![]() |
Katsastus Hämeenlinnassa?
En haulla löytänyt.
Eli onko kokemuksia mihin Hämeenlinnassa kannattaa/ei kannata mennä katsastamaan autoa? Tarossa on vähän koria korotettu ja Hiluxiin ihan lailliset renkaat. Muutokset pitäisi saada leimattua. T:Jussi |
No tottakai Mäkelään monopolin ulkopuoliselle!
|
Mun mielestä ei mihinkään! Kaikki tuntuu olevan vidun vaikeita paikkoja. Mäkelä varsinkin jos ei siellä ole Kinnari töissä. Se pieni heittoletti jätkä siellä on aivan hanurista. Kantolassa jotkut on saanut hyvää palvelua,minä en. Jus siviliauton käytin hätilässä ja siellä oli ekan kerran ok toimintaa eikä nipotusta. Forssassa on osa tutuista käynyt leimaamassa rankempia muutoksia.
|
Mäkelä tuntuu olevan paras paikka. Kantolaan en itse mene enää ikinä. Muuten asiallista porukkaa, mutta yksi täysi mlkku joka riittää pilaamaan koko konttorin maineen.
|
Eikös nykyään saa itse valita kuka auton katsastaa. Ainakin epsanjalaisten konttorilla.
|
Kyseleppä Kokkosta kausalassa olevasta konttorista,se ainakin ymärtää ja tajuaa esim,miksi BJ:hin saa 33"12.5/15 pyörät alle.
Taxari kävi tossa syksyllä kouluttamassa sitä. Taitaa tää kausalassa oleva olla sama kun kantolan konttori..... |
Tuolla voi ihmetellä hintoja ja asiakkaiden arvioita: http://www.katsastushinnat.fi/H%E4meenlinna
Siviiliauton kanssa kävin Kantolalla ja sain parempaa palvelua kuin ikinä tähän mennessä. Aion kokeilla maastoautonkin kanssa. - p |
Lainaus:
N1 muuttaminen N1G:ksi taas ei luonannut monopoliasemalla ollenkaan (kuulemma mahdotonta ilman kyseisen yksilön uutta tyyppikatsastusta), mutta Mäkelässä asia oli päivänselvä juttu ja vain merkintä tietoihin heti sen jälkeen, kun vanhenmpi mies (esimies, omistaja?) löytyi takahuoneesta. Kantolassa ei tätäkään muutosta ollut mahdollista tehdä. Perus vuosikatsastukset olen teettänyt monopoliasemalla, jossa homma on sujunut aina sen puolesta hyvin. |
Itse olen saanut hyvää palvelua Hätilän K-1 katsastuksessa niin muutoskatsastuksessa kun tyhmiä kysellessä.
|
Ite just muutoskatsastin 35" pyörät k-1 hätilässä blazeriin eikä ollut ongelmaa!
Mutta kantolan kaus olikin toinen juttu, Pumpanen perkele ei ymmärtäny ollenkaan vaikka oli mustaa valkosella:mad: siviiliautolla oon saanu kyllä hyvän palvelun kantolassa, mutten ikinä enää sinne mene!!!! |
kerran kävin kysymässä hojoon 33x12.5 kantolassa ja ei millään kelvannu,niin taas olen käynyt ex valtion konttorilla tiiriössä ja käyn toistaiseksi edelleen..
Tosin kantolassa aikaisemmin olen käynyt pari kertaa ja oli ok siihen asti kun eräs herra kielsi nuo 33:set...ensin toinen inssi totesi et ei ongelmaa ja toinen kun kuuli niin tuli ongelmia! |
Rengasta pajeroon?
Missä voisi saada katsastettua 33" renkaat pajeroon? tuskin helsigissä onnistuu?
|
mutta yksi täysi mlkku joka riittää pilaamaan koko konttorin maineen.[/QUOTE]
et varmaan tarkota kaljua partasuuta:D |
Kiitoksia vastauksista.
