![]() |
Mitsubishi 4x4 väelle oma foorumi?
Olen innokas mitsubishi harrastaja, jolla ei jää aikaa liiemmin plärätä
monia keskustelupalstoja, kun etsin/jaan tietoa. Isoille foorumeille ne asiat tahtovat hukkua ja niitä on hankala/hidas löytää. Lisäksi foorumeilla on tärkeää ja vähemmän tärkeää oheisjutustelua, jota ei välttämättä jaksa lukea, sehän vie ajan itse harrastamiselta. :) Eli kaipaisin foorumia jossa voisi keskittyä itse asiaan, jakaa teknistä tietämystä, vinkkejä, artikkeleita, jne. Myöskään rekisteröimättömien tyhmiä kommentteja ei jaksaisi lukea. Jos omistat pajero, L200, delica, tms. mitsubishi nelivetoauton ja haluat tulla mukaan ideoimaan ja keskustelemaan niihin liittyvistä asioista niin ota yhteyttä. Paikka foorumille on jo olemassa. |
Eikos Mitsubishi vaelle ole jo oma fooruminsa? Ei tosin pelkastaan pajeroille, mutta loytyy niilta sielta varmaan niillekkin oma kategoriansa
|
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/
Miksi tuon + offipalstan lisäksi pitäisi vielä olla joku foorumi? Että tieto olisi vielä enemmän hajallaan ja hukassa? Kannattaa vilkaista suomen asukaslukua ja sen pohjalta miettiä kuinka monelle foorumille riittää kirjoittajia :) Ja jos tuntuu että tieto ja artikkelit häviävät netin syövereihin, niin voi kirjoitella niitä ylös vaikkapa faq.offipalsta.com sivustolle |
Lainaus:
|
Kannatan
"Kaikille ei vaan Offipalsta kelpaa. "
Sanoo joku jonka avatarinakin on SLCK:n logo, eipä teillekkään offipalsta kelpaa land cruisereita puidessa ?!? Joten onhan land cruiseristeillekkin oma fooruminsa Suomen Land Cruiser Clubin alaisuudessa, ei ollenkaan huono ajatus pistää mitsuillekin oma 4x4 foorumi pystyyn. Pistä vaan foorumi pystyyn AWD. Mitsuclubin sivulle on keskittynyt harmililsen vähän 4x4 porukkaa, voisi tosiaan olla ihan hyvä ajatus. Offipalstalla taas ei kovin paljon keskustelua mitsuista ylipäätäänkään näy. Voithan toki tehdä sinne pienen englanninkielisen osion myöskin kuten mitsuclubin omalla foorumilla on jolloin aktiivisuutta tulee myös ulkomailta. |
Lainaus:
Sitäpaitsi SLCK:n voorumi on ollu aikasemmin kun offipalsta,ja alkumetreillä SLCK:n foorumi oli only for member jolloin se oli toteutettu yahoon sähköpostisydeemillä...... Herr awd on perustamassa uutta voorumia mitsuporukalle vaikka mitsufoorumi on jo olemassa... Tottakai voi perustaa oman foorumin vaikka joka merkille ja joka mallille,en minä ole sitä vastaan. Toivottavasti kaikille alan foorumeille ei käy niin kun esim. Offroad Finland 4X4 foorumille http://p1.foorumi.info/finlandoffroa...forum.php?f=19 Mielestäni**>[täysin oma mielipide eikä offipalstan virallinen]<**tietoa on helppo etsiä jo olemassa olevista paikoista. Ennen Offipalstaa ei suomessa ollut oikein sopivaa foorumia koko kirjolle. Kiitos siitä offijounille joka kävi esim.sory:n foorumilla mainostamassa |
Eiköhän nämä kaksi foorumia (offipalsta ja mitsun oma) vastaa riittävästi tarkoitustaan, kunhan kaikki vaan tuovat omat kokemuksensa julki riittävän selkeillä otsikoilla, jotta niitä voi mitenkään järkevästi hakea palstoilta. Ei todellakaan ole mitään tarvetta tehdä enää erikseen 4X4 mitsun foorumia, jossa kukaan ei LUULTAVASTI(oma veikkaus) enää jaksa käydä jorisemassa mitään asiaa. Kyllä olemassa olevien keskustelutahojen pitäisi olla riitäviä, jotta tietoa löytyy (kunhan otsikko on kunnossa). Ja jossei muuta niin kuukkeli on aina vaihtoehto.
