Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2018 (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=153997)

Mika_T 10.01.2018 22:23

Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2018
 
Tämmöstä ei vielä tälle vuojelle tainnut olla.

No nyt on.

Mika_T 10.01.2018 22:24

Hiekkapuhaltajaa Kemi-Tornio (Rovaniemi) alueelta joka viitsisi ajan kanssa paneutua auton pohjan ja rungon hiekkapuhallukseen kori paikoillaan???

Tate 11.01.2018 06:18

Laser/vesi/plasmaleikkausta Uudenmaan alueelta .dxf tiedoston pohjalta. Materiaalina teräs. Olisi tarvetta erinäisille kappaleille omaan pihakoneprojektiin.

helmapelti 11.01.2018 07:07

12HT kärjet
 
12HT:n suutinkärki on DDLA150P24 joka on 5x0,26mm reijillä. Onko DDLA150P31 5x0,37 reijillä sopiva vaihtoehto vai millainen logiikka noissa kärkien merkinnöissä on? Onkohan noin isoja kärkiä edes järkeä laittaa vakiopumppuun isomman turbon kavereiksi? Niitä löytyisi kiinasta n. 5€kpl jonka vuoksi vähän kiinnostaa..

Offroadrunner 16.01.2018 01:31

Stickyt talvikäytössä
 
Sticky renkaissa kun on maininta että ei suositella talvikäyttöön, niin mitä se pakkanen tekee sille kumille? Väheneekö vain elastisuus, vaiko haurastuuko se vai mitä?

Luoppis 16.01.2018 10:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Offroadrunner (Viesti 1370244)
Sticky renkaissa kun on maininta että ei suositella talvikäyttöön, niin mitä se pakkanen tekee sille kumille? Väheneekö vain elastisuus, vaiko haurastuuko se vai mitä?

Valmistaja vapauttaa itsensä vastuusta jos ovat turhan liukkaat siihen käyttöön?

_kekkula_ 16.01.2018 18:22

Pitäisi tehdä pikku kasilla olevaan henkilöautoon uusi pakoputkisto.
Ja kysymys kuuluukin että millaisella vaimennuksella saisi parhaiten esille pikku kasin mörinät? Ja miten sen pärinä resonoinnin parhaiten piilottaa? Entä tehdäkö x putki, ulostuloja 2 vai neljä?

kivinen 17.01.2018 08:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja _kekkula_ (Viesti 1370299)
Ja kysymys kuuluukin että millaisella vaimennuksella saisi parhaiten esille pikku kasin mörinät? Ja miten sen pärinä resonoinnin parhaiten piilottaa?

Parhaiten osaisin vastata kysymykseen minkälaista äänenvaimenninta ei kannata laittaa. Huononkin vaimennuksenkin pystyy, ainakin osittain, pelastamaan seuraavalla videolla esitellyn kaltaisilla kulmalevyillä. Ja tietenkin helpointa ostaa suoraan tuollainen vaimennin.

https://www.youtube.com/watch?v=QZicgz5XAiU


Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja _kekkula_ (Viesti 1370299)
Entä tehdäkö x putki?

Tuossa vertailua aiheesta:
https://www.youtube.com/watch?v=fCio5K0WfHU

_kekkula_ 17.01.2018 09:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kivinen (Viesti 1370352)
Parhaiten osaisin vastata kysymykseen minkälaista äänenvaimenninta ei kannata laittaa. Huononkin vaimennuksenkin pystyy, ainakin osittain, pelastamaan seuraavalla videolla esitellyn kaltaisilla kulmalevyillä. Ja tietenkin helpointa ostaa suoraan tuollainen vaimennin.

https://www.youtube.com/watch?v=QZicgz5XAiU




Tuossa vertailua aiheesta:
https://www.youtube.com/watch?v=fCio5K0WfHU


No siinähän sitä oli jo jotain infoa ku viteot katseli.

Olisi varmaan viisainta ostaa het kerralla laadukkaat vaimentimet niin jos se ääni maailma sieltä sitten. Pitää nyt rauhassa tuumailla.

patrik 27.01.2018 01:37

Onko enään huoltoauton ja pakettiauton veroissa eroa? Huoltoautoksi muutettu vuonna kivi. Patrolli siis kyseessä ja -82 tai -83 huoltoauto ja 87 pakettimallinen.

Onnistuuko korin vaihto kun toinen korkealla katolla?

dodge3500 28.01.2018 17:44

Pitääkö ilmanputsarin läpäsy mitata alipaineella vai paineella?
Onko mitään merkitystä kummalla mittaa

Catrik 30.01.2018 00:12

2 Liiteet
Onkohan mistä vehkeestä oleva syöttöpumppu ja onko minkään arvonen?

HeikkiH 30.01.2018 00:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Catrik (Viesti 1371852)
Onkohan mistä vehkeestä oleva syöttöpumppu ja onko minkään arvonen?

VW Transportterin luultavasti.

Mika_T 30.01.2018 07:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja patrik (Viesti 1371557)
Onko enään huoltoauton ja pakettiauton veroissa eroa?

Samat verot nykyään.

Catrik 31.01.2018 20:41

Siirtolupahan pitää olla jos hinaa liikennekäytöstä poistettua autoa? Mutta saako sen luvan haettua jos auto ei ole (vielä) omissa nimissä? Eivät tänään AVK:lta antaneet papereita kun sanoin huomenna hakevani auton

Pauli 31.01.2018 23:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Catrik (Viesti 1372029)
Siirtolupahan pitää olla jos hinaa liikennekäytöstä poistettua autoa? Mutta saako sen luvan haettua jos auto ei ole (vielä) omissa nimissä? Eivät tänään AVK:lta antaneet papereita kun sanoin huomenna hakevani auton

Kyllä ainakin ennen sai luvan haettua just tollasta varten.

Mika_T 31.01.2018 23:37

Runkonumerolla/rekisterillä on ainakin ennen saanut laput. Aivan sama kenen nimissä auto on.

hiluvitkutin 01.02.2018 08:04

Joko pelti taipuu?

hiluvitkutin 01.02.2018 09:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin (Viesti 1372086)
Joko pelti taipuu?

