![]() |
KZJ 95 -99 ilmavaivaa
Onko kokemuksia mistäpäin kantsii haeskella eli onko jtn tyypillisiä paikkoja.Putsarin ohitin ja ei auttanut.Lähtee kyllä käymään mut välillä pitkä startti.Joku aikanaan laittanut tankilta ennen putsaria takaiskuvenan.Pitäskö koettaa putsarin ja pumpun väliin.Auto muutenkin laiska,ottaa huonosti kierroksia.:confused:
|
Kato banjopultin sisällä oleva sihti pumpussa onko tukossa.
|
Lainaus:
|
Konehuoneen löpöletkut voi olla kovettunu ja haukkaa ilmaa. Tankin sisällä oleva sihti voi olla kans muurautunu umpeen.
Laita metrin pätkä uutta kumiletkua kanisteriin konehuoneeseen ja kannuun pari litraa löpöä. Voi rajata vähän vikapaikkoja. |
Ok, hyvä. Aina kannattaa kysellä. Haullakaan ei aina selviä. Tuollahan saa rajattua jo mukavasti. Olikos gruiseris luukku takalattialla mistä pääsis tankin lähdöt kattoon.
|
Lainaus:
|
Mulla sahautti 1997 KZJ-95 ihan pirusti aikanaan. Sitten auto siirty isälleni ja hänelle kävi kerran niin että naftat valui maahan jostain moottoritilasta. Silloin polttoaineletkut/putket? meni vaihtoon konetilasta ja sen jälkeen oli tuonut parannusta starttiin. Minulla auto oli vuosia eikä mitään vuotoja ollut silloin. Muistaakseni olin vetänyt polttoainelinjat uusiksi muoviputkella mutta mitä sitten jäi vaihtamatta, jotain konehuoneen kumiletkuja jotka muka oli ihan ok.
|
Jep, täytyy koittaa tehdä noi em. operaatiot josko löytyis vika vai onko pumppu sökö. Ja sais noi 'tehot' takasi, ainaki osan hevosista takas laitumelle. Tammer dieseliin menossa mut jos jtn ittekki selvittelis.
|
Amerikan foorumeilla valittavat, että nykyinen diesel jossa on xx% biodieseliä ja varsinkin puhdas biodiesel tuhoaa löpöletkut. Siihen on jotain sopivia kumilaatuja esim. Vitonin pitäisi kestää hyvin.
Samaa letkuongelmaa taitaa olla bensavehkeissä perus tarvikeletkujen kanssa. |
Mitäs toi ect power nappi oikeesti on. Ei tunnu vaikuttavan mitään. Onkohan se(kin) rikki
|
Lainaus:
|
Uudet kumiputket vaihdoin konehuoneessa.Menoputki pumpulle putsarilta oli huonossa hapessa.Ehkä hieman parannusta ja piristystä tehoissa mut kyl vielä sahuuttaa startatessa kuumana,aamulla näkee mitä tekee ku on jäähtyny.Aika varattuna tammerriisseliin,saavat ammattimiehet vielä kattoo,suuttimet sun muut.
|
älä missään nimessä ohita dsl-suodatinta
Lainaus:
jos on otettu haaralla dsl-linjasta, tulppaa ensiksi se webaston linja, ainakin väliaikaisesti. |
Paikallaan käyttelin kun ohitin suodattimen. Jostakin ehkä imasee vielä ilmaa. Jonkunaikaa seisahtuneena selkeesti käynnistyy huonosti. Vetojakaan ei oikein ole vasta kun vähä lämpiää ni on paree. Webaston liitos on vielä kattomati. Meno pumpulle kumi putkenpää oli kuraa ja elättelin toivoa mut ei. Jostain falskaa tai pumppu sökö. Jako hihnan vielä vaihdan kun ei tietoo koska vaihdettu, olisko siinä jtn.