Ja jossei anonyybi vielä tiennyt/lukenut koko ketjua niin mitsun omilla sivuilla on erikseen alaluokat nelikoille yms. mahdollisille, mitä mitsusta vaan löytyy. Jos tämä oli tiedossa pahoittelen besserwisser asennettani. (Kovin on vaikeaa kirjoittaa vasen käsi kipsissä, mutta onnistuu kuitenkin...) |
Tiedän hyvin että mcf:llä on foorumi, osallistun siellä aktiivisesti toimintaan.
Kun alkaa offipalstan 4x4 mitsuista juttuja lukemaan ei niitä paljoa löydy, aika monesti saa kyllä kommentteja et pajero ei ole maasturi tjms. :cool: Eikä tarkoitus ole tehdä minkään muun foorumin korvaajaa. Jos tulevalle foorumille ei löydy käyttäjiä, niin varmaan se sitten kuolee ennen aikojaan. :p Tuskin 4x4 mitsuilijoita liiaksi asti on... mutta jos laadukasta keskustelua löytyy niin sitä tulee. :) Sitäpaitsi en usko et monikaan tykkäis esim. täällä jos aletaan hieromaan pikkutarkkoja speksejä mitsujen moottoreista tjms. Tai vaikka jostain vakioautojen ei offroad jutuista. Laitoin nyt jonkinlaisen kyhäelmän johon vois hommaa alkaa tekemään. http://www.offroad.fi/foorumi/ |
toihan on hyvä juttu että on eri merkeillä omat fooruminsa, tietotaito on paljon paremmin saatavilla
täällä offipalstalla valitettavan usein näkee topikkeja jossa joku uus tai muuten vaan tietämätön kysyy jotain niin vastauksena useammin saa että käyttäkää söörtsiä tai jotain muuta turhaa joka ei asiaan välttämättä liity ja onhan niitä palstoja jo esim. mersullellekkin kaks |
itsse on hyvä jos jaksais tänkii ain selaa läpi, montaa on samalla turha seurata aikahan menee pelkästään foorumeihin...
|
Lainaus:
|
Toyota-mallien tuontimäärät 30.10.2004
tuonti alkoi malli tuontimäärä 1964 Crown 14 660 1965 Corona 18 295 1967 Corolla 271 462 1967 Land Cruiser 16 850 1971 Carina 76 466 1971 Celica 2 171 1972 Hilux 19 059 1973 Hiace 84 649 1974 Dyna 5 719 1976 Toyota Pickup 1000 2 104 1977 Cressida 1 599 1978 Stralet 6 084 1979 Tercel 10 008 1980 Liteace 7 025 1983 Camry 18 145 1986 MR2 137 1986 Supra 210 1990 4Runner 1 623 1991 Previa 1 073 1995 RAV4 3 893 1997 Avensis 45 737 1998 Picnic 348 1999 Yaris 15 312 1999 Yaris Verso 6 652 2001 Avensis Verso 1 640 2001 Corolla Verso 4 302 2004 Prius 89 eli toyota land cruisereita on myyty uutena suomeen yli 16800 kpl joten arvelen sen johdosta olevan suuren osan maasturiharrastajien toyota kuskeja. |
Tästä asiasta voidaan olla varmasti montaa mieltä. Pajero harrastajia sorsitaan eri syistä; erillisjousitettu etupää, kannet menee halki, pajero tarkoittaa runkkaria espanjaksi, ei se ole oikea maasturi, jne.
Mulla itsellä on halpa pajero. Sillä on oikein hauska ajella, ja se etenee maastossa 33" renkailla ihan hyvin. Ottaen huomioon että auto ei ole maksanut tonniakaan, vaikka on uudet renkaat alla. Mutta silti en kannata uutta foorumia. Mitsubishiclubfinlandin sivuilla olen käynyt, mutta en ole jaksanut niitä sen enempää selata. Offipalstaa sen sijaan seuraan päivittäin, koska täällä on monen merkin harrastajia. Onhan tämä palsta vahvasti toyota-painotteinen, mutta kyllä täällä pajero-kuskitkin saavat äänensä kuuluviin. Ja jos ei saa, niin pitää huutaa kovempaa. :) Kaikenlaisia powerdiesel sivuja on ollut, mutta kummasti ne ovat kuolleet pois. |
Hmm. Kyllä mullakin aika hiljasta on ollut uazfinlandin foorumin selaileminen jos on ollut jotain merkkikohtaista asiaa. Ehkä olis parempi keskittyä hakujen helpottamiseen merkkien kohdalla. Eli kirjoittaa asioista niiden oikeilla nimillä, ettei tarvis söötsii kirjoitella mitsu, mitsubishi, mitsubisi, tsubi tai jotain muuta. Turhaan sitä tietoa tosiaan hajauttaa monille foorumeille. En henkilökohtaisesti ainakaan jaksa montaa foorumia selailla. Täällä juttua riittää yksinkertaisesta kaljanjuonnista aika nippelitietoon asti ja joka merkistä. Parasta on kun isoa osaa tapaa aina silloin tällöin tapahtumissakin:) Osaapa ainakin yhdistää sen yhden nimimerkin yhteen ihmiseen eikä tarvi opetella montaa kun toiset väkisin pitää kuitenkin eri nimimerkkejä.
