![]() |
BeeJay42 projekti
Lainaus:
Tänään hiissasin ko. kamppeen kotio, tai paremminki työpaikalle kuivumaan. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=208972 Kyseessä siis Land Cruiser BJ42 vm. -81. 4-v. ja semi-floater akselilla vielä. Mittarissa 176 tkm. Seissyt viimeiset 15 vuotta, josta 12 vuotta ladossa. Mielestäni hyvä aihio, koppa ja runko hyvät, lukuunottamatta takapyöränkoteloiden liitoskohtia ja rungon vasenta takakulmaa. On siellä varmaan jotain pientä muuallakin, mut mitään ei oo aiemmin hitsattu, paklattu vaan lasikuitukitillä takasivuja ja oven nurkkia. Muuta vikaa mm. jousipakasta lati poikki vasemmalta takaa, pakoputki laho, käsijarru jumissa, ym. pientä. Kone rokkaa hienosti, hipasemalla käyntiin kuten kuuluu. Jotenkin niin mukavaa vastapainoa nykyautoille tämmönen, hehkutusta saa tihrustella pienestä reiästä ritilän takaa kojetaulusta ja moottori käy vaikka ilman akkuja kunhan saa ekaks tulille. Tässä vielä muutama aiemmin otettu kuva: https://forums.offipalsta.com/attach...9&d=1511631374 https://forums.offipalsta.com/attach...6&d=1512154149 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=208973 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=208974 Katotaan mitä tästä saa kehiteltyä, suunnitelmissa tällä hetkellä koppa/runko moitteettomaan kuntoon, uus väri pintaan, 3” korotus, 35” kumit ja pientä levikettä. Vanhemman mallin naama pitäis myös saaha ja pyöreet vilkut eteen. Lähinnä kesä-/hupi-/jätskikiska-auto, tuskin tällä(kään) mitään kunnon offia tullaan ajamaan. |
Jeesusteippiä kyljissä. 🤗
Hienoa kun löytyy tommonen räpeltämätön ja ryhdikäs aihio. 👍 |
https://m.youtube.com/watch?v=PRyJBFqDYG4
On kyllä hiivatin hieno aihio. Ite antaisin olla tuolla naamalla kun ei näitäkään ruuhkaksi asti enää vastaan tule... Hieno. Eti kierros lukkovanteita ja väännä lapikkaat alle. Oisi vähän orkkis kehitysmaa meininkiä. |
on kyllä vähän ajettu.onko tämä sama bj mikä oli myynnissä saksalaisella sivustolla?
hieno on. |
Taitaa olla sama yksilö, SLCK sivuillahan tää oli myynnissä jonkun aikaa ja muistaakseni oli maininta että oli laitettu johonkin ulkomaiselle sivustolle
|
Hieno peli.Tuo on kyllä jo niin hyvä aihio, että kannattais jo harkita museokilpiin laittoa?Ja halpa olisi ajella :) Tai ainakin niin rakentaa, että helppo myöhemmin muuttaa moiseksi. Harvassa edes tuonkuntoiset "räpeltämättömät" BJ:t suomessa ja maailmalla. Arvokaan ei ainakaaan laskussa ole suht alkuperäiseksi rakennetuillakaan. https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/s...d=C&usage=USED
|
Hieno ostos . Tästä tulee varmaan hieno projekti seurata .
Täällä jämt samanlainen työn alla .Onko tässäkin hehku vielä avaimesta taaksepäin ilman jälkihehkua ? |
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
|
Orkkis hehkusysteemillä hehkuttaa myös startatessa. Eli jos unohtui niin sen kun sahaa käyntiin.
Se suolasirotin on esivastus ja startatessa menee suoraan alentamaton, tai siis se jännite mitä startin jälkeen on enää tarjolla. |
Onneksi jäi suomeen ja hyviin käsiin :)
Itellä kanssa samanikäinen 42 prokkiksena |
Tämä projekti ei ole edennyt vielä fiilistelyasteelta mihinkään, mitä nyt Kovilin kyntöauran päästelin irti ja varapyörätelineen siinä samalla että sai halliin paremmin parkkiin.
Muutama pisteosa on tosin tullut hankittua, vanhempi naama ja ratti: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=209909 ... ja leveämmät lasikuituloksut. Sattui olemaan leveys just halutunlainen +5 cm (monet +7 cm = mun makuun liikaa) ja värikin sattumoisin hyvin liki haettua niin pakkohan nämä oli lunastaa talteen: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=210293 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=210294 Värin oon tosiaan päättänyt mielessäni jo vuosia sitten, eli 621 Rustic Green joka oli näihin saatavana -72-79. https://assets.fj.co/fj/images/inter...ort-rustic.png |
Hyvä tulee :)
Itellä projektijonossa -68 fj40, jossain vaiheessa sbc-moottorin avulla liikenteessä. Mitä noi full- ja semi-akseleiden termit tarkottaa...nim.merkki epätietoinen kyselee |
Lainaus:
Täyskevennetyn erottaa parhaiten siitä että siinä "napalukon näköinen ja kokoinen" laakeripesä vetoakselille. Käytännön ero on siinä että jos puolikevennetystä akselista menee vetari poikki niin 99% todennäköisyydellä vetari tulee kaikkine pyörineen taka-akselista pihalle, täyskevennetyssä voi vetarin vetää pihalle mutta pyörä pysyy paikoillaan. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
tarkassa seurannassa tämä projekti.:)
|
Lainaus:
No, ei sotketa Matin mainiota BJn rakentelu threadia tämän enempää. :cool: |
Lainaus:
No eihän sitä tiedä, millainen pussihousu-innostus iskee......mutta MaTTille tosiaan peukku :cool: |
Lainaus:
Tämän lisäksi täyskevennetyssä vetoakseliin kohdistuu vain vetopyörästön välittämää vetoakselia kiertävää voimaa, pyörän navan laakereiden kantaen koko sille renkaalle auton massasta johtuvan kuorman (navassa on itsessään kaksi tukipistettä = laakeria). Puolikevennetyssä taasen vetoakseli kantaa osan tuosta kuormasta (navassa on vain yksi tukipiste, tasauspyörästön toimiessa toisena tukipisteenä). Tämän vuoksi puolikevennetyn vetarit on paksumpia. |
Hieno projekti MaTTi
Älä tuunaa liikaa. Tuo on noin räpeltämättömänä aihiona hieno mahdollisimman orggis asussaan.
