![]() |
Dieseli Niva
No niin nyt alkaa projekti dieseli nivasta. Tänään kävin hakemassa sellaisen kapineen halliin seisomaan ja tarkoitus olis laittaa se mahd pian liikenteeseen. Työtä riittää jonnin verran jo pelkästään vuotavasta kattoluukusta johtuen.
Lata on 82 vuosimallia ja siihen on vuonna 1996 istutettu Nissanin 2l diesel kone ja 4 lovinen loota ja myös onneksi katsastettu sille koneelle. Koneita tuli kaksi kipaletta mukana joista toinen on läpi käyty juurikin silloin 96 vuonna. Autoa ei ole sen vuoden 96 jälkeen katsastettu eli se on jossain lavossa seissy siitä asti. Helmat pitää siihen tehä ja pohjaan pari paikkaa. Tuulilasi vaihtaa ja taka akselin vaihan nykyisestä kulkineesta ku siinä vuotaa vetarin stefa. En vain ole ihan varma onko 82v ja 86v nivojen välityksissä eroa. jos on niin sitten vaihdan etuperänkin. Maalata se pitää kanssa ja värinä pysyy sama miranolin keltainen mikä nykyisessä kulkineessakin on.:D Kirjoittelen tänne sitä mukaa ku projekti etenee. Ja heti huomenna otan muutaman kuvan myös tänään ei ehtinyt. |
4 Liiteet
No niin nyt on sisusta purettu ja huomenna alkaa rälläkkä laulamaan.
Muutamia kuvia otin. |
No niin tänään on sit rälläkkä laulanut urakalla ja kuskin puolen helmana on jo sit 100*100*5mm palkki. Lattiaan huomenna paikat kuskin puolelle niin saapi kääntää auton toiste päin ja kallistaa vänkärin puoli ylös.
Luulis kestävän tunkkailla ja kiviin ottaa iskua tuolla helmalla :D |
Lainaus:
Eli tossa on tiheempi perä. Hyvämpi maastossa :D Mut kannattaa silti tarkastaa mikä välitys siellä on. Voi olla että esim. dieselöinin yhteydessä sinne on pistetty esim. 3.9 välitykset et pystyy ajaa maantielläkin järkevillä kierroksilla... Vaihda se stefa :D Joo kyl noi helmat noilla palkeilla kestää :D:D kuveja! Itteki pitäis jokupäivä jaksaa vääntää nuo palkit... Millos pääset koeajolle? Tuleeko tästä käyttöpeli vai metsämönkijä? Mitä muutoksii tohon autoon on tehty että on saatu kone kiinne? Kiinnostais itteeki tommonen Diisseli, jos mahdollista leimata... Mutta tehdään tää nykyinen nyt valmiiks :D Onnea projektiin. Kyllä toi on varmaan ihan eri auto tolla moottorilla!!! |
Lainaus:
Niin no siinä on kyl sen dieselin laatikkokin et kyllä kai se suht järkevillä kiekoilla liikkuu maantielläkin. Ja toisaalta kun vääntävä kone niin ei tarvii kytkintä niin luistattaa maastossa. Tästä tulee ihan käyttö peli mut tietysti enemmän maastoon tarkoitettu ku tielle. Juuh noi palkit on tosi nätti laittaa. Ei siihen ole muuta tarvinnut tehä muutoksia ku moottorin korvakoihin sovite palat, Syyläri vaihdettu ja siirretty vähän eteenpäin. Öljy pohjaa muokattu et etuperä mahtuu oleen ja sille on kanssa kiinnikke palat tehty. laatikon kiinnityksiä en oo vielä edes niin tarkoin kattonut. Pitääpä huomenna ottaa kuvia et missä mennään. yks paikka vielä hollille ja sit se tukivarren korvakko tehä uusiksi. On kyllä ihan ok kunnossa mutta repeehän se kuitenkin joskus jos ei sitä laita vahvemmasta. Jaa pääsen helpommalla ku vaihan koko taka akselin ku on molemmat alatukivarret iha solmussa niin sais niiden kanssa sit tapella. Ja etuperä on sen verran surkean näköinen et pitää sekin vaihtaa ja ajan kanssa laittaa sit iskuun toi. Kojolle toivottavasti tulevan kuun aikana. Pelti hommiin saa viikon ainakin vielä varata jos enemmänkin ku työt haittaa harrastuksia :mad: ja sit motin paikkoilleen laitossahan ei mee ku päivä toki se pitää tarkistaa ennen paikoilleen laittoa et se pelaa. Kytkimen joutuu hommaan uuden. |
Tulit keltaisella tänään illalla lassintiellä? vastaan. Vilautin pitkiä ja jos oikein näin niin tassu nousi ylös. Menikö niva yhtä luisussa kurvit kuin läjä? ;)
|
Joo niinpäs tulit. Meinaa nuo insat hiukan olla liukkaat kumit näillä keleillä :D Ei sitä passaa luistatella ku perhe kyytissä. Tulee sanomista mutta totta ku yksin oon niin parhaani mukaan luistattelen. Toki tuossa tuo voima ikään kuin loppuu kesken siinä hommassa :D Mut jospa se dieseli sitten vääntelis paremmin :D
|
5 Liiteet
No niin nyt olis muutama kuvanen otettuna projektista
|
1 Liiteet
Ja vielä lisää. Ei olis paljoa enään hitsaamista kuskin puolella. Saa nuo paikat laitettua niin sit teen vielä ton tukivarren korvakon.
