Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Maastobussi HJ (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=48046)

Turpo-Urpo 11.06.2008 10:01

Maastobussi HJ
 
Joo elikkäs semmonen vekotin (HJ60 vuosimallia -88) tuli hommattua kesällä 2006. Ihan siitä syystä, että juhannuksena ei huvittanut teltassa nukkua ja hyvinhän se juhannus sujui tuolla auton takaboksissa. Tässä vaiheessa ei vielä off-road ollut yhtään tuttu asia. Työvaiheista ei kovinkaan ole kuvia, koska vanha tietämyskone levis käsiin pari kuukautta sitten ja sinne meni kuvat mukana.


Autohan on siis alunperin Puolustusvoimien käytöstä
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1180870.jpg

Ja tämän näköinenhän se siis oli. Ostohetkestä 10min, vinssi oli otettu keulilta pois "pilaamasta" auton ulkonäköä :eek:
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img971684.jpg

Dobinsonin alustasarja hyökkäs auton alle heti seuraavana talvena, 35" renkaiden kaivattua sitä, tosin koriakin joutui vielä nostamaan, kun jäi sen verran tuo keula läjään.

Ylemmässä kuvassa, todella huimia joustoja feat. escort & dobinson :eek: Alemmassa kuvassa keretty vinssiä ottamaan sisäänpäin ~10cm ja taispa se saman verran nousta ylöspäinkin
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img971685.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img971696.jpg

Seuraavana olikin sitten se varmaan tärkein asia autoon; SOA, joka alunalkaen tehtiin noilla Dobinsonin korottavilla jousilla (jotka myöhemmin vaihtui originelleihin suoriin lateihin, kardaanikulmien ja katsastuksen takia) Tästä SUURET kiitokset Vihannin suuntaan Tapsalle. :)

Ylemmässä kuvassa ensimmäinen kuva jostain työvaiheesta ja alemmassa näkyykin olevan jo vaihtunu suorat latit alle ja palkkihelmat ilmestyny + samaa tavaraa takalokasuojien alaosassa. Iskarit edessä hitusen rajottaa joustoja, ei varmasti kyllä paljoa tuon enempää joustaiskaan :rolleyes:
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img971689.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img971690.jpg

Leimallakin joutui käymään, katkasulaikat komistaa autoa sopivasti :D
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img971683.jpg

Aina sattuu, kun tapahtuu.. Viime talvena ensimmäistä kertaa joutui perän aukaisemaan, kun tyhmyyttäni samaan pakettiin hajotin pinjonin, vetonivelen ja pyöränlaakerin.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img971686.jpg

Rokkikoneetkin kävi hetken aikaa autossa, tosin hetken mielijohteesta ne myös sai lähtöpassitkin autosta
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img971687.jpg

Sitten alkoi tuo tehottomuus pikkuhiljaa kyrpimään ja rokkikoneet vaihtuikin turboon, sain vaihdettua itselleni Schwitzer S2B:n 51/59mm siivillä ja liian isolla pakopesällä A/R 1.15 Syötöt on ihan tapissa olleet asennuksesta asti, ahdin heräs kunnolla vasta 3000rpm, mutta kyllä se sitten alkoikin aika miehekkäästi vetämään, 1.2bar ahdot @ 4700rpm :D
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img971703.jpg

Dumppi myös käytössä
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img982649.jpg

Ja nyt tässä kuukausi takaperin rupes vituttamaan, kun taas yks pinjoni katkes ihan typerässä paikassa, alakierroksilla todella nuhainen, kun turbo herää niin ylhäältä, joten pumpun rakentaminen täysin mekaaniseks ja isommilla elementeillä alkoi.

Tästä välistä meinaskin unohtua, uudet traction barit tein, ilmeisesti ne edelliset traktorin työntövarret ei toiminu odotetulla tavalla, toisen takajousen "ylläristä" päätellen
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1180838.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1180839.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1180841.jpg

Just äskön kävin hakemassa matkahuollosta pumput, jotka pitää naittaa ton oman pumpun kanssa

Vasemmalla Custom Ford kuorma-auton pumppu 8.5mm elementeillä, 6 litrasesta koneesta ja oikealla W123 200D mersun pumppu. Fordin pumpusta tulee elementit tojon pumpun sisälle + tuo keskimmäinen välikappale 60:sen alipaine-paskan tilalle, mersun pumpusta vain tuo takimmainen osa, eli säädin. Ei saa ilman tuota mersun säädintä kierroksia tarpeeksi (2500rpm ilman sitä)
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1180847.jpg

Jotain tee-se-itse vimpaimia joutu tekemään, kun pitää tuo jakopää käyttää auki pumppua takasilaittaessa
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1180849.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1180850.jpg

Ja vaihtuihan autoon myös mustikat, eli Pauli:lta ostin nuo Monster Mudderit, kokoa 38.5/15/15 kiitoksia näistä ja eritoten edullisesta hinnasta :p
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1180848.jpg

Tänään pitäis vielä lähteä käymään vaihtamassa tuo nykyinen turbo astetta isompaan, sopivan kaupan sai aikaseksi melkeen uudesta Garrett GT42 ahtimesta.. Pitänee tuosta pumpun ropaamisesta kirjotella lisää, jahka se valmistuu, toivottavasti ens viikoks sais käyntiin. Voimaa ainakin löytyy sen jälkeen

toyota4x4 11.06.2008 15:02

näyttää aika lyhyeltä toi traction-paari sulla?
omaan tuplasin pituuden niin tuli parempi. n.metrin pitkä kanki ja.aika vaaka tasossa auton alla
lyhyt vääsi jousia. villeihin asentoihin.

Turpo-Urpo 11.06.2008 15:16

Joo tuo takapää ainaki on aika huono omasta mielestä, pitänee tuolla koululla värkätä uus jahka kerkeää ja mittailla vähä paremmin.. Piti vaan koittaa päästä helpolla ja laittaa se edellisen rajottimen kiinnikelapun paikalle, vois tosiaan tehdä vaikka kokonaan uuden poikkipalkin tonne alle ja kötystää se siihen kiinni

Turpo-Urpo 11.06.2008 18:57

uus turbo, uudet kujeet

http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1181915.jpg

Repro 11.06.2008 21:18

No ei luulis tuon ahtimen pieneks jäävän?
Vai onks toi se sama mis on A/R luku hullut 1.15?

