![]() |
PäHäMa Mudventures 2016! 27-30.10
Laitetaas aikasi topiikkia pystyy ni kaikki saavat lomat sumplittua. Tämän reissun suunnaksi ehdottaisin laatokan toiselle puolelle vesiputouksille ja sinne ladoga pätkille, koska tää karjalan kannas alkaa olla aika ajettu ja aidattu, ja muutenki niin vitun hankalaa. Mitä muut on mieltä?
Ja mä hommaan kaikille lähtijöille kunnolliset hupparit jos halukkaita on? Kerhon teltta tulee mukaa jos johku autoo mahtuu. Lähtiöitä Matti & Tero /uglihj Toni & tommi / HZJ Tapsa4x4 & katri / GR? Mikjus & janne / Räkytäky Jussukka & välimaa / Paahtero Ile & Asko / UAZ? Ruuhimäenherra & pete / hj Vehvi & appari? / Gr Tollukka & appari / hilux Samu & appari / RJ Ari & appari / Defe Simppa & appari / pajero? Toni & appari / Rj Roope & appari / lantikka |
Juu mennään vaan.
Hupparit kelpaa kanssa. Otetaan vaan jos mahtuu jollekin kyytiin. |
Milläs konstilla saa osallistua?:confused: Auto ei valmistu mut jos joku apinaks huolis?:o
|
Lainaus:
|
Mullakaan ei auto valmistu näihin karkeloihin, mut viisumi olis ja appariks vois heilahtaa jos joku huolis🙈
Rafu 040 5462994 |
Alustavasti Mikjus ja minä lähdetään mukaan. Teltan paikat otetaan jos jollekin mahtuu teltta kyytiin..
|
joo huppari mulleki, me voitas ottaa teltta mahollisesti , mutta johonkin toiseen autoon sitte webastot ja muut romut, että teltrta mahtus niin otin apparin penkin pois , teltta voidaan istuttaa siihen ja tero kuulemma voi istua sit sen päällä:D ja niirala käy mullekin.
|
Minä ja välimallin Janne ollaan mukana jos rahat ja aika riittää pajeron valmistumiseen. Eli meille telttapaikat jos iso teltta lähtee mukaan.
|
Me myös kaken kanssa näin alustavasti varataan telttepaikat, mutta jos keritään sänky tehä autoon nyt tälle reissulle nii sit joku muu autokunta saa meidän paikat
|
Teltassa tero toni kake mikjus janne jussi välimaa
|
Täytys vähän suunnitella reittejä tuonne ylös. Jos jollain on Ladoga Trophy 2016 reittipisteet ja vielä parempi jos kisa-autojen ajamia reittiiviivoja niin sähköpostilla osoitteeseen mikjus at gmail piste com kiitos. Myös vanhemmat ajetut Ladoga viivat kiinnostaa kaikista luokista sekä tuolla pohjoisemmassa liikkuneiden safari viivat. Piiparilta mulla onkin pari viivaa 2014-2015 vuosilta.
Onko tarkoitus että lähdetään keskiviikkona töiden jälkeen jyskyttämään ylös Niiralaan. Matkaa mulla on reitistä riippuen noin 355km/4 h 18 min, käytänössä voi laskea tunti pari lisää. Niiralasta sitten esim. Syskyjärvelle matkaa 119 km. En tiedä onko Syskyllä peltoa kummoisempaa leiripaikkaa mutta on alueella muitakin lätäköitä, hakuammunnalla ei vaan jaksaisi lähteä hakemaan koska kello on varmaan aika paljon kun tuolla ollaan. Eka leiri Syskyjärvelle? Siinä olis heti Ladoga reittiä joka suuntaan. Ennen sitä en oikeastaan tiedä kuin Pötsövaaran pätkän (petsevara hills) jossa mennään helvatan korkeen mäen päälle mutta sitten en jaksakkaan muistaa mitä muuta siinä oli. Se voidaan tietty ajaa jopa takasinpäin tullessa jos reitit loppuu kesken. Tai sitten jäädään leiriin jo ennen Pötsövaaraa ja vedetään heti aamulla se, sitten siirtymä Syskyyn ja jos ehtii niin jotain muuta lähistöllä. Syskyn ympäristössä olisi pirunpelto, vesiputous ja itse Syskyltä lähtevät pätkät joista en tiedä mitään. Pirunpellon suunnalla on useita pätkiä eri vuosilta mutta niistä ei myöskään sen tarkempaa tietoa. Voisi kyllä kokeilla jotain ajamattomia reittejä mutta olisi hyvä jos joku siellä kisannut tai safaroinut antaisi vinkkiä. Koitan lähipäivinä kaivella noita vaihtareita niin voisi yhdessä suunnitella. |
Syskyllä on ihan hyvä leiripaikka pienten lampien välissä, Tuossa numero 017 kohdalla. Ladogan perusleiristä (pelloilta) jatkaa vaan eteenpäin. Tuosta on sitten hyvä lähteä syskyn pätkälle ja pääsee jatkamaan Idemmäs pätkille.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=77769 |
|
Yksi mahdollinen pätkä selvitelty koneelle. Laitetetaan tämä plakkariin jos ei uusia ajamattomia pätkiä löydy tarpeeksi.