Ismo |
Lainaus:
https://pic.useful.fi/SJLEIhwKf.jpg Takapulkkaan kun paistaa sen verran monesta kohtaa valoa läpi ettei mulla riitä aika sitä hitsata niin pieetillä läpi orkkisasuun kun haluaisin ja valmiit korjauspalat maksais melkein yhtä paljon kuin koko puolikori. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=211247 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=211246 Muuten kyllä positiivisen terveen oloinen koppa, mm. yleensä ajat sitten mädäntyneet etujalkatilat on ehjät. Ehkä pärjää yhdellä postimerkin kokoisella paikalla tuon takapulkan sauman etupuoliselta osin. Ja tähän mennessä tähän autoon ei oo hitsattu yhtään mitään koskaan minnekkään. :) |
Lainaus:
Hyvä lähtökohta. Aiemmin paikkailematonta on aina mukavampi alkaa tekemään. Vanhoja paikkauksia, kolmekin paikkaa päällekkäin kun laikkailee/talttailee irti, niin palaa hermot ja terveys.:mad: |
Päivitetääs tämän projektin tilanne. Vapun kieppeillä väsäsin pihan perälle betonilaatoista lattian ja sen päälle 6.5x3.4m pressutallin.
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=213414 Tässä siis lähtökohta viimeistä päivää kokonaisena: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=213420 Tuonne siis tarkoitus purkaa. Talven aikana ajatus pyöritellä kopan osia tuolla varsinaisessa ”tallissa” talon kellarissa, sinne ei koko auto sovi mitenkään päin. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=213417 Katon, ovet ja seinät sain purettua. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=213416 Tuulilasin kehys osoittautui oikeinkin hyväks. :) https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=213415 Talven mittaan tuli hommattua seuraavanlainen osakasa: • 4” jouset (modataan 3”:aan) ja iskarit • rasvattavat riipukkeet ja uretaanipuslat • 8.5x15” vanteet (5 kpl) • 35x12.50R15 kumit (5 kpl) • lasikuituloksut +50 mm • lasikuitulevikkeet taakse +55 mm • HJ:n tehostinsetti (saa nähä laitanko tän vai sähköisen) • rungon korjauspalat taakse • pyöree maski ja naamapelti • pyöreet etuvilkut • vanhempi pyöreekeskiöinen ratti • takavalot • käsijarruvaijeri ja rummun sisäiset pätkät • akut (2x100Ah) • oven pohja korjauspalaks • takapulkka (tulee joskus tässä kesä-heinäkuussa) + jotain pienempää nippeliä Vielä puuttuu ainakin: • umpiot • korin ja rungon väliset puslat/pultit • ovien tiivisteet • lattiamatto • etupenkit tai niitten verhoilu • kattoverhoilu • jarruosia (katotaan mitä etujarruihin tarvii) • kääntöpallojen tiivistesarja • etukardaanin ristikko • turvakaari • jenkkimallinen vetokoukku (2” neliö) + aikaa, aikaa ja aikaa Vielä loppuun tiiseriks kuva Trepadorista, melkein vain ylikokoinen Hakkis 10 :D https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=213418 |
Laitoin viestiä. Mutta mitä tommonen pulkka kustansi? Alkaa oma olla jo niin loppuun korjattu että seuraavaan remppaan ei oisi huono vaihtoehto etsiä jo uusiakin osia...
|
Lainaus:
Erikseen ostettuna kaikki pellit taakse tekis enemmän, mut toisaalta kaikkee ei tarttis vaihtaa ja suorastakin vois tehä kyljet. Mut aika on rahaa. Ja tulee muutenkin parempi kun pitäis olla 1.5 mm sähkösinkitystä pellistä tehty. |
Kiinnostava projekti, ihmeen hyvässä kunnossa tuo tuulilasin kehys.
Siisti tuo pressutalli, paljonko tuollainen kustanti? Totta ettei tuossa paljoa hitsata, tai rälläköidä. :) |
Joo, pitää viritellä sammutuspeite seinäputkeen roikkumaan, auki levälleen siis, tai vaikka parikin. Eihän siellä tietenkää sais laikata eikä hitsata.
