![]() |
Rangessa sitkeä sähkövika jatkuu edelleen
Ei tahdo saada Rangea kuntoon millään. Sama vika vaivaa edelleen. Auto lähtee kylmänä käymään hienosti, käy hyvin siihen asti kunnes... tarpeeksi lämpöä. Auto sammuu kuin seinään. Parin tunnin odottelu ja sitten taas toimii kuin Singer(vanha hyvä ompelukone).
Menee vain huonompaan suuntaan. Eilen kokeilin autoa ja pääsin pihalta 200m ja siihen istu. Kävi aika pitkään pihalle ennen kuin lähdin liikkeelle. Mitä on tehty. Kaikki suodatimet vaihdettu. Puola vaihdettu ja sytytyksen ohjausmoduli vaihdettu. Vika todettu sähköpuolelle. Tulpissa ei elämään koneen olessa lämmin. Eli mitä seuraavaaksi. Onko Rangessa jokin sensori joka tarkkailee jonkun lämpötilaa (ilman, polttoaineen, koneen, jne). Onko sellaista sensoria joka samuttaa auton sen toimiessa? Jos sellainen olisi rikki. Onko joku järjestelmä joka samuttaa auton? Range kyllä koettelee hermoja, 4 ajotilaisuutta mennyt sivu suun ja pari kertaa hinattu jonnekin pajalle. Mutta vika vaan säilyy. Kehuiko joku Rangen sähköjä, vai? Land Rover on sama maastoautoissa kuin Catepillar puskutraktoreissa Discovery 300 tdi, Range Rover 3,5 Edited by - Discovery on 11/08/2006 18:58:13 Edited by - Discovery on 13/08/2006 18:45:27 Edited by - Discovery on 17/11/2006 18:20:42 Edited by - Discovery on 22/03/2007 18:18:23 |
Lainaus:
|
Onko Rangessa jakajan sisällä Hall-anturi? Tapasin kerran tuollaisenkin joka temppuili, en muista oliko lämmöstä kyse mutta jostain pätkimisestä kuitenkin ja sitä vikaa haettiin kauan. Jos sytytystä ohjataan tuollaisella, ei sen testaaminen vaikeaa ole yleismittarilla eikä kai uusikaan paljoa kustanna? Samoin kaikki pyörimisnopeus yms -anturit ovat tarkkoja asennusvälyksestään jota lämpeneminen voi muuttaa. Miten Rangessa on, tarkkaileeko siinä pyörimisnopeutta vauhtipyörällä tai etupäässä jokin anturi?
-Maastoautossa on jäykkä etuakseli- |
Sytkämodulin olet tekstisi mukaan vaihtanut. Entä kansi, pyörijä ja piuhat?
Minkäs vuosimallin auto sulla olikaan? Eli onko jakaja 35DM8 vai 35DLM8? Jos sulla on tuo 35DLM8, kannattaa sen sytkämoduli siirtää vaikka lokasuojankaareen puolan viereen - siihen on olemassa oma siirtosarjansakin (sellainen taitettu alumiinilevy liittimineen). Jakajan kyljessä sen on todettu toisinaan lämpiävän liikaa ja aiheuttavan käyntihäiriöitä - laitoithan siihen sen lämmönjohto"rasvan" alle? DM8:ssa on sytkämoduli semmoisessa alumiinisessa kotelossa loksun kaaressa kiinni. Tällähetkellä mulla on paikallaan DLM8:n moduli siirtosarjalla kaaressa, vaikka jakaja onkin DM8 (oma moduli alumiinikoteloineen on hyllyssä varalla). Itselläni temppuili tuo jakajalta ulos tulevien sytkäsignaalipiuhojen liitin. Tökkimällä tuota liitintä sytkä katosi ja aiheutti käynnin katkomista ja nykimistä ajossa sopivissa olosuhteissa. Tein oman liittimen ja johdot tilalle ja auttoi kyllä. -TimoV "The original anti-theft devices -- Lucas Electric products." RR 3.5EFI Vogue, 1986 |
Kyllä musta muovi mötikkä on vaihdettu ja rasvat laitettu väliin.
