Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   PORTAALI GEE (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=50801)

FROM 20.09.2008 20:21

PORTAALI GEE
 
3 Liiteet
noita kun ruvetaan yhdistelemään niin hyvä tulee.
elikkä g-mersu,volvon portaali,levyt joka kulmassa isot pyörät,6 syl turbo moottori (haussa),automaattivaihteisto(haussa)

Tumi 21.09.2008 11:14

Mikä jakolaatikko tuohon tulee, suzukin?

pee 21.09.2008 14:08

sisäpiirin veikkaus... G n oma :eek: ja kulkee eteen ja taakse, muttei yhtaikaa...

-sami- 21.09.2008 14:58

Mä mitään tiedä mut miksei mersun oma?

Eikös 463(?) tai siis nämä uudemmat jakikset pyöri jo normaalisti? Ja pitäisi kestää.

-sami-

Tumi 21.09.2008 15:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -sami- (Viesti 489975)
Eikös 463(?) tai siis nämä uudemmat jakikset pyöri jo normaalisti? Ja pitäisi kestää.

-sami-

Kestävyys ei varmasti tuota tuskaa, saatavuus kylläkin. Tai kai noitakin saa uutena Vehosta.

TeamEetu 21.09.2008 16:54

Orkkis jakolaatikko sinne tulee ja vielä toi vanha mikä pyörii "väärään" suuntaan.

FROM 21.09.2008 18:09

3 Liiteet
noniin akselit olisi tukivarsien kiinnitys paikkoja vaille valmiit puhallukseen ja maalaukseen.
ja kyllä jakolaatikko pysyy alkuperäisenä. hyvinkin yksinkertaisella toimenpiteellä.

pee 21.09.2008 18:19

juu peukkua tälle rojektille, tiesin että G sai hyvän kodin :cool:

- joko Mikkeliin...

FROM 21.09.2008 19:21

eikös mikkeli ollut jo täynnä? ei taida kyllä muutenkaan valmistua ihan siihen on noita asunto juttuja menossa.

Tarzan 21.09.2008 20:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 489964)
sisäpiirin veikkaus... G n oma :eek: ja kulkee eteen ja taakse, muttei yhtaikaa...

Heheh!

Kysykää Viikarin Villeltä, kyllä se voi kulkee eteen ja taakse yhtäaikaa?

TeamEetu 21.09.2008 20:08

On kuultu huhua semmosesta mersusta.

pee 21.09.2008 21:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tarzan (Viesti 490069)
Heheh!

Kysykää Viikarin Villeltä, kyllä se voi kulkee eteen ja taakse yhtäaikaa?


niin just :D siks kirjuutinkin että tää ei...

kesis 22.09.2008 15:51

Mites,tuleeko oikeen kilpiin vai pysyykö punalappusena?

Uteliaisuus voittaa ja pakko kysyä et kopeloidaanko jakista
vai akseleita ton pyörimissuunnan parantamiseks?

Ja lykkyä hienolle rojektille,näitä on mielenkiintoista seurata.

FROM 22.09.2008 17:15

kyllä sitä kilpiin koitetaan tyrkyttää,jotkut katsastus renkaat kyl pitäis sit löytää.tuossa edellä olevassa etu-akselin kuvasta löytyy resepti pyörimissuunnan muutokseen.

pee 22.09.2008 22:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja FROM (Viesti 490291)
kyllä sitä kilpiin koitetaan tyrkyttää,jotkut katsastus renkaat kyl pitäis sit löytää.tuossa edellä olevassa etu-akselin kuvasta löytyy resepti pyörimissuunnan muutokseen.


...eli kaatopullona peräöljyä :D:D:D - aina ja heti kun peli on selällään, niin appari vaihtaa etusen ölpät...

FROM 23.09.2008 19:36

2 Liiteet
Pientä Iltapäivä Puuhastelua Vakio Akselit Helv....

TeamEetu 26.09.2008 15:13

3 Liiteet
Runko odottamassa jatkokäsittelyä. Ehdin ennen FROM:mia roiskiin kuvia.

jp64 26.09.2008 16:03

`Perusteellista` meininkiä...hienoa katsoa että jollakulla on virtaa tehdä asiat kunnolla....