Pötsövaara - Petsevara hills. 26 km / 7,5h, alun 7 km ainakin hiekkatietä soramontulle jossa oltiin leirissä 2010 Mudventureksella. Ladogan lähto ollut suunnilleen Ryttyjärven korkeudella reitillä ja en ole varma olisiko siitä paras lähtö vai soramontun kautta. En haluaisi missata alun pehmeitä ojia jos ne eivät kuulukkaan Ladoga pätkään vaan ovat soramontulta lähtöön välillä. Mäkeä ja pehmeetä. Pätkän loppupuolella lähellä Harlua pääsee ajamaan Suurvaaran yli Ladoga reittiä tai ketkä ei uskalla voi ajaa ohi tietä. //EDITTINÄ sen verran että tästä on tosiaan jo 6 vuotta kun tuo on ajettu ja Stedt kertoi että pätkä hieman muuttunut mm. tuulenkaatojen vuoksi. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=196091 |
kuulostaa hyvältä suunnitelmalta jussilainen, itse en ole koskaa ofroottia tuolla päin käyny ajelee, että pystyisin sanoo jotain reitteihin mutta toi kuulostaa ainakin hyvältä.:D kuha leiri paikat saahaa vaa kunnolla suojaseen paikkaan ettei niitä paikallisia pyöri lähimainkaan :o
|
Nonnii sitten vaikka kahvi iltaan tässä reittejä pureskeltaviksi. Kaikki on Ladogan TR-3/Proto reittejä joten haastetta varmaan riittää citymaastureille. Vielä metsästän oikeasti ajettuja viivoja sekä Ladoga Trophy 2016 reittipisteitä mutta näitä reittejä on aika kivasti nipussa joten ei varmaan Syskyltä tarvitse kauemmas lähteä.
Pirunpelto LT2011 roadbookin mukaan käsin piirretty reitti, 12km, Vesistön ylityksiä on useita ja välillä käydään saaressakin. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=196110 Pötsövaara lenkki LT2015 33km, Puolet tästä on safaroitu noin 8 tunnissa. Ylälenkistä ei mitään käsitystä. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=196109 Sysky 2015 käsin piirretty pisteiden mukaan 23km. Ei koskaan olla ajettu tätä. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=196107 Vesiputous Jukankoski LT2011 roadbookin mukaan piirretty 13km. Ollaan ajettu tuo alalenkki jokea pitkin vesiputousten "ali", yläosasta ei tietoa. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=196111 |
No ei ainakaan ajaminen lopu kesken. Mun ja Kaken telttapaikat vapautuu muille saatii nyt sänky HZJ:hin tehtyä :p
|
mulle ja askolle paikkavaraus teltasta.
|
Joo eiköhä siin jussilainen oo hyvä setti näin ens alkuun:D
|
Ajettavaa kyllä löytyy. Tässä vielä jotain. 2010 Olen ajellut tuolla pirunpellon suunnalla bertalla ristiin rastiin ja pätkiä tuolla on aika paljon. Mitkä niistä on järkeviä safarikalustolla on sitten ihan toinen juttu. Muistan että hiekkatien varresta lähti ladoga pätkiä ja oli hauskan näköistä syvää suppaa tms. monttua. Alue on vaan aika laaja ja hiekkatietä menee ristiin rastiin. Nyt oikeastaan pitää vaan pähkiä missä järjestyksessä ajaisi noita. Ellei vielä joltain saa uusia viivoja ja vinkkejä hyvistä pätkistä. Tavallaan olisi fiksua siirtyä rajaa kohti mutta Syskyn ympärillä taas enemmän pätkiä josta valita.
Sain Stedtin reittiviivan ja tämä olisi 18km / 6h pätkä: Leiripaikka ihan hollilla. Lisäksi itään päin tuo aikaisempi LT 2015 proto pätkä. Voisi olla että ajetaan kerralla siirtymä tänne ja aamulla pätkille. Toisen yön leiri voisi olla jopa sama paikka jos aikaa menee sopivasti. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=196136 Lyhyt yösafaripätkä 1,33km ? http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=196134 Alustava suunnitelma jota voidaan viilata yhdessä ja tietysti muuttaa tilanteen mukaan. Taitaa olla jo ennemmän ajettavaa kuin ehtii. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=196137 Huoltoasemakin hollilla. Jos vielä on olemassa? http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=196138 Vielä yksi kokonainen SS5 Uuksa and sastakanoya LT 2011 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=196141 |
Keskiviikko illaks joku leiri paikka mihin kaikki kokoontuu ja to aamuna alkaa sit varsinainen safari? Me meinattiin lähtee Masan kanssa ke aamusta ajelee kohti niiralaa. Vai mikä olis muilla aikataulu ajatus?
