![]() |
Valkoinen Land Rover Defender 110
Tästä alkaa minun Defenderin tarina. Ostin auton alku kesästä 2002 seuraavan näköisessä kuosissa.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11400 Keulalla oli Ramseyn 8000 vinssi. Tasauspyörästöissä oli valmiina ARB:in lukot. Auto oli siis valmis retkille. Defe ostettiin perheen ainoaksi autoksi. -99 vuoden farmari Focus sai mennä ja Defe tuli taloon. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11402 Voiko hymy olla leveämpi? http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11401 Ensimmäisenä kävin jousikaupoilla. Etujouset vaihtuivat hiukan jämäkämpiin, taakse jätettiin edellisen omistajan laittamat löysät orginaali jouset. Pakollinen venytyskuva tietysti. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11416 Kaivokselan Bilian pihalla käytiin Land Rover kontti ylittämässä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11417 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11418 Ensimmäinen Ravijoen retki omalla autolla. Ensimmäinen menetyskin tuli... rekisteri kilpi hävisi johonkin. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11411 Juhannuksena 2002 käytiin Itä-Suomessa mökkeilemässä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11404 Syksyllä piti tietysti saada lisää valoa. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11410 Syksyllä 2002 ehdittiin vielä Viroonkin. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11409 Homma oli enemmänkin retkeilyä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11406 Talven tullessa aloiteltiin helmaputkien ja puskurin tekoa. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11407 Tein sen itse ja säästin mallinen etupuskuri. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11408 Hetihän sitä piti lähteä testaamaan kuinka siitä voi Valmetilla vetää. Vinssi oli tietysti tallin nurkassa. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11420 Jouluna 2002 menossa mökille. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11421 Jouluna 2002 puskuri valmis mutta valokaari puuttuu. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11422 Helmikuussa käytiin Jeeppikerhon talvitreffeillä. Kyllä tarkenee, pakkasta yli 20 ja Defessä voi istua t-paidassa. Webasto ja lisäpatteri piti huolen lämmöstä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11423 Maaliskuussa 2003 tuli uutta rengasta alle. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11424 Pääsiäisenä 2003 pientä huoltoa mökillä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11413 Toukokuussa Virossa alkoi olla jo hiukan yritystä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11414 Elokuussa oltiin vielä syvemmällä Ravijoella. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11428 Keväällä 2004 oli tarkoitus tehdä hiukan umpinaisempi katto. Keulalla myös uusi Warn 9500HS. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11425 Uusi Warnin keulilla kohti Merrasmäkeä. Ensimmäinen traileri kyyti Defelle. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11426 Viimeinen retki ilman snorkkelia. Webasto ja ARB kompura antautuivat samaan lätäkköön. Vesi ehti mennä jo välijäähdyttimelle asti ei onnes moottoriin. Pressukattokin on vaihtunut kovaan kattoon. Taas hypätään hiukan eteenpäin. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11429 Uudet Super Swamperin Truxukset alla toukokuussa 2005. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11558 Maaliskuussa 2006 oltiin Padasjoen maastoissa pitämässä maastoajokurssia. Umpihangessa oli kiva kurvailla muttaa... ... lumen alla oli kanto, josta ketjutettu pyörä otti hiukan pitoa. Siinä meni HD vanne solmuun ja renkaasta pakeni ilmat kerta rysäyksellä. Tämän reissun jälkeen alkoi kuskin puolen murros pitämään pientä napsutusta aika ajoin. