Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Kytkin vai Vaihdelaatikko vika (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=158243)

66 Jez 30.12.2018 16:18

Kytkin vai Vaihdelaatikko vika
 
Missä vika kun veto loppu kokonaan kun vaihto 1seltä 2 selle ilman mitään rutinoita ja kolinoita ja moottori pyörii mutta ei kardaani joka on ehjä.

Heguli 30.12.2018 16:28

Mistä autosta on kyse ? Eli vaihteet menee päälle mutta auto ei liiku ? Onko vaihdekeppi normaalin oloinen vaiko lerppu ?

66 Jez 30.12.2018 18:30

kytkin vai vaidelaatikko
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 66 Jez (Viesti 1398794)
Missä vika kun veto loppu kokonaan kun vaihto 1seltä 2 selle ilman mitään rutinoita ja kolinoita ja moottori pyörii mutta ei kardaani joka on ehjä.

Sori jäi laittamatta auton merkki Nissan King Cab 4WD jossa on cedrikin kone ja on tominu hienosti 2 vuotta ilman ongelmia.:confused:

kryyvari 30.12.2018 18:32

Vetarit?

66 Jez 30.12.2018 18:38

kytkin vai vaidelaatikko
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Heguli (Viesti 1398798)
Mistä autosta on kyse ? Eli vaihteet menee päälle mutta auto ei liiku ? Onko vaihdekeppi normaalin oloinen vaiko lerppu ?

Vahdekeppi on normaalin tuntuinen mutta vaihteet menee päälle ilman että painaa kytkintä, eikä kuulu mitään rutinoita.:confused:

66 Jez 30.12.2018 18:45

kytkin vai vaidelaatikko
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kryyvari (Viesti 1398814)
Vetarit?

Jos pyörittää kardaania käsin kun nostaa auton ilmaan kyllä ainaki takapyörät pyörivät.:confused:

kenni_ 30.12.2018 18:55

No siellähän on sitten kytkin auki koko ajan.
Ettei olis kytkin akseli poikki tai sitten asetelmassa jotain
Häikkää että kytkin on irrottaneena koko ajan.

66 Jez 30.12.2018 19:09

kytkin vai vaidelaatikko
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kenni_ (Viesti 1398820)
No siellähän on sitten kytkin auki koko ajan.
Ettei olis kytkin akseli poikki tai sitten asetelmassa jotain
Häikkää että kytkin on irrottaneena koko ajan.

mutta voiko olla jos akseli on poikki kun ei kuulu mitään ääntä tai asetelmassa vika kun kone käy normaalisti ei kuulu minkäänlaista ylimääräisiä kolinoita kun liikuttelee vaihdekeppiä tai painelee kytkintä joka on normaalin tuntuinen. Pitää vielä tutkia kun ehtii.:confused:

nurtsa 30.12.2018 19:16

Siskon golffista irtos kytkimestä toiselta puolelta pinta. Tuli kotiin ei mitään ja kun meinasi lähteä töihin niin ei mitään tapahtunut. Ei varottanut mitenkään etukäteen. Oli kaavelissa vähän kytkin pölyä kun remontin siihen tein. Laatikon joudut kuitenkin ottaa pois niin eiköhän se vika sieltä löydy

Samppa79 30.12.2018 19:38

Kytkinlevyn keskiöitä on joskus repeytynyt irti.

Ainakin toyotista. Eiköhän niitä samoja tuotoksia ole muissakin merkeissä.

ISE 30.12.2018 19:49

kävi aikoinaan yhdessä autossa juuri noin keskiö irti.

kryyvari 30.12.2018 20:05

Ihtellä myös keskiö kerran irronnu. Luisti kyllä muutan kilometrin ennen ku loppu vedot kokonaan. Ei muutako auki niin selviää
.

AlluK 30.12.2018 20:34

Onko jakolaatikon kepissä vapaa-asentoa?

Timo_L 31.12.2018 12:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja AlluK (Viesti 1398840)
Onko jakolaatikon kepissä vapaa-asentoa?