|
Me voitas yrittää kans lähtee ajois liikkeelle. Varmaa viimeistää puoleen päivään
|
Jaa pitäisi sitten anoa yksi päivä lisää lomaa ja selvittää käykö se apparille. Tämänkin olisi tietty voinut kertoa jo heti, nyt on veemäistä taas järkkäillä asioita. Muuten idea on hyvä ettei tarviis yötä myöten leiriin ajella. Jos ajoissa mestoilla niin vois jopa ajaa sen tr2 pätkän leirin vierestä. Siis jos ajetaan tonne syskyn itäpuolelle.
|
Eiköhän mekin sit tavoiteta keskiviikko aamun tota lähtöä jos vaan saa lomat sovittua.
|
Ei mitää väliä koska kukin tulee mutta to aamuna herätys leirissä klo 0800 ja kamat kasaa ja sit alkaa safari, iha hyvi voi ke päivän olla töis
|
Lyödää se jussilainen nyt lukkoo et eka leiri ke-to yö siellä tr2 pätkän kupees. Laitatko koordinaatit sinne jossai vaihees. Ja jos joku seurue ottaa taas varas lähön niin kuin keväällä niin sitä leiri paikkaa ei enää sovelleta paikan päälkä vaan se on toi nyt:D
|
En tarkemmin katsonu tuota putous reittiä. Mutta se seutu taitaa olla suojeltua ettei ihan jokapaikasta kannata rämpiä.
|
Eka leiri kuvassa Särkilammen ja nimettömän lammen välissä.
Värtsilästä matkaa noin 120 km jos ajetaan reittiä Vätsilä - Ruskeala - Suuri rytty - Läskelä - Impilahti - Sysky. Isoa tietä. Jänisjärven itäpuolta jos ajaa tulee matkaa noin 100 km. Reitti Värtsilä - Suistamo - Leppäsyrjä -Sysky. Tästä reitistä ei tietoo. Leirin koordinaatit, Asteet & minuutit N 61 43,1631 E 31 38,4893 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=196136 Sinisellä tuo "varma" reitti. Vihreä /punainen tuo toinen reitti. Suistamosta on mahdollista puottaa etelään Läskelään josta pääsee pikatielle jos yläreitti liian pientä tietä. Yläreitillä ei google mapsin mukaan huoltiksia? Sinisellä reitillä useita. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=196244 Kannattanee käydä tankilla kun pääsee A-121 risteykseen josta käännytään Syskylle. Kaksi vaihtaria A-121 itään 2km pitäisi olla aseman mutta jos ei niin risteyksestä itään 5km on toinen mahdollisuus. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=196246 |
Lainaus:
|
Mitäs tulee matkaa jos imatralta mennää yli? Ku noin alas se sininen reitti tos kartalla menee?
|
Alimmillaan käy Sortavalan yläpuolella. Matkallisesti aika sama.
Suomen puolta http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=196249 Rajan takana isoja teitä http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=196250 Voi olla että kandee ajaa käkkärin kautta käytännössä? http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=196248 |
Hitto kun matka lyhenee niin aika vaan kasvaa?? Tämän katsoin Piiparin reitiiviivasta ja on noin tuplat hitaampi kuin Jänisjärven alapuolelta. Olen kovin epäluuloinen venäjän teiden suhteen joten luotan ainoastaan ajettuihin reittiviivoihin. Tosin niistä ei tiedä miten sieltä on nilkutettu mutta antaa ne jotain osviittaa. No jokainen voi valita reittinsä, vain päämäärä ratkaisee. Toisaalta haluaisi ajaa venäjän puolta mutta turvallisinta kaikin puolin on ajaa Niiralaan Suomen puolta. Saisikohan Niiralassa johonkin vetoauton ja trailerin turvallisesti parkkiin?
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=196251 |
Lainaus:
Ainakaan enää ei siihen putousten alle kannata mennä. Varmaan joskus olitte siinä. Nyt varsin käytiin siellä niin oli oikein turisti kuljetuksia ja porukkata paljon. Tietty viikonloppuna liikkuvat. Nopein varmaan niiralasta syskyjärvelle ajaa ruskeala-läskelä linjaa isoa tietä. On remontin jälkeen nopea työntää menemään. |
Me tullaan Petrin kanssa hj.lla. varatkaa paikat teltasta jos vielä mahtuu.
