Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Retuperä-Raisins, keskeytetty toistaiseksi... (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=42852)

Arska-tehtaalta 12.04.2008 17:42

Retuperä-Raisins, keskeytetty toistaiseksi...
 
Projekti koostuu pitkälti kierrätys osista ja low tech ratkaisuista.

HUOM! aluksi on aika paljon vanhoja kuvia, koska HOMMA on aloitettu vuosia sitten ja on edelleenkin kesken. Edellisillä suzukin omistajilla oli tavoitteena talvieksytys 2011 (HEHheh)... Ei onnistunut meiltäkään :rolleyes:

Koittakaa kestää, tässä menee vielä tovi ennenkuin ollaan reaaliajassa :D:D:D

JaKo 12.11.2011 21:03

Noniin... tästä onkin hyvä jatkaa.

Aikaa projektin aloittamisesta on jonkinverran, ja vastaavasti "valmistuminen" (=ekat safarit/kisat) on jossain tulevaisuudessa senverran pitkällä että sovittiin velipojan kanssa notta aletaan julkaisemaan kertynyttä materiaalia noin kuva/viikko vauhdilla. Ilman suurempaa kritiikkiä materiaalia on tällä tahdilla useammaksi vuodeksi joten luultavasti projekti saadaan ajokuntoon ennekuin kuvat loppuu :)

Kipinä tähän projektiin lähti siitä että käytiin ajamassa Rangella jokunen kisa ja todettiin että ajamis-vinssaus -suhde ei Fiatin diisselillä varustetulla Rangella ollut täysin tyydyttävä. (Edit: ei, vinssausta ei ollut liian vähää..) Samoin diisselinkatkusta johtuva kisojen jälkeinen jysäri, silmien helvetillinen kirvely ja päässä kaikuva "traktorin nakutus" siivitti visioita jostain erilaisesta kulkineesta...

Siispä, käytiin hakemassa aihio johon sopivaa tekniikkaa voitaisiin alkaa ripustamaan:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93265

JaKo 19.11.2011 20:56

Niin tosiaan tässä kohtaa oltiin kevättalvessa 2008...

Jo ennen tuon Suzukin kopan ostoa ostettiin tekniikanluovuttajaksi palstalta löytynyt kaadettu range.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93854

Alkuun taisi olla mietinnässä tuon tekniikan istuttaminen vanhan rangen nokalle mutta ajatus V8 suzukista oli varsin kiehtova.

Lumien sulettua päätettiin ottaa uusiokäyttöön meidän vanhan kisapelin alle sovitellut HJ:n akselit ja bokkerit ja niin peruspalaset vision toteuttamiseksi alkoi olla kasassa. Helppo projekti.

(Ensi viikolla taidetaan päästä jo asiaan...)

pjtk 19.11.2011 21:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JaKo (Viesti 820751)
Niin tosiaan tässä kohtaa oltiin kevättalvessa 2008...

Jo ennen tuon Suzukin kopan ostoa ostettiin tekniikanluovuttajaksi palstalta löytynyt kaadettu range.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93854

Alkuun taisi olla mietinnässä tuon tekniikan istuttaminen vanhan rangen nokalle mutta ajatus V8 suzukista oli varsin kiehtova.

Lumien sulettua päätettiin ottaa uusiokäyttöön meidän vanhan kisapelin alle sovitellut HJ:n akselit ja bokkerit ja niin peruspalaset vision toteuttamiseksi alkoi olla kasassa. Helppo projekti.

(Ensi viikolla taidetaan päästä jo asiaan...)

Olikos tää se mänttilän harjakatto Range mitä aikonaan tyrkyttelin palstalla.

solihull 20.11.2011 09:37

Samaa minäkin epäilen, on niin "harjakaton" näköinen. Makasihan se siellä kuusen alla pitkän tovin, että ei siitä ihan heti enää laittoon olisi ollut. Tekniikkahan tässä piti olla aika hyvä ja jotakin oli aika tavalla laitettukin (konetta?)

TT

JaKo 27.11.2011 00:04

Vai että harjakattoinen range... no kyllä tuo design kieltämättä oli vielä normaali rangea särmikkäämpi ja vuosimalli -88 joten sama tapaus saattoi hyvinkin olla. Me haettiin tämä Tuusulasta, en kyllä muista myyjän niciä tms...

