![]() |
Offroad suunnistus CUP 2016 Säännöt ja kisapäivät päivitetty.
Kauden kisapäivät on päätetty.
Ajankohta Kilpailu Paikka 29-31.1 Jussinmäki.net Lakeudenkutsu V Kuortane 22-24.4 Keltalan Kahlaajat Vihanti 20-22.5 Mönkkärit Ry / Elebet Pomarkku/Honkakoski 15-17.7 M.O.C. Mikkeli 30.9-2.10 TuraOffi Eura Cup säännöt. http://ilmoittautuminen.mimmottis.net/saannot Sääntömuutoksia kauteen 2016. - Mönkijöissä tulee leukasuojallinen kypärä pakolliseksi. Eli ns. crossi tai integrale malli. Ei koske SBS(UTV). - Kaikilla tulee olla vakuutustodistus. - Autojen pikku-/iso-luokka raja muuttuu 33 tuumaan. - Safariluokka poistuu. Tilalle tulee Avoin-luokka. - Avoimessa luokassa jaetaan CUP pisteet - Avoimessa luokassa ajavat autot ja mönkijät. - Avoimen luokan jokaisessa ajoneuvossa tulee olla vähintään maastoliikennevakuutus. - Avoimessa luokassa ajokin max. kokonaismassa 3500kg - Avoimessa luokassa tarvittaessa trailersiirto - Avoimessa luokassa rengaskoko vapaa. |
Hieno homma tuo avoin luokka. Loppuu kärhämä trailer siirroista yms..
Ihanko tuo tarkoittaa rekisteröimättömiäkin ajokkeja? |
hienoa
On kyllä hienoa jos lajiin saataisiin taas vipinää.
Me osallistutaan tuohon avoimeen sarjaan. sama tuo 33 muutos on hyvä ja selkeä |
Hienoa! Meinasinkin alkaa kyseemään ensivuoden cupin perään. Toi rengas rajakoon pienennys saa ainakin täältä kannatusta, :) Niin ja jos mitään ihmeitä ei tapahdu niin tullaan ajamaan pikkuluokkaa... :)
|
Hieno homma, taas varmaankin mukana. Pikkurenkaisten raja hieno juttu XJ:lle, isommat kun normikorotuksilla ei alle oikein mahdu.
|
Hienolta kuulostaa!
Viime kausi vedettiin happea mutta ensi kausi olisi tarkoitus ajaa. Sen verta tarkennusta tuohon renkas sääntöön että onko korkeus rajoitusta vai riittääkö että on se 33 merkintä renkaassa. Jutullani viittaan esim uusio tuotanto gummeihin joissa todellinen korkeus on eri luokkaa kuin muissa 33 renkaissa. |
Pitääkö liikennekäytössä olevassa autossa olla vakuutustodistus myös vai koskeeko vain kilvettömiä/mönkkäreitä?
|
Lainaus:
|
Eiks toi rengas juttu menny tänä vuonna niin, että 35" oli pikkuluokassa? Vai oonko ymmärtänyt väärin. :)
|
Renkaista. Mennään tulkin kanssa niin että tulkki on 33 tuumaa.
Vakuutuksista. Vakuutustodistus kaikista laitteista. Ja tälläkaudella puhuttaneesta istuinsäännöstä. Mennään otteen mukaan. Tässä ei ole tulkinnan varaa. |
Täytyy vaihtaa siis nuo 33 insa turbo special trakit oikeisiin 33 tuumaisiin.
|
Yrittänyt etsiä mutta ei löydy .. .. Onko ns sääntökirjaa mistä näkisin luokka hommat ja muut jutut ..
