![]() |
1942 Dodge Carryall
1 Liiteet
Kiinnostaisiko täällä ketään seurata meidän citymaasturi projektin etenemistä? Ei tule mikään offikilpuri mutta agressiiviseen ajoon soveltuva kuitenkin ;)
Eli tosiaan 1942 vuoden sotaan valmistettu Dodge Carryall. 7 paikkainen henkilöauto tästä olisi tulossa. Ja mahdollisimman mukavaa yritetään tehdä, eli haastetta löytyy kun katselee orkkis varustelua äänieristyksen suhteen :) |
Nyt on nätti!! Seurantaan menee.
|
Jep
2 Liiteet
Hienoa! kun jo yksi haluaa seurata projektia niin laitetaan lisää esimakua.
Kaikki lähti oikeastaan siitä kun alkoi tympäseen kaikki väyläsähköt ja commonrail tekiikka (varsinkin niiden hintavat viat) Niin nyt on tarkoitus rakentaa pomminvarma ikiliikkuja :) Alustan suhteen ajateltiin hylätä orkkis akselit ja koska dodge rameja on muutama ollut niin niin pysytään tutussa ja turvallisessa ratkaisussa. Tuollaiset löyty Ja nyt näyttää jo paremmilta. Ohjausosiksi koitin valita tukevimmat vaihtoehdot mitkä käy suoraan noihin 95vm akseleihin, Moogia kaikki, (99 mallin hd steering) ja simpukan ostin borgesonin 4gen rami mallin. Ja kun mukavaa käyttistä meinataan niin lehtijouset täytyy hylätä, Se pikku g:n ilmaalustakin kun jäi hiukan kovaksi niin nyt kokeillaan coilovereita! https://www.google.fi/imgres?imgurl=...act=mrc&uact=8 Koneeksi valittiin ramista tuttu cumminssin pikkuveli 4bt Eli suomeksi 4 sylinterinen 3,9l turbodiesel. Siinä vähän fiilistelyä renkaiden sovittelun merkeissä :) Nyt onkin oikeastaan kaikki ramista saadut rahat käytetty osiin ja jäljellä on enään kova työ :) |
komee on.. ei voi muuta sanoo..
|
No nyt on asiallinen projekti :) Pakkohan tätä on seurata, eli kuvia ja stooria mahdollisimman paljon :D
Yks päivä muuten mietin että miksi tuota 4bt moottoria ei ole näkynyt näissä projekteissa, niin hienoa että joku sellaista aikoo käyttää :) |
Tää on aivan ihana. :)
|
4bt
Tuohon 4bt hommaan varmaan osasyy että jenkeissäkin motti on suht kovassa huudossa ja hiukan kalliimpi kuin 6bt.
Suomesta melkoinen säkä jos moisen löytää myynnistä. Ehkä jostain trukista voi löytyä aihioksi kelpaava. Itse painin hetken sen kanssa että ostanko core motin ja remppaan ite vai otanko kokonaisen koekäytetyn. Päädyin kokonaiseen, saas nähä kun koeajon hetki tulee että minkälaisen yksilö loyty. Jos tota hommaa ei olis ton kanssa jo muutenkin riittävästi niin olisin päätynyt rempattavaan versioon. |
*tähän niin iso peukku ettei ees mahu* seurantaan menee..
|
Komiaa !!!
(Melkein offtopic: mihin se hieno G.waGen hävis ?) |
G
Valitettavasti se pääty kiertopalkingoks nettiautoon yllättäen iskeneen jenkkiauto kuumeen vuoksi. On kyllä harmittanut välillä. Nytkin kun mietittiin uutta projektia niin taas g oli yks vaihtoehto. Jotenkin ne on kans sellasia autoja jotka miellyttää.
|
Lainaus:
Kannattaa varmaan sen verran ainakin avata sitä moottoria että käyttää öljypohjan auki, ja avaa vaikka vanhan öljynsuodattimen jos sellainen on siinä paikoillaan. Saa tuosta suodattimesta jo hyvin selville onko se missä kunnossa. Esimerkiksi joku tuollainen avain on kätevä, eikä edes hirveän kallis. http://www.ebay.com/itm/Speedway-910...-/381244337161 |
Tossa on tyyliä! Seurataan! Mikä vaihteisto 4BT:n perään tulee, automaatti luultavasti jos mukavaa käyttöpeliä tulossa?
|
No, et sä ainakaan helpoimman kautta käyttöautoa hanki!:eek::D
Respectiä! |
Tziisus, mikä tuo taka-akselin jousitusviritys on ollu?
http://i185.photobucket.com/albums/x...a/DSC_1807.jpg Toi on vaatinu jo melkosen tractionbarin :P |
Orkkis viritys ja ei niissä semmosia baareja ole. Monet laittaa kyllä niitä.
|
Tuo suodattimen aukasu on ihan hyvä idea!
