsähtäneen säätimen virkistettyä uudenveroiseksi. Kannattaa tarkistaa niiden kärkien kunto ja jos ovat kovasti kipinöineen näköiset, niin sitten vaan kapea siivu hiomapaperia kaksinkerroin ja sitä hinkkaa kärkien välissä. |
Tutkitaan,sano gynekologi,ja riisui housunsa :-D Pitääpäs hivellä huomenna vielä sitä säädintä uudestaan.
|
16.6 näytti yleismittari kun mittas laturista suoraan. kuinkans sen säätimen saa nätisti auki vai otettaanko suosiolla irti koko loota?
|
Saattaa joutua irrottamaan sen säätimen siitä pellistä,kun miulla on ainakin siinä päällä semmoinen suojapelti,jota joutuu vähän taivuttamaan,saadakseen kopan auki.Koppa on 2 ristipääruuvilla kiinni.
|
Alkaa olla jo vähän hankala topikki seurata, kun on kahden eri kysyjän ja kahden eri auton mittaustuloksia sekaisin samassa ketjussa.
j1s kertoi, että "16.6 näytti yleismittari kun mittas laturista suoraan.". Mitä näyttää samaan aikaan akun navoista mitattuna (siis j1s:n autosta)? |
12,4 Näyttää j1s autossa (akun navoista) :D
|
Lainaus:
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Meneekö se laturista lähtevä johto siis suaoraan akkuun vai jonkun sulakkeen kautta?
eli meneekö näin miten tässä? http://koti.mbnet.fi/matjarv/elektro...ges/wkytk3.gif Jos noin niin sitten vain uusi johto laturista akkuun? |
Voi siinä sulake olla jossakin muodossa. Yhdessä omista värkeistä on tällainen ratkaisu:
http://kuvat.ktweb.fi/jukka/offi/r/el/mrlaturi.jpg Siinä laturin tuotto tulee akulle 80A sulakkeen "MAIN" kautta, mutta sama sulake on käytössä mm. myös startin ohjauksessa (solenoidin virta). Säädin on laturin hiilisillan yhteydessä, siis sellainen "sisään rakennettu" ratkaisu. Säätimelle tulee oma johto akulta, eli se haistelee akun jännitettä navalta asti, eikä B/W (sinun kuvassa B+) -johdon jännitehäviö pääse vaikuttamaan akun navassa näkyvään jännitetasoon. |
No niin,Nyt on testattu uudella,Toyota-Original-säätimellä.Lataa enemmän,kuin ennen(13.8V) tyhjäkäynnillä,MUTTA,Heti,kun laitan valot,ja puhaltimen päälle,niin laskee lataukset siihen samaan(12.3V),jossa olivatten vanhallakin säätimellä.Hukkaakohan nuo normi-ajovalot/puhallin tuon virran johonkin,vai onkohan tuo laturi gaput.?..Laturilta suoraan mitattuna ihan yhtä huonot lukemat...TTU...KELE,JOS EI KOHTA käy harmittamaan.
|
Aika monessa autossa on tuon laturin - akun välisestä johtimesta jo tehtaalla haaroitettu puristusliittimillä suoraan sulakekotelolle / virtalukolle / ... . Vaikka kaaviot näyttäisivät, että esim. virtalukolle tai sulakekotelolle lähtee syöttävä johdin suoraan akun + -kengästä, niin se onkin todellisuudessa koplattu tuon em. laturin - akun välisestä paksusta johtimesta jossain siellä paksun johtonipun sisällä. Liitoksen päälle vain pyöräytetään pari kierrosta erkkaa ja kaikki samaan suuntaan kulkevat piuhat niputetaan yhden paksun suojaletkun / teippauksen sisään.