|
Nyt tuli kiire. 15 päivä olis ajot niin siihen mennessä jos sais liikenteeseen. Saattaa olla mahdoton temppu ku ei kuitenkaan ihan kaikkee aikaa eikä edes kaikkee vapaa aikaa voi siihen käyttää. mut yritys kova.
|
1 Liiteet
Noniin nyt alkaa kuskin puoli oleen pikku viimeistelyjä vaille valmis. Otin tossa muutaman huono laatuisen kuvan alatukivarren korvakosta. Jospa tuo kestäis jotenkin :D:D
|
miten tää etenee?? lauantai on aika lähellä... =)
|
Noo kuskin puolen sain eilen hitsailtua. Et vielä pientä hiomista ja pohjamaalit niin saa auton kääntää. Ei pelkoa että tänään pääsis sillä liikenteeseen. Ja toisella kun voisin lähteä mutta paskatauti perkele päällä niin pelottaa jo ajatuskin lähdöstä prkl..
|
5 Liiteet
No niin alkaa oleen vänkärin puolikin jo hyvällä mallilla. Taka kaareen levike vielä niin hep hep. Sit persaus ilmaan ja tehä se ja vaihtaa taka akseli samalla. Sen jälkeen oliskin vuorossa moottorin paikoilleen heittoa :D
|
1 Liiteet
No niin kohta on auto hitsattu kattoluukkua lukuun ottamatta. Yks latan pätkä vielä niin olis hitsaukset tehty. Tossa yks päivä nostin sen persauksen ilmaan ja tipautin taka akselin irti. Ihmeen helposti lähti ei ykskään pultti jumittanut puslan sisään. Jos sitä tosiaa pääsis jo kohta puoliin tekniikan kimppuun.
|
TÄ? Onko sulla kattoluukkukin ruosteessa? Vaimikäseoli...
|
Ei se ruosteessa toki ole. Vuotaa vain ku seula. Joku mikälie paska luukku. Pitää eroon päästä siitä. Jos joku haluaa ostaa sen niin voin 20e myydä. Toimivuudesta ja pitävyydestä en takuita anna.
|
No niin nyt olis toinen taka-akseli jo muuten irti muutaku ottaa pois vain. Jos sitä huomenna sais sen pois et pääsee modaamaan sitä. Ens viikolla hope so mottia mallaan paikoilleen. Kyl tää tästä :D
|
3 Liiteet
No niin nyt olis sitten jousilautaset tehty, Iskarin paikkoja en vielä tehnyt ku ei aikataulu anna periksi. Mutta tehdään ne sitten kun aikaa on :D.
