![]() |
Nissan pick up 2003
Kävin koeajamassa nissanin pick uppia vm.2003 (125000km) ja muuten loistavalta tuntui,mutta kylmäkäynnistyksessä konehuoneesta kuului outoa ropinaa/pientä kilkatusta. Olen kuullut jonkinlaisesta jakopääongelmasta kyseisessä moottorissa.Voisiko joku viisas valaista onko ko. ongelma yleinenkin ja kannattaako unohtaa koko pirssi ja siirtyä vaikka toyota leiriin. Jos jakopään laittaa kuntoon,niin onko ongelma kenties jälleen seuraavan satkun jälkeen edessä?? Auto muuten kiinnostaisi kovasti.
|
king cab 2003
Meiltä hajosi juuri 03' king cab!!! jakopää meni takuuseen 80tkm.kohdalla,niissä on ollut jotain....MUTTA 02-04' kingeissä on todettu kiertokangen materiaalivika!!!!! googletin hetken ja löysin noin 20 tapausta joissa laakerit poksahtaneet ja osasta tullut ulos asti.......remontit olleet 4500€-11000€......Sain tänään alustavan arvion yhdeltä koneistamolta viitaten vastaavaan tapaukseen viime syksyltä...työt 1680€ osat 3500€,siis irroitettuna ja pestynä koneistamoon toimitettuna!!! Maahantuoja ei korvaa senttiäkään,kumma juttu!!! Ei kai 5v.vanha dieseli saisi ihan noin vaan paukkua........Pittää kai etsiä kone vanhemmasta mällivehkeestä,ei anna luonto perix laittaa lavadatsunin koneeseen reipasta viittä tonnia,ellei varttimaili taitu n.11.9 ja 195km/h.....
|
Lainaus:
Hinnasta en muista, mutta oli tullut aika paljon vastaan maahantuoja. Joskin ilmeisesti siitä syystä että ko. firmalla on aika paljon kalustoa sieltä. |
Nissanin koneessa on 3 ongelmaa,kiertokangen alapään ylempien laakerien pinnoite lähtee,pultit venyvät kunnes yleensä kolmoskangesta paukahtaa poikki.
Lisäksi öljypohjasta pumpulle menevällä putkella on ns o-rengastiiviste mikä väljistyy ja laskee putken tyhjäksi. Kannattaa rekisteröityä nissan-navara.net ja lukea lisää. Acl-laakerit ja Arp-pultit sekä uusi tiiviste liimaten poistaa ongelman. Kylmänakutus ja helinä tulee jännä kyllä käyttöhihnoista joiden pinnoite puree hihnapyöriin.Suihkaus crctä hihnoille ja ääni katoaa. Kone ei yleensä varoita äänillä ollenkaan ennenkuin leviää:-o |
Joo...tunnetusti Nissanin maahantuoja (ja ainakin Pörhön autoliike paikallisena vähittäiskauppana) on tosi nihkeä korvaamaan mitään. Niiden mielestä kaikki viat on luonnollisesti käyttäjien aiheuttamia...tässä linkki minun taisteluun 2003 King Cabistä, joka siis ratkesi vasta kuluttajaviranomaisten puuttuessa asiaan:
http://forums.offipalsta.com/showthr...ghlight=nissan |
Nyt saatiin maahantojalta vastaus....ensi käskivät lähettämään huoltokirjasta kopion...korjaamo näin teki. sitten keksivät ettei laajennettu takuu 5v/150km koske meittiä koska auto on 5v 5kk.vanha vaikkakin alle 150tkm.ajettu.....maahantuoja kyseli korjaamolta olisiko halvempaa tapaa korjata kuin puolimotti joka maksaa 5500€?? On ne saatana tyhmiä maahantuojalla jos eivät sen vertaa tiedä että laakerointi alakautta+mahdollinen venttiilityö ei ehkä maksa ihan 5500€!!! mutta jos kampura on mennyt niin sitten niitä kustannuksia alkaa tulemaan...maahantuoja sanoi olevansa mukana jos kone avataan nissanilla ja arvioidaan mitä maksaa....
otin riskin ja jätin paskan pajalle,ensi viikolla alkaa purku alakautta ja tarkistus mitä voi tehdä......todennäköisesti käy niin että kampura on vaurioitunut ja silloin puhalletaan peli poikki!! tuntiveloitus 74€/tunti ja meinaan niitä tunteja alkaa palamaan kun jumpataan koko hoito ylösalas levälleen...Emme periaatteestakaan ala maksamaan rempasta 5000€,pitää siten tehdä itse kun aikaa....Emäntäkin ajelee mielummin mun 00'starkilla,että ei sen puoleen.. Kovasti ihmettelen näiden "uudempien" japsimottien korjauskustannuksia,oikeesti viidellä tontulla teke helvetin paljon muutakin kun laakeroinnin ja venttiilin hionnan,vittu lavadatsuniin!!! Hyvin ovat saaneet pidettyä salassa nuo ongelmat kun kukaan"autokaverikaan" ei ole ennen tätä moisesta kuullut,ja näitä YB25 paska motteja on paukkunut todella paljon!!!! Maahantuoja pesee todella hienosti kätensä koko jupakasta kun kukaan ei tiedä pommista joka voi paukkua ihan milloin vaan ja missä vaan... Nyt täytyisi saada tämä jotenkin kaikkien kingi/pikuppi kuskien titoisuuteen,varsinkin jos on takuuta jäljellä!!!!! Pakko kai niiden jotenkin alettava toimimaan jos sähköposti rupea täyttymään kyseisestä aiheesta..... Itse ajattelin ihan periaatteesta josko kävisin ostamassa kyseisen mallin jostain isosta talosta,ottaisin keskeytysvakuutuksen,varmistan että on takuut voimassa ja eikun antaa paukkua vaan,meinaan paukkuu aika varmuudella..se on vain ajan kysymys!!!! Kanget kun tulee ulos lohkosta niin se on sitten se 11€pauttiarallaa |
korjausosat
Lainaus:
estettyä. Ei tarvii konetta edes ottaa pois, etuperä vaan alta tieltä pois ja kone vähän irti laatikosta jotta saa ne 2 öljypohjan pulttia auki jotka Nissan on viisaudessaan sijoittanut kytkinkopan sisään. Laakerit vaan joutuu tilaamaan ja hieman niitä muokkaamaan kun ACL ei tee juuri tähän tarkoitettua mallia. Muokkaus on tosin vaan laakerin "kohdistusnutikasta" viilalla pari pyyhkäisyä molemmin puolin, ja sitten on kunnon käypäset punametallilaakerit näiden tina-alumiinisten paskojen tilalla. Ja siihen Arp:n pultit jotka on tehty kisakoneeseen niin kyllä kestää. Nissanin miehethän ei toki ole tuota innokkaita tekemään. Nuo ompi osien numerot,niillä on memestyksekkäästi pelastettu monta konetta, ensin tuolla Briteissä ja nyt muuallakin: ACL 4b2751 (std) ARP 202-6005 Tuolta löytyypi tarkkoja ohjeita ja selostuksia, näkyvät vain palstalle rekisteröityneille: http://www.nissan-navara.net/forum/v...php?f=3&t=1983 Ja tuolla tarinaa itse murheesta: http://www.nissan-navara.net/forum/v....php?f=3&t=611 |
nissanin asentaja sanoi mulle että tekeevät kytkin koppaan kaksi reikää josta pääse käsiksi niihin viimeisiin pultteihin....katsotaan mitä tuleman pitää,muuten ei autossa ole vikoja ollut..mitä nyt pariin leimaan käppärin limpun herkistänyt. kyllä tässä nyt tahriintuu muuten aivan mainion auton maine tämmöisellä maahantuojan pelleilyllä!!!! ei ole pikä aika kun emäntä tinki isompia kumeja ja pikku korotusta,niin kuin edellisessä hiluxissa oli!!!! nyt sanoo hävittävänsä koko paskan pois heti kun kunnossa!!! vaikka nythän sillä vasta pitääkin höylätä kun saa rempasta,ehkä......