Viltsu 11.06.2008 21:40

Onko pakosarja itse tehty vai orkkis...?

Turpo-Urpo 11.06.2008 21:45

Tuossa on tällä hetkellä vielä A/R 1.44, mutta kaveri siihen tekee lähipäivinä pienemmän, kun löyty jo kasasta sopiva aihiokin, pieni T04:sen pesä. Vielä kunhan tuon pumpun ropaa valmiiksi, niin sitten pääsepi hajottamaan kytkimen

edit: ja ihan alkuperäinen rimpula pakosarja toistaseks paikallaan, kuukauden sisään siihenkin muutos kyllä tulossa.. Ei pysty näillä kelan rahoilla ihan mahottomuuksia kerralla tekemään :)

Viltsu 11.06.2008 21:49

Multa vois löytyä hj pakosarjan laippoja ko. projektiin. Kunhan saan osat omiin hyppysiin.

Turpo-Urpo 12.06.2008 09:07

Joo kerrohan sitten vähän hintapolitiikkaa niille laipoille.. Yks kundi tuossa tekee kyllä jo pakosarjan mulle, mutta voihan sitä noita laippoja käyttää joskus tulevaisuudessa..

Jani E 12.06.2008 18:36

mitä ruuvia sää sieltä pumpusta olet pyöritelly jos ihan tapissa asti on ollu? eikö sitä savua ainakin tullu niin paljon ettei putkesta meinaa mahtua? ittellä jos pyöräyttää pari kierrosta niin pöllyyttää jo aika lailla!

voisko tohon pumppuun vaihdella sen alipaine säätimen tilalle noi mekaaniset härpäkkeet ilman pumpun tohtorille vientiä?

Turpo-Urpo 12.06.2008 21:31

joo kylläpä se vaikutti turbon heräämisen ja ahtojen määrään aika radikaalisti, kun sen ihan tappiin sääti, vaikka se savuttaaki jo pienellä lisäyksellä.. kyllä se tieten jos noiden päälle ymmärtää niin onnistuu ilman pumppumiehellä käyttöä.. just tuo fordin pumppu nyt on levällänsä ja itellä ois kyllä mennyt peukalo suuhun heti

Turpo-Urpo 13.06.2008 17:23

Ymmärsinköhän nyt oikein tuon koneen ajotuksen säätämisen, elikkä tuossa kuvassa nyt näkyy, että kampuran hammaspyörästä pitäs tuo persesilmä saada ylöspäin vaan ja sitten yksinkertasesti asetellaan nuo muut hammasrattaat osumaan numerot kohdalleen ? Koitin tuossa konetta pyöritellä eestaas varmaan 50 kierrosta ja ne aivan osu kohdalleen numerot :mad:

http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1185676.jpg

sisua45 13.06.2008 18:20

Joko otat välihammaspyörät irti, ja laitat sillä tavalla merkit kohdalleen. Tai sitten veivaat konetta niin kauan kun kaikki merkit ovat kohdallaan. On kone kohtaista koska kaikki on paikoillaan. Esim valmetin koneessa kolme merkkiä tapaa toisensa joka 72:s kierros, muistaakseni...:rolleyes:

Turpo-Urpo 14.06.2008 14:13

Pumppu oli tullu eilen valmiiks, harmi kun ei kerkeä nyt hakemaan uusia kaasuvaijeri aihioita mistään ja kaasuläppä pitäs siitä pömpelistä repiä irti ja tukkia ne reiät mitä sieltä jää. Jonkunlainen vaijerikänkyrä pitää tehdä auton sammutukselle myös. Vielä kun sais tänään ton auton kasattua sille mallille, ettei tarvi ku ne vaijerit vetää ja turbo kyhäillä uuteen paikkaan niin sitte oiski jo voiton puolella homma.

Pitää illalla pistää "uudesta" pumpusta kuva näkösälle.

Viltsu 15.06.2008 11:23

Hinnan tiedän ens viikolla kun saan laipat. Minkä kokoset siivet tossa ahtimessa on.? itelle tulee holset 3ld imu54mm ja pako 60mm. Juhannuksen jälkeen olis tarkoitus tehdä pakosarja.

Turpo-Urpo 15.06.2008 14:04

62/72 on siivet tuossa, ne piti olla 72/74, vaan eipä ollut, mutta eipä se haittaa..

Joutuu pumpun vielä kertaalleen aukasta näemmä, unohdin sanoa kasausvaiheessa, että se kaasuvipstaaki pitäis olla toisella puolella pumppua, koska nytten se on siellä koneen puolella ja siellä on myös se rajotinruuvi kaasulle, niitä ei minkäänsortin fakiirikaan pääse räveltämään sen jälkeen, kun pumppu on lyöty takasi kiinni. :(

onko tuossa holsetissa minkäkokonen pakopesä ? pienellä pakopesällä tuo vois jollakin lailla toimia, jos et pumpulle aio tehdä mitään..

Turpo-Urpo 15.06.2008 15:07

Kaipaisin tietoa, että voiko ton kaasuvivun kääntää toiselle puolelle pumppua, tuossa näkyis olevan sille rajotinruuville identtinen paikka toisella puolella ja näyttää siltä, että nuo ulkoset palaset tuossa kuvassa lukkorenkaan jälkeen lähtis irti

http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1191051.jpg

Repro 15.06.2008 15:58

Mikäpä estäisi jos se on täysin peilikuva rakenteeltaan, kääntele, zoomaile, mieti ja pähkäile.

Turpo-Urpo 15.06.2008 17:43

Kaikki ylläolevat tehty ja vielä kokeiltukin, eipä onnistu ei :mad:

Turpo-Urpo 15.06.2008 18:46

vipua ei siis pysty kääntää, mutta lisää tietoa kaivataan, tuossa näkyy nuo 3 säätöruuvia pumpun perässä, mitä noista mikäkin tekee ? Tuo alimpana oleva tosiaan löytyy luukun takaa, ja sitä ruuvaamalla tuntui, että kaasuvipua kääntäessä sisuskalut liikkuu pitemmän radan tuolla..

http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1191875.jpg

tyhjäkäynti, syöttö, maksimikierrokset ? vai mikähän järjestys?