Auto on -87 ja EFI. Jakajan kansi ja piuhat on vaihdettu edellisen omistajan toimesta (on niin siisti ja uuden näköinen), sisukaluista en ole varma. Kokeilin viimeksi kylmä sprayllä jäähdytellä juuri sytkä moduulia eikä vaikuttanut mitään. Luulen että vika on muualla kuin tuossa moduulissa. Onko jossain muita antureita jotka voivat pätkästä virrat pois esim. tuo A45 mainitsema Hall. Joku ehdotti ECU vaihtoa mutta eikö se ole sisällä kopissa pelkääjän istuimen alla. Miten sen vaihtaminen auttaa? Land Rover on sama maastoautoissa kuin Catepillar puskutraktoreissa Discovery 300 tdi, Range Rover 3,5 |
Tommonen vastaava HAL-anturi kummitteli aikoinaan lähes vastaavasti emännän audissa, monet kerrat jätti tielle kuin pensa olis loppunu.
Aiheutti myös aluksi lievempiä käyntihäröjä, kunnes alkoi pysähdellä kokonaan. Samassa audissa polttoaineen siirtopumppu temppuili myös, oli ilm. kulahtanut hiilet tms. kun ei sammuttuaan enää vaan lähtenyt käyntiin. Myöhemmin laitoin sähköä vanhaan pumppuun ja kivasti surisi, kunnes kääntelin ja heiluttelin sitä alkoi pätkimään. "sähkövempeleet on yliarvostettuja" *press play on the tape* |
Lainaus:
Onko puola varmasti oikeanlainen? Tuleeko kipinä ulos puolalta (pyydä jotakuta starttaamaan siten että puolalta jakajalle menevä piuha on irti, pitäisi näkyä nätti kaari puolan ulostulon ja loksun kaaren välillä - pidä näpit etäällä)? Jos ei, vialline kohta voi olla 1. Puola tai moduli(epätodennäköistä jos tekee saman vanhoillakin) Tarkasta kaikki johdot ja liitännät: 2. Puolalle tulevat piuhat, onko oikein kytketty, maakytkennät? 3. Modulille tulevat piuhat (mulla oli häiriötä periaatteessa modulin ja anturin välisessä piuhassa - liittyi myös lämpöön, nyt ongelmia ei ole ollut kun vaihdoin tuon piuhan) Tarkastuksen jälkeen yritä uudelleen Jos tulee, joku seuraavista on tohjona: 1. Puolan ja jakajan välinen piuha 2. Pyörijä (kannattaa vaihtaa jo muutenkin, halpa 2-3 erkkiä tarvikkeena) 3. Kansi Anturi (pickup) on jakajan sisällä kiinni säätölevyssä (baseplate). Mikä sen tyyppi muuten on? HALL vai VR? Tietävämmät huhuu... Jakajan akselissa on 8 hampainen reluktori, jonka pyöriminen aiheuttaa anturissa magneettikentän muutoksen, josta tieto menee niitä kahta johtoa pitkin modulille, joka vuorostaan ohjaa puolaa. Säätölevy antureineen maksaa jotain £55 (John Craddock) + ALV ja kulut päälle, eli kohtuu hintava on! Tätä anturilta tulevaa signaalia voit käsittääkseni mitata sitten vain oskilloskoopilla. Vikaa voi myös olla jakajan akselissa ja rattaassa, joka sitä pyörittää. Kokeile välyksiä. Tähän en usko. Eniten epäilen noita johtoja ja niiden vanhuutta! Lainaus:
-TimoV "The original anti-theft devices -- Lucas Electric products." RR 3.5EFI Vogue, 1986 Edited by - TimoV on 05/07/2006 17:53:45 |
Työn ohessa olen huomannut että joskus se uusikin sytytysyksikkö saattaa hajota.