Automaattiloota tulee joo, lähinnä emännän pyynnöstä. Sillä tuo koneen mukana tullut fullerikin on myynnissä. Täytyy nyt ainakin ekaksi kokeilla kuinka tuo liikkuisi ramin vaikio turbiinilla ja laatikolla. Shiftkitti tuli tosin mukana jos innostuu asentamaan. Kardaanit ja jakis tuloo ramista myös. Yks jakis pitäs viedä takaisin jos sitä ei joku halua 500€ ostaa? kun tuli vahingossa jeep grand cherokeen 249 jakis. Noi ramin jouset ja 2" leveling kitti jäi kans yli jos joku haluaa muutamalla kympillä noutaa.. Tähän olis suunnitelmissa laittaa ramin nelilinkit eteen ja taakse. Tilasin myös 2kpl säädettäviä panhardia. Eiköhän niillä nyt 30cm liikeradan saa aikaan. Kiitos kaikille projektin positiivisesta vastaanotosta :) |
Nyt on kyllä suorastaan kyrväkäs laite :D isoa kättä tällaisesta projektista! :)
|
Lainaus:
Jos itse saisin valita parhaan jakarin käyttöpeliin niin siitä löytyisi myös jatkuva neliveto, ei pelkkää taka tai tönkkönelivetoa talvikäyttöa ajatellen. Vanha AMC QuadraTrac olisi aika kärkipaikoilla keskitasauspyörästön kartiolukon johdosta, taitaa vaan olla vääränkätinen Dodgen etuseen. |
Mietin kyllä noita jeepin jakiksia, talvella olis aika luxusta jatkuva nelikko. Mutta ilmotetut väännön kestot on aika eri maata tolla ramin lootalla. 1800ft lb versus 5500ft lb En ole ihan varma mitä nuo luvut tahtoo kertoa. Jos muuttaa newtoneiksi niin aika rajuja lukuja :)
Kuitenkin isot painavat gummit tulossa joten mennään tönkkö jurnuttaja nelivedolla. Ehkä toi ei ihan niin pahasti jurnuta kuin rami kun akseliväli on lyhkäsempi. Tuo turbiini homma mietityttää kun on vähemmän painoa ja tehoa/vääntöä niin stalli on jo sen takia alempana. Että ihan jo silläkin tekee mieli kokeilla ensin vakiota. |
Lainaus:
Mutta omalleen saa tehdä mitä lystää, ja eipä tuollaisella 70v vanhalla täristimellä viitsi vuodessa ajaa kymmentä tuhatta vapaaehtoisesti. Mikä tämä auton tarina on, ja missä se on entisöity? Minkälainen ulkokuori tulee, Military, vai pimp my ride? :D |
Tätä hiukan olen pelännytkin :) Aattelin että saattaa aiheuttaa pussihousujen nostelua kun näkevät lähempää auton.
Onneksi on sopiva yksilö tähän savottaan. Oli melkein vuoden vanha ilmoitus mistä tämän bongasin, eli ei ollut kelvannut entisöijille. Tästä puuttuu orkkis kone sekä takasivulasien mekanismit jotka kai aika mahdottomuus löytää. Nämä ovat jenkeissä todella suosittuja ja harvinaisia. Moni ilmoitus minkä löysin niin oli auto myity jo aikaa sitte pyyntihintaan. Pyysin pariakin välittäjää etsimään meille tuollaista mutta viimein löysin itse tämän. Lavamalleja löytyisi paremmin mutta jos oikein haluaa varmanpäälle niin kopin jatkaminen ei kuulemma nelioviseksi onnistuisi. Tämä kyseinen auto ei kai ole ollut rintamalla. Myyjä epäili merkinnöistä (nuo ei alkuperäiset numerot) että auto olisi ollut Californiassa jossain tukikohdassa. Sitten auto olisi ollut jollain pähkinäfarmilla josta isän ja pojan kautta seuraavalle omistajalle jolla ollut 15 vuotta ja ei ikinä käyntikunnossa. Ja sen jälkeen vielä tuo ukko jolta ostin tuon californiasta. Tuo edellinen ilmeisesti on yrittänyt tuota entisöidä. Kone ei edelleenkään käy ja maali ihan kauhea, lasikuitukittiä käytetty pellin siasta, ja ei jarruja jne. Oikeastaan idea sai alkunsa Legasyn kuvista http://www.legacypowerwagon.com/Lega...yall_p_14.html Voi olla että ei ihan tuohon tasoon pysty eikä kyllä ole tarkoituskaan. Sellanen auto on haaveissa että ei tarvitse pikku röykyissä hidastaa eikä kaupan pihassa varoa lommoja :) Jokin armeija teema todennäköisesti säilyy. ehkä hiekan väri. Kuitenkin näitä tehty pelkästään sotaan. Ja eipähän tartte kitin kanssa niin paljon hikoilla. |
No jumalaut......nyythän on mielenkiintoinen projekti!! Ja harvinainenkin vielä;):D
|
pitää seurata.
|
Todella upea peli. Kateeks käy jo nyt.
