Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Puoliperävaunu+vasikka (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=146152)

SunFire Red 06.09.2016 16:50

Puoliperävaunu+vasikka
 
Täällä varmaan on kuljetusalan ihmisiä, joilla ajokokemusta puolikkaasta+vasikka yhdistelmästä. Täysperää tullut tuossa jonkin aikaa ajeltua ja nyt mahdollista otsikon pakettia ehkä ajamaan. Mennäänkö paketilla etuperin samoihin paikkoihin kuin täysperällä vai oikooko enemmän? Tiedossa muutama paikka missä täysperällä mennään jo portinpieliä hipoen. Mites kääntyminen, jos kääntää tosi jyrkkään paketilla,onko aisa vasikasta solmussa vai kidan pultit poikki?

Lerssinen 06.09.2016 17:08

Aika vähäinen on oma vasikanvetokokemus mutta on se tarkempi ajettava, kovin mielellään sitä ei katko koska kytkeminen on aika aunuksesta.

No, monestihan ne onkin rättikylkisiä ja lankkua niillä ajetaan tms kyljestä lastattavaa. Talvella hengenvaarallinen keksintö.
Peileistä joutuu kyttäämään kauemmas taakse kuten loogista on, oikaisua ei voi korjata perää "heittämällä" vaan jos lähti kanttaamaan jostain portista liian aikaisin se on otettava pakkia
tielle asti ja uusiksi.

savustin 06.09.2016 17:36

Se tarvii kokotienoon kääntyäkseen täysperä on vielä lastenleikkiä puolikas+vasikka yhdistelmään verrattuna.

SunFire Red 06.09.2016 19:24

Onnistuuko U-käännös samassa tilassa kuin täysperällä? Yksi lastauspaikka umpikujassa missä täysperä just mahtuu kerralla kääntymään.

savustin 07.09.2016 06:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja SunFire Red (Viesti 1315214)
Onnistuuko U-käännös samassa tilassa kuin täysperällä? Yksi lastauspaikka umpikujassa missä täysperä just mahtuu kerralla kääntymään.

Ei mitään mahdollisuuksia.Minulla on kaksi varsinaista peräkärryä toinen on ns.normaali aisalla ja toisessa on 4m pitkä aisa, pitkä aisainen tarvii lentokentän kun taas lyhyt aisainen kääntyy melkein paikoillaan.Tämähän ei liity varsinaiseen kysymykseen mutta sivuaa aihetta.

Repro 07.09.2016 09:14

Siinä nopsaan parissa minuutissa väännetyt kääntymiskaaviot täysperä vs. puolikas+vasikka, kuormatilojen pituudet ja akselimäärät on samat molemmissa. ;)
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=196088
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=196089

Viipo 07.09.2016 10:58

Mites B-linkki? Kuullu vähä juttua niitten kuljettajilta, et alussa se tuntu ihan mahottomalta reteliltä, mut sitten ku siihen tottu, niin paljo notkeempi ku täysperä?

_LM_ 07.09.2016 11:22

Täälläkin odotetaan kauhunsekaisin tuntein milloin tulee topliftiltä soitto että olisi vasikka valmis hakkeen ajoon... ja melkein kaikki purkupaikat peräpurkuja :o

Repro 07.09.2016 13:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja _LM_ (Viesti 1315294)
Täälläkin odotetaan kauhunsekaisin tuntein milloin tulee topliftiltä soitto että olisi vasikka valmis hakkeen ajoon... ja melkein kaikki purkupaikat peräpurkuja :o

Ei vielä ensi viikolla :D
Aikataulun mukaisesti valmistuu.

Repro 07.09.2016 13:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 1315290)
Mites B-linkki? Kuullu vähä juttua niitten kuljettajilta, et alussa se tuntu ihan mahottomalta reteliltä, mut sitten ku siihen tottu, niin paljo notkeempi ku täysperä?

