Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Isuzu D-Max 2012-> keskustelua (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=153680)

kenni_ 18.12.2017 10:07

Isuzu D-Max 2012-> keskustelua
 
Mikähän mahtaa olla suurin rengaskoko mikä tommoseen uuteen d-maxiin mahtuu ilman korotuksia pyörimään. Vakio koko siinä on 245/70/16. Ajattelin jos mahtuis 265/70/17 tai sit 65 profiililla.

Bj Andy 18.12.2017 13:54

No jos vaan laskuri pitää kutinsa niin tuo on juur 749 korkea ja siihen 77 mm päälle, ja sehän tekisi .... tattadataa.... 826 mm, jonka jokainen offipalstalainen tietää tarkoittavan 33":maa...:D:D:D

Go for it !!!:D:D:D

kenni_ 18.12.2017 14:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 1366918)
No jos vaan laskuri pitää kutinsa niin tuo on juur 749 korkea ja siihen 77 mm päälle, ja sehän tekisi .... tattadataa.... 826 mm, jonka jokainen offipalstalainen tietää tarkoittavan 33":maa...:D:D:D



Go for it !!!:D:D:D

Kyllä vaan, mutta ei taida ilman korotusta kyllä pyöriä...
Tossa kuvassa on 20" vanne, mutta vaikeeta sanoo onko korotettu.
Ps. Onko hajua mistä löytäis ton malliset vanteet? En tiedä miks en muka löydä oikein mitään hyvää kauppaa missä myytäis maasturin vanteita. :/

Bj Andy 18.12.2017 16:37

Hmm. Ookko nä pistännää tommosen?

Kerrohan lisää kokemuksia, eli miten jaksaa mennä kuormalla ym. Juttuja

Esim. 285/65r17 on rapiat 80 cm korkea eli siinä voisi olla yksi koko.

kenni_ 18.12.2017 18:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 1366930)
Hmm. Ookko nä pistännää tommosen?

Kerrohan lisää kokemuksia, eli miten jaksaa mennä kuormalla ym. Juttuja

Esim. 285/65r17 on rapiat 80 cm korkea eli siinä voisi olla yksi koko.

Joo tänään tilasin. Näköjään jääny linkki edellisestä viestistä. Eli siis https://www.tempetyres.com.au/wheels...oncave&id=1860

Bj Andy 19.12.2017 11:45

Onnea uudelle hankinnalle!:D

Tosiaan kokemukset kiinnostaa jahka saat laitteen kotia.

Tomaatti vai manuaali?

Markol 19.12.2017 12:48

Mulla on tekeillä 2014 mallinen D-Max. Laitoin siihen EMU:a alle ja 235/85-16 kummit. Välitykset menee pieleen isommilla sen verran että huomaisi aika varmuudella kärryn vedossa. 235:set laitettiin orkkis aluvanteille. Ilman korotusta olisivat aika varmuudella raapineet lokasuojiin. Uskon että 2017 malliset menee saman kaavan mukaan.

Marko

kenni_ 19.12.2017 17:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 1367015)
Onnea uudelle hankinnalle!:D

Tosiaan kokemukset kiinnostaa jahka saat laitteen kotia.
Tomaatti vai manuaali?

Tak tak.

Manuaali, pihi kun on...
Menee varmaan maaliskuulle luovutus... =f

kenni_ 19.12.2017 17:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Markol (Viesti 1367018)
Mulla on tekeillä 2014 mallinen D-Max. Laitoin siihen EMU:a alle ja 235/85-16 kummit. Välitykset menee pieleen isommilla sen verran että huomaisi aika varmuudella kärryn vedossa. 235:set laitettiin orkkis aluvanteille. Ilman korotusta olisivat aika varmuudella raapineet lokasuojiin. Uskon että 2017 malliset menee saman kaavan mukaan.

Marko

Kuinka paljon korottava ja mitä makso?

Porvoon Hilma 19.12.2017 17:48

Mulla 2011 mallinen 40 mm korotettu ja siinä pyörii nuo 235/85R16 ihan kevyesti. Ilman korotusta ei taida mahtua.

Isommat pyörylät tuntuu alakierroksilla kun turbo ei vielä puhalla lisäpotkua. Toisaalta taas 120km/h ei oo mitenkään kummallinen vauhti.

Maavaraa noilla renkuloilla saa lisää mutta silti pitää muistaa että alustan alla on dieselsuodatin, jota ei kannata jättää kannonnokkaan roikkumaan. Sille voi olla hyvä tehdä peltipanssari tai sitten siirtää se konehuoneeseen, jos tykkää askarrella dieselputkien kanssa. Minä en uskalla kun riskinä on, että menee potaskaa commonrail-pumpulle.

Isoilla renkailla pakki on myös hiukan vauhdikkaampi eli jos vaikka aurailee, niin sujuu peruuttelu kuin amerikkalaisessa takaa-ajoleffassa. Peruutuskameraa kyllä suosittelen; on sen verran korkealla perä ettei helposti näe pygmikokoisia liikkujia.

Kuormaa kantaa ihan älyttömästi. Työautona hyvä.

Antsalle vielä: menee kuormattuna kärrynkin kanssa noilla isommilla renkailla. Tää on kokeiltu siten, että oli lavalla 800kg ja kärryssä ehkä 700kg+omapaino. Ei oo raketti mutta ei mikään tientukekaan

Bj Andy 19.12.2017 18:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma (Viesti 1367037)
Mulla 2011 mallinen 40 mm korotettu ja siinä pyörii nuo 235/85R16 ihan kevyesti. Ilman korotusta ei taida mahtua.

Isommat pyörylät tuntuu alakierroksilla kun turbo ei vielä puhalla lisäpotkua. Toisaalta taas 120km/h ei oo mitenkään kummallinen vauhti.

Antsalle vielä: menee kuormattuna kärrynkin kanssa noilla isommilla renkailla. Tää on kokeiltu siten, että oli lavalla 800kg ja kärryssä ehkä 700kg+omapaino. Ei oo raketti mutta ei mikään tientukekaan

Mutta Mites kuormalla? :D:D

Jos oikein olen ymmärtänyt niin tuossa pikkukoneisessa versiossa pitäisi olla tiheämpi ykkönen?

kenni_ 19.12.2017 19:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 1367048)
Mutta Mites kuormalla? :D:D

Jos oikein olen ymmärtänyt niin tuossa pikkukoneisessa versiossa pitäisi olla tiheämpi ykkönen?


Joo toi 1.9 tuli kai loppuvuodesta 2016 ja siinä on kyllä aika lyhyt ykkönen. Mikseivät sitten samalla pienentäneet pakkiakin?!

2011 on vielä vanhempaa korimallia, näissä uusissa näytti olevan joku pömpeli ainakin heti pakosarjan jälkeen.

Porvoon Hilma 19.12.2017 20:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 1367048)
Mutta Mites kuormalla? :D:D

Jos oikein olen ymmärtänyt niin tuossa pikkukoneisessa versiossa pitäisi olla tiheämpi ykkönen?