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11431 Ensimmäinen tekninen murhe kohtasi Defenderin Kulmakorvessa toukokuussa 2006. Kevät talvella Padasjoella kipeää saanut murros napsahti helpohkosti poikki. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11556 Syksyllä 2006 lähdössä Warn Trophyyn. Keulalla uusi vinssi ja uusi puskuri. Puskuri on taas mallia tein sen itse ja säästin. Alla on myös uutta jousta ja pitempää iskaria. Näiden kuvien jälkeen autolle ei sitten paljoa ole aikaa uhrattu. Kulmakorvessa on tullut vierailtua säännölisen epäsäännöllisesti. Kauden 2007 Suunnistus Cup tuli kierrettyä kokonaan ja tuloksena oli muistaakseni Stanun 5. sija kokonaistuloksissa. Tämä 2007 kausi muutti autoa enemmän tai vähemmän maaston muotoiseksi. Ei taida yhtään suoraa peltiä enään löytyä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11559 Toinen tekninen vaurio sattui vasta 2008 ja tietysti Kulmakorven haastavissa maastoissa. Kakkosella kaasupohjassa oheiseen lutakkoon. Tämän kertainen selitys on seuraavanlainen. Purin yhdestä kolariautosta etuakselin vuosi takaperin. Kolariauton oikea etupyörä oli törmännyt johonkin kiinteään ja olkatappi oli katkennut ja koko akseliputki hiukan taipunut. Tarkistin kyllä vetarit ja murrokset mutta mitään isompaa ei näkynyt. Todennäköisesti vetari oli ottanut kipeää kolarissa. Sitten tulevaisuuden suunnitelmia. Rujo ulkonäkö on hiukan alkanut vaivaamaan ja jotain pitäisi asialle tehdä. Visioita liikkuu päässä jos jonkinlaisia. Tässä hiukan kuvia suunnitelmista. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11557 Ensin Photoshopilla duunattu perä pois. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11560 Entäs tällainen? Kerralla ruttuiset pellit historiaan. Tämä on kyllä aika radikaali. Jotenkin ei raaski raiskata kaunista autoa noin pahasti. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11561 Jos laittaisi vaan tuollaiset kaaret kopin ympärille ja hiukan oikoisi noita lavan peltejä. Ei olisi liian rankkaa yhdellä kertaa. Päivitellään taas kun ehditään. Lisää kuvia profiilissa. |
Hyvä kuvasarja
Mukavaa katseltavaa |
Jeez, hyvää kuvasettiä.
Itsekin tarkoitus katella luovuttaja josta umpikaappi omaan defeen, alkanut tökkiä tämä lava-autoilu ;) |
Umpikaappi hommassa pitaa muutoskatsastaa peli ettei joudu jalkiveroille :(.
Hieno projekti ois niin etta otat lavan pois takapyorien takareunaa myoten. Ja sitten kunnon kaaret kojun paalle, sit piste iin paalle Portaalit! En ite oo ehtiny lue ollu raahaa ruveta tekee sillai mutta teen joku paiva 110 portaaleilla etenee sitten sika hyvin!! Jos nyt vaan liikkuu kohtuu hyvin. |
Hieno lantikka! Minun mielestä tuo perän lyhentäminen rumentaa kyllä autoa.(kuin autoa) Porttaalit kyllä auttais tuohon peräylitykseenkin.
|
Toivottavasti et tee liian "kilpuria" tuosta.
On ollut mukava seurata tapahtumissa kun tämä auto on yleensä mennyt isompipyöräisten mukana pahoistakin paikoista. Miten nuo Trxukset ovat toimineet? Ovatko 255/85/16? |
Lainaus:
Renkaat ovat olleet todella hyvät. Normi BF Mutiaiset ovat aivan eri planeetalta. Näissä löytyy pitoa kivikossa aivan eritavalla. Myös talvikelillä voi ajella hyvin. Suurin syy on varmaan nuo saipatutu nappulat. Eli jokainen nappula on "viilletty". Kyllähän tuo Defe on tullut työnnettyä lähes jokaiseen paikkaan mihin muutkin ovat menneet. Taitaa tämän talven muutokset jäädä tekniikan huoltoon ja kaarien rakenteluun. Tuo Trailback on tässä vaiheessa ehkä turhan radikaali. |
Lainaus:
|
Kyllä se vaatii kuskilta hyvää ajo tyyliä ja auton tuntemusta että Defenderi etenee....:D
Vai mitä Antti. |
Talvi meni
Ei lyhentynyt Defenderiä tänä talvena. Jos vaikka seuraavana.
