Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   kaikkien ameriikan autojen valmistus loppuu?? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=53247)

toyota4x4 23.11.2008 22:22

kaikkien ameriikan autojen valmistus loppuu??
 
http://www.taloussanomat.fi/liikenne...0274/139?pos=4

letukoiden,mopareiden,foordien valmistus loppuu kokonaan??

rahat on loppu!

Holle 23.11.2008 23:37

No oli aikakin ;)

toyota4x4 24.11.2008 00:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 (Viesti 509484)
http://www.taloussanomat.fi/liikenne...0274/139?pos=4

letukoiden,mopareiden,foordien valmistus loppuu kokonaan??

rahat on loppu!

"Osa kongressin jäsenistä on sitä mieltä, etteivät autotehtaat ole pelastamisen arvoisia"

Nerd-O 24.11.2008 08:19

Miksei voi heivaa henkilöstöä sen verran pihalle että se autojen tekeminen kannattaa? Mikä ihmeen idea on tehdä autoja tappiolla?? Vähentää tuotantoa vaan reippaasti.

toyota4x4 24.11.2008 09:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O (Viesti 509532)
Miksei voi heivaa henkilöstöä sen verran pihalle että se autojen tekeminen kannattaa? Mikä ihmeen idea on tehdä autoja tappiolla?? Vähentää tuotantoa vaan reippaasti.

jenkit ei ilmeisesti pysty tekemään yhtäkään kappaletta (chevy,dodge,ford, ) kannattavasti, ja laadukaasti .ilman että se tuottaa tappiota.

sinänsä jos valmistus loppuisi kyseisten autojen jälleen myynti arvo romahtaa.
varaosa myynti loppuu. ymm.
näin kävi joskus simka, talbot, ifa. ymm.

4x4_88 24.11.2008 11:16

Ja taseen saksalaisetkin on ongelmissa varsinki Opel. (GM)
Opel on tehny ihan älyttömästi autoja varastoon kaunistalleeksi ensirekisteröinti tilastoja ja ne autot ei mee sitten kaupaksi.
Koittavat saada tukirahoja valtiolta tms, mutta niitä ei voi myöntää koska silloin VW, MB yms haluais kans tukirahoja.

Saapa nähä miten käy.

Amerikkalaiset autot...hmmm... ainaki HUMMER vois vaikka kadota kun ei niillä pääse edes maastoon. Nytkin nähny monta HUMMERIA kaupungilla jossa on jotku 300" kromi vanteet matalaprofiili kumeilla. :D Naurettavan näköistä.

HiluxMan 24.11.2008 11:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_88 (Viesti 509563)
Nytkin nähny monta HUMMERIA kaupungilla jossa on jotku 300" kromi vanteet matalaprofiili kumeilla. :D Naurettavan näköistä.

Siis kammottavan näköisiä. Tulee mieleen lännenelokuvat, niissähän ajellaan vankkureilla joissa isot pyörät ilman ilmakumirenkaita. Ollaan menossa takaisin mukavista renkaista, niin, mihin? Kun eihän tommoset voi olla miellyttävät ajaa, aivan helevetin rumatkin, siis mikä on syy laittaa tuommosia? Mitä minä en nyt ymmärrä?

Nerd-O 24.11.2008 12:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_88 (Viesti 509563)
Ja taseen saksalaisetkin on ongelmissa varsinki Opel. (GM)
Opel on tehny ihan älyttömästi autoja varastoon kaunistalleeksi ensirekisteröinti tilastoja ja ne autot ei mee sitten kaupaksi.

Muistelisin viime viikolla lukeneeni että opel on GM:n takia ongelmissa. Opel on kannattava ja se joutuu rahojaan tuuppimaan emo konserniin ja sitä kautta joutuu itse vaikeuksiin.