Mahdollista ahtimen vaihtoo ajatellut,kuis noit ruuvit on lähteny auki. |
Lainaus:
|
:)
Lainaus:
|
Kyssäriä pukkaa.:) .Venakopan tiiviste menee vaihtoon kun vuotaa kopan takapäästä tai ainakin niin luulen.Samalla vois vaihdella kaasuttimen,vai "mikähän se on"tiivisteitä.Öljynen sieltä alta.Mitä siellä allatakana muuta on esim antureita ja muita .Yläpään tiivistesarja varmaan riittää.Mistä näit tilannu vai marmorilta.
|
Lainaus:
|
Tulipa se sihti putsattua,kyl siinä paskaa oli jonkun verran.Jos tuon egr;n poistaa ja tulppaa niin pitääkö tässä vehkeessä ohjelmoida myös se pois käytöstä.Taitaa termarikin olla jumissa kiinni kun ylävesiletku on tosi kuuma ja alaalla kärsii kättä,luin tästä jossain mut ny en löydä sitä enää.
|
Lainaus:
|
Nyt on kumiputket vaihdettuna ja käyntiin lähtö parani kylmästä (nää helteet???) yön yli seisottuaan. Kuumana vielä kuitenkin sahuuttaa jonkin aikaa seisottuaan. Olisiko vaiva kuitenkin pumpussa lämmettyään. "Kylmänä" on tehoton, ei niinkuin kierrokset oikken nousisi, lämmettyään meno mittaa paremmin. Imusarjaa, kaasu läppää ja egr:ää en vielä kerinnyt nuohoon. Imuputket tankkiin tilattu. Taidan siitäkin oikasta ja tehdä luukun takakonttiin.
Ps. Auto oli Tammerdiisselissä ja arvelivat että pumpussa ja suuttimissa ei olisi vikaa näin äkkiseltään, hukkaporttia epäilivät tehottomuuteen, on vaan pahassa paikassa et jos sitä vähän sais herätelty, onko konsteja 😊. |
Tuohon sahaamiseen taisi olla syynä myös jos joku pumpun "levy" on kulunut.
Mulla oli hukkaporttiin laitettu bleedi jolla sai vähän nostettua ahtoa. Seuraava ongelma on että liika ahto katkaiseen syötön ja sitäkin piti huijata fuel cut defenderillä joka on myös bleedi tyyppinen. Omassa oli Turbosmart Fuel Cut Defender FCD-1 -> https://www.jmtuonti.fi/ahtopaineens...ender-fcd.html. Jotain kuviakin voi löytyä -> https://forums.offipalsta.com/showth...=130403&page=3. Noilla virittäminen on vaan aika vaikeaa ja niissä tulee rajat nopeasti vastaan. Oikea tapa tämmösen sähkopumppuhärvelin virittämiseen olisi lastutus tai esim. joku Adonis purkki väliin. |
2 Liiteet
Adonis?? . Irrottelin ahtoputken ja imusarja on puhtaan olo en, mahtaako egr toimiakkaan. Laitanpa kuitenkin uudet tiivisteet. Kuis ton kaasuläppärunkon saa irki. Pitääkö egr putki irrottaa ennen kuin läppä noussee ylös.
Juu ei se egr olekkaan kii kaasuläppärunkossa. |
|
Joo kiitos vihjeestä. Mulle kyllä riittää kun sais noit alkuperäisiä takas laitumelle, osan ainaki. Huomasin tuossa kun auto seissyt tallissa vrk;n niin laatikon mittatikussa näyttäs olevan yli Hot rajan. Onko siellä nyt liikaa öljyä ja kuinka se vaikuttaa laatikon toimintaan.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Tässä taannoin kun tammerdiisseliin soittelin vaivoista niin puhuivat ja katsoivat koneelta jotain venttiiliä tähän autoon ja näihin vaivoihin.En tiedä hakiko jtn mikä liittyi johonkin polttoaineen paluu kanavan venaan mut päätyi sitten et tässä mallissa siinä venassa olisi reikä ?? eikä sitten vaikuttaisi asiaan.Täytyy soitella uudestaan ja tiedustella vielä tuosta päätytulpasta.Jos joku on ottanut pois kaasuläppäkotelon niin kuinka se irtoaa ,on aika jumis.Pääsis tarkemmin tsekkaan egr;n kun sieltä jostain puskee ööliä.Taitaa joku joskus olla tukkinut egr;n kun imusarja oli niin puhdas. |
Lainaus:
|
Lainaus:
.Tuon tulpan varmaan vaihtaa pumpun ollessa paikallaan.Tilasin uudet imuputket tankkiin ja nyt tuli vahingossa sen laipan tiiviste ja sihti putken päähän tuplana.Noit tuli Imuputken mukanakin. Jos joku tarvii....:rolleyes: |
Videosta näkyy kuin kulkee ilmaa putsarin jälkeen tyhmäkäynnillä ja kierroksilla.En saanutkaan videoo näkyyn. Katotaan saanko kuvan.
|
2 Liiteet
Kuvat, tyhjäkäynnillä ja kierroksilla. Mitä mieltä?
|
Tuleeko sitä ilmaa kirkkaaseen letkuun jos otat kanisteriin löpöä ja siitä letku putsarin tulopuolelle?
