![]() |
Woden Hiluxi kadulle ja helppoon maastoon
Elikkäs ostin itselleni ensimäisen 'maastokelpoisen' autoni, joka on Toyota Hilux LN110 1989 vuosimallia. Ja tässä kun sitä on tullut tutkittua niin ehkä hieman jopa ikäväksi yllätykseksi löytyy sen verran laitettavaa, että voin hyvällä omallatunnolla kirjoitella tänne. :D
tosiaan ensimmäinen 'isohkompi' autoni ja ensimmäinen kerta kun kirjoittelen projektitopiccia joten palautetta saa antaa :) lähdetään vaikka ostokunnosta liikenteeseen. Autoon on tehty jonkun edellisten omistajan toimesta ihan itse korin korotukset 75mm ja lava onkin aikalailla eri linjassa kuin hytti ja kurveissa ihmeteltiin pientä kolinaa ja sen syyksi selvisi että korin kiinnikkeissä on kyllä pultit mutta pyörineet auki ja kurvissa sitten aina hytti pompahtaa pois paikoiltaan ja tipahtaa takaisin. Värinä toimi luutavasti telalla? vedetty haalistunut matta vihreä joka on rönsyillyt paikasta jos toisestakin. Nyt auto on jo maalattu, mutta siitä enemmän alempana. Renkaat on Kumhon i'Zen 235/75r15 nastat toivottavasti pian saisi isompaa alle. Vaihdettu bensa koneen tilalle 2L moottori josta syötöt ruuvattu varmaan niin paljon kun ruuvista irtoaa. tyhjäkäynti lähentelee luutavasti 1500 ja mustaa tulee niin paljon kun tosta mehupillistä mahtuu ja täydellä kaasulla ei jaksa enää vetää....:rolleyes: muutosta luvassa siihen. http://i3.aijaa.com/m/00126/14335665.jpg Lava todettiin jo osto hetkellä huono kuntoiseksi, mutta todellinen paukku tuli vasta kun saatiin auto talliin ja ruvettiin tarkemmin tutkimaan, lavan kyljet ilmeisesti vaihdettu ja liimattu pitkällä hitsillä kiinni. Pelti vääntyillyt miten sattuu ja päällä paksuimmillaan varmasti lähemmäs kymmentä milliä pakkelia joten aikamoinen kittipaketti on tuo lava. Lava tullaan kuitenkin korjaamaan mahdollisimman hyväksi. http://i7.aijaa.com/m/00241/14335726.jpg Lava otettiin pois ja tehtiin väliaikainen lava alumiinilevystä, joka löytyi tallin nurkalta. Peräkärryn valot perään ja menoksi http://i8.aijaa.com/m/00980/14335729.jpg http://i5.aijaa.com/m/00724/14335734.jpg No sitten rupesin kummastelemaan auton sähkö juttuja, auton oma latausmittari nousi heti käynnistettäessä tappiin ja lisävalojen polttimot paloi tiuhaan. Yleismittarilla katsottuna latausjännite 17.8volttia :confused: viaksi paljastui rikkinäinen jännitteensäädin, vaihto auttoi sen verran että jännitteet putosi 12.2volttiin ajossa ja tyhjäkäynnillä.. Autoonhan on vaihdettu jonkin edellisen omistajan toimesta bensiini koneen tilalle 2L moottori ja sähköt oli vedetty kyllä siihen malliin, että jotain mitaleja pitäisi jaella :mad: no sähköjä siistittiin ja epäiltiin matalan latauksen syyksi huonoja maadotuksia, vikaa ei sieltä puolelta kuitenkaan löytynyt ja sitten hokastiin sulanut laturin sulake ja sillähän ongelma sitten korjattiin. myös uusittiin laturin piuhoja. Akut myös piti uusia, kennoviathan niihen oli ylilatauksesta tullut. Nyt akkujen virkaa toimittaa Yuasa YBX3000 sarjan akut 70Ah toivotaan että niillä nyt pärjäisi jonkin aikaa. Auto tosiaan maalattiin pikimmiten ja väriksi tuli musta joka nyt ehkä on vähän tylsä mutta vihreästä oli päästävä eroon äkkiä.. Pohjat tehtiin nopeasti ja maalipinnasta ei täydellistä