pee 26.09.2008 16:22

...jos tarvii alkup takarunkoa, niin täältä saa kun hakee ennen romu-ukkoa

sais ton poikkipalkin ja koukun jos tahtoo...:p

FROM 27.09.2008 17:50

teameetu käynyt tehtaalla vakoilemassa rojektia.:mad
mitä tuo taka runkokäsittää.takana jousi lautaset ruvennut pehmiään,tarvis uusia.ihme mätä kasoja tuo pee myy!!!!:D

pee 29.09.2008 19:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja FROM (Viesti 491517)
teameetu käynyt tehtaalla vakoilemassa rojektia.:mad
mitä tuo taka runkokäsittää.takana jousi lautaset ruvennut pehmiään,tarvis uusia.ihme mätä kasoja tuo pee myy!!!!:D


hah ! vi..u - tulkaa hakemaa takuuna uudenveroinen takarunkelo, ihan niin pitkä pätkä kun tarviitte ...kele ! eikä maksa mitään !

eiku oikeesti, on HYVÄ runko, tukivarren korvat laikattu pois, muutoin mainio, ja nyt olis todella helppo vaihtaa... hopitihop

FROM 18.10.2008 20:26

5 Liiteet
projekti taas kotona.kiitos timolle ja erityis kiitos nikolle upeeta jälkeä. hirveet ajo halut päällä wrum.wrum:D

Rekisteröimätön 30.10.2008 18:04

Kyllä ne juukalaiset sepät osovaa nää maasturijutut.

MOS 01.11.2008 18:18

Jokos kohta koppa on paikoillaan! :D :D :D

FROM 01.11.2008 18:29

kohta..kaikki saatiin koe kasattua ja purettua maalausta varten,kyllä tolla orivedelle tullaan ajamaan. toivottavasti:D

MOS 01.11.2008 19:49

Kyllä se projekti hyvältä näytti, Oriveden ajopäivää odotellessa! :D

TeamEetu 01.11.2008 21:44

4 Liiteet
Muutama huono kuva akseleista ja muista kasausta vailla olevista osista. Akselit odottaa hiekkapuhallusta ja uutta maalia.

BoRo 15.11.2008 15:16

Mistä nuita tukivarren puslia olet hommannut? Tai toisin sanoen missä on edullisimmat?
Hienoja laitteita nää mersut!

TeamEetu 15.11.2008 19:10

2 Liiteet
Mukava asenntaa jarruja kun on puhtaat ja uudet osat. Sitten vielää koppan nosto paikoilleen.

CJ7 15.11.2008 19:12

Tänäänhän piti jo ajaa :D
Ei vaan, näyttäähän tuo hyvin projekti etenevän. Jos vaikka pikkujoulusafarille sitten?

TeamEetu 15.11.2008 19:19

Ei tarvi kun tankki kiinni ja akku niin voi ajaa.

TeamEetu 15.11.2008 19:29

2 Liiteet
joudutaan levikkeen tekoon

TeamEetu 15.11.2008 19:31

Ai niin toyotan puslat käy meseen..

FROM 15.11.2008 19:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja CJ7 (Viesti 506899)
Tänäänhän piti jo ajaa :D
Ei vaan, näyttäähän tuo hyvin projekti etenevän. Jos vaikka pikkujoulusafarille sitten?

PITI AJAA ORIVEDELLÄ MUUTTA KUN PERUTTIIN NIIN EI RAKENNUKSELLA PIDETTY KIIRETTÄ,HUOMENNA ON TESTI AJO. VÄHÄN KORKEAHAN SIITÄ TULI MUTTA KOKEILLAAN MILTÄ TUNTUU.:)

MOS 15.11.2008 20:06

Täytyy tulla "vakoileen" testiajoa,pistä viestiä ajankohdasta! :D:D:D

FROM 15.11.2008 21:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BoRo (Viesti 506833)
Mistä nuita tukivarren puslia olet hommannut? Tai toisin sanoen missä on edullisimmat?
Hienoja laitteita nää mersut!

LJ PUSLAT KÄY ON NOIN PUOLET HALVEMMAT.

FROM 15.11.2008 21:48

3 Liiteet
LISÄÄ KUVIA

jonas_k 15.11.2008 21:53

Hyvältä näyttää! :) Minkä kokoiset pyörät?

pee 15.11.2008 22:01

Hienoa pukkaa - meni oikeisiin käsiin tämä yksilö... välitykset TAKUULLA kohillaan, jollei oo, niin saa palauttaa... ;)

livenä eilen paikanpäällä kävin, oli akselit vielä osina, ja koppa pihalla, hyvin etenee homma !