Jos vieläkin ilmaa kirkkaassa letkussa, niin sun putsarijalka haukkaa jostain ilmaa. |
Kannattaa laittaa pumpun paluupuolelle myös kirkasta letkua, jos tuossa on jakajapumppu niin se voi ottaa ilmaa sisään stefasta tai ennakonsäätimen o-renkaasta.
Suodattimessa taitaa olla takaisin kierrätys termostaatilla, joten ilma voi olla peräisin pumpusta itsestäänkin. |
Lainaus:
Onko suosituksia palinjan putkelle. |
Lainaus:
2.8 Pajeron (4M40) mekaaninen pumppu käy näihin kohtuudella, helpommin löytyy. https://forum.ih8mud.com/threads/1kz...p-swap.536516/ |
Pienen testin vielä koitin.Suoraan tankilta kirkasputki väliin ja ei ilmaa ?? Eli kuitenkin putsarin jalka ?.Lämmittimellä olevaa ulkomailta en löytänyt ,ilman sitä kyllä. Onko tarpeellinen meidän olosuhteissa. Marmorilta uus n.400 jöröö. Mutta joo pumppu ??. Imusarjan vaarnat tarvis kanssa saaada auki,kuinkahan imusarjan käy jos putkareilla ottaa kii ja vääntää.Tuntuu olevan kii.
Senverta vielä et paluussakin oli kirkasletku ja hyvin pientä ilmakuplaa sieltä kautta tuli,juur silmällä näkee. |
Yleisellä tasolla jakajapumpuista. Onko sähköinen kaasupoljin?
Lainaus:
Minä en keksi, millä tavalla tuo jakajapumpun "päätytulppa" (jos on se tulppa suihkujen takaiskuventtiilien välissä, mistä mitataan männän liikkeestä perusennakko) voisi olla syypää mihinkään noista vaivoista; Päätytulppa ei osallistu mitenkään ruiskutukseen?, ainoastaan pitää paineistetun dieselin pumpun painepäässä; ja jos vuotaa, niin dieseliä pihalle.... siis ei vuoda ilmaa pumppuun. -> jos minun pitäisi selvittää tuo käyntiongelma, niin aloittaisin tuosta ilma-ongelma; Siis kirkasta letkua "jokaiseen" väliin, niin pitkään että vuoto löytyy... (Ne suihkujen vuotolinjat tarkistaisin ensimmäiseksi, kuten jo aikaisemmin kerroin) Ja kun ilman vuoto dsl sekaan on löydetty JA korjattu, niin sitten alkaisin hakemaan syytä noihin muihin ongelmiin.... K.O cruiseri on minulle aika vieras, mutta uskoisin siinäkin olevan jonkin sortin tunnustelua syötön säädölle: Siis tavalla taikka toisella, esim. vahapatruunalla, jota lämmittää moottorin jäähdytysneste, muutetaan mekaanisesti kylmäkäynnistyksessä syötön asetuksia. Ja Jos on sähköisellä kaasupolkimella, (välimuotojakin on jakajapumpuissa) niin tietokone laskee, paljonko pyydetään (solennoidilta) syötön ennakkoa, ja paljonko syötetään dieseliä... Ja jos tuo sähkö osallistuu syöttöpumpun säätämiseen, niin yksi hapettunut liitos voi aiheuttaa sen, että ei toimi oikein.... P.S vuosimallin 1981 2,3 td Mitsubishi ei lähtenyt -25 asteen pakkasessa käyntiin, kun "webasto" oli ollut päällä tunnin.... -Piti sammuttaa dsl-lämmitin, ja mennä huoltoasemalle 15-30 min kahville, että lämpö tasaantui, ja sitten lähti "kuin kesällä": "Webasto" lämmitti syöttöpumpun niin lämpimäksi, että startatessa syöttömäärä oli niin pieni, että ei jaksanut lähteä käyntiin 10w-40 öljyillä.... Sorry, jos koet topiikin sekoittamiseksi tms. |
Kiitos vastauksesta ,ei sekoita topiikkia.Ainoastaan vaan tulee tietämättömälle
