![]() |
Nokian Rockproof
|
Töissä ollaan harmiteltu, kun Nokian renkailta ei ole tullut vastausta mm. hirvimiesten tarpeisiin. Nokian Rotiiva on tietysti ollut jo jonkin aikaa, mutta ei ole ollut niin karkea, kuin jotkut on kaivannut. Tässä näyttäisi olevan vastaus. :cool:
|
Näyttää kalliilta :D Kelpaisi koekäyttöön
|
Mietityttää vaan, et onkohan kyljistään tyypillistä nokiaa
Näkee kiven metrinpäässä ja runko kierona :mad: |
Tuleekohan joskus 15":sena... Hinta kyllä voi hirvittää!
|
Onkos näin, että tuon karkeusluokan renkaat pitää aina ikävää vollotusta maantiellä vai koskeeko se vain mun autossa olevia Insa Saharoita?
|
Rotiivat tuntuu kuluvan alta ihan silmissä! Talvella Nokian on kyllä mulle paras, mutta kesälle ei kiitos.
|
Alkaako nykyään olla 17" vanne yleisin ensiasennuksesa kun nuo koot näyttävät äkkiseltään vähän ihmeellisiltä joita eurooppaan tarjotaan?
Ei edes 235/85 r 16. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Insa saharassahan on symmetrinen kuvio, joten siitä löytyy helpommin se ominaistaajuus, jolloin vollottaa. Kuvien perusteella tuon ei kaikkein äänekkäin mutikka pitäisi olla. Oma kokemuksen tuoma esimerkki on, että vanhanmallinen GY Wrangler MT/R oli äänekkäämpi rengas, kuin Discoverer STT Pro. Jälkimmäinen on hiljaisempi:) |
Lainaus:
Lainaus:
Pitää kuitenkin muistaa että tämäntyyppisiä renkaita tehdään paljolti Pohjois- Amerikan markkinoiden ehdoilla, ja siellä 10-15 vuoden ikäinen auto on jo vanha romu. ..ja kun noissa 2000-luvun maastureissa on monissa sitten minimi 16" tai 17" vannekoko. |
Mut miksei sitten 10x17" peltivanteita 6x139,7 jaolla ole myynnissä yleisesti?
|
Lainaus:
Tai oikeestaan 10"-leveenä ei edes ameriikassa ole teräsvannetta myynnissä. https://www.summitracing.com/int/sea...illocation=int Alumiinivanteina löytyy https://www.summitracing.com/int/sea...illocation=int |
Lainaus:
Kyllähän 15" kokojakin vielä myydään, niin täällä Euroopassa, kuin Pohjois- Amerikassa, kuin muuallakin. Mutta ne on vähenemään päin, ja sen huomaa hyvin kun katsoo mitä on tarjonta tietyissä uusissa renkaissa. |
Lainaus:
Nyt häippäs vaunun Nokioista (CR3 kitkat) varmaan 3 mm samantyyppisellä keikalla. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Toisaalta jos minulta kysytään, niin ajan paljon mielummin hyvällä renkaalla 50tkm, kuin 100tkm umpipaskalla renkaalla :D |
Lainaus:
|
Lainaus:
2x pidempi käyttöikä soralla ja 15% pidempi käyttöikä asvaltilla All Terrain T/A KO2 LT vs. All Terrain T/A KO LT :D Mainospuheet vs. käytäntö :D Rotiivat on muuten hyvät renkaat, aiemmat Kumho Road Venture APT KL51 oli ne susipaskat. Siis omaan autoon/käyttöön/mieleen ;) |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Hinnat 340-560€ kpl ja euroopan markkinoille tulossa vain 16 ja 17 tuumasena .Edustaja tossa höpötteli et nää olis ne sopivimmat koot artic truckeja silmällä pitäen, kysäsin siltä et montakos artikin hiluksia ne on aatellu et suomessa myydään mut se oli kait vähän hankala kysymys kun meni vähän vaikeeks.
|
Arctic Trucksilla näytti olevan jo Rockproof-edustusauto teipattuna. En tarkemmin nähnyt mikä, mutta kuvittelisin että kyseessä on Hilux. Oletettaisin, että alla pyörii Nokian Rockproofit. :D
Olisi kiva päästä lähemmäs tarkastelemaan. |
Noi rockproofit on yllättävän hiljaset ,, edustaja ei pahaa sanaa sanonu kun kilsoi oli takana hiukan vajaa 10tkm
Toi on tehty kestämään ,, samaa kumiseosta kun louhos renkaissa |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Aika vähän on missään näkynyt tietoa näiden saatavuudesta tai testikokemuksista muutenkaan, jos kuitenkin nyt tammi-helmikuussa piti tulla myyntiin?