Jos joku sai tosta poltteen niin yksi aihio löytys ebaystä....http://www.ebay.com/itm/WC53-Carryal...m=152204310524 |
Hieno!
|
Nyt on hieno projekti! Paljon vaan tarinaa ja kuvia!
|
Lainaus:
Niinhän siinä aina käy että kun jonkun ostaa niin heti pian tulee vastaan jostain paljon parempi ja halvempi :) Eräs toinen carryall joka osottautui myydyksi palautui myyjälle takaisin heti seuraavana päivänä kun oli rahat saatu ton meidän auton myyjälle. Se oli todella hyvin säilynyt ja ajokuntoinen (vähä turhan arvokas myös). Sanoinkin myyjälle kun otti yhteyttä että olis ollut vähä liian hyvä mun käyttöön. Siitä joku laittamaan viestiä Atkinson Brothersille tai Benzboylle ja lisää tälläisiä suomeen :) |
Onnea projektille....
Seurantaan.... http://www.yarisworld.com/forums/ima...lies/drool.gif
|
Lainaus:
http://i.ebayimg.com/00/s/NjAwWDgwMA...pXs0Tf/$_3.JPG Kuppasempi ja ruosteisempi, ite valkkaisin mahdollisimman ehjäkoppasen, kuten sulla näyttäis olevankin. Mätähommat ja muut oikomiset ei oo herkkua kenellekkään. Mut hieno aihio tosiaan tollanen Carryall, peukkua! |
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102635 |
4 Liiteet
Vähä päässyt vauhtiin purkamisen kanssa. Mukavan simppeliä tekoa kun nokan purki parissa tunnissa ihmettelyineen.
Kai noilla sähköillä vielä ajelee :) Kone olikin sitten hiukan tiukemmassa. Siellä maalattu cumminssikin möllöttelee. siinäkin on öljypohjan patti juuri väärässä päässä, joutuu rälläkkä hommiin. Tuli se sieltä lopulta kun sai kaikki vaihdekepit irti :) Vääntäessä jäi sylinterikansi käteen, ei ihan kauheasti ollut kiinni :) Vähä nokkaa ylös ja vanha akseli alta pois. Huom Safety first :) Ajattelin että on sovitettava akselia ja moottoria ennenkö heivaan kopan pois rungolta. Sitten saan boxata runkoa, värkätä coilovereiden kiinnitys, puhaltaa ja maalata sekä rakentaa koko tekniikan valmiiksi ilman koppaa. Hiukan sovittelin renkuloitakin. Vähä joutuu modaamaan korvakkeita jotta ei ottaisi tukivarteen renkaat. Jännä nähdä että meneekö 16" vanne ton tierod endin päälle. |
2 Liiteet
Nyt on projekti saavuttanut nollapisteen :) Eli tästä lähtee taas kokoominen.
Siivoilin välipalkit pois kun näytti että ovat kaikki väärällä kohtaa. kyllä oli lujassa, kaikki oli niitattu ja niitä sai takoa hikipäässä vaikka rälläköikin kannat pois. Suurinosa irtosi vasta kun porasi reijän niittiin. Runko menossa hiekkapuhallukseen. http://i185.photobucket.com/albums/x...a/DSC_0010.jpg Siinä se nyt on. Ei ollut muuten paljon ruostetta :) Hain 4mm levyä boxaamiseen. Täytyy rakentaa uudet välipalkit koneen alle, vaihteiston alle ja taakse iskareiden kohdalle. Mitä arvelette kannattaisiko tehdä jotain X-tukea esim alumiinista. Sitä en tiedä että voisiko muitakin välipalkkeja tehdä alumiinista? Voisihan niistä ehkä muutaman kymmenen kilon painonsäästö tulla. http://i185.photobucket.com/albums/x...a/DSC_0055.jpg Meinasin etuosan rungosta hitsata putkeksi jonkunmoisilla kevennysreijillä varustettuna. Mitä olette meiltä että toimisiko tuollainen vahvistus loppurungossa? http://i185.photobucket.com/albums/x...DSC_0054_1.jpg |
hieno auto itse etsin kauan tollasta mutta en löytänyt mieleistä .
niin ostin sitten vanhan paloauton josta aloin sorvaamaan jotain joka ehkä olisi mahdollisesti sellainen kuin haluaisin sen olevan. |
Lainaus:
Miten tuo alumiini ja teräs reakoi keskenään? Tuleeko hapettumaa alumiiniin? Pitäs tuollaisen vahvistus poxsauksen riittää. Tätä projektia seurataan "silmäkovana" :) |
ei se rauta ja alumiini tiiä toisistaan mittää ku on maali välissä.