lisää pähkäilyä mut se on hyvä et löytyy kohteita mitä pitää tsekata. Joo ei tule mitään vaijereita pumpulle ja siellä on töpseleitä mitkä nyt sit täytyy putsailla ja mittailla (jos osaan).Yhden anturin irroitinkin minkä alla oli sihti mikä oli hieman tukkoinen.(joku lämpötila anturi kuvien mukaan). Kaasupoljin ei ilmeisesti sähkönen kun vaijeri tulee imusarjan kaasuläpälle ja siihen samaan tulee toinenkin vaijeri mikä vetää jotain kun kaasua painaa ???. Läppärungossa on toinen pienempi läppä mitä ohjaa alipaine ??? Nyt luulisin ilmavuodon paikallistuneen putsarinjalkaan kun suoraan tankilta ilmaa ei tullut.Uuden jalan jo hätäpäissäni tilasin avaldilta mut en huomannut kysyä mikä putsari siihen sopii,oletin et sama kun osanumero on vaihtoehto lämmittävälle jalalle. Hukkaporttia myös vaivoihin epäilivät tammerdieselissä (tehottomuuteen).Pitänee varmaan alkaa ahdinta irrotteleen et pääsee portin toimintaa kattoon.On niin pahassa paikassa toi hukkis. |
1 Liiteet
Lainaus:
|
5 Liiteet
Kuvia mun tojon pumpunpersiistä. Umpitulppa on. Kuvista näkyy et yksi ruuvi puuttuu ruiskuputkien lähtöjen välistä. Oliskohan se oireiden syy. Ei vuoda ulospäin.Matille:tuossa näkyy se sihtikin (punasena yhdessä kuvassa) mistä oli puhetta aiemmin.Samassa kohtia on sit jokin lämpanturi.Kuinka tää ajotetaan kun ei o kellolle reikää.
|
Ei sitä jalkaa kannata uutena varmaan ostaa. Katto nettivaraosasta käytettyä eka. En ole ikinä kuullut että se hajoaisi. Ettei sulla ois joku paska suodatin jossa tiiviste sökö ja siitä vuotaisi?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
usein noita kierteitä on kaksi kappaletta. Ja hukkaportin toiminnan tarkistaminen: minä olen tutkinut hukkaportin toimintaa "käärmekameralla" siis tietokoneeseen usb-liittimellä tuleva letkumainen kamera. kamera jesarilla esim. metritavarana myytävään jarruputkeen kiinni, ja sitten sopivasti väännelty jarruputki nippusiteillä koneeseen kiinni.... p.s turbo kuumuu huomattavan paljon rasituksessa, käärmekamera saattaa saada kipeää lämmöstä, jos kuumuus ei tuuletu pois..... Siis kannattaa käyttää 10 euron kiinalaista endoskooppia/käärmekameraa, niin ei tule kuin 10e vahinko. Tuo sodattimen jalka voi hyvinkin olla syypää tuohon ilmavuotoon; siinä on muistaakseni kumitiivisteellä oleva ilmauspumppu ja lämmitysvastus; ja molemmista tiiviste voi hapertua vuosikymmenien aikana. Jos pumpun sihdissä on ollut likaa, varsinkin karkeanpaa, niin silloin ollut joskus suodadin väärä/rikki/ohitettu, ja se yleensä tarkoittaa pumpulle "kipeää" (toki lika voi olla myös polttoaineputkien sisäpinnasta tms suodattimen jälkeen) p.s kun kaasupolkimella ohjataan "kaasuläppää"; niin miten syöttöpumppua ohjataan? muutetaanko alipainetieto sähköiseksi, ja sähkö ohjattu pumppu? Tuskin kuitenkaan ohjataan suoraa alipaine-eroilla, kuten esim. BJ-40. vai onko tuo kaasuläppä vain turvavaruste ja tehostaa egr;n toimintaa? |
Sihdissä oli jonkuverran töhnää ,ei mitään karkeeta.
