Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Runner etuvetonivelien rakennusta. (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=139820)

jazzu80 17.11.2015 16:02

Runner etuvetonivelien rakennusta.
 
elikkäs ulommat vetarit ei kestä, mikä nyt avuksi? renkaat pienensin 33-> 31" ei auta. hinnakkaitakin vetarin päitä ostellut, mut ei riitä järki ja rahat, joka reissun jälkeen olla vaihtamassa.. Jäykää etuakseliakin miettinyt mutta ehkä tulevaisuudessa ajankohtainen. voisko murrosnivelistä rakennella ulommanpään??? työmaalta löytyy sorvit ja vehkeet, eikä peukalo ole keskellä kämmentä, eli vinkkejä kaipaisin.

Rölli 17.11.2015 20:44

Mikä niitä sieltä rikkoo? Jossainhan pitää olla vikaa jos niitä tuota tahtia menee.
Onko korotettu niin paljon et vetonivelen kulma on liian jyrkkä?

jazzu80 17.11.2015 20:59

eipä ole,alalavetit suorassa. normisti topparit kääntymisen estoksi.. renkaat niin karkeat,ettei enää vetoa kestä. insa turbo neekerit. nyt pitäs keinoa löytää, eikä jotaki ihme vikoja.

saaman 17.11.2015 21:16

No vaan onhan siinä jotain "ihme vikaa" joka nivelet syö jos kerta ei kestä 31" renkailla jotka nyt on runnerin vakiorattaita. Tietenki jos perse eellä puuhun haluaa mennä..

RIPAX 17.11.2015 21:27

Miksi?
 
Onko mitään tarkempaa tietoa miksi ei kestä? Onko lukkoa? onko jossain väljää jolloin iskuvoima rikkoo? itellä on 35" rengas eikä oo niveliä vaiheltu,ja vaikka ajankin säästeliäästi ni piiskaa on saanu,mm yhen Lipposen
kytkimen rynkyttäny paskaksi. Mulla tosin Hiluksi mut vetari on sama. Lähtisin kuitenki vielä hakemaan vikaa muualtakin vaikka nivelhän ei koskaan oo liian vahva,ite suunnittelin joskus sellasta et olis sorvannu semmosen vahvike pannan nivelkupin päälle joka estäis halkeamista ja sit käyttäny sisemmän nivelen suojakumia,siinä ongelmaksi muodostuu tilan puute. En oo kokeillu mut sopiskohan Lonkkarin nivel (jäykkä akselisesta) erillis jousitetun vetariin? silloinkin suojakumin kanssa olis pikku ongelma ku Lonkkarissa on ne kolot siinä sivuilla.

RIPAX 17.11.2015 21:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja saaman (Viesti 1263954)
No vaan onhan siinä jotain "ihme vikaa" joka nivelet syö jos kerta ei kestä 31" renkailla jotka nyt on runnerin vakiorattaita. Tietenki jos perse eellä puuhun haluaa mennä..

No ei se vika siinä murroksessa välttämättä oo:D

jazzu80 18.11.2015 05:22

palalukko. tilaa ei tosiaan ole vahvistamiselle. hyppässihän se ratas jonkin verran kun poori oli osittain jäätynyt. täytyy tarkastaa vielä murroskulmat. onkos tuo lonkkarin nivel yhtään vahvempaa tekoa?

Viipo 18.11.2015 06:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jazzu80 (Viesti 1264003)
palalukko. tilaa ei tosiaan ole vahvistamiselle. hyppässihän se ratas jonkin verran kun poori oli osittain jäätynyt. täytyy tarkastaa vielä murroskulmat. onkos tuo lonkkarin nivel yhtään vahvempaa tekoa?

Joo, kyl sieltä seuraavaks katkee vetoakseli tai etuperästä välitys. Ite oon saanu 37" renkailla ja tamgearsin tarvikenivelillä vaan tasauspyörästön etuperästä muruiksi. Etuperän ADD on vissiin jumitettu kokoaikasesti päälle, ettei palalukko ota kipeetä?

jazzu80 18.11.2015 11:18

Vetoakseli vois olla heikoin kohta,sorvais vaikka uran. Toimis sulakkeena.