Maajussi 15.06.2008 21:57

Pumpun ruuvit
 
Valtroissa olevissa boschin rivipumpuissa tuo alimmainen eli luukun alla oleva on syöttö ruuvi...

sisua45 15.06.2008 22:20

Tyhjäkäynti ja maksimi kierrokset säädetään pumpun ulkopuolelta. Sopparuuvi löytyy luukun alta, niinkuin tuossa jo Maajussi totesi.

Turpo-Urpo 15.06.2008 22:21

Ihania ihmisiä, kiitoksia :rolleyes:

jonas_k 15.06.2008 22:55

Millä kierrosluvulla sä luulet että tuo turbo alkaa herämään? ;)

Turpo-Urpo 15.06.2008 23:02

1000-1500 korkeintaan

Viltsu 16.06.2008 11:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Turpo-Urpo (Viesti 469909)
62/72 on siivet tuossa, ne piti olla 72/74, vaan eipä ollut, mutta eipä se haittaa..

Joutuu pumpun vielä kertaalleen aukasta näemmä, unohdin sanoa kasausvaiheessa, että se kaasuvipstaaki pitäis olla toisella puolella pumppua, koska nytten se on siellä koneen puolella ja siellä on myös se rajotinruuvi kaasulle, niitä ei minkäänsortin fakiirikaan pääse räveltämään sen jälkeen, kun pumppu on lyöty takasi kiinni. :(

onko tuossa holsetissa minkäkokonen pakopesä ? pienellä pakopesällä tuo vois jollakin lailla toimia, jos et pumpulle aio tehdä mitään..

Aika ison tuntuiset siivet tossa sun ahtimessa..
Ton löysin PRO TURBON sivuilta, tuskin ton kokoinen ahdin hj:n kaasuilla herää.
# Holset PRO52
# Todella tehokkaiden moottoreiden viritysahdin
# Esim. kiihdytysautot ja vetotraktorit
# Siipikoot 71/72mm

Turpo-Urpo 16.06.2008 14:08

Kyllä se herää, se on käytännössä jo täälläpäin todettu, siinä oli puoli milliä isommat elementit vain, ja lähti saman kokoluokan ahdin 800rpm ahtamaan. Sitä ei usko poliisikaan minkä vaikutuksen tekee tuo alipainesäätimen vaihtaminen mekaanisen.

edit. Niin ja tosiaan, siihenhän tulee erittäin pieni pakopesä, tuolla mikä siinä ostohetkellä oli niin olis herääminen ollu turhan korkealla..

Taas on hitusen edetty mitä nyt joutanu, kaasuläppähärdellisysteemi lensi roskikseen ja kyhäilin koululla tollasen "normaalin" härpäkkeen tuohon ja samalla vähän kaasuvaijerin hahmottelua uudelle reitille

http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1195319.jpg

ventora 16.06.2008 20:35

iso ahdin pienellä pakopesällä on huono,pakopaineet lähtee hallusta melko varmasti.

Turpo-Urpo 16.06.2008 21:00

Juu ei sinne ihan mielettömän pientä silti tuu, sellanen sopiva :)

Joutu sen kaasuvipuhärdellin sittekin kääntää toisinpäin, ei se saatana mahtunu pumppu muuten paikollensa, kun jätettiin tuo fordin säädin sinne, koska mersun säätimellä ainut mahdollisuus auton sammuttamiseen ois vaihteella, josta ei leimamies varmaan hirveästi tykkää. Melkonen viritelmä tuleeki tosta kaasuvivusta, mutta eipä se mitään, toimii.:eek:

jonas_k 17.06.2008 22:49

Miten homma etenee?
Pitäis tulla joku päivä katsomassa projekti paikanpäälle.. :)

Turpo-Urpo 17.06.2008 22:52

Vähäsen taistelua tällä hetkellä, ei meinaa sammutinvipu mahtua millään liikkumaan, kun sen joutu pakosta jättään moottorin puolelle ja ku mulla ei täällä kotona oo muuta ku ruuvaustyökalut, niin joutuu aina tuolla koululla eestaas rampata hitsailemassa, meinaa into loppua ku skootterilla kulkee vesisateessa :D Mutta siihenki nyt vihdoinki löyty ratkasu niin eiköhän se tässä lähipäivinä tärähdä käyntiin sitte :)

edit. ja syöttöruuviki jää aika mielenkiintoselle paikalle, pitäs joku muu pultti sinne keksiä ku talttapäisen ruuvarin pää.. Tai sitte jättää koko ruuvi pois :D

j1s 17.06.2008 23:50

jos se ruuvi jää taakse päin ni hitsaa siihen jatkoo ja tee ohjaamoon nuppi mistä saa vääntää syöttöö joku joustava osa siihen vaan väliin ja sit kehittää joku lukitus :D ja vielä turboruuvi hyttiin ni ah ku olis ihana...

jonas_k 24.06.2008 16:56

Onko sä saanut pumppu toimimaan?

Turpo-Urpo 24.06.2008 17:10

Nyt se on jo paikallaan ollu pari päivää, vituttaa tuo vesisade vaan nyt liian ankarasti.. Enään syyläri irrallaan ja just menin äsken sitä pistään kiinni, niin eiköhän sitä paskaa ruvennu taas tulemaan taivaan täydeltä :mad: Turbo on todennäkösesti parin päivän sisällä valmis, toivottavasti ainakin.. Vielä pitäs jostain repiä rahat vapaavirtaus filtteriin ja uusiin pakoputkiaineksiin.

Oli siinä turbossa ollut ihan väärän garretin sarjan pakopesä kiinni, kaveri tuossa jo kerkes tehdä uuden kiinnitysholkin ja rupes vielä mittailemaan jotain niin huomas, että siellähän on ollu toinen pakokanava tukossa koko ajan, vissiin 5:s sarjan garretista se pesä mikä tossa oli paikallansa.. Entinen turbon omistaja sanoi, että oli ahdistanu jossain traktorissa mihin ne oli pistäny sen kiinni, eipä oo ihme, jos toinen pakokanava tukittuna ollu. No eipä sinne mitään vaurioita oo päässy tulemaan, hyvin se siihen paikalleen oli istunu kuitenki :o

jv 24.06.2008 18:10

mullakii olis tossa pään vaivaa omassa jiipee (hoojiin koneella)rojektissa...

tällähetkellä ahtimena isohko h1 holsetti, siipien kokoo en muista mut mut...

ongelmana on et syötöt pitää olla aivan tapissa ja silloinkin herää melko myöhään. voimaa tuntus piisaavan sitte ku ahtimen on saanu hereille mut saiskos tosta orkkis pumpusta jollain ilveellä kutitettua syöttöö alemmille kieroksille? ilman et pitäs pumppusepälle kiikuttaa tota pumppua...

varmaan hiukka paranis jos kääntäs pumppuu aikasemmalle mutta luulempa et sitäkin sais olla kääntämässä vallan vitun aikaselle et todellista hyötyä olis. saattaapi konekkin tykätä kyttyrää kun se kumminkin sitte kilistää ja miekun tykkään kiljuttaa näit paskalaatikoita...