Yleisin syy tähän on kuitenkin tulpan johtojen huono, kunto kun toi sähkö hakee sen lyhyimmän reitin maihin, niin "palaa" johdosta takaisin ja lyö yksiköstä läpi. Suosittelenkin aina vaihtamaan myös ne johdot ettei vika sen vuoksi uusiutuisi viikon kahden päästä. |
Sain kokeiluun toisen ECUn. Sekin on yhtä vanha kuin omassakin.
Kun vaihtaa toisen orginaalin tilalle, niin auto käy tosi huonosti. Seutu peittyy pakokaasusta (ei venäjän mettistä peräisin). Voiko asialle tehdä jotain. Vai onko vika ECUssa. Orginaalilla käy hyvin ja tasaisesti niin pitkään kunne lämmöt taas tarpeeksi korkealla niin sammuu. Voiko jotain säätää että käynti tasaantuisi vai onko vai haettava jostain toimiva ECU? Land Rover on sama maastoautoissa kuin Catepillar puskutraktoreissa Discovery 300 tdi, Range Rover 3,5 Edited by - Discovery on 11/08/2006 19:05:28 |
Oletko muuten mitannut tai vaihtanut veden lämpötila-anturia?
-TimoV "The original anti-theft devices -- Lucas Electric products." RR 3.5EFI Vogue, 1986 |
Topikin aloituksesta:
> Vika todettu sähköpuolelle. Tulpissa ei elämään koneen olessa lämmin. Miten todettu, ja onko *ihan* varma? Miksi sitten vaihdat ecua, joka ohjaa polttoaineen syöttöä, mutta sytkän kanssa sillä ei juuri ole tekemistä? JOS vika on sytkässä, niin maalais/kaupunkilaisjärjellä vertailisin puolalle tulevat sähköt kun auto käy ja ei käy, jos on samat (ja vika siis on sytkässä) niin ongelma on puolan ohjauksessa (jakaja tai se vahvistin moduli?) tai kipinälinjassa (puolalta jakajalle, pyörijä, jakajan kansi; yksittäiset tulpanjohdot tai tulpat eivät liene vika). Oskilloskoopista vois olla apua esim. startatessa, tiirailee sillä miten puolan navoille tulevat sähköt toimivat, yleismittarilla näkee yleensä vain aikakeskiarvon, mutta oskilloskoopilla näkee jännitteen ajan funktiona. Luulis että jossain normi autosähkökorjaamossa osataan paiakllistaa sytkävika aika nopeesti, jos vian siis saa päälle helposti. Itse vaihtaisin varulta kans sen lämpöanturin, ja sitten varmistelisin että se alipainekytkin tai fuel cut off rele koneen kuskinpuolella ei sekoa lämmöstä, mutta jos vika ei kerta ole bensapuolella niin sitten nämä ovat turhia hommia. -Paavo "There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't." |
Nyt on ECU viallisuus pois suljettu. Lämittelin koneen taas sammutuspisteeseen ja vaihdoin uuden ECU tilalle. Sama tulos, tulpat pimeenä ei kipinää.