FROM 15.11.2008 22:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jonas_k (Viesti 506969)
Hyvältä näyttää! :) Minkä kokoiset pyörät?

39,5X16,5X16 KOKEILLAAN NYT TOTA RENGASTA

CJ7 15.11.2008 22:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja FROM (Viesti 506911)
... VÄHÄN KORKEAHAN SIITÄ TULI MUTTA KOKEILLAAN MILTÄ TUNTUU.:)

Luvalla sanoen, siltä näyttää :)
Ei tuu ihan heti ves kynnyksestä sisään :D

Jouni_S 15.11.2008 22:03

On se hyvä että on toisetkin pitbullit tällä suunnalla. niin ei tarvi kuunnella yksin boggerimiesten v**tuilua :)

FROM 15.11.2008 22:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja CJ7 (Viesti 506973)
Luvalla sanoen, siltä näyttää :)
Ei tuu ihan heti ves kynnyksestä sisään :D

JOO OPITTIIN KERRASTA ETTÄ JUUASSA ON SYVÄT OJAT:D,KUN EDELLINEN OLI AIKA SYVÄLLÄ.
VOIS SITÄ VAKIO JOUSILLAKIN KOITTAA.

FROM 16.11.2008 18:34

lähes onnistunut koe ajo suoritettu:)

moggi-samuli 16.11.2008 19:40

Kuinka paljon sisäänjoustoa noilla jousilla? Onko vanteet niin sisällä kuin menee ja kuinka leveät levikkeet tarvitsee että olisi laillinen? Aiotaanko katsastaa?

MOS 16.11.2008 19:43

Hyvältähän se näyttää! Loppu riuhtasu ja kovaa ajoo:D

-sami- 16.11.2008 20:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja moggi-samuli (Viesti 507213)
Kuinka paljon sisäänjoustoa noilla jousilla? Onko vanteet niin sisällä kuin menee ja kuinka leveät levikkeet tarvitsee että olisi laillinen? Aiotaanko katsastaa?

Aina kyselemässä!!!

Unohda jo koko juttu......

-sami-

Nemi 16.11.2008 20:03

?
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja moggi-samuli (Viesti 507213)
Kuinka paljon sisäänjoustoa noilla jousilla? Onko vanteet niin sisällä kuin menee ja kuinka leveät levikkeet tarvitsee että olisi laillinen? Aiotaanko katsastaa?


Onko akselit jo haettu? :)

FROM 16.11.2008 20:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja moggi-samuli (Viesti 507213)
Kuinka paljon sisäänjoustoa noilla jousilla? Onko vanteet niin sisällä kuin menee ja kuinka leveät levikkeet tarvitsee että olisi laillinen? Aiotaanko katsastaa?

jouset vaihtuu vielä,vanteet niin sisällä kuin mahdollista,täytyy etsiä armollinen katsastusmies niin sitten.

MOS 22.11.2008 19:55

Hyvin se mersu näytti toimivan jokos on kotiuduttu Pälkäneeltä :D:D:D

pee 22.11.2008 19:59

kuvia kuvia tosipuuhista

FROM 23.11.2008 19:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jouni_S (Viesti 506975)
On se hyvä että on toisetkin pitbullit tällä suunnalla. niin ei tarvi kuunnella yksin boggerimiesten v**tuilua :)

ensimmäisen vähän kovemman testiajon jälkeen voin sanoa ettei tarvi olla huolissaan boggeri miehistä:D

FROM 23.11.2008 19:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 509219)
kuvia kuvia tosipuuhista

ei ehtinyt kuvailemaan oli kiire ajella:p
auto toimi yli odotuksien:D
muutaman kerran kaato oli aika lähellä tai ainakin tuntui siltä:)

CJ7 23.11.2008 20:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja FROM (Viesti 509398)
...muutaman kerran kaato oli aika lähellä tai ainakin tuntui siltä:)

Mitä nyt vähän keventeli jossain kohtaa :D Seissy kato sen aikaa, että täytyy paikkoja notkistella!
Ei ne "shitbullit" mitenkään huonolta näyttäneet ainakaan tuollaisella kelillä / tuossa maastossa.