Pieni varaus on vielä selkäongelman takia , että pystyykö lähtemään... mutta näillä näkymin onnistunee. |
Ruskealan kautta nopein syskylle.
|
Just ajettiin viikonloppuna tosta Rytyn jälkeen soramontuille ja siitä sitä "yläreittiä" Harlun suunnille ja siitä sitten jatkettiin Alattun kautta Raukonkoskelle. Eiks me Leppäsyrjän kautta kierretty vai kuinka? Sieltä sitten meinattiin pikkuteitä pitkin vielä eteenpäin, mut meinas viikonloppu loppua kesken tai ois pitäny ajaa ihan tosissaan, niin ajettiin syskylle leiriin. Vähä käytiin paria reittiä kattomassa, mut toisen päässä oli monen auton leiri ja toisen päässä mentiin jo monta kertaa melko syvällä, ja pahimmat olis ollu vasta edessä, niin käännyttiin takasin leiriin ku tuli pimeetäkin.
Sen päätien varressa olevan huoltamon toiminnasta ei oo takeita, ei ajettu nyt siitä ohi, kun ajettiin syskyltä "oikoreittiä" putouksille, mut ainakin se vähän pitkärantaan päin oleva huoltis on voimissaan. Se vaan ei ollu auki ihan koko yötä. Ja joo, laatokan pohjoisranta (kuolemanlaakso) ja siitä itään on suoraa ja tasaista asfalttia nykysin. |
Lainaus:
Jos siis puhutaan tästä ylemmästä viivaasta? Ollaan vaan ajettu tuo alapätkä joka on varsin hauska. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=196109 |
Juttelinkin Viipon kanssa ja takaveto reittiä kuulemma...
|
Mitähän kysymysmerkkejä siellä nyt oli vielä...Niin, niinkuin hiluvitku sano, niin jos ette mielellään ajaisi sitä vesiputousten itäpuolella sijaitsevaa vanhaa ladoga-reittiä. Tästä on ladogan järjestäjäkin jo sakkonsa maksanut ja jos siellä tulee jotain hämminkiä, saadaan myö kuitenkin siitä kuulla... Kertaalleen jo virallisesti venäjällä meitä parjattu. Se uusi "vesiputous"reitti on erittäin hyvä (enpä katsonut taas kovin tarkkaa kumpaa olitte edes ajatellut...:)). On ollut viime vuosina ladogassakin.
Sitä sortavala-petroskoi -tiellä ollutta huoltoasemaa ei enää ole, jos eivät ole just hetki sitten avannu uudestaan, mutta tuo eteläisempi on (pitkärannan suuntaan kivenheitto). Jänisjärven pohjoispuolella on ajoittain tarkastuksia rajavyöhykelupien suhteen (ei oo kyllä sattunu itelle ikinä ja aina voi olla menossa hotelliin sinne jne jne...). Tie on erittäin hyvä alustan testaamiseen, menipä mitä kautta hyvänsä. Nykyään ku autolla pitää pystyä laskemaan pitkiä hiekkatiesiirtymiä venäjällä mahdollisimman kovaa, ei tartte lähtee kaukaa hakemaan testipätkää. Monestikin tämä reitti hitaampi kuin etelän asfalttiralli. Myös maisemat etelän reitillä paremmat. Syskyn ja Salmen välissä olevat reitistöt mukavia, suota on hyvin tarjolla ja leiripaikkoja joka lammen rannassa. Tuossa aprikoitiin Rymyn kanssa jos tultais jolleki pätkälle ajamaan ja ehken illalla hiukan leirielämää viettämään ja saunahan ois kova sana kans...? |
Ei ajeta vesiputouspätkää ainakaan vanhojen pisteiden mukaan. Minulle uusi tieto että sen kanssa ollut Ladoga porukallakin ongelmia, en tosin yhtään ihmettele. Täytyy suunnitella reitti uusiksi jahka saan LT 2016 kisapisteet.
Tässä on LT 2011 reitti vesiputouksen läpi jota suunnittelin mutta täytyy uudempien pisteiden mukaan mennä jos tänne lähdetään. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=196300 Jos joltain löytyisi Ladoga trophy 2014 -2016 TR2 reittipisteitä niin ne olisivat nyt tarpeen. Ladoga 2013 pisteet puuttuu myös kokonaan. Uutta "vesiputous" reittiä ei ole minulla näköjään kun lähinnä kerännyt vain TR3/Proto pisteitä. Ajattelinkin jo tuossa että olisi hyvä jos safarille tulisi joku joka näitä reittejä on kolunnut, vaikka vetämään muutaman pätkän niin päästäisiin kartalle. Joten tervetuloa vaan mukaan! |
Putous 2011
1 Liiteet
Joo,nyt tosiaan rauhoitettu ja kuljettavat maasto bussilla turisteja,kiellotkin löytyy mutta kyltit tietä pitkin tuleville,ovat rakentaneet "valkoiset sillat"ja suoja aitoja, väkeä oli ainakin viikonloppuna.
|
Kiitoksia kaikille, Ladoga 2016 reittipisteet saatu haltuun. TR2 ja TR1 pisteet saatiin Roopen avustuksella. Olen piirtänyt TR2 reittejä auki ja tässä niitä olisi. Ilman roadbookkia on vähän arvontaa mutta pitänee paikkansa noin suunnilleen. Kesken on vielä TR1 reitit joista voi olla hyötyä yhdistellessä reittejä että näkee missä menee helpompia teitä.