jos mahollista tehä alumiinista jotain niin oishan se hifi malli! kannatan |
Onko runkopalkki tuonmallisella vahvikkeella sitten aina täynä moskaa kevennysaukon alalaitaa myöten?
|
Lainaus:
Pitäisi tehdä riittävän monta poistoreikää palkin alareunaan, ja tietysti sellaisiin kohtiin mistä vesi ja moska pääsee valumaan pois. Voi sitten välillä pestä jos siltä tuntuu :) |
ensimmäiseksi poista kaksinkertainen pelti etuosasta runkoa.turpoaa nopeasti
suolan ja ruosteen voimasta ja sitä voi käyttää boksauksessa on valmiiksi muotoiltu(vastakkaiselle puolelle). |
Lainaus:
Vielä kun olis hokannut ennen puhallusta :) Noh nyt on tuplapellit poistettu ja alunen puhallettu. Joo taitaa kuitenkin lopputulema olla vahvempi boxauksen jälkeen. samalla sai sitä painonsäästöä :) Joutui paloina irrottamaan. ei tuosta olisi oikein boxaukseen ollutkaan paksuus on jotain 2,5mm |
Sehän on kohta jo ajossa :D
Meinasitkos muuten laittaa taakse sivuille myös ikkunat? Taitaa olla aika suoraa peltiä, ettei varmaan mikään mahoton homma ole :) |
Lainaus:
Näyttää siltä että usseempi....... Niistäkin selvii...... Tsemiä......Upee rojekti........:D :D :D Sorry..... Pakko viel jatkaa... Noin puhtaana kun on venoista ja männän lailta....... Luultavimmin saanut vettä.......Eikä varmaan tehnyt enää lämmintä lämppäristä...... Vanha peli kun kyseessä......niin olis kannattanut käyttää "ns" oikeilla litkuilla lämpösex....... ja laskee ne vex ja sen jälkeen käyttää tosi kuumax......ilman litkui....... Ja kuumana kansi auki........ Vois olla että kaikki pultit olis tullut ylös.........:D :D :D Tai sit ei.......:D :D :D |
4 Liiteet
Päivitellääs pitkästä aikaa.
Taakse tulee kiinteät ikkunat juu. Melkoinen sovittelu ollut kaikkien tukivarsien kanssa. Mutta nyt alkaa olla jotain näkyvääkin. Kuvassa kokolailla max ulosjousto kun ei tekniikkaa paikoillaan. Ajokunnossa pitäs painua tosta noin 17cm alemmaksi. Sillon tukivarret paremmassa asennossa. Voi joutua vielä vieteriä vaihtamaan. http://i185.photobucket.com/albums/x...a/DSC_1330.jpg Nuo jousitornit olis ekaks 3mm seinämällä mutta jäi jotenkin epäilyttää niin tein vielä uusiksi. Nyt on 5mm seinämällä saumatonta putkea. Väliputket on myös tehty hiukan pienemmästä putkesta. http://i185.photobucket.com/albums/x...a/DSC_0978.jpg Sain myös kardaanit teetettyä oikeaan mittaan, vaihteiston kiikutettua huoltoon ja turbiinin tilattua. Seuraavaksi kai alan vääntää polttoaine ja jarruputkia. Teetin suutarilla joustonrajottimet. http://i185.photobucket.com/albums/x...03-WA0005.jpeg Tankin jo turasin. Kahdella väliseinällä ja tollasella kupilla jotta ei hörppisi tyhjää niin herkästi. Ton kuvan jälkeen muutin vielä putket kanteen, jos letku katkeaa niin ei tule tyhjäksi. http://i185.photobucket.com/albums/x...a/DSC_0989.jpg |
Onpa hyvän näköistä. :cool:
|
Tämä kuuluu kategoriaan ajoneuvoporno :cool: :eek:
|
2 Liiteet
kiitos :)
Tänään ohjelmassa jarruputkien kötöstelyä. Hyvä ripustella ennen tankkia. Jos muuten jollakin ylimääräisena 8x6,5" jaolla 8x16 vanteet ET 0 ja +15 väliltä Niin kannattaa ilmoitella. Pellivanteetkin käy kovasti. Edit: Pari kuvaa vielä max sisäänjoustojen testailuja. |
Lainaus:
Ja BTW hemmetin makeen näköistä pukkaa! |
Lainaus:
|
Hieno ja erikoinen projekti
Itkekööt pussihousut kun harvinaista autoa rakennat:D
Mutta vielä harvinaisempihan siitä rakennettuna tulee:cool: Tsemppiä ja iloista mieltä projektiin:) |
Lainaus:
|
Lainaus:
Mistäs kautt amuuten tilasit King off-roadin coil-overit? Itsellä on hieman ollut asia harkinanssa, ja toki esim. Summitracingiltä saa ja jenkkien varasto-osoitteeni kautta tulee tänne, mutta suoraan ei jostain syystä toimita (liian pitkät?).. Muutamasta puljusta kun taas katsoin niin lähetyskulut oli ihan järjettömät, pari coil-overia maksaisi sen 800$, mutta lähetyskulut olisi olleet n.400$ :eek: |
Tankki vetää kokolailla sata litraa.