Tollanen: https://www.tavaratalohurrikaani.fi/...m-norfolk.html Tuli tehtyä pikku parvikin ja ujutettua sinne ovet säilöön pois tieltä. Pitää vielä pulttailla pari ristitukea kehikkoon ettei pääse paino lenuttamaan runkoa. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=213445 |
Keula purettu.
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=213659 Pitää vissiin tehä tehostin tässä vaiheessa (jos ehtii ja saa aikaseks) jahka saa syylärin vielä pois haitoilta. Helpompi mallailla rattiakselia kun on koppa päällä. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=213661 Taidan yrittää asemoida sen tohon syylärin taakse enkä loveis sen kehikkoo niinkuin yleensä näyttää olevan tapana. Pitäis just just sopia, sektorivarsikaan ei jäis jouseen ottavalle kohdalle. Iskaritorni saa luvan lähteä, pitää kehitellä joku uus tuenta akkutelineestä, vahvistella sitä ja ottaa tukea simpukalta jonku pultinkannan alta kun ei tohon mitään sovi ennen lokarin kannatinrautaa. |
Kannattaa asemoidessa kattoo että akseliputki pääsee joustossa ohittaan sektorivarren akselin. Mulla BJ45ssä osuu typerästi kohdakkain, ja jouduin rajottaan sisäänjoustoa paksummalla pohjaanlyöntikumilla...
|
Tossa kohtaa jää just etupuolelle, mutta aika liki pohjaanlyöntikumin alatasoa tulee tosiaan sektorivarren akselin alamutteri. Taaempana ei enää sektorivarsi yltäis tarpeeks eteen muutenkaan, menis ohjausvarsi raidetangon päälle linkkuun käännettäessä.
Satuitko Radis ottamaan kuvia kun omaas laitoit vai oliko jo aiemman omistajan tekosia? Iskarin tuenta kiinnostais. |
Eiköhän se tuossa oo hyvä, ei tartte syyläriin kajota ja saa kaikista ylimmäks = sektorivarren muoto passaa parhaiten.
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=213690 Renkaat linkussa: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=213691 Just ohittaa rungon alapuolelta: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=213692 |
Kannattaa kuitenkin vielä kokeilla tunkilla nostamalla millanen välys jää tuohon isoon mutteriin. Jälkikäteen voi harmittaa jos hipsii ja kolisee....
Koitan vaikka huomenna ottaa kuvan siitä iskarista. |
Lainaus:
|
Lainaus:
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=213703 |
2 Liiteet
Lainaus:
Tuossapa kuvatuksia. Yläkiinnike kuskin, ja alakiinnike vänkärin puolelta. Oli renkaat sillee linkussa että kuvaaminen onnistu tollee parhaiten. Iskarin joutuu ottaan irti jos haluaa irrottaa / kiinnittää lokasuojan, menee rungon ja tuon yläkiinnikkeen "akselin" väliin. |
1 Liiteet
Lainaus:
Meinasin jotain tämmöstä väkertää (iskari olis pystysuorassa kuten alunperinkin alatappi vaan toiselle puolelle keskipistettä, tuenta akkutelineeseen lisätuella ja iskarin ylähatun pulttien alle): |
Mie voisin räppäystä huomenna kuvan omasta versiosta... orkkis torni siirrettynä hieman eteenpäin ja hitsillä kiinni runkoon...
|
Lainaus:
No molemmilla puolilla tuo on toteutettu samalla tavalla juurikin symmetrisyyden vuoksi. |
Tossa on edellisen omistajan toimesta asennettu simpukka syylärin taakse ja sen takia iskaritornia viety taakseppäin. Iskari on siis vinossa verrattuna toiseen puoleen. En vaan mistään löydä kuvaa miten akut oli alkuperin. Vanhoja projektikuvia on yli 5000kpl ja suurin osa ei missään järjestyksessä.
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=213713 |
2 Liiteet
paljoa ei akkutelineestä jäänyt jäljelle mutta on se siellä.
mulla on matti sulle ikkuna salvat ja pissa pojan säiliö yritinkin soittaa eilen sulle niistä. |
Lainaus:
Kiitoksia kuvista jokaiselle, pitää mallailla korvakkeita jahka saa holkit hitsattua runkoon ja simpukan kunnolla kii. Ei sovi enää orkkistolppa oikein silvottunakaan ja tulis väärään kohtaan. |
Lainaus:
Simpukalle tilasin ARPin 3.5” pitkät pinnapultit ettei tartte kairata piloille akkutelinettä. Pulttien katkominen ja hitsaaminen vastapuolelta suoraan runkoon arveluttaa niin ei tehä niin. |
Eipä oo paljoo tapahtunu viime viikkoina. Parin viikon loma meni tien päällä FJ:llä vaunu perässä Saksassa.