Jani E 24.06.2008 18:21

sie pumpun persuuksissa on kalvon vieressä jousi jota itse venytin vähäsen jonku 1cm ja rupes se pumppu lykkään kaasua päälle hätäsemmin kaasua painettaessa, ja kierros rajottimen ruuvia pyörittelee myös vähäsen! ootko jv muuttanu niitä alipaineputkia mitenkää?

jv 25.06.2008 06:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju (Viesti 471300)
sie pumpun persuuksissa on kalvon vieressä jousi jota itse venytin vähäsen jonku 1cm ja rupes se pumppu lykkään kaasua päälle hätäsemmin kaasua painettaessa, ja kierros rajottimen ruuvia pyörittelee myös vähäsen! ootko jv muuttanu niitä alipaineputkia mitenkää?


en oo. en tiiä pitäskö siihen toiseen tehä pikkunen reikä. sellanenhan on orkkis korpivaara turbossa... mielipiteitä?

Jani E 25.06.2008 07:38

käännä se kaasuläpän yläpuolella oleva letkulähtö sillai että se reikä osoitaa alaspäin. jos tekee reijän niin siinä kaasussa ei ole muuta kuin on ja off. jos ei muuta mitenkään niin sieltä ei tulee ainetta ulos kunnolla kovemmilla kierroksilla.

jv 25.06.2008 09:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju (Viesti 471398)
käännä se kaasuläpän yläpuolella oleva letkulähtö sillai että se reikä osoitaa alaspäin. jos tekee reijän niin siinä kaasussa ei ole muuta kuin on ja off. jos ei muuta mitenkään niin sieltä ei tulee ainetta ulos kunnolla kovemmilla kierroksilla.


on noit reikiä muutki tehny ja ihan ok on pelannu. on vaan huomattu et jos sitä ei tee nii jossain vaiheessa repee pumpun kalvo ja sitte tulee toi on/off kaasu.

me tehtiin kaverille se reikä ja toimi ihanteellisesti koko kierros alueella, alko ahtamaan puolta baaria jo alle 1500rpm kohilla. ahtimena oli 6litrasen manin kkk. heppoja siitä irtos takapyöriltä 120 kilon ahoilla. mulla kyl tuntus olevan reippaasti enemmän sitte kun urpo herää, pitäs vaan saada se perkeles heräämään ainakin tonnin alempaa ku nyt ahtaa kiloo vasta 3000rpm kohilla.


täytyy kokeilla kirrata sitä jousta mistä puhuit tossa aijemmin... reikää en viel tee mut kokeillaan ny eka.


ja sori turbourpo topikin kaappauksesta.

Turpo-Urpo 25.06.2008 13:00

Joo eipä mittään, älä tee sitä reikää sinne putkeen olleskaan, kääännät vaan kaasuläpän yläpuolella olevan alipaineletkun liittimen 180-astetta ympäri, se autto mulla tolla vanhalla pumpulla kans ihan simona, ennen sitä ei ahdot noussu ollenkaan 2-vaihteella, sen jälkeen sai jotain 0.4bar@3000rpm ja 2-vaihteella ja maastossa 1bar@3000rpm

Turpo-Urpo 25.06.2008 14:11

Turbohäkkyräki tuli eilen lähes valmiiks, tänään kameran kanssa riehumaan ja näpäyttämässä pari kuvaa siitäkin :)

Turpo-Urpo 25.06.2008 19:57

Siinäpäs se ois nyt valmiina, ei vielä silti asennettuna, huomenna ehkäpä..

http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1224632.jpg

Ja pulkanki joutuu näköjään laittaan konepeltiin kiinni, ahtaat oltavat muuten
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1224631.jpg

joopatijoo
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1224638.jpg

jonas_k 25.06.2008 21:07

Luuletko että paikat kestää se teho/vääntö mikä tuo turbo antaa? ;)

Turpo-Urpo 26.06.2008 02:41

Toivotaan parasta ja pelätään pahinta :D Ei vaan, kyllä sieltä varmasti jotain antautuu, kytkin ihan varmasti menee aika vauhdikkaasti, varsinkin noilla vakioilla välityksillä, ku tahto vähä haista aikasemminkin jo tuo kytkin :eek:

j1s 26.06.2008 13:13

voi jösses mikä härveli :)

j1s 26.06.2008 13:14

mitä tuolle syylärille on käyny kun on noi lommolla ?

Turpo-Urpo 26.06.2008 13:17

jonku verran saanu ruuvata kontallaan tuolla konehuoneessa, polvet ollu vissiin jonku kerran tosa päällä :D

Rekisteröimätön 27.06.2008 09:46

Mun silmään pistää, että cooleri puuttuu tuosta paketista. Nyt on mukava nähdä, että juku on jo tajunnut sen mitä elementtien isonnus saa aikaan rivipumpussa ja hojon esikammiokoneessa on potentiaalia, jos pumppu tehdään kunnolla, kunnon pakosarja ja gt42 tai holsetin hx40 kokoluokan ahdin coolerilla, on tehot ihan mukavat ja paketti kestää, siis kone, kaikki sen jälkeen huutaa apua...
kannattaa se cooleri laittaa, saat tehoja samoilla syötöillä huomattavasti enemmän ja et polta konetta, kun et tarvi hirveitä ahtoja. kilollakin saat kaiken koneen perästä pehmenemään tuon kokoluokan ahtimella (tuottaa ilmaa kilolla n.300 hv tarpeeseen).