Iskarit ostin Filthymotorsportilta ja Benzboy.com ne toimitti kontissa. Kysyttiin lentorahtille tarjousta niin meinasivat että ei onnistu kun typpeä sisällä. Iskarit shimmattiin ja jouset valittiin mun ennakkotietojen mukaan. Nyt näyttää että keula saattaa jäädä hiukan ylös. Mutta katotaan lopussa sitten. Oli muuten toi Filthymotorsport ainut firma joka mua vaivautui sopivien valinnassa jeesaamaan. Kysyin vaihtoehtona Orin typpitikkuja mutta meinasivat että kevyempiin kilpureihin ne paremminkin. |
Joo.. filthy motorsportista olen itsekin joskus kysynyt ja katsonut sekä KOR:in coil-overeita että ORI Struts:eja. Olivat avuliaan tuntuisia. Taitaa tosiaan olla niin että noita ei ihan suoraan saa lentorahtina, pitäisi mahd. tyhjentää typestä. Typpi toki on inertti kaasu..
|
Eivät tykkää ottaa koneisiin tämmöisiä, taitaa mennä paineastiaksi vaikka olisikin palamatonta kaasua.
Joku kun pettää niin iskari tulee torpedona kyljestä läpi, ja semmoinen on epäsuotavaa. |
Paitsi typet pois niin ei ole painettakaan. ..ja toisaalta esim. Bilsteinin kaasuiskarit tuli lentorahtina jenkeistä, painetta sisällä samat 200PSI mitä coil- overeissa saa olla ;)
Mutta ymmärrettävää sinänsä että eivät välttämättä näitä kelpuuta lentorahdiksi. |
Mitäs tälle hienolle kuuluu?
|
Päivitellääs
4 Liiteet
Moi.
Kesällä en juuri tallissa ollut. Sen verran sain aikaan että korigrillin kyhäsin ja kori kiikkuu nyt siinä. Suojanen remppas ja vahvisti automaatin, runko ja tekniikka kokolailla valmis. Nyt pitäisi saada rytmi taas talli iltoihin, vähä ruostekorjauksia aloittanut jo ovista. Ihanasti korjattu lasikuidulla reikiä. Sikkikoneen ostin jotta saisi uritettua lattiapellin. |
4 Liiteet
Tilanne päivitys.
Koitin vähän hiekkapuhaltaa ennen lattian asennusta. Uraa on luotu reilusti :) noihin leveämpiin uriin tulee penkkien liukukiskot. Ajattelin maalata epoksilla pinnat ennenkuin liimaan koriliimalla lattian. Laitan vielä popniiteillä lisäksi. Noin meinasin saada vesitiiviin liitoksen aikaseksi. Sisäpellit alkaa olla korjattu kohta. Ulkona ei sitten montaa neliöö korjattavaa olekkaan :) Meinaan tuosta ihanasta tilaautosta koittaa kattopeltiä tuon oman pressukaton tilkkeeksi. Olisi valmiiksi oikeaa muotoa. |
Todella eroottinen rojekti teillä ja näköjään rahaa ja aikaa säästämättä tehty tähän asti! Alkupään kuvat kadonnu photobucketin syövereihin näköjään. mä käytän tota flickr kuvapalvelua. on helppo kun kännykällä otetut kuvat menee suoraan sinne ja netistä poimii ne koneella ja liittää tänne nin ei tarvi johdon kans siirrellä niitä
|
Joo, harmi kun aikasemmat kuvat kadonneet bittitaivaaseen :(
|
2 Liiteet
Editoin vähän vanhoja viestejä jotta näkyy edes muutama kuva.
Tässä vielä tekniikasta, nyttemmin se on peitelty ja odottaa korin valmistumista. |
Lainaus:
Tuota sun kuvaa en jostain syystä saa näkymään vaikka kuinka kikkailen.:eek::D https://www.flickr.com/photos/159964...2/38463609962/ [IMG]https://www.flickr.com/photos/159964923@N02/38463609962/[/IMG] |
2 Liiteet
Tämän päivän ihmettelyjä. Lattia sopi vähän reunaa taittamalla aukosta. Jousitornien päälle teen irroitettavan kopan myöhemmin. Meinasin maalata limiliitokset mutta kaveri ties että koriliima tulee puhtaalle pellille. Joten liima ostoksille tästä täytyy lähtee.
|
Ite käytän omissa projekteissa sika 221.tä koriliimana ja jos on pelti puhdas pinta niin laitan aina primerin alle joka estää rostumisen ja siihen liima ottaa kiinni kuin tauti. Itellä vaan sellainen olo et jos peltipuhtaalle pinnalle vetää koriliiman niin seuraukset on samat kuin tehtaan tekemissäkin saumoissa, eli liima lähtee rimpsuna irti ja alta tulee ruoste pöhäys sekä pitsiintynyttä peltiä.
|
Ja jos käyttää Sika 221:stä niin kannattaa sen primerin päälle vielä sivellellä sika aktivaattori,
niin pitää kuin tauti. |
Ihme juttu....
