![]() |
GMC Jimmy
Nonii, tehääs pitkästä aikaa projektitopikki, kun tulee itelle vähän vieras tekniikka...
Jenkkejä on ollu, mut varsinaista offipeliä ei. Tää väliprojekti alko puoli vahingossa tästä: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=243736 Kaupan tuli dana60 ja dana80. Eka nää piti kaventaa tojotaan, mut sitten mielessä hautui ajatus full size mönkijästä. Ei muuta kun ettimään koti akseleille... Tarjonta omaan käyttöön rajallinen, jopa kehno, kun priimaa ei kehtaa laanata petäjiin ja hinta sais näin ollen olla mallia edullinen ettei harmita kun osuu johonki. Aihiota etsiessä kattelin mitä tuli ostettua, akselit peräisin ford f350. Yllärinä tuli, että foordilla on oma pulttijako... Omat kokemukset ja luulot et 8pultit on aina 8x165,1. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=243737 Siitä ahistuneena ostin gm 14bolt ff akselin 2500 suburbanista. 60 saa jaon muutettua helpommin kuin 80. Sen enempää vielä ehtiny ajatusta uhraamaan, kun aihio löytyi. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=243735 Sopivan kuntonen aihio. Tarkempia kuvia tulee kun saa sulateltua. Ruma se on ku rullatuoli, mut tähän projektiin ihan soiva peli. Tainno kun sen saa käyntii... Ilmeisesti hehkuja pimeenä, kun ei lähe käyntiin kolmen tunnin seisomisen jälkeen. Tekniikka pitäisi olla: jumal 6.2+th700+np208. Täytyy vielä varmistaa ettei vuosien varrella ole vaihtunu jotai muuta. No jakis on aika varma, kun on alumiinikuorinen. Muuta jo tiedossa olevia muutoksia tulee olemaan: Isot akselit alle, joka nurkkaan levyt. Se et kumpi takanen tulee, riippuu miten jarrut tekee. 14b hankala löytää levyjarrusarjaa, jossa on satulassa käsijarru. Tai sitten pitäisi väkertää kardaanijarru. Välitykset, joko akseleihin (nyt 4.10) tai jakikseen tupla tai jotain... Jos kokonaisvälityksen sais päälle 50. Renkaat, tod näk 40" Maltillinen korotus Panssarit Vinssi Puskurit Ja kaikkea muuta tarpeellista ja tarpeetonta... Onko tuo th700 minkälainen kestoltaan maastoajoa ajatellen? Välitykset paremmat kuin esim 400 tai 4l80. Jälkimmäinen olisi hyllyssä takavetosena, niin siihen taas tuo 208 ei käy bolt on? Projekti etenee pikkuhiljaa, ja päivitellään sitä mukaa... |
Hieno rojekti!
noi välitykset pitäis piisata ihan tollasenaankin kohtuudella. Kokeilisin ainakin ensin noilla jossei nyt hirveästi oo ylimääräistä intoa ja rahaa vaihella rattaita. th700 välitykset on aika hyvät, ykkönen on 3.06 vs th400/4l80 lootan 2.48. Eli sulla tulis nyt 3.06 x 2.62 x 4.10 = 32,9. Vertailun vuoks mä ajoin omalla blazerilla yli kymmenen vuotta 2.52x2.03x4.56 eli 23.3 kokonaisvälitys ja ihan kivasti toimi ei ongelmia. Nyttemmin jakis vaihtui 2.62 välityksiseen, joten kokonaisvälitys on 30. Ja rengas 38,5. Välitys on nyt mukavampi mettässä, mutta en tiiä millanen tulis jos välitys olis luokkaa 50:1. Varmaan sais ainakin ajella isommilla vaihteilla sit enempi, itellä tulee kaikki offiajo käytännössä ykkösellä. Osittain sikshän se kestääkin hyvin kun vaihteita ei vaiheta. Saa aika hurjat voimat olla että loota hajois ykkösellä. th700 on kestoltaan ihan yhtä luja kuin th350 jollanen kestää kyllä. Toki niitä th700 on paljon rikottu ihan kadullakin. Ehkä kannattais huoltaa, eli vaihtaa levyt ja sit asentaessa varmistaa että se TV kaapeli on varmasti oikein säädetty. Tai ainakin kattoo ne säädöt ja sit lämpömittari lootalle ja tarpeen mukaan lisää jäähdytystä. edit: sinänsä en tiedä millasia välityksiä tollanen 6.2d vaatis maastossa. Ite ajanut vain bensakoneilla. Meinaatko pitää ton diisselinä? |
Joo pitää kokeilla noilla välityksillä. Maantieajossa voi olla aika pitkät.
