![]() |
PORTAALI GEE
3 Liiteet
noita kun ruvetaan yhdistelemään niin hyvä tulee.
elikkä g-mersu,volvon portaali,levyt joka kulmassa isot pyörät,6 syl turbo moottori (haussa),automaattivaihteisto(haussa) |
Mikä jakolaatikko tuohon tulee, suzukin?
|
sisäpiirin veikkaus... G n oma :eek: ja kulkee eteen ja taakse, muttei yhtaikaa...
|
Mä mitään tiedä mut miksei mersun oma?
Eikös 463(?) tai siis nämä uudemmat jakikset pyöri jo normaalisti? Ja pitäisi kestää. -sami- |
Lainaus:
|
Orkkis jakolaatikko sinne tulee ja vielä toi vanha mikä pyörii "väärään" suuntaan.
|
3 Liiteet
noniin akselit olisi tukivarsien kiinnitys paikkoja vaille valmiit puhallukseen ja maalaukseen.
ja kyllä jakolaatikko pysyy alkuperäisenä. hyvinkin yksinkertaisella toimenpiteellä. |
juu peukkua tälle rojektille, tiesin että G sai hyvän kodin :cool:
- joko Mikkeliin... |
eikös mikkeli ollut jo täynnä? ei taida kyllä muutenkaan valmistua ihan siihen on noita asunto juttuja menossa.
|
Lainaus:
Kysykää Viikarin Villeltä, kyllä se voi kulkee eteen ja taakse yhtäaikaa? |
On kuultu huhua semmosesta mersusta.
|
Lainaus:
niin just :D siks kirjuutinkin että tää ei... |
Mites,tuleeko oikeen kilpiin vai pysyykö punalappusena?
Uteliaisuus voittaa ja pakko kysyä et kopeloidaanko jakista vai akseleita ton pyörimissuunnan parantamiseks? Ja lykkyä hienolle rojektille,näitä on mielenkiintoista seurata. |
kyllä sitä kilpiin koitetaan tyrkyttää,jotkut katsastus renkaat kyl pitäis sit löytää.tuossa edellä olevassa etu-akselin kuvasta löytyy resepti pyörimissuunnan muutokseen.
|
Lainaus:
...eli kaatopullona peräöljyä :D:D:D - aina ja heti kun peli on selällään, niin appari vaihtaa etusen ölpät... |
2 Liiteet
Pientä Iltapäivä Puuhastelua Vakio Akselit Helv....
|
3 Liiteet
Runko odottamassa jatkokäsittelyä. Ehdin ennen FROM:mia roiskiin kuvia.
|
`Perusteellista` meininkiä...hienoa katsoa että jollakulla on virtaa tehdä asiat kunnolla....
|
...jos tarvii alkup takarunkoa, niin täältä saa kun hakee ennen romu-ukkoa
sais ton poikkipalkin ja koukun jos tahtoo...:p |
teameetu käynyt tehtaalla vakoilemassa rojektia.:mad
mitä tuo taka runkokäsittää.takana jousi lautaset ruvennut pehmiään,tarvis uusia.ihme mätä kasoja tuo pee myy!!!!:D |
Lainaus:
hah ! vi..u - tulkaa hakemaa takuuna uudenveroinen takarunkelo, ihan niin pitkä pätkä kun tarviitte ...kele ! eikä maksa mitään ! eiku oikeesti, on HYVÄ runko, tukivarren korvat laikattu pois, muutoin mainio, ja nyt olis todella helppo vaihtaa... hopitihop |
5 Liiteet
projekti taas kotona.kiitos timolle ja erityis kiitos nikolle upeeta jälkeä. hirveet ajo halut päällä wrum.wrum:D
|
Kyllä ne juukalaiset sepät osovaa nää maasturijutut.
|
Jokos kohta koppa on paikoillaan! :D :D :D
|
kohta..kaikki saatiin koe kasattua ja purettua maalausta varten,kyllä tolla orivedelle tullaan ajamaan. toivottavasti:D
|
Kyllä se projekti hyvältä näytti, Oriveden ajopäivää odotellessa! :D
|
4 Liiteet
Muutama huono kuva akseleista ja muista kasausta vailla olevista osista. Akselit odottaa hiekkapuhallusta ja uutta maalia.
|
Mistä nuita tukivarren puslia olet hommannut? Tai toisin sanoen missä on edullisimmat?
