Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Fj40 kunnostus projekti. (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=156804)

Juzzi91 23.08.2018 16:47

Fj40 kunnostus projekti.
 
1 Liiteet
Elikkäs tommonen Toyota vuosimallia -70 olis tarkoitus kunnostaa ja pitää melko alkuperäisenä. Tietysti pieniä parannuksia tulee varmaan tehtyä🤔 Tarkoitus olisi saada tojo ensvuoden picniciin valmiiks. Voi olla et liiankova tavote mutta aina sitä voi haaveilla😏


Projekti tosiaan aloitettiin 18.8.18. Tänne päivittelen sit projektin etenemistä ainakun ehdin.

tapsa4x4 23.08.2018 20:18

Onko tässä konepellin alla chevy suora kutonen?

tare 24.08.2018 04:57

Hienoa!! kuvia vaan tänne projektista :)

Juzzi91 24.08.2018 07:46

3.8l suora 6 löytyy pellin alta..mut sitä en tiedä että onko sama kun chevyssä. Mutta ei konetta ainakaan ole vaihdettu että vakio tekniikka on.

wikke 24.08.2018 07:52

Ehjähkön oloisia aihioitahan rupeaa löytymään enemmänkin... :)

lepa77 24.08.2018 07:59

vau.mielenkiinnolla seurataan

Juzzi91 24.08.2018 08:06

5 Liiteet
Nyt on tojoo aloitettu purkaan ja katsottu että kuikas paha ruostekasa se nyt oikeasti sit onkaan. Ei se nyt ihan mahdottoman pahalta näytä. Tankin alla on yks pieni reikä ja korin taka kiinnikkeet on vähän pehmeät .Ovien kohdalla ne korin pellit on pahimmat mutta onneks on helppoo suoraa peltiä hitsata.😁

-MaTTi- 24.08.2018 12:51

Ootpa hyvän löytäny, suorastaan ihmeellisen hyvässä kunnossa koriltaan kun näyttäis äkkiseltään ettei oo uusiks tehty aiemmin. Teehän huolella hyvä, tuosta on hyvä jatkaa. :)

Juzzi91 24.08.2018 15:25

Kori tosiaan on melkein räpeltämätön jotain pikku korjausta on joskus tehty.

lepa77 24.08.2018 19:42

on kyllä hyvä kuntoinen.onko lato löytö?

Juzzi91 25.08.2018 19:31

Juu on lato löytö.. Sen takia onkin säilynyt hyvänä.

pillimehu 25.08.2018 22:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Juzzi91 (Viesti 1388687)
Elikkäs tommonen Toyota vuosimallia -70 olis tarkoitus kunnostaa ja pitää melko alkuperäisenä. Tietysti pieniä parannuksia tulee varmaan tehtyä🤔

...ei ole tarkoitus olla minkään sortin besserwisser, mutta toivottavasti pidät "pienet parannukset" mahdollisimman pieninä...mustakilpiset 40-sarjalaiset ovat nimittäin niitä legendoja joita ei todellakaan kannata muuntaa "aivan-kuin-kaikki-muutkin"-muotoon... heivaat vaan mangelssit mäkeen ja katselet tilalle lukkovanteet pitsaleikkureineen...mieluiten sellaiset pölykapselimallit jotka tuossakin legendassa ovat aikanaan alla pyörineet... ...takasivuikkuna vaan herätti hämmennystä?...:confused:...eikö avattava tuuletuspikkuikkuna tullut vasta vuosimallista 1977 eteenpäin???

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Juzzi91 (Viesti 1388748)
Nyt on tojoo aloitettu purkaan ja katsottu että kuikas paha ruostekasa se nyt oikeasti sit onkaan. Ei se nyt ihan mahdottoman pahalta näytä.

...ruostekorjauksien suhteen pala kakkua... alkuperää kunnioittavaa maalisävyä vaan pintaan niin silloin käsissä alkaa olla kättäpolttavan:cool:kuuma kampe! Lykkyäpyttyyn!

-MaTTi- 26.08.2018 09:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pillimehu (Viesti 1388884)
heivaat vaan mangelssit mäkeen ja katselet tilalle lukkovanteet pitsaleikkureineen...mieluiten sellaiset pölykapselimallit jotka tuossakin legendassa ovat aikanaan alla pyörineet...