Tuntuu taipuvan, radiossakin jo kertoivat😊
Ja useammassakin paikassa.

Repro 01.02.2018 11:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja dodge3500 (Viesti 1371717)
Pitääkö ilmanputsarin läpäsy mitata alipaineella vai paineella?
Onko mitään merkitystä kummalla mittaa

Imuahan sinne normaalissa käytössä tulee joten luulisi että alipaineella.
Faktatietoa ei kuitenkaan ole tähän heittää.

petroman 01.02.2018 13:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja dodge3500 (Viesti 1371717)
Pitääkö ilmanputsarin läpäsy mitata alipaineella vai paineella?
Onko mitään merkitystä kummalla mittaa

Tämä asia ollut ankaran aivoriihen alla. Mutta periaatteessa järkevin keinohan seurata jonkun suotimen paskaantumista on mielestäni paine-ero. Siis mittari ennen suodinta ja toinen sen jälkeen.
ja tuossa esimerkkejä, kun molemmat on saman viisarin "perässä":
https://www.swoy.fi/tuotteet/paine/p...ine-eromittari

Nesteille ja kaasuille olemassa omat...

hiluvitkutin 01.02.2018 17:18

Joissain autoissa/koneissa on mittari mistä näkee tukkoisuuden

dodge3500 01.02.2018 18:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja petroman (Viesti 1372103)
Tämä asia ollut ankaran aivoriihen alla. Mutta periaatteessa järkevin keinohan seurata jonkun suotimen paskaantumista on mielestäni paine-ero. Siis mittari ennen suodinta ja toinen sen jälkeen.
ja tuossa esimerkkejä, kun molemmat on saman viisarin "perässä":
https://www.swoy.fi/tuotteet/paine/p...ine-eromittari

Nesteille ja kaasuille olemassa omat...

Tarkotus ois vaihtaa hodarin pönttö hiacen pönttöön
Mietityttää vaan et saako tarpeeksi ilmaa sen jälkeen

Catrik 01.02.2018 19:32

Huomenna pitäs hinata auto n. 20km ja semmonen dilemma että lasit huurtuu kun ei moottori toimi. Onko esittää ongelmaan muita ratkaisuja kuin traileri?

Lerssinen 01.02.2018 19:37

https://www.karkkainen.com/verkkokau...minen-lammitin

veikkaaja 01.02.2018 19:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Catrik (Viesti 1372141)
Huomenna pitäs hinata auto n. 20km ja semmonen dilemma että lasit huurtuu kun ei moottori toimi. Onko esittää ongelmaan muita ratkaisuja kuin traileri?

Partavaahdolla "pesee" tuulilasin ja pitää sivuikkunoita raollaan..

Heguli 01.02.2018 20:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Catrik (Viesti 1372141)
Huomenna pitäs hinata auto n. 20km ja semmonen dilemma että lasit huurtuu kun ei moottori toimi. Onko esittää ongelmaan muita ratkaisuja kuin traileri?

Vuonna miekka ja kirves myin appiukon vanhan romuauton joskus talvella, pakkasta oli ehkä viitisen astetta. Auton moottori oli sökö niin ostajan piti hinata auto pihasta pois. Kantoivat tavallisen auton akun apparin jalkatilaan ja siitä starttikaapeleilla virta sellaseen kuumailmapuhaltimen näköseen härveliin. Sillä se hinattavan auton kuski föönasi tuulilasia puhtaaksi huurusta. Kaveri ilmoitteli parin tunnin päästä, että pääsivät perille. Kuulemma hinattavan auton kuskin perse oli jäässä :)

Catrik 01.02.2018 21:27

Tuo 12v lämmitin on hyvä idea, pitäs vielä löytää jostain Oulusta.

Lerssinen 01.02.2018 21:29

Puuilo vois olla kova sana..

Catrik 01.02.2018 23:18

Puuilosta katsoin ensimmäisen ja ei ole varastossa, mutta tuli nyt mieleen että näkeehän tuolta vaan verkkokaupan saldon kun en nää että mistään vois muuttaa minkä liikkeen saldoa katsoo, niitähän on Oulussa kaks.

E: no joo tuli puuilosta haettua tommonen 130w lämmitin mutta ei sillä kyllä tehny yhtään mitään. Pysyi ne ikkunat päiväsaikaan ihan kohtuudella auki vaikka pakkasta oli.

pastirolli 04.02.2018 20:59

Mistä johtuu että lämmin vesi loppuu? Suihkussa tulee hetken lämmintä tai jopa kuumaa vettä mutta hiljalleen lämmin vesi loppuu. Tulee vain kylmää vettä.

-Omakotitalo
-Uudet putket
-Kaukolämpö
-Suihkusekoitin pari päivää vanha

En ole vielä kokeillut että kuinka muista hanoista tulee lämmintä silloin kun suihkusta loppuu lämminvesi.

jmk 04.02.2018 21:14

Lämmönvaihtimessa ei riitä tehot

pastirolli 04.02.2018 21:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jmk (Viesti 1372628)
Lämmönvaihtimessa ei riitä tehot

Tätä myös ajattelin mutta epäilin että voisiko olla oikeasti niin alimitoitettu laitteisto. Kaukolämpölaitteisto ei ole montaa vuotta vanha.

jmk 04.02.2018 22:01

Onko kiertovesipumppua kuumalle vedelle? Jos se on epäkunnossa niin ei vesi kierrä, meillä oli lämmityspiirin pumppu 8v niin lopetti veden siirron... kuitenkin kesät pois käytöstä

pastirolli 04.02.2018 22:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jmk (Viesti 1372642)
Onko kiertovesipumppua kuumalle vedelle? Jos se on epäkunnossa niin ei vesi kierrä, meillä oli lämmityspiirin pumppu 8v niin lopetti veden siirron... kuitenkin kesät pois käytöstä

Ei ole. Välimatkaakaan ei ole mitenkään paljoa. Pannuhuoneen ja suihkun välissä on vain sauna.

Ippe69 04.02.2018 22:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pastirolli (Viesti 1372638)
Tätä myös ajattelin mutta epäilin että voisiko olla oikeasti niin alimitoitettu laitteisto. Kaukolämpölaitteisto ei ole montaa vuotta vanha.