Lainaus:
|
Update
5 Liiteet
Moro.
Paljon tuli viime talven aikana hitsattua koria. Ja alkukesästä se puhallettiin. Nyt kori on epoksissa. Irtoosat on vielä maalattava, niistä löyty vielä puhalluksessa parsittavaa. Kauhea polte olisi päästä sovittamaan koria rungolle. Niin korin ja rungon väliin sovitin Ramin polyuretaani kumit. Alunperin ei ollut kummeja ollenkaan. Koitin modata kiinnikkeitä niin ettei kori nouse kuin 15mm. Pakko malttaa ja kuitenkin koittaa kitata katto ja maalata pohja pintamaaliin pyörittäjässä. Kuvia myös ovien uusista lukoista ja ovien sovituksesta. Yksi kuva myös sivulasien kehyksissä. Hiukan panssariajokki henkeä ;) joku ruoja on tosiaan pillittänyt lasin aukon pyöristykset pois. |
Tämmönen resto-mod projekti herättää näin mobilistissa hiukan ristiriitaisia tunteita. Toisaalta hirvittää, mutta toisaalta taas niin hemmetin mageeta puuhastelua!:D
|
Lainaus:
Täytyy sen verran kertoa että tämä auto olisi ollut aika paha entisöidä kun nuo ultra harvinaiset takaikkuna boxit oli poltettu pillillä pois. Ja kone oli kasattu päin v:tä, ei olisi ollut oikein kannattavaa kunnostaa. Ja toisekseen kuka piru sillä ajaisi vaikka olisi kunnostanutkin alkuperäiseen loistoon 🤔 ajolleen varmaan suunnilleen sama kuin hevosen perässä vedettävä haravakone 😂 Yritin etsittiin mahdollisimman raakiletta ettei tarvitse toimivaa peliä pilkkoa (tai todella kallista) |
Eiköhän tässä olisi käynyt se vanha klassinen eli ensin inistään et pitäisi restauroida alkuperäiseksi, mutta ketään tekijää ei löydy ja ajoneuvo mätänee paali kuntoon. Hyvä vaan että vanha ajoneuvo saa uuden elämän hieman erilaisempana.
Hiton hieno tuosta näyttää tulevan, joten lisä kuvia ja edistymistä odotellessa. |
Lainaus:
|
Hienoa työtä....!
Lainaus:
|
1 Liiteet
Rupee olemaan katto kitattu. Pakko oli tehä nyt kun pyörii grillissä. Pari kierrosta ensi lasikuitukittiä hitsien alueelle sekä isompiin koloihin, sitten muutama kerros hienompaa kittiä.
Työlästä on kun koitin hioa ihan pelkästään 40cm hiomatuella jotta tulis suht lommottamaan. Pieniä haaveita olisi jos saisi viikonloppuna koria soviteltua rungolle. Eräänlainen työvoitto se 😌 tulee talliin taas tilaa sitten. |
Lainaus:
Hieno projekti kyllä tämä Dodge! |
On kyllä järkyttävän hienoa työtä!
|
Kiitos kehuista :)
Sain vaan ährättyä korin rungolle ilman nostoapua. Tai ainakin 2cm päähän. http://i185.photobucket.com/albums/x...a/DSC_4521.jpg http://i185.photobucket.com/albums/x...a/DSC_4515.jpg Meinaa tulla runko vastaan. Joudun paria korvaketta modaamaan vielä ja 2cm korokkeet muihin jotta ei osu runko lattiaan takaakselin kohdalla. Korin korotusta tulee maltilliset 3cm sitten. http://i185.photobucket.com/albums/x...a/DSC_4517.jpg Hieman joutu pakoputkelle tekee tilaa (se oli kyllä tiedossa ei vaan osannu erillään tehdä pattia) se mikä tuli yllätyksenä oli että tulipeltiin joudun reilun sentin patin tekemään ettei venttiilinkoppa hankaa. Onneksi on sisäänjoustoa niin sai alustan pujahtamaan noin sievästi alle :)http://i185.photobucket.com/albums/x...a/DSC_4510.jpg Kuvissa ei vielä painoa alustalla eli jousitus lähes yläasennossa. Reilut 10cm tosta pitäs painua. Sais nyt kannakkeet kohdilleen niin pääsis hallintalaitteita, kiskoja, penkkejä ja vöitä sovittelee. |
Lainaus:
Kivasti näyttää Dodgerojekti edistyvän.:cool: |
Päivitellääs
7 Liiteet
Tässä Joulunaluspäivien askareina on saada tekniikan letkut ja putket tehtyä että saisi potilasta koittaa herättää. Nyt oon saanut hallintalaitteet kokolailla yhdistettyä. Jarruista pari liitosta vielä uupuu.