Mun käsittääkseni nuo ylläolevat punatut ei mahdu samaan lauseeseen, lukkovanteissa ei oo koskaan pöläreitä/pölykapselikoukuilla olevat vanteet ei oo lukkovanteita.

Juzzi91 26.08.2018 10:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pillimehu (Viesti 1388884)
...ei ole tarkoitus olla minkään sortin besserwisser, mutta toivottavasti pidät "pienet parannukset" mahdollisimman pieninä...mustakilpiset 40-sarjalaiset ovat nimittäin niitä legendoja joita ei todellakaan kannata muuntaa "aivan-kuin-kaikki-muutkin"-muotoon... heivaat vaan mangelssit mäkeen ja katselet tilalle lukkovanteet pitsaleikkureineen...mieluiten sellaiset pölykapselimallit jotka tuossakin legendassa ovat aikanaan alla pyörineet... ...takasivuikkuna vaan herätti hämmennystä?...:confused:...eikö avattava tuuletuspikkuikkuna tullut vasta vuosimallista 1977 eteenpäin???


...ruostekorjauksien suhteen pala kakkua... alkuperää kunnioittavaa maalisävyä vaan pintaan niin silloin käsissä alkaa olla kättäpolttavan:cool:kuuma kampe! Lykkyäpyttyyn!

Tuuletus ikkuna tuli tosiaan vasta -77. Kovin on ollut hakusessa yhdellä pitkällä ikkunalla olevat kyljet.

Mika_T 26.08.2018 11:59

https://www.sor.com/cat080d.sor :rolleyes:


https://cdn.shopify.com/s/files/1/13...FJ40_large.jpg

Tosiaan. Nämä ei ole lukkovanteita mutta sellaseen orkkisluukkiin oikein sopivat.

Juzzi91 26.08.2018 14:10

3 Liiteet
Tänään napattiin keulan osat pois. Etu lokasuojatkin näyttää melko hyviltä. Pienet paikat joutuu tohon lokarin päälle tekeen.

lepa77 26.08.2018 15:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Juzzi91 (Viesti 1388935)
Tänään napattiin keulan osat pois. Etu lokasuojatkin näyttää melko hyviltä. Pienet paikat joutuu tohon lokarin päälle tekeen.

hyvin on säilynyt.

pillimehu 27.08.2018 22:25

https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=214967
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 1388904)
Mun käsittääkseni nuo ylläolevat punatut ei mahdu samaan lauseeseen, lukkovanteissa ei oo koskaan pöläreitä/pölykapselikoukuilla olevat vanteet ei oo lukkovanteita.

...onko näin:confused:...mikähän ihmeen mutaatio tämä itseltäni löytyvä 16tuumainen sitten mahtaa olla?

https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=214965https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=214966

Juzzi91 28.08.2018 04:37

2 kpl löytyy kyseisiä vanteita.. noi siis alkuperäiset?

Juzzi91 28.08.2018 15:50

2 Liiteet
Tommoset prototyyppi korjaus palat tuli väsäiltyä. Ajattelin että parempi tehdä kokonaan uudet ku tommosia pikku räpellys paikkoja korjailla.Pientä korjausta vielä niin hyvin ne sopii.

Samppahj 28.08.2018 21:01

Asiallista tekemistä!

pillimehu 28.08.2018 22:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Juzzi91 (Viesti 1389058)
2 kpl löytyy kyseisiä vanteita.. noi siis alkuperäiset?

...luulen niin...40-mallisarjan Mastercatalog 3/1969-6/1974 näyttelee seuraavaa...elikkäs lukkovanteet kiinnityskorvakkeilla+pöläreillä...

https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=214983 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=214984

-MaTTi- 29.08.2018 01:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pillimehu (Viesti 1389052)
...onko näin:confused:...mikähän ihmeen mutaatio tämä itseltäni löytyvä 16tuumainen sitten mahtaa olla?