Ai nii tämmönen vai? :D
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=196093
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=196092

Viipo 07.09.2016 13:46

Ohoh, no nyt on akseleita. Joko toi on päälle 100tonninen HCT-yhdistelmä?

tiku83 07.09.2016 14:26

Ei se vasikka vehe ole sen kummempi kuin täysperä,
Pikkasen se vaatii enempi tilaa kuin täysperä kääntyessä ahtaisiin väleihin. Yleensä menee vetokidalta pultit poikki,jos kuorman kanssa kääntää liian linkkuun, mutta yleensähän kuorma puretaan ja sitten tehdään se u-käännös ahtaassa pihassa. Talvella se on jarru vaunu mutta tulee perässä kun ei liikaa kyttää peilestä 😁
Tullut ajettu 76ton vasikka vehettä ja normi 64

SunFire Red 07.09.2016 19:54

Tässä nyt muutama päivä kyselty ja on vähän epäselvää vieläkin, että kääntyykö samassa tilassa tienpäässä kuin täysperä( eli ajetaan vaan eteenpäin ja käännetään mitä renkaat kääntyy). Mielipiteitä on laidasta laitaa, toiset sanoo että onnistuu ja toiset että kidan pultit poikki.

jmk 07.09.2016 20:07

sen verran mitä asennuskeikalla työmailla nähnyt nuun ei paljonkaan yhteistä täysperän vetämiseen ja kääntymiseen on tässä tänä kesänäkin useasti seurattu perässä ja annettu kuskille ohjeita kyllä varmaan suoralla tiellä eteenpäin ihan ok kapistus mut ainakin rakennustyömaille meno aivan kauheaa jos ei lentokentälle rakenneta...

Luoppis 07.09.2016 20:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 1315290)
Mites B-linkki? Kuullu vähä juttua niitten kuljettajilta, et alussa se tuntu ihan mahottomalta reteliltä, mut sitten ku siihen tottu, niin paljo notkeempi ku täysperä?

Kuka tollasia on väittäny? Peruuttaminen vie enemmän tilaa (pitää mahtua kääntämään vetoautoa sekä sitä n. 10 metristä linkkiä, hiertäviä akseleita on käännöksissä enemmän kuin täysperässä, oikoo enemmän kuin täysperä, katkaiseminen kestää järkyttävästi kauemmin, kuin täysperällä, ympäri kääntäessä on letkut kovilla sekä vetoauton ja linkin välissä että vaunun ja linkin välissä, akselipainot menee helposti päin helvettiä linkin vikalla akselilla, ohjaavalla akselilla olevalla linkillä pitää aina huomioida se ohjauksen lukitus jos pitää lähteä peruuttamaan, linkkien (VAK) rungot on kovilla kun iso osa kuormatilasta on käytännössä tyhjän päällä. Emmä ainakaan ite suosittele B-junaa oikeen mihinkään kun en ole keksinyt, että mikä sen vehkeen etulyöntiasema voisi olla verrattuna täysperään samalla akselimäärällä. Jos saa siihen jotain niin amerikan hommia, että ei tarvii kuin ajaa suoraan perille eikä mitään ylimääräistä kikkailua, niin sitten ehkä, tosi iso ehkä. Itehän tosin ajan vasta viidettä kuukautta B-junaa sellasta ihmeellistä massatavara/mitä ikinä ajojärjestelijät keksii purku-lastaus hommaa 9-akselisella, et voi olla vaan taidonkin puutetta ettei vaan tunnu kovin notkeelta noi vehkeet. Täysperää tota ennen vajaat 5 vuotta ja sitä ennen vuos nupilla.

Luoppis 07.09.2016 20:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja SunFire Red (Viesti 1315353)
Tässä nyt muutama päivä kyselty ja on vähän epäselvää vieläkin, että kääntyykö samassa tilassa tienpäässä kuin täysperä( eli ajetaan vaan eteenpäin ja käännetään mitä renkaat kääntyy). Mielipiteitä on laidasta laitaa, toiset sanoo että onnistuu ja toiset että kidan pultit poikki.

Tuolla ylempänä kun on noita mittapiirroksia, niin tuossa toi uloin kehä on vissiin se 12 metrin kääntösäde mitä pitkin vetoauton ulompi etunurkka menee, ja toi sisimpänä oleva ympyrä on vissiin se 2 metrin ympyrä, mitä vaunun sisempi reuna ei saa leikata tolla kehällä käännyttäessä tieliikenteessä. Eli jos vasikkayhdistelmässä on vetokita suhteellisesti juuri tuolla kohtaa, missä se tossa kuvassa on, niin tosi vähän on pelivaraa tuosta enää käännöstä tiukentaa, kun aisa on jo tuossa tilanteessa lähes 90 asteen kulmassa. Eli suomeksi sanottuna just ja just selviää jostain tiukasta liikenneympyrästä.