Remonttia on kuitenkin hiukan tehty. Jakovaihteisto on saanut uusia laakereita. Moottorin öljyvuotoja on hiukan tilkitty (kampuran taka-stefa uusittu). Takaperään tuli tänään uudet laakerit. Pinionin laakeri pitäti hiukan ääntä. Edellisessä stefan vaihdossa tuli ilmeisesti kiristeltyä välykset liian tiukaksi. Nyt pitäisi saada laakerit vielä paikalleen. Kaarien rakennus painaa vielä mieltä. Ainakin kopin ympärille pitäsi kaaret vääntää. Siitä voisi sitten jatkaa ensitalvena takaosan putkikehikon... ehkä. Jos vain olkapää antaa, niin ensiviikolla laitetaan auto ajokuntoon. Maanantaina käydään hakemassa kortisooni piikki niin eiköhän se siitä. |
Ai dopingia...
Paahtoko piikin:eek: musculus cluteus maximus:n???:D:D
Eipä kustannuspaikalla ukkoa ole paljoa näkyny, kun kylässä on tullu käytyä....:mad::mad: |
Taas talvi vierähti ilman muutoksia
Katsastus kuntoon pitäisi laitella ja viedä talliin takaisin ;-)
Tämä ei ole varsinaisesti myytävänä mutta tarjouksia otetaan vastaan. Ei ole halpa. |
Moni numeroinen summa mistä aloitetaan?
|
Laitappa vaikka privana tietoja autosta ja jonkinlaista hintaa.
|
Projekti alkakoon
2 Liiteet
Nyt on Defen purkutyöt aloitettu. Auto ei ole liikkunut viimeiseen vuoteen, joten oli aika polkaista projekti käyntiin.
Purkaminen on aina helppoa ja nopeaa. Takavinssi, "turvakaari" ja työkalulaatikko lähtivät eilen. |
Vai projekt?
Meinaatko ehtiä kisoihin tänä vuonna, vai onko vain "pikku" projekt?
|
Tuskin ehtii, kun kyselin jo 2vuotta sit, jotta "tuunataanko" ruiskupumppua ja eipä ole paljoo näkyny, joten kyllä se siitä sitte jonain päivänä kyntensä näyttää...
Mutta edelleen odotan pumpun kohtaloa...;););) |
VIHDOINKIN
Mukavaa että että lantikkasi pääsee taas lähiaikoina maastoon...toivotan projektillesi menestystä.
Itselläkin kasa osia ja peltiä odottaa lumien sulamista ja ahkeraa työmiestä. Leimalle pitäisi jaksaa. Kevättä odotellessa Roope |
Edistystä tapahtunut
3 Liiteet
Rälläkkä lipsahti tuossa eilen illalla ;-)
Lava sai luvan lähteä. Seuraavaksi pitäisi näyttää painepesuria niin olisi mukavampi purkaa ja leikellä runkoa. Nyt ei paluuta entiseen enään ole. |
Nyt näyttää hyvältä! Mä luulen että tästä tulee just sellainen minkälaista olen itse myös suunnitellut, ainakin niiden kuvien perusteella mitä oli tuolla kaari kyselyiden topicissa.
Oliko ajatus pitää taka runko samanlaisena, vai jousi tukien jälkeen poikki? Taka vinssi rungon päähän? Akseli väli varmaan pysyy samana? |
Lainaus:
Akselit/tekniikka eivät muutu mihinkään. Muutostenkin jälkeen auton pitäisi sopia Standard luokkaan. Renkaat tulevat siis olemaan 33" edelleen. |
Lainaus:
|
Tankin taaksehan mahtuis nätisti mekaaninen kela, Paulilla muistaakseni oli sellainen pieni mekaninen ramsey(jos ei myynyt). Ulos ottoja on nurkissa kaikilla. Akut kannattaa suunnitella taakse, kaikki paino on nyt keulassa.