Nämä "Rosvoliitokset" aikaa myöten hapettuvat ja lakkaavat johtamasta sähköä. Jos menee tekemään niin, että uusii kokonaan tuon laturin - akun välisen paksun piuhan ja katkaisee molemmista päistä sen vanhan piuhan poikki, niin silloin sen alkuperäisen rosvoliitoksen takaiset kulutuspisteet joko lakkaavat toimimasta kokonaan, tai ne saavat sähkönsä jotain kiertotietä pitkin. Kenties vielä paljon ohuemman piuhan perästä, jolloin se koje toimii hitaammin tai valot palavat himmeämmin... Eli jos akun ja laturin välissä / suunnalla kulkee paksu johtonippu ja tuo paksu + -johdin kulkee sen nipun sisällä, niin sieltä saattaa löytyä tuollaisia puristusliitoksia. Kannattaa myös putsailla kaikki maadoituspisteet ja sipaista vaikka vaseliinia liitoksiin, niin eivät sitten hapetu ensimmäisen kurakylvyn jälkeen. Laturin sisällä on myös erittäin tärkeä maadoituspiste. Se tasasuuntaajasilta kun on ruuveilla kiinni siellä laturin sisällä, niin sen tasasuuntaajan pitää saada maadoituskontakti näiden kiinnitysruuviensa avulla. Tämä liitos yleensä hapettuu uintireissujen jälkeen ja muuten ehjä laturi lakkaa toimimasta. Myös tuon ulkoisen jännitteensäätäjän maadoitus pitää olla kunnossa. Luistava laturin hihna myös aiheuttaa latausongelmia kovassa kuormituksessa. Vaikka hihna olisikin kireällä, niin se saattaa silti "pohjata", jolloin sen latauskyky heikkenee... |
Eikun laturi kauniiseen käteen ja tarkasta hiilien/kollektorirenkaitten kunto. Voisi kuvitella että laturin mangetointivirran kasvu aiheuttaa vastuksen kasvua kun virta ei pääse kunnolla hiililtä ankkurille.
Alkaako latausjännitteen tippuminen heti kun laitetaan vähän kulutusta esim pelkkä puhallin? Jos tippuu niin auttaako kierrosten nosto yhtään? Jossain tojotoissa oli normaalia että tyhjäkäynnillä kulutus päällä latausjännite on matala mutta kun nosti koneen kierrokset esim: 1100rpm lataus oli ok. |
Lainaus:
Lainaus:
|
Noh,Nyt on uusi laturi (60A) kiinni,ja toimii.Latailee 13.8V.valot,ja puhallin päällä.Eli ongelma ratkaistu.Hehkutkin rupes pelaamaan normaalisti.
|
mysteeri
vm99 hilux lataus vikaa nejäs uusilaturi menossa eikä lataa kaikki johdot ok akut ok sulakkeet ok oisko mitään vinkkiä??
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Mulle hilux ln46 lataa 17 volttia vaikka säädin on laitettu uusi! missä vika??
Yritin säätä se vanha säädin, mutta se ei latannut ollenkaan tai sitten se rupes lataamaan kaikki mitä irtoo laturista, luulin että säätimessä oli vika, tuli laiteltu uusi säädin kiinni, mittasin akun navoista ja vielä lataa 17 volttia. Ja vielä se että latausvalo palaa koko ajan.. Tai jos vetää säätimen stöpseli irti latausvao sammuu ja lataus loppuu, eli se valo toimii tavallaan päinvastoin.. |
Omat kokemukset hiluksin laturista: Kerran menny kaami poikki laturin sisalta, saatimesta kaami poikki, hihna luistanu ilman aanta ja savua ja saatimen takaa irronnu vastus. kaksi viimeista oli melkein mahdottomia loytaa, varsinkin irronnu vastus oli ihan tuuri pelia et loyty. Hihna ei muuten pitany vaikka kirras miten tiukalle. Sorry aat ja oot, vika kielinen nappis...
|
HILUX LATAUSONGELMA
Minulla Hiluxi latasi 12.6v mitattuna niin laturilta kuin akuistakin. Ulkopuolisen lataus säätimen avasin ja pinellä säädöllä tuli kuntoon. Nyt lataa 13.9v niin laturilta kuin akuilta mitattuna. Vuosimalli on -92 ja edellinen omistaja oli juuri vaihtanut uuden laturin ilmeisesti ko vian vuoksi.
|
Missäs tuo latausrele sijaitsee LN110 Hiluxissa?