Jätät sen suihkun valumaan ja mene kokeilemaan vaihtimelta, että minkälämpöistä vettä putkiin lähtee.

pastirolli 05.02.2018 18:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 (Viesti 1372649)
Jätät sen suihkun valumaan ja mene kokeilemaan vaihtimelta, että minkälämpöistä vettä putkiin lähtee.

Kylmänä oli putki. Lämpö ei siis siirry käyttöveteen. Miksei?

jmk 05.02.2018 20:24

En ole kymmeneen vuoteen ollu kaukolämpölaitteiden kans tekemisissä mut onhan niissä vissiin joku lämmönsäätö?

savustin 06.02.2018 06:25

Yleensä sitä säätää ouman tai joku muu vastaava säädin ja niissä pakkaa kara jumimaan tai sitten lämpö laskettu alas säätimellä,Paha sanoa kun joka paikassa on vähän erilainen systeemi.

jmk 06.02.2018 07:11

Säätääkö oumanni muuta kuin lämmityspiiriä ulkolämpötilan mukaan,

uteiN_H 06.02.2018 09:40

On niissä....
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jmk (Viesti 1372774)
Säätääkö oumanni muuta kuin lämmityspiiriä ulkolämpötilan mukaan,

Sisälämpötila mittauskin.....
Normi patterikierroissa.
Ja iv:n lämmityskennossa jäätäri.
Jäätäri katkaisee puhaltimen.
Eli kaikki liittyy laitteen ohjelmaan mikä on konfiguroitu järjestlmän mukaan.

Käyttöliittymästä pystyt panelilta katsoon mikä vikana.
Voihan sulla tulla vaikka vikaantuneelta sisätermarilta +45 jolloin ei ole
lämmitystarvetta.
Moottoriventtiilin toiminnan tarkastat helpoiten muuttamalla lämpötilakäyrää jolloin liike pitäis näkyy venttiilin karalta.

Ja mun mielestä säätää vain kaukolämmön ensiötulopiiriä vaihtimelle.
Jos vaihdin on mallia ns. saman ensiön sisässä kaksi tai kolme toisioo.
Käyttövedenvaihtimessa paine ja virtaus ominaan vaihtimesta luultavimmin manuaalisti tai moottoriventtilillä ohjattuna.
IV lämmityspiirin vaihtimessakin oma säädin manuaalisti tai moottoriventtilillä ohjattuna.
Halvimmat säätimet lähtöpuolelta ykskanavaisii. Kalliimmissa lähtöjä enemmän.
Jos kaks tai kolme erillistä vaihdinta niin jokaisella omat ohjaukset.
Ja kaikki nää kohde kohtaisia. Riippuu lämmönjakohuoneesta.

jmk 06.02.2018 09:47

Niin mutta liittyykö noista toiminnoista mikään käyttöveden lähtevään lämpötilaan? Siitähän tässä oli kysymys. Ei kait käyttöveden lämpötilaa säädellä ilman lämpötilan ym. Mukaan

uteiN_H 06.02.2018 09:59

Käyttöveden lämpötila....
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jmk (Viesti 1372789)
Niin mutta liittyykö noista toiminnoista mikään käyttöveden lähtevään lämpötilaan? Siitähän tässä oli kysymys. Ei kait käyttöveden lämpötilaa säädellä ilman lämpötilan ym. Mukaan

Pitää olla aina yli +55. Legionaalaisbakteerin välttämiseksi.
Sun vaihtimessa pitäis olla manuaalinen tai digitaalinen mittari ja anturi.
Josta lämpötilan voit tarkastaa.

uteiN_H 06.02.2018 10:05

Kannatta pyytää joku LVI ammattilainen
 
Tarkastaan säädöt jos itseltä ei onnistu.
Eikä vikaa maalaisjärjellä löydy.
Ensiöpuolella pitäis aina kiertää vähintään yli 80 asteinen normisti yli 90 asteinen värjätty kaukolämpövoimalan piiri.
Jos ensiöpuolelta ei löydy noita niin lämmöntuottajan puolellla vika. Tai eristämättömät linjat tai putkirikko.
Toisiopuolelta kaikki sun lämmityspiirit automaattisesti tai manuaalisesti säädettynä.
Ja vaihtimesta pitäisi löytyä merkintä kuinka monta piiriä ja kuinka tehokkaita.

savustin 06.02.2018 10:53

[QUOTE=uteiN_H;1372790]Pitää olla aina yli +55. Legionaalaisbakteerin välttämiseksi.
Viime torstaina kävin oumannin käyttö opastuksen läpi,siellä painotettiin ettei käyttöveden lämpö saa olla yli 52.5 astetta koska lapset ja vanhukset saa sen jälkeen palovammoja.Tämä 55 astetta ja yli pitää myös paikkansa,Normaalisti teknisessä tilassa on 3kpl vaihtimia on käyttövedelle,Ilmastoinnille sekä lämmitykselle ja näitä säätää jonkin valmistajan säädin jota voidaan säätää yksitellen.Näissä kiinteistöissä missä minä olen huoltomiehenä on oumannit säätimenä ja niillä ajetaan kaikki lämmöt linjoihin,Jos vaihtimeen tulee lämpöä niin siitä ulos lähtevässä säätimessä on joku vika.Tämä kiinteistö missä sain pika koulutuksen on puolivuotta vanha ja nyt meni ensimmäinen säätimenkara jumiin eikä mennyt lämmitykselle lämmintä vettä.

pastirolli 06.02.2018 16:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja uteiN_H (Viesti 1372791)
Tarkastaan säädöt jos itseltä ei onnistu.
Eikä vikaa maalaisjärjellä löydy.
Ensiöpuolella pitäis aina kiertää vähintään yli 80 asteinen normisti yli 90 asteinen värjätty kaukolämpövoimalan piiri.
Jos ensiöpuolelta ei löydy noita niin lämmöntuottajan puolellla vika. Tai eristämättömät linjat tai putkirikko.
Toisiopuolelta kaikki sun lämmityspiirit automaattisesti tai manuaalisesti säädettynä.
Ja vaihtimesta pitäisi löytyä merkintä kuinka monta piiriä ja kuinka tehokkaita.