Täytyy myöntää että sähkö puolen tiedon puute on yksi vika meikäläisellä. Ja noiden säkökaavioiden lukutaito. Eli Paavon viestissä oli lisätietoa sähköpuolen komponeneteista. Eli mitä vielä on vaihdettavissa puola ja jakajan sytkämoduuli vaihdettu. Onko vielä sulakkeita tai relejä joita voisi kokeilla. Mistä paikkaa tarkalleen kannattaa mitata, yleismittari löytyy. Jakajan sisusta ilmeisesti seuraavaksi uusiksi. Puhistin jakajan ja pyörijän jo sisältä. Sais kuntoon ennen seuraavaa Kulmakorven keikkaa, pääsis vihdoin offaamaan Rangella. Land Rover on sama maastoautoissa kuin Catepillar puskutraktoreissa Discovery 300 tdi, Range Rover 3,5 |
Lainaus:
1: Puolan plussalle tuleva virta +12V, kannattaa tarkastaa. Oma oli liittimen juuresta lähes poikki. Lämmetessä vastus kasvaa ohuella piuhalla! 2. Puolalle moduulilta tulevat johdot + (se valkoinen) ja - (valkoinen mustalla raidalla, samanlainen lähtee sitten siitä puolan miinuksesta overrunfuel-cut-off releelle syöttäen kierroslukutietoa ECUlle) 3. Puolan ja jakajan välinen letku 4. kansi 5. pyörijä 6. tulppien letkut (epätodennäköinen, jos kaikki pimeänä eikä kipinää tule mihinkään) Siellä jakajan läpinäkyvän kannen alla on sytytyksen säätölevy jossa on anturi, joka haistelee sitä akselissa olevaa kahdeksanhampaista reluktoria. En oikein keksi miten lämpeneminen tökkäisi signaalin tässä vaiheessa. Ainoastaan kaksi johtoa, jotka vievät signaalin sitten modulille voivat vikapaikkana oikeastaan olla. Itse anturiin tai reluktoriin en oikein usko Oletko AIVAN varma, että kipinä on se joka puuttuu? Paavo taisi kysyäkin että miten totesit sen? Mallaako auto käyntiinlähtöä koneen ollessa kuumana? Helppo tapa testata: Irrota puolalta jakajan kannelle menevän piuhan iskeekö puola kipinää lokasuojaan. Pitäis näkyä komeasti. Toinen on että laitat siihen puolan reikään sormen kun emäntä starttaa... Kerro sitten kuinka kävi <img src=icon_smile_tongue.gif border=0 align=middle><img src=icon_smile_big.gif border=0 align=middle> (siis älä tunge sormia!) Voit irrottaa sen myös jakajan päästä ja kääntää sen siihen loksuun tai lohkon viereen. Kun teet molemmat, tiedät onko vika siinä johdossa jos puola vaikka antaakin sen kipinän. JOS kipinää tulee niin: Viallinen lämpötila-anturi on yksi mahdollisuus. Oireista päätellen auton lämmetessä sen vastus muuttuu äärettömäksi (tai pysyy kylmän koneen tasolla). ECU tulkitsee koneen kylmäksi ja tinttaa soppaa kannuihin reippaanlaisesti. Tästä aiheutuu se sikamaisen rikkaana käyminen. Ongelman pitäisi paheta koneen lämmetessä. Anturivika esittäytyy KAIKILLA kokeilemillasi matolaatikoilla periaatteessa samalla tavalla. Mullahan vika taas oli/on ECUssa - siellä oli jossain tiedonkulkukatkos. Vajaalämpöisenä syötti soppaa kuin kylmään koneeseen. Kun lämmöt nousivat riittävästi ECU löysi oikeankin kanavan bensansyötön ohjaukselle ja ongelma poistui. Jos haluat saada mahdolliselta vikalistalta pois sen moottorijarrureleen ja sen alipainekytkimen (over-run-fuel cut-off), ota se rele irti jalastaa (sijaitsee ilmamäärämittarin jalassa) ja pistä releen jalkaan napojen 30 ja 87 välille johdonpätkä (vaikka apikoliittimillä). Tällöin se alipainekytkin on pois pelistä ja kierroslukusignaali menee AINA matolootalle (sen huomaa pienenä paukkamisena pakoputkessa kun kaasutat ja hölläät kaasun). Jos tuo alipainekytkin jumittaa (voi riippua lämpötilasta - tosin aika kaukaa haettua), katkeaa kierroslukutieto eculle ja suuttimet eivät laukea. -TimoV "The original anti-theft devices -- Lucas Electric products." RR 3.5EFI Vogue, 1986 Edited by - TimoV on 13/08/2006 21:21:12 |
Ei olis ehkä ihan eka kerta kun uusi osa on rikki, eli muuttuiko vika uudella puolalla ja/tai sytkän vaffistinmodulilla?