Tää on sit taas pelkkää mutuilua kun tosta ei oikeen nää lukea noita mittoja :eek:

Joske 07.09.2016 21:12

Ihan hyvin siihen tottuu, perruutus vaatii tiettyä itsevarmuutta ku mennee herkästi sellaseen linkkuun ettei sitä vasikkata näje mutta yhtälailla oon komunnu isoja ja pieniä rakennustyömaita vasikan kanssa mitä täysperällä.

Ja jos tosiaan koitetaan tehä uukkari ja käännetään renkaat tappiin asti ni johan kohta on vasikan aisalta vetosilimukan pultit poikki. Mutta jos ja kun sitä ossaa varroa ni kääntää siinä missä kankeammat täysperät ei käänny ollenkaan. (riippuu vasikan kidan mallista)

Rytari 07.09.2016 23:06

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=196090

Tähän vällin pikku kuva...

Viipo 08.09.2016 00:38

Mie halluun nähä, ku joku peruuttaa ahtaasen laituriin tuommosen linkki-linkki-puolikas yhistelmän :P

Viipo 08.09.2016 00:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis (Viesti 1315363)
Kuka tollasia on väittäny? Peruuttaminen vie enemmän tilaa (pitää mahtua kääntämään vetoautoa sekä sitä n. 10 metristä linkkiä, hiertäviä akseleita on käännöksissä enemmän kuin täysperässä, oikoo enemmän kuin täysperä, katkaiseminen kestää järkyttävästi kauemmin, kuin täysperällä, ympäri kääntäessä on letkut kovilla sekä vetoauton ja linkin välissä että vaunun ja linkin välissä, akselipainot menee helposti päin helvettiä linkin vikalla akselilla, ohjaavalla akselilla olevalla linkillä pitää aina huomioida se ohjauksen lukitus jos pitää lähteä peruuttamaan, linkkien (VAK) rungot on kovilla kun iso osa kuormatilasta on käytännössä tyhjän päällä. Emmä ainakaan ite suosittele B-junaa oikeen mihinkään kun en ole keksinyt, että mikä sen vehkeen etulyöntiasema voisi olla verrattuna täysperään samalla akselimäärällä. Jos saa siihen jotain niin amerikan hommia, että ei tarvii kuin ajaa suoraan perille eikä mitään ylimääräistä kikkailua, niin sitten ehkä, tosi iso ehkä. Itehän tosin ajan vasta viidettä kuukautta B-junaa sellasta ihmeellistä massatavara/mitä ikinä ajojärjestelijät keksii purku-lastaus hommaa 9-akselisella, et voi olla vaan taidonkin puutetta ettei vaan tunnu kovin notkeelta noi vehkeet. Täysperää tota ennen vajaat 5 vuotta ja sitä ennen vuos nupilla.

Pari Peura-Transsin kuskia oli vähä sitä mieltä. Ja mitä itekki Vantaalla DSV:n termillä kattelin, niin sinne ne B-junat sujahteli laituriin, missä täysperät repi viereisen kapellin lukot mennessään...

Ite oon kyl enempi täysperämiehiä :)

Nikuzai 08.09.2016 12:20

Albanialainen rekkakuski sano ajavansa saarioiselta tavaraa b-linkillä ruottiin ja se ainakin kehu, et mieluummin sitä b-linkkiä kuin täysperää

Peruuttaminen ei kuulemma ole sellaista sihtimistä, kun nivelväli on reilumpi

Niijja nupilla sitä kisko


Sit näin sellaisenkin mersun jolla megatraileria kiskotaan
Oli villin näköinen, kun alla 19,5 renkaat :eek:

Katoin alle ja ei siinä montaa tuumaa akselin ja maan välissä ilmaa olut :D

Luoppis 09.09.2016 01:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Repro (Viesti 1315278)
Siinä nopsaan parissa minuutissa väännetyt kääntymiskaaviot täysperä vs. puolikas+vasikka, kuormatilojen pituudet ja akselimäärät on samat molemmissa.

Mikä muuten on yleensä vasikassa kuormatilan pituus, tuleeks siitä niinki paljon kuin 6 metriä, vai onko niitäkin muka 7,2 lavametrisiä?

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 1315399)
Pari Peura-Transsin kuskia oli vähä sitä mieltä. Ja mitä itekki Vantaalla DSV:n termillä kattelin, niin sinne ne B-junat sujahteli laituriin, missä täysperät repi viereisen kapellin lukot mennessään...

