![]() |
hiaceen hidas puoli
Apua !
hiceen cruserin jakolaatikko. Onko kokemuksia?ajatuksena saada hidas puoli hiasuun.Hiace on vm 2011,vois sopia cruiserin 120 jakoloota onko kellään tietoa asiasta? |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
hiasu
oikeassa olette tosiaan, kardaani vaihtaa puolta uudemmissa hiluxeissa.muutenkin tutkinu asiaa, lopputulema on se että hiluxin vaihteistoa ja jakolaatikkoo aletaan metästää ja jossain vaiheessa murjoon paikalle
|
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=139923
Tuolla on juteltu aiheesta, tosin 10 vuotta vanhemmasta hiacesta. Näin yleisellä tasolla, itse en enää huolisi käyttöautoa kytkettävällä nelivedolla. Jatkuva neliveto keskitasauspyörästöllä on vain niin paljon parempi talvella. Tönkkineliveto puskee, tai sitten perä luistaa tai muutenvain vääntää kääntäessä vastaan. Ja takavedolla erityisesti hiace on pirun liukas. Itse ainakin hommaisin sellaisen jakiksen, jossa on tasauspyörästö tai jättäisin vaihtamatta. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Esim HDJ menee kyllä talvellakin pahaan paikkaan. Harvat on ne kerrat että on keskilukkoa tarvinnut. Toki paremmin menee kun pätkäsee keski- ja takalukon kiinni ja antaa mennä. |
Tässä pari vuotta sitten keväällä oli melko liukasta, kun veti ykskaks lunta kesken kevään.
Oltiin 4wd previalla melko lailla sliksit alla matkalla. Kyllä se vaan yllättävän hyvin lähti märässä sohjossa liikkeelle vaikka keskellä ei käsittääkseni minkäänlaista lukkoa ole. |
Lainaus:
Mulla on ollu kytkettäviä nelivetojakin, napalukoilla ja ilman. Napalukoissa oli vähän sellaista ongelmaa, että vetareita ei ole laakeroitu kunnolla, on vain messinkiholkit joissa on aina välystä. Napalukot päällä ajaessa hiacessa oli aina jonkinlaista tärinää, vaikka vaihdoin kaikki holkit mitä keulassa on. Ja vähän ärsyttävää kiivetä autosta ulos laittamaan lukot päälle ja pois. Automaattilukot tietysti helpottaa, jos sellaiset on ja toimii. Mersuissa ei niitä ongelmia ole ollut, kun vetarit on kiinteästi navassa. Polttoainetta kai vähän enemmän vie, mutta tuollaiset autot vie muutenkin niin paljon että suhteellinen ero on aika mitätön. Nyt on tosiaan uudemman korimallin Gee, jossa on jatkuva neliveto ja lukot keskellä ja molemmilla akseleilla. Enkä tosiaan ole jäänyt kaipamaan napalukkoja, enkä kytkettävää nelivetoa. Geen jakis olis muuten moneen projektiin sopiva, koska siihen tulee voima kardaanilla päävaihteistolta. Ei siis tarvitse sovittaa laatikoita yhteen, riittää kun tekee sopivan kardaanin. Hinta ja saatavuus onkin sitten toinen asia... |
Lainaus:
|
Lainaus:
Se hiacen tärinä oli muuten voimakkain silloin kun napalukot oli päällä, mutta neliveto ei. Kun etupäähän laittoi vedon päälle, niin se pieneni selvästi. |
Lainaus:
Jeeppien (esim. XJ) laatikot eivät paljoa maksa, mutta kannattaa huomata että takakardaanin lähtö on usein liukuholkkityyppinen laipan sijaan. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
hiace pikkupuoli
No ny hiace suorastaan matelee.Entiseen verrattuna! Laatikko on murjottu paikalleen ja löytyy hidas ja nopea neliveto sekä tarvitaessa 2 wd!
|
Lainaus:
|
Minkä laatikon laitoit?
Lainaus:
http://www.yrkesbil.no/artikkel.php?aid=37226 Tohon tuli tekstin mukaan vaihtoehdoiksi 2wd, 4wd nopea tasauspyörästöllä, 4wd nopea keskilukko kiinni, 4wd hidas keskilukko kiinni ja lukot eteen ja taakse http://www.bilnorge.no/export/bb_94781.jpeg |
vanhemmasta hiacusta, Sopii pienin muutoksin
|
ei mun hiacessa ollut kuin hidas puoli...! :D
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Joo tietoa olisi kiva saada asiasta! Vai onko tää samanlaisia tapauksia kun kaveri harrasti tractorpullingia ja ei saanut pitoja niin enemmän harrastaneet kommentoi vaan että kyllä tiedetään missä vika mut se täytyy vaan itse selvittää...pari kautta meni ja sit selvis, tosin monet kisat hävisivät sillä aikaa
|
Ei tuo topikin aloittaja mahottoman aktiivinen ole täällä, viimeeks ollu paikalla 1.11.2016, että saattaa kestää lisätietojen saaminen.
|
pyysin fordgalaxie62 kertoa miten toteutti sen loppuen lopuksi saa nähdä jaksaako vai oliko tyytyväinen kun itse sai sen toimimaan ja p....t muista.
|
hiacu
joo elikkä vanhan neliveto hiacen(89) jakolaatikko sopii uudempaan (2011) yhden väliholkin jouduin teettämään koska pääakseli on udemmassa jakolaatikossa pidempi, takakardaania joutuu vähäsen jatkamaan koska vanhemassa jakiksessa on häntä lyhempi! yllättävän vähin muutoksin hommeli onnistu. niin tempasin vielä vanhemman hiacun napalukot uudempaan ettei vetarit pyöri suotta !
|
Itellä samanlainen aikomus saada hiaceen jakolaatikko jossa olis takavetovalinta, lähinnä sen takia että olis sulanmaanaikana notkeempi. Tuota vanhaa lyttynokkahiacen lodjaa ittekin tuumailin mutta kyllä se pitää jättää pois laskuista kun tönkkö vetoseks muuttuu. Käyttöautoks tulee niin on kyllä oltava nelivetopuoli tasurin kautta. Mutta tuo xj jeepin jakis kuulostas sopivalta. Ei kellään tietoo/kokemusta oo että mimmosilla muutostöillä se sinne menee vetoja pyörittelemään?
|
Sivu luotu: 11:31 (GMT +2). |