//EDIT TR1 näyttää menevän aika samoja latuja mutta kiertelee pahoja paikkoja samoin kuin TR2 verrattuna TR3. Punaisella LT 2016 reitti G TR2 27 Km, Pinkillä piiparin/Stedtin ajettu viiva http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=196473 LT 2016 reitti A TR2 33 Km http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=196472 Sininen reitti J - LT 2016 TR2 36 Km http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=196474 |
Mitäs mestoja pitäs viisumihakemukseen laittaa?
|
Vieläkö mahtuu letkan jatkoksi? Tötterö pitää leimata enskuussa, mutta viisumissa on vielä virtaa. Oliko muita vaatimuksia kuin PäHäMa:n jäsenmaksu suoritettuna?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Vieläkö ois teltassa tilaa kahdelle? Saatika neljälle?
Lähetään ke iltapäivänä jopetshown kanssa siirtymään leiriin. Mahdollisesti myös tollukka+appari tulee silloin. |
Apparin paikka edelleen avoin, yöpymismahdollisuus isossa teltassa olisi jees. Oliko lälläri vai vhf huuteluvälineenä, vai joku muu? Osaa laittaa sopivat rojut kiinni.
|
La puhelin ja kanava 12 fm on ollu perinteisesti käytössä.
|
Teltta on mun laskujen mukaa täys, vehvin ja tollukan porukka ottaa vaikka pikkuteltat:D
|
meidän paikat teltasta vapautuu,otetaan oma teltta mukaan.
|
Joo nyt varmaan itekin osaa leiripaikalle kun sai suunnistusvälineet taas kuntoon, kiitokset Mikjussille tästä! Eikös meillä yleensä ole ollut 12 AM tuo LA kanava? Alkaa olla reissukuume jo aika kova!
|
12 fm on kanava:D me lähetää ajelee sillain kohti niiralaa että ugli lähtee ysin mais espoosta ke aamulla ja mä liityn letkaan varmaa kouvon kohilla sitte ruuhimäen herran kans on treffit sit niiralassa..
Reissu kuumetta on kyllä:D |
Lainaus:
Tutkin eilen omia LA ongelmia. Räkytäkyn Megajet MJ-400 ei ole toiminut pariin safariin kunnolla. Malli on muuten ollut hyvä koska lähettää export modessa 8W. Purin kaikki irti antennijalkaa myöten ja mittalin SWR mittarilla. Megajetinkin kannen alle kurkkasin koska viimeksi siitä kosahti yksi konkka kun jännitteenalennin syötti jostain syystä 18v jännitettä. Sitten huomasin että näytössä on -5 merkki. Löysin oikein ohjekirjan josta selvisi että naamataulun RU napista menee laite -5Khz alemmalle taajudelle per kanava? Liekö ollut tää perkuleen nappi vaan pohjassa ja sen takia ei kunnolla toiminut. No täytyy testailla. Mulla on kaksi SWR mittaria josta toinen antaa ihan järjettömiä lukuja (5) joten joutanee roskikseen. Toisella mittarilla mitattuna SWR tallissa sisällä jossain karvan alle 2. Siitä nyt ei varmaan 10% enempää tehohäviötä tule mutta täytyy mitata oikeasti ulkona että näkee todellisen luvun. Nyt jos joku radioharrastaja osaisi vielä laskea minkä pituiseksi antennikaapeli kannattaa leikata? Antennina on sirion cb line pohjakela antenni jolla pituuutta noin 70cm (minkä lie aallon piiska?), viritys 12 kanavalle (27.105 Mhz). Antenni ei ole optimaalisessa paikassa vaan tuulilasin etupuolella ja itse puhelin on melkein heti alla kojelaudassa. Katolle ei oikein viitsi siirtää kun se on lasikuitua ja hajoaa siellä helposti. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=196714 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=196715 |
Mitenkähän nykyään jos ei ole uusinta rekisteriotetta jos sitä ei ole saanut katsastuksen yhteydessä. Suomessahan otetta ei tarvitse mutta tarvitseeko sitä Suomen tullissa? Luultavasti kuitenki viimeistään venäjän? Vai kelpaako venäläisille vanha ote vai pitääkö aina muistaa tilata laput matkaan? Olettaisin että kyllä?