Onko se se musta laatikko vänkärin puolella sisälokarissa missä on koppa 2 ruuvilla kiinni? Sen alta ainakin löytyy 2 käämirullaa ja kärjet mutta nepä ei ainakaan tuossa näyttäny elävän suuntaan eikä toiseen. Lataus on juurikin tuo 12.6V ja kierroksilla nousee vaihtelevasti 13.5 hujakoille. Eilen vaan pimeällä ajelin ja kiinnitin huomiota ajovaloihin jotka kirkastu hetkellisesti ja himmeni "normaaliksi" miltei heti. Sitten kun otti vauhtia 5 vaihteella 90 niin loppu tuo välkkyminen. Mistähän mahtaisi kiikastaa? |
joo ja nyt mulla on saman tyylistä lataus ongelmaa,eli pitkään latausjännite pomppi koko ajan,sitten se latas sillon ku huvittaa täysillä ja nyt se ei lataa enää ollenkaa,tänää käytin laturin irti ja katoin hiilisillan,hiiliä oli jäljellä reilusti mutta ei vain lataa kunnolla.
Olen mitannut laturisti suoraan ja akuilta tulos on sama,eli kannattaako vikaa lähteä etsimään jännitesäätimestä?kun tuo uusi laturiki näyttäs olevan aika arvokas toho 2-lt koneeseen,koitin irrottaa jännitesäätimen johdon ja mitata sitten tuo latausjännite mutta ei vaikuttanut tulokseen. |
HUCO?
Just vaihdoin sen säätimen kubotaan,se on sama ku toyotassa.Siinäki oli vanha mekaaninen,tilasin tarvike liikkeeseen uuden Huco merkkisen elektronisen säätimen.Se on paljo parempi ku se orkkisrele,sitä orkkismallista saa tarvikkeena mut se on aika paska.Kun sitä jännitettä mittaatte siitä laturista ni se on sit se paksuin johto niistä.B+ jos siinä ei oo ainaki 13.5v ni säädin kuuseen ja uus.
|
Jesh,jännitteensäädin oli tullu tiensä päähän puutikulla ku paino kärjet yhteen ni alko lataa,kyllä oli mukava ajaa hiluxilla näillä keleillä ku on saanu noi ahdot/syötötki kohilleen,ja on muuten joku 3x lämpösempi sisältä ku duuni transportteri,lähtee joku 6x liikkeelle paremmin ja tarvittaessa voi sladitella:D
|
Taitaa olla yleinen vika tuo Toyotan lataus. Itellä kans LN 110:ssä vittuileepi ja on vaihdettu säädintä (alkuperäinen) ja on vaidettu laturia niin vielä jatkuu sama ongelma. Välillä näyttäs lataavan ihan oikein ja sittä taas 12.6V, rupeaa kohta keinot loppumaan. Voiskohan olla jo virtalukon pohjassa häikkää.
|
toi elektroninen vois olla parempi,ainaski oli motonetis halvempi 22e.
|
Lainaus:
|
Kannattaako tuota höpönetin elektronista kokeilla, nykyinen säädin kun toimii vähän "sinne päin". kerran säädin jännitteen oikialle tasolle, jonka jälkeen on pelannut ok. Mutta, ilman kuormaa kun polkasee kierrokset 2-3000 paikkeille, jännite pomppaa hetkeksi jonnekin päälle 15 voltin, josta tippuu saman tien normaaliksi. Mekaanisen säätimen ominaisuuksia vai kuinka?
|
Ei jumalauta,tuli taas kokeiltua toisella säätimellä niin ei mitään vaikutusta latauksen heittelemiseen. Voiskohan olla jo virtalukon pohjassa häikkää ??? Taitaa olla kohta viisain ku heittäs helevettiin tuon oman laturin, laitas normi laturin ja erillisen alipaine pumpun. On tullu kohta uusittua kaikki lataukseen liittyvä tuohon katiskaan. Kaikki vihjeet ja keinot on sallittuja.
|
johto?