tullut, mutta eiköhän se anneta anteeksi? mikä vaan parempi kun edellinen telamaali. muutama kuva: http://i8.aijaa.com/m/00613/14335743.jpg valmiina maalaukselle :) http://i10.aijaa.com/m/00234/14335746.jpg aika paljon tuo kiiltävä sävy toi lisää lommoja autoon :D http://i3.aijaa.com/m/00404/14335757.jpg Ja tosiaan tehtävää autosta löytyy melko paljon että saa mieluisan kulkupelin, tulossa ainakin: -Isommat renkaat luutavasti kaverin Landcruiserista 33/12.50 R15 -Vinssi -Vinssipuskuri ( kuvan valoraudan saa hakea pois 50€) -Lisä- ja työvaloja -Lavakaari? -sisustaan vähän vaimennusta ja muuta mukavaa -uusi pakoputki, nykynen vuotaa aika reippaasti ja mitäs kaikkea muuta sitten tulee matkan varrella. Ei tätä ihan hirveän vilkkaalla tahdilla rakennella kun tällä hetkellä toimittaa ainoan kulkuneuvon virkaa. Kirjottelen aina kun jotain tapahtuu, luutavasti seuraavaksi kun saa auton maalauksen jäljiltä kasattua! Kuvia vähän hintsusti mutta eiköhän niitäkin saada lisempää tulevaisuudessa :) |
Turbotuksen teet ku koitat sitä ensin niillä 33" / 12.5 pyörillä... ja sen jälkeen luistaa kytkin ni seki menee sii samalla.
|
Lainaus:
Alottelinkin jo tänään kasailemaan autoa maalauksen jäljiltä ja kyllä väkisin nousi hymy huulille, on tuo vaan mahottomasti paljon paremman näkönen kun edellisessä asussaan :rolleyes: http://i8.aijaa.com/m/00797/14336036.jpg Huomenissa asennellaan tuulilasia paikoilleen ja kasataan varmaan sisusta nippuun :) Sattuisiko keneltäkään löytymään kulmaparkkeja tuohon autoon, molemmat halki ja molemmista taisi olla vielä polttimoiden kannatkin rikki. :( |
44€ motonetista tilaamalla kulmaparkit, myös puskurivilkkuja löytyy..
Onko sulla jo kirkkaat ajovalo umpiot? Maksaa muistaakseni 40€ mnetistä ja valoteho paranee aikapaljon vanhoihin ja tummuneisiin vakioihin verraten. 200€ ei kuulosta pahalta turbosta ja pakosarjasta varsinkin jos on oikein vesijohto putkesta tehty pakosarja. Jotkut tekee vakiosta vaan käyrän ylös johon urpo päähän. |
Lainaus:
noita kirkkaita ajovaloumpioita en ole vielä ostanut, mutta tietoinen niistä olen ja tarkoituksena ne on tuohon ostaa. Pakosarjasta en tiedä kun en ole sitä vielä nähnyt. Mutta asiaan eli hiluxiin, latausongelmat sen kuin jatkuu. Latausjännite tällä hetkellä vähän liian paljon 15.35V akun navoista.. Ja uutta tosiaan on Laturi, jännitteensäädin, akut ja laturin sulake. Vedin myös suoraan laturilta maadoitusjohdon akunkenkään, jottei maadottaisi ainoastaan rungostaan. Täytyy tosiaan miettiä mikä siinä vielä voisi olla? Vinkkejä otetaan vastaan ja foorumeitakin on koitettu mahdollisimman tarkasti lukea. Ei vaan tee tuo yli 15 voltin lataus akuille pidemmänpäälle hyvää :( Jotain positiivistakin on tapahtunut ja auto on nyt kasassa lukuunottamatta astinlautoja ja seuraavana aletaan sitten katsomaan lavasta toimivaa kapinetta. Laitan nykykunnosta muutaman kuvan tuohon alas :) http://i4.aijaa.com/m/00977/14337250.jpg http://i6.aijaa.com/m/00383/14337251.jpg http://i10.aijaa.com/m/00996/14337254.jpg |
komia on hilu hiukan huutaa isompaa rengasta:)
|
Lainaus:
eiköhän tästä auto vielä joskus saada! :rolleyes: |
Pystyykö porissa jo kohta kevät kynnöille lähtemään :eek:
|
Lainaus:
|
Noniin taas on edetty pikkusen täälläkin.