Muistakaahan myös green cardit hommata ja tarkistaa muutenkin että auto liikennekäytössä ja verot maksettu. |
Trafin sivuilta voi tilata otteen eikä tainnu maksaa mitään.
|
Lainaus:
|
Kylläpäjoo. Ite oon ainaki päässy vanhalla otteella aina kun tulee jatkuvasti reivattua vehkeitä liikennekäyttöön ja liikennekäytöstä pois. Eli ainakin sellasella vanhalla otteella pääsee jossa lukee "vehicle taken off road" :).
Laa-kaapeli saa olla mahd. lyhyt ja antenni kuuluu olla vireessä. Radion näkemää swr:ää pystyy "huijaamaan" kaapelin pituudella, mutta tätähän me emme halua, emmehän... |
Trafin sivuilta voi tilata uuden ilmaiseksi, mutta jo pari kertaa mennyt testimielessä vanhalla ja hyvin kelvannut.
Lainaus:
|
Ja niistä greencardeista tuli viimeksi mulla tenkkapoo.
Aatelin, et käyn sit ennen reissua konttorilta sen kouraan pari päivää ennen reissua, mut mites kävikään: Eivät saa tulostella niitä enää suoraan konttorilla, vaan se pitää aina tulla postin kautta kotiin. Viime reissulle ei sitten kerinny tulla se greencard ja riskillä mentiin ilman. Tosin, jos on pelkkä liikennevakuutus ja greencard, niin ei se montaa tonnia korvaile vastapuolelle, ja loput menee kuitenkin omasta pussista. Kannattaa harkita jonniinlaista kaskoa, jossa ois ulkomaitten varalle vähä suojaa. |
Hyvin alkaa olla letkaa jo kasassa:D
|
viäläkö mahtuu letkaan :)
|
Lainaus:
|
Joo renkaat on kyl liian pienet huomasin kyl itekii viime reissus. tähän hätää ei oo varaa ostaa isompii ,ellei saa jostain saa lainaan isompia .nii se etulukon käyttö liekö vaijeri ollu juminu kiinni vai oliko kuskissa vikaa . Jos ei mulle löydy apparia kai mä nyt jonkun appariksi sit mahun.
Ps vehvihän rikkoo kuitenkin nissaninsa vai mikä se oli .siirretään renkaat siitä mun autoon. Ei herneitä😉 |
Aijai tulee kyllä komia letka, ehkä hieman hidas tosin :D , mutta ei kait siellä niin kiire olekaan, jos jostain löytys rällärille appari joka omistaa jotkut karkeemmat kumit nii sehän olis hyvä diili.
|
Onko muuten kuinka monella oziexlorer android versio käytössä? Ja vielä niin että laitteessa on toimiva SIM kortti sisällä? Siis kuten esim. itselläni on se Andoid kännykässä.
Pointtina se että törmäsin taas tähän jonkun safaroija tekemään ohjeeseen, (Krisse?) jossa saa viritelty oziin sijainnin lähetyksen tekstiviestillä. Joskun tämmöisestä olisi kovasti apua mutta vaatii tietty että on ozi android ja toimiva liittymä laitteessa. http://wonk.sytes.net/76s/oziandroidsms/ |
Kaikki ketkä haluaa mudventures hupparin niin ilmoittaa mulle tekstarilla 0456707619 koon, vetoketju vai ei ja halvemman vai kalliimman mallin. Tää viikko aikaa
|
Meikäläinen hyppää simpan appariks ja alustavaa puhetta oli että ajellaan ke iltana töiden jälkeen mestoille. :) Vielä auki että ajetaanko koko matka vai tullaanko trailerilla rajalle.
|
Jos niitä traikkujen ja vetoautojen paikkaa mietitte, niin muutama vois mennä tikkalaan, miun mökkipihaan ja Tohmajärvellä tavaratorin takapihalla on aika turvallinen, jos vain ovet saa lukkoon. Voin toki muutamalta maatilan isännältä kysellä, kun sinne jokapäivä ajetaan tavaraa, että onnistuisiko pientä korvausta vastaan, jos useemmalla tarve.
Tikkalasta Tohmajärvelle about 20km. |
Juu vetoauton ja trailerin paikka on hakusessa. Siellä ei taida olla ennen tullia mitään rekkaparkkia kuten Svetossa. Jouni taisi 2010 reissulla jättää vetokaluston jollekkin tukkilaanille tien viereen?
|
Ketkäs on lähdössä keskiviikkona iltapäivästä.
me päästään lähtee vasta silloin Lahdesta, varmaan n.klo.14-17 aikoihin. Matkavauhtina voidaan pitää satasta tai kovempaa jos tarve vaatii. mulla kun ei ole suunnistus vehkeitä, perus tomtomia kummempaa... et jos vaikka suomen rajalla törmättäs johku jolla on paremmat navigointi laitteet. Tollukalla oli vissiin jonkun sortin laitteisto... nii ja saatiinko nyt Jopen kanssa ne Ilen luovuttamat paikat teltasta? |
Räkytäky lähtee keskiviikkona töiden jälkeen. Yritän jos pääsis irtautuu viimeistään klo 14 mutta saa nähdä. Vielä ei selvää ajetaanko rajalle vai olisiko jopa trailerikeikka mahdollista. Kummassakin tapauksessa matkavauhti max 80 kmh.
|
Juu. Ajamalla mekin ollaan menossa.
