Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2016 (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=140915)

Nikuzai 03.01.2016 13:05

Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2016
 
Ei haulla löytynyt tän vuotista, niin aloitaan uusi ihan vakavalla asialla


Siis Hä http://www.overdrive.fi/forum/images...s/icon_eek.gif :eek:

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1451385469816.html



Tarttenko toissapäivästä lähtien rekka kortin, et saan tehdä sitä mitä viimeiset 15 vuotta laillisesti ihan vaan C-kortilla http://www.overdrive.fi/forum/images...s/icon_eek.gif http://www.overdrive.fi/forum/images...s/icon_eek.gif


Ymmärsinkö siis oikein et direktiiviä purettaessa en saisi enää vetää kärryä traktorilla jos se painaa yli 3500KG, eli periaatteessa kaikki keskikokoiset traktorit joita täälläkin on varmaan puolella lumikoneena http://www.overdrive.fi/forum/images...s/icon_eek.gif http://www.overdrive.fi/forum/images...s/icon_eek.gif

hitoy 03.01.2016 13:40

Tosi nopee luin mut joo CE kortti ja pätevyydet JOS menopeli kiitää kuuttakymppiä. Perus hitaissa ei ongelmaa.

Kala92 03.01.2016 13:47

Ihan kiva yritys taas sekoittaa asiaa, mistä ei oikein koskaan mitään selkeää lainsäädäntöä ole saatu :D Eli tod.näk jatkossakin ajelen kotopuolessa 6000kg traktorilla 20t kärry perässä ihan tyytyväisesti maatila-ajoa 55km/h. Tätä pykälää ollaan monet kerrat muuteltu suuntaan jos toiseen ja koskaan ei varsinaiseen työntekemiseen ollut mitään vaikutusta, vaikka poliisitkin on pysäyttänyt jonkun kerran vain todetakseen kiinnitysten olevan asianmukaiset :D

Hanna 03.01.2016 19:54

Kenenköhä aivopieru tuokin on ollu? :confused:
Ai että sieppaa... Yritetäänkö tuolla tappaa maatalous vai saada valtion kassaan lisää rahaa kun isännät joutuu yhtäkkii ajamaa rekkakortteja?

Tuota ei oo kyllä mietitty ihan loppuun saakka:mad:

Aion kyllä jatkossakin vetää traktorilla peräkärryä vaikka ei oo E korttia ja näytän keskisormea eduskunnan runkkareille!

hitoy 03.01.2016 20:26

Onko siis kaikilla yli 60 kulkevat vehkeet? Mun mielestä ihan ok että nuo kovaa kulkevat vehkeet vaatii saman ajokortin ja pätevyydet..
Edit. Voi olla että autoilioita hiukan sieppaisi kun 15v jamppa tai jamina söis leivän pöydältä nopealla traktorilla ja kärryllä ilman kalliita kortteja ja pätevyyksiä..

Ranee 03.01.2016 21:04

Moniko traktori tällä hetkellä västärkin( joka suomessa ei saisi kulkea yli 60) lisäksi kulkee yli kuuttakymppiä tehtaan jäljiltä?

Vai tuleeko traktorien luokkiinkin muutoksia?

Hanna 03.01.2016 21:16

Nii joo tosiaa jos lukis vähän tarkemmin ton jutun...
Kuvittelin et koskis kaikkia traktoreita mut koskiki lähinnä yli 60km/h kulkevia...
:o

Tojo4wd 03.01.2016 21:21

Tossahan on nimenomaan kyse liikennetraktoreista jotka saa kulkea kuuttakymppiä.

Maataloustraktoreilla saa edelleen mennä niinkuin ennenkin.:)

Lainaus tosta iltasanoman jutusta.

Jatkossa traktoriajokorttien nykyinen T-luokka säilyy ennallaan: traktorin suurin rakenteellinen nopeus on 40 km/h ja kuljettamisen alaikäraja 15 vuotta. Väliluokka LT käsittää traktorit, joiden suurin rakenteellinen nopeus on 40 - 60 km/h. Myös tämän ajokortin voi suorittaa jo 15-vuotiaana.

Kaikkein nopeimpien, yli 60 km/h kulkevien traktoreiden kuljettamiseen vaaditaan auton ajokortti. Korttiluokka riippuu traktorin kokonaismassasta.

Kevyitä, kokonaismassaltaan alle 3500 kiloa painavia traktoreita saa kuljettaa B-luokan henkilöautokortilla. Painoluokka 3500-7500 kg edellyttää C1-luokan korttia. Tätä painavampia saa kuljettaa C-kortilla. Peräkärryn vetämiseen tarvitaan vastaavasti BE-, C1E tai CE-luokan kortti.

Traktorin kuljettajalta vaaditaan jatkossa ammattipätevyyskoulutus vain silloin, kun kuljettaminen edellyttää kuorma-autokorttia. Yksityisissä ei-kaupallisissa ajoissa ei ammattipätevyyttä kuitenkaan vaadita.

Nikuzai 04.01.2016 08:01

Luokitellaanko ny sitten traktorimönkijät +60Kmh traktoreiksi eli 2,5 kertaa kokonaismassa traileria perään ja rajoitin lähimpään lepikkoon :confused:

No nyhän traktori mönkijä alkaa vaikuttaa kiinnostavalta laitteelta, joku +800kg honda toista litrasella koneella, niin sillähän saa jo vaunuakin kiskoa :D

wuntzikka 05.01.2016 21:31

http://www.ikh.fi/Jaanastat/BG1200_J...RIP_100KPL_PKT


tuoko on kooltaan se, mitä kannattais ruuvata? kun ei viitsisi maksaa itteesä kipeeks siitä, että saa uudet nastarenkaat alle 2 kuukaudeks. tai toinen vaihtoehto nastat liikkeessä, mutta taitaa olla taas niillä enempi suosiossa ammuttavat nastat, vai oonko väärässä?
kun ei taida tämäkään talvi kestoltaan olla kovin kummoinen, niin sillä ajatuksena kävi nuo ruuvattavat.

paljonko noita sitten pitäs pyöräyttää renkaisiin, jos on 31x10,5x15 bf goodrich mt 2 ?

Micco 06.01.2016 18:27

Onko jotain keinoa mikä ei tule itelle mieleen. Millä sais varmistettua ettei moottorin huohotimen letku jäädy umpeen. Tänään tuli ajettua toyotan 1kzt moottorilla varustettu auto sisälle lämpimään, ja parin tunnin jälkeen huomasin lattialla lammikon huohotin letkun kohdalla, lammikko osoittautui vedeksi.
En keksi muuta kuin et letkun sisällä olisi ollut jäätä/härmää joka suli sitten lämpimässä, huohottimen kerääjä säiliössä oli pari teelusikallista vettä.
Huototin on mallia... venttiilikopasta letku (n.40-50cm) kerääjä purkkiin, purkista letku (n.1m) auton alle laatikon viereen. Letku on koko matkaltaan laskeva eli ei pitäisi jäädä vesi/öljy makaamaan sisälle.

Kerääjäpurkin olen tehnyt pajeron vanhasta pissapojan tai valojenpesuri säiliöstä, oisko tilavuus reilu litra. yhdestä kulmasta sisään ja yhdestä ulos, letkujen sisä mitta on luokkaa 16mm.

