Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Hangover (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=52953)

anssi80 17.11.2008 00:15

Hangover
 
Eli tuli viime keväänä ostettua tuommonen vm:74 oleva range rooveri johon, oli istutettu joskus mersun 300 diesel kone keulalle. Piti olla vaan pientä pintaruostetta helmoissa ja silleen... saattohan tuon arvata ku auto ei ole ollut kymmeneen vuoteen liikenteessä, lattiat meni uusiksi ja samala tuli tehtyä kunnon helmat ja englannista piti tilata jouset, iskarit ja puslasarja. Onhan tuossa ollu kaiken näkösiä vastoinkäymisiä(lisää ruostetta ja sähköt hukassa ja...) mutta auto alkaa olemaan pohja maalattuna ja menossa kohta maalattavaksi. Eihän sitä koskaan helpolla voi itseään päästä(ja läheisiä), rojekteja tuli haetua toinen samanlainen jossa on tosin alkuperänen kone paikoillaan ja 35" kummit alla ja joku 3"korinkorotus valmiina... pitäs vissiin tehä yks käyttöauto/mehtäpeli ja toinen.... ei oikkeen ole vielä varma ,mitä(lumikola?). On siinä ainaki hyviä osia vielä paikoillaan. Jos jollakin olisi korjausopas paperilla tai koneella niin olisin kiitollinen jos siitä jonkun kopion voisi saada ja eiköhän tuosta jonkulaisen korvauksen saa.
Sori kun ei saanu vielä kuvia mutta ne on toisella koneella pitää tässä lähipäivinä laittaa jotaki kuvia tulemaan.

anssi80 17.11.2008 22:49

Noniin tänään kerkesi sen verran että "uudesta" kasi koneesta otettiin savut pihalle ja pääsi jopa koe ajollekki. Melko tummaa voimasavua tuli aluksi kun ei ole vissiin kahden viimevuoden aikana käytetty kuin kerran(sekin toissa kesänä). Vaikka kytkimestä oli nesteet karannu niin uudet nesteet saatiin pysymään sisällä.... vähän aikaa. Toisella koeajo kieroksella kytkin meni taas veltoksi, onneksi pääsi nilkuttamaan pakilla takaisin talliin(n.1km). Jos jollakin olisi jotain vinkkejä mistä tuo kytkin päästää helpoiten nesteet läpi niin vinkkejä saa antaa. Vissiin työsylinterissä on joitain O-renkaita jotka on voinu murtua. Ei muuta kun huomenna takaisin talliin.

Joitain kuvia löytyy profiilista, en vielä kerinny hoksimaan miten ne sais tänne tekstien sekaan.

anssi80 19.11.2008 15:25

kytkin ongelmaki selvisi, hiukkasen maatunut putki josta paineet pääsi juoksemaan.

pee 21.11.2008 05:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja anssi80 (Viesti 507648)
Joitain kuvia löytyy profiilista, en vielä kerinny hoksimaan miten ne sais tänne tekstien sekaan.



klikkaat profiilistas sen kuvan auki jonka haluat liittää, ja kopioit sen BB Code alla olevan [IMG]alkuisen ja loppuisen tekstin (kokonaan) sinne, mihin kuvan haluat

anssi80 21.11.2008 12:00

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=12222
Tommonen on siis tuo uusi kampe, hiukkasen maatunut jo.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=12221


http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=12195
Ensimmäinen alkuperäis kunnossa..

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=12196

Angelo 21.11.2008 12:17

Jee! Lisää Land Rovereita liikenteeseen.
Korjaus manuaaleja ja apua löytyy Rover Friends sivuilta ja saa niitä ladattua netistäkin.
Esim.http://www.landy.pl/landrover_manuals.htm tuolta löytyy jotain.

anssi80 22.11.2008 19:08

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=12201

Purkuhommillahan sitä piti alottaa. Onneksi tässä on nuo kuoret kohtalaisen helposti irrotettavissa.


http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=12202


http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=12203


http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=12204


http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=12205


http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=12210

Jouset tuli englannin maalta ja samalla oli helppo vaihtaa kaikki puslatkin. Tuossa vieressä näkyy nuo vanhat jouset, ne oli sisäkkäin eli tupla jousilla.


http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=12211

Pääsihän sitä uuttakin tekemään helmoihin tuli tuommoset kunnon palkit joihin olisi vielä tarkoitus laittaa kylki putket kiinni suojaamaan vähä kylkejä


http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=12213

Kyllähän se vähän ryhdity. jouset on 2" korottavat mutta ei yhtään liian jäykät, akseli pääsee elämään oikein hyvin. Edessä piti tiputtaa jarruputkien kiinnitys vähän alemmaksi ja takana piti vaihtaa pitempi jarruletku.


http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=12220

sitten puuttuu kuviaki parilta kuukaudelta ja oli vähän aikaa motivaatiokin hukassa, mutta nyt se alkaisi olemaan tällä mallilla ja kohta lähössä maalattavaksi.(värinkö vielä keksis)

anssi80 24.11.2008 00:51

No niin, tämä uudempi on nyt täysin toimiva ja "kunnolla" koeajettu. Kori on läpilaho mutta runko OK ja tekniikka täyskymppi(on se kasikone vaan uskomattoman kiva kampe, oikkeen tympäsee mennä tuohon dieselin rattiin). Alkuperäinen rakentelu on edennyt sen verran että nyt olisi valmis maalaukseen. Katto ja takakulmat tulee vissiin mattamustiksi ja muuten tumman harmaa... ja mattana että helppo paikkamaalata.

anssi80 12.12.2008 20:00

Noniin auto tuli maalarilta(naapurilta) ja tältä se nykyään näyttää.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=13532


http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=13531


http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=13530

Toivottavasti ei ihan heti tule toista samanlaista vastaan. Nyt pitäs vaan innostua ja alkaa laittamaan auto valmiiksi, eli lamput, puskurit valojen suojaraudat, tiivisteet ja kaikki muut pikkukilikkeet. Jos huomenissa koittas saaha vaihettua moottori-,vaihteisto- ja jakolaatikkoöljyt, Niin ensiviikolla vois kokeilla käyttää konttorilla.

anssi80 18.12.2008 22:47

No niin, koe ajot on suoritettu ja lopputuolos oli kohtalainen... auto toimi hyvin ja oli hyvä ajaa kunnes n.40km:n jälkeen puhalsi kaikki öljyt ulos ja hyyty moottoritielle... Narun jatkeena tultiin takaisin kottiin ja piti polttaa pari savuketta. Vika on paikallistettu, polttoainepumpulta tuleva öljyputki oli irronnut, toivotaan ettei se rikkonut mitään niin huomenna taas mennään. Tosin katsastus on varattu huomiseksi klo:16.00 ja on vielä jonkun verran tekemistä, eli ei maha keritä saaha leimaa ennen joulua.

