Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Valkoinen Land Rover Defender 110 (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=52638)

landy 08.11.2008 18:30

Valkoinen Land Rover Defender 110
 
Tästä alkaa minun Defenderin tarina. Ostin auton alku kesästä 2002 seuraavan näköisessä kuosissa.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11400

Keulalla oli Ramseyn 8000 vinssi. Tasauspyörästöissä oli valmiina ARB:in lukot. Auto oli siis valmis retkille.

Defe ostettiin perheen ainoaksi autoksi. -99 vuoden farmari Focus sai mennä ja Defe tuli taloon.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11402

Voiko hymy olla leveämpi?

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11401

Ensimmäisenä kävin jousikaupoilla. Etujouset vaihtuivat hiukan jämäkämpiin, taakse jätettiin edellisen omistajan laittamat löysät orginaali jouset. Pakollinen venytyskuva tietysti.


http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11416

Kaivokselan Bilian pihalla käytiin Land Rover kontti ylittämässä.


http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11417

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11418


Ensimmäinen Ravijoen retki omalla autolla. Ensimmäinen menetyskin tuli... rekisteri kilpi hävisi johonkin.


http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11411

Juhannuksena 2002 käytiin Itä-Suomessa mökkeilemässä.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11404

Syksyllä piti tietysti saada lisää valoa.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11410

Syksyllä 2002 ehdittiin vielä Viroonkin.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11409

Homma oli enemmänkin retkeilyä.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11406

Talven tullessa aloiteltiin helmaputkien ja puskurin tekoa.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11407

Tein sen itse ja säästin mallinen etupuskuri.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11408

Hetihän sitä piti lähteä testaamaan kuinka siitä voi Valmetilla vetää. Vinssi oli tietysti tallin nurkassa.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11420

Jouluna 2002 menossa mökille.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11421

Jouluna 2002 puskuri valmis mutta valokaari puuttuu.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11422

Helmikuussa käytiin Jeeppikerhon talvitreffeillä. Kyllä tarkenee, pakkasta yli 20 ja Defessä voi istua t-paidassa. Webasto ja lisäpatteri piti huolen lämmöstä.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11423

Maaliskuussa 2003 tuli uutta rengasta alle.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11424

Pääsiäisenä 2003 pientä huoltoa mökillä.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11413

Toukokuussa Virossa alkoi olla jo hiukan yritystä.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11414

Elokuussa oltiin vielä syvemmällä Ravijoella.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11428

Keväällä 2004 oli tarkoitus tehdä hiukan umpinaisempi katto. Keulalla myös uusi Warn 9500HS.


http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11425

Uusi Warnin keulilla kohti Merrasmäkeä. Ensimmäinen traileri kyyti Defelle.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11426

Viimeinen retki ilman snorkkelia. Webasto ja ARB kompura antautuivat samaan lätäkköön. Vesi ehti mennä jo välijäähdyttimelle asti ei onnes moottoriin. Pressukattokin on vaihtunut kovaan kattoon.

Taas hypätään hiukan eteenpäin.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11429

Uudet Super Swamperin Truxukset alla toukokuussa 2005.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11558

Maaliskuussa 2006 oltiin Padasjoen maastoissa pitämässä maastoajokurssia. Umpihangessa oli kiva kurvailla muttaa...

... lumen alla oli kanto, josta ketjutettu pyörä otti hiukan pitoa. Siinä meni HD vanne solmuun ja renkaasta pakeni ilmat kerta rysäyksellä. Tämän reissun jälkeen alkoi kuskin puolen murros pitämään pientä napsutusta aika ajoin.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11431

Ensimmäinen tekninen murhe kohtasi Defenderin Kulmakorvessa toukokuussa 2006. Kevät talvella Padasjoella kipeää saanut murros napsahti helpohkosti poikki.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11556

Syksyllä 2006 lähdössä Warn Trophyyn. Keulalla uusi vinssi ja uusi puskuri. Puskuri on taas mallia tein sen itse ja säästin. Alla on myös uutta jousta ja pitempää iskaria.

Näiden kuvien jälkeen autolle ei sitten paljoa ole aikaa uhrattu. Kulmakorvessa on tullut vierailtua säännölisen epäsäännöllisesti. Kauden 2007 Suunnistus Cup tuli kierrettyä kokonaan ja tuloksena oli muistaakseni Stanun 5. sija kokonaistuloksissa. Tämä 2007 kausi muutti autoa enemmän tai vähemmän maaston muotoiseksi. Ei taida yhtään suoraa peltiä enään löytyä.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11559

Toinen tekninen vaurio sattui vasta 2008 ja tietysti Kulmakorven haastavissa maastoissa. Kakkosella kaasupohjassa oheiseen lutakkoon.

Tämän kertainen selitys on seuraavanlainen. Purin yhdestä kolariautosta etuakselin vuosi takaperin. Kolariauton oikea etupyörä oli törmännyt johonkin kiinteään ja olkatappi oli katkennut ja koko akseliputki hiukan taipunut. Tarkistin kyllä vetarit ja murrokset mutta mitään isompaa ei näkynyt. Todennäköisesti vetari oli ottanut kipeää kolarissa.