HV 24.11.2008 16:20

häviääkö eurooppalaiset tässä yhtään mitään ???

sen sijaan voittaa kun öljyn hinta laskee kun lehmä häntä ja euroautot menee kaupaks rapakon takana

HANE 24.11.2008 19:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HV (Viesti 509627)
häviääkö eurooppalaiset tässä yhtään mitään ???

sen sijaan voittaa kun öljyn hinta laskee kun lehmä häntä ja euroautot menee kaupaks rapakon takana

Aivan varmasti häviää. Ei yksikään konserni / autotehdas jätä suht. uusia kokoonpanolinjoja käyttämättömiksi. Eli euroopan tuotantoa siirretään amerikkaan.

toisaalta kun amerikan auto teollisuus on poissa kuviosta tai muuten hiljaisena on helpompi nostaa euroopassa/muualla tuotettujen hintoja.

oli ne jenkkivermeet kuin paskoja tahaansa vaan kilpailijoita ne on milletahansa autotehtaalle eikä ne niin jäljessä tai edelläkään muita ole niillä vaan ei ole puolaa, tsekkiä, turkkia, ym... lähistöllä, jossa teettää osat halvalla (no joo onhan meksiko...tavallaan).

siitä huolimatta mie ajan JoJoTalla

Arska-tehtaalta 24.11.2008 19:31

Outoa...
 
Pörssiyhtiöiden jotka on jo vuosia pyörineet velkakierteessä tuleekin kärsiä tilanteesta. Jostain muistan lukeneeni, että geeämmällä olisi ollut jo ennestään kymmenien miljardien velat?

Antaakohan ne jokaisen yankkipickupin ostajalle jonkun tonnin rahaa, ettei ne vaan käänny japsiautoilijoiksi :D

Kapitalismin kuningasmaassa sosialisoidaan pankkeja 2008, kuka olisi uskonut?

HV 24.11.2008 20:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HANE (Viesti 509664)
Aivan varmasti häviää. Ei yksikään konserni / autotehdas jätä suht. uusia kokoonpanolinjoja käyttämättömiksi. Eli euroopan tuotantoa siirretään amerikkaan.

kysymyshän on siitä että jenkeissä autonvalmistus ei ole kannattavaa toimintaa, siksi en usko että jotenkin menestyvät euromerkit siirtäisivät tuotantoa sinne.

gm on 28 miljardia velkaa alihankkijoille, kukahan ton laskun maksaa ?

sjeeppi 25.11.2008 07:14

Joo ja tehtaathan on jo melkein kaikki Euroopassa ja Venäjällä, valmistus jatkuu, mutta ehkä ei enään niin suurena Jenkeissä

Arska-tehtaalta 26.11.2008 09:03

Jos GM haluis oikeesti selvitä ahdingostaan, eikä vaan pummata valtiolta hilloa, niin sepä pistäs konsernin osia myyntiin.

Oooopplillahan ois jo ostaja ja muutaman vuoden kuluttua ois kaikki opelit tienposkessa oottamassa pilvien väistymistä :D:D:D

http://www.tekniikkatalous.fi/metalli/article171261.ece

HANE 26.11.2008 20:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Arska-tehtaalta (Viesti 510058)
opelit tienposkessa oottamassa pilvien väistymistä

niinpä... kävi miten kävi jotkut asiat ei vaan muutu

toyota4x4 12.12.2008 09:26

auto tehtaiden pelastamiseen ei tippunut rahaa!!
http://www.taloussanomat.fi/ulkomaat...32074/12?pos=3
http://news.yahoo.com/s/ap/20081212/...congress_autos
general motorsin konkurssi menettely alkaa.myös crysler valmistautumassa samaan.
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous...=2008/12/17264

p.l 12.12.2008 10:17

Amerikkalaisilta olisi pitänyt kieltää kaikkien pyörilläliikkuvienvekotinten valmistus jo joskus 1800-luvulla. Eihän ne osanneet villinlännenaikaankaan tehdä hevosvankkureita silleen, että niiden pyörät olisivat kestäneet paikallaan kun inkkareita menivät pakoon.

Nämä nykyaikaisemmatkaan eivät tunnu yhtään parempia olevan. Aina joku saamarin paikka rempallaan ja korjaaminen ilman ylimääräisiä niveliä käsivarsissa ja lisäsilmiä peukalonpäässä on melkein mahdotonta.

sjeeppi 12.12.2008 10:26

MITÄ HELV....
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja p.l (Viesti 514547)
Amerikkalaisilta olisi pitänyt kieltää kaikkien pyörilläliikkuvienvekotinten valmistus jo joskus 1800-luvulla. Eihän ne osanneet villinlännenaikaankaan tehdä hevosvankkureita silleen, että niiden pyörät olisivat kestäneet paikallaan kun inkkareita menivät pakoon.