Nooh, Baltikan voimalla jotain jorinaa.... |
Joo oon itekkin huomannut L200 omistajana että sillä ei kuulemma tee mitään vaikka ottaen huomioon et toi 98v vehjes on yhtä tehokas mitä 06v hiluxi esim. No tottahan toki se eirillis jousitus vaikeuttaa keulan korotusta mutta entäs sitten. On mitsut ainakin pirun paljon parempia ajaa mitä tojot. Mut ei tää ehkä oo mikään haukkumis palsta niin ei siitä sit sen enempää. Kaikilla on omat mielipiteensä asiosta ja hyvä niin. Ei toi mun nivakaan niin kovin komee ole mutta kiva vehe silti :D. Tällä hetkellä talossa on kolme nelikkoa yks niistä on gti galantti jossa myös taka renkaat kääntyilee tarpeen tullen. Sen ku jaksais turbottaa viel joskus..
|
Tuskinpa tuo ketään haittaa,vaikka täällä niitä pikkutarkkoja speksejä mitsun
moottoreista puitais. Kyllähän tännekin mitsujuttuja ja keskustelua tulee jos mitsumiehet sitä virittää ja pitää yllä,ei kait nyt sentään voi vaatia, että esim. tojota miehet alkais joistakin mitsuista kirjottelemaan. Kyllä se kuuluu misubishin omistajille ,tietenkin aina tilanteen mukaan voi muut kommentoida jos tarvetta ilmenee. Ja huumorintajuista porukkaahan nuo esim. pajerokuskit tuntuu olevan,paitsi yksi, josta ei sen enempää. |
Olen mukana kuin peräpukama,jos pitää jotenkin liittyä siis maksu että voi lukee kaikki alueet.
Itse laiska kirjoittaa mut ,nyt vaihdettu esim isompi turbo,pakosarja,3"ahtoputket,keulan kokoinen välijäädytin,lisää syöttöö,imusarja,3"putkisto.Kai joku ehkä tuosta haluaisi kuulla tai sitten ei. Eli jos joku ei halua omaa foorumia niin turha kiukutella jos joku viitsii tehdä. Omasta mielestä kommentit tuo paskaa jne jne niitä ei tarvita. Joku täällä sanoi hyvin, turhat foorumit kuolee. Ps.olen tod näk se mulkku pajero kuski ,ei haittaa kerran täällä vaan ollaan KAI. |
Nii joo unohtu sanoa,ettei sillä huumorintajuttomalla jonka minä tunnen ole enää pajeroa.
|
Kyl toi huumoria tartee ku menee naperolla mettän. Olen nimittäin onelinen pajeron omistaja.
|
Eiköös ne kaikki merkit hajoo aikanaan ja sinne kiinaan ne kaikki palautuu :) :) :)
|
täytyy nyt kysyy että kuinka helposti mettässä pajeron auraukset muuttuvat?
toiset kun väittää et ne muuttuu heti mutta multa ei ole muutteneet, onko tämäkin luulo puheita risukeulista???? |
Lainaus:
Onko kukaan saanut pajerosta etu- tai takaperää rikki? Tai jakolaatikkoa? Vaihdelaatikoita on varmasti mennyt usempiakin, mullakin kakkonen naputtaa. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Ei foorumeista ole haittaa... Turhat foorumit kuolee, niinkuin on muutamaan kertaan todettu.