Tämähän tässä juuri vähän ahdistaakin kun olen ammatiltani LVI-asentaja ja pitäisi tietää edes jotakin mutta kun ei ole kyseistä hommaa tullut tehtyä juurikaan työkseen ja edellisestäkin kerrasta on jo 15 vuotta.

Oumanni tuolla säätelee laitteistoa. Mulla on oikein ohjeetkin suomeksi mutta ei siltikään saa sieltä mitään tarpeellista informaatiota. Paikalliseen lämpölaitokseen on otettu yhteyttä ja he seuraavat nyt tilannetta etäyhteyllä. Lupasivat tulla käymäänkin.
Kyllähän tälläinen ongelma on saatanasta kun mitään ei oikein voi tehdä itse. Toisaalta taas sitten kun toimii niin onhan tuo systeemi vaivaton.

uteiN_H 06.02.2018 16:30

Sitä manuskaa tavaamaan....
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pastirolli (Viesti 1372811)
Tämähän tässä juuri vähän ahdistaakin kun olen ammatiltani LVI-asentaja ja pitäisi tietää edes jotakin mutta kun ei ole kyseistä hommaa tullut tehtyä juurikaan työkseen ja edellisestäkin kerrasta on jo 15 vuotta.

Oumanni tuolla säätelee laitteistoa. Mulla on oikein ohjeetkin suomeksi mutta ei siltikään saa sieltä mitään tarpeellista informaatiota. Paikalliseen lämpölaitokseen on otettu yhteyttä ja he seuraavat nyt tilannetta etäyhteyllä. Lupasivat tulla käymäänkin.
Kyllähän tälläinen ongelma on saatanasta kun mitään ei oikein voi tehdä itse. Toisaalta taas sitten kun toimii niin onhan tuo systeemi vaivaton.

Tarkasta että sun lämpimänvedenvaihtimen venttilikara liikkuu....
Lämpötilakäyrää vaihtamalla radikaalisti suuntaan tai toiseen.
Tän jälkeen palauta käyrä niihin arvoihin mistä lähdit.
Vierestä kuulet jos moottorisäädin säätää karaa, tarkasta myös että se liikkuu.
Paljonko oli lämmöntuottajan tulolämpö?
Infrapunamittarilla kaukolämpötuloputken paljaasta laipasta, mekaanisesta mittarista tai sen Oumannin näytöltä oikeesta valikosta.
Ja Oumannista näet myös sun käyttöveden lämpötilan.
Jonka pitäisi nousta kun muutat käyttöveden lämpötilakäyrää ylöspäin jos sulla on säätö joka piiriin. Mikä on toi sun Ouman laitteen tyyppi?
Manuskasta näet kuinka monella säätöpiirillä se on varustettu. 1, 2, 3, tai enemmän. Siis moottoriventtilisäätöpiirillä. Enkä tarkoita digitaalisia tulopiirejä.
Tää siis vaikuttaa siihen miten säädät sun järjestelmää. Jos vain 1 niin se säätää vain kaukolämmön ensiöpiiriä ja muut manuaalisesti säädettäviä.
2 niin tulo ja lämmityspiiri tai käyttövesi. 3 niin kaikki erikseen. Ja myös sen Oumannin konfigurointiin mitä se mittaa ja säätää. Ja todellakin mitä sieltä käyttäjävälikoista löytyy.

btw.
Ja kannattaa myös seurata lämpölaitoksenenergiamittaria kuinka se laskuttaa sinua. Mä seuraan tätä vähintään kuukausittain, tai useammin lämpötilojen vaihdellessa. Excel taulukkoa löytyy noin 8v taaksepäin, vuosi kerrallaan. Ja taulukoista näkee kaiken historian joka auttaa muutoksien suunnittelussa.
Ja ennen toteutusta. Muuta vain yhtä muuttujaa jotta tiedät todellisen vaikutuksen.
Vuosien satossa olen pystynyt puolittamaan vuotuisen energiakulutuksen.
Ja niinkuin tuolla aikaisemmin oli niin KV-pumppu ja kiertopiiri lämpimän käyttöveden piirissä nopeuttaa lämpimän tuloo käyttöpisteillä.
Eli jos lämpimänkäyttöveden piiri on kylmä niin lämpimänveden tulo käyttöpisteelle kestää sen mitä putki lämpenee.
Ja vimeiseksi. Lämminkäyttövesi taitaa olla se suurin energiasyöppö tossa energiankokonaiskulutuksessa.

uteiN_H 06.02.2018 17:09

Tai energian tuottajan puolelta kuristus.....
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pastirolli (Viesti 1372638)
Tätä myös ajattelin mutta epäilin että voisiko olla oikeasti niin alimitoitettu laitteisto. Kaukolämpölaitteisto ei ole montaa vuotta vanha.

Sun tilaaman energiatehon mukaan.
Eli ns. "pussia" muuttamalla pystyy vaihtamaan tulevaa energiamäärää.
Ainakin isommilla kiinteistöillä.

Mikael73 06.02.2018 21:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja uteiN_H (Viesti 1372812)
Tarkasta että sun lämpimänvedenvaihtimen venttilikara liikkuu....
Lämpötilakäyrää vaihtamalla radikaalisti suuntaan tai toiseen.
Tän jälkeen palauta käyrä niihin arvoihin mistä lähdit.
Vierestä kuulet jos moottorisäädin säätää karaa, tarkasta myös että se liikkuu.

Tuo on aika yleinen vaiva,Oumanni käytössä itelläki ja silloin tällöin
pitää tarkistella ettei kara ole jämähtänyt.
Kerran käytin auki koko vaihtimen ja voitelin karan molyrasvalla

pastirolli 07.02.2018 04:55

Hakkasin harjanvarrella vaihdinta ja nyt ei ole ollut lämpöisestä vedestä pulaa. :D

AlluK 07.02.2018 20:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pastirolli (Viesti 1372884)
Hakkasin harjanvarrella vaihdinta ja nyt ei ole ollut lämpöisestä vedestä pulaa. :D

No ei oo menny koulutus ihan hukkaan :)

jmk 07.02.2018 21:02

Ja taas tuli todistettua... kun järki loppuu niin otetaan voima avuksi:):):)

pastirolli 07.02.2018 21:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jmk (Viesti 1372950)
Ja taas tuli todistettua... kun järki loppuu niin otetaan voima avuksi:):):)

Jep. Ja mikä tärkeintä, vehkeet alkoi pelaamaan.
No jos totta puhutaan niin koputtelim harjanvarrella koko laitteen putket läpi. Jossain kohtaa lähti ilmeisesti joku tulppa liikenteeseen.