Juuh tottakai se aksila piti maalata ja mikä se muukaan voi väri olla ku keltainen. Mitähän tuo lie konttorin herra mieltä noista jousilautasista hmmm.... |
No näyttäs ainakin tukevalta, tuskin konttorinsetä juonittelee. Meinaatko maalata tuon kokoauton vai jääkö aatteenpunaiseksi?
saitko muuten yv:n siitä lukko hommasta? |
1 Liiteet
Juu sain kiitti vain. Juuh on se tukeva. Sittenhän tuon kuulee mitä ne sanoo siitä. ja muutenkin koko läjästä
Tänään sain aksilan paikoilleen ja tulihan hieno Ja taka helman ja maan väliin jää tasan 70cm noilla maasto kumeilla. Tokihan se hiukan laskeutuu ku jouset hakee paikkansa ja sisustaan tulee mitä tulee. mutta aika kivasti kuitenkin. |
uus tetlaini!! 20.12 perinteinen "kuusenhaku" reissu. käytiin reijon kans jo tutustuun uusiin maastoihin ja ihan mukavia paikkoja löyty!
|
No jos kaikki menee hyvin niin kyll se siihen mennessä kulkee ja on leimassa. Hope so. Hmmm mikähän se lienee työ vuoro silloin hmm.. Pitääpäs katsoa.
|
Kyllä niveaan sopii hyvin toi keltainen akseli :)
Toi jousilautasten korotus on aika hyvä tehdä juuri niinku teit,tulee samalla sisäänjousto rajoitetuksi ettei sitä erikseen tarvi tehdä.. Itse kiipesin vähän perse edellä puuhun kun korotin jousen yläpäästa ja pudotin pohjaanlyöntikumeja alas.. sama lopputuloshan siinä on mutta helvetisti enemmän töitä. Samalla kun oli tukivarret irti ni tarkistitko ylempien varsien hitsaus-saumat? Omassani saumat olivat oikeastaan kiinni vain tangossa,eikä lainkaan holkissa,on kuulemma ladan tyyppivika nämä ylemmat tangot |
Juu tarkistin mää niiden saumat ja vahvistinkin niitä. Ja onneksi löytyy noita osia nyt ihan kivasti ku on toinen mistä ottaa osia :D Helpottaa kummasti. Vähän pelottaa mitä konttorin herra sanoo tosta laitoksesta mutta ei siinä pitäis olla mitään pahemmin laitonta. Miten on kardaanin kulmien kanssa onks kellään tietoo meneeks liika jyrkälle kuin äkkiä. Pitääkö allkaa traktorin ulosotto akselista tekeen kardaani????
|
Pitäisi riittää että ristikot pyörii hyvin molemmissa ääriasennoissa.Omassani oli helvetin kova säätäminen että sai ristikoiden liikevaran riittämään korotuksen ja iskarien kiinitysten muuttamisen jälkeen,
säädin kardaanikulman lyhentämällä alatukivarsia. En tiedä onko itse ristikoita hajonnut keltään mutta itse rikoin ristitinivelen "haarukan" joku aika sitten. Syy selvisi , oli vaihdettu ilmeisesti tojotan suurempi ristikko ja porattu haarukka isommaksi jolloin seinämävahvuus pieneni ja ehkä siksi hajosi. Nyt mennään taas orkkisritikoilla toistaiseksi... |
1 Liiteet
Juuh varmaan tulee rakennettua siitä traktorin vetoakselista se kardaani. Näkyy tässä miten kestää. Tänään heitettiin moottori paikoilleen ja voi sanoa että ihan heittämällä meni. Se on sitten eri asia milloin käy ja kukkuu mutta ainakin se on nyt siellä missä sen paikka on.
|
Ei olis enään kovin kaukana että saa savut otettua motista. Jos ei mitään ihmeellisiä ongelmia ilmene. Ainut vain ku ei oo tietoo tarkkaa miten virtalukko pitää kytkeä. 5 johtoa tulee ja 6 napaa niin hmmmm voisin väittää :D Etu iskareiksi vaihtu 850 volvon taka iskarit. On ainakin ulos mittaa tarpeeksi ja sisäänkin menee vielä reilusti.