Auttaiskohan jos pelkästään lyhentäisi mahdollisimman lyhkäiseksi tuon purkista ulos tulevan letkun, poiskaan sitä ei viitteis jättää ku sit on taas konehuone ihan klähmässä ja suodattimen letkuun en liitä huohotinta vaikka se kuinka kuuluisikin mennä sinne.

Olisiko jollain muita ideoita tai ajatuksia?
Hiukan jännittää jos letku vaikka jäätyy hissukseen kokonaan umpeen.

paavojaelvis 06.01.2016 18:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Micco (Viesti 1275421)
Onko jotain keinoa mikä ei tule itelle mieleen. Millä sais varmistettua ettei moottorin huohotimen letku jäädy umpeen. Tänään tuli ajettua toyotan 1kzt moottorilla varustettu auto sisälle lämpimään, ja parin tunnin jälkeen huomasin lattialla lammikon huohotin letkun kohdalla, lammikko osoittautui vedeksi.
En keksi muuta kuin et letkun sisällä olisi ollut jäätä/härmää joka suli sitten lämpimässä, huohottimen kerääjä säiliössä oli pari teelusikallista vettä.
Huototin on mallia... venttiilikopasta letku (n.40-50cm) kerääjä purkkiin, purkista letku (n.1m) auton alle laatikon viereen. Letku on koko matkaltaan laskeva eli ei pitäisi jäädä vesi/öljy makaamaan sisälle.

Kerääjäpurkin olen tehnyt pajeron vanhasta pissapojan tai valojenpesuri säiliöstä, oisko tilavuus reilu litra. yhdestä kulmasta sisään ja yhdestä ulos, letkujen sisä mitta on luokkaa 16mm.

Auttaiskohan jos pelkästään lyhentäisi mahdollisimman lyhkäiseksi tuon purkista ulos tulevan letkun, poiskaan sitä ei viitteis jättää ku sit on taas konehuone ihan klähmässä ja suodattimen letkuun en liitä huohotinta vaikka se kuinka kuuluisikin mennä sinne.

Olisiko jollain muita ideoita tai ajatuksia?
Hiukan jännittää jos letku vaikka jäätyy hissukseen kokonaan umpeen.

Armaflexiä tai vastaavaa eristettä letkujen ympärille.

kenppi 06.01.2016 18:40

Meneekö siinä huohotinletkun lähellä mitään nesteletkua? Yks vaihtoehto ois sitoa se huohotinletku nesteletkun kylkeen kiinni, niin lämpiäisi aina kun moottori on lämmin. Nuo kun vielä eristäisi jollain lämpöä sitovalla kääreellä niin jäätyisi korkeintaan vasta siellä säiliön pohjalla :)

Micco 06.01.2016 18:56

Uskoisin et purkilta auton alle menevä letku on se johon muodostuu jäätä, ja samalla suunnalla ei mene mitään lämpimiä letkuja. Kävi mielessä et vois koittaa ihan vaihteiston kylkeen sitoa letkun, mut hiukan hankala toteuttaa. Eriste vois olla tietty yks keino jota vois koittaa Tiedä sit oikeen missä vaiheessa se sitä jäätä kerää. Aamulla kun töihin ajoin parkkiin niin silloin ei mitään lammikkoa tullut pihalle, pystyi tarkistamaan jälkeen päin koska oli "koskematon" lumi siinä kohtaa, mut sit ku kesken päivän ajoin sisälle niin silloin suli letkun sisältä. Eli mahtaako jää alkaa muodostua siinä vaiheessa kun auton sammuttaa, on pakkasta ja letkusta hönkii vielä aikansa lämpöistä ilmaa, vai mahtaako muodostua ajon aikana myös. Jos ajon aikana muodostuu, niin sit vois eristäminen auttaa, no mut eriste on helppo kokeilla ainakin.

BJ-40/76 06.01.2016 22:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Micco (Viesti 1275421)
Onko jotain keinoa mikä ei tule itelle mieleen. Millä sais varmistettua ettei moottorin huohotimen letku jäädy umpeen. Tänään tuli ajettua toyotan 1kzt moottorilla varustettu auto sisälle lämpimään, ja parin tunnin jälkeen huomasin lattialla lammikon huohotin letkun kohdalla, lammikko osoittautui vedeksi.
En keksi muuta kuin et letkun sisällä olisi ollut jäätä/härmää joka suli sitten lämpimässä, huohottimen kerääjä säiliössä oli pari teelusikallista vettä.
Huototin on mallia... venttiilikopasta letku (n.40-50cm) kerääjä purkkiin, purkista letku (n.1m) auton alle laatikon viereen. Letku on koko matkaltaan laskeva eli ei pitäisi jäädä vesi/öljy makaamaan sisälle.

Kerääjäpurkin olen tehnyt pajeron vanhasta pissapojan tai valojenpesuri säiliöstä, oisko tilavuus reilu litra. yhdestä kulmasta sisään ja yhdestä ulos, letkujen sisä mitta on luokkaa 16mm.

Auttaiskohan jos pelkästään lyhentäisi mahdollisimman lyhkäiseksi tuon purkista ulos tulevan letkun, poiskaan sitä ei viitteis jättää ku sit on taas konehuone ihan klähmässä ja suodattimen letkuun en liitä huohotinta vaikka se kuinka kuuluisikin mennä sinne.

Olisiko jollain muita ideoita tai ajatuksia?
Hiukan jännittää jos letku vaikka jäätyy hissukseen kokonaan umpeen.

Minä laitoin yhteen autoon huohottimen lämmityksen lämmityskaapelilla.
(vastaava kuin tuo-> http://products.ensto.com/catalog/pr...ASH6_FIN1.html)
Siis 1,5 metrin pätkä tuota kaapelia käärittynä huohottimen ympärille, ja loppupäähän termostaatin anturi, että ei hehkuta jatkuvasti, ja koko komeus käärittiin sammutuspeitteestä leikattuun nauhaan, ja alumiiniteipistä paskasuoja päälle.

siis kapillaaritermostaatti jostain pesukoneesta, alin kytkentä lämpötila oli 30 astetta.
Ja käärin tuon kaapelin siten, että loppupäässä oli tuplasti niin paljon kierroksia, kuin alkupäässä -> siis loppupäässä enemmän lämmitys tehoa, koska sieltähän se jäätyy... ja tuo kapillaari termostaatin anturi/tunnustelu juurikin tuonne loppupäähän, siis huohottimen letkun pintaan, ja lämmityskaapelin alle, ja tämän päälle sitten lämpöeristettä; n. 5 cm suikaleita sammutuspeitteestä, rautalangalla kiinni, ja alumiiniteippiä päälle, että ei ime paskaa/öljyä tms.
Tuo 1,5 metriä kaapelia, jonka vastus on 6 ohmia/metri, siis 9 ohmia, tekee 14 voltin jännitteellä noin 21 wattia, mikä ei ole paljon. (siis kestäisi varmaankin ilman termostaattia? sillä kaapeli kestää reipas 100 astetta... mutta tulipahan laitettua, kun oli käsillä noita "kierrätys-" osia...)