Tosin jos jakis vapaalla, niin silloin ei menisi vaihde päälle ilman kytkintä kone käynnissä.

BJ-40/76 31.12.2018 22:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 1398876)
Tosin jos jakis vapaalla, niin silloin ei menisi vaihde päälle ilman kytkintä kone käynnissä.

Miksi ei menisi?

Oletettavasti vanhempi nissani, jossa manuaalilaatikko? ja kytkettävä neliveto?

Toki pakki synkronoimattoman rutisisi vastaan varmaan huomattavasti, mutta sekin menee "päälle" ainakin määrätietoisella asenteella.

Joissakin japseissa näkee kytkinhaarukan kumin irroittamalla, että pyöriikö siellä kytkimen lautasjousen alla mitään, kun kone on sammuksissa, ja kaveri pyörittää kardaanista takarenkaat ilmassa nopealla nelivedolla ja vaihteella 4.
(silloin voima menee vaihteiston pääakselia pitkin kytkimelle, sivuakselin viat ei vaikuta kuin jumimisina tms.)

Jos vika on (laurelin ld28?) vaihteistossa, pistä yv

66 Jez 01.01.2019 20:10

kytkin vai laatikko
 
:(
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 1398910)
Miksi ei menisi?

Oletettavasti vanhempi nissani, jossa manuaalilaatikko? ja kytkettävä neliveto?

Toki pakki synkronoimattoman rutisisi vastaan varmaan huomattavasti, mutta sekin menee "päälle" ainakin määrätietoisella asenteella.

Joissakin japseissa näkee kytkinhaarukan kumin irroittamalla, että pyöriikö siellä kytkimen lautasjousen alla mitään, kun kone on sammuksissa, ja kaveri pyörittää kardaanista takarenkaat ilmassa nopealla nelivedolla ja vaihteella 4.
(silloin voima menee vaihteiston pääakselia pitkin kytkimelle, sivuakselin viat ei vaikuta kuin jumimisina tms.)

Jos vika on (laurelin ld28?) vaihteistossa, pistä yv

jep -89 nissan manuaali 5 vaihdetta ja kytkettävä.:confused:

Timo_L 02.01.2019 17:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 1398910)
Miksi ei menisi?

No vaikkapa siksi, että voimalinjassa on ensin moottori, sitten kytkin, sitten päävaihteisto, ja viimeisenä jakolaatikko. Jos auto on paikallaan, niin aika nihkeästi yleensä tahtoo mennä vaihde vapaalta pykälälle ilman kytkintä silloin kun kone käy..
Laatikko vapaalla, kytkin ylhäällä päälaatikon sisääntulo pyörii ja muut osat on paikallaan on se jakis vapaalla tai ei. Eli kytkintä tarvitaan että vaihde menee silmään.

Jappi 06.01.2019 03:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 1399051)
No vaikkapa siksi, että voimalinjassa on ensin moottori, sitten kytkin, sitten päävaihteisto, ja viimeisenä jakolaatikko. Jos auto on paikallaan, niin aika nihkeästi yleensä tahtoo mennä vaihde vapaalta pykälälle ilman kytkintä silloin kun kone käy..
Laatikko vapaalla, kytkin ylhäällä päälaatikon sisääntulo pyörii ja muut osat on paikallaan on se jakis vapaalla tai ei. Eli kytkintä tarvitaan että vaihde menee silmään.

Menee heittämällä, Jeep, Toyota, Nissan... Eli ei vaikuta mitä romuja pyörii kunhan voima ei mee akseleille asti. Tai jos on tosi herkkä niin ehkä huomaa eron, whatever, päälle menee ilman poljinta.