Molemmille akseleille lukot nyt alkuun, ja ne levyjarrut. Ajattelin pitää dieselinä, tai ainaki niin kauan ku kestää. No toinen kone on vielä varalla. Ja oliks se nyt niin, et tän vuoden jälkeen ei sais enää vaihtaa polttoainetta tms? Kyllä joku ruiskukasi olis jees. |
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=74365
Rytari tietänee välityksistä. Sen Blazerissa oli bensakone, diesel ja vielä kerran bensa. |
Lehmäbleiseritopikki joskus luettu läpi :D
|
Tosiaan maantieajossa voi välitykset mennä jo persiilleen vaikka metässä pärjäiskin. 38.5" renkailla 4.56 välityksillä, th350 laatikon suoralla kolmosella ja ilman turbiininlukkoa kierrokset on ok maantieajoon 80 alueella. Oisko joku 2300-2400 kun vauhti muiden mukana semmoset 85-90.
th700 loikkari on pitkä, 0.7:1. Vähän veikkan ettei tarvii hirveesti käyttää 4.11 ja 40" renkaiden kanssa. Voi mennä melko jurnuttamiseks ja siitä ei loota eikä kone tykkää. :D Mut sithän sen näkee kun pääsee ajelee. |
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=243757
Saanu jotenki sulateltua ja tutkittua mitä se on syöny. Made in finland loistaa sekä sähköissä, että korissa :D Ainii, ja unohtamatta korin korotusta jääkiekoilla :p Yksi reikäkin löytyi kuskin penkin takaa. Sinänsä yllättävän vähän, kun konttorilla on käyty viimeksi 2018. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=243755 On vissiin joskus ainaki laulettu :D Takalasi on irrallaan, mutta saa nähä tuleeko koskaan laitettua kiinni. Vähän tuo kattoki mietityttää jos siihen laittaisi bikinitopin tms :rolleyes: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=243753 Pakollinen joustokuva. Tässä vakaaja paikoillaan, tulos 59cm. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=243756 Vakaaja pois, tulos 65cm. Varmaan ihan ok vakio alustalle. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=243754 Juotoshommiksi meni. Ja tietysti sisäkenno alkoi vuotaa :( Voi olla aika perse vaihtaa. |
Lainaus:
Jos alkuperäinen rengaskoko on 235/75r15 ja alkuperäinen perävälitys on 4,1. On 40" rengas 5,38 välityksellä 14,59% pidempi, kuin alkuperäinen :eek: Renkaiden halkaisijaero 38,38% (40"/28,9") En ole kattonu millä välityksellä alkuperäinen akseli on, niin voihan se tilanne olla parempikin jos välitys olisi alkujaan vaikka 3,73... Tässä tilanteessa ero alkuperäiseen välitykseen 7,71% pidempi. |
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=243758
Ei se 5 alkava välitys huono olis ku on kuitenki ylivaihdekki. Toi taulukko suoralla vaihteella... |
Luulempa ettei ole ollut 4.11 vakiona vaan just toi 3.7 tai jopa pidempi.
Ja se vitosella alkava välitys ei maastossa oo huono ja loikkarin kanssa et välityksiä liian tiuhaksi saa 40" renkailla kadulle kuitenkaan. Lähinnä sitä välitysten hintaa ja työta ajattelin ettei ole pakollista maastoajon kannalta. Hyvin on nesteytetty takapenkillä juu! Noi vakiojoustot taitaa rajottua iskareiden pituuksiin ensimmäisenä. Jos on intoa niin sitähän vois kokeilla kuinka venyy kun ottaa pamput irti. |
Lainaus:
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=243759 En tiedä miten tämän etuakselin saisi muokattua niin, että kävisi vakio lehdille? Onko Chevyyn tarkoitetuilla D60 akseleilla pidempi tuo lyhyt vetari? Tässä jousien väli on noin 96cm, kun Jimmyssä on 80cm :confused: Tai sitten joutuu laittaa tukivarret ja kierteet eteen. |
meinaatko vaihtaa etuakselin kätisyyden vai vaihtaa jako lodjun
|
On se chevy version akseliputki ainakin pidempi, luulis vetarinkin olevan.