IMO 4WD Mitsulle ei ole tarvetta omalle foorumille, koska se, mitä ei täältä toyotan maailmasta löydä, löytyy kai sieltä mitsun omalta foorumilta. Ja loput löytyy kysymällä. Enkä pitäis mitsua mitenkään niin erikoisena (hyvässä tai pahassa), että tarvitaan omaa foorumia niille. Itse NCF:n jäsenenä olen huomannut, että aika hiljainen paikka tuo nissanin oma foorumi on. Toisaalta, turhat paskan jauhamiset loistavat kans poissaolollaan. Luulen jopa, että suurin osa ncf:n käyttäjistä lukevat kans tätä foorumia. Ja täältä ite kysyisin, jos/kun jotain kysyttävää on. Yleensä kuitenkin tulee etitty googgelilla ja sieltä löytyy monesti vastaus, joka useasti on peräisin täältä. Ite pari pajeroa omistaneena en usko enää mitsua ostavani, mutta jokaisella merkillä on huonot puolet. Ja suurin osa autoista hajoaa sen takia, että käyttäjä tekee jonkun tyhmän virheen. Esim ahdetuissa kannet halkeaa kai sen takia, että ei viittitä hoitaa moottorin alkulämmitystä tai loppulämmön tasaamista.. Joopajoo.. Meni taas hiukan OT:n puolelleki, mut samase. :) |
Voisiko tätä nykyistä foorumia jakaa vähän pienempiin osiin, esim tekniikan(risukeula/jäykkä akseli), kilvissä/kilvetön jne mukaan?
Tällöin voisi löytyä sopiva osio jokaisen projektille. Jako ei kuitenkaan saisi olla tuon Offroad Finland 4X4 foorumin http://p1.foorumi.info/finlandoffroa...forum.php?f=19 kaltainen, jossa joka pikku asialle on oma osio, kun eihän sieltä sitten löydä mitään. Yksi osio voisi olla esim . "Esittele Autosi", johon jokainen voisi kirjoitella ja laittaa kuvia omasta kulkineesta, jos tuntuu ettei muutokset ole "projekti"-luokkaa, mutta haluaa esitellä jotain muutoksia. Edit: Ja foorumia pitää mielestäni päästä lukemaan ilman rekisteröitymistä ja jos haluaa sitten kirjoitella niin voi vaikka rekisteröityä. |
Lainaus:
|
Ite näin amatöörinä kaipaisin välillä sellaisia artikkeli tyyppisiä juttuja. Vähän niinku tyyliin ajovinkkejä, miten vaihdat lampun tai kytket releeseen kaukovalot. Myöskin juttuja joita käsitellään usein, olisi näppärää löytää artikkelina. Helpottais tota juttujen löytämistä, sillä huomaan ite aika paljon roikkuvani täällä, ton haku toiminnan parissa.
Ite entisenä Mitsun omistajan on sanottava, että mitsun kerhossa oli suhteellisen vilkasta viesteilyä, mutta näin tekniikkaan hurahtaneena, enemmän saa ideoita täällä roikkuessa. Jotenkin jutuista tuppaa tulla sillai samanlaisia, kun pohditaan yhtä ja samaa merkkiä ja mallia. Ainakin täällä kun seuraa näitä juttuja, niin usein niistä pähkähulluista saa enemmän ideoita. No tää oli taas mun mielipide ja mielipiteet on tunnetusti kuin perseenreikä: jokaisella on sellainen. |
Antti1 vois kyllä esitellä autoansa ihan jo olemassa olevilla voorumeilla, sen verran mielenkiintoiselta kuulosti
|
Lainaus:
Meinaakko ettei toyotissa ole risukeulaisia malleja??? |
Tuskin on.. mutta kun keulassa on tuo pyhä ympyräkuvio (toyotan symboli) niin kaikki muut tuppaa olemaan citymaastureita...
Jopa uudetkin (retkukeulaiset) hilut ja L-C:t kin on oikeita maastureita vrt. pajero/L-200, Nissan K-C/pathfinder/navara tai ylipäätään muut retkut... Jos ei ole umpikankiakselit tai min. porttaalit ja 39" vakiona niin se on citymaasturi... ainakin pikselioffissa... yhYYYY, pitää olla telemiinaketjut kohta alla ja niillekkin ilmatyynyjouset. |
Ilkeämieliset sanoisivat että suurilla renkailla kompensoidaan ajotaidon puutetta.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
faq.offipalsta.com olis tavallaan oikea osoite artikkeleille, mutta se kuitenkin on hieman irrallaan tästä foorumista eikä sisältöä ole oikein syntynyt? Lainaus:
|
Ei ole syntynyt? Näin amatöörinä, jolla on kotityöläisenä (=paskavaippa rallia) aikaa voi / saa käyttää apuna, jos tulee sellaiseen tarvetta tai muutenkin tarvii apuja... Vaikka en mää mistään vielä tiedäkkään...