Lämmintä riittänyt tänä kesänä, joten kannoin joutavana lojuneen kylmäkoneen pressutalliin. Hyvin istuu ratapölkyn ja pihan puolelle jääneen kivenmorkulan päällä. :D Äkkiä mukavan viileetä. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=214383 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=214384 Simpukkaa vähän mallailtu jo paikoilleen. Rungosta reikä umpeen kun sattui pultit reiän reunalle. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=214385 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=214386 Toiselta puolen hitsattu 4 mm seinämällä olevat holkit kiinni. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=214569 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=214570 Pultit on tämmöset hifimallit kun ei muita tarpeeks pitkiä pinnapultteja löytyny enkä isokantaisia tavan pultteja haluu akkutelineen kiusaks. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=214387 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=214572 Akkutelinettä silvottu lisää kuvanoton jälkeen: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=214568 BJ75 ohjausvarsi 40-sarjalaisen raidetangonpäällä ja joku Monroen ohjausiskari, bolt on: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=214667 |
Renkaat kääntyy taas ratista:
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=214810 HooJiin rattiakselin alapään putkesta pätkä laakerille tueks omaan läpivientilätkään: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=214945 Oma rattiakseli poikki/rättinivelen lätkä veke ja jyrsien (kiitos Rafu) HooJiin naaraskappaleeseen käypäseks: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=214947 Ei tosta omasta iskarinkorvakkeesta enää jäänyt paljoo jäljelle ja keikkui silti. Luonnostelin omaa, kyl se tästä tulee: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=214944 Akkutelineeseen tulossa vielä vähän lisätukee ja meinasin iskarin yläpään pultille tehä siihen vielä lisätuennan eli lappu kylkeen. |
Kerta ite tekee, niin mahtaisko toimia jos ton iskarin kiinikkeen jatkais simpukan alle? Siis tekis riittävän ison laipan, joka jatkuis rungon ja simpukan välissä niin, että se kattais koko simpukan alan, ja kiinnittyis osittain kaikilla neljällä simpukan pultilla. Tai vaihtoehtoisesti tekis pienemmän laipan, joka olis osittain simpukan päällä, ja kiinnittyis osittain noilla kuvassasi hyvin näkyvillä kahdella taaimmaisella simpukan pultilla? Tarkotan, että nällä molemmilla vaihtoehdolla saisi lisäkiinnitystä heiluntaa vastaan.
Akkutelineeseenkin tukeminen varmasti toimii tuossa tarkoituksessa. Kannattanee varmuudeksi tarkastella miten pitkä ketju siinä on erilsisia kiinnityksiä rungon ja iskarin välillä, ja minkälaisia voimia iskari kohdistaa telineeseen ja sen kiinnityksiin. |
Äkkiseltään tuntuis tulevan varmasti riittävän jämy kun 2x5 mm latasta pystyn tekee ja kolmeen suuntaan 5 mm latasta tuentaa. Runko on 4 mm tavaraa, päältä osittain limittäin. Eli runkokiinnityksestä lähinnä kestävyys kiinni. Haluaisin tuon korvakkeen muistuttavan alkuperäistä edes etäisesti, joten en kovin monimutkaista hässäkkää haluais.
Akkutelineen etureunan meinasin kuitenkin kiinnittää simpukan hatun pulttien alle kun se on just lohdalla eikä muutakaan järkevää kohtaa ole. Edit: vaihtuikin 8 mm lattaan vielä nuo runkokiinnityksen laput. |
Omassa bj:ssä akut takalattian alle rakennetussa laatikossa ja alkuperäiset akkutelineet romiksella :D
|
Iskarin tuki
Muistaakseni omassa mä käänsin sen iskarin yläpään pultin toiselle puolelle ja siirsin mittansa verran taaksepäin. Silloin riitti, että teki pienen kolon ohjausakselille.
|
Samoin minulla tehtyy yläpään pultti toisinpäin ja iskarijalka sijansa taaksepäin.
|
Lainaus:
|
No nyt olis vihdoin korvake suunnilleen valmis, reiät vielä pulteille. Tällä käikäleellä on nyt yläpään kiinnityspultti millilleen samassa kohtaa kuin alunperin, paitsi 6 cm taaempana. Alapään tapin kun kääntää toisinpäin niin sillä siirtyy iskari ton 6 cm taaksepäin.
https://pic.useful.fi/Sy7WJwrYX.jpg Etujouset kans vaihtelin niin näkee mitä ongelmia luvassa. Tässä orkkisiskari oikeella vielä kiinni, jää viimeset 4 cm ulosjoustosta pois. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=215592 Nämä siis Rough Countryn 4” setistä, riipukkeet Australian tuotantoo. Saattaa ehkä olla hyvä näin, takaa pitää suosiolla ottaa latit pois ettei oo liian korkee. Liian jäykkä tulee muutenkin kuulemma, vaikka on näissä noi kitkanpiennenysnappulatkin latien välissä kuten tonnia kalliimmassa OME:n sarjassa. Tässä tunkkailtu vähän länään, just just yltänee riippu jos jousi pääsis suoraks asti: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=215593 |
Lainaus:
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=216157 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=216156 |
Lainaus:
|
Joo, pajalta nuo kuvat, mutta nää on meijän kuistilta. :D
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=216371 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=216370 Ja mun ”garage”han on pressutalli, katotaan ny minne tän talven mittaan levittelee. Etuosa pulkasta varmaan tonne talon kellariin, mut loppuruho jää tonne pressutalliin. Runko/akselit pitää käyttää puhalluksessa, pitää miettiä jos sitä maalailis joku talvinen viikonloppu työpaikalla hallissa ja kantelis sinne korin osia maalausta varten aina kun ehtis, kai ne jonnekki nurkkiin saa jemmattua. Saattaa kyllä olla että talvi hujahtaa liian nopeasti tässä mielessä. |
Mitä kautta takapulkka tuli? Ja minkä hintainen oli rahdin kanssa? Kyselen ihan vaan sillä että kaveri tarvis samanlaisen. :D
|
Lainaus:
|
toi korjauspala näyttää huomattavasti vähempi töiseltä autonkunnostajaa kohtaan, kun tää minkä mä tein joskus aikoinaan...