Mutta tältä se näyttää tällä hetkellä
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=13875


http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=13874


http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=13873


http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=13872

Vielä tulee isommat renkaat 35", kaarien avartaminen, peilit vaihtuu ja helmoihin kunnon suojaputket, ainaki nuo. Mutta pitää ensin saaha kilvet ja paperit kuntoon niin katellaan sitten jatkoa.

Se vika paikka oli tuo letku jossa on nuo uudet letkun kiristimet paikoillaan
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=13975

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=13976

anssi80 07.01.2009 19:50

Noniin päivitelläänpä taas. Sen verran edenny että auto on taas tallissa, konetta purettu/kasattu ja käyntiinki yritetty vaan ei lähde... viikonloppuna koneen vaihto.

anssi80 09.01.2009 00:40

Tänään taas jotaki pientää... eli kone pois.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=15717

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=15718

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=15719

nuti-90 10.01.2009 14:08

on sulla ainakin juominkeja rojektissa mukana:) meinaan tota muumi limpparia:D

anssi80 11.01.2009 14:57

taas tapahtu jotaki yön pimeinä tunteina! Siihen tuli ohjaustehostin, yksi korinkannatin piti tehä uusiksi ja konekki on melkein paikoillaan...
Oli onneksi nuita "reipahia" remontti kavereita

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=15888

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=15889

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=15890

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=15891

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=15892
Ja allekirjoittanut itse!

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=15893

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=15894
Meni vasta kolmannella kerralla perille asti, yritettiin ensin mersunkytkimellä... oisko ollu oluella jo vähä vaikutusta.

anssi80 13.01.2009 23:36

No niin, taas pääsi hetkeksi tallin perukoille ja savuthan siitä sai ulos...(ei pysynyt käynnissä kuin kaksi sekunttia) ja sitten loppu vielä virta. Kai siinä vielä on jotain ilma ongelmia mutta eiköhän nuo huomenna seleviä, kunhan saa jonku apuun tuohon ilmomis hommiin(jos vaikka emäntä joutas).

anssi80 15.01.2009 19:37

Noniin nyt Merssun 300d käy ja kukkuu. Savut on nyt virallisesti otettu kartanolle ja sitähän riitti! Nesteet ja öljyt kiertää niin ku pitääki ja paikoillaan on "uusi" syyläri/sähköflekti eli saa sammuttaa rupellin ku mennään vedessä vähä syvemmälle. "Uusi" ohjaustehostin toimii kuin junan vessa... jos viikonloppuna sais illan värkätä rauhassa niin pääsis ma tai ti kontturille yrittään leimaa(toinen yritys).

anssi80 19.01.2009 23:40

Nyt se on viimein suunnilleen ajokunnossa :) . Koeajelulla tuli käytyä ja sen se ainaki kesti(n.3km). Vaan olihan se laiska... ei tuo ennenkään mikään tykki ollu mutta nyt se on jo tooosi laiska. Pitäs saaha parikertaa ajettua lämpimäksi niin alkais irtoamaan jumittuneet osat, jos se sitten alakas toimimaan paremmin.. ehkä. Startin solenoidi alko juonitteleen ja joutuu välillä käymään vähä koputtelemassa, pitää vielä vaihtaa. Katsastukseen pitää vielä säätää ventiilit, asentaa ruuvipenkki, lastata työkalut ja säätää valot. Jospa sitä sitten pääsis hakemaan sen vikalistan.

Niin ja onko kellään kokemuksia näistä vinsseistä? Kiinnostais lähinnä tuon kestävyys.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=16675

Tuli hommattua tuommonen ja olisi tarkotus asennella katsastuksen jälkeen paikoilleen.

anssi80 21.01.2009 00:36

Ei ihan kerinny konttorille ma tai ti(meinaa nuo muut hommat hiastaa) mutta toivoa on että keskiviikona pääsis... eli tännään. Piti ihan ottaa töistä vappaata tuo keskiviikko että sais homman hoidettua. Sain auton kalustettua ja jarruja tarkistettua, paikat rasvattua ja ajovalot säädettyä. Keskiviikolle jäi vielä startinsolenoidin vaihto, venttiilien säätö, öljynpaineen merkkivalo ja mittarinvalot. Mittarin valot toimi joskus kesällä mutta ne on kerinnyt jo hävitä ja öljynpaineen merkkivaloa ei ole ollutkaan kuten huomasi tuosta koeajosta. Siten kai sitä pitäs koittaa päästä konttorille hakemaan vikalistaa. :)

anssi80 21.01.2009 17:59

No nyt on auto leimattu ja huoltoautoksi. Ei tullu ainuttakaan huomautusta joka on kyllä ihme! Eli nyt pääsee alottamaan sitä "maastoauton"rakentamista. :)

anssi80 25.01.2009 02:05

tere taas. Tuli tuossa autolla ajeltua ja se jo vähä levesiki:( . Uudessa koneesa tulee öljypohja huomattavasti alemas kun tuossa vanhassa ja se pääsee lyömään etu murikkaan:) . eli ajoin tuolla hailuodossa noin 80-90km/h kunnon monttuun ja kuulu semmonen kunnon kolahdus.... ja kohta toiseen monttuun ja kolahdus... öljy pohja halki. Noo eihän siinä mittää, kemiallista metallia kylkeen ja matka jatkuu. Sunnuntaina vois koittaa alotella korottamista(50mm korotuspalat jousilautasen alle), vinssi petiä keulalle ja puskurin rakennus, ehkä jos onnistuu niin tuosta vanhasta koneesta öljypohja ja varmaanki pumppu pitäs vaihtaa. Mutta ensin pitää saaha tuo varaosa auto ajokuntoon ku se tallissa osittain purettuna.

anssi80 25.01.2009 23:07

Ei ihan päässyt tavotteeseen mutta laatikko on nyt nostettu noin 30mm koska moottori nousi niin paljon ja laatikko alko vääntämään jo vastaan. Ja etu jousitus nousi sen 50mm ja kaveriksi tuli toiset pikkujouset isompien sisään koska tuo mersunkone painaa sen verran paljon että meinas etupää olla jo pikkusen pehmeä. Taka päätä kun alkoi suunnittelemaan niin tuo boge (takakolmio) alkoi jo panemaan hanttiin, eli hyvät neuvot sen kans voisi olla tarpeen, niin ja miten ihmiset on tehnyt nuita takaiskunvaimentimen yläpään kiinnityksiä korotus vaiheessa.