Kaitsu67 07.02.2018 21:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jmk (Viesti 1372950)
Ja taas tuli todistettua... kun järki loppuu niin otetaan voima avuksi:):):)

Mitä isompi vika sitä isompi leka, vanha viisaus :D

Pauli 07.02.2018 22:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pastirolli (Viesti 1372959)
Jossain kohtaa lähti ilmeisesti joku tulppa liikenteeseen.

Tai sitten jumissa ollut kara lähti liikkumaan ja vika uusiutuu kun se taas jää jumiin.

rane58 08.02.2018 00:35

Harja, tuo monityökalu.....
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pauli (Viesti 1372964)
Tai sitten jumissa ollut kara lähti liikkumaan ja vika uusiutuu kun se taas jää jumiin.

No, se on sitten sen ajan murhe! :D
-Kaivaa harjan taas esiin.... :p

savustin 08.02.2018 08:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pauli (Viesti 1372964)
Tai sitten jumissa ollut kara lähti liikkumaan ja vika uusiutuu kun se taas jää jumiin.

Eikä välttämättä mene kauan,Siinä pitää vaan muistella mitä osaa mätki korville ja istua vaihtimen vieressä luuta kourassa.:rolleyes:

pastirolli 08.02.2018 08:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pauli (Viesti 1372964)
Tai sitten jumissa ollut kara lähti liikkumaan ja vika uusiutuu kun se taas jää jumiin.

Niinhän siinä on vaarana käydä. Nyt taas seurataan laitteiden toimintaa ja kun vika paikallistuu niin se korjataan. Mukavaa kun saa lämmitä vettä niin ei tuo meidän teinityttökään ole niin perkeleen kiukkuinen.

Mikael73 08.02.2018 09:00

Siihen karaan kerääntyy ajan kanssa kalkkia miksi tahtoo takerrella.
Mulla ainakin kumpaankin ääriasentoon jää joskus jumiin
jos lämpötilat yhtäkkiä heittelee

RR82 09.02.2018 08:49

olen etsinyt nokipannua kahvin keittoon nuotiolla, mutta ei tahdo mistään löytyä ja kaupassa myytävät ovat vain alumiinisia ja ne eivät kelpaa. osaako kukaan sanoa mistä mahtaisi löytää tollasen nokipannun kahvin keittoon?

wikke 09.02.2018 08:53

Isommissa marketeista ainakin on löytynyt edukkaasti rosteri pannuja.

Dpower 09.02.2018 08:57

Minkä kokonen?
Kärkkäisellä ;) litranen
https://www.karkkainen.com/verkkokau...0l-nuotiopannu

Kaks litranen
https://www.karkkainen.com/verkkokau...otiopannu#spca

2,7 litranen
https://www.karkkainen.com/verkkokau...otiopannu#spst

Ja isompiakin löytyy :D

RR82 09.02.2018 18:03

no hitto, täytyy tuollasta kärkkäisen mallia käydä kahtomassa. Kiitoksia paljon.

Kaitsu67 09.02.2018 23:46

Tokmannilla oli kans retkivarusteosastolla pannuja, oman ostin tosin kirpparilta.

rane58 10.02.2018 03:24

Eiku Hirvaskankaalle, tai sinne kulmille....
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja RR82 (Viesti 1373112)
olen etsinyt nokipannua kahvin keittoon nuotiolla, mutta ei tahdo mistään löytyä ja kaupassa myytävät ovat vain alumiinisia ja ne eivät kelpaa. osaako kukaan sanoa mistä mahtaisi löytää tollasen nokipannun kahvin keittoon?

Huutokauppakeisari myy tilaisuuksissaan aina ensimmäisenä kuparisen kahvipannun.... :D

Bj Andy 11.02.2018 15:05

MIkähän hiivatti on jumittanu Makitan akkuporan hiilet? Toinen lähti liikkumaan lievällä väkivallalla mutta toinen meni murusiksi...???

No uudet on tulossa jossain päin maailmaa.

jmk 11.02.2018 15:11

Se on nykyään se Makitan laatu:) tälläkin hetkellä kolme runkoa takuuremontissa...

MiKo 11.02.2018 15:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jmk (Viesti 1373354)
Se on nykyään se Makitan laatu:) tälläkin hetkellä kolme runkoa takuuremontissa...

Ihan samalla lailla meillä on parikymmentä Milwaukeen runkoa oottamassa takuuremonttia...
Merkki ku merkki kun käyttö on “rajua”.

jmk 11.02.2018 15:38

Itse asiassa vaihdoin Millwaukeet Makitaan kun ne ei oikein ollut hintaansa nähden linjassa. No eipä tuo Makitan laatukaan ole vakuuttanut...

Bj Andy 11.02.2018 16:23

No tuo setti on n.10 vuotta vanha. Voisikohan imeytyneella kosteudelta ja stydimmällä akulla olla asiaan tekemistä?

En tuota muuten käy moittimaan ja hiilien vaihdolla tulee kuntoon. Pitää myös samalla putsata ja huoltaa tuo kunnolla. On myös mieleinen siksi että siinä on 3 nopeus aluetta.

james_III 11.02.2018 17:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 1373364)
No tuo setti on n.10 vuotta vanha. Voisikohan imeytyneella kosteudelta ja stydimmällä akulla olla asiaan tekemistä?

Uusi akku voi aiheuttaa hyvinkin tässä tapauksessa. Uusikin hiiliharjallinen makita menee jumiin kun riittävän toimintalämmön saavuttaa, välttämättä ei käyttäjä edes huomaa, ainoo toimiva lääke on vaihtaa hiilettömiin koneisiin.