|
Tuo offroad.fi osoite meni silloin alta (tosin ei ole ostaja sitä käyttöön ottanut) niin hyvä foorumin alku
silloin loppui, laitoin kuitenkin uuden vastaavan. Toivottavasti sinne saadaan asiallista keskustelua mitsuista. Foorumi löytyy --> http://www.mitsubishi4wd.com/foorumi/ Eli yksityiskohtaista tietoa ja keskustelua Pajero, L200, L300/Delica Mitsubishi 4x4 autoista. |
Retku
Lainaus:
|
Kyllä tuollakin pääsee :)
Eikä jäänyt edes tuohon kiinni,kyllä siitä kitkalukosta jotakin hyötyä on. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=35572 |
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=38547
Juu, kyllä pajerollakin pääsee. Joskus kun ajopäivillä nostin Easterbunnyä kyytiin, niin Land Rover-mies tuli kysymään multa että onko mulla lukkoja. Juu, ovissa on, vastasin. Ei meinannut uskoa että akseleissa ei ole. Takana on tietysti kitka, mutta etuperä on rehellisesti avoin. Hänellä oli lukot molemmissa akseleissa, mutta 3 bar paineet renkaissa, mulla 1 bar... :D Enkä tässä hae mitään vääntöä eri merkkien välille, ne on lapsellista kinastelua. :) Risukeulassa on se huono puoli, että etupää menee kivestä/kannosta yli, mutta takaperä nappaa siihen kiinni. Pajerolla kun ajaa maastossa, niin helposti joku alkaa ihmettelemään sen kykyä. Ennakkoluulot ovat tiukassa. Mutta pakki saisi olla tiuhempi. :rolleyes: |
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=38548 |
No vähän tuollainen reipas-henkinen... :D:D:D
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Ja on retkukeulassakin etunsa, siinä on yleensä enempi maavaraa vrt. jäykkään akselin keskellä. Ja toisekseen, ei lähes vakiossa ole mitään valtavaa merkitystä akselityypeillä. Jos ihan oikeasti vertailee joustoja n. vakiomaasturien keulasta, niin ei erillisjousitus paljon häviä. Ja sitä joustoa voi tietyin muutoksin lisätä vakiosta. Onhan se vähän tietämättömän puhetta väittää ettei niillä tee mitään. Kyse on siitä, mihin autoaan käyttää. Jos aikoo rakentaa paljon, korottaa reilusti ja laittaa isot renkaat, on jäykkäakselinen helpompi lähtökohta. Mutta lähes vakioissa, ei mitään merkitystä. |
Jonkin verran tonne mitsubishi 4x4 foorumille on sentään jäseniä tullut, mutta
enempikin varmasti mahtuisi. Laitoin sinne myös osion jossa voi jutella mitsu kuskeille yhteisiä tapaamisia, ajopäiviä jne. myös mahdollisesta mitsubishi 4x4 yhdistystä voisi suunnitella. |
Mietiskelin vain...
Tuntuu vähän turhalta uudelta foorumilta, kun Offipalstalta ja Mitsubishi Club sivuilta löytää jo nykyäänkin kaiken tarvittavan...
Kyllähän Mitsu club järjestää maastoauto ajotapahtumia pelkästään Pajeroille ja offroad henkistä porukkaa pyörii sivuilla paljonkin. Jos halutaan parantaa Pajeron mainetta, niin pitää käydä oman alueensa ajotapahtumissa näyttämässä miten se kulkee!:D :D :D Kunhan ajattelin taas ääneen..... ;) |
Lainaus:
http://mitsubishi.1g.fi/kuvat/MCF_Seitseminen_5_2009/ ps. Itselläni juurikin tuo musta L-200:nen |
Minun mielestä taas oma foorumi 4x4 mitsuille on hyvinkin tarpeellinen ja oma yhdistys olisi myös.