Jos nyt tekisin vastaavan omaan autoon, niin tuolla termostaatilla, ja jos huohotin olisi yli 50 cm, niin kaapelilla 3 ohmia/metri; siis kaapelia tarvitaan tuplasti niin pitkästi; joka paljon helpommin saatavilla. ja laittaisin tuota 3 ohmin kaapelia vain 2,5 metriä, ja siitäkin huomattava osa tuonne huohottimen ulkopäähän, siis jos huohotin on esim. 60 cm pitkä, niin tuo termostaatin anturi kääritään huohottimeen (mielellään metalliputki viimmeiset 15 cm) kaapelilla vieri viereen, siis reilu puolet kaapelista on vimmeisellä 15 cm matkalla.
Ja tuo lämmöneristys; tuo sammutuspeite on varmasti hyvä, mutta joku muu; siis palamaton ja paremmin lämpöä eristävä vois tulla kyseeseen...
Ja esim. tuo sammutuspeite palaa kuin soihtu, jos se on kyllästetty öljyllä....
Siis vaatii jotain suojaa, että pääse imemään öljyä tms.

L-200 07.01.2016 18:52

Jos sellainen selfie-keppi tien vieressä/pakussa tien poskessa välähtää niin tuleeko sieltä lappu aina poliisin liikennevalvontakeskuksesta vai tuleeko muualtakin postia ko. asian tiimoilta??

nimim. ennooollusielläpäinkään...

Catrik 07.01.2016 18:53

Oulun seudulla mitään kromausfirmaa? Pitäs saada chevyn puskureista kromit pois. Paljonkohan tommonen poisto ylipäätään maksaa ja haluaakohan ne sen puhtaana, nyt siitä on maalit päällä

wikke 07.01.2016 21:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja L-200 (Viesti 1275658)
Jos sellainen selfie-keppi tien vieressä/pakussa tien poskessa välähtää niin tuleeko sieltä lappu aina poliisin liikennevalvontakeskuksesta vai tuleeko muualtakin postia ko. asian tiimoilta??

nimim. ennooollusielläpäinkään...

Tä? Miten sulla jauhot pussissa. Lie sen mukaan...

Pauli 07.01.2016 22:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja L-200 (Viesti 1275658)
Jos sellainen selfie-keppi tien vieressä/pakussa tien poskessa välähtää niin tuleeko sieltä lappu aina poliisin liikennevalvontakeskuksesta vai tuleeko muualtakin postia ko. asian tiimoilta??

nimim. ennooollusielläpäinkään...

Ei ainakaan mulle oo tullu, kolme kertaa on välähtany mun kohdalla, viimisestä välähdyksestä n. 2kk aikaa.

liero 08.01.2016 00:19

mistä tulee sana "turkkipelti" ?
tiedän mitä se on ,mutta en ole keksinyt sanan turkki merkitystä tuossa...

Raaka_Arska 08.01.2016 07:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja L-200 (Viesti 1275658)
Jos sellainen selfie-keppi tien vieressä/pakussa tien poskessa välähtää niin tuleeko sieltä lappu aina poliisin liikennevalvontakeskuksesta vai tuleeko muualtakin postia ko. asian tiimoilta??

nimim. ennooollusielläpäinkään...

Ei sieltä aina tule. Viime kesänä ajoin mersulla vakionopeussäätimellä 90 mittarinopeutta 80 alueella kaksitoista kertaa välähti sama tolppa parin kuukauden aikana. Viisi huomautusta laittoivat, kaikki 83 kmh.

L-200 08.01.2016 08:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja wikke (Viesti 1275700)
Tä? Miten sulla jauhot pussissa. Lie sen mukaan...

Kyllä kestää päivänvalon ihan huoletta, alkukesällä välähti 60 alueella pakussa valo, gps näytti 66 muistaakseni ja nyt tuli sit poliisilta lappu rikesakon/sakon tiedoksi annosta , mutta ei kait se nyt tollasesta mene rikesakon puolelle. Viime sakosta aikaa ...vuosia...

On tossa yks juttu mutta mihinkään sellaseen mikä ei kestä päivänvaloa en oo kyllä syyllistynyt

No pitää käydä kysyyn.....

wikke 08.01.2016 08:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja liero (Viesti 1275750)
mistä tulee sana "turkkipelti" ?
tiedän mitä se on ,mutta en ole keksinyt sanan turkki merkitystä tuossa...

Aluksen (laivan) kansi tai lattia on "turkki", ja siinä usein liukuesteitä.

Jani E 08.01.2016 15:23

Miks trafin palvelussa lukee muu huomautus, ja sitä ei voi klikata auki? Vaan cruiserin kohdalla lukee...

savustin 08.01.2016 16:10

Se tieto on viranomaisia varten selvitin viimeviikolla kun poistin liikennekäytöstä muutaman vehkeen ja jostain syystä tuli hj,n kohdalle muu huomautus.Soitin trafille ja tarkastin ettei hj poistunut vahingossa sitä he ei pystynyt selittämään mitä se tarkoittaa sen tarkemmin.

wuntzikka 10.01.2016 07:50

millai -07 2.5tdi portterin mosas vaihdetaa laturin/ilmastoinnin hihna tai se systeemi millä ne pyörii (eli saa käyttövoimansa)?

ku kattelin, että startti on aika hyvällä hollilla, mutta kuinka esim se laturi lähtee irti? ylhäältä näkyy, alhaalta näkyy, vaan ei hoksannu et kui irroitetaan tarvittaessa...

onko polttoainesuodattimen letkuissa kahdessa jonkusortin pikakiinnikkeet?

ja minkälainen työmaa on vaihtaa/vaihdattaa vesipumppu?

0ltzi 11.01.2016 21:47

Montako vattia kestää 1,5 neliön piuhoilla ottaa 12v vehkeessä? Entäs 2,5 neliön.

Pakivaloiks laitoin 2kpl 48w lediä. Aloin vaa miettii et sulaako 1,5 neliön johdot?

Nikuzai 11.01.2016 22:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 1275489)
Minä laitoin yhteen autoon huohottimen lämmityksen lämmityskaapelilla.
(vastaava kuin tuo-> http://products.ensto.com/catalog/pr...ASH6_FIN1.html)
Siis 1,5 metrin pätkä tuota kaapelia käärittynä huohottimen ympärille, ja loppupäähän termostaatin anturi, että ei hehkuta jatkuvasti, ja koko komeus käärittiin sammutuspeitteestä leikattuun nauhaan, ja alumiiniteipistä paskasuoja päälle.

siis kapillaaritermostaatti jostain pesukoneesta, alin kytkentä lämpötila oli 30 astetta.
Ja käärin tuon kaapelin siten, että loppupäässä oli tuplasti niin paljon kierroksia, kuin alkupäässä -> siis loppupäässä enemmän lämmitys tehoa, koska sieltähän se jäätyy... ja tuo kapillaari termostaatin anturi/tunnustelu juurikin tuonne loppupäähän, siis huohottimen letkun pintaan, ja lämmityskaapelin alle, ja tämän päälle sitten lämpöeristettä; n. 5 cm suikaleita sammutuspeitteestä, rautalangalla kiinni, ja alumiiniteippiä päälle, että ei ime paskaa/öljyä tms.
Tuo 1,5 metriä kaapelia, jonka vastus on 6 ohmia/metri, siis 9 ohmia, tekee 14 voltin jännitteellä noin 21 wattia, mikä ei ole paljon. (siis kestäisi varmaankin ilman termostaattia? sillä kaapeli kestää reipas 100 astetta... mutta tulipahan laitettua, kun oli käsillä noita "kierrätys-" osia...)

