![]() |
Hj-61 Pientä modausta..(Onko tietoa nykyhetkestä?)
Tässä rakkine ostettaessa kumit oli 31x10.5/15 tosin kuvassa 33x10.5/15..
http://static.petrisimolin.com/galle...1.07%20003.jpg Isuzu/Bj 40/Hj-61/kawa zx6r... Edited by - isuzubj on 16/10/2007 17:39:12 Edited by - isuzubj on 16/10/2007 17:47:41 Edited by - isuzubj on 16/10/2007 17:50:24 Edited by - isuzubj on 16/10/2007 17:56:42 |
Takajouset tietysti vaihdettu,murrokset ja pientä sähkövikojen laittelua..
Sitten vinssi pedin tekoa http://static.petrisimolin.com/galle...%20%283%29.JPG http://static.petrisimolin.com/galle...%20%284%29.JPG Isuzu/Bj 40/Hj-61/kawa zx6r... |
Hieman valmiimpana,tosin puskuri vielä puuttuu ja rele boxi sisälle jonnekkin sopivaan paikkaan??
http://static.petrisimolin.com/galle...0asennusta.JPG http://static.petrisimolin.com/galle...i%20edesta.jpg http://static.petrisimolin.com/galle...%20%281%29.jpg Isuzu/Bj 40/Hj-61/kawa zx6r... |
Etu ylitystäkään ei tullut kovin paljoa..
http://static.petrisimolin.com/galle...ulta%20001.jpg Isuzu/Bj 40/Hj-61/kawa zx6r... |
Takavalot olis siinä.
http://static.petrisimolin.com/galle...%20%281%29.jpg http://static.petrisimolin.com/galle...0Takavalot.JPG Sitten olis vielä paljon muutakin tekemistä kunhan vaan ehtii... Isompi putki,osat olis jo samoin helma palkit.. korin korotus ym. Isuzu/Bj 40/Hj-61/kawa zx6r... |
mitkäs renkat nuo on?
|
Trelleborgit laatua lahden takaa tai jotain..??
Isuzu/Bj 40/Hj-61/kawa zx6r... |
Hieman etuvalojen asennuskuvia.. Ihan hyvin tuntuu näyttävän jos vakio valoihin verrataan!
http://static.petrisimolin.com/galle...t%20edesta.JPG http://static.petrisimolin.com/galle...%20sivulta.JPG Isuzu/Bj 40/Hj-61/kawa zx6r... |
Tässä pikaliittimestä photoa voi helposti nypätä telineen irti.
Silikooni tollo on sen takia siinä koska löysin siihen kuuluvan kumin vasta tietysi tuon tollon tekemisen jälkeen,normaali suoritus,pitää vielä ottaa se irti ja laittaa kunnon kumi tilalle.. http://static.petrisimolin.com/galle...bj-Pistoke.JPG Kevyttä offia takapihalla.. http://static.petrisimolin.com/galle...ubj-Ojassa.JPG Isuzu/Bj 40/Hj-61/kawa zx6r... |
Mistäs ostit valot ja tuon pikaliittimen niille, ja paljon mahtoivat kustantaa???
---------------------------------------------------- Se jolla on kuollessaa eniten leluja, VOITTAA!! |
Ipefixiltä oli lamput 2x70w ja hintaa oli muistaakseni jtn. 28e paikkeilla,liitin on hämeen autosähköstä Hämeenlinnasta ja varmaan saa ihan kaikaista kunnon sähötarvike liikkeistä hintaa sillä 4.20e..
Isuzu/Bj 40/Hj-61/kawa zx6r... |
3 Liiteet
2 vuotta seissy tämäkin nyt taas ehditty askartelemaan,tosin talli rakennettu välissä uudelleen ja pari muutakin autoo.. lapsiakin tehty:)
Sitten noita normi mätä hommia ym.. |
3 Liiteet
Uuden runkon sovittelua:eek: ja sitten jälki viisaana ois pitäny tehdä toikin paljon pidemmältä uusiks:o
|
2 Liiteet
Etumaski oli kans mätä,joutu leikkaa pyöree lamppusesta alaosan ja vanhasta nelilamppusesta yläosan.. leikkaa liimaa askartele!