Mun discolla oli takana 680kg, edessä 1300kg. Onhan siinä mahkuja konetta siirtää taaksepäin, 10cm ainakin. Tuleeko syyläri taakse? |
Niin
Siinä mun entisessä 110 ja siis nykyisin firman omistajalla olevassa oli mekaaninen vinssi, siinä missä on taka penkin lattia jos innostaa voi tulla kattoo sitä miten se oli sinne asennettu ei ollu mikään mahoton keikka.
|
HCPU:n lava lähti ilman rälläkkää, eli vähän eroja noissa koreissa.
Mä ajattelin väännellä putkesta lavan ja säästää alkuperäisen vielä "johonkin tulevaan" käyttöön. Runko jää vielä pätkimättä, mutta alkuperäinen tankki siirtyy hytin taakse. Kaikki kaari ym. palkki systeemit meinasin tehdä niin, että pulttaamalla saa palautettua alkuperäiseksi. Auto on tarkoitus ottaa liikenteeseen ja vielä stanu kelpoisena. TEMÄHIK |
Pesulla
3 Liiteet
Defender kävi ulkoilemassa eilen oman moottorin avulla. Auto on viimeksi ollut pihalla ja käynnissä yli vuosi sitten Talvieksytyksessä. Akku vaan paikalleen ja laakista käyntiin. Kyllä kävi nätisti :-)
Nyt on runko pesty puhtaaksi ja on mukavampi aloittaa muutokset. Runko on siis tarkoitus katkaista tuosta jousien takapuolelta. Tankki näyttäisi mahtuvan tuohon keskimmäisen äänenvaimentajan päälle. Vinssi tuohon akselin etupuolella olevan palkin luokse. |
Yllättävän "kirkasta" vielä, vaikka jouset laitettu 2004 vai 5 alle???
Toisaalta eipä se kauheesti ulkoilua ole saanukkaan... Lähteekö keskiänkkäri "Kuubaan" vai saako nauttia viel Suomesta??? Olis tankille vaan pirusti enemmän tilaa rungon välissä! Ja varovasti sen rälläkän kanssa, aikasen mittavasti alko jo lipsumaan...http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gif |
Lainaus:
Landy-nyybinä |
Etenee
3 Liiteet
Kopin takaseinää työstetty ja polttoainesäiliö irroitettu.
Orginaali tankki ei sovi tuohon kopin taakse niinkuin suunnittelin. Pitää tutkia muita vaihtoehtoja. Turvatankkia voisi katsoa tai sitten pitää tehdä mittojen mukaan oma. Tilavuutta pitäisi olla vähintään 60 litraa niin saa tuon toimintasäteen pidettyä vielä sopivana. Kopin nurkkiin tulee lavanreunasta vanhat nurkkavahvikkeet. Maasto on ne muotoillut mutta hitsaten ja lekalla niistä saa vielä hyvät. Kopin takaseinä pitää vielä paikata, kun seinä on laskettu alas. Autohan on ollut rättikatto ja väliseinä on ollut tiellä. Edellinen omistaja tarvitsi lisää tilaa ratin ja penkin väliin, jonka takia seinä on laskettu. Seuraavaksi rungon lyhennys. Pitäisi tuo Offroad Metusalemi saada mukaan, että ei tule tehtyä mitään hätiköityä. |
Pitkä vai pätkä???
Pihalla olisi yksi uusi 90 Defenderin runko. Nyt iski valinnan vaikeus. Pitäisikö kuitenkin tehdä tuosta pätkä?
Vai kiinnostaisiko jotain tuo ylimääräinen runko? Se on siis uusi tehdas runko. |
Siis bussi vai kassi???