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=216374https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=216375 |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
https://pic.useful.fi/Sy7WJwrYX.jpg
Näyttäisi olevan paljon saumaa iskarin kiinnikkeessä. Kannattaa tehdä välillä särötarkastuksia. Etenkin pakkasajojen jälkeen. |
Säröjä? :confused: Tuohan siis kokonaan lattaraudasta omasta päästä tehty.
|
Sain tämän katkaistua palstan huoltopaussin aikana.
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=216409 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=216410 Vähän eri tyylillä näyttäis olevan ajatus tuo kiinnittää B-pilareihin, alunperinhän toi kylkipelti on suora ja pistehitseillä kiinni, uuden pulkan kiinnityskohdassa on 90° kanttaus. Saanee nätimmin kiinni jahka hioo B-pilarin sileeks, hitsaa sen umpeen ja siihen sitten. Tässä kuskin puolen B-pilarista tilannekuvaa. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=216411 |
Lainaus:
|
Sieltä se kiemurteli orkkiksen näköisillä kannakkeilla. Heivasin tosin eilen pihalle koko kuppasen torven. Ei tuu enää tonne asti jatkossa, eikä etenkään keskeltä vasenta takakuraläppää pihalle. :eek:
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=214740 |
Lainaus:
|
Tommonen tuli tosta pumpun korvakkeesta:
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=217295 Ja iskarin tappi vaihtoi puolta akselin päällä, nyt on pumppu linjassa ja pois simpukan tieltä. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=217297 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=217298 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=217301 |
Nyt saatu jotain näkyvämpää aikaan vaikka ei sinänsä kummonen homma ollut. Etupulkka kannettu kellarin talliin jatkotoimenpiteitä varten, kiitos Juholle kantoavusta.
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=217659 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=217660 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=217661 Eipä paljoo tilanpaljoudella hurrata, mut jospa sitä tuossa sopis hitsailemaan. Ei sinänsä paljookaan tekemistä, yllättävän hyvä tämä suhteessa takalistoon. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=217657 Etukulmiin tuulilasin karmin saranan reikiin vanerinpalat ettei ryystä koppa maahan. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=217658 |
Pikkusen ehti tutkia ruostevammoja. Helma vääntynyt ja sauma turvoksissa.
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=218071 Pistehitsit irti, pitäis osua just kohalleen tai sit menee talttaamiseks. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=218072 Siinäpä mädät tältä nurkalta veke. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=218070 |
Asiallinen projekti.
|
Nyt olis tuo nurkka kohta valmis.
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=218196 Piti tehä tommonen syvennys että sopii tää uus pulkka paikoilleen, mieluummin tuota mätää silpoo kun uutta tukilappua lähtee leikkaamaan pois. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=218108 |
Ja ruostepäivitystä. https://www.tacomaworld.com/styles/d...ies/welder.gif
Oikean puolen helma valmis. Noin puolet kantista tein uutta 1.5 mm pellistä, kuten itse helmakin. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=218480 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=218481 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=218482 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=218483 Kuskin lattiaan sain tökittyä ruuvarilla reikää: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=218869 Luukku auki: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=218870 Vähän häiritsee kun noissa suht terveen näköisissäkin saumoissa muhii ruoste. :( Ei pysty/riitä aika/viiti kaikkee aukoo ja tehä uusiks. Niiku tän näköistä tossaki toisella puolen, täysin kova kuitenkin, mut jos sauman aukasis niin ruskee olis: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=218871 Pitää luottaa että epoksi ja kotelonsuoja tekee tehtävänsä. Vähän aikaa pellin pieksämistä ja paikka löysi muotonsa, samasta 1.5 mm arkista näitä oon väännelly: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=218872 Ja ummessa (ketä kiinnostaa?, mut kuvat on kivoja): https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=218873 Kuskin puolen helmakin asettui paikoilleen: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=218874 Tämähän tuli aiemmin silpaistua aika isolla kädellä pois kun oli kantti vähän pehmennyt: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=218884 ...eikä helmakaan enää ihan muodossaan: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=218882 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=218109 Pystysaumassahan oli alunperin reikä, se piti taivutella uusiks. Koriliima väliin niin pysyy. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=218880 Ja sitten vielä B-pilarin huulen kimppuun, tämä sai luvan lähteä kun uusi takapulkka tulee L-mallisesti tuohon eikä kyljen suuntaisella limisaumalla kuten alunperin. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=218878 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=218877 Eli nyt alkais oleen koppa valmis puhallukseen. Vielä jos tekis tuet lattiaan noille helmapelleille kuten alunperinkin oli. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Kiinnostaa, Hieno projekti ja asiallista ruostekorjaamista sekä myöskin osien itse tekemistä jos valmiita ei ole saatavilla, mukava seurata ja auttaa keräämään oman hiipuneen motivaation rippeet :)
|
mielenkiintoista seurata tuota projektia ja muitakin täl sivulla. tsempit
|
Hyvältä näyttää
Ruostekorjauksia on aina mukava katsella täällä kun tapojakin on monia niin aina tulee ahaa elämyksiä itsellekin että ei aina se oma visio ole välttämättä se ainut ja oikea:rolleyes:
|
Nyt on aika autio kajuutta:
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=218937 Asentelin jalakset alle niin saa tukevammin kärryn laitojen päälle (kun ei ihan sovi sisään) sit kun tulee lähtö: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=218936 |
On siinä Matti saanu peltiä rapsutella, isosti tsemppiä projektiin!
|
täytyy ottaa lakki pois päästä kun tätä seuraa.tsemppiä myös
|
Jäänyt näköjään päivitykset vähemmälle, laitetaas nyt sitten kunnon kuvakollaasi parilta viime kuulta.