|
juu tossa oli mulla tollanen turbo dieseli -99 mallinen 102 heppanen king käbbi nelikko, se joka sen multa osti kertoi jotta toi motti kestää sen 102 heppaa ja ei yhtään enempää.
kertoili jotta hirviporukan uudemmista king kabeistä oli moottoreitta paukkunu. 98-02 taitaa olla niillä 102hv koneilla niissä ei ole juurikaan niin paljon ongelmii kuin muissa, tää kaveri kertoi just jotta uusista nissaneissa on menny takuuseen 20kpl koneita 4kuukauden aikana.? eli siis kun teho nousee siihen 133-170 alkaa tulla ongelmia. 170 heppasen alakerta on sama kuin 102 heppasen. ehkä tämä logiikka koneiden heikoiksi jättämisestä on peräisin renaultilta sillä nissan = renault nykyään, ja nissassaninkin osissa alkaa olla rellun logoja ihan liikaa. |
-Nissanin asentajalta joka alkaa eukon katiskaa purkamaan ensiviikolla,sain sellaisen käsityksen että tämä YB25 mootori eli 02- on aivan eri moottori,siis täysin uusi malli ja ettei vanhemmasta TD25 mallista käy edes pölyt tähän uudempaan malliin..tämä siis ei ole satavarmaa tietoa mutta näin asentaja(puolituttu) mulle kertoi...
Noita vanhempia TD25 motteja olisi ollut pari kappaletta purkaamolla hintaan 2000 ja 2300€,mutta ei käy!! Tai käyhän sinne vaikka letukan 350nen mutta ei nyt heittämällä. |
Jep,eri kone se on ja YD25 on tyyppi eikä YB. D40-korisen koneessa on sitten jo hieman erilainen alakerta ja isompi öljytilavuus kuin D22-mallissa.
|
voe hevetiläenen,YD25 tietenkin!!!! kiitos ja anteex!!
|
ihme tapaus.. olen ollut nissanilla reilu 6v töissä ja sinä aikana on vain yksi samallaisen pickupin kone mennyt samallaiseen kuntoon:) maahantuojan luulisi tulevan puolet kustannuksissa vastaan niin meidän liikkeessä kävi sen auton kanssa kun oli takuu aika karvan ylittynyt. sillon mielestäni kokonaan nissanin piikkiin jos pystyy todistamaan esim materiaali vian, mutta milläs sellaisenkin sitten todistat :mad:
|
Ei Porvoon nissanillakaan ole tehty kuin pari konetta,tai siis tuli uutta tilalle. Taitaa olla suurin osa tapauksista tuolla himpun ylempänä jossa ehken suurin osa lavadatsuneista majailee,voin olla väärässä tämän suhteen....Karjalaisen ja jonkun metsästys ja kalastus...tai sinne päin sivuilla oli todella monta tapausta juuri näistä 02-ylöspäin vekottimista. Ja niinhän sitä luulisi joo,että vastaan tullaan.....niinkuin mersedes tekee ja jopa ford,on kuulkaas pidennettyä takuuta ja peltejä,listoja ym.. vaihdellaan....Ei taida japaniassa olla niin väliä vaikka suomessa ei myytäis yhtään datsunia,taitaa olla meidän volyymit yx kirpun paska maailmankartalla......
|
Aika kovalta tuntuu tuo 11000€ koneen vaihdosta. No ei ne koneet oo halpoja Fordillakaan. Tossa varaosa ohjelmasta kattelin, et uuden Rangerin 16V vaihtokone maksaa 6085,92€ ja siihen tietysti vähän nesteitä päälle. Mut ei siitä millään hitolla saa tulemaan 5000€ lisää. Alakerta liikkuvilla olis ollu 3583,25€. Eli jos Nisun alakerran korjaaminen maksaa enemmän kuin tuon, niin huh huh!!!
Noihin maahantuojan vastaan tuloihin.......ainakin Fordin linja on ollut se, että jos auto on huollettu merkkikorjaamolla asian mukaisesti, se tulee ongelma tapauksissa vastaan sillä edellytyksellä, että osan kustannuksista maksaa jälleenmyyjä ja osan asiakas. Autohan ei ole yleensä enää vahingon sattuessa uusi. Tuolloin auton huoltohistoria astuu myös vahvasti tapetille asiaa ratkottaessa. |
Kyllä,samoilla linjoilla ollaan. Maahantuoja halusikin kopion huoltokirjasta,mutta kyllähän se niin on,kuin nissanin asentajakin sanoi että eipä ne saranoiden rasvaukset ja jarrupintojen tarkistukset tälläistä estä.....Eli vaikka kaikkia huoltoja ei tehtäisikään merkkiliikkeessä,kuten yleensä takuun jälkeen käypi niin kyllä tälläisessä tapauksessa olisi tärkeämpää katsoa esim. että öljynvaihdot on suoritettu ajallaan ja että on käytetty oikeita öljyjä!! mekin olemme vaihattaneet öljyt tuossa paikallisessa öljynvaihdossa,ihan vain sen takia että se on 15min. kun ajat pihaan ja jatkat matkaa,pikahuoltoonkin kun pitää varata aika meilläpäin.....
