![]() |
SDP:n ilmasto ohjelma
Laitetaas vaalien läheisyydessä tännekin, jos joku on lyönyt päänsä niin lujaa että päättää äänestää...
https://drive.google.com/file/d/1jcz...usp=drive_open ...tuon lukaistuaan pitäisi helpottaa ainakin noiden osalta...:eek: |
Naurattaa, ettei pysty enempää kirjoittamaan... vaalit vissiin lähellä joo. Valehtelu on alkanut.
|
Aikamoinen taidepaukku, kalastellaan koulutettujen kaupunkilaisten naisten ääniä. Eli ollaan samoilla apajilla kuin Vihreät.
|
Tuohan on kaikesta kohusta huolimatta lähes siedettävä. Fossiiliset polttoaineet alas, uusiutuvat ylös...
Rättipäiltä rahat Suomeen. Simple. Tavoite on kova. 2030 on jo kohta 10 vuoden päästä ovella, ja meitsi on silloin 55 ja jollei mitään dramaattista tapahdu, Bertalla ajetaan edelleen. Ja jos lupaukset pitää kutinsa tankkiin menee kotimaista dieseliä. Lämmityksessä ehdotetaan fossiilisten polttoaineiden kieltoa. Edelleen mitä pahaa? Ja lentoliikenteeseen biopolttoaineiden sekoitusvelvollisuutta. Sama juttu. Poistamalla polttoöljyn verotuki, joka ei enää edes kummoinen ole, tapahtuisi siirtyminen uusiutuviin lämmityksen osalta ihan luonnollisesti. Tai jos kulunki on vähäistä niiin ompahan kotona ainetta mitä saa lotrata luvan kanssa autonkin tankkiin. Samalla poistuisi yksi keinotekoinen tehokkuuden kannustinloukku kone alalta, eli ei ole enää ongelma kytkeä peräkärri pyöräkaivuriin tai persveiviin työmaa-ajossa. Samalla voisi poistaa dieselin käyttövoimaveron kun se ja tuo verotuki on suunnilleen saman arvoinen paketti. Eli käytännössä jokainen joka maksaa diesel veroa, tukee sillä öljylämmitystä, maataloutta,ym.mikä ny löpöllä kulkeekaan. Lisäksi tällä vapautuisi jakeluverkostoon säiliö ja mittarikapasiteettia uusiutuville litkuille. No mitä tämä maksaa käyttäjälle? Jos kaivurilla menee vaikka 10000 litraa löpöä vuodessa, toisi se lisäkuluja n.3000€ Mutta jos talossa on myös sora-auto, maansiirtomese, pikappi , eukon kauppakassi, ja näiden käyttövoimavero poistuu, niin lopputulos alkaa olla lähellä +-0. Eikä tarvi erillistä löpökonttia kun kaivurin voi tankata suoraan kuorkista. Tai toisinpäin. Turpeen käytössäkään ei ole muuta pahaa kun metaani. Jos joku keksii keinon millä sen saa talteen, kun rahaa se on sekin, niin homma alkaisi vihertää kummasti muutenkin kuin valumavesien osalta. |
Persuiltahan löytyy myös omansa.
Lainaus:
Tää on hyvä... Lainaus:
Tuo Helsinki-lisä olisi hyvä. Sillä saisi jo kummasti sisämarkkinoihin vipinää, eli syntyisi kotimaan bensaturismi. Siis hesasta Vantaalle ja Espooseen...:D ja mitä näitä lähikuntia onkaan. |
Vaalit tulee joo... lobbaus ja trollaus on aloitettu jo näköjään tälläkin palstalla :)
|
Voi kun koko maa äänestäis vaikka vaan yhtä puoluetta. Ihan mitä vaan, mutta kaikki samaa. Nähtäis tismalleen sama shaiba, mitä ennenkin.
|
Lainaus:
|
Vaatii muiltakin kuin äänestäjiltä......
Lainaus:
Ottaisivat vaikka 201 työtöntä arkadianmäelle ja maksais niille vaikka 3k€ kuussa. Säästyis yli puolet kuluista ja tekivisät luultavasti parempia päätöksiä kuin aidot politikot. Minuu ei kuitenkaan hetkauta......ehkä joskus naurattaa tai itkettää..... |
Lainaus:
|
Jep.
Lainaus:
Ja politiikkaa tekee ne joilla on ylimääräistä aikaa elämässään...... Tai ne joille siitä maksetaan.....liikaa...... |
Tietenkin muutama reunaehto arvonnan voittajissakin: Syntynyt suomen kansalaiseksi, ei tuomioita, tulot-omaisuus-sidonnaisuudet julki( eikä mtn sipilän vakuutuskuoria ym). Joku näistä jos ei täyty tai heti kun paljastuu asioitten laita toiseksi, niin ulos ja arvotaan seuraava tilalle.
