![]() |
Ogni Mod Urabus (rojekti lopetettu)
Joo
Tälläinen neliveto microauto valmistuu joskus. domingosta jää vain tekniikka ja kaikki muu modataan. mm. kaaret kemppilukko jne... Tavoitteena saada painoksi n. 500 kg. Eli niin että saa vetää perus 750 kg kokonaismassasella kärrillä. Moottori on 3 pyttyne ja n. 60 heppane takamoottori. Leepumeininkiä tässä vaiheessa ja lisää sitten joskus. Vanteet tilattu 12x7 ja kumit 28/10/12. Kuppipenkki nelipiste vöillä. Tässä alkukuvekseja. Nauraa saa ihan vapaasti. Ainakin itellä naurattaa niin saattanasti ;) Pitää purkaa kaikki ylimääränen vekka että saa sen mitä jää talveksi sisätiloihin. Leepuveli http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11679 Vanha istumapaikka http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11678 Tuleva istumapaikka http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11680 |
Ei taira kuvat pelittää?
|
Lainaus:
|
ei näy mullakaan..tulikettu käytössä mulla.
|
juu ei näy kuvia
|
Operallakaan ei näy.
|
ei näy mullakaan, mutta kiinnostava laite!!
|
Jaha, kyseinen albumi on yksityinen albumi - joka ei siis näy "normaalille" kävijälle. Mulle kuvat näkyy tietysti ihan normaalisti. Muuta Suursyömäri albumi julkiseksi niin alkaa näkymään.
|
Näkyykö ny?
|
hyvin näkyy ja komee tulee :)
|
Tykkään tosta lähtökohdasta.
Tulee varmasti vekkuli peli:D |
Jep.
|
Nyt kuuluu kysyä et, Tuleeko kilpiin?
|
joo
Kun on noita mörssäreitä tossa rakennellu niin vaihteeksi kiva tehdä jotain semmosta johon osat ei maksa juuri mitään ja kaikki tarvikkeet mitä kiinnitellään käy grammapuntarin kautta. Etäisesti tai ei niin etäisesti lopputulos tulee näyttämään jotenkin tältä... http://www.bikerwarehouse.co.uk/imag...lack%20(1).jpg Kyproksella ku käytiin niin siellä näitä oli ja kamera kävi ankarasti ynpäri änpäri kärryä ja ihmettely oli suurta kun ei sitä ollut nelivetoisena.... joten teenpä ite ja yrityksenä tehdä mahdollisimman hyvän näköne oma versio. Edit: Ei missään nimessä tule kilpiin ellei joku hullu laki löydy joka antaa valtuuden se kilvittää. Kiertäen ja kaartaenhan toi on yhä edelleen subaru domingo ja sen papruillahan saa punakilpiä.... Hehheh... |
Tuleva istumapaikka
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11680[/QUOTE] Ne mitään pikkurenkaita laita, siinähän on yks tuleva rengas jääny kuvaan. :D |
Tämmöstäkö haettiin: http://www.polarisindustries.com/en-.../Features.aspx
|
tähän mä laittaisin 10 peukkua, jos nykypalstalla pystyis - ASIALLISTA !!!
|
Lainaus:
|
Niijoo
Ku tästä tehdään sellanen low budget hirviö niin käytettyjä oseja vois muutaman ostaa edullisesti. Kuten vaikka noita mönkkärityylisiä iskarijousipaketteja. Taakse pitää ilmeisesti laittaa tuplat per puoli... Ku suurin osa painosta lepää siellä perässä. 1200 kuutioinen kone painaa kuitenkin jonkin verran. Samoin jotain älyllistä kaasutinta hakisin jossa ei ole yhtään ylimääräistä vaan varmaa perustekniikkaa. joissain 80 luvun perusautossa varmaan sellaisia on ollut. Pakoputkiin äänenvaimentajaa mallia moottoripyörä/ mönkkäri.... Kuitenkin niin ettei ne pöntöt ole kauhean pitkiä vaan sellaisia pätyköitä jotka menee pieneen tilaan. Ja että ne suoltaa sujuvasti pihalle ton tonnikaxsatasen moottorin höyryt. Pari pönttöä varmaan riittänee Tosin sopiva turbohan vaimentaa vähän noita pakopöpinöitä ja muuttaa ne sellaiseksi mukavaksi viheltämiseksi. Eli sellainenkin voisi olla paikallaan. Eli ostoslistalla. Laturi jossa riittävästi amppeereja. eli n. 100 -> Pienen pieni turvapensatankki.... jne. yms. Vinssinhän saa biltemasta ;) Optima-akku on jo omasta takaa. p.040-5643260 |
Asia meininkiä, joskus ite kans suunnittelin jos olis teurastanu tommosen suparun ja tehny siitä semmosen rankojen ajo laitteen...
