![]() |
Suunnistus cup Oulu Zonesuunnistus 3-5.8.2018 Kisakutsu julkaistu
Pannaas topicci alulle kun alkaa hetki lähestyä :)
Kisakutsu tarkoitus tupsauttaa kohtsilleen eetteriin. Mitään mullistusta ei ole tiedossa, ajoalueeseen pientä laajennusta kuitenkin :) -Antti Kisakutsu: http://ilmoittautuminen.mimmottis.ne..._kilpailukutsu |
Tulossa ollaan, jos ei mitään mullistavaa estettä tule.
|
Kisakutsu sorvattu, ja lähetetty julkaisuun.
Ajoalueet kasvoivat hitusen, en ole itsekkään vielä käynyt katsomassa mitä ko. paikassa näkyy :) |
Hienoa, karvaiset kämmenet jo syyhyää!!
|
Meillä jää ikävä kyllä välistä tällä kertaa.
|
|
Saadaan vähän kansainvälistä menoa, kun tsekki kaverini tulee mukaan ajopariksi. Toki se ei vielä itse sitä tiedä, mutta kyllä se siitä selviää kun suomen kamaralle saapuu juuri ennen kisaa. Pelit jo valmisteilla kisaa varten, joten kaikki kynnelle kykenevät mukaan ajamaan.
|
Ekat rastit metässä :)
Uusi aluekkin oli hivenen isompi kuin tiesinkään, varovasti mittasin pinta-alaksi 570 hehtaaria. Toki alueen sisällä on isoja no go paikkoja ja pelkästään vanhoja ajouria saa käyttää, eli tehokas pinta-ala jää pienemmäksi. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=214097 |
7 teamia ilmoittautunut, vielä muutamalle tilaa ;)
|
Lainaus:
|
Mukana ollaan
|
Virallinen valvoja on tarkastanut rastit
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=214218 Satakunta rastia vietynä, alustan pesunkin saa suoritettua ;) https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=214217 Kovankin maan rasteja löytyy, etenkin nyt kun on kuivahkoa ollut. |
Majoituksia tuossa kyseltiin.
Seuraavat sain kaivettua esiin, varaustilanteesta ei tietoa. Hannuksen kyläkoululla on järjestävän seuran puolesta lattiamajoitusta sis. patjat, jonkinlaiselle määrälle ihmisiä, yli kymmenelle kumminkin. keittiösysteemit löytyy ja saunakin on pihassa. Hannuksen koulu Jäälihalli https://www.jaalihalli.fi/3 Kiimingin erämiehet http://kem.fi/wp/vuokraus/ Pihlajaranta.fi Koitelin residenssi Haukiputaalta ei matkasssa ole hirveästi eroa Ouluun: Samantta Jokikylä apartment |
Onko Zonessa vesihanaa, josta saisi kylmää juomavettä päivän aikana vai kannattaako kaikki ottaa mukaan jo majoituksesta? (Jos nämä helteet nyt tuonne asti kestää...)
|
Kyllä siellä juokseva vesi on, ainakin vessassa. En muista oliko seinässä hanaa, epämääräinen mielikuva sanoo että saattaa olla.
|
On paikalla vesihana josta saa vettä.
Lisäksi paikalle tulee jonkunlainen makkaramyynti. |
Esitettiin kysymys onko kilpailukeskuksessa suihkua, on siellä. Pääsee paikanpäällä nukkujatkin kuoriutumaan kisan jälkeen :)
|
Rastit asennettu, n. 280 kpl. Riittääkö noista kaikille?
|
Rahkola on liian kaino noiden uusien alueiden osalta. Kyllä nyt on taas semmosta lääniä tarjolla, ettei ole ennen Suomen kisoissa nähty. Nyt vaan sankoin joukoin ilmoittautumista pukkaamaan.
