![]() |
Pientä hj projektia
Muutamat illat on tullut hitsailtua hojoon vinssipuskuria.
Muutama kuva tekeleestä: ensimmäisen illan tuotos http://static.petrisimolin.com/galle...uuhapate-1.JPG Toisen illan tuotos http://static.petrisimolin.com/galle...uuhapate-2.JPG Lauantai-päivän tuotos http://static.petrisimolin.com/galle...uuhapate-3.JPG Viimesestä kuvasta puuttuu vielä yksi putki ja vähän levyä siitä kuvia myöhemmin. Takapuskurikin tuli tehtyä siinä samalla, siitäkin kuvia jossain vaiheessa. Ja 60.3mm vesijohtoputkee noi on ja vinssipeti 10mm vahvaa kulmarautaa. Tuli todistettua Bilteman laatu: http://static.petrisimolin.com/galle...uuhapate-4.JPG Laitoin ton neekerintukan rällääkkään kiinni ja 20 cm kerkesin sillä harjaammaan ja tuossa kuvassa tulos. Harjaosa lensi tosta metallikupista pois. Paketissa luki max kierrokset tolle harjalle 12500rpm ja rälläkkä pyörii n.11000rpm eli ei liikaa kierroksia. No se siitä. Joskus kun kerkiää niin hojoon tulee myös helmaan palkit ja josnkinlaiset astinlaudat. Dobinssonin alustasarja on myös mietinnässä. ****************************** alä puhu p****a puhtaalla suulla Edited by - puuhapate on 03/05/2007 19:36:18 Edited by - puuhapate on 17/05/2007 11:36:18 Edited by - puuhapate on 28/05/2007 17:20:56 |
navetalla näköjään käyny hitsailemassa :) tarjoon kahvit kun otat kuvan tuolta että hj on sisällä...
hyvän näköstä jälkeä on, ei tuu ollenkaan liian raskas tolla tyylillä, oon nähny ton mallisia kulmia putkipuskuressa ennenkin :) :) hiivit vaan lähelle ja sitte TÖÖT... |
Lainaus:
****************************** alä puhu p****a puhtaalla suulla |
kattelin aamulla töistä lähtiessä tota puskuria sun nokalla, ihan oli hyvän näköinen, mulla olis valmiina tehtynä sakkelikorvia tohon puskuriin vetopisteiksi, mallia loco-track tms :) on kooltaan semmonen että sopii 3 tonnin pussisakkeli (pulttisalista 4€/kpl) valmiista sakkelin kera voit käydä kattomas mun autossa.
http://static.petrisimolin.com/galle...vetolenkit.JPG josset löydä noita varastosta niin voin toimittaa sulle semmoset. hiivit vaan lähelle ja sitte TÖÖT... |
Tossa kuva uudesta takapuskurista
http://static.petrisimolin.com/galle...uuhapate-5.JPG Auto on tämän korkuinen nyt 50mm korinkorotuksella ja sikapitkillä riipukeilla. Laitoin Dobinssonin alustasarjan tilaukseen, saa nähdä on auto alustan päivityksen jälkeen korkeampi vai matlampi. http://static.petrisimolin.com/galle...uuhapate-6.JPG Kuvassa näkyvät lehtijouset saattais muuten olla mynnissä kaikkine hilppeineen jos jollakulla niille tarvetta, takana 10 lehtiset pakat. Niin ja noi renkaatkin on myynnissä. Rytarille semmosta että vetokorvat on hommattuna. Halpissähkövinsseihin varmaankin kanttaa laittaa kunnon vaseliinit sisään heti uutena?? Minkälaista rasvaa sinne laitetaan? ****************************** alä puhu p****a puhtaalla suulla Edited by - puuhapate on 25/04/2007 21:03:13 |
Tuli purettua vinssi että voi laittaa uudet vaseliinit sisään.
