Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Katiska BJ (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=52135)

-Sakke- 26.10.2008 20:20

Katiska BJ
 
Viime vuoden lopulla tuli hommattua tommonen "katiska" eli hivenen hapero, mutta käyntikuntoinen Land Cruiser.

http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=6573

Talven laite seisoskeli hangessa, (loskassa) ja heti keväällä ekat tyypit. Jarruja ei tuntunut olevan eikä vedet pysyny hetkeäkään koneessa. Patenttikorjasin vesipumpun ja käsijarru sai luvan riittää. Heti kun auton sai "ajokuntoon" pitikin alle sovitella noita karkeempia kummeja.

http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=6574

Lokarit vaikutti ahtailta, elikkäs niitä seuraavaks vähä tilavimmiksi.

http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=6575

Vappuajelut suoritettin auton ollessa tollasessa kuosissa. Laitteella ajellessa irtos kyllä monet hiton hyvät naurut, ja jotain pehmeempiä osiakin.

-Sakke- 26.10.2008 20:43

maskia...
 
Kesällä oli välillä kova hinku Katiskaan jotain kötöstellä, mutta oli muutakin rojektia eli ei ollu hallissa tilaa. Aloin sitte suunnitteleen tota maskia.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=10828

Eipä tosta vanhasta maskista ollu paljo jäljellä, noi lamppujen montut ja jotain nippeleitä siitä kuitenki koitin hyödyntää.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=10829

Täältä palstalta joskus joltain ostin tollaset kuiturillit. Kummin päin ne kuulus olla?, ku jos toi paksumpi osa on ylhäällä ni toi konepellin aukasukahva ei oikeen mahdu kääntyyn, ny ku toi paksumpi osio on alhaalla se tulee melki ton tiiseli tekstin päälle. Eipä sillä ettäkö tolla mitn. väliä olis... voipi olla niinki et vanhaa maskia mittaillessa on menny numeraalit sekasin.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=10830

...Olihan täälä joku muuki joskus projektinsa maskista alottanut...

burton 26.10.2008 20:47

paksu ylös, hyvän näköinen tullu tuosta maskista. tuollain teet koko auton niin tulee hyvä:)

Joske 26.10.2008 21:25

Hyvähyvä. Mahtavan näkösesti "patinoitunu" :D

-Sakke- 26.10.2008 22:14

purkua
 
Tässä syssymmällä, ajelin härpättimen halliin ja alottelin purkuhommat. Ruostetta on paikotellen havaittavissa.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=10833

Vehkeen pesua

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=10834

Illan ku tota katiskaa roplailee ni aina yhden kottikärryllisen saa siivota lattialta toto "kromia" vai mitä se oli?
Että tämmöstä...

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=10835

Käikäleitä

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=10837

Lisää

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=10838

Takavinssin asemointia. Heti tohon ton vinssin eteen (tämän hetken suunnitelmien mukaan) olis tulossa etuvinssi, jota olis tarkotus käyttää sähköllä. molemmat tulee lattiasta läpi, joten niitä voi ite vinssatessa kuikuilla olan yli ja käyttää kelan vapautin systeemejä ilman mitään paineilmajuttuja. Voi vinssiapina keskittyä vaan siihen olennaiseen eli narun vetoon.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=10836

Voiko Toyotan läpivetävän vinssin matopyörän kääntää?

Joske 26.10.2008 22:43

Uskoisin että voi. Kokeilemalla ainakin selviää eikä se oo kovin monimutkanen purkaa muutenkaan. Eikö siihen akselin toiseen päähän saa laitettua laippaa?
http://static.petrisimolin.com/galle...ssiuudempi.jpg

sami.k 27.10.2008 08:20

on kyllä hienoo työn jälkeä!! tarvis joskus poiketa kattoon projektin edistymistä..

-Sakke- 02.11.2008 21:15

Taka-akseli
 
Taka-akselin tukea suunnitellessa löysin I-palkin pätkän, joutu sitä vähän leikkeleen joka suunnalta, mut tollanen siitä sit tuli.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11117

Akseli on nyt paikallaan, ja laite näyttää aikas korkeelta. Toivottavasti se tosta laskee (tarpeeks). Käytin Rangen jousia ja kun ne on yläpäästään runkopalkkien välissä ni murikan takia alajousilautaset joutu jättään aika ylös.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=11118

Tua jossain muussa topikissa kyselin HDJ:n panhardin mittoja mut en saanu vastausta, pitää varmaan mennä S-marketin pihaan rullamitan kans kytikseen. Niin siis ajattelin tehä panhardin ite unipaali päillä ja jos joskus innostuu ton katiskan kans konttorille ni vois sitte hommata sellasen alkuperäsen ja se sopis heittämällä... ehkä.

Gravehill 02.11.2008 21:20

Tarttekko hdj:stä etu vai takapanhardin mittoja? Voin kyllä huomenna mittailla.

-Sakke- 02.11.2008 21:27

Etu, kiitos.

Gravehill 03.11.2008 16:37

HDJ etupanhard reikien keskeltä keskelle noin 810mm. Voi olla pari milliä lyhyempikin, oli vittumainen mitattava.:p
Puslien keskiholkki 50mm leviä ja 18mm reikä.