Ite oon kyl enempi täysperämiehiä :)

Voihan se sitten olla ainakin siinä mielessä notkeempi, että siitä yhdistelmästä tulee semmonen makkaran muotonen pidemmältä alueelta :) Jos terminaalin pihassa rikkoo toisten vehkeet niin taisi vika olla jossain muussa, kuin ajettavan yhdistelmän muodossa :confused:

Mä vihaan B-junaa, suurin syy on varmaan se, että tiedän osaavani täysperällä paljon enemmän, mutta myös se että se on niin järkyttävän kömpelö laitos kaikissa niissä jutuissa missä täysperä loistaa.

SunFire Red 09.09.2016 03:21

Käyttöön tulisi kuormatilaltaan 7.6M metrinen vasikka.

Luoppis 10.09.2016 16:19

Kuullostaa mahdollisimman hankalalta vaihtoehdolta kyllä saada se 20lvm käyttöön, noin niinkuin ajamisen kannalta :confused:

SunFire Red 10.09.2016 18:43

20.9m laskin äkkiseltään kuormatilojen mitaksi. Kaipa se joku osaa miettiä saako nuilla mitoilla toimivaa pakettia.

Repro 11.09.2016 22:26

Minkälaiset päällirakenteet niissä vaunuissa pitäisi olla?

SunFire Red 16.09.2016 14:46

Kärrit on jo olemassa.

Seuraava kysymys puolikkaasta: takateli vai ohjaava väliteli? Ajelut kotimaassa asfalttia pitkin.Koeajossa ollut Volvo takatelillä ja Mersu välitelillä.Mersun takateli menee pelkän puolikkaan ajossa liian pitkäksi, 20cm. Mersussa tirehtööriä houkuttelee paljon pienempi polttoaineen kulutus kuin volvossa.

Juhis.T 16.09.2016 14:53

Takateli, kun on tää suomen talvi :)

SunFire Red 16.09.2016 15:08

Ajaahan ne venäläiset kaksi akselisilla vehkeilläkin ja ei varmaan nuo tiet ole sielläpäin parempia. Ja nouseehan se välitekin tarvittaessa ylös?

Uazmies 16.09.2016 16:19

Takateli tuntuu olevan puoliperämiehille joku ihmeen viagrankorvike ja aina perustelu on sama talveen liittyvä.

Noh, taaskaan allekirjoittanut ei mistään mitään tiedä, mutta vaikka liikennevaloissa vähän sutisikin niin mieluummin ajan niin kesäkuivalla, jäällä kuin lumipöpperössäkin autolla missä on akseliväli reilun neljä metriä ja kuormituspiste niiden välissä kuin apinakiikulla missä perusväli on reilun metrin vähemmän ja pöytä tyhjän päällä.

Noh, samat jätkät jättää veekasit käyntiin tauon ajaksi ja retostelevat rahtibaarissa kuinka on mukavaa kun voima riittää lähteä vitosella liikkeelle.

Sietäisi jokaisen näistä tehdä yksi kone- ja yksi kytkinremontti.

Sorry offtopic.

MURSKAAJA 16.09.2016 21:30

Eipä oo välii kumpi on,jos ei tarvii tehä yhtää siirtymiä tyhjänä.Ehdottomasti parempi takatelillinen vetäjä suomen talvessa tyhjänä siirtymiseen.Vetopöydän sijoitukseen on jokaisella se ainoa ja oikea mielipide.

Uazmies 16.09.2016 23:42

Ehkä se kertoo myös ajotyylien erosta arvostaako painoa vetävällä vai ohjaavalla pyörällä.

Luoppis 17.09.2016 09:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja SunFire Red (Viesti 1316674)
Ajaahan ne venäläiset kaksi akselisilla vehkeilläkin ja ei varmaan nuo tiet ole sielläpäin parempia. Ja nouseehan se välitekin tarvittaessa ylös?

Venäjällä suurin yhdistelmän massa on jotain 40 tonnin luokkaa, joten se 3. akseli vetoautossa on siellä päin aika turha.

Välitellilisellä vehkeellä menee mun käsityksen mukaan osa painosta etuakselille telin nostoa käytettäessä, mikä ei tietty helpota elämää, jos on jossain jumissa.

Takatelin suurin haitta on vähän vetoauton mitoista riippuen juuri se, että teliä keventäessä kevenee myös etuakseli, eli pääsee kyllä eteenpäin hyvin, mutta ohjaavat pyörät ei paljoa vaikuta elämään siinä vaiheessa. Jossain jäisellä pihalla kiva yrittää peruutella varsinkin sen vasikan kanssa.