No, siinä menikin sitten hetki ennenkuin luomistyö pääsi alkamaan... piti ihan arkistoja kaivella ja varmistella päivämääriä kun ei meinannu itsekkään uskoa että sehän oli vasta reilua vuotta myöhemmin eli toukokuun alussa 2009 kun kun pistettiin tekniikanluovuttaja kappaleiksi.

Ensin otettiin ehjät osat kuorista talteen, sitten irroiteltiin alusta pois... tässä sitten jo kangetaan koria irti jotta pääsee koneeseen käsiksi...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=94352

Tämä siitä sitten jäi romu-ukolle... tosin tuosta rungosta taidettiin vielä laikata talteen koneen kiinnikkeet ja jousien paikat.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=94349

Ja tässä (kuvassa etualalla) se miksi tähän hommaan lähdettiin...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=94348

No, ensi viikolla sitten päästään näkemään akselien ensimmäiset sovitukset.

JaKo 04.12.2011 18:10

Noh, tältähän se sitten näytti kun pyöriteltiin HJ:n akselit pihalle ja nostettiin suzukin runko siihen päälle.
Kuvassa näkyy jousia, iskareita jne jotka irtosi vanhasta akseleiden mukana ja joita ei ehditty irrotella kun oli kiire sovitella :)
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=94118

Akseleihin oli rakenneltu jo edelliseen laitokseen sovitukset Rangen tukivarsille ja alettiiin kattelemaan miten nuo rangen rungosta irroitellut käikäleet asetellaan paikalleen. Keula ajateltiin rakentaa Rangen jousille ja taakse laittaa jotain ohuempaa tavaraa.

young n dum 04.12.2011 21:53

ei oo reiluu. lapsena vitutti ku muumit ja alfred j kvakit tul vaa kerran viikossa. vähä sama on tässäkin.. mut silti sit ku ne tul niiku nämäki päivitykset nii mukavaahan se on:D

vaikuttaa mielenkiintoselta rojektilta:)

454SS 05.12.2011 01:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja young n dum (Viesti 825860)
ei oo reiluu. lapsena vitutti ku muumit ja alfred j kvakit tul vaa kerran viikossa. vähä sama on tässäkin.. mut silti sit ku ne tul niiku nämäki päivitykset nii mukavaahan se on:D

vaikuttaa mielenkiintoselta rojektilta:)

Mie oon ihan samaa mieltä, ettei sais tälleen pitää hulluja jännityksessä. Tehtaan Arska sais julkasta oita kuvia joka päivä yhen. Alfred J kvak oli kyl hyvä ettei tullu ku kerran viikossa ettei tarvinnu useammin kattoa ku paimensi nuorempia sisaruksia.

JaKo 11.12.2011 12:23

2009 kesä kun oli kaunis (vaikkakin sateinen) niin alustageometria hiottiin kuntoon pihamaalla. Onneksi ranchilla oli muutakin puuhattavaa katon alla, niin ei käyny aika pitkäksi
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=95398

Armottomman sunnittelun, mittaamisen ja muutaman kokeilun jälkeen projekti seisoi omilla tasuilla, vaikkakin jokusen tuuman turhan korkealla. (Jos alusta saisi projektin aloittaa, niin tässä kohtaa olisi coiloverit valmiina. Olisi säästynyt paljon aikaa... no siitä myöhemmin, ehkä.)
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=95399

Noh, korkeutta ehtii säätämään myöhemminkin, joten seuraavaksi potilas siirrettiin laboratorioon sydämen asennusta varten.

JaKo 17.12.2011 21:23

Vähän tuo alkuun jänskätti että miten tuo mjoottori sopii normi ompelukoneen paikalle. Ei muuta kuin tekniikkapaketti roikkumaan laboratorion kattoon...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=95632

ja sopivat työkalut käyttöön..
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=95633

Jaa, saas nähdä tuleeko päivitystä ensi viikolla, vai viekö normi joulunajanhömppä tämänkin kirjoittamisen ajan. Sitäpaitsi, täähän etenee aivan liian nopeasti, joten voisi olla väliviikko paikallaan :)

mxä 18.12.2011 20:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JaKo (Viesti 820751)
Niin tosiaan tässä kohtaa oltiin kevättalvessa 2008...

Jo ennen tuon Suzukin kopan ostoa ostettiin tekniikanluovuttajaksi palstalta löytynyt kaadettu range.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93854

Alkuun taisi olla mietinnässä tuon tekniikan istuttaminen vanhan rangen nokalle mutta ajatus V8 suzukista oli varsin kiehtova.