-Sakke- 12.01.2009 22:38

Pikkuhiljaa
 
Etuakseli on purettu ja siivottu vanhoista korvistaan. Sekä motonetistä haettu jarrulevyä, palaa ja mäntää, tiiwisteitä satulaan jne.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=16313

Sit joulupukki ynnä muut on "tuonu" kaikkee mahottoman hienoo pikku sälää.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=16314

Tossa on TML HD ja Toyota orkkis vuosimallia 198jotain

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=16315

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=16316

Koppaahan sitä on tullut vähän hitsailtua.

-Sakke- 21.02.2009 21:33

Pulkka
 
Alkaa oleen mätähommat voiton puolella ton pulkan osalta.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=20150

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=20149

Paljon on siihen vielä kaikkee nippeliä rakenneltava ennen ku "pääsee" puhaltaan ja maalaan.

Käyttäjä 21.02.2009 21:36

Olekko kuinka vaffasta pellistä tehny ton takaosan?

-Sakke- 21.02.2009 21:58

Ainevahvuudet
 
Millin pellistä, noi poikittaiset profiilit kantattu 1,5 millisestä, takaluukun kynnys 50x50x2 ja takaluukun syvupilarit 50x30x2 huonekaluputkesta. Ja noi lokarin kaaret on 20x20x1,5 huonekaluputkee niihin saa sit aikanaan näppärästi poraruuveilla kumisen levikkeen, eikä jää kura hyllyä.
Painosta en tiä, mutta nostettiin muijan kans toi pois rungolta aika kivuttomasti. (ei olla mitn. kuulantyöntäjiä)

Juh0 21.02.2009 22:31

Niin kun oli puhe siitä että sun pitäs saada kone kiinni, että tietäs vähän etupään painoa ja voisit etupään jousia mallailla. Tuli mieleen että nokkapainot vaan laitat painoksi.

-Sakke- 21.02.2009 23:07

Nii, voishan sen niinki tehä. Tulee vaan niin tolkuton mosa (n.362kg) ja mitä lie lootat painaa ja jne. ei oo noita Deeren painoja ku yks 500kg... heh kai ne jo vähä suuntaa antais.

-Sakke- 22.02.2009 21:51

etupää
 
Tuli vähän mallailtua noita etu tukivarsia ja jousia. Ton näköseen kötöstykseen olisin päätymässä. Kiusaus olis suuri jatkaa vähä akseliväliä... Taidan silti antaa olla.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=20425

Täytynee kasata huomena vähä tota napaa, että saa renkaan hollille ettei ota sitte kiinni tohon tukivarteen ku kääntää. Ja tehostajan paikkaa mittailla. Pitäskö tonne puslan ja ton käikäleen väliin laittaa aluslevyt, että olis varrella tilaa enempi kääntyillä? Nii ja kuinka kaukana jousen pitäs olla tosta runkoaisasta?

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=20426

Saikos niitä Volvon pohjaanlyöntikumeja jostaki, tai jotain muita jotka vähä joustaiski?

JuiseP 22.02.2009 23:47

Katoppas ens kerralla motonetin kummitavarahyllystä. Ainaki viimen olin näkeviväni sielä useammanki sortin pohjaanlyöntikummeja, volvonkin muistaakseni..

-Sakke- 23.02.2009 08:20

Moro
 
Onkos JuiseP Köhkörön suunnalta.

JuiseP 23.02.2009 23:23

Juu, sama mies.
Onkos sulla tos bj:s hydrauliikkaa olemas, kun näky tos yhes kuvas olevan sen näkösiä liittimiä vielä jäljellä?

Jouni_S 24.02.2009 08:03

OT: Haitko bertan mouhijärveltä?

-Sakke- 24.02.2009 09:15

Vs.
 
Ei o hydrauliikkaa. Tossa oikeessa etukulmassa oli sellaset liittimet ku hitsauskoneitten maakaapeleissa. yks oli maa toinen 12V ja kolmas 24V, ilmeisesti apuvirran antoa ajatellen. Auto ilmeisesti ollut jollain oikealla teiden ritarilla.

Saattaa olla että on Mouhijärveltä tai sitte Nokialta, jotain Karkkua tai Tyrisevää se varmaan on mistä tän hain. (tai siis mistä tää mulle tuotiin)

Joske 24.02.2009 10:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Sakke- (Viesti 536771)
yks oli maa toinen 12V ja kolmas 24V, ilmeisesti apuvirran antoa ajatellen.

Kuinka siinä oli tehty se 12volt? Siltä maadotuksen puoleiselta akulta vaan +johto?

Jouni_S 24.02.2009 11:44

Voi olla yhden mouhijärveläisen autokorjaamon vanha bertta.Musta siinä oli tollaset kaapelit keulassa ja värikin sopisi.