|
Lainaus:
|
Mun mielestä toi tulkki homma on just hyvä. Se on vakiintunut käytäntö. Tasaa edes vähän kilpailua. Noi uusio renkaiden todelliset koot kun on IHAN mitä sattuu.... :D
|
ei ne ny ihan mitä sattuu sentäs ole ja tällä hetkellä ei 33" ole tarjolla muuta kun insa järkevässä hintaluokassa. jos haluaa paskoja ensipaistoja, niin ainoa joka ei ole paska on vissii bogger ja se maksaakin jo sitten kaks tonttua kiekka, jos jostain saat, eli rengasvalinta aika selkee :D
tosin jäävi sanomaan mitään ku tuskin ajetaan, kaikki kisat jossain ruottin rajalla ni pitäkää hauskaa :) |
Niin no tässä lajissa on aina ollu kahdenlaisia tyyppejä. Toiset itkee ja toiset sopeutuu... :rolleyes:
|
Lainaus:
Näinhän se on. Eniten harmittaa että ajettu alta 100km niin ei viittis ihan heti hävittää pois. Mutta täytyy miettiä vaihtoehtoja. |
Niin pal kauhiast oon hämmästelly, ettei kukaan oo valittanu rengaskoon muutoksesta. Mahtaako porukka vaihtaa luokkaa vai rengasta, kun eikös suuri osa pikkupyöräisistä ajanu just 35:lla?
Meillä oli ajatus siirtyä pikkuluokkaan, kun koko viime kausi ajettiin isoissa pikkupyörillä. Mutta näköjään jatketaan isoissa 35":lla. Onneks löytyy luokkia kaiken kokoisille, niin ei tarvii alkaa renkaita ostelemaan. :D Tulokset kuitenkin vertailukelpoisia luokkien välillä, niin tuleehan niitä vertailtua sekä isompiin että pienempiin kuin samantasoisiin autoihinkin luokista riippumatta. Tietty jos on kovasti sijoituksien perään, niin pitäisi varmaan optimoida kalustoa, mutta mistäs sitä vielä tietää missä luokassa on kovin taso... Pääasia että pääsee ajelemaan. Siitä vaan kovasti huolestunut, että mahtuuko sinne metsään enää kun kaikki kilvettömät kovat vehkeet tulee näyttämään ajamisen mallia. :rolleyes: |
Itseäni eniten mietityttää tuollaiset kilvettömät iso renkaiset autot ja niiden tekemät jäljet että millä siellä pärjää niitten jäljissä pikkupalloilla.
Mylläävät yleensä rännit jne ihan uuteen uskoon ettei ole toivoakaan ajaa siitä enään ilman että vinssailet siinä rännissä puoltapäivää. |
Osallistumis maksut.
Tästä ei yleensä puhuta.
Mielestäni nuo osallistumismaksut on aika korkeita kun toisella sadalla tuntuvat olevan?? Harrastajille kun kuitenkin näitä järjestetään. Eikö todellakaan halvemmalla pysty kisoja järjestämään? Jos hintaan kuuluu jotain lisukkeita t-paitaa, hupparia, ruokaa yms. niin vois olla myös osallistumis hinta ilman näitä. Hienoa on että näitä kisoja järjestetään, mutta kuitenkin. Uskon että moni ensikertalainen jättää kisaan osallistumatta juurikin tuon takia. t. Ismo Ämmä |
Nyt kun on päästy rengas asiaan, niin onko järjestäjä hakenut mitään erikoislupia isommille renkailla? Vai saako poliisi tulla kisakeskuksen viereen ja ottaa koko letkan tarkastukseen? Tuskin tulee tapahtumaan mutta niinkuin ajatuksena
|
kisat
Koskas julkaistaan kisakalenteri, jotta tietää jättää taas kaiken rakentelun viimmeiselle viikolle:D
|
Lainaus:
|
Avoimeen luokkaanko menee suzuki sj puuhakilvet ja töppöset on 33?
