![]() |
Teboilin -29/-34
Ihan kivaa mömmöö jos tykkää tehä kynttilöita ja menettää yöunia..
Tää kyl kuuluis tonne voi v***U kun v****taa ketkuun.. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=187116 Ennen teboiliin voinnu luottaa.. Tyhjennettyyn tankkiin laitettu . |
Paljonko oli pakkasia, ja oisko voinu olla suodatin parafinoitunut aiemmasta ?
|
Lainaus:
Tankin tyhjennyksen yhteydessä putsattu sihti ja vaihdettu suodatin. |
|
Lainaus:
Reps rajusti :D |
Siirry siäkin pois tupaöljystä niin alkaa taas.elämä hymyillä.
|
Hehheh... Kävimpähän sit äsken pitkästäaikaa teppoililla tankilla, tais olla virhearviointi kun aamulla pitäis tatsunin liikkuakkin johokii :rolleyes:
|
Lainaus:
|
Mulla toimi kyllä tepoilit parin kympin pakkasessa ja suodatin vaihdettu vuosia sitten. Näissä kolmen kympin pakkasissa ei tullu ajettua ollenkaan.
Auttaako tohon parafinoitumisen estämiseen litra bensaa/valopetrolia tankkiin + 2T-öljyä toinen litra? |
Lainaus:
|
Minä olen ajanut viimeiset 10-15vuotta pelkästään teboilin kesälaadulla eikä scania ole kertaakaan hyytynyt.Eikä ole pakkasen puutetta ollut -28 näytti mittari kun vaajakoskelta etelään lähdin, pieni pelko perseessä kun kesälaatu tankissa.Hangossa kerran olin tankilla niin toisella puolella mittaria tankkas toinenkin kesälaatua vaikka pakkasta-25,Siinä se puheli että vebastokin toimii vielä nuilla pakkasilla.
|
Lukoil on vaihtoehto vain kun on pakko.
|
Mulla Teboilit ruiserin tankissa ja hienosti pelitti n. -30 pakkasessa
|
Sama täällä käyttiksessä ja työautoissa, ei kertaakaan mitään ongelmia Teboilin dieseleissä, täällä herjataan aakkosasemilta saadun vesipitoista menomehua autoon
|
Voitaneen olettaa, että tässä esimerkkitapauksessa ollaan joistakin tai jostakin syystä sattuneen yksittäistapauksen ympärillä. Voihan jollakin asemalla sattuakkin kurat pöntön pohjilta, tai... Muuttujia on tässä yhtälössä niin monia, että tarvitaan onnettumuustutkintakeskus selvittämään syyt ja seuraukset. Eppäillähhän toki soppii, että jokin jakeluketju päästäisi kuraa jakeluun asti.
Kas, muistanpa, että empä olekkaan muistanut tyhjentää vedenerotinta Cruiseristani! Myöhäistä, ja eipä ilman kosaneita taitaisi tippaakaan herua. Kopkop. |
omalla kohdalla paremmat kokemukset teppanasta ku nesteen litkuista
|
Se taitaa olla ongelma enemmänkin säiliöiden huollossa tms. kuin toimittajassa...
|
Ei oo minullakkaan ollu teboilin evväitten kanssa mittään ongelmia. Ne on tankissa työ autossa niinku omassa käyttö rassissakkiin. Ja näkkyyhän tuolla valtratkiin pyörivän ilman ongelmia. Pari päivää sitten oli viton mittarissa -34 ja ihan normaali teboilin talvi laatu tankissa ja hyvin rallatteli.
|
Toistakymmentä vuotta on menty täysin teboilin kamoilla. Ei se aivan sysipaskaa voi olla. Eka starttaamaton diiseli on nyt pihalla, mutta se onkin pajero.Ongelma taitaa kyllä olla ilmavaivat, kun Bj hyrskyttää nätisti saman aseman kuralla.
|
Lainaus:
|
Jep noissa vanhoissa scanioissa ja muissa koneissa missä on vielä vanha p-pumppu on reilu paluu takaisin tankkiin 10mm putkea se vähän edesauttaa tankin lämmitystä,Pulmat alkoi silloin kun tuli 4,s sarja ja ruvettiin pihtaamaan polttoainetta
|
Ihan sama.......jos se käy dieselillä tai tupaöljyllä.