Sitten tulevaisuuden suunnitelmia. Rujo ulkonäkö on hiukan alkanut vaivaamaan ja jotain pitäisi asialle tehdä. Visioita liikkuu päässä jos jonkinlaisia. Tässä hiukan kuvia suunnitelmista.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11557

Ensin Photoshopilla duunattu perä pois.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11560

Entäs tällainen? Kerralla ruttuiset pellit historiaan. Tämä on kyllä aika radikaali. Jotenkin ei raaski raiskata kaunista autoa noin pahasti.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11561

Jos laittaisi vaan tuollaiset kaaret kopin ympärille ja hiukan oikoisi noita lavan peltejä. Ei olisi liian rankkaa yhdellä kertaa.


Päivitellään taas kun ehditään. Lisää kuvia profiilissa.

JERKKU 08.11.2008 23:40

Hyvä kuvasarja
Mukavaa katseltavaa

T€€MU 09.11.2008 00:29

Jeez, hyvää kuvasettiä.
Itsekin tarkoitus katella luovuttaja josta umpikaappi omaan defeen, alkanut tökkiä tämä lava-autoilu ;)

lantikka 20.11.2008 20:54

Umpikaappi hommassa pitaa muutoskatsastaa peli ettei joudu jalkiveroille :(.
Hieno projekti ois niin etta otat lavan pois takapyorien takareunaa myoten. Ja sitten kunnon kaaret kojun paalle, sit piste iin paalle Portaalit! En ite oo ehtiny lue ollu raahaa ruveta tekee sillai mutta teen joku paiva 110 portaaleilla etenee sitten sika hyvin!! Jos nyt vaan liikkuu kohtuu hyvin.

moggirange 21.11.2008 07:29

Hieno lantikka! Minun mielestä tuo perän lyhentäminen rumentaa kyllä autoa.(kuin autoa) Porttaalit kyllä auttais tuohon peräylitykseenkin.

Jugio 21.11.2008 19:37

Toivottavasti et tee liian "kilpuria" tuosta.

On ollut mukava seurata tapahtumissa kun tämä auto on yleensä mennyt isompipyöräisten mukana pahoistakin paikoista.

Miten nuo Trxukset ovat toimineet? Ovatko 255/85/16?

landy 23.11.2008 15:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jugio (Viesti 508876)
Toivottavasti et tee liian "kilpuria" tuosta.

On ollut mukava seurata tapahtumissa kun tämä auto on yleensä mennyt isompipyöräisten mukana pahoistakin paikoista.

Miten nuo Trxukset ovat toimineet? Ovatko 255/85/16?

Tyytyväinen olen ollut Autoon sekä Renkaisiin.

Renkaat ovat olleet todella hyvät. Normi BF Mutiaiset ovat aivan eri planeetalta. Näissä löytyy pitoa kivikossa aivan eritavalla. Myös talvikelillä voi ajella hyvin. Suurin syy on varmaan nuo saipatutu nappulat. Eli jokainen nappula on "viilletty".

Kyllähän tuo Defe on tullut työnnettyä lähes jokaiseen paikkaan mihin muutkin ovat menneet.

Taitaa tämän talven muutokset jäädä tekniikan huoltoon ja kaarien rakenteluun. Tuo Trailback on tässä vaiheessa ehkä turhan radikaali.

Mikki 11.01.2009 20:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja landy (Viesti 509336)
Taitaa tämän talven muutokset jäädä tekniikan huoltoon

Oisko tuo huolto myös syvällisesti myös polttonestejärjestelmiin ylettyvä??? Joskus kauan sitten iltatulilla oli puhetta huollosta, kun on aikaa/paikka/tahtoa/intoa...:D:D:D Tarjous EDELLEEN voimassa...

rm67 12.01.2009 09:00

Kyllä se vaatii kuskilta hyvää ajo tyyliä ja auton tuntemusta että Defenderi etenee....:D

Vai mitä Antti.

landy 13.03.2009 21:13

Talvi meni
 
Ei lyhentynyt Defenderiä tänä talvena. Jos vaikka seuraavana.

Remonttia on kuitenkin hiukan tehty.

Jakovaihteisto on saanut uusia laakereita. Moottorin öljyvuotoja on hiukan tilkitty (kampuran taka-stefa uusittu).

Takaperään tuli tänään uudet laakerit. Pinionin laakeri pitäti hiukan ääntä. Edellisessä stefan vaihdossa tuli ilmeisesti kiristeltyä välykset liian tiukaksi. Nyt pitäisi saada laakerit vielä paikalleen.

Kaarien rakennus painaa vielä mieltä. Ainakin kopin ympärille pitäsi kaaret vääntää. Siitä voisi sitten jatkaa ensitalvena takaosan putkikehikon... ehkä.

Jos vain olkapää antaa, niin ensiviikolla laitetaan auto ajokuntoon. Maanantaina käydään hakemassa kortisooni piikki niin eiköhän se siitä.