Jos tosiaan koittas käyntiin ja miksei pienet testiajotkin tähän väliin. Sen jälkeen täytyisi viimeiset tulipellin muokkaukset ja lattian läpiviennit maalata. Penkit löyti paikkansa. Ahdasta on mutta kyllä sinne 7 aikuista sopii. Turvavyöt täytyisi vielä kiinnittää, niille täytyy myös kiinnikkeet keksiä. Kuvassa pömpeli jousitornin päälle takapenkin alle. Hydroboosterin sain kanssa kötöstettyä paikoilleen. Ramin letkut näyttäisi käyvän jotenkuten. En oikein löytänyt mieleisiä paisuntasäiliöitä niin tein itse 1,5mm alumiinistä. Netissä näin että ohjaustehostimelle sai suodattimella olevaa kalliilla niin siitä vähän apinoin mallia. |
Onko tehostimenpöntön pohjana öljynsuodattimen ryöstölaippa? Asiallista!
|
1 Liiteet
On joo. Tuossa vielä parempi kuva. Toivottavasti virtaus piisaa.
|
|
Moottoripornoa:p
|
Nuo King off roadin coil-overit... tahtoo :eek: :cool:
|
Jummi että tästä taitaa tulla oikeasti hieno! Oliko penkkien luovuttajana jokin tuoreempi Jenkki tilaörvellys?
|
Lainaus:
Miinus puolet: pirun painavat ja valmistus maa 🤔 |
Tää on kyl yks hienoimmista projekteista!:cool: Tulispa enemmän stooria vaan, kun on mukava seurata tämmöistä spesiaalirakentelua...:rolleyes::p
Minkä väriseks tuo on tarkotus maalata? Kattelin noita jousia ja aloin fantasioimaan, että miltä tuo näyttäis oikein ihanan kiiltävänä metallinhohto sinisenä...:cool: |
kyllä se ennen vaan osattii autot muotoilla.aateltiim vähä ulkonäkööki ennen kustannuksii
|
Tämä se on kyllä helvetin hieno proggis, tulee varmasti hyvä fiilis sitten loppujenlopuksi kun pääsee ajelemaan.
Näin liikenteessä hieman saman henkisen laitteen, mattamusta ja RedBullin tarraa kyljissä. Tämä havainto jostain reilun kuukauden takaa Renkomäen suunnalla Lahdessa. Trafi kertoi valmistajaksi jonkun Saksalaisen pajan (jos en väärin muista) ja taisi olla Discon päälle rakennettu. Erottui moottoritiellä erittäin hyvin edukseen, joten tämäkin tulee varmasti nostamaan hymyjä suupieliin yhdellä jos toisellakin :) |
1 Liiteet
Lainaus:
Väri on ollut mietinnässä kovasti. Välillä on tuntunut että tulisi joku hot rod Red ja nyt taas tuntus että joku hiekan väri army merkinnöin tai tumman vihreä merkinnöin. Jokatapauksessa tulee kaksivärinen, lokarit, puskurit, astinlaudat, grilli, työkaluteline ja lasien pulttikehät tulee mustaksi. Astinlaudat ja lokarien sisäpinnat ajattelin vetää raptor tms polyurea pinnotteella. Kittaamisen koitan tehdä parhaani mukaan mutta ruiskutettavaksi vien maalarille. Sen pikku g mersun ruiskutin tallissa ja päätin että jatkossa viedään uuniin. Lomareissulta tuliaisena tuli ez wiring johtosetti, ei edes lyöty rautoihin läpivalaisussa . Ja nyt tulossa välijäähdytin. Ahdasta alkaa muutes olla nokalla, vielä pitäis ilmastoinnin kenno sopia väliin, voi olla että pari senttiä joutuu tuomaan säleikköä ulospäin. Kiitos muuten kaikille kannustavista kommenteista Jonkun sponsorin tarttis että pystyisi kaikki unelmat kerralla toteuttaa mutta kerkiäähän tuota sitten jatkojalostaa. |
Lainaus:
Juu se disco alustainen redbull taitaa olla lähtöjään tästä pykälää raskaampi ambulanssi versio. |
Vähä ollut hiljaista alku vuodesta tallissa mutta nyt olisi taas vähän näppäilty. Läpiviennit maalasin ja nyt odottelen pinta maalia sisustan ja tulipellin maalaukseen.