En tiiä. Ei oo ollut vielä kaivuri perässä. Sit ois kauhat lavalla ja 2,8 tonnia perässä. Keväällä ehkä koetetaan.:D

kenni_ 19.12.2017 20:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma (Viesti 1367057)
En tiiä. Ei oo ollut vielä kaivuri perässä. Sit ois kauhat lavalla ja 2,8 tonnia perässä. Keväällä ehkä koetetaan.:D

Mutta sulla 2011 mall? Siinä on vielä 2,5 tai 3,0.

Markol 19.12.2017 22:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kenni_ (Viesti 1367035)
Kuinka paljon korottava ja mitä makso?

Cros4wd:stä tuli jouset ja iskarit. Hinnat näkee niiden sivuilta. Kun laitoin alle nuo jouset ja 235:set niin jos en väärin muista niin olisin mitannut peilien alareunasta korkeuden muuttuneen joku 8cm. En ole vielä tehnyt lopullista mittausta kun puuttuu vielä tavaraa auton päältä. Se mitä ulkolaisilta sivuilta nähnyt niin toi EMU:n korotus on aika turvallinen. Muistaakseni enempikin korottavia on ollut mutta alkaa ilmeisesti vetarit olla kovilla. Takapäähän tuli +300kg jouset kun piti tulla huoltokori mutta se meni puihin viime metreillä. Nyt on hanuri hieman pystyssä mutta viimeistään siinä vaiheessa alkaa varmaan olla vaaterissa kun pistän isomman kärryn perään.

Niin ja joku kun jutteli alustan panssareista niin poistin orkkispeltiset ja laitoin tilalle ARB:n hieman jykevämpää rautaa olevat.

Arctic Trucksin AT33 muunoksessa päivitetään vain alusta varmaan tuolla EMU luokkaa olevalla korotuksella ja sitten 35:lle nostavat koriakin.

Marko

Porvoon Hilma 20.12.2017 07:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kenni_ (Viesti 1367066)
Mutta sulla 2011 mall? Siinä on vielä 2,5 tai 3,0.

3.0 on sallittu. Uudemmissa taitaa olla 3,5t

Markol 20.12.2017 08:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma (Viesti 1367110)
3.0 on sallittu. Uudemmissa taitaa olla 3,5t

Mulla on 2014 ja 3,5t vetopaino eli vanha korimalli on pienemmillä painoilla.

Marko

kenni_ 20.12.2017 12:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma (Viesti 1367110)
3.0 on sallittu. Uudemmissa taitaa olla 3,5t

Joo siis tarkotin moottoria :D

Porvoon Hilma 20.12.2017 18:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kenni_ (Viesti 1367126)
Joo siis tarkotin moottoria :D

2011 mallissa on 2.5 tai 3.0 litranen kone. Sama 4-sylinterinen lohko, mutta jotain mittaa hiukan muutettu ja saatu tehot 136>163hv.

Mulla on tuo 2.5 litranen.

kenni_ 20.12.2017 20:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma (Viesti 1367157)
2011 mallissa on 2.5 tai 3.0 litranen kone. Sama 4-sylinterinen lohko, mutta jotain mittaa hiukan muutettu ja saatu tehot 136>163hv.

Mulla on tuo 2.5 litranen.

Juuri näin. Ja tää uus on 1.9 litranen ja samat 163 hv. :) Mitä muuten on ollu kulutus tossa kakspuolikkaassa?

Porvoon Hilma 21.12.2017 04:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kenni_ (Viesti 1367171)
Juuri näin. Ja tää uus on 1.9 litranen ja samat 163 hv. :) Mitä muuten on ollu kulutus tossa kakspuolikkaassa?

8,5...9,3 l/100 on ollut riippuen kelistä ja ajoista.

Markol 21.12.2017 13:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma (Viesti 1367185)
8,5...9,3 l/100 on ollut riippuen kelistä ja ajoista.

Vakiokuosissa ajelin muistaakseni hyvinkin seiskalla alkavia lukemia. Muutosten jälkeen menee varmaan hyvän matkaa kasin puolelle.

Marko

kenni_ 21.12.2017 16:05

Vois muuten kerätä vähän kuvia minkälaisia pirssejä muilla on. Ihan mielenkiinnosta haluisin nähdä :)

Porvoon Hilma 22.12.2017 01:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Markol (Viesti 1367196)
Vakiokuosissa ajelin muistaakseni hyvinkin seiskalla alkavia lukemia. Muutosten jälkeen menee varmaan hyvän matkaa kasin puolelle.

Marko

Niin. Tuossa ei ole kaunisteltu vaan lukemat on suoraan ostetut litrat/trippimittarin sadat kilometrit.

Kovasti kun kiihdyttelee, joka muuten onnistuu helposti kun vääntöä on n.400Nm, saa lukeman toki muuttumaan. Eipä ole tarvetta, pelkkä mukava matkanteko riittää.

kenni_ 24.12.2017 08:26

Ei kellään oo vielä tullu tietoon optimointiohjelmaa tohon 1.9:iin?

Markol 24.12.2017 11:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma (Viesti 1367257)
Niin. Tuossa ei ole kaunisteltu vaan lukemat on suoraan ostetut litrat/trippimittarin sadat kilometrit.

Kovasti kun kiihdyttelee, joka muuten onnistuu helposti kun vääntöä on n.400Nm, saa lukeman toki muuttumaan. Eipä ole tarvetta, pelkkä mukava matkanteko riittää.

Samaan tyyliin minäkin katsoin. Mulla on karvalakkimalli jossa ei ole kulutusseurantaa. Laatikko kun olis vaan vielä niin välitetty että kutonen olisi selkeä ajovaihde eikä loikkari. Lyhyempi ykkönen jne.

Marko

-MaTTi- 24.12.2017 13:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Markol (Viesti 1367533)
Laatikko kun olis vaan vielä niin välitetty että kutonen olisi selkeä ajovaihde eikä loikkari. Lyhyempi ykkönen jne.

Eli kaikkihan olis kunnossa kun olis tiheemmät perät. Kait näihinkin välityksiä on tarjolla?

jmk 24.12.2017 14:16

Onks noi isuzut nykyään mopon moottorilla? Kyllä tuon kokoisen ymmärtää jossain octaviassa mut työkäyttöön tehdyssä lavaautossa reiluilla koukkupainoilla:D ei saatana. Mut ihan järki kulutuksia kuitenkin

kenni_ 24.12.2017 14:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jmk (Viesti 1367545)
Onks noi isuzut nykyään mopon moottorilla? Kyllä tuon kokoisen ymmärtää jossain octaviassa mut työkäyttöön tehdyssä lavaautossa reiluilla koukkupainoilla:D ei saatana. Mut ihan järki kulutuksia kuitenkin

Juuri luin isuzun moottoripuolen pomon haastattelua missä puhu että austraaliaan on turha viedä mitään 1.9 moottorilla olevaa pickuppia kun sinne on niin voimakkaasti juurtunu ajatus että ei voi olla hyvä veto auto jos ei oo tyyliin 3 litrasta moottoria, mikä ei nykyään enään niin paljon pidä paikkaansa tän downsizing:n ansiosta.

Että onhan tossa uudessa moottorissa saman verran tehoo kun vanhassa kolmelitrasessa ja vääntöö 360nm.
Mutta katotaan nyt että miten jaksaa mennä kuorman kanssa.