Nämä nykyaikaisemmatkaan eivät tunnu yhtään parempia olevan. Aina joku saamarin paikka rempallaan ja korjaaminen ilman ylimääräisiä niveliä käsivarsissa ja lisäsilmiä peukalonpäässä on melkein mahdotonta.

No voi Hel... ei olisi edes pitänyt minun tähän kommentoida, mutta jos ei osaa niin eihän sille mitään voi, onneksi Ameriikan mantereella on tehty autoja, muutenhan olisimme tekemässä muutakuin OFFAAMASSA.

LaaLaa 12.12.2008 10:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sjeeppi (Viesti 514548)
No voi Hel... ei olisi edes pitänyt minun tähän kommentoida, mutta jos ei osaa niin eihän sille mitään voi, onneksi Ameriikan mantereella on tehty autoja, muutenhan olisimme tekemässä muutakuin OFFAAMASSA.

Eipä ole juuri offaamiseeni vaikuttanut amebariikkalaiset autot. Paljon melua tyhjästä tyylisiä jenkkimaastureita on kyllä nähty safareilla kansaa "huvittamassa". ja puheet on poikkeuksetta kovat kun alla on jenkki:p
Tähän provoonkaan ei tarvi vastata ellei osu arkaan paikkaan;)

Cruiseristi 12.12.2008 11:32

Niitä ihmisiä jotka eivät käytä mitään missä ei lue "made in u.s.a" lienee tuolla niin paljon, että joutuvat ainakin yhtä tehdasta ylläpitämään.Ihan vaan maan sisäisen rauhan säilyttämiseksi.

sjeeppi 12.12.2008 11:42

Jos ei jenkki olisi autoa tehnyt ja alkanut ja keksinyt harrastusta OFF ROAD , niin millä sitten mentäisiin metsässä....

p.l 12.12.2008 11:52

Kyllä aina jostakin olisi joku sekopää löytynyt ja onhan noita maastovehkeitä ollut jos jonkinmaalaisia. Jeepitkin taisi olla siviilikäytössä traktorin korvikkeita.

http://www.cj-3a.com/tale_of_the_jee...or_and_the.htm

sjeeppi 12.12.2008 12:29

Off Road hommia ei olisi ilman Ameriikan pellejä (kaipa se olisi jotain muuta)
Maastoautot ilman Ameriikan keksintöjä... (no olisihan varmaan jokin Venäjän ihme ja VW:ltä jokin häksätys.
Tottakai maastoautoilua olisi jonkin verran, mutta en usko että se olisi näinkään laajaa toimintaa.

Gravedigger 12.12.2008 12:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sjeeppi (Viesti 514572)
Off Road hommia ei olisi ilman Ameriikan pellejä (kaipa se olisi jotain muuta)
Maastoautot ilman Ameriikan keksintöjä... (no olisihan varmaan jokin Venäjän ihme ja VW:ltä jokin häksätys.
Tottakai maastoautoilua olisi jonkin verran, mutta en usko että se olisi näinkään laajaa toimintaa.

Juurikin näin. mm Toyota Land cruiser aloitettiin aikoinaan jeepin lisensillä ja varmasti moni muukin. Ei käy kieltäminen jenkkien saavutusten off-road puolella, mutta uudet suv:it ja muut hi-tech kasi koneet ovat auttamatta jotain muuta kuin tätä päivää. Jos jenkit olisi suosinu aikaisemmin diesel moottoreita ja perehtyny päästöihin niin tilanne voisi olla toinen ja jenkit olisi edelleen hyvissä voimissaan. Kiitos ja anteeks taas kaikkille joille aiheutan mielipahaa tällä kommentlla.

p.l 12.12.2008 13:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Gravedigger (Viesti 514574)
....Jos jenkit olisi suosinu aikaisemmin diesel moottoreita...

Ei nuo pihassa nököttävät 6.2 dieselit kovinkaan harvinaisia ole, jos eivät moottoreinakaan kovin ihmeellisiä. Kamalaa ääntä pitävät, ovat painavia ja savuttavat niin saamaristi.
Vuosia noita amerikanihmeitä tonkineena, alkaa tuntumaan siltä, että tuo ehdottamani kielto olisi ollut enemmän kuin asiaa.

Ruostuvatkin saamarit ehkä helpommin kuin nissanit.