|
2 Liiteet
Korin korotus 60mm
|
5 Liiteet
Uutta kaarta paikalleen ja helmapalkkikin on välissä laitettu oikeele puolelle..
runkoo altapäin ja uutta penkkiä |
4 Liiteet
Ikinä ei oo näin epäonnistunu ja sitten korjauksen jälkeen. Ja tarkoitus ei ollu tehdä lommotonta ja täysi suorakylkistä vaa syht perus siistiä
|
4 Liiteet
Takaluukun puhallusta ja maalausta
|
Lainaus:
Siitiä jälkeä näytät tekevän :) ps. ja eihän kolo komeassa haittaa |
2 Liiteet
Rekkarivalojen paneskelua,olihan taas syöpyny noi valojen kiinnikkeet! Taikinoin rosterista uudet jos kestäs kaemmin ku koko auto..
Yllättävän hyvin lähti tosta kromauksesta Toyota lätkästä ruosteet pois teräsharjalla ja rosterin putsaus ainella. |
3 Liiteet
Tollasen systeemin kehitin lootan pudottamiseen ku loota nosturi ei oikein sopinu alle,nosturin vaijerit menee just vittumaisesti ni ei saanu työnnettyy taas lootaa riittävästi taaksepäin.. Onhan toi saksipöytä hieman tukevampi kyl:)
Sitten exedyä kiinni ja muita hiluja:cool: |
2 Liiteet
Kytkimen keskitys kalun sorvaamista,Tarella on kyl hienompi:( mut ehkä toi välttää?
|
2 Liiteet
Ja kytkimen silmälaakeri uusiks,joutu siihenki askartelee ulosvetäjän oli yllättävän kovaa kiinni!
Kampuran stefa oli järkytys,oli aika miehekkään kokonen ja sitten toi askin puolein stefan vaihto ja laipan tiiviste kans uusiks jos ei vuotais vaik noi vanhatkin kyl piti aika hyvin. |
täsmällee samat hommat täällä pari viikkoa sitten! :)
painaa melko miehekkäästi toi loota. ite löin taltalla silmä laakerin keski koolin rikki ja sitten hitsasin ympäri ulko koolin. oli kyllä itellekki yllätys se stefan koko :D motonetistä sopii se hj60 stefa siihen. tämmösen väkersin kepin irrotusta ja asennusta varten: http://i9.aijaa.com/b/00501/10465308.jpg |
Keppihän lähtee ihan painamalla ja kääntämällä pois siinähän ei ole mitään ihmeellistä,ja kaikki helpoin lisätä sitä kautta laatikkoon öljyt:)
|
Lainaus:
|
3 Liiteet
Jaahas sit ois seuraavaks toi shimmaus perseeseen.. backlashin sain aika hyväks jo kun vaihdoin orggis shimmit eri puolille näytti olleen 0,05 mm eroo nillä paksuudessa..
Sitten ois kosketuksen säätö vuorossa! |
Lainaus:
Matti |
Lainaus:
Ei huono tuokaan,mulla oli sentää kunnollinen ulosvetäjä mut oma liukuvasara ei ollu enää kunnollinen ni joutu hieman soveltaa ja rakentaa:o |
Lainaus:
|
5 Liiteet
Taka akseliin tukien tekoa,ei vaan sattunu olemaan mitään 5mm palkkia nii täytyy tehä vähän jäykkäriä vielä.
En tiedä oisko menny leimalla läpi noillä vanhoilla mut sen verran irvisti ku vanha wittu ni kai ne tossa samalla menee.. Ja sitten ois uudet pedit paneskeltu paikalleen. |
2 Liiteet
Takavetolaipan shimmaus! Olihan klappia reilusti,tilasin tamgearsilta shimmisarjan 0.10-0.15-0.3 ja ennestään siel oli 0.30 shimmi. Kaikkihan ne sai sinne työntää et klapit sai pois!