Tänään otettiin lava silmäilyn alle ja irroiteltiin etu ja takalaidat siittä. Kyllähän se aika huonohkolta näyttää ja hommaa tulee olemaan paljon, mutta toivotaan että lopussa kiitos seisoo! :rolleyes: huomenna hakemaan hiekkapuhallushiekkaa ja puhallellaan norjankromit ja pehmeimmät pellit pois tieltä pohjasta ja kaarista :D onko palstalaisilla kokemuksia jostain röpelöisitä maaleista millä lavan voisi sitten sisäpuolelta maalailla, kun se joskus kunnossa on? Muutenkin kaikennäköisiä vinkkejä vastaan otetaan tuon lavan tekemisessä. Ensimmäisenä kun sitä katsoo tulee mieleen tietysti romukuorma, katsotaan nyt kuitenkin eka mitä saadaan aikaiseksi :p http://i1.aijaa.com/m/00434/14338200.jpg http://i2.aijaa.com/m/00439/14338201.jpg http://i6.aijaa.com/m/00198/14338202.jpg http://i3.aijaa.com/m/00728/14338203.jpg tuli myös ostettua LA-puhelin :rolleyes: http://i3.aijaa.com/m/00068/14338204.jpg |
Lainaus:
|
Lainaus:
Lainaus:
|
Lainaus:
jännite on otettu ns. 'normikuormalla' eli ajovalot, radio ja puhallin normaalilla. Sitten kun laittaa täyden kuorman eli kaikki mitä tuosta löytyy niin jännite tippuu n.14.8V. Ja mitattu on parillakin eri mittarilla :D mutta katsotaan nyt vielä mitä tuleman pitää. Ainakin käyn vielä tarkemmin johdotuksia ja maadoituspisteitä läpi... :rolleyes: |
Lainaus:
Itsellä ei ole kokemusta, mutta muistaakseni täällä palstalla joku maalasi koko auton sillä. Se olisi ainakin oma valinta, jos lavan sisäpuoli pitäisi pinnoittaa. http://www.nettimaalikauppa.fi/RAPTOR-pinnoite Ja Youtubeen kun laittaa u-pol raptor liner niin löytyy paljon videoita kyseisestä tuotteesta. Vaikka tämä https://www.youtube.com/watch?v=MKzhSHpebos |
Lainaus:
Juu tosta oon tainnutkin jotain lukea! vaikuttaa ihan hyvältä vaihtoehdolta :) |
Lainaus:
Voihan lavan tietysti maalata jollain raskaankaluston maalilla, ja "lattialle" laittaa vaikka tämän tyylistä laattaa https://www.byggmax.fi/lattiat/bergo...tta-ice-p65260 Kuitenkin lattiahan noissa yleensä kuluu, lavan reunat ei niinkään. |
Lainaus:
|
Tuollainen lasikuitusarja eteen ja taakse konepelteineen voisi olla hyvä ratkaisu loppukädessä, ratkaisisi lavan lokari ongelman. Olisi hyvä renkaiden mahtuvuuden kannalta hyvät (jotku 37" lopulta kuiten) mielestäni hyvän näköiset. Sama pätee etupäähän. Yhden norjalaisen hiluxin nähnyt Raajärvellä, oli tosin sovitettu vanhempaan ln65 malliin.