Samsonite 24.12.2017 16:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jmk (Viesti 1367545)
Onks noi isuzut nykyään mopon moottorilla? Kyllä tuon kokoisen ymmärtää jossain octaviassa mut työkäyttöön tehdyssä lavaautossa reiluilla koukkupainoilla:D ei saatana. Mut ihan järki kulutuksia kuitenkin

Samaa tuumailin. Reilu 5 tonnia kärrin kanssa ja henkilöauton kone. Tilannetta huonontaa vielä korkea viritysaste. Ehkä ei ihan 400 tonnia kestä ajella...:D

Ehdottomasti kannattaa vielä nostaa ahtoja, pääsee takuista samalla kätevästi eroon.

Hartsa69 25.12.2017 10:24

Näin maallikkona oon minäki aina aatellu että iso kone ja vähempi tehoja saattaa jopa kestääkki..mutta aika näyttää.

Markol 25.12.2017 20:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 1367542)
Eli kaikkihan olis kunnossa kun olis tiheemmät perät. Kait näihinkin välityksiä on tarjolla?

En ole huomannut toisia välityksiä. Tarvikepuoli on aika paljon suppeampaa kuin monella muulla isomman ja yleisemmän valmistajan malleilla. Välillä on tullut mieleen että oliskohan varustelu ollut helpompaa Hiluxin kanssa mutta loppusuoralla alkaa olla. Hiluxin sai unohtaa suosiolla sen takia että ei ollut 3500kg vetopainoja tyrkyllä.

Marko

kenni_ 26.12.2017 22:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Markol (Viesti 1367660)
En ole huomannut toisia välityksiä. Tarvikepuoli on aika paljon suppeampaa kuin monella muulla isomman ja yleisemmän valmistajan malleilla. Välillä on tullut mieleen että oliskohan varustelu ollut helpompaa Hiluxin kanssa mutta loppusuoralla alkaa olla. Hiluxin sai unohtaa suosiolla sen takia että ei ollut 3500kg vetopainoja tyrkyllä.

Marko

Mitä kaikkee sää siihen oot oikein asentamassa?

Markol 26.12.2017 22:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kenni_ (Viesti 1367761)
Mitä kaikkee sää siihen oot oikein asentamassa?

Ei mitään mullistavaa. Osa kosmeetista jolla on toivottavasti joku käyttöarvo ja osa ihan sen takia että joskus aina tarvii. Alustaan tuli korottavaa EMUa, renkaiksi 235/85-16 All Terrainit, ARB:n pohjapanssarit, ARB:n vetopisteet, vinssi kiinteällä asennuksella, ARB:n lavakate ja siihen kattoteline. Lavalle tuli kaksi ARB:n vetolaatikkoa. Lisäksi vielä astinlautaa ja konepellille sellainen muovinen ilmanohjain. Lohkolämppäriä tuossa ei ollut niin tuli letkulämppäri jossa on oma pumppu. Sen pitäisi kierrättää nesteet lämpimäksi. Valoa ja vilkkua sitten jäävuoren huipuksi.

Marko

Porvoon Hilma 27.12.2017 01:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Markol (Viesti 1367765)
Ei mitään mullistavaa. Osa kosmeetista jolla on toivottavasti joku käyttöarvo ja osa ihan sen takia että joskus aina tarvii. Alustaan tuli korottavaa EMUa, renkaiksi 235/85-16 All Terrainit, ARB:n pohjapanssarit, ARB:n vetopisteet, vinssi kiinteällä asennuksella, ARB:n lavakate
...

Melko samanlaiselta kuulostaa mun jutut paitsi, että pohjapanssarointi uupuu ja vinssinä on Hilman entinen asennettuna irrotettavaksi. Oisko sulla kuvaa pohjapanssaroinnista? Olen harkinnut omia virityksiä, mutta valmis panssari taitaa olla paras. Lisäksi lavavalot ja toinen peruutusvalo ovat kiinnostavia.

Markol 27.12.2017 11:13

1 Liiteet
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma (Viesti 1367790)
Melko samanlaiselta kuulostaa mun jutut paitsi, että pohjapanssarointi uupuu ja vinssinä on Hilman entinen asennettuna irrotettavaksi. Oisko sulla kuvaa pohjapanssaroinnista? Olen harkinnut omia virityksiä, mutta valmis panssari taitaa olla paras. Lisäksi lavavalot ja toinen peruutusvalo ovat kiinnostavia.

Tuossa näkyy panssari. Toi ARB:n panssari on aika tukeva ja sopi suht kivasti paikoilleen. Kolmesta osasta ja uskon että ainakin kannon päälle saa huoletta ajella.

Marko

Porvoon Hilma 27.12.2017 17:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Markol (Viesti 1367818)
Tuossa näkyy panssari. Toi ARB:n panssari on aika tukeva ja sopi suht kivasti paikoilleen. Kolmesta osasta ja uskon että ainakin kannon päälle saa huoletta ajella.

Marko

Tänks. Hyvin näyttää olevan suojassa kaikki olennainen. Onko sulla tuolla pohjassa polttoainesuodatin jossain vai onko se muualla?

Mulla on suodatin kuljettajan puolella vaihteiston kohdalla ja se tarttee jonkun suojauksen. Siihen ei tuo keskipanssari yllä. Lisäksi on joku jäähdytinelementti, josta en tiedä mikä lienee. Se on kuin pieni välijäähdytin.

kenni_ 27.12.2017 22:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma (Viesti 1367860)
Tänks. Hyvin näyttää olevan suojassa kaikki olennainen. Onko sulla tuolla pohjassa polttoainesuodatin jossain vai onko se muualla?

Mulla on suodatin kuljettajan puolella vaihteiston kohdalla ja se tarttee jonkun suojauksen. Siihen ei tuo keskipanssari yllä. Lisäksi on joku jäähdytinelementti, josta en tiedä mikä lienee. Se on kuin pieni välijäähdytin.

Onhan se hyvän näkönen, mutta melko tyyris kyllä ~500e.

Izu 01.01.2018 10:07

Lavakaari
 
Joskus tulee tarve kuljettaa pitkää tavaraa autossa. Aiemmin olen tehnyt niin, että laittanut lankun toisen pään lavan ja kopin välissä olleen tukikaaren päälle ja toisen pään lavanluukun reunan päälle. Onnistuu autossa jossa on tuo lavakaari.

Nyt tekisi mieli asentaa/rakentaa vastaava kaari Isuzuun. Mitenköhän lait ja asetukset menee? Saako tuollaisen kolvata itse vai pitää olla leimattuja papereita nipullinen jos meinaa saada katsastettua?

Sellaista mahtisonnipaksurosterimallista ei tee mieli, ihan kun vaan olisi mustaa rautaa ja kestäisi pari sataa kiloa painoa päällä. Ei siis tarvitse olla ”roll over cage”

Valmiita näyttäisi olevan jonkinlaisia, mutta ne on jostain syystä kuljetettu väärälle mantereelle:rolleyes:

-MaTTi- 01.01.2018 11:03

Tee pois vaan minkälaisen tykkäät, kunhan ei koria leveemmälle tuu.