|
Lainaus:
30: vaaleanpunainen INT: musta 50: punainen 15: vaaleansininen 30/1: ruskea |
2 Liiteet
Juu kiitti. Noinpa se kytkettiinkin :)
Ei lähtenyt käyntiin vielä ja tartissa solenoidi paskana et sillekin pitää jotain tehä. Mut jospa se tässä lähi päivinä lähtee. Hehkut taidan uudet hakea ja suuttimet pitää vaihtaa ku nuo on ollu suojaamattomana vuodesta 96 asti niin voi ne olla hiukka tukossa. Mutta onhan tuohon nätti laittaa snorkkeli nyt ku imusarjaan saa suoraa laittaa ilman mitään patenttia.. |
1 Liiteet
Juuh nyt olis jarru ilmausta vaille valmiit. Jos sitä tänään sais jonku pumppaamaan jarrua. Startin kävin eilen tilaan uuden ja se syyläri homma alkaa vähän kehittymään. Velimiehellä noita alfan raatoja makaa useampia niin siitä vois sopia jäähdytin ja jos se ei niin bx sitikan syyläri ainakin pitäis sopia ja niitä luulis löytyvän. Ku ei millään uutta raaskis laittaa ku makaa usean satkun.. Huomenna sitä pitää yrittää taas käyntiin. Tällä kertaa vedetään että saatais niin paljon kone kiertään et menee öljy jokapaikkaan Seissy kuitenkin 12vuotta niin voi olla vähän puristuksetkin kaukana :D Saa nähä lähteekö vai pitääkö alkaa purkaan koko motti.. Olis kova tarve saaha auto liikenteeseen ku kohta ei ole enään ku mopo millä ajella ja sekään ei toimi tällä hetkellä..
|
1 Liiteet
Johan pärähti :D Tossa toissa iltana se vain lähti käyntiin :D Ja olihan ilo ylimmillään. No sen jälkeen ei sitten ole ehtinyt mitään tekeenkään mutta silti ilo on ylimmillään. Ja äänet oli ku veto traktorissa joka alkaa kierroksia nostaan :D Voinee johtua siitä ettei ollu ku pakosarja paikoillaan. Ja ihan takuulla naapurit kuuli että nysse lähti. :D Tokihan siitä sitten heti hajosi kytkimestä eräs pieni osa jonka ehkä saa hyvällä tuurilla ja pienillä sormilla paikoilleen vaihdettua.
Mutta kuitenkin se lähti :D |
Onneksi olkoon!
Mitä tos Nivas on tarvinnu "modata" että kone on mennyt alunperin paikalleen? |
Nonii, voi sanoa että ladassa on jo moottori :D vanha kunnon LD20 :)
|
Jokos se jo tälle vuodelle kilvissä ja liikenteessä nähdään?
|
No eihän siinä ole tarvinnut ku syyläri vaihtaa pienempään. Muuten mahtuu ihan täysin motti paikoilleen :D
Ei maha tälle vuotta saada mutta pian toivottavasti ku alkaa oleen töissä kulku vaikeeta, emäntä myi auton alta pois :D Ei ihan jaksa tartilla lähtee käyntiin. Taitaa olla puristukset kaukana tahi jotain. Ainetta se saa ja pyörii kunnolla ku ostin ison akun. No toisaalto onkos tuo iso ihme että hieman kakistelee ku 12v seissyt moottori:D Mutta kyllä se tästä. Vielä toivoa on.. |
Taas olis tänään ajopäivät eikä meikä pääse mukaan. On se vaan niin väärin:(
Mutta jospa se paistais päivä vielä risukasaankin :D |
asiaan palatakseni, nii veikkaisin et on takavetoluupäästä tuo moottori, nuitte latan perässä olevien merkkien perusteella :)
|
Juu niin se on. Olis siinä varmaan homma sommitella etuvetoisen moottori paikoilleen. Siitä 80 luvun alusta toi mootttori ja auto kanssa
|
1 Liiteet
Nonniin johan se lähti omin voimin käyntiinkin. Käytettiin venttiilikoppa auki ja kas kummaa ku kaks keinua oli poissa paikoiltaa. No ne paikoilleen ja johan se lähti ku vähän aikaa tarttasi. No kas ku ei käy oikein ja taas koppa auki ja taas keinu poissa. No se paikoilleen ja tartaten. Hmmm ei vieläkään käy ja mikäs kilkatus sieltä nyt alkoi kuuluun. Jaa a mielenkiintoista. No ei muutaku koppa pois. Ei näy mitään no ei muutaku kansi pois ja katos mikäs se täällä männän päällä on. tarkemmin ku tutkittiin niin itsestään porautuva ruuvvihan se oli prkl vieköön. Noo nyt sitten pitää huomenna heittää kansi takas ja laittaa paikat kasaan ja taas sitten kokeillaan että vieläkö se juonittelee vai pitääkö se vaihtaa toinen moottori.