anssi80 29.01.2009 23:07

Tässä on menny taas muutama päivä ja jotain tullu tehtyäki, kuvat on vielä ottamatta mutta jos vaikka lähipäivinä sais otettua. Eli tuli tehtyä 50mm lisäkorotus eteen ja taakse, takaa lensi se boge v..tuun. Takaiskareiden yläpään kiinnitys tipahti 60mm alemaksi, eli juuri kun takajousi alkaa löysäämään yläpäästä niin iskarista loppuu pituus. Vinssi on keulalla ja toimii, joutu pikkusen rälläköimään puskuria ja maskia. Huomenna saa alle BFG:n 33/12,5/15 mt, eli vois pikkuhiljaa lähteä käymään metsähallituksen puolella. Mulla olisi ollu valmiiksi BFG:n 35/12,5/15 at renkaat mutta olisi pitänyt rälläköidä kaaria aika paljo ja niistä ei ole kevämmällä/kesällä juuri hyötyä, eli olisi semmoset kaupan. Ainoa varjo puoli noissa korotuksissa on ollut se että etuakselin kulma on kääntynyt etukenoon ja ajettavuus tiellä on ottanut jonku verran kipiää mutta akselin kulman muutos on jo suunnitteilla(tein itse ja säästin:) )

anssi80 30.01.2009 16:30

Nonniin taas. Saipa Hangoveri uudet renkaat alle ja alkoi jo näyttämään autolta. :)

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17408

Tehon puute on seuraava vaiva joka pitäisi koittaa korjata, kokeillaan nyt ensin vähä syttö puolen säätöjä(voimasavua) ja jos ei auta niin koneen vaihto... Sitten pitäisi ruveta suunnittelemaan panhardin tuennan muutoksia. Etuakseli on korotusten seurauksena siirtynyt noin 2-3cm vasemmalle. Kuvia tuulee kohta...

Visa 30.01.2009 16:37

Eikäkö pannaan siihen kohta turpo, senki urpo. :cool:

nuti-90 31.01.2009 12:23

visan kanssa samaa mieltä olen ..:p

anssi80 31.01.2009 20:12

Kyllähän sitä itekki on kallistunut turbon kannalle, kun tänään kävin vähän ajelemassa. Sitten kun kone lämpiä kunnolla niin jaksaa liikkua nelosellakin mutta ei se kyllä mikään tykki oo. Niin ja tänään pääsi jo tosi toimiin eli mehtään ajelemaan ja hyvin kulki ja liikku. Jousitus/alusta pelaa moitteettomasti ja renkaissa on riittävästi pitoa, tankki tosin vuotaa, eli joutuu vielä paikkuu hommiin. Ja tässä illan päälle on jo ilmestynyt toiselle puolelle levike kumit, jos sitä huomenissa tulis toiselleki puolelle. Metsärymyssä meni vaan ohjausvarsi vähän mutkalle kun piti välillä kaataa autolla puita :) (metsänomistaja oli vänkärin paikalla)

anssi80 01.02.2009 16:08

Piti vielä ottaa kuvia ennen kuin laittaa nuo levikekumit paikoilleen. Ja ku oli komia päivä niin pitihän sitä käydä vähän testaamassa tuolla hiekkamontuilla. Pakoputken nosto/uudelleen rakennus pitää tehdä pika puolin, meinaa ottaa maahan kun lähtee kiipeämään jyrkkää mäkiä.

Uudet levikkeet.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17610

Ja vielä ilman levikkeitä.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17609


http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=17607

RANGE83 01.02.2009 18:02

Mites, onkos se manuaalivaihteinen? Kiinnostas, millainen välilaippa on tolle mersun koneelle? Ite kyllä meinasin uudempaa 300d...:confused:

apiaani 01.02.2009 18:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja anssi80 (Viesti 530006)
Pakoputken nosto/uudelleen rakennus pitää tehdä pika puolin, meinaa ottaa maahan kun lähtee kiipeämään jyrkkää mäkiä.

Sivuputki vaan suosiolla.

anssi80 01.02.2009 23:04

Joo manuaalilaatikko on ja välilaippa on jotakin 10mm-15mm vahvaa levyä. Tuli tuota laippaa pyöriteltyä ku kone irrallaan mutta ei hoksannu ottaa kuvia. Laippa on pultattu ensin koneeseen, sitten tehty laatikkoon sopivat pultin reiät ja starttin on laipassa kiinni. Aika yksinkertanen tehä. Koneeseen on pitänyt vaihtaa kans "päätylaakeri" että mahtuu rangen laatikon akseli sisään ja mulla siihen on sorvattu messinki holkki sekä kytkin levyn pitää olla kans rangesta.

Laippa on tuossa lattialla koneen vasemmalla puolella.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=15719

Tuossa näkyy vähän paikoillaan vauhtipyörän alla.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=15893


Ja niitä sivu putkia olen kyllä vähä haaveillukki, pitää varmaan ens viikolla alkaa suunnittelemaan ja haalimaan tarvikkeita kasaan.

hietsu 02.02.2009 10:47

Muistelisin että uudemmisssa 300D-6-syl ja 250D-5-syl, on kiinteä tuo kytkinkopan "etuseinä" eli ei onnistu niin helposti, siksi itsekin päädyin tähän <-W123 sarjan koneeseen tuon w124--> tyypin sijasta.

anssi80 02.02.2009 16:32

Tosiaan mersun koneesta piti ottaa se alkuperäinen välilaippa pois ja pultata tuo siihen tilalle.

hirska 03.02.2009 00:19

pistä sinne roverin 3,5 tai 3,9efi kone pääset huomattavasti halvemmalla ja mettässä riittää hauskaa ittellä rangen alustalla oleva (3,5ruutta kone) vanhan land rooverin alumiini koppa päällä... ja kaikkee muuta (kilvissä) ei varmaan enää saa tollasta kilpiin mut suosittelen tota roverin alumiini lohko kasii sinne ei ainakaa sukella ja saa vielä ehkä pyörän pyörii... mut tää on mun mieli pide... onnee projektille!!!

anssi80 07.02.2009 20:39

No nyt on sitten käyty ensimmäinen kunnon mehtäreissu. Ja saldona on pakoputki poikki, vänkärin takakylki läjässä ja saman takakulman lamppu otti kipiää. Eli pakoputken rakentaminen sai vähä lisävauhtia ja kaaria pitää pikkusen leikata ja turbon kysely on jo laitettu käyntiin. Ja auto kulki kyllä yllättävän hyvin ja "kesti" koko reissun:)

Tämmöstä
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=18212

Ja pakoputki mahtu helposti perään, meni vähän akselin ympäri...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=18213

anssi80 08.02.2009 23:53

Onko kukaan rakentanut rangeen tuon pakoputken helmalle tai jotenki muuten modannut sitä(kuvia). esimerkki tapaukset on aina hyväksi tueksi niin vois sitten ite koittaa tehä vaikka vähän paremmin(heh). Ja toinen kiinnostava asia näin kesää ootellessa ois rangen snorkkeli(kuvia).

anssi80 12.02.2009 21:34

Terve taas. Pääsi vihdoin kotia reissunpäältä ja heti talliin laittaan autoa "baanalle". Piti vähän tehdä pakoputkea mutta värkit loppu tuohon taka-akselille josta on tarkoitus kurvata tuohon takalokariin, eli nousee samalle tasolle kuin bensatankin korkki mutta eripuolelle. Lähettiin tuossa sitte yhden LJ:n(Visan) kanssa kattelemaan emännälle hiihtoreittejä autoilla ja löytyhän semmonen... Loppu matkasta tuli semmonen kiva soramonttu tuolla salonpäässä jonne jäätiin hetkeksi pörräämään ja... öljypohja on nyt ihan kaput. Halkesi se "väliaikainen" kemiallinen paikka kun etumurikka iski siihen aika kovaa ja tuli öljyt kartanolle. Ja TAAS tultiin narunnokassa kotia(toinen kerta). Eli pitää yrittää vaihtaa siitä vanhasta koneesta tuo öljypohja tähän uudenmapaan kun se on peltiä ja valmiiksi läjässä.