Kruuse 12.12.2008 18:48

Niin kyllä vapaaseen markkinatalouteen kuuluu, että terveet firmat porskuttaa ja syöpää sairastavat kaatuvat... omasta puolesta saisivatkin kaatua. Rahaa pumppaamalla annetaan vain tekohengitystä ja vääristetään vapaita markkinoita. Eikä ne jenkkiautot kuitenkaan kokonaan katoaisi konkurssin myötä; tässä tapauksessa ne pilkottaisiin osiin ja myytäisiin / tehtäisiin niistä pienempiä firmoja.

Rekisteröimätön 13.12.2008 01:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Gravedigger (Viesti 514574)
. Jos jenkit olisi suosinu aikaisemmin diesel moottoreita ja perehtyny päästöihin niin tilanne voisi olla toinen ja jenkit olisi edelleen hyvissä voimissaan. Kiitos ja anteeks taas kaikkille joille aiheutan mielipahaa tällä kommentlla.

toivottavasti ei sentään ??! esim. 2010 mallin suburbanissa on 3-pyttynen kubota diesel ja dodgessa ramissa volkkarin 1.2 tdi. vaikka pieni kulutuksisia koneita olis ja varmempia toimimaan.

no nyt oli jo mainoksia 2009 letukan ja moparin pikappeja 4-koneilla!!!!!!

Arska-tehtaalta 13.12.2008 16:55

Tua noinniin, kyl se niin on, et kaikkien yankkiautojen valamistus ois pitäny lopettaa vuoden 69 jälkeen...

Hummer 13.12.2008 17:33

USA
 
Eiköhän nuo automerkit ole makuasioita.
:)
Suomalaisella ei ole kovinkaan laajaa tuntemusta jenkkiautoista, vain "mutua".


http://www.chevrolet.com/trucks/
http://www.dodge.com/en/2008/trucks/
http://www.hummer.com/hummerjsp/home.jsp

PL 13.12.2008 17:53

Jenkki on jees
 
Kaikenmaailman rimpuloilla on elämän varrella tullu ajeltua mutta CHEVY on ollut vaan mieluisin.

Hemi 13.12.2008 22:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PL (Viesti 514876)
Kaikenmaailman rimpuloilla on elämän varrella tullu ajeltua mutta CHEVY on ollut vaan mieluisin.

Sammoo mieltä! :-).....alle 10 Chevyä omistaneena lausun näin.

Rekisteröimätön 14.12.2008 16:09

http://autos.yahoo.com/gmc_truck_can...J1Y2stYnQtZ21j
mielenkiintoinen 5- koneinen moottori varmaan hummerista?

2.9L I4, 16 valve, 185 hp @ 5600 rpm

* 5 speed manual (standard) or 4 speed automatic transmission
* 18 mpg city / 24 mpg hwy
* Green Rating: Unavailable

Learn about the Green Rating

Optional Engine(s):
3.7L I5, 20 valve, 242 hp @ 5600 rpm

* 4 speed automatic transmission
* 17 mpg city / 23 mpg hwy
* Green Rating: Unavailable

sama 5 ja neloskone chevy pikapeissa
http://autos.yahoo.com/chevrolet_tru...stYnQtY2hldg--

Rohmo 17.12.2008 10:30

kyllä sen maasturin ennenpitkään olis joku keksiny, jenkki nyt sattu sen keksiin ekana

LaaLaa 17.12.2008 10:56

http://www.4x4abc.com/4WD101/who.html

Pörö 17.12.2008 13:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja LaaLaa (Viesti 515815)

Sama juttu taitaa olla kun automaattilaatikon keksijänkin väitetään olevan ameriikkalainen, vaikka se on vanhalta mantereelta.

Rekisteröimätön 18.12.2008 10:34

gm:n ja cryslerin yhdistämistä aletaan suunnitella , eli suomalaisittain siitä tulisi

roska-autotehdas tai roska merkit (kuten aikonaan oli roskapankit oli joskus :) )

täytyy vain ihmetella amerikkalaisten viisautta, rahat loppuu niin uutisoitiin uusista setelipainoista jotka pyörii 100%nyt teholla eli painetaan rahaa pari biljoonaa biljoonaa niin riittää.

http://www.hs.fi/talous/artikkeli/GM.../1135242159099

Rekisteröimätön 18.12.2008 11:37

tätä onkin jo odotettu cryslerin valmistus loppuu huomenna!!
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous...=2008/12/17427


Sivu luotu: 15:50 (GMT +2).