![]() |
Hyvät iskunvaimentimet Land Cruiser 95
Onnistun näköjään kysymään toistuvasti asioita joihin ei tule vastauksia. Katotaanpa onko tämäkin sellainen.
Mitkä on mielestänne hyvät iskarit Land Cruiser 95:een? Ajohan pahimmillaan on kuoppaista hiekkatietä, muutoin (ku[o]ppaista) kestopäällystettä. Old Man Emu? KYB, Sachs, Monroe? Joku muu, mikä? Merkki ja malli? |
|
Lainaus:
|
No mut hei, kerrankin löytyi kysytyt ja näköjään oikein mieluisat nopeaan. :)
|
Lainaus:
Itellä ollu 2.5” coiloverit edessä ja 2”:t takana. Mukavasti menee. Foxeissa hyvät öljyt, ei jähmety pakkasessa juurikaan. |
Lienee kappalehintoja? Muuten nuita olisi jo kaikilla!
|
http://www.roughtrax4x4.com/pedders-...strut-0-2.html
Tuommoset tilasin just itelle, ja taakse myös. En oo vielä kerenny asentamaan, mutta hinta-laatusuhde vaikuttais olevan kohdallaan. |
Lainaus:
|
Bilsteinissä on hinta laatu suht kohillaan. Ne on aina mallikohtaisesti shimmattuja, eli ainakin nämä kelta siniset. En tosin tiiä löytyykö tuohon sinun autoon.
Itellä kanssa foxit ja ei voi moittia. :) |
Lainaus:
|
Kysyit virheellisesti hyviä iskunvaimentimia, jos tarvii foxin hinnoille virnuilla :D
Jos 2" on ~1200e/kierros sisältäen uudet jouset eteen (?), niin ei se mikään kallis ole kun ei tarvii toiste enää iskareita ostaa. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Rupesi oikeastaan kiinnostamaan tuo 2.0 settinä |
Lainaus:
Täällä lisää hyvää iskaritietoutta jos haluaa paneutua asiaan: http://accutuneoffroad.com/articles/...r-shocks-need/ |
Itelle tuli downsouth motorsportilta jenkeistä, hyvä palvelu.
Lähettää ensin kysely rahdista, niin ne järjestelee edullisemman rahdin. |
Jos Foxit hankin, niin
Mitkä jouset taakse?
Tai mistä löytyisi mikä on auton korkeus tai siis navasta lokasuojan reunaan vai mikä paikka nyt onkaan? Kun en tiedä onko nuo väsähtäneet vai ei. Jos eteen tulee uudet jouset, jotenkin tuntuu että taaksekin olisi hyvä laittaa uudet. |
Vaikka ihan kyb jouset jos vakio korkuisena tarkoitit?
|
Lainaus:
Varaosakaupan sivulla on kymmentä sorttia jousia eikä sanaakaan niitten ominaisuuksista. Kyb yhtenä. Jos lähdetään siitä, että edessä olisi Foxin 2.0 tai 2.5 setti, niin jotenkin haluaisi varmistua, että takajouset sopii yhteen etupään kanssa. |
http://ows-cdn.tecdoc.net/kyb/home.j...8ef65d7689751d
Tuohon kun syötät autosi tiedot niin saat tietoa jousista. Normaali kybin jouset on tehty autonvalmistajan alkuperäismitoilla. Sopii kyllä foxeille. Foxitkin on vaan shimmattu johonkin standardiin. Jos haluat ihan optimit, on tiedettävä jousivakiot, akselipainot, minkälaiseen ajoon ym, joista joku osaa varmasti kertoa enemmän. |
Foxeissa on Eibachin jouset. Ei ehkä löydy stanupituisina niitä.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Tuolta koko sarja korotuksella tai ilman ;)
Tai vaikka pelkät iskarit. Nopea toimitus https://www.roughtrax4x4.com/toyota-...uspension.html |
Vatvominen jatkuu
En voi sille mitään, että pitää tonkia uusia vaihtoehtoja hyväksi havaitun (FOX) rinnalle.