Visa 13.02.2009 11:58

Läjässä?... ei kyllä ollu ku viimeksi kattelin:D

-Laitanpa illalla kuvatuksia niin saapi kansa katella :eek:

Rekisteröimätön 13.02.2009 15:08

kone
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja anssi80 (Viesti 533241)
Terve taas. Pääsi vihdoin kotia reissunpäältä ja heti talliin laittaan autoa "baanalle". Piti vähän tehdä pakoputkea mutta värkit loppu tuohon taka-akselille josta on tarkoitus kurvata tuohon takalokariin, eli nousee samalle tasolle kuin bensatankin korkki mutta eripuolelle. Lähettiin tuossa sitte yhden LJ:n(Visan) kanssa kattelemaan emännälle hiihtoreittejä autoilla ja löytyhän semmonen... Loppu matkasta tuli semmonen kiva soramonttu tuolla salonpäässä jonne jäätiin hetkeksi pörräämään ja... öljypohja on nyt ihan kaput. Halkesi se "väliaikainen" kemiallinen paikka kun etumurikka iski siihen aika kovaa ja tuli öljyt kartanolle. Ja TAAS tultiin narunnokassa kotia(toinen kerta). Eli pitää yrittää vaihtaa siitä vanhasta koneesta tuo öljypohja tähän uudenmapaan kun se on peltiä ja valmiiksi läjässä.

mul ois tommonen 300d kone täs kempeleessä kinoksessa, mis ois ainaki ehjä öljypohja ja jotaki muutaki ehjää jos kiinnostaa.ja on rangeen toteutettuna se putkikin kylestä ulos niin kuin suunnittelit. jos kiinnostaa kauppahommelit ni tavottaa num. 040-5222850 pete

Visa 14.02.2009 21:33

Öljynvaihto odottaessa :D
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=19000

anssi80 21.02.2009 19:01

Nonniin. Nyt on taas haettu yksi mersunkone lissää ja siitä ja edellisestä koneesta vaihdettu öljypohjaa ja öljypumppua tuohon koneeseen, pysyy öljyt sisällä. Uuden koneen purku on jo alotettu ja pitää se käydä kunnolla läpi ja tehä siitä se turbokone. Nyt ei menny mettäreisulla muuta ku puhaltimen termostaatti ja meinas pikkusen nostella nuita lämpöjä. Nykynen pakoputki näyttää toimivan ja enään ei pääse akselikaan niin helposti lyömään öljypohjaa. Seuraavana alkaa tuo turbon asennus ja pitäs tännään lähtiä kattomaan yhtä turboa jos vaikka sen ostas.

anssi80 01.03.2009 22:34

Joo turbo tuli katottua, vanha,väliä semmonen. Mutta pakko kai se on hakia ku paluu matkalla POLLIISIT tutkas reilun ylinopeuden.... ois saanu siihen hintaan vaikka uuden turbon. Noo mutta range se vaan pelittää, tehot vaan on vielä kyllä täysin hukassa mutta saipa alotettua nyt tuon seuraavan koneen ehjäys rojekti.

Lohko ei ollut niin pahat ku luulin
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=21350

Liukupinnat, männät, keinut, kampiakseli näyttäs olevan kunnossa mutta nokka-akseli voi vaatia kovempaa puhdistusta tai vaihdon.
Kansi vaatii kovan puhdistuksen...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=21351

Taas meinaa talli alkaa täyttymään kaiken maailman rojuista.(pari konetta,rilli,muutama akseli,ruohonleikkuri,paljo roskia ja yks merssu)
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=21352

Hoonaus riittää.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=21353

Miten ne ihmiset on puhistellu nuita koneita ja venttiilejä? Ois vissiin viksuinta viedä konepajalle tuo kansi ja lohko, jos vaikka kannesta veistäs pikku siivun pois ja hoonauttas niin ja uudet rankaat mäntiin.

anssi80 20.03.2009 10:01

Nonnii. Taas on kotiuduttu reissunpäältä ja siirrytty talliin. Koneen vaihto nro.2 (kolmaskone). Moottori on jo melkein kasassa, tuli vaan tuossa aamulla mieleen että tulikohan tuo ruiskupumpun ennakko säädettyä.... ei auta muu ku irrottaa se ja asentaa uudestaan ja jatkaa vaihtoa.

Oli tuolla tallissa joku tehnyt viimeyönä hommiaki.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=23996

"uusi helmi" melkein kasassa.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=23997

Huomenna pitäs olla liikenteessä, tarkotus ottaa illan päälle savut kartanolle.

nuti-90 20.03.2009 10:59

voi anssi sinä se jaksat vaihella noita koneita.. laitappa nyt sitte sellanen öljypohja ettei heti tartte vaihtaa.

Ossi_p 20.03.2009 11:27

snorkkeli
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja anssi80 (Viesti 532172)
Onko kukaan rakentanut rangeen tuon pakoputken helmalle tai jotenki muuten modannut sitä(kuvia). esimerkki tapaukset on aina hyväksi tueksi niin vois sitten ite koittaa tehä vaikka vähän paremmin(heh). Ja toinen kiinnostava asia näin kesää ootellessa ois rangen snorkkeli(kuvia).

Tuolla tupoksessa on keltaisessa rankussa kohtuu toimiva snorkkeli käy sitä kattomassa

-ossi-

anssi80 20.03.2009 14:33

Kyllähän näitä konehia vaihellaan vaikka kerranviikossa... mutta ei se sitä sano että muuttuuko se yhtään paremmaksi. Kellähän siellä tupoksella on semmonen keltanen range? Jä öljypohja on taas "kunnossa", eipähän pääse öljyt vanhaksi.

Visa 21.03.2009 10:23

Laitetaanpa kuvia illan riennoista ku ne on niin kivoja.