HV 18.11.2015 16:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jazzu80 (Viesti 1264037)
Vetoakseli vois olla heikoin kohta,sorvais vaikka uran. Toimis sulakkeena.

Saako kysyä että mitä hyötyä siitä on jos vetoakseli hajoo ennen vetoniveltä ?? Nivel maksaa halvimmillaan 40€...
Kannattais se sulake laittaa sinne ratin ja penkin väliin ;) kyllä kaiken rikkomalla rikki saa...

HiluxMan 18.11.2015 17:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HV (Viesti 1264080)
Saako kysyä että mitä hyötyä siitä on jos vetoakseli hajoo ennen vetoniveltä ?? Nivel maksaa halvimmillaan 40€...
Kannattais se sulake laittaa sinne ratin ja penkin väliin ;) kyllä kaiken rikkomalla rikki saa...

Samaa ajattelin. Kyllä nivelet hajoaa jos varsinkin pyörät linkussa poletaan kaasua hullun lailla. Ja palalukko kun ei anna yhtään periksi.

Hiluxissa oli yhteen aikaan palalukko edessä ja 35" renkaat ja nivelet kesti. Kaiketi sulake oli siellä ratin ja penkin välissä. Kuitenkin sitä hanaakin annettiin, mutta revitelty kivikoissa.

Kun tuota ajelua harrastin, niin monenlaista tuli nähtyä. Jotkut tosiaan tuntui haluavan väkisin rikkoa laitteensa. Kai siitäkin sitten kivat fibat sai.

No, ketjun aloittajan ajotyylistä en tiedä, kirjoitinpahan vain omia mieleen tulleita ajatuksia.

RIPAX 18.11.2015 23:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jazzu80 (Viesti 1264003)
palalukko. tilaa ei tosiaan ole vahvistamiselle. hyppässihän se ratas jonkin verran kun poori oli osittain jäätynyt. täytyy tarkastaa vielä murroskulmat. onkos tuo lonkkarin nivel yhtään vahvempaa tekoa?

No yks ongelma on just se palalukko,niissä kun on se ominaisuus et pitää sillon ku ei tarvis ja ei pidä ku tarvis,ja kun kytkeytyy ni tekee "iskun" joka lyö heikoimman lenkin rikki. Mietis nyt ku sul on fillarit vähänkään linkussa ja lukko pamahtaa päälle,ihme jos nivel kestää. Semmosta niveltä ei oo olemassakaan joka sen kestää,lonkkari on vahva ja vaikea rikottava mut ei kestä sun käyttöös.

jazzu80 19.11.2015 05:21

Kiitos vastauksista. Asia ratkesi..

HiluxMan 19.11.2015 06:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jazzu80 (Viesti 1264215)
Kiitos vastauksista. Asia ratkesi..

Hyvä kun ratkesi. Aiotko kauankin pitää meitä jännityksessä, että miten?

PH75 19.11.2015 07:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX (Viesti 1264198)
No yks ongelma on just se palalukko,niissä kun on se ominaisuus et pitää sillon ku ei tarvis ja ei pidä ku tarvis,ja kun kytkeytyy ni tekee "iskun" joka lyö heikoimman lenkin rikki. Mietis nyt ku sul on fillarit vähänkään linkussa ja lukko pamahtaa päälle,ihme jos nivel kestää. Semmosta niveltä ei oo olemassakaan joka sen kestää,lonkkari on vahva ja vaikea rikottava mut ei kestä sun käyttöös.

Vähän asian sivusta, mutta tuo "ei pidä ku tarvis" kuullostaa oudolta? Ainakin, mitä kokemuksia autosta ja traktoreista moisella lukolla, niin sillon kun on "tarvinnut" on pitänyt, kun tauti.:D Onkohan jotain häikkää ollut lukoissa, joita olet käyttänyt? Mutta kieltämättä kiva olis, jos moiseen saisi tarvittaessa normaalitasauspyörästön ominaisuudet silloin, kun lukkoa ei tarvisi :)

HiluxMan 19.11.2015 07:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PH75 (Viesti 1264231)
Vähän asian sivusta, mutta tuo "ei pidä ku tarvis" kuullostaa oudolta? Ainakin, mitä kokemuksia autosta ja traktoreista moisella lukolla, niin sillon kun on "tarvinnut" on pitänyt, kun tauti.:D Onkohan jotain häikkää ollut lukoissa, joita olet käyttänyt? Mutta kieltämättä kiva olis, jos moiseen saisi tarvittaessa normaalitasauspyörästön ominaisuudet silloin, kun lukkoa ei tarvisi :)