Mitäs on porukka mieltä ku näky olevan männissä pakoventtiilien kuvat. eli joskus lyönyt. ei ole nytte eikä nuo venttiilit. Sitä vain mietin että onkohan männät pysynyt kunnossa va onkohan niihin tullu vauriota muutakin ku venttiilin kuvat. |
No eikait se muutama jälki nyt suuresti haittaa. :D
Mutta jos on kanki vino niin ravistaa se kyllä perkeleesti, ja leikkaa joku laakeri jostakin...:eek: |
joo ei kanki tunnu kiero olevan. ei se ainakaan kierroksilla puista. onneksi. taidan tänään heittää kannen takaisin ja koklata käyntiin.
|
No niin nyt sitten pääsin jo pikku lenkin pellolle ajamaankin. Aikamoista kyytiä :D ku ottaa huomioon että vetoja on niinkin paljon että juuri jaksaa 2 vaihteella vetää. Noo säädetään säädetään niin jospa siihen alkais vetoja löytyyn..
|
Voi pyhä jysäys ja pamaus. Johan on muuten makia peli ku sain jaon motissa kohilleen niin johan alko nivastus liikkuun. Voi jeesus että vetää mahtavasti ja tuo moottori näkyy kiertävänkin melko paljon. Ainakin tossa pellolla ku ajoin niin perhana että kulki. Heh onpas kiva sitten ku saa liikenteeseen niin talvelle kiusata liikenne valoissa hienoja bemuja ja mesejä :D
|
Tuuhan kiusaan munkin quattroa.
|
No quatro nyt on asia erikseen. Puhe olikin noista vajaa vetoisista :D
Nyt on kuskin penkkikin paikoillaan. Ei tarvii pölky päältä ajella enään. Huomattavasti parani kyytit. Taka valoja siinä laittelin eilen. Hiukan jossain on häikkää kun laittaa pyyhkiän päälle niin syttyy takana parkit palamaan. Mutta eiköhän tuokin selviä tässä. |
Vai alkaa se sputnikmallinkortteliohjus olemaan kohta kuosissa. Hieno homma. Meidän pitää vissiin alkaa suunnitteleen uutta ajopäivää kohtapuoliin. Mun vaan pitäis saada vinssi asennettua ennen sitä.
|
Lainaus:
Lainaus:
Videota koeajoista, kansa kaipaa. |
1 Liiteet
Heh niinpä audiksi minäkin sitä oon aina ajatellut :D
Juu koe ajo pätkää luvassa heti ku päivän näöllä pääsen kokeileen. Aina pimeen aikaan kojolla käynyt ku iltaisin vain laittanut. Eilen sain valot pelaamaan ja akun laitoin taka poksiin. Ja vähän samalla tuli tuuninkia lataankin :D Nyt on helppo ottaa sähköt valoille ja popeille :D Konehuoneessa ja taka paksissa tommoiset. Sattu laatikon perältä löytyyn teiniks popitus aikaisia jakareita :D Kaikkea ei kannata näemmä myydä tai heittää pois. Ei sitä ajo päivää ihan vielä kannata alkaa suunniteleen. Sen verran on kuitenkin vielä tekemistä ja aika rajallista tuo aika mitä ehtii tekeen. Ens kuun puolenvälin tuolle puolen sitä vois suunnitella mutta ei ennen sitä. Ainakaan mää en varmaan pääse omalla mukaan sitä ennen. Mutta kovasti yritän parhaani mukaan :D |
Samanlaisilla "teinijakareilla" itekki laitellu sähköt läjään, akkua ei ole kyllä takana, mut pitkällä paksulla kaapelilla edestä takarontis olevaan huoltolaatikkoon mist helppo jakaa sähköä eli Tuning osastolle meni tääki harrastus PRKL!:D
|
samahomma mulla, mutta mikäs siinä, nuo palikat kyllä hoitaa hommansa erittäin hyvin, ja ovat halpojakin.:)
|
Juu hyvä niitä on käyttää ja tosiaan ei paljoa maksa ku joskus 7v sitten ostanu :D. Hyvä kyllä ku paljon kaikkea romua mitä ei oo tullu laitettua mäkeen niin niitä sitten joskus saattaa tarvitakkin. Veikkaisin et toi kaapeli mikä menee kontista konehuoneeseen on jotain 70neliön hitsaus kaapelia. ku mitä itellä oli 50stä niin se on ohuempaa. luulis siinä virran kulkevan sen verran et jaksaa käyntiin lähtee.