Paisarit ja flekti hakee paikkaansa http://i185.photobucket.com/albums/x...226_193959.jpg Syylärin ja kuulerin väliin ängin ilmastoinnin kennon http://i185.photobucket.com/albums/x...227_204245.jpg Keula grillin kasasin köykämiinistä kuten uhosin, vielä valojen suojat tarttis taivutella. http://i185.photobucket.com/albums/x...302_121134.jpg Tossa näkyy kaikki kennot. Puskurin taa jää lootan ja ohjauksen jäähyttimet. http://i185.photobucket.com/albums/x...302_203534.jpg |
On hifiä. 😎👍
|
Nyt on väri lyöty lukkoon, tulipelti, kojetaulu ja iso osa sisustaa on pintavärissäkin.
Ajattelin että kun maalaa sisältä niin sitten on vielä mahdollista muuttaa väriä johonkin suuntaa mutta olen tuohon matta Ral 1019 akryyliin tyytyväinen. http://i185.photobucket.com/albums/x...310_120514.jpg Hyvin toimi maalausmuovista kyhätty maalaustila http://i185.photobucket.com/albums/x...310_120531.jpg http://i185.photobucket.com/albums/x...310_120624.jpg Viimeksi oli niin kauhea homma lattian pesussa kun g mesen maalasin sen isompia suojaamatta. Seuraavaksi hieman lämpösuojaa tulipeltiin ja koppa pultaten paikoilleen. |
Nyt on eristettä tulipellissä. Keskellä ja pakoputken likellä on us partsin 2000asteista säitelyä mukamas kestävää ja tuo paksumpi ihan perus rouhepuristettua vaahtomuovia, silläkin oli olevinaan joku paloluokitus.
http://i185.photobucket.com/albums/x...315_210420.jpg Hätäsenä aloin heti kasaaman nokkaa http://i185.photobucket.com/albums/x...317_203346.jpg Ohjauspylvään ja polkimet ruuvasin paikoilleen kanssa. URL=http://s185.photobucket.com/user/Hautala/media/IMG_20190317_203416.jpg.html]http://i185.photobucket.com/albums/x...317_203416.jpg[/URL] Aika paljon mukavampaa hommaa nyt kun saa vaan ruuvailla. Tilasin jäähdyttimen letkut, niin saa nesteetkin pysymään koneessa. Kirjoitinko että ostin 140amppeerisen työkoneen akun ja paksut kaapelit niin pääsee pian sahaamaan käyntiin. Coolerin putketkin tuli. |
Komeeta...
Hienoa jälkeä....! :D
-Ai sehän olikin automaatti, pedaaleista päätellen...? :cool: |
Jos haluaa eristää ääntäkin eikä pelkkää lämpöä, kannattaa peltiä vasten liimata butyylimattoa. Mielellään sellaista jossa on ohut alupelti päällä. Se vähentää pellin värinää eli äänen kulkeutumista eteenpäin. Tuo vaahtomuovi sen päälle on sitten hyvää imemään kuminaa ja eristämään lämpöä.
Putyylimattoa halvempi vaihtoehto on paksu bitumimatto mutta äänieristyskyky on heikompi paksussakin matossa ja asentaminen vaatii hermoja. |
STP Black Gold alsapinnoitteista butyylimattoa on ainakin moni hifiharrastaja hieronut kulkineisiinsa menestyksekkäästi. Löytyy autohifi kaupoista sekä ihan esmes mooottonetistä KLIK
|
Laitoin Jeeppiin STP:n butyylikumimattoa, orkkis värinämatot oli jo kovettuneet ja osin lohkeilleet. Peitin vähän laajemmalta (käytännpssä koko pohjan), laitoin tulipeltiin, oviin ja peitin reikiä mahdollisuuksien mukaan. Hiljensi aika mukavasti.
|
Alkaa kuola valumaan ja kateus iskemään.
Voi pyhä jyske, nyt on hienoo jälkee. Uskallatko tuolla edes maastoon poiketa :). |
Juu automaatti tää on joo.
Jostain luin kans että parhaiten eristäisi kun käyttäisi erilaisia eristeitä päällekkäin niin jäisi eri taajuudet fyllinkeihin. Lattiaan vois olla bitumi kova sana. Se stb gold on tosiaan eri helppoa laittaa ja suht edukasta. Chargerin vuorasin sillä. Silti tahtoo tosin korvat tinnittää pitemmän matkan jälkeen. Pitäs olla varmaan vähä paksumpi kerros tai jotain. Katotaan nyt miten siistin saa tosta itse tekemällä tehtyä 😂 mutta enempi käyttöauto kuin offipeli, luulisi tuon kestävän maastoajoa keskiverto nykymaasturia paremmin kuitenkin 😁. Jonkun verhoilijan kun sais höynäytettyä yhteistyöhön niin kehtaisi paremmin johonkin messuille ängetä. Itse jos lähden verhoilua tekemään niin voi aika totinen verhoilu tulla 🤔 |
upean näköistä jälkeä ja mielenkiintoinen muutenkin :)
|
| Sivu luotu: 22:18 (GMT +2). |