![]() |
|
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2017
Tjaa taas lähtee :)
Tollanen tuli opel palstalla vastaan Kyseessä kesällä ostettu 1999-vuosimallin Opel Frontera B Sport 2.2i, noin 160 000 km ajettu. Talviliukkailla on tullut muutama yllättävä tilanne, kun perä on lähteänyt luistamaan oikealle suoralla tiellä ja ylämäessä maltillisesti vauhtia ylläpitäessä. Tällöin siis ajo on tapahtunut normaalisti takavetoisena ja luisto on aina tapahtunut oikealle Renkaat ovat nastalliset talvirenkaat, joskin ikä on mysteeri. Urasyvyyttä ja nastoja riittää, päälle päin oikein hyvän näköiset talvirenkaat. https://opelclubfinland.fi/viewtopic...35771#p2335771 |
L200 -06 autoon lehtijouset taa ja etee iskarit, mikä olisi Varsinais-Suomen ja Uudenmaan alueella pätevä vaihtamaan sekä hankkisi järkevät osat?
Eli mistä kannattaisi kysyä vaihtotarjousta osineen töineen? |
Onko joku testannut toimiiko tämä http://www.kainuunsanomat.fi/kainuun...a-saa-ikuisen/ ?
|
Lainaus:
Kyllä se ainakin yhden kesän ajelut pojalla kesti, en tiedä sitten pidemmän päälle alkaako murenemaan. Kova rengas kyllä on, ei paljoa jousta:D |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Onko siihen jotain kikka kolmosta millä viesteissä suoraan olevat videot saa näkyyn tää palstalla siis. Puhelimena menneen talven lumia...
|
Lainaus:
Urtsi purkki maksaa +5e ja kokokuminen fillari taitaa irrota 4,90 vanteineen Niihin vanteisiin muuten passaa tarvikeliikkeen hyllystä löytyvä laakeri suoraan, kun raapasee maalit vaan pois ja tulee kestävä :) |
Lainaus:
Osa noista jo valmiiksi kuulalaakereilla kunhan muistaa rasvata. Puuilosta ostettua eli siitä hintatieto kannattaa mitata hyvin akselin paksuus. |
Lainaus:
Puuilossa vuos pari sitten kattelin ja mietiskelin et jos puhkee kottikärrystä rengas niin takavasemmalle se lähtee ja tilalle haen keltasen umpikummi pyörän Jossoin tienny missä hinnoissa ne on muualla, niin ois kasan ostanu itelle varastoon :( |
Lainaus:
|
Mä laitoin tollasen umpikumin kottikärryyn. En tykkää jos maksimikuormia vie vähääkään pehmeellä. Ilmakumin vaihdan takasin keväällä.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Onko tähän kellään mitään? |
mistä johtuu jarrujen vinkuminen? eli mitä tein väärin. etujarruista putsasin satulat ja rasvasin liukutapit. uutta osaa en laittanut. renkaiden vaihdon yhteydessä vain zekkasin ettei ryydy liukutapit kiinni.