|
Lainaus:
jos niitä täällä ei saa muuta kuin korjaamolle siirtoa varten niin haluaisin tietää paikan joka antaa ne kilvettömään offisuzukiin:confused: mullakin olis tarvetta:rolleyes: |
popkornit mikroon ja oottelemaan lisää eipäs juupas liian kallista ja hankalaa keskusteluja! :D
aina kandee kattoo heti herättyään suunnistus cuppi topik. harvo tuottaa pettymystä. |
Lainaus:
Pienin murhe se taitaa olla nyt se puuhakilpien saaminen.. Niin se luokka? Kyllä ei oo ongelmia tuottanut kilvet vanhaan näyttely vehkeeseen.. Eikä kyllä kyseiseen offisuzukiin kun käynyt esim retrossa.. Tai meidän turbo rj oli muutamana v-loppuna laput ennenkö haettiin kilvet ja alueen kun laittaa vaikka helsinki-ivalo niin mahtuu joku kylä siihen väliin... |
Jos ei mitään mullistavaa tapahdu niin mukana ollaan pikkupyöräisissä.
Ja lopettakaa hyvät miehet toi turha\jonnenjoutava narina,säännöt on kaikille samat,urat yhtä isoja kaikille. Jos jollain "laittomat" renkaat tai jotain muuta vilunkia autossa se on jokaisen oma ongelma,ei järjestäjän. Pikkuluokkaan kilvelliset autot,isoon ja open luokkaan muut. |
Lopulliset puhtaaks kirjotetut säännöt tulee niin pian kun ne ehdin tekemään. On hiukan tuo työ häirinnyt harrastuksia.
Avoimessa luokassa traileri siirto EI ajeta puuhakilvillä. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
ihan hyvä että on selkeet rajat, tuossahan tuo selkeesti tuli esiin ja noin kun toimii niin tuskin on siirtymillä mitään ongelmia kilpien suhteen. meille passaa trailerisiirto todella mainiosti, koetetaan joku kisa päästä hupailemaan letkuohjatulla suzukilla..:p |
Tulipa tuosta rengaskoosta mieleen sellainen ajatus kuin 34"
Siihen mahtunee jo pinnattuja 33". Sitähän en tiedä millä perusteillä tuo 33" on valittu rajaksi, mutta jos tarkoitus on saada 35:set isoon luokkaan niin silloin 34 vois toimia rajana. |
[QUOTE=Rak;1268940]Tulipa tuosta rengaskoosta mieleen sellainen ajatus kuin 34"
Siihen mahtunee jo pinnattuja 33". Sitähän en tiedä millä perusteillä tuo 33" on valittu rajaksi, mutta jos tarkoitus on saada 35:set isoon luokkaan niin silloin 34 vois toimia rajana. Tämä kuulostaa jo idealta! Kannetetaan!:) |
[QUOTE=Henaa;1268955]
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Ihan hyvä että renkaat mitataan eikä katsota kyljestä vain kokoa. Ylisuuret 33" vastaa vissiin parhaimmillaan tyyliin 35" rengasta niin.. :rolleyes: tuota komppaan että kilvettömät 54" renkaiset suopedot kyllä kyntää alueet varmasti pahoiksi mutta saavathan taas osallistua. Itsehän olen suunnistanut jo vuosia. Palstalla.. :p :p cupin toiseen kisaan olisi tarkoitus tulla.