Lyhyellä tulee milenkiintoinen kivikiikku, ja isomman ojan yli mennessä on ainakin jännempää... Pitkällä on edelleen niin mukavaa kun on ahdasta, mutta tavarat mahtuu kyytiin... Ikuisuuskysymys??? Mun mielipide: - lyhkänen runko ja sinkkiin, sitte rakennat sen sellaseks ku haluut ja ei tarvii miettiä peltihommia kun päältä oikoessa!http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gif |
Mikä lyhyt runko? siis 90" onko siihen papereita? Mul ois 1 90" joka ehkä tarviis uuden rungon.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Englannissa sinkitty TD5 90" runko maksaa noin 1100 puntaa. Siihen sitten rahdit päälle. Miten olisi 100" akseliväli? Pätkä runko pitkillä takatukivarsilla? |
Lainaus:
90" runko, pitemmät tukivarret taakse. Voisi olla toimiva vaihtoehto. Sit vielä konetta taaksepäin ja akut, syyläri ym. taakse. Saa taka akselillekkin hieman painoa. |
Lainaus:
Hii hoo hauskaa seurata mitä tuleman pitää. |
Nyt se katkesi!
2 Liiteet
Eilen sain rungon katkaistua.
|
Ekassa kuvassa mopo, joka juuri karkasi kädestä....:D:D:D:D
Tokassa kuvassa "lupaava" moottori nokalle???? Ja katumuslaite akselin päällä?????????:rolleyes::rolleyes::rolleyes: Asiaa!!! |
Nyt se on valmis!
2 Liiteet
Aikaa säästääkseni tein runkon takaosan vanerista ja ilmastointiteipistä.
Kuka tekisi saman 5mm plootusta? |
Kysyppä huvikseen slipoveri nimimerkiltä? Mitä ajattelis
|
Lainaus:
|
Edistystä
4 Liiteet
Kiitos Jounille. Helsingin metallityöt myi rautaa edullisesti.
Vanerimalleja hyödyntäen sain vastaavat palat leikattua levystä. Peräylitystäkään ei kauheasti jää. Lava tulee tietysti pidemmälle mutta se on jo aika korkealla. |
Nyt pysyy jo omineen
1 Liiteet
Nyt on liimailtu osittain jo kiinnikin. Lanka vaan loppu niin piti keskeyttää hitsaushommat.
|
Runko hitsailtu
Rungon takapää hitsattu kasaan. Vinssikidan reikä vain puuttuu. Seuraavaksi kaarien ja lavan suunnittelu.
|
Todistusaineistoa kansalle, eli KUVIA...
|
Tätä projektia on tullut seurattua mielenkiinnolla jo pitkään. Lisää kuvia projektista :). Hieno jälkeä, jatka samaa rataa.
|
Kuvia
5 Liiteet
Projekti etenee pikku hiljaa. Edestä irroittelin lokasuojat turvakaarien asennuksen tieltä. Takapää odottelee lavaa. Polttoainesäiliö pitäisi vielä asennella tuohon kopin taakse.
|
Tee vaan samalla rysäyksellä se putki keula. Jätät ne peltiset orkkis sisälokarit, mut muuten painat putket ja suoran pellin niiden väliin. Bulkheadin kiinnitykseen laippa kaariin/bulkheadiin ja keulaan laippoilla aisojen päähän kiinni.
Tuohon tyyliin: http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=788605 |
Renkaat!
2 Liiteet
Nyt on uudet renkaat alla.
Nyt tarvitaan apuja kaarien suunnitteluun. Mistä pääkaari lähtee? Miten kiinnitetään etujalat? |
Lainaus:
Tuleeko kylkiputkia??? Siinähän olis sitte ulkoiselle kaarelle oivallinen kiinnityskohta! Ja sisäkaarelle kannattaa tuossa kopissa rakentaa runkokiinnike ennemmin kuin laitella sinne lattiaan kiinni, kun se lattiahan ei ole oikein missään itse kiinni....:rolleyes::rolleyes::rolleyes: |
Lainaus:
|
Lainaus:
Mitähän tälle projektille kuuluu ???? |
Hiljaista on.