Lumien sulettua päätettiin ottaa uusiokäyttöön meidän vanhan kisapelin alle sovitellut HJ:n akselit ja bokkerit ja niin peruspalaset vision toteuttamiseksi alkoi olla kasassa. Helppo projekti.

(Ensi viikolla taidetaan päästä jo asiaan...)

on muuten varsinkin mäntsälästä(nummisista)ks peli.tunnen ex omistajan.kone tehty uusiksi hieman ennen "harjakatoksi"muuttumista(oli avaimet kotiin hukassa ja ulkona kylmä baarista palattua-uninen jalka painoi lappua lattiaan kunnes kajahti... ) :D

pjtk 19.12.2011 09:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mxä (Viesti 830681)
on muuten varsinkin mäntsälästä(nummisista)ks peli.tunnen ex omistajan.kone tehty uusiksi hieman ennen "harjakatoksi"muuttumista(oli avaimet kotiin hukassa ja ulkona kylmä baarista palattua-uninen jalka painoi lappua lattiaan kunnes kajahti... ) :D

Uusiks ei losahtanutta konetta tehty. Apulaitteet siittä otettiin seuraavaan koneeseen. Kannet mä siittä hyötykäytin omaan autoon ja lohkosta tuli loppuviimen pöydän jalka. Täällä kuvaus vanhan koneen viimeisestä purkamisesta: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=41630
Aika monta eri tarinaa oon kuullut lisää, siittä miksi tuo kone leipo.

JaKo 02.01.2012 21:04

Mitäs prkl... sehän mahtu runkoaisojen väliin... vielä jäi pakosarjan ja rungon väliin melkeen sentti per puoli. Päämekaanikko silmäilee että miten sen pituuden kanssa kävi - mahtuuko takakardaania vai pitääkö tehdä pelkkä etuveto?

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=96536

JaKo 16.01.2012 18:37

No hitto, alkaa lipsua päivitystiheys heti kättelyssä. No joululomalla tapahtui pientä edistymistä reaalimaailmassakin niin laitetaan tää konehomma nyt pakettiin ja koeajolle.

Sopii se.. päältä...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97309

ja sivulta
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97310

Kannakkeet sovellettiin osin rangen koneenkannakkeiosta (jotain ihme romua hitsattu rungon kylkeen. No, plasma laulaa myöhemmin.)
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97311

ja osin omaa lattarauta designia.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97312

Sitten pellolle räppäämään (14.7.2009):
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97313

Mitäs seuraavaksi?

Heikki L 16.01.2012 19:29

Aika vihreet on teijän pellot ollu joululomilla:)

JaKo 23.01.2012 17:36

Joo, kyllä tuolla retuperällä on aina vehreät niityt.

Sitten kokeiltiin naittaa koppaa rungon kanssa (15.8.2009):
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97660

(on muuten korkean näköinen kötöstys vielä tässä vaiheessa, järki voitti vasta myöhemmin)

JaKo 30.01.2012 20:55

(15.8.2009)
 
Ei ihan vielä kohdillaan... kymmenisen senttiä piti vielä saada eteenpäin...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97864

Hieman lisää tilaa, nyt alkoi mahtua:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97865

JaKo 04.02.2012 12:35

Laatikot mahtuu hyvin, ei ahdista yhtään.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98417

Lopulta koppa paikallaan ja vähän nurkista kiinni. Tämmönen poseeraus löytyi broidin albumeista.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=38266

Tästä sitten auto siirrettiin lämpimään talliin odottamaan syksyn pimeitä iltoja ja inspiraation heräämistä.

JaKo 14.02.2012 19:42

Lokakuu 2009.
 
Lokakuu 2009: Aloitettiin työstämään koppaa...

Ensin porailtiin tulipellin rippeet irti pistehitseistä..
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=99022
Sitten maalarinteipillä vähän hahmoja kylkeen ja rälläköintiä...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=99023
..lisää rälläköintiä...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=99024
ja helma on irti.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=99025

Siihen sitten sovittaamaan palkkia tilalle.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=99026

JaKo 19.02.2012 22:24

2009-10
 
Uusi tulipelti valmisteilla:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=99393

ja sovituksessa.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=99395

JaKo 28.02.2012 23:07

2009-10
 
Suzukin sivuprofiilia.
Suunnitelma tulipellin osalta muutui hieman. Uudet leikkauslinjat teippailtu kylkeen.
Tuo takapää näytti tässä vaiheessa melko sekasikiöltä.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=99999