Laakerin koolissa tosin oli jo hieman sanomista et sinänsä ei mikää ihme et piti lisätä hieman matskua. Nyt ois paikallaan,vielä ku Ipe ehtis toimittaa ulosoton peitelevyn ni vois alkaa kaataa ölppää sisälle. |
Lainaus:
|
jaajaa mä olen vaan hitsannu suoraan vetovasaran tapin siihen laakerin ja napauttanu:)
|
Tän päivän aikaansannoksia noin 7 tunnin aikana kahteen mieheen,Ipellä käytiin kyl ulosoton levy hakemassa ja syömässä,takas tulo matkalla juoksutettiin seisojaa ja tehtiin vesinoutookin kyllä!
Takaperä paikalleen, krympin kiristystä ja säätöö,vetarit tiivisteet ym lukon hilppeet paikalleen. Molemmat kardaanit paikalleen. Jarruputkien kiinnittelyä. Etuvakaajan koiran vitunluu tankon vaihto vai mikä se oli. Koneen öljyt+suod ja ilman suod,molemmat perä öljyt ja laatikoiden öljyt. Ulosotto pois ja levy tilalle. Hieman lootaan uusia sähö johtoja ja alipaine letkua uutta. Koe ajoo ja kumin polttoo:D Ei ollu välyksiä enää perässä eikä takavetolaipan lähdössä ja uus exedyn kytkinkin piti n.1.6bar ahdoilla ja syötöt aikalailla tapissaan,vanha ei pitäny vaikka näytti ihan hyvältä. ISO KIITOS Viltsulle avusta! tapahtuu kun on 4kpl käsiä:eek: |
2 Liiteet
ulosoton levy ja vetarin päähän vähä maalia ja uutta mutskuu:)
|
1 Liiteet
Viltsu paneskelee vetaria:D
|
2 Liiteet
Nelikon kytkentä ei toiminu ei lähtent pois päält ensinkää stana,sit revittii ekaks se kalvo pois,mahtuu lähtee ihan paikallaan pois,olihan se amuliini syöpyny jo jonku verran vaik melkein uus auto :rolleyes: kalvo kyl ehjä ja hyvä sit pientä hiomista tiiviste pinnoista.
Vaakkumiakin tuntu tulevan! Paikalleen taas romut eikä vieläkää toimi:mad: Sit koko venttiili pois ja putsausta ja hieromista imemistä ja kaikkee.. Sit tuli käännettyä se kalvon kara oikeeseen asentoon oli ekalla kerralla vähän päässy eri kohtaan,ja rasvaa kalvoon ja karaan! Taas alko imutus harjotukset ja johan alko toimii:D Vieläku saa sen takas autoon ni eiköhän se ala workkii! |
1 Liiteet
Tollasella on hyvä ampua öljyt lootaan ja periin..paineilmaa sisään ja ölppää ulos!:D
|
2 Liiteet
Sitruunahappo testiä! Eli toi eka kuva on vetokoukun tukirauta,lähtee hapolla toosi hyvin ruosteet pois,tossakin voi nähdä kuinka syöpyny se oli:rolleyes: aika syvää monttua ruoste jo tehny levyyn! Ja toi missä on ruostetta ni kuuluu taas eri osaan eli se tulee tohon runkoon alhaalle ja sitä ei oo hapotettu.
Voin suositella kyllä hapotusta jos ei mikään kiire ole,mulla oli 20l muovi pönttö auki leikattuna ja varmaan viikon verran annoin ton palikan kylpee siellä,maalit ei täysin kadonnu mut kaikki ruosteet uskomattoman hyvin:) ei vaan tietenkään tullu otettua ennen ja jälkeen kuvia. Ja toisena testasin noita takaluukun saranoita kans ne hapotin ja tais lillua sen viikon,ei jaksanu paljon harjan kans kikkailla ku on noin ittumaisen muotoset kikkareet...siin sit maalattuna. |
3 Liiteet
Taka puskurin tekoa,perus palkki ja päät umpeen,valmiina ei vaan ollu näköjää kuvia viel. Ja vetolenkkejä ei ollu mulla hyllyssä ni menköön hetken ilman,saahan ne siihe myöhemminki.. ois toi kyllä voi olla vähä massiivisempikin,mut siit tuli ny sellanen.