Kyllä se silloin on oltava kytkettävä lukko että saa tasauspyörästön.
Hiluxissa on nyt Toyotan sähkölukot molemmissa päissä ja enää ei rytkytä niin kuin palalukolla tilanteissa joissa ei ole kunnolla vetoa tai jarrutusta ja käännytään.
(Tyypillinen pysäköintitilanteissa esimerkiksi).
Ja siinähän on edessä nykyään jäykkä akseli, erillisjousitetusta en tiedä saako siihen mitään kytkettävää.

jazzu80 19.11.2015 16:16

niin,pohjaan lyöntikumit vermeineen lähteny reissuun alaspäin joustossa. tulee liikaa murrosta.. ja siitä ajo tyylistä,, jos nuita vehkeitä talvet rakentelee,niin tuskin tulee mieleen lähteä vasite hajottaa. kytkin on kestäny ja muu voiman siirto. ei oo tarvetta hyppäyttää, ja kaasupohjassa huuvattaa.. vi..u vinssi on keksitty.. mutta mutta alkuperäinen kysymys oli,että onko kukaan rakennellut muita ratkaisuja? Tiedän, että kun vetaritkestää niin seuraavaksi menee perä. ja ja minkälaisia vetareita käytätte kun tuntuu ettei muilla mene rikki.. hintaa ja merkkiä.

jazzu80 19.11.2015 16:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 1264006)
Joo, kyl sieltä seuraavaks katkee vetoakseli tai etuperästä välitys. Ite oon saanu 37" renkailla ja tamgearsin tarvikenivelillä vaan tasauspyörästön etuperästä muruiksi. Etuperän ADD on vissiin jumitettu kokoaikasesti päälle, ettei palalukko ota kipeetä?

millä välityksillä tommoset renkaat? ja eihän se katkase vetoa ennen kuin kytket takavedon päälle,jos toimiii oikein.

jazzu80 19.11.2015 16:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jazzu80 (Viesti 1264313)
millä välityksillä tommoset renkaat? ja eihän se katkase vetoa ennen kuin kytket takavedon päälle,jos toimiii oikein.

ja kannattas toimia, ettei tasauspyörästö hurraa tyhjää takaveto päällä. tietysti eri asia jos on napalukot.

jazzu80 19.11.2015 16:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HiluxMan (Viesti 1264236)
Kyllä se silloin on oltava kytkettävä lukko että saa tasauspyörästön.
Hiluxissa on nyt Toyotan sähkölukot molemmissa päissä ja enää ei rytkytä niin kuin palalukolla tilanteissa joissa ei ole kunnolla vetoa tai jarrutusta ja käännytään.
(Tyypillinen pysäköintitilanteissa esimerkiksi).
Ja siinähän on edessä nykyään jäykkä akseli, erillisjousitetusta en tiedä saako siihen mitään kytkettävää.

onhan palalukossa omat ongelmat,ei viitti talvikelillä ees kokeilla suuria nopeuksia. paineilma tai säkö/manuaali,tasauspyörästö ominaisuus säilyy.. kiinnostaa tuo etuakselin vaihto?kerroppa lisää..

jazzu80 19.11.2015 16:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HiluxMan (Viesti 1264221)
Hyvä kun ratkesi. Aiotko kauankin pitää meitä jännityksessä, että miten?

nyt selvis

jazzu80 19.11.2015 16:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HV (Viesti 1264080)
Saako kysyä että mitä hyötyä siitä on jos vetoakseli hajoo ennen vetoniveltä ?? Nivel maksaa halvimmillaan 40€...
Kannattais se sulake laittaa sinne ratin ja penkin väliin ;) kyllä kaiken rikkomalla rikki saa...

kävinkin juuri uuden vahvemman lääkityksen :D

PutKari 19.11.2015 17:53

Pakko kait miunki kommentoida....
 