Täytynee sivistää itseään lisää, kiitos oikaisusta, ei oo vaan sattunut silmiin aiemmin. 🙈

Juzzi91 29.08.2018 16:12

1 Liiteet
Joskus on vissiin vanha omistaja ajatellu vahvistaa takalattian reunaa! Meinaan on täysin ehjä lattia tuolla alla.

Juzzi91 29.08.2018 16:41

2 Liiteet
Erikoisia ideoita on joskus jollain ollu. Lattia oli ihan koskematon tuon niin sanotun vahvike pellin alla.

-MaTTi- 29.08.2018 20:52

Aika erikoista. :eek: Yleensä löytää kaikkee muuta kun tervettä alta.

Juzzi91 02.09.2018 17:29

Tämä yksilö on ollut harvinaisen terve...Tojotaksi ��

Juzzi91 04.09.2018 18:09

3 Liiteet
Tänään nostin katon pois ja katoin samalla kuinka pahalta tuulilasinkehys näyttää alta.. ODOTUKSET EI OLLUT KORKEALLA..:D Yllätys oli mitä mainioin Priima kehys sieltä sitten paljastui.

SKoho 04.09.2018 19:03

Karjalast löytys 5 kpl niit lukkovanteita jos sit on tarves, rautapossusta jääpi ylijmääräseks.
Hiano Bertta :D

Juzzi91 05.09.2018 17:49

3 Liiteet
Tänään tuli nostettua loppu kori pois. Viikonloppuna yritetään vähän hiekkapuhalella nurkkia puhtaaks. Runko paljastui myös ihan priimaksi ei tarvi kuin pieni puhallus ja maali niskaan.

bj45lava 05.09.2018 22:03

Mulla olis -69 Fj originaali katto laseineen ja nostoluukulla.
Tossa on tainnu myös konepelti vaihtua uudempaan sulla joskus.
Vanhassa myös konepellin ja naaman saranat on valua, uudemmissa pellistä väännetyt.

bj45lava 05.09.2018 22:04

Näähän ei oo myöskään väännetty samasta paskapellistä kuin uudemmat versiot, eli ei ruostu samalla tavalla.

pillimehu 05.09.2018 22:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Juzzi91 (Viesti 1389667)
Tänään tuli nostettua loppu kori pois. Viikonloppuna yritetään vähän hiekkapuhalella nurkkia puhtaaks. Runko paljastui myös ihan priimaksi ei tarvi kuin pieni puhallus ja maali niskaan.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bj45lava (Viesti 1389685)
Näähän ei oo myöskään väännetty samasta paskapellistä kuin uudemmat versiot, eli ei ruostu samalla tavalla.

...alkaa kohta huolestuttamaan...:confused:...onko kyseessä Toyota ollenkaan???

nimimerkillä: "missä-viipyvät-ne-toyotaprojektille-tunnusomaiset-kolme-neliötä-peltiä-ja-puolikymmentä-pulloa-hitsauskaasua???"

dodge3500 08.09.2018 16:25

Täällä on kans pölykapseli tapeilla varustettuja jos haluaa

wikke 10.09.2018 18:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bj45lava (Viesti 1389685)
Näähän ei oo myöskään väännetty samasta paskapellistä kuin uudemmat versiot, eli ei ruostu samalla tavalla.

Mikähän mahtaa olla raja?

Pääsin tuossa tonkimaan ulkoistettuun, iät maanneeseen #j romuvarastooni penkomaan, koska muistin siellä olleen kierros lukkovanteita kapselin lipareilla, mutta ne lie jatkaneet jo matkaa. Sen sijaan löytyi 5pcs. kuin uusia kun pölyt pyyhkäisi kiiltävän mustia lukkovanteita kilkkeineen. Ne luulin jo aikanaan myyneeni. Puhallutettu ja maalattu "murtajamaalilla" liki kaksikymmentä vuotta sitten.

Tämä yksilö kyllä uskomattoman terve tapaus! :)

Juzzi91 10.09.2018 19:55

Kiitokset kaikille ketä vanteita on tarjonnut.. Ennen kaikkea pillimehulle ketä vanne keskustelun sai aikaan.:D
Moni on tarjonnut vanteita ja enköhän jonkun kanssa kauppaan päästä... joten nyt on tojoon on löydetty oikeanlaiset vanteetkin.