Siiten tos vikas takarungon vahvikkeita ja koukun masennusta. |
toi sitruunahappo on kyl hyvää kamaa!itse kans käyttäny pikku osien puhdistukseen joita ei oikein kehtaa puhaltaa...kun pitää veden lämpimänä niin ei tarvitse viikkoa liottaa :)
|
3 Liiteet
Nyt ois saatu leima paperiin 5.9.2012:) Viimeeks oli 2008 ajossa eli ei kauaa seisonu ja ollu vähän työn alla...kiirettä ja muuta.
Pientä vääntöö oli inssin kans kuraläpistä mut pakko ne oli sinne alle laittaa,oli tosin ekalla leimakerralla raidetangonpäät väljät ja oik takajarru ei pitäny tarpeeks. Tuli kans sanomista ku otteessa oli 32x11.5-15 ja alla oli 33x10.5-15,vois vaan todeta et oli tarkka inssi ku huomas,kukaan ei aikasemmin ollu kattonu mitä siellä alla pyörii. Nii ja 60mm korinkorotus kans siitähän tuli tietty sanomista mut ei ollu ongelma,sano vaa et laitetaan samalla ku isommat renkaat otteeseen. Ja rungon numero ei näkyny,oli haihtunu 3 viimestä numeroo..kukaan ei siitäkää mutissu ennen? No sitten tosiaan 5.9 leimalle uusine renkaineen (KIITOS luppakorvalle lainasta) 33x12.5-15 ja 60mm korinkorotus otteessa ja ne itun kuraläpat sinne taakse laitettuna,runkonumero meistettynä ja takajarrut vaihdettuna/herkisteltynä:eek: Voihan taas hyvillä mielin päästellä vanhuksella:D Aurinko vähä häikäs kuvissa mut eiköhän siitä laatikosta ny selvän saa ja kaikkihan sen tietää minkänäkönen hoojii ON! |
2 Liiteet
Huoltoauto varustus:) ja sisäkuva.
Tosiaan vaunun ja myöhemmin trailerin veturikshan tää tällä kertaa tuli:rolleyes: |
mikäs pömpeli tuos vasemman pyörän kotelon päällä on?
|
Lainaus:
|
1 Liiteet
Siinä ois retro yhdistelmä vaunu -91 vatkaaja ja hj -88.. siin ois mettäreisulle kalustoo;)
Etulokari on saman värinen auton kans kuva vaa heijastaa jotenki:eek: |
Lainaus:
|
Komee kutukoppi, sopii hj:n perään.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
3 Liiteet
Retkeltä palauduttu ja pitihän niille öljynpaineille jotai koittaa tehdä ku mittari alko vajoon entisestään.. 400km ajon jälkee näytti 2500 kiekalla noin.1bar nii alko jänskättään vähän tai jos näytti sitäkään.. tyhjäkäynnil käytännössä nollaa!
Noh Kajaanissa kone auki ja tutkiin laakereita!! |
3 Liiteet
JA kaikkille tiedoksi että hj 60 on kk laakerit erilaiset lukitukseltaan mitä 61! lukko nipukka eripuolella ja ei saa ku orggiksena.
Tietysi kaikkihan se jo tiesi mut minä en ainakaan,meni yks ylimääränen pvä ku kk laakerit piti viel eriksee tilaa toyotalta,mut nopeetahan se on osien saanti kajaanissakin ku seuraavana päivänä aina saavat. Eihän siinä muutakun uudet sisään ja tulille. 5-6 kk oli vähän huonot ja samaa sano peti laakerit mut ei mitään älyttömän pahoja,ne välilevyt sai kans muuten tarvikkeena. Nii ja posion kemijärven kupeeseen oli tarkotus matkata meni vaan muutama päivä remontoidessa ja valtion lupia hukkaan lintujahdissa! Oisko tää ny MOTOR SPORTTII vai mitä hä!? |
Noh kaikkihan meni tietysti ku elokuvissa öljyt pysy sisällä,koeajolle sitten et pääsis pohjosempaa viel.. Noh paineet ei ollu vieläkää häävit vaikka oli suuri uskomus et auto vitun gauge toimii.. ..ku ihan ite sen laittanu siihen ja paineita kylmänä kuitenkin oli ihan jees..