Hienoja laitteita nää mersut! |
2 Liiteet
Mukava asenntaa jarruja kun on puhtaat ja uudet osat. Sitten vielää koppan nosto paikoilleen.
|
Tänäänhän piti jo ajaa :D
Ei vaan, näyttäähän tuo hyvin projekti etenevän. Jos vaikka pikkujoulusafarille sitten? |
Ei tarvi kun tankki kiinni ja akku niin voi ajaa.
|
2 Liiteet
joudutaan levikkeen tekoon
|
Ai niin toyotan puslat käy meseen..
|
Lainaus:
|
Täytyy tulla "vakoileen" testiajoa,pistä viestiä ajankohdasta! :D:D:D
|
Lainaus:
|
3 Liiteet
LISÄÄ KUVIA
|
Hyvältä näyttää! :) Minkä kokoiset pyörät?
|
Hienoa pukkaa - meni oikeisiin käsiin tämä yksilö... välitykset TAKUULLA kohillaan, jollei oo, niin saa palauttaa... ;)
livenä eilen paikanpäällä kävin, oli akselit vielä osina, ja koppa pihalla, hyvin etenee homma ! |
Lainaus:
|
Lainaus:
Ei tuu ihan heti ves kynnyksestä sisään :D |
On se hyvä että on toisetkin pitbullit tällä suunnalla. niin ei tarvi kuunnella yksin boggerimiesten v**tuilua :)
|
Lainaus:
VOIS SITÄ VAKIO JOUSILLAKIN KOITTAA. |
lähes onnistunut koe ajo suoritettu:)
|
Kuinka paljon sisäänjoustoa noilla jousilla? Onko vanteet niin sisällä kuin menee ja kuinka leveät levikkeet tarvitsee että olisi laillinen? Aiotaanko katsastaa?
|
Hyvältähän se näyttää! Loppu riuhtasu ja kovaa ajoo:D
|
Lainaus:
Unohda jo koko juttu...... -sami- |
?
Lainaus:
Onko akselit jo haettu? :) |
Lainaus:
|
Hyvin se mersu näytti toimivan jokos on kotiuduttu Pälkäneeltä :D:D:D
|
kuvia kuvia tosipuuhista
|
Lainaus:
|
Lainaus:
auto toimi yli odotuksien:D muutaman kerran kaato oli aika lähellä tai ainakin tuntui siltä:) |
Lainaus:
Ei ne "shitbullit" mitenkään huonolta näyttäneet ainakaan tuollaisella kelillä / tuossa maastossa. |
1 Liiteet
tosta ruvetaan laittaan uutta konetta,pitäis jaksaa shitbullienkin pyöriä:)
|
Mikä kone tämä on tarkalleen? Kuvasta en muuta näe kuin kuusi sylinteriä, diesel ja MB. :D
|
Lainaus:
Joululahjat jaettu teillä pukin toimesta vähä myöhässä :D ??? sisua45: Joku 300 turbopata sen piti kait olla, jos on suunnitelmassa pysytty edelleen? |
Näyttää kovin OM603 turbo-automaatilta.
Meinasitko pitää vakio säädöissä/palikoissa? |
Lainaus:
|
HYVÄ !
nyt sitten vedät uuden nokkaketjun sinne ENNEN asennusta, vaikka kuka sanois mitä !!! jos tohon tarviit manuaalia, niin soitapa |
Lainaus:
|
3 Liiteet
Voima lähestyy mersua kuuden sylinterin muodossa. Vaatimaton tavote olisi 14.2. nokian ajeluihin mennessä kasata. Tässä moottorissa on paljon enemmän sähköjohtoja kun edellisessä.
|
Lainaus:
http://www.clicksmilies.com/s1106/al...smiley-008.gif Ja sehän sitten helpottaa meikäläistä, kun sie sitte kerrot sanoin ja kuvin paljonko pätkäisit valikardaania ym..http://www.clicksmilies.com/s1106/gr...smiley-043.gif |
Lainaus:
|
ei se johtojen paljous paha homma ole, alipaineet menee samalla tavalla, värejä noudattaen, sammutinhan on melkeinpä ainoa mitä G kaipaa, muistaakseni ruskea linja
johdoista kannattaa kurkata kytkistä, pitkälti samanmoiset värit niissäkin, ja hehkun releen johtosarja kaiketi oli koneessa kiinni, kutosen rele vaan alkuperäsen paikalle, virtalukolta tulevat säilyy orkkiksina ja hehkuvalo ohjautuu sieltä automaatilta tarviitte a) pakkivalon ja b) P ja N asentotunnistuksen kertomaan startille milloin on suotavaa pyörähtää ja milloin ei kysyy vaan...;) |
huomena puran kaikki yrimääräset tavarat pois koneesta mm ilmastoinnin ja muutenkin putsaan siistimmäksi niin on mukavampi asennella. tehoahan tosta myllystä saa irtoamaan ihan kivasti ja halvalla mutta katotaan nyt mitä tehdään. muuten eetu se nokian" talvisota" on 7.2 että otetaan viikko pois aikataulusta.