Seuraavat osa mitä kipeästi kaipaisin olisi yhden ikkunan katto osat, eli ilman avattavaa taka ikkunaa. Jos jollain on niin tarjotkaa rohkeasti. Puh.0400277430

pillimehu 10.09.2018 22:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Juzzi91 (Viesti 1389985)
Kiitokset kaikille ketä vanteita on tarjonnut.. Ennen kaikkea pillimehulle ketä vanne keskustelun sai aikaan.:D
Moni on tarjonnut vanteita ja enköhän jonkun kanssa kauppaan päästä... joten nyt on tojoon on löydetty oikeanlaiset vanteetkin.

kääk:eek:...ääneen ajattelemani vannenäkökulma taisi lähteä keulimaan keskustelun merkeissä...tarkoituksena ei ollut tuputtaa:o...vaikka tottapuhuen kaikkihan me tiedämme ettei mustakilpeä parane millään mutiasmangelseilla munata:D

Seuraavat osa mitä kipeästi kaipaisin olisi yhden ikkunan katto osat, eli ilman avattavaa taka ikkunaa. Jos jollain on niin tarjotkaa rohkeasti.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bj45lava (Viesti 1389684)
Mulla olis -69 Fj originaali katto laseineen ja nostoluukulla.
Tossa on tainnu myös konepelti vaihtua uudempaan sulla joskus.
Vanhassa myös konepellin ja naaman saranat on valua, uudemmissa pellistä väännetyt.

mahtaako bj45lava tarkoittaa mitä kirjoittaa?...meinaan vaan että olisi melkoinen match-in-heaven mustakilpiseesi:rolleyes:

Juzzi91 11.09.2018 04:35

Kyllä kyseisen kaverin kanssa oltiin yhteydessä. Voi jopa hyvinkin löytyä kyseiset osat.:rolleyes:

tare 11.09.2018 04:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bj45lava (Viesti 1389685)
Näähän ei oo myöskään väännetty samasta paskapellistä kuin uudemmat versiot, eli ei ruostu samalla tavalla.

miten mun mielestä tämä ei kohtaa ainakaan tohon mikä mulla on :D

https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=215470

Juzzi91 11.09.2018 08:41

Ei kyllä :D

Radis 12.09.2018 20:09

Tämä yksilö vaikuttaa siltä, että sillä on ajettu vain kesäisin poutapäivinä, ja muun aikaa pidetty katoksessa sään suojassa.

Häkellyttää että miksi on menty moinen helmi maalaamaan mattamustalla?

Joku kumma perversio tuntuu olevan varsin yleisesti vallalla, kun tommoista tehdään. Useimmiten vieläpä telalla yksikomponenttia suoraan paskan pälle, jotta varmistutaan siitä, että lopputulos on maksimaalisen törkeän näköinen, ja että varmasti puolen vuoden kohdalla maali hilseilee siltä täältä irti. Sitten seuraava omistaja saakin hioa auton kauttaaltaan jos siitä koskaan haluaa saada millään tavoin kestävällä maalipinnalla varustetun. :mad:

Minä olen kyllä sitä mieltä että telalla mattamustan levittelijät kuuluu samaan kategoriaan kun pellin toisen pälle hitsaajat. Eli vailla taivaspaikkaa olevia surkeita otuksia.:D

Juzzi91 13.09.2018 19:46

Hiomakone on jo onneks tulossa niin saa tämän kaunokaisen hioa pelille:D Ei tohdi koko autoa hiakkapuhaltaa ettei pellit veny lämmöstä.:eek:

Juzzi91 20.09.2018 10:36

1 Liiteet
Nyt saapui Japanin tuliaiset. Vähän uutta takavaloo,vilkkua ja astinlaudat.;)

Juzzi91 26.09.2018 13:41

2 Liiteet
Tänään tuli taas talissa touhuiltua. Nostettiin tekniikka pois. Nyt runko puhalluksen ja väriä niskaan.

-MaTTi- 26.09.2018 18:41

1 Liiteet
Mikä ihmeen tuninki-filtteri siellä oikein on? :eek: Kait etit oman pöntön tilalle?

Juzzi91 26.09.2018 20:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 1391166)
Mikä ihmeen tuninki-filtteri siellä oikein on? :eek: Kait etit oman pöntön tilalle?