Kävin tänään kaivamassa Defen esiin romukasasta. Josko homma lähtisi taas etenemään.
|
Edistystä
|
Joillakin karhuilla se talviunikauden lähestyminen näyttää vaan lisäävän aktiivisuutta...kummallinen cityotso???
Hienoa että homma taas edistyy "pienen" tauon jälkeen. Kokoamisvaihe on kai helpoin. Eihän tosta paljoa enää puutu??? Roope |
Lainaus:
Olispaha kerrankin kaasupolkimen pyynnölle "vastinetta"?????:D:D:D:D:D:D Mielenkiinnolla katotaan mitä tulee!!! Toivottavasti saa noi lepakot autostaan häädettyä... |
Palju ei ollut ollenkaan huono idea. Pitää lähteä Jaren saunacruiserin kaveriksi jollekin safarille. Olisi sauna ja palju.
|
Lainaus:
|
Pikkuisen taas eteenpäin
|
Lainaus:
Pitää laittaa koukku niin saa vielä asuntovaunun perään. Lavan laitaan koukut grillille ja katolle hyppyteline. |
upea auto!
|
Taas hiukan edistystä
Vielä tarvitaan takatuet ja ristikko taakse niin kaaret ovat valmiit.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=141242 Pitäisi kestää. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=141244 Vähän pitää jalkoja lyhentää, ei sovi pyyhkijät muuten liikkumaan. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=141243 |
Tulee aika style!
Mikä on putken materiaali/paksuus ja paljonko putkea menee noin suunnilleen? TEMÄHIK |
Putken määrää ei vielä tiedä ;-) Riippuu siitä kuinka paljon vielä laitetaan lisää.
Putki on pääsääntöisesti 45mm saumatonta 3mm seinällä, väliputket tulevat 38mm putkesta. |
Kerroppa sitten kun valmista paljonko noista tulee/tuli painoa lisää....
Kaitsu |
Eipä tullut punnittua autoa ennen rakennuksen aloittamista.
|
Ai piru kun tulee komee!
Painonhan saa kehikolle karkeesti, kun mittaa metrit ja katsoo luettelosta putken painon metrille. |
Lainaus:
Nyt olisi tarkoitus siirtää akut yms. mahdollisimman taakse. |
Pidät sen paljun melko täys....;)
Ja tietysti kaljakaappi mukaan!!!:D:D ASIALLINEN peli tulossa... |
Kaaret valmiina
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=141694
Viimeistä saumaa vedetään. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=141695 Low rider. Tankin sovittelua akselin päälle. Orginaali tankki tulee käyttöön, joten litroja riittävästi. Lavan reunaan tulee tietysti vielä tukia mutta niiden paikka selviää myöhemmin, kun keksitään millaisia lokeroita lavan alle tehdään. Taakse ainakin lokero liinoille, tuohon vinssin päälle. Kopin taakse apparin puolella lokerot kahdelle jerrykannulle. |
Mitenkäs tuo etukaari näyttää että jää tuonne korilinjan sisäpuolel :confused:
|
Lainaus:
|
Hienon näköinen tuo peräpää. Mielenkiinnolla odotan minkänäköinen tuo on valmiina! Onko valmistumisaikataulua suunniteltu, milloin pääsee lantikka taas mettään?
|
Päivitähän projektin etenemistä, landy !
|
Työt haittaavat harrastamista.