Osakuvat tarjoo halvempaa versiota suotimenjalasta missä ei ole sitä lämmitintä, käykö siihen sit sama putsari ? Kaasupolkimesta en osaa sanoa mitään, sähkönen pumppu kai tää on ,töpseleitä ainaki useita. Jos ahdin päästää oljyä läpi niin voiko sitä tulla egr:lle.Jostain sieltä egr tienoilta falskaa ööliä.En saanut purettua vielä läppärunkoa et pääsis tsekkaan ton egr;n paremmin, onko se ylipäätään toiminnassa (tulpattu).Helvetin piukas ne vaarnat. Sen kiikarin hankintaa jo meinasin kun yhdelle alipaineputkelle ei meinannut löytyä paikkaa.Kuis sillä kiikarilla näkee sen hportin liikkeen että se portti sulkeentuu.Onko siellä jokin toppari mihin asti vipu liikkuu ja tietäisi et sulkeentuu.Voiko liika huohotus liittyä tuohon hporttiin. |
Kyllä siihen jalkaan pitäs käydä sama putsari oli lämmitin tai ei.
Pakkasella se lämmitin notkistaa löpöä, että ei se ihan turha ole, varsinkin nykydieselien kanssa. Kun saat uuden, niin pura vanha ja kato saisko sinne uudet o-renkaat tms tiivarit laitettua ja korjattua sen kuntoon. |
joo noit lämmittimen o-renkaita varmaan löytys varaosaliikkeistä mut millanen mahtaa olla lutkuttimen männässä.Pumppailin sitä kun oli kirkasletku kiinni niin ei siitä ainakan kuplat lisääntyny.
|
Lainaus:
|
Aikani kuluksi kattelin pumppuja netistä ja ebaystä sais tuohon 6-7 satkun hintaan kunnostettuja.Uskaltaako kokeilla.
|
Lainaus:
|
Aikani kuluksi ja kuluuhan se tän laitteen kanssa,laittelin ahtop.mittarin tojoon.Semmone halpis mittari mut kyllä se jtn näyttää ,0,6 bar näyttäs ton mukaa ahtavan.Tiedä sit mitä jollain paremmalla näytteleepi.Mut joo tuli sellanen eteen kun tota mittaria laittelin niin alip.putki oli öljyssä ja se pien putsari siin enne ahtop.anturia ja tietty myös siellä anturin reijässä ööliä.Elikkäs päästääkö nyt sitten ahdin öljyä läpitten.Kaasuläpän akseli? näyttäs kans kuolaavan ölppää.Onko noihin läppärungon aksiloihin jtn korjaussarjaa olemassa.En vielä ole läppistä irti ottanut kun ei uudet pinnapultit ole vielä saapunu.Joltain saittilta lueskelin noit autojenne kiihtyvyyksistä niin tää hurja ottaa 100 noin 35 sekunnissa,kuski vähä nopeemmin.:).Eli tarviiko alkaa miettiin ahtimen irtiottoa ja remppaa.Auton kun sammuttaa niin kuuluu hetken kuivan laakerin kahina ,ehkä ahtimesta ??
Piti tähän samaan vielä kysästä et onko käypää toi kumiputki jos siitä värkkäis uuden polttoainelinjan autoon.Putki on samaa mitä myivät kun uusin kone huoneeseen putkenpätkiä.Paluuputki samasta hieman pienenpänä.Onko muuten merkitystä kun webaston paput on haarottu linjan alkupäästä (perästä).Miksi ei juur ennen putsaria. |
Kyl siellä ahtoputkissa aina vähän öljyä on ja saa olla. Ahtopaine sulla vähän alakanttiin, n. 0.7 bar ahtaa vakiona, olikohan 0.67 bar tarkka.