ohjaus tehostin tarvisi löytää jostain. LÖYTY JO |
Tuleeko se vaihdelaatikon vaihde tieto laatikosta vai vaihdekepistä. laatikossa ei ollu johtoja kauheen montaa. Tarkotan sitä että ei saa käynnistettyä esim D päällä.
|
3 Liiteet
Lainaus:
ei vaan tossa on liuottimet ruiskutettu päälle niin siksi on ton näkönen. pumpussa pitäis olla 7mm elementit jo valmiina,toivottavasti pitää paikkansa. tommonen kun se olisi huomenna |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Tääläkin odottaa 6-syl. kone g:n keulalle menoa niin informaatio moottorin asennuksesta ei olisi pahitteeksi.
|
Lainaus:
ei jaksa muistaa, vanhanmallin perässä olleessa tuli laatikolta, nelinapainen liitin kyljessä muistaaksein... Vuorsola vois muistaa tarkasti, sehän on onnistuneen ko. swapin tehny moottorin kannakkeet sitten kuvien kanssa - se lienee isoin synnytys |
3 Liiteet
mitähän nuo merkatut jutut mahtaa tehdä ja mihinkä pitäisi liittää?:confused:
|
Oisko ekassa joku sammuttimen rajakatkaisin ja tokassa nopeusmittarin anturi
|
Näin minä ne luulen...
Toinen kuva kickdown sähköohjaus piuha. Vaatii sen "uros" plugin. Kolmas kuva; pyöreälle muoviselle jutulle pumpun päällä tulee alipaine virtalukonkautta, eli on sammutus ja siihen päällimäiseen rasiaan tulee letku imusarjalta, syötönsäätö. Muut letkut täytyy liittyä automaatin toimintaan, ei se muuten tuossa pumpun kyljessä olis. |
Mun lottorivi:
1. kuva - alipaineohjaus laatikon kuvernöörille, eli kuristelee alipainetta kaasun asennon mukaan, bensa-autossa tällasta ei tarvita kun tieto tulee imusarjasta, mutta nakuttimessa näin saadaan "muuttuva" alipaine kaasun asennon mukaan, vaikuttaa siis vaihtohetkeen 2. kuva - Kickdown solkku, 124 koppasessa kaasupolkimen alla mokkula, joka a) kytkee ilmastoinni pois täyskaasukiihdytyksessä ja b) kertoo lodjulle että sais heitellä pienempätä pikkuhiljaa - minkämoinen sähkötälli tälle annetaan, on vielä arvoitus... 3. kuva - - Valkoinen kalvorasia = sammutin, vetää sammuttimen kiinni kun ajat alipainetta letkuun, automaateissa aina myls STOP vipu pumpussa kalvorikkojen varalta - Ylin kalvorasia = savutuksenesto = morkooli = ahdonalainen ohjaus pumpulle - imusarjassa ahtopaineanturi/mittari - Letkupari = alipaineletkuja, toisessa kuristus... ??? :eek::eek::eek: - Punainen rasia = tyhjäkäynnin elektroninen korjaus, ns. sammumisenesto TAI nykimisenesto, todnäk ensimmäinen koska autossa vissiin ollut ilmastointi, tää tarvinnee pyörintänopeustiedon + ELR/ARA releen ja logiikan toimiakseen alkuperäisesti... Ainiin: onks siinä moninapainen liitin vaihdevivun lähellä,jos- niin siitä ne asennot P ja D ja tietty R, ja rele väliin, ettei tartin virtaset mee lodjun läpi... :cool: |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
kyllä sen huomaa sitten kun pistää koneen tulille, on jonnin verran ärhäkkäämpi kun noilla 5.5mm, varsinkin jos sen pumpun on tehnyt ammattilainen.