|
Lainaus:
|
menee offtopiciksi, mutta jounilla pointtia asiassa. ite kahtosin kanssa vähän oman auton mukaan, niiko täs yks pöljä (mie) koitti väkisin hakia pehmeeltä rasteja autolla, jolla ei oo mitään asiaa pehmeikköön :D
|
Niinno, minä jo vuonna 2007 ajelin stanussa 31 tuumasilla, eikä sillä tulosten perusteella juuri merkitystä ollut. Samat renkaat pyörii alla edelleen joten itseäni asia ei varsinaisesti kosketa :)
Kunhan ajatuksia nakkelen( vai sorkin mehiläispesää? ;) ) :) Edit: Yksi peruste 34 tuumalle voisi olla se että 33 kylkitekstillä olevia renkaita löytyy aloittelevilta harrastajilta enemmälti kuin isompia joten pääsisivät kokeileen pikkuluokassa. Se kuinka moneen autokuntaa tuo tuuman ero vaikuttaa suuntaan tai toiseen on asia erikseen. Kokeneemmille harrastajille en näkisi asialla olevan niin isoa merkitystä kun raja on tiedossa niin kaluston voi säätää sopimaan haluamaansa luokkaan. Muistelen että taisimme joku vuosi takaperin officrossissa käyttää ko. rajaa, juuri siksi että 33 on pikkuluokkaa ja 35 isoa joten viiva puoleen väliin. |
Ainahan sitä vähän pitää sohia..jos osallistumme,niin vähintään kolomi seiskoilla.fifty sixty :cool:
|
Lainaus:
Nyt kun pikkupyöräisten renkaista niistetään pari tuumaa, niin miksei samaa tehdä isopyöräisille - etenkin kun avoin luokka tulee mukaan. 37" on ihan kohtuu maastorenkaat katulailliseen autoon. Samalla saataisiin tuloslistalla avoimen luokan autot näyttämään paremmilta, kun eivät jäisi muiden jalkoihin. Sitten on niitä teoriassa ylivoimaisia porttaaliautoja. Isopyöräisten kärkitaistossa on ollut vain yksi porttaaliauto (niistä muutamasta osallistuneesta), mutta eiköhän sekin porukka vaan tee hommansa niin hyvin että pärjäisivät myös suorilla akseleilla. Porttaalithan pitäisi kieltää vähintäänkin pikkuluokasta tai paremminkin laittaa pikku- & isopyöräisiin maksimirengaskoko -4" jos on porttaalit. Avoimen takia luokkia riittää nyt kaikille. Kieli poskella, mutta vähän totuuden tynkää mukana. :D Henk koht ei mitään murhetta sääntöjen suhteen - meidän auto sopii edelleen kahteen luokkaan ja vain yhteen luokkaan kerrallaan ehtii osallistumaan. PS. Mäkihypyssä käyttävät niitä tuulikertoimia, niin miksei mekin laiteta vaan yksi luokka kompensaatioilla. Kertoimet auton akselien, rengaskoon, ulkomittojen, painon, automallin, menestyksen ja pärstäkertoimen mukaan. Tosin jos jokaisella olisi oma luokka, niin olisi tasapuolisen reilua.:rolleyes: |
Täähän on jännää! Pitääpä seurata mitä aihiota alkais rakentaan :D
- uudet 33" boggerit kustantaa muuten nykyään 2300€ (sis rahdin ja alv) mutta jos niillä luulee voittavansa nii ei kai se kauhee investointi ole, vrt 33 Mudstar n. 800e Mutta jos ne säännöt nyt joskus tulee, niin ihan sellainen ehdotus, että ne olisivat voimassa, tekniikan osalta, vaikka 3 seuraavaa vuotta, kuten Virossa taitaa olla tapana. avoin luokka paikkaluku penkkien ja vöiden mukaan? |
Lisää sorkkimista :D
Mitä enemmän kilpailijoita, sitä enemmänhän niitä luokkia voi olla. 2 luokkaa on vaikuttanut kohtuu toimivalta, on jotain millä tasoitetaan kisaa ja kisailijoita riittää aina molempiin luokkiin. Virallisemmissa kisoissa raja pitää tietty olla tiedossa etukäteen, itse yksissä tsembaloissa tein niin että luokkajako tehtiin juuri ennen kisaa kun kilpailijoita tulikin niin paljon että se oli järkevää. Taas tätä vasten katsottuna 33" voi olla perusteltukkin jos avoin luokka huomioiden kaikkiin riittää kohtuu tasaisesti tulijoita. Itse jos/kun kisan vielä järjestän niin suurella todennäköisyydellä 2 luokkaa, raja jossain 33 ja 35 välissä ;) Nii ja emmää oikeesti mistään mitään tiedä, vanhan cupin kisaa viimeksi ollut edes katsomassa :D |
Kokemuksen mukaisesti Virossa suositellen kuitenkin käyttä tarkka mitta mm, renkaissa sa tilamalla kirjota mitä haluat.