-Sakke- 24.02.2009 21:35

Voipi olla nii, Edellinen omistaja oli hankkinut tän jostain tutultaan, mutta ei ollu tehny autolle mitää, minähän sen sitten pelastin... yritän ainaki kovasti.
Joskelle vastaan, että joo, just sillai "vääräoppisesti"
Noita jakareita ja etuakselia oon aikani pyöritellyt ja näyttää siltä, että jakarit joutuu laittaan kohtisuoraan eteenpäin (rungon puoleiset päät yhtä leveällä kun akselin puoleiset) koska rungon puoleiset päät kiinnitän runkoaisan sivulle (en alle).
Etunapoja en taida kääntää. Koska eteen ei tule tuplanivel kardaania, täytyy molemmissa päissä kardaania olla lähes sama kulma. Toivottavasti tästä ei tule mitään sikakorkeeta ja onhan etukardaani kuitenkin selvästi pidempi kuin HJ:ssa.

sisua45 24.02.2009 22:44

Nyt vasta välähti..!! Taidat olla Sakke sama kaveri jonka kanssa juttelin viime (tai sitä edellisenä) kesänä Hämyvestareilla? Melkein selvin päin.

-Sakke- 28.02.2009 15:09

Juu, sama mies.

Cental73 28.02.2009 18:10

...Olihan täälä joku muuki joskus projektinsa maskista alottanut...[/QUOTE]


..eh. tunnen osumisen häpeää

-Sakke- 28.02.2009 21:25

Suspensionsysteemiä
 
Elikkäs täälä on tällästä.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=21219

Iskari tulee jousien sisään ja jonki moinen torni pulteilla kiinni tohon yläjousilautaseen.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=21220

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=21221

-Sakke- 16.05.2009 23:33

Näin ne suunnitelmat taas muuttuu.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=29718
Eli alunperin oli suunnitteilla purkaa kuvan vasemman puoleinen kapistus, mutta en sit lopulta raaskinu joten hankin ton koppiauton (HJ-60) tekniikanluovuttajaksi.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=29719
Muutamat letkut ja putket sekä X-määrä enimmäkseen täysin tuntemattomia sähköliittimiä auki, jotta kopan voi nostaa pois rungolta.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=29720
Juh0 aukaisemassa koripulttia, vähä hörppäs.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=29721
Ent. Cruiseristi kävi työmaalla ja suoritti kopan pois noston.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=29722
Teknic

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=29723
Vehkeen pesua, taas

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=29724
Jotain nypläystä

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=29725
Tolkuttoman pitkä yhdistelmä

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=29726
Koppa takas rungolle ja koneen pailalle laiskansitkeä TDI käy myös alkoholilla jolla saavutetaan hetkellisesti huomattava tehonlisäys, varjopuolena toistuva sammahtelu.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=29727
Kyllä pyöreä lyhtyinen on POP

apiaani 17.05.2009 09:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Sakke- (Viesti 561199)


Kyllä pyöreä lyhtyinen on POP

Totta. Hyväntuulisen näköstä rakentelua.

-Sakke- 18.05.2009 07:54

4-vaihteiseksi
 
Eli nyt näyttää siltä etta takakardaani jää onnettoman lyhyeksi ni tahtois päästä eroon. Tosta 5-vaihteisesta lootasta, sitä vitosta ei vissiin mitenkä kätevästi saa siitä välistä pois?

Ni sopiikos HJ 4-vaihteiseen laatikkoon "heittämällä" toi 5-vaihteisen jakoaski? Ja tämä siksi kun sinne on vaihdettu tiuhempi välitys.
No entä sopiikos tohon nelivedon alipainekytkentä hässäkän paikalle se perinteinen keppiviritelmä?

Olisko kellään sit sellasta 4-vaihteista jääny nurkkiin?

-Sakke- 07.06.2009 20:10

Löyty tästä ihan läheltä 10v räystään alla ollut 4-vaihteinen aski ja tuplanivel etukardaani (tulossa tähän taakse). Äskön sitte emännän kans soviteltiin laatikkoa tohon koneeseen ja se siihen asettukin, ihme kyllä ilman minkäänlaista onkelmaa. Toi uudempi jakoaski jossa välitykset täytys viä vaihtaa siihen. saa nähdä kuinka se onnistuu.

Cental73 07.06.2009 20:30

voimia voimia.. ja lisä kuvatuksia? pitäis varmaan itekkin rakennella lisää jahka sais ton vaihe ykkönen + :n joskus valmiikis. Kyllä toi hoijakan tekniikka tekis gutaa.!!

-Sakke- 02.07.2009 22:07

Välillä tällekkin jotain.
 
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=34120
joker,ilta tuli tänään noi ohjausvarret, joihin ruuvasin Motonetin päät. Halkasin varren päät kuten alkuperäisissäkin on tehty ja laitoin "klemmarit". Alkuperäisen vetotangon (ohuemman) klemmarit olivat sopivan kokoiset näihin tankoihin??? =(
Tuli käytyä tutustumassa tohon Ylöjärven Offroadpajaan ja sieltä tarttui mukaan uudet etujouset. Olikohan ne Rangen mallia mediun jäykkyys ja tuuman korotus (no kuiteskii TF 018).
Ohjaustehostajan remmin kiristinpyörä on vähän törmäyskurssilla tohon takimmaiseen tankoon... Prkl.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=34121
Kuuskymppisen kone ja syylari tässä koe sovituksessa, mahollisimman eteen.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=34122
HJ-nelilovinen kans koe sovituksessa, kyseiseen laatikkoon kuuluva etukartaani vaikuttas sopivan taakse. YEPPEE!!! (kaikkee ei tarvikkaan tehä itte)

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=34123
Takapuskuria ja vetopisteitäkin vähän suunniteltu.