Tai oli se minkä ketjun talvilaatuu tahansa......:D :D :D
On se vanha Scania, Valmet, Foortti, joku muu tai uusi nykyaikainen kikotin......kaikilla herkuilla ja lämmittimillä...... Juuri näin käy kun syys/talvihuolto on tekemättä....... Eli öljyt ja suti vaihtoon.....ja sen jälkeen vain talvilaatua tankkiin..... Ja akun kapisiteettikin kannattaa varmistaa.......hehkujen ohella.... Muitakin kikkoja unohtamatta...... Viteolla akuissa riitti ainakin virtaa...... mutta muut huoltotoimenpiteet tais jäädä tekemättä..... :D :D :D :Dut ps. Vuonna miekka ja kivi.....jos lisälämpöö ei ollut tarjolla.....sähköllä, kaasulla tai tulilla..... Perimätietojen mukaan kulkuvälineistä jäähdytysnesteet ja öljyt viettivät yötä lämpimässä samoin kuin kuljettaja......:D :D :D Rajan itäpuolella ne kävi ympäri vuorokauden.........tankkiautojen avustuksella......:D :D :D |
Lainaus:
Tuttu muisteli aikaa kun pikkujussilla kaivettiin urakoita ja talvella ajettiin rankoja fordsonilla, niin kertoili sit et heillä oli kotitalossa oikeen sellainen iso pannu jossa oli letku lähtö, et sai laskettua nesteet pannuun yöksi ja aamusta sit takaisin koneeseen kunhan ne oli hellalla lämmitetty :rolleyes: Joskus miettiny itekkin, et kokeilisi vaan kestääkö lohko sitä, et kun pitää lähteä hakee nesteet autosta sisälle kiehauttaa ne pannussa ja sit lorauttaa koneeseen |
Lainaus:
|
Iha nyky ajan meininkiä :D oikee jos on kylmä nii vanista apparin penkin alta raktori akku sisälle lämmittelee ja kone lämmenny jo mont päivää neste kaasulla ja rengas lämmittimellä :D ... jo se et akku on + 20 eikä -20 auttaa kummasti. ;) Ja valmetin konetta purin vkl ni ryssän kesä diiseli oli iha notkaa ku lorahti syöttö pumpulta käsille. - 20
|
Ensimmäinen rekisteröity autoni oli 1951 mallinen rikkaan miehen (=kahdella takaikkunalla)
Kupla VW. Oli peräti 6V sähköt. Kovillakin pakkasilla lähti laakista käymään, kun pidin 100W roikkalamppua palamassa takapenkin alla akkukotelossa.:) |
Lainaus:
Toi rengas lämmitinhän on fiksu keksintö, kuhan vaan on sellaista nestekaasua joka suostuu virtaamaan alle +asteiden lämmöissä Ei ihan viiti sähkölevyä rautalangalla öljypohjaan virittää kuten tuttu aikanaan T2 volkkariin :D Ja se on muuten tooodella hyvä konsti, et akku on eteisen lämmin Itellä ooppeli hoki kevväälläkevväällä ja totesin, et tuli rokuli päivä ja kannoin akun päivemmällä eteiseen Aamusta ei ees kyselly lataamaton akku, et joskos starttattaisiin normaalisti Tehostin koki valituksesta päätellen järkytyksen ja öljyn paineen merkkivalo sammu toodella pitkien 5sec käynnin jälkeen Lie ois jossain vaiheessa aika vaihdella ne yks-aste 30;piset notkeempiin kunnei öljyä tarkistettaessa ees rättiin tarttunut vaseliinit :p |
Lainaus:
-36 näytti auton oma mittari kylmimmillään, silloin kyl tul jo itelleki mieleen, et oisko pitäny ottaa talvilaatua... Toinen kerta oli ku jotain hajos aumalle ja muutama tunti meni et kanian ukot sai kuntoon ja pakkasta liki kolkyt, onneks ei tuullut. :D |
Lainaus:
https://lh3.googleusercontent.com/-T...SET%25255D.jpg Tuossa kuvan autossa ei tosin ole diesel kone, mutta nesteet oli melkolailla jäässä, niin piti sulatella tuolla diesel "webastolla". Sen käyttöakulle annettiin virtaa tuolla pienellä bensa-agrikaatilla. Sen pakokaasut ohjattiin tuolle diesel lämppärille. Akku oli tieten ajettu tyhjäksi edellis iltana saunan pukuhuoneen lämmityksessä :) |
Lainaus:
|
Lainaus:
Jokusen kerran sai kyl puottaa lohkolämmittimen vastuksen tankkiin, ku ei muistanu vkl valmistautua talvilaadulla... :D |
Kai noi tehtaa ukot on osannut suunnitella ton paluu kierron....
Lainaus:
Ja sit kun alkaa kavitoimaan.........onnea ja menestystä.....talvikeleillä. :D :D :D Ja ainahan se pumppu lämmittää... ja mitä suurempi kierto... niin sitä enemmän..... vaikka uima-allas/poreallas/paljuvesiä.....:D :D :D Ja nekin pysyy jopa talviaikaan sulina riittävilä kierroilla. Eikä edes syksyaikaan tarvita hirveesti lämmityksiä....Tosin riippuu tilavuuksista..... |
Kyllä sen tankin lämpötila johtuu monesta eri tekijästä tankin sijainnista sekä päällirakenteista, miten koneen lämpö ohjautuu tankkiin sekä tankinkoosta.Siinä on pieni ero jos tankki on 1000L tai 200L
|
Sivu luotu: 01:45 (GMT +2). |