no ne sitten alkoivat samantien vinkumaan jarruttaessa. nyt on kyllä lakannut jo kun ajettu pari tonnia. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Vinkumista tapahtuu sata varmasti motonetin halvimmilla paloilla, sen oon huomannut. Ne on niin koviakin ettei kulu lainkaan. |
Lainaus:
Joskus laitatin mondeoon jouset ja iskarit tuolla ja tekivät vielä takajouset erikseen kun toive oli korottaa alkuperäisestä niin edestä kuin takaa. Hinta oli kohdillaan koska en olisi saanut niitä Monroen kaasuiskareita ja jousia edes sillä hinnalla millä ne tuli tuolta alle laitettuna , nykyistä tilannetta en tiedä. Kannattaa kysyä tietävät ainakin mitä tekevät. |
Oisko paras lisävalo se semmonen ledi paneeli vai mikä
|
Lainaus:
|
Autoon
|
Niin ja metsäteille/pohjoseen
|
hlu ketjussa ei vastausta joten
Elikkääs laitos on LN110 taro (sama asia)
Etujarrut joko valuu tai jää päälle, sit kun etuputkesta pääsylkyn kyljessä helppasi pari tippaa nestettä palasi poljin normaaliksi ja jarrut päästi irti Missähän lie vois olla vikaa, takana oleva painesäädin toimii, putket on oikein ja katsastuksessa oli jarrut normaalit. Pääsylinteriin vaihdoin uudet kumit ja vaihdon jälkeen kaikki osat/männät liikku normaalisti takertelematta jarrunesteellä voideltuna, jouset on oikein kasattu (ei niitä väärin saiskaan) |
Lainaus:
Viimeksi vaihdoin naapurin rouvan Accordiin molemmat etujarruletkut, kun teki ihan samaa. Auto oli ollut aiemmin useammankin kerran korjaamolla ja siellä uusittiin mm. kulutusosat katsastusta varten. Ongelma oli siinä, että jarruneste menee kyllä paineella sylinteriin päin, mutta ei sitten enää palaudu itsestään takaisin pääsylinteriin, kun poljin on päästetty ylös. Jarruletkun sisukalut turvoksissa nipan juuresta... |
Lainaus:
|
Saako sen kuormaventtiilin jarruista nyt poistaa vai ei?
Tässätapauksessa hilux ln 65 joho vaihettu hj61 akselit. Edit. Saa poistaa jarruvoiman jakaantuminen ei muutoksen seurauksena muutu alkuperäistä huonommaksi, mikä tulee tarkastaa katsastuksessa; jarruvoiman oikean jakautumisen aikaansaamiseksi jarrujärjestelmästä saa poistaa tai siihen saa asentaa akselistokohtaisesti jarruihin vaikuttavan säätöventtiilin; asennettu säätöventtiili ei saa olla ajon aikana säädettävissä; |
Lainaus:
|
Kuka tai mikä yhteisö omistaa Suomalian valtion?
Saa vastata ihan mitä haluaa....... :D :D :D
Lukija suodattokoon vastaukset.......:D :D :D Silti tää on vaikee vastattavaksi....... https://fi.wikipedia.org/wiki/Valtio https://fi.wikipedia.org/wiki/Luette...C3%B6ist%C3%A4 http://budjetti.vm.fi/indox/sisalto....pennode=0:1:5: Verovaroilla maksetuista teistä puhumattakaan..... Tuleekohan sitä päivää koskaan että aletaan maksaan jokaiselle omistajalle osinkoa........:D :D :D Viimestä linkistä näkee jokariviltä mitä maksaa.........X1000€ eli kolmella nollalla........:D :D :D Ja menotkaan ei ole enää menoja......vaan määrärahoja........:D :D :D Kannattaa kiinnittää huomiota suurimpiin lukuihin ja määrärahoihin...... Ja lopuksi....... Artisti maksaa........:D :D :D |
Lainaus:
Voihan se olla tossakin, mutta ihmeellisin on, et helppaa kun pääsylinterin kyljestä etummaisesta putkesta päästää pari tippaa nestettä Miten voisko mahdollisesti olla kun pääsylinteri oli kuitenkin pöydällä, et polkimen tangossa ois säätö pyörähtäny ja ei päästäis nestettä kunnolla takaisin säiliöön, vaan mäntä jäis reiänpäälle :confused: |
Muutama vuos sitten taistelin ln170 kans ku etujarru jätti päälle..syy löytyi pääsylinteristä..etupiirissä joku roska/hapettuma mikä oli tukkinut pikkuruisen reiän ettei paine päässyt pois etupiiristä. Säiliö poistamalla sai teräsharjasta nypätyllä piikillä sörkittyä reiän auki ja sen jälkeen on toiminut.