Mikki 24.03.2009 22:08

Ai dopingia...
 
Paahtoko piikin:eek: musculus cluteus maximus:n???:D:D

Eipä kustannuspaikalla ukkoa ole paljoa näkyny, kun kylässä on tullu käytyä....:mad::mad:

landy 18.05.2010 14:01

Taas talvi vierähti ilman muutoksia
 
Katsastus kuntoon pitäisi laitella ja viedä talliin takaisin ;-)

Tämä ei ole varsinaisesti myytävänä mutta tarjouksia otetaan vastaan. Ei ole halpa.

lantikka 19.05.2010 19:26

Moni numeroinen summa mistä aloitetaan?

Angelo 28.05.2010 11:50

Laitappa vaikka privana tietoja autosta ja jonkinlaista hintaa.

landy 24.03.2011 10:33

Projekti alkakoon
 
2 Liiteet
Nyt on Defen purkutyöt aloitettu. Auto ei ole liikkunut viimeiseen vuoteen, joten oli aika polkaista projekti käyntiin.

Purkaminen on aina helppoa ja nopeaa. Takavinssi, "turvakaari" ja työkalulaatikko lähtivät eilen.

paperimies 24.03.2011 19:40

Vai projekt?
 
Meinaatko ehtiä kisoihin tänä vuonna, vai onko vain "pikku" projekt?

Mikki 24.03.2011 20:43

Tuskin ehtii, kun kyselin jo 2vuotta sit, jotta "tuunataanko" ruiskupumppua ja eipä ole paljoo näkyny, joten kyllä se siitä sitte jonain päivänä kyntensä näyttää...

Mutta edelleen odotan pumpun kohtaloa...;););)

ROOPE67 24.03.2011 23:02

VIHDOINKIN
 
Mukavaa että että lantikkasi pääsee taas lähiaikoina maastoon...toivotan projektillesi menestystä.

Itselläkin kasa osia ja peltiä odottaa lumien sulamista ja ahkeraa työmiestä. Leimalle pitäisi jaksaa.

Kevättä odotellessa
Roope

landy 05.04.2011 07:35

Edistystä tapahtunut
 
3 Liiteet
Rälläkkä lipsahti tuossa eilen illalla ;-)

Lava sai luvan lähteä. Seuraavaksi pitäisi näyttää painepesuria niin olisi mukavampi purkaa ja leikellä runkoa.

Nyt ei paluuta entiseen enään ole.

Angelo 05.04.2011 07:44

Nyt näyttää hyvältä! Mä luulen että tästä tulee just sellainen minkälaista olen itse myös suunnitellut, ainakin niiden kuvien perusteella mitä oli tuolla kaari kyselyiden topicissa.

Oliko ajatus pitää taka runko samanlaisena, vai jousi tukien jälkeen poikki? Taka vinssi rungon päähän? Akseli väli varmaan pysyy samana?

landy 05.04.2011 07:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Angelo (Viesti 756253)
Nyt näyttää hyvältä! Mä luulen että tästä tulee just sellainen minkälaista olen itse myös suunnitellut, ainakin niiden kuvien perusteella mitä oli tuolla kaari kyselyiden topicissa.

Oliko ajatus pitää taka runko samanlaisena, vai jousi tukien jälkeen poikki? Taka vinssi rungon päähän? Akseli väli varmaan pysyy samana?

Takarunko katkeaa tuosta heti jousien takaa poikki. Takavinssi olisi Wanhemman Offroad Tuntijan mukaan asennettava hiukan kauemmas takapalkista. Asemointia on nyt paljon helpompi tehdä kun näköeste on poistettu. Tankki tulee ehkä tuohon kopin taakse, vinssi heti seuraavaksi ja vain kita siihen taakse. Lavan ja rungon väliin pitäisi jäädä reilusti tilaa lokeroille, tankille ja vinssille.

Akselit/tekniikka eivät muutu mihinkään. Muutostenkin jälkeen auton pitäisi sopia Standard luokkaan. Renkaat tulevat siis olemaan 33" edelleen.

HJ60 05.04.2011 09:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja landy (Viesti 756255)
Takarunko katkeaa tuosta heti jousien takaa poikki........... Lavan ja rungon väliin pitäisi jäädä reilusti tilaa lokeroille, tankille ja vinssille.

Orkkis lava lyhennettynä takasin? Flatbedejä mun mielestä jo ihan tarpeeksi tällä porukalla, vaikkei lantikassa vissiin ookkaan.

Angelo 05.04.2011 09:48

Tankin taaksehan mahtuis nätisti mekaaninen kela, Paulilla muistaakseni oli sellainen pieni mekaninen ramsey(jos ei myynyt). Ulos ottoja on nurkissa kaikilla. Akut kannattaa suunnitella taakse, kaikki paino on nyt keulassa.

Mun discolla oli takana 680kg, edessä 1300kg. Onhan siinä mahkuja konetta siirtää taaksepäin, 10cm ainakin.