Lerssinen 06.01.2019 09:46

Pääakseli poikki ? Eihän sieltä ääntä kuulu kun loota ei pyöri ja vaihteetkin menee :D

BJ-40/76 07.01.2019 00:42

Miksi ei menisi?
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 1399051)
No vaikkapa siksi, että voimalinjassa on ensin moottori, sitten kytkin, sitten päävaihteisto, ja viimeisenä jakolaatikko. Jos auto on paikallaan, niin aika nihkeästi yleensä tahtoo mennä vaihde vapaalta pykälälle ilman kytkintä silloin kun kone käy..
Laatikko vapaalla, kytkin ylhäällä päälaatikon sisääntulo pyörii ja muut osat on paikallaan on se jakis vapaalla tai ei. Eli kytkintä tarvitaan että vaihde menee silmään.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 1398876)
Tosin jos jakis vapaalla, niin silloin ei menisi vaihde päälle ilman kytkintä kone käynnissä.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jappi (Viesti 1399347)
Menee heittämällä, Jeep, Toyota, Nissan... Eli ei vaikuta mitä romuja pyörii kunhan voima ei mee akseleille asti. Tai jos on tosi herkkä niin ehkä huomaa eron, whatever, päälle menee ilman poljinta.

Siis myös Jeepissä pitäs olla sykronoitu vaihdelaatikko?

(tuo synkronointi nimenomaan tasoittaa akselien välisen pyörintä eron, toki jos siellä pyörii jakis mukana, niin vaatii synkronoinnilta enemmän.
synkronointi = "vaihteen oma kytkin")

Timo_L 07.01.2019 07:38

Tunnoton saa olla käsi jos ei huomaa kun synkronointi jarruttaa.

hiluvitkutin 07.01.2019 11:39

Pitipä ihan täräyttää hiluxi tulille ja testata.
Juuri käynnistetty joten öljytkin jäykät.
En nuista meikäläisen käsistä tiijä mitkä on, saatikka sormesta.
https://youtu.be/-USw-CWCq5w

Ja vielä selvennyksenä. Kytkimeen ei koskettu kertaakaan. Seisoin auton vieressä ulkona ja toisessa kädessä oli puhelin.

Timo_L 07.01.2019 13:02

Menee se tuossa työpaikan 2000- luvun taitteen hiluxissakin, mutta huomaa kyllä ainakin lämpimänä.
Toki menee sitten takaveto- hiaceissa pakki ilman kytkintä kun runttaa vaan :D

hiluvitkutin 07.01.2019 14:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 1399051)
No vaikkapa siksi, että voimalinjassa on ensin moottori, sitten kytkin, sitten päävaihteisto, ja viimeisenä jakolaatikko. Jos auto on paikallaan, niin aika nihkeästi yleensä tahtoo mennä vaihde vapaalta pykälälle ilman kytkintä silloin kun kone käy..
Laatikko vapaalla, kytkin ylhäällä päälaatikon sisääntulo pyörii ja muut osat on paikallaan on se jakis vapaalla tai ei. Eli kytkintä tarvitaan että vaihde menee silmään.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 1399465)
Menee se tuossa työpaikan 2000- luvun taitteen hiluxissakin, mutta huomaa kyllä ainakin lämpimänä.
Toki menee sitten takaveto- hiaceissa pakki ilman kytkintä kun runttaa vaan :D

Mitähän sä vehtaat?
Ensi ei mene, mut sitte oot jo sitä mieltä että meneekin.

Timo_L 07.01.2019 15:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin (Viesti 1399472)
Mitähän sä vehtaat?
Ensi ei mene, mut sitte oot jo sitä mieltä että meneekin.

Et osaa lukea? "Aika nihkeästi yleensä menee" -> yleensä tarkoittaa suomen kielessä, että se ei päde joka tilanteessa. Vai oliko tässäkin nyt jotain epäselvää? Ja juu, yleensä sitä kytkintä tarvitaan että vaihde menee päälle, mutta meneehän toki vaikkapa synkronoimaton pakki silmään vaikka olisi takaveto, etuveto tai neliveto kun runttaa vaan. Ja kuten jo totesin, esim. tossa meidän firman nelivetohiluksissa jakis vapaalla vaihde menee kohtuu kevyesti silmään ilman kytkintä - ja kyllä, siinä kepissä tuntuu että synkrot ottaa silloin vastaan.

Ja meneehän se synkronoitu vaihdekin silmään vaikka sitten se jakis vaihteellakin, kun vaan aikansa jauhaa väkisin synkronointia vastaan ja saa auton sillä vähitellen liikkeelle.


