Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Teboilin -29/-34 (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=141057)

SptV 08.01.2016 20:03

Teboilin -29/-34
 
Ihan kivaa mömmöö jos tykkää tehä kynttilöita ja menettää yöunia..

Tää kyl kuuluis tonne voi v***U kun v****taa ketkuun..

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=187116

Ennen teboiliin voinnu luottaa.. Tyhjennettyyn tankkiin laitettu .

pee 08.01.2016 20:10

Paljonko oli pakkasia, ja oisko voinu olla suodatin parafinoitunut aiemmasta ?

SptV 08.01.2016 20:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1275980)
Paljonko oli pakkasia, ja oisko voinu olla suodatin parafinoitunut aiemmasta ?

Etelän lämmössä ajeltu eli maksimit oli -29 .. 4 samanlaista tapausta, tankattu eri kuukausina.

Tankin tyhjennyksen yhteydessä putsattu sihti ja vaihdettu suodatin.

Kuljukka 08.01.2016 20:41

https://m.youtube.com/watch?v=p1YEfwqd6K8

pee 08.01.2016 21:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kuljukka (Viesti 1275993)


Reps rajusti :D

Late_ 08.01.2016 22:11

Siirry siäkin pois tupaöljystä niin alkaa taas.elämä hymyillä.

-Jarkko- 08.01.2016 22:11

Hehheh... Kävimpähän sit äsken pitkästäaikaa teppoililla tankilla, tais olla virhearviointi kun aamulla pitäis tatsunin liikkuakkin johokii :rolleyes:

Pertsi 08.01.2016 22:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1276021)
Reps rajusti :D

Toi tykkyläinen on muuten ihan huippu seuraa pikku rapulassa aamupalapöydässä :D:D

Hessu888 08.01.2016 22:59

Mulla toimi kyllä tepoilit parin kympin pakkasessa ja suodatin vaihdettu vuosia sitten. Näissä kolmen kympin pakkasissa ei tullu ajettua ollenkaan.

Auttaako tohon parafinoitumisen estämiseen litra bensaa/valopetrolia tankkiin + 2T-öljyä toinen litra?

SptV 08.01.2016 23:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 (Viesti 1276035)
Mulla toimi kyllä tepoilit parin kympin pakkasessa ja suodatin vaihdettu vuosia sitten. Näissä kolmen kympin pakkasissa ei tullu ajettua ollenkaan.

Auttaako tohon parafinoitumisen estämiseen litra bensaa/valopetrolia tankkiin + 2T-öljyä toinen litra?

Kuvanottohetkellä tankissa oli 10l bensaa 200litrassa, se ei riittännyt tälläkertaa.

savustin 09.01.2016 08:06

Minä olen ajanut viimeiset 10-15vuotta pelkästään teboilin kesälaadulla eikä scania ole kertaakaan hyytynyt.Eikä ole pakkasen puutetta ollut -28 näytti mittari kun vaajakoskelta etelään lähdin, pieni pelko perseessä kun kesälaatu tankissa.Hangossa kerran olin tankilla niin toisella puolella mittaria tankkas toinenkin kesälaatua vaikka pakkasta-25,Siinä se puheli että vebastokin toimii vielä nuilla pakkasilla.

Mojoman 09.01.2016 08:10

Lukoil on vaihtoehto vain kun on pakko.

AH 09.01.2016 09:09

Mulla Teboilit ruiserin tankissa ja hienosti pelitti n. -30 pakkasessa

L-200 09.01.2016 11:15

Sama täällä käyttiksessä ja työautoissa, ei kertaakaan mitään ongelmia Teboilin dieseleissä, täällä herjataan aakkosasemilta saadun vesipitoista menomehua autoon

A-P 09.01.2016 11:43

Voitaneen olettaa, että tässä esimerkkitapauksessa ollaan joistakin tai jostakin syystä sattuneen yksittäistapauksen ympärillä. Voihan jollakin asemalla sattuakkin kurat pöntön pohjilta, tai... Muuttujia on tässä yhtälössä niin monia, että tarvitaan onnettumuustutkintakeskus selvittämään syyt ja seuraukset. Eppäillähhän toki soppii, että jokin jakeluketju päästäisi kuraa jakeluun asti.