Muutamia pointteja. Siellä ei voi kirjoittaa viestejä anonyymisti (heitellä tarpeettomia/tyhmiä kommentteja), keskitytään asiaan, ilman shitchattiä, tärkeät asiat löytyy nopeasti, kun ei ole viesti tulvaa ja tietoa jaetaan tarvitseville. Minusta on ihan ok ottaa mallia ulkomaisita pajero/4x4mitsu foorumeista, niistäkin on varmasti hyötyä jäsenilleen? Erityisesti olisis hienoa saada tehtyä yhteistilauksia, ajopäiviä jne. MCF:in ongelma on se että siellä yritetään olla kaikkien mitsuilijoiden yhdistys, mikä on ajatuksena ok, mutta se vaan ei käytännössä toimi, mikä näkyy siinä ettei tapahtumiin riitä porukkaa. Jos suomesta ei löydy 4x4 mitsuilijoita yhdistykseksi asti, niin sille ei sit mitään voi. Nyt ainakin tarjotaan mahdollisuutta siihen, pajeron ei tarvitse välttämättä olla se ensimmäinen (halpa) maasturi jolla opetellaan offia ja sit ku huomataan et siinä ei ole edessä paljoa joustovaraa ja haukutaan se ja ostetaan joku jäykkäakselinen. :mad: tässä viel loppukevennykseksi mun rojekti. :) http://www.mitsubishi4wd.com/huoltopaje/up5.jpg |
Lainaus:
Joten jos suomesta ei löydy Neljää mitsu harrastajaa ni sit on kyl aika heikoilla jäillä:D:D:D Nii ja Rekisteröidyn yhdistyksen perustaminen verottaa 60€ rahaa.. http://www.prh.fi/fi/yhdistysrekisteri.html |
Lainaus:
2. Kopasta eteenpäin Pajeron ominaisuudet ovat käytännössä oleet vakiona samankokoisen tojotan tasoa, nykyään paremmat mitä tojotassa. Lähinnä johtuen siitä, että niihin aikoihin täysi takalukko tuli sekä toki se että 2. koppasen etutukivarsissa on vähän enempi joustovaraa, ja taakse tuli kierrejouset. Tojotista taas on samaan aikaan otettu ne lukot pois. Eli ainoastaan 1.koppasesta Pajerosta puuttuu täysi takalukko ja on vähempi joustava keula. Sen jälkeen nyt 4 koppaiseen asti on taka ja keskilukot löytyneet sekä jousitus kierrejousin. Harmillista, että erillisjousitus osataan vaan ajatella negatiivisena ominaisuutena. Sen etuhan on maavara akselin keskellä, se aiheuttaa merkittävästi vähemmän vastetta urissa sekä pehmeällä ajaessa kuin jäykkäakseli. Sitä voi jokainen itsekseen pohtia, miksi useimmat maaston ensisijaisesti suunnitellut ajoneuvot suosivat nimenomaan erillisjousitusta, kuten useat sotilasajoneuvot, mönkijät jne. Varsin suuri osa pelkästään maastoajoon suunnitelluista ajoneuvoista käyttää nimenomaan erillisjousitusta. Offiharrastuksessa jäykän akselin suosiminen ei siis niinkään johdu siitä että sillä saavuttaisi jotain enempi. Vaan siitä, että sitä on helppo modifioida, ja sen muokkaaminen on halpaa. On siis selvää miksi se on suosittu, hinta ja helppous. Joustoja voi tiettyyn rajaan asti korvata lukoilla, ja tämä on Mitsujenkin insinöörien päissä välähtänyt. Joustothan tekevät vaikeista paikoista tasaisempia ajaa, kun ei tarvitse keinua kahdella pyörällä. Kai Mitsuilijoiden kannattais silti pysyä tällä palstalla myös. Voihan sen omankin foorumin ja yhdistyksen silti perustaa. Mutta ei se ainakaan oleellisesti paranna tilannetta, että kaikki katoavat, ja vetäytyvät omilleen. |
Niin ei tarkoitus ole perustaa mitään ahdasmielistä kuppikuntaa, joka kokoontuu haukkuakseen
muita maastureita, ei. :p Offipalsta on offista kiinnostuneille ja varmasti kaikki harrastajat merkkiin katsomatta haluavat keskustella täällä. Tunnen monia maasturisteja jotka ei ole offareita,vaan metsämiehiä, karavaanareita, hevosharrastajia, jne. eli tuo foorumi on kaikille jotka 4x4 mitsuilla ajaa. Luulen ettei yksikään jätä offipalstaa sen takia lukematta, kun on tämä uusi foorumi. Minusta ei ole vaan oikeen järkevää käydä yksityiskohtiin menevää merkkikohtaista keskustelua täällä, koska se tieto kuitenkin hetken perästä katoaa viestimassaan. Tuskin täälläkään kukaan tykkää siitä, että samat yleiset kysymykset toistuvat harva se viikko ja täyttää palstan? Vielä muutamia juttuja mitä yhdistys voisi tehdä: -voisi tukea jotain 4x4cup teamia joka ajaa mitsulla. -järjestää matkoja ulkomaisiin 4x4mitsu kokoontumisiin -antaa tarkkaa tietoa autojen rakentamisesta/kunnostamisesta -järjestää maastoajo "treenejä" :D |