http://fiberwerx.com/listing/89-95-i...onversion-kit/ http://fiberwerx.com/listing/89-95-toyota-bedsides/ Noita on useampi valmistaja, tuo vain esimerkki. Liekkö nuo linkit nyt eriparia etu ja taka päähän mutta kuiten , idea jotain tuollaista prerunner tyyliä :) |
|
Lainaus:
|
Joo kirjoitellaas tännekkin nyt välillä vaikkei mitään oikein olla aikaiseksi saatu kun tuli lumisateet tännekin päin suomea niin vähän huono hiekkapuhaltaa ulkona :rolleyes:
Jotain positiivista latausongelmat selätetty! vaihdettiin alkuperäinen käytetty jännitteensäädin uuden New Eran tilalle ja toimii! lataus siellä 13.7-13.8 volttia :D vaihdoin myös ajovaloihin LED polttimot mutta saattaa olla että lentää yhtä nopeasti pois kun meni paikoilleenkin. Ei hirveän tehokkaat olleet kiinanpojan 18euron polttimot :p ja nuo lasikuitukyljet on ihan siistit kyllä mutta ei oikein istu budjettiin. korjaillaan mielummin nykyisiä tai tehdään jotain muita ratkaisuja :rolleyes: |
jotain pientä on taas täälläkin tapahtunut. Lavalle tosin ei vieläkään mitään huonojen säiden vuoksi :mad:
Tuli asennettua ensimmäiset työvalot ja paikaksi valikoitui puskurin etunurkat, jotta näkee vähän edes mihin renkaat ovat menossa. http://i1.aijaa.com/m/00484/14343881.jpg vähän näissä on kapoinen tuo valokeila mutta näillä mennään mitä on jaettu:D http://i10.aijaa.com/m/00397/14343882.jpg käytiin myös kokeilemassa vähän metsässä ajelemista ja kyllähän se hauskaa oli vaikkei mihinkään mahdottomille reiteille viitsittykkään lähteä, siellä sitten kaverin kanssa tuli mieleen että tallin pihalla on hänen vanhan Pajeronsa runko (1.Gen pätkä) jossa olisi kitkalukkoperä ja hiluxiin kun sellaista ei ole siunattu niin millaisetkohan välitykset noissa pajeroiden akseleissa on ja tekeekö niillä ylipäätään mitään? kestävyys ym. ja onko kuinka paha homma vaihtaa paikoilleen :rolleyes: myös ristikkonivel tuli vaihdeltua hiluxiin ja siinä sitten mietittiin josko pitäisi hommata ihan prässi :rolleyes: http://i6.aijaa.com/m/00856/14343891.jpg Tänään oli myös ohjelmassa sähköjen parantelua yllätys yllätys :D vähän hanttarin puolen lokasuojan alla olleita sokeripalavirityksiä laitettiin ojennukseen :rolleyes: ja vähän aloiteltiin kytkinpaneelin tekemistä keskikonsoliin työvaloille ym lisärensseleille sitten kun sellasia joskus ilmestyy. :cool: alle vielä vähän kuvia suunnittelua http://i8.aijaa.com/m/00125/14343892.jpg sopiva alumiinilevy veistelty http://i10.aijaa.com/m/00355/14343897.jpg kytkimien sovittelua http://i2.aijaa.com/m/00158/14343900.jpg tässä vielä aikaisemmissa viesteissä mainittu LA-radio ja sen paikka http://i9.aijaa.com/m/00270/14343887.jpg ja jos näistä alkaisi huomenna taikomaan hiljaisempaa tulevaisuutta :p http://i6.aijaa.com/m/00807/14343884.jpg |
Ei maha kovin hyvä paikka olla tuo puskurin ala osa valoille.