Kas, muistanpa, että empä olekkaan muistanut tyhjentää vedenerotinta Cruiseristani! Myöhäistä, ja eipä ilman kosaneita taitaisi tippaakaan herua. Kopkop.

wuntzikka 10.01.2016 07:37

omalla kohdalla paremmat kokemukset teppanasta ku nesteen litkuista

AH 10.01.2016 08:07

Se taitaa olla ongelma enemmänkin säiliöiden huollossa tms. kuin toimittajassa...

penaski 10.01.2016 12:06

Ei oo minullakkaan ollu teboilin evväitten kanssa mittään ongelmia. Ne on tankissa työ autossa niinku omassa käyttö rassissakkiin. Ja näkkyyhän tuolla valtratkiin pyörivän ilman ongelmia. Pari päivää sitten oli viton mittarissa -34 ja ihan normaali teboilin talvi laatu tankissa ja hyvin rallatteli.

turakki 10.01.2016 14:11

Toistakymmentä vuotta on menty täysin teboilin kamoilla. Ei se aivan sysipaskaa voi olla. Eka starttaamaton diiseli on nyt pihalla, mutta se onkin pajero.Ongelma taitaa kyllä olla ilmavaivat, kun Bj hyrskyttää nätisti saman aseman kuralla.

VeeWee 10.01.2016 16:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja savustin (Viesti 1276076)
Minä olen ajanut viimeiset 10-15vuotta pelkästään teboilin kesälaadulla eikä scania ole kertaakaan hyytynyt.Eikä ole pakkasen puutetta ollut -28 näytti mittari kun vaajakoskelta etelään lähdin, pieni pelko perseessä kun kesälaatu tankissa.Hangossa kerran olin tankilla niin toisella puolella mittaria tankkas toinenkin kesälaatua vaikka pakkasta-25,Siinä se puheli että vebastokin toimii vielä nuilla pakkasilla.

Scaniassa taitaa olla kova takaisinkierto tankille.

savustin 10.01.2016 19:51

Jep noissa vanhoissa scanioissa ja muissa koneissa missä on vielä vanha p-pumppu on reilu paluu takaisin tankkiin 10mm putkea se vähän edesauttaa tankin lämmitystä,Pulmat alkoi silloin kun tuli 4,s sarja ja ruvettiin pihtaamaan polttoainetta

H_Nietu 11.01.2016 00:48

Ihan sama.......jos se käy dieselillä tai tupaöljyllä.
 
Tai oli se minkä ketjun talvilaatuu tahansa......:D :D :D
On se vanha Scania, Valmet, Foortti, joku muu tai uusi nykyaikainen kikotin......kaikilla herkuilla ja lämmittimillä......
Juuri näin käy kun syys/talvihuolto on tekemättä.......
Eli öljyt ja suti vaihtoon.....ja sen jälkeen vain talvilaatua tankkiin.....
Ja akun kapisiteettikin kannattaa varmistaa.......hehkujen ohella....
Muitakin kikkoja unohtamatta......
Viteolla akuissa riitti ainakin virtaa...... mutta muut huoltotoimenpiteet tais jäädä tekemättä..... :D :D :D :Dut
ps.
Vuonna miekka ja kivi.....jos lisälämpöö ei ollut tarjolla.....sähköllä, kaasulla tai tulilla.....
Perimätietojen mukaan kulkuvälineistä jäähdytysnesteet ja öljyt viettivät yötä lämpimässä samoin kuin kuljettaja......:D :D :D
Rajan itäpuolella ne kävi ympäri vuorokauden.........tankkiautojen avustuksella......:D :D :D

Nikuzai 11.01.2016 07:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja H_Nietu (Viesti 1276552)
Perimätietojen mukaan kulkuvälineistä jäähdytysnesteet ja öljyt viettivät yötä lämpimässä samoin kuin kuljettaja......:D :D :D
Rajan itäpuolella ne kävi ympäri vuorokauden.........tankkiautojen avustuksella......:D :D :D


Tuttu muisteli aikaa kun pikkujussilla kaivettiin urakoita ja talvella ajettiin rankoja fordsonilla, niin kertoili sit et heillä oli kotitalossa oikeen sellainen iso pannu jossa oli letku lähtö, et sai laskettua nesteet pannuun yöksi ja aamusta sit takaisin koneeseen kunhan ne oli hellalla lämmitetty :rolleyes:

Joskus miettiny itekkin, et kokeilisi vaan kestääkö lohko sitä, et kun pitää lähteä hakee nesteet autosta sisälle kiehauttaa ne pannussa ja sit lorauttaa koneeseen

veijon-esso 11.01.2016 10:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai (Viesti 1276573)
Tuttu muisteli aikaa kun pikkujussilla kaivettiin urakoita ja talvella ajettiin rankoja fordsonilla, niin kertoili sit et heillä oli kotitalossa oikeen sellainen iso pannu jossa oli letku lähtö, et sai laskettua nesteet pannuun yöksi ja aamusta sit takaisin koneeseen kunhan ne oli hellalla lämmitetty :rolleyes:

Joskus miettiny itekkin, et kokeilisi vaan kestääkö lohko sitä, et kun pitää lähteä hakee nesteet autosta sisälle kiehauttaa ne pannussa ja sit lorauttaa koneeseen

Hurjaltahan tuo kuulostaa, mutta niin nuo väittävät aikanaan tehneen kun ei muuten homma onnistunut. Ja akkuja kuulemma kannettiin yöks lämpimään ja latailtavaksi. Aamulla lämmin akku ja kuumat vedet koneeseen niin kummasti lähtee käyntiin peli ku peli.

young n dum 11.01.2016 11:19

Iha nyky ajan meininkiä :D oikee jos on kylmä nii vanista apparin penkin alta raktori akku sisälle lämmittelee ja kone lämmenny jo mont päivää neste kaasulla ja rengas lämmittimellä :D ... jo se et akku on + 20 eikä -20 auttaa kummasti. ;) Ja valmetin konetta purin vkl ni ryssän kesä diiseli oli iha notkaa ku lorahti syöttö pumpulta käsille. - 20

Topi1982 11.01.2016 14:41

Ensimmäinen rekisteröity autoni oli 1951 mallinen rikkaan miehen (=kahdella takaikkunalla)
Kupla VW. Oli peräti 6V sähköt. Kovillakin pakkasilla lähti laakista käymään, kun pidin 100W roikkalamppua palamassa takapenkin alla akkukotelossa.:)

Nikuzai 11.01.2016 18:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja young n dum (Viesti 1276600)
Iha nyky ajan meininkiä :D oikee jos on kylmä nii vanista apparin penkin alta raktori akku sisälle lämmittelee ja kone lämmenny jo mont päivää neste kaasulla ja rengas lämmittimellä :D ... jo se et akku on + 20 eikä -20 auttaa kummasti. ;) Ja valmetin konetta purin vkl ni ryssän kesä diiseli oli iha notkaa ku lorahti syöttö pumpulta käsille. - 20


Toi rengas lämmitinhän on fiksu keksintö, kuhan vaan on sellaista nestekaasua joka suostuu virtaamaan alle +asteiden lämmöissä
Ei ihan viiti sähkölevyä rautalangalla öljypohjaan virittää kuten tuttu aikanaan T2 volkkariin :D

Ja se on muuten tooodella hyvä konsti, et akku on eteisen lämmin

Itellä ooppeli hoki kevväälläkevväällä ja totesin, et tuli rokuli päivä ja kannoin akun päivemmällä eteiseen
Aamusta ei ees kyselly lataamaton akku, et joskos starttattaisiin normaalisti
Tehostin koki valituksesta päätellen järkytyksen ja öljyn paineen merkkivalo sammu toodella pitkien 5sec käynnin jälkeen

Lie ois jossain vaiheessa aika vaihdella ne yks-aste 30;piset notkeempiin kunnei öljyä tarkistettaessa ees rättiin tarttunut vaseliinit :p

Reetu 11.01.2016 23:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja savustin (Viesti 1276485)
Jep noissa vanhoissa scanioissa ja muissa koneissa missä on vielä vanha p-pumppu on reilu paluu takaisin tankkiin 10mm putkea se vähän edesauttaa tankin lämmitystä,Pulmat alkoi silloin kun tuli 4,s sarja ja ruvettiin pihtaamaan polttoainetta

124/470 on kyl senver raju polttoaineen kierto, et Teboilin kesälaatu rokkas keli ku keli, jos vaan oli koko ajan ajossa.
-36 näytti auton oma mittari kylmimmillään, silloin kyl tul jo itelleki mieleen, et oisko pitäny ottaa talvilaatua...