Epäilisin edelleen hieman sitä sähköpuolen vikaa, oireet (vian lämpöriippuvuus) viittais enemmän loordi luukaksen tekeleisiin bensapuolella, paitsi että meno sammuu kuin seinään (ja kipinän ilmeisen todettu puute). Nuo TimoV:n edellisen postauksen kohdat 1-5 on kyllä helppo tarkistaa/vaihtaa eikä heti tule muuta mieleen kipinäpuolelta. "There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't." |
Lainaus:
Kipinän pätkimistähän minäkin epäilin pitkään tuon oman kanssa silloin joskus vuosi sitten. Nyt sitä on jo paljon viisaampi - jostain syystä... Rankku on hyvä opettaja <img src=icon_smile_tongue.gif border=0 align=middle> -TimoV "The original anti-theft devices -- Lucas Electric products." RR 3.5EFI Vogue, 1986 |
Lisätään vielä kun äsken unohtui:
Mainitsit että sulla on yleismittari. Lämpöanturin kunnosta pääset selvyyteen helposti parilla mittauksella. Käännä mittaasteikko 20 KOhmiin - taitaa riippua mittarista. Mittaa vastusarvo kun kone on kylmä, siltä väliltä ja kuuma. Arvo on kätevintä mitata ECUn liittimeltä johtosarjassa. Ota liitin käteesi pystyyn siten, että enemmän nastoja sisältävä puoli on oikealla. Laske oikeanpuolen rivin nastat ylhäältä alas. Lämpöanturin signaalinasta on nro. 13. Tökkää se punainen sondi siihen. Nasta nro 5 (myös oikeassa rivissä) on lämpöanturin maapiuha - musta sondi siihen. Kylmänä vastusarvo näin parinkymmenen asteen lämpötilassa on todennäköisesti 2-3 KOhmia (2-3000 ohmia), pakkasella jopa 10 KOhm. kun kone on lämmin (+80 C) pitäisi sen arvon olla jotain 0.27-0.39 KOhmia (n. 300 ohmia) Älä pidä niitä sondeja kovin kauaa nastoissa, sillä manuaalin mukaan se voi vahingoittaa sitä. Jos vastusarvo ei laske lämpimänä alas vaan pysyy tuolla korkeissa lukemissa, on anturi sökö! -TimoV "The original anti-theft devices -- Lucas Electric products." RR 3.5EFI Vogue, 1986 |
KAKSI T Ä Y SIN SAMOILLA OIREILLA OLEVAA VIKAA OLEN KORJANNUT TOINEN JOHTU PUOLASTA JA TOINEN KÄYNTI NOPEUS ANTURISTA!!!
Note! This message was posted anonymously! |
Lainaus:
Jep - puola voi temppuilla noin. Ainakin 86-89 Rankussa tuo käyntinopeus menee matolaatikolle puolan miinusnavasta. Uudemmista en tiedä. Varsinaista käyntinopeusanturia näissä ei ole. -TimoV "The original anti-theft devices -- Lucas Electric products." RR 3.5EFI Vogue, 1986 |
We need closure... eli selvisikö Rangen vika vai ei?
Note! This message was posted anonymously! |
Älkää hättäilkö, eli ei ole selvinnyt.