Juhis.T 11.02.2018 20:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja RR82 (Viesti 1373112)
olen etsinyt nokipannua kahvin keittoon nuotiolla, mutta ei tahdo mistään löytyä ja kaupassa myytävät ovat vain alumiinisia ja ne eivät kelpaa. osaako kukaan sanoa mistä mahtaisi löytää tollasen nokipannun kahvin keittoon?

Ja jos paikallisesta haluat hakea, niin greentrailista löytyy.

Heguli 12.02.2018 07:33

Kyseessä Hyundai I20 vuosimalli 2012, jossa takana levyjarrut. Mistä tuossa säädetään käsijarrua tiukemmalle ? Hemmetin hankala tuossa pihalla könytä ja tutkia. Autossa kun käyttää käsijarrua niin se jää päälle, kahva nousee vedettäessä aika pystyyn. Pikkusen peruuttamalla jarru taas aukeaa pois päältä.

Sisällä käsijarrun tyvessä ei ole säätöä, eikä oikein vastaavassa kohdassa auton allakaan. Eli takana kai pitäisi olla ?

Onkos näissä nykykinnereissä pikkuset jummut tuolla takapäässä pelkästään kässäriä varten ? Eli säätö voisi olla siellä rummun sisällä ?

petroman 12.02.2018 13:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Heguli (Viesti 1373423)
Kyseessä Hyundai I20 vuosimalli 2012, jossa takana levyjarrut. Mistä tuossa säädetään käsijarrua tiukemmalle ? Hemmetin hankala tuossa pihalla könytä ja tutkia. Autossa kun käyttää käsijarrua niin se jää päälle, kahva nousee vedettäessä aika pystyyn. Pikkusen peruuttamalla jarru taas aukeaa pois päältä.

Sisällä käsijarrun tyvessä ei ole säätöä, eikä oikein vastaavassa kohdassa auton allakaan. Eli takana kai pitäisi olla ?

Onkos näissä nykykinnereissä pikkuset jummut tuolla takapäässä pelkästään kässäriä varten ? Eli säätö voisi olla siellä rummun sisällä ?

Ei oikein muuta tietoa, kuin www-knowledgeä.. Mutta siltä vaikuttais, että siellä on pikkuruiset rummut käkkäriä varten. Mutta kepin ympärysmuovin alta pitäis silti löytyä myöskin säätö..

Heguli 12.02.2018 15:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja petroman (Viesti 1373447)
Ei oikein muuta tietoa, kuin www-knowledgeä.. Mutta siltä vaikuttais, että siellä on pikkuruiset rummut käkkäriä varten. Mutta kepin ympärysmuovin alta pitäis silti löytyä myöskin säätö..

Aikansa kun tutki niin sisäkautta pääsee säätöön kiinni keskikonsolin irrotettavan luukun kautta. Ei vaan kauheesti se säätö auta, oikea puoli on jotenkin rikki/jumissa. Laitoin käsijarruhilppeet tilaukseen, availen rummun kunhan osat saapuu.

petroman 12.02.2018 16:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Heguli (Viesti 1373453)
Aikansa kun tutki niin sisäkautta pääsee säätöön kiinni keskikonsolin irrotettavan luukun kautta. Ei vaan kauheesti se säätö auta, oikea puoli on jotenkin rikki/jumissa. Laitoin käsijarruhilppeet tilaukseen, availen rummun kunhan osat saapuu.

Pessimisti kun olen, niin kun on hilppeet vaihdettu rumpuihin, ni huomio siirtyy jähmeästi toimiviin vaijereihin.. Ainakin omissa rotteloissa tälleen.

jmk 12.02.2018 16:48

Joo kokemusta on jumivista vaijereista, 1koppasessa V70 Volvossa noiden kanssa taisteltiin joka katsastukseen, käsijarru oli kertakäyttöinen ja yleensä vika oli vaijereissa

vellihousu 12.02.2018 17:30

Avensiksessa on ainakin kenkien säätöreikä heti vanteen takana.

baxxter 12.02.2018 18:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Heguli (Viesti 1373453)
Aikansa kun tutki niin sisäkautta pääsee säätöön kiinni keskikonsolin irrotettavan luukun kautta. Ei vaan kauheesti se säätö auta, oikea puoli on jotenkin rikki/jumissa. Laitoin käsijarruhilppeet tilaukseen, availen rummun kunhan osat saapuu.

Tuo vaijereiden säätö on se mihin ei saisi koskea, kun sillä lähinnä voi korjata oiretta mutta ei vikaa. Ensin vaijerit löysälle, sitten kaikki liikkuvat osat kuntoon, se vaijerin päässä oleva kenkien levittäjä varsinkin. Sitten kenkien säätö lähelle, takapuolella jarrukilvessä reikä tai pyöränpultin reiästä pääsee säätämään? Viimeisenä sitten vaijereista säädöt jos tarvitsee. Luulis että vaijerit vielä tuon ikäisessä on kunnossa.

Viipo 13.02.2018 07:35

https://www.moottori.fi/ajoneuvot/ju...aastokaytossa/

Miten tuo kuorma-autoksi rekisteröinti nyt sitten vapauttaa rakentamista kun jutussa niin hehkutetaan?

kauha-apina 13.02.2018 09:40

Suomessa AT35-muunnos vaatii Hiluxin rekisteröintiä maastokuorma-autoksi, mutta 33-tuumaisin renkain varustettu AT33-paketti onnistuu vielä B-luokan ajokortilla ajettavaan Toyotaan. Jos rakentelukärpänen pääsee puremaan, löytyy yhtiön sivuilta vielä AT37 ja AT38-paketitkin. Eikä kahteen akseliinkaan tarvitse välttämättä tyytyä…
ilmeisesti ainakin renkaitten osalta?

Catrik 13.02.2018 16:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 1373506)
https://www.moottori.fi/ajoneuvot/ju...aastokaytossa/

Miten tuo kuorma-autoksi rekisteröinti nyt sitten vapauttaa rakentamista kun jutussa niin hehkutetaan?

Siten että kuorma-autoa saa rakentaa vapaammin kuin henkilö- tai pakettiautoa. Ihan mututuntumalla renkaat saa olla isommat, korottaa saa enemmän, korin/rungon muutoksia saa tehdä vapaammin.