Kyllä on orkkis putsari hakusessa.:D Vanha omistaja oli vaihtanut tuninki filtterin lisäks Amazonin kaasarin. Onneksi vanha alkuperäinen kaasari löytyi vielä hyllystä. :cool:

dodge3500 25.10.2018 19:04

Mites tän "entisöinti" etenee

Juzzi91 27.10.2018 14:17

Huonosti.. työt haittaa nyt todella paljon tojon laittoa. Ne vanteetkin pitäs ehtiä tulla hakemaan..on hiukan venynyt sekin homma:mad:

dodge3500 27.10.2018 21:30

Voin ne tuodakin kun pitäis hakee salosta osia kun kerkiäis

Juzzi91 28.10.2018 17:52

Se olis kyllä pirun hyvä homma. Ilmoittele kun olet tulossa Saloon päin. Tulen kyllä ne siitä salosta hakeen.

Juzzi91 30.04.2019 14:15

2 Liiteet
Noniin päivitellään välillä taas tätäkin. On tullut enimikseen osia hankittua kun työt ja haaverit estänyt tekemsen. Tommonen romu tuli haettua mistä saan katon itselleni ja kiitos dodge3500 kun antoi mulle noi alkuperäiset lukko vanteet mistä pillimehu ja matti tais olla huolissaan. Nyt ne on ja autoon ne varmasti laitetaan. Enää ei tarvi olla huolissaan siitä asiasta:D:cool:

Kaitsu67 30.04.2019 16:05

Miten noi Toyotan lukkovanteet toimii, siis lähinnä miten niihin pistetään kumi päälle? "Takakautta" ?

jmk 30.04.2019 16:18

Ei tietoa Toyotan vanteista mut eiks muuten pureta vanne jotta saadaan rengas paikalleen

Häänrik 30.04.2019 18:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 (Viesti 1408368)
Miten noi Toyotan lukkovanteet toimii, siis lähinnä miten niihin pistetään kumi päälle? "Takakautta" ?

Ilmat pois, painetaan rengas etupuolelta keskemmälle pois reunalta, sorkkaraudalla lukko pois, tämän jälkeen rengas pois ja pudottaa uuden tilaansa ja sorkkaraudalla lukko takas ja ilmaa renkaaseen. Ei tartte ähistä ja puhista. Sisäkumin toki vaatii kun lukko ei tiivistä

pillimehu 30.04.2019 21:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Juzzi91 (Viesti 1408363)
Noniin päivitellään välillä taas tätäkin. On tullut enimikseen osia hankittua kun työt ja haaverit estänyt tekemsen. Tommonen romu tuli haettua mistä saan katon itselleni ja kiitos dodge3500 kun antoi mulle noi alkuperäiset lukko vanteet mistä pillimehu ja matti tais olla huolissaan. Nyt ne on ja autoon ne varmasti laitetaan. Enää ei tarvi olla huolissaan siitä asiasta:D:cool:

Loistava valinta Juzzi91!!! OEM-lukkovanteet nimittäin istuvat maastoautojen legendaarisimpaan mallisarjaan kuin isä äitin päälle...ainoat poikkeamat purinistiseen näkemykseeni BJ:n vanteista muodostavat tietysti beadlockboggerit...kaikki muu lukkovanteiden ja beadlockin välissä on kuin haaleaa vettä joisi :D

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 (Viesti 1408368)
Miten noi Toyotan lukkovanteet toimii, siis lähinnä miten niihin pistetään kumi päälle? "Takakautta" ?

