![]() |
Kehä ykkösen peltipoliisit töissä.
Pistinkin merkille jotta talven aikana on kasvanut kehä ykköselle noita peltipoliiseja nopeutta valvomaan.
Nyt olikin paikallislehdessä jotta tämän viikon maanantaina (1.2.2016) on otettu käyttöön ja odotetaan arviolta 30.000 räpsyä vuonna 2016. Ensimmäinen kuva ylinopeudesta tuli vain muutama minuutti kameroiden päälle laittamisesta Espoossa. Tolppia on kehä ykkösellä 35 kpl ja kumpaankin suuntaan on yhdessä pyritään pitämään kamera. Ajakaan rajotusten mukaan jos pystytte niin säästyy rahaa muuhun. t. Ismo Ämmä |
Liki joka päivä kuljen ykköstä turun motarilta malmille. Nyt tällä viikolla jo pari jännää tapausta käynyt kun nopeus tiputetaan varmuudeksi 20km/h alemmaksi kuin sallittu ( jotkut siis tolpankohalla ) ja tähän yhdistetään vaikkapa 3 autoo jotka punkee hitaiden kaistalle = vauhti tippuu 80 alueella 40.iin sielä 10 auton päässä tämän vuoksi.. jokainen voi siitä laskea että miten tämä vaikuttaa liukkaalla kelillä ruuhka aikaan.. muutenkin ko. Tienpätkällä jos pidät reilu turvaväliä niin menee noin 3 sekunttia kun edessä on niin monta autoa kun vaan sopii. Kohta siirryn taas kehä3 käyttäjäksinja kierrän hiukan pidemmän matkan.
|
Joku vois tehä tutkimuksen et kuinka monta kolaria/läheltä piti tilannettaa syntyy peltipollareista.
|
Monesti tuo on ihan hyvä tapa valvoa nopeuksia, mutta nyt on hiukan menty vikaan. Muutaman kameran oisin vielä nielly, mutta muutaman kilsan välein pönttö on hiukan liiottelua. Ei siin muuten mitään, mutta kun nuo nopeusrajoitukset muuttuu kehällä muutamassa kohassa tosi ilkeästi. 80->60 muutoksen kohalla kun on pönttö, niin ruuhkassa se tekee sen, että porukka kiireellä hiljentää tolpalle ja 800m päässä tolppasta jono toppaa aikasen joutuin, kun nopeuden lasku kertaantuu. Sitten kun lisätään siihen joku kiihdytyskaista, mistä porukka yrittää liittyä 80km/h vauhdista pieniin väleihin, niin arvaakin jo lopputuloksen. Kai tällä nyt ainakin saadaan se työllistävä vaikutus peltikorjaamoille :D
|
Ei käy kateeks alueella liikkuvia. Mutta sitä firmaa käy, joka valmistaa niitä tolppia. Eikös ne maksanu sen 50 000e ja siihen ei sisälly ne kameravehkeet.
|
Tämä vielä päälle niin sit on varmasti turvallista ja hyvä olla kaikilla: http://m.taloussanomat.fi/kansantalo...ia/20161351/12
Käsittämätöntä perseilyä tuplata kolmatta kertaa vuoden sisään sakkoja. :mad::mad::mad: Alkaa isänmaallisuus kadota pikkuhiljaa kun maa ajetaan ihan sekopäiseks kantaväestön veroilla, sakoilla ja mamujen hyysäämisellä. Ja en sano sitä ettenkö vois ajaa rajoitusten mukaan mutta just nämä humppaajat, etenkin ruuhka-aikaan. Sylettää hyppiä jarrulle kun joku hinaaja polkee jarrua tolpan kohalla vaikka ajaa valmiiks alinopeutta, se kun heijastuu pitkälle ja kertautuu. Jonon vetäjä kun hiljentää 5 km/h niin 10. jonossa hiljentää jo 30 km/h jos on tarpeeks uunoja välissä. |
Pyh.
|
Koukatkaa oikealta ohitte... :).
Nojooh, kylähän tuo varmadti aiheuttaa haitari-ilmiötä, sitä se tekee muuallakin kun peltipoliisi tulee näköpiiriin. Se mikä ihan oikeesti jurppii on tuo sakkojen korotus ja kun muistaa että 3 sakkoa/vuosi niin kortti kuivamaan.... |
Pelti Pollarit.