Hajontaa oli, niinkuin arvelinkin. Lähipäivinä pitäisi käydä yrittämässä. äänimerkki vielä hukassa ja lampunpesimet ei toimi - kun nyt vielä paikallaan ovat niin täytyy yrittää parsia kuntoon. Ilmoittelen kyllä miten homma toimii. T:Jussi |
Lainaus:
Sama mies :D |
Lainaus:
Sama mies :D[/QUOTE] vaan enpäs ole yllättynyt:D:D |
Lainaus:
|
katsastus
Lainaus:
|
kyllähän vaan valitettavasti on konttoreitten välisiä eroj atodella paljon a suuriakin eroja jä tämä on FAKTAA sano laki mitä hyvänsä
|
Lainaus:
aivan turha turha tulla saarnaamaan kun et ilmeisesti tiedä mistä puhut:mad::mad: |
katsastus
Lainaus:
diktaattorit ovat hyvin nopeasti uuden toimen haussa T:max40w |
Lainaus:
|
Lainaus:
nousee vitutustaso aika korkeelle:mad: harva näistä laittomia haluaa, vaan pykälien mukasesti maastokelpoisempia koska siihen on mahdollisuus! onko se hirveen vaikee ymmärtää? |
korotetaan vaan
Lainaus:
|
AIVAN SAMA
|
missä ne kaffet on
Lainaus:
|
et todellakaan masentanut etkä muutenkaan vaikuttanut mihinkään mielipiteeseen!
sen sait kyllä aikaan että nousi SUUREN SUURET pirunsarvet ottaan, koska mielestäni puhuit asioista jotka ei aivan niin mennyt kuin sanoit, vai olenko aivan väärässä? ja oikaskoon muut palstalaiset jos olin väärässä:confused: en tiedä oliko tarkoituskin ärsyttää, mutta sen kyllä ainakin teit:D offikahveet on seuralaisille, mutta toki jos liityt MACiin niin olet tervetullut:cool: vai mitä sanoo panzer? |
kaffet
Lainaus:
|
Lainaus:
pannu kävi kyllä melkos ylikierroksilla mut jäähtynee se siitä pikkuhiljaa:D |
On se melko selvää, että jos tänne tulee asiantuntijan elkein väittelemään asioista, joista ei selvästikään ole minkäänlaista ymmärrystä, niin nostattaa helposti muhkean tatin toisten otsaan.
- p |
Lainaus:
|
kuitenkin asia taitaa olla niin että max40w on todellakin harrastanut tätä lajia jo silloin kun sinulla itsellä oli 4wd päällä koko ajan ja vanhemmat toimivat vinssinä
Eipä ole Karlstedt niitä nuorimpia sällejä ja kokemusta ja taitoa riittää. Se, ettei palstalta löydy tuolta niciltä neuvoja ja opastusta, ei tarkoita sitä, ettei mistään mitään tiedä. Päinvastoin, moni aisoista perillä oleva ei jaksa kohkata "tyhmien" kysymyksien perässä ja harrastaa ihan omassa rauhassa. Toisaalta "tyhmiä" kysymyksiä ei ole mutta toiset vaan tietää enemmän kuin toiset. Nyt kannattaa samaan aikaan aukoa päätä vielä Paulille,KooPeelle,Jarelle,Tarelle,Ipe64:lle...... etc.... Hyvässä vauhdissa jo olet! |
Nyt jatketaan varsinaisesta aiheesta ja vittuilut voi heittää privana jos haluaa avautua.:mad:
|
Joo jatketaan aiheesta.
Ei saanut Taro eilen leimaa. Levikkeet oli ok, korin korotus oli ok ja renkaat oli ok. Kynnyskotelot ruosteessa niin ei tullut edes korjauskehoituksella olevaa leimaa - ai niin ja roiskeläpät pitää laittaa. Luulin ettei noita läppiä tarvittais, mutta katsurin mielestä pitää olla. Nyt on sitten kynnyskotelot 40x80x4mm RHS-putkea - luulisi riittävän. Pikkuisen kaivelee kun en pyytänyt mitään paperia siltä katsurilta, toivottavasti muutokset kelpaa vielä maanantainakin. T: Jussi |
Nyt on Taro leimattu. Renkaat 31x10,5x15, korotusta 50mm ja levikkeet otteessa.
Roiskeläpät kun vielä illalla putoaa tallin lattialle. :) Onpa ihmisellä vähästä hyvä mieli - pukkaako oikein Joulumieltä... T: Jussi |
Kausille vaihteeksi kiitoksia. Pajeron muutos kierrejouselliseksi ja vuosikatsastus asiallisesti ekalla yrittämällä:D.