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Häänrik (Viesti 1408376)
Ilmat pois, painetaan rengas etupuolelta keskemmälle pois reunalta, sorkkaraudalla lukko pois, tämän jälkeen rengas pois ja pudottaa uuden tilaansa ja sorkkaraudalla lukko takas ja ilmaa renkaaseen. Ei tartte ähistä ja puhista. Sisäkumin toki vaatii kun lukko ei tiivistä

...hei Häänrik...noinhan se teoriassa menee...mutta käytännön kokemukseni lukkovanteiden purkamisesta ovat jotakin aivanmuuta:eek:...Toyotan tyyppiominaisuus (lue:ruostuminen:D) nimittäin heittää haasteensa vanteiden purkamiseenkin...yleensä vanteiden lukkokehä on ruostunut ulkokumin kanssa vanteeseen kiinni saumattomaksi köntiksi...jonka vuoksi renkaan alaspainamiseen tarvitaan voimaa vähintäänkin massey:cool:fergussoonin metsäkärryn kuormaajan tukijalan verran...(ks. referenssikuvat alla)
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=215978

https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=215977

...kuten kaikessa muussakin niin aloittaminen tässäkin se haastavin vaihe...pointtina on saada ulkokumi painettua lukkokehän katkoksesta katsottuna n.5cm myötäpäivään sen verran alas että vanteen sisään menevä lukkokehän olake mahtuu nousemaan ylös/ulos ulkokumin takaa rengasraudalle tehdyn kolon kohdalta...selvyyden vuoksi alla referenssikuva siitä mistä nyt yritän sönköttää:D
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220305

...takaisin kasaaminen sensijaan on kuin pala kakkua...sikälimikäli kotiläksyt on tehty ja vanteen sisäosat makitoitu/maalattu korroosiosta vapaaksi niin takaisinkasaamisessa ei tarvita virka-apua fergussooninmasseylta vaan lukkohehän takaisinpaineluun riittää pelkkä neli-nelosella kengänkoolla varustettu persvakoaan valuvien verkkareittensa alta vilautteleva perusjantteri:D

Kaitsu67 01.05.2019 09:17

Siis vaikka se vääntyy tollaseksi vinkuraksi, sen saa vielä takaisin siistiksi :eek:

-MaTTi- 01.05.2019 09:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Juzzi91 (Viesti 1408363)
Nyt ne on ja autoon ne varmasti laitetaan. Enää ei tarvi olla huolissaan siitä asiasta:D:cool:

Hommaa vielä alkuperäiset uudet kapselit noihin kun on kerran koukut. Ei maksa kuin reilun 20€/kpl ja saa paikalliselta Toyotaltakin.

kivinen 01.05.2019 10:00

Lukkovanteista muutama juttu.

En tiedä onko arvon tojotistit asian täysin sivuuttaneet, mutta sisäkumin ja vanteen väliin tulee vannenauha. Muuten sisäkumi puhkeaa hyvinkin nopeasti.

Sisäkumin pitäisi olla juuri käytettävän renkaan kokomerkinnällä, muuten puhkeaa taas aika nopeasti.

Edelläolevat olisi hyvä asetella paikalleen talkin kanssa, hyvällä tuurilla estää sisäkumia hieroutumasta rikki.

Tärkeimpänä asiana, renkaan täyttö häkissä. Suomessakin on kuollut varmaan ihan riittävästi ihmisiä kun vannelukko ampuu irti vanteesta ensitäytöllä. Ne lukkorenkaat ja vanteetkin kun on ruostuneet ja kulmat ei ole ihan täydelliset...

Paras suositus on jättää koko vanne käyttämättä, kenenkään henki ole jonkun auton ulkonäködetaljin arvoinen.

Ei mulla muuta.

HJ60 02.05.2019 20:57

Samaa mieltä Kivisen kanssa siitä, että lukkovanteen käyttöön ja täyttöön tulee suhtautua asian (oman henkikullan) vaatimalla vakavuudella.

Eri mieltä siitä, että lukkovanne tulisi jättää pois käytöstä, koska se on lukkovanne.

Kuten arvon pillimehu jo aiemmin mainitsi, purkamisen jälkeen vanne ja lukkokehä tulee putsata huolella ruosteesta ja muusta paskasta, tarkastaa muoto ja kunto ja vetäistä ainakin oleellisiin pintoihin toimivuutta edistävä maali, vaikka ulkoasun haluaisikin säilyttää "patinoituneena".