http://static.petrisimolin.com/galle...ate-vinssi.JPG Ei kyllä kiinanpoika tiedä vaseliineista mitään, mitälie siirapin/toffeen sekotusta toikin on. http://static.petrisimolin.com/galle...te-vinssi2.JPG Huomenna sinne tulee uudet synteettiset vedenkestävät kunnon vaseliinit, kunhan saan pestyä vanhat siirapit pois. ****************************** alä puhu p****a puhtaalla suulla |
minkä merkkisestä kelasta löytyy tuollaista tököttiä sisältä? vai onko kaikki myynnissä olevat mallit rasvattava ennen käyttöönottoa uudelleen kun tuollaislta näyttää????
|
Vinssi on gew10000, eikö nämä kaikki abt,gew,kew,new sun muut ole aikalailla samanlaisia paitsi eri merkillä myydään. Olen oppinut että aina kun ostaa jotain kiinalaista missä pyöriviä osia niin heti uudet rasvat sisään, esim. rälläkän kulmavaihttet kestää huomattavsti kauemmin paremiilla rasvoilla.
****************************** alä puhu p****a puhtaalla suulla |
Pajonkos jousista pitäis maksaa?
|
Tänään tuli alotettua palkkihelmojen teko 50x100x3mm palkista. Palkkiin hitsataan kylkeen 50mm putkesta astinlauta.
Ja jousista saa jättää tarjouksia. ****************************** alä puhu p****a puhtaalla suulla |
Ei jakksanut hitsata vielä kuin pelkät takahelmat, oli niisäkin ihan tarpeeksi hommaa, jos sitten ens viikonloppuna pääsis itse helmojen kimppuun. Oli takahelnat leivottu pakkelista niin vei jonkuverran aikaa löytää pelliä mihin palkin hitsaa.
Vinssiin tuli laitettua uudet rasvat ja etupuskuri viimeisteltyä ja maalattua, huomenna nokalle koko hässäkkä. Vinssin releboksi täytyy laittaa konehuoneeseen. Dobinssonin alustasarja tuli tänään matkahuollosta, takapään ehdin asentamaan jo huomenna vielä etupää jos ehtii. Ja uudet renkaatkin tuli ostettua 33x12.5-15 cooper discover lt ja 15x10 tml vanteet, on ne vaan pienen näköset verrattuna kolmevitosiin mudterraineihin. Lokasuojan levikekumit tuli myös hommattua nekin tarttis laittaa joskus. ****************************** alä puhu p****a puhtaalla suulla |
Samanlaiset helmapalkit on mullaki suunnitelmissa, parin kesän kiviin ja hiekkaan hierominen on tuottanu tulosta, enää ei tarvi alkaa tervettä peltiä ja kiiltävää maalia laikkaamaan pois.
Puskurista ootellaan kuvia. ______________________ Minä mistään mitään tiedä. Miesten lelut on kookkaita. |
Ei tullut vielä vinssiä nokalle koska dobinssoneiden laitto etupäähän vaati hiukan enemmän aikaa mitä olin kuvitellut, pari vanhaa puslaa piti hajottaa että sai reiästä pois, kaikki u-piltit meni poikki kun väänsin auki jatkovarrella. Takana kaikki u-pultit jäivät ehjiksi. akselia piti vetää liinoilla vähän joka suuntaan että sai jousissa olevat tapit oikeisiin koloihin.
http://static.petrisimolin.com/galle...ate-cooper.JPG Nämä renkaat on kyllä aiheuttanut päänvaivaa niin pirusti, ensin niiden tilaus kesti 2kk siteen kun vihdoin sain ne ja olin laittamsaa autoon kiinni niin huomasin että eihän ne sovikaan. Edessä vanne ottaa jarrusatulaan kiinni, pitää taas huomenna mennä euromasterille. ****************************** alä puhu p****a puhtaalla suulla Edited by - puuhapate on 01/05/2007 17:56:34 |
oliko noi sillä-44 et?
|
Kyllä ne piti olla -44, koitin kattella vanteista et-lukua mutten löytänyt muuta kuin halkaisijan ja leveyden eli 15x10.