Lainaus:
|
jos noi orkkislaturit ulkoisella säätimellä ei pelaa niin on siihen vaihtoehtojakin saatavilla helposti. itsellä kuvassa joku boschin 90A sisäisellä säätimellä ja alipainepumpulla asennettu 2ällän kylkeen, ei vaadi suuria muutoksia jotta saa käymään paikalleen. samalla tapaa tehty täällä useampaan 2ällään ja tee versioon.
meet purkaamolle ronimaan hyllyjä ja etsit sieltä mieleisen mallin ja käyttötarkoitukseesi sopivimman tehoisen, löytyy helposti alipainepumpullisia 70A-120A kokoluokasta. tohon omaani taisin muuttaa hihnapyörää vähän pienemmäksi että metsässä riittää latausvirta myös tyhjäkäyntikierroksilla. sit vaan ulkoinen säädin pois ja ettii sopivat piuhat ja eikun menoksi, kaikki merkkivalot ym. "runsaat" sähövarusteet toimii aivan kuin ennenkin. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=35814 |
Joo niin...kannattaa muistaa myös että pidemmän aikaa temppuillut laturi/säädin on saattanut tappaa myös akun. Itellä oli Hiluksissa kuskinpuolen battery ihan finaalissa kun oli latausrele oikkuillut. Nyt on uudet akut ja säädin niin johan rokkaa.
|
tarviisin neuvoja/tietoja hilux ln170 vm 01 lataus ongelmista.alkoi niin että ensin syttyi kaikki mittariston häiriövalot palamaan ja samalla hävis ajovalo automatiikka.lataus oli 15-17v olen laittanut 2uutta laturia (tarvikkkeena) vika häviää hetkeksi.ja sit tulee samat oireet takas.olen käyny kaikki sulakkeet,releet,maat,johdot läpi.ei löydy vikaa. onko tarvike laturi aina sökö.kun ei muutu vika
|
Taas lataus robleemaa,hiluxi käräytti lataussäätimen ja laturiki anto heikko jännitettä pihalle,niin päätin ostaa uuden laturin sisäisellä lataussäätimellä.Ongelma on että uudessa laturissa oli vähän outo liitin ja johtoväritkään ei täsmää punainen,sininen ja valkoinen.Sain uuden laturin latailemaan komeesti ja latauksen merkkivalonpiuhan löysin,mutta mistä tiedän että virtalukolta tuleva heräte ja akulta tuleva piuha ovat oikein päin?kun laturi lataa kuitenki normaalisti auton käydessä oli piuhat kumminpäin tahansa.
|
Vai tarviiko se edes kaikkia kolmea piuhaa laturille,kun lataa pelkällä herätteellä ja merkkivalolla?
|
Autosähkö Nimen sivuilla on hyvät kaaviot latureiden ja muiden sähkövimpaimien kytkennöistä.
Tuosta laturien napojen merkinnät: http://www.autosahko.net/kuvat_tuotteet/img_352.jpg http://www.autosahko.net/kuvat_tuotteet/img_353.jpg |
Joskus ihmettelin Toyotan 2L-t latausta ja ei ladannut volttimittarin mukaan lainkaan käynnityksen jälkeen kun oli jälki hehku päällä. Aika pitkään sai odotella ennen kuin jälki hehku meni pois päältä ja sen jälkeen latasi normaalisti. Se ei ollut vika vaan ominaisuus.
|
Juu on aika kätevät nuo sivut,täytyy laittaa talteen.Hiluxi oli purkanut akut tuon kahden yön aikana kun uusi laturi oli kiinni,tuo probleema voisi poistua kun vaihtaisi jatkuvanvirran ja herätevirran paikkaa.Jätin nyt yöksi ainoastaan herätteen ja merkkivalon johdon kiinni varoiksi,ettei akut tyhjene.En käsitä kyllä että miksi tuo jatkuva virta pitää olla?Kun lataa täysin normaalisti pelkällä herätteellä ja merkkivalon piuhalla.
Aha selviski jo schöörtsil että jatkuvan virran piuha vaikuttaa siihen että lataako laturi koko ajan täysillä. |
Olipa taas syöny akut tyhjäksi,voisiko tuon jatkuvan virran haarottaa tuosta herätteen johdosta?sit olis kaikki virtalukon takana.
|
Itte ostin vm-90 hiluxin 2.4d vähän aika takaperin taikka taro se on mut sama asia kummiski. Yllättäen ajon aikana syttyi nafta-ja latausvalot samaan aikaan joten pysäsin kattomaan hihnat ja kunnossa olivat. Kotona mittailin latausjännitteen ja tulos oli 12,3-12,6V. Tarkistin hiilet, olivat kunnossa ja kaikki näytti normaalilta. Motonetin reissu tuli tänään ja hain latausreleen. Ei vaikutusta. Kaiken maailman temppuja koitettu on mitattu suoraan laturilta, akulta on lisämaadoitettu laturia ym ym. Alkaa konstit olemaan itteltä vähissä et olis hienoo jos jollakin olis antaa jotakin hyvää vinkkiä. Varmasti tarpeeksi epäselvästi kirjoteltu mut kai siitä jotakin selvää saa.