Tuleeko syyläri taakse?

lantikka 05.04.2011 18:44

Niin
 
Siinä mun entisessä 110 ja siis nykyisin firman omistajalla olevassa oli mekaaninen vinssi, siinä missä on taka penkin lattia jos innostaa voi tulla kattoo sitä miten se oli sinne asennettu ei ollu mikään mahoton keikka.

ranke 05.04.2011 19:29

HCPU:n lava lähti ilman rälläkkää, eli vähän eroja noissa koreissa.

Mä ajattelin väännellä putkesta lavan ja säästää alkuperäisen vielä "johonkin tulevaan" käyttöön. Runko jää vielä pätkimättä, mutta alkuperäinen tankki siirtyy hytin taakse. Kaikki kaari ym. palkki systeemit meinasin tehdä niin, että pulttaamalla saa palautettua alkuperäiseksi. Auto on tarkoitus ottaa liikenteeseen ja vielä stanu kelpoisena.

TEMÄHIK

landy 07.04.2011 06:49

Pesulla
 
3 Liiteet
Defender kävi ulkoilemassa eilen oman moottorin avulla. Auto on viimeksi ollut pihalla ja käynnissä yli vuosi sitten Talvieksytyksessä. Akku vaan paikalleen ja laakista käyntiin. Kyllä kävi nätisti :-)

Nyt on runko pesty puhtaaksi ja on mukavampi aloittaa muutokset. Runko on siis tarkoitus katkaista tuosta jousien takapuolelta. Tankki näyttäisi mahtuvan tuohon keskimmäisen äänenvaimentajan päälle. Vinssi tuohon akselin etupuolella olevan palkin luokse.

Mikki 09.04.2011 00:09

Yllättävän "kirkasta" vielä, vaikka jouset laitettu 2004 vai 5 alle???

Toisaalta eipä se kauheesti ulkoilua ole saanukkaan...

Lähteekö keskiänkkäri "Kuubaan" vai saako nauttia viel Suomesta??? Olis tankille vaan pirusti enemmän tilaa rungon välissä!

Ja varovasti sen rälläkän kanssa, aikasen mittavasti alko jo lipsumaan...http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gif

Rekisteröimätön 09.04.2011 08:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mikki (Viesti 757501)
Yllättävän "kirkasta" vielä, vaikka jouset laitettu 2004 vai 5 alle???

Toisaalta eipä se kauheesti ulkoilua ole saanukkaan...

Lähteekö keskiänkkäri "Kuubaan" vai saako nauttia viel Suomesta??? Olis tankille vaan pirusti enemmän tilaa rungon välissä!

Ja varovasti sen rälläkän kanssa, aikasen mittavasti alko jo lipsumaan...http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gif

Keskimmäinen äänenvaimennin ei lähde kyllä mihinkään. Se on kipinäloukkuna! Minun mielestä dieselissä pitää olla yksi kammiovaimennin, johon kipinä kuolee. Takapönttö lähtee kyllä pois.

Landy-nyybinä

landy 09.04.2011 16:35

Etenee
 
3 Liiteet
Kopin takaseinää työstetty ja polttoainesäiliö irroitettu.

Orginaali tankki ei sovi tuohon kopin taakse niinkuin suunnittelin. Pitää tutkia muita vaihtoehtoja. Turvatankkia voisi katsoa tai sitten pitää tehdä mittojen mukaan oma. Tilavuutta pitäisi olla vähintään 60 litraa niin saa tuon toimintasäteen pidettyä vielä sopivana.

Kopin nurkkiin tulee lavanreunasta vanhat nurkkavahvikkeet. Maasto on ne muotoillut mutta hitsaten ja lekalla niistä saa vielä hyvät. Kopin takaseinä pitää vielä paikata, kun seinä on laskettu alas. Autohan on ollut rättikatto ja väliseinä on ollut tiellä. Edellinen omistaja tarvitsi lisää tilaa ratin ja penkin väliin, jonka takia seinä on laskettu.

Seuraavaksi rungon lyhennys. Pitäisi tuo Offroad Metusalemi saada mukaan, että ei tule tehtyä mitään hätiköityä.

landy 13.04.2011 10:34

Pitkä vai pätkä???
 
Pihalla olisi yksi uusi 90 Defenderin runko. Nyt iski valinnan vaikeus. Pitäisikö kuitenkin tehdä tuosta pätkä?

Vai kiinnostaisiko jotain tuo ylimääräinen runko? Se on siis uusi tehdas runko.

Mikki 13.04.2011 11:19

Siis bussi vai kassi???

Lyhyellä tulee milenkiintoinen kivikiikku, ja isomman ojan yli mennessä on ainakin jännempää...
Pitkällä on edelleen niin mukavaa kun on ahdasta, mutta tavarat mahtuu kyytiin...

Ikuisuuskysymys???