Ehkä kaikkia noita tärkeämpää olisi olla sellainen vetoauto, missä kevennintä voi ja osaa käyttää ajon aikana joustavasti, eli liikkeellelähdöissä sun muissa sais laitettua kevennystä ja sit kun on vauhtia tarpeeks niin teliä alas. Takatelillisellä varsinkin saa pitää tosi hyvin huolta siitä, että vetopöytä on hyvin rasvattuna, jos meinaa teli ylhäällä ajella liukkaalla vähänkään uraisella tiellä. Sit kun soppaan lisää vielä kaikki noi, että ajaako robottivaihteisella, osaako laittaa luistonestoja pois päältä yms. niin yllättäen taas kaikista ratkaisevinta on se ratin ja kuskin penkin välinen alue.

Joske 18.09.2016 16:55

Kokemuksesta: takateli, eikä missään nimessä muita.

Lclassic 18.09.2016 17:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Joske (Viesti 1316935)
Kokemuksesta: takateli, eikä missään nimessä muita.

Ja auto ilman kuskia vielä parempi:D.

Uazmies 18.09.2016 19:05

Perusteellinen argumentointi luo aina vakaan pohjan mielipiteen paikkansapitävyydelle.

SunFire Red 18.09.2016 21:28

Entäs jos ottaa välitelin ja siirrettävän vetopöydän,( tietysti jos on jo jumissa niin ei saa siirrettyä) niin saa painoa vetäville?

Jouni_S 18.09.2016 21:49

Jopa 2-akselinen on parempi kuin väliteli painojakauman kannalta. Välitelissä Kun nostat akselin ylös niin Osa painosta menee etuakselille.Ja hiukankin epätasaista niin se väliakseli kantaa heti--> vetäväakseli kevenee.

Tojo4wd 18.09.2016 23:41

Telivetonen nostettavalla ja vedonkatkaisulla varustettu takateli.:D

Nikuzai 19.09.2016 05:36

Mites ilma-alusta sen kun pönkkäsee yläasentoon luulisi painoa vetävillä olevan kun kärry on takimmaisen akselinsa varassa :confused:

Jouni_S 19.09.2016 06:17

Nokun ei oo.Se vetopöytä on niin edessä ,Jos haluaa vetää laillisilla mitoilla.Niin hassulta kun se kuulostaa.Se paino vaan siirtyy etuakselille. Jollen väärin muista, välitelissä saattaa olla ,jopa 2.5t vähemmän vetoakselipainoa ,kuin 2-aks.Takatelistä puhumattakaan. Paljon tietty riippuu mitä kuskataan ja pääseekö talvella itse vaikuttamaan kuorman painojakaumaan.

Luoppis 19.09.2016 09:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai (Viesti 1316991)
Mites ilma-alusta sen kun pönkkäsee yläasentoon luulisi painoa vetävillä olevan kun kärry on takimmaisen akselinsa varassa :confused:

Takimmaista akselia kun nostaa ylöspäin niin auton runko kallistuu eteenpäin ja geometrian puolesta painopiste siirtyy eteenpäin, eli saavutetaan vähän päinvastainen vaikutus, kuin mitä tavoiteltiin. Vai meinasitko, että ottais kärrystä pussit ylös tai tasonsäädön pois päältä? Jää silti mun mielestä ne vaunun etummaiset akselit kantamaan jossei ne ihan silminnähden ole niin, että etummaisissa akseleissa on jouset lutuna ja ihan ääriasennossa.

Luoppis 19.09.2016 09:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja SunFire Red (Viesti 1316974)
Entäs jos ottaa välitelin ja siirrettävän vetopöydän,( tietysti jos on jo jumissa niin ei saa siirrettyä) niin saa painoa vetäville?

Liukuvaa vetopöytää ei saa kuorma päällä siirrettyä. Eikä tyhjälläkään kärryllä jos vetoauto on jumissa. Lisäksi voi olla kärryn tukijalat tai se jalkojen veivi niin lähellä, että jos ajat pöydän ihan eteen, ottaa auton perä kiinni niihin.

Uazmies 19.09.2016 16:17

Tämähän on offipalsta, täällähän kuuluu keskittyä ainoastaan etenemiseen. Asfalttipalstalla tilanne on toinen.

SunFire Red 19.09.2016 16:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis (Viesti 1317011)
Liukuvaa vetopöytää ei saa kuorma päällä siirrettyä. Eikä tyhjälläkään kärryllä jos vetoauto on jumissa. Lisäksi voi olla kärryn tukijalat tai se jalkojen veivi niin lähellä, että jos ajat pöydän ihan eteen, ottaa auton perä kiinni niihin.