|
2 Liiteet
No niin nyt on videoo lisätty. Löytyy http://www.city.fi/antitv/klippi/25359/
Ja pari kuvaakin otin. Tänne ei vissiin noita videoita voi lisäillä?? Vähän laimee pätkä toi on ku tasaisella pellolla vain ajelen siinä. |
No niin kohta olis sisustakin kasassa. Ei olis paljosta kiinni. Pikku hiljaa alkaa loppu häämöttämään :D
|
1 Liiteet
Dodiin nyt olis jo kattoverhoilu laitettu. Perse hommaa muuten yksin laittaa. Ja takapenkkikin on paikoillaan. Kauhukahvat viela puuttuu. Ja nyt on ilman saanti taattu ku hain vapari suodattimen. Tekis mieli laittaa se pystyyn niin että tulee konepellistä läpi mutta ei se oikein hyvä ole ku paskottuu helposti siinä.
|
tee samalla tavalla kuin mulla. Eli laitat sen letkun läpi siitä lasin ja konepellin välissä olevasta pellistä.
http://opel.desteem.org/albums/userp...0112008403.jpg Mulla on ollu tarkotus tehdä tuohon vielä kaareva pelti päälle, että ei kaikki lumi jää siihen suotimen päälle. |
Juu kyllä mää srnorkkelin teen mut eri paikasta tulee ku ei oo ihan latan oma motti niin menee erillä lailla paremmin. Mut nyt olis komia ku suodatin törröttäis pellin läpi :D
|
No niin homma taas vähän edennyt. Tänään sain kaarien levikkeet tehtyä ja muuta pientä. Eilen tuli jakkis loota vaihdettua paremmin toimivaan ja muuta pientä. Työ lista lyhenee päivä pävältä :D kyll se tästä. Syylärin kiinnikkeet pitäis suunnitella huomen illalla niin sais heittää konepellin paikoilleen. Vois pitää jo vaikka ihan taivas alla autoo sit.
Jarrujen kanssa vähän häikkää näkyy olevan. Ku kovasti on ilmailtu ja aina hetken tuntuu että on jarrutkin mutta sit ku käy ajaan lenkin niin pitää pumpata. Ja takaset ottaa eka polkaisulla ja sit toisella etuset vasta. Hyvin kyllä tuntuu toppaavan sit ku toppaa. mikähän tuo lie ku neste ei vähene eli ei pitäis silloin vuotaa mistään. Sisusta olis hyvin pitkälti valmis mitä nyt sen kattoluukun kanssa vieläkin ongelmaa mut pientä sellaista. Joutuu uuden pleksin hommaan siihen :( |
Voisiko olla vikaa siinä takapäässä olevassa kuormaventtiilissä? itellä oli nivassa samantyylistä jarru vikaa.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Juu tuo muuten on täysin mahdollista. Pitääpä tutkia vielä. Ku ne on tuntunut vähän väljiltä mut en oo aatellu noin pitkälle. Kiitti vinkistä
|
4 Liiteet
No niin vähän uutta kuvaa. Melkein voisin väittää että toi latan oma sisusta on aika tosi hieno ja tyylikäs. Ei taida ihan joka pelissä olla mustaa nahka sisustaa vakiona :D
Ja pitihän se elinten luovuttajastakin kuva laittaa :D |
Sori nyt mutta ei tuo ole nahkaa nähänytkään, muovia mikä muovia.:p
|
Noh noh eipäs latisteta tunnelmaa :D Nahkaa se on. Ainakin yhtä kylmää ku pakkasella istuu penkkiin :D
|
Lainaus:
|
Genuiinin nahkaa, sitä yleis mallia.:):)
|
Juurikin sitä itseään. Oliskohan tuo kuin pehmyttä kamelin esinahkaiset penkit?? :D
|
1 Liiteet
Oli poika kovasti sitä mieltä että onpas hyvä istua. Taitaa tulla niva kuski siitäkin :D
|
1 Liiteet
Nyt on konepeittokin paikoillaan ja tupla peilit että varmaan näkee :D
Alkaa jo näyttää autolta |
Lainaus:
heh no on on...:D:D |
2 Liiteet
Juu u jos viikonlopun aikana sais ton jarru ongelman järjestykseen ja ohjaustehostajan myös pelittään niin saattaapi olla että ens viikolla pääsis konttorin herroja porisuttaan. Mutta ei luvata vielä mitään. Tossa yks päivä väsäsin iskarien alapäitten paikat uuteen uskoon ja sit siinä pienen töpin ansiosta piti panhard tanko laittaa uusiksi ja vahvistaa samalla..