Voivat hävitä äkkiä kun siellä metässä enemmän innostut ajamaan. Eikö muka ole kitkaa murikassa? Kyllä siellä varmaan on, mut ei toimi. |
Joo saa nähdä kauanko nuo lamput tossa puskurin alla pidän, sitten kun tulee lisää valoja ym muokkauksia niin paikat varmaan vaihtuu aika paljolti. :)
Ja peränkin voisi sitten aukasta ja katsoa sisälle mitä löytyy vai löytyykö mitään kun öljyt vaihtelee |
Lainaus:
Tietysti sielläkin joutuu eturenkaiden heittämän maa-aineksen armoille.. Mutta parempihan on, kun pitää valot siellä missä haluu. Korjaa paikkaa, jos ja kun, ottavat osumaa. Itellä on varmasti Jeepissä puskurin alareuna inasen alempana, kuin nuo sun valot, eikä ole vielä ainakaan naarmuja kummalisempaa tullut muovipuskuriin |
Lainaus:
Noniin ja vihdoin on saatu lava hiekkapuhallettua! muutaman pitkän huokaisun jälkeen päätettiin että kyllä se korjataan vaikka aika homma se tulee olemaan :D myös tuli villi ajatus josko lavan lyhentäisi sen pykälän mukaan että pinta-alana pysyy se 2.25m2 :rolleyes: käytiin kaverin kanssa pyörähtämässä muutamalla kuvalla myös ja kyllähän tuo HDJ80 mukavasti enemmän joustaa kuin hilux vakio alustallaan :rolleyes: mitäköhän hilulle pitäisi tehdä että saa edes vähän enemmän joustoja, pidemmät iskarit mitä muuta? vai olenko aivan hakoteillä, jos olen antakaa anteeksi :rolleyes: http://i10.aijaa.com/m/00122/14345446.jpg http://i6.aijaa.com/m/00323/14345447.jpg http://i5.aijaa.com/m/00469/14345448.jpg http://i11.aijaa.com/m/00702/14345449.jpg http://i11.aijaa.com/m/00743/14345445.jpg http://i11.aijaa.com/m/00787/14345444.jpg http://i1.aijaa.com/m/00074/14345443.jpg Vähän oli enemmän kuvia tälläkertaa, seuraavana jatketaan lavan kunnostamista ja kytkinpaneelin valmistusta :) |
Miksei koko lavaa pelti puhtaaksi, eikö se samalla vaivalla ois onnistunut?
|
Lainaus:
-Omen jouset+iskarit -Takaa toiseksi alin ja kolmanneksi alin lehti pois -Taakse pidemmät riiput Nyt joustaa reilu 70cm kulmasta kuin kulmasta Etupäähän saisi vielä 3-5cm lisää ulosjousto toisilla iskareilla, lehdissä olisi varoja. Tuolla omassa projektitopicissa on kuvia. Tuohon sinun keulaan vain ei auta samat kikat... mutta perän saat elämään |
Lainaus:
Kuulostaa hyvältä ja pitää mennä lukemaan topicci! |
Lainaus:
|
Ja taas on ilta kulutettu lavan parissa lähinnä kauhistellen jonkin arjen sankarin kädenjälkiä lavan peltitöissä :mad:
Lava paikattu monesta kohtaa tyylillä peltilappu kiinni popniiteillä ja oli jopa kolmen peltilapun komboja jossa peltilaput oli toisissaan popniiteillä ja sitten autossa popniiteillä ja raivokerros pakkelia päällä.. No josko nyt sitten tälläkertaa korjattaisiin ihan Kempin kanssa :) tänään nappastiin siitä sitten se pätkä pois ja katsotaan kuinka lähtee rakentumaan vähän lyhyempi hiluxi tästä :D nyt vähän kuvia taideteoksesta :p http://i6.aijaa.com/m/00824/14346407.jpg http://i5.aijaa.com/m/00702/14346408.jpg Popniitti paikkoja:rolleyes: http://i5.aijaa.com/m/00616/14346409.jpg http://i7.aijaa.com/m/00173/14346410.jpg http://i7.aijaa.com/m/00552/14346411.jpg näihin kuviin näihin tunnelmiin :) http://i7.aijaa.com/m/00804/14346413.jpg |
tuo lava on kyllä ihan järkyttävässä kunnossa :O Isot tsempit korjailuun :)
|
Lainaus:
|
Meinasitko leimata tuolla lyhennetyllä lavalla?