Turpo-Urpo 27.06.2008 14:28

Juu aivan, tässä sitä mietinkin, että tekiskö joku mulle pakosarjan seuraavista hurjista kelan rahoista, vaiko ostasin coolerin tuonne.. Tosiaan ei pysty kovin ihmeitä kuukaudessa tuolla hurjalla 500 eurolla tekemään, kyllä se cooleri vielä silti tuonne ilmestyy :) Noita kiinalaisia jähyttimiähän saa ihan pilkkahintaan ja eiköhän ne semmosia pieniä ahtoja kestä siinä missä muutkin..

Öljyn tuloletkunki sain tuolta paikallisesta ilmaseks ku heilahdin turbo kädessä putiikkiin sisälle ja oli niin innoissaan se myyjä, että sillä ehdolla sai ilmaseks, kunhan tulee näyttään sitte autoa ku valmis :D

Katu-uskottavuuskin kasvoi jonkun asteen taas :D
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1229596.jpg

Eki- 27.06.2008 14:37

itsekkin huomasin että tuosta tärkein vielä puuttuu eli ilman muuta cooleria kehiin. yhtään turbomoottoria ei pitäs olla olemassa ilman kunnon välijäähyä. Sitten kun sulla alkaa olemaan ahtopainetta reilu kilo niin ilman jäähyä kone sanoo että poks jossain vaiheessa. itellä ainaki alko patrollissa mäntien päällä näkymään pieniä sulamiskohtia ennen..
yhtään konetta en kyllä jätä enää ilman..

edit. kyllä ne kiinan kuulerit ahtoja kestää siinä missä muutkin.

sisua45 27.06.2008 18:20

Kyrväkäs peli. :D

jonas_k 27.06.2008 18:28

Oletko päässyt kokeilemaan vielä? ;)

j1s 27.06.2008 23:50

kyllähän ne kuulerit kestää mutta juju on siinä että harva kiinan kuuleri on sisärivoitettu. 50% huonompi jäähdytysteho kiinan kuulerissa ...

Turpo-Urpo 28.06.2008 01:59

Isot suunnitelmat, isot ongelmat... Tänään lähti tosiaan ihan kirjaimellisesti ekat savut ku startattiin.. Kierrokset täysillä heti ens alkuun ja eihän sitä tajunnu heti vaihteella sammuttaa ku tottunu avaimesta vääntämään.. Reaktioaika hieman huono ekalla startilla ja tontti mustana :D Mutta ei tällä hetkellä pahemmin naurata, kun ihan sama miten säädät ruuvit pumpusta, niin aina on kiekat täysillä.. Ja sain jopa 22mm listan unohtumaan venttiilikopan ja hehkukiskon väliin, tällä hetkellä autosta kaikki virrat täysin kadonneena. Joten vinkkejä kaivataan, mikä sulaa seuraavana siitä akun juuressa olevan sulakkeen jälkeen

Turpo-Urpo 28.06.2008 02:02

Isot suunnitelmat, isot ongelmat... Tänään lähti tosiaan ihan kirjaimellisesti ekat savut ku startattiin.. Kierrokset täysillä heti ens alkuun ja eihän sitä tajunnu heti vaihteella sammuttaa ku tottunu avaimesta vääntämään.. Reaktioaika hieman huono ekalla startilla ja tontti mustana :D Mutta ei tällä hetkellä pahemmin naurata, kun ihan sama miten säädät ruuvit pumpusta, niin aina on kiekat täysillä.. Ja sain jopa 22mm listan unohtumaan venttiilikopan ja hehkukiskon väliin, tällä hetkellä autosta kaikki virrat täysin kadonneena. Joten vinkkejä kaivataan, mikä sulaa seuraavana siitä akun juuressa olevan sulakkeen jälkeen

edit. tosiaan se akun jälkeinen sulake on alunperin 5A ja se palo viime talvena, ku taas vaihteeks tuli kämmäiltyä jotain, nyt siinä tilalla on reikärautaa, joka todennäkösesti vastaa jotain 300A sulaketta, eli ois oikeesti ihan kiva ku sais ees jotain virtaa taas autoon :D

-Epeli 28.06.2008 09:25

Juup
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Turpo-Urpo (Viesti 471956)
Isot suunnitelmat, isot ongelmat... Tänään lähti tosiaan ihan kirjaimellisesti ekat savut ku startattiin.. Kierrokset täysillä heti ens alkuun ja eihän sitä tajunnu heti vaihteella sammuttaa ku tottunu avaimesta vääntämään.. Reaktioaika hieman huono ekalla startilla ja tontti mustana :D Mutta ei tällä hetkellä pahemmin naurata, kun ihan sama miten säädät ruuvit pumpusta, niin aina on kiekat täysillä.. Ja sain jopa 22mm listan unohtumaan venttiilikopan ja hehkukiskon väliin, tällä hetkellä autosta kaikki virrat täysin kadonneena. Joten vinkkejä kaivataan, mikä sulaa seuraavana siitä akun juuressa olevan sulakkeen jälkeen

Pumpun kokoomisessa käyny joku moka?

Turpo-Urpo 28.06.2008 14:00

Jaa olinki yöllä jo pikku pierussa kirjotellu tänne asiasta... Olipas aika erikoinen näky äsken pihalla, oli tullu pumppu ruuvattua näköjään yöllä irti taas :D Siihen sähkövikaan otetaan auliisti neuvoja vastaan :o

Viltsu 28.06.2008 18:10

Taas ehdin pitkästä aikaa netin ääreen.... niin niistä pakosarjan laipoista 15e olis hinta ja tietysti toimitus kulut. Itsellä pakosarja on yhtä mutkaa vaille valmis. Teen kun ehdin oman topicin sille projektille sit tulee kuvia. Mitä eroa muuten on 60 ja 61:n syöttö pumpuissa...?

Nutti 28.06.2008 18:28

milloin sä tuut käymään jepualla maastopussylla? :D

Turpo-Urpo 28.06.2008 18:46

Sais nyt edes virtaa tonne autoon jostain :D Lähetän pumpun Mynädieselille heti maanantaina, ei tuosta ota poliisikaan selvää mikä sitä vaivaa, kierrokset on täysillä, teitpä mitä tahansa, ei se maksa ku sen 300 euroa tehdä, omasta takaa kun kerta osatkin on..

61:sen pumppu ei ainakaan toimi paine-erolla ja onhan siinä ne ahdonalaiset syötöt tieten, en oo sellasta niinkään tutkinut, mutta tosiaan se taitaa olla oikealla säätimellä silti, eikä semmosella lelulla.