|
Lainaus:
Lukaisin uudelleen tuon ekan postauksen paremmin nukutun yön jälkeen. Jos poljin kerran "valuu", niin se on merkki ilmasta järjestelmässä. Yleensä noi pääsylinterin kumit on niin tarkalla sovituksella putkien kanaviin nähden, että ei tarvii kumien olla paljoakaan turvoksissa kun tulee ilman/männän täytön & paineen poiston kanssa ongelmia. Sulla kun on näköjään jo uudet kumit vaihdettuna, niin eipä siihen oikein muuta tarkistuksen paikkaa jää, kuin tuon polkimelta tulevan työntötangon pituuden tarkistus. Jos tuo tanko vähänkään kantaa, niin se painaa mäntää eteenpäin ja säiliöltä tuleva kanava menee tukkoon => ei tule uutta nestettä männän päälle, mutta ei myöskään työsylinteriin poljettu paine pääse takaisin pääsylinteriin => jarrut laahaa. Joskus on tullut vastaan tilanne, että tuon työntötangon säätö loppuukin kesken ja tanko jää "kantamaan". Siinä ei auta kuin tehdä lisää jenkaa tankoon. Noita työntötankoja on myös ihan kiinteitä. Siinä ei sit auta kuin ottaa pyöreä viila käteen ja hinkata tangon kiinnitysreikää reikää soikeaksi tai hioa tankoa lyhyemmäksi... :D Viimeistään tässä vaiheessa pitää jo kurkkia niihin putkiliittimien ja säiliöltä tuleviin reikiin, että näkyykö reiässä tyhjää, vaiko männän kumitiivisteen kylki. Reikä pitää olla vähintään osittain avoin männän eteen, jotta sylinteri toimii oikein. Joskus noissa tarvikekumeissa on muutaman kympän pidempi huuli, joka sitten ylettyy tukkimaan tuon säiliöltä tulevan kanavan. Tarvittaessa voi hioa männän takapäästä tavaraa pois (siis siitä kohtaa mihin lukkorengas vastaa), jotta mäntä pääsee enemmän taaksepäin. Ilmaus kannattaa aloittaa siten, että ensimmäiseksi ilmaa pääsylinterin kaikki lähdöt ja seuraavaksi kauimmaisesta pyörästä alkaen. Taka-akselin kuormaventtiilin varsi kannattaa lukita ääriasentoon jollain liinalla, niin takajarruihin pääsee täysi paine. Yksin kun häärää letkun ja pullon kanssa, niin se kärsii kyllä 10-15 polkaisua tehdä, ennenkuin säiliöstä loppuu nesteet. Tuleepa samalla vaihdettua tuoreet nesteet. Nesteestä kun haihtuu ajan saatossa korroosionesto-ominaisuudet ja se kerää kosteutta itseensä. Jarruputket ja -sylinterit alkaa ruostumaan sisältäpäin. (Kerran oli omassakin 100A:ssa vika, että aina pakkasella hukkui takajarrut. Syynä oli vesihelmi jarruputken alimmassa kohtaa, joka aina jäätyi ja tukki nesteen virtauksen). :p Tarvittaessa toinenkin ilmauskierros. Jos poljin tuntuu vieläkin pehmeältä, niin sitten on jo syytä epäillä letkujen kuntoa. Letkut kun tuppaavat pullistelemaan kun auto käynnissä painetaan oikein kovaa polkimesta (alkava kudosvaurio). Sorry tää ylipitkä novelli, mutta tulipahan samalla vaivalla myös jälkipolville jonkinlaista opastusta... :D |
1 Liiteet
Onks teillä miehillä mitään järkevää arvausta/syytä tiedossa miks joku laittas ruiskuun jäähdytinnestettä? :confused:
Tollane on pyöriny tossa mökin ulkokuistilla siitä asti ko tänne muutin ja en o ite sille mitään järkevää selitystä keksiny. En siis ole edes ihan varma onko se jäähdytinnestettä, mutta siltä näyttää. |
Kaikkien taiteen sääntöjen mukaan on ilmattu liitos kerrallaa taakse asti ja vielä takaisin apparin rengaskoteloon ja alb venttiili oli "kuormattu asennossa" ilmatessa, ilmauksen jälkeen vasta varsi paikalleen