Eikäku, paikallislehdessä kerrottiin jotta nuo tulivat vähentämään ylinopeuksia ja näin onnettomuuksia.
t. Ismo Ämmä |
Taitaa kohta olla helpompi ottaa se rekisterikilpi pois siitä auton keulasta.
Tokaisee että katsos kettua kun varastaneet kilven jos joku järjenjättiläinen asiaa ihmettelee , pienempi rike varmaankin kuin ne monta kertaa korotetut sakot. Eihän tässä ole muutenkaan mitään järkeä :( Ihmettelijäthän voi kätevinä poikina tehdä sen varkaus/rikosilmoituksen eikös tämä poliisivoimat ole myös palveluammatissa vaikka sitä ei joskus uskoisi. |
Lainaus:
Mitesse loppujakaan meni laki siitä et autossa pitää olla 2 rekisterikilpeä takakilpi pitää olla "noin keskellä" ja valaistu Onko se totta, ettei missään sanota mitään etukilven sijoituksesta? |
Lainaus:
|
Corveten omistajia voi haastatella, ne kun tykkää ajella ilman etukilpeä ja sakko etukilvettömyydestä on kuulemma kova...
|
Lainaus:
Vanhassa laissa oli totta, mut muuttu jo vuosia sitten. |
Mikäs etukilven "oikea" paikka on? Voinko pistää sen vaikka tuulilasin yläpuolelle kaariputkeen? Ihan näin offitopicina.
|
Lainaus:
Lainaus:
|
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Hitto mullahan on laiton kiinnitys kun on semmoiset valkeat muoviset kiinnitysruuvit :eek: |
Eli joku virkainto on kattellut lehdistä tai kierrellyt cruisingeissa kattelemassa et rodeissa on maskin sisäpuolella etukilpi ja sehän pitää kieltää, ettei kukaan vaan näytä erilaiselta :mad:
Lainaus:
|
Eikö se ole paljon helpompaa kun ajelee vaan rajoitusten mukaan, vuosia ajellut kehä III päästä päähän ilman sakkoja, ei ole kovin vaikeaa ja aina olen töihin ehtinyt.
Tämä ei ole siis tarkoitettu moraalisaarnaksi vaan kysyn ihan vilpittömästi. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lähtee 3 minuuttia aikasemmin, säätää cruisen jonon keskinopeuteen (40 Km/h ?) , mankan 100% ,
reiskat päähän ja kattelee ku ohiajelijat heittää tollasia Mr.Bean tervehdyksiä ja vastailee niihin lentosuukoilla :D . |
Lainaus:
|
Lainaus:
Eli en kiihdytä , vaikka edellä ajava niin tekeekin."ylipitkä" turvaväli kuroutuu kiinni, kun edellä oleva jonon osa hidastaa ja turvaväliä muodostuu, kun edellä oleva jono kiihdyttää. Oma nopeus pysyy samana ja takana tulevan jonon "humppaaminen" vähenee. |
Lainaus:
|
Sehän näillä kamereteillä vituttaa, ja varsinkin Kehä III ja nyt myös Kehä I, kun jengi ei oikeasti osaa ajaa sitä rajoituksen mukaista nopeutta. Tolppien välit 100-110km/h mittarissa, ja tolppien kohdalla varmuuden vuoksi 65-70km/h. Vittu mitä urpoja. Ruuhkaliikenteessä tuo aiheuttaa melkoista pumppausta, ja jo muutenkin liian pienet turvavälit aiheuttaa sitten tilanteita muodossa jos toisessa.
Sama vaikka ajaisit puolityhjällä tiellä cruise päällä, niin aina on joku saatanan nutipää edessä tolpan kohdalla 70km/h mittarissa, kun varmuuden vuoksi vielä pitää ajaa kahta kaistaa rinnakkain samaa vauhtia. Itselle on tullut kahdet "vahinkosakot", kun en ole huomannut rajoituksen tippumista maantiellä ja on ollut tolppa. Omia mokia, mutta ei tarkoituksellista ylinopeutta. Muuten pyrin ajamaan liikennevirran mukaan. Mitä tulee tuohon Kehä I liikenneturvallisuuden parantamiseen: jossain näin tilaston jonka mukaan tietä käyttää keskimäärin 90 000 ajoneuvoa vuorokaudessa. Onnettomuuksia on ~240kpl./ vuosi, ja niissä loukkaantuu n.40 henkilöä vuodessa. Eli siis hieman vajaa 33 000 000 ajoneuvoa vuodessa, ja noin vähän onnettomuuksia/ loukkaantumisia? Ehkä nuokin tolppien rahat olisi voinut sijoittaa paremmin. Kaikenlisäksi tolpat eivät millään muotoa paranna ajokäytöstä, turvavälejä, vilkun käyttöä, toisten huomioimista liikenteessä yms... sitä parantaisi poliisin näkyvyys liikenteessä, mutta niitähän ei ole kun ei ole määrärahoja. :mad: |
Tolppa poliisit.