Edellisenä viikonloppuna oli muuta touhua ja alkuviikon olin reissussa. Tänään oli toimiston muutto uusiin tiloihin mutta eiköhän viikonloppuna taas edisty.
|
Pientä edistystä
Alkuperäiselle polttoainesäiliölle petiä.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142526 Tankki on pyöräytetty toisin päin. Täyttöaukko tulee kuljettajan puolelle. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142527 Kopin kulmavahvikkeet myös muokattu ja kiinnitetty. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142528 Tankin kun saa paikalleen niin lavan pohjia tekemään. |
Mikäs toi lapagummi projekti on, mikä pilkistää taustalta;););)
|
En tiedä
Lainaus:
|
Hitaasti etenee
Lavan pinnan alapuolelle vielä muutamia tukia ja laatikoiden suunnittelua.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142718 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142719 Isommillekin renkaille jää vielä tilaa. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142720 |
Antinpäivä putkia
|
Takavalojen paikka hahmottuu
Pientä edistystä taas. Eiköhän se kevääksi valmistu ;-)
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=143920 |
Eteenpäin
Helmaputket kaipasivat parempaa tukea.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145150 Takavaloja sovitettu paikalleen. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145151 |
hyvältäpä näyttää !
vaan onks nuo takavalot nyt niin, että näkyvät vaaditussa kulmassa sivulle ... ? (se per..leen pykälä niistä mm. LJ alkup takavaloista ja näkyvyydestä) |
kilpiin tulossa ?
mites tuo putkihässäkän ja korin hitsiliimaus suoraan runkoon ilman mitään kumilärpäköitä...saako olla noin. mitä etuja / haittoja tuosta asennuksesta saadaan aikaseksi. |
Lainaus:
Lainaus:
|
Tässä projektissa on oikee asenne.Ajatuksella toteutettu.Ja lopputulossa mahtaa olla ulkonäöllisesti huomattavasti vakiota siistimpi.
|
Asiallisen näköiset työkoneet tallissa (penkkiporakone ristisyöttöpöydällä, sorvi, yms.) Ne on minunkin ostoslistalla heti kun herkeen köyhtymästä. :)
|
Lainaus:
|
Akuille löytyi paikka
Tänään oli vuorossa akkukotelon askartelua. Eiköhän nuo mukana pysy. Joku kansi pitää vielä rakentaa.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145417 |
Hitsausharjoituksia
|
Olisiko osille tarvetta?
Hieno rojekti sulla. Tässä olisi vähän sitä sun tätä mitä voisit tarvita?
Tässä linkki tuotteisiin: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=119108 |
Hiekkapuhallusta
Nyt on takarunko ja kaaret hiekkapuhallettu. Huomenna väriä pintaan.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=147842 Vehkeet pelasivat alkuvaikeuksien jälkeen hienosti. |
Avona
Kesällä mennään ilman kattoa.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=148180 Olisiko kellään vanhan mallin puolikkaita ovia? |
Piru että on siistiä työn jälkeä, aivan ilo silmälle!
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Niin ja pirun hienoa jälkeä syntyy :) |
Väriä ja valoja
|
Tulee kyllä siisti!
ps. Käys salaa nappaamassa kuva siitä ruuvikompurasta! ;) |
Katsastusvarusteita
Tänään oli katsastusvarusteiden asennusta. Takapuskuri ja lokasuojat.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=150302 Takapuskuriin tulee vielä USA mallinen pikakiinnitteinen vetokoukku. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=150301 Kiinnitys 3x10mm ja 2X12mm pulteilla. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=150300 Lokasuojana Parlok täyspitkänä kun palkki on paikallaan ja lyhyempänä kun palkki on pois. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=150299 Kyllä puskurikin on hieno mutta hiukan se rajoittaa maastokäyttöä. |
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=150306
Työvalojen sovittelua ja täyttöputken asennusta. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=150305 Polttoaineen täyttöputkelle piti reikä tehdä lokasuojaan. Vakio tankki ja täyttöputki sopivat hienosti uuteen paikkaan. |
Sivu luotu: 21:10 (GMT +2). |