****************************** alä puhu p****a puhtaalla suulla |
nopeesti laskettuna huonolla matematiikalla sen keskiön pitäis olla noin 83mm vanteen sisäreunasta?
|
TML:n vanteet? Niillähän oli se yks sarja jossa kiinalaiset oli muuttanu keskiön mallia että tuo reiän reuna ottaa jarrusatulaan. Vika ei siis ole ET:ssä. Ite vasta tilasin, niin sanoivat jo tilatessa että tämmönen homma, otanko nyt ja saan spacerit kaupanpäälle vai ootanko että uus satsi tulee viiden viikon kuluttua. Nyt siittä on menny jo pari viikkoa. Soitappa myyjälle, sopivat varmasti asian.
______________________ Minä mistään mitään tiedä. Miesten lelut on kookkaita. |
Vanteen laippa on liian suora sen täytyisi kaartua jyrkemmin ulospäin niin sitten ei ottaisi kiinni. Vertailin vaan noita mangelsseihin niin niissä laippa paljon jyrkemmässä kulmassa. Tml-vanteet kyseessä. Mitään spacereitä en ala vanteiden alle laittamaan.
****************************** alä puhu p****a puhtaalla suulla |
Euromasterilla tuli käytyä ja tulos oli että pakko laittaa spacerit jos haluan renkaat autoon kiinni. Myyjä hiukan ihmetteli ensin että miksei ne muka sovi mutta soitti sitten lopulta offroadtarvikkeeseen ja sieltä lähettivät 2 kpl 5mm spaceria kun noi vanteetkin on sieltä. Nyt sitten sain renkaat vihdoinviimein autoon kiinni ja täytyy sanoa että autosta tuli erittäin paljon parempi ajaa kuin 35" mudterraineilla mutta on uudet renkaat vaan pienen näköset.
http://static.petrisimolin.com/galle...e-SIVUKUVA.JPG Ja pari kuvaa vinssipuskurista. http://static.petrisimolin.com/galle...e-puskuri2.JPG http://static.petrisimolin.com/galle...te-puskuri.JPG ****************************** alä puhu p****a puhtaalla suulla |
asiallinen puskuri/vinssipeti
..mut onhan meillä(kin) lukot.. |
komee vinssi puskuri ite tarttis tehä hiluxiin (täytyy vissiin pikkasen plagioida puskuriasi)
|
sielä olis yks hi liftiki vielä hyllyssä, euromasterilla meinaan... lähdetään testiupottaan hj:ta joku päivä?
hiivit vaan lähelle ja sitte TÖÖT... |
Voehan vattu, että on etupakat pikkusen paremmin kaarella mitä mun OME:t oli uutena (ovat vieläkin samassa asennossa) Mulla on takana dobinsonin pakat ja edessä emut (tilaushetkellä olis vasta 6vk päästä saanut dobinin etupakkoja) Peräpää nousi mulla ihan vitusti enemmän mitä keula, jouduin korottamaan keulasta 5cm koria ylöspäin, että auto ei näytä niin juustohöylältä/marjanpoimintakoneelta. Taitaapa lähteä kohta dobinsonin etupakat tilaukseen. Auto on vieläkin hitusen juustohöylä vaikka keulaa niillä nylonipaloilla nostinkin. Niin ja etupakoissa on vielä yhdet lisälehdetkin välissä, emun sellaiset. 35/12.5/15 kumit ei mahtunu kääntymään edes tasaisella alustalla ilman raapimista.
|
Hyvältä näyttää!