Juuri tilasin Antilta uuden sytytysmoduulin ja johtosarjan. Tämä vihje saatiin viime viikonloppuna safarilla. Eli jos sytkämoduulin vaihtaa ilman johtojen vaihtamista voi rikkoa heti moduulin. Joten vaihdan nyt kummatkin kerralla. Mitä on tehty: Vaihdettu: Puola, sytkämoduli, puolan ja jakajan välinen johto. Testattu ECU laina sellaisella. Puhistettu virranjakaja. Mitattu kaikkia mahdollisia paikkoja. Vedetty virta suoraan akulta puolalle. Kaikilla näillä toimilla sama tulos. Eli ei mitään vaikutusta. Mitäs niistä Rangen sähköistä on sanottu. Toisaalta kun ei ole tullut ajettua tuolla Rangella on tullut säästettyä ja ollut aikaa tuolle modificaatiolle. Eli korotettu, panssaroitu, paikattu koria, bensatankkia, jousienkiinnikeitä ja muuta mukavaa. Mutta katotaan auttaako tämä... Toivossa on hyvä elää sanoi mato. Land Rover on sama maastoautoissa kuin Catepillar puskutraktoreissa Discovery 300 tdi, Range Rover 3,5 |
Lucas on tunnetusti pimeyden ruhtinas...
Miten hoidit panssaroinnin? (tilasit, teetit jne) Korotitko paloilla ja vakiojousilla? Ajaminen on sitä hauskempaa mitä kauemmin sitä joutuu odottamaan. Kyllä se Range sieltä metsään joutaa vielä. Note! This message was posted anonymously! |
Missäs se tuo käyntinopeusanturi oikein on kun ei tuu nyt heti mieleen?
Pitäis alkaa taas väsäämään tuota omaakin kun saisi Inspiraatio potkun perseelle... Käyntihäiriöt kun ei ole hävinny mihinkään.. ___________________________ RR 3.5 EFi V8 -89 Toimiva?? HJ 60 -83pitkän kuusen rojekti.. -Offroad Kainuu- |
Lainaus:
T, Antti |
Onkos tuon vuosimallin autossa sitä murkulaa joka lopettaa koneen käynnin isommassa tärskystä,vaikka kolari.Pitäs olla jossakin penkin alla.
Note! This message was posted anonymously! |
Ei vielä tuossa mallissa, tulee vasta 3.9 V8 viimeisissä 1989-malleissa.
T, Antti |
Olethan tarkistanut että moottorin maadoitukset ovat kunnossa.
Note! This message was posted anonymously! |
Remontti jatkuu Rangessa, vika vaan ei katoa.
Vaihdoin jo toisen käynnistysmodulin ja nyt vaihdoin vielä kaikki johdotkin (tulpan ja puola-virranjakaja). Samlla laitoin uudet piuhat sytkämoduuliin puolasta. Mittailin lisää ja huomasin että kun vika on päällä niin puolalle tuleva jännite on vain 8 v. Mutta kun kone käy normaalisti niin jännite on hieman yli 12 v. Onkohan tällä vaikutusta. Eli onko liian vähän virtaa. Minnehän tuolla sähköllä on mahis mennä tuossa välissä. Kuiteski akulta lähtee hieman yli 12v. Land Rover on sama maastoautoissa kuin Catepillar puskutraktoreissa Discovery 300 tdi, Range Rover 3,5 |
Kolmasosa virroista puuttuu. Onko laturi varmasti OK? Eikös sieltä vois periaatteessa tommonen häiriö tulla?
Onko akulla samat lukemat vian ollessa päällä? -TimoV "The original anti-theft devices -- Lucas Electric products." RR 3.5EFI Vogue, 1986 Edited by - TimoV on 18/10/2006 17:28:14 |
Virtalukon pohja? Ootko varma ettei virtalukon pohja ole menossa rikki?
Mutta toisaalta jos kone starttaa niin vika ei periaatteessa voi olla siinä? Missä vaiheessa tuo 8 volttia tulee sinne puolan plussaan? Sillon kun vika on päällä ja starttaat vai? Starttaus vaiheessa varmaan laskee tonne 8 voltin likelle. |
Jep jep...