Eipä ois kyllä paha hinta laipasta, pistän tässä privaa joku päivä, pitää lähteä taas ottaan neuvoa antavia

jonas_k 28.06.2008 22:19

Mistä on sähköä pois? Virtalukosta?

Turpo-Urpo 29.06.2008 03:20

Avaimesta kun vääntää niin ei missään syty valoja, aivan niinkun ois pääsulake mennyt, mutta missä on pääsulake ?

jonas_k 29.06.2008 10:58

Mutta auto lähtee käyntiin avaimella vai?

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Turpo-Urpo (Viesti 472121)
Avaimesta kun vääntää niin ei missään syty valoja, aivan niinkun ois pääsulake mennyt, mutta missä on pääsulake ?


Turpo-Urpo 29.06.2008 12:45

Joo lähtee, jos tulis virtaa ku kääntää avaimesta

jonas_k 29.06.2008 13:25

mutta miten sä teit kun sä sait sen käyntiin? ja se ei sammunut avaimella..

Turpo-Urpo 29.06.2008 13:27

vaihde päälle, jarru pohjaan ja kytkin ylös

jonas_k 29.06.2008 13:40

mutta lähtikö se silloin avaimesta käyntiin?

Turpo-Urpo 29.06.2008 15:43

Joo lähtee avaimesta käyntiin, mutta ei sammu avaimesta, kun ei oo sitä alipainesysteemihässäkkätouhua enään siinä pumpun perässä niin sammutin on vaijerilla, vaijeria vaan ei oo sisälle asti vedetty vielä..

edit. sitte tuosta jotain pientä välipalaa :D http://www.youtube.com/watch?v=XAIHPzuqSc4

jonas_k 30.06.2008 11:17

No jos se lähtee avaimesta käyntiin, kaikki virta ei ole hukassa ;)
eli ei voi olla pääsulake, mutta tarkista kaikki sulaket mitä sä löydät, jos et ole tehnyt se jo..

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Turpo-Urpo (Viesti 472220)
Joo lähtee avaimesta käyntiin, mutta ei sammu avaimesta, kun ei oo sitä alipainesysteemihässäkkätouhua enään siinä pumpun perässä niin sammutin on vaijerilla, vaijeria vaan ei oo sisälle asti vedetty vielä..

edit. sitte tuosta jotain pientä välipalaa :D http://www.youtube.com/watch?v=XAIHPzuqSc4


Turpo-Urpo 30.06.2008 11:23

Siis... Se lähti käyntiin sen 3 kertaa, sitten se iski kipinät akun vierestä johdoista, kun unohdin työkalun sinne hehkujen ja venttiilikopan väliin, sen jälkeen sinne ei oo tullu virtaa, eikä lähde enään käyntiinkään sattuneesta syystä..

Turpo-Urpo 30.06.2008 12:18

Justiinsa kyttäsin noita valoja tuossa.. 1 ajovalo toimii ja toiselta puolelta pitkä.. Parkkivalot palanu, takavalot pimeenä, mittaristossa kaikki muut pimeenä, paitsi vilkkujen valot siellä räppii ja vilkut näyttäs toimivan normaalisti muutenkin.. Virtalukon pohja oli ainaki silmämääräsesti ehjän näkönen

edit. virtalukkoa mittailtu ja virtaa tulee niinku pitääkin, startti irti ja seki pyöri ku suoraa anto virtaa

Turpo-Urpo 30.06.2008 19:05

Vihdoin, virrat palannu takas ja pumppuki jo kiinni, huomenna käyntiin... Vesisade taas perkele keskeytti hommelit :mad:

jakke61 30.06.2008 19:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viltsu (Viesti 472046)
Taas ehdin pitkästä aikaa netin ääreen.... niin niistä pakosarjan laipoista 15e olis hinta ja tietysti toimitus kulut. Itsellä pakosarja on yhtä mutkaa vaille valmis. Teen kun ehdin oman topicin sille projektille sit tulee kuvia. Mitä eroa muuten on 60 ja 61:n syöttö pumpuissa...?


onko nää laipat kokonaisia vai moni osanen...?
Jos kokonainen niin voisin yhden ostaa.

Turpo-Urpo 01.07.2008 18:51

No perkele, nyt toimii auto ! Tyhjäkäynti vähän isolla vielä, 1500rpm ja syötöt tosi pienellä ku vähä vaan pölläyttää ku lyö lämän lattiaan ja kaasuvaijerissa löysää ku ottaa vaa ~2600rpm.. Nyt onki naama täynnä hampaita taas :D:D Ja sammutinkin toimii makeasti ~2cm liike vaijerissa niin jo sammuu

siinä paskan mikrofoonin omaavalla kameralla kuvattu vitun huono pätkä :D
http://www.youtube.com/watch?v=ZWWMnPTxoS8

Viltsu 01.07.2008 22:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jakke61 (Viesti 472452)
onko nää laipat kokonaisia vai moni osanen...?
Jos kokonainen niin voisin yhden ostaa.

Yhdestä kikkareesta laserilla leikattu, pistä yv:tä.. onko miten hoppu..?

Turpo-Urpo 03.07.2008 12:42

Mielenkiintoista taas kerran... Viimeks kun talvella asennettiin turbo autoon, meni jarrut sitte testiajolla hajalle, pääsylinteristä löyty vika, sisempi mäntä saanu iskun siitä stoppari-ruuvista ja oli jumittunu sylinteriin.. Nyt jumalauta, niin täysin sama homma, 5kk sitte uusittu kaikki sisuskalut pääsylinteriin..

Noh, aiheuttaja tällekin jo löyty, että eipä siinä, mutta ihmetyttää vaan, miten voi ihmisellä olla niin hyvä munkki, ku tää on varmaan 4-5 kerta ku jarrut rupee vittuileen sen jälkeen ku on jotain uutta saanu autoon :mad::mad:

No se nyt ei tosin muuten harmita niin paljoa, mutta ois ollut nyt kiva käydä testaamassa miten auto vetää, ku sai sen ottaan kierroksia ja tyhjäkäynnin pudotettua sinne ~700rpm. Pikkusen liian rajua ois lähteä ilman jarruja lähteä tonne asutusalueelle sekoileen kaasu pohjassa, ku käsijarruvaijeriki on irrotettu aikaa sitte

jonas_k 09.07.2008 23:14

Onko sä saannut jarrut toimimaan?
Mulla on kohta myöskin auto valmis, että voisimme joskus mennä koeajolle? :)

Joske 09.07.2008 23:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Turpo-Urpo (Viesti 472976)
meni jarrut sitte testiajolla hajalle, pääsylinteristä löyty vika, sisempi mäntä saanu iskun siitä stoppari-ruuvista ja oli jumittunu sylinteriin.. Nyt jumalauta, niin täysin sama homma, 5kk sitte uusittu kaikki sisuskalut pääsylinteriin..