Izu 01.01.2018 13:47

Cwhgq
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 1368423)
Tee pois vaan minkälaisen tykkäät, kunhan ei koria leveemmälle tuu.

Tänks Matti täydellisestä vastauksesta:) tähän ei oo mitään lisättävää:)

Ja hyvää uutta vuotta

Izu 01.01.2018 15:03

Lastauksessa tarvittavat valot
 
Niin, oikeastaan vielä jatkokysymys: tuohon lavakaareenhan saa asentaa ajoneuvon lastauksessa tarvittavat valot eli lavavalot erillisellä merkkivalollisella kytkimellä ?

Izu 01.01.2018 16:41

Prototyyppi
 
1 Liiteet
Ei ihan valmis vielä, ja tässä vaiheessa voi esittää erilaisia parannusvaihtoehtoja :D

Izu 01.01.2018 16:43

Ja kuva on väärinpäin, mutta ehkä siitä ymmärtää. Näin nyybinä ei ole vielä muokkausominaisuuksia ja täytyy siksi kommentoida erikseen.

-MaTTi- 01.01.2018 22:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Izu (Viesti 1368449)
Niin, oikeastaan vielä jatkokysymys: tuohon lavakaareenhan saa asentaa ajoneuvon lastauksessa tarvittavat valot eli lavavalot erillisellä merkkivalollisella kytkimellä ?

Joo, tarvittavat työvalot saa olla.

Strothmann 03.01.2018 20:27

Olisko tuosta autosta sivukuvaa? kiinnostais nähdä miltä näyttää korotuksen ja isompien renkaiden kera.

Izu 03.01.2018 22:06

No nyt ei oo sivukuvaa ja kun on musta auto mustassa yössä niin ei siitä mitään näkyis. Ehkä ehtii kuvaamaan lähipäivinä.

Nippan 08.01.2018 16:11

https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=203556
Tuossa oma isutsu, justiin autoliikkeestä haettuna.

https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=203562
Tässä jo automaattilaatikkoo tesmitellään palstalla...

Lie muuten Ebaysta tai jostain sais nuita pohjapanssareita ja onkohan manuaalilaatikolla ja automaatilla varustettuun autoon samat panssarit käypäsiä?
Rautapuskuriahan tuo huutas, muttaku täällä suomaliassa ei sua nuin uuteen autoon laittaa tavan puskuria.

Markol 13.01.2018 23:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nippan (Viesti 1369339)
Tuossa oma isutsu, justiin autoliikkeestä haettuna.

Tässä jo automaattilaatikkoo tesmitellään palstalla...

Lie muuten Ebaysta tai jostain sais nuita pohjapanssareita ja onkohan manuaalilaatikolla ja automaatilla varustettuun autoon samat panssarit käypäsiä?
Rautapuskuriahan tuo huutas, muttaku täällä suomaliassa ei sua nuin uuteen autoon laittaa tavan puskuria.

Tyylikäs Isuzu :)

Ainakin ARB:llä on manuaalille ja automaatille omat panssarit.

ARB:llä on hyväksyttyjä puskureita käsittääkseni ainakin Hiluxiin ja muistaisin nähneeni jonkun kuvan jossa Rangerissäkin on sellainen. Isuzuun ei hyväksyttyä saanut ainakaan kesällä.

Marko

kenni_ 14.01.2018 08:10

Minkälainen homma on vaihtaa tohon uudempaan ajovalon polttimo? Mahtuuko sinne mikään led/xenon sarja?

retulainen 08.02.2018 17:57

Millaisia renkaita te nyt olette näihin 2012 ja uudempii laittaneet?

Maanantaina ostin 265/70R17 BF:n AT:eet 8" leveille ja ET20 vanteille ja tietenkin heti piti kokeilla miltä ne tuntuu, no ei tuntunu hyvältä. -13 mallin manuaali kun mulla on niin renkaat kyllä mahtuu ongelmitta pyörimään korotuksen kanssa mutta välitykset menee ihan persiilleen etenkin 60 ja 80 vauhdissa. Lievästi sanottuna vähä nyt %#&?ttaa. No eilen laitoin renkaat myyntiin noin 100km ajon jälkeen ja nyt sitten katsellaan samanlaiset tilalle mutta 65 profiililla. Edelliset kesä kummitkin oli 65 profiililla ja niillä välitykset osu paljo paremmin kohdalleen.

retulainen 08.02.2018 18:08

2 Liiteet
Pari kuvaa

jmk 08.02.2018 19:24

Mikä näissä on vakio koko? Jos toiset on laittanu 235/85-16 niin sehän on lähes sama koko kuin tuo sun rengas

retulainen 08.02.2018 20:02

Vakio on 255/65R17 ja 16" koossa 245/70. Automaatissa varmaan meniskin hyvin mutta manuaalilla meno melko tahmeeta kun 60 vauhdissa nelosella 1500 kierrosta ja kolmosella taas huutaa jo yli kahta tonnia. En olis kyllä uskonu että noilla mun renkailla meno muuttuu noin paljon takkusemmaksi verraten muutaman kilon kevyempiin vanhoihin kesä kummeihin jotka siis kokoa 265/65-17.

kenni_ 08.02.2018 20:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja retulainen (Viesti 1373033)
Millaisia renkaita te nyt olette näihin 2012 ja uudempii laittaneet?

Maanantaina ostin 265/70R17 BF:n AT:eet 8" leveille ja ET20 vanteille ja tietenkin heti piti kokeilla miltä ne tuntuu, no ei tuntunu hyvältä. -13 mallin manuaali kun mulla on niin renkaat kyllä mahtuu ongelmitta pyörimään korotuksen kanssa mutta välitykset menee ihan persiilleen etenkin 60 ja 80 vauhdissa. Lievästi sanottuna vähä nyt %#&?ttaa. No eilen laitoin renkaat myyntiin noin 100km ajon jälkeen ja nyt sitten katsellaan samanlaiset tilalle mutta 65 profiililla. Edelliset kesä kummitkin oli 65 profiililla ja niillä välitykset osu paljo paremmin kohdalleen.

No 70-profiili on ~25mm korkeempi kun 65-profiili ja se on taas saman ~25mm korkeempi kun vakio 245/70/16, että vaikuttaako muka se 2,5/5cm niin paljon? Miten meni perseelleen välitykset? Tossa oli kyllä aika pitkä kutonen..
Mä ostin omaani just tommoset BFG at:t 265/65/17 koossa. Paljonko tota on korotettu? 50mm?

kenni_ 08.02.2018 20:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja retulainen (Viesti 1373065)
Vakio on 255/65R17 ja 16" koossa 245/70. Automaatissa varmaan meniskin hyvin mutta manuaalilla meno melko tahmeeta kun 60 vauhdissa nelosella 1500 kierrosta ja kolmosella taas huutaa jo yli kahta tonnia. En olis kyllä uskonu että noilla mun renkailla meno muuttuu noin paljon takkusemmaksi verraten muutaman kilon kevyempiin vanhoihin kesä kummeihin jotka siis kokoa 265/65-17.