Pitää ensin kokeilla tikulla, et onko säiliön reikä auki vai mäntä vastassa ja jos on auki, niin käyttää pääsylinteri kourassa uudestaan :mad: Polkimen tangosta se ei johdu, säädin kauemmas ja ei muuta vaikutusta kuin jarruvalot jäi palamaan :D Säätelin sitten valot sammuksiin ja kokeilin et paininvarressa on puolen sentin tyhjäliike. Oiskohan kuitenkin näpistäny sen etummaisen mäntäyhdistelmän jumiin, se kun palautuu vaan jousipaineella Mites tuntuu hassulta, et etummainen lähtö pääsylinterissä menee vasempaan etuseen ja taakse :eek: taaempi lähtö sitten oikeaan etuseen ja taakse Onko se ny ihan oikein :confused: :confused: Ite jos tekisin jarrut uusiksi etummainen lähtö eteen ja takimmaine lähtö taakse alb-venttiilin kautta ja palautus etupiiriin Niijjoo siis poljin ei painu vaan jarrut tuntuisi valuvan päälle, esim auran pudotin irti, niin jarrut meni sillä välin päälle, vaikka jarruun en mielestäni koskenut Mutta toi jarrujen valuminen on yleensä ongelmana jos polkimesta puuttuu vapaaliike ja tehostin saa imettyä poljinta alaspäin |
Lainaus:
2T bensaa sahan kevät hörppy käynnistykseen |
Lainaus:
Tipauta pari tippaa jonnekkin ja jos haisee edes etäisesti bensalle, niin tyhjennä johonkin bensaa kuluttavan laitteen kanisteriin. |
Oukei :) Pitää nuuskia sitä sit kun ei tuule ihan niin hitoksee ko nytte.
Kiitos vaa vastauksista :) |
Lainaus:
|
Lainaus:
Kaippa sillä haetaan vikatilassa jotain parempaa hallittavuutta kun aina toinen etupyöräkin jarruttaa. |
Lainaus:
Tervetuloo vaan ite kokeilemaan :D peeäs: mulla ei oo sytkäriä :o |
Molemmat männät liikkuu nätisti, kanavat oli auki ja näkyi etummaisten mäntien metalli eli kumit ei peruuta reikien ohi, tosin rakenne estää sen takana sokka ja edessä toi pikkuinen pultti ja sen tappi. Onko tehostajan pääsylinterin säädölle ohjepituutta tai kiinni, muuta ei vastusta kun ei tiedä onko joku aikasempi remppari säädelly sitä
|
Lainaus:
Sun tapauksessa epäilen myös sijoituspaikan mukaan enemmän tuota sahan ym. huikkaruiskua. |
Lainaus:
Niinno sikäli kun mä tiän, ni edellisellä asukkaalla ei ollut moottorisahaa mikä siis kumoaisi tän sahateorian. Ruisku oli kaasugrillin aputasolla ja vieressä on myös hiiligrilli - ei kai kukaan nyt niin "älykäs" olisi että noiden sytyttämiseen käyttäisi jotain bensaa tms? (edelliset asukkaat tosin on ulkomaalaisia, että ei voi tietää mitä on mielessä liikkunut) ;) |
Lainaus:
Jotkuthan sytyttelee hiiligrillin bensalla, toisaalta jos desi bensaa ja sillä tulet, sitten poltellaan kunnon hiillos joka vie sen tunnin, niin en oikeen usko että bensassa olevia haitta aineksia niissä hiilissä on enempää kuin päivittäisessä ilmassa jota hengittelemme Mutta monilla on kanssa sellainen tyyli, et kun grillissä on vasta ne sytysliemi tulet, niin makkarat on jo siinä liekissä, ja sit kehutaan kuinka hyvää hiilloksella grillatusta makkarasta tulee |
Dodiin, sylinteri kourassa eilen ja intensiivisellä tutkailulla totesin, ettei etummainen mäntäpaketti palaudu riittävästi taakse
Korjauksena kokeillaan shimmiä jousen alle ja tuntui ainakin penkissä palautuvan eikä poljin voimakaan lisääntynyt |
Katsonut noita Australiasta tulevia ohjelmia ja miettinyt, että mistähän sais noita heidän puskureitaan? Näyttää siellä olevan kaikissa uudemmissakin maastureissa kunnon teräs puskurit ja muutenkin nuo autot näyttää vielä maastureilta.