Jos nyt tekisin vastaavan omaan autoon, niin tuolla termostaatilla, ja jos huohotin olisi yli 50 cm, niin kaapelilla 3 ohmia/metri; siis kaapelia tarvitaan tuplasti niin pitkästi; joka paljon helpommin saatavilla. ja laittaisin tuota 3 ohmin kaapelia vain 2,5 metriä, ja siitäkin huomattava osa tuonne huohottimen ulkopäähän, siis jos huohotin on esim. 60 cm pitkä, niin tuo termostaatin anturi kääritään huohottimeen (mielellään metalliputki viimmeiset 15 cm) kaapelilla vieri viereen, siis reilu puolet kaapelista on vimmeisellä 15 cm matkalla.
Ja tuo lämmöneristys; tuo sammutuspeite on varmasti hyvä, mutta joku muu; siis palamaton ja paremmin lämpöä eristävä vois tulla kyseeseen...
Ja esim. tuo sammutuspeite palaa kuin soihtu, jos se on kyllästetty öljyllä....
Siis vaatii jotain suojaa, että pääse imemään öljyä tms.

Siis onko toi kaapeli 12V :confused:

Pitäis traktoriin saada hydrauiikan käyttö vaijereille lämmitys

H_Nietu 11.01.2016 23:11

Selvitä mitä on itsestään säätyvän......
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai (Viesti 1276756)
Siis onko toi kaapeli 12V :confused:

Pitäis traktoriin saada hydrauiikan käyttö vaijereille lämmitys

Kaapelin arvot 240AC:lla ja 12- tai 24 DC:llä......
Näitäkin löytyy monille lämpötila-arvoille.......
Ja kaikki lopettaa lämmittämisn jossain vaiheessa.....:D :D :D kun lämpötola lähestyy +5-20oC.....:D :D :D.....
Joku vois vaikka osuu kohilleeen......:D :D :D Ja toimii.......:D :D :D
Vois olla vaikka samaa kaapelia eri leimoila....:D :D :D
ps.
Joskus aikoinaan vaikeita kohteita arktisiin olosuhteisiin Itänaapuriin toteuttaneena........ :D :D :D

Nikuzai 12.01.2016 08:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja H_Nietu (Viesti 1276773)
Joskus aikoinaan vaikeita kohteita arktisiin olosuhteisiin Itänaapuriin toteuttaneena........ :D :D :D

Itestä kiinni niin ois vivuilla, eikä mitään vaijereita :D :D

Jos vipu menee jäähän kopistaa vasaralla ja pullosta sinolia nivelille :D :D

Vaijeri nipistää kuoreensa uutenakin, jos tarpeeksi pakastaa :mad: :mad:

Täytyy bolinder wanhus herätellä ja sillä saa heinät elukoille aidan yli :) Siinä ei ole vaijereita vivut suoraan lohkoon hytin seinän läpi :D :D

L-200 12.01.2016 13:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja L-200 (Viesti 1275658)
Jos sellainen selfie-keppi tien vieressä/pakussa tien poskessa välähtää niin tuleeko sieltä lappu aina poliisin liikennevalvontakeskuksesta vai tuleeko muualtakin postia ko. asian tiimoilta??

nimim. ennooollusielläpäinkään...

Olen syytön...

Selfietolppa oli välähtänyt, tosin kuskin ajamana.

Jännä kun siitä kuulemma oli tullut lappu, tosin mulla sitä ei oo, tuli huomatus lapusta jonka annoin kuskille ja seuraavana päivänä oli poliisin kirje postissa mulle.
No sinne se lähti bumerangina takas, setvikööt keskenään. Kuski tosin sanoi tekevänsä valituksen siitä lapusta.

mechanic-71 12.01.2016 14:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi (Viesti 1276744)
Montako vattia kestää 1,5 neliön piuhoilla ottaa 12v vehkeessä? Entäs 2,5 neliön.

Pakivaloiks laitoin 2kpl 48w lediä. Aloin vaa miettii et sulaako 1,5 neliön johdot?

1,5 neliöö suositus 10/15A sulake ja 2,5 neliöö 15/20A jatkuvaa/hetkellistä (hetkellinen=alle 15min). Watteja kannattaa laskea nimellisjännitteellä (12v) ja hetkellisiin pystyy "soveltamaan" todellista jos pitää jotain moottoria pyörittää. Näillä arvoilla ei oo omista kotteroista piuhat sulanu, mutta hetkellisillä arvoilla saanu lämpöseks kylläkin...

Catrik 13.01.2016 19:40

Trafin sivuilla lukee "ajoneuvo on esitettävä muutoskatsastukseen, jos vuonna 1960 tai myöhemmin käyttöönotetun ajoneuvon osista 25 prosenttia tai enemmän on vaihdettu ensirekisteröinnin jälkeen." http://www.trafi.fi/tieliikenne/vero...amisen_takia_2

Mitä tämä tarkoittaa? Puhutaanko tuossa nyt osien vaihtamisesta toiseen samanlaiseen, esim koko moottori? Mut jos vaihtaa akselin erilaiseen niin eikö se pidä jokatapauksessa muutoskatsastaa

ärjyy70 14.01.2016 19:26

Gr patrol 2.8 tdi onko hihnalla vai ketjulla kone?

Lerssinen 14.01.2016 19:33

hihna

ärjyy70 14.01.2016 19:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Lerssinen (Viesti 1277374)
hihna

Kiitos

lavanelikko 14.01.2016 23:56

Kuinkas pienillä kierroksilla ns. normi flektin saa pyörimään? Hakusessa olis jotain 5-10 kierrosta per sekuntti. Vai joutuuko välittäjäksi eikun välittämään siis... Nimim. Hullu suunnittelee.

pastirolli 22.01.2016 19:15

Mistä löytäisi kapeimmat mahdolliset ja matalaprofiilisimmat maastorenkaat? 15" vanne ja pääpaino olisi kuviossa. Ei siis tule offikäyttöön mutta kuvion pitää olla katulaillinen.

wuntzikka 22.01.2016 19:56

Minkälaiseksi velloksi mahtaa mennä -06 L200, jos napsasee vakaajan eestä poies?
Varaosaputka sanoi, että he eivät saa koiranluita, delta-auton kautta saa ainoastaan turussa.... 90€/kpl on aika suolane hinta alle 8cm pitkästä osasta

JJo 25.01.2016 01:41

Mikä keskusteluketju sai täällä aikaan väentungoksen??
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja offipalsta;
Samanaikaisia käyttäjiä on ollut enimmillään 7.168, 19.01.2016 06:38.


artsi777 25.01.2016 06:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JJo (Viesti 1279707)
Mikä keskusteluketju sai täällä aikaan väentungoksen??

Lieneekö ollut joku tekninen häiriö ? Ennen kuitenkin enimmillään vain joitain satoja samanaikaisesti

33SD 26.01.2016 11:03

Mikä on tuo nznetassistance tai joku tommonen "ohjelma/sovellus" josta tulee fsecuren ilmoitus tuontuosta läppärin näytölle.
__________________
Marko


Tähän kaipailen vieläkin vastausta kun välillä alkaa jo häiritsemään. Pahimmillaan viiden sekunnin välein hyppää näytölle. Koneessa kuitenkin kaikki suojausohjelmat mielestäni kunnossa.

rane58 27.01.2016 01:45

Minä poistaisin sen.
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 33SD (Viesti 1279939)
Mikä on tuo nznetassistance tai joku tommonen "ohjelma/sovellus" josta tulee fsecuren ilmoitus tuontuosta läppärin näytölle.
__________________
Marko


Tähän kaipailen vieläkin vastausta kun välillä alkaa jo häiritsemään. Pahimmillaan viiden sekunnin välein hyppää näytölle. Koneessa kuitenkin kaikki suojausohjelmat mielestäni kunnossa.