|
Lainaus:
|
Käyppä kysymässä konttorilta. On säännöt muuttunut
|
Lainaus:
avoimen tavaratilan 3 momentin mukaisesti määrättävä pituus on vähintään 1,75 metriä tai avoimen tavaratilan pinta-ala on vähintään 2,25 neliömetriä |
Lainaus:
Mieluusti itsekkin lyhentäisin |
Lainaus:
Tarvii varmaan käydä kysymässä oikeen paikan päällä ja pyytää mustaa valkosella |
Lainaus:
|
Juu niin sain minäkin kieltävän vastauksen kun aikoinaan kyselin lyhennyksestä.
|
Lainaus:
Lainaus:
Nyt kyllä ihmetyttää kun tosiaan tänään soitin konttorille ja katsastuspäälikkö vai miksi mahtoi esitellä itsensä sanoi että onnistuu ongelmitta :confused: Tais tulla vähän ' ensin hutkitaan, sitten tutkitaan ' lavaprojektista nyt :rolleyes: No saa nähdä mitä sanovat ja kohta tässä varmaankin on flatbed:rolleyes: |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Vissiin ei ole lavan mittoihin liittyneet pykälät muuttuneet tämän jälkeen?
https://www.trafi.fi/filebank/a/1322...6-ATT42007.pdf |
Lainaus:
|
Lainaus:
Lainaus:
1. Ennen 3.5.1993 ensiverotetut autoverovapaat pakettiautot Pakettiauto on autoverovapaa, jos se on tuotu Suomeen ennen 3.5.1993 ja se on maahantuotaessa täyttänyt silloin voimassa olleet autoverovapauden edellytykset:
2. 3.5.1993-31.3.2009 ensiverotetut alennetun autoveron alaiset pakettiautot Pakettiautosta on suoritettu alennettu autovero (35 % verottomasta maahantuontihinnasta), jos se on ensiverotettu 3.5.1993–31.3.2009 ja se täyttää autoverolain 23 ja 24 §:ssä säädetyt edellytykset:
tässä vielä linkki:https://www.trafi.fi/tieliikenne/ver...ro/pakettiauto onneksi katsastusmies teki "kämmin" ja tämä on laillinen lyhennys: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=201214 lavan sisämittoja en muista ulkoa mutta sillä on leveyttä enemmän kun pituutta :D |
No ei tässä oikein auta muu kun mennä kysymään katsurin näkökanta ja katsoa kuin tässä käy. :(
Tuo sun hilux on kyllä pirun komia! :cool: |
Lainaus:
|
eli 93> onnistuu lyhentää tuon mukaan vai ymmärsinkö oikein?
|
Lainaus:
|
Nyt se on monen pitkän keskustelun jälkeen niin katsastusmiesten ja trafin virkailijoiden kanssa selvinnyt.
Saa lyhentää lavan mittoihin 175cm/ 2.25m2 MUTTA auton veroluokka tms. Muuttuu joka tarkoittaa sitä että joutuu maksamaan muutospäivänä kertaluontoisen autoveron joka määräytyy nykyisen keskimääräisen myyntihinnan ja menneiden vuosien veroprosenttien mukaan. (Vuotuinen ajoneuvovero ei muutu koska luokka edelleen Pakettiauto) Virkailija sanoi esimerkin jolla saa suuntaa antavan summan : auton tämänhetkinen keskimääräinen myyntihinta 5000€ maksettava veroprosentti 25% maksettavaksi tulisi muutoskatsastuksen yhteydessä 1250€ Vähän kallista mutta käytännössä mahdollista. Mutta tätä ei ainakaan lyhennetyllä lavalla katsasteta :rolleyes: vähän turhan kallista omalle kukkarolle. Ja tästä eteenpäin katsotaan mitä tapahtuu, palautetaanko lava alkuperäisiin mittoihin vai rakennetaanko putkirunkoinen flatbed. mitä säädöksiä noissa laidattomissa lavoissa on?? Vai pitäisikö periaatteesta vaan rakentaa sen suurempia miettimättä jonkin näköinen ja todeta että ketuiksihan se meni :rolleyes: No ei sovi lannistua, kantapään kautta tuli tämäkin opittua:D Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä vai miten se meni :rolleyes: |
nyt alkaa olemaan vihat nielty pikkuhiljaa ja lava hitsuuteltu takaisin alkuperäisiin mittoihin. Myös isoimpia paikkoja laitettiin tuosta hunommassa kunnossa olevasta kyljestä.. Kyllä siinä työtä vielä riittää että kunnossa on :rolleyes:
http://i2.aijaa.com/m/00114/14347297.jpg konekin sen jo kertoo :cool: http://i3.aijaa.com/m/00994/14347298.jpg |
Noniin tänään oltiin tallilla taas hääräilemässä!