-Sakke- 07.07.2009 20:13

Poikittaistuki
 
Nyt tarttis tietää mitä Rangen panhard tanko on pitkä, (reiästä toiseen) vm. joku about 1986=>

-Sakke- 14.07.2009 06:40

Vinssiä
 
Suunnittelin joskus tota etuvinssiä taakse autoon sisälle, mutta se tulee nyt tolle tavanomaiselle paikalle syystä että se on niin helppo laittaa siihen.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=35281
HJ:stä vinssi pois peteineen päivineen, sit piti petiä vähän kaventaa ja lyhentää. Selkään sattu niin pirusti ku tota parikertaa nostelin tohon keulalle, että päätin polttaa petiin "ralli"reikiä. Painosta tuskin lähti montaakaan grammaa, mutta tunkki sopii reikiin jollain lailla. Petiin pitäs viä hitsata päädyt ja sakkeleitten korvat.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=35282
Sitten alkoi iskareiten asemointi, ja iskaritornien kötöstely.

4x4_88 14.07.2009 17:48

Aijai!... etuvalojen kehys on väärinpäin! :D

Melko asiallisen näköistä jälkeä!

-Sakke- 14.07.2009 21:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_88 (Viesti 575598)
Aijai!... etuvalojen kehys on väärinpäin! :D

Melko asiallisen näköistä jälkeä!

Tiedossa. Tua ykkös sivulla niistä onkin jo juttua.
Kiitos vaan.

-Sakke- 20.07.2009 20:21

Iskareita
 
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=35682
Takaa puuttuu vielä panhard ja pohjaanlyöntikumit.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=35683
Sisäänjoustossa menee iskari niin viistoon että taitaa olla jo aika heikko vaimennus.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=35684
Etupääkin jäi odotteleen panhardia ja pohjauskumeja. Pökkyrät on niin rock rock!

Repro 20.07.2009 20:28

Ei varmaan taida iskarit kunnolla toimia noin vinossa kun muuttuu vipusuhteet aikalailla.

-Sakke- 04.09.2009 06:40

Ohjausvarret
 
Nyt on edessä pohjaanlyöntikumit ja panhardi hollilla, mutta. Sisäänjoustoa jouduin rajottaan n. 5 ylimäärästä senttiä koska raidetankoon simpukan kääntövarsi sekä ohjaustehostimen kiristinpyörä. Molemmat onkelmat poistuis vaihtamalla Labs:in ohjausvarret, jotka siirtäisi raidetangon akselin takapuolelle.

Missäs näitä Labseja myydään?
Taidan pistää myös ostoilmoituksen tonne varaosiin.

-Sakke- 04.09.2009 08:06

Törmäyskurssilla
 
1 Liiteet
Tossa vielä kuva selventämään, että mikä osuu ja minne.

hakoteilla 04.09.2009 09:14

Siirrä simpukkaa 5 cm eteenpäin?

-Sakke- 04.09.2009 16:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hakoteilla (Viesti 589234)
Siirrä simpukkaa 5 cm eteenpäin?

Ei pysty autossa on HJ:n syylari, Joka on suunnilleen yhtä levee mitä toi BJ:n runko

-Sakke- 09.09.2009 18:47

Lukovipuja
 
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=39945
Lukkovivut tuli penkkien väliin, kuva on vaihdelaatikon kohdalta kuvattu taaksepäin. Viimesen päälle epäloogisesti, etulukon vipu on toi taaempi ja jne. Ehkä niitä viä oppii käyttään.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=39946
Ja lattian alla on tollasta. Sikäli loogisesti ne nyt tuli kuiteski että molemmat toimii vivuista samoin päin

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=39947
Ei näilläkä mihkään kuuhun mennä. Takajousien sisään ajattelin pistää tollaset.

Rausku4x4 09.09.2009 19:55

Hyvän näköisiä osia, näyttäis siltä että metallin muokkaus välineet pysyy käsissä.

-Sakke- 10.09.2009 06:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rausku4x4 (Viesti 591012)
Hyvän näköisiä osia, näyttäis siltä että metallin muokkaus välineet pysyy käsissä.

Edellisessä elämässä olin kyllä levyseppä/koneistaja, mutta nyt ku yritän käydä töissä vaan täälä kotona ni on noi metallihommat aika paljon hankaloitunut, rälläkällä ja kaasupilleillä kun ei ihmeitä saa aikaseks. Esimerkiks noi pohjaanlyöntitötsät on rakenneltu neljästä V:n muotoisesta 3mm-vahvuisesta kappaleesta, jotka oon leikannu rälläkkää, pillejä ja porakonetta käyttäen, sit heftaan ne nippuun ja hion reunat. Eli tuloksena on neljä lähes täysin identisen muotoista käikälettä. Tosi hidasta, mutta toisinaan palkitsevaa=)

Repro 12.09.2009 09:45

Jos et oo tota jo tinannut kiinni niin käännä toi ulommainen puskuriputken pidike toisinpäin, niin että sakkeli on puskuriputken yläpuolella.
Ei raavi niin kovin sakkeli kiinni maahan/kiviin ja siitä sakkelisa on helvetin hyvä liftailla tunkilla.
[img]http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=34123[/img]

-Sakke- 29.09.2009 19:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Repro (Viesti 591793)
Jos et oo tota jo tinannut kiinni niin käännä toi ulommainen puskuriputken pidike toisinpäin, niin että sakkeli on puskuriputken yläpuolella.
Ei raavi niin kovin sakkeli kiinni maahan/kiviin ja siitä sakkelisa on helvetin hyvä liftailla tunkilla.
[img]http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=34123[/img]

Kyllä ne on jo liimattu kiinni. Ku noita korvakkeita piirtelin ni mielessä oli lähinnä, ettei ne sakkelit heiluessaan jatkuvasti kilise puskuriin. Notta siks ne tuli tohon puskurin alle. Kylkiputkiakin oon vähä suunnitellu ja taitaa tulla niistäkin sellaset "joka kiveen ja kantoon kiinni" malliset.