Ja ai niin, jos kisojen jatkot on puoliksikkaan sitä tasoa mitä viime vuonna, niin oksat pois!!! |
Tarkennetaan tuota saunapolitiikkaa:
Kilpailukeskus on Ouluzonessa ja sauna Hannuksen kyläkoululla, missä myös voi majoittua, muutaman kilometrin päässä. Kyläkoulullakin oli jonkin verran pysäköintitilaa pihalla jos en väärin muista. Sähkön saatavuutta uretaanikuutioon en osaa sanoa. |
Sammutinkalustoon kannattaa kilpailijoiden varmaan panostaa nyt erityisesti tuon metsäpalovaaran takia.
|
Sammuttimien kuntoon ja leimaan kiinnitetään kisoissa erityistä huomiota tuon metsäpalovaaran takia. t.katsastajasetä
|
Ilmoittautumisiahan on jo tullut ihan kivasti, mutta vielä mahtuu sekaan. Nyt joukolla ilmoittautumista väkertämään ja tukemaan kisatoimintaa niin saadaan tulevaisuudessakin kisat järjestettyä ja lajille täällä pohjoisessakin näkyvyyttä :)
|
Tulen kilpailukeskukseen Pe-La OFFROADTARVIKKEEN konttikärrin kanssa ja tuon esille uutuuksia mm. renkaita ja vinssejä/naruja.
Myös jonkinlainen varaosa saatavuus kilpailunajan, tosin olen vaan paikalla Lauantai iltaan. Voin tuoda Juuasta tilaukset tullessani pelipaikoille:) Petteri |
Onko toiveissa saada yhtään vettä taivaalta seuraavan viikon aikana? Suolta tuskin vesi loppuu, mutta muuten voi olla kuivaa ja pölyistä. Jos tämmöinen sää jatkuu, niin tulee hiki...
|
Voisko joku laittaa kuvan kartasta missä näkyisi nuo kulma pisteet?:confused:
|
Lainaus:
Kulmapisteet KML-tiedostoina tästä. (esim Ozi ja tuhoton määrä muista gps-ohjelmistoja ymmärtää) |
Lainaus:
|
Olisko semmosta karttaa saatavilla jossa näkyis summittaisesti ajoalueet? Ihan vaan siks että vanhanliiton ei tarttis kalibroida tuhotonta määrää karttalehtiä.
|
Mihin ohjelmaan kartat tulossa?
Linkissä Ozille kartta: http://ilmoittautuminen.mimmottis.ne...8__lisatietoja |
Lainaus:
|
Lainaus:
http://ilmoittautuminen.mimmottis.ne..._sijainnit.jpg http://ilmoittautuminen.mimmottis.ne..._sijainnit.jpg |
Lainaus:
|
Mitään asiasta tietämättömänä ihmettelen suuresti miten virolainen et2 luokan omavalmisteinen auto voi osallistua isopyöräisiin? Mitähän suomen trafin edustajat mahtais sanoo jos tommosta yrittäis leimalle?
|
Lainaus:
Toki kisajärjestäjä voi varmaankin niin tahtoessaan todeta, että auto siirretään esim. avoimeen luokkaan. |
Lainaus:
Toisen eu maan autolla saa täällä ajella jos korottaa maan sääntöjen mukainen |
Rekisteröity on mutta virolaisten niinsanotuilla puuhakilvillä. Eli harrasteajoneuvo rekisteri millä ei saa ajaa tieliikenteessä muuten ku kilpailun aikana. Eli sama kuin täällä siirtokilvet???
|
Nyt kaikilla perskarvatkin ristiin, jotta saataisiin vähän sadetta ennen kisoja. Varsinkin kankaat taitaa olla melkoisia ruutitynnyreitä.
|
2-viikkoa melkein joka päivä luvattu, että satas vaan niin se kiertää. Kunnon sadetta ei ole tainut olla sitten juhannuksen?
|
Zonessa satoi pari viikkoa sitten ihan maahan asti, muttei siitä ole paljoa jäljellä.
|
Lainaus:
Ymmärrän toki ihmetyksen aiheesta. En ole ko. kikkaretta nähnyt niin en enempää ala asiaan ottamaan kantaa. |
Joko kisapaarmat ja muut pistiäiset on asennettu, viimevuonnahan niitten asentamisen kanssa oli oltu aika velttoja :)
Nimin. meneekö offi vanhaksi. |
Oon tainnu ottaa epähuomiossa hengiltä ne vähät mitä on vastaan tullut :) Rastien vienti oli ötiäisten puolesta suorastaan miellyttävää.
|
Lainaus:
|
Entä Suomen Koe kilvet
Eli suomen koekilvillä voi ajaa isopyöräisissä?
jos näin niin siirtyy suzuki avoimesta isopyöräisiin. |
Lainaus:
Tuossa lisäinfoa koeajokilvistä : https://www.trafi.fi/filebank/a/1315...odistukset.pdf |
Suomen lain mukaan, siirtokilpiä saa käyttää kilpailukäytössä...