https://forums.offipalsta.com/pictur...ictureid=28822 Helpointa lienee laittaa kierrejouset ja tukivarret ja hommata vaan uudempi jakis, nehän vaihtaa chevyissä kätisyyttä siinä vaiheessa kun tulee erillisjousitetut keulat. Etuakselin kätisyyden muuttaminen on iso homma ja lehtijouselle ei oo silti paikkaa apparin puolella. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=243799
Etuakselia purettu. Murikan sijainnin takia ei voi laittaa lehtijousia. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=243800 Eikö tuossa akselin päässä pitäisi olla mitään tiivistettä? https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=243801 Vertailun vuoksi hjn takavetari. |
Stefat taitaa olla vaan murikan kupeilla.
|
Lainaus:
Kyllä... Toisessa putkessa hiekkaa jonkun verran. Ei kai tuo sitte niin vaarallista :D |
https://www.hillbillywizard.com/cucv...d60-tube-seal/
Onhan tämmöisiä olemassa mutta aika harva käyttää. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Nyt vähän aikaa sitten porasin 12 mm reijän akseliputkeen sisäpuolisen stefan lähelle. Siitä pääse ampumaan painepesurilla ja paineilmapistoolilla hiekat pois akseliputken sisältä ennen kuin nykäisee vetarin ulos. |
Lainaus:
|
Tänää oli etupuskurin tekoa ja vinssin asettelua:
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=243825 Vinssille sopiva kolo. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=243826 Puskurin alkua... https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=243827 Ei etuylitystä yhtään. |
Lainaus:
Minusta kun tällainen: https://forums.offipalsta.com/album....ctureid=194375 asennus on paljon parempi. Vaikka ei varsinaisesti ajele suolla, niin silti usein ajojen jälkeen vinssi on täynnä turvetta, risuja, ... eli vaatii putsausta jotta se toimisi. Ja sitä samaa turvetta löytyy startista, laturista, ... nekin jumivat jos niitä ei silloin tällöin avaa ja putsaa. |
Peti on melkein auki pohjasta, vinssin alla on 300mm leveä levy, muuten auki.
Ojan ylityksen yms mukavampi kun ei ole laituri aina vastassa. |
Vinssin asennuskorkeus on aina vähän kompromissi, ylhäällä oleva vetää keulaa alaspäin.
|
Blazerissahan vinssi on muutenkin niin lyhytikäinen että se ei kerkiå saamaan turvetta sisäänsä.
Ihan mukava että näitäkin vielä uskalletaan rakennella. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Ompahan verrokkua jaappanin ihmeisiin mitä on ja on ollu :p |
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=243845
Lattia oli jo hieno tilkkutäkki, ni lisätään sinne pari tilkkua lisää :D https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=243844 Epoksia pohjaks https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=243846 Polyuretaani niskaan. |
Lainaus:
En tiä missä lehmän vinssi, puskuri, akselit ja muut nykyään meneekään, joku on saattanut saada nekin kestämään paremmin ku mä. |
Lainaus:
|
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=243860
Vanhat vanin vanteet varastosta työn alle. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=243859 Vanteet halki ja levitys. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=243858 Levitykset hepissä... |
Tässä joku ilta vahvistelin joutessani takaperän koppaa.
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=243898 Tämmönen siitä tuli. 5mm levystä. Vielä öljyn täyttöroppu ni mukavampi käyttää ku alkuperänen. Samalla laitan sen vähän ylemmäs, jos pinjonia nostattaa vähän ylöspäin, ni saa laakerit ölppää... https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=243900 Tänää hitsailin vanteet loppuun. |
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=244072
Joulu tulikin vasta tammikuussa. Siinä olis akseleihin välitykset, laakerit ja lukot. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=244073 Jatketaan taka-akselia... 30mm lisää maavaraa. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=244074 Pilleillä ylimääräset pois. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=244075 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=244076 Ja hetkeä myöhemmin aksula on valmis odottamaan tukivarsien kiinnikkeitä. |
Lainaus:
Helpolla lisää maavaraa ja terävä kanto/kivitutka pois.:p |
Mintun gen2 on jo vakiona,ainakin lukkoperä versiossa.oli vm93
|
Joo. Ja tojotan akselistaki saa ainaki sentin pois :D
|
Puskureista tulee putkimalliset.