Joskus muinoin taisin ekana rakennella 110 (risukeulan) Hiluxin offi kisoihin...
renkaina oli 38,5X15X15 ja en muista et oisin kuin yhden tai kaks murrosta rikkonut mut kaikkee muuta menikin sit nii et vieki hirvittää... Ja kaikki jokka miut tuntee nii tietää et miul on vain kaks kaasupolijn asentoo :D :D :D Täys kaasu tai eip ollenkaan.... Juma ooks mie muuten jo ni vanha ku sekkin auto tuli rakenneltua jo 20 vuotta sitten :D:D:D:D:D:D

Timo_L 19.11.2015 18:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX (Viesti 1264198)
No yks ongelma on just se palalukko,niissä kun on se ominaisuus et pitää sillon ku ei tarvis ja ei pidä ku tarvis

Mihinkäs tämä perustuu?

Ainakin ne palalukot mitä minulla on olleet on toimineet juuri kuten pitääkin; mutkassa rullatessa tai pintakaasulla raksuttaa yli (eli ikäänkuin "auki"), muuten päällä. Ei kertaakaan ainakaan ollut tilannetta missä lukko EI olisi pitänyt..

Viipo 19.11.2015 18:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jazzu80 (Viesti 1264313)
millä välityksillä tommoset renkaat? ja eihän se katkase vetoa ennen kuin kytket takavedon päälle,jos toimiii oikein.

Ihan vakiovälitykset, 4.56.
Ja safarikuormassa ihan roihkeesti ylipainoa.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=161801

Ja tosta palalukosta runnerissa: kun ei oo eessä napalukkoja vaan alipaineella katkeava etuvetari, niin takaveto päällä siellä normaalisti vetää tasasupyörästö hurjaa rallia. Palalukolla on melko ahdasta siellä hengailla, joten kytkentähampaat pyörii melko "iholla". Sit jos ajaa takavedolla, niin saattaa välillä kurahdella esim. töyssyissä yms, ku hampaat nappailee ja etukardaani pyörähtelee...

Timo_L 19.11.2015 18:32

Eikö 4runnerissa muka takaveto päällä ajaessa katkaista kuin etuvetari, ja jakoaski vetää koko ajan nelivedolla? :eek: Onpa nerokasta :D

Viipo 19.11.2015 18:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 1264357)
Eikö 4runnerissa muka takaveto päällä ajaessa katkaista kuin etuvetari, ja jakoaski vetää koko ajan nelivedolla? :eek: Onpa nerokasta :D

Ei, vaan tottakai jakoaskista katkee veto, mut etuperän välitys ja etukardaanin pyöriminen katkaistaan vetarilla. Siellä sitten tasasupyörästössä poskirattaat vetää eri suuntiin rallia. Palalukoissa ei vaan oo niitä spiderirattaita välissä vaan poskirattaiden ja ristitapin välillä on kytkentähampaat, jotka juuri ja juuri antaa jomman kumman poskirattaan pyöriä tyhjää. Jos antavat.

jazzu80 19.11.2015 18:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 1264348)
Mihinkäs tämä perustuu?

Ainakin ne palalukot mitä minulla on olleet on toimineet juuri kuten pitääkin; mutkassa rullatessa tai pintakaasulla raksuttaa yli (eli ikäänkuin "auki"), muuten päällä. Ei kertaakaan ainakaan ollut tilannetta missä lukko EI olisi pitänyt..

näähän pitäs aina simmata perään sopivaksi,että pelaa oikein. sorvata tai laittaa simmi levyä väliin..

Timo_L 19.11.2015 19:00

Nojuu.. johan minä ihmettelinkin :D Mulle ei oikein ole ikinä edes auennut koko katkeavan vetarin idea.. se, että etukardaani ei pyöri takavedolla ajaessa ei ainakaan kulutuslukemissa näy millään tavalla.