Tuolta tuommonen pitäis ottaa pois kuleksimasta.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=24188

Sinnehän se lähti
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=24189

Uutta paikalleen.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=24192

Syötön säätöä ergonomisesti
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=24195

Sitte ku uuden koneen pumppu ei pelaa niin otetaan punputin vanhasta irti
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=24194

Ja säädetään sitä...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=24193

Hyvähän siitä tuli ku ammattilaiset tekkee. :D
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=24196

Visa 28.03.2009 20:20

Tuo pylväsporakone kaipais vähä säätöä, ei meinaa ihan suoraan porata...
Mitenhän tuota säädetään :confused:

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25051

anssi80 28.03.2009 22:13

Tuo on ihan suorassa.... kun kahtoo oikealla lailla kierossa :)

anssi80 29.03.2009 23:14

No niin sattu taas olemaan ylimäärästä aikaa ja vähä yrittäny tehä jotaki. Tuohon tehon puutteeseen ei vissiin ole muuta viksua lääkettä ku tuo turbon laitto ja sitä sitten

Vähän mallailua(näkyy olevan tuo pakosarjan laippa vielä väärinpäin)
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25336

Lisää mallailua(joku laittanu startin johdot putken tielle)
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25335

Öljypohjassa on turbon paluuletkullekki paikka valmiina
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25338

Pitäs siirtää nuo johdot ja lämmityslaitteen letku muualle....
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25339

Siivessä on tuommonen "maali"täplä, oiskohan tuo joku tasapainotus...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=25337


Jos koittas huomenna saaha vähän letkua ja nippaa hommattua niin tiistaina ehkä sais jo savut kartanolle. Ainakin aluksi mennään tuolla vakiolla ruiskupumpulla mutta voi olla että pitäs hakia tuo turbon oma pumppu. Isot pojat kyllä puhuu että tuolla vakiopumpulla sais paremmin tehoja irti mutta tiiäppä niitä. Niin ja pitäs koittaa saaha jotenki tuosta kytkimestä nuo ilmat pois, ei lähtenyt ainakaan "pumppaa ja ilmo"menetelmällä.

Rolpatti 30.03.2009 00:23

Minkä kokoinen ahdin sulla on tohon majoittumassa? Kun kokemuksesta tiedän että toi mesen kone kuolee nopeesti jo pakopaineet pääsee nousemaan turhan suuriksi...
http://i169.photobucket.com/albums/u...bo/Kuva022.jpg tollainen pakosarja olis passelimpi mut ne on vähän harvassa (vanhan STT:n satsin pakosarja)

anssi80 30.03.2009 20:06

Ahtomeksi ois tulossa tuommonen Nisanin(varmaan patrollista) 2,8 tuorbo, carret ja kooltaan t03, pitäs toimia. Pakosarjasta ja tuosta muunnos laipasta en kyllä mene takuuseen mutta pakopaine mittari tulee ja sitten se selviää. Jos tämä ei toimi kunnolla niin pitää tehdä pakosarja kokonaisuudessaa uusiksi.

anssi80 19.06.2009 20:03

Jep jep. Ollu tässä vähän rauhallista ja silleen. Auto on ollut viime aikoina toimittamassa lähinnä katumaasturin hommia... yks pikku reissu kivillä käytiin, muuten kaikki ok paitsi kytkin alko savuamaan, ku on niin pirunpitkät nuo välitykset. Jos jollakin on "edullisia" tai muuten vaan toimivia vinkkejä niin saa kertoa. Turbo on toiminu hyvin, vielä ku sais tuon pumpun käytettyä pajalla niin eiköhän nuo tehot sitten riittäs. Jos jollakin on jäänyt tuommoseen om617A:n pako- ja imusarja niin kiinnostas kyllä. Tulihan tuossa vähän tehtyä suojauksiakin eli kunnon helmaputketa ja vähän takapuskuria alettiin hahmottelemaan. Ja iskari torneja tuli lyhennettyä, kunhan sais vielä paikoilleen niin sais paremmat ulosjoustot. Kuvat on jäänyt tuonne toiselle koneelle pannaan näkymään ku kotiudutaan lomilta.

anssi80 10.11.2009 20:48

Päivitelläänpä vähän tätäkin. On tullu vaiheltua akselit(samanlaiset mutta paremmat) ja iskaritonit on lyhentyny, säädettävä panhardi tullu ja äänieristys töitäkin tehty(katuauto ominaisuuksien vuoksi), mb:n oma turbosarja yms... Mutta nyt iski taas inspiraatio ja tilasin englannista vähän osia, suurimmat on uudet tukivarret eteen ja taakse( http://www.mm-4x4.com/6-degree-corre...air-2624-p.asp ). Varmuuden vuoksi laittoin auto seisontaan, vai mikäsenytoli. Tarkotus ois tehdä loppuun ne asiat jotka jäi viime keväänä kesken,tekemättä tai on toteutettu väliaikasesti. Jos sitä aluksi ottas tuon koneen ja laatikon irti ja panis uuden kytkimen ja painelaakeri(ehkä vois vaihtaa tuon toisen laatikonkin). Ja moottoriin muotoilis vähän öljypohjaa ja turbon öljylinjoihin vähän parannuksia. Pitäs samalla laittaa tuo öljynlauhdutin ja välijäähdytin akkujen siirto taakse(ainakin toinen). Sitten akselit irti ja uudet tukivarret alle, samalla pitäs taka iskareiden kiinnityksiä muokata pitempien akselin liikeratojen takia. Eteen pitäs rakennella uutta puskuria kun tuli tuo vinssi peti siirettyä alemmaksi että sai tilaa nuille jäähdyttimille ja kaikkea muuta hipistelyä. Ja ehkä jotakin pientä korin korotusta. Kuveja pitää lisätä ku pääsee työn touhuun. Oisko kellään mitään ideaa tuohon laatikon välitys ongelmaan... olen tässä mietiskellyt semmostakin että laittas jonkun automaattilaatikon ja katkasis tuon jako-/vaihdelaatikon ja asentas tuon jakolaatikon sihen perään. Olen nähnyt yhden vastaavan jakolaatikon ja hyvin näkyy pelaavan. Ja jollakin oli asennettu rangeen joku Discon laatikko... passaisko se heittämällä tuohon?

nuti-90 10.11.2009 22:32

anssikin alakanu tänne taas kirjotteloon..tarttetkos muuten joku vkl asennus kaveria?? sitä vois siellä päin käydä joskus hääräileen vaikka oluen kera:D

Visa 11.11.2009 10:13

Eihän siellä ruukata juua ku muumilimpparia!

anssi80 11.11.2009 19:36

"asennus"kaveria tarvii aina... mitenkäs sitä muuten homma hoituu ja voip olla että asennus oluet jää naaatiskelematta. :) . Perjantaina pitäs ruveta purku hommiin ja vähän tarkempia suunnitelmia tekemään. Mutta ettei ihan helpolla päästetä itteä niin saattaa tässä ollla vielä jotakin rangen vaihto hommiaki mielessä Range Rangesta. Perjantaihin mennessä pitäs päättää.

anssi80 12.11.2009 22:49

Tässä näitä pari kuvaa alkukesältä.... ei ole tullu viime aikona otettua kuvia.