-Sakke- 29.09.2009 19:37

3 Liiteet
Pitkään oon ollu jo miltei varma, että kopasta ja akseleista tulee täysin valkoiset ja kaaret, runko tukivarret saranat, puskurit yms. olis mustat. Mutta viikonloppuna löysin isoveljen vanhan Nikko BJ:n ja nyt en o enää yhtään varma minkä värinen siitä tulee???

-Sakke- 20.11.2009 07:47

Tökkii
 
Huh huh! Mistähän tähänki rojektiin (rakentelijaan) löytys virtaa. Hallille ku kävelee ja kattelee happamia tuulilasin kehyksiä, polttoaine tankkia ja lattialla lojuvia sähköjä.... pitkä huokaus ja sisälle lämpimään takas.

Maajussi 20.11.2009 10:15

labs4x4....
 
...Jälleen myynti on cross4wd:llä.Niitä varsia vaan tais olla 4:llä erilaisella taivutuksella,0,5" välein.
...Asiallinen prokkis sul meneillään......

sokkalanmäki 20.11.2009 13:19

Sun pitää tehdä sillä viisii että Otat jonku kaverin matkaan tallille (et siis kaljalavaa) vaan jonku joka kävelee kahdella jalalla ja osaa paikallista kieltä :D Itse saa ainakin motivaatioo ku laittelee kaverin kanssa noita härveleitä.

Juh0 20.11.2009 16:23

Mä voin kyllä tulla joku viikonloppu auttamaan = (juomaan kaljaa ja puhumaan paskaa) :D

-Sakke- 20.11.2009 18:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Juh0 (Viesti 615595)
Mä voin kyllä tulla joku viikonloppu auttamaan = (juomaan kaljaa ja puhumaan paskaa) :D

Alkaakin loppuun nää Sandelssit mitä jätit ku viimeks kävit.

-Sakke- 20.11.2009 20:35

Reissulla kameraan jäi
 
5 Liiteet
Käytiin ton Juh0n ja parin muun kaverin kans saksassa kattelemassa vähä isompia laitteita. Oli porttaalia, isoo rengasta, hyrtauliikkaa, kolmilinkkiä peräkärryssä jne. Harvassa oli ne laitteet jotka ei joka pyörällä vetäneet. Mokit oli muuten liikenteessä tavallisempi näky ku täälä HJ:t

-Sakke- 25.11.2009 19:56

Pikkuhiljaa
 
Taakse tuli HDJ:n panhard
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=46505

Takavaloiksi tulee normi Talmut, tein niille tollaset kipot jotka ruuvaan korin sisäpuolelle ja pistän pleksin palaset kopan ja kipon väliin.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=46506

-Sakke- 25.11.2009 20:10

Kylkipakoputki
 
Suunnittelin tekeväni autoon kylkiputket ja kuskinpuoleiseen suunnittelin "integroida" pakoputken. Kiinnitän kylkiputket runkoon. Aiheuttaako tällainen kiinteä pakoputki jotain värinöitä tai kulkeeko "melu" runkoa pitkin? Vai pitäskö putki kuitenkin viedä taakse asti? Kun kyseessä on lyhyt auto, Kuoleeko kuski häkään?
Onko jollain kokemuksia?

mosku 25.11.2009 21:44

Jos putki loppuu auton alle niin silloin mulla ainakin tuli savut sisään. Laiton sen nyt niin että, se on viitisen senttiä korilinjan ulkopuolella. Ei savuta sisään ja hytissä "vetää" ihan riittävästi.

Fiksun näkönen toi vinssi juttu... Ite meinasin samalla tyylillä mutta akselin etupuolelle, ehkä.
Meinasitko muuten vetää vedon takapuskurin kautta vai suoraan eteen? Vai oliks tää tulos vaan taakse?

-Sakke- 25.11.2009 22:04

Se ois tarkotettu pelkäks takavinssiks. Takapuskuriin pistän kidan niin että vaijeri menee runkopalkista läpi ja kelautuu rummulle alakautta. Suunnittelin aluksi että etu(sähkö)vinssi olis penkkien ja ton takavinssin välissä, olis saanut etuylityksen olemattomiin. Vaijerin sinne vinssille vienti ei ihan ongelmatonta, apparin jalkojen välistä..? Tyydyin ainaski näin aluks tohon tyyliin, että "etuvinssi on tua mihin se kuuluukin."