Ei muuta kun mutkat suoraksi ja pelti kiinni
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100000

Sisäpuolelta nätti tältä.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100001

tatsga 28.02.2012 23:43

Täs on kyl mielenkiintoinen konsepti projektikertomukselle... =) Millos on tavoite ottaa nykyaika kiinni? On kyl niin luonnoton peli tuollanen et voi muuta ku peukkua nostaa =)

JaKo 10.03.2012 18:52

Nykypäivään päästään suurinpiirtein samaan aikaan kun auto on kisakunnossa.
Tavoiteaikoja on asetettu mutta mikään niistä ei ole toistaiseksi pitänyt :)

Njoo, takapyöräkotelojen uudelleenasemointi lähti tästä.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100662

Ja sama sisältä.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100663

Ja vielä kerta ulkoa... eikun uutta tekemään?
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100675

Edit: ja tää oli 11/2009

JaKo 24.03.2012 13:36

2010-01
 
Seuraavaksi sovitettiin parlokkia..
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=101687

Sitten mallaamaan pyöräkoteloa
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=101688

Sitten tarkistettiin miten homma toimii joustoissa
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=101689

Noh, tuon verran pitäisi loveta luukkua... ei taida pysyä hanuri ryhdissä(?)
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=101690

Sitten tulikin luova tauko, päämekaanikon "EXTREME urheiluharrastus" vaati veronsa.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=101694

JaKo 24.03.2012 14:01

2010-04
 
Takaluukun alaosa pokattiin uusiksi, tästä tulee kiinteä malli
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=101691

Sitten pääsikin leikkelemään tilaa joustoille
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=101693

...ja mallailemaan kylkiä.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=101692

JaKo 03.04.2012 20:55

2010-04
 
Välillä rakentui kordaanitunneli ja jalkatilojen peltityöt:

Kardaanitunnelin runkoa
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102080

Apparille vedenpitävä lattia
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102081

Kuskin puolen näkymä
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102082

Siihen voisi sitten alkaa sovittelemaan shifteriä & kässäriä
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102083

JaKo 11.04.2012 17:03

2010-01
 
Mennääs välillä ajassa takaisinpäin.... Tammikuussa 2010 ohjauskilkkeitä alettiin sovittelemaan pulttaamalla pala suzukin alkuperäisiä muotoja kiinni rattiputkeen.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103098

JaKo 13.04.2012 15:52

2010-05
 
Sitten tölkinavaajalla sopiva reikä tulipeltiin ja hilut roikkumaan...
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103110

Penkki sovitettiin hetkeksi kabiiniin jotta saatiin soviteltua ratti ja polkimet oikeille paikoille ja tuli vielä testattua että autoon pääsee sisään ja tarvittaessa suht nopeasti poiskin. Liikaa jalkatilaa ei kuitenkaan jää kun tuota tuli typistettyä (tai siis siirrettyä tulipeltiä taakkeppäin) jonkinverran.

Siihen se rattiputki sitten asentui...
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103111
Simpun kiinnityksessä oli vielä pientä säätöä, siitä myöhemmin lisää.

JaKo 21.04.2012 15:22

2010-05-15
 
Sitten taas perän kimppuun... pyöräkotelorakentelun välissä laitettiin takavinssille paikkaa. Ensin saha laulamaan..
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103602

Sitten runkoaisan päihin muotoa
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103603

Ja sitten peti paikalleen.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103604

Tässä on vielä melko avarat näkymät :)
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103605

JaKo 29.04.2012 14:44

Kesäkuu 2010
 
Kesäkuussa 2010 oli taas kevätaurinko ajanut miehet talliin, takakyljet sai muotonsa:
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=104091

Toisellakin puolella autoa on käyty kääntymässä.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=104092

Vaikka tuo tuosta vielä laskeutuukin, niin taitaa silti jäädä tilaa isommillekkin pyörille :)

JaKo 04.05.2012 19:17

Narukita liimattiin vinssipetiin...
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=104540

...ja vinssi pudotettiin omaan koloonsa.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=104541

Kontissa hahmollaan jo tankin paikka.