Vittu teillä on taas vaikeeta :D

Topi1982 07.01.2019 15:23

Meillä on niin vaikeeta myöntää olleensa väärässä.

Topi1982 07.01.2019 15:30

Hilukiin tuossa youtuubissaan väkisin sormillaan noita vaihteita runnoo, pientä rajaa demonstraatioihin!:rolleyes:

Timo_L 07.01.2019 16:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jyty (Viesti 1399478)
Hilukiin tuossa youtuubissaan väkisin sormillaan noita vaihteita runnoo, pientä rajaa demonstraatioihin!:rolleyes:

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 1399476)
Ja meneehän se synkronoitu vaihdekin silmään vaikka sitten se jakis vaihteellakin, kun vaan aikansa jauhaa väkisin synkronointia vastaan ja saa auton sillä vähitellen liikkeelle.

Edelleen, se luetun ymmärtäminen :D

Ja ei, minulla ei todellakaan ole vaikeaa myöntää jos olen väärässä. Jotta siis kyllähän se vaihde silmään menee, fakta kuitenkin on että jos jakis on vapaalla ja auto paikallaan, niin kytkin ylhäällä päälaatikon väliakseli/ ulostulopuoli ja jakiksen sisääntulopuoli ja siihen liittyvät romut pitää saada pyörimään samaa tahtia kuin päälaatikon sisääntulo/ pääakseli.
Se, saako jakiksen ollessa vapaalla kyseessä olevat romut pyörimään kepistä yhdellä sormella höyhenenvastuksella tökäten tai vähän isommalla voimalla on sitten ihan tapauskohtaista. Toyotassa näköjään menee ainakin kohtuu kevyesti.
Vastaavasti jos tuon saman tekisi synkronoimattomalla, niin kuuluisi/ tuntuisi pikku krunks ja vaihde olisi silmässä.

hiluvitkutin 07.01.2019 16:54

No oletko väärässä vai et?
Vähä hankala kyllä sanoa, ku olet kumpaakin mieltä.
Mutta jakis vapaalla, pykälä menee päälle samalla lailla, painoi kytkintä eli ei.

aslakki 07.01.2019 18:10

Miepä veikkaan, tai oikeastaan olen melko varma :D että sivuakseli ja muutkin romut siellä laatikossa pyörii vaikkakin vaihde olisi vapaalla, siis jos jakolaatikkokin vapaalla ja tämä mahdollistaa sen että kytkin ylhäällä menee herkästi pykälä päälle :rolleyes:

Timo_L 07.01.2019 18:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin (Viesti 1399483)
No oletko väärässä vai et?
Vähä hankala kyllä sanoa, ku olet kumpaakin mieltä.

Luetun ymmärtäminen ei edelleenkään siis ole vahvuutesi?

Lainaus:

Mutta jakis vapaalla, pykälä menee päälle samalla lailla, painoi kytkintä eli ei.
Väännetään nyt vielä rautalangasta, kun ei varmaan hiluvitkutin muuten tajua: se että auto paikallaan seisten, jakis vapaalla vaihde menee silmään kytkin ylhäällä vaikka kepin suuntaan pieraisemalla, niin siitä huolimatta synkrot hoitaa silloin laatikon sisuskalujen pyörintänopeuserojen tasaamisen.
Jos kytkin on pohjassa ja pääakseli ei pyöri, ei pyörintänopeuseroja tarvitse tasata.
Vaihde ei siis mene samalla tavalla päälle, vaikka se sitten kytkin ylhäällä sattuisi kytkeytymään kevyesti.

Näissä pikkuautoissa tyhjäkäynnillä homma vielä menee kytkin ylhäällä ja jakis vapaalla pääosin kivuttomasti, mutta enemmän kierroksia ja/ tai raskaammat pyörivät massat laatikoissa niin eroakin alkaa tulla.


Ja joo, ette vielä jää epäselväksi: kirjoitin aiemmin väärin kun totesin ykskantaan että vaihde ei mene päälle. Kyllä se menee, koska synkrot hidastaa jakiksen ollessa vapaalla. Ja saa ne sitten jakis vaihteellakin väkisin runnottua jos,oikein yrittää.