Mun mielipide:
- lyhkänen runko ja sinkkiin, sitte rakennat sen sellaseks ku haluut ja ei tarvii miettiä peltihommia kun päältä oikoessa!http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gif

lantikka 13.04.2011 16:37

Mikä lyhyt runko? siis 90" onko siihen papereita? Mul ois 1 90" joka ehkä tarviis uuden rungon.

lantikka 13.04.2011 16:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja landy (Viesti 758654)
Pihalla olisi yksi uusi 90 Defenderin runko. Nyt iski valinnan vaikeus. Pitäisikö kuitenkin tehdä tuosta pätkä?

Vai kiinnostaisiko jotain tuo ylimääräinen runko? Se on siis uusi tehdas runko.

Sitäpaitsi pitkällä mutta ylitykset lyhyeksi on mukavampi ajella ;)

landy 14.04.2011 07:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja lantikka (Viesti 758751)
Mikä lyhyt runko? siis 90" onko siihen papereita? Mul ois 1 90" joka ehkä tarviis uuden rungon.

Se on uusi runko. Ei ole ollut missään kiinni, eli ei ole muita papereita kun ostokuitti. Tämä runko on siis alkuperäinen LR runko ei ole sinkitty (vielä).

Englannissa sinkitty TD5 90" runko maksaa noin 1100 puntaa. Siihen sitten rahdit päälle.

Miten olisi 100" akseliväli? Pätkä runko pitkillä takatukivarsilla?

Angelo 14.04.2011 09:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja landy (Viesti 758937)

Miten olisi 100" akseliväli? Pätkä runko pitkillä takatukivarsilla?

Ääni tälle!

90" runko, pitemmät tukivarret taakse. Voisi olla toimiva vaihtoehto. Sit vielä konetta taaksepäin ja akut, syyläri ym. taakse. Saa taka akselillekkin hieman painoa.

lantikka 14.04.2011 17:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Angelo (Viesti 758967)
Ääni tälle!

90" runko, pitemmät tukivarret taakse. Voisi olla toimiva vaihtoehto. Sit vielä konetta taaksepäin ja akut, syyläri ym. taakse. Saa taka akselillekkin hieman painoa.

Tai vaikka tekee taka kone ratkaisun kuulemma sika hieno laite kun painojakauma vielä hauskempi ;).

Hii hoo hauskaa seurata mitä tuleman pitää.

landy 12.08.2011 10:00

Nyt se katkesi!
 
2 Liiteet
Eilen sain rungon katkaistua.

Mikki 12.08.2011 21:11

Ekassa kuvassa mopo, joka juuri karkasi kädestä....:D:D:D:D

Tokassa kuvassa "lupaava" moottori nokalle????
Ja katumuslaite akselin päällä?????????:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Asiaa!!!

landy 13.08.2011 12:01

Nyt se on valmis!
 
2 Liiteet
Aikaa säästääkseni tein runkon takaosan vanerista ja ilmastointiteipistä.
Kuka tekisi saman 5mm plootusta?

lantikka 14.08.2011 09:49

Kysyppä huvikseen slipoveri nimimerkiltä? Mitä ajattelis

offroadjouni 14.08.2011 11:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja landy (Viesti 789913)
Aikaa säästääkseni tein runkon takaosan vanerista ja ilmastointiteipistä.
Kuka tekisi saman 5mm plootusta?

Helsingin Metallityöt tekee kaikenlaisia metallitöitä harrastajaystävällisellä palvelulla ja hinnoilla. Ainakin pari viikkoa sitten olivat kyllä aika kiireisiä mutta suosittelen kysymään jos kanttaisivat tuon. Siinä lentokentän kupeessa.

landy 20.08.2011 17:12

Edistystä
 
4 Liiteet
Kiitos Jounille. Helsingin metallityöt myi rautaa edullisesti.

Vanerimalleja hyödyntäen sain vastaavat palat leikattua levystä.
Peräylitystäkään ei kauheasti jää. Lava tulee tietysti pidemmälle mutta se on jo aika korkealla.

landy 21.08.2011 14:31

Nyt pysyy jo omineen
 
1 Liiteet
Nyt on liimailtu osittain jo kiinnikin. Lanka vaan loppu niin piti keskeyttää hitsaushommat.

landy 03.09.2011 17:22

Runko hitsailtu
 
Rungon takapää hitsattu kasaan. Vinssikidan reikä vain puuttuu. Seuraavaksi kaarien ja lavan suunnittelu.

Mikki 03.09.2011 17:38

Todistusaineistoa kansalle, eli KUVIA...

Defender 110 03.09.2011 19:09

Tätä projektia on tullut seurattua mielenkiinnolla jo pitkään. Lisää kuvia projektista :). Hieno jälkeä, jatka samaa rataa.

landy 07.09.2011 11:18

Kuvia
 
5 Liiteet
Projekti etenee pikku hiljaa. Edestä irroittelin lokasuojat turvakaarien asennuksen tieltä. Takapää odottelee lavaa. Polttoainesäiliö pitäisi vielä asennella tuohon kopin taakse.

Angelo 12.09.2011 16:53

Tee vaan samalla rysäyksellä se putki keula. Jätät ne peltiset orkkis sisälokarit, mut muuten painat putket ja suoran pellin niiden väliin. Bulkheadin kiinnitykseen laippa kaariin/bulkheadiin ja keulaan laippoilla aisojen päähän kiinni.