Toinen kerta oli ku jotain hajos aumalle ja muutama tunti meni et kanian ukot sai kuntoon ja pakkasta liki kolkyt, onneks ei tuullut. :D

ZeiZei 12.01.2016 12:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso (Viesti 1276592)
Hurjaltahan tuo kuulostaa, mutta niin nuo väittävät aikanaan tehneen kun ei muuten homma onnistunut. Ja akkuja kuulemma kannettiin yöks lämpimään ja latailtavaksi. Aamulla lämmin akku ja kuumat vedet koneeseen niin kummasti lähtee käyntiin peli ku peli.

Sillähän niissä vanhemmissa moottoreissa on propun tilalla siipimutteri hana. Helpompi tyhjätä vedet. Glykoliahan ei välttämättä ollut tarjolla.

https://lh3.googleusercontent.com/-T...SET%25255D.jpg

Tuossa kuvan autossa ei tosin ole diesel kone, mutta nesteet oli melkolailla jäässä, niin piti sulatella tuolla diesel "webastolla". Sen käyttöakulle annettiin virtaa tuolla pienellä bensa-agrikaatilla. Sen pakokaasut ohjattiin tuolle diesel lämppärille. Akku oli tieten ajettu tyhjäksi edellis iltana saunan pukuhuoneen lämmityksessä :)

Jappi 13.01.2016 01:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Reetu (Viesti 1276778)
124/470 on kyl senver raju polttoaineen kierto, et Teboilin kesälaatu rokkas keli ku keli, jos vaan oli koko ajan ajossa.
-36 näytti auton oma mittari kylmimmillään, silloin kyl tul jo itelleki mieleen, et oisko pitäny ottaa talvilaatua...

Toinen kerta oli ku jotain hajos aumalle ja muutama tunti meni et kanian ukot sai kuntoon ja pakkasta liki kolkyt, onneks ei tuullut. :D

SadoMasoSisun tankin päältä lähti lumet puolen tunnin ajolla vaikka oli yli kolmen kympin pakkaset. Voi vaikka käsiä lämmitellä kun pakkasellakin tankin kylki +15 astetta :D

Reetu 13.01.2016 23:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jappi (Viesti 1277047)
SadoMasoSisun tankin päältä lähti lumet puolen tunnin ajolla vaikka oli yli kolmen kympin pakkaset. Voi vaikka käsiä lämmitellä kun pakkasellakin tankin kylki +15 astetta :D

Joo cummituksel kyl pärjäs kans. Ne vaa ku ei pyöriny 24/7 ni joutu lutraamaan talvilaatua.

Jokusen kerran sai kyl puottaa lohkolämmittimen vastuksen tankkiin, ku ei muistanu vkl valmistautua talvilaadulla... :D

H_Nietu 13.01.2016 23:59

Kai noi tehtaa ukot on osannut suunnitella ton paluu kierron....
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jappi (Viesti 1277047)
SadoMasoSisun tankin päältä lähti lumet puolen tunnin ajolla vaikka oli yli kolmen kympin pakkaset. Voi vaikka käsiä lämmitellä kun pakkasellakin tankin kylki +15 astetta :D

Nii ettei kavitoi.......
Ja sit kun alkaa kavitoimaan.........onnea ja menestystä.....talvikeleillä.
:D :D :D
Ja ainahan se pumppu lämmittää... ja mitä suurempi kierto... niin sitä enemmän..... vaikka uima-allas/poreallas/paljuvesiä.....:D :D :D
Ja nekin pysyy jopa talviaikaan sulina riittävilä kierroilla.
Eikä edes syksyaikaan tarvita hirveesti lämmityksiä....Tosin riippuu tilavuuksista.....

savustin 14.01.2016 06:22

Kyllä sen tankin lämpötila johtuu monesta eri tekijästä tankin sijainnista sekä päällirakenteista, miten koneen lämpö ohjautuu tankkiin sekä tankinkoosta.Siinä on pieni ero jos tankki on 1000L tai 200L


Sivu luotu: 01:45 (GMT +2).