"4) Suomessa rekisteröidyn ajoneuvourheilun valtakunnallisen keskusjärjestön kilpailukalenteriin kuuluva kilpailu;" ( http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantas...20070893#L8P34 ) - Jos siis AKK tai HaMu:n kilpailu, mihin suunnistus CUP ei kumpaankaan kuulu. Aikaisemminhan modi ja proto oli ajettavissa tarroilla, mutta katsastuskonttoreiden vaihtelevan ja monipuolisen tulkinnan mukaan, kilvet sai...tai sitten ei! Lisäksi kun lähestulkoon ainut hyväksyttävä syy, millä laput sai, oli siirto korjaamolle, käytettiin niitä myös väärin. Lisäksi, vahvistamattomien tietojen mukaan, silloisen CUP kilpailuiden järjestämis paikkakunnille Trafi lähetti tietoa, että 4x4 autoille ei tule myöntää siirtokilpiä k.o ajankohtana, koska on syytä epäillä että niitä käytetään myöntämisperusteiden vastaisesti. Viron tilanne, on käsittääkseni se, että joskus v 2013(?) tuli haraste- ja kilpailu ajoneuvo rekisteri. Kyseessä ei ole kertaluontoinen "siirtolappua", vaan pysyvä rekisteröinti katsastuksineen. Ajoneuvon käyttö on rajattu, niin että kilpailu- ja harjoitus liikenne käyttö on sallittu, ei esim. työmatka-ajo. - En ole tutustunut Viron lakitekstiin sen tarkemmin, voin kyllä kysyä selvennystä, jos asia mietityttää. |
Olisiko viimeistään ensivuodelle sääntötarkennus että auto pitäisi olla katsastettu suomen sääntöjen mukaan?
Muuten sama käydä oma auto katsastamassa virossa tähän harraste rekisteriin. |
Lainaus:
Ainakin allekirjoittanut näkee ennemmin kansainvälisiä kilpailijoita sarjassa kuin alkaa teknisen yksityiskohdan takia sulkemaan heitä ulos. |
Säännöistä keskustelu kuuluu ehkä paremmin cuppin liittyvään topicciin kuin tähän.
Muutostarpeet käydään varmaan läpi ennen ensivuotta. |
Kisaan liittyen olen nyt kisakeskuksessa ja täällä on yöllä satanut sekä juuri parasta aikaa sataa.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
ja kuten jo edellä mainitsin käy näikin ja käyn autoni virossa katsastamassa |
Yleisökartta ladattavissa tästä.
Kilpailijoiden reaaliaikaiset sijainnit tästä. Tarkempi rastikartta nettiselaimella selattavaksi tästä. Kilpailijoiden kilpailunumerot: Pikkupyöräiset: p60 kuramadot korpi p61 Offipeikot p62 Kuramadot #7 p63 Team Suonsilmä p64 Mad moose racing p65 Team-Rapakko-racing 2 Isopyöräiset: i66 PLS Racing i67 Kurmadot 1 i68 Puolentunnin homma i70 Team Kuravalli i71 Team Mönkkäriauto i72 KRM-Team i74 Riisipere OR-C i75 ORO team Ärjy i76 Team Vetelät i77 Team-Rapakko-racing 3 Mönkijät: m06 Team PuLu m07 Mookku & Vaakku m08 Norppa &Näätä m14 Mutazutarit m21 ATV Team AivanMahtavaa m26 ATV Team Estonia m35 Team ViRe m69 Team Ku-RA m96 Van & Porvis Avoin: a66 Becherovkan Ystävät a73 Mudarakett a78 Matti.v ja apinat a79 Ronkainen Group a80 herrasmies offaajat 1 a81 Team Tostanoin a82 Herrasmiesoffaajat 2 a83 Herrasmiesoffaajat 3 a84 Team-Rapakko-racing |
34 tiimiä on metsänpuolella, tai oikeastaan 33, kun tuossa p64 Mad Moose Racing saapui kävellen kilpailutoimistolle kyselemään sattuisiko joltakulta löytymään suzukiin eteen uutta lehtijousta:)
|
Porukkaa menee maastossa suuntaan jos toiseenkin. Maaliin on tullut nyt Mad Moose Racing. Ei ollut ainoa tuho jousi, vaan muutakin samassa rytäkässä hajonnut. PLS (Partaiset Lapset Suossa) Racing tekee vinssiremonttia molempiin päihin autoa.