Kokoa 265/70/17 löytyisi sopivasti niin voisi ottaa itselle ajoon ihan vaan uutuuden vuoksi. Edit: Tuli sitten tänään tilattua omaan navaraan tuollaiset, lupailivat toimitusta viikolle 8 jolloin voikin sopivasti laittaa kesärenkaat alle. Lähtöhinta kevyet 460e kipale mutta kaikkea uuttahan on aina kokeiltava. |
näkyy ilmestyneen vianorin listoille
https://vianor.fi/renkaat/citymaastu...ian-rockproof/ |
Ja on näköjään hinnat noussu. Tammikuussa katsoin että suoraan nokialta sai vielä alle tonnilla sarjan 315/70R17. Tämän päivän hinta 1120€ sarja...
|
Lainaus:
|
Pari viikkoa ollut rockproofit alla ja ei kyllä pahaa sanottavaa.
Kaupunkiajossa todella hiljaiset, hiljaisemmat kun edelliset Continentalin conticrosscontactit kun eivät nostata hiekkaa edes kaariin suuren kuviovälin ansiosta. Mutta kyllähän sitten 80km/h+ nopeuksissa alkaa aikamoinen humina takapäästä kun itsellä vielä lavakate joka oikeen korostaa rengasääniä. Kokona 275/70/17 http://i5.aijaa.com/t/00145/14359743.t.jpg http://i2.aijaa.com/t/00323/14359749.t.jpg |
Mulla on kahdessa kinnerissä nyt rockproofit alla, kokoa 315 70 17, ja 245 75 16. Pienemmistä kuuluu hentoa vihellystä maantienopeuksissa, isommista peittyi kaikki sivuäänet pyöränlaakereiden urinaan. Lunta löytyi sivuteiltä vielä sen verran että pystyi mäkilähtöjä kokeilemaan lumisella alustalla, yllättävän hyvin piti nappularenkaaksi, paineitakin oli kolmekiloa liiman kuivumisen vuoksi. Koko oli suurin yllätys, kun verrattiin 35 12,5.15 mutiaista ja 315:sta vierekkäin, niin nokialainen oli leveämpi ja hieman korkeampi. Jospa nuita ehtisi vielä maastossa vähän kokeilemaan.
|
Onkos näistä pitempiaikaista kokemusta kertynyt? Miten toimii painavan auton alla (3600kg ilman kuormaa)?
Ja rengasmelu kiinnostais myös. Koko joka harkinnassa 315/70-17 |
Joko joku on kokeillu talvella rockproofeja? Lähinnä arveluttaa tuo seoksen kovuus, et onko mimmosta jytyä vai mukavan pehmeetä. Jos jeepin alle laittas saipattuna. Pääsis varmaan hangessakin pikkisen paremmin, ku normi talvirenkailla.
|
Hdj80 alla oli viime syksynä, mutta vaihdoin nastat alle, kun tuntui niin liukkailta. Koko 285/70r17. Kesällä miellyttävät tiellä ja kivisessä kankaassa ainakin on pitoja, savessa tukkeutuu aika nopeasti.
|
Minulla oli WJ:n alla viime talven mutta kilometrejä ei tullut paljon. Ei ne talvirenkaan veroiset ole, vaikka yleensä pärjäsi. Oikein liukkaalla kelillä ei uskaltanut yli 80 ajaa. Luulisin että hangessakin pärjää paremmin normi talvirenkailla kuin vakio rockproofeilla.
Kesä/maastorenkaana ei ole valittamista, yllättävän hyvät ajaa jopa maantiellä pitkää matkaa. |
Itellä F250:sen alla 315/70 17 rockprooffit. Meinaan just tänään mennä vaihtaan oikeat talvirenkaat alle. Aika liukkaat kevyt peräsessä vääntävässä autossa.
|
Kaikesta huolimatta pamautin Jeepin alle moiset. Kokona 245/75/17. Keskipalat saipattuna ja reunapaloihin nastat.
Nyt oon ajellut niillä n. 3 tkm ja kokemuksia on kertynyt kaikilla keleillä. Pitoahan noissa on todella hyvin. Alijäähtyneestä sateesta nauttiessa loppu kantti kesken ukosta ennen pitoa. Lumihangessa ovat suht hyvät, mut ei oikein tiijä, kun nuo nykykotterot rutisee ja paukkaa, kun antaa hanaa. HJ:ssä ei vilkkunu keltanen luisuvalo jatkuvaan. Jeepissä vilkkuu. Polvilumessa menee vielä ihan leikiten. Kelkan ja raktorin polanteet aiheuttaa tuon luistoneston sotkeutumisen tilanteeseen. Uutena kuulosti samalta, kuin kaikki pyörän laakerit ois loppu ja perät huutas täysillä, vaan äänet tasoittu tuhannen kilsan kohilla. Lie nuo nastat syyllisiä siihen kiljumiseen, ku se alko jo kävelyvauhdissa ja loppu satasen seutuun. Kiihytyksessä ja jarrutuksessa pitävät loistavasti, mut sivusuuntaan lipsuu vähäsen. Johtuu ehkä tuosta saippauksesta, kun se on tehty vaan poikittaissuuntaan. Mut lipsuminen ei oo pahaa. |
Lainaus:
|
Sivu luotu: 08:07 (GMT +2). |