JaKo 20.05.2012 16:56

Seuraavaksi säädettiin jo vanhassa rangessa ajoelämyksiä tuottaneet napojen kulmat kuntoon... alkuperäinen asento:
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=105546
Sinneppäin säätö:
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=105547
(kyllä ne mitattiinkin, mutta en muista mihin kulmaan laitettiin)

JaKo 20.05.2012 17:28

2010-07
 
Etuvinssiksi tuli hankittua perinteinen räikkä vaikka projektin perustavoite onkin vähentää vinssausta... no jos ne vähät nyppäsyt olisi sitten vähän nopeampia
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=105732

Vinssipetiaihio ilmaantui tallille
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=105733

Vähän tuota katteltiin ja todettiin että ei mahdu syyläriä eikä vinssiä
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=105734

Noh, ei muutakun tarpeeton rungonpätkä pois.. :)
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=105735

Tästä onkin sitten hyvä "jatkaa"
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=105736

JaKo 28.05.2012 19:56

2010-07 puoliväliä
 
Vinssipeti hahmoteltuna
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=106456

Systeemi ripustettu paikalleen, pikkasen näyttää pitkältä mutta ei siihen oikeasti mahdu kuin tuo vinssi.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=106457

Pedin ylimääräiset kulmat leikattiin pois ja laitettiin tukiraudoiksi. Pedissä kiinniolevannäköinen putkihässäkkä on optinen harha :)
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=106458

JaKo 03.06.2012 19:20

23.7.2010
 
Sitten päätettiin käyttää pari joutavaa kesälomapäivää kaarien vääntämiseen.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=106811

Ensimmäinen mutka taivutettu ja sovituksessa. Aika tarkalla oli että mahtui kanki talliin :) Toinen pää paikallaan, toinen nojaa tallin seinää vasten.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=106812

Siinä se on. Tai siis oli, muoto melkolailla kohdallaan, alapäästä saa leikata ne viisi senttiä ylimääräistä pois jotka halusin siihen varmuudenvuoksi laittaa... no paree näin päin, jatkaminen olisikin ollut vaikeampaa.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=106813

JaKo 12.06.2012 19:20

2010-07 jatkoa.. Sitten taivuteltiin pääkaaren toinen puoli.. melko napakka sovitus siitä tuli, kattokourut kuitenkin jäi vielä ehjäksi.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=107361

Tässä vaiheessa putket hepattiin suoraan helmapalkkeihin kiinni. Sitten taivutettiin etukaaret.. konepeltikin laitettiin taas malliksi paikalleen
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=107362

..ja siihen loppui virta siltä erää..

Tallissa piipahdettiin seuraavaksi syyskuussa 2010.. taivuteltiin keulan väliputket.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=107363

JaKo 03.07.2012 13:00

Joulukuu 2010... käytiin taas tallilla taivuttamassa putkea.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=108476

JaKo 03.07.2012 14:30

12/2010
 
Putkien taivuttelun ohessa pokattiin turvatankille paikka.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=108477

JaKo 04.08.2012 19:26

Dodii, kesäloma taas lusittu niin ehtii päivittelemään. Laitetaan taas pikkusen enempi kuvatuksia.

Joulukuu 2010:
Ohjausvermeet paikalleen... toisella yrityksellä oikealle kohdalle.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=110705

Panhardi ja ohjausvarret hakee paikkaansa
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=110706

Takajousien yläpäät:
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=110707
ja...
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=110708

Sitten taas venyttelyä:
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=110709

Jousien alakiinnitykset uusiksi
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=110711

Tammikuu 2011:
Takakolmion kiinnitys
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=110712

Helmikuu 2011:
Akuille jäi tuollaset sopivat reiät penkkien ja takapyörien väliin:

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=110714

Toisella puolella jo akkua ja kiinnityksiä vailla valmis.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=110715

JaKo 19.08.2012 17:55

Helmikuuta 2011
 
Helmikuu 2011 - Kaarien alapäät muutettiin pulttikiinnitykselle. Laskeskeltiin että tuommonen lappu riittää.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111902

Tekniikan sijaintia nietitty kanssa. Syyläri kun ei keulalle mahdu niin mietittiin tuollasta suht vaateriratkaisua.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=110717

Meinaa vaan tulla melko ahdasta... saas nähdä mihin tämä lopulta päätyy.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=110718

Infernaalinen 30.08.2012 08:28

Hienoa rapsaa. Jatkoa odotellessa.