Joo, Alussahan nämä tolpat vähän häiritsee menoa ja jos ne tiedostaa niin eihän sitä sakkoja noista tule.
Tälläkin keskustelulla ne saatiin onneksi ainakin muutamien tiekäyttäjän mieleen ja näin toivottavasti muutama sakonmaksu säästyy. ;) t. Ismo Ämmä |
Nehä vois laittaa sellasen kameran mikä on yhteyvvessä sellasee digitaali nopeusnäyttöön niin ne sais paljon vähemmällä kameramäärällä sakkoja, katos kun laittas sen tekee silleen et auto ajaa ohi sen taulun joka näyttäs vaikka 80km/h ja sen jälkeen se vaihtuu 60km/h ja kamera tietenki sit tuijaa jos joku ajaa ylinopeutta(Yli 60km/h) jota se äskeinen autoilija nyt ajaa. Helppoa rahaa valtiolle ja ei tarvi 100metrin välein tolppaa :)
Oikeudessa voi sit selitellä et ihan varmaa se näyttö näytti 80km/h eikä 60km/h. Noihan on nii helppo sekottaakki keskenään että... :D:D:D |
Mua ei noi kamerat haittaa. Edellä ajavaan reippaahkosti väliä (että siihen eteen mahtuu ne audit, bemarit ja muutenvaan kiireiset, joiden on pakko päästä eteen roiskimaan mutaa tuulilasiin), ajellaan nimellisnopeutta ja annetaan kaikkien mennä ohi ja itte keskitytään radion kuunteluun. No worries. En jaksa riehaantua noista kameroista.
|
Onhan se peltipoliisi tosi kustannustehokas tapa kerätä lisää rahaa valtino kirstuun.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
On tosi helppoa olla tällainen autisti; ajaa vaan rajoitusten mukaan niin ei ole ongelmia peltipoliisin kanssa.
|
Lainaus:
paitti just viime vk tuli testattua Lahdessa tolpan toiminta heppa koppi perässä :D 7 sataa kertaa tuostaki tullu ajettua mut kahvin juonti ja tupakointi ajaessa aiheutti muisti katkon :D |
Peltipoliisit.
Lauantaina ajoin kulmaan Kehä 1. pitkin ja huomasin jotta siinähän on oikein tupla kamerat ainakin kahdella suoralla, eli kumallekkin kaistalle omansa.
Eli ei siis mitään hyötyä ajaa vasentakaistaa ylinopeutta. Ajelin vakkarilla sallittua nopeutta ja niin meni kovasti autoja ohi vaan ei yhtään räpsyä näkynyt? Nopeuksia tuolla matkalla oli 80, 70 ja 60 ja yhdet kamerat on 70 alueella ennen espoon tunnelia jossa nopeus on 60. Takasin ajoin kehä 3. pitkin ja sielä on 80 ja 100 nopeudet ja taas meni lähes kaikki ohi kun vetelin sallittuja nopeuksia oli kyllä mukavampi ajaa kun sielä on harvemassa kameroitakin. Itse olen saanut kamera sakon kun oudolla tiellä otin vauhtia ylämäkeen tarileri perässä jossa auto transportterilla ja kamera oli mäenalla ja vissiin siinä risteyksessä 60 kmt ja kameran jälkeen pitkä mäki ja 80kmt. Mäen päälle kuin pääsin niin vauhtia oli enään 55kmt ja jono autoja perässä. Kyllä hymyilytti. t. Ismo Ämmä |
Töihin ajan päivittäin kehää pitkin Lahden ja Turun motareiden välin. Länteenpäin en ole nähnyt missään tolpassa kameraa sisällä, itäänpäin näyttää olevan kahdessa eri kohdassa. Eli ei voi heti kameran jälkeenkään ajaa loppumatkaa vanhaan malliin :-)
|
Kamera tolpassa?
Miksikäs se näkyisi ulospäin että onko kamera vai ei ja miksi se kannttaisi näyttää?