mulla olis tommosia mönkkärin vinssi/kiinnike paketteja jouten käykö tommonen tohon vai jääkö liian pieneksi? säästyis painossa verrattuna isompaan vinssiin... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=10939 |
No on teillä projektit! :D Ja pee:n puolestaki peukut:http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gifhttp://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gifhttp://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gifhttp://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gifhttp://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gifhttp://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gifhttp://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gifhttp://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gifhttp://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gifhttp://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gif
Äläkä sitte turaa semmosta Leepu-mallin takakuuppaa tohon, todella nolon näkönen oli. Tässä siis, alustanahan oli myös joku vastaava takamoottorinen jaappanilainen minipaku: http://www.delboyscashconverters.co.uk/custom/conge.jpg http://www.discoverychannel.co.uk/ch...r_9.shtml?no=2 |
joo
Tommonen MakeO tyylinen vinssi olis ihan soppeli. mikäs se sääntö olikaan... Että vinssin piti kiskoa 2,5 kertaa kulkineen massa.. joten eiköhän tommonen riittäs. Tuo Punanen kosla minkä Matti linkitti on kyllä aika hirveän näkönen rovio. ;) Semmosta ei ny ainakaa... |
Lainaus:
Naapurin pihaan ilmestyi muutama vuosi sitten ruosteinen/valkoinen Domingo. Kyselin naapurin rouvan kautta, että olisiko se kenties myytävänä. Ei ollut myytävänä, ja nyt naapuri ajaa huruuttaa sillä työmatkoja ym ajoja. Meni tekemään siitä vielä oikein auton. Minä olisin tehnyt siitä ainakin pick-upin, kenties kokonaan avon. :) Yksi Audi 100 pick-up hahmotelma tuli joskus tehtyä, laikkasin kolari autosta takakaton pois. Siihen olisi saanut tehtyä helposti lavan pohjan, ja lavaa olisi saanut helposti pari metriä. :rolleyes: Meilläpäin liikkui aiemmin pystylyhty mersu avolava, oikein kilvissä ja kaikki. |
melkonen härveli...tuliskohan justysta saman tapasta kikotinta?Siinä on kyllä moottori eessä,mut istuma paikka ois valmiiksi keskellä.Sit kun aattelee tankin ja akun yms.taakse,niin siitäki vois tulla aika tasapainonen vehje.On meinaa semmonen justykin yllättävän kova menemään semmoseksi vehkeeksi.Ootko aatellu mites välitysten käy,kun rengas koko kasvaa ja tuossa ei viissiin ole hidasta puolta erikseen?
|
Lainaus:
Rakenne sellaseksi että kytkimen voi vaihtaa suunnilleen lennosta.... Murrokset ovat arvoitus. Mutta keulaan ei tule hirveästi painoa joten uskon niiden kestävän kohtuu polkemista. Alunperin toi on tehty tavarankuljetukseen tuo kärry. Eli oisko sitten mitotettu murroksetkin vähän kestävimmiksi? |
Juu siis tarkoitin edellisellä viestillä vaan että on noita vierekkäin istuttavia mönkijöitä / putkihässäkkäautoja nelivetoisinakin ja melkoisen suorituskykyisinä jopa.
Tässä olis ehkä parempi versio vinssiksi, vetää sen 1500+kg ja hintaa 175e http://www.maplehill.fi/ewp3500a.htm Onnea projektille, tätä seurataan tosi mielenkiinnolla :) |
Hauska projekti ja varmaan kiva ajettava kun valmistuu... Mulla vois olla sulla ahdin... 2.0 litrasesta turbodieseli Kiasta, varmaan ainakin ihan soppelin kokonen...
http://www.saunalahti.fi/ilkka88/kis...discoapple.JPG Tos linkki kuvaan. |
Projektikuveja tältäpäivältä. Pitäs saada yx runnerin loota ni ois muutakin tekemista ;)
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11703 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11702 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11705 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11706 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11704 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11709 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11708 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11710 |
Haha joku on kattonu liikaa "London Garagea" vai mikä se oli?
Todella asiallista meininkiä! |
Vertailussa 28/10/12 vs. 155/12
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11743 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11744 Parit fiilistelykuvekset. Istuin paikat tulee olemaan huomattavasti alempana jne. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11747 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11746 Mun polkuauto..... eppä saa ajjaa nännännäää.... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11745 |
voi kili !