Tuohon tyyliin:
http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=788605

landy 12.09.2011 19:39

Renkaat!
 
2 Liiteet
Nyt on uudet renkaat alla.

Nyt tarvitaan apuja kaarien suunnitteluun. Mistä pääkaari lähtee? Miten kiinnitetään etujalat?

Mikki 13.09.2011 11:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja landy (Viesti 504806)
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11561

Jos laittaisi vaan tuollaiset kaaret kopin ympärille ja hiukan oikoisi noita lavan peltejä.

Tossahan noi on rungossa kiinni, mutta saattaa katsastaja mnurista tuosta ylimääräisestä mutkittelusta???
Tuleeko kylkiputkia???
Siinähän olis sitte ulkoiselle kaarelle oivallinen kiinnityskohta!
Ja sisäkaarelle kannattaa tuossa kopissa rakentaa runkokiinnike ennemmin kuin laitella sinne lattiaan kiinni, kun se lattiahan ei ole oikein missään itse kiinni....:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

landy 13.09.2011 12:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mikki (Viesti 798934)
Tossahan noi on rungossa kiinni, mutta saattaa katsastaja mnurista tuosta ylimääräisestä mutkittelusta???
Tuleeko kylkiputkia???
Siinähän olis sitte ulkoiselle kaarelle oivallinen kiinnityskohta!
Ja sisäkaarelle kannattaa tuossa kopissa rakentaa runkokiinnike ennemmin kuin laitella sinne lattiaan kiinni, kun se lattiahan ei ole oikein missään itse kiinni....:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Tuollainen oli tarkoitus tehdä mutta kun ei kuulemma ole sallittu. Pääkaaressa liikaa mutkia :(

ONROAD 16.05.2012 18:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja landy (Viesti 798943)
Tuollainen oli tarkoitus tehdä mutta kun ei kuulemma ole sallittu. Pääkaaressa liikaa mutkia :(


Mitähän tälle projektille kuuluu ????

landy 16.08.2012 21:16

Hiljaista on.
 
Kävin tänään kaivamassa Defen esiin romukasasta. Josko homma lähtisi taas etenemään.

landy 04.11.2013 08:44

Edistystä
 
Lava alkaa muotoutua.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=141095

ROOPE67 04.11.2013 10:00

Joillakin karhuilla se talviunikauden lähestyminen näyttää vaan lisäävän aktiivisuutta...kummallinen cityotso???

Hienoa että homma taas edistyy "pienen" tauon jälkeen.
Kokoamisvaihe on kai helpoin.

Eihän tosta paljoa enää puutu???

Roope

Mikki 04.11.2013 11:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ROOPE67 (Viesti 1061961)
Joillakin karhuilla se talviunikauden lähestyminen näyttää vaan lisäävän aktiivisuutta...kummallinen cityotso???

Hyvä että heräilee! Onkin jo sen verran lepäilly, jotta alkaa kohta sammaloitumaan. Mutta kuvasta näkee selkeästi, jotta karhuvaari on jo mukavuuden haluinen, koska muoto on selkeästi "nestesäiliölle" ja kun naapurin autoa kattoo, niin aluksi epäilemäni "poreallas" tai "palju" olisikin hieman tehokkaamman moottorin polttonestesammio???:D:D:D Tokkopa vaan....:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes: Ja toiveajattelua...:p:p:p

Olispaha kerrankin kaasupolkimen pyynnölle "vastinetta"?????:D:D:D:D:D:D

Mielenkiinnolla katotaan mitä tulee!!!

Toivottavasti saa noi lepakot autostaan häädettyä...

landy 04.11.2013 15:34

Palju ei ollut ollenkaan huono idea. Pitää lähteä Jaren saunacruiserin kaveriksi jollekin safarille. Olisi sauna ja palju.

Repro 04.11.2013 15:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja landy (Viesti 1062045)
Palju ei ollut ollenkaan huono idea. Pitää lähteä Jaren saunacruiserin kaveriksi jollekin safarille. Olisi sauna ja palju.

Sit vielä joku maastobussi kolmanneksi safarille letkaan että kaveritkin pääsee saunomaan ja paljuun!

landy 04.11.2013 22:52

Pikkuisen taas eteenpäin
 
Kaaria syntyy kuin itsestään.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=141132

landy 04.11.2013 22:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Repro (Viesti 1062047)
Sit vielä joku maastobussi kolmanneksi safarille letkaan että kaveritkin pääsee saunomaan ja paljuun!


Pitää laittaa koukku niin saa vielä asuntovaunun perään. Lavan laitaan koukut grillille ja katolle hyppyteline.

dirtydog 05.11.2013 06:58

upea auto!

landy 06.11.2013 22:38

Taas hiukan edistystä
 
Vielä tarvitaan takatuet ja ristikko taakse niin kaaret ovat valmiit.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=141242

Pitäisi kestää.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=141244

Vähän pitää jalkoja lyhentää, ei sovi pyyhkijät muuten liikkumaan.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=141243

ranke 07.11.2013 08:00

Tulee aika style!