Ystäväni uskoi kovasti että silloin ei ole kameraa kun toinen linssi on oranssi, Yllytin häntä sitten sjamaan kovaa kun senhän näkee jo sitten pitkältä. Sai sakot joten ei usko enään tuohon teoriaan. ;) t. Ismo Ämmä Lainaus:
|
Muistan kyllä lukeneeni, että kaikissa tolpissa on kamerat koko ajan ja ne ei enää ole sellaisia, että tarvii käydä paikalla, menee sähköisessä muodossa suoraan Pasilaan yms paikkaan, jossa ne kuvat tulkitaan...
|
Kameroita?
Tossa paikallislehden jutussa polliisi kertoi että kokoajan pyritään yhdessä tolpassa pitämään kameraa per suunta.
Tiedä sitten kiun on? t. Ismo Ämmä Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Mutta tuohon kehä 1:sen valvontaan liittyen. Noilla tolpillahan ei ole mitään tekemistä turvallisuuden kanssa. Ne on vain ja ainoastaan rahastusta varten. Jos niillä olisi jotain tekemistä turvallisuuden kanssa niin ne kuvaisi kehä 1:sen tunnelia. Kukaan ei aja siinä tunnelissa 60 vauhtia. Nyt kun nuo tolpat on tullut tuonne niin on ainakin itse huomannut jumittamisen lisääntyneen. Siinä tolpan kohdalla kun pitää ajaa joku 60-70 vaikka on 80 rajoitus. Eli tolppien tarkoitus on tuottaa lisää ruuhkaa, minkä myötä saadaan sitten lisää maksuja ruuhkamaksun muodossa. Edelleen se paras vaihtoehto olisi jos poliisi oikeasti suorittaisi sitä liikennevalvontaa joskus. Enkä tarkoita mitään typeriä kamera-autoja vaan ihan oikeasti kaveri olisi siellä tutkan kera ja pysäytettäisi se ylinopeutta ajava. Kyllä sillä on paljon enemmän vaikutusta nopeuksiin kun saat samantien käteen sen sakon kun olet ajanut ylinopeutta, eikä niin että saat sakot käteen kuukausi sen jälkeen kun et edes muista ajaneesi ylinopeutta. |
Lainaus:
|
Juu länteen päin mentäessä ei ole kameroita mutta itäänpäin kylläkin useita. 600 metriä taitaa olla muuten lyhkäsin väli noilla!:eek:
|
Ottaako ne teijät hurjastelijat molemmilta kaistoilta?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Onhan noita nytkin ykköskehällä kymmeniä tolppia, mutta vain 1 kamera! http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1454905785845.html |
Lainaus:
Se hyvä puoli noista tolpista että empä oo kertaakaan tutkan kans poliisia nähny tuossa tiellä 45 mitä oon suhaillu päivittäin jo 11 vuotta. Tolpat kun muistaa jo unissaan niin mikäpä tuossa ajellessa jos ei olis niin paljoo menijää. |
Ne ei tohi pistää sinne kuppavaaran tunneliin kameroita, kuten tokko muihinkaan. Tarvitaan vaan se yks rattitaapero kun röörissä kameran nähessään vetää hiilet kiinni, ennenku ees mittariinsa kattoo, ja takana on kohta kymmenen ratissauneksijan koslaa mytyssä ja tulipalo tunnelissa. Aletaan kysellä jo kenen idea tämä oli. Ei tasamaalla, palakoot paskat, voi ne aurata sivuun.
|
Lainaus:
|
Sain vuosi sitten kyselylomakkeen josta kävi ilmi kellonaika,nopeus,rekisterinumero ja paikka ,lapussa oli kaksi ruutua myönnätkö vai kiellätkö kielsin kun en ollut siellä päinkään tekoaikaan.Parinviikon päästä tuli lappu josta kävi ilmi mistä sakon saa noutaa ja mukana puhelin-numero pitää ilmoittaa kun menee,Soitin ja kyselin että miksi sakkoa ei lähetetä kuskille vaan omistajalle jonka olisi voinut kuvastakin päätellä vastaus oli yksinkertaisesti kuvalla ei ole väliä ajoneuvon omistaja vastaa aina sakoista.Pitkän väännön jälkeen sakko lähetettiin kuskille eikä asiasta sen jälkeen ole mitään kuulunut.