Kyllähän tosta on puolet hevosista karannu laitumelta. Oma kampe meni 0-100 km/h 9 sek. luokkaa, tosin ahtoja oli 1.3 bar ja boksi pumpun sähköjen välissä. |
Tuosta voisit säätää soppaa vähän lisää niin kulku paranee, mut joku oikea vikahan tuota vaivaa.
https://pic.useful.fi/PT7ufPJ3T.jpg |
Oon tota hattua liotellu kun ei tahdo irrota, se kait ihan vaan painamalla.Tänään katoin sitä banjon pultin sihtiä ja banjon alta puuttui tiiviste prikka.Vuotoa ainakan ulospäin ei ollut kuitenkaan.Aikas paskanen oli se pikku sihti mitä en kuitenkaan kovin yrittänyt irroitella kun näyttäs olevan halki.Uusi tilaukseen,siis koko pultti.Tuo mistä vois hieman tehoa lisätä niin sen allahan on myös sihti mut en tiedä onnistuskohan irroitus paikallaan ollessa.Tässä autossa nousee lämmötkin tosi nopeesti mut kuitenkin mittari vaan puoleenväliin.
|
Polttoainelinjaa uusiessa kannattaa pitää muoviputkea yhtenä materiaali vaihtoehtona.
Mahtanee öljylähmä ahtoputkistossa johtua huohottimesta tulevasta öljystä. Ite laitoin huohotin letkun keruusäiliöön ja sieltä höyryt auton alle, sen jälkeen ahtoputket ym. pysyny kuivina. |
Tuosta voisit säätää soppaa vähän lisää niin kulku paranee, mut joku oikea vikahan tuota vaivaa.
Paljokos tota kehtaa kääntää.Varttin käänsin ja ehkä hieman tuli puhtia lisää.Nyt kun vielä saan tankin alas ja uuden linjaston löpölle nii alkaa saamaan ruakaa kone ja noit sihdit putsattua pumpusta.Pitäs varmaan toi mikä solenoidi nyt onkaan niin aukoo ja putsata kun tota ruuvia kääntäessä se hieman rohisi |
1 Liiteet
Olikohan aika putsaukselle
|
Ottaa irti ja jarrucleaneria ja paineilmaa sisäpuolelta. Muuten jää paskat vaan sisäpuolelle. Itellä oli hdj100 ihan samanlaisessa sonnassa ellei pahemmassa.
|
Jep, vaihdoin uuden kun tuli uus koko pillistö. Nyt olis toinen sihti ja tiiviste laippaan ylimääräsenä (tilaus moka) jos joku jonglööri haluaa mittarin aukon kautta vaihtaa. Joku kait onnistunu siinäkin.
|
Nyt on uudet imupillit tankissa ja polttoainelinja.Tuntus saavan ruakaa ny paremmin ja tehojaki lisää hieman.Sitä ruuvia kiersin kiinnipäin varttin verran.Paljonko sitä tohtii ruuvata.Starttaamiseen ei ihmeitä vaikuttanu.
|
1 Liiteet
Lainaus:
|
Kummajuttu, nyt auto lähtee huonommin kylmänä käymään pa-linjan uusimisen jälkeen.Tuota em.ruuvia olen kääntänyt 1/2 kierrosta kiinnipäin.Nyt tuntuu ettei ollut apuja näistä operaatioista.Tuon spill controlvalven alta vielä se sihti kurkkaamatta, paskanen varmaan sekin.
|
Haeppa polttoaine linjan tarkotettu takaiskuventtiili 7€ ja laita se ennen suodatinta tulevaan letkuun..
Se päästää ny sammuksisa polttoaineen takasi tankkii päin jostaki syystä. Ei tarvi kummone vuoto olla.. |
Lainaus:
|
Etukartaanin ristikoissa väljää.Onkohan tuohon mun kapineeseen ristikot vaihdettavissa vai täytyykö vaihtaa koko kartaani.
Tuossa mekaanikon kanssa juteltiin ja katteltiin pakokaasua ja todettiin et ei polttas riiseliä kunnolla hajun perusteella.Ei kärytä ööliä ku ei ollu sinistä.?? Mistähän suuttimia kannattas kysellä vaiko auto suoraan vaan tammerriisseliin. |
Ristikot on vaihdettavissa ja saattaa löytyä ihan motonetistä.
|
Täytyypä kattella motonetista,heitin osat kyl arveluttaa mut eipä tää offroadiin tulekkan.Onko kokemusta tammerdieselistä suutinhuollosta,tuntuu olevan paljon eroja hinnoissa.Suuttimet vien pajalle autoineen :)
|
Lainaus:
https://cros4wd.fi/tuote/kardaaniaks...-x-77-o-29-mm/ |
Jep thanks vinkeistä. Mitenkäs vaikuttaa käynnistyvyyteen ym. toi pumpun kyljessä oleva polttoaineen lämpötila anturi jos se vaikka olis viallinen. Eilen aamulla kun oli lasit jäässä niin tuntu lähtevän kokolailla sahaamati käymään.
|
Koitappa lämpimänä ilman polttoainetankin korkkia. Joskus se ei anna ilmaa tankkiin ja sit tulee alipaineet linjaan. Alkuperäsen korkin voi yleensä purkaa osiin ja putsaakin sekä vaihtaa samalla tiivisteen.