Virossa ja myös Latviassa ja Lietuvassa käytetään seuraavia mittoja: TR-1 - 820mm VABA ja ET1 - 840mm VABA+ - 915mm, portaalit 840. TR-3 - 1067mm ET2 - ei rajotustta TR-1, VABA, VABA+ ja TR-3 aja suunistuskisoja ET1 ja ET2 aja krossija. Tämä ihan vaan tietoksi miten meillä nämä mitaat on. |
On ehdottoman positiivista, että näitä kisoja järjestetään taas ensi vuonna.
Ei noi säännöt kyllä mun mielestä estä ketään ajamasta näitä kisoja jos vaan halua rittää. Hauskanpito tässä hommassa kuitenkin tärkeintä on, oli ne renkaat vähän isommat tai pienemmät :) |
Lainaus:
|
Mites oisko osallistujilla ja järjestäjillä kiinnostusta CUP-16 DVD/blueraylle?
- kun tuli hommattua vähän joululahjaksi (itelle tietetenkin) vähä kalustoa. Aikalailla omakustannus hintaan, riippuen painomäärästä, koteloista ym. alle 20e kuitenkin per DVD. Jos kisassa saa asiallista kuvaa sen 30min nii sit ois jo 2h elokuva. - Jos järjestäjiä kiinnostais ja sitoutuisi ostamaan ennakkoon X määrän niin tietenkin hinnat sitten alhaisempia. |
Lainaus:
Lainaus:
Keskustelua on aina toivottua, mutta eiks nyt olla jo lyöty lukkoon 16-kauden säännöt kun muutokset on julkaistu tuolla jossain ylhäällä. On hieno juttu kun on sovittu mun mielestä sopivan jakaja rengaskoon mukaan. Tulkki on sinänsään aika armoton jakaja, mutta just näin pitää olla. Olisi kuiteskin pieni toivomus siihen kun säännöt julkaistaan sellaisenaan. Tulisi ilmoittaa mihin tulkki on asetettu millimetreissä ettei tulee ikäviä ylläreitä kisapaikalla (Offijounin ja Kynnäpän postaus tukenaan). Sais kenties tulla kisalemaan pieneen luokkaan pienillä 54"lla :D Tutkiskelin omaa 33" varastoa ja totesin että Duellerit oli jotain muuta kun TSLät halkaisijana, ja lisäksi muistelisin että toi millikoon bling bling sarja mitä kerkes pyöriä nurkissa hetken "oli aika lähellä" nekin... eli kumman sarjan olisi pitänyt laittaa alle jos väkisin haluaisi pieneen... (ehkä se pieninkin näistä on liian suuri) :confused: Muistakaa nyt se juttu punakilvillä, niitähän saa tietyin ehdoin mutta oikeasti tähän touhuun ei olla kun kussut ku omiin taskuihin niitten kanssa. Onneks ei ole vuotanut yli... Siksi AKKn selvä "ei käy" niitten käyttöön on ainut järkevä, vaikka ottaisi kuinka kipeetä... Komppaan Vimaa tässä näin, on hienoa että laji jatkuu ja painopiste pitäisi olla hauskuudessa vaikka henkiverin välillä mennään... ;) PS. Jätin tahallaan jotain kommentoimatta, koska toivoisin että siitä pohdittaisi harrastajien keskuudessa pitäen 2017n säännöt mielessä. Näin mennään 2016. DS |
Muunnin laskurin mukaan 33" on 83,82 cm
Vai onko muitakin mittoja olemassa 33" kuin edellä mainittu pituus senttimetreinä ? Kyynäränä on 1,4111 ja 838 200 000 000 Pikometri (pm) toi mitta on kyllä sitten aika tarkka |
Lainaus:
|
Mitäs STRO kirja sanoo 33" korkeudeksi? Entä 34" korkeus saman kirjan mukaan...
|
826mm meikäläisen stro:n mukaan. 4 erilevyistä ja vanteista kolmikolmosta aineistona.