Takajousia taas paukutettu pitkään turhaan, loppu pikkupilleistä kaasu niin ei saanut kunnolla lämmitettyä. No, rälläkällähän ne lähtee. Uutta takapakkaa mallailtu: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=219202 Ja sitten sain vihdoin putsattua rungon sisältä hiekat veke. Rutikuivahan se oli, mut kappas kun oli sisemmän C-palkin alareuna hävinnyt tosta oikean palkin takajousen korvakkeen etupuolelta: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=219199 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=219200 Vasen puoli ok, sinne oli vuotanut jotain (jarrunestettä vai diisseliä?): https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=219201 Eli auki otettava. Pihalla pätkitty varaosarunko mut onpa siinäki just toi kohta jo joskus vedetty migillä kiinni. Mut jospa ottais vasemman puolen yläreunasta palan, peilikuva kun on. No, niitit auki ja laikka käteen, katotaan keväämmällä. Rungon takanurkathan on oikeesti ruosteessa. :eek: Tämä vasen takanen sisäpuolelta, jousenkorvakkeen kolmio tuossa pohjalla. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=219203 Onneks on hyvät korjauspalat: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=219204 Ja ei muuta kuin viiva: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=219205 ... ja poikki: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=219206 Takapuskurin alareuna pömpöttää ja palkkien päiden kohdalta näytti puoliks hävinneen, otin laikalla kiertäen niiltä kohdin irti. Noihin kohtiin pitää tehdä slaissi 50x3mm latasta. Ja sitten hiukka uudelleenjärjestelyä ja just sopi pannun lootineen nostelemaan irti (panoraamaefektillä tilantuntua lisää): https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=219387 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=219388 Seuraavaks jotain tukia koneelle että kestää retuuttaa lootan irti. Uus kytkin ja kampiakselin stefa väliin ja sit kiinni. Mut ekaks pesua: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220238 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220239 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220240 Rungonkin pesasin sisältä siinä samalla kun piti kantaa ulos pois tieltä: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220241 Koppaakin piti vielä korjata, vaikka ei päällepäin isompaa vikaa, alta: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220230 Sisältä: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220231 Vähäsen ruosteessa välistä, pömpötti pistehitsien välistä lievästi: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220232 Uutta tilalle: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220233 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220234 Oikean puolen lattian ja sisähelman sauman sain tökittyä puhki, oli pelkästään sisäpuolelta ruostunut/syöpynyt. Hankala paikka avata ku ei meinaa laikka sopia: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220235 Nyt on sekin kohta uutta 1.5 mm peltiä: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220236 Ja lopuksi vielä helman ja lattian väliset tuet uusiks. Entiset oli hapertuneet lähes pois ja toinen oli solmussakin: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220237 Nyt olis koppa valmis puhallukseen. Ja sitten taas rungon pariin, tuo aiemmin todettu sisäpuolen hapan oli taas yllättäen ensisilmäystä laajemmalle levinnyt. Työskentelyasentoa haettu: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=219872 Päällepäin ok: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=219873 Mut eihän siellä paljon mitään ollut jäljellä: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=219874 Läpi näkyy: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=219875 Tohon nyt 4 mm latasta mallailtu korviketta, tommosta soiroo: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220224 Ja huoltoluukku ekaks kiinni: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220225 Ja sit virtaa koneeseen ja kantin sulatukseen: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220226 Ja laikkaa perään niin on nätimpi: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220308 Täyttä tuolla mun pressutallissa, mut mukava nyt hitsailla kun pääsee käryt heti pihalle. Kesä tuli joutuin. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220228 |
Kyllä MaTTi llakin taitaa vähän rautapöly nenässä maistua, kun noita kuvia kattelee ...
(Jos tarviit norsua tai moottoripukkia lainaks tuu hakemaan, omat rojektit ei just niitä nyt kaipaa) |
Jossain allekirjoituksessa tais lukee että osta Toyota ja opit hitsaamaan! :D kyllä tollasessa ainakin treenaamaan pääsee!
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Koppaa ajelutin vappuna: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220316 Ja mallailin vähän uutta takalistoo paikoilleen: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220314 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220315 Tänään kiikutin puhallusjätkälle, katotaan ens viikolla mitä on saanut aikaiseksi. |
Menit käyttää konttorilla, saitko leiman?:D
|
Lainaus:
Jospa vuoden päästä naapurilta irtois kilvet. Aika pitkä matka vielä, vuosi mennyt mut abaut kuopan pohjalla ollaan nyt, eli niin muttereina kun tarvis. Kohta alkais se kivempi osuus kun saa alkaa niputtamaan osia kiinnipäin. Monella tonnilla uutta osaa jo ventalla. |
Etupulkka on saatu puhallettua vapun jälkeen.