Mutta voin kertoa että on mahtavat sävelet autossa ku peräti yks vaivainen vaimentaja putkessa ja sekään mikään kovin häävin kokoinen ole :D |
No niin johan löyty jarrutkin autoon. Muutama pikku homma ainkin toivottavasti vielä ja konttorille.
|
Ei perhana ihan ehi huomiseksi saaha iskuun et veis konttorille. PRKL....
Pienestä kiinni. Noo saapahan viikonloppuna sit käydä vielä kaikki läpi et ei pitäis olla kovin isosti ainakaan sanomista. Ainahan ne jotain löytääpi mutta jospa ei niin vakavaa että leima tulis kuitenkin.. Akku kotelo ja pakoputken ja sarjan väli tiiviste viel niin siinä se olis sitten. Ei oo paljosta kiinni mutku työt haittaa harrastamista taas.:( |
Lainaus:
|
Ilmaa oli ja sit piti viel se paineen tasaaja vaihtaa et sai tasapainoon jarrut. Onneksi oli vain ilmaa.
|
Toivottakaahan onnea. Maanantaina konttorille kokeileen mitä ne sanoo. On se vain kallista 180€ kaikkinensa tulee maksaan.Peukut pystyyn et saan nivan liikenteeseen.....
|
Peukku.....ylös
|
Lujaa laatua lada. Helvetti se meni heittämällä läpi. Ei mitään mainintaa. Taka akselille merkittiin 50mm korotus ja lokasuojien levitykset merkittiin otteeseen. Enpä olis uskonut että menee kerrasta mutta niin se vain meni :D Hep hep nyt pääsee ajeleen laatu autolla :D Vielä renkaat vaihttaa ja kilvet paikoilleen niin menoksi. Tokihan autossa on paljon vielä tekemistä mutta on se nyt liikenteessä kuitenkin :D
|
Eikö mainnu mitään tosta takapanhardista.
Onko toi kulmarauta hitsattu tohon putkeen kiinni??? |
Onneksi olkoon tuoreesta leimasta. On ilo ollu seurata tätä projektia sivusta. Ja toivottavasti nyt tulee Ladalle "ekologisia" diesel kilometrejä :D
|
Lainaus:
Mulla vielä edessä tuo katsastus ja kilvettäminen |
hyvä hyvä!
ONNITTELUT täältäkin!
Muutoskatsastus itsellänikin edessä. Isompi kone, renkaat, korotus ym... |
no perkkele! ei se ihan avuton sälli ollukkaan =) pitäs tieten ruveta järkkäileen ajoja että näkis miten se etenee
|
|
Ei tullut mainintaa mistään. Ei mitään valittamista. Taka akselin korotusta se ihmetteli mutta ei se siitä sen kummemmin mitään sanonut laittoi vain otteeseen merkinnän korotuksesta. En vielä katsastanut noita isompia renkaita mutta pitäis nekin käydä näyttään joku päivä. Ennen ku keulaa korottaa. Saa nähdä miten alkaa tekniikka muuten kestään. Euperän kiinnikkeen joutu jo heti eilen hitsaan :D
Ja projektihan ei oo vielä toki valmis se vain on liikenteessä :D jee jee huippu fiilis päällä. Ja onhan se niiiiiiin eri vehe mitä vakio niva.. jo tuo ohjaus tehostin tekee aika paljon :D |
Kiitoksia kaikille neuvoista ja onnitteluista.