|
Lainaus:
Vaikka tuosta |
Ei oo ARB:n puskureita nuo. Autot jo valmiiksi varustettu myydessä noilla ja ei ainakaan Australiassa asuvan tuttavan mukaan oo edes kalliita uutta autoa ostaessa. Ja tulee myös takapuskuri samalla. Puolasta näkyy jotain saavan, joka huomattavasti halvempi kuin ARB.
|
Lainaus:
|
Mistäs johtuu ku moottorikelkassa pakki luistaa pienelläkin kaasulla?
|
Lainaus:
Jos sähköinen niin kakkosvariaattorissa jotain rikki tai väärin kasattu. |
Tuli ostettua tommoinen tieliikennemönkijä, ja hinku metsäautoteille ym. on kova. Mitenkä tässä sääntösuomessa menee, jos kartalla näkyy tie/"polku"(eli ura, jossa ei ehkä henkilöautolla pääse), muttei ole liikennemerkein kielletty ajamista, eikä puomeja tms. Saanko ajaa tuollaisessa?
|
Lainaus:
pääasiassa metsätiet joilla ei ole tiennimeä ovat yksityisiä ja metsänomistaja on ne teettänyt metsänhoitotarkoitusta varten. itsekkin olen teettänyt omille mailleni teitä paljonkin ja ne eivät todellakaan ole yleiseen käyttöön. fiksuille ihmisille jotka luvan kysyvät yleensä sen myönnänkin. ja tiellä ei tarvitse olla ajokieltokylttiä tai puomia vaan kuljettajan on tiedettävä saako tiellä ajaa. jos minä esim menen omalla 5 km pitkällä metsätiellä 2 km päähän autolla ja jätän oman autoni keskelle tietä ja joku on luvatta ajanut tielle ja ei pääse pois niin se on täysin hänen vikansa. eli jos vaikka menen pariksi päiväksi metsälle niin siellä sitä on sitten sen luvattoman kulkijankin odoteltava. |
Kellä täällä oli moottorikelkka ja reki myynnissä oisko ollu polle
|
Lainaus:
|
kukas se piirtäisi sopuhintaan lupa/rakennekuvat omakotitaloon?:confused:
|
Lainaus:
Ei tuntemattomat saa mennä mun mökille saunomaankaan. Asiallinen luvan pyytäjä saattaa toki saadakin saunoa, jos pilkkoo vähän klapeja... Sama juttu myös lompakkoni kanssa. |
Lainaus:
Niin mistäs sen tietää kenen tie se on? Ja täällä maalla navigaattoritkin ohjastaa aika paljon "oikomaan" noitten yksityisteitten kautta. Edit: Laitetaan esimerkki tästä kotikylältä: https://www.google.fi/maps/@60.20072...7i13312!8i6656 Tarkkaa kun zoomaa niin on vaan liikennemerkki joka ilmoittaa 40-alueen loppuvan. Saanko ajaa tuosta? https://www.google.fi/maps/@60.20072...6!9m2!1b1!2i67 Tuosta näkee, että tie näkyy kartalla. Tuosta kun ei tiedä, onko yksityisen tekemä tie esim. tukkiautoja varten. Vai vanha kaupungin omistama tie jota ei ole päällystetty, koska toisessa päässä olisi vaarallinen risteys tielle 183(Halutaan ohjata pääasiallinen kulku tuolta Wipron vierestä) |
Mahtaako olla melkkilän metsä autotie Ainakin tien toisella puolella on heidän maita,Vaan voi se olla vanha maantie sama mikä jatkuu tien toisella puolella ja liittyy joutnan tiehen.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Jos merkkejä ei ole ja tie on selkeästi henkilöautokelpoinen ja vie paikkaan, johon on menossa niin siisti läpiajo ei haittaa aiheuttane. Jos ura on sellainen että olisi kiva käydä mönkkärillä katsomassa niin oletuksena uraa ei saa mt ajoneuvolla ilman lupaa käyttää. Ärsyttävää että omaisuutensa pitäisi kyltein ja ketjuin suojata tai se on vapaata riistaa. Minulla ei ole polkupyörässäkään nimeä eikä lukkoa. Haluan kuitenkin että se on vielä telineessä kun tulen kaupan ovesta ulos. Ja kyllä ne kartan hennoimmat urat minuakin kuumottaa. Olen myös joskus väärälle uralle päätynyt ja joutunut joskus korvat punaisena anteeksi pyytämään. Kukin menee niinkun näkee, kunhan vastaa menemisistään. |