|
Hoplaa:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=16676 ja tämä, suuntaa antavaksi, eli on laatikoille 722.3xx http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=16677 |
2 Liiteet
tommosta tänään elikä purku suoritettu:)
paljonkohan tota kardaania pystyy vielä lyhentään:confused: alustavan mittauksen mukaan tarvis 4cm lisää tilaa pitkittäin niin ei tarvisi vinssi viedä eteenpäin. |
mitkä mootorin korvat meinaat laittaa? 124 korisen moottori kumit vai geen omat.
itse pistin omaan geehen 250 turbo koneen paikalleen ja ei sopinut geen omat kumit turbon öljypohjan kanssa vaan täytyi ottaa vapari koneen öljy pohja ja imujalka että sai sopimaan paikalleen omilla moottorin korvilla. |
124 korvat
olen kuullut sellaista suositusta ettei kannattaisi laittaa noita 124 korvakkeita kun ovat öljyvaimennetut. jos sattuu menemään kyljelleen/katolleen nii öljyt valuu pois pitäneekö paikkansa? jos näin on, kannattaapi huomioida korvakkeita suunnitellessa.
t axo |
ei niist tyynysist ainakaan kädessä pyöritellessä mitään ulostu!
eri koneis on sitten eri vaimenteisia :p |
Juu muutta kun kiesi heittäytyy leikkisäksi ja menee selälleen niin 124:sen tyynyistä tulee liemet pihalle, tyynyt rikki jne. ne 124:sen tyynyt ei oikein kestä sellaista moottorin roikottamista.
T:Nimim. kokemusta aiheesta... |
Aika jännältä tuntuu ettei ne kestäs roikuttaa moottoria, kun ne samat kumit kestää 500 hepan tehoja. Kuitenkin vedätettäessä minun jären mukaan se moottori pyrkii painamaan toista kumia alas jo nostaan toista ylös. Mut onhan se moottori vaihelaatikkopaketti aika raskas.
|
Tässä vielä hiukan täsmennyksiä...
1. kuva - alipaineohjaus laatikon kuvernöörille, eli kuristelee alipainetta kaasun asennon mukaan, bensa-autossa tällasta ei tarvita kun tieto tulee imusarjasta, mutta nakuttimessa näin saadaan "muuttuva" alipaine kaasun asennon mukaan, vaikuttaa siis vaihtohetkeen -juuri näin, päälle pois tyyppinen, tässä tapauksessa ylimääräinen, siirrä tallin hyllyyn 2. kuva - Kickdown solkku, 124 koppasessa kaasupolkimen alla mokkula, joka a) kytkee ilmastoinni pois täyskaasukiihdytyksessä ja b) kertoo lodjulle että sais heitellä pienempätä pikkuhiljaa - minkämoinen sähkötälli tälle annetaan, on vielä arvoitus... -jep,jep, tähän + 12 volttia pyöreällä punaisella abikoliittimellä sisään esim erilliseltä kepin viereen sijoitetulta katkaisijalta ja laatikon paineet pysyy ylhäällä,ja pakko ykkönen paikaaltaan lähtiessä, kätevä kun lähtee kiipeämään esim jyrkkää seinämää. 3. kuva - - Valkoinen kalvorasia = sammutin, vetää sammuttimen kiinni kun ajat alipainetta letkuun, automaateissa aina myös STOP vipu pumpussa kalvorikkojen varalta Virtalukolta tuleva alipaineletku tähän niin alkaa sammumaan. - Ylin kalvorasia = savutuksenesto = morkooli = ahdonalainen ohjaus pumpulle Tähän letku suoraan imusarjan kyljessä olevasta nipasta, letkussa alunperin olevan solenoidi hässäkän voit siirtää hyllyyn. - imusarjassa ahtopaineanturi/mittari - Letkupari = alipaineletkuja, toisessa kuristus... ??? :eek::eek::eek: Laatikon modulaattori - Punainen rasia = tyhjäkäynnin elektroninen korjaus, ns. sammumisenesto TAI nykimisenesto, todnäk ensimmäinen koska autossa vissiin ollut ilmastointi, tää tarvinnee pyörintänopeustiedon + ELR/ARA releen ja logiikan toimiakseen alkuperäisesti... Ei tarvitse kytkeä. Pumpun perässä, yläreunassa olevasta ruuvista saa säädettyä tyhjäkäyntiä, säädä niin että pysyy käynnissä joka tilanteessa. Ainiin: onks siinä moninapainen liitin vaihdevivun lähellä,jos- niin siitä ne asennot P ja D ja tietty R, ja rele väliin, ettei tartin virtaset mee lodjun läpi... :cool:[/QUOTE] Katsokaas mun vanha projekti: Maastomersun korjaaminen, sieltä löytynee jokusia kuvia aiheesta G + OM603 + 722.3 Hommatkaa jostakin G-mallin (83 loppuvuosi tai uudempi) moottorin neliskulmaiset kumityynyt (ei pyöreät kuten tässä autossa alunperin) tai 309 pakettiauton vastaavat niin homma helpottuu ja tynyt pysyy ehjänä, alkuperäiset moottorin kyljessä olleet korvakkeet kannattaa korvata vaikka itse tehdyillä niin pääsee melko pienellä vaivalla ja runkoon täytyy hitsata korvakkeen kiinntyspaikka esim vahvasta kulmaraudasta. Ja saa tänne soitellakin jos tarvii jotain vinkkiä 040-5965388 G-miestä autetaan aina kun pystytään. |
Lainaus:
ja kannattaa sitten varata jo etukäteen hiukan liuotinta että saa konehuoneen puhtaaksi. |
Lainaus:
|
KIITOKSET MIKOLLE JA PEE;LLE HYVINKIN KATTAVISTA VASTAUKSISTA. on se kiva kun autaan ,tuntuu olevan katoava asia nykypäivänä. täytyy kl;stä kysellä moita neliskulmasia tyynyjä.