Joustot on kyllä onnettomat ku tuo etupää ei oikkeen toimi... tuon jälkeen on ainakin lyhennetty iskari torneja ja otettu tupla jouset pois etupää joustaa nyt paremmin.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=45230

Tosin kaikki renkaat on kyllä maassa ja ois vielä liikkunu. Perä toimii kyllä hyvin.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=45231

Siinäpä on "uudet" kylkiputket. Kestää ja koettu käytännössä
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=45232

Takapään suoja... tunnetaan myös nimellä puskuri on vielä kesken. Pitäs sivulle tehdä vielä kulmat alaviistoon ja ottaa kiinni runkoon.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=45233

anssi80 14.11.2009 21:07

Eilen tuossa tuli sitten alotettua purkuhommat ja tänään vähän jatkettu.

moottori poistui ja vaihteisto siinä mukana

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=45354


Lattiaan tuli vähän avarrusta, normaalisti ois lähtenyt ruuvaamalla irti mutta ku se on tehty uusiksi niin piti vähän rälläkällä auttaa

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=45355


Siinä ois uudet penkit... vähän tavaroita eessä :)

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=45356


Moottoriin tuli vihdoin tehtyä se uusi öljypohja jottei murikka osu enään siihen ja turbon orkkis öljy putket on menollaan paikoilleen.

nuti-90 14.11.2009 22:27

Justiin jätkä vaan kirjottelee ja kehuu että on tullu taas tehtyä... Eikä remppa/ryyppy kavereita ole kehunu taas ollenkaan!! :mad:

anssi80 14.11.2009 22:52

Juu unohtu tosiaan mainita nuo minun innokkaat "remppa" kaverit. Saatiin inteltyä ja poristua asista ja asian vierestä. Mutta jälkeä tuli. :)

anssi80 14.12.2009 23:59

No niin. Koska tuo auton laitto on taas vähän venynyt niin piti hommata tuommonen väliaikainen käyttis ja tuleva elimen luovuttaja... alkoin vaihtamaan vain öljyt... aamulla oli jo turbon tekniikka paikoillaan.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47989


Ja jos joku sanoo ettei mersulla tee mitään niin saa sen koneesta hyviä tuhka kuppeja.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47990


Vihdoinki tuli englannin maalta se lähetys... meni vain 6viikkoa...

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47991

Iskarit ja puslat menee kaverin suikka rojektiin http://forums.offipalsta.com/showthr...highlight=nuti
Ja kuvasta jäi uupumaan uudet murikan suojat ja muutama pikku kilike.

Tuoppo 15.12.2009 15:50

mitä nuo varret makso?

anssi80 15.12.2009 16:58

Etutukivarret makso jotaki 169 puntaa ja takaset 126 puntaa, tosin niiden hinta oli jo vähän noussut. Jos oikeen muistan niin punta maksaa suunnilleen 1,01€.

Transistori 15.12.2009 21:08

Onko nuilla englannin tukivarsilla konttorilla ongelmia? Tuleeko mitään katsastuksesa esiteltäviä papruja mukana? Kahtellu samoja varsia omaan projektiin. Saakohan takakolmiota tarvikkeena? Alkuperästä varmaan saa....kunnon hintaan.

anssi80 16.12.2009 00:57

Ei pitäs olla ongelmia konttorilla(näin oon kuullu). mutta kukapa sen tietäis. Huhtikussa pitäs mennä taas leimaa hakemaan ja sitten tuon näkee. uudet tukivarret alkaa olemaan paikoillaan ja hyviltä vaikuttaa ei väännä puslia ja eteen tuli ainakin 7 senttiä ulos joustoa lisää... pitää jatkaa taas jarruputkia... etu akseli käänty suoraan, on nyt pikkusen etukenossa ku ei ole moottoria paikoilla mutta alkaa nuo ohjaus kulmat olemaan kohillaan. takapäästä puuttu mutterit tuki varsista joten ne jäi vielä puoli valmiiksi mutta kovasti menollaan. pitää laittaa huomenissa pari kuvaa. :)

anssi80 18.12.2009 00:55

No joo ne tukivarsi kuvat jäi ottamatta mutta tässä pari muuta kuvaa.(ton puhlimen kuvia on vähän huono kääntää)

Etu päässä pelkillä tuki varsien vaihdolla jatku joustot yli 7cm, ja nyt on jarruletkut "rajottaa" joustoja. Ennen ei jouset irronnut ylä päästä mutta nyt näkyy irtoavan...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=48238

Vähän hahmottelua, kaaret ei ole vielä kiinni vasta nakattu sisälle toisiaan vasten mutta menollaan kummiski.http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=48239

(Vähän huonoja nuo puhelinkameran kuvat)

Saakohan nuo kaikki kaarien liitokset tehdä pultella ja laipoilla? Säännöissä puhuttiin muistaakseni että taaksepäin olevat vinotuet vois tehdä riittävän vahvalla pultti liitoksella mutta voikohan nuo etu-/sivu-/ja diakonaalitki? Ja saako pääkaarta taivuttaa tuosta puolesta välistä vähän takaviistoon vai pitääkö sen olla täysin suora? Oiskohan kellään rangeen toteutetuista irrotettavista kaarista kuvia, vielä ois mahdollista välttää suuremmat virheet.

nuti-90 23.01.2010 17:36

anssi etkö sinä ole saanut taaskaan mitään aikaseksi??? tietenki ryypännyt vaan ja unelmoinu et pääsis taas ajeleen:)

anssi80 24.01.2010 12:10

Vähän menny haaveillessa tuo aika... Eilen saatiin taas pukattua auto talliin ja uudet iskarit korvakoineen hyppäsi paikoilleen. Pitäs alkaa valmistelemaan tuota konetta jotta sen vois nostaa keulalle.

anssi80 31.01.2010 22:34

Jotain pientä taas saanut aikaseksi. Kone ois tuossa menollaan ja öljynlauhdutin otti paikkansa keulalta. Välijäähytin ei enään oikeen mahtunut keulalle... joten pannaan se tuonne turbon viereen ja jonkunlainen skuuppi sillekki, lisäksi vois olla hyvä laittaa siihen myös jonkulainen sähköpuhallin. Konepelti pitää ruveta tekemään uusiksi kun imusarjakin ottaa siihen jo kiinni joten ois tarkotus tehdä koko konepelti uusiksi lasikuidusta ja siihen tarvittavat "patit".

alkaa täyttymään tuokin konehuone. Vielä pitäs mahduttaa ilmanpuhistin ja snorkkeliputket ja tehdä nuo loput sähköt kuntoon. Vähän ruosteinen tuon varaosa rangen lukkopelti mutta ehjä.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50856

Ei ole ainakaan kovin pitkät nuo cuulerin putket.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50857