-Sakke- 01.12.2009 09:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Sakke- (Viesti 617410)
Suunnittelin tekeväni autoon kylkiputket ja kuskinpuoleiseen suunnittelin "integroida" pakoputken. Kiinnitän kylkiputket runkoon. Aiheuttaako tällainen kiinteä pakoputki jotain värinöitä tai kulkeeko "melu" runkoa pitkin? Vai pitäskö putki kuitenkin viedä taakse asti? Kun kyseessä on lyhyt auto, Kuoleeko kuski häkään?
Onko jollain kokemuksia?

Eikös tämmösiä oo vielä kukaan tehnyt?

tiipe 01.12.2009 09:48

Useammassa lj:ssä noin on tehty mitä tiedän eikä kukaan ole vielä tukehtunut.

-Sakke- 18.12.2009 10:12

Päivitellääs tätä
 
Kamera ollu huonosti mukana hallilla mutta, jotain taas on tehty.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=48234
Jäiköhän noi hanskat Suojalta vai kenenköhän ne on? Vinssin kardaani hyrtauliputkesta, toisessa päässä on jonkin ehkä idän vehkeen ristinivel ja laatikon päässä toyota. Molemmissa päissä jortaania liuku ja jojotalaisessa tietty hirmu klappi ni hitsasin sen "jökkiin". Runkon poikkiputki tulee suunnnilleen tohon tollai väärinpäin ja runko tarkotus poksata takajousilautasiin asti.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=48235
Helmapalkkia hahmollaan ynnäjasummuuta.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=48236
Akkukotelo tuli tollanen toho, jalommasta metallista. Kopassa menee tollanen järeempi L-rauta johon pääkaari kiinnittyy. Rungossa uudemman BJ-n järeemmät korikiinnikkeet siirretty silleen että kopan kiinnitys kans tohon L-rautaan.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=48237
Kaaretkin väänneltynä. Pääkaaren kiinnityslaput on tollaset vekkulit, kun tulevat osin lokareihin kii. Toevottavasti kelpaavat.

Rekisteröimätön 22.12.2009 22:20

tosi hieno auto jatka samaan tahtiin niin hyvä tulee

-Sakke- 16.01.2010 09:10

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49793
Tästä käyttö kapistuksesta ryövään askin välitykset katiskaan ja tilalle tarkoitus pistää koppi HJ:ssa (josta myös kone BJ:hin) tullut vaihteisto.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49795
Koppiauton jakoaskin tasopropusta oli menny jenkat. Orkkis proppu on vissiin M18 X 1,5 Ja tilalle ruuvasin 3/4-16 UNF jengan, jonka ulkohalkaisia on n. 19mm ja nousu tosi lähellä tota 1,5milliä. Toi proppu on myös mukavasti vähä pidempi ni uskosin että siitä tuli aika hyvä.
Halusin että jenka tulee suoraan ni otin jakoaskin kopan irti ja tein sen pylväsporalla. No samalla ajattelin vaihtaa ryhmäpyörän vai mikäseoli neulalaakerit, akselin ja ne päittäisliukupainelevy systeemit, mutta yllätys oli suuri ku ne olikin kuin uudet.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49794
Tosta on tulossa tommonen hirvee kypärä.

-Sakke- 19.01.2010 19:10

Runko
 
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49915
Runkoo yritettiin maalata pensselillä sisäpuolelta mahdollisimman paljon. Samalla valuteltiin maalia kaikkiin rakoihin ja pensselöitiin paikkoja joihin ei ruiskulla pääse. Kysiyn Maalarilta että saako kuvan laittaa nettiin ni sano vaan et "Jos maalaajaa ei niinku tunne.... tai jos tuntee, ni vastaavasti maalaukset ei näy...

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50042
Sitä on ny parina ehtoona käännelty ja kotelosuojailtu.

-Sakke- 22.01.2010 21:24

-20 pakkasta
 
1 Liiteet
Tuolta pitäs lumikasasta lähtee pelastaan joitain jarruosia ja pakoputkee yms.

-Sakke- 29.01.2010 23:44

Lootajumppaa
 
Nyt tuli käyttiksestä ryöstettyä tiheemmät välitykset (koko laatikkopaketti). Ja tilalle orkkis kuntoset lootat.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50622

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50623
Tein joskus kytkin rempan yhteydessä tommosen laatikkonosturin. Siitä tuli aika huano ja myöhemmin "lainasin" siitä rautoja johonkin toiseen turaukseen, nyt kun parsin sen taas kasaan tuli siitä viä vähä huonompi. Homma onnistuu kyllä sen kans kun on repullinen tunkkeja apuna.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50624
Sinne meni.

Huomenna pitäs alkaa sovitteleen HJ-61 jakoaskia 4-vaihteisen perään keppikäytöllä.

-Sakke- 30.01.2010 19:28

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50664
Vasemmalla 5-vaihteinen HJ-61-87 ja oikeella 4-vaihteinen hj-60 laatikko-8?

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50665
Hyvin näyttää siltä että jakoaskit olis vaihtokelpoisia.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50666

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50667

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50668
Sit otettiin jakoaskin toinenkin puolisko irti

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50669
Pääakselin läpiviennin koneistukset on aika erilaiset, laakeri eri kokonen yms. (kuva 4-vaihteisen jakoaskista)

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50670
Stefakin aivan eri kohdassa. (tässä 5-vaihteisen jakis)

Eli jakoaskeja ei keskenään nii,vaa vaihdetakaan. Suunniteltiin jo monen moista koneistusta ja avarrusta yms.Kunnes Soitin Killer-wo:lle ja sieltähän faktoja alkoi löytyä, eli kuoria ei vaihdeta mutta kaikki sisukalut vaihdetaan.