Ps.viimeinen huolto nissanilla oli 90tkm./isohuolto........kehuin emännälle että saatiin tutun alennusta kun maksoi vain 320€ vaikka etukäteen udellessa hintaa oli reipas 400€.......Jälkeen päin aloin tutkimaan niin olikin aika hinnakas öljynvaihto,meinaan käppäri ei toiminut leimalla,ei varmasti ole ollut jarrut auki+ilmanputsari aivan tukossa!!!!!! Että semmosta!! Asaentaja epäili nyt tämän asian tiimoilta kun kerroin edellisestä huollosta,että yksinkertaisesti on ollut putsarit loppu kun sitäkin on useampa mallia.....mutta eikös se olisi ollut fiksua kertoa autoa hakiessa että käyppä harakirin kautta hakemassa suodatin....???? Enkä todellakaan missään nimessä hauku/moiti/mustamaalaa ketään/mitään piirimyyjiä/huoltoja...! ainoastaan emännän paskaa kingiä ja pikkaisen maahantuojan toimintaa!!! Ja mitä näihin edelläkerrottuihin huoltoihin tulee niin ne on aivan taivaantosi juttuja ja seison sanojeni takana,ei mitään tarvetta länkytää puutaheinää!!! |
Tuotakin kannattaapi lukea:
http://knackerednavara.proboards102.com/index.cgi |
ja korjata
Näin sen saa kestämään:
Right,here goes. 1, remove front sump guard,power steering belt and air con belt. 2, remove rear bolts from front prop shaft, remove 6 bolts from each front half shaft. these will seperate and move out if the way. there are 6 bolts hold the diff frame in place, 4 at front, 2 at rear. support diff unit,remove bolts and withdraw diff and propshaft Image 3. remove 3 bolts holding power steering pump in place and prize to one side. 4. remove 4 bolts holding air con pump to its bracket and rest pump on chassis rail. this will give you better access to the 2 lower bolts securing bracket to sump. remove these 2 bolts. 5. drain oil and replace drain plug, bont take lower sump off yet or you'll spend the next 3 hours getting dripped on. wipe off oil. 6. un do and remove gear box cross menber by removing 2 rubber mount nuts and 4 member bolts. jack up gear box and giggle about with it. lower gear box on to torsion bar x member. this will give you better acces to top 2 gearbox bolts, which are a complete Barstool. 7. before removing gearbox bolts, unplug and remove crankshaft sensor from gearbox. its on the drivers side at about 2 o,clock on the bellhousing. this will prevent it from getting damaged by the flywheel and costing you £25- trust me i know!! 8. remove gearbox bolts, including starter motor bolts. be carefull- there's one bolt screwed in from the other side, just above the starter motor. the motor can be rested on the chassis rail. 9. i used a rachet strap to pull the gear box back 20mm or so. be carefull not to distort the metal mating ring when pulling apart, of you'll spend an hour trying to get it back on again!!! 10. when the two 10mm bolts are visable, remove lower sump pan, remove 16 bolts securing upper sump pan. remove the rubber tube from the front side of sump. using rubber mallet and screwdriver, prize off sump carefully. note-the dip stick tube pushes in to the sump, it pulls out tretty easily. Image 11. mate up the geabox again with 2 bolts, this will allow you to turn the crankshaft. 12. have lunch and a cig. 13. using a 19mm socket on the end of the crankshaft, rotate the crank clockwise till no.s 1 and 4 pistons are at bdc. undo one of number 4's conrod bolts. keeping the nut on the last couple of threads and using a pnch, drift the bolt out,remove the nut, and finish drifting the bolt out. replace it with an m8 hut and bolt of the same length, re-tighten slightly. undo the other conrod bolt and drift out like the other. undo the m8 bolt and lower the bottom conrod journal away. push up the conrod and piston enough to remove the bearing shell. i sprayed solvent cleaner to the conrod and big end pin to clean them. wipe with soft clean cloth. Image 14. compare the new and old bearings to get a feel of what you need to file. using a small file and by resting the new bearing on its edges, file both lugs (tangs) slightly until they fit the conrod recess. spray with solvent cleaner and allow to dry off by eveperation. file the other bearing the same. 15. i fitted the upper bearing by placing it on the clean crank pin and lowering the conrod onto it making sure the lug locates in the recess. you can then lift it back off again and square it up with your 2 thumbs so its flush. fit the outher bearing and flush up. using ear bud, smear the bearings and crank pin with fresh oil . 16. pull the 2 halfs together and hold around the crank pin and drop your 2 new conrod bolts thruogh. smear the threads with the assembly paste and screw on the nuts. tighten in equal amounts to 40 lb.ft. leave a few minutes, then undo. repeat this again, then tighten and leave to 40 lb.ft. again. repeat for the other three conrods. 17. pull gearbox apart again by 20mm or so. 18. scrape off the excess gasket sealent from the mating surfaces. when fitting the new o-ring to the sump, smear a little sealent on the mating surfaces. i added an o-ring over the metal collar to give it more to crush on. (as per chris).smear rest of sump with sealent . Image Image 19. refit sump, checking that the o-ring is still in place just before you push it home. hand thighten the bolts, then full tighten working from the middle 2 out to ends. 20.refit gearbox,starter,sensor,x menber,power steering,aircon pump,etc.etc. 21. fill up with oil and new filter, un plug the injector punp. this will allow you to crank the oil pressure up without starting the engine. it will also bring on your engine fault light, but this will go off after a while once your angine starts. 22. refit injector pump plug once your oil light goes out and start vehicle (and pray) 23. i left my nav running on tickover for 1/2hour first before driving. keep revs low for hundred miles or so to runn shells in. I hope this covers everything. it took 2 of us the whole day, with the use of a car lift and transmission jack. best of luck. |
Nyt on sitten kingi kunnossa!! Elikkä maahantuoja maksoi loppujenlopuksi varaosat+koneistukset 100%sesti,meille jäi työt,öljyt,nesteet+kytkin joka vaihdettiin nyt samalla ettei tarvitse jumpata sitä erikseen jos tuo nyt vielä pihaan jääpi....Auto oli siis 5v5kk vanha ja ale 150tkm.ajettu,säännöllisesti huollettu!! Eli ajallisesti takuu umpeutui 5kk mutta kilometrien puolesta ei!! Tosin takuuhan umpeutuu kumpi ensin täyteen tulee...Koneesta oli nelosen laakerit paskana,ykkösen laakerit paskana/leikannut kiinni,ykkösen kiertokanki halki ja viitä vaille lohkosta ulos!! Nissanilla oli hommansa osaava asentaja joka suoriutui todella ripeästi koko jumpasta ja töiden osuus jäi todella posiitiivisesti alle kahden tonnin!! Kaikki osat pesty/putsattu,koeajot,säädöt+kytkin, ymym mukaanluettuna!! En tiedä tuntuuko vaan,mutta ihan kuin kone kävisi huomatavasti hiljaisemmin kun aiemmin.....No nyt myyntiin/vaihtoon tai sitten pikku korotusta,isompaa rengasta...hmmm ja toiset 100tkm. lisää mittariin....
|
Nissan
Määkin käytin koneen auki alakautta ja vaihtoin ARPin pultit ja ACL:n laakerit. Osanumerot ylemmässä viestissä mainitut.