Joutu vähän nipistään ittee takasin ajellessa, että ollaan varmasti hereillä:eek:. |
Onnea tuoreelle leimalle!
|
tuli tos käytettyä hiluvitkutinta leimalla. ja yllätys oli jonkinmoinen, ei ihan tullu leimaa papruun ;)
konttori oli tuo hämeenlinnan ajoneuvokatsastus ja leimasetänä KK :mad: hiukan vikalistaa = rekisterimerkinnät jousitusta muutettu vaaditaan lisäselvityksenä alkper riipukkeen pituus seisontajarru jää päälle oik takana takaheijastin puuttuu äänimerkkilaite ei toimi rekisterikilven valo ei toimi pakokaasumittaus todistus virheellinen kierrokset + nousuajat puuttuu helmakotelo ruostevaurioitunut oik ja vas korin kiinnitys ruostevauroitunut vas 2 edestäpäin katottuna joustonrajoitin puuttuu vas takana renkaat nastaero liian suuri ELI EI IHAN TULLU LEIMAA. mut ei auta valittaa, kun vikaa oli ni pitää korjata yhen illan ku jaksaa temuta työpäivän päätteeks ni johan voipi jumputella uusinta näyttöön :cool: mut mistäs mä saan todistuksen alkper riipukkeiden pituuksista tai jonkin muun luotettavan todistuksen paljonko on pidennetty riipukkeita ?!!? ja eikös nastaero pitäis olla akselikohtainen vai edessä ja takana oltava samanverran nastoja ? |
Lainaus:
Jos esim. tehtyjen muutosten laillisuudesta on olemassa mustaa valkoisella (hyväksyttävä dokumentti, tms.), niin miksi esim. rengasmuutokset asema #1 hyväksyy mukisematta, jolle kuitenkaan ei mitenkään käy laatuun auton korotus. Tai asemalla #2 onnistuu ajoneuvoluokan muutos, mutta rengaskokoa tällä asemalla ei onnistu mitenkään muuttamaan. Esimerkkejä vastaavista ongelmista löytyy jo pelkästään tämä viestiketju lukemalla. Sompaillaan siinä sitten edes takasin konttoreita, reilu peli... Ei millään pahalla, mutta on aika turha vedota "teitä koskeviin tiettyihin lakeihin", jos jo yhden pienen kaupungin sisällä katsastuskonttorien lainsäädännön tulkinta eroaa niin suuresti toisistaan, ettei yksi asema pysty tarjoamaan kokonaisvaltaista palvelua asiakkaan hyväksi. |
leima tuli
kaikki viat ja puutteet korjattuani leima tuli oikein kiltisti.
samaan syssyyn jopa mukisematta muutoskatsasti korotuksen. |
Katsastus
Niinhän se vaan on että toiset autot saa helpommin leimaan kuin toiset, ompa niinkin että sama merkkinen maliinen ja vuosimallinenkin toiseen saa "isot" renkaat ja toiseen ei, syy voi olla monessakin asiassa.
Melkeinpä sanoisin omasta kokemuksesta että kyllä auton saa leimattua aina kun on vaan tehty ja korjattu asiallisesti, osalta porukasta tuntuu siltä että se on katsurin oma päätös jossain asiassa koska ei mennyt läpi katsastuksen. Ottakaa reilusti happea kun menette katsastamaan autonne, sehän saattaa mennä läpikkin. Itse voin käyttää omia autoja ihan missä tahansa konttorilla ja aina menee katsastuksesta läpi. |
HJ:in sain 33" otteeseen Hämeenlinnassa, mutta nyt olis tarkoitus korottaa koria ainakin tuo 50mm.
Onko kokemuksia onnistuuko vai meneekö liian korkeaksi jo? Mites 77mm? |
Milläs konttorila kävit?
|
kaussilla kantolassa sai ainakin 33" pajeron otteeseen!
|
Kaussilla Kantolassa sanottiin kaverille viimeksi: "Ihan sama mitä lappuja korjaamokäsikirjoista on kopioitu, vertailurenkaat katsotaan rekisteriotteesta"! Todella ammattimaista toimintaa. Luulisi, että tänä päivänä olisi sen verran asiakaspalveluasennetta, että viitsittäisi selvittää edes vähäsen. Olishan ne voineet kuitenkin laskuttaa pari kymppiä lisää jos muutoskatsastus olisi onnistunut vuosikatsastuksen yhteydessä, mutta kun ei niin ei. Tästä kyllä pari vuotta aikaa, ehkä siellä on siirrytty tälle vuosituhannelle jo
|
itellä kävi tuuri kun kävin niin oli "kalju partasuu" sillon kipeenä!
|
Kävin tänään Idänpään K1 katsureilla. Todella ystävällinen palvelu! Ei menny suikka läpi mutta korjauskehotuksessa oli kaikki asiaa eikä mitään pilkunviilausta. Tuonne vien tulevaisuudessakin!
|
Sivu luotu: 03:09 (GMT +2). |