FROM 28.12.2008 20:33

1 Liiteet
tosta ruvetaan laittaan uutta konetta,pitäis jaksaa shitbullienkin pyöriä:)

sisua45 28.12.2008 20:41

Mikä kone tämä on tarkalleen? Kuvasta en muuta näe kuin kuusi sylinteriä, diesel ja MB. :D

CJ7 28.12.2008 20:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja FROM (Viesti 519061)
tosta ruvetaan laittaan uutta konetta,pitäis jaksaa shitbullienkin pyöriä:)

Oikein! Kone siis löytynyt näköjään.
Joululahjat jaettu teillä pukin toimesta vähä myöhässä :D ???

sisua45: Joku 300 turbopata sen piti kait olla, jos on suunnitelmassa pysytty edelleen?

AtteL 28.12.2008 20:50

Näyttää kovin OM603 turbo-automaatilta.
Meinasitko pitää vakio säädöissä/palikoissa?

FROM 28.12.2008 21:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja AtteL (Viesti 519076)
Näyttää kovin OM603 turbo-automaatilta.
Meinasitko pitää vakio säädöissä/palikoissa?

sehän se on. koitetaas ensin aika vakiona ettei luotettavuus kärsi liikaa, olikos sullakin tollanen mylly g:ssä kiinni. parin viikon sisällä pitäis kone saada kotio niin pääsee asentamaan:D

pee 29.12.2008 19:36

HYVÄ !

nyt sitten vedät uuden nokkaketjun sinne ENNEN asennusta, vaikka kuka sanois mitä !!!

jos tohon tarviit manuaalia, niin soitapa

tepa250d 29.12.2008 21:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 519343)
HYVÄ !

nyt sitten vedät uuden nokkaketjun sinne ENNEN asennusta, vaikka kuka sanois mitä !!!

jos tohon tarviit manuaalia, niin soitapa

eikös mersun ketju kuulu aina hiukan rallattaa:D

TeamEetu 18.01.2009 18:38

3 Liiteet
Voima lähestyy mersua kuuden sylinterin muodossa. Vaatimaton tavote olisi 14.2. nokian ajeluihin mennessä kasata. Tässä moottorissa on paljon enemmän sähköjohtoja kun edellisessä.

AtteL 18.01.2009 19:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja FROM (Viesti 519103)
sehän se on. koitetaas ensin aika vakiona ettei luotettavuus kärsi liikaa, olikos sullakin tollanen mylly g:ssä kiinni. parin viikon sisällä pitäis kone saada kotio niin pääsee asentamaan:D

Joo..ehkä joskus ens kesänä on, tai ois pitänny olla jo viime syksynä. Tekniikkahan on ollu hallussa jo kohta vuoden, mutta jotenkin aikataulu lipsahtanu..
http://www.clicksmilies.com/s1106/al...smiley-008.gif

Ja sehän sitten helpottaa meikäläistä, kun sie sitte kerrot sanoin ja kuvin paljonko pätkäisit valikardaania ym..http://www.clicksmilies.com/s1106/gr...smiley-043.gif

Pete 18.01.2009 19:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TeamEetu (Viesti 525617)
Voima lähestyy mersua kuuden sylinterin muodossa. Vaatimaton tavote olisi 14.2. nokian ajeluihin mennessä kasata. Tässä moottorissa on paljon enemmän sähköjohtoja kun edellisessä.

Ja oljyt on pidetty koneen ulkopuolella:D Kaykos toi sinne ihan suoraan?

pee 18.01.2009 19:44

ei se johtojen paljous paha homma ole, alipaineet menee samalla tavalla, värejä noudattaen, sammutinhan on melkeinpä ainoa mitä G kaipaa, muistaakseni ruskea linja

johdoista kannattaa kurkata kytkistä, pitkälti samanmoiset värit niissäkin, ja hehkun releen johtosarja kaiketi oli koneessa kiinni, kutosen rele vaan alkuperäsen paikalle, virtalukolta tulevat säilyy orkkiksina ja hehkuvalo ohjautuu sieltä

automaatilta tarviitte a) pakkivalon ja b) P ja N asentotunnistuksen kertomaan startille milloin on suotavaa pyörähtää ja milloin ei

kysyy vaan...;)

FROM 18.01.2009 20:11

huomena puran kaikki yrimääräset tavarat pois koneesta mm ilmastoinnin ja muutenkin putsaan siistimmäksi niin on mukavampi asennella. tehoahan tosta myllystä saa irtoamaan ihan kivasti ja halvalla mutta katotaan nyt mitä tehdään. muuten eetu se nokian" talvisota" on 7.2 että otetaan viikko pois aikataulusta.
ohjaus tehostin tarvisi löytää jostain. LÖYTY JO

TeamEetu 18.01.2009 21:30

Tuleeko se vaihdelaatikon vaihde tieto laatikosta vai vaihdekepistä. laatikossa ei ollu johtoja kauheen montaa. Tarkotan sitä että ei saa käynnistettyä esim D päällä.