Jos korkki on tukossa, se imee ilmaa ihan mistä vaan saa... |
tarkasta hehkut.
isäukon kzj sahautti ennen aina lämpöisenä todella pitkään. mittailtiin hehkujen vastus arvoja ja ne vaikutti olevan kunnossa mutta otin ne kuitenkin ylös ja testasin piuhoilla akusta . hehkut ei hehkunutkaan kärjestä vaan hieman ylempää. vaihdettiin uudet kunnolliset ja auto lähtee nykyään suht normaalisti käyntiin. semmoinen on tullut kyllä huomattua että ei pidä heti startata kun virrat laittaa päälle vaan ihen pienen hetken kun odottaa lähtee huomattavasti paremmin käyntiin |
Lainaus:
Nii eiks toi tankin huohotin estä ko. hommaa ?? |
Lainaus:
|
Lainaus:
nimenomaan lämpösillä keleillä milloin hehku aika on olematon huonot hehkut sahautti pitkään. kylmemmillä keleillä kun hehkuaika on pitempi vialliset kerkis hohkaa lämmön käreen asti ja lähti paremmin käymään |
Granviassa piti hehkuttaa niin kauan että rele naksahtaa vaikka valo sammui sekunti pari virtojen päälle laiton jälkeen. Sama moottori siis kyseessä, ja vaihdoin uudet hehkutkin eikä vaikuttanut asiaan.
|
[QUOTE=kenppi;1461694]Granviassa piti hehkuttaa niin kauan että rele naksahtaa vaikka valo sammui sekunti pari virtojen päälle laiton jälkeen. Sama moottori siis kyseessä, ja vaihdoin uudet hehkutkin eikä vaikuttanut asiaan.[/QUOTE
Niin elikkä se hehkuttaa kuitenkin niin kauan kunnes naksahtaa vaikka valo sammuukin |
Noin ainakin siinä granviassa. Toki saattoi olla joku vika hehkujen ohjauksessa mutta ei ollut vikakoodeja enkä enempää tutkinut kun toimi muutoin hyvin. Se merkkivalo vaan ei koskaan palanut pidempään kuin muutaman sekunnin, edes kunnon pakkasella.
|
Uusin akut, hintavuuden takia ostin vain 74 ah akut. Vanhat oli 62 ah.Alko hörähteleen napakammin käymään ???.Ens viikolla tsekataan vielä suuttimet.
|
Lainaus:
|
Suuttimet menee nyt vaihtoon.:( .Onko vihjeitä mistä uudet.Tojota varmaan hyvä vaihtoehto, onko muita.
|
Hohhoijjakkaa. Suutin rempassa tuli sitten eteen kannen vaihto/uusiminen.Yhden suuttimen pohjaruuvin kierre sökö .Joku sorvannu suuttimen joskus kait väkisin kanteen ja kierre tuhoutunu.Tammerdiisselin mukaan uus kansi vanhan hiluilla tehtäisiin.fyffee palaa, jee.
|
Minä tilasin jokunen vuosi sitten moottorikoneistamon kautta AMC kannen täydellisenä tiivistesarjan kanssa ja maksoi silloin muistaakseni noin 1500€:confused: kannattaa tuumailla tuleeko se uus kansi vanhoilla hiluilla kalliimmaksi kun pitää siihen venttiilit koneistaa ja välykset säätää kuitenkin.
|
Eikö sitä kierrettä saa korjattua? Soita Moottorikoneistus T & H Aaltonen Ky ja kysy jos ne osaisi.