moottorikin sopii pituudesta paikalleen tilaa jäi n;1cm tarvii varmaan siitä väli kardaanista ottaa vähän pois tulis 2cm lisää tilaa. |
noin satasen pala toi neliskantinen kumi tyyny ja tyynyyn kuuluu selllainen "rauta kehikko" mikä ei tule kumi tyynyn mukana vaan täytyy ostaa tai tehdä itte jollei ole alunperin, ja itse tilasin finbenziltä:)
|
jostain purkuautostakin voisi löytyä ihan kelvolliset moottorin kumit, ja muistaakseni motonetistä tai muistakin varaosaliikkeistä saattaisi löytyä 309 pakun tarviketyynyjä hiukan sopivammalla hinnalla, ja ne pakun mootorikumit pitäisi muistaakseni olla ihan vastaavat kuin g:ssä, varmistakaa nyt kuitenkin vielä kun saatte tuotteen käteen.
|
Lainaus:
moponet: MOOTTORIN TUKIKUMI MERCEDES 207D--310D "601/602" 77-- Viallinen tukikumi saattaa aiheuttaa pakoputkivaurion (moottori "elää" ylitse rajansa). *07D/*08D --alnro240084 eteen v/o. . . . . . . . . ...... . . . 18-2248 12.00 *07D/*08D alnrot 240085--499999 eteen vasen. . . . . . . . 18-2249 54.00 *09D/*10D alnrot 500001--572627 eteen vasen. . . . . . . . 18-2249 54.00 -------------------------------------------------------- |
tän päivän katselmuksen jälkeen tarkoitus olisi laittaa ne alkuperäset pyöreät menisi vähemmällä työllä,vai onko ne liian heikot.
|
Ongelma
5 Liiteet
Ei se sinne ihan niin vaan menekkää pelkällä kiinikkeen teolla. Ongelma on se kun etukartaani ottaa kiinni vaihdelaatikon leveään pohjaan. Vanha laatikko oli kapea alareunastaan kun taas tossa on leveä öljytila alareunassa. Jakolaatikko on tyhmästi suunniteltu siinä on vaihdelaatikolta tulo ja etukartaanin lähtö todella lähellä toisiaan. Nyt on ongelma kun ne pirun osat ei mahdu sinne. Onko joku joskus miettinyt tämän kaltasta ongelmaa? Tarvittaisiin pientä ideointia...
|
1 Liiteet
Vielä yksi kuva kun ei edelliseen mahtunut. Tästä näkee kuinka lähellä toisiaan noi lähdöt ovat.
|
saaks jakista kallistettua ? muinoin GM + th 350 -> th 700 + rangen jakolaatikko oli sama onkelma, meni kallistamalla/kiertämällä jakista muutama kymmenen astetta paremmin
tai sitten suosiolla konelaatikko pakettia eteenpäin... ja vinssi väistää |
Kokeiltiin kallistusta mutta sillon se ottaa laatikon pohjaan sisään joustossa. Loppuu konehuoneessa tila että sen sais riittävän eteen vaikka vinssin ottais pois.
|
Nosta koko pakettia ylemmäs?
|
Sivu luotu: 18:12 (GMT +2). |