Osat suomesta toimituskuluineen 146€. Vanhat laakerit "normaalisti kuluneen" näköiset, koneella ajettu 74000km. Auto 2003. Kytkinkoppaan reiät niin ei tarttenu laatikkoa irroittaa, ne piilossa olevat ÖP:n pultit (2) on 10mm kannalla, muut 12mm. Porauskohdan näkee kun ottaa ekana sen peltisen pohjakupin pois öljypohjasta. Valussa näkyy pahkurat piilossa olevien pulttien kohdilla. Ylempänä mainitut ARPin pultit on kooliin 0.05mm väljät, ja periaatteessa keskitys voi mennä hiukka pieleen. Kiertokangen päähän jäävä kantaosa on tarpeeksi tiukka. Omiin näpättiin pistepuikolla pienet näpsyt kolmelle sivulle (ei linjaan poikkisuunnassa), sovitus muuttui sillä tiukaksi. |
English Watchdog
4x4s are not everyone's favourite car, but sometimes you do need something tough and powerful. Nissan says its Navara pickup is designed to put you in control of every situation and that it's built to outperform. However, if you're among the thousands of people who bought one particular model, the chances are your Navara is not as tough as you thought, and the first you'll know about it, is when you hear a knocking noise from your engine.
The problem affects Nissan D22s, built before August 2006. Darren Levett relies on his Navara D22 to run his events company. It had done 46,000 miles when he ran into trouble. He was travelling on an A-road at 50mph when he heard a noise. Darren turned his radio down and heard a knocking sound. Then there was a big bang. Darren describes how the engine lost power and it felt like the floor beneath his feet was moving. Instinctively he dipped the clutch and coasted into a nearby lay-by. Darren's vehicle had showered the road with oil and metal fragments. The vehicle travelling behind him also pulled in - oil from Darren's car had covered the windscreen. Darren had his engine replaced by Nissan but he wasn't the only person to have a problem. Toni Kent-Chapman and Paul Robinson's Navara had just 52,000 miles on the clock when their engine blew. Paul was on the slip road of the motorway when his engine failed catastrophically, leaving a trail of metal fragments and oil in the path of following traffic. In both these cases, a hole had been punched in the side of the engine by one of the key internal components - the connecting rod or con rod. These turn the drive shaft, which sends power to the wheels. Where the two join there's a bearing which has to be incredibly tough. But in the D22 pickups, these bearings aren't tough enough, and can wear out. The first sign of trouble is a knocking sound as the gap between the bearing and con rod grows. If you don't stop immediately your engine can tear itself apart. Dangerous? Nissan hasn't issued a recall of these vehicles because it says it isn't a safety issue. However, independent motor expert Steve Lee disagrees. He thinks it's a dangerous problem for an engine to fail, particularly if you were to be driving on a motorway at the time. He believes that Nissan has a moral obligation to recall the vehicles and replace the bearings that are responsible for this issue. By May this year Nissan had heard about hundreds of failed engines so it decided to extend its warranty on D22 pickups from three years to five years or 93,000 miles. However, a bulletin sent from Nissan to its dealers telling them about the problem and the extended warranty says "concern is on a complaint basis only with no proactive customer contact". That means many D22 owners wouldn't know they were driving a car with a potentially dangerous fault, or that they might be covered by an extended warranty. We've also heard from some D22 owners that even when they contacted the dealer about a failed engine, they still weren't told about the problem or that they may be covered under extended warranty. Watchdog called ten Nissan dealerships around the country and told them we had an engine failure on a four-year-old Nissan D22. Six out of the ten told us they hadn't heard about an extended warranty. Even if you do hear about an extended warranty you'll be lucky to qualify. If you don't have a near-perfect service history, Nissan may wash its hands of you. Graham Parkinson's company owned three Nissan Navaras - all with the same fault. When the third engine blew he went straight to Nissan but the company told him his service history wasn't good enough. Independent vehicle examiner Steve says: "Everyone knows it's important to service your car correctly and on time but missing the odd service here or there doesn't cause this problem. All it does is speed the process up. This is a problem of Nissan's making not of the vehicle owner's making." When we asked Nissan about the problem with the D22 it gave us this statement: "Nissan is absolutely committed to quality both in terms of product and customer service and, as such, has openly stated for some time that the durability of a small number of D22 pickup engines, produced before August 2006, have not performed to our exacting standards. As a result, Nissan launched a five-year 93,000 miles extended warranty in May to formalise the support we were already providing to our customers. If any customers have concerns or questions regarding their D22 please contact us via a dedicated e-mail address: customer.support_d22@nissan.co.uk or call us on 01923 899 334." Nissan also told Watchdog: "As a result of the information that's come to light over the last few weeks we have started the process of writing to all our current owners to explain the issue and the availability of the extended engine warranty to cover the small number of customers who may experience this concern. From the information provided by Watchdog on 21 October we have already agreed full resolution for two customers and are investigating details of the remaining cases." |
Eivat taida englannissa suomen poikien moottori ongelmista valittaa..
|
samat koneet samat ongelmat..
Samojen koneiden kanssa siellä painivat, pultit paukkuu ja laakerit tuusan pjaskana.
Siellä vaan näkyy nyt ongelma tulevan julkiseksi.. |
Jos tuosta olisi ennakkotapaus jossain kuluttaja-asiamiehellä että Nissan olisi korvannut korjaukset niin noistahan voisi yrittää jälkivaatimusta esittää Nissanille. USA:ssa ainakin menisi läpi ja saisi miljoonakorvaukset :)
Nythän tämä surullisen kuuluisa Nissan Pickup on tullut takaisin mallinimellä Nissan NP300 Pick Up, mutta moottori on kuitenkin eri (Navaran kone) kuin noissa -02 lähtien valmistetuissa ongelmallisissa Pickupeissa. Kaiken lisäksi moottoria on vieläpä kuristettu niin, että Navarassa se antaa ulos 177 hepoa ja NP300:ssa vain reilu 130. Aika näyttää miten noissa koneet nyt kestää ja voiko niihin pienin muutoksin palauttaa 177 hepan tehot. Voi olla jo aika kiva peli noilla tehoilla ajaa :D |
Jep Jep
menipä sitten nissanista kattila auto on -03 184tkm ajettu ja ei ainakaan ensi yrittämällä meinaa nissanin maahantuonti osallistua kustannuksiin millään tavalla kun on tullut 150tkm täyteen ja 10kk sitten 5v että näin laakereita on mennyt ainakin en vielä ole nähny kattilaa että onko muuta mutta voin luvata että purematta en aio niellä tuota nissanin vastausta kyllä minusta normi maantie ajossa käytännössä virheettömällä huolto kirjalla oleva kone saa hajota noissa km lukemissa =( |
Onko kellään tietoa onko -01 vuojen king cap ollut näitä alakerta ongelmia?
|
Ja onkohan n.vm.2000 -> Patroleissa (Y61/GY61) oleva 3,0 dCi - moottori samaa perua samoin ongelmin kuin Navaran 2,5:nen?
|
Nissanin pajalla kertoivat että ainakin almeerassa olisi "sama" kone kuin tässä helvetinperkele kingissä,tosin sehän on 2.2...eli eri iskunpituudella muistaakseni,mutta luulisi olevan samat paskalaakerit siinäkin. Ps.Meitin tutultakin meni 03'kingistä viime syksynä kiertokanki/kampura...remppa 7000€!! Mutta onnex me suomalaiset olemme niin viilipyttyjä loppujenlopuksi,että me vaan muristaan ja maksetaan.......
|
Dodii!! Nyt meitin tutulta räjähti 2002 kingcap!!!! Aj.120tkm.kaikki huollot ajallaan!! Kanki kyljestä ulos,eli dollarit paukkuu...Aika jannää sinällään,ovat olleet asian tiimoilta yhdynnässä maahantuojaan ja siellä sanoivat ettei ole aikasemmin vastaavaa tapahtunut ja ihmettelivät!!!!!!!!!!!!!!!!!