Pitääpä liittyä
|
Piti oikein liittyä tännekin foorumille kun tuli näin mielenkiintoinen threadi vastaan. Itse olen Mitsubishi Clubin aktiiviporukkaa ja nyt on kyllä ihan pakko kommentoida paria pikku juttua:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Suomi on vapaa maa, onnea uuden foorumin ja yhdistyksen pykäämiseen. Olen sanonut tämän kaiken aiemminkin ja sanon sen nyt uudestaan: johonkin Toyotaan verrattuna Mitsu on Suomessa niin pienen porukan merkki, että perustamalla joka mallille ja ryhmälle oman foorumin ja yhdistyksen, ammutaan koko porukkaa tasapuolisesti jalkaan. Tuloksena on ainoastaan monta pientä ryhmää, jolla ei ole resursseja tehdä yhtään mitään. En tiedä mikä on nick awd:n motiivi tälle toiminnalle, ihmettelen vaan kovasti miksei herra MCF:n puolella ollessaan tehnyt (minkään) asian eteen mitään tahi puhunut ääneen mielipiteistään ennen oman foorumin availua. Mutta kuten sanottua, vapaa maa, onnea valitsemallenne tielle. :) |
MCF:n hyvin suljettu jäsenten puoli ei ainakaan kannusta ulkopuolisiä liittymään. Eikö ainakin tästä puolesta kiinnostuneiden osastoa voisi pitää ihan julkisestikkin avoinna, myös ei jäsenille.
Toinen juttu Tojotaan vertaamisesta. Ei Mitsu harrastajia yleisesti vaikuta paljon verrata tojota porukkaan. Koska 99% suomen tojoista, on niitä normiautoiloijoita, joita ei paljon erikoisemmat jutut tai autoilu ylipäätään kiinnosta. Ei se erikoisautojen harrastajien määrä sen pienempi ole Mitsu puolellakaan. Ja 4x4 puolesta; kannattaa muistaa että koko 80 ja 90 luvun ajan, Pajero oli suomen ylivoimaisesti myydyin maasturiluokan edustaja. Ettei se tälläkään puolella VOI olla marginaalimerkki, edes tojotaan verrattuna. |
Hyvä herra tai rouva rekisteröitymätön.
Lainaus:
Lainaus:
|
Lainaus tuolta mitsubishi4x4-foorumilta (jonne näköjään käsin valikoidaan kaikki rekisteröityneet, ei ainoastaan jäsenmaksun maksaneet):
Lainaus:
Jos nick awd olisi pelkästään todennut esim. että en pidä MCF:n logosta tai että MCF:ssa on niin mulkkua porukkaa ja haluaisi perustaa yhdistyksen tämän vuoksi niin fine, mielipidejuttujahan nämä. Mutta sen sijaan yllä olevan lainauksen kaltainen kirjoittelu on suorastaan ihmisten harhauttamista, enkä pidä tätä kovinkaan asiallisena toimintana. |
Lainaus:
Lainaus:
Palatakseni alkuperäiseen aiheeseen. Itse olen sitä mieltä, että yksi foorumi ja yksi yhdistys riittää. Samojen asioiden levittäminen ja puiminen monella foorumilla tuskin oleellisesti edistää toimintaa. Mitsu clubin foorumilla vain on harmillisen vähän itse offroad puolesta kiinnostuneita. Tai jos/vaikka niitä onkin, niin aika hiljaisia ovat. Täällä offipalstalla nekin kaiketi pääasiassa pyörivät. |
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lopuksi vielä terveiset tämä ketjun aloittajalle, nick awd:lle Kuten jo todettua, MCF ei mielestäsi ilmeisesti isona yleismerkkikerhona pysty palvelemaan 4x4 puolen ihmisiä esim. järjestämällä mm. ajopäiviä. Kerrotko offipalstan immeisille mistä nettisivujesi etusivulla oleva kuva on muuten otettu? (jos joku ei vielä tajunnut, niin se on otettu Mitsubishi Club Finlandin offroad-tapahtumasta 2008.) :) |
Lainaus:
Lainaus:
En väittänyt että Mitsu clubi tekisi oleellista eroa, toin sen vain esille kun oli puhetta harrastajien määrästä. Lainaus:
|
Lainaus:
(Vrt. se mitä sanoin aiemmin yhdistyksestä ja sen jäsenien roolista) Mutta eiköhän tästä ole tällä kertaa sanottu kaikki tarvittava, lukijoille on varmastikin selvinnyt mitä mieltä olen nick awd:n toiminnasta ja erityisesti kirjoittelusta. Toistan edelleen, että vapaa maa, onnea yritykseen. Motiiveja ja toiminnan perusteluja sekä perustelujen paikkaansapitävyyttä voi kukin pohtia mielessään. Over and out. |
Aluperäiseen aiheeseen taas. Hieno foorumi nytkin pystyssä.