______________________ Minä mistään mitään tiedä. Miesten lelut on kookkaita. |
Lainaus:
|
Jahas, no pitää varmaan sitten vaan tyytyä siihen.. Tuossa kuvassa noi kyllä näyttää olevan ihan eri asennossa, siihen nähden mitä ne mulla on.. aikalailla samalta näyttää mitä vakiojouset uutena
|
Lainaus:
Edited by - vm on 05/05/2007 10:19:37 |
Heh, sellaset on pyörinyt jonku kuukauden nyt alla, ei ainakaan toistaiseksi valittamista..
|
http://static.petrisimolin.com/galle...ate-levike.JPG
Tuollaiset kumilevikkeet tuli asennettua. Seuraavaksi pitäisi mennä katsastamaan 33" renkaat ja korotukset. ****************************** alä puhu p****a puhtaalla suulla |
onko toi huolto-auto vai maastopakettiauto? huolto-autossahan on 100mm korotus raja 50+50+(54/2) niin äkkiä laskien tosta tulee 127mm
Note! This message was posted anonymously! |
N1g eli eikö se ole maastopakettiauto.
****************************** alä puhu p****a puhtaalla suulla |
sittenhän se on hyvähomma, mutta ei varmaan lisäpenkillinen? sinnehän vois sitte laittaa vie vähä korkeemman korikorotuksen. mutta hyötyä ei taida olla ku runko jää niin alas
Note! This message was posted anonymously! |
Jep eli tulin juuri katsastuskonttorilta rek. otteen kanssa johon on nyt merkattu 33" renkaat, 50mm korikorotus ja 45mm jousikorotus.
****************************** alä puhu p****a puhtaalla suulla |
Mistäs se katsastussetä kattoi sen jousien korotuksen vai uskoiko puhetta? Itsellä valmistunee projekti "kesän korvilla" ja OMEn 2" korottavat jouset hiluineen sekä maltillinen 30 mm korinkorotus pitäis saada muutoskatsastettua. Lisäksi 33" rillat. Eikö renkaista aiheudu korotusta häh?
Joukkohaudassa et lepää yksin |
Aiheutuu, mutta kain sallimat maks 25,5 mm. Siihen 50 mm koria ja 45 mm jousia, niin jäi tämän topicin tapauksessa vielä 29,5 mm varaa.
______________________ Minä mistään mitään tiedä. Miesten lelut on kookkaita. |
Viikonloppuna tuli vaihdettua TML vakiomurrokset, pronssiholkit vetarin stefat ja olkalaakerit. Murrokset eivät ollet vielä rikki mutta naputtivat aika lahjakkaasti niin päätin vaihtaa ne.
Olkalaakerien koolit alkoivat olla jo aika urilla. http://static.petrisimolin.com/galle...e-laakerit.JPG Jonkunverran TML-murros on erinäköinen vanhan murroksen kanssa. http://static.petrisimolin.com/galle...-murrokset.JPG http://static.petrisimolin.com/galle...murrokset2.JPG Toisenpuolen pronssiholkki meinasi aiheuttaa suurta päänvaivaa kun yritin laittaa napaa paikoilleen niin pronssiholkki hankasi vastaan. Kokeilin vanhalla murroksella niin eihän se mahdu sinne pronssiholkin sisään sitten millään. Tiedä sitten oliko pronssiholkki paisunut sisäänpäin asennuksen yhteydessä kun meinasi olla aika tiukalla sovitteella tehty. No porakoneeseen hiomapaperisysteemi kiinni ja sillä pronssiholkkia hiomaan niin että maurros mahtui helposti sisään ja uusi yritys napaa kiinni laittamaan ja menihän se lopulta. Etuakselin päällä olevat jarruputket jouduin uusimaan kun eivät tykänneet lähteä irti kovin helpolla. ****************************** alä puhu p****a puhtaalla suulla |
eikös tuo ole pronssiholkkien kanssa aika normaali käytäntö että hiomaan joutuu, ainakin olkatappien pronssiholkit yleensä joutuu fiilaamaan sopivaksi mm. transiiteissa muistaakseni..?
|
Sivu luotu: 08:50 (GMT +2). |