Eli onko nyt saatana sillä lailla että mistään ei tarvitse ottaa mitään vastuuta ja päin naamaa saa siis valehdella aivan oikeasti!!!! Rohkeita veijareita siellä maahantuojalla.....vaikka työtään vain hekin tekevät niin saattaa se naama tummua vielä jokupäivä jos sama tahti jatkuu............ Meitin tuttavapiiristä on nyt oma mukaanlukien korkannut 3 kingcappia,kahdenvuoden sisään!!!!!!!!!!!! Olisi aika herkkua hakea todellakin liikkeestä takuunpiirin kuuluva kingi,antaa korkata kunnolla ja myydä sitten tehdasuudella koneella eteenpäin...........Kai näitä vielä jokunen löytyy,siis mitä ei vielä ole korkattu..... No muutaman vuoden päästä nauretaan näille niin kuin nauretaan nytkin vanhemmille keskosille,mutta eipä naurata vielä kun on rahat aikalailla paskassa kiinni!!!!!!! Ei muuta kuin talvenjatkoja ja kolisteluja |
Kerätkää hajonneiden autojen omistajat yhteystietoineen ja remonttikuitteineen yhteen nippuun ja laittakaa se menemään maahantuojalle (turha mussuttaa että ensimmäinen kerta). Jos se ei tepsi niin sitten kuluttajasuojaviranomaiselle, että antaa jonkun suosituksen ko. asiaan.
|
Kuinka paljon eroa sit mahtaa olla tuossa navaran 2.5litran koneessa. Kovasti ainakin väittivät appiukolle nissanilla, kun se osti uuden 171hp navaran, että aivan eri kone ja kaikki viat mitä edellisessa oli on korjattu tässä uudessa mallissa. Kunnei vaan olis ihan sama kone. Sillä oli siinä jo jotain ongelmia, kun alkoi käynti pätkiä ja veto hukkui lähes kokonaan maantiellä, eikä mitään ylimääräisiä ääniä kuulunut. 20tkm nyt mittarissa. Olivat saaneet ajettua sen hissukseen nissanille, niin sit kun korjaamon mies koitti sitä, niin taas toimi normaalisti.
|
Naapurin isäntä tuossa just selvitteli asiaa ku sillä on just tuota ikäluokkaa oleva king cap.Selvis et vika lähtee siit et kiertokangen laakerit on liian pehmeää ainetta ja sit ku alkaa kilometrit mennä yli 80tkm pyörähtää liuskat päällekkäin ja POKS!! Pultit poikki ja rautaa maailmalle!!
Naapuri ku sai asian selville nii tilas heti remppa ajan ja säästyi konerikolta. Piti vaan kuulemma ensin purkaa vanhat laakerit näkösälle ku on kuulemmma niin monen kokoisia laakereita noissa koneissa,mikä on kyllä sinänsä jo vähä ihme homma.Ite kangen pulteissa ei kuulemma pitäis olla mitää vikaa. Uudet laakerit oli jotain 2-300 eugenin luokkaa,muistaakseni... |
Tuos olis yks tuollanen -02 Di käppi kovasti tyrkyllä ja huomiotaherättävän halvalla. On mulla hyt koeajossa ja meinasin josko päivittäis tuon -89 bensan tuoreempaan. Tuo Nissaneiden laakerivika mulla on ollut tiedossa, kun parilta tutulta kaverilta mylly ampunut kiertokangen ulkoilmaan ja kyselinkin edelliseltä omistajalta autosta, niin sanoi, että kone on korkannut ja maahantuojan toimesta laitettu...
Onko kellään tietoa, mitä tuo "maahantuojan toimesta laitettu" tarkoittaa suomeksi? Tarkoittaako se sitä, että kone on oikeasti laitettu kuntoon sellaisilla osilla, että sen ei enää pitäisi poikia, vai tarkoittaneeko sitä, että on vaan polkastu vanha alakerta sellasenaan helvettiin ja isketty tehdasuusi alakerta, missä laakerit on samaa kuraa, kun noissa, mistä jo kone paskana? Kovasti polttelis muuten, kun hinta ei ole paha ja mitä tuolla nyt ajellut, niin letkeä peli on vedellä, tosin renkaat tuossa alla suorastaan hengenvaaralliset ja meinasin joutua noiden silestonejen vuoksi tänään soittelemaan traktoria paikkaan, mistä mennään vanhalla sotaratsulla vielä leikiten, miltei takavedolla. Toisaalta taas, kun nuo pannuvauriot on itselläkin tiedossa, niin aika kallista arvausleikkiä varsinkin, kun huoltokirjakaan ei ole aivan aukoton, vaikkakin edellinen omistaja sanoi, että aina on sentään ajallaan kaikki tehty. |
Lainaus:
kannattaisko harkita sitä 100hv koneella olevaa king käppii se kestää parhaiten tai jotain muun merkkista autoa, kyllä se on niin että laatu maksaa myös autoissa . |
Vaihtoehtona on, että hakee jostain 98-01 mallisen Käpin tai Hiluksin. Kyllä tulin iltasella siihen tulokseen, että vähän liian kallista leikkiä maksaa ensin palan matkaa toistakymmentä tonnia autosta ja hetken perästä saman verran, kun pamahtaa pannu. Ja kulkeehan tuo vanha pensakäppikin vielä hienosti, ettei tässä jäniksen selässä autonvaihdon kanssa olla.
|
Lainaus:
|
Nissanin moottori naputtaa
Mul on tollane 03 pick up ajettu 8 tonnii yli 200 ja alko kone naputtaa, ääni kuuluu mielestäni yläkerran puolelt.
suuttimia eka syytin mut löysäsin ruiskuputkia yksitellen, eikä ääni hävi. Voisko ääni tulla kankista asti? Ääni alko ihan hiljasena kuuluu ekana ja n. 15km jälkeen oli pakko parkeeraa auto ku ääni koveni hiljalleen niin kovaks et pahaa teki kuunella. Ventiilikopan kaivoin irti ja ruuvvarii korvan jatkeena kuuntelin koneen käydes suuttimii ja nokka-akselien runkokiinnikkeitä mut ei pysty paikallistaa äänen lähdettä. Tahti äänellä on sama kun palo männän päällä ja selväst kaks metallipintaa ei tykkää toisistaan. |
ääni
Taitaa olla menossa kolmospytyn toinen kangenpultti poikki..
|
Nissanin moottori naputtaa
Joo siihen johtopäätökseen oon itekkin tullu kun oon lukenut tän palstan juttuja. Tarkoitus ois avata ja tutkia mitä löytyy???