Noissa 90-sarjalaisissa halkee usein kannet, joten kannattaa se kansi tarkistaa huolella ennen kuin siihen mitään tekee, ettei mee rahat hukkaan. Ite olen yhteen 90-sarjaseen AMC kannen laittanut. Kiinakansia ei kannata edes miettiä ne ei kestä viikkoakaan. Aaltosella makso 5v tms sitten hodarin kannen täys remppa (venahionta, oikasu, palasäätö) 300e joten on halvempi kuin uus kansi jos se ei ole halki ja jos ne sen kierteen saa korjattua. Uus kansipahvi kannattaa ostaa merkkiliikkeestä tai ulkomailta. Tarvikkeet ei laadulla vakuuta. |
Mikä on tämä AMC kansi.Huomenna käyn tammerdieselissä, täytyypi vielä neuvotella vaihtoehtoja .Sanoivatten tukkurilla olevan hyllyssä kansia ,vanhasta siis nokkaaks. ja venat.Vesiä tää kone ei ainakan hukannu mut huohotti jonkun verran. Jos myyvät kiinan kamaa niin se vaihtoehto pitää hylätä sitten. Ei ne kierteen korjaamiseen lämmenny ko virmas.Täytyy sitä aaltosta kysyä mut luulis tällästä osaamista olevan tampereellakin ?
|
Lainaus:
Kuten jo tuossa aiemmin mainittiin niin kannattaa tosiaa miettiä ottaako vanhasta kannesta venttilleitä. Tiivistepintojen hionta maksaa suurin piirtein saman verran kuin uudet tarvikeventtiilit. |
Lainaus:
|
Lainaus:
https://www.amc.es/en/aftermarket/ Sun autoon osia: https://web.tecalliance.net/amc/en/p...er:5697;page:0 |
Mä ostin aikanaan Saksan Ebaystä sen AMC kannen ja siin oli venat ja nokka jo valmiina. Sellanen näkyy olevan tuossa linkissä yläpuolellakin. Sit ostin kannenpulttisarjan kans samalla. En tiedä kandeeko tyhjää kantta mennä ostamaan...
|
Hintaero olis reipas tonni. Tämä tyhjä mikä tulee on se amc. Hionta on 8 jöröö vena ja jotkut tarvike venat jtn 15 jöröö.pultit tulee tietty uudet. Vanhoilla mennään nyt. 🥶
|
Hyvin on hinnat noussu. Uus täys kansi makso aikanaan tonnin pintaan...
|
Lainaus:
|
Mikä kansi mahtaa olla toi mitä Lipponen mainostaa, reipas tonni sis. venat ja nokkaakselin.
|
Kysy suoraan heiltä. Tuskin ne mitään sontaa myyvät kun takuun joutuvat kuitenkin myöntämään.
|
Lainaus:
|
Auto palautu korjaamoreissulta.Pikkusen paisu suutinhuolto 1000 naftiin 4000 .Nyt on uudet suuttimen kärjet ja kansi, vanhasta nokkarauta ja venat.Kulumaa sylintereissä jo 440 tkm;ssä ja yhdessä naarmu ilmeisesti hehkunkärki irronnut joskus.Männässä pienet lovet.Sit vielä muuta pientä viksausta tehtiin mm.egr, joku on egrrääki joskus räpeltäny ja siihen liittyviä osia yrittäny liimailla.Nooh tällä mennään nyt ku rahat loppu.Jokunen tonni tohon olis vielä uponnut jos koko kone olis ehjätty mut toivottavasti menee näin metästys käytössä. Ehkä vähä pirteemmäksi tuli.Saa nähä mitä käyntiinlähtöön vaikutti,korjaamon pihalta jäähtyneenä ei ihan napakasti lähteny .Olisko akut ollu vajavaiset.Ennen remppaa uusilla akuilla lähti kohtalaisesti käymään.Pitäskö hehkut vielä tsekata irrallaan nyt kun ne saa irki uudesta kannesta.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Ajoitus pielessä? Jos ei lähde käyntiin kunnolla?
|
Lainaus:
Nyt kerkesin vähän tutkiin kun haisi myös riisseli.Vikaa löyty 4 suutimelta kun käteni sinne tungin eli sieltä vuotaa,ehkä tää selittää nyt jtn.Eli takas korjaamolle, heidän moka ??Olis luullut suutinhuollon, kannenvaihdon jälkeen olis vähä pirteemmäksi tullut.Kait tuo vuotokin jtn vaikuttaa. |
Sivu luotu: 07:33 (GMT +2). |