Sanoisin, että toyotan alkuperäisiä lukkovanteita käyttävät asianharrastajat ovat varmasti huomattavasti paremmin tietoisia toimiensa riskeistä, kuin ne 200 euron escortinsa mäkpershoneita puuilon kahdenkympin jousipuristimilla remppailevat "kylän miehet".

Asiallinen huomio Kiviseltä, en sitä sano. Mutta asiallinen vanne myös oikein käsiteltynä, ja oikein toimiva kapistus näissä vehkeissä.

HJ60 02.05.2019 21:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 1408400)
Hommaa vielä alkuperäiset uudet kapselit noihin kun on kerran koukut. Ei maksa kuin reilun 20€/kpl ja saa paikalliselta Toyotaltakin.

O hele, ei sattunu osanumeroita olemaan? Tai valmistenumeroa autolle, jossa moiset ois ollu? Nimim. täkäläinen myyjä vähä nihkeä ylimääräisiin etsiskelyihin, ku se yks hyvä jäi eläkkeelle.

-MaTTi- 02.05.2019 21:31

1 Liiteet
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HJ60 (Viesti 1408482)
O hele, ei sattunu osanumeroita olemaan?

Liitteenä.

HJ60 03.05.2019 08:11

Kiitos.

pillimehu 03.05.2019 19:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kivinen (Viesti 1408402)
Lukkovanteista muutama juttu.

En tiedä onko arvon tojotistit asian täysin sivuuttaneet, mutta sisäkumin ja vanteen väliin tulee vannenauha. Muuten sisäkumi puhkeaa hyvinkin nopeasti.

Sisäkumin pitäisi olla juuri käytettävän renkaan kokomerkinnällä, muuten puhkeaa taas aika nopeasti.

Edelläolevat olisi hyvä asetella paikalleen talkin kanssa, hyvällä tuurilla estää sisäkumia hieroutumasta rikki.

Tärkeimpänä asiana, renkaan täyttö häkissä. Suomessakin on kuollut varmaan ihan riittävästi ihmisiä kun vannelukko ampuu irti vanteesta ensitäytöllä. Ne lukkorenkaat ja vanteetkin kun on ruostuneet ja kulmat ei ole ihan täydelliset...

Paras suositus on jättää koko vanne käyttämättä, kenenkään henki ole jonkun auton ulkonäködetaljin arvoinen.

Ei mulla muuta.

...arvon tojotisti ei mainitsemaasi asiaa ole sivuuttanut...vannenauha (tai pikemminkin vannevyö:rolleyes:) jäi edellisessä postauksessani mainitsematta koskapa pidin asiaa itsestäänselvyytenä...(tai vaihtoehtoisesti taisin olla vappuaattona sen verran pikku:Dsimoissani etten hoksannut ottaa asianhaaraa erikseen esille!)


...liitteenä pari kuvituskuvaa kyseisestä vannevyöstä ja nimimerkin kivinen mainitsemasta vyön kokomerkinnästä...huomatkaa OEM-laatu!
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220309

https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220310

...myös sisusgumit samaa tanakkaa OEM-ensiasennuslaatua!
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220311

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HJ60 (Viesti 1408481)
Samaa mieltä Kivisen kanssa siitä, että lukkovanteen käyttöön ja täyttöön tulee suhtautua asian (oman henkikullan) vaatimalla vakavuudella.
...samaa mieltä sekä kivisen että HJ60:n kanssa!

Eri mieltä siitä, että lukkovanne tulisi jättää pois käytöstä, koska se on lukkovanne.
...samaa mieltä siitä, mistä HJ60 on eri mieltä kivisen kanssa:D

Kuten arvon pillimehu jo aiemmin mainitsi, purkamisen jälkeen vanne ja lukkokehä tulee putsata huolella ruosteesta ja muusta paskasta, tarkastaa muoto ja kunto ja vetäistä ainakin oleellisiin pintoihin toimivuutta edistävä maali, vaikka ulkoasun haluaisikin säilyttää "patinoituneena".
..."arvon pillimehu", LOL! :D:D:D ...pisteet "patinoituneen" ulkoasun arvostamisesta!