|
M21, Aivan Mahtavaa kävi hakemassa rastin jonka tähän mennessä on hakeneet vain 2 brittikonetta. Homma meni lähes täydellisesti, kellutettiin mönkijä pystyssä rastille ja aivan viimehetkellä, kun mönkijän rastinumerolaattaa kaivettiin esiin herpaannuttiin ja kone kaatui. Oli todella lähellä ettei mennyt kuin strömsöössä.
http://mylppy.com/linkitettyja/zone2...ahtavaam21.jpg |
Ja nyt m21, Aivan Mahtavaa tuli maaliin.... syy seuraus suhde on vähän epäselvä edelliseen kuvaan ajatellen.
Edit: Rastikuva mukaan... http://mylppy.com/linkitettyja/zone2018/DSC03566.JPG |
Ja maaliin saapui mönkkäriestä m08, Norppa & Näätä. Mikolta etuperä rikki.
|
Team Vetelät tuossa korjaili vetelää ohjauksen vartta. Ronkainen ilmeisemminkin lopettaa leikin ihan kohtapuoliin. Ja nyt Ronkainen tuli maaliin. Heti alussa oli takalukko sanonut sopimuksen irti ja he tekivät peliliikkeen, kun eivät saanneet korjattua. Jätetään leikki tähän eikä rikota kalustoa enempää ja katsotaan Mikkelissä ehjällä kalustolla.
|
m07, Mookku & Vaakku mönkkäreistä tuli maaliin kalustomurheiden saattelemana.
|
PLS (Paisuvaiset Laajentuneena Suzukeista) Racing valitteli tuossa makkaralla käydessä, että auto käyttäytyy mielenkiintoisesti sisätilanpesun jälkeen. Ohjaustehostin temppuilee, pyyhkijät toimii kokoajan, kompuran painekytkin sekoilee yms. Epäilyksenalaisena on joukkueen sähkövelhon Ari "Lucas" Toivolan tekemät sähkötyöt;)
|
Maaliin tullut nyt Riisipere OR-C isosta luokasta. Kaikki alueet kierrettynä, mutta joitain rasteja olivat jättäneet ottamatta.
PLS (Parhaat Lucaksen Sähköt) Racing nilkuttaa rikkinäisellä tukivarrella ajoalueelta pois. |
Äähh, britti vaan kaipaa tätä:
https://s15.postimg.cc/b8odo96ff/lucas.jpg |
Maaliin tulleet mönkkäreistä Van & Porvis ja Isorenkaisista "Puolen tunnin homma". Heillä kuulemma oli ruuvi ilmeisesti löystynyt ja vikinää ei enää kestänyt, tämä siis kojelaudassa.
Edit: PLS (Paidat Lähtee Shekillä) Racing tuossa pajoittaa uutta jakovarren korvaketta rangeen. Ilmeisesti samalla sattui löytymään ruosteetonta rautaa britti keksinnöstä, kun rälläkkä tuntuisi tuossa reilusti laulavan. |
Vielä odotellaan maaliin mm PLS (Pehmee Lampi Suossa) Racing
|
Nyt lähes kaikki maaliin päässet, Mudaraket on tosin vielä maastossa ja on mennyt jo myöhästymisaika ohi, eli heille ei tule tulosta. Samoin PLS (Prameet Leveilee Sähköisinä) Racing, joka joutui turvautumaan järjestäjän apuun maastosta pois pääsemissä. Ensin heiltä tosin oli sähköt hukassa.
|
|
Vähän pitää vielä toipua, ennen kuin jaksaa ladata kuvia ihmisten iloksi.