Ei toteudu nykyisissä edustajissa juuri mikään näistä... |
No miul o jotai metän tapasta ehkä 5 ha ni luulis ton sitovan miu co2 päästöt, ei kai valtio miu mettiin työnnä co2:staan ja samaan aikaan rankaise sen tuottamisesta ?
|
Mä oon samaa mieltä......
Lainaus:
Vaikka fossiilisia polttoaineita, jos omat hiilinielut puhdistaa...... Ehdottomasti tämä pitäisi huomioida päästöverotuksessa. Se olisi oikeudenmukaista. Kaupunkilais hipsterit maksakoon omansa hiilipäästöt. Ja tällä hetkellä valtio myy päästöoikeudet maailmalle ja saastuttaville yrityksille omistaan ja yksityisten sekä yhteisöjen omistamista metsistä. Tähän pitää tulla muutos jossa yksityiset tai yhteisö metsänomistajat otetaan huomioon ja heille palautetaan heille kuuluva osuus tai heitä vapautetaan osuuden mukaan hiiliverosta. Ja tääkin sellainen asia mistä ei ole puhuttu, ja mitä ei ole otettu huomioon. Sais olla enemmänkin tapetilla. |
|
http://pasi.puheenvuoro.uusisuomi.fi...e-paha-ihminen
Laitetaan ny huvikseen tännekin kaiken joutavan ilmastohössötyksen vastapainoksi vähän viisaampaakin näkemystä. Koululaisetkin valjastettu jo ilmastohumpuukin rattaisiin, voi vittu sanon minä...:eek: |
Hassua miettiä omaa äänestymiskäyttäytymistä, 2011 oli kokoomus ainut mikä kannatti ydinvoiman lisärakentamista, muuten olisi ääni mennyt Persuille, 2015 IPU puolueena oli kiehtova koska ainut aidosti EU-kielteinen, kuvitellutkaan että mitään vaikutusta vaikka eduskuntaan olisi päässytkin, no nyt IPU:n ex pyrkijä Persujen riveissä julistaa EU tai ainakin Euro eroa, hah, tämä kortti nähtiin jo 2011, nyt ikää tullut lisää niin kai se pakko panna ääni sen koriin joka ehkä vähiten valehtelee eli sekoomus, sekin helpottaa kun Stubb ja Käteinen saatu ulkoistettua, nyt vouhkataan ilmastovaaleista, itelle jo 2011 oli ilmastovaalit minkä mukaan äänestin
|
Lainaus:
|
Ja sit ku pitäs ilmaston muutosta torjua ja tehä uusia ydinmyllyjä ni tietenkään STUK:ille ei kelpaa samoilla kuvilla tehty ku tuossa 250 km päässä ?
|
Mitenkähän käy museoauto harrastajille ja vanhoilla off road autoilla ajaville. Saakohan tulevaisuudessa huoltoasemalta dieseliä ja bensaa? vai vaikeutooko harrastus mahdottomaksi tai vaikeaksi harrastaa?
|
Lainaus:
Samoin kuin bensakin. Viri-ukkelithan on jo siirtyneet etanoliin ihan jo siksi että sillä saa enemmän ruttua koneeseen kuin bensalla.... |
Lainaus:
Sähkövehkeissä kannattaa edetä sieltä päästä, missä se on luontevinta. Jos se ei ole tukkirekka, ei haittaa kauheasti koska eihän sellainen yleensä kaupungin keskustassa olekaan tupruttelemassa. |
Minua ei haittaa jos vaikka kaupungeissa ajelevat pelkästään sähkön voimalla. Tai kuka missäkin liikkuukaan. Maalikylillä kuitenkin lähempänä mahdollisuus käyttää julkista välinettä. Ja näin ollen se julkinen kuljetin voi kulkea sillä sähköllä.
Eikä siinä mtn, jos tulee sähkökulkineita markkinoille joilla pääsee pitkiä matkoja, sopivaan hintaan, niin mix ei sitten... Mutta sopii uraanin haljeta reiluun tahtiin, jos sillä korvataan poltto-aineet. Viisaammat voi laskea, paljonko pitää olla sähköntuotantoa korvaamaan n. 4 miljoonaa tonnia bensaa ja dieseliä. Tässä maassa siis pelkästään. Mutta on melko pitkissä puissa, että koko maassa liikutettais ihmiset ja tavarat ilman polttomoottoria. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Eikö suurin osa ilmastovouhkaajista asu pääkaupungissa/kaupungissa? Siellä käsittääkseni ilmanlaatukin on heikoin. Kieltäkööt ensin omilta nurkiltaan kaikki muut paitsi napajäätikkö-ystävälliset kulkineet..
|
Tuon takia nähdään hyvinkin pian että kennojen asetteluun tai Aurinkosahkon suoraa käyttöön tulee jotain rajoituksia autoilun suhteen.