|
Taro/Hilux sellainen latausongelma että lataa yli 16volttia. Säädin on uusittu ja hiilisilta laturiin myöskin uusittu. Onko ehdotuksia vai aloitetaanko hankkimalla toinen säädin vai?
|
Lainaus:
|
Olisko sulle tästä pläjäyksestä apua, pääsisit kartalle kuinka toyotan lataus periaatteessa toimii.
http://forum.ih8mud.com/40-55-series...how-works.html |
Lainaus:
|
laturi tarkastettu ja säädin uusittu mutta jännite nousee 16voltiin ja aaltoilee 14 ja 16 välillä miten sattuu.
|
Mitenkä nopeessa syklissä?
Jos lamput kestää ehjänä eikä akku kuivu määräänsä nopeemmin niin ei tuosta välttämättä haittaa ole. Nii onkos akku miten tikissään? Eli yön seisomisen jäljiltä pitäisi jännitteen olla 12.7 volttia. Ja vodaa on? Jos akku alkaa olla vainaa niin sekin saattaa nostaa jännitettä. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
vw taro ja hiluvitkutin!
Onko teillä mikä maksimijännite sanotaan vaikka lyhyet päällä ja kaikki mitä siihen liittyy ja miten ovat sähköosat kestäneet kuten lamput ja akut ym.? |
Muistelen että vanhalla säätimellä ei riittäny pelkkä puhallin, latas liikaa mut ku valot laitto oli normaali.
Uudella säätimellä puhallin riitti. Ja sitte välillä miten sattu. Nyt mulla 90a laturi jossa säädin itsessään. |
|
Ongelmaa
Onko kellään tietoa kuuluuko laturin olla kuuma?
Käytin tuossa käytetyn hiluxin laturia paikoillaan jolla jännite näytti korkeilla kieroksilla 13,5 ja tyhjä käynillä 12,8 mutta ku laturiin koski niin oli pirun kuuma varsin navasta mihin piuha tulee kiinni niin sormet kärvähtää jos koskee. |
Lainaus:
Pitääköhän tuo ostaa vielä uusi ja koikeilla sitä. Sääjinki vaihettu vasta uusi niin liekkö tuo siinäkään vika. Vinkit ovat tervetulleita jos jollain sellaisia on. |
Koita nyt jostain hommata alkuperäinen säädin vaikka kaverin autosta kun ei ole kun pari pulttia ja pistoke niin on kokeiltu ja muista MAAJOHDOT eivät koskaan ole liikaa tai liian paksuja. Laturista kunnon maapiuha runkoon johonkin tai vaikkapa akkuun suoraan. Kolme laturia eivät periaatteessa voi tehdä samaa lukua kun säädin on se joka viime kädessä määrää.
Alkuperäiset ja tarvike säätimet ovat ihan eri maata ja älä sorru elektrooniseen silloin vasta ongelmia ilmenee. Ovatko akut kunnossa ettei niissä ole oikosulkua? |
Lainaus:
|
Lainaus:
Täytyy ensi viikolla ruveta tutkimaan maadoituksia ym kyllä se ainaki jotaki lataa koska käynnissä pysyy vaikka ottaa maakengät akusta irti. Kahdella muulla laturilla sammu heti kun otti kengät pois. |
Kierrä kaiukaa kaikki niitä alkuperäisiä vastaavia säätimiä ja hommaa jostain vanha käytetty alkuperäinen ja kokeile sillä
|
Maadoitus vika! Tarkalleen ottaen jännitteen säätimen vieressä oleva ohut maadoitus piuha oli viallinen.
Nyt lataa ainakin toistaiseksi :) |
Vaihdoin Taroon Nissan Vanetten laturin sisäisellä säätimellä. Ei oo ollu ongelmia sen jälkeen. Profiilissa kuvia jos haluu kattoo.
|
Sivu luotu: 13:13 (GMT +2). |