Yks tyyppivika mikä lava nissanist löytyy on tehojen häviäminen ja rykiminen tietyillä vaihteilla. Siihen löytyy syyllinen laatikossa olevat on/off kytkimet jotka antavat tiedon moot.ohjaus yksikölle tietoa vaihteen päälläolosta. Onkos muilla ollu vastaavia ongelmia? |
Lainaus:
|
nyt olis taas 2004 king cappi kunnossa ja remontin aiheuttaja oli kiertokangen laakeri jonka valmistus maa on PUOLA. ajettu oli 111 000, ja korjaus kustantaa 4700, kiitoksia vaan nissanille, omasta pörssistä pitää maksaa kaikki
|
Lainaus:
Onko tuo o-rengastiiviste tavallinen tiiviste jossa on kolme reikää ja keskimmäisessä reiässä on pieni "koroke"? |
Meidänkin kylällä löytyy yksi sydänvikainen. Kaverilta kilahti kone n.150000 kohdalla. Ohessa kuva avk.lta hankittu alle satatonnii ajettu mylly mikä on menossa pellin alle laakerirempan jälkeen.
http://koti.mbnet.fi/t-5/kuvat/nissan2004.jpg Eli vika nähtävästi alkaa jo paljon 100000 aikaisemmin kun tuosta laakerista alkaa olla tuo pinta valmis. Eli tämä laakeri ajettu alle 100000km. http://koti.mbnet.fi/t-5/kuvat/alle%20100tonnii.jpg |
Onko täällä Oulun seudulla korjaamoa, joka alkais vaihtamaan nuo laakerit ja pultit?
|
Lainaus:
|
Onkos näitä koneen porsimisia jo tapahtunut Navaran tai Pathfinderin 177 heppaisissa koneissa. Osalla kai jo sellaiset kilometrit takana että tietoa pitäisi jo olla.
|
4,5kk takana -99 mallin TD kingcapilla ja mulle riitti melko pitkälti. Kansipahvi oireet oli heti oston jälkeen, käytin liikkeen piikkiin pajalla ja tarkkasilmäinen korjaamonsetä sanoi, että ei tarvinut koeponnistaa paffin vaihdon jälkeen, kun ei silmämääräisesti näkynyt halkeamaa. No pari kuukautta ajoa ja kansi halki. Eilen meni vaihdossa -04 mallin D4D hiluksiin, kun ei tällä ikää viitti enää paskojen kanssa tapella.
Tuli sentään jonkin verran korjailtua ja lavakin maalattiin just jokunen päivä ennen ennenkun kansivamma oireet alkoi taas. Maalarikin voi tehdä siitä pajalle unohtuneesta Nissan-merkistä vaikka vaimolle soman kaulakorun, en tartte takas ;) |
kuluttajariitalautakunnan päätös asiassa
Lainaus:
vika kiistaton ja laaja. autoni hinattiin ja korjattiin EI maahantuojaliikkeessä. autolla ajettu 210tkm kun laakeri hajosi. autokeskus tampere oy ja maahantuoja kiistivät ja pahoittelivat että näin on käynyt mutta autossa ei ole mitään vikaa. täysin alaarvoinen asenne kuluttajaa kohtaan molemmissa paikoissa.ei mitään ohjeita miten haluavat asiassa toimittavan vaikka vika heille molemmille viipymättä toimitettu. nissan nordic lähetti kirjallisen vastauksen jossa kertoo laakereiden pinnoitteen muutoksista jotta vika ei uusiutuisi. hain korvauksena osien hintaa jotka maahantuojan kautta tilattiin,n.4000 euroa. kuluttajariitalautakunnan yksimielinen päätös,suosittaa autokeskus tampere oy.n korvaamaan minulle 2000euroa. homma jatkuu eli asia menee eteenpäin, Rami |
Kysymyslistaa laakeriongelmasta
200 000 km ajettu Pickup tuolla YD25DDTi moottorilla on ajossa ja moottori edelleen kasassa . Aikaisemmin en ole ongelmasta tiennyt, mutta nyt asia huolettaa, kun juhta olisi vielä hyvässä käyttöiässä. Muutama lisäkysymys yhteenvetomaisesti laakerointiongelmista nettiselailun jälkeen.
- Koskeekohan nämä ongelmat kaikkia ko. tyypin moottoreita, vai rajatusti (eli viallisia laakereita vain jossain osassa moottoreita)? - Paljonkohan moottoreita on hajonnut vuosien saatossa, kuinka iso riski on? - Onko Nissanin omista varaosista jo ko. ongelmat ratkaistu, eli Nissanin kautta hankittavat osat / huollettava auto olisi luotettava jatkossa? Maahantuoja näin olisi vakuuttanut, onko luotettavaa tietoa. - Kuka Nissanilla myöntää tietävänsä asiasta, ja asiasta voisi kysyä? Paikallinen Autokeskus pääkaupunkiseudulla oli puhelimessa tietämätön ongelmista ja huoltoon ottamisesta. - Onko antaa pääkaupunkiseudulta yhteystietoja moottoripajasta, joka asiasta tietää, tekisi huollon ACL osilla? Kiitos, jos näillä pääsisi nyt alkuun. |
räjähtäminen koskee kaikki kyseistä moottori mallia, mitään se ei ilmoita ennen räjähdystä. polttoainetta alko syömään vain reilummin,
nissani ei myöntäny että mitään vikaa olisi ollu heidän puolelta, rovaniemen moottori koneistamo vain hieroi kämmeniä yhteen ja kehui että näitä tulee heille jatkuvasti ja on hyvä tiena paikka. eivätkä aikoneet laittaa niitä nissanin omia laakereita. kyseinen king crappi on tuo jolla oli räjähdys hetkellä ajettu 111 000. kyseisen auton uusi omistaja on ajellut sillä 5000km ilman ongelmia, äänikin on mennyt hiljaisemmaksi. osat ilmeisesta hioutuneet sopiviksi. |
Aiemmin kyseltiinkin jo mutta vastauksia en löytänyt eli onko y61 patrollissa 2.8td intercooler moottori "sama" kuin kingcapissa?
Patrollissahan on se rd28 moottori. Kellään tietoa asiasta? |
Vaihtakaa hyvät ihmiset ne kiertokangenlaakerit ajoissa noihin nisuihin. Itse vaihdatin omaani -04 ja 158tkm ajettu ja kaikkien kiertokankien alapuoliskot(laakerit) olivat aivan finaalissa.
Osat maksoi 160€, acl-punametallilaakerit sekä arp:n pultit. Työ maksoi 700€. Kustannus on tietty aika kova, mutta ajatellen sitä tilannetta, että kk:n pultti menee poikki ja rauta tulee lohkosta ulos, niin sitten maksaa hiukan enemmän. |
Kirkkonummella CG-service teki minulle kyseisen työn. osat siis 160 ja työ 700+nesteitä.