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220423 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220424 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220425 Takaovet vein kans, oikeanpuoleinen osottautui ihan priimaksi. �� https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220427 Toisessa pientä: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220428 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220429 Oli tämmönen alkuun: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220433 Maski ja sen valokuupat ja ritilä myös puhallettu, astinlaudat kävi myös. Tämä meni yllättävän harsoks, oli kuitenkin ehjä maali päällä. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220426 Irrottelin alkuun ton sisäpuolen tuen pistehitseistään ennen puhallusta. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220435 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220434 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220431 Ja takapuskuri: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220430 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220432 Lainaus:
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220486 Ei ollu mitenkään simppeli homma vaikka on värikartat ja luiskat, RGB-väriarvot ynnä muut värikylläisyydetkin suunnilleen tiedossa ja netissäkin monenlaista apukättä. Ruudulla, liuskalla ja livenä on aina 3 eri väriä, vaikka kuin olis olevinaan samasta kyse. Ja nyt olis viime viikonlopulla epoksit suihkittu etupätkään. Ekakertalainen asialla, sai hetken hakee sopivaa/tarpeeks ohutta viskositeettia pahvilaatikkoon ennen kuin alkoi sujumaan. Ruiskuna Bilteman 19.90€ versio 2.0 mm suuttimella. Ihan jees, ei räkiny, enkä saanu valumaankaan. 1.5 kiloo meni enkä kunnolla kahteen kertaan vielä ehtinyt. Trotonin tökötti kyseessä. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220502 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220503 Maalaamona Hurrikaanien neljänkympin ”3x3m katos puutarhaan”. :) Lähtee välittömästi roskikseen kun osat on värissä. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220504 Oli aika haasteellista saada kojetaulun sisäpuoliset kulmantakuset maalattua, mut kyl sitä nyt pitäis olla kojetaulun sisässäkin, ainakin kaikkialla siellä minne on puhallussuutinkin yltänyt. Hommasin nyt viikonlopuksi Temacoat GPL-S:ää sävytettynä, ei oo sit niin nöpönuukaa jos ei sit pintaväriä osu ihan joka katvekohtaan. Tää nyt inan tummempi sävy mitä lopullinen kun värinumeroo sille lopulliselle ei ole. Helpottaa katvekohtien ruiskuttelua kun saa pelaa puolikkaalla kopalla, saa käänneltyä joka asentoon. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220599 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220600 Melkein pari litraa sitä taas menikin (ohennettuna n. 30 %). Ei ihan optimi maalausaika vaikka lämpötila olikin kohallaan kun siitepöly kuorruttaa pinnan hetkessä. Äkkiä kyl kuivui, ei tainnut haitata. Pintamaalin kans sit tarkempana pölyn ja roskien kanssa. Pitää tuoda pihaan se takapulkkakin niin saa senkin värjättyä. |
Runkoon hitsuuttelin korjauspalat kiinni tässä hiljattain:
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220354 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220355 Joutu voitelemaan päälle vähän lisuketta kun aika ohueks oli päässyt tuosta katkaisukohdasta: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220357 Oli iso apu tosta varaosarungosta, josta sai otettua tarkat mitat ja suunnat rungon pienistä sivurei’istä. Hitsasin rungon keskiosaan tollasen putken mittailua varten, mut sen verran vipatti ja väpätti pitkä putki että eipä olis pelkästään sen perusteella onnistunut. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220361 Pitää vielä keikata runko katolleen niin saa paremmin hitsattua nuo ylösalaisin olevat paikat, näissähän oli tollaset lisälärpäkkeet sisäpuolelle: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220359 Vinotuetkin ja puskurikin passas paikoilleen: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220358 Takapuskuria ehjätty puhalluksen jälkeen, nyt ei lähetä korvaamaan suoralla palkilla puskureita niin kuin niin monesti näkee :): https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220685 Keskelle tuli myös puolisen metriä uutta alahelmaa: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220686 Etupuskuri oli myös päistään hapan/kupan syömä, mutta kaverilta sain taannoin mutkille ajetun vähemmän ruostuneen. Meinasin jo tilata uuden, mut arvelin kokeilla josko tosta sais kun ajatus olis kuitenkin pulverimaaluuttaa puskuri, vanteet ja takapuskurin lenkurat samalla värillä. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=215846 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=215849 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=215847 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=215850 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220687 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220688 Seuraavaksi jousipedit paikoilleen ja riipukkeiden korvakkeet kiinni. Otan varaosarungosta eturiippujen korvat, ne saa vähän edemmäs kiinni modaamatta. Sen verran käppyrät nuo jouset että riiput turhan pystyssä muuten. Tollaset comfort-shacklet olis tulossa taakse, eihän nää nyt käy oikein huonostikaan vielä, mut palotellaan ja hitsuutellaan mieleiseks. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220689 |
Etumaskin elvytys
”Uusi” vanhemman mallin maskihan osottautui puhalluksen jälkeen kuitenkin korjauksen tarpeessa olevaksi. Sitä korjaten sitten.