Voi että oli taas hauskaa. Iso kiitos järjestäjille. |
PLS (Poistetaan Lisää Susiratkaisuja) kiittää kisasta/vikojen ulos ajo mahdollisuudesta, hauskaa oli kaikesta pajoittamisesta huolimatta :D
Syntyi mahdottomasti uusia ideoita ja ajatuksia saada kilpuri parempaan kuosiin. Mikkeliin ei ehditä Sir Hankeyta saada uuteen iskuun, olemme Eurassa seuraavan kerran remonttia tekemässä ja toivottavasti remonttiaika/ajoaika suhde saadaan paremmalle tolalle :) |
Kuvia mitä minun kameraan tarttui. Videot näköjään sain uskomattoman huonolaatuisiksi mutta eiköhän niistäkin kisan ajatus selviä.
https://ith.kuvat.fi/kuvat/Zone%20suunnistus%202018/ |
PLS(Pistetään Lucaksen Sähköt) näyttää Heikkisen kuvissa ottaneen huoltoajoneuvon jo lähtöpaikalle valmiiksi viereen ;)
Anyway, Kiitokset kaikille tavalla tai toisella osallistuneille, etenkin kilpailijoille! Sakkia oli paikalla sen verran että sai yllättyä erittäin positiivisesti. :) Palautetta saa antaa, tavalla tai toisella, asiasta tai sen vierestä. Rastilappujen pitemmät narut oli tietoinen valinta, Mylppy taisi juuri oikealla hetkellä referoida yleisiä palautteen aiheita ja tämä tuli esille :) Oliko niissä pääsääntöisesti vähintään 60 senttiä löysää. En mitannut koskaan. Kaikilla rasteilla kävi joku, eli turhaan ei yksikään maastossa ollut. T: Antti Rahkola, kilpailun johtaja P.S. Lapio on nähty rastialueella, kenelläkään hukassa? Sijainti on tiedossa, kerätään talteen rastien poiston yhteydessä. |
A66 Becherovkan Ystävät kiittää Oulun porukkaa ja kisaorganisaatiota mainiosta kisasta.
Komeet maastot ja hyvin rastitettu, joutu oikein miettiin ajojärjestystä ettei kulu liikaa aikaa turhaan siksakkiin. Pitkistä rastinaruista iso plussa, siinä kun on 12h heilunu mönkijän selässä niin ei ihan joka rastilla enää jaksais nousta koneen päältä pois. Rasti 284 oli hengenvaarallisen syvä mönkkäreille, onneksi ei mikään 100 pisteen rasti niin ei kaikki ollut jonossa itteensä hukuttamassa. Näissä olis hyvä miettiä jotain vaihtoehtoo mönkkärikuskeille, metsurinsaappaat panssaripaita ja kypärä päässä kellutellaan konetta lätäkössä missä ei ylty jalat pohjaan. Varusteet jos riisuu niin sääntöjen puitteissa ei rastikuvaa tarvitse hyväksyä. Kannatti ajaa 9h suuntaansa kilpailun takia, nyt sai ajaa koko ajan maastossa ja oikeesti suunnistaa, ei tarvinnut surrata hiekkateitä pitkin ja kerätä rasteja tien varrelta! Keli oli sen verta paahtava että nestettä meni kisan aikana 8l ja melkein tuplamäärä tuli hikoiltua kypärään, melkein tuli ikävä autolla offaamista ja kisaamista :) |
Nyt on toivuttu, joten tässä muutamia kuvia.