Onko Koni Raid tuttu kenellekään? https://www.ebay.de/itm/KONI-HT-RAID...IAAOSwpCpZt8aH Tai sitten jo aiemmin mainittu Bilstein B6? https://www.ebay.de/itm/BILSTEIN-B6-...0AAOSwYc5aDvLs Onko Koni tuplaten parempi, jos hintoja vertaa? Nyt meinaa vaan kassavaje iskeä kun on tehty automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto, jakopään kilkkeet uusiksi, uudet renkaat ja vanteet suurimpina kuluerinä. Niin ja orkkis keskiäänenvaimentaja, huh. Ajattelin lähinnä, että josko nuo Bilsteinit olisi RIITTÄVÄN HYVÄT, kaveriksi KYBin jouset. |
On varmasti ihan hyvät ja jos nyt en ihan väärässä ole eikös nekin ole huollettavat?
|
No onhan Koni Heavy Track, ilman RAIDia :rolleyes: jollei korottavia jousia.
Omaan mieleen on hyvät aalround iskarit, on jämäkät. Budjettivaihtoehtona "oem vastaavat" Tockicot, vaikka Milneriltä. Vanhoista takaiskareista on katkennut yläpään tappi, sekä oem, että Koneista. Konit saattanut joku joskus hitsaamalla ehjätä :D |
Nyt on pelisiirrot tehty
Kyllästyin loputtomaan tonkimiseen ja loppusuoralla oli Bilstein B6 ja ylläkin mainittu Koni Heavy Track. Lopulta valikoin Konin kaksiputkisuuden ja värin (saa nauraa) takia. Update: ne oli sitten loppu varastosta, höh.
Jaaha, vaihtuikin Bilsteiniksi kun nuo Konit on tilapäisesti loppu siellä sun täällä. No ei ton Cruiserin pitäisi sinikeltaista väriä vierastaa, Ruotsissa kun on viettänyt nuoruutensa. Jouset tulee KYBiltä. Teki mieli Foxeja, mutta kuten auton ostossakin, mieli teki LC 100 mallia, (tai oikeastaan FJ Cruiseria) mutta talous ei antanut myöten. Tässä sama asia. Kliseisesti sanoen, näillä mennään. |
Haha :D
No toivottavasti ovat mieluisat ja kestävät. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Luin tympäytymiseen asti eri foorumeilta kokemuksia ja aika 50/50 tuli käsitys. |
Takaiskareiden asennus
2 Liiteet
Uudet Bilsteinit on sitten paikoillaan. Ajokokemukset vielä vähäisiä, joten niistä ei vielä kommentteja.
Mutta olipa v-mäinen kiristää takaiskarin yläpään mutteri. Sinne perhanan ahtaaseen väliin piti saada räikkälenkin lisäksi kuusiokoloavain pitämään vastaan kun mutteria vääntää. Iskarin palttoosta ei voinut pitää vastaan kun se on irrallaan oleva muovinen tötterö. Onneksi olin netistä löytänyt vinkkejä operaatioon. |
Tuota tuota. Ei oikein mielestäni toimi Bilstein hiekkatiellä jos vähänkin nimismiehen kiharaa. Perää irtoo. Pienetkin epätasaisuudet tulee läpi, ei niele niitä.
Kun jaksais, pitäisi vaihtaa omat Toyotan iskarit takaisin ja verrata uudestaan niihin. Tässä oli kaksi muuttujaa, iskarit ja jouset. Jouset on nyt KYBit. Voiko niiden yhteiselämä Bilsteinien kanssa olla sopimatonta? Jouset olisi aika helppo ensin palauttaa alkuperäisiin. |
Jotenkin taajuudestahan se on kiinni, miten sattuu vaimennus suhteessa jousivakioon, auton painoon rengas paineeseen. Kokeile eri komboilla :)
|
Sivu luotu: 06:02 (GMT +2). |