FROM 18.01.2009 21:32

3 Liiteet
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PETEBJ75 (Viesti 525633)
Ja oljyt on pidetty koneen ulkopuolella:D Kaykos toi sinne ihan suoraan?

PIENESSÄ VARASTO ÖLJYSSÄ:D
ei vaan tossa on liuottimet ruiskutettu päälle niin siksi on ton näkönen.
pumpussa pitäis olla 7mm elementit jo valmiina,toivottavasti pitää paikkansa.

tommonen kun se olisi huomenna

HV 18.01.2009 22:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja FROM (Viesti 525678)

pumpussa pitäis olla 7mm elementit jo valmiina,toivottavasti pitää paikkansa.

sit vaan vähän isompaa turboa ja avot, teholukemat alkaa helposti kolmosella

Rekisteröimätön 18.01.2009 22:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HV (Viesti 525693)
sit vaan vähän isompaa turboa ja avot, teholukemat alkaa helposti kolmosella

joo ja väännöt kutosella tai seiskalla

BoRo 19.01.2009 10:26

Tääläkin odottaa 6-syl. kone g:n keulalle menoa niin informaatio moottorin asennuksesta ei olisi pahitteeksi.

pee 19.01.2009 10:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TeamEetu (Viesti 525675)
Tuleeko se vaihdelaatikon vaihde tieto laatikosta vai vaihdekepistä. laatikossa ei ollu johtoja kauheen montaa. Tarkotan sitä että ei saa käynnistettyä esim D päällä.


ei jaksa muistaa, vanhanmallin perässä olleessa tuli laatikolta, nelinapainen liitin kyljessä muistaaksein... Vuorsola vois muistaa tarkasti, sehän on onnistuneen ko. swapin tehny

moottorin kannakkeet sitten kuvien kanssa - se lienee isoin synnytys

FROM 19.01.2009 17:17

3 Liiteet
mitähän nuo merkatut jutut mahtaa tehdä ja mihinkä pitäisi liittää?:confused:

Pete 19.01.2009 17:28

Oisko ekassa joku sammuttimen rajakatkaisin ja tokassa nopeusmittarin anturi

Tumi 19.01.2009 17:57

Näin minä ne luulen...
Toinen kuva kickdown sähköohjaus piuha. Vaatii sen "uros" plugin.

Kolmas kuva; pyöreälle muoviselle jutulle pumpun päällä tulee alipaine virtalukonkautta, eli on sammutus ja siihen päällimäiseen rasiaan tulee letku imusarjalta, syötönsäätö. Muut letkut täytyy liittyä automaatin toimintaan, ei se muuten tuossa pumpun kyljessä olis.

pee 19.01.2009 19:27

Mun lottorivi:

1. kuva - alipaineohjaus laatikon kuvernöörille, eli kuristelee alipainetta kaasun asennon mukaan, bensa-autossa tällasta ei tarvita kun tieto tulee imusarjasta, mutta nakuttimessa näin saadaan "muuttuva" alipaine kaasun asennon mukaan, vaikuttaa siis vaihtohetkeen

2. kuva - Kickdown solkku, 124 koppasessa kaasupolkimen alla mokkula, joka a) kytkee ilmastoinni pois täyskaasukiihdytyksessä ja b) kertoo lodjulle että sais heitellä pienempätä pikkuhiljaa - minkämoinen sähkötälli tälle annetaan, on vielä arvoitus...

3. kuva -

- Valkoinen kalvorasia = sammutin, vetää sammuttimen kiinni kun ajat alipainetta letkuun, automaateissa aina myls STOP vipu pumpussa kalvorikkojen varalta

- Ylin kalvorasia = savutuksenesto = morkooli = ahdonalainen ohjaus pumpulle

- imusarjassa ahtopaineanturi/mittari

- Letkupari = alipaineletkuja, toisessa kuristus... ??? :eek::eek::eek:

- Punainen rasia = tyhjäkäynnin elektroninen korjaus, ns. sammumisenesto TAI nykimisenesto, todnäk ensimmäinen koska autossa vissiin ollut ilmastointi, tää tarvinnee pyörintänopeustiedon + ELR/ARA releen ja logiikan toimiakseen alkuperäisesti...