Aamulla autot nätisti rivissä. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=214611 Ohjaajakokouksessa kuultiin viimeiset muutokset ja ohjeet soveliaasta toiminnasta. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=214612 Sitten kiipeilemään milloin minnekkin. Rasti 192. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=214613 Rastilla 193 päästiin kokeilemaan ojan ylitystä. Hyvin meni. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=214607 Rastilla 186 olikin sitten luvassa haasteellisempi oja. Tiimi 83 näytti mallia, miten ei onnistu. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=214614 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=214610 Tai no yli ne siitä meni kolmella vetävällä pyörällä. Tukevien kantojen määrä ojan takana väheni muutamalla. Itse perässä samalla taktiikalla. No ojahan oli sitten syvä ja keula sukelsi maan ytimeen ennen ramppien päätä. Rampit tuli siis auton keulan mukana ylös. Vastapenkka oli aavistuksen jyrkkä ja auto pysähtyi siihen. Oli siinä sitten aikaa kaivella vetopisteitä esiin. Kokeiltiin vinssata usemmastakin puusta/kannosta, mutta tukevaa ankkuria ei löytynyt. Jäätiin odottelemaan seuraavaa joukkuetta avuksi. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=214609 Kuskin paikalta oli sammakkoperspektiivi katsella apujoukkojen tuloa. Rakennettiin "silta" viereen kahdella parilla ramppeja. Tuossakin keppi painui ojan pohjaan metrin sen kummemmin yrittämättä. Oikeanpuoleinen kaveri seisoo 2 metristen ramppien päällä, joista ei juuri veden päälle jäänyt mitään. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=214608 Kuvahan ei näytä (taaskaan) millekkään, mutta tuossa kohin penkat oli sen verran jyrkät, että esim. suska piti takavinssillä perän maassa kun laskivat ojaan. Vastapenkasta ylös vinssillä... Saatiin auto ankkuriksi ja vedettiin varmuuden vuoksi kahdella vinssillä auto ylös. Pieniä kosteusvaurioita ilmestyi sisustukseen kun istuttiin tunti tuolla ojassa :). Muuten ei mitään hätää. Keula kohti uusia upotuksia. Rastilla 455 ja sen läheisyydessä (527, 388, 584) päästiin leikkiin lällyyn. Mukavasti 20-40cm lällyä ja sen alla kova hiekka? Näytti pahemmalle kuin mitä oli. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=214616 Ehdotomasti uudelleen ensivuonna. Pitkistä rastinaruista suuret kiitokset. Pitkistä kannoista sitten oikein piikikkäitä ruusuja. Team Puolentunnin homma. |
Liekkö tuossa kohtaa vituttanut kun noinkin hankalasta rastista jäänyt pisteet saamatta kun ei tuota lapun ensimmäistä nro 2:sta ole voinut hyväksyä vaikka ei tuota muuksikaan voi luulla. Onneksi sentään rastin pisteet eivät vaikuttaneet sijoitukseen.
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=214618 Mutta tässä taas hyväksyttyjen joukossa kuva vaikka tuosta ei hyvällä mielikuvituskellakaan voi tunnistaa käsikosketusta ja tämä vaikutti kuitenkin juuri sen verran että pääsi sijotuksille. Voi harmittaa hävinnyttä tiimiä kun jäi muutamasta pisteestä kiinni... https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=214619 |
Ei näy nuo kuvat ainakaan mulla.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
- Maastossa oli aika paljon 2017 rasteja, jotka hiukan sekoittivat suunistusta. Team Tostanoin FB sivuilla on muutamia, kisan aikana kuvattuja livevideoita. |
Ei kellään olis siitä meidän vesirastin otosta videota/kuvia? Eli PLS (paksut löhöävät siat)
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Yhtä rastikuvaa kävin kaverina tulkitsemassa ja se ei ole kumpikaan näistä. Asiasta vähän puhuttiin talkoolaisten kesken ja mulla on tarkoitus viritellä keskustelua siitä miten rajatapauksien tuomarointi hoidetaan ensivuonna meilläpäin. |
Lainaus:
Ja olin itse kans paikalla kun ajoitte tuonne niin kuulin keskustelun. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Kuvat on sinulla kamerassa sieltä voi itse tarkastaa ja laskea pisteet ja kun tulokset julkaistaan Voit vertailla omia ja tuloslaskennan laskemia pisteitä ja jos eroaa niin kilpailutoimistoon selvittämään asiaa. |
Omat joo mut ei kaverin
|
Juurikin näin. Kaverin kuvia ei nää kun vasta sitten kun ne on julkaistu
|
Tänä vuonna on ollu aikaspaljon kaikenlaista hässäkkää ja epäselvyyttä sääntöjen ja tulkintojen kanssa. Ja kuin poikkeusetta oikeus ja kohtuus on jäänyt toteutumatta. toivottavasti tulevan vuoden sääntömuutokset muuttavat tilanteen yhdenvertaiseksi. Vaikka ajetaan huumori päällä niin jokainen joka numeron saa autoonsa ajaa kuitenkin parasta mahdollista tulosta ja silloin sääntöjen huono tulkinta ja toteutus romuttaa sen. Kyllä järjestäjällä on ja pitää olla velvollisuus pitää säännöistä kii eikä antaa mennä sormien läpi asioita jotka on säännöissä kielletty. muuten on turha laatia sääntöjä ja ajaa kilpaa, varsinkin SM-tason kilpailu nimikkeellä. Jos on muun urheilun kohdalla säännöt, niin niitä olen huomannut noudatettavan ja virheet huomataan ja sen mukaiset toimet seuraa siitä mikä on tilanteen vakavuus. Ei siellä hyssytellä ja sanota että ensi vuonna tulee sellaiset säännöt että tällainen ei toistuisi. mielipiteeni on että jos kisa järjestetään niin sillon pitää olla kilpailun johdolla kanttia tehdä oikeita päätöksiä vaikka ne joskus tuntuvatkin varsin epämieluisilta. UGH, olen puhunut
|
Säännöt on sääntöjä
Lainaus:
Niin ja en kuulu mihinkään joukkueeseen, olen vain sponsorina. |
Lainaus:
|
Itsekin haluaisin tietää että mikä on ollut missä ei ole kilpailunjohto uskoltanut tehdä oikeaa päätöstä??