Läppäri on sairaan hidas ja kattelin niin ohjelma "Microsoft Office Click-to-Run (SxS)" käyttää kovalevyä ja prossua about 100 prossaa. Mitä toi tekee ? Onko tarpeellinen ohjelma ? Kone on parisen vuotta vanha ja sisällä Win10 ja joku vanha Office Student. Niin ja kone siis lepotilasssa, ei ohjelmia auki.
|
Lainaus:
|
[QUOTE=iko;1333394]Miksi pitäisi tietää kenen tie on kun miettii saako käyttää?
On aika tärkeä meille koska meillä on kyseisen alueen metsästys luvat,Kyllä siitä ainakin porukka läpi ajaa tänäänkin meni muutama auto.Sen mitä sain selville se tie on mennyt torpanmäelle joutnan tieltä ja on vanha kylätie. |
Löytyykö androidiin karttasovellusta, mihin voi piirtää jälkeenpäin reittiviivan ja joka sitten kertoo kuljetun matkan? Oishan tässä luurissa vaikka mitä sovellusta, mut ei tullut mieleen laittaa yhtäkään päälle kun ex-temporee läksin käveleen pitkin mettiä ja peltoja.
|
Lisää nopeutta...
Lainaus:
Minä poistin, kone ja hiiri nopeutui kummasti... :D |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
https://retkikartta.fi/mobile/ |
Lainaus:
|
1 Liiteet
Liite 76111
Mikäs nappi tämä on? Disco 1:stä kyse. |
Lainaus:
|
Mikähän oikein on kun A4 audista palaa H4 polttimon kantoja/pistokkeita ihan urakalla? Kolme uutta jo laitettu ja taas on kumpikin vaihtokunnossa...
|
Lainaus:
Niihin löytyy myös abico liitintä, pikkasen hankalempi vaihtaa lamppua, mutta lakkaa sulamasta ja huomaa mistä kuumuu jos pimeällä avaa konepellin Joskus vasaralla purin aluperäisen ja tarvike lampun kannan joka oli sulahtanut, ainakin niissä oli kosketus pinnat kuin pennin kolikon reuna Löyty sitten joku bakeliittinen, niin siinä näkyi selvästi, et oli kosketuspintaakin ja loppu lämpeneminenkin |
Mistähän löytyisi kaavio eberin älyrasialle, et mitä sen pitää tehdä milloinkin
Nyt sellainen kuorma-auton kopin lämmitin korjauksessa joka puhaltaa kokoajan akun ollessa kytkettynä ja siinä on johdot erimallilla kuin kaikissa muissa Eikä viitteisi johdottaa uusiksi vaikka kaavio löytyykin, mukku ne älyboxin sisukset puuttuu kaaviosta Ellei sitten joku tahdo ostaa sen tuollaisena, polttoaine pumppu toimii ja säädin löytyy joka pudottaa lämpöjä ettei vedä valkohehkuun, eli tarttee nappi hehkun ja katkaisijan, mutta ostajalle sitä ei voi myydä, ellei sitten tiedä miten se toimii ja miten pitää käyttää |
Lainaus:
|
Pia Lambergin kynnet
Lööppi kertoo, että Pia näytti kyntensä usassa. Voi olla, mutta onko joku nähnyt ne kynnet jossakin kuvassa? Minun silmiin on osunu pää-osin tissivako joka otoksessa, jolla typsy tuo itsensä framille..