Jenkkivehkeissäkin noita "center axle disconnect":eja on ollut, onneksi ei nykyisin enää kovinkaan monessa. Poistuu tuo tasauspyörästön hurja pyöriminenkin, kun molemmat etuset pyörii aina samaa tahtia tai mutkissa vain pienellä erolla :)

jazzu80 19.11.2015 19:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 1264355)
Ihan vakiovälitykset, 4.56.
Ja safarikuormassa ihan roihkeesti ylipainoa.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=161801

Ja tosta palalukosta runnerissa: kun ei oo eessä napalukkoja vaan alipaineella katkeava etuvetari, niin takaveto päällä siellä normaalisti vetää tasasupyörästö hurjaa rallia. Palalukolla on melko ahdasta siellä hengailla, joten kytkentähampaat pyörii melko "iholla". Sit jos ajaa takavedolla, niin saattaa välillä kurahdella esim. töyssyissä yms, ku hampaat nappailee ja etukardaani pyörähtelee...

juuri näin. hieno kuva:)

jazzu80 19.11.2015 19:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 1264367)
Nojuu.. johan minä ihmettelinkin :D Mulle ei oikein ole ikinä edes auennut koko katkeavan vetarin idea.. se, että etukardaani ei pyöri takavedolla ajaessa ei ainakaan kulutuslukemissa näy millään tavalla.

Jenkkivehkeissäkin noita "center axle disconnect":eja on ollut, onneksi ei nykyisin enää kovinkaan monessa. Poistuu tuo tasauspyörästön hurja pyöriminenkin, kun molemmat etuset pyörii aina samaa tahtia tai mutkissa vain pienellä erolla :)

mutta napalukoilla ei tarvi tota add hässäkää,jota on sanottu että laukee ensimmäisenä. mulla kyllä kestäny.

HiluxMan 19.11.2015 19:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jazzu80 (Viesti 1264323)
onhan palalukossa omat ongelmat,ei viitti talvikelillä ees kokeilla suuria nopeuksia. paineilma tai säkö/manuaali,tasauspyörästö ominaisuus säilyy.. kiinnostaa tuo etuakselin vaihto?kerroppa lisää..

No mitä siitä vielä muistaisi. Hiluxin oma jäykkä akseli, HDJ80 etuperä sähkölukolla ja 5.29 välityksellä, HJ61 jarrulevyt sopi hyvin yhteen alkuperäisten 4-mäntäisten jarrusatuloiden kanssa.

Lehtijousien kanssa oli paljon puljausta kun rungossa ei oikein ole tilaa ylösjoustolle, meinasi tulla (ja tulikin) turhan korkea. Nyt on vielä jotkun Opel Sorsan kierrejouset avittamassa lehtijousia, joilla oli taipumusta vääntyillä jännän näköisiksi.

Vääntyilyyn auttoi myös akselin pyörähtämistä estämään laitettu alkuperäisen jäykän akselin kaltainen tanko akselilta eteenpäin runkoon.

Kardaani vaihtui toiseen jossa kääntökulmia reilusti enemmän. IFS kardaanin ei tarvi elää juurikaan.

Ohjausvarret sovellettu eri Land Cruiserin malleista, HDJ80/HJ60.

Että kyllä siinä puuhaa riittää.

JanneBlomgren 19.11.2015 19:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 1264355)
Ihan vakiovälitykset, 4.56.
Ja safarikuormassa ihan roihkeesti ylipainoa.


Ja tosta palalukosta runnerissa: kun ei oo eessä napalukkoja vaan alipaineella katkeava etuvetari, niin takaveto päällä siellä normaalisti vetää tasasupyörästö hurjaa rallia. Palalukolla on melko ahdasta siellä hengailla, joten kytkentähampaat pyörii melko "iholla". Sit jos ajaa takavedolla, niin saattaa välillä kurahdella esim. töyssyissä yms, ku hampaat nappailee ja etukardaani pyörähtelee...

Mihin tuo perustuu että tasauspyörästö vetää rallia?

jazzu80 19.11.2015 19:11

Onko tuo runneri kummiskin city maasturi?

veijon-esso 19.11.2015 19:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 1264362)
Siellä sitten tasasupyörästössä poskirattaat vetää eri suuntiin rallia..

Ihan jäätävän fiksu rakenne! :D

veijon-esso 19.11.2015 19:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JanneBlomgren (Viesti 1264372)
Mihin tuo perustuu että tasauspyörästö vetää rallia?