Tajusin muuten vasta että tossa on varmaan erilailla välitetty laatikko kun uudessa 1,9l:ssä... :S
Eikö toi kakspuolikas sit jaksa vielä vääntää 1500rpm?

retulainen 08.02.2018 20:31

Kyllä se 1500 vääntää mutta on melko jyristin ja kutonen on myös tooodella pitkä vaki renkaillakin. Kutosta tosin en juuri ole käyttänytkään. 1400-2000 kiekkaa niin pitäs olla se max 400nm vääntöö.

Korotusta on sarjan valmistajan (olikohan SuperPro) papereiden mukaan 40-50mm mutta todellinen korotus on aika tarkka 60mm. Eli eteen tuli tolpan ja rungon väliin 30mm alumiini limput ja taakse 40mm palikat jotka sitten vaihdoin viellä 10mm vahvempiin että ei ihan rukkasia kuskatessa näyttäis perä sukeltavan.

Yllätti kyllä totaalisesti tuo rengaskoon kasvun vaikutus meno haluihin vaikka kaikissa edellisissä autoissanikin olen tehnyt saman suuruisia rengas koon kasvatuksia.

No, nyt on jo noi renkaat myynnissä niin ostan tilalle noi pykälää matalemmat.

jmk 08.02.2018 21:12

Ei kait sitä noin tarkalle ole mitoitettu alkujaan, ei isuzusta mitään kokemusta mut kun hj.n alkuperäisen 205/16 renkaan korvaa 35" niin sit voi sanoa et menee välitykset pikkasen pitkäks :)

-MaTTi- 08.02.2018 22:52

Voi ne olla. Kutonen ei oo ajovaihde talvella ollenkaan monessa nykytötterössä. Ihme aavikkovälityksiä muka kulutusta pienentämään.

kenppi 09.02.2018 00:17

Vaihteisto on tosiaan tässä mallissa aivan liian pitkillä välityksillä. Ei sitä 6-vaihdetta oikein alta 120km/h vauhdissa tarvi käyttää. Automaatti on paljon fiksumpi tältä osin.

Uudessa mallissa on jo tämä välitys asia korjattu uusien vaihteistojen myötä.

jmk 09.02.2018 05:45

Miren tuollaisella onnistuu kärrin veto, jos pieni rengaskoon muutos ahdistaa noin? Eiks näihin mainosteta 3500kg vetokoukkua?

Izu 09.02.2018 05:47

265/70 17 menee n. 7% kovempaa kun originaali 245/70 16 eli vaikuttaahan se jonkun verran.

1995 mallin Hiluxiin nähden Isuzun vaihdekeppiin ei tartte juurikaan koskea alueella 70...120 eli vitosella mennään jos ei ole kuormaa päällä paljoa. Vääntöä tuntuu olevan sen verran. Kiihtyvyys toki paranee kun vaihtaa neloselle vauhdin hiipuessa seitsemäänkymppiin. 60 ja alle on sitten joko nelonen tai kolmonen. Nelonen on oikein mukava ajovaihde kun mennään 60...90 välillä teillä jossa tarttee hidastaa 60 alueille usein.

Renkaat on 235/85R16 eli tuon 265/70R17 luokkaa, ihan pikkusen pienemmät laskurin mukaan.

Minua ei haittaa vaikka kierrokset on luokkaa 2200...2400, konemelu ei siitä juurikaan kasva.

Mun 2011 mallissa ei ole kuin 5 vaihdetta ja jos olisi kuutonen niin tuskinpa sitä tarvitsisi.

Bj Andy 10.02.2018 13:55

Ei niitä kierroksia tarvi jännittää. Ja tuo ny on vaan se isompien renkaiden hinta.

Eikä todellisuudessa välttis muutu mikään muu kuin se että pitää ajaa pykälää pienemmällä vaihteella hiljaisemmissa vauhdeissa.

Tai sitten laitat vielä korkeemnat kumit...:D

Markol 12.02.2018 14:15

1 Liiteet
Nyt sain lopultakin Isuzun liikenteeseen. Muutokset ei mielestäni vaikuttanut ajo-ominaisuuksiin mitenkään. Ihan yhtä hyvä ajostaan kuin ennenkin. 235/85-16 kummeilla menee ihan kivasti mutta jos joku tarvii niin voin myydä vähän käytetyn kutosvaihteen tarpeettomana.

Marko

Jappi 17.02.2018 00:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Izu (Viesti 1373103)
kasva.

Mun 2011 mallissa ei ole kuin 5 vaihdetta ja jos olisi kuutonen niin tuskinpa sitä tarvitsisi.

Kutonen on ihan hyvä ajovaihde 100km/h mittarinopeuden jälkeen tyhjänä :D

kenni_ 18.02.2018 20:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Markol (Viesti 1373449)
Nyt sain lopultakin Isuzun liikenteeseen. Muutokset ei mielestäni vaikuttanut ajo-ominaisuuksiin mitenkään. Ihan yhtä hyvä ajostaan kuin ennenkin. 235/85-16 kummeilla menee ihan kivasti mutta jos joku tarvii niin voin myydä vähän käytetyn kutosvaihteen tarpeettomana.

Marko

Hyvältä näyttää. Kuinka paljon on kierroksia kutosella 100km vauhdissa? Heittääkö mittari paljon tolla rengastuksella?

Omaa joutuu odottaan vielä kuukauden :(

retulainen 20.02.2018 06:13

Posted via Mobile Device

retulainen 20.02.2018 06:23

Taidan ottaa toisen lähestymistavan ja pitäytyä jo olemassa olevissa renkaissa ja ohjelmoida auton. Ohjelmia vaan tuntuisi olevan aika vähän tarjolla näihin tupla turbo vehkeisiin. Kotimaisilla ohjelmoittijoilla ei tunnu olevan ohjelmia valmiina ja osa tarjoaa ilmeisesti jotain britti tekoista ohjelmointia ja maailmalta saa näitä bokseja esim. Steinbauer ja vastaavia. Missä muut on ohjelmoinu autonsa jos sellasta on tehty? Kaikki kokemuksen on tervetulleita.
Posted via Mobile Device

petr 20.02.2018 08:52

Jos on oma auto ja aikoo pitää pitkään niin ehdottomasti kunnon ohjelmointi. Vaikka maksaa enemmän niin se on vähän kokonaisvaltaisempi ja fiksumpi koneen toiminnan osalta. Samalla voi tehdä myös omia toiveita...pakokaasun takaisinkierrätyksen poisto/vähentäminen, nopeusrajoittimien poisto, väännön lisäys johonkin tiettyyn kohtaan erityisesti (esim. jos on taipumusta stumpata/sammua liikkeellelähdössä jos nostaa kytkimen huolimattomasti niin sitäkin voi vähän parantaa) kierroslukurajoittimen nosto jne.

T:P

Buuhiz 20.02.2018 09:08

Ootko kysyny audiclubillakin vaikuttavalta Porkkikselta (erikoismoottori.fi) saisiko tehtyä tuohonkin ohjelman?

retulainen 20.02.2018 11:42

Porkkikselle laitoin viestiä mutta ei ole vielä vastannut, täytyy odotella hetki. Findieselin Arttu vastas että ei ole aikaisemmin ropannut tuplaturboja ja vaatisi vähän syventymistä ja toivoi että auto olisi mielellään Kuopion seudulta ja mullahan ei ole aikaa luovuttaa autoa pidemmäksi aikaa tutkimuksiin ja koekäyttöön. Kaikki loput mitä kyselin niin tuntuvat laittavan ilmeisesti brittien jotain bulkkiohjelmaa jota voi sitten tarvittaessa vähän muokata vähän toiveitten mukaan. Nää boksit ja bulkkiohjelmat on aika samoissa hinnoissa, boksit vähä halvempia mutta arvostukseni kumpaakin kohtaan yhtä suurta.