Tässä muutamia osiota lisää lisättäväksi, jotka sieltä puuttuivat. -Gen 4 Pajero -Gen 4 L200 Ja sitten linkkipalsta olis erittäin hyvä juttu. Vieläpä niin, että linkkejä on luokiteltu jotenkin. Tai sitten vain yksi palsta, ja sinne useita topikkeja linkkien aihepiirien mukaan. :) Netistä nimittäin löytyy niin paljon harrastukseen liittyvää, ettei olis pahitteeksi kerätä vähän linkkilistaa parhaimmille sivuille sielläkin. |
Ja chit sätti
|
Mitä tuota Pajeroa muinoin tuli omistettua niin kyllä täältä ja mitsu clubista löytyi se kaikki tieto mitä tarvi. Ei oikeen olisi kaivannut sitä kolmatta paikkaa etsiä tietoa. Täältä tosin löytyi se tieto ettei pajerolla tee yhtään mitään, mutta se on vaan noiden kateellisten toitsu miesten puhetta. Cruiseri kun on niin perseestä ajaa kuin voi olla vaan (jos verrataan Pajeroon tai melkein mihin vaan) ja vakio cruiserilla ei siellä metsässä tee yhtää mitään. Ainakin itse olin ihan tyytyväinen Pajeron metsä ominaisuuksiin. Tuli sillä vakio cruiserillakin metsässä ajeltua ja voi sitä tuskaa.. Se lahna ei mahdu yhtään mihinkään, se ei käänny yhtään mihinkään, tehoa ei löydy edes mikroskoopilla etsiessä ja joka reissulla puolet autosta katosi jonnekin kun se oli niin mätä.. Mitä noita maastureita on tullut omisteltua niin kyllä se toitsu on yksi paskimmista laitteista mitä on tullut omistettua. Pajeron suurin ongelma oli helvetinmoinen dieselvero, joka koskee kaikkia painavia henkilöautoja ja vakuutusmaksutkin oli kalliit. Tosin cruiserissa oli liikennevakuutus vielä kalliimpi. Tosin kun autoa lähdetään rakentaan niin kyllä se toitsu taitaa olla ihan omaa luokkaa jos verrataan Pajeroon, eikä se Pajero taida sen jälkeen päästä kovin lähelle toitsun etenemiskykyä ;) Mutta silti en lämpene pätkääkään toitsuille, mikä ei taida olla ylläri..
Mutta juuri noiden kalliiden ylläpito kustannuksien takia en omista tällä hetkellä maasturia. Mönkkäri tulee halvemmaksi. Vakuutus on melkein ilmainen maasturiin verrattuna, sitä ei tarvi hitsailla/korjaa joka reissun jälkeen ja parasta on se että saa ajaa ihan uudella pelillä, eikä sillä 30v vanhalla paskalla. Ja tämähän liittyi todella paljon tähän topikkiin ;) |
Tuolla aikaisemmin njp racing kirjoitteli kaikkea potaskaa, niitä en ala täällä kommentoimaan, vastasin jo
tuolla 4x4 foorumilla ja jokainen järkevä ihminen näkee miten MCF:llä homma toimii. :) 1-2 ajopäivää vuodessa on joillekin riittävästi, en usko että offipalstalaisille monellekaan, mutta kaikki on silti tervetulleita mitsu 4x4 foorumille, kunhan oikeesti tykkäävät mitsumaastureista. ;) |
Lainaus:
|
....Meniköhän tämä jotenkin vahingossa väärään ja aika vanhaankin topicciin...? :rolleyes:
|
Juu kannattaa varmaan haeskella vanhoja juttuja, l200 ja pajerossa sama alusta ni samat pajeron korotus vinkitkin käypi..
|
Sivu luotu: 10:33 (GMT +2). |