-Näyttäis olevan Uusi-Seelantilainen it-teknologia yritys, joka taitaa olla konkurssissa....? ;)

https://netguide.co.nz/story/nznet-i...ation-updated/

_LM_ 28.01.2016 21:01

kenelläkään tietoa missä automallissa käytetty venttiilinvarren kumeja joissa ohjurin pää 10mm ja venttiilinvarsi 7mm? Joku vaihtanut GR:n kanteen jonkun muun mallin ohjurit ja nyt pitäisi kumit löytää niihin.

Yölento 28.01.2016 21:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja lavanelikko (Viesti 1277485)
Kuinkas pienillä kierroksilla ns. normi flektin saa pyörimään? Hakusessa olis jotain 5-10 kierrosta per sekuntti. Vai joutuuko välittäjäksi eikun välittämään siis... Nimim. Hullu suunnittelee.

Mulla on harrastamolla tuollanen hitaasti pyörivä potkuri. ihan 12v suoraan akusta on kierrokset jotain tuota luokkaa. (silmämääräinen arvio) Saattaa olla Citikan farkusta, 2l diesel, 2 potkuria vierekkäin ja toista en oo vielä kokeillu miten pyörii.

CitizenPatrol 30.01.2016 22:22

Kysytääs nyt täällä kun ei hifiketjua jaksanut kaivaa esiin. Eli Patrolliin tuli hommattua käytetty Ampire 24v vahvistin ja subwoofer.

Ongelma on sellainen, kun vahvistimeen laittaa virtaa niin ns taustavalo syttyy, mutta sammuu sekunnin kuluttu. Elementti on ehjä, testasin, rca johdoissa kulkee 4volttia, vahvistimelle tulee 26volttia. Osaako joku sanoa miksei valot jää päälle eikä vahvistin toimi?

Catrik 31.01.2016 16:01

Ei mennytkään lukon asennus "heittämällä", tasauspyörästön rattaat valui öljyjen mukana ulos. Kaikki laakerit ja carrier vaihtoon :) onneksi löytyy varaosa-akseli, mutta:

Millä aineella välityksen kosketus paras tarkistaa näin sunnuntaina-iltapäivä? Varaosaperässä sama välitys mutta saisi varmistettua tarviiko hommata shimmitkin.

Ranee 31.01.2016 16:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Catrik (Viesti 1280971)
Ei mennytkään lukon asennus "heittämällä", tasauspyörästön rattaat valui öljyjen mukana ulos. Kaikki laakerit ja carrier vaihtoon :) onneksi löytyy varaosa-akseli, mutta:

Millä aineella välityksen kosketus paras tarkistaa näin sunnuntaina-iltapäivä? Varaosaperässä sama välitys mutta saisi varmistettua tarviiko hommata shimmitkin.

Palstalla on minun havaintojen mukaan käytetty onnistuneesti kaikkea vähänkään tahmeaa, mm. hammastahnaa, kuparitahnaa, vaseliinia, maaliliitua ja tussimerkkejä.

Mutis 31.01.2016 18:01

Minkä nimisiä leluja oli joskus 80-luvulla kirkkaasta muovista tehdyt pallot, mitkä sai liitettyä toisiinsa? Niissä oli jotain rattaita sisällä ja niihin taisi saada renkaita ja potkureita yms. liitettyä.

Arska 31.01.2016 20:01

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Capsela

Dacia Duster 31.01.2016 20:04

Kysymys tietävemmille, itse tiedän sähkölaitteiden toimivan savulla ja sen ulostullessa laite on rikki:D

Mutta vietinpä tuossa naapurikunnassa jälleen viikonlopun kaverin vanhassa 50-luvun rintamamiestalossa koiravahtina, tänä aamuna laitoin pyykinpesukoneen päälle joka on kuivausrummun ja ILP:n kanssa sauna- pesutilojen yhteydessä, jokainen omassa pistorasiassaan, ja ovat talon alakerrassa.

Hetken päästä meni koko pesutila pimeäksi, koneet seis, myöskään valot eivät pala pesuhuoneessa katkaisijasta kytkettynä.

Yläkerrassa tiskikone ei toimi, eikä mikro.

Kaikki muut sähköt talossa toimivat normaalisti. No, sulakkeiden tarkastus, sulaketaulusta joka varmaan yhtä vanha kuin talokin, kaikki vaikuttivat ehjiltä, myös pääsulake oli ehjä, kun sen avattuani sain koko talon sähköt hetkeksi buutattua.

Ei muuta kuin Duster tulille ja Myllykylästä Hyrylään ostamaan uudet sulakkeet, vaihdoin kaikki 10A ja entisten 15A tilalle 16A sulakkeet, mutta ei muutosta, pesuhuone on pimeä :confused:

No, pyykit sain pestyä jatkoroikalla autotallin pistorasiasta, jolloin pesukone ja kuivari toimivat normaalisti.

Aivan mielenkiinnosta mikähän tuossa voisi olla ongelma, kaveri joka talon omistaa on tuollainen Sinkku Leidi, joka asiasta vielä vähemmän ymmärtää, eli annankon vinkin, että soittelee sähkölaitoksen vikapäivystykseen, kunhan tuolta reissultaan kotiinsa ehtii?

pee 31.01.2016 20:11

Oisko jossain piilossa toinen taulu, tai joku jälkiasennus vikavirtasuoja / automaattisulake pesutilalle ??

Dacia Duster 31.01.2016 20:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1281035)
Oisko jossain piilossa toinen taulu, tai joku jälkiasennus vikavirtasuoja / automaattisulake pesutilalle ??

Eipö ole kyllä hajuakaan asiasta, mutta enpä huomannut tosiaan kurkata pannuhuoneeseen siinä vieressä, no eiköhän tuon joku sähköalan ihminen käy katsomassa, itse kun en varmaan viikkoon paikalla tule käymään, ja arvatenkin kerrot naiselle puhelimessa, etsä katsoppas pannuhuoneesta tuollaisia, niin menee avaruustieteen puolelle...:D

AlluK 31.01.2016 20:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Dacia Duster (Viesti 1281037)
Eipö ole kyllä hajuakaan asiasta, mutta enpä huomannut tosiaan kurkata pannuhuoneeseen siinä vieressä, no eiköhän tuon joku sähköalan ihminen käy katsomassa, itse kun en varmaan viikkoon paikalla tule käymään, ja arvatenkin kerrot naiselle puhelimessa, etsä katsoppas pannuhuoneesta tuollaisia, niin menee avaruustieteen puolelle...:D

Kotona vastaavassa tapauksessa epäilisin jonkun vaiheen pääsulakkeen pimenneen, meillä se sijaitsee tien laidalla sähkötolpan nokassa eikä sinne ole muilla asiaa kuin sähkölaitoksella.