Mulla on kans käyny tuollain. Edellinen omistaja tahi joku remontinkorjaaja ei ilmeisesti joko tienny tai ei vaan viittiny työntää sitä sisempää mäntää ekaks meisselillä tms. pohjaan asti ennen sen ruuvin kiristämistä lähes katkeamispisteeseen...

Turpo-Urpo 10.07.2008 01:42

Joo just tulin ajamalla kotiin sillä :p Jotain joutuu nyt keksiä tuon kaasupolkimen kans, meinaan vaan, että en aio ostaa lyijykenkiä sen takia, että sitä jaksaa painaa :D Ja eipä oo hirveen kauniit sävelet ku kylkiputken teki, joutunee vetää loppuun asti sen.. Viheltää silti kivasti ku ikkuna auki ajaa :rolleyes:

Turpo-Urpo 12.07.2008 16:20

Sain tuossa ex-appiukolta ilmaseks HJ:n oman alkuperäsen pumpun ja lähetän sen nyt heti alkuviikosta mynädiiselille tehtäväks "kaikki irti"-periaatteella. Alkaa kyrpimään tuo kaasupolkimen jäykkyys, kun ei tuolla oikeen kaupungissa ainakaan pysty ajamaan, ku tasakaasun pitäminen on lähes mahottomuus tuolla kuorma-auton säätimellä. Jostain turbodiesel W124 mersusta pitäs se säädin saada, tai sitten yli -88 vuosimallia olevasta vapari 124-koppasesta myöskin käy, niin siinä ois myöskin se ahdonalainen syöttö mukana ja ihmismäinen kaasu myös

titanix 13.07.2008 13:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Turpo-Urpo (Viesti 474543)
Alkaa kyrpimään tuo kaasupolkimen jäykkyys, kun ei tuolla oikeen ku tasakaasun pitäminen on lähes mahottomuus tuolla kuorma-auton säätimellä.

tuohan se on semmonen ominaisuus mihin ei oikeen oo mitään helppotusta.itellä on kans joku trartorin/työkoneen säädin niin aika veikee on tuo kaasu poljin,koko aika jäykistyy kun painaa kaasua ja kun erehtyy löysäämään ja uudelleeen yrittää varovasti painaa kaasua niin vetää kaasua itekseen jonkin verran ,mut kyl kait siihen tottuu ,eikä pidä antaa äkkinäiselle tuota kikotinta

Turpo-Urpo 13.07.2008 14:38

Joo se on kyllä kieltämättä aika villi käytökseltään tuo säädin, ei tässä vielä muutaman päivän aikana oo oppinut yhtään ajamaan, aivan holtitonta savustamista tuolla kylällä :D

titanix 13.07.2008 14:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Turpo-Urpo (Viesti 474717)
Joo se on kyllä kieltämättä aika villi käytökseltään tuo säädin, ei tässä vielä muutaman päivän aikana oo oppinut yhtään ajamaan, aivan holtitonta savustamista tuolla kylällä :D

mitenkäs kytkin on pitänyt ?itellä ei juuri mitenkään

Turpo-Urpo 14.07.2008 00:28

Välistä haiskahtelee, mutta vielä toistaseks ainaki pitää.. Ei tosiaan oo päässy testaamaan oikeestaan yhtään vetoja, ku rupee 40 km/h vauhdissa aivan kammottava puistatus, kiitos väljän ohjauksen :o

Rekisteröimätön 18.07.2008 13:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Turpo-Urpo (Viesti 474795)
Välistä haiskahtelee, mutta vielä toistaseks ainaki pitää.. Ei tosiaan oo päässy testaamaan oikeestaan yhtään vetoja, ku rupee 40 km/h vauhdissa aivan kammottava puistatus, kiitos väljän ohjauksen :o

Lueskelin just projektin kulusta. . Kiinnostais tietää paljonko pumpun oikein tehty säätö / elementtien vaihto maksaa?, kun omassa hoijakassa pumpun on laittanut joku joka tietää niistä vielä vähemmän kuin meidän äitee. Kaasua tulee tai ei .... ja ainahan mahdollisille lisä hevosille on tilaa. Tuo soan teko kiinnostais myös. Eli mitä maksaa ja kuka vois toteuttaa?

Turpo-Urpo 18.07.2008 14:39

Kallista lystiähän se on tuo pumpun tekeminen, jos se tehdään kokonaan uusilla osilla. ~1000 euron pompsi heti ja taitavat olla vähän kanttisia tekemään, jos noita kiinan elementtejä ostat itse ja haluat ne vaihdattaa..

Rekisteröimätön 19.07.2008 08:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Turpo-Urpo (Viesti 475517)
Kallista lystiähän se on tuo pumpun tekeminen, jos se tehdään kokonaan uusilla osilla. ~1000 euron pompsi heti ja taitavat olla vähän kanttisia tekemään, jos noita kiinan elementtejä ostat itse ja haluat ne vaihdattaa..

Kannattaako laitattaa nykyinen 61 mallin pumppu, vai varalla oleva 60 mallin pumppu ?
Autossa on nyt vakio 61 mallin ahdin. missä vaiheessa sen vaihto on tarpeellista.
Välijäähdytin puuttuu ja koneen lämmöt pidetään kurissa 89.mm suoralla putkella.
Akseleitten siirto kiinnostaa myös.
20000 km./v pikitietä ja 20 maastossa.

Kaiken varalta....

Turpo-Urpo 19.07.2008 15:10

Ainakaan tuossa mun autossa, kun SOA ilmesty siihen, niin ei muuttunu ajo-ominaisuudet huonommaks, kyyti tuli omasta mielestä ainaki pehmeemmäks vaan, vaikka samat jouset oli kyseessä. Siinä SOA:n tekemisessä on kuitenki keulassa melko paljon työtä, jos jonku löytää joka sen tekis, niin kannattaa ehdottomasti antaa sellaisen käsiin se.