Voitas yrittää mennä samassa letkassa. Mä pääsen varmaan klo. 14 lähtee mut jopesta ei tiedä ku se on keikka hommissa. |
Teltassa on minä, räkytäkyn sakki, ruuhimäen poppoo, liukkosen sakki ja vehvin porukka. Onko kellään teltassa nukkuvalla porukalla hyviä akkuja että sahaa 24v? Jos ei niin otan hzjstä optimat mutta niillä ei webasto pauha koko yötä:eek:
|
Mun telttapaikka vapautuu. Otan oman teltan.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Lainaus:
sitten ehdottaisin et vaihdetaan rajanylitys paikka niiralasta svetoon. syy niiralassa on kuulemma erittäin tarkkaa mitä ruokaa saa viedä rajan yli ja toinen ja TÄRKEÄMPI syy on se et niiralasta jos mennään yli on venäjän puolella helkkaristi huonommat kaupat kuin jos svetosta mennään. svetossa ja andreassa olis paljon paremmat kaupat... venäjän teitä sit jyrskytellään yötävasten leiriin... |
Mä voin kyl tulla svetosta yli. Mieluummin ajelee maisemareittiä kuin Suomen puolta. Kun ei mikään kiirekkäään ole tai se loppuu heti rajan jälkeen. Hiitolassa on uutta tietä joka oikasee kait sitä sorarallia jonkun verran. BJ kulkeekin paremmin Karjalan kaduilla.
|
Lainaus:
Miun pihaan Joensuuhun mahtuu ainakin yks traileripaketti jos haluaa hiukan lähemmä rajaa (75km). |
Lainaus:
Mun puolesta voidaa mennä svetostakii yli ei siinä mitää mut ei niiralassakaa mitää vikaa ole. Meidän telttaa mahtuu kymmenen jos tilaa on vielä ni tollukka voi tulla mutta ilellä on toinen teltta mihin ainakii mahtuu |
Parilta aktiivi harrastajaltakuultua
Ja joutuhan väihkönen purkaa niiralassa mäyrisen ovipahveja ja moottorikoppaa myöten tullissa, koko ajto tyhjäksi... |
Mitä tota rajan ylittäjät ryhmää seurannut niin ainakin sieltä saanu vaikutelman et niirala on aika hiton tarkka ylitys paikka. Kauppoja on kyllä rajan sillä puolet ihan kohtuudellakin samoin ku svetossa.
|
Sellai tosta teltan webasto hommasta et hzj todennäkösesti ruksuttaa koko yön et saadaan ite lämpöö tupaan nii kauheesti ei siihen pysty sit webastoo laittaa kiinni
Keskiviikon lähtö aikataulusta niin meille käy vaikka 06.00 aamulla ja svetosta vois olla hyvä mennä yli nii ei tarvi tylsiä suomen tietä ajaa, mut katotaa miten muut lähtee ku mielellään kyl ajettais letkan mukana |
Mäki kyllä pääsen lähteen keskiviikkona vaikka kuudelta, nappaan Teron lahesta kyytiin , mutta pitää ajella niiralan kautta niin saa Sampan ja Peten samaan letkaan kun ei jätkillä taida olla suunnistusvermeitä, ettäkös te Toni lähe samaa matkaa.
|
No periaatteessa voitais masa teidän kans samaa matkaa tulla täytyy suunnitella viel lähempänä
|
Me päästää lähtee heti kun oon vieny lapset hoitoon. Muistaakseni kello 8
|
MItäs kautta meinaatte Jussi ajella, jos oikein katoin niin Ruuhimäen UA autokunnalla on imatran kautta 236 km pitempi matka:D , mulla on 16 km pidempi imatralta kuin niiralasta , eli mennää Teron kanssa ja ehkä Toni Ja Tommi myös niin mikkeliin jossa rehvataan Samppa ja Pete ja sitten niiralasta yli, lahesta näytti olevan 76 km lyhyempi matka mestoille niiralan kautta kuin imatran, näin siis jos ei aja tohmajärven kautta vaan menee rantakylän kautta niiralaan, jos haluatte samaan letkaan niin mun puolesta voidaan odotella.
|
Hyvähän sitä on olla ajoissa...