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=244087 Etupuskuri hepissä. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=244086 Takapuskuri hepissä. Vetopisteet vielä... Vinssipaikkaa aluksi meinasin taakse, mutta vakio tankilla olis tullu liikaa takaylitystä lisää, niin jäi toistaseks pois. |
Mukavan siron näköiset verrattuna palkkipuskureihin. Takapuskuriin ehkä kannattaa yrittää tehä jotain takavalojen suojaa, ne on meinaan herkät särkymään puihin yms.
Takavinssi olis kyllä joskus hyvä. Ite oli taas lauantaina sellasessa tilanteessa että takavinssiä ois tarvittu, onneks oli muita autoja paikalla jotka pystyi jeesaamaan. |
Lainaus:
Takavaloille suojaa miettiny, ne on aina otilla. Yks vaihtoehto olis ulkopuoliset kaaret, mut ne ei varsinaisesti kevennä tota... Toinen ois jos upottaa jotku tarvikevalot koriin tms. Aika näyttää, ku vaan pääsis edes ajaa :D |
Nii ja se takavinssi, ei muuten niin tärkee mut kun on siihen tottunu...
Aina tulee tilanteita et sitä tarvis, jos ei muuten niin takana tulevan auttamisessa. |
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=244123
Pohjapanssari hepissä. 6mm hardox, luulis kestävän... https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=244124 Nyt ku kaikki on hepissä ja paikallaa, ni eimuuta ku tinaamaa kiinni ja kattoo käykö enää mikää mihinkää. Sit maali niskaa ja bolt on. |
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=244276
Vähän väriä rojektiin... https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=244277 Vanteet puskureiden kanssa samaa sävyä. Jos ei silmä totu ni värjääntyy mustaks :D |
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=244922
Otetaas taas työn alle... https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=244923 Aksula pois https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=244925 Kaikkee ylimäärästä purettu pois https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=244924 Näkyypäs huonosti, mut sielä se roikkuu. Sen verran on isompi murikka mitä vanhassa, että uusi sisäänjouston maksimi on vanha ajokorkeus :D Vahalla setupilla sisäänjoustoa oli noin 50mm. Korikorkeus vakio korossaan 33" renkailla ja korin korotuksella :p |
On tässä kesän aikana jotain saatu aikaseksi tälläkin rintamalla:
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=245587 Tämä pois... https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=245588 Tämmönen rungon vahvike. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=245589 Ja tämmönen takavetosen simpukka päälle. Etuakselin kokoaminen höpölleen menossa, että saa ahjausvarren ja panhardin sijoitettua. Samalla jaon muutos 8x170 -> 8x165,1mm. Kevään mittaan haalin 14bolt akseleita oikein urakalla, ihan vaan huomatakseni kuinka montaa leveyttä niitä on :eek::D Kolmet akselit, jokaisessa ilmeisesti eri offsetillä olevat navat :confused: Jokainen on eri levynen laipasta laippaan, kuudesta tikusta taisi kaksi olla saman mittasia... -96 vanin akseli on näistä levein, siitä koitetaan veistellä sopiva pari D60:lle. |
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=245723
Etulevyjen rei'itystä. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=245724 Vähän taka-akselin purkua ja jarrujen hiplailua https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=245725 Siinä ois satulan paikka. Noilla levyillä akselileveys on 35mm kapempi kuin etunen. En tiiä oisko parempi saada ero lähemmäs nollaa :confused: |
Eipä tuo 3,5 sentin ero enää missään tunnu.