Taakse tuoli nuo uudet iskari ja niihin tuo yläpään kiinnitysrauta, ei pitäs enään iskareiden pohjata eikä rajoittaa nuota joustoja. Ja jousilla on myös nuo kartiot ohjailemassa jousia takaisin.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50858

anssi80 09.04.2010 21:33

No niin. Kaivellaanpa tätäkin taas tuolta pölyistä esille. Eli uusi tavote on saaha auto vapuksi liikenteeseen ja innostus alkaa pikku hilijaa nuosta esille. Tilasin tuossa viime viikolla ittelle 35/13,5-15 muzzillat. ... tuli vastaus että ei oo eikä heti saa... soittelin usiamman kaupan läpi ja sama tarina. Kuulemma renkaista puuttuuu joku tesipeli merkintä eikä saa suomen liikenteeseen tällä hetkellä. :( . Noo lyhyestä virsi kaunis ja tilasin arbin lukon... :) . Sunnuntaina ois tarkotus alkaa paketoimaan rangea "läjään" (ja visalle tiedoksi en tarkota toyotaan). Ja tuli otettua töistäkin pari päivää vapaata eli jos sitä jotakin sais aikaseksi.

anssi80 26.04.2010 16:56

Jepa. Rangessa ois taas uunituore leima ja otteeseen merkittynä turboa, välijäähyä ja kuppipenkiä eikä katsuri keksiny mitään huomauttamista. Dyno testissä tuli tulokseksi huimat 70hp ja 200N.... Tarttis pikkuhiljaa tehä jotakin tuolle pumpulle jotta sais vähän mörkölankaa putkesta ja voimaa renkaisiin. Vapuksi ois tarkotus viedä range ja pari muuta autoa näytille Haapavedelle harraste ajoneuvo näyttelyyn. Jos sitä sielä sais jotakin kuvatustaki, niin ja pitäs koittaa perjantaina väköstää jonkulainen jousi ramppi jossa vois kaikki halukkaat käydä vähän venytteleen pajeroita ja hilukseja(omalla vastuulla).

anssi80 28.04.2010 13:15

Nonnii nyt on tilattu pumppuremppa... :) Ens viikolla ylivieskan setä vaihtaa pumppuun 7mm tapit ja säätääpi sen. Alakaa olemaa jo kumma jos ei ala range liikahtaan. Lupasivat ainakin sen 150hp vakio turbolla, oishan se yli tuplat tämän hetkiseen. Sitten alkaapi pettämään kytkin jai vetarit mutta murehditaan niitä sitten kun on aika. Lukkoa vaan ei kuulu mutta ootetaan vielä tämä viikko ja aletaan vapun jälkeen kyseleen. Kun saa sen lukon niin sitten alkaa niiden välitysten muutos ja samala etuakselin täys remppa.

Pumba 28.04.2010 14:31

Kyllä se siitä pikkuhiljaa valmistuu ja aika hyvältä jo kyllä näyttääki !:):):):)

Rolpatti 28.04.2010 16:34

Kannattaa laittaa reilun kokonen öljynjäähytin ja seurata lämpöjä muutenkin. 7pumpulla ja garretin T04 sella lämmöt pomppas hetkessä tappiin kun laitto gummet pyörimään.... Kun laitoin isomman öljynjäähyttimen, termarin pois ja sähköflektin niin lämmöt tippus ja öljynpaineetkin pysys paremmin

sumpe 28.04.2010 19:57

Oletkos vipannu romukoppaan ton ekan koneen?

anssi80 28.04.2010 21:36

Ihan ensimmäinen(pystärin)kone on osina ja oottelee lähtöä romu-ukon kuormaan. Siitä on joitain osia jatkojalostettu(tuhkakuppi tuossa ylempänä), männät oli vähän huonoja ja ainakin alakerran laakerit oli ottanut itteensä. Pystärin pumpusta en tiiä kuntoa. Ja sen jälkeen kaks seuraavaa on kasassa tallissa. tuo viimesin eli hoonattu, rengastettu ja laakerit tarkistettu on muuten kasassa mutta jus otin pumpun irti ja vien sen sinne ylivieskaan.

ppi 29.04.2010 21:31

Morjens !

Olen tekemässä vastaavaa sovitusta Mersun koneella Rangen laatikoon. Onko sulla olemassa kuvaa tuosta välilaipasta moottorin ja laatikon väliin ?

anssi80 29.04.2010 23:08

Mulla pitäs olla pahviin tehty sapluuna laipasta ja silmälaakerin korvikeholkin mitat. Aatelin viime remontin yhteydessä ottaa mitat talteen jos joskus vaikka tarvis. Eli tämä on tuolle om617 5-sylinteriselle koneelle.

nuti-90 03.05.2010 14:16

no miten se on anssi ruetaanko ens lauantaina laitteleen rankea kun pääsee täältä sotankylästä poijes vähäksi aikaa??

ja tossa olis vähä inspiraation lisäys videota..:D
http://www.youtube.com/watch?v=3ShJZ...eature=related

Visa 03.05.2010 15:36

Niin ei ruveta, ku laitamma porukalla läjän nippuun että pääsee paratiisiin ;)

anssi80 03.05.2010 15:44

Noo jos perjantai ja lauantai päivä menis rangen kimpussa ja vaihdetaan sitten läjä talliin.

Visa 03.05.2010 20:12

Juujuu, tuo viteo kyllä oli ihan voittoa :D

anssi80 06.05.2010 23:03

Ei niitä kuveja ole oikkeen vieläkään saanu otettua mutta pikkusen tuolta vikon lopulta

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=71586


Huomenissa hakis punpun ja savuuttelis sillä pari viikkoa ennen arb:n asennusta ja välitysten muutosta. Lauantaina pitäs alkaa Visan läjää pajottaan paratiisi kuntoon ja range pysyy edelleen huolto joukoissa..ehkä ensi vuonna kisataan. Mutta jos jollakin ois neuvoja/vinkkejä tuohon perän lyhennykseen niin vinkkejä otetaan vastaan, lähinnä kiinnostaa nuo katsastus miesten asenteet ja vaatimukset. On tässä miettinyt ja harkinnut että jos ja vaikka alkas karsimaan nuita käyttö ominaisuuksia ja alkas siirtymään seuraavan talven aikana enemmän offipuolelle mutta silti pitäs pysyä täysin tie autona. Tuo korin lyhennys ei ole homma eikä mikhään mutta tuo rungon lyhennys ja tankin siirto pirtin puolle ois ne akuuteimmat. Vielä yksi karmea visio välillä pyöriny mielessä... lyhennetty avolava range....

Normi lava mallina löytyy

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58571

Mutta ainakin jotakin tuota tyyliä..

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58568

Tai sitten yhdistettynä, jokainen käyttäkööt mieli kuvitusta.