tuli myös käytyä viikonloppuna katsomassa paikallinen talvisota ja olikin ensimmäinen offitapahtuma minkä olen ollut katsomassa ja hauskaa katsottavaa oli, josko vielä joskus itsekin pääsisi ajamaan! :D kelit ei paljon paremmat olisi voineet olla ja osallistujiakin riitti! mutta hiluxiin. nyt alkaisi olemaan pahempi kylki heppailtu kasaan! alkaa olemaan aikamoinen tilkkutäkki ja alkuperäisen pellin määrä on aika pieni tuossa kyljessä :rolleyes: seuraavaksi hitsataan vähän enemmän saumoja, hiotaan tasaseksi ja sitten alkaa muotojen hakeminen pakkelilla. tuntuu väärältä sanoa että se minkä pelti heittää, niin kitti peittää. Ikävä kyllä tässä se niin tulee menemään, mutta ei oikein muita vaihtoehtoja ole. pysyy niin kauan kun pysyy ja sitten korjataan lisää :o myös lavan pohjalle suunniteltiin että lyötäisiin kaverin entisen hiluxin alumiininen lavan pohja jolle tehdään neliöprofiilista runko mihin kiinnitetään alumiini ja poistetaan kokonaan alkuperäinen mätä pohja :rolleyes: kyllä tää tästä lähtee rakentumaan :) Ja pikkuhiljaa alkaa rengaskuviotkin selkeytymään :p http://i10.aijaa.com/m/00033/14350129.jpg http://i3.aijaa.com/m/00141/14350130.jpg http://i10.aijaa.com/m/00833/14350128.jpg |
Itte viime syksynä kävin tuon saman verorulianssin läpitte nl65 kanssa ja hintaa jäi viivan alle maksettavaski n.230€
|
Lainaus:
|
Täälläkin on jotain tapahtunut eteenpäin!
Alettiin vääntämään uudelle alumiiniselle lavanpohjalle runkoa 25x25 neliöputkesta ja aika vankan oloinen rakennelma siitä tuleekin.. 12metriä putkea käytettiin tuohon runkoon. eli siihen sitten tullaan niittaamaan se aikaisemmassa kirjoituksessa nähty alumiinipohja kiinni. :) http://i8.aijaa.com/m/00623/14357317.jpg http://i2.aijaa.com/m/00177/14357316.jpg http://i11.aijaa.com/m/00766/14357318.jpg Käytiin myös paikallisilla metsäreiteillä ajelemassa ja hauskaa oli kunnes kaverin HDJ:stä paukkui vetonimel tuhannen kappaleiksi kun meinasi vähän olla kiinni :rolleyes: no onneksi saatiin hodari ja hiluxi pois metsästä ilman sen suurempia kikkailuja :p http://i11.aijaa.com/m/00036/14357319.jpg Kaveri tilasi samaiseen hdj:hinsä uudet renkaat ja päästiin sitten hänen vanhoista vanteista ja renkaista kauppoihin eli hiluxiin istui alle 33/12.5/15 koossa olevat Cooper Discoverer STT renkaat ja vanteet jotkin perus kolmioreikäiset joihin laitettu lukkokehät, jotka olivat saaneet vähän osumaa ja ne tuli samantien sitten maalattua uudelleen keltaisiksi. http://i3.aijaa.com/m/00788/14357320.jpg onhan noilla 33 ja 37 renkailla hieman kokoeroa :o http://i4.aijaa.com/m/00221/14357321.jpg kyllähän tuokin alkaa jo autolta näyttämään, vielä kun lavan saisi paikoilleen http://i2.aijaa.com/m/00830/14357327.jpg