Jumppis 31.01.2010 02:09

Paljolla myyt ton koko käyttiksen mulle ennenkuin oot purkanu sen kokonaan???? ilman renkaita.......

-Sakke- 31.01.2010 09:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jumppis (Viesti 638042)
Paljolla myyt ton koko käyttiksen mulle ennenkuin oot purkanu sen kokonaan???? ilman renkaita.......

Jaa,a paha kysymys. Pitäs käyttää leimalla alkuviikosta??? kuusykkönen 6-paikkasena pakuna olis hakusessa

-Sakke- 10.02.2010 21:13

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51407
Vihdoin alkaa kasaus hommat.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51408
Jonnelle kiitokset jakoaskin kopan hitsuusta.

Juh0 10.02.2010 22:46

Moro! VOi olla, että et IHAN saa kasattua talvieksytykseen!? Pitäiskö kuitenkin lähtä katsomaan kisoja?

-Sakke- 16.02.2010 20:02

Välitystä
 
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51763
Rälläkällä tehty tilaa...

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51764
...Jotta isompi ratas mahtuu pyöriskelemään.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51765
Vanhassa HJ:n jakiksessa on toi ryhmäpyörän akseli 4mm pienempi ku uudemmassa joten 3mm neulojen tilalle tuli 5milliset.(kiitokset Killer-Wolle)

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51766
Siellähän niitä.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51767
Noista alajousilautasista jouduin tekeen viä pulttikiinnitteiset ku ei mahtunu pujottaan jakaria pois. Ny ei tartte käyttää rälläkkää jos joutuu vaihtaan puslia tms.

tdi 16.02.2010 20:23

hyvä hyvä ! hienoa jälkeä :)

-Sakke- 22.02.2010 20:31

Teknik
 
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=52258
Elikkäs laatikko kait kunnossa ja uus kytkytin ja kampiakselin tefa ja ölöjypohjan tiiwiste ja ja ja ja HJ:ssa tuore rekisteriote. (voimassa kylläkin vaan 11kk)

räyhäracing 22.02.2010 23:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Sakke- (Viesti 635516)
Tuolta pitäs lumikasasta lähtee pelastaan joitain jarruosia ja pakoputkee yms.

Täältä ryteiköstä kun ajelee tuonne kankaanpäähän,jota taide kaupungiksi kutsutaan törmää siellä monenmoiseen taideteokseen joka "puhuttelee" tämmöstä tavallista tallaajaa negatiivisella tavalla,mutta kun näkee jotain tälläistä.............. kuinka uljas se onkaan:eek:

-Sakke- 21.03.2010 20:06

Napoja
 
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53890
Napoja vähä kasailtu. Murroksiks tuli ny cromoTMLlät. Pistin mm uudet napamutterit enkä kehdannu niitä sit heti taltalla teloa ni askartelin napamutterihylsyn latasta. En tajua miks ei o jo aikasemmin tullu tehdyks, käyttöö olis ollu.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53889
Noi huapatiivisteen pellit leikkasin 2,5mm rosterista, hitonmoinen homma huonolla pistosahalla. Ne on ihan suorat mut ei kait se haittaa.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53888
Takana on jo vähän jarruputkia.

-Sakke- 21.03.2010 21:03

Vetari
 
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53898
Mitäs tolle pitäs tehä? Kyseessähän on tietenki pitkäboorinen HJ:n etuvetari.
Ajattelin että jos vaan migillä täyttelis pienillä virroilla ja koneistas sit rälläkällä ja hiomanauhalla oikeisiin mittoihinsa. ???

Repro 21.03.2010 21:19

Joskus jossain topicissa oli linkki jonkun valmistajan sivuille, joka teki jonkunlaisia holkkeja tuohon stefan kohdalle jos vetari oli siitä kulunut käyttökelvottomaksi.
Oli varmaan hitosti hyötyä tästäkin tiedosta? :D
Mikjus saattas muistaa paremmin.

¤Offi-Osku¤ 21.03.2010 21:22

Ei siittä vois sorvilla pyhkästä siivun pois ja holkki krympata tilalle?

Jari 21.03.2010 23:12

lipposella oli? sellaisia stefoja jokka tuli hieman eri kohtaan, tuleeko tarpeeksi tohon, en osaa sanoa

-Sakke- 01.05.2010 19:26

Koppa värissä
 
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58143

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58144

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58142

-Sakke- 02.05.2010 18:52

Kankeako?
 
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58267
Koitin vähä venutella tota katiskaa, edessä oikeella ja takana vasemmalla 28cm korkeet rampit. Tuntu tosi työläältä saada autoo edes tohon tunkilla. Kaippa se siitä alkaa notkistuun ku alkaa painoa kertyyn.???

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58268
Kytkin ja jarrutehostimet paikallaan, jarruissa kyl vielä paljon hommaa. Penkkihän ei oo ihan priima. Sovittelin Camryn penkkejä, istuinosa on vaan niin korkea että repsikan hattu nousis turhan korkeelle, ku tankin takia ei voi penkin jalkojakaan madaltaa.