Edittinä pari kuvaa liian ahtaasta tallista

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58572

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58573

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58574

Vänkärin penkki vaihtu myös, heti ku saan saman tapaset vyöt.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58575

anssi80 08.05.2010 11:01

nonnii. viime yönä meni uusi pumppu paikoilleen ja voimaa tuli. ei sitä heti uskois miten paljon tuommosesta koneesta lähtee voimaa. ensimmäinen kovempi kiihytys ja kytkin lyö sutia joka vaihteella.... kytkimellä ei ole ajettu kuin 1000km. nyt oli pakko rajoittaa kaasua että pystyy edes jotenkin ajamaan mutta kaivattasi vinkkejä tuohon kytkimeen. :)

Ruusulehto 09.05.2010 12:01

Laitat jonkun hipo racing kytkimen tai sitten teet sintterilevyn ja uudella asetelmalla kasaan. Pitäis pelittää kohtuu hyvin. Jos sulla olis siellä mersun om603 tai om606 moottori ja vaihteisto niin kytkin ei olis kyllä mikään ongelma esim. joku sprintterin kytkin pitäis käyä aikas heittämällä

anssi80 09.05.2010 22:03

Elikkäs koneenahan on tuo vanhempi 5-sylinterinen om617(w123:sta), jälki turbotettu mersun omilla kilikkeillä ja om617A:n ahdin. Ei tullut uusittua tuota kytkinasetelmaa viimeremontissa, elikkäs jos suunnittelis jäykempää asetelmaa ja jotakin "racing" levyä. Meinaavat vaan pirulaiset olla raahaa vailla niistä ja nuo harrastemäärärahat alkaa olemaan vähänä.

Ruusulehto 10.05.2010 19:32

meinaahan ne olla juu vähän hinnan kiros, mut eipä tuo nyt mikää mahottomuus oo teho ite sitä sintterilevyä. Joku sopivan kokonen vanha sirkkelinterä ja sintteri paloja oman mielen mukaan ja siitä vanhasta kytkinlevystä ottaa vaan sen kytkinakselin boori homman ja niitttaa läjään. Ja jotenkin jäin siihen käsitykseen et olis rangen kykä/yhdistelmä rangea ja mersua

anssi80 12.05.2010 05:36

En oo oikkeen lämmenny tuolle sintteri idealle ku sillon ei pysty luistattamaan kytkintä ollenkaan. Mutta kalajoen tarvikemotista löyty ratkasu. Joku Bmw:n sachsin m3 asertelman ja paku mersun levy. Ja kyllä pitää.

Ruusulehto 12.05.2010 21:57

sehän siin sintteris kyl on vähän huono puoli, mutta hyvähän se on että löyty ratkaisu noinkin helposti

anssi80 05.06.2010 21:30

jepa taas... Kytkin on sorvarilla käymässä ja tulossa bemari m3:n kisa-asetelma ja pakumersun levy. Pitäs kuulemma pitää ainakin 350 heppaa huoletta kurissa. Nyt löyty se malli jonka mukaan koitetaan alkaa auton koria muokkaamaan kunhan katsastus mies hyväksyypi.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=60887

Ja ettei päästetä itteä liian vähällä niin piti hommata toinen projekti range... ehkä vain katu käyttöön... aika näyttää. :)

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=60888

Toki vaatii muutaman työ tunnin mutta onhan tuota jo harjoteltu. Ei ole läheskään niin paha lähtö kohta mitä tämä edellinen oli.

nuti-90 12.06.2010 15:37

anssi anssi.. miksi se pitää olla pikuppi? :(

anssi80 12.06.2010 22:10

Pelkkiä pätkä rangeja on jo niin paljon... noo katotaan tuossa mitä tullee vai tulleeko mitään.

nuti-90 13.06.2010 01:08

no mutta onhan se paljon käytännöllisempi jos on katto päälllä

anssi80 15.06.2010 19:28

Uutta kytkintä pukkaa, arvaa kumpi on uusi.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=61988

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=61987

pepponen 19.06.2010 17:00

hangover
 
alappa anssi kuule ostaan tuo isolohko range pojes, ni mä pääsen laittaan sen g läisen. riisutaan palikkaa pois ja puotellaan hintoja sitä myöten! siihen ois tiedossa teijän kylilltä sopiva remmihyrskytinki imusarjan päälle, ni alakas se kunttakin liikahtelemaan, ja kuulosti olevan aika sopivan hintanen! 8D

anssi80 20.06.2010 00:35

Eikait sitä köyhällä oo varaa ostella nuita rangeja.... tuo edellinenki tuli nyt vaan vahingossa ku sitä vaihelaatikkoa kyselin... niin ja kannattaako sitä nyt vaihtaa pois, pääset vielä ojasta allikkoon. Laitatat pari euron rahaa rangeen ja mersun miehet kalpenee kateudesta.

nuti-90 21.06.2010 18:52

no nyt on anssilla hommat hanskassa.. vieläkun luovut siitä pikuppi ajatuksesta niin hyvä on:D

anssi80 21.06.2010 21:06

Ei oo oikkeen homma hanskassa. Olkapää paskana ja lääkkeillä mennään, lääkäri kielsi jopa talliin menon.... Mutta jos sitä nyt joku ilta tässä lähiaikona menis salaa vähän värkkäilemään. Ja pikupista ei oo luovuttu vielä mihinkään.... ellei verottaja sano että tilavuus/lavanmitta ei riitä paketti/huoltoautoon.

anssi80 05.08.2010 22:59

No joo taas.. kaivllaanpa tämäkin taas esille. Meni melkeen kesä ohi ja range senku makaa levällän tallissa. Sain just kaivettua sen kaiken romun alta pois ja pääsee taas jatkaan remppaa. Jos sitä huomenissa pääsis tuota kytkintä sovitteleen niin vois alkaa suunnittelemaan tuota Raajärven offocrossi kisoja. Työlistalla ois noin kahden A-nelosen verran tavaraa mutta jos vaikka tyydyttäisiin kytkimen vaihtoon, ehkä isompi turbo... , ARB:n lukko eteen ja etuakselin huolto, torsseeni taakse, vinssin osto/asennus, ainakin pääkaaren asennus, takavinssi, Alustan panssarointi ja varmaankin tankin vaihto tai asennus sisälle. (Innokkaita remontti miehiä/kavereita odotellessa). Launataina pitäs kyllä lähtiä käymään formula offia kattelemassa tampereen suuntaan ja maanantaina alkas työt... ja reissu hommat kutsuu. Mutta eihän näitä ilman pieniä aikataulu paineta saa koskaan liikenteesee.... VAI HÄH?

anssi80 14.08.2010 11:03

Johan tuota pääsi ajelemaan jo hetken kytkin oli kyllä hyvä ja piti mutta paine laakeri antautu täysin....

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=65050

Tosiaan vasemman puoleinen oli paikoillaan ja sen pitäs olla saman kokonen kun tuo vanhakin, no maanantaina tilataan uusi.


Sivu luotu: 14:30 (GMT +2).