HAILUXI-07 20.02.2018 16:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja retulainen (Viesti 1374071)
Taidan ottaa toisen lähestymistavan ja pitäytyä jo olemassa olevissa renkaissa ja ohjelmoida auton. Ohjelmia vaan tuntuisi olevan aika vähän tarjolla näihin tupla turbo vehkeisiin. Kotimaisilla ohjelmoittijoilla ei tunnu olevan ohjelmia valmiina ja osa tarjoaa ilmeisesti jotain britti tekoista ohjelmointia ja maailmalta saa näitä bokseja esim. Steinbauer ja vastaavia. Missä muut on ohjelmoinu autonsa jos sellasta on tehty? Kaikki kokemuksen on tervetulleita.
Posted via Mobile Device


http://www.sercap.fi/
https://www.facebook.com/Sercap.fi/p...88518921369917

Reilu parivuotta ollut ohjelma, ei moittimista. JP kävi ohikulkumatkalla kotonani suorittamassa ohjelmoinnin. EGR:ää en poistattanut käytöstä.

Markol 21.02.2018 13:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kenni_ (Viesti 1373985)
Hyvältä näyttää. Kuinka paljon on kierroksia kutosella 100km vauhdissa? Heittääkö mittari paljon tolla rengastuksella?

Omaa joutuu odottaan vielä kuukauden :(

En ole ajanut autolla kuin vasta 1,5 tankillista muutosten jälkeen. Polttoaineenkulutus on muuttunut lähtötilanteesta jonkin verran. Nelivedolla ajo tuntuu vaikuttavan aika paljon kulutukseen. Tänään otan tankin täyteen ja nyt siihen tulee matka-ajoa joku 400km niin näkee paremmin kulutusta. Kulutuksen pomppaamiseen vaikuttaa varmaan sekin että oletan mittarin näyttävän nyt oikein. En ole kuitenkaan gps:llä tarkastanut todellisuutta. Kerran olen kokeillut 100km/h vauhdista kutosta ja kierrokset oli alle 1500rpm. En nyt muista minkä verran mutta oli mielestäni turhan alhaiset. Vakiokummeillakaan ei satkun kyyti houkutellut kutosella ajelemaan. Kymppi lisää nopeutta niin alkoi kutonenkin osua. Koitan muistaa katsoa jossain kohtaa noi kiekat ja nopeudenkin.

Marko

retulainen 21.02.2018 14:45

Noilla sun renkailla täytyy lisätä tripin lukemaan noin 5% niin alkaa olemaan kilometrit kohdallaan. Kulutukseen vaikuttaa myös renkaan painon nousu, 245/70R16 hakkapeliitta orkkis alulla painaa noin 24 kg ja nämä minun AT:t 265/70R17 peltivanteilla noin 40kg.

Izu 21.02.2018 17:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja retulainen (Viesti 1374224)
Noilla sun renkailla täytyy lisätä tripin lukemaan noin 5% niin alkaa olemaan kilometrit kohdallaan. Kulutukseen vaikuttaa myös renkaan painon nousu, 245/70R16 hakkapeliitta orkkis alulla painaa noin 24 kg ja nämä minun AT:t 265/70R17 peltivanteilla noin 40kg.

7%

retulainen 21.02.2018 20:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Izu (Viesti 1374238)
7%

5% mittasin tripin virheeksi gepsillä. Orggis renkaillakin on virhettä mutta en muista paljonko.

Porkkiskin vastaili softauksesta ettei onnistu. Tarttis kuulemma olla VF2 Flasheri ja sellaista ei ole. Eli johonkin ulkomaiseen softaan joutuu tyytymään, keksis vaan mihin. Osa softaajista ei kerro mitä laittaa ja osa taas kertoo mutta loppujen lopuksi onko niissä sitten millaisia eroja. Kaikki lupaa ~200hp/~470nm. Quantumin softan sais tosta läheltä Turbotehoa nimiseltä firmalta. Kaikilta onnistuisi myös dpf ja egr hommatkin.

Izu 21.02.2018 20:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja retulainen (Viesti 1374263)
5% mittasin tripin virheeksi gepsillä. Orggis renkaillakin on virhettä mutta en muista paljonko.

Porkkiskin vastaili softauksesta ettei onnistu. Tarttis kuulemma olla VF2 Flasheri ja sellaista ei ole. Eli johonkin ulkomaiseen softaan joutuu tyytymään, keksis vaan mihin. Osa softaajista ei kerro mitä laittaa ja osa taas kertoo mutta loppujen lopuksi onko niissä sitten millaisia eroja. Kaikki lupaa ~200hp/~470nm. Quantumin softan sais tosta läheltä Turbotehoa nimiseltä firmalta. Kaikilta onnistuisi myös dpf ja egr hommatkin.

Tuo 7% on rengaslaskurin antama lukema. Todellisuus on jotain sinnepäin :)

retulainen 21.02.2018 21:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Izu (Viesti 1374265)
Tuo 7% on rengaslaskurin antama lukema. Todellisuus on jotain sinnepäin :)

Pitää paikkansa.

Markol 26.02.2018 07:51

Tuli muistaessa katottua kutosella satkun vauhdissa kierrokset eli 235/85-16 100km/h - 1500rpm.

Marko

Nippan 27.02.2018 14:31

Mitenkäs muilla näin pakkasilla isutsun käyntiinsaattaminen? onko ollu ongelmia vain tuon yhden akun takia? itsellä webaston asentamisen jälkeen alkuperäinen akku kuoli kerrasta webaston ensimmäisen käyttökerran jälkeen, sit ostin 75amppeerisen Optiman yellowtopin, nyt vajaa kaks päivää käyttämättömänä ollessaan laitoin webaston pöhisemään 40minuutiksi ja sen jälestä kokeilemaan käyntiin niin eipä isutsu ehkiis kehannu yrittää... muutaman kerran pyöritti ja sitten hyyty.... noh nyt on lohkolämppäri ja c-tekin laturi piuhanpäässä jos se nyt lähtee, mut kun palstalle suonlaitaan pitäis jättää ni varmaan jätettävä käyntiin kolkattammaan iltatuurin ajaksi

jmk 27.02.2018 15:35

Onkohan webaston kytkennässä mennyt kaikki oikein? Eihän webasto montaa kymmentä wattia virtaa vie

kenppi 27.02.2018 17:26

Melko pitkällä lämmitysajalla, kun 20min pitäisi riittää hyvin. Lämmitylaitteen puhallin tietysti 1 asennossa? Uusissa autoissa on aika paljon virrankulutusta muutenkin, niin suosittelisin lyhentämään lämmitysaikaa.