Mutta kuten myös jo todettua, ainakin sen mitä kokeilin työpaikan hiluxissa, niin eron kyllä huomaa kytkin pohjassa ja kytkin ylhäällä.
Täytyy joku päivä koittaa vaikka uudella Valtran traktorilla mitä se tekee, kunhan osuu sopiva masiina kohdalle..

Topi1982 07.01.2019 19:08

Miulla männöö Toyotassa kaikki kepin vaihteet piälle iliman kytkimen polokemista. Olipa jakis hittaalla, vappaalla tai noppeella. Niin ja moottori käymässä.

dodge3500 07.01.2019 20:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jyty (Viesti 1399494)
Miulla männöö Toyotassa kaikki kepin vaihteet piälle iliman kytkimen polokemista. Olipa jakis hittaalla, vappaalla tai noppeella. Niin ja moottori käymässä.

Juu yleensä automaatissa menee

Topi1982 07.01.2019 21:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja dodge3500 (Viesti 1399500)
Juu yleensä automaatissa menee

Ai niinhän se onkii!

hiluvitkutin 07.01.2019 21:48

Jos auto on paikallaan, niin aika nihkeästi yleensä tahtoo mennä vaihde vapaalta pykälälle ilman kytkintä silloin kun kone käy..
Laatikko vapaalla, kytkin ylhäällä päälaatikon sisääntulo pyörii ja muut osat on paikallaan on se jakis vapaalla tai ei. Eli kytkintä tarvitaan että vaihde menee silmään.

Mitenkä tämän voi väärin ymmärtää?
Jos tuon tekstin kirjoittaa väärin, niin kellähän tässä luetun ymmärtämisessä vikaa?

Mitenkä haluat että tuota valmettia testailen huomenna?
Milläs vaihteistolla pitäs olla?

Topi1982 08.01.2019 06:06

Minä kyllä ymmärrän luetun, mutta oman kirjoitetun ymmärtämisessä on vaikeuksia.

jmk 08.01.2019 06:08

Tilannetta tuskin pelastaa muu kuin fulleri...ja sitä eitaida olla valmettiin sovitettu

dodge3500 08.01.2019 16:55

Kokeilin tänään omaa hj61:stä, niin että jakis vapaalla ja kone käy 1, 2, 3 ,4 rusahtaa ja 5 et pakki ei mene ollenkaan. Kytkintä käyttäessä menee kaikki hienosti.

Timo_L 08.01.2019 17:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja dodge3500 (Viesti 1399591)
Kokeilin tänään omaa hj61:stä, niin että jakis vapaalla ja kone käy 1, 2, 3 ,4 rusahtaa ja 5 et pakki ei mene ollenkaan. Kytkintä käyttäessä menee kaikki hienosti.

Kyllä sen pitää mennä joka autossa ihan pierun voimalla, kun isot pojat niin sanoo!

dodge3500 08.01.2019 21:03

Mut joo.
Löytykö vikaa siihen alkuperäseen kysymykseen?
Kiinnostus heräs jos sattuu omalle kohdalle.

MetAxi 09.01.2019 18:13

Niin. Siihen alkuperäiseen vikaan: laatikko irti, niin vika on esillä.
Lootan kun joutuu joka tapauksessa irrottamaan, mitä siitä arpoo?

dodge3500 09.01.2019 18:39

Nyt ei auennu mikä se vika oli

jmk 09.01.2019 18:46

Ei sitä käsittääkseni ole vielä raportoitu ainakaan alkuperäisen kysymyksen esittäjän toimesta.

BJ-40/76 09.01.2019 20:56

Alkuperäisestä viasta ei tietoa.
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 1398876)
Tosin jos jakis vapaalla, niin silloin ei menisi vaihde päälle ilman kytkintä kone käynnissä.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 1399051)
No vaikkapa siksi, että voimalinjassa on ensin moottori, sitten kytkin, sitten päävaihteisto, ja viimeisenä jakolaatikko. Jos auto on paikallaan, niin aika nihkeästi yleensä tahtoo mennä vaihde vapaalta pykälälle ilman kytkintä silloin kun kone käy..
Laatikko vapaalla, kytkin ylhäällä päälaatikon sisääntulo pyörii ja muut osat on paikallaan on se jakis vapaalla tai ei. Eli kytkintä tarvitaan että vaihde menee silmään.