Suburbanin 3 tuuman ero kyllä..:mad: Melkoset padat nuo takarummut/levyt. Minkä vehkeen ne on? |
Lainaus:
Takajarrut on dodge ram 2500. Sielä ilmeisesti on käsijarru rummulla. Mulla tulee kardaanille käsijarru. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Toivotaan vain, että nämä kiinalaiset "merkki" osat kestää sen minkä tarvii. |
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=245745
Ensin vähän tosta pois |
Tommoset crossover armit siihen sit istu:
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=245753 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=245752 |
Lainaus:
edit. Asialliset ohjausvarret! |
Lainaus:
Kiitos. On kyllä oma mitotus, että saa ohjauksen tangot mahtumaa ettei ota joustoissa toisiinsa. Sikäli ois voinu siirtää vähän simpukkaa eteenpäin... Täytyy mallata tangoilla ku saa ne tehtyä. |
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=245874
Ylimääräisiä osia pois tieltä https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=245875 Monen kokeilun ja erehdyksen jälkeen jouset paikallaan ja kaikki tangot mahtuu liikkumaan... Kaikki osat vielä hepissä, mutta valoa jo tunnelissa :D https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=245876 Aikalailla 3" on jousikorotusta, just passeli. |
Laitahan paljon alustakuvia ja infoa osista, nää kierrejousimuutokset on aina mielenkiitoisia seurata vaikka ihan tyytyväinen olen lehtijousiin sinänsä.
|
Lainaus:
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=245939 Lisää ongelmia, sisäänjoustossa ristikko ottaa öljynsuodattimeen kiinni. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=245940 Ja pakoputkella on ahasta. Näinköhän joutuu nostamaa moottoria ylemmäs, vai tuleeko muita ideoita? |
Sullahan on toi etuakselin murikka väärällä puolella...!
Mutta suodattimillehan saa siirtosarjan, eli lohkoon jää vain matala adapteri. Oon nähnu malleja että lähdöt alaspäin ja semmosia missä lähdät sivulle. Riittäisköhän semmonen. https://www.summitracing.com/parts/f...make/chevrolet Ja pakosarjaongelmaan ehdotan sarjojen kääntämistä ympäri ja puolelta toiselle, silloin ne lähdöt on etureunassa ja sohottaa ylöspäin. Niihin on kätevä laittaa sitten pikku ahtimet. :D |
Lainaus:
Joku tommonen Suodattimensiirtosarja varmaan helpoin. Joo noita pakosarjojaki kattelin et ne sais ympäri. Ja hyllyssä ois joutilaana hx35... Mut aika ahas paikka on, ku pakosarjat melkei rungon välissä. No täytyy perehtyä asiaa ja ettiä kuvia miten ne on maailmalla sen tehny. Apparin puolella ois enemmän tilaa...täytyy suunnitella. |
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=245941
Täytyypä mittailla mahtuisko jotenki näin. |
Lainaus:
Jos jollain on kuvia tämmösen turbotuksesta, ni saa jakaa :D |
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=245950
Nyt ku tarkemmin kattoo, niin tossahan on joku alipaineperkele. Sen ku ottaa pois, niin tulee riittävästi tilaa pakoputkelle. |
Mikäs tuon alipainemokkulan funktio on.. ennen kun poistat olis ehkä hyvä tietää.
Edit: kyseinen perkele on vaan saastepäästöihin liittyvää höpöä, voipi poistaa. |
Joku läppä siinä on... Saastelaitteisiin mä sen kans yhdistin.
En vaan ymmärrä mikä sen funktio on, kun tommonen on vaan toisella puolella :confused: Enis vei, joku edellinen oli jo ottanu se alipaineletkun irti konehuoneesta, niin ei mitää hajua mikä sitä ohjaa. Sama se, kierrätykseen se ainaki tuosta lähtee. |
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=246129
Pari askelta taas eteenpäin... Vishdoin pyörillää, kunnes lähtee taka-akseli pois :D https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=246130 Yläpäät näyttää tältä. |
Tehnyt vielä yövuoron päivän päätteeksi?
|
Lainaus:
|
Onko tuossa joku optinen harha vai onko tuo etuakseli jotenkin takana?
|
On optinen harha. Näyttää kuvassa että olis aika rajusti takana. Omalla paikallaan se kuitenki on.
|
Lainaus:
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=246140 80cm noilla renkailla... https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=246141 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=246142 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=246143 Tonne pitäis saada vähän tilaa. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=246145 Renkaat kääntyy vähintäänki riittävästi... |
Lainaus:
Lainaus:
|
Lainaus:
Tää olis olli hyvä tietää ennen kun hitsasi simpukan vahvikkeen :D Taitaa nyt olla helpompi vain tehä tilaa renkaalle. Rengas on 40", eli noin metrin halkaisijaltaan. Sitä tuolla mitalla mallailen, että tonne ottaa kiinni. Toki riippuu vähän vanteista jne että kuinka paljon joutuu veistämään pois. |
Eikös ainakin joskus ollut niin, että akseliväli piti löytyä mallisarjasta? Vapaasti muuteltuna tuli ongelmia katsastuksessa, jos se mitattiin?