Kukas sitä nyt oli eteen siirtämässä,vetävillehän se paino ois tarkoitus saada :).

Jatkan sitten keskustelua tuolla asfaltti osiolla........

Hautalintu 19.09.2016 17:56

Liukkaalla pinnalla takateli etenee mutta puskee herkemmin ku taas välitelinen ohjaantuu muttei etene.. Noin karkeasti tiivistettynä, takatelinen on hiukan notkeampi lyhyemmän akselivälinsä ansiosta teli ilmassa sekä kevennettynä verraten väliteliin, tyhjiltään tai keveällä puntilla väliteli on ehkä aavistuksen rauhallisempi ajettava ku takatelinen.. Takatelisen tai läpivetävän ottasin rivistä jos valita sais.

Luoppis 20.09.2016 22:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja SunFire Red (Viesti 1317075)
Kukas sitä nyt oli eteen siirtämässä,vetävillehän se paino ois tarkoitus saada :).

Niin juu, mutta eikös se olisi aika epäkäytännöllistä siirrellä vetopöytää jos vaihtoehtona on painaa taikanapista takateliä ylös tarpeen mukaan ja just sen verran kun tarvii? :cool:

Joske 20.09.2016 23:15

Takatelisen puskeminen ei oo kyllä ollu ongelmaks asti vielä, vaikka reilu puolen miljoonaa niillä ajellu pitkin ja poikin vasikan kans ja ilimanki. Pöytään rasvaa joka viikko, jopa kahesti viikossa ja eturenkaat kunnossa ni ei se puske. Mutta se eteneminen on ollu kaikilla hakusassa josaki vaiheessa, mutta vähiten takatelisellä. Välitelisellä oon ajanu kallaa norjasta talaven mutta olihan leikkimistä.

Hautalintu 24.09.2016 23:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Joske (Viesti 1317279)
Takatelisen puskeminen ei oo kyllä ollu ongelmaks asti vielä, vaikka reilu puolen miljoonaa niillä ajellu pitkin ja poikin vasikan kans ja ilimanki. Pöytään rasvaa joka viikko, jopa kahesti viikossa ja eturenkaat kunnossa ni ei se puske. Mutta se eteneminen on ollu kaikilla hakusassa josaki vaiheessa, mutta vähiten takatelisellä. Välitelisellä oon ajanu kallaa norjasta talaven mutta olihan leikkimistä.

Eikai se ongelmaksi muodostukkaan ku tosiaan on pyörät kunnossa ja pöytä liukkarilla kyllästetty, mutta mielestäni herkemmin puskee ku väliteli..

Repro 06.10.2016 16:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja _LM_ (Viesti 1315294)
Täälläkin odotetaan kauhunsekaisin tuntein milloin tulee topliftiltä soitto että olisi vasikka valmis hakkeen ajoon... ja melkein kaikki purkupaikat peräpurkuja :o

Tätäkö tarkoitit? :p
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=196971

_LM_ 06.10.2016 18:53

No just tota tarkoitin :p Onneksi on sentäs topliftin valmistamat laatuvaunut :)

Nikuzai 06.10.2016 22:42

Nätti ruskee, mut miksi moinen yhdistelmä?

Onko veturilla muutakin ajoa vai kestääkö kärryt yli veturin iän?

Verotekninen kysymys se tuskin on

Repro 07.10.2016 07:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai (Viesti 1319456)
Nätti ruskee, mut miksi moinen yhdistelmä?

Onko veturilla muutakin ajoa vai kestääkö kärryt yli veturin iän?

Verotekninen kysymys se tuskin on

Kärrit kyllä kestää veturin iän, näin uskallan väittää jos meidän tekemää auton koria vaihdetaan jo kolmannen tai jopa neljännenkin alustan päälle. :eek:
Muihin kysymyksiin en ota kantaa vaan niitä voi kysyä asiakkaalta suoraan. :p

_LM_ 07.10.2016 12:00

Kesäkuukausina tuppaa olemaan energian ajossa hieman hiljaisempaa niin saa edes vetäjän irroitettua muihin hommiin.

tiku83 08.10.2016 07:42

paljonkos on tuossa ruskeassa vasikka yhdistelmässä kantavuus?


Sivu luotu: 10:11 (GMT +2).