Itse taistelin chevykän käyntiinsaamiseksi n. vuoden ajan silloin tällöin testaillen.. Rojekti oli rakenteluvaiheessa joten ei ollut mitään kiirettä päästä heti liikkeelle. Uusin virranjakajaan kaiken mahdollisen roinan mitä voi Hei-jakajaan vaihtaa. KUNNES ostin uuden. Lykkäsin paikoilleen ja sen jälkeen kävi aina kun tarvi käydä. Jakajan akselissa väljää!!! jotain näytti timmi ja uus jakaja vaikuttavan. En tiedä onko vika siinä... mutta pyydä täydellinen jakaja vaikka lainaan jostain testauksen ajaksi. Noita hienoja mittailuja ja kilkkeiden vaihtoja voi tehdä loputtomiin jos ongelma on pyhässä yksinkertaisuudessa. Käy lonpsalle ajanmittaan. -SLCK #28- <img src=icon_smile_big.gif border=0 align=middle> x-x-x <img src=icon_smile_big.gif border=0 align=middle> |
Onko tuossa ihan perinteinen puola? Jos on niin pitäisikö olla esivastuksellinen malli? Aikanaan tuli taisteltua samantapaisen ongelman kanssa, poistui kun laittoi esivastuksen mukaan... taisi pari puolaa kärytä ilman sitä...
--------------------------------------------------------- Chevy Blazer -82 350TBI,TH350,NP208 "iso mutta kömpelö" Ford Bronco II "Maastotaunus" --------------------------------------------------------- |
Lainaus:
|
Pojat !
Hommahan etenee juuri niinkuin pitääkin. Eli ostetaan osia ja kokeillaan. Loppupelissä varmaan tulee edulliseksi. Eikö nyt jo kannattais viedä peli ammattimiehelle, kun vikakin on noin selvä ja tulee päälle jokakerta kun kone lämpenee. Lopettakaa hölmöily, kun ette asioista näköjään mitään ymmärrä ! Vie alan korjaamolle siis pikapikaaaaa Terv. M. |
Maukan eriomaisista neuvoista huolimatta ...
Olisikohan vika puolan plusjohdossa: jos se koneen lämmetessä jostain syystä lakkaa kuljettamasta sähköä ja sammuttaa koneen. Yhdessä lämpömitarin anturin johdossa oli tällainen vika ja kesti kyllä hetken löytää se! Laita hyppyjohto suoraan akun plussalta puolan plussalle ja aja kone kuumaksi (vikatilaan saakka). Sitten selviää tuokin. Vai onko tuota jo kokeiltu? T, Antti |
Jos se jännite putoaa puolan plussalla kahdeksaan volttiin vian ilmetessä, niin nappaa plussa irti puolalta kun vika on päällä ja mittaa pelkästään siitä piuhasta. Jos jännite on piuhan päässä 8v, niin vika jännitteen syötössä, jos taas normaali jännite (n.12-14) niin silloin puola kuormittuu jostain syystä liikaa.
--------------------------------------------------------- Chevy Blazer -82 350TBI,TH350,NP208 "iso mutta kömpelö" Ford Bronco II "Maastotaunus" --------------------------------------------------------- |
Lainaa joltain kaverilta sytkäboxi, niin saat testattua sen nyt ainakin.
oireet viittaavat kyllä vahvasti siihen. |
No niin vika korjattu.<img src=icon_smile_big.gif border=0 align=middle><img src=icon_smile_big.gif border=0 align=middle><img src=icon_smile_big.gif border=0 align=middle> Joutu turvautumaan ammattilaisen apuun kun omat taidot eivät riittäneet.