34" ei löytyny yhtään. |
Lainaus:
Vai lötyykö kaupasta mittaa joka väittää 33" muuksi mitaksi |
Lainaus:
-> yksiselitteinen, ei tulkinnanvaraa. |
Lainaus:
Eihän se tämän vaikeampaa ole, eihän? Missään ei puhuta stro- arvoista eikä muista, eihän? Vai onko sulla parempi tieto miten tuuma muutetaan metriseen arvoon? |
Lainaus:
Mihin ihmeeseen se tuuma siitä muuttu, vaikka olis stro:ssa ja renkaan valmistajan sivuilla/renkaan kyljessä vaikka mitä kuvioita?? TEMÄHIK |
Joo, stron taulukoiden perusteella ei tosiaan mitään tuuma-milli muunnoksia tehdä.
Ei mullakaan ole kuin yksi kerroin tiedossa millä tuumat muutetaan milleiksi, tai no, voihan siinä sitä pilkun paikkaa siirrella jos tuntuu että se jossain kohti antaa tarkemman tuloksen :D |
Tulkinnanvaran halusin poistaa (ammattivika)... Mutta olkoot...
|
Niin kun mulla oli ideana tossa STROssa että tulkki ois isompi, kuin 33, mutta pienempi kuin 34.
Edit: Oisko oikeesti kiinnostusta CUP DVD:lle?! Kun ei nyt taida mitään autoa kisaan olla nii joutas kuvailemaan. Lisäksi jos sais "virallisen DVD:n" arvon nii vois yrittää kattaa kuluja sponsoreilla... |
33" tuumaa on aika tulkinnanvaraton määritelmä.
Tulkilla katsottu tuumaluku on aina ollut todellisena mittana(afaik) eikä mikään stron:n mitta kolmikolmoselle joten sitä voi käsitellä ilman stro:ta. Jos jotain 33 ja 34 tuuman välistä pitäisi olla niin sitten järkevintä olisi käyttää suoraan millimittaa. Koska maasturi, niin järkevintä pitäytyä siinä että renkaan kokorajoitus ilmoitetaan tuumina, helpoin hahmottaa missä se raja suurinpiirtein menee. |
Vinssiapinan ikä
Minkä ikäinen apumiehen pitää vähintään olla? Mietin vaan, että milloin juniori voisi tulla appariksi.
|
Lainaus:
|
Kaikissa renkaissa todellinen koko vaihtelee, siksi paras että on milleinä koko ja tulkilla katotaan mahtuuko rajejen sisään. Mullakin Pitbull joka 37" kyljessä ja todellinen koko lähellä 35". Kyljen kokoihin ei voi luottaa. Virossa pikkupyöräiset on maksimissaan 840mm ja se tulisi ottaa myös tänne käyttöön.
|
Tossa luokkajaossa rengaskoon mukaan on se ongelma että aina jonkun renkaat ovat hiukan liian isot pikkuluokkaan, vaikka se raja olis siellä 54" Johonkin se raja pitää kuitekin vetää.
Lisäksi voitais unohtaa desimaalit ja siirtyä käyttämään murtolukuja koska niille ei viissiin ole mitään pyöristyssääntöjä eli murtoluku on ehdottomasti tarkempi. 1"=25 4/10mm Yksinkertaista ja selkeää😁 |
Lainaus:
Miksi jonkun aina pitää rutista kaikesta? |
HOH HOIJAA
|
Sääntömuutokset oli otsikossa mainittu mutta mistä löytyy loput?
Pikaisella googletuksella ei päässyt kiinni varsinaiseen sääntökirjaan. |
Lainaus:
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Kuka leikkkii mun hiekkalaatikolla?