Mikä on putken materiaali/paksuus ja paljonko putkea menee noin suunnilleen?

TEMÄHIK

landy 07.11.2013 08:24

Putken määrää ei vielä tiedä ;-) Riippuu siitä kuinka paljon vielä laitetaan lisää.

Putki on pääsääntöisesti 45mm saumatonta 3mm seinällä, väliputket tulevat 38mm putkesta.

Kaitsu67 07.11.2013 10:53

Kerroppa sitten kun valmista paljonko noista tulee/tuli painoa lisää....

Kaitsu

landy 07.11.2013 11:29

Eipä tullut punnittua autoa ennen rakennuksen aloittamista.

Jare 07.11.2013 11:44

Ai piru kun tulee komee!

Painonhan saa kehikolle karkeesti, kun mittaa metrit ja katsoo luettelosta putken painon metrille.

landy 07.11.2013 12:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 1063184)
Ai piru kun tulee komee!

Painonhan saa kehikolle karkeesti, kun mittaa metrit ja katsoo luettelosta putken painon metrille.

Juu, näin ajattelin tehdä. Toisaalta tulla painolla ei nyt hirveästi ole merkitystä. Suurin huolenaihe on saada taka-akselille hiukan painoa. Nyt perä aivan liian kevyt. Alunperin kun tankki on ollut akselin takapuolella ja runkokin painoi jonkin verran.

Nyt olisi tarkoitus siirtää akut yms. mahdollisimman taakse.

Mikki 11.11.2013 22:56

Pidät sen paljun melko täys....;)
Ja tietysti kaljakaappi mukaan!!!:D:D

ASIALLINEN peli tulossa...

landy 12.11.2013 08:15

Kaaret valmiina
 
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=141694

Viimeistä saumaa vedetään.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=141695

Low rider. Tankin sovittelua akselin päälle. Orginaali tankki tulee käyttöön, joten litroja riittävästi.

Lavan reunaan tulee tietysti vielä tukia mutta niiden paikka selviää myöhemmin, kun keksitään millaisia lokeroita lavan alle tehdään. Taakse ainakin lokero liinoille, tuohon vinssin päälle. Kopin taakse apparin puolella lokerot kahdelle jerrykannulle.

teme01 12.11.2013 09:16

Mitenkäs tuo etukaari näyttää että jää tuonne korilinjan sisäpuolel :confused:

landy 12.11.2013 10:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja teme01 (Viesti 1065205)
Mitenkäs tuo etukaari näyttää että jää tuonne korilinjan sisäpuolel :confused:

Kyllähän se lokasuojan taakse jää. Muutenhan se torppaa jokaiseen puuhun, joka vastaan tulee. Melko rumakin olisi tuossa ulkopuolella. Kyseessä on kuitenkin turvakaari, eikä mikään korin suojaputki.

veijon-esso 12.11.2013 13:24

Hienon näköinen tuo peräpää. Mielenkiinnolla odotan minkänäköinen tuo on valmiina! Onko valmistumisaikataulua suunniteltu, milloin pääsee lantikka taas mettään?

ONROAD 20.11.2013 19:48

Päivitähän projektin etenemistä, landy !

landy 21.11.2013 21:36

Työt haittaavat harrastamista.
 
Edellisenä viikonloppuna oli muuta touhua ja alkuviikon olin reissussa. Tänään oli toimiston muutto uusiin tiloihin mutta eiköhän viikonloppuna taas edisty.

landy 24.11.2013 19:30

Pientä edistystä
 
Alkuperäiselle polttoainesäiliölle petiä.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142526

Tankki on pyöräytetty toisin päin. Täyttöaukko tulee kuljettajan puolelle.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142527

Kopin kulmavahvikkeet myös muokattu ja kiinnitetty.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142528

Tankin kun saa paikalleen niin lavan pohjia tekemään.

Jare 25.11.2013 08:17

Mikäs toi lapagummi projekti on, mikä pilkistää taustalta;););)

landy 25.11.2013 12:08

En tiedä
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 1070492)
Mikäs toi lapagummi projekti on, mikä pilkistää taustalta;););)

Se on vaan taustakuva ;-)

landy 26.11.2013 22:44

Hitaasti etenee
 
Lavan pinnan alapuolelle vielä muutamia tukia ja laatikoiden suunnittelua.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142718

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142719

Isommillekin renkaille jää vielä tilaa.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142720

landy 30.11.2013 19:10

Antinpäivä putkia
 
Laatikoiden suunnittelua.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=142975

landy 10.12.2013 07:52

Takavalojen paikka hahmottuu
 
Pientä edistystä taas. Eiköhän se kevääksi valmistu ;-)

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=143920

landy 28.12.2013 16:42

Eteenpäin
 
Helmaputket kaipasivat parempaa tukea.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145150

Takavaloja sovitettu paikalleen.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145151

pee 28.12.2013 18:37

hyvältäpä näyttää !

vaan onks nuo takavalot nyt niin, että näkyvät vaaditussa kulmassa sivulle ... ? (se per..leen pykälä niistä mm. LJ alkup takavaloista ja näkyvyydestä)

HannuN 28.12.2013 18:48

kilpiin tulossa ?
mites tuo putkihässäkän ja korin hitsiliimaus suoraan runkoon ilman mitään kumilärpäköitä...saako olla noin.
mitä etuja / haittoja tuosta asennuksesta saadaan aikaseksi.