Vai onko ameriikkalaiset enämpi kynsistä kiinnostuneita? |
Nyt tartteis kyl jonku pikku ideamyrskyn. Avantin pienkuormaajasta (vanha 520) pitäisi vaihtaa runkonivelen tapit ja holkit. Alempi tappi pistää kuitenkin vastaan kaikilla mahdollisilla keinoilla. Ensin nuljaantui tapin kiinnityslaipan kuusiokoloiset uppopultit. Ne sain pois hitsaamalla prikan ja mutterin niiden päälle. Nyt ei lähde se itse tappi. Tein 5mm kulmaraudasta semmosen kivan lätyskän ja hitsasin sen siihen laippaan kiinni, että pääsee jakoavaimella ja jatkolla nitkuttelemaan. Ei vieläkään irtoa ja se lattarauta lähti repeämään heti jakoavaimen vierestä.
Eli mitähän kokeilisi seuraavaksi? |
Lainaus:
|
Aika monesti on koneista jouduttu polttamaan pilleillä nuo tapit pois (tosin yhtään Avanttia ei ole ollut työn alla), niihin kuluu sen verran hyvä ura laakerin kohdalle ettei lähde isolla tunkillakaan.
|
Perkele, pari vuotta sitten oli startti levällään pöydällä ja totesin että hiilet pitäis uusia. No, solkun remontilla alkoi toimia normaalisti joten ylläri että asia unohtui! No nyt ne on oikeesti vaihtokunnossa, joten mistä mie aamulla alan kysellä hiiliä jos paikallisilta ei löydy? Koko on semmonen ku 8 x 25 x 21 (LxLxK), tinattavat. Nippon Denson startti, eli tuo Cumminsin kupeessa oleva.
Pitää nyt tehä joku patentti että saa inan lisää jousipainetta niin saa viel käyntii muutaman kerran. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Vaan nyt ne on tilattu, tulee varmaan tällä viikolla jos hyvä tuuri käy. Tommonen firma löyty googlella -> http://www.kohlebuersten-gomes.eu/Ko...-starter-Denso Nyt se startti kuitenki toimii ihan hyvin, tein vähän tilaa että hiilet eivät pääse kantamaan. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=200557 |
Mitenkähän tollasessa vuosimallin 1999 fiat ducatossa on tuo takapään jarrupaineensäätö?
Nyt menee kun vähänkin jarruun koskee niin takarenkaat lukkoon... EN ole auton alla vielä kömpinyt, mutta onko siellä joku samanlainen mötikkä kun avolavoissa? Eli mitä "lytymmässä" takajouset on, sen kireemmälle se säätää jarrut? |
Lainaus:
|
Lainaus:
Jos on niin saattaa olla niinkin yksinkertainen tapaus että tappia painaessa/lyödessä vastapuolen korvakko aavistuksen taipuu ja silloin puree tappi niin kiinni reikään ettei varmasti irtoa. Tunkilla paine tapille ja lekaa vastapuolen korvakkoon on tuollaisessa tapauksessa ollut toimiva konsti. Joskus tarvinnut vähän myös lämmittää korvakkoa. |
Onko kellään palstalaisella kokemuksia korjaamosta nimeltä rannikko group oy? Vaikuttaa Tampereen lähialueella.