|
Tänään iltapäivällä ajoin liki koko kehä ykkösen ja liikenne sujui mallikelpoisesti. Yhdenkään tolpan kohdalla ei ollut "jarrut pohjaan" efektiä, oikeastaan ihan päinvastoin. Ite vedin vakkari päällä lukemassa 85 km/h todellista nopeutta koko pätkän ja ei tarvinnut jarrutella. Ehkä ruuhka-aikaan tilanne on toinen, siitä ei ole kokemuksia.
|
|
Toivottavasti ne tuossa rempassa tajuaisi poistaa myös vihdintieltä liikennevalot kehä 1:lle. Lisäksi voisivat hieman muuttaa sitä hämeenlinnantien liittymää kun lähdetään pohjoiseen päin. Siinä on melkoiset ruuhkat joka päivä.
|
Kehä 1 remontti
Joo, Kontulan risteyksessä on palanut vihreää kahdet liikennevalot jo ainakin 20 vuotta putkeen kehää pitkin Itistä kohti ajaville??? Nekin vois varmaan siirtää jo muualle hyötykäyttöön?
Tosin siinä kohtaa ei oo remonttia tiedossa, joten ei niitä kukaan asiasta päättävä huomaa, joten palavat varmaan toiset 20 vuotta? t. Ismo Ämmä Lainaus:
|
Toinen mikä hämää on vihdintie pohjoiseen ja käännyt kolmoskehälle itään. Vihreä nuolivalo killottaa ajasta iäisyyteen. Mitään virkaa sillä ei ole.
|
Tulipa näistä nuolivaloista mieleen, minua ihmetyttää miksi Suomessa ei ylipäätään saa kääntyä oikealle punaisia päin, ja/ tai ei ole tehty paljon enemmän oikealle käännyttäessä liikennevalot ohittavia jakajia.
Kääntymisen oikealle pitäisi olla aina sallittua jos risteyksessä on "pyöreä valo" valon väristä riippumatta - jos ei ole erikseen lisäkilvellä kiellettyä ko. paikalla. Sujuvoittaisi ihan helvetisti liikennettä, eikä oikeasti huonontaisi liikenneturvallisuutta millään tavalla kun vaan porukka tiedostaa asian = oikealle punaisia päin kääntyvällä olisi pakollinen pysähtyminen, ja punaisen palaessa väistää kaikkia tielläliikkujia. Toimii monessa paikassa ympäri maailman oikein hyvin, mutta täällähän se ei tule kuuloonkaan.. :rolleyes: |
Oikealle kääntyvä.
Jep.
Useita vuosia sitten tuttustuin tuohon käytäntöön Atlantassa USAssa. Ekan päivän jälkeen oli jo tottunut tuohon kun muutaman kerran torve soittivat takana. ;) Sen jälkeen se meni ihan luonnostaan. Toimii. t. Ismo Ämmä Lainaus:
|
Lainaus:
Ettei muuten olisi pelastusajoneuvoja varten? Jos en ihan väärin muista, niin sillon kun tuli liuta paloautoja ym Kontulan suunnasta ja olivat liittymässä kehän itään menevään liikenteeseen siinä Myllypuron kohdalla, niin valot vaihto punaselle. Nyt kun mietin, niin onhan se varsin tympeä kiihdytyskaista liittyä jollain palokunnan tikasautolla liikenteeseen vaikka ruuhka-aikana :D |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Turhat valot.
Empä usko. Nykyjäänhän Kontulasta itäänpän käätyvillä on eritasoliittymä käytössään eikä valoja tarvita ja näin valot on ihan turhat.
Kyllä ne prankkaritkin pyrkivät ajamaan normi kaistoja oikeisiin suunntiin ja näin vähiten sekoittavat normi liikennettä. Eikä ne valoja tarvitse kun on omasta takaa. Missäs tossa on lähin paloasema? t. Ismo Ämmä Lainaus:
|
Lainaus:
Kunnallinen pysäköintivirhemaksu (jonka omistaja joutuu viimekädessä maksamaan) on sitten eri asia, kun ei ole rikos vaan hallinnollinen maksu (vero). Niissä ei voi vedota perusoikeuksiin jotka perustuslaki, YK:n yleismaailmallinen ihmisoikeuksien julistus ja Euroopan ihmisoikeussopmus meille jokaiselle täällä takaavat :rolleyes: |
jostai just luin,että suomessa olis noin 900 tolppaa ja 90 kameraa
|
Sivu luotu: 00:50 (GMT +2). |