Vein auton Karaasiin ja siellähän se vika löyty ja korjattiin. Eli vika oli virtalukon pohja. Kokkolanpoika arvasi oikein. Olis pitänyt viedä auto heti ammattilaiselle, mutta ainhan pitää itse yrittää eikä luovuttaa koskaan. Hyvä että tuli vietyä tuli muutakin korjattua samalla, virranjakajan pyörijä vaihdettiin (tarvike vika), sytytysennakko ei ollut kohdalla, alipaineella toimiva ilman sisäkierrätys (vaikuttaa käyntiin), jarruletkut jatkettua (korotus), akku uusittua. Rangessa alkaakin seuraavaksi rengastuksen uusiminen jos saisi 33x12,5 sopimaan alle. Tarviiko vielä nostaa lisää, nyt 45mm korotus tehty. Land Rover on sama maastoautoissa kuin Catepillar puskutraktoreissa Discovery 300 tdi, Range Rover 3,5 |
Sanoisin, että aika hilkulle menee sen kanssa että 33" toimii maastossa. Peltiä pitää olla ainakin leikattu ja voi olla, että korotusta tarvitaan lisää tai sitten erilaiset jouset (korottava taakse ja takajousi eteen esim.) tai sekä että. Olisko kapea / korkea rengas sopiva valinta?
Pääasia, että auto on taas askeleen verran lähempänä metsää. Joko se nähdään Rover Ystävien talvisafarilla? |
Laita alle 255/85R16 - isompi kuin 33x12.50R15 eikä niin älyttömän leveä. Tälläkin joutuu kyllä leikkaamaan loksia, tietty vähän vanteiden offsetista riippuen.
Eikös toi ollut kilpipeli? T, Antti |
Auto on kilvissä ja menossa katsastukseen taas lähipäivinä.
Nyt on alla 245/75 eli ei niin paljon isompaa rengasta ajatellut. Toi kapeampi vois olla hyvä idea. Löytyskös halpa Boggeria ton kokosena? Jos auto pelaa niin yritän päästä ensi viikonloppuna Kulmakorpeen. Land Rover on sama maastoautoissa kuin Catepillar puskutraktoreissa Discovery 300 tdi, Range Rover 3,5 |
Hyvin on vika piiloutunut<img src=icon_smile_angry.gif border=0 align=middle><img src=icon_smile_angry.gif border=0 align=middle><img src=icon_smile_angry.gif border=0 align=middle>
Yritin mennä leimalle. Pääsinkin pihalle asti ja kävin ilmottautumassa. Odottelin vuoroani ja käytin autoa ettei kone kymenisi. Ja mitä AUTO SAMMU taas, eikä millään käyntiin. Pakko oli mennä perumaan vuoro, ja sellittemässä ettei auto halua käydä. Jätin auton konttorin pihalle ja lähdin itse parin tunnin reissulle. Kun tulin takas niin kasuri kävi kyselemässä että miksi auto seisoi pihassa, samat selitykset kuin auton sammuessa. Nyt Range on taas Karaasissa, ei itsellä riitä tietotaito eikä sitkeys vian etsimiseen. Ei olleet vielä sielläkään löytäneet, sanoivat että sammumaan ovat saaneet mutta syytä ei tiedetä vielä. Kiinnostaisiko sähkövikainen Range ketään, muuten hyvässä kunnossa ja kaiken näköistä korjattu ja hieman paranneltukin (nostettu, panssarit, iskarit, johdotukset, käyntimoduuli, uusi puskuri edessä). Land Rover on sama maastoautoissa kuin Catepillar puskutraktoreissa Discovery 300 tdi, Range Rover 3,5 |
Koitappa vaihtaa vielä hall anturi.
Note! This message was posted anonymously! |
Joopa, kyllä se sitten kuitenkin niin meni tää juttu, et kun se mulla sammus ja ei antanu sytytysyksikkö pulssiva niin hall-anturiinhan se viittas.
Antti L ja Dumbon Sisko |
Range on palannut pajalta taas. Nyt vaihdettiin virranjakaja.
Nyt vaan ajellaan ja kokeillaan oliko vika sittenkin siinä. Rangessa alko puskurin vaihto. Ostin tavella ja nyt se menee paikoilleen.<img src=icon_smile_big.gif border=0 align=middle> Land Rover on sama maastoautoissa kuin Catepillar puskutraktoreissa Discovery 300 tdi, Range Rover 3,5 |
Sivu luotu: 14:09 (GMT +2). |