|
Kilpailijan tai joukkueen rikkoessa törkeästi sääntöjä tai heidän käyttäytyessä epäurheilijamaisesti reitillä, voidaan kilpailijapari sulkea kilpailusta välittömästi. Päätöksen tekee kilpailun johto.
Eikö ajoneuvon katsastamottomuus ole tarpeeksi räikeää, kun se on tehty jo useammassa aikaisessa osakilpailussa, luulisi että se on jo aika törkeää. Nyt se vaan tuli julki. Ja toinen kohta on sääntö: Autoilla rastilla käynti todennetaan ottamalla kuva autosta niin että kuvassa näkyy käsikosketus autoon sekä rastiin. Aiemmin kaudella hylättiin eri tiimeiltä kuvia jossa oli suttuisia rastinumeroita ja käsikosketuksia. Linjan kuuluu olla yksiselitteinen jos ei näy ni sillon ei näy. Kuvia on hylätty joskus vaikka kaveri on istunut autossa ja ei koske toisella kädellä autoon. Se on oikein, kun säännön vaan sisäistää. Minulla ei ole tarve henkilökohtaisuuksiin mennä vaan yleistän tätä tuomaritoimintaa, joka on eduksi kaikillle jotka kilpaan on ryhtynyt. Kiitos ja anteeksi puheenvuorojeni johdosta. Ps. lupaan etten enää kommentoi, etten ainakaan pahoita kenenkään mieltä kun kaikesta huolimatta tää on niin kivaa ;) |
Nopea kommentti työn sivussa: katsastamaton ajoneuvo ajaa avoimessa luokassa ja niin mudaraket teki. Tuloksista sen näkee
Ilmoittautumiset on mitä on, ei sinne korjata lopullista tilannetta. |
Eikös se ole katsastajan homma tarkastaa auton paperit vaikka viimekädessä vastuu on kuljettajalla\teamilla että katsastus yms on kunnossa. Onhan se helppo katsoa vaikka a-katsastuksen sivujen kautta rek numerolla onko määräaikais katsastus voimassa. Eikös se olisi kaikille tasapuolisuuden nimissä reilua. Ja sen jälkeen luokka jako katsastus korttiin kun on rengas koko tarkistettu. Tässä vaan tälläinen yks ehdotus, viisaammat päättäkööt. Selvästi tässä on jo jonkin aikaa aiheuttanut mielipahaa kyseinen asia
|
Lainaus:
T:Zonen toinen katsastusmies |
Sen verran viellä sörkin asiaa että katsastus, rastikuvien ja muun kilpailu järjestäjien toiminta pitäisi olla koko cupin ajan yhtenäinen, ettei tule sitä tilannetta että päästään sanomaan että " kyllä se viimekskin kävi tai hyväksyttiin" ymmärrän kyllä lehmät on märehtiväisiä ja ihmiset erehtyväisiä. Viime kilpaillussa kyllä monet joukkueet rikkoivat sitä sopimusta että ajon aikana ei roikuta auton turva kaarissa. Kyseiset henkilöt varmasti tietävät mitä tarkoitan. Kumminkin turvallisuus on tärkeämpää kuin naarmut puissa.
|
Lainaus:
Jos on viisi eri kisajärjestäjää, niin pakostakin henkilöt vaihtuvat niin katsastuksessa kuin pisteidenlaskussa. |
Juu ei lue säännöissä kaarissa roikkumista estävää kohtaa mutta viime vuonna kuljettaja kokouksessa asiaa käsiteltiin
|
| Sivu luotu: 03:30 (GMT +2). |