Mutis 31.01.2016 21:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Arska (Viesti 1281026)

Just näitä. Kiitokset! :)

MiKo 01.02.2016 20:25

Kellään nakata kuvaa Rangen/Defen takaiskarin alapään kiinnikkeestä vakiona?

dodge3500 01.02.2016 21:55

Missä tabletissa hinta ja laatu kohtaa, kun muija haluu semmosen enkä tiedä niistä mitään

Pauli 01.02.2016 22:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja dodge3500 (Viesti 1281275)
Missä tabletissa hinta ja laatu kohtaa, kun muija haluu semmosen enkä tiedä niistä mitään

Haluu vai luulee haluavansa, osta mielummin älypuhelin (android).
Hitto ku olisit vähän lähempänä, niin voisin lainata tota omaa tablettia, niin loppuis varmaan aika nopeasti se tabletti-himo.
Mutta jos ihan pakko on sellainen hommata niin Samsungia uskallan suositella.

Juhis.T 03.02.2016 14:22

Itsellä tuollaine perus Huawei 4G kartta käytösä. On ollut aivan riittävä noista edullisista.

mäksä 03.02.2016 17:55

Auttakaas hiuka ..

Kuka tääl palstal kaupitteli työpöydän tasoja ????

Tyhmä ei ite löydä :eek:

wuntzikka 05.02.2016 17:23

soppiiko tarvike nivelen suojakumi paikallee (sisempi kyseessä) vai pitääkö olla alkuperäis osa? kyseessä -06 uudempi korinen L200 4x4
yks korjaamo vähän vihjaili, että ei välttämäti käy tarvike ku järjestelmä tunnista osaa kuin alkuperäisenä. hinta ero huomattava 20-111€


edit: tekeekö mittää sellasilla liimattavilla suojakumeilla? riittäis jos menis pari kuukautta eteenpäin silläkin jo.

Luoppis 05.02.2016 18:09

Mikähän tekee etuvetosessa autossa semmosen vähä niinku nakutuksen. Sitä ilmenee jos ajaa vaikka 60km/h ja kääntää ohjausta oikeelle päin ja antaa samalla vähän kuormitusta eli kaasua. Ääntä kuuluu yks naksahdus jokaista renkaan kierrosta kohden ja se alkaa heti kun vähänkään kääntää rattia oikealle. Vasemmalle kääntäessä ja suoraan ajaessa ei kuulu mitään. Ulompi vetonivel oli aikansa elänyt ja naksutteli aina kääntäessä, tota vaimeampaa ääntä kuului ennen ja jälkeen ulomman nivelen vaihdon. Sisempi nivel ei ainakaan äkkiseltään tuntunut väljältä sillon kun oli vetoakseli irrallaan, mut emmä sit tiiä :confused:

Micco 05.02.2016 20:15

Oisko jollain sopivasti käsillä jonkun jenkki kikottimen (en tiedä onko saabeissa ym. saman kokoinen kuin jenkeissä) saginaw pisarasäiliöistä pumppua ja saisi mitattua kokonais korkeuden ja leveyden siitä? Eli korkista koko häkkyrän alimpaan kohtaan ja säiliön leveyden, siivapyörää ei tarvii ottaa huomioon. Voisin sit hiukan katella et olisiko tilaa asennella sellainen.

dodge3500 05.02.2016 20:26

Kiitoksia nyt on samsunki tilattu.
Toivottavasti pysyy tyytyväisenä ees hetken

sumpe 05.02.2016 22:37

Jos on pitkään ettiny HYVÄÄ gr patrollii ja löytäny semmosen ja nyt pohtii et olisko kevyt ka lisäpenkeillä sittenkin "parempi" vaihtoehto ???

Pauli 05.02.2016 23:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja dodge3500 (Viesti 1282082)
Kiitoksia nyt on samsunki tilattu.
Toivottavasti pysyy tyytyväisenä ees hetken

Toivotaan niin. :cool: :cool: :cool:

hiluvitkutin 05.02.2016 23:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis (Viesti 1282048)
Mikähän tekee etuvetosessa autossa semmosen vähä niinku nakutuksen. Sitä ilmenee jos ajaa vaikka 60km/h ja kääntää ohjausta oikeelle päin ja antaa samalla vähän kuormitusta eli kaasua. Ääntä kuuluu yks naksahdus jokaista renkaan kierrosta kohden ja se alkaa heti kun vähänkään kääntää rattia oikealle. Vasemmalle kääntäessä ja suoraan ajaessa ei kuulu mitään. Ulompi vetonivel oli aikansa elänyt ja naksutteli aina kääntäessä, tota vaimeampaa ääntä kuului ennen ja jälkeen ulomman nivelen vaihdon. Sisempi nivel ei ainakaan äkkiseltään tuntunut väljältä sillon kun oli vetoakseli irrallaan, mut emmä sit tiiä :confused:

Voi olla se sisempi nivel. Samanlainen ääni ku ulommassa mutta harvempi?
Toyota?

Ranee 06.02.2016 11:01

Niva ER sivuilla
 
1 Liiteet
Morjens Englishrussia.com selatessa tuli vastaan kuvakollaasi Nivoista.
Huomioni kiinnittyi alla olevaan ajoneuvoon, olikos tämä palstalaisia?
Linkkiä rojektiin?

http://englishrussia.com/2016/02/05/...-russian-niva/

Kaitsu67 06.02.2016 14:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MiKo (Viesti 1281242)
Kellään nakata kuvaa Rangen/Defen takaiskarin alapään kiinnikkeestä vakiona?

Siis siitä akselin päästä, vai siitä päästä mikä on itse iskarissa?

Tuossa näkyy jotenkuten Rover-akselin kiinnike takana....

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=136172

Ja tollanen on se iskarin pää, siinä on kahdet puslat, tossa näkyy vain yks, mut siinä on prikat sen kiinnikkeen molemmin puolin ja sitten taas pusla, prikka ja mutteri.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=187633

MiKo 06.02.2016 18:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 (Viesti 1282190)
Siis siitä akselin päästä, vai siitä päästä mikä on itse iskarissa?

Tuossa näkyy jotenkuten Rover-akselin kiinnike takana....

Ja tollanen on se iskarin pää, siinä on kahdet puslat, tossa näkyy vain yks, mut siinä on prikat sen kiinnikkeen molemmin puolin ja sitten taas pusla, prikka ja mutteri.

Akselin päästä. Tuohon berttaprojektiin laittamassa kyseisiä iskareita enkä mielestäni saa sitä oikein mitenkään järkevästi ku aina tuntuu jäävän vähän ottipaikalle. Mutta tuossahan se tuliki miten Engelsmanni on tuon suunnitellu ja on niin lähellä rumpua, että on siksi suojassa?
Kiitokset Kaitsu kuvasta!

hj 60/61 07.02.2016 11:04

Missä ne lämmityslaitteen puhaltimen esivastukset hj:ssa sijaitsee?

Luoppis 07.02.2016 11:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin (Viesti 1282122)
Voi olla se sisempi nivel. Samanlainen ääni ku ulommassa mutta harvempi?
Toyota?

Joo Corollahan se. Ei se ihan niin terävä oo ku ulomman nivelen rutina, mutta tosiaa aika harva se on. Muistuttaa vähä samaa ku olis renkaassa joku töyssy, mutta ääni on sama eri renkailla. Nii ja joskushan toi jyristää vähän siinä vajaassa 60 vauhissa vähä samaa tapaa ku jos olis vaikka hoojiissa etukardaani aavistuksen jumissa/epätasapainossa :D

Pitää varmaa vaa ajaa vika ulos. Myyköhän noita sisempiä niveliä Suomessa kukaan? Ebaysta löytyy mut ei osaa kattoa yhteensopivuutta kun tojotan osanumeroissakaan ei ole tarjolla kuin kokonaisia vetoakseleita.