HeikkiH 13.02.2018 16:25

Vanhaa tietoa nuo rengas ja alustamuutokset. Nykyään mennään samoilla määräyksillä oli sitten M1G tai N2G. Nuohan muuttui 2016 jos en väärin muista. edit/ Väärin muistin, 1.10.2015 muuttuivat https://forums.offipalsta.com/showth...light=moottori

Bj Andy 13.02.2018 17:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 1373506)
https://www.moottori.fi/ajoneuvot/ju...aastokaytossa/

Miten tuo kuorma-autoksi rekisteröinti nyt sitten vapauttaa rakentamista kun jutussa niin hehkutetaan?

No tuohon voi vaikka kuorkkina tilataan Reprolta nosturin. Laittaa vetokidan,ja vetää n.10 kärriä?:mad::D:D lisätä akseleita sen minkä tarvii tms.
Tai vaan pitää 5 paikkaisena järkiperheautona.

Ippe69 13.02.2018 18:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HeikkiH (Viesti 1373537)
Vanhaa tietoa nuo rengas ja alustamuutokset. Nykyään mennään samoilla määräyksillä oli sitten M1G tai N2G. Nuohan muuttui 2016 jos en väärin muista. edit/ Väärin muistin, 1.10.2015 muuttuivat https://forums.offipalsta.com/showth...light=moottori

Nuo pykälät koskee rekisteröityyn autoon tehtäviä muutoksia, ei siis liity ensirekisteröintiin jonka maahantuoja tekee.

Bj Andy 13.02.2018 20:45

Esko Riihelät, Hannu Karpot, ja Ensio Itkoset huom. :mad::D:D

Jos kiakkopydäköinti päättyy 16.00 ja alkaa taas 8.00, max pysäköintiaika on 4h, ja parkkeerasin 15.45 niin... jatkuuko pysäköintiaika aamulla eli päättyy 11.45 ???:D

petroman 13.02.2018 21:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 1373564)
Esko Riihelät, Hannu Karpot, ja Ensio Itkoset huom. :mad::D:D

Jos kiakkopydäköinti päättyy 16.00 ja alkaa taas 8.00, max pysäköintiaika on 4h, ja parkkeerasin 15.45 niin... jatkuuko pysäköintiaika aamulla eli päättyy 11.45 ???:D

http://www.iltalehti.fi/autot/2011021813163675_ae.shtml

dodge3500 13.02.2018 22:02

Mistä tän sivun värejä voi vaihtaa kun vaihtu siniseks

Tojo4wd 13.02.2018 22:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja dodge3500 (Viesti 1373574)
Mistä tän sivun värejä voi vaihtaa kun vaihtu siniseks

sivun vasen alalaita on valikko.

Ranee 13.02.2018 22:12

Eikös palsta ole aina ollut tumma joten tämä nykyinen sininen on siihen paras jatkumo?

dodge3500 13.02.2018 22:13

Kiitos nyt pystyy selaan taas ettei tuu pää kipeeks

Bj Andy 14.02.2018 18:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja petroman (Viesti 1373566)

Hyvä poliitikkovastaus Eskolta. Kiekko kun on 12 tunnin niin siihen kun laittaa tuloajan eli 20 niin tottakai se on aamukasilta heti oikeassa ajassa.:D:D

Lainaus:

Kyseessä on parkkipaikka, jossa saa pysäköidä kiekon kanssa neljä tuntia välillä 8-22. Kun saavun parkkiin klo 20, niin saanko olla parkissa aamukahdeksaan, vai aamukymmeneen?

Teemu

Jos pysäköintikiekkoa vaativalla pysäköintialueella aikarajoitus on voimassa vain päivisin, esim. 8-18 ja ajoneuvo pysäköidään alueelle illalla klo 18 jälkeen, voi kiekkoon laittaa saapumisajaksi sen ajan, jolloin rajoitus seuraavan kerran astuu voimaan. Tässä tapauksessa klo 8.00. Tämä sääntö pätee myös silloin, kun pysäköit lyhyemmän ajan kuin rajoitusaika sallii.

Tässä Teemun tapauksessa, kun alueella on neljän tunnin pysäköinti kiekon kanssa sallittu klo 8.00-22.00, voi illalla klo 20.00 laittaa kiekkoon seuraavan rajoituksen alkamisajan eli klo 8.00
.

Bj Andy 16.02.2018 10:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 1373351)
MIkähän hiivatti on jumittanu Makitan akkuporan hiilet? Toinen lähti liikkumaan lievällä väkivallalla mutta toinen meni murusiksi...???

No uudet on tulossa jossain päin maailmaa.

Tämä tuli kuntoon. Tosiaan toinen hiili piti murentaa paikoillaan että sen sai pois...:eek:
Uudet hiilet löytyi englannin eBaysta. Eivät olleet halvat mutta tulivat postilaatikkkoon, eikä sen takia tarvinnut ajaa kaupunkiin.

Samsonite 16.02.2018 19:23

Uuvempien kinukkimakitojen hiilipitimet muuttaa muotoonsa aika herkästi lämmöstä ja hiilet alkaa jumimaan. Laatu on selkeesti huonompaa.
Sitä en tiiä miks hiili sitten mureni.

Bj Andy 16.02.2018 20:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Samsonite (Viesti 1373807)
Uuvempien kinukkimakitojen hiilipitimet muuttaa muotoonsa aika herkästi lämmöstä ja hiilet alkaa jumimaan. Laatu on selkeesti huonompaa.
Sitä en tiiä miks hiili sitten mureni.

Mureni ihan Leathermannin avustamana...:D

Noissa oli joku,eli kuumaliima(?) käikäle ns.sinettinä niiden hiilien "päällä" ja se pitää myös nävertää irti ennenkuin
hiilet saa vaihdettua. Ja jos se on kuumaliimaa niin sehän siitä pehmenee kuumetessaan ja liimaa ne hemmetin hiilet jumiin.:confused: Ite pidikkeet on jotain metallia.

pastirolli 21.02.2018 17:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pastirolli (Viesti 1372625)
Mistä johtuu että lämmin vesi loppuu? Suihkussa tulee hetken lämmintä tai jopa kuumaa vettä mutta hiljalleen lämmin vesi loppuu. Tulee vain kylmää vettä.