Lainaus:
Taitaa taas hiertää ihan muut asiat, kuin rengaskoko? Aivan uskomatonta säätöä! Onneks on Finland Trophy Retro, jossa saa ajaa selkeiden sääntöjen mukaan, jos ei pärjää, niin ei pärjää. TEMÄHIK |
Lainaus:
|
tuuma
https://fi.wikipedia.org/wiki/Tuuma
varmaan moni muistaa miten joskus renkaita pienennettiin ketä milläkin konstilla ,että mahtuu tulkista läpi. mekin siitä tehtin kunnes todettiin että menestys ei ole kiinni vaikka ajaa tuuman pienemmillä renkailla. 2,54 cm tarkoittaa että jos ajaa tuuman pienemmillä renkailla niin ajaa vähän toista senttiä pienemmän kannon yli! Ja off roadissa on kyllä se riski että voi joutua vinssamaan ! turhaa rutinaa on aina! hienoa että joku järjestää kisoja ! |
Lainaus:
|
|
Säännöt ja kisakalenteri päivitetty ekaan viestiin.
|
Onkos Mli kisan päivämäärä se, mikä tuossa 1. viestissä mainittu vai kilpailukalenterissa:
Lainaus:
|
Se mikä on päivitettynä ekassa viestissä ja http://ilmoittautuminen.mimmottis.net/kilpailukalenteri
|
1 Liiteet
Itse en ole ajamassa suunnistusta tänä(kään) vuonna, mutta ehdotus tuohon vakuutustodistukseen. Nykyisin kun liikennekäytöstäpoisto ja -käyttöönotto onnistuu kätevästi netissä, niin kelpaisiko ruudunkaappaus tuosta liikennekäyttöönotosta vakuutustodistuksen sijasta? Sieltä näkyy vakuutuksen ottamispäivä ja yhtiö, sekä myös vuosikatsastuksen status. Liitteenä melkein vuoden vanha kuva esimerkkinä.
|
Terve! Eihän sitä millään kuvakaappauksella tarvitse tehdä, tulostaa vaan sen PDF-tiedoston kompuutterille ja sitten vielä tulostimelle kun on rojun ottanut liikennekäyttöön, helppoa kuin heinän teko. Mielestäni ajoneuvoa ei saa Trafilla liikennekäyttöön jos siinä ei ole voimassa olevaa liikennevakuutusta. Luulisi kelpaavan! Ja renkaista, aivan sama kun sitten Vihantiin tullaan että meneekö 33" "pökkyröillä" tulkin kanssa isopyöräisiin vai pikkupyöräisiin, pääasia että pääsee ajamaan! Ja jos menee isopyöräisiin niin sitten se vasta rinta onkin "rottingilla"!
|
[QUOTE=Näpä;1267563]Kauden kisapäivät on päätetty.
Ajankohta Kilpailu Paikka 29-31.1 Jussinmäki.net Lakeudenkutsu V Kuortane 22-24.4 Keltalan Kahlaajat Vihanti PERUTTU 20-22.5 Mönkkärit Ry / Elebet Pomarkku/Honkakoski 15-17.7 M.O.C. Mikkeli 30.9-2.10 TuraOffi Eura Järjestävän tahon työkiireiden vuoksi joudumme perumaan Vihantiin suunnitellun cuposakilpailun. Pienyrittäjänä kaikki työt on otettava vastaan ja tällä kertaa työt siirtyi Kristiinankaupunkiin saakka. Vaikka alunperin töitä piti riittää lähikunnissa. Pahoittelut, olisi mukava ollut saada kilpailu järjestää. Pekka |
Höh.
Mutta työkiireet on varmaan syynä kuitenkin siitä paremmasta päästä. Ensvuonna uudemman kerran? |
Tästä on helppo todeta...