"Assuming you are in the EU and your engine number is before YD25DDTi 219661 in your log book or found above the alternator on the block, then it is at risk - d22's with yd25 2.5 tdi engine (2002-2005), especially around the 60,000mile mark. However it can happen at any mileage and regardless of full service history, so if you have a D22 of this age it is HIGHLY RECOMMENDED that this work is undertaken. If you look at the engine number on a machined part of the block approx 50mm x 30mm immediately behind the alternator it will be stamped YD25 plus your engine number." http://www.nissan-navara.net |
TÄTÄ TÄMÄ UNENI TIESI
Tervehdys foorumiin..
Elikäs ostin tänään 13.01.10 itselleni vm.05 olevan kingin ja sen valmiste numero on alle kyseisen yllämainitun.. Autolla on kyllä ajettu jo 170 000km joten vielläkö mun pitää kyseinen vaihto tehdä? Mistä mahdollisesti saa varmuuden onko kyseiset osat vaihdettu? Ihana lukea ensimmäisenä auton omistus päivänä kyseisestä viasta.. joten voihan pitkä V...U... Kiitos asiasta minulle vastanneet, Pää maassa kohti uusia pettymyksiä... |
Mistä se moottorin numero löytyy???
Onkose jossakin piilossa vai oonko mää vaan niin sokea??? -J- |
Numero löytyi Nissan Nordikilta.... 156tuhatta... eli ramppaa suunnitellaan.
Onko jollakin heittää valmista ostoslistaa tarvittavista osista? Ja mihin kauppaa sen kans kannattaa mennä? Onko Oulun talousalueella korjaamoa joka olisi erikoistunut/tehnyt juuri näitä Nissan remppoja (Pörhö ei ole vaihtoehto). -J- |
ettei vielä helpottaisi, niin laakereita ei nyt saa muualta kuin nissanilta itseltään, tarvikevermeet on loppu ennenkuin tekevät lisää. jostain syystä niiden kysyntä on kuulemma niin suurta..
|
Lainaus:
|
Ellen nyt ihan väärässä ole, niin öljypohja on vain liimalla kiinni.
|
Tarviketorilla myivät eioota...
Nissanin liikkeessä laakerit n.140€ ja pultit n.60€. Tiivistettä ei oo, eli liimataan. Merkkiliikkeen varaosamyyjä kyseli jotakin numeroita vanhoista laakereista ja akselista, 0, 1 tai 2 pitäis löytyä, että osaisivat myydä uudet laakerit... voisko joku valottaa mitä tämä oikein meinaa???? Ovat kuulemma tehneet jonkinverran remppoja, ja silloin ovat vaihtaneet myös akselin petilaakerit... onkohan tähän mitään syytä??? -J- |
Lainaus:
|
Eipä osannut varaosaliikkeen tyyppi sanoa oikein mittään kun kysyin että ovatko sammoo paskoo...
Kyselikö ne tuolla Racers Placessa mitään 0,1,2 numeroita kammesta tai akselista kun tilasit??? -J- |
Lainaus:
|
Lainaus:
velipoika tilas fin ranacolta laakerit ja pultit. öljypohjantiivistettä en muista saiko siihen tiivisteen vai oliko liimalla kiinni. |
Lainaus:
|
navara kuin papupata
Elikkäs on tuommoinen 02 navara ja alle 2000kierroksen auto on ollut kuin papupata röpsöttää ihan niinkuin kaikki pytyt ei olisi mukana, eikä oikein vedä kunnolla .. nytten sitten auto päätti sipata kerralla veto loppui pääsin juuri ja juuri kotiin saakka (en kävele pakkasessa) rupes röpisemään oikein kunnolla ja vedot olemattomat kaikilla kierroksilla hyvä jotta ottaa edes niitä kerroksia..sen verran kurkkasin että imusarjassa on öljyä ja on puskenut sitä hieman välijäähdyttimen kennon päitten välistäkin.. että onko mahdollista että turbo sano poks kun on hieman välystä jokasuuntaan?? vai missä vika kertokaa jos tiedätte??? niin ja autoon on tehty jo laakeriremppa eikä öljyn mukana tullut mitään puhtaat olivat, en usko että vika siellä on! help!
|
Taitaapi vaan jäätää sulla polttoainejärjestelmä...
Suodattimen vaihtoa yms. Löytyy hyvää juttua tuosta dieselin jäänestosta yms. ihan parin päivän sisältä... Öljyä nyt noihin ahtoputkiin yms. tulee ajan mittaan joskus enemmältikin. |
röpötys
Ei se taida sitä jäätämistä olla, edestäpäin kakkospytyn pakopuoli lainehtii löpöö ku lyö käymään ilman pakosarjaa eikä se oikein jaksa käydäkkään. kaasua ei ota ensinkään...pitänee käydä puristuspainemittari lainaan ja mitata paineet onko suihku jumissa vai venttiili palanut! p...k...e! kohta on taas yks hyvä navara myytävänä!!
|
vika löytyi
vika oli 1 ja 2 pytyn välissä, oli sulanut kanteen jälki ja hieman myös lohkoonkin! laitoin auton myyntiin tuonne myydään osiolle!
|
huolloista
Lainaus:
|
ei ollu ainakaan minun king cräpissä mitään hyötyä vaikka vaihdoin öljyt 10 000km välein, silti laukes 112 000km kohdalla, ostaissa mittarissa oli 60 000. uusi omistaja on rempan jälkeen ajanu jo huimat 13 000. itte en tohtinu ajaa ku 1000km, pakon eestä senki verran kun uutta hiluxia piti oottaa kuukausi
|
motin laakerit
kävin ottamassa selvää nissanin merkkiliikkeestä että mikä niissä moteissa oikein mättää.vastaus oli ihan rehellinen.vm.-02-06 pikkareissa on laakerit kuttaperkkaa,voi laueta missä kilometrimäärässä tahansa.nyt kuulemma tehdas tekee parempia laakereita,ja ainaskin itse aion vaihattaa ne heti kun saapuvat.toivoa sopii ettei kattila laukea ennen sitä.
|
ihme ku jotain myönsivät, minun kyselyihin räjähdyksen tapahduttua myönnetty mitään, oli muka ihan uusi vika, ja he ei korvaa mitään, niinpä piti maksella itte koko 5000 lasku,pajalta varovasti ajelin 500m päähän tojota kauppaan ja kun lupas ottaa vielä vaihdossa uuteen hiluxiin niin tyytyväinen olin.
ei tule datsunia enään tähän taloon! |
nissanin motti
Lainaus:
|
vähemmästä halutti päästä siitä eroon ku vielä korjaamon kasaus virheen takia räjähti jakopää ku olin 300km ajanu laakeri rempan jälkeen, se kuiten meni korjaamon piikkiin. viimen ku sain kotiin niin kaikki myötäset huilautin vapaalla,sitte se seiso 2 viikkoa pihalla enkä liikuttanu, sitte alko työt ja oli pakko alkaa vähän ajamaan :)
|
Tämäkin japanilaisen moottoriosaamisen huipentuma tuli mullekkin todeksi tuossa mennäviikolla. Tuttu kiinteistöhuoltomies tuli juttelemaan, että Nissanin kone pitää ihme naputusta, et viititkö tulla kuuntelemaan. Firman moottori ekspertin kanssa käytiin kuulostelemassa ja laakerivialtahan se vaikutti. Tässä kohtaa totesin, et pääsinpähän sanomaan, kun olin kaveria varoittanut siinä vaiheessa, kun näistä moottori ongelmista ensimmäisen kerran kuulin.