-Omakotitalo
-Uudet putket
-Kaukolämpö
-Suihkusekoitin pari päivää vanha

En ole vielä kokeillut että kuinka muista hanoista tulee lämmintä silloin kun suihkusta loppuu lämminvesi.

Palataampas tähän vanhaan keskusteluun. Palkkasin paikallisesta putkifirmasta asentajan katsomaan kyseistä pannua. Se ei ymmärtänyt hevon vittuakaan tuosta oumannista mutta sai puhelimen kautta neuvoja ja nosti käyttöveden lämpötilaa parilla asteella (57c). Ei korjaantunut.

Vika on ilmeisesti karassa. Ouman huomaa että käyttöveden lämpötila laskee ja se antaa suntille komennon aueta ja moottori alkaa heti rullaamaan. Silti käyttövesi ehtii laskea jopa 32 asteeseen ennen kun lämpötila alkaa nousemaan.

savustin 21.02.2018 18:19

Mitä minä sanoin että kohta jumii uudelleen,Siihen on paras vaihtaa koko kara kun niihin menee paskaa sisälle ja jumii sieltä.

Rytari 04.03.2018 22:34

Tuo auton omistaminen ja kaikki siinä ympärillä kun on tehty niin kovin kalliiksi niin olen ajatellut että tarvis vähentää liikennekäytössä jatkuvasti pidettävää kalustoa, tehdä kolmesta kaks tai jopa yksi mutta eihän semmosta taida olla edes olemassa, olenko liian vaativa vai köyhä?

Tällä hetkellä käyttiksen virkaa hoitaa omat kaksi autoa, caprice ja fleetside ja lisäksi tulee ajettua kaverin vanilla ja sts cadillacilla.

Fleetsidessä on vaan se vika ettei siinä ole takapenkkejä, kölvin turvajakkara on enemmän kun tiellä siinä etupenkillä.

Capriceen( ja caddyyn )taasen sopii se jakkara, sekä eteen että taakse mutta enhän mä voi vaaleanharmailla kangaspenkeillä olevalla autolla mitään työhommia, eikä sinne edes saa trukilla mitään kyytiin, eikä mahdu mitään kyytiin.


Unelmakäyttis olis semmoinen missä on se lava tai tavaratila koska sitä tarvii päivittäin kun täytyy kuskata kaikkea, takapenkit ja mieluusti takaovetkin, nelivetoisuus ei ole välttämätön mutta bensalla vinkkelin tarvis käydä, ei taida olla diisseli mitenkäänpäin järkevä mun ajoilla.

. Hinta tulee ensimmäisenä vastaan, ei pysty mitään kymmenien tuhansien autoa ostaan tohon käyttiavessaksi, kymppikin alkaa olla jo ihan liikaa, mitä vaihtoehtoja mulle jää.

Ippe69 04.03.2018 23:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rytari (Viesti 1375338)
. Hinta tulee ensimmäisenä vastaan, ei pysty mitään kymmenien tuhansien autoa ostaan tohon käyttiavessaksi, kymppikin alkaa olla jo ihan liikaa, mitä vaihtoehtoja mulle jää.

Pitkä sprintteri kuorma-autona on sopiva kaikkeen. Sellainen, jossa on penkit kahdessa rivissä ja silti jää vielä hyvä tavaratila. Lavamallejakin on, mutta vähemmän tarjolla. Ja nelivetonakin löytyy. Dieseliä nuo syö kaikki, mutta käsittääseni kuorkkina vero on aika edullinen. Tuommosen olisin ostanu käyttikseksi, jos järki olis ratkaissut. Mutta ei ratkaissut, joten ostin Geen.

Catrik 05.03.2018 05:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rytari (Viesti 1375338)
Tuo auton omistaminen ja kaikki siinä ympärillä kun on tehty niin kovin kalliiksi niin olen ajatellut että tarvis vähentää liikennekäytössä jatkuvasti pidettävää kalustoa, tehdä kolmesta kaks tai jopa yksi mutta eihän semmosta taida olla edes olemassa, olenko liian vaativa vai köyhä?

Tällä hetkellä käyttiksen virkaa hoitaa omat kaksi autoa, caprice ja fleetside ja lisäksi tulee ajettua kaverin vanilla ja sts cadillacilla.

Fleetsidessä on vaan se vika ettei siinä ole takapenkkejä, kölvin turvajakkara on enemmän kun tiellä siinä etupenkillä.

Capriceen( ja caddyyn )taasen sopii se jakkara, sekä eteen että taakse mutta enhän mä voi vaaleanharmailla kangaspenkeillä olevalla autolla mitään työhommia, eikä sinne edes saa trukilla mitään kyytiin, eikä mahdu mitään kyytiin.


Unelmakäyttis olis semmoinen missä on se lava tai tavaratila koska sitä tarvii päivittäin kun täytyy kuskata kaikkea, takapenkit ja mieluusti takaovetkin, nelivetoisuus ei ole välttämätön mutta bensalla vinkkelin tarvis käydä, ei taida olla diisseli mitenkäänpäin järkevä mun ajoilla.

. Hinta tulee ensimmäisenä vastaan, ei pysty mitään kymmenien tuhansien autoa ostaan tohon käyttiavessaksi, kymppikin alkaa olla jo ihan liikaa, mitä vaihtoehtoja mulle jää.

http://americanclassicscars.com/uplo...wcab-4x4-1.jpg

Käy hakemassa tommonen jenkeistä ja tuo samalla mulle toinen



E: Ja oma kysymys ois että mistä ootte tilannu kardaanin osia, pitäs takakardaani tehä tuplaristikoilla. Denny's Driveshaftilla on hyvät hinnat ja valikoima mutta nettisivuilta ei voi suoraan tilata ulkomaille ja joskus kysyin niin postikulut oli melko rouheat. 1310 sarjan CV+liuku+ristikot (putki ja pinionin pää löytyy jo) $300, Suomesta ostettuna sitten varmaan 400-600e?


Sivu luotu: 14:51 (GMT +2).