Reetu 07.02.2016 12:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hj 60/61 (Viesti 1282325)
Missä ne lämmityslaitteen puhaltimen esivastukset hj:ssa sijaitsee?

Muistelisin et puhallinkotelossa parilla ruuvilla kiinni.

dodge3500 07.02.2016 18:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Reetu (Viesti 1282359)
Muistelisin et puhallinkotelossa parilla ruuvilla kiinni.

Kaasupolkimen vieressä

Mylppy 07.02.2016 18:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ranee (Viesti 1282162)
Morjens Englishrussia.com selatessa tuli vastaan kuvakollaasi Nivoista.
Huomioni kiinnittyi alla olevaan ajoneuvoon, olikos tämä palstalaisia?
Linkkiä rojektiin?

http://englishrussia.com/2016/02/05/...-russian-niva/

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=25475

Ranee 07.02.2016 19:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mylppy (Viesti 1282417)

Noniin, sieltähän se löytyi eli oikein muistelin, kiitos.
Omat hakusanat ei ihan vielä tärpännyt.

Nikuzai 08.02.2016 08:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis (Viesti 1282343)
Joo Corollahan se. Ei se ihan niin terävä oo ku ulomman nivelen rutina, mutta tosiaa aika harva se on. Muistuttaa vähä samaa ku olis renkaassa joku töyssy, mutta ääni on sama eri renkailla. Nii ja joskushan toi jyristää vähän siinä vajaassa 60 vauhissa vähä samaa tapaa ku jos olis vaikka hoojiissa etukardaani aavistuksen jumissa/epätasapainossa :D

Pitää varmaa vaa ajaa vika ulos. Myyköhän noita sisempiä niveliä Suomessa kukaan? Ebaysta löytyy mut ei osaa kattoa yhteensopivuutta kun tojotan osanumeroissakaan ei ole tarjolla kuin kokonaisia vetoakseleita.


Toyotalla
Ja sen verran hinnakas, et käytetty avensikseen etinnässä
Sisempi pötkö ilman vetaria ja tais touhu tonni olla hintana

Kaitsu67 08.02.2016 14:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MiKo (Viesti 1282221)
Akselin päästä. Tuohon berttaprojektiin laittamassa kyseisiä iskareita enkä mielestäni saa sitä oikein mitenkään järkevästi ku aina tuntuu jäävän vähän ottipaikalle. Mutta tuossahan se tuliki miten Engelsmanni on tuon suunnitellu ja on niin lähellä rumpua, että on siksi suojassa?
Kiitokset Kaitsu kuvasta!

Joo, se on aika liki tota takajarrulevyn hiekkapeltiä, elikkäs jossain tapauksessa rumpua. En muista olisko koskaan tosta napannut kiinni maastossa, eli aika hyvä paikka ilmeisestikin.....

VW Taro 08.02.2016 18:15

Saako laittaa 255/70r16 renkaan tilalle 205r16 renkaan?? Kyseessä nissan navara v. 2006 siis tietty kaikki 4 rengasta saman kokoisia.

bluevan 08.02.2016 20:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja VW Taro (Viesti 1282592)
Saako laittaa 255/70r16 renkaan tilalle 205r16 renkaan?? Kyseessä nissan navara v. 2006 siis tietty kaikki 4 rengasta saman kokoisia.

Käsittääkseni saa kunhan kantavuus riittää ?

bluevan 12.02.2016 16:23

Onkos kukaan leikkinyt jälkiasennetulla ilma-alustalla? Miten sais rakennettua helpoiten/edullisesti systeemin jolla alusta nousis aina ennalta määrättyyn korkeuteen(pyöräkulmille säädettyyn korkeuteen) aina esim virta kytkettäessä. Ja tarpeen vaatiessa sit ylös tai alas.

Mutis 12.02.2016 19:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bluevan (Viesti 1283328)
Onkos kukaan leikkinyt jälkiasennetulla ilma-alustalla? Miten sais rakennettua helpoiten/edullisesti systeemin jolla alusta nousis aina ennalta määrättyyn korkeuteen(pyöräkulmille säädettyyn korkeuteen) aina esim virta kytkettäessä. Ja tarpeen vaatiessa sit ylös tai alas.

Mitä siellä nyt taas visioidaan? :D
Eikös Aapon kolopallossa korkeus säädetty paineen mukaan? Ei automaagisesti, mutta kuitenkin.

bluevan 12.02.2016 19:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mutis (Viesti 1283360)
Mitä siellä nyt taas visioidaan? :D
Eikös Aapon kolopallossa korkeus säädetty paineen mukaan? Ei automaagisesti, mutta kuitenkin.

Ei kerrota vielä :)

Olis vaan huomattavasti mukavampi jos nostaa ajoneuvon aina "vaateriin" kuormasta riippumatta eikä tarvii käydä ulkona kurkkimassa et onks nyt sopivat paineet.

Mutis 12.02.2016 20:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bluevan (Viesti 1283363)
Ei kerrota vielä :)

Olis vaan huomattavasti mukavampi jos nostaa ajoneuvon aina "vaateriin" kuormasta riippumatta eikä tarvii käydä ulkona kurkkimassa et onks nyt sopivat paineet.

Yllättäen mennään mystisyyden varjossa. :)
Turailet jonkun jarrupainesäädintä vastaavan virityksen rajakytkimellä. Siinä on tietenkin jäykkä akseli ainakin takana?

Vitura 12.02.2016 20:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bluevan (Viesti 1283328)
Onkos kukaan leikkinyt jälkiasennetulla ilma-alustalla? Miten sais rakennettua helpoiten/edullisesti systeemin jolla alusta nousis aina ennalta määrättyyn korkeuteen(pyöräkulmille säädettyyn korkeuteen) aina esim virta kytkettäessä. Ja tarpeen vaatiessa sit ylös tai alas.

Miullahan on tuossa vitarassa ilmapussit automaattisella korkeudensäädöllä,
Edessä ja takana mekaaniset korkeudensäätöventtiilit, sellaset joita käytetään kuorma-autoissa,ei siis mitää elektroniikkaa.
Lisäksi tulee venttiilit joilla autom.korkeuden säätö poistetaan käytöstä ja voi nostaa/laskea mielensä mukaan. Peruskuormalla korkeutta voi tsekkailla painemittareilla.
Venttiilit alustassa tietysti voi olla herkkiä vaurioille,oksat yms.
Pussit ja venttiilit alustassa paikoillaan, kylmätestailua tehty, saa nähdä miten toimii käytössä.

Ranee 12.02.2016 21:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bluevan (Viesti 1283328)
Onkos kukaan leikkinyt jälkiasennetulla ilma-alustalla? Miten sais rakennettua helpoiten/edullisesti systeemin jolla alusta nousis aina ennalta määrättyyn korkeuteen(pyöräkulmille säädettyyn korkeuteen) aina esim virta kytkettäessä. Ja tarpeen vaatiessa sit ylös tai alas.

Aihe kiinnostaa, tästä kannattaisi tietäjien perustaa jo topikki minne kerätä vinkit ja kokemukset talteen.
Jos tällaista ei jo ole.

wuntzikka 13.02.2016 11:20

linlaser vai ristilinjalaser vai laatotuslaset vai ristilaser+90asteen kulmalaser vai joku muu?

Tarve saada alueella 14m x 9m 4kpl betonipilareita 2,5cm toleranssiin ja pilarin päällä olevat 4kpl pulttia rintamat kohdalleen eli linjaan toisiinsa nähden.