Sähköhommat ei multa onnistu lähestulkoon ollenkaan joten autoon tulee HJ:sta varmaan aikaslailla kaikki sähvöt. Tästä syystä autoon varmaan vaihtuu vielä HJ:n rattiakseli virtalukkoineen viiksineen päivineen. Toi orkkis olis vaan niin retro, eikä tiltistä oo ku haittaa.

-Sakke- 08.05.2010 22:07

HJ:n rattiputkee ja jotain muuta yhtä "järkevää"
 
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58739
Tossa oma käsitykseni tosta asennuksesta, ratin sain aikaslailla alkuperäiselle paikalleen, mutta on se ruma.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58742
Kait se nyt sit silti kelpaa.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58741
"pöllyissä"

-Sakke- 10.05.2010 14:41

Sähköjä
 
Miks HJ:n alipaine pöntössä on joku anturi? mitä se tekee? mihin se vaikuttaa?
Kyseessä on HJ-60 vm.1986 (nappi 4WD)

Jani E 10.05.2010 15:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Sakke- (Viesti 668021)
Miks HJ:n alipaine pöntössä on joku anturi? mitä se tekee? mihin se vaikuttaa?
Kyseessä on HJ-60 vm.1986 (nappi 4WD)

jos alipaine loppuu niin syttyy jarrun merkkivalo.
esim jos paikallansa koneen käydessä pumppaa nopeeta jarrua niin syttyy hetkeksi merkkivalo.

Gravehill 10.05.2010 15:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Sakke- (Viesti 668021)
Miks HJ:n alipaine pöntössä on joku anturi? mitä se tekee? mihin se vaikuttaa?
Kyseessä on HJ-60 vm.1986 (nappi 4WD)

Merkkivaloon vaikuttaa (jarru).

Viipo 10.05.2010 18:58

Bertassakin on samanlainen systeemi orkkiksena. Ja summeri, niin kuin kuorma-autoissa :P

-Sakke- 10.05.2010 20:18

Sähwöö
 
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58947
Tuuppasin elimenluovuttajan taas takasin halliin ja aloin raksiin siitä piuhoja.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58948
Niitä oon täs ny yrittäny sit selvitellä ja harventaa.

Juh0 12.05.2010 19:05

Voe viddu aika homma! Sanon vaan että väri väriin ja loput maihin. :D Mitäs turhaa siellä sitten oikein on?

MotorPsycho 13.05.2010 07:30

joskus joku oli vetänyt johonkin escorttiin kaikki uudet sähköt ja oli vetänyt kaikki sinisellä piuhalla ja sit kaveri joka oli ollut käymässä oli ihmetellyt että miksi kaikki pitää laittaa samalla värillä, johon tuo escortti mies todennut että jos tulee vikaa niin tietääpähän minkä värisessä on vikaa.

-Sakke- 05.09.2010 20:04

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=66205
Tankista mädät pois.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=66206
Ja uutta peltiä tilalle. Tankin pohjassa oli kans kolme kohtaa joista pääsi teräsharjalla läpi.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=66207
Oli joku pistäny ton turvakaariputken tohon vähä tyhmästi täyttöputken kohille, no siitä selvis hakkaamalla sen lyttyyn. Mites voiko (kannattaako) ton letkuhässäkän jättää pois? No entä pitäskö tonne tankin alle pistää jotain pehmikettä, mitä siä alun alkaen on ollu?

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=66208
Liimaa, leikkaa!!!

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=66209
Keulan pellejä hiukka soviteltu. Pitäs alkaa lokareita vääntää, mut on putkentaivuttimen lesta ollu ny reilun vuoden jälkitoimituksessa tualta Torafossista.

JuiseP 06.09.2010 18:56

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=66208
Liimaa, leikkaa!!!

On kyllä tinkimätöntä rakentelua edelleen! Tutun näköinen vaihteistoasentajakin siellä vilahtanut. Mutta mikäs peräkärryaihio(ko) sulla on tossa työpöytänä?

-Sakke- 06.09.2010 20:09

Maakärry
 
Joo on tässä näitä rojekteja ihan tarpeeks. Siitä pitäs tulla n. 7 kuution ja 12 tonnin kärry ilman mitään hienouksia. No hyrtauli perälaita ja jarrut etupyöriin, mut ei mitn. jousituksia eikä hartoksi osia. Saapi poiketa kattoonki jos alkaa enempi kiinnostaan.

JuiseP 07.09.2010 12:35

Pitää joskus vaikka Jokipellon kans poiketa. Pitäs kans suunnitella pientä vaihtolavakärryä, jos osuis jostain halpa aihio kohille.

Rekisteröimätön 30.09.2010 23:57

Onko etu napoja käännetty ollenkaan, vai toimiiko noin ihan hyvin?

-Sakke- 01.10.2010 08:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 700244)
Onko etu napoja käännetty ollenkaan, vai toimiiko noin ihan hyvin?

Ei o käännetty. Akseli on jokseenkin samassa asennossa ku alunperin HJ:n alla. En nähny mitään tarvetta kääntää pinjonia ylöspäin ku autohan ei o kovin korkea ja etukartaani kuitenki pidempi kuin ein HJ:ssa.


Sivu luotu: 00:57 (GMT +2).