Nyt jo tulli on Länsi Suomessa tutkinut aihetta että kuinka palon autoja ladataan halvemmalla sähköverolla ns firman piikkiin. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Tullaan kilpailemaan siitä, missä työpaikassa on paras meininki. |
Lainaus:
Ihmettelen myös että kun esim. kokoomuksen toimesta ollaan ajamassa verohelpotuksia palkanmaksajille vaalimainoksena niin miksi tämänkin kokkelikauden jälkeen karhu itkee mm. autojen latauksesta, yli 100e pilkkikisa palkinnoista jne. Samaan aikaan yksityiset terveyspalveluiden toimijat voi vetää valtion miljoonia euroja rahaa surutta omiin liiveihinsä korkeakorkoisten lainakusetusten yms. avulla. Edellisen/eronneen hallituskauden kokemusten perusteella näkisin että palkansaajan/duunarin kannattaa äänestää niitä puolueita jotka aidosti tekevät sellaisia päätöksiä joista työntekijät ja suomi hyötyvät. Nämä pro-kikypuolueet eivät ole niitä. |
Lainaus:
En ole innoissani, että yksityistetään perinteisiä julkisen sektorin tehtäviä. Peruskoulua ei ole vielä yksityistetty kuten on vaikka autokoulut. Kaikki ei suorita ajokorttia. Olisiko tällä hetkellä samassa veneessä ajattelu vähän heikossa hapessa ainakin siinä mielessä jos ajatellaan sen veneen olevan Suomi kansalaisineen. Itsellä oli vuosia sitten omatemäni kunnallisvaalimainos, joka ei siinä mielessä pelkkä mainos kun sisälsi jonkinmoista ohjelmaakin siitä, mitä asioita on tarkoitus edistää ja olin tehnyt mm. kaavion koulujen oppilaskohtaisista kustannuksista. Kun piti miettiä mitä on kannessa, en laittanut siihen minkään puolueen logoa, vaan laitoin Suomen lipun liehumaan lipputankoon. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Eli yksityisajoa, matalemmalla sähkö verolla. Tulli varmaan hakee pian asiasta pikku ekat käräjät. Ei ole aikanaan ollut tarkoitus kun luotu kaksi verokantaa sähkölle. |
Lainaus:
Monessa firmassa on kuitenkin sähköliittymä, joten teknistä ongelmaa ei asiassa tule mieleen. Liittymiä voi hankkia lisääkin. Jokaisessa hommassa ja firmassa ei ole varaa maksaa kovin hyvää palkkaa, joten kaikki joka vaikuttaa töihin tulemisen kustannuksiin, kannattaa ottaa huomioon. |
Lainaus:
Sama kun tankkaa pöötä siihen kunnan huutokaupasta ostettuun linkkuvalmettiin ja pistät kärrin perään, siihen multaa ja maksat päivämaksun polleana...Ullatuuuuussss.... |
Lainaus:
|
No, joku firma kun jotakin rupee tuottamaan, niin monesti omistajan puoli sukua ajaa firman dieselillä..
|
Lainaus:
|
Muuten vois sanoo, että ei ole minulta pois toki. Mutta kun jotkut ei maksa veroja, toiset maksaa senkin verran enemmän.
|
Mitenkäs kun ex. huoltoasemat tarjoaa ilmaisen autonlatauksen samalla kun einestää puffettilounasta, sitä tuskin voi ajatella tuloverotuksen kautta, paitsi jos olet työmatkalla :rolleyes:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Kuluttajan sähkövero on 2,79372 snt/kWh Ja teollisuuden 0,87172 snt/kwh Siis jos lataat patterimmopoosi 30 kw sähköä firman töpselistä maksat sähköveroa 0.26€ Jos taas kotitöpselistä niin 0.84€ Siis otettu sähkö ja hyötysuhde pois. Eli valtio menettää 0.58 € joka kerta...:D |
Eihän tuossa työpaikalla lataamisessa ole mitään muuta kuin maksamatta jääneet verot. Jos itellä olisi budjetti kunnossa, niin varmasti ajaisin ladattavalla hybridillä. Vielä toistaiseksi sillä voi oikeasti säästää vs. perinteiset polttoaineet. Kilometripohjaiseen verotukseen siirrytään ihan sata varmasti viimeistään siinä vaiheessa kun autojen polttoaineista saatavat verotulot alkaa tippumaan. Ja tämä tulee koskemaan kaikkia autoja, ei pelkästään sähkövatkaimia.
Seurantakin helppo toteuttaa kun sähköiseen ajokorttiin liitetään seuranta ja se pakolliseksi kaikille. Jos seuranta pelottaa, niin käytä julkisia. |
Aika mielenkiintoista, YLE on poistanut kaikessa hiljaisuudessa Halla-Ahon tentin sivuiltaan, muut kyllä näkyy...
https://karavaanari.org/kuvat/1554047690.jpg |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Sivu luotu: 18:16 (GMT +2). |