Vitut ja paskat sitten,mekaaninen oikee mittari kiinni kuitenkin ja kalibroitu sellanen ni oma auto gauge näytti 1.8baria ja oikee mittari 4baria!!! Vittu! taas opittiin lisää...ainakin tekeen alapään remppa matkalla ja kuitenkin ois pitäny testaa se auton oma mittari minkä luuli olevan kunnossa!!:mad: Eli vanhoillakin lisuilla oli paineet ok mut eihän toi hukkaan menny ku olihan niissä vähän sanomista sit kuitenkin. Siinä opiksi muille taas jotain:D ja kai itellekkin! Nyt on uus kello kiinni ja näyttää oikein kivalta paineet ja verenpaineetkin laskenu jo hieman:eek: |
2 Liiteet
Pelipaikoille päästy koiran kanssa:) Vesisateen saattelemana mut tossa vaiheessa ihan sama vaikka melkein tulikin 6pvän ajan vettä!
|
2 Liiteet
Pitihän sitä käydä ulkoiluttaan hieman metässäkin ku läjä seisonnassa.. Onhan tuo rohjake hieman eri luokkaa viedä ku lj,ei taas muistanutkaan minkälaista rymyyttämistä se on lehtijousilla:D
Kantotutkakin jäi kiireessä kiinni,aika kivastihan se kolisteli:eek: |
Tämän tarinan loppu:( HJ pääs uuteen kotiin tänään..:rolleyes:
|
Onkos tästä HJ.stä käryä missä kunnossa on tällä hetkellä? Saloon myin sen mut onko siellä näkyny?
Ihan vaan uteliaisuudesta:eek: |
HJ-61 800km reissu takana!
1 Liiteet
Hienosti pelittää! Koria tarttis laittaa ja ylimaalata!
|
Lainaus:
|
Hoplaaa!
Lainaus:
|
Kyllä siinä vielä muutamapäivä menee ovet ja luukut maalattuna paikallaan,tankki puhallettu ja paikallaan mutta nyt joutuu taas raskaankaluston korjauksiin vähäksaikaa miten sun työpaikka asia etenee.
|
Mikä ihme sen jousitus on? Suora paksu pakka eikä soa. Onko siinä max. korinkorotus vai kiinteää korvaa laskettu?
Näyttää oudolta mutta hyvä jos toimii.. |
No hittolainen.sehän näyttää lähes samalta mitä minulta lähtiessä..hieman jotain tingeltangelia tullut lisääkin:D
|
61 Modaus alkaa kohta!
2 Liiteet
Täytyy jatkaa tätä vanhaa keskustelua kohta puolin ku alkaa oleen jo budjetti kasassa! Täytyy rupee laittelee niitä ovia kun isuzu antoi mukaan silloin!
Ööö.. Täl hetkel takana on joku eripakka kun vakio? Isuzu tietää.. mut ihan normi 60mm korin korotus ja jotain parinsentin hifistelyä riipukkeista.. Tänä vuonna vielä täytyy hommata jostain korottavat lehtijouset + iskarit.. ja autoon maalit päälle hah hah Etuakseliin vaihdettu laakerit stefat tiivisteet + levyt ja palat ja tein tuollaisen väliseinän talvea ja melua varten hah hah |
Kyllä ne takajouset pitäs olla tietääkseni ihan vakiot,otin yhdestä varaosa autosta ja niissä oli maalit vielä päällä eikä yhtään kuluneet mistään kohtaan.
|
Pyörän laakereita en ollut muuten vaihtanut mut pronssiholkit ja stefat,kääntöpäiden laakerit oli vaihdettu ja en varmasti ajanu niillä 15tkm enempää,et paljonko olet ite sillä höylänny sitten? Oli tml kamoja ja huopativarit kanssa vaihdoin.
|
Jep Jep
453tkm on mittarissa.. + 35" renkaitten vääristämät lukemat. Hantin puolen stefa vuosi peräöljyy mut eiköhän se taas mene! Tamgearssilta tilasin kanssa parempaa sarjaa. Ja sit tuli vaihdettua perien ja laatikon "pinionin" laakerit oli vähän klappia kardaanissa..
Normaalii huoltoo vanha autokin jo mut helvetin tyytyväinen olen ollut! =D |
Sivu luotu: 16:28 (GMT +2). |