Siihen ettei tojotan liike ole vielä lakannut kokonaan! :D

välitys ja kardaani on raskaammat pyörittää kuin rallattaa tasauspyörästöä. Joten pyörivä, ei katkennut vetoakseli pyörittää toista poskiratasta ja välläri pysyy paikallaan ja diffi rallaa! :D

jazzu80 19.11.2015 19:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JanneBlomgren (Viesti 1264372)
Mihin tuo perustuu että tasauspyörästö vetää rallia?

palalukko ottaa kiinni ja pyörii toiselle puolelle missä alipaine katkasee vetarin.

hiluvitkutin 19.11.2015 19:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jazzu80 (Viesti 1264323)
onhan palalukossa omat ongelmat,ei viitti talvikelillä ees kokeilla suuria nopeuksia. paineilma tai säkö/manuaali,tasauspyörästö ominaisuus säilyy.. kiinnostaa tuo etuakselin vaihto?kerroppa lisää..

Meinasitko runneriin jäykän akselin, ja vielä leimalle?

jazzu80 19.11.2015 19:19

eihän palalukolla ole periaattessa tasauspyörästöä, vai olenko väärässä?

jazzu80 19.11.2015 19:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin (Viesti 1264378)
Meinasitko runneriin jäykän akselin, ja vielä leimalle?

puhuin asiasta inssin kanssa aikoi ottaa selvää.

jazzu80 19.11.2015 19:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin (Viesti 1264378)
Meinasitko runneriin jäykän akselin, ja vielä leimalle?

eikös surfissa oo jäykkä akseli edessä?

HV 19.11.2015 19:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JanneBlomgren (Viesti 1264372)
Mihin tuo perustuu että tasauspyörästö vetää rallia?

Tasauspyörästössä on pienempi kitka

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jazzu80 (Viesti 1264385)
puhuin asiasta inssin kanssa aikoi ottaa selvää.

Ei onnistu.

jazzu80 19.11.2015 19:27

voipi olla,ei oo odotukset kovin korkeella. jollakin erikois luvalla onnistus kun ei oo tyypitetty.. tai jotaki,mut mahtaa saada sillä rahalla 5 tommosta autoa.

HiluxMan 19.11.2015 20:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jazzu80 (Viesti 1264388)
voipi olla,ei oo odotukset kovin korkeella. jollakin erikois luvalla onnistus kun ei oo tyypitetty.. tai jotaki,mut mahtaa saada sillä rahalla 5 tommosta autoa.

Niin joo lupa piti anoa.

hiluvitkutin 19.11.2015 20:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jazzu80 (Viesti 1264386)
eikös surfissa oo jäykkä akseli edessä?

Suffipa ei ookkaa runneri

jazzu80 19.11.2015 20:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin (Viesti 1264407)
Suffipa ei ookkaa runneri

no mikä on tuo hiluxi runneri? vai onko semmosta? onko surfissa ja hilussa ja runkussa sama kantava runko?

jazzu80 19.11.2015 21:01

vai onko keulan osalta runkopalkki erinlainen?

HV 19.11.2015 21:05

130 runneriin ei ole verrokkia jäykkäakselisena.
Ei tainnu näissä uusissa pykälissäkään olla mitään porsaanreikää siihen muutokseen, en tie sit miten trafissa suhtautuisivat poikkeuslupahakemukseen...

hiluvitkutin 19.11.2015 21:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jazzu80 (Viesti 1264412)
no mikä on tuo hiluxi runneri? vai onko semmosta? onko surfissa ja hilussa ja runkussa sama kantava runko?

Hiluxi runneri-en tiijä.
Varmaan retkukeuloissa aika samat
lehtijousi vehkeissä myös
Siis lehtijousi ja retkukeula erilaiset.

jazzu80 19.11.2015 21:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin (Viesti 1264407)
Suffipa ei ookkaa runneri

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin (Viesti 1264419)
Hiluxi runneri-en tiijä.
Varmaan retkukeuloissa aika samat
lehtijousi vehkeissä myös
Siis lehtijousi ja retkukeula erilaiset.

runnerissa tekee mutkan renkaan kohdalla. liekkö lati mallissa suora?