-MaTTi- 28.12.2013 19:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1084276)
vaan onks nuo takavalot nyt niin, että näkyvät vaaditussa kulmassa sivulle ... ?

Helposti, 45° pitää näkyä sivuille.
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HannuN (Viesti 1084281)
mites tuo putkihässäkän ja korin hitsiliimaus suoraan runkoon ilman mitään kumilärpäköitä...saako olla noin.

Saahan se turvakaari olla hitsattu runkoon suoraankin ja Rooveri ei taida harrastaa kumeja korin kiinnityksen välissä ainakaan tuossa kohtaa (ks. 3. ylin kuva tällä sivulla).

jps 28.12.2013 19:09

Tässä projektissa on oikee asenne.Ajatuksella toteutettu.Ja lopputulossa mahtaa olla ulkonäöllisesti huomattavasti vakiota siistimpi.

jussimh 29.12.2013 11:28

Asiallisen näköiset työkoneet tallissa (penkkiporakone ristisyöttöpöydällä, sorvi, yms.) Ne on minunkin ostoslistalla heti kun herkeen köyhtymästä. :)

landy 29.12.2013 16:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HannuN (Viesti 1084281)
kilpiin tulossa ?
mites tuo putkihässäkän ja korin hitsiliimaus suoraan runkoon ilman mitään kumilärpäköitä...saako olla noin.
mitä etuja / haittoja tuosta asennuksesta saadaan aikaseksi.

Kuten jo aiemmin todettu Defenderin kori on suoraan pultattu runkoon jo tehtaalta. Ei kumityynyjä missään välissä.

landy 29.12.2013 16:35

Akuille löytyi paikka
 
Tänään oli vuorossa akkukotelon askartelua. Eiköhän nuo mukana pysy. Joku kansi pitää vielä rakentaa.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145417

landy 01.01.2014 17:47

Hitsausharjoituksia
 
Osku teki tänään hiukan hitsausharjoituksia.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=145628

valu 01.01.2014 19:54

Olisiko osille tarvetta?
 
Hieno rojekti sulla. Tässä olisi vähän sitä sun tätä mitä voisit tarvita?

Tässä linkki tuotteisiin: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=119108

landy 26.01.2014 20:30

Hiekkapuhallusta
 
Nyt on takarunko ja kaaret hiekkapuhallettu. Huomenna väriä pintaan.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=147842

Vehkeet pelasivat alkuvaikeuksien jälkeen hienosti.

landy 28.01.2014 22:13

Avona
 
Kesällä mennään ilman kattoa.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=148180

Olisiko kellään vanhan mallin puolikkaita ovia?

TML 28.01.2014 22:21

Piru että on siistiä työn jälkeä, aivan ilo silmälle!

landy 29.01.2014 07:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TML (Viesti 1097769)
Piru että on siistiä työn jälkeä, aivan ilo silmälle!

Kiitos. Pitäisikö lähteä vuoden päästä Afrikkaan teidän mukaan ;-)

AH-64D 29.01.2014 10:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja landy (Viesti 1097823)
Kiitos. Pitäisikö lähteä vuoden päästä Afrikkaan teidän mukaan ;-)

Kunnon karavaani pystyyn palstalta afrikkaan, niin pian rallin nimi onkin "Finlandia Dakar" :D :D :D

Niin ja pirun hienoa jälkeä syntyy :)

landy 31.01.2014 07:57

Väriä ja valoja
 
Väri pinnassa. Toivottavasti pysyy.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=148260

tare 31.01.2014 08:09

Tulee kyllä siisti!

ps. Käys salaa nappaamassa kuva siitä ruuvikompurasta! ;)

landy 01.03.2014 20:02

Katsastusvarusteita
 
Tänään oli katsastusvarusteiden asennusta. Takapuskuri ja lokasuojat.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=150302

Takapuskuriin tulee vielä USA mallinen pikakiinnitteinen vetokoukku.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=150301

Kiinnitys 3x10mm ja 2X12mm pulteilla.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=150300

Lokasuojana Parlok täyspitkänä kun palkki on paikallaan ja lyhyempänä kun palkki on pois.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=150299

Kyllä puskurikin on hieno mutta hiukan se rajoittaa maastokäyttöä.

landy 01.03.2014 20:20

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=150306

Työvalojen sovittelua ja täyttöputken asennusta.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=150305

Polttoaineen täyttöputkelle piti reikä tehdä lokasuojaan. Vakio tankki ja täyttöputki sopivat hienosti uuteen paikkaan.


Sivu luotu: 21:10 (GMT +2).