Tuossahan ensimmäisenä tuo alkuperäinen Timo_L viesti, johon kommentoin, että miksipä ei?
Ja seuraavana vastaus.....

Nuo puoli miljoonaa ajetut japsilaatikot vissiin rikki, kun toimivat vielä...

Timo_L 09.01.2019 21:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 1399660)
Tuossahan ensimmäisenä tuo alkuperäinen Timo_L viesti, johon kommentoin, että miksipä ei?
Ja seuraavana vastaus.....

Nuo puoli miljoonaa ajetut japsilaatikot vissiin rikki, kun toimivat vielä...

Tossa yllähän se just todettiin, että löytyi se jumalainen Toyotakin missä menee vaihde joko rusahtaen tai ei ollenkaan :D
Mutta jos nyt jo annetaan tämän asian olla, koska selkeästi tässä ketjussa on useampikin ihminen joille ei yksinkertaiset asiat aukene vaan jumitetaan omassa päähänpinttymässä ymmärtämättä mistä nyt ihan oikeasti pohjimmillaan edes puhutaan :rolleyes:

Topi1982 09.01.2019 21:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 1399662)
Tossa yllähän se just todettiin, että löytyi se jumalainen Toyotakin missä menee vaihde joko rusahtaen tai ei ollenkaan :D
Mutta jos nyt jo annetaan tämän asian olla, koska selkeästi tässä ketjussa on useampikin ihminen joille ei yksinkertaiset asiat aukene vaan jumitetaan omassa päähänpinttymässä ymmärtämättä mistä nyt ihan oikeasti pohjimmillaan edes puhutaan :rolleyes:

Näin on!:D:D:D:D:D Eikä peilikään ole huono keksintö.

Timo_L 10.01.2019 07:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jyty (Viesti 1399666)
Näin on!:D:D:D:D:D Eikä peilikään ole huono keksintö.

Jeepin automaattipeilit on niin tummat, että pitää varmaan ostaa Toyotasta virheettömästi toimivat :o Mutta en varmaan ymmärrä niiden toimintaperiaatetta, kun ovat manuaaliset. Miten niiden käyttövipu on synkronoitu peilin kääntömekanismiin?

JiiPee 10.01.2019 08:30

Toivoisin, että tämä luetun/kirjoitetun/peilikuvan/yms. ymmärtämisestä vänkääminen jo loppuisi ja keskityttäisiin siihen alkuperäiseen ongelmaan. Kiitos ja anteeksi.

66 Jez 10.01.2019 18:57

Nosti kingkaapin ilmaan ja latoin vaihteen päälle ei tule vetoa kun pyörittää vasenta etupyörää niin kaikki muut renkaat pyörivät paitsi oikea etupyörä ja myös kardaanit pyörivät mutta oikean puolen vetoakseli on irti muista .

HJ60_Jussi 10.01.2019 20:16

Mitä ois tapahtunu jos ois sitä oikeaa rengasta pyörittäny. Onko napalukko jumissa?

BJ-40/76 11.01.2019 00:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 66 Jez (Viesti 1399717)
Nosti kingkaapin ilmaan ja latoin vaihteen päälle ei tule vetoa kun pyörittää vasenta etupyörää niin kaikki muut renkaat pyörivät paitsi oikea etupyörä ja myös kardaanit pyörivät mutta oikean puolen vetoakseli on irti muista .

Oikeassa etusessa varmaan jarru pikkasen päällä. (napalukkokiinni tms. taikka jumii, mutta etuperästä yhteys jakikseen ja takaperään)

Siis neliveto toimii, kun takaset pyörii.

-> vika vaihelaatikossa taikka kytkimessä?


Sivu luotu: 15:59 (GMT +2).