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220886 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220887 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220888 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220889 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220890 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220891 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220892 Maskin alareunan vahvikkeen vedin Sialla kiinni, muutama tulppahitsi kaveriks. Eipähän pääse väliin enää muhimaan kun vedin lastalla mämmit molempiin pintoihin. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220920 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220921 Ja pohjaväriepoksit pintaan: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220931 |
Runko
Takajousien korvakkeet on nyt pari senttiä edempänä kuin alunperin, saa riipukkeet parempaan kulmaan noitten sateenkaarijousien kanssa.
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=220899 Avitin vähän puhallusukkoo ja läträsin runkoa maalinpoistoaineella, sisäpuolen koteloja kun se ei kuitenkaan saa kulman takaa puhallettua. Tämmöstä, pillin kans sisäpuolet: https://overpaint.fi/epages/overpain...3&Locale=fi_FI Ja painepesurilla perään. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=221154 Hyvin läks sisäpuoletki, tämä yläpuolta (runko katollaan) jossa oli vielä ehjää maalia: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=221075 Ja sit puhallettuna: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=221658 Hiekkapuhalluksen jälkeen sisäpuolelta: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=221696 Nättiä pultata puhdasta palikkaa kiinni: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=221659 Rungon takaylityksen laputhan mureni käsiin. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=221693 Vararungonkin laput oli reikäiset, paitsi yks onneks melko hyvä. Siitä malli ja uus setti 60x5mm latasta. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=221654 Piti laikalla ajaa uraa että sai taivutettua tarpeeks tiukalla ärrällä. Hitsillä ura sit kiinni. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=221655 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=221656 Eilen kuskasin sinkkipajan pihalle odottamaan vuoroansa. :cool: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=221657 |
Paklasin helmat ja vetäsin samalla takapulkkaan epoksit.
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=221377 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=221378 Kurkkasin männän allekkin, priiman näköistä, hoonausjälkiäkin näkyy vielä männän alla sylinterissä. Eipä tällä pitäis olla kuin 176tkm ajettu. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=221376 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=221375 Seuraavaks akselien kimppuun. Sais oikeesti projektin pohjan saavutettua ja pääsis aloittamaan kasaamista just sinkitylle rungolle. :):):) |
Pohjalta on hyvä taas ponnistaa
Onpa muuten puhtaan näkönen kone, oleksä sen jollain sisäpessy ? |
Lainaus:
|
Hyvältä näyttää! :)
|
Runko sinkitty. :cool:
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=221905 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=221906 Eihän nää mitään näyttelyjuttuja ole, jotain röppöjä kai lähmitty pois. Mut hiotaan vähän ja mustakshan tää pitää maalata kuitenkin. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=221907 Konetta jynssäsin brakecleanerillä ja hammasharjalla. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=221908 Ja kilikalipullosta semikiiltävää pintaan. Kampuran stefat ja sivuluukun korkkitiivisteen vaihdoin myös. Öljypohja odottelee vielä maalaajaa. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=221909 Akselista purin kääntöpallot viime viikolla. Taka-akseli vielä kuntoon ja sit puhallukseen. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=221910 Ja pintavärin haussa menikin taas pitkään. Lyhyt versio: 50/50 blandis Miranolista ei ole sama kuin samat värikoodit 50/50 blandis Temaduria (eri sävytyskone). Vähän pastoja lisää ja haluttu sävy löytyi taas (kännykän ruudulla näyttää nyt ainaki itellä vähän todellista vaaleemmalta ja sinisemmältä). Kokeilin vanhan pulkan nurkkaan: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=221911 |
Missä hinnoissa on sinkitys?
|
Lainaus:
|
Komeaa.
Vaan oudotpa jäljet on rungon kyljes ... millähän sitä on nosteltu paljuun ja pois |
Lainaus:
Rungon pahimpia röppöjä hioin lamellilaikalla ja sipasin pikkusen alumiinikittiä pahimpiin koloihin. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=221986 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=221987 Ja sit läträsin alkuun Panssaripesulla kun sitä suositeltiin sinkkipinnalle jos hiekkapuhallus ei mahdollista. Sattu löytymään tonkka vuosien takaa nurkista niin sillä sitten. Tujua kamaa sekin, mut ei se pinta siitä sen sameemmaks muuttunu. Sit pyöri käsissä POR15 Metal Ready litkupullo, sitä suositeltiin galvanoinnin päälle. Aika pliisua = ei näkyvää tulosta. Guuglettelun perusteella selvis että se sisältää fosforihappoa, sitähän mulla onkin liki täys pullo. Lantrasimpa sit tukun blandiksen sitä ja se pintaan. Pitäis syövyttää tehokkaasti sinkkiä. Johan vaahtos välittömästi. Nopsaa painepesurilla perään ja hämmästelemään tulosta. Nyt olis himppa hapettuneen näköinen ja sormella tunnustellen karhentunut pinta. Yön yli kuivatus ja sit maalaamaan (RM40 epoksi): https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=221985 Öljypohja oli tän näkönen jahka sai eka mämmit pinnasta pestyä. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=221984 Kokeilin IKH:n 85% fosforihappoa pintaan semmosenaan ilman hiomista. Pintaruosteet lähtee heti, mut syvemmälle menneet ei jaksa, tökötti kuivuu ennen sitä. No pari rundia ja väliputsaus rälläkän teräsharjalla niin lopputulos pesun jälkeen tämä: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=221983 Ja sit sama Tiksin RM40 epoksi pintaan, samalla värjäsin valokuuppia: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=221982 |
Sivu luotu: 08:35 (GMT +2). |