Turpo-Urpo 21.07.2008 18:50

Pistin tänään vähä pienemmän turbon kiinni (Holset H1C) Paikallaan ku polkee kaasua niin ahtaa jo 0.6-0.7bar :D Perkele ku ei pääse testaan kauanko se pysyy ehjänä, ku raidetangot irti ja yhtä nuppia odotellessa...

Turpo-Urpo 28.07.2008 10:17

Käytiin tuossa poikkain kanssa vähän ajelemassa eilen

http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1319169.jpg

meinas nivaki syöksyä tosta alas ku väärästä kohtaa hyökki tulemaan
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1319180.jpg

edit. pajerolla mennään isolla vaihteella
http://www.youtube.com/watch?v=S0AdOeqjTHw

puuhapate 28.07.2008 20:06

Lainaus:

edit. pajerolla mennään isolla vaihteella
http://www.youtube.com/watch?v=S0AdOeqjTHw
Ainakin on pajerossa syötöt kohdallaaan.

Turpo-Urpo 29.07.2008 03:12

ei mitenkään liity mun autoon, mutta tuossa kaverin amazonista pikku pätkä.. ~2:45 asti joutokäyntiä, sitte vähä polkasua.. meni kameramiehellä kädet ihan lakeriks ku rupes vähän rytisemään :D :D

http://www.youtube.com/watch?v=7JVugqNVL_k

Turpo-Urpo 01.08.2008 15:18

No nyt ei paljo muuta edistystä oo tapahtunu uutta hybriditurboa odotellessa, kuin että paria uutta traction baria koittanu takapäähän, jos sais ne pinjonin katkeemiset loppumaan.

Tänään tein samanlaisen ku entinen, mutta vähän vankemmasta tavarasta vain:

http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1330043.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1330044.jpg

liero 01.08.2008 17:41

eikö nuita trac-bar systeemejä saa kiinitettyä rungonpäästä ylemmäksi? on tuosta sivusta katsoen aika pässin oloinen viritys, nuohan hukkaa kaiken korotuksella tulleen tilan masun alla, kanto/kivi tutkat ne vaan tollee on...
onko nuissa muuten mitään mikä sallii akselin kallistua sivusuunnassa, jos ei voi olla aika tönkkö joustamaan ja porsii tuo järeämpikin tanko, nämä nyt tuli vaan mieleen ... ei herneitä.

Turpo-Urpo 01.08.2008 18:14

Huomasin vaan sen, että mitä ylempänä se rungonpään kiinnitys oli, sitä enemmän akseli kiertyi esim. paikaltaan lähtiessä rivakammin. Parempihan se tietenki olis, jos se ylempänä vois olla ja voiski olla, mutta ei kiitos katkenneille pinjoneille. En ainakaan huomannut, että rajottais joustoja, etupään iskarit hoitaa sen :o

Ja piti muuten tulla ne "häränsilmät" tuonne rungon päähän, alko vaan koululla menemään tänään ovet kiinni, niin en kerenny käydä hakemassa niitä kaverin hallilta, täsä viikonlopun aikana pitää ne lyyä kiinni

edit. niin ja vielä, kävihän tuossa suunniteluvirheen perkelekin paikalla, piti tuo tanko tehdä samoin päin, kuin etutankokin, eli tuo viisto "tukiosa" piti jäädä alapuolelle, mutta eipä se käyny mielessäkään 2 tunnin yöunien jälkeen :D Senkin nyt joutuu muokata. Melkeen ku ois 4 promillen kännissä tehny tuota

santikko 05.08.2008 20:39

täällähän se hevosenpää majailee..:) millais sulla ton SOA.n kanssa etupäässä, käänsikkö napoja?

Turpo-Urpo 05.08.2008 22:56

Juu ne on käännetty, tosin itse en tuota SOA:a tehnyt tuohon, piti jättää sen tekeminen henkilölle, joka noita useamman on tehnyt :)

Turpo-Urpo 27.08.2008 15:10

Jotain taas tapahtunut biilille ja omassa päässä vilkas mielikuvitus laukkaa, kun katsastus pitäis nyt perjantaina suorittaa. Ajattelin jättää auton ihan harrastusvehkeeksi tästä eteenpäin ja pistää auton seisontaan. Eli ens kesään mennessä, jos sais edes jotain näistä seuraavista tapahtumaan:

-Porttaalit
-Lavamalli+turvakaaret
-Pätkästä takapäästä niin lyhyeks kun vain pystyy

Rupesin noita ens kesän ajatuksia varten tekemään rosterista tankkia autoon, tilavuutta tulee jotain 45 litraa
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1419854.jpg

http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1419855.jpg

http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1419856.jpg

Sen pidemmälle ei parin tunnin aikana päässyt
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1419857.jpg

Cooleriki ilmestyny keulille, tässä kuvassa tosin ei vielä käytössä ja värkkäsin tuossa joutessa tuon karjapuskimen, johon sai tuettua ton vinssin, niin sai ne tukiraudat pois takaa ja coolerille tilaa paremmin.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1419858.jpg

Turpo-Urpo 20.09.2008 14:45

Tosiaan jäähdytinki sinne tuli asennettua ja tuosa nyt pari kuvaa siitä paikoillansa, jostain Ivecon kuorma-autosta tuo on ja leveyden puolesta oli just eikä melkeen tuonne hj:n keulaan

http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1481288.jpg

Saa vähän tulevaisuudessa kattoa, miten tuon vaijerin tuonne kelalle rullaa sisään, hitusen ahdasta alapäässä
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1481285.jpg

Tuli laitettua tuohon pystypakoputki, ku autoa ei enään tien päälle laiteta
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1481286.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1481287.jpg

Ja turbojaki on jos jonkunlaisia käyny pellin alla, tämä nyt vielä huomiseen asti on pellin alla
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1472929.jpg

Siinä vielä tasaista tyhjäkäyntiä kylmänä, 1 hehku pimeenä :D
http://www.youtube.com/watch?v=WcTRYFtz24o

Harzaa 20.09.2008 17:28

hyvältähän tuo kuulosti


Sivu luotu: 19:02 (GMT +2).