Ainiin: onks siinä moninapainen liitin vaihdevivun lähellä,jos- niin siitä ne asennot P ja D ja tietty R, ja rele väliin, ettei tartin virtaset mee lodjun läpi...


:cool:

Pete 19.01.2009 20:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 525893)
Mun lottorivi:

1. kuva - alipaineohjaus laatikon kuvernöörille, eli kuristelee alipainetta kaasun asennon mukaan, bensa-autossa tällasta ei tarvita kun tieto tulee imusarjasta, mutta nakuttimessa näin saadaan "muuttuva" alipaine kaasun asennon mukaan, vaikuttaa siis vaihtohetkeen
:cool:

Noi on kylla mikrokytkimet eli tunnistus on sitten tyyppia paalla/ei paalla, mutta eikos toisaalta naftamersuissa kaasu olekkin joko pohjassa tai sitten ei ollenkaan:D

sisua45 19.01.2009 21:41

Lainaus:

pumpussa pitäis olla 7mm elementit jo valmiina,toivottavasti pitää paikkansa.
Onko joku vaihtanut isommat elementit pumppuun..? Vakiona tuossa on 5.5 mm elementit, pumpun kyljessähän lukee PES6M55C.

FROM 19.01.2009 22:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 525968)
Onko joku vaihtanut isommat elementit pumppuun..? Vakiona tuossa on 5.5 mm elementit, pumpun kyljessähän lukee PES6M55C.

soittelin aikasemmille omistajille nii pitäis olla vaihdettu mutta pitäis ja pitäis. vaihdetaan sitten ite joskus jos ei oo vaihdettu

HV 19.01.2009 22:29

kyllä sen huomaa sitten kun pistää koneen tulille, on jonnin verran ärhäkkäämpi kun noilla 5.5mm, varsinkin jos sen pumpun on tehnyt ammattilainen.

pee 20.01.2009 07:13

Hoplaa:

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=16676

ja tämä, suuntaa antavaksi, eli on laatikoille 722.3xx

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=16677

FROM 20.01.2009 20:18

2 Liiteet
tommosta tänään elikä purku suoritettu:)
paljonkohan tota kardaania pystyy vielä lyhentään:confused:
alustavan mittauksen mukaan tarvis 4cm lisää tilaa pitkittäin niin ei tarvisi vinssi viedä eteenpäin.

tepa250d 20.01.2009 20:52

mitkä mootorin korvat meinaat laittaa? 124 korisen moottori kumit vai geen omat.
itse pistin omaan geehen 250 turbo koneen paikalleen ja ei sopinut geen omat kumit turbon öljypohjan kanssa vaan täytyi ottaa vapari koneen öljy pohja ja imujalka että sai sopimaan paikalleen omilla moottorin korvilla.

axo 20.01.2009 21:11

124 korvat
 
olen kuullut sellaista suositusta ettei kannattaisi laittaa noita 124 korvakkeita kun ovat öljyvaimennetut. jos sattuu menemään kyljelleen/katolleen nii öljyt valuu pois pitäneekö paikkansa? jos näin on, kannattaapi huomioida korvakkeita suunnitellessa.
t
axo

pee 20.01.2009 23:13

ei niist tyynysist ainakaan kädessä pyöritellessä mitään ulostu!

eri koneis on sitten eri vaimenteisia :p

MikkoVuorsola 21.01.2009 17:13

Juu muutta kun kiesi heittäytyy leikkisäksi ja menee selälleen niin 124:sen tyynyistä tulee liemet pihalle, tyynyt rikki jne. ne 124:sen tyynyt ei oikein kestä sellaista moottorin roikottamista.

T:Nimim. kokemusta aiheesta...

-Antti- 21.01.2009 17:27

Aika jännältä tuntuu ettei ne kestäs roikuttaa moottoria, kun ne samat kumit kestää 500 hepan tehoja. Kuitenkin vedätettäessä minun jären mukaan se moottori pyrkii painamaan toista kumia alas jo nostaan toista ylös. Mut onhan se moottori vaihelaatikkopaketti aika raskas.

MikkoVuorsola 21.01.2009 17:38

Tässä vielä hiukan täsmennyksiä...