Alueella on linjassa asennuksen ajan 5 juuripaalua, josta saamme myös korot asennukselle, sekä niistä käsin mittanauhan kera pultit ja pilarit linjaan.

Nikuzai 13.02.2016 12:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka (Viesti 1283472)
linlaser vai ristilinjalaser vai laatotuslaset vai ristilaser+90asteen kulmalaser vai joku muu?

Tarve saada alueella 14m x 9m 4kpl betonipilareita 2,5cm toleranssiin ja pilarin päällä olevat 4kpl pulttia rintamat kohdalleen eli linjaan toisiinsa nähden.

Alueella on linjassa asennuksen ajan 5 juuripaalua, josta saamme myös korot asennukselle, sekä niistä käsin mittanauhan kera pultit ja pilarit linjaan.


Halvin ratkaisu vatupassi ja laser osoitin
Toisaalta 90° kulmalaser voi olla ihan näppärä, tosin sen onnistuu tekemään ihan vanerilla ja kulmamitalla vaneriin piirtää viivan jota pitkin sihtaa sen osoittimen laser säteen

Heguli 13.02.2016 21:57

Tarviis uusia auton navigointilaitteiston paikanninmokkula. Tällainen olisi tarjolla:

http://m.ebay.com/itm/Hot-Lowest-Glo....c100408.m2460

Tulee autoon sään armoille ja palvelee vanhaa Garminin laitetta. Näistä kun en mitään tajua, niin onko tuo parasta mitä kohtuurahalla tänä päivänä saa ? Vinkkejä paremmasta vaihtoehdosta ?

Niin ja passaahan tuo tähän: https://buy.garmin.com/en-US/US/on-t...20/prod35.html

wuntzikka 13.02.2016 22:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai (Viesti 1283480)
Halvin ratkaisu vatupassi ja laser osoitin
Toisaalta 90° kulmalaser voi olla ihan näppärä, tosin sen onnistuu tekemään ihan vanerilla ja kulmamitalla vaneriin piirtää viivan jota pitkin sihtaa sen osoittimen laser säteen

kunnon laser osoitin ja vatupassi maksaa jo edullisen lähelle näyttävän laserin verran, kuin myös kunnollinen vatupassi sisäisellä laserilla maksaa yli metrin mittasena mansikoita. ainakin mitä netistä omalle kohdalle osu

vmt 13.02.2016 22:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka (Viesti 1283472)
linlaser vai ristilinjalaser vai laatotuslaset vai ristilaser+90asteen kulmalaser vai joku muu?

Tarve saada alueella 14m x 9m 4kpl betonipilareita 2,5cm toleranssiin ja pilarin päällä olevat 4kpl pulttia rintamat kohdalleen eli linjaan toisiinsa nähden.

Alueella on linjassa asennuksen ajan 5 juuripaalua, josta saamme myös korot asennukselle, sekä niistä käsin mittanauhan kera pultit ja pilarit linjaan.

Ihan vaan mittaamalla, vaikka rullamitalla, toleranssi kun noin iso. Linjat kohdallen linjarilla ja kulmat ristimitan kautta. Eli yläasteen trigonometriaopit käyttöön.

pee 13.02.2016 22:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Heguli (Viesti 1283589)
Tarviis uusia auton navigointilaitteiston paikanninmokkula. Tällainen olisi tarjolla:

http://m.ebay.com/itm/Hot-Lowest-Glo....c100408.m2460

Tulee autoon sään armoille ja palvelee vanhaa Garminin laitetta. Näistä kun en mitään tajua, niin onko tuo parasta mitä kohtuurahalla tänä päivänä saa ? Vinkkejä paremmasta vaihtoehdosta ?

Niin ja passaahan tuo tähän: https://buy.garmin.com/en-US/US/on-t...20/prod35.html


Onks tuon antenni usb liittimellä :eek::eek:

Pauli 13.02.2016 23:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka (Viesti 1283472)
linlaser vai ristilinjalaser vai laatotuslaset vai ristilaser+90asteen kulmalaser vai joku muu?

Ei mikään noista, vaan wanhan kansan metodit käyttöön, eli vaaitusletku https://www.google.fi/search?q=Vaait...UIBigA&dpr=1.1
rullamitta ja ehkäpä joku apulainen vielä.

hj 60/61 13.02.2016 23:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hj 60/61 (Viesti 1282325)
Missä ne lämmityslaitteen puhaltimen esivastukset hj:ssa sijaitsee?

Onkos se sellainen punainen boxi? Mistä saa uuden?

Heguli 14.02.2016 07:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1283600)
Onks tuon antenni usb liittimellä :eek::eek:

Oli juu usbilla ja Garminissa on sellanen pyöreä liitin mutta kai siihen jonkun adapterin saa ? Ehkä :confused:

Tojo4wd 14.02.2016 11:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hj 60/61 (Viesti 1283608)
Onkos se sellainen punainen boxi? Mistä saa uuden?

Etuvastus löytyy kaasupolkimen takaata oikealta puhaltimen kanavasta, kahdella ruuvilla kiinni ja 4napanen neliöliitin menee siihen.

Ja tuolla on siitä juttua lisää.
http://forums.offipalsta.com/showthr...ight=etuvastus

t.haapala 14.02.2016 20:38

"Samanaikaisia käyttäjiä on ollut enimmillään 7.163, 19.01.2016 06:38."

Pitääks toi muka paikkaas :eek:

wuntzikka 14.02.2016 20:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vmt (Viesti 1283595)
Ihan vaan mittaamalla, vaikka rullamitalla, toleranssi kun noin iso. Linjat kohdallen linjarilla ja kulmat ristimitan kautta. Eli yläasteen trigonometriaopit käyttöön.

no, tässä väännetty hommaa käsin kahteen mieheen mittaamalla rullamital ja saappaan varren verran savipaskassa. Joten tarkoituksen olisi vähentyy tuota eestaas kävelyä ja sitten kun nyt vasta rakennustapa vaihtui oikeaksi, niin tähän asti on saanut mitata kahdesti kolmesti kivien asennot. Koska savessa ne eivät pysy paalujen päällä paikallaan...

JJo 14.02.2016 22:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja t.haapala (Viesti 1283833)
"Samanaikaisia käyttäjiä on ollut enimmillään 7.163, 19.01.2016 06:38."

Pitääks toi muka paikkaas :eek:

Itse itseäni lainaten
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JJo (Viesti 1279707)
Mikä keskusteluketju sai täällä aikaan väentungoksen??
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja offipalsta;
Samanaikaisia käyttäjiä on ollut enimmillään 7.168, 19.01.2016 06:38.


Ja tässä artsin heitto vastaukseksi
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja artsi777 (Viesti 1279715)
Lieneekö ollut joku tekninen häiriö ? Ennen kuitenkin enimmillään vain joitain satoja samanaikaisesti


Nikuzai 15.02.2016 01:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka (Viesti 1283593)
kunnon laser osoitin ja vatupassi maksaa jo edullisen lähelle näyttävän laserin verran, kuin myös kunnollinen vatupassi sisäisellä laserilla maksaa yli metrin mittasena mansikoita. ainakin mitä netistä omalle kohdalle osu


Nyt oli lidl;issä laserosoitin karttakeppi 4,99 ei ois kallis kokeilla


Sivu luotu: 16:23 (GMT +2).