Mika_T 27.02.2018 17:52

Joo ei se tarvi noin pitkään pöhistä.
toki mukava se on mennä kun komentosillalla on se 20c lämmintä ja akku tyhjä =)

15-20min riittä ihan hyvin siihen että koneen voi vääntää huoletta käyntiin.
Öljy ei kuitenkaan lämpene siellä öljypohjassa vaikka se lämmitin tohisisi tunnin.

D_Bar 27.02.2018 18:42

Riippuu tietenkin vähän webaston kytkennästä, mutta omassa käyttiksessä kyllä tyhjentää aika tehokkaasti puolessa tunnissa jo akun, jos unohtuu puhallin täysille... Muutaman unohduksen jälkeen oppii laittamaan pienimmälle teholle kun poistuu autosta...

jmk 27.02.2018 18:58

Ei ole isuzusta kokemysra mut volkkarrin piti ainakin kytkeä siten että puhallin pyörii vaa ykkösellä. Ja samalla tavalla on sprinterissä tehdasasenteinen lämppäri. Kyllähän se virtaavie jos puhallin on täysillä

Izu 27.02.2018 18:59

Laittelin omaani toisen akun ja lähtee kyllä ihan hyvin käyntiin kun on ollut hetken nestekiertoletkulämmittin päällä. Lähtisi kyllä ihan ilmankin.

Hehkut kannattaa tarkistaa että ovat kunnossa; voipi miuten olla vaikeaa starttaus.

Izu 27.02.2018 19:01

Diesel-suodattimelle panssari
 
Ootteko laitelleet diesel-suodattimelle panssarointia?

Se on sellaisesaa paikassa, ettö maastoon mennessä pitää olla suojattuna.

Saksasta näkyy löytyvän valmis osa, mutta Suomeen raahattuna maksaa 150€:eek:

Nippan 27.02.2018 20:04

Eli nyt ainakin tuli vähennettyä lämmitysaikaa ja tarkastettava että puhallin on vuan ykkösasennossa. Edellisessä kingissä oli kaks akkua ja vepasto tohis aina 40min ja puhallin 2asennossa eikä ollu ongelmia.
Posted via Mobile Device

tekniikkamies 27.02.2018 20:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja retulainen (Viesti 1373033)
Millaisia renkaita te nyt olette näihin 2012 ja uudempii laittaneet?

Maanantaina ostin 265/70R17 BF:n AT:eet 8" leveille ja ET20 vanteille ja tietenkin heti piti kokeilla miltä ne tuntuu, no ei tuntunu hyvältä. -13 mallin manuaali kun mulla on niin renkaat kyllä mahtuu ongelmitta pyörimään korotuksen kanssa mutta välitykset menee ihan persiilleen etenkin 60 ja 80 vauhdissa. Lievästi sanottuna vähä nyt %#&?ttaa. No eilen laitoin renkaat myyntiin noin 100km ajon jälkeen ja nyt sitten katsellaan samanlaiset tilalle mutta 65 profiililla. Edelliset kesä kummitkin oli 65 profiililla ja niillä välitykset osu paljo paremmin kohdalleen.

Mikäs niis välityksis nyt on vikana ku ite laitoin Jumperiin 235/85/16 ja siin on vikana lähinnä pakki ja kuorma-autol ei saa ajaa ku 80, joten pitkästä vitosesta ei hyötyä.

Isoimmal vaihteelhan ei ole pakko ajaa joka tilanteessa. Olen ruvennut kiinnittää myös huomiota renkaan pyörimisherkkyyteen kun silläkin on oma vaikutuksensa varsinkin oikein kylmällä ilmalla.

retulainen 27.02.2018 21:56

Tarkemmin ajateltuna ei mitään mutta kun ottaa laskuihin mukaan pirusti painavemman renkaan niin johan on mahoton. Renkaan paino siis nousi 24kg:sta 40kiloon, todennäköisesti tuo vaikuttaa enempi tuohon takkuseen kulkuun vaikka ajais pienemmälläkin vaihteella. Pienellä moottorin optimoinnilla tuon saa varmasti taas mukavaksi ajaa.

Ite käytän webastoo kelien mukaan 30-60min ja puhallus ykkösellä parikertaa päivään ja vastapainoksi defan laturilla sit parikertaa viikkoon akun lataus yöllä. Akkuna on joku foordin tarroilla oleva ehkä 80Ah ja jaksaa hyvin.
Webasto kun sijaitsee ihan vasemmassa etunurkassa niin lämpöhäviöt on aika kovia. Jostain 15min lämmöstä ei tunnu olevan mitään hyötyä 25 asteen pakkasessa käyniin lähtöön verrattuna aivan raakaan starttiin.

retulainen 27.02.2018 22:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Markol (Viesti 1367765)
Ei mitään mullistavaa. Osa kosmeetista jolla on toivottavasti joku käyttöarvo ja osa ihan sen takia että joskus aina tarvii. Alustaan tuli korottavaa EMUa, renkaiksi 235/85-16 All Terrainit, ARB:n pohjapanssarit, ARB:n vetopisteet, vinssi kiinteällä asennuksella, ARB:n lavakate ja siihen kattoteline. Lavalle tuli kaksi ARB:n vetolaatikkoa. Lisäksi vielä astinlautaa ja konepellille sellainen muovinen ilmanohjain. Lohkolämppäriä tuossa ei ollut niin tuli letkulämppäri jossa on oma pumppu. Sen pitäisi kierrättää nesteet lämpimäksi. Valoa ja vilkkua sitten jäävuoren huipuksi.

Marko

Tuliko sulla pidemmät taka-iskarit vai laitoitko vakiot? Vakio jarru letkut takana tuntuu ihan basson kieliltä auto tunkattuna ylös jo nyt kun paikalla on 50mm palikat ja vaki iskarit. Täytyy varmaan jatkaa letkuja ennen kun laitan jatketut iskarit.

Markol 01.03.2018 10:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja retulainen (Viesti 1374807)
Tuliko sulla pidemmät taka-iskarit vai laitoitko vakiot? Vakio jarru letkut takana tuntuu ihan basson kieliltä auto tunkattuna ylös jo nyt kun paikalla on 50mm palikat ja vaki iskarit. Täytyy varmaan jatkaa letkuja ennen kun laitan jatketut iskarit.

On pidemmät iskarit ja toiset jouset. Orkkisjousissa on kiinnityspaikka jarruletkulle mutta uusisa ei ollut niin laitoin muuten kiinni. Eivät ole pantteessa. Mulla saattaa olla aiheesta joku rakennuskuvakin mutta on kotikoneella.

Apuvirtaa on saanut antaa aika usein aamuisin kun ei ole ollut laturissa. Meinasin että akku on ottanut nokkiinsa kun rakennusvaiheessa oli useamman päivän niin tyhjänä ettei edes varoitusvaloja syttynyt. Tuota 75ah keltaista Optimaa olen miettinyt mutta ei sekään näköjään ihan autuaaksi tee. Kaksi akkua olisi varmasti toimiva mutta vaatii vaan hieman töitä enemmän. Nyt menee aamuisin akkulaturi samaan aikaan päälle kun menee letkulämppärikin. Vanhalla HDJ Cruiserilla ei tarvinnut miettiä pakkasia. Avaimesta vaan käytiin ilman lohkolämppäriä -30c pakkasestakin vaikka oli yli 500 000km mittarissa.