1. kuva - alipaineohjaus laatikon kuvernöörille, eli kuristelee alipainetta kaasun asennon mukaan, bensa-autossa tällasta ei tarvita kun tieto tulee imusarjasta, mutta nakuttimessa näin saadaan "muuttuva" alipaine kaasun asennon mukaan, vaikuttaa siis vaihtohetkeen

-juuri näin, päälle pois tyyppinen, tässä tapauksessa ylimääräinen, siirrä tallin hyllyyn


2. kuva - Kickdown solkku, 124 koppasessa kaasupolkimen alla mokkula, joka a) kytkee ilmastoinni pois täyskaasukiihdytyksessä ja b) kertoo lodjulle että sais heitellä pienempätä pikkuhiljaa - minkämoinen sähkötälli tälle annetaan, on vielä arvoitus...

-jep,jep, tähän + 12 volttia pyöreällä punaisella abikoliittimellä sisään esim erilliseltä kepin viereen sijoitetulta katkaisijalta ja laatikon paineet pysyy ylhäällä,ja pakko ykkönen paikaaltaan lähtiessä, kätevä kun lähtee kiipeämään esim jyrkkää seinämää.


3. kuva -

- Valkoinen kalvorasia = sammutin, vetää sammuttimen kiinni kun ajat alipainetta letkuun, automaateissa aina myös STOP vipu pumpussa kalvorikkojen varalta

Virtalukolta tuleva alipaineletku tähän niin alkaa sammumaan.

- Ylin kalvorasia = savutuksenesto = morkooli = ahdonalainen ohjaus pumpulle

Tähän letku suoraan imusarjan kyljessä olevasta nipasta, letkussa alunperin olevan solenoidi hässäkän voit siirtää hyllyyn.

- imusarjassa ahtopaineanturi/mittari

- Letkupari = alipaineletkuja, toisessa kuristus... ??? :eek::eek::eek:

Laatikon modulaattori

- Punainen rasia = tyhjäkäynnin elektroninen korjaus, ns. sammumisenesto TAI nykimisenesto, todnäk ensimmäinen koska autossa vissiin ollut ilmastointi, tää tarvinnee pyörintänopeustiedon + ELR/ARA releen ja logiikan toimiakseen alkuperäisesti...

Ei tarvitse kytkeä. Pumpun perässä, yläreunassa olevasta ruuvista saa säädettyä tyhjäkäyntiä, säädä niin että pysyy käynnissä joka tilanteessa.


Ainiin: onks siinä moninapainen liitin vaihdevivun lähellä,jos- niin siitä ne asennot P ja D ja tietty R, ja rele väliin, ettei tartin virtaset mee lodjun läpi...


:cool:[/QUOTE]


Katsokaas mun vanha projekti: Maastomersun korjaaminen, sieltä löytynee jokusia kuvia aiheesta G + OM603 + 722.3

Hommatkaa jostakin G-mallin (83 loppuvuosi tai uudempi) moottorin neliskulmaiset kumityynyt (ei pyöreät kuten tässä autossa alunperin)
tai 309 pakettiauton vastaavat niin homma helpottuu ja tynyt pysyy ehjänä, alkuperäiset moottorin kyljessä olleet korvakkeet kannattaa korvata vaikka itse tehdyillä niin pääsee melko pienellä vaivalla ja runkoon täytyy hitsata korvakkeen kiinntyspaikka esim vahvasta kulmaraudasta.

Ja saa tänne soitellakin jos tarvii jotain vinkkiä 040-5965388
G-miestä autetaan aina kun pystytään.

MikkoVuorsola 21.01.2009 17:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Antti- (Viesti 526531)
Aika jännältä tuntuu ettei ne kestäs roikuttaa moottoria, kun ne samat kumit kestää 500 hepan tehoja. Kuitenkin vedätettäessä minun jären mukaan se moottori pyrkii painamaan toista kumia alas jo nostaan toista ylös. Mut onhan se moottori vaihelaatikkopaketti aika raskas.