Hieno projekti. |
Lainaus:
Mutta tekee sit silleen että saa laitettua takas leima-asentoonkin, jos tollanen mittailu on ajankohtaista. |
Sitä kukaan huomaa jos on tehty fiksusti.
|
Lainaus:
|
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=246429
Tänään piti saada takajouset laitettua, mut kiitos lumimyräkälle ni en saanu ku takarenkaat :D totta se on suurin piortein ajokorkeudessa. |
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=247186
Vihdoin eteenpäin... https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=247187 Tolpat tuli noin. |
Nyt on jouset paikallaa ja hepit hitsattu kunnolla...
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=247251 Venyttelyä takaa https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=247252 Venyttelyä edestä... https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=247253 Tilaa pyytää hän... https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=247254 ...ja hän :D |
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=247269
Ihan sopusuhtaset renkaat on https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=247270 Jännä nähä kuin paljo joutuu tilaa tekee https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=247271 Ja ehkä joutuu rajottaa kääntyvyyttäki |
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=247274
Kardaanin kulmat meinas alkaa naurattamaa, aavistuksen jäi vajaaks. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=247275 Pienen viilauksen jälkee https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=247276 |
Vihdoin renkaat alla
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=247322
Ei tarvi edes kovin isoja levikkeitä https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=247321 Ihan autonnäkönen siitä tulee https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=247320 Edessä joutuu vähän avartamaa, takana pääsee helpommalla :D |
Hienosti etenee! koita säilyttää toi kaaren muoto kun lähet kasvattaa sitä ettei rupee näyttää miltään foordilta tms yhtäkkiä kun tekee jotain pyöreitä muotoja tms..! :D
|
Lainaus:
https://forums.offipalsta.com/pictur...ictureid=92499 |
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=247323
No mitä, ekassa genissä on pyöreet pyörän aukot :rolleyes: |
Lainaus:
|
Noita kaaria oli hyvä hitsailla kun ei tarvinu kyyryssä olla :D
https://static.petrisimolin.com/gall...y-avarrus2.JPG |
Lainaus:
|
:D:D
|
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=247350
Takakaaren muoto tulee suoraa sisälokarin mukaan, eli ei ihan pyöree :D |
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=247526
Kasa epämääräisiä osia https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=247527 Ja niin niistä syntyi näppärä vipusysteemi kartaanijarrulle :cool: |
Olis ollu se hetki, että olis voinu koeajaa. No seisomisen aikana ilmestyny mystinen ilmavika. Vika paikannettu ensimmäisen suodattimen ja tankin väliin. Vahva epäily tankin lähtöä. No seuraavaks tankkia alas...
|
Ei vuotanu kun kaksi polttoaineletkua, oli kyljestä halki.
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=247680 Aavistuksen kävin kokeilee, ja heti huomas ton rattikarahkan ihanuuden: Kori kun elää, ni heittelee vaihteita suuntaan tai toiseen. Onko sille tehtävissä mitää? Vai pitääkö laittaa lattiasifteri, VAI onko syy vaihtaa keppihevonen tilalle? :cool: |
Olikos tossa koria korotettu? mä en huomannu omassa mitään ongelmia sen vähän aikaa kun oli rattikeppi käytössä. Mutta vaijerikäyttöinen lattiakepakko tietty tuli laitettua koska se on niin magee.
|
Lainaus:
Pitäis kyl melkee seki ottaa pois, jos sai korin pysyy paremmin paikallaa. |
Lainaus:
ja jääkiekoissa semmoinen huono puoli että puristuksessa ajansaatossa ne menee lyttyyn ja rupeaa halkeilemaan. |
mä kuvittelisin ehjien orkkiskumien olevan aika paljon jämymmät kuin jääkiekkoviritykset.
|
Sivu luotu: 05:51 (GMT +2). |