|
1 Liiteet
Lainaus:
Lämmittämiseen ei ainakaan talvella riitä vehkeet ja tuolla nivelen keskellä menee vielä koneen johtosarja, kun ei avantin insinööri ole varsinaisesti käyttänyt mitään semmoista kätevää liitostapaa missään välissä. Mitenhän lie uuenkaan tapin asennus onnistuu jos noiden reikien kohdistus olisi tosiaan muuttunut? Vapaapäivänä kerkesin sen verran tekemään, että korjasin sen mun revenneen patentin ja lisäsin siihen toiset 5mm rautaa. Nyt vääntövoima tolla vipuamisella häviää siihen, kun koko takarunko alkaa kääntymään. Seuraavaksi pitää kai sitten rakentaa joku lukituspalikka mikä estää runkonivelen elämisen ja koittaa vääntää lisää. Kaiken kaikkiaan aika käsittämätöntä, kun ylempi tappi lähti ihan vaan sormin nostamalla ja alempi taas ei inahdakkaan. |
Kummassa se tappi on kiinni tossa eturungon osassa vai takarungossa?
Voiskos kyseeseen tulla samanlainen korjaus kun tein taron etuperänkannatin korvakkeelle, eli puukkosahalla koko korva kouraan ja hitsaamalla kasaan, sitten runkoon kiinni takaisin :D Tai sitten saksitunkki josta adoptoi kierteen ja nosto"mutterin" kierreosa kiinni tappiin prikasta läpi joka putken päälle ja sit jakarilla tai muulla sopivalla kiertämään sitä nosto"mutteria" ja vetää tapin putken sisälle Sit kun loppuu voima vääntää mutteria lätkii isolla lekalla +10kg siihen korvaan, jos sillä ei lähde, niin pillittämällä varmaan joutuu poistamaan Joku muuten oli korvannut lekan iskuporalla jonka saa vain iskemään siihen kulunut terä mistä pää tasaiseksi ja sillä paukuttaa eripuolille sitä korvaa |
Tapit on kiinni takarungossa. Sit jos aletaan tota korvaketta irrottamaan hitsauksistaan ni mä nostan kyllä suoraa kädet pystyy :D
|
Lainaus:
http://www.avantplanet.com/F1/viewtopic.php?f=7&t=6211 |
Mutta yleensä lähtee ku vetää ei ole vielä montaa tappia tullu vastaan mitkä ois pitäny hiilestää.
|
Lainaus:
http://www.motonet.fi/fi/varaosat/59...-ja-polttoaine |
Lainaus:
Ajatuksena oli huitasta suorasta kohdasta poikkivaan, ei mitään hitsauksien irroittelua Tosin mahtais vaatia jo kykenevän koneen ja kokeneemman hitsarin, mutta voi olla yks vaihtoehto jota kannattaa harkita jos ei muuten kuin pillillä ala lähteä, kun hitsaamalla se korva siihen runkoon on kiinni laitettu jo tehtaalla |
Lainaus:
|
Lainaus:
Samat hiilet Bertassa ja vaikka missä, niin sillä niitä tarjosin. |
Onko porukalla kokemuksia hyvistä ja huonoista paineilmapistosahoista?
Sellainen olisi ostoslistalla, mutta mahtaako alle satasen värkeillä tehdä mitään edes harrastekäytössä? |
Chicago pneumatiksin red Line sarja on mulla ja on ollu hyvä.oisko pari sataa maksanu.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
sarjaan kytkettynä (24v) ni ei sais olla eri kokoiset akut kun syö sitten pikku hiljaa rikki akun.
mutta käykö sama rinnan kytkettynä?(12v) että jos laitan rokki koneille lisäakun optima 75a. startti akku on 60a. |
Sivu luotu: 15:19 (GMT +2). |
|