Lainaus:
...että jos tojotakin jonain päivänä alkaisi tekemään maastokuorma-autoja niin sittenhän ne sallittaisiin säännöissä ja mahtuisivat kulmakorpeen. Syy tähänkin selviää suomiviihteestä. https://www.youtube.com/watch?v=VSWGy-heYS0 |
[QUOTE=Uazmies;1293874]...että jos tojotakin jonain päivänä alkaisi tekemään maastokuorma-autoja niin sittenhän ne sallittaisiin säännöissä ja mahtuisivat kulmakorpeen.
QUOTE] Sääntöjä ei ole kai vielkään tarkoitus muuttaa vaikka tuollaisia on ollutkin jo kolmisen vuotta myynnissä suomessa. Toyotan logot muutettu toisenlaisiin muttei ratissa olevaa ei. http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000000984328.html http://www.truckmasters.fi/ |
Hohhoijaa... Tätähän mä tarkoitin.
Saahan hiluxin edelleen pakunakin, paljon autoja vaan (halutusti) rajataan tällä typerällä säännöllä pois ja monet niistä ihan yhtä kevyitä/painavia kuin isot maastohenkilöautot. Ja ymmärrän kyllä ettei ajopaikat kestä liian isoa kalustoa, mutta ehdottomasti viisaampaa olisi todellisen painon mukaan rajaaminen, vaakalappu maksaa 10-20€ paikasta riippuen. Ja ennenkuin kukaan saivartelee, niin on se yhtä mahdolista ylikuormata se 3400kg kokonaismassaltaan oleva auto ylipainoiseksi kuin vaikka 4000kgn auto. Esim geen saa ostaa joko ha-, paku- tai ka-versiona eikä teknisesti vehkeissä ole eroa. Mutta pirulainen jos joku menee hienon gee-mesen ostamaan kuorma-autona niin kyllä siltä pitää hauska pois rajata. |
Mites toi seuraavaan kilpailun infot ja kilpailu kutsut? Tulossa kohta puoliin? :)
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Niin kumpana viikonloppuna kisat on, 15-17.7 vai 22-23.7?
Ristiriitaista tietoa foorumilla vs. nettisivut. |
22-23.7 aijempana viikonloppuna on alueella toinen tapahtuma joka häiritsisi kilpailua.
|
Kysymys: Onko tuo Mikkelin kilpailu Hirvensalmen suunnalla vai josain muualla? :)
|
Lainaus:
|
22-23.7 on kisat mikkelissä, ajoalueet sijaitsee ristiina,mikkeli,anttola. kilpailukutsua yritetään saada pikapuolin näkyville.
|
cup 2017?
Miltäs näyttää järjestetäänkö 2017 cup kilpailuja ja ajetaanko vuoden 2016 säännöillä?
Jos tässä sais taas virtaa lähtee ajamaan ni tietäs minkälaista autoa rakentaisi. Jerppa |
Lainaus:
|
Mustasaaressa taisi olla tammikuun lopussa ensimmäinen kisa, ainakin Turaoffissa niin oli puhetta. Just eillen editoin videota, jossa Näpä sanoi "2017 sääntöihin ei ole tulossa isoja muutoksia..."
- itseäkin kiinnostais kisapäivät mahdollisimman aikaisin, niin tulen taas kameran kanssa heilumaan... |
Lainaus:
|
CUP DVD- tilanne
Tilauksia otetaan vastaan! Kääreet tuli jo...Vielä kun monistamo toimittaa levyt, toivottavasti alkuviikosta, niin ensimmäiset toimitukset lähtee! Pituus n. 160 min, kaksi ääniraitaa, musiikilla ja ilman! - DVD:n hinta 17e sis postikulut suomeen! - yli 10 kpl tilaukset alennuksella, kysy! - tilaukset s.postilla: torppa @ gmail .com Otsikoksi: CUPDVD, viestiin kpl määrä,toimitus osoite ja tilisiirto vai paypal - Maksu ohjeet paluuviestissä http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=198560 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=198561 |
Sivu luotu: 17:20 (GMT +2). |