Tais olla sillä kaverilla kans ensimmäinen ja viimeinen Nissani. No myydään kaverille jotain luotettavampaa tilalle (enkä tarkota mitään toiotan romua). |
Näyttää nissanin tekniikka olevan ihan chevrolettien tasolla.:D Onko uusi koppaisten Navaran koneiden kanssa samaa ongelmaa. Nettiautossa näytti olevan -07 navara 100 tkm ja hintaa 20 kiloeuroa. Luulis, ettei liki tuplasti uutena maksavaa lavamaasturia viattomana myytäs tuohon hintaan.
|
Appiukon -03 200Tkm ajettu pikkari poksahti eilen aamulla.
Kiertokanki tuli väärälle puolelle lohkoa...:) Vaihdoin öljyt siihen noin 1000km sitten eikä silloin ollut kuultavissa mitään ylimääräisiä ääni, nyt on. Onko tietoa mistä sais järkevällä hinnalla (alle 5000€) ehjää konetta? Käteismaksu. 044-0246872 |
Lainaus:
http://fin.auto24.ee/used/537343 |
pick up men
uskaltaakohan tässä ostaa enää mitään peltihevosta kun kaikissa tuntuu olevan enempi ja vähempi ongelmia,toisissa toista jne...vaan pitäis sinne työmaa nimiseenkin paikkaan jollain päästä,on sen verran kaukana et kävellen ei jaksa eikä julkisten aikataulut sovi.
|
Lainaus:
|
Jos laakerit pelottaa
Laakerivaivojen pelossa kannattaa runtata satsi RVS:sää (www.rvs.fi) koneeseen. Pieni hinta ja ainakin mulla on jo monessa autossa kilinät vähentynyt. Joka kerralla on muutaman desin tippunut kulutuskin, joten käytännössä ilmainen kokeilu.
|
Lainaus:
Tuskin tuo kuitenkaan huonosta materiaalista tehtyjä laakereita korjaa. Eikö ole vaan helpompaa vaihtaa laakerit ja pultit parempiin ennen koneen hajoamista ;) |
Lainaus:
|
lisäaineet
sitten on vielä nämä teflonpohjaiset lisäaineet kuten x1r:ät ja muut saman sorttiset liemet.
|
nissanin morkkaajat
älkää toki toiota jos et muuta saa miehet moittiko nissania siitä että väärä käyttö tuhoaa myös toi ota jos et muuta saa merkkisen ali tehoisen 1800 luvulta olevan "moottorin" jos sitä nyt sillä nimellä voi kutsua niin sekin menee rikki niin kuin mikä tahansa muukin ihmisen tekemä laite kun sitä väärin käytetään!olen itse käynyt ajamassa kaikki uudet pick upit ja voin rehellisesti sanoa että muissa ei ole edes moottoria,kun vertaa nissaniin!toi ota jos et muuta saa merkkisessä 1800 luvun "autossa" ei ole muuta hyvää kuin ylihinnoittelu!maksoin paljon ikivanhasta kotterosta,joudun myymään sen halvalla!vetokykykin on 1800 luvulta.tosta vielä kirjoitellaan tällä palstalla!älkää nyt viitsikö aikuiset ihmiset!kai te olette kasvaneet ulos niistä potkuhousuista jo ajat sitten!2200 kiloa vetokykyä ei mulle riitä!
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Joskus vuonna 1 ja 2 hämmästelin jonkin Nissan bensiini moottorin laakereita ja hienoja taulukoita, uskon... että nämä liittyy niihin taulukoihin. Kiertokankia valmistetaan kokoon X (osa on koossa X ja osa on pari satkua isompi tai pienempi) Kampiakseleita hiotaan kokaan Z (osa on koossa Z ja osa on pari satkua isompi tai pienempi) Kuitenkaan mitään ei heitetä hylkyyn... vaan valitaan sopivat parit... 0 iso kaula ja pieni kangen alapää (ohut) 1 kun molemmat ovat mitoissaan (tai saman verran pielessä samaan suuntaan) 2 pieni kaula ja iso kangen alapää (paksu) Saman tyyppiset taulukot löytyy runkolaakereihin sekä mäntiin... Korjaamokäsikirjasta löytyy mitat... Käytetyyn moottoriin ottaisin sen paksuimman vaihtoehdon (tai pykälää alkuperäistä paksumman), sillä erot ovat aika pieniä. Mitaten tietenkin paras... j.h Kun ei viitsitä tehdää tarkkaa koneistusta, niin korjataan se sovittelemalla sopivasti virheellisiä osia toisiinsa, homma näyttää hyvältä (ja myös onkin...) |
Lainaus:
|
öljyistä
vihjaisiko joku jolta on nissanin kattila porsinut,että millaisilla öljyillä ovat ajaneet?nykyään kun noita moottoriöljyjä saa vaikka lidlistä,mitä tosin en itse käytä.mobilin ykkösillä oon ajanut tähän saakka,eikä ainakaan vielä ole ongelmia tullut.eräs tapaus oli sellainen että ajossa hävisi tehot koneesta,mutta kaveri vaan jatkoi ajamista aatellen että katotaan sitten kotona mikä sitä vaivaa,mutta ennenkuin pääsi kotiin niin tuli kiertokanki kattomaan ulkopuolelle,että kuka sitä kiusaa.tuosta vois päätellä,että antaa se jonkinmoisen varotuksen,ennenkuin leviää
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
nissanin laakerit
täytyypi laittaa tänne sitten tällainenkin terveinen.nissanin 130 000t:km ajettuun moottoriin vaihdettiin ne kuuluisat laakerit,ja vanhat oli täysin virheettömät.auto on vm.2003 että sillee....
|
Tuollaiseen Nissaniin voisi olla hyvä henkivakuutus öljynpainemittari. Sillä eiköhän se paljastaisi ongelman jo ennen kuin moottori on vainaa, jos vain muistaa sitä seurata.
j.h |
Lainaus:
|
pultit myös
Lainaus:
|
mitä eroa on vetokyvyllä ja valmistajan ilmoittamalla suurimmalla sallitulla vetokoukkupainolla??
|
pultit
Lainaus:
|
2005 pick up
Pääsin 199tkm ja sit poks, huollettu 20tkm välein myyjäliikkeessä. Moottori pysyi koossa kun lopetin ajamisen kun "jumina" alko vähänkään isommilla kierroksilla. Kampiakseli meni silti vaihtoon, ottivat myös yläkerran auki tarkistusta ja puhdistusta varten. Auto ei ole ollut raskaassa käytössä, lähinnä matka-ajossa käsityökaluja lavalla. Nyt vääntö päällä kuka maksaa ja kuinka paljon.
|
Sivu luotu: 16:49 (GMT +2). |