Sanoisin, että toyotan alkuperäisiä lukkovanteita käyttävät asianharrastajat ovat varmasti huomattavasti paremmin tietoisia toimiensa riskeistä, kuin ne 200 euron escortinsa mäkpershoneita puuilon kahdenkympin jousipuristimilla remppailevat "kylän miehet".
...yes in deed! ...OEM-lukkovanneharrastajat rulettaa:cool:!

Asiallinen huomio Kiviseltä, en sitä sano. Mutta asiallinen vanne myös oikein käsiteltynä, ja oikein toimiva kapistus näissä vehkeissä.
..."oikein toimiva kapistus"...100%samaa mieltä!


Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 (Viesti 1408394)
Siis vaikka se vääntyy tollaseksi vinkuraksi, sen saa vielä takaisin siistiksi :eek:

...kyllä saa takaisin siistiksi...eikä siihen muuta tarvita kuin kaksi kättä ja ruista:cool:ranteeseen koskapa ei todellakaan ole mitään jousiterästä karkaisultaan!

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kivinen (Viesti 1408402)

Tärkeimpänä asiana, renkaan täyttö häkissä. Suomessakin on kuollut varmaan ihan riittävästi ihmisiä kun vannelukko ampuu irti vanteesta ensitäytöllä. Ne lukkorenkaat ja vanteetkin kun on ruostuneet ja kulmat ei ole ihan täydelliset...

ööö...:confused:...en lähde vakavalla asialla väittelemään mutta vahvasti epäilen että olisiko Tojotan lukkovanteiden kasauksessa kukaan henkiriepuaan menettänyt? ...väitän vaan että kyseisessä versiossa vanteen sisään/ulkokumin alle menevä "kieli" on sen verran kookas/piiiiiiitkä ettei se kyllä pikkukummassa lähde kuuta kiertämään 2.0 täyttöpaineilla? ...ne kuorma-autoissa käytettävät "kielettömät" lukkovanneratkaisut ovat sitten asia erikseen...eritoten kahdeksan ilmakehän täyttöpaineita käytettäessä:eek::eek::eek:!!!
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220328

https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220329

kivinen 03.05.2019 21:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pillimehu (Viesti 1408532)

ööö...:confused:...en lähde vakavalla asialla väittelemään mutta vahvasti epäilen että olisiko Tojotan lukkovanteiden kasauksessa kukaan henkiriepuaan menettänyt? ...väitän vaan että kyseisessä versiossa vanteen sisään/ulkokumin alle menevä "kieli" on sen verran kookas/piiiiiiitkä ettei se kyllä pikkukummassa lähde kuuta kiertämään 2.0 täyttöpaineilla? ...ne kuorma-autoissa käytettävät "kielettömät" lukkovanneratkaisut ovat sitten asia erikseen...eritoten kahdeksan ilmakehän täyttöpaineita käytettäessä:eek::eek::eek:!!!

Luuletko arvon pillimehu, etten ole pyöritellyt muitakin kuin tojotan lukkovanteita viimeksi kuluneen 25 vuoden aikana.

Ensimmäinen vastaavan mallinen lukkorengas kun irtosi täytettäessä 17,5" vanteen ja rengaskoneen leukojen väliin, niin aloin uskoa vanhojen partojen varoituksia. Ei tainnut olla vielä 2bar mittarissa.

Mutta aina voi väittää vastaan ja kokeilla ihan itse milloin ensimmäinen irtoaa. Itse ajan jatkossakin tubeless -vanteilla.

Juzzi91 04.08.2019 15:01

1 Liiteet
Elikkäs auto ei ole edennyt mihinkään suuntaan, mutta tuli rompettorilta tehtyä löytö. Nimittäin alkuperäinen omistajan käsikirja. :D

Juzzi91 03.09.2019 19:39

2 Liiteet
Laitetaan nyt päivitystä omasta käyttö pirssistä tänne kun tuli sitä vähän paranneltua. Eli vaihdettiin arb vinssipuskuri ja vinssi totta kai lisävalo myös. Hienosti austraalian poikien osat kyllä sopi paikkaansa. Oli kohtuu helppo asenella.

dodge3500 07.08.2020 05:04

Onkos tälle tapahtunu mitään


Sivu luotu: 06:15 (GMT +2).