Elikkäs mää sain auton 27.10.08 ja siitä viikko niin aloitin tekeen sitä. Eli n.3kk rakensin ja tekemistähän oli paljon enemmän mitä aluksi näytti. Välissä oli pientä kinaa emännän kanssa mutta se taitaa olla lajin haitta puolia. Toki se eilen sanoi että onpas kivä nyt päästään käymään retkellä :D Poitsu istuis vaikka vuorokauden ympäriinsä kyytissä :D Juu lähtökohta oli mielenkiintoinen. Auto haisi pahasti homeelle ja muutenkin sisusta oli tosi heikolla hapella. Ja kaikki meni kojelautaa lukuun ottamatta vaihtoon. Sinne oli jotkin volvon penkit laitettu silloin aikoinaan ja ne oli ihan vihreän sammaleen peitossa. Noo onneksi oli toi silloinen ajokki niva nykyinen elimen luovuttaja josta oli hyvä hakea osaa jos jonkin laista. Ei siinä ole enään paikoillaan ku mottori ja laatikko ja sen verran etupäässä että renkaat pysyy. Taka akselin se luovutti ensimmäisenä eruperän kanssa. Monenlaista ongelmaa oli mutta ei mitään mistä ei olisi yli päästy. Rahaa paloi mutta auton hintaan nähden ja nykykuosiin verraten niin ei liikaa ollenkaan. Ja omille töille ei hintaa lasketa. Rakentelu jatkuu snorkkelin ja pika asennettavan vetokoukun merkeissä. Valoja pitäisi saada lisää ja kylkiputket pitäs kanssa tehä. Kesällä sitten maalataan ja massataan kaikki kunnolla vielä. Ja auton alkujaan rakentaneella tyypillä kuulosti olevan halvalla jonkin sortin lukotkin et jos nekin kävis hakeen. en vain tiedä sit mimmottiit ne on. |
3 Liiteet
Eli vertailun vuoksi tästä lähdettiin ja tähän on tultu kuvat :D
|
Juu niinkuin tiedossa ollu niin pitää jakkis loota alkaa tukeen. Vähän tossa hangesa kävin ajaan niin johan hakkas pahasti pohjaan. Mut se nyt ei oo kovin kummoinen homma tehä onneksi.
|
No niin jakkis loota olis tuettu. Saa nähä kauan se kumi kestää siel. ja pitääks sitä viel sit lisää tukea. Perhana ku alkanut isommat gummit himottaan laittaa mutta onneksi ku pyyhkäsee lompakolla otsaa nii se kuume aina lähtee :D
|
Jee jee Ojaan jee :D
2 Liiteet
Perhana ku meni tippumaan jäljeltä ja heti sit oja vieressä niin sinne luiskahti :D Noo ku ei oo vielä vinssiä niin sit piti tilata lopulta serkku lantikalla vetään ku ei velipojan suitsassa riittänyt paino.
Mut kivaahan oli :D Kaunis ilma eikä kiire minnekkään. Lukotkin olis voinut pelastaa kyll.. |
Vinssiä keulille. Ja taakse.
|
mitäs lapsi tuumas ku lipsahti ojan puolel? :D
|
Juu u vinssin tarvii ainakin keulalle.
Se onneksi niin nätisti meni että siinä vaiheessa ku poika hoksasi et mennään ojaan niin sano vain et varovasti isi :D Ei mitään sen kummempaa. Sit se siinä touhus auton ympärillä ku sitä vedettiin pois ja kuullemma hirmu kivaa oli :D Nyt se toitottaa kaikille että ajettiin ojaan :D Poitsun kanssa hauska käydä ajeleen ku vain ei mitään tosi pahaa rynkytystä aja sen kanssa vielä. Tykkäää ihan hulluna olla kyydissä. Tuleva vinssi apina :D |
Lainaus:
|
Lainaus:
<mimimerkki: kokemusta omaava. |
Heh näinhän siinä voi käydä mutta onneksi siihen on vielä niin paljon aikaa että saan ajella rauhassa ite pitkän tovin vielä :D Ja sit ku toi nassikka on niin vanha et pääsee ajaan niin itellä on ajot niin pitkälti ajettu että ihan mielellään on sit narun "jatkeena" :D
|
1 Liiteet
Nyt olis sit suksipoksi katolla :D Hyvä ea laukku ku jää kiinni löytyy liinat "viinat" liinat "viinat" sieltä helposti sitten :D
|
Nyt olis pikku vinssikin keulalla. Onhan tuo tyhjää parempi mutta saapas nähdä kuin siinä voima loppuu kesken. Noo myydään velipojalle jos loppuu :D
|
Lainaus:
Jos akselit ei ole menneet poikki ni etenee hyvin pelkällä mielipuolisella raivolla ja jos jää oikeasti jumiin ni kevyt käsitalja peräkontista... ;) |
Sivu luotu: 20:45 (GMT +2). |