...jos on tarvetta, voin sponssata 4 kpl 13" vannetta, saahan niist vaikka keskiöt... jäi tost carryst yli... |
Onko sillä minkä verta hintaa?
|
Tai sit simmonen kytkin ettei luista.Eikä se kytkin rasitu ennen,kun renkaat rupiaa painumaan.Miten päin tuossa pelaa tuo neliveto?eturenkaat napista matkaan vai toisin päin vai onko peräti jatkuva nelikko.
|
Lainaus:
Anteeks OT |
Lainaus:
Ja miugelle... Toivottavasti kytkin kestää. Mullei oo mitään tietoa ton tekniikasta. Liikkuvana oon joskus domingon nähny vilaukselta mutten ajanu ikinä tai istunu kyytissä. Mutta epäilenpä tän rojektin edistyessä tiedon lisääntyvän. |
Suomi-Leepu :D
Saapa nähä minkälainen tulee. Mitkä penkit noi muuten on? |
Nimimerkki Samrock rakenteli tollasen domingon mönkkärin pyörillä ja oma valmiste korilla.
etu veto ei kestä kovinkaan hyvin. taka vedolla holtiton laite ajaa:) |
1 Liiteet
ainoa kuva joka koneelta löytin oli kun domingo oli tehty pickupiksi ja monkkärin renkaat alla.
|
Lainaus:
Edit: Tuolla lisää niitä domingoja: http://forums.offipalsta.com/showthr...hlight=domingo http://static.petrisimolin.com/galle...ikku-subbe.jpg |
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11743
No ei pitäis ainakaan kuvion tukkoisuudesta jäädä enää eteneminen kiinni. :D Meinasitko suparun valssit levittää näille sopiviks? |
Joo
Painopistettä siirretään radikaalisti etupäästä taaksepäin. Ennen on ollut n. 70cm hyttiä ja istujat siinä etuakselin päällä ja etupuolella. Joten rasitus ei ole samanlaista etumurroksille enään. Toivottavasti.Ja jos on niin niin ei kait tuo ole mahdotonta että käy repaiseen murrokset jostain tuhdimmin rakennetusta vermeestä. Vanteet tilasin UsTuonnista lohjalta josta löytyi ITP merkkisenä vanteena toi 4x100 jaollinen 12/7". Bedlockit pitää vielä tilata. Noi renkaat on turhan karheat niinku oikeasti. Mutta saattaahan ne toimia jossain maastotyypissä hyvin. Eniten haluttas saada tommoset Maxxis Bighorn tyyliset renkaat. 28/12 tuumaisina tai jotain. Muttei ainakaan pienempinä. Testataan nyt noilla ja hommataan toisenlaiset jos ei toimi. |
Mut tost tulee komee. Voimaa
|
Koneen irroittelua. Onnittelen sydämellisesti sitä tyyppiä joka joutuu vaihtamaan paku kuoret päällä olevasta domingosta kytkimen. Puoli konehuonetta pitää purkaa että sen sieltä esiin saa...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11801 1,2 litran voimatehdas http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11803 Kytkin pesä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11802 Vaihteistoa http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11804 Pyramidi http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11805 Arvatkaa mitkä on BJ:n, hiluxin ja domingon http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11806 Suuri on kaunista... Paljonkohan on senttejä Susukin litrasessa ja 1,3 litrasessa? http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11807 Ei kannata tupakoida.... Saiskohan ton koon paineasetelmaa vahvenpana olevana. Esim. kisarassikäyttöisistä muokkaamalla? http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11808 . . . . Pitäisi saada vähän tietoa subaru justystä. Onko jollakulla sellaista?. Tarviis nimenomaan vähän koneen kiinnityksistä saada selvää. Meinaan nääs kääntää ton koneen pystyasentoon. Ja mahdollisesti Justyssä olisi tolle laatikon jaolle sopivana oleva moottorin jako. Jolloin sen sais pystyyn pulttaamalla. Jos ei sovitteet käy niin käännän ton koneen laipalla pystöön. |
Vanne edestä
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=12312 Pulttijako (ITP 2/5, 12x7) 4x100 Sopii kuin mummo kiikkustuoliin http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=12313 Renkaan kanssa on just sopivasti tilaa ennen muita rakenteita... Offsetti vai mikä se on vaihtu orkikinellista 10cm tohon 5cm http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=12309 Sivuviistoa rengasvannepaketista. naurettavasti jää venttiili pömöttää. Bedlockit vielä tohon... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=12310 Ryppäri Urmastaitoksille noudettiin lähikaupasta.... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=12311 [img][/img] |
mä voisin tosta naapurista käydä kattoon,kun niitten juniorilla on semmonen peltoautona.Kone siinä on pystyssä ja tais olla joku hurja 12 venttiiliäki.Eli 1.2 kolmimukinen patakohan siinä oli.