Marko

retulainen 01.03.2018 21:59

Mutta HDJ:llä ajaa joku viellä tyytyväisenä auringonlaskuun kun näitä paalataan ensimmäsiä valtion 1500€ kannustepalkkion saattelema.

Mulla ei tule kyllä jarru letkuja taikka putkia lehtipakkaan kiinni vaan ovat akselin päällä jossain latassa kliinni. Onkohan noissa letkuissa/putkissa liitospään malli kartio vai pallopää? Helpostihan noihin jatkot tekis tai vaikka uudet letkut mutta ei viittisi vaan sen takia avata liitosta että näkisi kummalla tapaa liitos on tehty.

Markol 01.03.2018 23:22

Sekoitin letkut käsijarruvaijereihin jotka oli pakassa kiinni. En tehnyt muistaakseni jarruletkuille mitään. Katoin kyllä että olivat suorana mutta ei muistaakseni sitä vertaa että sillä olisi merkitystä. Ton mun jousi- ja iskarisetin ei pitänyt vaikuttaa korkeuteen kuin joku reilu 3cm niin ehkä sun 2cm jälkeenon sitten jo turhan hilkulla.

Marko

Bj Andy 01.03.2018 23:43

Mikä noissa voi viedä tai vaatia niin paljon virtaa ettei omineen jaksa käynnistyä?

Ei pitäisi olla merkitystä onko vebasto 20 tai 40 minuuttia päällä. Nopealla kuukkelilla esim.thermo top c ottaa virtaa 3,8 amppeeria, puhallin vienee täysillä jonkun 100 wattia? Eli ykkösellä 30w ?

Noilla kulutuksilla pitäisi pamahtaa vielä 3-5 tunnin jälkeen tulille??

Toki jos sitä puhallinta ei ole erotettu niin voiko sitä kautta karata virrat muuallekiinnnnggghhhä.???:eek:

Miten iso akku tuonne mahtuu ? 75 A kuulostaa melko pieneltä diisselin aluksi, oli optima tai mikä tahtojaan....

tekniikkamies 02.03.2018 00:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja retulainen (Viesti 1374971)
Mutta HDJ:llä ajaa joku viellä tyytyväisenä auringonlaskuun kun näitä paalataan ensimmäsiä valtion 1500€ kannustepalkkion saattelema.

Landcruiserit taitaa toimia, mutta valtio kannustaa verolla ja polttoaineen hinnalla. Makkararahat menee herroille :p

retulainen 02.03.2018 00:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Markol (Viesti 1374977)
Sekoitin letkut käsijarruvaijereihin jotka oli pakassa kiinni. En tehnyt muistaakseni jarruletkuille mitään. Katoin kyllä että olivat suorana mutta ei muistaakseni sitä vertaa että sillä olisi merkitystä. Ton mun jousi- ja iskarisetin ei pitänyt vaikuttaa korkeuteen kuin joku reilu 3cm niin ehkä sun 2cm jälkeenon sitten jo turhan hilkulla.

Marko

Vaijereita minäkin jouduin pudottaan pakasta noin 20mm jotta istuivat fiksummin.

Illalla asensin rattiin vakkarin ohjaimen kaveriksi toiseen puolaan radion ohjaimen. Taimaasta tuli osat eli se nappipaketti ja johto. Sinänsä ihan suoraviivainen juttu kun eka keksi miten bägi lähtee pois ja sit lopuksi joudu vielä modaan vähä vakkarin ja radion ohjaimen johtosarjoja. Keskiössä on vaan yks liitin ja siihen piti kummatkin liittimet asentaa eli joutu toisen liittimen poistaa ja pari pinniä asentaa jäljelle jäävän liittimeen ja kaks johtoon (maa ja näppäin valo) kolvasin toiseen johto sarjaan ja liitin kiinni. Kaikki tuntuisi pelaan niin kuin pitääkin

D_Bar 02.03.2018 07:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jmk (Viesti 1374779)
Ei ole isuzusta kokemysra mut volkkarrin piti ainakin kytkeä siten että puhallin pyörii vaa ykkösellä. Ja samalla tavalla on sprinterissä tehdasasenteinen lämppäri. Kyllähän se virtaavie jos puhallin on täysillä

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 1374978)
Mikä noissa voi viedä tai vaatia niin paljon virtaa ettei omineen jaksa käynnistyä?

Ei pitäisi olla merkitystä onko vebasto 20 tai 40 minuuttia päällä. Nopealla kuukkelilla esim.thermo top c ottaa virtaa 3,8 amppeeria, puhallin vienee täysillä jonkun 100 wattia? Eli ykkösellä 30w ?

Noilla kulutuksilla pitäisi pamahtaa vielä 3-5 tunnin jälkeen tulille??

Toki jos sitä puhallinta ei ole erotettu niin voiko sitä kautta karata virrat muuallekiinnnnggghhhä.???:eek:

Miten iso akku tuonne mahtuu ? 75 A kuulostaa melko pieneltä diisselin aluksi, oli optima tai mikä tahtojaan....

Niin unohdin mainita senkin, ettei omassa esimerkissä ollut kyse Isuzusta...
Mulla on kahdessa autossa ollu webasto ja molemmissa oli kytkettynä siten, että piti itse muistaa laittaa puhaltimen tehot kohdilleen.

Puhaltimen ollessa pienellä olen kyllä käyttänyt tunninkin ilman ongelmia. Eikä ole ollut tarvetta kyllä pitempään käyttöön kun puolessa tunnissa lämpenee riittävästi kovallakin pakkasella... Tuossa nykyisessä on 90Ah:akku ja aikaisemmassa taisi olla 70...

Nippan 02.03.2018 10:39

Tuttu huoltoukkokin sano ettei noissa commonrail konneissa hehkutkaan ole kun päästöarvoja varten, periaatteessa pitäs lähtee käyntiin kunhan vaan saa painetta tarpeeksi suuttimille, onkohan tämä talvilaadun löpö niin jäykkää ettei kunnolla saa palamiseen tarpeeks hienoo sumua pumppu tehtyä kylmällä koneella, kun koneen saa kerran käyntiin niin senjälkeen ei tarvi ku hipasta avainta ni tärähtää tulille. Plus nuo hiukkassuotimet ja egr:t on ihan pirun keksintöjä.... Saiskohan näistä pois egrrät?

retulainen 02.03.2018 18:47

Yhden kerran viime viikolla jouduin laittamaan raakana käymään kun pakkasta oli -22. Izu:han tärähti hienosti tulille mutta jotain kankeutta oli kun ei käynyt kun 500 kierrosta tyhjäkäyntiä ja ei vastannut kaasuun laisinkaan. Ehkä vartin annoin käydä tyhjää webasto päällä niin sillä aikaa se oli jo heränny normaali käyntiin ja moottorissa oli jo lämpöäkin. Tiedä sitten mistä johtui mutta tänään vaihdan uudet öljyt pikkasen notkeempiin. Nyt on huoltokirjan mukaan 10W40 ja kohta laitan 5W40.


Sivu luotu: 18:19 (GMT +2).