JaKo 30.08.2012 09:00

2011-02
 
Tuota syylärin asemointia ajatellen ripustettiin konepelti vähän korkeammalle. Ei ole kuulemma kaunis ratkaisu, mutta ei tässä esteettisiä arvoja muutenkaan ole ajateltu.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=112742

Välillä jatkettiin taas putkitöitä.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=112743

Arska-tehtaalta 31.08.2012 19:58

Heh, toivottavasti toi oranssi piponen vatipää ei jää tohon keulakoristeeksi :D

JaKo 03.09.2012 11:57

Olisikohan tämä ollut sitten maalis-huhtikuu 2011. Huuppi pysynee ryhdissä ja keulaputket muutenkin pientä vaille valmiina.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=112916

JaKo 11.09.2012 20:32

Takajousisysteemi on suurinpiirtein tuossa... muttei ihan. Tuota putkea leikattiin vielä myöhemmin ettei ota sisäänjoustossa kiinni.

Iskarien alapäät siirty tuohon akselin päälle.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=113199

Tomppaa_ 12.09.2012 18:44

Sullon jarruputki poikki :eek:

JaKo 18.09.2012 17:18

Jonkinaikaa erilaisia takaiskareiden yläpäiden kiinnitysjuttuja pyöriteltyämme, päädyttiin tekemään ns. yksinkertainen ratkaisu. Rasiaporalla kontin pohjaan reiät, sopiva palkki vaateriin ja iskarit kiinni. Jonkinlaiset kortongit pitää virittää reistä iskareiden varsiin jotta pysyy "sonta" ulkopuolella.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=113623

Tuohon tulee vielä jokunen putki täydentämään systeemiä, jonka jälkeen voitte sitten kommentoida notta eihän tuo mitään kestä :)

BryGgi 18.09.2012 17:49

iskarin suojaksi yleismallin vetarin suojakumi! olisi omasta mielestäni hyvä ratkaisu, ja kustannustehokas

Repro 21.09.2012 09:41

Nyt jousitus kohdistuu koriin eikä runkoon?

Arska-tehtaalta 21.09.2012 11:42

Ei jousitus vaan iskunvaimennus, mutta sekin vain välillisesti :)

Repro 21.09.2012 12:00

Veit munat suustani, iskunvaimennusta tarkoitin...

tare 21.09.2012 14:40

Mistä autosta toi pääsylinteri on?
näyttää niin paljon lyhyemmältä kun omassa hydrobuusterissa.

FinnDRZ 21.09.2012 15:06

Tuleeko tuo kilpiin?

...sorry OT

Arska-tehtaalta 21.09.2012 15:25

Jarrukamat on jostain vanista.

Pakkohan se on kilpiin saada kun suunnistukseen tätä oltiin rakentamassa. Valitettavasti kilvitys onnistuu ainoastaan kuusakosken tms. metallikierrätyksen ja uudelleenprosessoinnin kautta.

Vituttaa.

JaKo 16.10.2012 16:12

Laitetaas tää kuva vielä tähän topikkiin, kun tuli kerta joskus kansioon upattua. Tuommonen siihen sitten seuraavaksi kietastiin...
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=114506

Olisko seuraavaksi sitten koeajoviteo, ja sitten osiksi :)

-Sakke- 17.10.2012 09:03

Pistäkää ny kuva vielä tämän hetken tilanteesta. Ja miksei tällä voi protoissa ajella jos kärry sääntö tms. toteutuu?

Arska-tehtaalta 17.10.2012 09:14

Suorat akselit ja kolmevitoset toimii huonosti protoissa ;)

Ootellaan nyt tovi ja katsotaan mihin suuntaan hommat menee...

-Sakke- 17.10.2012 09:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Arska-tehtaalta (Viesti 927391)
Suorat akselit ja kolmevitoset toimii huonosti protoissa ;)

Ootellaan nyt tovi ja katsotaan mihin suuntaan hommat menee...

No joo, ite oon ajellu samanlaisilla renkailla ja akseleilla ja kyllähän ne huonosti/huonohkosti toimii oli sitte minkä auton alla hyvänsä ja ajettiinpa sitten missä tahansa, mutta en ole huomannut että kilpailuluokka vaikuttaisi renkaiden tai akseleiden toimintaan.

Tarkotan tällä että jatkakaa nyt ihmeessä hienoa projektianne.

joker 17.10.2012 10:10

Kommentti tosi OT. Eikös kilvettömyys sallita uuressa cupissa joka luokassa ?

offi_äijä 21.10.2012 01:19

päivitystä kaivattaisiin tännekki


Sivu luotu: 16:53 (GMT +2).