Tänään aloitettiin lavan kylkien kittaileminen ja kyllähän siitä pikkuhiljaa alkaa muotoa löytymään.. Ehkä tämäkin joskus on siinä kunnossa että saa istuttaa hiluxin perään :rolleyes: http://i8.aijaa.com/m/00494/14357323.jpg http://i7.aijaa.com/m/00051/14357324.jpg http://i6.aijaa.com/m/00951/14357325.jpg http://i11.aijaa.com/m/00609/14357326.jpg pikkuhiljaa pikkuhiljaa.... :p Sitten pienen pieni kysymys loppuun. Miten on, jos aion ahtaa tuon hiluxin 2L moottorin, onko porukka yleensä laskenut puristussuhdetta, jos on niin miten? Ja toimiiko ilman puristuksien laskemista vai lentääkö ensimmäisessä kiihdytyksessä kansi kadotukseen :rolleyes: Varmasti löytyy tietoa tältäkin palstalta jos vain etsii mutta tottakai koitetaan ensin sieltä mistä aita on matalin :D |
Ei tiisselissä puristusta puotella.
|
Nyt aletaan olla mukavassa vaiheessa tässä projektissa eli lava on saatu kuntoon ja paikoilleen autoon. Oikeastaan mitään muuta autoon ei juuri ollakkaan tehty viimeaikoina kuin laitettu lavaa kuntoon.
http://i3.aijaa.com/m/00196/14370212.jpg http://i11.aijaa.com/m/00927/14370213.jpg http://i6.aijaa.com/m/00096/14370214.jpg http://i9.aijaa.com/m/00298/14370215.jpg Vedettiin levikkeiden saumoihin liimamassat niin tuli vähän siistimpi :cool: http://i6.aijaa.com/m/00309/14370216.jpg http://i7.aijaa.com/m/00471/14370217.jpg Tuli jälleen todettua että musta on todella anteeksiantamaton väri ja pölyinen talli ei paras mahdollinen maalaustila. vähän roskaa ja lommoja tuli näkyviin kun pintaväri vedettiin, mutta ei tätä lähdetty näyttelyvehkeeksi rakentamaan ja itse olen lopputulokseen todella tyytyväinen kun miettii mitkä oli lähtökohdat! :D Sitten ei kun asentelemaan :p http://i11.aijaa.com/m/00506/14370223.jpg lopputulos kyllä miellyttää ainakin omaa silmää http://i4.aijaa.com/m/00894/14370224.jpg http://i9.aijaa.com/m/00054/14370225.jpg Kuva ostohetkeltä ja tältäpäivältä :rolleyes: http://i4.aijaa.com/m/00305/14370226.jpg Seuraavaksi sitten nokka kohti uusia operaatioita. Seuraavana varmaan edessä kylkiputkien kiillotus ja paikoilleen asennus Sitten olen alkanut suunnittelemaan sitä ahtimen hankintaa se voi toki olla ajankohtaisempi kesällä sitten.. tarvisi varmaan vähän miettiä että minkä turbon koneen kylkeen sitten istutta kun sen aika tulee :rolleyes: ja kaikkea pientä näprättävää tästä nyt löytyy muutenkin ohjaustehostimen remmi tarvisi vaihtaa, lava maalata loppuun sisäpuolelta, uudet takavalon lasit pitäisi hankkia kun vanhat vähän haalistuneet, työvaloja, lavakaarta, kopin vaimennusta ymym :rolleyes: ei tämän kanssa tylsää kerkeä tulemaan. :D |
Oo, kyllä tulee hienoa jälkeä. :)
|
Lainaus:
|
kyllä on siisti.
|
Sivu luotu: 00:37 (GMT +2). |