RIPAX 19.11.2015 22:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PH75 (Viesti 1264231)
Vähän asian sivusta, mutta tuo "ei pidä ku tarvis" kuullostaa oudolta? Ainakin, mitä kokemuksia autosta ja traktoreista moisella lukolla, niin sillon kun on "tarvinnut" on pitänyt, kun tauti.:D Onkohan jotain häikkää ollut lukoissa, joita olet käyttänyt? Mutta kieltämättä kiva olis, jos moiseen saisi tarvittaessa normaalitasauspyörästön ominaisuudet silloin, kun lukkoa ei tarvisi :)

Kaikenlaiset häikäthän noissa on yleisiä mut esim. tilanne et oot ristikillunnassa kivillä,molempien pitävällä olevien renkaiden täytyy pitää pois päästäksesi,sutimiseen ei oo varaa ku lipsahtaa kiveltä alas ja jää panssarin varaan killumaan,sit kytkintä ylös ja lukko napsahtaa kiinni ja repäisee sen verran et olematon pito menetetään. Kytkettävällä lukolla ei tule "nykäisyä" kun lukko voidaan kytkeä etukäteen ja sit kaikki pyörät on juntissa kun kytkimellä tavoitellaan liikettä. Enimmäkseenhän ongelmat on ton lukon kanssa tosiaan sillon ku se hirttää kun ei sais.

Viipo 20.11.2015 07:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin (Viesti 1264407)
Suffipa ei ookkaa runneri

Mut periaatteessa molemmat on kyl hilukseja. Esim. TD runnerin tyyppi on LND90 ja bensakoneisen VZN130, ja tuo N-kirjain tuolla välissä tarkottaa, et ne on hilukseja, D90 ja 130 on korimalleja.
Trafille se varmaan ei kyl riitä...

veijon-esso 20.11.2015 07:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX (Viesti 1264455)
Kaikenlaiset häikäthän noissa on yleisiä mut esim. tilanne et oot ristikillunnassa kivillä,molempien pitävällä olevien renkaiden täytyy pitää pois päästäksesi,sutimiseen ei oo varaa ku lipsahtaa kiveltä alas ja jää panssarin varaan killumaan,sit kytkintä ylös ja lukko napsahtaa kiinni ja repäisee sen verran et olematon pito menetetään. Kytkettävällä lukolla ei tule "nykäisyä" kun lukko voidaan kytkeä etukäteen ja sit kaikki pyörät on juntissa kun kytkimellä tavoitellaan liikettä. Enimmäkseenhän ongelmat on ton lukon kanssa tosiaan sillon ku se hirttää kun ei sais.

Ei mulla ainakaan tee tollasta, voi olla että automaattiloota tekee sen että ei oo mitään välijä eikä sit mitään nykäisyjä kun lähdetään paikaltaan ryömittää. Lisäks oon huomannu että detroit locker palalukko toimii huomattavasti paremmin kuin noi orkkis tasauspyörästöön modailtavat aussie lockerit, lock-rightit yms. Vaikka äkkiseltään perusidea noissa on sama.

pahtis 20.11.2015 10:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 1264501)
Mut periaatteessa molemmat on kyl hilukseja. Esim. TD runnerin tyyppi on LND90 ja bensakoneisen VZN130, ja tuo N-kirjain tuolla välissä tarkottaa, et ne on hilukseja, D90 ja 130 on korimalleja.
Trafille se varmaan ei kyl riitä...

Mites ln110 hiluun saa jäykän akselin leimalle, eli mihin sitä verrataa? ln105 vain mikä se oli?
Ei taija varmana käyä eka koppainen runneri verrokiksi..

Jani_R 20.11.2015 22:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jazzu80 (Viesti 1264680)

Sisältö ei ikävä kyllä ole käytettävissä

Seuraamasi linkki on voinut vanheta tai se saattaa näkyä vain kohderyhmälle, johon et kuulu.

jazzu80 20.11.2015 22:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jani_R (Viesti 1264684)
Sisältö ei ikävä kyllä ole käytettävissä

Seuraamasi linkki on voinut vanheta tai se saattaa näkyä vain kohderyhmälle, johon et kuulu.

nyt on..

jazzu80 20.11.2015 23:09

http://forums.offipalsta.com/album.p...ctureid=184747
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jani_R (Viesti 1264684)
Sisältö ei ikävä kyllä ole käytettävissä

Seuraamasi linkki on voinut vanheta tai se saattaa näkyä vain kohderyhmälle, johon et kuulu.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jazzu80 (Viesti 1264692)
nyt on..



Sivu luotu: 16:17 (GMT +2).