Jos se niin jännältä tuntuu niin ei muuta kuin kokeilemaan vaan...
ja kannattaa sitten varata jo etukäteen hiukan liuotinta että saa konehuoneen puhtaaksi.

tepa250d 21.01.2009 19:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MikkoVuorsola (Viesti 526539)
Jos se niin jännältä tuntuu niin ei muuta kuin kokeilemaan vaan...
ja kannattaa sitten varata jo etukäteen hiukan liuotinta että saa konehuoneen puhtaaksi.

ja mulla mikko sulle vara kumit moottoriin jos satut roikottaa väärin päin:D

FROM 21.01.2009 20:44

KIITOKSET MIKOLLE JA PEE;LLE HYVINKIN KATTAVISTA VASTAUKSISTA. on se kiva kun autaan ,tuntuu olevan katoava asia nykypäivänä. täytyy kl;stä kysellä moita neliskulmasia tyynyjä.
moottorikin sopii pituudesta paikalleen tilaa jäi n;1cm
tarvii varmaan siitä väli kardaanista ottaa vähän pois tulis 2cm lisää tilaa.

tepa250d 21.01.2009 22:20

noin satasen pala toi neliskantinen kumi tyyny ja tyynyyn kuuluu selllainen "rauta kehikko" mikä ei tule kumi tyynyn mukana vaan täytyy ostaa tai tehdä itte jollei ole alunperin, ja itse tilasin finbenziltä:)

MikkoVuorsola 22.01.2009 17:33

jostain purkuautostakin voisi löytyä ihan kelvolliset moottorin kumit, ja muistaakseni motonetistä tai muistakin varaosaliikkeistä saattaisi löytyä 309 pakun tarviketyynyjä hiukan sopivammalla hinnalla, ja ne pakun mootorikumit pitäisi muistaakseni olla ihan vastaavat kuin g:ssä, varmistakaa nyt kuitenkin vielä kun saatte tuotteen käteen.

pee 22.01.2009 18:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MikkoVuorsola (Viesti 526980)
jostain purkuautostakin voisi löytyä ihan kelvolliset moottorin kumit, ja muistaakseni motonetistä tai muistakin varaosaliikkeistä saattaisi löytyä 309 pakun tarviketyynyjä hiukan sopivammalla hinnalla, ja ne pakun mootorikumit pitäisi muistaakseni olla ihan vastaavat kuin g:ssä, varmistakaa nyt kuitenkin vielä kun saatte tuotteen käteen.


moponet:


MOOTTORIN TUKIKUMI MERCEDES 207D--310D "601/602" 77--
Viallinen tukikumi saattaa aiheuttaa pakoputkivaurion (moottori "elää"
ylitse rajansa).
*07D/*08D --alnro240084 eteen v/o. . . . . . . . . ...... . . . 18-2248 12.00
*07D/*08D alnrot 240085--499999 eteen vasen. . . . . . . . 18-2249 54.00
*09D/*10D alnrot 500001--572627 eteen vasen. . . . . . . . 18-2249 54.00

--------------------------------------------------------

FROM 22.01.2009 21:03

tän päivän katselmuksen jälkeen tarkoitus olisi laittaa ne alkuperäset pyöreät menisi vähemmällä työllä,vai onko ne liian heikot.

TeamEetu 23.01.2009 19:34

Ongelma
 
5 Liiteet
Ei se sinne ihan niin vaan menekkää pelkällä kiinikkeen teolla. Ongelma on se kun etukartaani ottaa kiinni vaihdelaatikon leveään pohjaan. Vanha laatikko oli kapea alareunastaan kun taas tossa on leveä öljytila alareunassa. Jakolaatikko on tyhmästi suunniteltu siinä on vaihdelaatikolta tulo ja etukartaanin lähtö todella lähellä toisiaan. Nyt on ongelma kun ne pirun osat ei mahdu sinne. Onko joku joskus miettinyt tämän kaltasta ongelmaa? Tarvittaisiin pientä ideointia...

TeamEetu 23.01.2009 19:36

1 Liiteet
Vielä yksi kuva kun ei edelliseen mahtunut. Tästä näkee kuinka lähellä toisiaan noi lähdöt ovat.

pee 23.01.2009 19:39

saaks jakista kallistettua ? muinoin GM + th 350 -> th 700 + rangen jakolaatikko oli sama onkelma, meni kallistamalla/kiertämällä jakista muutama kymmenen astetta paremmin


tai sitten suosiolla konelaatikko pakettia eteenpäin... ja vinssi väistää

TeamEetu 23.01.2009 19:53

Kokeiltiin kallistusta mutta sillon se ottaa laatikon pohjaan sisään joustossa. Loppuu konehuoneessa tila että sen sais riittävän eteen vaikka vinssin ottais pois.

Teme 23.01.2009 21:30

Nosta koko pakettia ylemmäs?


Sivu luotu: 18:12 (GMT +2).