Muistin jopa tänään tarkistaa et viisumissa on ylipäätään vielä virtaa, samoin vapaat töistä muistin kysyä tänää :D Noo onneks on hieman liikatuotantoa töissä tällä hetkellä nii pekkaset sain ilman suurempia jupinoita. Tuntuu välillä olevan pekkaspäivä oikein kirosana... Mut joo rottelo alkas olee pikkuhiljaa iskussa, pikku laittoa/hifistelyä ois vielä. Tosin kerkeehän ton vielä särkemään ennen reissua :) |
Joo Matti Teron kans puhuttiinkin jo että liitytään teidän joukkoon
|
Viikon ollut saikulla joten ei paljoo oo ehtiny autoa pajottaa. Onneks aika valmis. Vieläkään en oo kunnossa mutta parempaan suuntaan mennään. Pitäs vielä BJ:n panhardin pusla ainakin vaihtaa ja jotain pientä hipistelyä. KZJ on myös paloina mutta se ei luulisi montaa iltaa ottavan että saa ajokuntoon.
Aikani kuluksi pyörittelin oikeita ajettuja reittejä jos ajetaan venäjän puolta ylös. Traileri on poissa pelistä koska vetoautossa ei kunnossa joten ajaen mennään rajalle. 1# Isoja teitä Sveto - antrea - sairala - räisälä - käkkäri - sysky, 323 Km, 8 tuntia. 2# Oikoen pikkuteitä Sveto - Losevo - Sairala - Kaukola - Kaarlahti- Sysky, 264km, 8 tuntia Mitä matkassa voittaa sen ajassa häviää, oikoreitti on sitten helvetillistä rytkytystä (2008 repes takaiskarit). Ajat on viitteellisiä koska otettava huomioon että teiden kunto on parantunut huomattavasti, osa vertailureitistä ajettu ilman takaiskareita 2008 ja Hiitolan ohi pääsee nykyään pikatietä. Oikea aika voi siis olla mitä vaan 5 - 8 tunnin väliltä. Ketä nyt oli enää lähdössä keskiviikkona iltapäivästä? Pääsen töistä varmaan noin klo 14 joten realistinen startti 14.30? |
Lainaus:
Ihan kelvollista tietä, laiton Mikjus:ille viivat, niin voi arpoa ajoaikoja. Syskyltä takaisin ajettiin uutta ohitustietä. Ei kannata ajaa Mertjärven-Kirvun kautta, jos haluaa reippaammin edetä. TEMÄHIK |
Kiitos. Viivasta oli tosi paljon apua. Reitti tarkentui -> 307 km ja aikaa mennyt noin 6 tuntia. Keskinopeus siis 60 kmh luokkaa. Ei paha. Sopiva näille vatkaimille. Matka on melkein sama kuin ajaisi Suomen puolta +-2km, ainakin google mapsin mukaan.
|
Lainaus:
Nähdäänkö pölkkybaarilla? Mun appari pitää hakea kouvolasta/valkealasta ja sen jälkee johku kauppaan sit, vai käyttekö te kaupassa ennakkoon? Tollukka tulee trailerilla johku rajan pintaan et se liittyy sit samaan tullijono letkaan. |
Jees kalusto ois kokolailla valmiina reissuun.
Makuuvehkeet ja vaatesäkki kyytiin ja menoks. Alkas olla jo polte lähtee :D |
Joko romut on kasassa?
Lähetään koht hollolasta lappeenrantaa kohti ja matkal jussukka&janne liittyy mukaan ja kausalassa pitäis tavoittaa klaukkalan hurjat :D |
Lainaus:
Rover porukkaa kannaksella huomenna. TEMÄHIK |
Jep. Kotona ollaan! Reissu sujui hyvin ja auto pysyi pelti ja lasivaurioita lukuunottamatta ehjänä. Kiitoksia kaikille reissussa olleille. Oli huippu kivaa. Kuvia tulee myöhemmin.
|
Kiitokset kaikille mukavasta reissusta! Reitit oli tosi mukavia ja maisematkin olis ollu varmaan hyvät jos olis kerinny osalle pätkästä päivän valon aikaan :D
Pajerosta tilttas laturi perjantai iltana, loppupätkä ajeltiin sitten otsalampun ja yhden työvalon valossa läpi. Kummaltakin puolelta karkas takanta jarrupalat ja kaks rengasta vaihdettiin pois tulo matkalla, Kiitokset Tapsalle ja muille ketkä jeesaili! Ensimmäinen venäjän reissu mulle, mut ei varmasti viimeinen :D Jos sitä vaikka ens kerralla omalla autolla mukaan.. Alla muutama kuva satunnaisessa järjestyksessä ja profiilissa lisää. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=197828 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=197835 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=197825 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=197822 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=197821 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=197817 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=197842 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=197843 |
6 Liiteet
Hyvä reissu. Kiitos. Muutama photo.
|
Sivu luotu: 04:04 (GMT +2). |