|
Mä voin napata mitan litrasen suikin kytkimestä kunhan käy tallilla .Riittääkö levyn halkaisija ?
|
Lainaus:
Ja suitsan kytkinlevystä jos sais mitat... Jos ei muuta ni vois henkisesti alkaa suhtautua kytkimen kestoon. |
Ei mittaa löytynyt kuvaus hetkellä, niin heitin verrokiksi tulitikku askin. Kytkin siis sj410
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=12317 |
paljonks tollanen kioski painaa alkuperäsenä ?
|
on muuten pirun hyvä rengas ja putsaa itsensä tosi hyvin.
mutta on kyllä tosi pehmeää kumia joten kuluu jopa mönkkärissä tosi nopeasti mutta toimii jopa kivellä pienillä paineilla. on omassa kawasakissa samanlaiset ja vatkaa muuten reilusti:D |
Lainaus:
sen verran tolla samrockin vehkeellä ajaneena voin kertoo et ei käänny vauhdissa mihinkään ennen kuin höllää kaasun jos keulassa ei oo ollenkaan painoa. renkaat kääntyy mut auto ei :D laittakaa vaan hieman painoa etu akselillekkin ja sehän on helppoo kun siirtää vaan jakkaroita etemmäks. eli tästä vekottimesta oli kysymys: http://static.petrisimolin.com/galle...subbe-edit.jpg tässä oli penkit liian takana tai sitte ois pitäny laittaa jotain lisä painoo keulalle. silloin kun tossa toimi neliveto nii se käänty hieman paremmin mut takapotkuna tosi huonosti.:rolleyes: |
susukin litrasen levy halkasia 185 mm
|
Kiitos susukin levyn kuvasta ja mitasta. Eli saman kaliiperin levyt on suitsassa ja domingossa. Pitää käydä jossain kyttäileen onko paineasetelmassa enemmän forcea.
Toi kioski painaa vissin alunperin 850 kg tavoite paino ilman läskejä kyytissä semmonen 500 kg Eteen tulee akku ja vinssi......ja leonen tehostettu hammastanko ohjaus. Otetaan sitten valmistuttua ajotestit ja katotaan ohjautuuko se mihinkään. Rengas on tohon rassiin ehkä turhan jyrkät. ilmatilalla ei voi pelleillä kun kumi on kuusvöinen ja pieni ilmatilavuudeltaan. Eli pitää lähtä sitten ens kesänä ostoksille ja ostaa siihen pienemmällä kuviolla ja vähemmillä vöillä olevat renkaat. Ns. On/OffRoad tyyliset. Rojekti hiljenee nyt ehkä hetkiseksi. Kun pitää hakata hiluksia ja runneria kasaan välillä... Ja kumma ku kukaan ei oo kuittaillu siitä vielä kun tallikuvissa näkyy vain vissypulloja tai kahvikuppeja :D |
Mielenkiintoinen brojekti ,mut päivitys on tainnut unohtua:cool:
|
Moicca
Täs on 4Runneri käyttökuntoon tauko menossa. Eli tää rojekti jatkuu tossa alkuvuoden ensimäisinä kuukausina. |
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=8550 Niin. Missä helvetissä on kaikki viina ja kalja pullot...?! |
Sad But True!!!:p
Tänään aloitin virallisesti ensimmäisen päiväni elämässäni työttömänä:cool: Elikkäs Tämä hieno rojekti jää nyt valitettavasti tekemättä vaikka halut olisi kovat. Ehkäpä jonkin sortin tasolla ton voi joskus tulevaisuudessa toteuttaa mutta ei nyt. Eli myyn kaikki roinat vege jos jotakuta kiinnostaa ostaa. Sporttipenkit, 4-pistevyöt, Renkaat ja vanteet. Domingon loppuraadonkin voi halvalla koukata se kuka sitä tarvii. Samalla tyhjenee loppukin talli kaikesta romusta mitä on nurkkiin kertynyt. Tavoite on saada talli tyhjäksi ja oma kalusto pelkästään kameratasolle. Jatketaan maasturiharrastelua taas jonain kauniina päivänä.... Veljen Hiluxi yritetään niputtaa johki kuosiin ja kun se on tehty niin pyritään myös tallipaikkakin tyhjentämään ja luovutetaan se seuraavalle halukkaalle vuokralaiselle. Töihin mennään jos tulee semmoinen paikka työntekemiseen jossa viihtyy jotenkuten. Paskanlapioinnista on kuppi täynnä vähäks aikaa. :mad::mad::mad::D:D:D:cool::cool::cool: jari p. 040-5643260 |
Sivu luotu: 17:59 (GMT +2). |